HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Benzint kilencszázért, valaki?

2012.05.14. 06:37 Tcomment

Címkék: opel ampera

Vagy az Ampera drága, vagy a benzin túl olcsó, nem tudom. De nem kizárt, hogy hamarosan röhöghet a markába, aki megveszi.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

485 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr104507111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.05.14. 20:05:45

@montecavallo: én nyugodt vagyok teljesen, nem harcolok a flashért, de fejlesztő mondja, hogy nagyon sok minden nem megoldható még HTML5-tel. :)
persze én is örülnék ha eltűnne egy memóriazabáló.
a silverlightnak viszont örülök, mehet a quicktime mellé. :)
na, nem offolok tovább.

Rocko- 2012.05.14. 20:10:33

@protézisesh: aha.
azért a légiközlekedés kicsit többet. :)
gyanus volt az arány.

HSD 2012.05.14. 20:10:33

@Béza Dániel: "mert eddig a legelvakultabb akkumlátoroskocs hívőtől is csak azt hallottam hogy kb egálban van a szikragyújtásos motorokkal"

És szerinted mi érdekes, hogy te mit hallottál a nemtudom milyen hülyétől akinek fingja sincs a kérdéshez, vagy az hogy mi van valójában?

Nem tudom már hány ezredszerre kell már ezt beírnom:

www.electroauto.com/info/pollmyth.shtml

De még vagy egy tucat hasonló elemzés elérhető nagyjából hasonló eredményekkel.
Mi lenne ha egyszer valaki kellemes meglepetést okozva tájékozódna is mielőtt az ökörségeket beírogatná?

HSD 2012.05.14. 20:13:19

@karlmann: Tehát akkor mégis van 110V-tól különböző is, ami tökéletesen ellentétben áll az eredeti állításoddal. Akkor ki a hülye?

HSD 2012.05.14. 20:16:17

@csintapala: Ennyire nem lehetsz ostoba, hogy azt hiszed, hogy az összes benyás/dizeles jármű megtankolása egyszerre 5 perc lenne. Vagy ha igen, akkor inkább rád hagyom, ez már az a szint.

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 20:18:01

@askodas: 10kWh nagyon sok energia. 110kWh autónál ez 6 perc padlógáz - kb 1,5-2 perc alatt eléri a végsebességét -, 12 perc félgáz,24 perc negyedgáz.....a folyamatos haladáshoz elegendő pedig kb. a motor névleges teljesítményének a 1/6-1/8-a, tehát kb 10-20kW teljesítmény, ami 10kWh-val 40 perc üzemidő.
Azt nem értem, miért kell az Amperába 110kW-os motor - ~150LE - miért nem elég mondjuk egy 70kW-os, kapásból 1,5-szer annyit tudna menni ugyanazon akksival és a 70kW is kb 100 LE, ami bőven elég egy autónak.
Megint csak a Corsa: 60LE=~40kW.Egy 10kWh akkuval padlógázon 25 percet tud menni, stb,stb illetve a 40kW villanymotornak sokkal nagyobb a nyomatéka egy azonos teljesítményű benzinmotorénál és már állóhelyzetben rendelkezésre áll a nyomaték...egy Corsába pl elég lenne egy 20kW-os motor is és simán a 60LE-s vezetési élményt tudná nyújtani.... és egy Corsa bőven használható autó, minek akar állandóan a mérnökség villantani. A mai energia és környezetvédelmi problémákat az emberek szerénységre alapozva kellene megoldani....

montecavallo (törölt) 2012.05.14. 20:23:14

@Rocko-: Nagyon keves ilyen van, es ami hianyzik, annak a hozzaadasan is dolgoznak:
ajaxian.com/archives/video-conferencing-with-the-html5-device-element
Azokra az APIkra es funkciokra, amikre tomeges igeny van, kinalat is lesz (legrosszabb esetben egy masik, szinten nyilt technologiaval kombinalva). A browserpluginok kinyirasa az emberiseg kozos feladata.

HSD 2012.05.14. 20:25:22

@zeddez: Nem szép LENNE hanem szép volt. Márciusban és áprilisban 100 ezer fölött adtak el Prius-ból a világon.
Amúgy nem kell 100 ezret gyártani havonta ahhoz, hogy 100 ezret adjanak el belőle, de szerintem ennek megértése már meghaladja a képességeidet.

csintapala (törölt) 2012.05.14. 20:28:31

@HSD: mi van, új nicked van kisgyerek? Csak nem kitiltottak?

"Ennyire nem lehetsz ostoba, hogy azt hiszed, hogy az összes benyás/dizeles jármű megtankolása egyszerre 5 perc lenne."

Ezt most komolyan mondod? Kb anyi IQ-d van, mint egy éticsigának.

Csak hogy értsd: Nem azt mondtam ,hogy az összes bezines meg dízel 5 perc alatt tankol meg egyszerre. Egyesével tankolnak 5 percig, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a benzineseknek és dízeleknek nincs rá szükségük, hogy egyszerre terheljék a kutakat, mert hetekig lemennek egy tankkal, tehát sosem lesz olyan, hogy mind egyszerre akar tankolni. A kis hatótávú elektromos vackoknál viszont kénytelen a felhasználók minden este töltőre rakni a gépsast, hogyha másnap is szeretnének vele olcsón -elektronyos hajtással- autózni. Ha pedig este mindenki töltőre dugja, akkor ugye egyszerre terhelik a hálózatot?! Érted-e? Vagy buta-e vagy? Vedd le a hibrid szemellenzőt.

HSD 2012.05.14. 20:29:34

@zeddez: Természetes hogy megeszi, ez sosem volt kérdés. A 2008 óta kapható Tesla Roadster is megeszi, de hogy jön ez ide?
Csak nem arra akarsz kilyukadni, hogy az elavult németeket - élükön a legpancserebb bimmerrel - szanaszéjjel szopatja a kis Tesla már 2008 óta? :)

HSD 2012.05.14. 20:34:29

@zeddez: Egy valódi EV autó ami az ötödét sem tudja hatótávban mint az Ampera? És ugyanaz a tömeg EV-ből ok, PHEV-ből meg nehéz? :)

"Az eredo hatasfoka a benzinrol a fedelzeten eloallitott elektromos energianak jo ha van 10%."

Ez még 30 évvel ezelőtt is hülyeség volt nem hogy ma. Az a 10% az 30-40% között van manapság.

flamer 2012.05.14. 20:35:15

@SadBoobie: "Azt nem értem, miért kell az Amperába 110kW-os motor - ~150LE - miért nem elég mondjuk egy 70kW-os, kapásból 1,5-szer annyit tudna menni ugyanazon akksival"

Dehogy. Feleekkora motorral is majdnem pontosan ugyanennyi energiát fogyasztana (a különbség leginkább a kisebb motor kisebb tömegéből és kisebb belső súrlódásából adódna, de ez nem jelentős tétel), mert az esetek 99%-ában az autók teljesítményigényét nem a motor által leadható teljesítmény szabja meg (értsd: ha folyamatos kilencvennel akarsz menni, akkor nem taposod tövig a gázt, mert semmi szükség rá). Szóval feleekkora teljesítményű motorral is pont ugyanennyit tudna menni, cserébe halálfélelme lenne a sofőrnek minden előzéskor.

