HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ha kocsival megy a bicikli

2012.05.10. 06:10 Tcomment

Címkék: bicikli kerékpártartó

Bringaszállítási kiskáté, főleg kezdőknek. Mennyivel szabad menni, mennyi bicajt bír el a kocsi és hasonló kérdések.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

157 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr414499444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Na_mi_van?Semmi? 2012.05.10. 10:42:55

Kerékpártartóért a Norautóba kell menni! 20E-ért vettem 2 db-ot. Egy vonóhorogra szerelhetőt (1 perc alatt fent volt első nekifutásra) és egy hátsó ajtóra szerelhetőt. A hátsó ajtós megoldásnál elment egy fél óra a hevederek beállításával, de aztán másodszorra 5 perc alatt felraktam.
VW T3-ra vígan felment mindkettő. Egyszerre. :)

iorek 2012.05.10. 10:44:45

Én is bringával járok! Mindig felteszem az autómra. Hehe.

S'hark · http://nekedvan.blog.hu 2012.05.10. 10:46:49

Sziasztok!

Nekem egy Nissan Almera 1,5, tavaly tetőbox, 4 ember, két bringa a vonóhorgon, és nem volt látványos fogyasztás növekedés.

Múlt hét, 4 ember, 2 bringa a vonóhorgon, Bp-Erdőbénye-Bp, és nem tapasztaltam fogyasztás növekedést.

apukka 2012.05.10. 10:49:32

Gyurma,
a mostani szabályok szerint nem minden vonóhoroggal szerelt szgk vontathat u.futót. pl akartam volna vizsgáztatni egyet, de csak valami 150kg-ig vontathatna szal felejtettem. a vontathato tömeget most a gördülő tömegből szamoljak, ami meg valami emisszios hülyeség.

Stenonis 2012.05.10. 10:56:53

Egy 2002-es Toyota Yarisba simán be tudok tenni egy 26-os montit. Csak a hátsó ülést kell dönteni és kiszedni a nyerget. A csomagoknak is marad még hely és a kerekekkel sem kell bohóckodni. :)
Ha 2 biciklit kell vinni, akkor nyereg, első és hátsókerék kikap. És még így is simán beférnek.
Szóval nem sok értelmét látom a különböző csomagtartóknak.

apukka 2012.05.10. 11:02:16

Stenonis,
amíg csak a pároddal kell tekerni nincs gond :-)
ha majd többen lesztek változik az álláspontod.

Uzi 2012.05.10. 11:08:58

Egyszer régen csúnyán megakadtam egy kertkapu keresztlécén, ami leszedte a 2 bicajt a tetőről. (egy bukkanó pont annyira emelte meg a kocsi orrát, hogy 2 centi beleakadt fent) Azóta bicajt belül szállítok kivett első kerékkel.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 11:12:29

@igazi hős: Hogy a ketezer forintos spanifered erosebb, mint a Thule hegesztett acelkerete, az meg viccnek is rossz. A masik, hogy hiaba hasznalsz 625 spanifert, ha a keret, amihez rogzited, egy gyenge femhulladek.

Nezd meg batran a fentebb belinkelt ADAC videot; a magadfajta fotelfizikusoknak keszult.

Phrascarica 2012.05.10. 11:14:45

@klarky: "Én abból indultam ki, h Szilvásváradon a kölcsönzőben elég jó bringák szoktak lenni"
Nem mindig Szilvásvárad az úticél :)

apukka 2012.05.10. 11:16:57

uzi
ez szép hogy belül, de gondolj bele mi van erősebb lassulásnál :-))
ha nem kötöd meg csúnya munkát végezhet pl a villa + légzsák :-)

vizsla74 2012.05.10. 11:24:08

@Stenonis: majd ha eljutsz életednek egy másik szakaszába, akkor fogod látni:-)

Uzi 2012.05.10. 11:29:44

@apukka: Azon aggódom persze, ha alaki csúnyán belémrongyol hátulról, keresztülmegy rajtam a váz :)

Zold Bakony 2012.05.10. 11:50:03

A bringa osszekeni a kocsi belsejet... Nos ez igy van. Foleg ha az olajos oldallal teszi a jomunkasember a bringat kozvetlen a gyari karpitra, Csillagvirag. :)

DonDodek 2012.05.10. 11:52:17

Nekem egy a hátsó ajtóra szerelhető noname valamim van. Tavaly nem volt semmi gondom a FiatPunto 2vel az Adriáig meg vissza. A küllők között simán látszanak a lámpák a tábla meg elég alacsonyan van. A fogyasztáson nem vettem észre semmi drasztikus dolgot (LPG)NAgyon klasz dolog a bicikli mert ha a nyaraló nincs a part kézelében akkor csak gyérsan le lehet kerekezni, nem kell izgulni h ven-e parkoló, meg mennyibe keről. Lopás? Hát arról annyit h a nyaraló tulaj kiröhögött bennünket h mit zárjuk annyira a bicajokat nem lopja el senki

MC_Pite 2012.05.10. 11:55:29

Miért, szerintetek bent nincsenek rögzítve a bringák? :)
Csomagtartó szemekhez, illetve nálam az ülés felfogatás pontjaihoz is lehet kötni. Nem tudom minek hívják, nem racsnis mint a spanifer, keskenyebb, de erős szövetszerű, gyorszáras szorítós fejjel.

