HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A hurkok mindenit!

2012.05.16. 06:10 Tcomment

Címkék: lámpa hurok induktív

Az utakon nem kizárólag közlekedéstechnikai mérnökök közlekednek, hanem csipkeverők, pékek, sőt, méhészek is. Honnan a fenéből kéne tudniuk, hogy az téglalap alakban összevagdalt aszfaltnak bármi köze is van a lámpához?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

383 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr764515556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moby76 2012.05.16. 20:09:06

nem működik a hurok jel adása pl.: kerékpár áthaladásánál. Jó pár alkalommal a megszívtam már vidéken kereszteződésekben hiába gurultam oda semmi. De nem kell messzire menni (Kálvin tér) Duna felől jössz és balra kanyarodsz a Kecskeméti utcára nem vált. Hiába 5 lámpa váltás volt végre jött egy autó és akkor mehettem zöldre.

Csizirájder 2012.05.16. 20:52:39

@CoIie:

A részletekbe most ne menjünk bele, de az biztos hogy egy mágnes nem fogja megzavarni a Fáma lézert. :)

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2012.05.16. 20:54:13

10 eve szoptam meg eloszor, biciklivel, tobb percet altam Tatan, vasarnap egy kihalt keresztezodesben.
Hat azota, ha hurkot latok es nincs forgalom, nemigen allok meg.

Az a baj, hogy hulye a program, bele kellene szamolnia, hogy neha akkor is adjon zoldet, ha nincs semmi mozgas. Adjon rovidet, de adjon.

drmeta 2012.05.16. 21:08:05

Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy amikor én ótógépészmérnöknek tanultam (jó régen), akkor egyik prominens előadónk arra hegyezte ki a mondanivalóját (a gépjármű motorok című érdekfeszítő tantárgy előadása során), hogy maguk (mármint mi, leendő gyerekmérnökök)abból fognak élni, hogy a cukrász és a jogász is vezet autót, mert van neki.
Azóta pontosan tudom, hogy a szerző által jelesül kiemelt csoport mellett a kőfaragók, balett-táncosok, sőt, a kocsikenőcs-árusok is...
Ezek külön említése nélkül a hurok-történet nem lehet teljes.

tailor13 2012.05.16. 21:10:45

Stromfeld-Németvölgyi-Pagony utca sarkán (XII ker) is van ilyen, ha az ember a Pagonyon áll motorral a lámpánál, az életben nem kap zöldet. Álltam már ott 5-6-8 perceket, mire rájöttem, hogy wattafakkvan.

Utána szabályos pógárhoz illően fogtam a motort, és áttoltam a zebrán, éppen a Németvölgyin a lámpánál álló rendőrautó orra előtt. Nem szóltak semmit, csak nagyon néztek :D

vidramam 2012.05.16. 21:11:43

Angliaban 2-3 hurok van altalaban es nagyon gyakran van hozzajuk infrakamera is kspcsolva (legalabbis szerintem az) meg soha nem vetette el felismerni a motorom es ez a rendszer estenkent annyira mukodik, hogy fekezni sem kell, mert mire odaerek atvallt, ha nem jonnek keresztbe

RaveAcE 2012.05.16. 21:12:58

@Lakatos Baltazár: Viszont ráaszfaltozáskor hátrébb került a stop vonal. A bennszülöttek átlógnak a stopvonalon, az átutazók meg várnak. :D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.05.16. 21:22:17

@SadBoobie: A kiegészítő zöld általában nyilacska. Mindig, mert különben nem lenne kiegészítő, ami egy irányt jelent. Ez egyben azt is jelenti, hogy más irányból nem várható forgalom. Ha teli lámpád van, keresztezheti az utadat más közlekedő, míg a nyilacskánál szabályosan nem!

CoIie 2012.05.16. 21:25:42

Ha nem állok meg a hurkon, hanem átcsorgok felette, akkor is műxik. "Memória"! Ősrégi módszer!

fda 2012.05.16. 21:31:03

A cikkíró kérdésére:

azért, mert a vonal előtt kell megállni.