HSD 2012.05.14. 20:39:38

@misi107: Neked fogalmad sincs arról mi a valóság. Ez üvölt abból a sok hülyeségből amit írsz. Egy hibrides ismerősömnek sincs egynél több kocsija, pláne nem benzintemető. Össze-vissza hadoválsz baromságokat, de mindig lebuksz.

Ben Franklin 2012.05.14. 20:42:46

Off

Tudja valaki, miért nem lehet újabban kommentelni a Nepperüző cikkeit? Vagy nálam nem okés valami?

On

magyar_ellenállás 2012.05.14. 20:48:16

@csintapala: Nem akarok belefolyni az emelkedett eszmecserébe, de azt azért belátod, ugye, hogy a villanyautót OTTHON is töltheted akár HÁLÓZATTÓL FÜGGETLENÜL is (hogy ez mennyibe kerül ill. mennyi ideig tart, már más probléma).

Ill. az is egyén szocprob., hogy a népesség jelentős százaléka nem családi házban lakik, hanem kaptárban.

HSD 2012.05.14. 20:49:21

@csintapala: "Egyesével tankolnak 5 percig, de nem is ez a lényeg"

Akkor még olvasni sem tudsz. A kérdés az volt, mi van ha egyszerre kellene tankolni. De látszik hogy képtelen vagy ezt az egy dolgot is felfogni.

De ha egymás után tankolnának, akkor a benyakút sosem fogyna ki, és mindenki megtankolnatha egymás után? :)
Fiam, ha nekem éticsiga IQ-m van akkor a tied meg olyan mint egy darab kavicsé.

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 20:51:34

@flamer: hát nem tudom, de az előzés kritériumai között nem az autó motorjának a teljesítménye, hanem az előzendő és az előzni készülő autó sebességkülönbsége van megadva mint ajánlás és ez min. 20 km/h és még ezen felül néhány más paraméter.Nem kell mindig előzni...
De ha nem szereti valaki a halálfélelmet, akkor neki való az Ampera :) Nem figyel, nem méri fel a helyzetet, jól megijed és akkor tövig nyomhatja a pedált, majd attól jobb lesz :)

Egyébként a gyakorlatban sajnos a motor névleges teljesítménye szabja meg a fogyasztást....mindenki addig nyomja neki, amíg megy....valaki egyszer elmagyarázhatná, hogy egy olyan országban vagy az EU-ban milyen gyakorlati haszna van olyan gépjárműnek, ami 130 km/h-nál nagyobb végsebességgel tud menni, amikor ennél gyorsabban nem lehet elvileg közlekedni....

Viktus 2012.05.14. 20:51:36

@HSD:

A többiek is ennyire sötétek? Ritkán kerülnek elő itt ennyire szerencsétlen prolik, akik képtelenek normálisan kommunikálni, és erőből tolják a büfögést ...

Viktus 2012.05.14. 20:53:01

@SadBoobie:

Miből kaszálnának a rendőrök?

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 20:54:05

...és ha már takarékosság, meg környezetvédelem, meg juj de jó az elektromos, akkor miért nem egy olyannal jönnek ki, ami max 130 km/h-t tud, hiszen ennél nagyobb végsebesség nem követelmény.
Tudom, persze, a janiknak kell...

HSD 2012.05.14. 20:57:58

@SadBoobie: "10kWh nagyon sok energia."

Sok? Mihez képest? Nagyjából 1 liter gázolaj energiatartalma.

"Azt nem értem, miért kell az Amperába 110kW-os motor"

Azért kell, hogy ha már nem tudja megverni a Prius-t energiatakarékosságban és árban sem, akkor legalább jobban gyorsuljon. A parasztnak úgy is az kell leginkább. Elvileg még akár működhetett is volna ez a stratégia, de a Volt eladási számaiból kiindulva csúfos kudarcot vallott, mivel ott ahol mindkét járművet lehet kapni (pl. USA) még így másfél év után is kb 30x annyi Prius-t adnak el, mint Volt-ot. Áprilisban a Prius PHV önmagában is megverte a Volt-ot az eladásokban, pedig még csak néhány államban kapható és csak 2 hónapja a Volt meg már mindenhol az USA-ban és már másfél éve. :)

magyar_ellenállás 2012.05.14. 20:59:43

@SadBoobie: Én a lőfegyverekre szoktam hivatkozni: ott is van egy teljesítménybeli határ, ami fölött engedélyköteles ill. civil nem nagyon juthat hozzá legálisan (sorozatlövő).

Autók esetében én is értetlenül szoktam fogadni, mikor erősebb, gyosabb, közúti közlekedésre szánt modellek jelennek meg. MI A F.SZNAK?

Persze, ha ezen a vonalon haladunk, lassan eljutunk a Dredd bíróban meg a Pusztítóban vizionált jövőképhez. :(

magyar_ellenállás 2012.05.14. 21:00:18

@SadBoobie: Én a lőfegyverekre szoktam hivatkozni: ott is van egy teljesítménybeli határ, ami fölött engedélyköteles ill. civil nem nagyon juthat hozzá legálisan (sorozatlövő).

Autók esetében én is értetlenül szoktam fogadni, mikor erősebb, gyosabb, közúti közlekedésre szánt modellek jelennek meg. MI A F.SZNAK?

Persze, ha ezen a vonalon haladunk, lassan eljutunk a Dredd bíróban meg a Pusztítóban vizionált jövőképhez. :(

_krampampuli_ 2012.05.14. 21:02:21

A cikk írója azt az apróságot kifelejtette a számításból, hogy ha a rendelkezésre álló 13 millió forintból valaki vesz 6,5-ért egy Astrát, a maradék 6,5 millió Ft azért nyolc év alatt egy kicsit kamatozni fog...
Magyarán irtózatos évi futásteljesítmény kellene, hogy a megtérülési idő a számítások szerinti legyen, vagy pedig kellene 1500 Ft-os literenkénti benzinár...

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 21:04:06

A rendőrök most sem kaszálnak, mert lengetni kéne a kaszát :)

Én nem bánnám, ha el kéne adni a kaszákat....kicsit több oxigén lenne, kicsit kevesebb zaj, mindenki kétszer meggondolná, hogy beül-e az autóba.