Persze ha lenne elég kess, megvenném az ülés helyére pattintható gyorszáras (első kereket kell odazárni) bringatartót, de q**a drága újonnan...

igazi hős 2012.05.10. 11:59:38

@montecavallo: Milyen acélkeret??? Amikor leesik a bringa, akkor a keréktartók engednek el! (Nem törnek, csak simán elengednek a gyorsrögzítők.)
Egyébként a tetőcsomagtartóhoz rögzítem a bringákat. Ha az nem bírja a terhelést, akkor mindegy milyen bringatartóval együtt szállnak el a bringák.
Fotelbringás!

MC_Pite 2012.05.10. 12:00:32

@Zold Bakony: Ha nem veszed ki a hátsó kereket (ugye állítva vannak bent a bringák) akkor nem kensz össze semmit a biviklivel. Ha kiveszed a hátsó kereket, egy zacskót/szemetes zsákot húzol a hátsóvillára/láncra. 2006 óta évi 4-5 maratonra az én kocsimmal megyünk, 2-3 bringával, és nem kentem össze az autót. (Ha sáros a verseny, lemossuk a végén, mert van bringamosó ilyenkor, mire betoljuk a kaját meg átöltözünk, megszáradnak a gépek.)

Józan paraszti ésszel nem baxxuk össze az autót...

MC_Pite 2012.05.10. 12:02:12

@igazi hős: Megjegyzem, párszor igencsak f*stam amikor tetőn volt (még néha az elején) a bringa és egy egy kátyú/útfelmaráshoz értünk (amit nem láttam időben), majd leszakadt a tetőcsomagtartó... (legalábbis érzésre)

Zold Bakony 2012.05.10. 12:04:51

@MC_Pite:
Na valami ilyesmire celozgattam volna en is. Ellenben nezd meg a reklamcikk kepi illusztracioit, es keress rajtuk hibat.

Hurri Kán 2012.05.10. 12:05:48

Ha valaki csak az évi egy-két hetes nyaralásra cipelné a bringát, annak nem egyszerűbb a helyszínen bérelni arra a pár napra?

Amúgy a cikk jó és hasznos.

Szabványok 2012.05.10. 12:09:49

@speedline: "Ha a 3. rendszám "matrica" vagy bármi más, külön a tartóra, akkor az egyedi azonosító jel meghamisítása ami bűncselekmény."
Nem hamisítás, mert a 3. rendszámra a gyártó ráírja, hogy "Másolat". (Húszezres kinézetű papírt is nyomtathatok a pénztárosok oktatására, ha rá van nyomtatva, hogy MINTA.)

DonDodek 2012.05.10. 12:14:48

@l.: Elfelejtettem mondani h Szerbiában élek Szerb es horvát rendörök nem kötöszködtek. A kedves rendör meg ha megakar izélni akkor majd leltározni fog az elsösegely ládában, v beleköt abba h a csereizzók közözz egy ki van égve (persze 30 perce cserélted ki)

Szabványok 2012.05.10. 12:21:46

"Bicikili a vonóhorgon. Itt is jó széles a skála, 20-120 ezer forint közötti összegbe kerül egy-egy szállító szerkezet."
30e-ért a Metróban használható szerkezetet adnak, világítással(!), rendszámtáblakerettel. Lebillenthető csomagtartóhoz való hozzáféréshez. Igaz, kicsit gagyi, kicsit nehézkes(villáskulccsal lehet feltenni), a zárhatósága annyi, hogy van hely lakatnak.
A BMW-nél a tavaszi katalógusban 179000,-.

Nekem Thule van, nem érte meg az árát.

Szabványok 2012.05.10. 12:26:12

@gyvy: A bérlésnek sok hátránya van. Pl. idő és intézésigényes és nyaraláskor időből kevés van, nem szeretne az ember sok időt tölteni ezzel.
De legtöbben nem is 1000km-re viszik a biciklit. Hanem 10-200km-re. Különösen város közepén (vagy hegyen) lakók számára hasznos. Mert nem abból áll egy biciklitúra fele, hogy (a gyerekkel!) teker az ember a füstös körúton, forgalmas országúton. Hanem elviszi a családot és a biciklit a Dunakanyarba és bicikliznek.

