HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • cliftony77: Évente újra és újra elolvasom - és minden alkalommal megkönnyezem. (2020.09.10. 17:39) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Spárta győzött

2012.05.07. 06:00 Tcomment

Címkék: dacia lodgy

Flancolni máskor kell. Hét ülés, játszótérnyi raktér, fájdalom nélkül, kisautó-áron. Ide vele!

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

237 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr574492489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uki 2012.05.07. 13:12:26

@Jozsó_: nem az a legfontosabb adat hogy mennyi egy motor max teljesitmenye Le-ben. Ez csak az autoskartyaban szamit. :-) De ezt pont leirjak a cikkben is. Raadasul a valtohangolas is sokat szamit, pl nagyon nem lepodnek meg ha eleg ro idre vettek volna az 1.6 benzin atteteleit es egy rendes autpalya remponal mar eleg sokat porogne a gep.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.07. 13:16:37

@Tizenkettő: a skoda az jó autó volt,megbízható volt,a Daciához képest.

Tizenkettő 2012.05.07. 13:16:51

@tamasss: Mert nem volt benne széria esp meg mindenféle csipogó lószar amire a többi gyártó plusz pontokat kapott és esetleg feljebb csúszott egy kategóriát. Azt kétlem hogy pont a renault ne tudná hogyan lehet biztonságos autót csinálni.

Tizenkettő 2012.05.07. 13:20:20

@Gyurma73: Lehet, nem tudom. Én csak arra emlékszem, hogy folyton melegedési problémáik voltak, és melegebb napokon az út mellett gőzölögtek. Persze ez lehet hogy az elhanyagolt hűtőrendszer miatt volt nem tudom. És hogy 13 liter hűtővíz van bennük amin a mai napig röhögök ha rágondolok.

Kegyetlen 2012.05.07. 13:20:43

nem randább, mint egy Scenic. simán elfogadnám 1,5 dízellel.

Tizenkettő 2012.05.07. 13:23:37

@Tizenkettő: És ha műszaki szempontból nézzük, nem a minőség, és a fennmaradt legendák tekintetéből a dacia egy jobb autó volt. Minden tekintetben.

Tizenkettő 2012.05.07. 13:27:08

@Tizenkettő: Eleve a farmotor hátsókerék hajtás elrendezést a 70-es évekre minden komolyabb autógyártó száműzte a kínálatából. (kivéve a Porsche de az ott inkább már a márka védjegye és mazochizmus)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.05.07. 13:30:38

@Zsebtelep: @Plumper: Már vártam a hozzászólást a biztonságmániásoktól.

Nem sokkal veszélyesebb,mint a collos és metrikus fékcsövet összehozni Winkler Cougarján.

Meg kell szokni,hogy lassításkor visszakattintod alapállapotra,mivel magától nem megy vissza.

Autópályán nem kell többször hozzányúlni,mint a gombos tempomathoz,nyilván ez nem fog emelkedőn gyorsítani,mert pedálállást rögzít,de 1000ft-ért mit vársz?

Ennyi.

atveres 2012.05.07. 13:33:44

@tamasss: Ne már, hogy a kompakt MPV indiai találmány legyen, Scenic, Doblo, 307sw, stb.

Zsebtelep (törölt) 2012.05.07. 13:34:33

@BeeTm: Végül is, ha a müszakin így átengedték, akkor nincs gondom vele. 1000 Ft-ért nem várok többet töle, mint hogy ne öljél meg valaki ártatlant vele.

ratsche (törölt) 2012.05.07. 13:36:14

@Zsebtelep: Egyetértek, pl. fékezésnél sem veszi el a gázt, mint a rendes tempomatok.
Vészfékezésnél esélyed sincs megtalálni azt a biszbaszt a két ülés között, a csattanás garantált.

Tényleg olyan régen volt a Toyota gázpedál-balhéja, hogy már el is felejtettük, és ilyen kreténségekkel kísérletezünk?

uki 2012.05.07. 13:38:07

@tamasss: a renault nagyon is tudja hogy kell csinalni biztonsagos autot. Emlekezz vissza hogy a laguna volt 2001-ben az elso 5 csillagos verda az euroncap-nal. (Az persze mas kerdes hogy van mit kifogasolni neha a csillagok osztogatasaban).
A valasz arra hogy miert csak 3 csillagos a duster az esp. Ha lenne benne akkor 4 csillagos lenne. Valszin 4 csillagra varjak a lodgy-t is.
Egyebkent meg a piacszegmentacio es a termekkannibalizmus a valasz arra miert csunyabb, gyengebb toresbiztonsagu, szerenyebb felszereltsegu egy dako mint egy renault vagy egy mas nyugati verda. A rono sem fog konkurenciat tamasztani a grand scenic, espace parosnak. Azert nyugaton se mindenki a legujabb galaxy-val rohangal. A nyugatiak is megnezik mire mennyi penzt adnak ki. Lesz ennel a gepnek piaca nem kell aggodni, lehet nem itthon hanem mashol. Itthon meg 3 evesen felaron szervizkonyvel lesz bomba vetel.

Tizenkettő 2012.05.07. 13:41:18

@Gyurma73: Nem akarom szétoffolni a Lodgy-s commenteket a régi autókkal, de arra azért kíváncsi lennék autótörténelmi szempontból, hogy a tyúk volt-e előbb vagy a tojás, lefordítva a gondolatvitelt skoda 1000mb vagy renault dauphine, mert a rokonság egyértelmű, sőt a motorok kísértetiesen hasonlóak. (skoda és a renault B-s blokk)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.05.07. 13:41:29

@Brevis: Még van egy fotóm felülnézetből azt majd megkeresem,mert az autót már eladtam,de nagyon egyszerű a dolog,ugyanis keresel a bicikliváltókarnak egy helyet (pl. kézifékkar)

A bowden meg elvezeted a gázpedál olyan pontjára ahol nem akadályoz és ott megfogatod a bowdent,aztán jön a bowdenen a finombeállítás és kalibrálás. :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.05.07. 13:49:40

@ratsche: Kéziváltósnál Vészfékezésnél nyomsz féket és kuplungot egyszerre.
Ha elfelejtetted visszakattintani akkor max felpörög a motor,de megállsz.