Itt van például az egyik hajmeresztő elméletem: az autók hőerőgépekkel mennek. Mindenki parázik a globális felmelegedéstől, és a CO2-re meg hasonló dolgokra fogják a jelenséget - ami azért szintén meredek, mert a növények például a CO2-ből élnek.
Szóval a nagy felmelegedés kapcsán soha senkinek nem jut eszébe, hogy a nap mint nap az utakon található hőerőgép hajtású járművek, amik a fejlesztett hőnek ideális körülmények között is csak a 30%-át használják fel tehát szép lassan megfőznek minket. Egy 100kW-os gép 300kW-ot fűt.Minden autó egy hasonló méretű kazánnak felel meg....Mi lenne, ha elég lenne , hogy csak 50kW-os kazánon ücsörögnénk egész nap ? A dugóban az is elég lehetne...Egy kisméretű autó annyi energiát fűt el a semmibe 1 óra alatt, amiből 1 téli napon ki lehet fűteni egy 50 m2 házat...
Tehát szerintem a kaszát el kéne venni a rendőröktől és odaadni a mérnököknek és az optikusoknak, fordítsák a pazarlás ellen :)

Ben Franklin 2012.05.14. 21:07:00

@magyar_ellenállás: Az lenne a megoldás, ha a versenysporttól inspirálva lehetne a házi modellekbe is olyan váltót kérni opcióként, ami 5 v. 6 sebességes, és 130nál leforog a végéig(vagy legalább 5 forogjon le 130ig, a 6os meg legyen a 130as vonuló fokozat).

Akkor egy 90 lóerős Astra 6 alatt lenne 100on, sürün pakolva...:))

OFF

Mér nem lehet Nepperüzőt kommentelni?

ON

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 21:08:04

@HSD: 10 kWh egy nem takarékoskodó , de nem is fényűző háztartás napi elektromos fogyasztása. Így sok.

Ha arra gondolok, hogy 10 kWh egy A++++ hűtőnek 10 napi fogyasztása, akkor pedig kevés.

A kérdés az, hogy ki mit választ. Elég-e ennyi nekem 1 napra vagy sem ?:)

A gázolaj pedig még mindig nagyon olcsó és a benzin is...de ezért drágán megfizetünk - a pokol tüzében fogunk elégni és zöldek adagolják alánk majd a biomasszából a tüzelőt, stb,stb :)

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 21:09:14

@magyar_ellenállás: Előbb-utóbb az lesz, talán jobb előbb önszántunkból belátni és visszavenni az arcunkból. Később fájni fog :)

SadBoobie (törölt) 2012.05.14. 21:18:16

@Ben Franklin: Nem kellene sűrűn pakolni. Nagyon jó CVT-k váltók vannak, de valaki betette a tervrajzokat a páncélszekrénybe :) Jó lehetne még a soros hibrid is, már ez a megoldás önmagában 30% benzin fogyasztáscsökkenést adna vegyes használat mellett vezetési stílusváltás kényszere nélkül még úgy is, hogy egy ilyen autó legalább 1,5-szer nehezebb lenne az elődjénél.

HSD 2012.05.14. 21:22:28

@_krampampuli_: Lehet hogy kifelejtette, de nem is baj, mert egy ilyen összehasonlításnak az ég egy adta világon semmi értelme nem lenne. A 6.5 misis Astrád se elekromosan nem tud menni, se gyorsulni nem tud úgy és még hosszan lehetne sorolni miket nem tud az Amperához képest.
Ezen az alapon elfelejtetted azt az apróságot hogy a 6.5 misiből 300 ezerért olyan bringát veszek ami már meg is szólal, és maradék 6.2 misi meg kicsit kamatozni fog. Ráadásul a megtérülési idő a végtelenbe nyúlik, úgyhogy semmi értelme nincs Astrát venni. És még lehetne folytatni az értelmetlenebbnél értelmetlenebb összehasonlításokat.

Viktus 2012.05.14. 21:28:08

@HSD:

Ahm az Astra meg az Ampera közt nincs akkora különbség, mint a kerékpár meg az autó közt. Lehet nehéz ezt megértened az már a te dolgod.
Pillanatnyilag semmiféle gazdasági alapon nem lehet megmagyarázni mi okból vásároljon v.ki ilyen autót. Az más kérdés, hogy vannak a hívők meg a zöldek akiknek még pénze is van, és megveszik.
Az is más kérdés, hogy mindezt sűrű böfögések közepette kell-e propagálni vagy kulturáltan ... de embere válogatja. Mindenesetre a hybrid tulajdonosokat értelmesebb embernek gondoltam a megjelenésedig, mint a béemvés hülye gyerekeket azok produkcióznak kb. hasonló stílusban.

magyar_ellenállás 2012.05.14. 21:31:41

@Ben Franklin: Ó, Dzsízös Krájzler, mikor anno dacu Amerika felfedezése körül Zukkal nyomultam, a fél fanszőrzetemet odaadtam volna egy 4. előre fokozatért. :)

HSD 2012.05.14. 21:34:30

@SadBoobie: "Itt van például az egyik hajmeresztő elméletem"

Egyetértünk, tényleg hajmeresztő, csak nem úgy ahogy Te gondolod, hanem hajmeresztő ostobaság. :)
Nem számoltál utána semminek, a Föld felszínén ennyi hőkibocsájtás a halottnak a csók kategória, nem emiatt változik a klíma, hanem az üvegház hatás erősödése miatt, ahhoz meg kell egy nap is, ami sok nagyságrenddel több energiát ad át a bolygónak mint a fosszilis anyagok égetése tud.

A mérnököknek meg nem kell átadni semmit sem, ezen dolgoznak már jó ideje. A hibridek az egyetlen értelmes javításai a belsőégesű motorral hajtott járműveknek, de a termodinamika főtételeit azok sem hágják meg. Sosem lesz 70%-os hatásfokú belsőégésű motor személygépjárművekbe, de még 50%-os se nagyon.
A következő generációs Prius viszont 45% körüli termális hatásfokú motorral jön (a jelenlegi max. 38-at tud), ami még jobban szanaszéjjel alázza majd az elavult dizeleket, már ha ez még egyáltalán lehetséges lesz, hiszen már most is porrá vannak zúzva. :)

HSD 2012.05.14. 21:40:14

@SadBoobie: Ez megint az értelmetlen összehasonlítások sorozata. Se hűtővel se háztartással nincs értelme összehasonlítani. Egy másik hasonló kategóriájú kocsival van. Azok közül meg 1-2-őt kivéve (pl. Prius PHV) MINDNÉL sokkal kevesebb energiával tudja megtenni ugyanazt a távolságot.
Tehát akkor KEVÉS és még véletlenül sem sok. Majd ha a hasonló kategóriájú járművek többsége már kevesebb energiabefektetéssel tud azonos távot megtenni, akkor sok lesz, de az nem lesz egyhamar.

Shadowbull 2012.05.14. 21:42:30

@protézisesh: Ket egymas utani generacional nem olyan jelentos a kulonbseg, de nezz mar meg legyszi egy 20 evvel ezelotti Astrat meg egy mait.

Szerinted annyi valtozott hogy erosebbek lettek a motorok meg nagyobb a vegsebesseg?