MC_Pite 2012.05.10. 12:34:10

@Zold Bakony: Láttam elsőre is, de látszik hogy nem rutinosak, a képek miatt csinálták.
Rutinosak tudnák, hogy picit szétkapni a biciklit sokkal gyorsabb mint tetőre rakni :)
forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/kerekparszallitas-autoval-teton-hatul-vagy-bent-1209/index24.html#post1155977

apukka 2012.05.10. 12:38:48

az vajon szabályos, ha egy ilyenre felhelyezel egy (vagy kettő) mopededet ?:-))
vagy bármit... ami nem lóg túl és jó a tömege?

apukka 2012.05.10. 12:41:32

+
estleg kcr darut :-)

fandrew 2012.05.10. 12:46:51

Kimaradt, ami engem érdekelne: milyen alsó-közép ferdehátúba fér be hátra két 26-os monti? A Yaris-ról tudjuk, de az híresen origamis. Corolla, Focus, Stilo, Mazda3... ?
Kicsit meglepődtem, hogy a kétüléses AX sem nyelte el őket simán, és most akarok venni kevéssé antiszociális verdát.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 12:48:32

@igazi hős: Pistike, nezd meg a videot, mielott meg tobb hulyeseget hordasz ossze. (Nem a kerektartok engednek el.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 12:51:59

@Szabványok: az sem rossz:-) 40 ért lehet jó utánfutót is venni,akkor nincs gond a csomagokra sem.

MC_Pite 2012.05.10. 12:56:43

@fandrew: eldöntött üléssel mindenbe befér, hosszában, kiszedett első kerékkel és nyereggel.
Vagy ha így bukna a történek, mindkét kerék ki, és keresztbe rakod be. Ha megnyitotad volna a linket, láthatod. Nálam még 2 hosszában rakott bringa mellé is befér keresztbe is.
Kizártnak tartom hogy ne lehetne bármelyik kompaktba belerakni, a különbség hogy mennyit kell sakkozni (egyszer, amíg kitalálod, de a hosszában és a keresztbe a fő csapásirány).

MC_Pite 2012.05.10. 13:00:20

@MC_Pite: szerk: Ha valaki a képeken csak kettőt lát a 3 bringából elsőre az autóban az azért van mert a fehér/lila hosszában, kormánnyal előre és (általában lefele, de most éppen) felfele van, a fekete hosszában kormánnyal felfele előrefele, meg ugye a szürke keresztben.

apukka 2012.05.10. 13:04:01

én is utánfutó hívő vagyok.
Sajnos az ajtó melletti kis táblán lévő számok közül az első sorbòl kivonni a harmadik sort, ami különbség adja a vontatható tömeget. Erre kapsz műszakit legálisan (60-70eft)

Pepejoe 2012.05.10. 13:05:59

A Gombos-féle cuccokkal kapcsolatban semmilyen pozitívum nem jut eszembe, pedig többfélével is összeakadtam már életem során.

igazi hős 2012.05.10. 13:11:42

@montecavallo: Akkor pontosítsd kérlek,mire gondolsz. Amikor előre elszállnak egy Thule utánzatról, vagy amikor oldalra lebillen egy bóvliról? Mindkét esetben megfogná egy extra kötél, sőt az oldalra billenést egy-egy gumipók is meggátolná. Bár lehet, hogy ütközésnél jobb ha elrepül és nem gyűri meg a tetőt.

MC_Pite 2012.05.10. 13:41:26

@igazi hős: Nem fogja meg. Spanifer javít rajta, de csak hosszanti tetőcsomagtartós autón van mihez kötnöd - egymáshoz kötött bringánál ***sem ér, láttam 1-2 kellemetlen szitut (sokszor én is a siető/későkkel sprintelek a starthoz :) ).

Vizibolha 2012.05.10. 14:09:42

2 bringa utasterben + 1 heti cucc 2 emberre siman. Ja, es sima limo verda. Mas kerdes, hogy ebbe a limoba befer a 125os kinai quad is egyben, egyedul a kormanyt kellett lehajtani rajta...