Az sincs kiírva, hogyha piros a lámpa, egyáltalán meg kell állni.

Szenthomárság 2012.05.16. 21:33:40

Kellene egy tábla, hogy hurok van, meg elé egy tábla, hogy hurkot előjelző tábla van. Ezt persze fel kéne festeni a burkolatra, hogy nézzél fel, mert hurkot előrejelző tábla van.

Szenthomárság 2012.05.16. 21:35:45

@CoIie: Einstein nem mond ilyet, a fényt a gravitáció téríti el, nem a mágnes.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.05.16. 21:43:17

@wrstjnethn: @Crossroad:
Kérlek, segítsetek! Mit kell tennem azért, hogy bp-n akár saját pénzből/adományból/akárhogy zöld-piros visszaszámlálót építsenek egy adott lámpa alá/fölé/mellé?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.05.16. 21:49:43

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Btw ez arra is jó volna, hogy a hurok indukálása nélkül setét, majd ráállva hipp-hopp bekapcsol és mutatja, hogy mikor telik le a zöldhullám a keresztforgalomnak...

Rocko- 2012.05.16. 21:52:37

@mono-, duo-, und polizei: "Kipróbáltam minden sebességet , a hurkok közt (sávelválasztót kötényre véve) , de nem és nem."
átérzem.
rendszeresen találkozom ezzel, pont a soroksári északi részén.

ZapikaZapika 2012.05.16. 21:52:53

@Perverz Matyesz:
Igazad van, Nénetországban rengeteg helyen mérik a követési távolságot a pályán, fizethetsz is rendesen,De ki is van helyenként írva, hogy "Abstand: Halbes Tacho" tehát a követési távolság a sebességed fele legyen. És mivel ugye kb. a rengeteg autópályakilométer felén nincs korlátozás, tehát mehetsz 300-zal is, ott 150 métertbe kell tartani. Különben fotó. Ja, és hogy a cikkhez is szóljak, a hurkos lámpáknel is ki van írva, hogy "Bei Rot bis Haltelinie fahren", tehát pirosnál a vonalig menj.

CoIie 2012.05.16. 21:55:08

@Szenthomárság: tulajdonképpen nem a fény térül el, hanem a térben levő egyenes vonal, amely mentén a fény terjed, az görbül meg!

De! Mivel a mágnesnek is van tömege, így gravitációja (mint egy krumplinak), így az is eltéríti a fényt! ;)))

Rocko- 2012.05.16. 21:56:56

@SadBoobie: "Minek is oda az az átjáró, ha van híd !?"
mert sok mindent nem tudsz elérni csak felüljáróval. másrészt gyalog és kerékpárral nem mehetsz át a hídon.

Rocko- 2012.05.16. 21:57:51

@Perverz Matyesz: lehet hogy bent összhangolták, de hogy a déli végeken szart se törődtek a lámpákkal, az hót ziher.

mis 2012.05.16. 21:59:02

Azért az eredő relatív permeabilitás elég könnyen összejön 1,01-re (1% kapcsolási határ), akkor is, ha nagy tömegben van paramágneses anyag a járműben.

:)

Rocko- 2012.05.16. 22:30:03

@Crossroad: "Azért megnyugtatásul megjegyezném, hogy a lehetséges megoldások közül a forgalomtechnikai szakemberek általában nem kő-papír-olló útján választják ki az adott területen alkalmazandót, hanem megfelelő számítási műveletekkel, a rendszer hatékonyságát pedig rendszeresen felülvizsgálják és ha kell korrigálják."
mindenhol máshol.
aztán itthon más a helyzet.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.05.16. 22:40:51

@Rocko-:

"mindenhol máshol.
aztán itthon más a helyzet"

Erről mutass nekem egy dokumentumot! ;)

Rocko- 2012.05.16. 22:51:27

@Csumpi Hálidéj: lásd fenti kommentek: nem létezik zöldhullám. valahol tuti beszopod.
vagy hogy egyszerre újítanak fel oylan útszakaszokat amik egymás alternatívái.
valahogy ezekből nem érzem hogy dolgoznának a közlekedésmérnökök.

el-enor 2012.05.16. 22:59:27

mondjuk én se értem egészen, hogy miért nem vonalnál állnak meg az emberek, miért fél mérfölddel arrébb. én az ilyen lámpatestekre felszerelnék egy gombot, mint néhány helyen a gyalogátkelőknél, hogyha bringás vagy robogós áll a lámpánál ne legyen gond, azt jónapot.