Ugyan mar.

csintapala (törölt) 2012.05.14. 21:43:34

@magyar_ellenállás:
"...azt azért belátod, ugye, hogy a villanyautót OTTHON is töltheted akár HÁLÓZATTÓL FÜGGETLENÜL is (hogy ez mennyibe kerül ill. mennyi ideig tart, már más probléma)."

Nem ez volt a kérdés, hanem a villamos hálózat terhelése. A kis hatótáv miatt minden nap tölteni kell, ezt bírnia kéne a hálózatnak.

"Ill. az is egyén szocprob., hogy a népesség jelentős százaléka nem családi házban lakik, hanem kaptárban. "

Érdekes egyéni szocproblémának titulálni, miközben másik oldalról a villanyautóról, mint a föld megmentőjéről, károsanyag kibocsájtás kulcskérdéséről -egyesek szerint- beszélünk.

A töltés -bárhol, gyorsan- nem egyéni szocprob, hanem a feltétele a villanyautók (vagy plugin hibridek) tömegesebb terjedésének. Majd ha minden utcai parkolónál lesz egy zsetonos/kártyás oszlop ahol lehet tölteni, és nem 13 milla lesz egy korlátozottan használható kompakt, akkor lesz értelme. Addig csak drága játékszer. Az ára miatt nincs értelme spórolásról beszélni, és hiába töltöd fel a kastélyod előtt, ha 40Km után már a benzinmotor pöfékel benne (és cipel plusz 500 kilót), mert út közben nem tudod hol feltölteni.

B.GY. 2012.05.14. 21:44:45

Ezt sem vinném szívesen egy autószerelőhöz.Nézne mint vakvarjú az ugaron:)

Shadowbull 2012.05.14. 21:48:13

@protézisesh: "de a nettó árak is kisebbek, mint itt."

A kinti netto arakat sem erdemes osszehasonlitani az itteniekkel.

Egyszeruen azert, mert az USAban a piaci verseny hatarozza meg a netto arat, nem a EUR/USD pillanatnyi allasa.

HSD 2012.05.14. 21:50:57

@Viktus: Amilyen sok rettenetesen sötét hülyeséget összehordtál itt, abszolút nem oszt nem szoroz hogy te mit gondolsz. A helyedben eldugulnék örökre, így lehetne csökkenteni, hogy még jobban égesd magad.

flamer 2012.05.14. 21:51:33

@SadBoobie: Te ugye még csak poszteren láttál autót? Ne, ne válaszolj, teljesen egyértelmű, hogy igen, és csak hülyeségeket bírsz írni.

Shadowbull 2012.05.14. 21:53:12

@SadBoobie: "alaki egyszer elmagyarázhatná, hogy egy olyan országban vagy az EU-ban milyen gyakorlati haszna van olyan gépjárműnek, ami 130 km/h-nál nagyobb végsebességgel tud menni, amikor ennél gyorsabban nem lehet elvileg közlekedni.... "

Nem mondta meg neked senki, hogy a vegsebesseg az autok 99,99%-anal pusztan egy kiadodo adat? Az autok nagy reszet nem a vegsebessegre meretezik, es nem azert van akkora motor bennuk, amekkora, hogy menjenek 200-at.

Vezettel mar 50 loeronel erosebb autot?

csintapala (törölt) 2012.05.14. 21:54:52

@HSD: "Ezen az alapon elfelejtetted azt az apróságot hogy a 6.5 misiből 300 ezerért olyan bringát veszek ami már meg is szólal, és maradék 6.2 misi meg kicsit kamatozni fog. Ráadásul a megtérülési idő a végtelenbe nyúlik, úgyhogy semmi értelme nincs Astrát venni. És még lehetne folytatni az értelmetlenebbnél értelmetlenebb összehasonlításokat. "

Jaja, A bringás hasonlat tényleg értelmetlen, ahogy sok másik hozzáröfögésed is.

De 2 _autót_ összehasonlítani ár és napi használhatóság szempontjából nem értelmetlen.

Shadowbull 2012.05.14. 21:56:17

@SadBoobie: "Jó lehetne még a soros hibrid is, már ez a megoldás önmagában 30% benzin fogyasztáscsökkenést adna vegyes használat mellett "

Hat ezt meg hogy szamoltad ki?
Ja, tudom, kiszamolta neked a Grof Spanyol Zoltan.

Viktus 2012.05.14. 22:00:18

@HSD:

Lehet nem vetted észre, de itt még csak te égetted-égeted magad, mint az egyszeri hülye az autópályán szemben a forgalommal. Sajnálom az elmebetegeket így szólok, hátha sikerül szalonképes állapotba hozni magad.

HSD 2012.05.14. 22:05:55

@Viktus: Egy olyan szintű csákó mint Te ezt nem is láthatja másképp. Neki minden épp fordítva van mint a valóság.
De látszik nem akarod minimalizálni azt, hogy ne csinálj magadból még nagyobb hülyét. Így is jó, legalább van kin röhögni.

NperA 2012.05.14. 22:10:05

Most PSD átváltozott HSD-vé? Ő maga Ubul talán? És meddig fogja még teleszemetelni trágársággal az összes topikot, ahol felmerül a Prius akár csak utalás szintjén is?

bokor.istvan 2012.05.14. 22:15:02

Engem az is érdekelne, hogy mínusz tíz fokban, bekapcsolt lámpákkal fűtéssel, ventillálva stb. mennyi lenne a hatótávolsága egy elektromos autónak. És ha már az akksik mondjuk két-három évesek?
Elindulnál vele hófúvásban?
Én nem.

csintapala (törölt) 2012.05.14. 22:17:10

@HSD: "legalább van kin röhögni"

Így van, csak ne hagyd abba, had röhögjek még. Egy kis görény vagy, másik fórumon már bemutatkoztál. Csak még gerinced sincs, ott az amperát szidtad, itt meg véded. Egy kis senkiházi vagy, aki priusról álmodozik, de pénze nincs rá, közbe mindent és mindenki mást leszól, a wikipédiából okoskodik.

Szerinted kin röhög itt mindenki? HSD, PSD, Ubul, S3000?

Szerencsétlen flótás.

askodas 2012.05.14. 22:20:12

@SadBoobie: 10-20KW teljesítményfelvételt feltételezel folyamatos haladás esetén (ez szerintem jó is, mondjuk úgy 70-80Km/h körüli sebességhez), Ebből kiszámolod, hogy a (cikkben említett) 10KWh energia kb. 40 perc alatt használódik el. Nnna, ha 40 perc alatt szeretnél megtenni 100Km-t, ahhoz 150Km/h-ás átlagot kell menni, ahhoz meg elég kevés a 10-20KW teljesítmény. ( a cikk azt írja, hogy 100Km-re írt neki 10KWh fogyasztást az autó) Még úgy is keveslem a 10KWh-t, ha városban a sok lassításból sok energia nyerhető vissza.
Ja, és 40KW teljesítményfelvétellel a 10KWh-ás akkut 15 perc alatt meríted le....

Javítsatok ki, ha rosszul gondolom!