Tetocsomagtartot eletemben egyszer hasznaltam (gyari thule), bringat biztosan nem raknek oda...

froton 2012.05.10. 14:16:58

@fandrew: Épp tudok egy eladót, 1.9 tdi ráadásul kombi...:))))

NeoExDeath 2012.05.10. 14:38:31

Eddig 2 különféle kerékpárszállítót használtam, és használok. Mindkettő Thule, lehet mondogatni hogy így reklám meg úgy, de aki komolyan gondolja a bringaszállítást, és biztonságosan meg praktikusan akarja csinálni kívül, előbb utóbb belefut a márkába.
Az első hátsó csomagtartóra szerelhető gumitalpas megoldás, ami szallagokkal, és akasztókkal kell a csomagtartó illesztéseibe helyezni. Előnye hogy bármilyen kocsira felrakható és olcsó, hátránya hogy sosem túl fix a rögzítés, de sosem volt gond vele. A gumitalpak valóban kimattítják a fényezést!
A második típus nem szerepel a cikkben, Thule vonóhorgos megoldás, abból a legegyszerűbb, 2 férőhely van rajta, és a vonóhorgon felfelé áll, és a szárairól le kell lógatni a bicókat.
Egyszerűen elképesztő! Annyira stabil hogy az szinte hihetetlen, a bringa és a tartó kb. az autó szerves részévé válik. Tavaly elvittem vele a montimat Olaszországba, kb 1000 km egy irányba, odafelé 130, visszafelé 149. Hibátlan volt, mintha ott se lenne, fogyasztásnövekedést sem nagyon tapasztaltam.
Annyi baj volt csak, hogy odafelé Szlovéniában akkor eső volt egész végig, hogy a bicót szétáztatta, és küllő is kijött a helyéről (?? én sem értem), ezért a helyszínen már nem nagyon használtam a bicót.
Hátránya még hogy részlegesen takarja a rendszámtáblát és kicsit a lámpákat, de 1 bicó esetén nem gázos, nem zaklattak még sose a hátsó bringatárolók miatt, remélem nem is fognak.

MC_Pite 2012.05.10. 14:47:18

Octavia nem rossz, de nem is túl jó - síkba nem lehet dönteni a támlát, még a kombiban sem, fejtámlákat német módra valahova pakolni kell.

MC_Pite 2012.05.10. 14:53:35

@1kutya: Pözsónál is van integrált bringatartó?! Opelről tudom... (belső van a több egyterűhöz, az vszínű 307/308hoz is jó, de gondolom másra gondolsz)

igazi hős 2012.05.10. 15:06:33

@MC_Pite: "csak hosszanti tetőcsomagtartós autón van mihez kötnöd" Ezt honnan veszed? Simán rátekered a kötelet a tetőcsomagtartó "lábára", ha logikusan keresztbe rögzítesz, akkor adódik ez a pont.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.10. 15:08:08

Mindenkinek aki a bérlés ellen van: Csak egy tipp volt, aki akarja kipróbálja, aki nem az cipeli a bicajt. És ez így van jól, így él meg a Thule is, és így jár jól a kölcsönzős is! :-)

Szerencsére nem vagyunk egyformák.

MC_Pite 2012.05.10. 15:16:04

@klarky: Én egyszer béreltem... Hagytam magam rábeszélni, hogy minek a Balcsira bringa. A végén ott béreltünk, hulladék, cantifékes, kőnehéz, brutál vacak bringákat.
Azóta úgy vagyok vele hogy minek fizessek a ***ért, ha ingyen vihetem a jót is? Azóta az aszfaltos és a hegyi kecskét is mindig berakom :)
De tény hogy unalmas lenne ha mindenki ugyanazt csinálná.

apukka 2012.05.10. 15:42:58

mcpite,
egyébként már semminek nincs értelme, mivel szondáztathatnak, így le sem mehetsz vele fürdeni egyet ha ittàl egy sört, fröccsöt.
ez egy rabság. a kocsmában meg tilos a dohányzás :-)) bár több mint tíz éve nem szívtam egy szálat sem ezt akkor sem értem. bár a másik meg megmon 'ta ha nem teccik séta van :-)))

apukka 2012.05.10. 15:46:13

+
egyébként sanszos hogy ellopják a sajátot a balcsin, lehet jobb bérelni.

MC_Pite 2012.05.10. 16:12:23

Pia meg cigi nem érint, úgyhogy nem zavar; a mozgás öröme és a természet szeretete hajt - meg hogy kiszellőztessem a fejem.
(Jó, 0% al az előző esti bort kimutathatják, ennyiben zavar, de napközben nem iszok. Dögöljenek meg.)

Konyak_ 2012.05.10. 16:15:29

Itt a Twingóban egy felnőtt bicaj:

kepfeltoltes.hu/view/120508/IMG_0650_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ennél szebben is be lehetne rakni amúgy, de nem szépségversenyre készült a fotó.