De nyilván mindenki a saját felelősségére rakja be ugye.

abc 2012.05.07. 13:51:41

@Tizenkettő:
lehet sztereotípia lehet nem ez a magyar valóság(azt sem mondtam én egyetértek vele vagy sem),
nem fogsz megváltoztatni egy nemzetet azzal, hogy te azt gondolod másképp van.
az meg hogy majd megveszik a németek meg a franciák hát úgy legyen de ez egy magyar oldal és magyar emberek olvassák. tehát nem érdekli őket a német piac, meghogy ott miért veszik a daciat.

Ezek a tények. Lehet ez egy über szuper autó akkor is erős hátrányból indul a neve miatt, én ennyit mondtam.
Van ilyen.

Abfangjaeger 2012.05.07. 13:53:17

Csak a vezetőablak automata lefelé. Ha röviden nyomom a gombot automata, megállításhoz még egyszer megnyomom. Ha hosszabban nyomom, akkor addig megy, amíg nyomva tartom. Elengedem, megáll.
Ez a biztonságmánia kezd kissé idegesítő lenni. Talán a Logannal történt meg: kapott 3 csillagot. Ha lett volna benne ESP, akkor 4 csillag. Kérdem én, hogy mennyivel különb az a ESP nélküli mondjuk Megane, mint a Logan? Mert az ESP-t a gyár a fapadba nem rakja bele. Csak a fullos felszereltségű 4 csillagos. De ugye ez már mindenki fejében felül van írva, mert a mindenható EuroNCAP mit mondott. Áhhh...

Tizenkettő 2012.05.07. 13:57:58

@abc: Nézd nekem is mindegy. Ha ilyen gazdagok vagyunk és válogatósak és sznobok akkor igazunk van. De a sok bedőlt deviza hitelből és sírásból nem ez jött le az elmúlt években. Lehet én vagyok a hülye, de nekem nincs se bedőlt hitelem, se hitelem egyáltalán. Persze pózolni sem tudok a szarjaimmal. De hát kinek mi a fontos.

abc 2012.05.07. 14:03:15

@Tizenkettő: nekem sincs egyik sem.
de ettől még egy csomó embernek van, ezért tartuk itt mert kellett az új ház,autó, TV miegymás.
Most meg fizetik helyettük a többiek is.
De ez egy más téma.

DE!
Attól még ilyen marad az ország ;)

Egyébként manapság bármilyen! új autót vásárolni luxus jeleneleg az átlag magyar számára, jó lesz az 5-8 éves autók vásárlása is.
Persze ha senki nem vesz új autót nem lesz miből venni használtat mert elfogynak a piacról.
De ez már nagyrészt meg is történt, ezért maradiok is a 9 éves automnál.
Szervizeltetem megy, (mostmár egyre kevesebbet) minek lecserélnem?

picibalint 2012.05.07. 14:03:53

A scenic-ekben lehetett utólag tempomatot csinálni, a kormányról vezérelhető rádiógombok vannak ráprogramozva. A kompjúszer tudja, csak épp nincsenek kezelőgombok hozzá. Ezt néhány ügyeskezű magyar tanonc megoldotta. Gondolom ebben sem lenne akadály.

60-ezer körül pedig bármilyen kocsiba lehet utólagos tempomat cuccokat kapni.

Pont emiatt nem vettem dustert, hanem orlandot.

Tizenkettő 2012.05.07. 14:08:05

@abc: Pont ezért nem értem, hogy miért nem ébrednek fel sokan, és veszik észre a lehetőségeiket, ahelyett hogy fikáznak ész nélkül egy olyan dolgot amit lehet meg sem tudnának engedni maguknak. Vagy ha igen akkor örülnének neki, hogy létezik egy új alternatíva amit lehet választani, vagy ami esetleg nyomás alá helyez egy piaci szegmenst aminek hála lehet hogy olcsóbban hozzájut egy másik márka hasonló autójához. Komolyan mondom érdekes egy népség vagyunk.

domeq 2012.05.07. 14:23:14

Tökéletes alternatíva annak akinek kicsi a kombi de nagy a kisbusz és nem szeretne sokat költeni az autójára.
Simán vállalható. Persze annak aki nem menőzni akar a verdájával.

trawala 2012.05.07. 14:23:54

@legirepa: Igazságod vagyon! Én pl. sokáig nézegettem a Dustert, elolvastam mindent róla, dicsérték is rengetegen, sőt tetszett is! Aztán amikor jobban megnéztem akkor rádöbbentem, hogy vagy én vagyok túl igényes (a XXI. században), vagy valami nem kerek a dologban. Az osztva dönthető hátsó ülés az azt jelenti, hogy csak a támla hajtható le, de az sem vízszintesig, hogy az ötödik ajtón csak az ablaktörlő motort takarja fekete műanyag burkolat, minden más festett lemez, a hamutartó előlapja olyan bakelit hatású a kapcsolókkal egyetemben. De mondhatnám a hátsó űlésnél a felhajtott teljes ülőlap alján látod a szivacsot meg az összes "drótot". Szóvalo az olcsóságnak ez a ára. Úgy hogy le is tettem róla és vettem egy koreai-amerikait, jobb kivitelben, jobb felszereltséggel azonos árban.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.05.07. 14:35:35

@huangati:
Hitvitába velem nehéz bonyolódni, márcsak a "márkahűségtelenségem" miatt is. Egyszerűen csak nem értem, hogy miért zsigerből szar valami.

Az ADAC statisztikákról igazán csak erről a fórumról vannak infóim, én nem ülök le órák hosszat elemezgetni őket, ezért nem tudom, hogy pl. azt nézik-e, hogy ami elromlik, annak a javítása mennyibe kerül...

Azt nem vitatom, hogy egy német prémium (nekem már egy VW Passat is az) ne lenne jobban összerakva, de az autó árában nem feltétlenül tükkröződik a minőség mértéke. Azaz, csak azért, mert valami kétszer olyan drága, nem kétszer olyan jó.