Gera 2012.05.14. 22:30:22

@_krampampuli_: Így van. 10%-os kamatok mellett egyszerű megtérüléssel számolgatni iszonyatos önámítás, teljesen téves eredményt ad.

Viktus 2012.05.14. 22:31:01

@bokor.istvan:

Gondolom csak tesztelték, és a hatótávban tud közlekedni lásd. benzinmotor segítségével.

HSD 2012.05.14. 22:35:14

@csintapala: Neked tökéletesen elég volt itt bemutatkozni, hogy a totális idióták kategóriájába kerülj, aki még a legegyszerűbb kérdést sem érti meg és csak vadul üti a levegőt a semmire.
Tekintve hogy olvasni sem tudsz, innentől kezdve rajtad is csak röhögni fogok, ahogy hadakozol a saját ostoba agyad által kreált álellenfelekkel.

HSD 2012.05.14. 22:38:46

@bokor.istvan: Ennek a kérdésnek szerinted mi értelme van? Segítek, semmi.
Tedd fel ugyanezt a kérdést "a" belsőégésű motoros autóra. Meg tudod válaszolni? Nem.

Der Milan 2012.05.14. 23:03:49

@Viktus: "...Mindenesetre a hybrid tulajdonosokat értelmesebb embernek gondoltam a megjelenésedig..."
Ennek a hülye barom Antikának nincs hibridje. Legalábbis ezt mondta vagy hazudta még 2 hónappal ezelőtt az Autonavigatoron.

@HSD
Na mi van veled Antika? Osztod az észt a temetők meg üresek? Alakulóban van már a Hummerem, hogy fulladnál meg a füstjétől te agyhalott büdös gyökér.

butschq 2012.05.14. 23:10:20

úgy látom nem sokat változott a helyzet délután óta:)

elektromosoknak egy kis csemege:P

www.youtube.com/watch?v=1XpOTczFTxo&feature=related

ez a gyorsulás, nem az amperáé:D

_krampampuli_ 2012.05.14. 23:13:48

@bokor.istvan:

Volt efféle teszt nemrégiben itt a Totalcaron.
Úgy rémlik, hogy olyasmi címmel, hogy "haladsz, vagy megfagysz".
Beszédes cím, és el is hiszem, hogy ha télen valaki fűti az utasteret, az üléseket, páramentesít, világít, akkor 40%-ot sem nagyon ér el a hatótávolság, vadonatúj akkukkal sem.

Elhiszem én, hogy a villanyautóké a jövő, de a nagyszériás villanyautók nem fognak hasonlítani a mostani próbálkozásokhoz, ez meggyőződésem.
Jelenleg ez nem más, mint kőgazdag emberek szórakozását, vagy éppen felvágási igényét kielégítő eszköz.

Der Milan 2012.05.14. 23:17:59

@csintapala:
Erről van szó koma! Én voltam aki azt mondtam a másik fórumon, hogy az Ampera/Volt mennyire tetszik és engem is leszólt. :D Itt meg védi. Tényleg nem normális, de Te is tudod biztosan mert "amott" már megbeszéltük. Bár ha a legtöbbünket idiótának néz azért elgondolkodtató, hogy jól érzi magát az "idióták" között, és visszajár okítani a szerinte reménytelen eseteket. :D
Egy a lényeg: tudjon kötözködni valakivel, a többi lényegtelen, mindenki hülye és "mongolidióta"(wow egy új szó Antikától) aki éppenséggel az adott pillanatban nem azt szajkózza amit ő. :) Ha meg beszól végre valaki a majomnak akkor boldog mert jó napja van és kiverheti.

ÁlKormi 2012.05.15. 01:25:50

A gazdaságossági számításhoz kis adalék. Nem vették figyelembe a haszonáldozati költség (opportunity cost) nevű közgazdasági kategóriát.
Ha a 6,4 millát 8 évre lekötöm évi 7% hozam mellett, az 4,21 millió kamatot hoz (kamatadó nélkül). Ez borítja a számításokat.

ÁlKormi 2012.05.15. 01:34:00

Ha pedig valaki nem készpénzre, hanem hitelre veszi az autót (vagy lízingeli, bérli), úgy a haszonáldozati költség messze több, lévén a fizetendő kamatok (=elveszett haszon a másik oldalról) sokkal magasabb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.15. 06:20:14

@_krampampuli_: Meg mondjuk a fejlődés úgy megy, hogy előszörre semmi nem sikerül tökéletesre. Az útkeresés sosem egyszerű, ez csak egy éppen használható állomása.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.15. 06:21:38

@ÁlKormi: Számoljuk úgy, hogy abból a pénzből mindenképp autót veszel, csak az a kérdés, milyet. Így ez máris nincs. (Persze közgazdaságtanilag van, csak éppen leszarós, mert a valóságban ha így is-úgy is elköltöd a pénzed, az úgysem fog kamatozni.

protézisesh 2012.05.15. 07:47:07

@flamer: "A magyar ár a német ár +25%?... Honnan vetted ezt a marhaságot?"

itt vezette le valaki a múltkor egy A7 példáján, ha rendszeresen olvasol TC-t, valszeg te is olvastad. Ha nem, hát nem. Csak jól esett hülyézni egyet, mi? :(

@Shadowbull: "Ket egymas utani generacional nem olyan jelentos a kulonbseg, de nezz mar meg legyszi egy 20 evvel ezelotti Astrat meg egy mait."

Pont erről van szó: HÚSZ év alatt van számottevő különbség, HÁROM évente viszont a pofánkba tolnak egy "vegyélújatmerazFORRADALMIANjobbarégiszarodnál"

"Egyszeruen azert, mert az USAban a piaci verseny hatarozza meg a netto arat, nem a EUR/USD pillanatnyi allasa."

Ez az, amire bátran mondhatjuk, hogy sájszegál. Tökmindegy, MIÉRT, de a végeredmény az, hogy a német prémiumautó az USAban brutálisan olcsóbb az európai áraknál. Azonos szintre hozva a felszereltségeket a különbség tovább nő. Engem, mint fogyasztót kvára nem érdekel, hogy miért. Engem az érdekel, hogy az ebay-en vehetek fényképezőgépet hong-kongból, mert ott olcsóbb, tuningcuccokat UK-ből, mert ott olcsóbb, de AUTÓÓÓT?!?!? azt nem, hiába látom, hogy máshol brutál olcsóbban lehet hozzájutni az ottani szerencséseknek.

Az igazi globalizáció (utópia) az lenne, ha a világon MINDENHOL egységes pénznem, adók és közterhek működnének, így a VALÓDI versenyt azok nyernék, akik szorgalmasabbak a többieknél. Nem a holland/francia paraszt a magyarral szemben (EU támogatottság mértéke...), nem az USD elszámolású kereskedő az EUR-ral szemben (HUF-ról nem is beszélve), illetve megszűnne az a fajta "pénzcsinálás" ami csak a különböző elszámoló rendszerek különbségeiből generál naponta milliárdokat, gyakorlatilag valós munka, értékteremtés nélkül.