Jano 19 2012.05.10. 17:28:31

@corpus alienum

Neha en kivancsisagbol megnezem hogy ugyan azt mennyiert aruljak az e-bay en es utana dontok. Az ar kulombsegek eleg erdekesek.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 18:36:27

@apukka: Aki lefureszeli az Abus Bordo lakatot a brinyomrol, annak kezet csokolok. Ahhoz minimum egy akkus flex kell.

apukka 2012.05.10. 20:35:52

@montecavallo:
Kösz az infót, komolynak tűnik - az ára is. Talán két bringát is átér. Nyilván nem ezzel próbálkozik lenyesni.

montecavallo (törölt) 2012.05.10. 20:55:20

@apukka: Ha sokallod, guglizz ra az Abus Catena-ra. Szovetboritasu massziv lanc, felebe-harmadaba kerul a Bordo-nak. (Persze azt nem lehet olyan szepen osszacsukni, meg valamivel gyengebb - mar amennyire gyengesegrol lehet beszelni 6mm-es acelbol hajtogatott lancszemek eseteben.)

Pasas 2012.05.10. 21:01:36

Egy normál bicikli simán befér egy normál autó hátsó ülésére (elé) keresztben.

montecavallo (törölt) 2012.05.11. 08:21:59

@Hawaii-: Nem, ez a Steel-O-Chain:
abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&select=0104b02&ArtikelGrID=2

Steel-O-Chain-en belul is tobb modell van, nezd meg pl az Iven vagy az Ivy zarjat, azt nem fogod megpiszkalni. Bordo-bol is kulonbozo valtozatok vannak, a Granit kivitelnek van a legjobb zarja.

montecavallo (törölt) 2012.05.11. 08:33:36

@Hawaii-: Ha a picking miatt aggodsz, olyan modelleket nezz, amikben Plus zarbetet van:
abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&select=0203h
Nyilvan annyival is dragabb.

igazi hős 2012.05.11. 09:16:15

@apukka: Igazából a középkategóriától felfelé csak a flex az ellenfél, akár lánc, akár u-lakat. A Bordo egyszerre tudja a lánc és az U-lakat előnyeit (és még nem is brutálisan nehéz), de megkérik az árát. Viszont még ez is sokkal olcsóbb, mint a következő bringád.
Ha sokallod, vegyél egy U-lakatot, vagy ha 2-3 bringát akarsz lekötni, akkor egy masszív láncot. (De ne névtelent, azok hiába vastagok, egy körömcsipesszel elvágják.)

domeq 2012.05.11. 09:55:02

Nem csak a parkolóház, hanem az otthoni garázs is leszedheti a tetőboxot és tetőn lévő bringákkal a McDrive-ba hajtás se ajánlott.

tomnemtom 2012.05.11. 13:28:43

tetőcsomagtartón nem jó biciGlit vinni.
haverom kiruccant hétvégére külföldre, odapakolt az autónak, hogy ne utazással teljen az idő.
egyszer csak nagyon zörögtek a tetőn a cangák.
merugye a biciGligumi nem bírta a 200+ km/h tempót, eldurrant, oszt nem támasztott a tartóvályúban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.12. 05:06:08

@nem mondom meg: persze, hogy lehet.Itt felénk meg is kapni mindent hozzá.Mondjuk nem a végére teszik, hanem a lakókocsi elejére, a traverzre valahová.

nem mondom meg 2012.05.13. 22:28:07

@geegee:
Ezt a megoldást ismerem, csak ha oda felteszem a 4-es bringatartót, ami normál esetben vagy egy méter az autó mögött, akkor az autópályára se tudok felmenni, mert már a felhajtón elakad a bringa a kocsi hátuljában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.13. 22:39:23

@nem mondom meg: Akkor marad a lakókocsi háta, valahogy csak ki lehet találni.Az önjárós dobozokon is szokott lenni ilyesmi megoldás...Vagy a kocsi teteje/ vegyesen?Vagy belül kikötve...Nem lehet egyszerű, az biztos.

nem mondom meg 2012.05.13. 22:56:15

@geegee:
Van hátfalas megoldás, de akkor meg a hátsó ablakot nem tudom nyitni. Amúgy is ritka a 4 db-os hátsó tartó, a vonóhorgos meg adott, az már megvan. A kocsi tetején a Thule doboz lakik.

marci691226 2013.01.16. 23:11:47

@Pintyöke: Ugyanez elő fordulhat autónálk is,hogy például a gépjármű fékpedálja nem fog,és a kerékpárosban máris kárt okoztál,ha te okozod a kerékpárosnak a kárt,pkl hogy szegény az élete végéig tolószékben végzi ki a hibás ha nem fog a gépkocsidon a fék???

ikke i drift 2013.07.30. 10:43:20

Az ADAC-riport tetőn elhelyezett cuccnál max. 120 km/órát javasol, ha már be van linkelve ez a cikkbe, akkor nem kellene írni, hogy a 130 gond nélkül tartható (ráadásul a hazai átlagtartó néhány kategóriával ócskább, mint a német).