Toolfan 2012.05.07. 14:39:58

@Tizenkettő:
Valami ilyesmit akartam, írni, de te már leírtad a gondolataimat!!!:)

Toolfan 2012.05.07. 14:44:46

Azon viszont elgondolkodtam, hogy ha ilyet vennék, húzná- e addig, mint a most 22 éves Trabim!? A Daciánál 6 év az átrozsdásodási garancia( a Dusternél), a Kiánál meg 12. Ennyivel gyengébb lenne, vagy ez csak valami reklámfogás???

kewcheg 2012.05.07. 14:54:24

@Tizenkettő: ez így van. A családunkban volt vagy négy különféle faros Skoda.Nekem is ez volt az első kocsim a 90-es évek elején.Ami pozitívuma volt a Skodának, hogy relatíve kényelmes és tágas volt (mondjuk egy mai hasonló kategáriát véve alapul, pl. Thalia vagy Chevy aveo) és minden volt hozzá Csehszlovákiában , ami tőlem 80 kilométerre volt. De olyan kis bizbasz is, mint a belső kilincs takaróműanyagja, vagy az ablakmosótartály zárókupakjától kezdve a komplett hüvelygarnitúráig,akkori áron kb. egy félhavi fizuért.De sajnos negatívumok csőstül: valóban a baromi nagy hűtőrendszer a sok hibaforrással, a 30ezrenként megnyúló vezérműlánc utánfeszítés nélkül (ami akkortól már a gyújtást is rángatta) a három helyen csapágyazott főtengely, rémes stabilitás(oldalszél= halál) egyszóval mindig csodálkoztam hogy olyan ipari kultúrájú nép mint a cseh, hogy tudott nyugodt lelkiismerettel ilyen autót gyártani.120 -as tempónál egyszerűen beégett a megszakító és megette az olajat 2000 kilométeren, utazótempója valahol a 80-85 volt...

Tokom 2012.05.07. 15:07:30

Remélem, ez az autó nem olyan lesz, mint a Duster, hogy a TC (szokás szerint) ömleng róla, tulajdonosok egekig magasztalják, a valóság viszont eléggé mást mutat. Múltkor egy Dusteres kicsit elnézte a lámpát, fékezett egy erőset, oszt majdnem leesett az útról. Akkorát bólintott, hogy majdnem orra bukott és elhúzott jobbra is a fék, úgyhogy az árok se volt messze. Raknak ezekbe lengéscsillapítót?

ratsche (törölt) 2012.05.07. 15:10:01

@BeeTm: Saját felelôsségre sem rakhatod be, mint ahogy a cigányxenont vagy a házilag esztergált féktárcsákat sem.
Ha balesetet okozol vele, irgalmatlanul megbasznak. Ha tartós egészségkárosodást is okozol, olyan életjáradékot fizetsz, hogy csak úgy zörög.

Akinek nincs pénze egy nyomorult bontott bajuszkapcsolóra, meg egy 10 perces programozásra, az tényleg járjon gyalog, vagy gyúrjon vádlira.

Abfangjaeger 2012.05.07. 15:12:52

@Tokom: tönkremenő alkatrészekről hallottál már?

velo · http://www.astra-coupe.hu 2012.05.07. 15:14:18

hah... automata ablak látom nagy téma... nekem a 11éves Astrámban mindkét ablak (mert csak kettő mozgatható, lévén ez egy coupe) le-fel automata. Ráadásul mindhárom gomb egyformán ilyen (vezetőoldali kettő, illetve utasoldali).

Működésileg nem több állású a billenőkapcsoló, mint egyes autókban (félig benyomva/teljesen benyomva állás) hanem úgy üzemel, ha rövid időre nyomom meg (pl fél másodpercig) akkor automatikusan le/felhúzza az ablakot. Ha nyomva tartom addig megy ameddig nyomom. Ha automatikus le/felmenetelben megnyomom mégegyszer akkor megáll.

Szerintem nagyon jó és hasznos funkció, könnyen megszokható és megszerethető. Ráadásul ha beriasztom az autót magától felhúzza az összes ablakot: lehúzott ablakkal kiszállok --> gomb a távirányítón megnyom --> ablakokat tökig felhúzza.

Egyébként a cikkben szereplő autót sokan megszólták, de gondolom ha Renault embléma lenne rajta már sokaknak tetszene ( 2.bp.blogspot.com/-4hcdq8QdBLU/Twrb0C5478I/AAAAAAAAEKM/keHGUCJWrM4/s640/Renault%252520Lodgy%252520%25255B1%25255D.jpg )

Majd kijön belőle a dobozos verzió és lesz olcsó puttonyos a nyépnek. Szerintem nincs nagy baj vele, elég sok igényt ki fog szolgálni, nincs mindenkinek űrkomp jellegű műszerfalra szüksége. Sokgyerekesek esetében a könnyen tisztán tartható nagy műanyagfelületek sokszor nagyobb előny, mint a plüsskárpitozású ajtóburkolat (abból kicsit nehezebb kitakarítani a beledörzsölt csokit...).

És szerintem nem csúnya, nekem tetszik is. A Duster is jópofára sikeredett, sokkal jobban tetszik, mint pl a Nissan Duke.

A Dacia mint márkanév azért jó a Renaultnak, mert olcsó, elavultabb technikát el tudja adni alacsonyabb áron a saját presztizsvesztesége nélkül. Ergo a Logant nem említik egy lapon a Clioval, Megane-nal, Lagunaval. És akinek nem arra kell az új autó, hogy mutogassa a szomszédoknak, illetve hogy baráti beszélgetések során lehessen dicsekedni felesleges extrákkal, azoknak igenis jó választás. Ismerek én is olyan embert, akinek Loganje van. Újonnan vette, és nem 2-3 évig használja, hanem megvan neki 5-6 éve és még meg is lesz egy darabig. Egyszerű, olcsó fenntartani, és újkorától ők használják. Az, hogy az autó státuszszimbólum magyar betegség. Sok helyen nem az a fontos mit gondol a szomszéd, hanem racionálisabb érvek miatt döntenek ilyen autók mellett.

Sokaknak vannak ilyen jellegű olcsóbb célautójuk, és mellette van öröm/élményautózásra más, olcsó autó (MX5, MR2 stb...). Persze nyilván van aki megteheti, mert nem számít a pénz és nagyobb kategóriákban nézeget (E Merci kombi + Mustang)...

A lényeg, itthon mindenki gyors, szép, élvezetes, praktikus, új, fullextrás autót akar, lehetőleg 3millióig 0 beszállóval. Lehetőleg 2 éven belül lecserélni valami újra...