Mivel azonban a legtöbb pénzt ez utóbbi hozza, a pénz meg = hatalom, ezért soha nem fog beállni a kívánatos világegység. :(

@bokor.istvan: az egy jó kérdés! Vajon miért májusban hozták a tesztautót és nem januárban, mínusz 15ben? Asszem NIssan Leaf-ra írták, hogy télen akár felére csökkenhet a villanyos hatótávolsága.

ÁlKormi 2012.05.15. 08:52:38

@ColT: Nem olvastad végig a cikket. A kérdés, hogy egy alap benzines Opelt vegyen 6,5-ért, vagy vegyen Amperát 13-ért. A két opció között számolta ki a szerző, hogy mikor éri meg (szerinte).

Shadowbull 2012.05.15. 08:56:58

@protézisesh: "HÁROM évente viszont a pofánkba tolnak egy "vegyélújatmerazFORRADALMIANjobbarégiszarodnál"

Na akkor sorold fel hogy melyik markaknal van 3 evente modellvaltas.

"Engem, mint fogyasztót kvára nem érdekel, hogy miért. "

Hja, hat akkor hagyjuk.

", ha a világon MINDENHOL egységes pénznem, adók és közterhek működnének"

ez sajnos lehetetlen. Nezd meg az Euro-zonat, ezt sem birtak normalisan osszekalapalni, aztan hol van ez a vilagtol.

Ben Franklin 2012.05.15. 09:14:05

@ÁlKormi: Alap benzines Opel 6,5ért? Nyehehe. Astra Classicból 2 db, új Astrából/Insigniából is tisztességes jön ki belőle, milliós kedvezményt hozzá lehet számolni.

OFF

Mér nem lehet tanácsok rovatba kommentelni/kommentet olvasni?

ON

protézisesh 2012.05.15. 10:58:23

@Shadowbull: "Na akkor sorold fel hogy melyik markaknal van 3 evente modellvaltas." Na, akkor legyen öt, nem három. 3 évente csak facelift van, de változtat ez valamin?

"Hja, hat akkor hagyjuk."
Lehet magyarázkodni, de azt gondolom, hogy csóri káeurópai állampógárként nekem kell megfizetnem a floridai nyugdíjasok olcsóautózását. Az a fura helyzet van, hogy ha kint olcsóbban lehet Camry hibridet venni, mint nálunk Prius hibridet, akkor ott valami nagyon el van b@szva. És akkor még mellé sem tettem az áraknak az átlagbérekhez való viszonyát, csak abszolut értékben néztem.

Az egységes pénznemről meg magam is írtam, hogy utópia, sose fog összejönni, sőt minél inkább koncentrálódik a vagyon, annál kisebb esélye van akár a legkisebb elmozdulásnak is a helyes irányba. :(

joskafiser 2012.05.15. 11:10:47

hat ugye fura egy szamitas ez :) kerdes h ki mit szeretne kihozni belole. meg almat kortevel hasonlitunk-e , meg kinek mi a celja egy ilyen autoval meg ilyen cikkel ;)

ha jol ertem, 50km-t megy siman tisztan elektromos uzemmodban. ha en varosi kozlekedesre hasznalom, akkor ezen boven belul vagyok.
ergo a cikk szerint a kocsi 100km-n 10kwh-t fogyaszt, ergo 100km-n 500ft-t

tehat napi 50km varosi kocsi9kazassal az auto:

1.14 liter benzin erteku villanyt eszik.

nahaaat, mennyivel masabb lett volna ha a cikk cime, "Benzint 900 forintert" helyett "1.14 literes varosi fogyasztas" lett volna pl....

es meg igaz is.

a kocsi sztem ocsmany, eletmben nem vennek ilyen kinezetu autot, de ha 5 mill huf korul adnanak olyan autot ami varosban 1.14litert eszik, vennem mint a cukrot...

Phrascarica 2012.05.15. 11:15:37

@Shadowbull: "Na akkor sorold fel hogy melyik markaknal van 3 evente modellvaltas."
Az persze nincs, DE tény hogy egy átlagos fecelift -mely 3 évenként azért van- is úgy van eladva mintha ezmármostkurvajólenneésnekediskellvenniegyetmert arégiazmárszar. :)

zeddez 2012.05.15. 11:30:58

@HSD: nem haladja meg, Mr gyokerke, de akkor nem jon ki hogy havonta eladnak annyit egy even at, ez igy siam csusztatas.
Mert egy ido mulva hiany lenne, az hogy pufferbol eladtak egy valaggal hirtelen, ami akkor torlodott fel, amikor szarabbul ment az eladas, az egy dolog. De mivel nem tudnak ugyasem annyit gyartani hogy ezt gyozzek, elobb-utobb hiany lenne.
iphone-bol is elad az Apple megejeleneskor egy halommal, soorok allnak erte, 2 honap mulva mar siman sor allas nelkul is vehetsz. De nyilvan ezt egy joelore legyartott mennyisegbol gyozik az elejen meg, a gyakorlati termelesi utem ennel lassabb.

Amugy elmagyarhaznad, hogy a szivo benzin motor jo esetben 30%-s hatasfokabol, hogy lesz a benzinbol eloallitott elektromos aram attranszformalva, DC-re alakitva, tarolva, visszaalakitva AC-re, transzformalva, majd motor altal felhasznalva es hajtaslancon at a kerekig jutva lancbol 40%-s eredo hatasfok.
Kb Nobel dijat megkapnad iden erre, ha ez mukodne, mert vminek messze 100% feletti hatasfokkal kene uzemelnie ebben a lancban. Szoval...?

domeq 2012.05.15. 11:57:50

Jól hangzik, de ez inkább városi ingázásra jó.
A csomagtér takaró meg botrányos(sz@r).
Szellemes a fehér csík az ülésen, amit a kormányról másoltak.
A középkonzol plasztik csillogása durván gagyi hatást kelt.

joskafiser 2012.05.15. 12:10:10

@csintapala: abszolute ertelmetlen osszehasonlitani a 2 autot. mert masra valo mindketto. almat a kortevel hasonlat. ennelfogva a biciklis is teljesen jo, mivel pont akkora marhasag mint a 2 opel.

Shadowbull 2012.05.15. 12:26:51

@protézisesh: " Na, akkor legyen öt, nem három. 3 évente csak facelift van, de változtat ez valamin?"

Legyen inkabb 6-7 ev modellvaltasra.

A facelift az meg nem uj modell, es ezt altalaban tudjak is az emberek.

"de azt gondolom, hogy csóri káeurópai állampógárként nekem kell megfizetnem a floridai nyugdíjasok olcsóautózását"

ez hulyeseg.

"minél inkább koncentrálódik a vagyon, annál kisebb esélye van akár a legkisebb elmozdulásnak is a helyes irányba."