Lady.Bird 2012.05.16. 23:02:04

A mi környékünkön is van ilyen, mellette zebra, nyomógombbal. Előfordul sokszor, hogy a gyalogos menti meg a feltorlódó kocsisort - valahogy a nagyobb teherautók tudnak úgy megállni, hogy nem érzékeli őket a hurok...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.05.16. 23:07:13

@Rocko-:

Dokumentum = fenti kommentek

(tudod, miért írtam)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.16. 23:30:07

hat en meg eletemben nem lattam errefele olyan hurkot amia vonalnal van
legalabb 20 inkabb tobb meterrel mogotte marv szamolja a kocsikat
van ahol szaz
itt az a gyakoribb,, hogy a gyokerr nem a vonal elott all meg, hanem tul megy rajta es csodalkozik
motoroknal problema szinten
/az ejjeli uzemmod ugy van beallitva, ha jovok, mire a lampahoz erek, amr kinyitja a zoldet

Rocko- 2012.05.17. 00:13:31

@Csumpi Hálidéj: tudom, de rosszkor, rossz helyen. ;)

keptelenseg 2012.05.17. 07:50:58

@Gyurma73:

Gyurma73 · www.karosszeriajavitas.com/ 2012.05.16. 14:18:01
@keptelenseg: ott pedig van bringásoknak nyomógomb ,ha nincs más megoldás meg kell nyomni,tudom nem egyszerű.

Nyomógomb? A belső, kanyarodó sávban?

Mert szabályos kerékpárral kanyarodáskor a a kanyarodó sávba átsorolni.

Az Duna->Asztória irányában a Kálvinon az Üllői úti kereszteződésben, a jobb szélső kerékpáros sávnál mióta van nyomógomb, ahol az Üllői forgalmát lehet blokkolni?

konigjanos 2012.05.17. 08:09:17

A youtube-on volt videó, miszerint egy erős neodymium mágnest kell a robogó aljára tenni, és már vált is a hurok...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.17. 08:17:38

@keptelenseg: direkt értetlenkedsz?
A szerémi utat keresztező kerékpár utón van jelzőgomb a két sávot elválasztó járdaszigeten.
Igen le kell szállni és tolni kell 2 métert.

Ayrton70 2012.05.17. 08:30:38

@wrstjnethn:

Akkor már tudom miért ilyen szar ez a rendszer...
Ilyenek dolgoznak rajta,mint te......
Ja,hogy te azt gondolod-feltételezed???
Arra bakker nem gondolsz,hogy nem mindenki Kamazzal áll a lámpa elé,hanem mondjuk egy alacsony építésű autóval és olyankor a franc sem áll "rá a lámpára",hanem távolabb,mert akkor látja az a fránya lámpát?!
Igenis legyen annyi eszetek,hogy hívjátok fel az autósok figyelmét erre! Ti feltételező bajnokok...
Én is megjártam már az ilyen lámpával..
Szidtam is a jó édes anyját,aki ezt nem jelezte előre,de most is szidom!!!

Iza Béla (törölt) 2012.05.17. 09:06:14

@Ayrton70: Azoknál a kereszteződéseknél, ahol a geometriát és a költségvetést nagykalapáccsal és pajszerral kell konformmá tenni, nincs lehetőség a járművek tulajdonságainak elemezgetésébe. De természetesen a tervező tehet magasról arra, hogy a csomóponton mekkora dugó keletkezik azzal, hogy nem kihegyezett geometriát és forgalomtechnikát csinál, csak akkor mindenki lesz szíves bájos mosollyal elviselni azt, hogy még 10 percet áll a dugóban. Viszont látja, hogy nem fog haladni.
Amúgy melyik csomóponttal van bajod?

igazi hős 2012.05.17. 09:06:34

@Ayrton70: Értjük, nem te választottál olyan autót, amiből nem lehet rendesen kilátni, hanem a mérnökök hülyék, hogy nem készültek fel arra, hogy nem vagy képes egy egyszerű szabályt betartani. Ha én olyan autót választok, aminek csak 100 felett van szép selymes hangja, akkor emeljék fel a sebességkorlátozást és a zöld hullám tempóját?