Ugyanilyen marhaság szerintem azon treníroznia valakinek magát, hogy mennyit bukik új autó vásárlásán, amint kihozza a szalonból... Ez max annak érdekes aki azért hoz ki a szalonból autót hogy rögtön el is adja. Egy autót miért nem lehet 4-6 évig használni? Vagy tovább is? Vagy az már nem menő?

Még az új autóhoz: sokan mondják, hogy érdemesebb venni 1 évest 20-30 ezer kilométerrel... pff... ehhez csak annyit, fateromék beszámoltatták anno az 1 éves Fabia 1.2 kombijukat egy új Corollába. A Fabiában akkor volt ~80.000 km, egy évesen. A Toyota szalonban kerek perec megmondták, hogy nem gond a km, úgyis max 30ezerrel fogják kitenni. Nem nepper, nem magánszemély, hanem Toyota márkakereskedés!!!

Meg volt egy 3 éves Megane-unk is. Újonnan vettük 2001 környékén. Sajnos tk lett, kiflibe tört by nagy fa. Minden elem sérült, még a túloldali C oszlop is megroppant. Eladtuk 700ezerért alkatrészbe a bisztosító által ajánlott embernek (különbözetet fizette a Casco). Elvitték tréleren az akkor 100+ ezer km-t futott autót. Pár hónappal később kerestek minket telefonon (családi vállalkozás nevén volt az autó), hogy látják, hogy mi vagyunk az előző tulaj, és kiváncsiak miért adtuk el az autót. Mondtuk, hogy azért mert totálkáros volt. Kiderült, hogy ismerős kereskedő árulja nekik sérülésmentesként 60ezer km-rel.

Persze van mindkét oldal pro és kontra, de szerintem igenis van létjogosultsága ezeknek az autóknak, főleg az olyanok körében, akik nem 2 évre vesznek autót a szomszédnak/barátoknak. Nyilván ebbe azért a magyar piaci helyzet sajátosságai is közrejátszanak, illetve a 2 autó tartásának extra nehézségei, de akkor is illene kicsit logikusabban dönteni...

vasgyuszi 2012.05.07. 15:18:04

@tonalcar: Érdekes, mert a Citroen-ben kifejezetten jól muködik és az esetek 99%-ában (amikor egyáltalán használom) tökig leengedem az ablakot. Nem tudom mi ez a nagy hadakozás az automata fel/le engedos ablak ellen... Amúgy sem szoktam használni az ablakot, levegot szabályozottan engedek be az erre kitalált rendszeren keresztül, ahol legalább a por nem jön úgy ba, mint az ablakon. Ti szeretitek hetente portalanítani a kocsit???

poiuz429 2012.05.07. 15:18:58

Stumpf András:
"Elég csak megemlíteni a leömlőbe épített apró turbófeltöltőt és a közvetlen befecskendezést; három éves garancia ide vagy oda, százezer kilométer után nekünk fájhat a fejünk, mikor adja fel egyik vagy másik. Persze ez csak merő rosszindulat, hiszen mit sem tudunk e motorok tartósságáról, de más márkák hasonló termékeiből kiindulva azért jogos lehet a félsz, hogy a felfújt motorka nem fog elmenni egymillió kilométert."

Erről hol találok infót, hogy "más márkák hasonló termékei" mennyire tartósak?

velo · http://www.astra-coupe.hu 2012.05.07. 15:28:29

jah, a racionális döntéssel kapcsolatban még valami: anyám tavaly vett magának új autót. Neki nem az extralista számít és nem is a teljesítmény. Megbízható, normális fogyasztású autóra van szüksége, mert napi használatban van, a munkályához elengedhetetlen. Néztük az Oktáviákat: új, 0km de még Facelift előtti fehér 1.4 alap Octavia 80 Le-vel ~3.500.000 Ft akciósan ( www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.4_16v_tour_ii_raktarrol_azonnal-5624604 )

Végül találtunk sokkal jobbat: Kia Pro'ceed lett, fehér 1,4, jobban felszerelt faceliftes 105Le-vel 3millió alatt. ( www.hasznaltauto.hu/auto/kia/pro_ceed/kia_pro_ceed_1.4_l_acaudio_rendszer-5696770 ). Mivel 95% egyedül használja, és a maradék 5%ban is max mellett ülnek nem volt szempont hogy 4-5 ajtós legyen. Így nem csak sokkal jobban néz ki, de olcsóbb is volt.

A 7év garanciáról is tudjuk, hogy kétélű fegyver. Egyrészt jó kis marketingfogás, másrészt oda vagy láncolva a márkaszervizhez, de ezt a részét nem bánjuk annyira, ennek megvannak az okai. Sajnos itthon semelyik szerviz sem fenékig tejfel, sokszor még az ismerős és jóbarát is képes lehúzni, mint ahogy sokan eladnák a saját anyjukat is 5 Ft-ért...
Sokat mérlegeltünk ezen a dolgon és úgy láttuk jobbank, sokkal inkább a márkaszerviz és a garancia mint az ismeretlen előélet és tekergetett órák hada...

velo · http://www.astra-coupe.hu 2012.05.07. 15:29:56

ó fákkk
munkályához --> munkájához... XD

poiuz429 2012.05.07. 15:43:05

@Stump András:
Az érintőképernyőnél az a fő kérdés, hogy mennyire látható pl. elég erős-e a fénye, ha rásüt a nap / fényérzékelős-e egyáltalán és állítja-e a fényerejét vagy nem. Mert ezek nélkül vagy ha ezek szarul működnek akkor kuka... /saját tapasztalat gps-el/

poiuz429 2012.05.07. 15:48:00

Egyébként akit a neve zavarja az majd úgyis importálja valahonnan ahol Renault-ként forgalmazzák.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 15:53:17

ennek a kocsinak ki a celcsoportja?

adrozoo 2012.05.07. 16:09:28

@BeeTm:
Szia!
Ezt a megoldást nem látom át. Tudnád kissé részletezni,(pl. fényképpel) nagyon érdekelne.