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2013.07.30. 11:24:56

Namost. A villáskulccsal szerelhető változat lófaszt se ér. 100 felett nem közlekednék vele, pláne nem egy nehezebb, acélvázas kerékpárral.
Másrészt. A modern profilozott aluvázas és a szénszálas vázzal szerelt bicajok nem igazán tolerálják az alsó csövet befogó rögzítési módokat (megroppanthatja a profilt, így meg kuka a váz), ezeket csak csomagtartóban, szétszerelve, vagy alternatív (pl. a hajtókartengelyt befogó) megoldásokkal lehet szállítani.

vladek 2013.07.30. 11:43:44

Szokott parkolni az Uránia előtt egy vonóhorgos-bringatartós autó, azon pl. olyan hátsó rendszám másolat van, aminek az aljára oda van írva pirossal, hogy másolat/copy... Az akkor most mi?

amenta 2013.07.30. 12:11:28

Thule? Meg olcsó?

Tessék:
sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/582816_235573399913226_1274891340_n.jpg

Tetőcsomagtartó régi esőcsatornásból átalakított darab, a bicószállító meg házi gyártás. :) És ez így járta meg Münchent is többször, de nem 130-al. :) Sose akart leesni egyik sem. /mondjuk a németek nem teljesen értették a látványt/

A harmadik rendszámról meg annyit, hogy ma magyrországon, jog szerint semmilyen módon nem lehet legálisan feltenni, ha meg mégis, akkor csak a rendőr jófejségén múlik, hogy beleköt e. Viszont abba nem hiszem hogy bármelyik is belekötne, ha az eredetit átteszi az ember a tartón kialakított helyre.

Algopirin 2013.07.30. 12:41:35

@klarky: és ha valaki belédszáll, mert épp nem látja a féklámpád?

papugaja 2013.07.30. 12:58:02

Régi négyajtós renault meganeba az utastérbe keresztbe be tudtam tenni két kiszedett kerekű bicajt, így mentunk nyaralni az Adriához.

Az olcsó tartóhoz nem villáskulcsot javaslok hanem pipakulcsot, pikk-pakk megy vele szerelés.

A kerekek lefogatásához gyárilag adott hevederek helyett pedig a méretre szabott gumikötelek jöttek be.

Tetőn lévő bicajokkal az alacsony ágakat is kerülni kell.

GG81 2013.07.30. 13:06:06

nem teljesen korrekt a cikk, a hátsó rendszámot nem lehet átszerelni! ha csak nem akarsz a rendőrökkel többet beszélgetni. másolat rendszámot kitenni, megismételni, akár dekorostól vagy papírra írtat meg szintén necces, mert világítás sincs sőt felvetődik a csalás/megtévesztés gyanúja...

Reggie 2013.07.30. 13:09:52

"A hátul történő szállítás alapvetően jó dolog, hiszen nem növeli meg a kocsi légellenállását..."

Es itt felrohogtem.

mt-03 2013.07.30. 13:17:18

sok nyamnyila en mindenhova biciklivel megyek, ahova nem oda motorral. arra is fel lehet am tenni a brinyot, pl:
www.gizmag.com/2x2-cycles-motorcycle-bicycle-rack/24465/

gyben 2013.07.30. 13:46:49

Szívesen olvastam volna a vonóhorog fejterhelésével kapcsolatban is néhány mondatot.

Reggie 2013.07.30. 13:47:42

@mt-03: Van aki nem kukas es szamit milyen szaga van a munkahelyen.

Ciri 2013.07.30. 14:06:59

@vladek:

"Szokott parkolni az Uránia előtt egy vonóhorgos-bringatartós autó, azon pl. olyan hátsó rendszám másolat van, aminek az aljára oda van írva pirossal, hogy másolat/copy... Az akkor most mi?"

Pontosan annyit ér, mintha nem lenne ott semmi.

Ciri 2013.07.30. 14:08:36

@Professzore:

"A modern profilozott aluvázas és a szénszálas vázzal szerelt bicajok nem igazán tolerálják az alsó csövet befogó rögzítési módokat (megroppanthatja a profilt, így meg kuka a váz), ezeket csak csomagtartóban, szétszerelve, vagy alternatív (pl. a hajtókartengelyt befogó) megoldásokkal lehet szállítani. "

Na végre már valaki leírta...

Elijah_Baley 2013.07.30. 15:02:27

én ki szok venni az első/háccsó kereket, nyerget leeresztem, csomagtartóba befér.
egynél több bringát csak csoportosan mexerveezve, kisteherben.
sose értettem a döluksz vízvezetékcső bájkok tulajdonosai minek ragaszkodnak a sajáthoz, mikor bárhol bérelhetnek tökugyanolyan szemetet...