Iza Béla (törölt) 2012.05.17. 09:11:09

@igazi hős: Ha az NKH forgalomba helyezési engedélyt ad, akkor az előírásoknak megfelel, tehát mehet. Menjen. De ne ez határozza meg azt, hogy egy átépítés-átszervezés mondjuk 3-4-szeresébe kerül oszlopáthelyezés miatt.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 09:18:18

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:bocs, nem a fehérvéri-andor, hanem a tétényi-andor kerezsteződésben van: a tétényiről a városból kifelé a jobbra kiegészítő zölddel együtt lesz zöld a gyalogosoknak is.A gyalogosoknak minden más esetben a tétényivel párhuzamosan piros van.
Ha a zöld jelzés van, akkor az szabályos ebben az esetben is, de nem KRESZ értelmezést, hanem magyarázatot kértem a jelenségre :)

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 09:19:24

@Rocko-: A gyalogosok és kerékpárosok nem is tudnák bedugítani minden nap a Soroksárit...

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 09:27:11

@Iza Béla: Szerintem azért ennek nem így kellene működni. Mindenki mondja, hogy bezzeg tőlünk nyugatabbra.....nos elárulom, nem a földrajzi elhelyezkedés, hanem a hozzáállás miatt más "nyugatra" a helyzet. Ott nem a pénz a fő szempont, hanem a probléma vagy feladat megoldása és az ár optimalizálása csak másodlagos, harmadlagos szempont, mert az ár az egy rövidtávú kérdés, ma ennyi holnap kevesebb vagy több, ezért kár a normális megoldást feláldozni.
Mit ér egy olcsó kereszteződés, ha az átalakítás előtt jobb volt, utána meg használhatatlan ?

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 09:31:07

@Rocko-: de adj egy kis fényt ebbe a sötét alagútamba, amiben lakom: mire nem elég a híd a gyalogos-bringás forgalmon kívűl? :)

Rocko- 2012.05.17. 09:36:56

@SadBoobie: attól még nem mehetsz át a hídon vele. tehát máshol kell.
egyébként ott van a sósfürdő, pár ház, illetve a villamosművek egy telepe, ezt nem tudod a hídról elérni.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 09:41:24

@Crossroad: "amennyiben mindenki rendesen teszi a dolgát" :) Na, ennek hiányáról szól a cikk és a kommentek. Rossz hurkok, szabálytalan autósok...
A gyakorlat szempontjából én azért a kő-papír-olló-t még nem vetném el: egy kereszteződés hatékonyságának mi is a definíciója ? Mennyi autót fog meg egy nap egy lámpa, vagy mennyi autót enged át egy lámpa ? Mi a hatékonyságszámítás forrásadata ? Csak ne azt mondd, hogy számítás, becslés....

Talán ilyen obijektív, mindkét oldal által elismerhető szám a kereszteződésben történő balesetek száma, ami lámpa nélkül általában magasabb....a többi mutató pedig szerintem biztosan rosszabb, de jól megválasztott feltételezéssel az is jó lehet :)
Tényleg kíváncsi vagyok mikor hívnak a szakemberek egy kereszteződést hatékonynak.