Ennek ehhez nem sok koze van, inkabb a kulonbozo gazdasagi fejlettsegbol es egyeb tenyezokbol adodo szukseges monetaris politikak elterosegehez van koze.

Der Milan 2012.05.15. 14:06:54

@Shadowbull: Baromi jó kis videó. Messze van a 3,9-től a valóságos érték. Egyébként ahogy mondta a legvégén a vezetési stíluson rengeteg múlik. Én mindig azt mondom, hogy nem kell félni a nagy hengerűrtartalomtól(persze nem V8-ra gondolok...), az se fogyaszt többet értelmes használat mellett, mint egy kicsi motor egy ugyanolyan súlyú kocsiban.

Der Milan 2012.05.15. 14:16:47

@joskafiser: Mert mire való az egyik és mire a másik? Eddig azt hittem, hogy A-ból B-be tud eljuttatni mindkettő. Attól, hogy elsődlegesen városi használatra találták ki a Volt-ot attól még az Astrával is róhatom az utcákat fele annyiért. Az Astrát baromi hosszú ideig tankolhatom az árkülönbözetből a Volt-ot meg feltölteni sem tudom ha nincs garázsom és panelban lakom. Elektromos bicikli az ökörség... nem tudod elvinni a családot a Tescoba és nagy bevásárlást csinálni, ellenben mindkét autó képes erre.

Végül is igaz, tényleg nem lehet összehasonlítani az Astrát meg a Volt-ot mivel az egyik a milliomosok játékszere (amelyet ha egy szegényebb embernek ajándékoznál csak benzinesként tudná használni) a másik meg a középosztály igáslova.

protézisesh 2012.05.15. 14:32:53

@Shadowbull: >>"de azt gondolom, hogy csóri káeurópai állampógárként nekem kell megfizetnem a floridai nyugdíjasok olcsóautózását"
ez hulyeseg. <<

Olvasd újra: adott egy gyár, X db terméket állít elő Y összköltséggel (beleértve fejlesztést, marketinget, stb. is). Ha ez a termék lineárisan van árazva, akkor a gyárban átvéve Z Ft/db, a gyártól távolodva pedig Z+k szállítási költséggel növelt áron vehető meg. Ha viszont Ingolstadttól 800 kilométerre (Győrben) ugyanaz a termék 30%-kal DRÁGÁBB, mint Ingolstadttól 8000kilométerre (Miami), akkor sajnos a győri vevő fizeti meg a floridai olcsóságot. Lehet ezt cifrázni, meg magyarázni, de az csak rizsa.

>>"minél inkább koncentrálódik a vagyon, annál kisebb esélye van akár a legkisebb elmozdulásnak is a helyes irányba."

Ennek ehhez nem sok koze van, inkabb a kulonbozo gazdasagi fejlettsegbol es egyeb tenyezokbol adodo szukseges monetaris politikak elterosegehez van koze.<<

Goldman-Sachs-kormány mond valamit? Most majd azt mondod: konteozom, de sajnos az van, hogy minél több tőke koncentrálódik minél kevesebb kézbe, annál inkább a tőke írja a (neki tetsző) törvényeket. Így akinek pénze van, annak több pénze lesz, aki meg szegény(ebb), az egyre szegényebb lesz. Ehhez semmi köze az általad emlegetett monetáris politikának, meg a többinek.

Aktuálisan nézd meg a görögöket. Az EU beletolt x csilliárd eurót a megmentésükbe, de ugyanott vannak, mint előtte. Csak közben megerősödött a szélsőjobb, a szélsőbal, így esélyük sincs a tisztességes újraszerveződésre, a következő világháborúig a pénzesek rabszolgái lesznek.

Olyan ez, mint az autóhitel: veszel egy kocsit, négy évig fizeted a részleteket, majd bedőlsz. A bank erre kitalálja, hogy a 4 éves befizetéseid ellenére (elvileg 10% alatti kamatok mellett!!!) több pénzzel tartozol neki, mint amennyit hitelbe felvettél. Törvényes? Igen. Etikus? ugyan már... Ez se makrogazdaság, se mikroökonómia, csak annyi, hogy a pénzvilág írta a törvényt. Világszinten ugyanez megy: a pénzesek eldöntik, hogy vagy felveszed a hitelüket, vagy ugandával sorolnak egy szintre.

Shadowbull 2012.05.15. 15:04:06

@protézisesh: "adott egy gyár, X db terméket állít elő Y összköltséggel (beleértve fejlesztést, marketinget, stb. is). Ha ez a termék lineárisan van árazva, akkor a gyárban átvéve Z Ft/db, a gyártól távolodva pedig Z+k szállítási költséggel növelt áron vehető meg. Ha viszont Ingolstadttól 800 kilométerre (Győrben) ugyanaz a termék 30%-kal DRÁGÁBB, mint Ingolstadttól 8000kilométerre (Miami), akkor sajnos a győri vevő fizeti meg a floridai olcsóságot. Lehet ezt cifrázni, meg magyarázni, de az csak rizsa."

Csakhogy nem igy araznak, ez ettol sokkal komplikaltabb. Eleve kihagytad az EUR/USD arfolyamot, annak a valtozasat, es azt hogy ezt hogyan kompenzaljak. Volt nemreg az arfolyam 1,6 is, most meg 1,2 korul van. Pedig egy 50e dollaros kocsi akkor is annyi volt az USAban mint ma.

Raadasul en nem latom azt a 30%-ot amirol te beszelsz. Egyreszt milyen arfolyamon nezed, masreszt hogyan hatarozod meg a netto arat, meg inkabb hogyan hatarozod meg azt az arat, amit a gyar kap a termekert? Nem olyan egyszeru ez a kerdes.

Ha belemegy reszletekbe az ember, akkor azt talalja, hogy az arak kabe egy szinten mozognak, igazodva a helyi piaci sajatossagokhoz.

A nemet vasarlo is haboroghatna, hogy o fizeti meg a te kocsikazasodat, hiszen a netto arak Magyarorszagon jellemzoen alacsonyabbak mint Nemetorszagban.

protézisesh 2012.05.15. 15:33:14

@Shadowbull: kezdem azt hinni, hogy az egész TCommentelő társaságban egyedül én olvastam azt a posztot, ami arról szólt, hogy a német hármak merre görbítgetik az árakat a minden piac teherviselése/közterhei/saját profitjaik érdekében.

mindegy, kikapcs.

Hurri Kán 2012.05.15. 16:07:37

@protézisesh:
Minden piacon annyiért árulják, amennyiért el tudják adni. Ha majd nem fogják tudni annyiért adni, nem árulják. Ennyire egyszerű.

csintapala (törölt) 2012.05.15. 17:43:49

@joskafiser: "abszolute ertelmetlen osszehasonlitani a 2 autot. mert masra valo mindketto. almat a kortevel hasonlat. ennelfogva a biciklis is teljesen jo, mivel pont akkora marhasag mint a 2 opel. "

Miért értelmetlen? Te mikor kompakt családi autót nézegetsz, akkor biciklikkel hasonlítod össze, vagy egy zacskó zizivel? Én nem. Bemegyek a szalonokba, aztán megnézem mit kínálnak, aztán összehasonlítom őket, melyik mit tud, milyen a felszereltsége, mekkora a csomagtere, milyen a fogyasztása, stb. Az ember így vesz autót, persze a paramétereket mindenki máshogy súlyozza fejben.