Schütii 2013.07.30. 15:19:41

Mi ez a 2012-es blogbejegyzés? Végül is, ismétlés a tudás anyja..

ramirez7788 2013.07.30. 15:55:24

Csak jelezném, hogy az előző generációs (2005-ös) 3 ajtós swiften nem a hátsó ablak szélére kell a tetőcsomagtartót szerelni, hanem a tetőről lepattintható díszléc alatt van hivatalos rögzítési pont.

mt-03 2013.07.30. 16:47:51

@Reggie: na ja, ezert en megmosdom miutan beertem. javaslom neked is, igy nem fognak kukasnak nezni...

dieter1 2013.07.30. 17:40:53

Nos, négy gyerekkel, többhetes külföldi kempingezés esetén nincs nagy gond. Igaz, eddig csak a két nagy számára kellett saját kerékpárt felrakni a kisbusz tetejére, a két kicsi gyerekülésben utazott mögöttünk (mármint kerékpározáskor). Viszont a kisbusz tetejére akár három alaptartó is felszerelhetô, így pár év múlva már nemcsak négy bringa fog odafent elférni, hanem valamennyi :-)

min 2013.07.30. 17:46:58

@velocista: Amerre jártál, lehet bérelni erős középkategóriás outikat amivel megmászhatóak az említett hegyek...(kondi függvényében :-) )Természetesen igazat adok, hogy ilyen helyre saját gépet kell vinni csak a kontrás bringára akartam rácáfolni ;-)

min 2013.07.30. 17:51:23

@Ciri: és aki leírta, jó nagy faszságot írt. Tökéletes a első villát fogó tetőszállító a karbongépekhez meg egyéb más bringákhoz is.

etwas kultur muss sein 2013.07.30. 18:46:59

@közlekedési bűnöző (törölt): Jó, de a Sz7amár mindent kibír! :) Szeretetre méltó kocsi amúgy.

Reggie 2013.07.30. 20:53:22

@mt-03: En gyalog 50m-re se lakok a cegtol, ugyhogy gyalog jarok.

moTom 2013.07.30. 22:45:48

2 hete béreltem vonóhorogra szerelhető lógatós tartót. A megszokott útvonalon, a megszokott tempóban jöttem ki Németországba, az autó fogyasztásán nem vettem észre különbséget a puttony nélküli értékekhez képest. Szerintem megnyugtatóbb érzés a tükörből látni, hogy megvan a bringa, mint a fejem felett figyelni a zajokat. Nagyon zajosabbnak sem mondanám a hátul történő cipelést, de ez nyilván autó függő is, hogy mennyire szigetel az utastér, milyen a karosszéria formája, mennyire takarja a bringát...
Itt rendeltem egy nem lógatós változatot és a hétvégén mentem egy tesztkört vele. Sokkal kényelmesebb volt a felszerelése, mint a lógatós változatnak, illetve a bringa rögzítése is gyorsabb/egyszerűbb volt és nem kell - a lógatóssal ellentétben -, a lámpák és rendszámtartó küllőkhöz történő mókolásával bajlódni. A lógatósnál az sem tetszett, hogy a bicikli alját úgy kell odakötözni a tartóhoz, illetve a rögzítési pontok elcsúszhatnak és a bringa elérheti a fényezést.
A jogi oldalát nézve a dolognak arra jutottam, ha az ember úgy szeretne 3. rendszámot beszerezni, hogy bejelenti az eredeti eltűnését, hogy meglegyen a 3. rendszám, akkor ellenőrzéskor nagyobb büntetésre számíthat, mintha simán eltakarta volna a hátsó rendszámot és a tartón nincs semmi.
Hallottam filctollal felírt rendszámról, díszrendszám készíttetésről (ami nem dombornyomott), illetve a dekorossal készíttetett fajtáról. Én ezt választottam és annyit javasoltak, hogy valahol a grafikán közelről nézve legyen rajta a "másolat" felirat, így nem minősül hamisításnak, illetve ne legyen fényvisszaverős és domború.
Mivel a jó magyar jogalkotás remekül működik, így otthon egy ellenőrzés esetén csak a rendőrön múlik mennyire lesz kedved a randi után ülni, mert jelenleg Magyarországon nincs arra lehetőség, hogy az ember minden szabályt betartva az autó hátulján cipelje a kerékpárt.

Ez a piros-fehér fényvisszaverős matrica Németországban nekem új, pedig a hétvégén sok ilyen bringatartós autót láttam, de egyik sem volt így felmatricázva.