wrstjnethn 2012.05.17. 09:50:04

@Ayrton70: Kedves kis hulyegyerek! Mindenki mas hibas, csak te nem, ugye? A csunya-csunya rendszer bant teged! Szegenykem. Elarulom, en ugy szoktam autot venni, hogy beleulok es kinezek az ablakon. Az egyik fo szempont, hogy latni-e belole a lampat. Mert tudom, hogy erre a funkciora minden nap tobbszor szukseg lesz. Az allithato kormany, legkondi, stb. csak ezutan jon. Hagytam mar ott emiatt autot. Ismetlem, csak azert, mert nem lehetett kilatni belole jol. Mi mernokok tobbszorosen is hulyek vagyunk, mert amellett, hogy feltetelezzuk, hogy el tudsz gurulni a vonalig, azt is feltetelezzuk, tudsz autot venni. Ha meg nem tudsz, ne az en anyamat szidd, hanem a tiedet, hogy ennyi logikat es elorelatast nem tudott atadni/beledverni. Ha mindig mindent a hozzad hasonlo hulyekre mereteznenk, egy kib***ott nagy gumiszobaban kellene elni. De lasd, hogy milyen rendesek es elnezoek vagyunk veled szemben, megengedjuk, hogy ne gurulj el a vonalig es estig ott rohadj a kocsidban. Bar latom, ennyi ido sem eleg arra, hogy rajojj, te valasztottal rossz kocsit.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 09:58:03

@Rocko-: a jelenlegi kiépítéssel valóban nem. Azonban egy kétírányú le és felhajtó a hídra a híd északi oldalán - egy lámpával :) - és már ez sem lehetetlen. Vagy az olcsó módszer: HÉV átjáró lezár és mindenki kerüljön a csatornatisztító felöl, ott a lámpa úgy is úgy vált pirosra a főúton, mintha a mellékútnak iszonyat forgalma lenne.....autóval 1 perc kerülő. A bringások, gyalogosok még mindig át tudnak menni a gyalogos átjárón...

wrstjnethn 2012.05.17. 09:58:59

@Ayrton70: Az mar csak hab a tortan, hogy neha direkt nem akarjuk, hogy az atlag autos tudja, hol a detektor! Hogy miert? Mert sokszor 10-20 m-rel a vonal mogott van, hogy a lampa csak akkor valtson, ha odaig er a sor! Bevallom, szakmabelikent ezt mar ki is hasznaltam parszor. Ha nem volt forgalom es nem akadalyoztam senkit, direkt a hatrebb elhelyezett detektoron alltam meg, mintha elottem mar allna tobb auto. Persze ehhez azt is tudni kell, milyen rendszer van, mert altalaban van elol egy detektor es hatrebb is egy. Ertelemszeruen mindkettonek foglaltat kell jeleznie a valtashoz.

Az egesz rendszer vesztene el az ertelmet, ha mindenki trukkozni kezdene a detektorokkal!

wrstjnethn 2012.05.17. 10:08:16

@SadBoobie: A mernokok nem hatekonysagrol beszelnek egy keresztezodes eseten, hanem kapacitasrol es ateresztokepessegrol. Es soha sem azt nezzuk "hany autot fog meg" hanem azt, hogy mennyit kepes atereszteni. Az elv pofonegyszeru: van egy adott szamu auto ami at akar haladni egysegnyi ido alatt. Ezt hasonlitjuk ossze a kulonbozo modszerekkel szamolt csomopont kapacitassal. Ha a kapacitas nagyobb vagy egyenlo mint az autok szama, akkor OK. Ha kisebb, valamit ki kell(ene) talalni. Persze ilyenkor jonnek a korlatozo tenyezok. Mert pl. a Lanchidat nem lehet meg egy savval szelesiteni, meg hazak szazait lebontani emiatt. Es nem is lokalisan kell gondolkodni, mert hiaba oldom meg az egyik keresztezodesben a dolgot, csak egy lampaval odebb raktam a problemat. Az egesznek a vege az, hogy a varos nagy reszet le kellene rombolni es ujra kezdeni a tervezest.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 10:23:18

@wrstjnethn: ha nem is nagy részét, de egy részét át kéne alakítani már, nem ?....ehelyett újabb lámpás kereszteződések születnek.

"Azért megnyugtatásul megjegyezném, hogy a lehetséges megoldások közül a forgalomtechnikai szakemberek általában nem kő-papír-olló útján választják ki az adott területen alkalmazandót, hanem megfelelő számítási műveletekkel, a rendszer hatékonyságát pedig rendszeresen felülvizsgálják és ha kell korrigálják."