Köszi

Lookie 2012.05.07. 16:11:22

@tonalcar:
Milyen kocsik? Pl. a VW koncern minden autójában amelyiken legalább elöl van elektromos ablak annak két fokozata van az ablakokat irányitó gombnak. Ha kicsikét húzod csak meg, akkor manuális, hogy úgy mondjam, vagyis addig megy pontosan ameddig nyomod vagy húzod(modelfüggő) Ha jobban megnyomod akkor válik automatává. Miliméternyi pontossággal be lehet állitani hol álljon meg.
Viszont nekem az a gyanum kedves Tonalcar, hogy te egy kicsit a durva dolgokra vagy agyilag ráálva és képtelen vagy egy ilyen magas ürtechnológia kezelését elsajátítani..na mindegy nem vagyunk egyformák, de amiért én pl. nem tudok repülőt vezetni, azért nem mondom ,hogy minden repülő szar.
Inkább megértenélek, ha azt mondanád, hogy minden elektromos ablak egy sokkal nagyobb hibaforrás a menuálisakkal szemben. Na minden jót

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 16:18:56

@Lookie: nekem japan gepem van meg egy amerikai / az utobbiban mar mind a harom motor beszart, a bal elso mukodik, mert kicsereltettem, grand AM/
namost a mitsuban a bal elso automata le es fel, a masik harom nem es ez tok eleg, mondjuk az eltelt 15 evben nem is emlekszem, hogy ult volna valaki hatul:)/
de az sem zavarna ha addig kene a gombon tartani a kezemet amig a kivant magassagot elerem
mert ugye ha nem akarom teljesen leengedni, akkor igyis ugyis rajta kell tartanom az ujjam
a jobb elsot meg csinalja maganak az utas
persze mondjuk ha mar mind a 2 elso ablakot le kellene huzni, akkor mar inkabb a klima jar nem?

vasgyuszi 2012.05.07. 16:47:45

@Brevis: Ugye nem gondolkodtok komolyan ezen a kendácsoláson??? Brrr... Nem lennék a helyedben, ha egy ilyen tákolmánnyal lemeszel a rendor. Ilyen tákolásért remélem helyben leveszik a rendszámot! Nem vagytok normálisak!

Hó apó 2012.05.07. 16:54:23

Ennek a kocsinak egy gyenge pontja van: a motor.

Már voltam tesztvezetésen, a 90 LE-s diesel nagyon gyenge hozzá, a 110 LE-s meg nagyon problémás.
Benzinest meg nem szabad venni belőle, mert lezabálja a gatyádat.

Brevis 2012.05.07. 17:00:22

Megvalósítani biztos, hogy nem fogom, annyit nem szoktam pályázni, hogy rendszeresen kitudjam használni, csak a megvalósítása érdekel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:10:51

amugy az en kocsimban van minden szar, tempomat stb
nekem szuksegem van ra, hogy nyomjam a gazpedalt, pedig megesik, hoy 12 orat vezetek
egyszeruen hianyozna
automata a valto, automata minden, azt az egy elbaszott pedalt, meg a masikat a feket, ha kell, hagy nyomjam mar...
szoval sosem hasznalom a kocsimban

vasgyuszi 2012.05.07. 17:10:54

@Brevis: jahhh, csak egészséges muszaki érdeklodés? Az más, akkor bocs.

CsGergo 2012.05.07. 18:02:15

Ez a Dacia már nem az a román Dacia. Érdekes, a németeknek el lehet adni ezeket az autókat.Látni autópályán is, vasúton is, telis-tele vannak Daciakkal a vonatok meg a kamionok, viszik nyugatra mindet. Ladából a Kalinát, Priorát, kockát, Nivát is el lehet adni Németországban, nem is keveset adnak ám el belőlük. De nekünk ez se kell, se a Dacia.Ott valahogy nem az emblémát nézik az autó orrán, ott józanul tudnak gondolkodni a vásárlók.

CsGergo 2012.05.07. 18:07:12

@hagyma: Azért a törököknél is elég gyorsan ugrik az életszínvonal.Ők se olyan igénytelen nép, mint régen.Egyébként meg olyan hihetetlen, hogy a németek ilyen autókat vesznek?Tőlem veheti amúgy meg a török is. Nem erőn felül veszik az autókat, mint idehaza.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 18:10:07

@CsGergo: hat csak gondoltam, ott nagyobbak a csaladok, egy atlag nemet meg szeret azert inkabb nemet autot venni....
de lehet rosszul gondolom
csak otlet volt
mar kerdeztem, de nem valaszolt senki ki a celcsoport erre az autora?

CsGergo 2012.05.07. 18:13:55

@hagyma: Gondolom nem minden német vesz német autót.Meg nem minden török vesz nem német autót.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 18:16:17

@CsGergo: ezt en is gondolom, de tovabbra sem latom kinek jo ez a kocsi
torokoknek tuti el tudom kepzelni, mikor mennek haza a csladdal, meg a cumokkal

golf002 2012.05.07. 18:53:18

Erre a sok kommentre csak annyit tudok írni, hogy MAGYAROK!, mi tudjuk csak igazán a szart megrágni!

Gomulka Béla 2012.05.07. 19:29:10

Nagyon randa, egyem a szívét. Hétuléses lévén olyan komoly érv a fogamzásgátlás mellett, hogy még a pápa is elgondolkodna a dolgon.
Hogy miért baj az, ha egy autó szimpla és olcsó, mindazonáltal nem értem. Ez a krómkarikázás, például. Nekem a szimpla változat belseje jobban tetszik. Krómkarika - mi vagyok én, szarka?

Toolfan 2012.05.07. 20:12:35

Szerintem aki Daciát vesz, az szeretni fogja és büszke lesz rá, annak ellenére, hogy sokan lenézik majd érte, mert minden ember máshogy gondolkodik (autókérdésben is), és talán ez jó dolog. A kocsi reklámja: www.youtube.com/watch?v=bLlfgYsUhTM&feature=player_embedded

w a s d 2012.05.07. 20:44:46

@CsGergo:
"Érdekes, a németeknek el lehet adni ezeket az autókat."

Igen, csak fél Németországot nem kapták meg a románok a 20. század elején (persze kaptak ők is a pofájukra).

Na meg ha jól értem ezt:

www.autobild.de/bilder/die-beliebtesten-marken-im-april-2012-3422635.html

amíg 12.587 Renault- t és Daciat (a két márkából együtt) adtak el áprilisban a németeknél, addig 24.790 Audit, 25.820 Mercedest, 27.185 BMW- t, 61.111 VW- t.

w a s d 2012.05.07. 20:55:40

@Tizenkettő: "Ezért jó, hogy van több autógyártó és típus, mindenki válogathat."
Ezzel nem lehet vitatkozni.