Aki gyakran ingázik, annak megéri egyet beszerezni, illetve nyaraláskor is jól jöhet, mert a tartó rögzítése a kocsira és a bringa felhelyezése kevesebb időt és gyötrelmet igényel, mint jelölgetni a beállításokat és szétszerelni a biciklit, a kocsit esetleg átalakítani, hogy utána az utastérben darabokban zötykölődjön. A bérléssel (akár tartót nyaraláshoz, akár biciklit a helyszínen) előbb utóbb elérjük azt az összeget, hogy előrelátó gondolkodással megérte volna venni egy tartót.

Amit még jó tudni az a csatlakozók pólusszáma. Ha nem passzol a szerelvényé a kocsihoz, akkor adapter kell 4-5000 Ft-os tétel, illetve ha csatlakoztatva van a tartó, akkor a hátsó parkradar kikapcsol, hogy tolatáskor ne vinnyogjon, viszont a megnövelt hátsó túlnyúlással csak óvatosan tolatni. Az újabb tartók 13 pólusúak, így van rajtuk tolatólámpa és köd zárófény is.

Brett Georege 2013.07.30. 23:00:21

A hátsó tartókon nemigen tudsz mást vinni, viszont a tetőtartós bringaszállítók sínjeibe, a vázfogó alá csomó dolog rögzíthető.
Vittem már így fűkaszát is.

igazi hős 2013.07.31. 11:16:13

@Professzore: "A villáskulccsal szerelhető változat lófaszt se ér. 100 felett nem közlekednék vele, pláne nem egy nehezebb, acélvázas kerékpárral."
Én már elég sokat mentem ilyen bringatartókkal, jellemzően néggyel a tetőn, nem éreztem soha gyengének vagy veszélyesnek. (A nyugalom kedvéért két spaniferrel meg szoktam fogatni a bringákat.) Mondjuk 100 felett nem szoktam menni, mert 4 bringa rohadt nagy felület, fogyasztás és a szélérzékenység is durván nő. Ja, nekem az aluvázas trekkingem sokkal nehezebb (+4 kg), mint az acél országúti.

igazi hős 2013.07.31. 11:19:17

@Reggie: Van, aki le tud zuhanyozni a munkahelyén.

kiet 2013.07.31. 11:37:46

Nekünk vonóhorogra szerelhető Thule van, az, amelyik a kerekénél tartja a bicajokat; ha két bicajt visszük (nyaralásra), akkor azt használjuk - bicaj le, tartó be a csomagtartóba; és mindig áttesszük a rendszámtáblát rá. Ha csak az országútit visszük versenyre, akkor hátsó ülésekkel variálás és első kerék kiszedés.

Nyerget kiszedni? Maargit, noormális???

Aki hobbikerékpározik, annak opció lehet a bérlés, de ha már van egy jó minőségű (vagy/és drága), a saját stílusodnak (magasságodnak, stb.) megfelelően épített bringa, akkor miért szenvednél egy bérelttel?

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2013.08.02. 07:35:38

@igazi hős:
Jó kérdés, hogy az alu trekking és az országúti vajon azonos elvek alapján, azonos minőségben épült-e? Mert egy változó falvastagású profi acél cső és egy korai, súlyosan túlméretezett alu váz közül nyilván az utóbbi nehezebb. Plusz a trekking extrái (csomagtartó, sárvédő stb. is nyomhatnak a latban.
Ami a használhatóságot illeti. Ezek a préselt acélból készült cuccok jellemzően erősen nyeklenek-nyaklanak jelentősebb oldalirányú terhelés esetén. A klasszikus jávorszarvas-teszten a legtöbb még viszonylag könnyű bicajjal sem megy át. Ezen segít vagy segíthet az extra lekötés, például a spanifer. Az, hogy neked működik, jó dolog (pláne, ha elégedett is vagy vele), de tisztában is vagy a gyengeségeivel, illetve a használatának trükkjeivel.

igazi hős 2013.08.02. 11:07:36

@Professzore: Az országútim egy ősi Favorit vázra épült, nem egy csúcs gép. A lekötés meg természetes dolog, bármilyen drága tartón is lekötném. Egy Thule is csak pár csavaron keresztül kapaszkodik, annak kell az egész csavarodást megfognia.

idegen a földön 2014.07.12. 19:12:07

Egy régi 2002-es 3ajtós swiftre milyen megoldást tudtok javasolni? Egy 26-os monti, meg egy 28-as (dögnehéz vas) trekkinget kéne cipelni vele.

A kocsin nincs vonóhorog.

ViKtOr 2014.12.18. 16:15:00

"...a német autósnak a kerékpártartóhoz lehet egy külön harmadik rendszáma, itthon viszont nem, sőt, a matricarendszám sem járható út..."
Valajol azt olvastam, hogy az illetékes hatóságok nálunk is "megvizsgálják a kérdést".
Tud erről valaki valmit?
süti beállítások módosítása