Van az a kategória, ahol semmi nem számít és a pénzt nem a mérhető centikért meg extrákért fizetjük, hanem a presztízsért, márkanévért. De az ampera nem ilyen, hanem egy egyszerű kompakt. És mint ilyen a többi kompakttal fogom összehasonlítani. Megnézem, hogy a hibridsége milyen előnyökkel jár: jó fogyasztás, szuper, pirospont. Aztán nézem a többi paramétert, ami érdekel, és azt látom, hogy minden másban rosszabb, mint egy átlag kompakt, de 3x annyiba kerül. Ésakkor kiszámolom, hogy a kisebb fogyasztás ekkora felárral nekem kurvára nem éri meg. Ha a "zöld" kategórián belül nézelődök, akkor is ez a helyzet, mert egy prius is milliókkal olcsóbb és kihasználhatóbb.

Shadowbull 2012.05.15. 22:35:22

@protézisesh: Rugozhatnank rajta egesz heten.

En igazabol sosem ertettem, hogy mit rugoznak annyian rajta hogy mi mennyibe kerul az USAban. Nem elunk ott, nem tokmindegy?

Aki akar, az meg kikoltozhet.

HSD 2012.05.16. 11:45:51

@Der Milan: Nem tudtam eddig hogy ki vagy, de most már kiderült hogy csak egy "büdös gyökér".

HSD 2012.05.16. 12:00:22

@zeddez: "de akkor nem jon ki hogy havonta eladnak annyit egy even at, ez igy siam csusztatas."

És ki mondta, hogy 1 éven át adtak el ennyit? A napnál is világosabban leírtam, hogy mérciusban és áprilisban adtak el 100 ezernél többet. 2 hónap az neked 1 év vagy csak simán nem tudsz olvasni Mr. gyökere?

"Amugy elmagyarhaznad, hogy a szivo benzin motor jo esetben 30%-s hatasfokabol, hogy lesz a benzinbol eloallitott elektromos aram attranszformalva, DC-re alakitva, tarolva, visszaalakitva AC-re, transzformalva, majd motor altal felhasznalva es hajtaslancon at a kerekig jutva lancbol 40%-s eredo hatasfok."

Rendben, elmagyarázom, de csak azután, miután te elmagyarázod hogy 1+1 az miért 0.

Der Milan 2012.05.16. 12:19:21

@HSD: Így van Antika, látom nagyon kulturált lettél és inkább idéztél :). Mi van veled majomfej? Annyi eszed sincs hogy megjegyezd a kódodat és regisztrálsz inkább egy másik nevet? :) Vagy kihajítottak az oldalról és most már finomabban adod elő magad? :D

HSD 2012.05.16. 20:06:01

@Der Milan: Az jól látszik, hogy a végtelen primitívséged miatt kaptál már életedben a pofádra szépen, de az is hogy még nem eleget. :)

NperA 2012.05.16. 22:41:03

HSD, te Ubul vagy? Komoly fegyvertény lenne, ha beismernéd :-)

Der Milan 2012.05.16. 23:31:53

@HSD: Antika, sajnos veled és a te stílusoddal szemben csak a végtelen primitívségnek van értelme, mert te csak abból értesz!

NperA 2012.05.17. 12:02:46

@HSD: HSD, te Ubul vagy? Komoly fegyvertény lenne, ha beismernéd :-)

NperA 2012.05.17. 22:12:28

@HSD: Azért nem válaszolsz, mert Ubul vagy? Hallgatás, beleegyezés?

NperA 2012.05.18. 10:57:13

@HSD:

Ezek szerint igazam van. PSD=HSD=Ubul.

HSD 2012.05.22. 11:35:13

@Der Milan: Nem, te genetikailag vagy végtelenül primitív, Ödönke.

Shadowbull 2012.05.22. 17:38:11

@NperA: Bizton allithatom, hogy PSD egyenlo HSD nemegyenlo Ubul.

Viszont egyenlo EVDriver, aki anno az a5-on amokfutott, amig ki nem baxtak, es meg egyenlo egy rakat mas nickkel.

NperA 2012.05.23. 21:34:36

@Shadowbull: Hmmm, köszönöm. Akkor nem éri el Ubul "nagyságát", amolyan közepes troll. Vagy még trollnak is közepes :)

HSD 2012.05.24. 00:07:49

Csak egyetlenegy dolog teljesen biztos: Shadowbull = bömbösgörény-el, minden kétséget kizáróan minden idők legtehetségtelenebb és legidiótább trolljával aki az elmúlt legalább 8 évben minden létező fórumon számtalanszor betonhülyét csinált magából a végtelen hozzá nem értésével, mindenek előtt az "ahibridegyzsakutca" valamint a "hidrogén a jövő" atomhülyeségeivel.
Persze ezeken felül is vagy egy tucat elmebeteg rémálma van, a vulkánoktól a tehenekig, de ez már csak hab a tortán. A lényeg az, hogy ahol megszólal ott fetreng az ember a röhögéstől az idióta fejin. :)

NperA 2012.05.27. 19:37:54

@HSD: Beszélj kérlek a vulkánokról és tehenekről, meg egy kis habot is kérünk a tortára.

v200 2012.09.08. 00:20:06

@SadBoobie: azért te tökfej, mert kb.1700 kg. az autó... és akkor meg azon nyafognál hogy milyen gyenge.

SadBoobie (törölt) 2012.09.14. 13:07:13

@v200: kösz hogy szóltál tökfej, már hívtam is a fémgyűjtőket, most viszik azt a gyenge taligát a lovaskocsijukkal....egyébként a reakcióidődből és a hozzászólásod tartalmából ítélve túl maradi vagy nekem.A válasszal kérlek ne fáradj, kösz előre is.

Mr. Waszabi 2013.08.12. 09:27:13

@protézisesh: ez marhaság. A GM-nek minden autó ugyanannyi költségbe van. Az árkülönbséget az adja Miami és Győr között, hogy Miamiban nem b..nak rá regisztrációs díjat + 25-27%áfát+ 23% vámot + ezermillió lehúzós illetéket, mint Győrben.
Normális országban az környezetkímélő autóra adókedvezményt, netán még támogatást is fizet az állam, nem hogy még drágítja a kocsit. Ha már környezetvédelem, ugye.
Ez is pont olyan balfaszul működik itt, mint, bármi más, amit lehetne normálisan is csinálni.

Burgermeister 2017.04.27. 06:27:44

A mostani használt ára 3-4 misi közöt...ujra kellene gondolni a cikket!!!
süti beállítások módosítása