@antika13: Az enyém a 4,2 méteres hosszával azt hiszem, átlagosnak mondható még, így talán nem áll rám az a kitétel, hogy az mondja, akinek kicsi van.:D

@Stump András: iDrive- val nem lehet úgy lépkedni, mint pl. a telefonok menüjében, hogy megszokás után "2- t jobbra, 2- t balra" megjegyzett lépés- kombinációk szerint találhatunk meg gyakran használt funkciókat anélkül, hogy odanéznénk?

ratsche (törölt) 2012.05.07. 21:02:12

@uki: "A valasz arra hogy miert csak 3 csillagos a duster az esp. Ha lenne benne akkor 4 csillagos lenne."

Lehet álmodozni, hogy mi lenne, de a Dacia karosszériái közismerten gyengébbek a Renault-testvérmodellekénél:
www.autoevolution.com/news/renault-not-concerned-about-duster-s-euro-ncap-rating-31868.html
(a képet javasolnám megtekinteni)

Mégis mi az istent gondoltok, miért olcsó? Mert nincsen rajta a Renault jel?

kötötű 2012.05.07. 21:06:39

Én 1968 -óta vezetek, és hát annyi "lenézett" autót vezettem...és akkor mi van ? 8 évig volt egy 1.5 dci Thaliám,és azt is lenézték,(Török gyártmány), 89000km adtam el , és NO Problem .
Viszont feszítek a fiam 4. éves(Angliai, gyártású)Honda Civic-ben, bár már annyi baj volt vele( kuplung bofden csere, 2-3 szinkron gyűrű, majd komplett váltó csere, stb) Minőség megfizethető Áron !
Rönyo cliójával a (4trafó csere után semmi)baj
nem volt.

ratsche (törölt) 2012.05.07. 21:11:26

@w a s d: De, lehet úgy lépkedni, mivel minden kattanást érzel, mikor tekered a controllert. Ráadásul a fontosabb funkcióknak külön gombja van:
cdn.cnet.com.au/story_media/339295416/idrive-controller_1.jpg

ratsche (törölt) 2012.05.07. 21:20:54

@Tommmyka: "Ezek szerint te sem értesz túlságosan az elektromos ablakemelőkhöz. Számos olyan autó van amiben csak egy irányba az autómata az ablak. Pl olyan kis darabszámban eladott autókban is mint a Ford Focus."

Pistike, a szakértelem nem azt jelenti, hogy végignyálazzuk az összes katalógust, és tudjuk, melyik gyártó melyik modelljében mi van, hanem hogy tudjuk, hogyan kell implementálni egy rendszert.

"Egyszer amúgy beszélgettem egy toyota szervizessel erről. Ő azt mondta, hogy igazából csak attól függ hogy automata ablak van-e egy autóban, hogy a gyártó hova pozicionálja típust, ezért pl kis autókba sok gyártó nem teszi bele a gyártó, hogy nagyobb kategóriás kocsikat is el lehessen adni. Nekem felajánlották hogy pár száz forintos beszer áron automatává teszik az elektromos ablakomat."

Nagyon okos vagy, Pistike, de sajnos a szervizes a büdös életben nem fejlesztett egyetlen autót sem, mint ahogy te sem. A mese ott kezdôdik, hogy az összes mezei motor helyett Hall-szenzoros kivitel kell, hogy a motor fordulatszámából a bodycontroller tudjon következtetni az ablak pozíciójára.

A párszáz forintos automata ablakodat kérlek feltétlenül mutasd be, vannak itt páran, akik szeretik a tréfát.

CsGergo 2012.05.07. 21:23:17

@w a s d: Jogos!Nyilvánvaló a történelmi események erősen befolyásolják egy márka megítélését,mert miért is annak az államnak a vagyonát gyarapítsuk a termékei megvásárlásával, akikért nem vagyunk odáig.

uki 2012.05.07. 21:23:20

Hol állítottam hogy ugyanolyan jó mint a Renault?
Ezt írtam:
"Egyebkent meg a piacszegmentacio es a termekkannibalizmus a valasz arra miert csunyabb, gyengebb toresbiztonsagu, szerenyebb felszereltsegu egy dako mint egy renault vagy egy mas nyugati verda."
Ha már azt feszegeted hogy miért van ilyen jó áron a dákó, akkor amit írsz sz csak egyetlen tétel a hosszú listában. Ott van a már bevált, egyszer és olcsón gyártható egységek tömkelege (pl logan első futómű, kangoo hátsó futómű, stb). A szűkített motor és belső felszereltség. Az olcsó munkaerő. Minimális reklám és egyéb marketingköltség.

ratsche (törölt) 2012.05.07. 21:31:20

@uki: Bocs, de ez az "apu, én nem kaptam egyest az NCAP-vizsgán, csak az ötöshöz még hiányzott négy jegy"-szöveg úgy hangzott, mintha.
Nyilván nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe.
És nyilván nem véletlenül sokaknak vonzó alternatíva egy-egy ilyen budget modell (khm-khm Skoda khm-khm).

uki 2012.05.07. 21:34:14

@ratsche: jujj...jujjj vigyázz mert mindjárt rád rontanak a skodás hordák! :-)

AUTOKART 2012.05.07. 21:52:18

Dacia Logannal Afrikában (Saharun Adventure 2012):
www.youtube.com/watch?v=AmNhJfGiWRk

ratsche (törölt) 2012.05.07. 21:57:51

@uki: Pedig a recept ugyanaz, csak az alapanyag VW. Na és persze ott is vannak olyanok, akik meg akarják magyarázni, hogy a Skoda valójában Audi, mert ugye egy cég, és ugyanazt a bajuszkapcsolót is látta már az A3-asban :)

Rocko- 2012.05.07. 22:11:36

@ratsche: és vajh a gázpedál beragad?

Rocko- 2012.05.07. 22:16:28

@Jozsó_: ó, már vártam, hogy mikor jön a "TC-t lefizették ezért a cikkért" komment.

Rocko- 2012.05.07. 22:26:08

@BeeTm: "Kéziváltósnál Vészfékezésnél nyomsz féket és kuplungot egyszerre."
dehogy nyomok, hadd fogjon a motorfék, arra van.

w a s d 2012.05.07. 22:29:14

@CsGergo: Nem azt mondom persze, hogy mindenkinek így kell választani, de itthon azért elég sok ember van, akinek ez is szempont.

min 2012.05.07. 22:30:08

készülünk egy családi dögöt venni de mindenhol ott az a fránya 3-ik üléssor. Lehet kérni az ilyen kategoriás kocsikat ezek nélkül? nekem elég az 5 személyes de kellene a csomagtartó és abból az a hely is amit elfoglalnak a behajtogatott ülések.

ámbátor 2012.05.07. 23:18:12

@min: A harmadik sort kiveheted egy perc alatt és tied az összes csomagtér.
Aztán, ha egyszer mégis vinni kell az anyóst is, akkor visszateszed egy mozdulattal és kész.
Vagy épp ezt akarod elkerülni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.07. 23:18:30

@BeeTm: Jajj, az te voltál?Nagyon komoly cucc volt, sokszor mesélem ismerősöknek... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.07. 23:24:04

@gyvy: Igy van, a Wartburg-Trabant gyárakban q nagy ötletek voltak, csak a rohadék Honecker (remélem, forog a sírjában) nem engedte.Van egy oldal valahol a neten, ahol írják a gyárak történetét, gyakorlatilag a 70 es évek közepén lehetett volna a Wartburgnál egy egyes Passat szerű modell, a Trabantnál megy egy Polo féle valami.Hamarabb, mint az eneszkásoknál.Feltéve persze, hogy igazat írnak...

Der Milan 2012.05.08. 10:36:04

1310-es Dacia volt a családban 87-ben vette Apukám, úgy emlékszem féltengely kattogott benne viszonylag fiatalon, ami nem a féltengely hibája, hanem egy alapvető tervezési hiba, ugyanis még egyenes állásban is szögben hajt. Egy román mérnök találta ki azt, hogy ki kell fűrészelni valamennyit a rugóból és utána normálisan áll. Mondjuk apukám ezt nem csinálta meg de 70.000km-rel amikor eladta akkor sem volt még semmi baja, hozzátartozik az igazsághoz, hogy a 0km-es kocsin többet dolgozott mint az elődön a kispolszkin 9 év alatt, de utána minden rendben volt vele, soha nem állt meg.

Ezek a Daciák már egészen más kategóriák.

Szabványok 2012.05.08. 10:39:18

@kewcheg: Nem értelek. A skoda 120 igenis jó, használható autó. 5 évig volt nekem. Wellsig elmentünk vele. Olajat nem fogyasztotta, ha kellett 140-t ment, kényelmes ülései voltak, nagyon élvezetes volt vezetni. Télen mindenhová felment ahová az orrmotorosok nem. 6-9l-t fogyasztott. Az apósomnak ma is ilyen van, 3hónapos téli állás után simán indult.
Akinek használati tárgy az autó, annak tökéletes.

w a s d 2012.05.08. 11:20:53

@Szabványok: És viszonylag autószerű a vezetése. (Fékez, kanyarodik, meg hasonló dolgok.)

Gomulka Béla 2012.05.08. 12:26:30

@Rocko-: Én vészfékezésnél vészfékezek, a fene se figyel arra, hogy nyomom-e a kuplungot vagy nem. (Természetesen elfogadom, hogy vannak nálam jobban vezetok, alighanem tobben mint a nálam rosszabbul vezetok, és ok mérlegelik a kuplung-dolgot. Én orulok, ha a vészfékezés sikeres, és nem csattanok.)

kewcheg 2012.05.08. 12:57:17

@Szabványok: Távol álljon tőlem hogy ócsároljam más megbecsült autóját.Ez az én tapasztalatom. Mondjuk az én saját Skodám használtan lett véve, de a szüleim újonnan vették.Sok szép emlékem is kötődik a típushoz, én csak azért "haragudtam" mert kezdetektől minden gépemet agyondédelgetem.A mostani kocsijaim ezt meg is hálálják. A Skoda egy kicsit hálátlan volt...:)

gyuvett75 újra 2012.05.08. 13:06:03

-Ha egy török Hondának elhisszük, hogy japán minőségben készült, miért ne bíznánk afrikai barátainkban?-

ez ugye csak vicc? mondjuk annak erős! :)

na, ezt is csak tudatlanoknak lehet elsütni! meg aztán elég butácskának és naívnak is kell lenni hozzá...

tomnemtom 2012.05.08. 13:14:54

az nem úgy van, hogy vészfékezésnél azért kell leválasztani a motort a hajtásláncról, hogy ne kelljen még azt is fékezni ?
főleg ezeknél az euró ikszes motroknál, amik gázpedálelengedésre is csesznek azonnal alapjárati fordulatra esni, nehogy a gonosz molekulák megfertőzzék a dízelautósok kicsi tüdejét.
vagy ne menjen tönkre a katalizátor, vagy mittomén.

Toolfan 2012.05.08. 13:48:13

Ezek szerint érdemes inkább egy 100ezret futott Versót venni, mint egy vadiúj Dacia Lodgy- t?

Rocko- 2012.05.08. 15:53:20

@Gomulka Béla: hátőőő, ezért kell gyakorolni, hogy beidegződés, rutin legyen. ;)

Tommmyka 2012.05.08. 17:19:57

@bobbafet: "Lehet, hogy nem e vagy a célcsoport?"

Az nem lehet hanem biztos. De másokat se látok akiknek tényleg ez az auto lenne az optimális választás..

papa33 2012.05.08. 17:44:00

Állítólag nyugaton sok "kispénzű", de egészséges nyugdíjasnak megfelel a Dákó féle autó, hasonló árszínvonalú szervizzel, nem tudom, mi mért öklendezünk tőle, több ismerősöm is vett új Dáciát, kaphattak volna érte 5-10 éves, szomszédnak tetsző szemétdombot. (azt ne felejtsük el, ha "komoly, pl bömös" autót akarunk 2-3 milláért... szóval a nagyszerviz, javítás, gumik, most kezdődik a költés és a gond, nem véletlen adják el...
Mondjuk direkt is van hogy ne tetsszen...

Régebben a Skoda akart olcsó autót a Vision D, vagy mi, de mintha már árban is a Fabia és Octavia közé lőné be az újat...

Olyan amilyen, de 3-5 év garanciával csak ugyanannyi gondtalan autózás.

Igaz, térjünk vissza az ár ismeretében is. Mert ettől függ.

papa33 2012.05.08. 17:48:04

Az állítólag egy autós műszaki szakújságból van, 2014-15 körülre több gyártó is akar "olcsó " autót.

A régi-ős technika megbízható, sokszor jobban élveztük mint az elektromos gázos euro6-ot, amig kitalálja adtunk-e gázt vagy csak a lábgörcs... A Ford Ka, Fiat Seicento, Renaulét Twingo első, ami eszembe jutott, milyen ősi, OHV mocikkal jött pl.

papa33 2012.05.08. 17:56:03

Nekem pl olyan autóm van, amiben KÍVÜLRŐL tükörlapot mozdítva beállítható csak. Na és? - egyszer beállítottam és jó az egész családnak, szintén a mechanikus ablaktekerő, sosem kell elektromos.
De T tesztelők, az autó élettartama, megbízhatósága, a tompított fény hatása (mert refit mindenki tud) hogy jó-e, azt nem írják.
A szépség meg egyéni.
Nyilván kb alap benzines 4milláért nem számítana, de 2.5-ért mondjuk csak klímával elgondolkodtató ajánlat. Csak példaként.

papa33 2012.05.08. 17:59:21

@uki: a mi Suzukink is elkel 200 ezer példányban. Nálunk csak mutatóban.
De mondom, az új Swift felveszi a versenyt az UP!-pal, gondolom árban az a 7 légzsák, meg a normálisan nyíló ablakok, stb.

De ugye a Suzuki sem kell nekünk, sikk a az Aygo triumvirátus inkább...

ratsche (törölt) 2012.05.08. 18:15:24

@tomnemtom: De úgy van. Ha a kuplungot nem nyomod ki, még a motort is le kell fullasztanod pluszban, aminek az eredménye hosszabb féktáv lesz.

monstertruck 2012.05.09. 00:23:57

Igazán nem akarok betűnáci lenni, de hülyét kapok mikor tanult emberek leírják a műanyag alkatrészről hogy "krómkarika".
Hát hogy lenne már króm lökdmeg? Ezüstszínű műanyag bszod, az talán. Vagy valaki feltalálta a műanyagkrómozást? Ehhhh

Rick4 2012.06.07. 13:07:09

. A dizájn teljesen összeszedett, az ötletes levegőrostélyok karikáira rímel a műszercsoport krómkeretes hármasa,

Az ötletes levegőrostályokat azért illett volna részletesebben kifejteni, ugyanis a Fiat ötlete volt, be is rakták őket már 13 éve a 2-es Punto-kba...

Waddafakk 2012.09.10. 13:22:19

Sziasztok!
@hagyma: Nekem ez az ideális autó. Elmondom miért.

2008ban vettem egy használt, 4 éves 3 ajtós Accent-et, amit idôközben kinôttünk. Egy évig remek volt, aztán kiderült, hogy az elôzô tulaj csak hajtotta, nem volt rajta semmi sem kicserlélve még, így az évek alatt nekem jutott a feladat a fékek, lengéscsillapítók, ékszíj, meghibásodott ablaktörlô motor, kilyukadt flexibilis kipufogócsô darab és még ki tudja minek a cseréje/javítása. Szóval az amúgy olcsónak bizonyult vétel után elég szépen kellett apránként az autóra költeni, ami azért normálisnak mondható az idô múlásával. A költségek és a szervízben töltött idô, majd a helyszûke láttán eldöntöttem, hogy a következô autóm új és nagy lesz.

Külföldön dolgozom és élek a családommal, évente kétszer utazunk haza kettô illetve három hétre. Ezért nekem egy tágas autó kellett, nagy csomagtérrel, alacsony fogyasztással (hiszen a napi munkába járáson kívül évente kb 8.000 km csak a haza- és visszaút, illetve az otthoni rohangálás, nyaralás), amibe a babakocsin túl belefér az ilyenkor szokásos csomagmennyiség és az otthon beszerzett dolgok is. Hamar kiderült, hogy a Lodgy az egyik legjobb ár/érték arányt vonultatja fel, fôleg, ha az ember nincs tele pénzzel. Az itt sokat kritizált elektromos ablak automatika pl. nálam a legutolsó szempont lehetne a listán (igaz, a 2004-es Accentem ezt tudja).

Szóval megrendeltem egy 5 üléses, 110 lóerôs, dízel Lodgy-t, kb 16.000 EUR-ért + forgalomba helyezés, (a lehetôségeken belül) fullosan felszerelve, kivéve a GPS-t (de pl. tolatóradarral, alufelnivel, fél-tempomattal, bôr kormánnyal és váltóval, stb.), 10.000-et befizetve, a maradékot törlesztve (2,99%-os kamat mellett, vagyis három év alatt kb 550 EUR-ral többet fizetek, mint a kölcsön- nevetséges szerintem). Tudom, hogy ennyiért használtan nevesebb márkák közül is lehetett volna hasonló kaliberû autót választani, de nálam az "új" is nagy hangsúlyt kapott, így meg azért szûkült a kör.

Az autó a próbaút alapján úgy fest nagyon rendben van. Semmi ûrhajó feeling (mint pl egy egy új Passatban, ahol még a kézifék is csak egy gomb volt), eléggé egyszerû megoldások vannak, fôleg ahogy egyre lejjebb téved a szem, de semmi különösen kifogásolható dolog sincs és a célnak megfelel: Nevezetesen hogy ne kerüljön sokba, elvigyen minket A-ból B-be, kényelmesen, sok csomaggal, ne fogyasszon sokat (kevesebbet eszik, mint egy Berlingo, vagy Kangoo, ha jól emlékszem), és pár évig ne kelljen rá (különösebben) költeni.

Eddig meggyôzött, ha valakit érdekel vagy gondolkodik a vásárláson és nem siet vele, akkor esetleg tudok részletesebben nyilatkozni az év vége felé a tapasztalatokról.

klacus 2012.09.29. 20:37:00

Most akkor ezt afrikai románok gyártják?