Igaz, ezt nem te írtad, de ha jól értettem, akkor egy szakmában dolgoztok.Nos, szerinted mire utalhatott Crossroad a hatékonyság szóval ?
Egyébként van a városnak egy fő közlekedésmérnöke, hasonlóan, mit a főépítész funkció ?

traxx 2012.05.17. 10:35:14

Viszonylag régen történt, mentem hazafelé Székesfehérvárról. A laktanya és a körgyűrűnél pont van egy ilyen hurok, a lámpa viszonylag magasan. Megál előttem a csóka, de nem gurul rá a hurokra, mert előre kell akkor hajolni. Vártunk egy keveset, majd kiszálltam és bekopogtattam hozzá. Szegényke majdnem összepisilte magát(illetve helyből átugrott a barátnője ölébe), ezúton is mégegyszer bocsi. Ja az eset éjjel fél 2 körül történt :D

Iza Béla (törölt) 2012.05.17. 10:36:00

@SadBoobie: Nincs és nem is lesz.

@wrstjnethn: Ráadásul nem csak csomópont, hanem útvonal és terület forgalmát is vizsgálni kell. Pl. egyre kevesebb olyan hely van Bp-n, ahol két, közel lévő csomópont esetében ne lenne a megfelelő ürítés és a keresztező forgalom elengedése megoldva.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 11:05:04

@Iza Béla: akkor nem csoda, hogy káosz van, nincs egy központosított problémakezelés, akkor csak helyi megoldások vannak - az egyik lámpa jó, de a másik már mindegy...
Másképp megfogalmazva, ha nincs egy ember erre , egy felelős, akinek csak ez a dolga és nála fut össze az összes információ, akkor ez több dolgot is jelent:
1. a városnak nincs koncepciója - ezért nem is kell képviselni és ellenőriznie senkinek
2. gyakorlatilag szakmai ellenőrzés nélkül épülnek a városban a lámpák, stb és itt inkább koncepcionális értelemben kellene ellenőrizni, hogy az adott probléma megoldásra került-e - persze van NKH, de az az NKH érdekeit képviseli, jogszabály, törvény betartás, stb., a lakosokat nem képviseli az NKH ugye :). Mondjuk ezt a ferencvárosi zöld zebrák már jelezhették volna :) Igaz e egy félig rossz példa, mert legalább 1 valaki foglalkozott a problémával, igaz nem biztos, hogy követendő példa ebben a formában.
Jó tudom, BKK, de őket a mozgólépcsőn jobbra állás és a forgalom kiszorítás érdekli, ebben érdekeltek....attól, hogy a közösségi közlekedést preferálják még nem hagyható ki az egyéni közlekedés a képletből - Nagykörúti lámpák esete...a villamosnak jó, a lakosok tüdejének nem :)
3. a dugódíj következő nagy ötlet, mint lépés a megoldás felé
4. maradnak a macskaköves kerékpárutak...
5. stb, stb

viszont így érthető a helyzet és ahhoz képest nem is rossz a szakemberek spontán együttműködésének az eredménye

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 11:11:08

@Iza Béla: Az ürítéssel kapcsolatban azért még vannak súlyos problémák. Hősök tere-Andrássy-Dózsa Gy. kereszteződés. Hiába a "zsilip" lámpákból, a forgalom, ami még mindig szerintem töredéke a maximális áteresztőképességnek, a kereszteződés állandóan tele van, hála a remek gyalogoslámpa beállításnak és a túl utópisztikus időzítéseknek, meg a buszok és a forgalom többszöri egymás útját keresztezésének.

De ugyanígy a jobb kereszteződés űrítés trend ellen szól az a trend is, hogy az új buszmegállók a kereszteződésekbe kerülnek...

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 11:23:48

Akit egyébként érdekel egy elég fapad, ám mégis használható forgalom és lámpavezérlés szimulátor....nem mai darab:

cd.textfiles.com/softkeyep/PROGRAMS/DOSGAMES/ARCADE2/GRIDLK20/

Windows alatt szükség lesz a DOS-BOX-ra hozzá:
www.bestoldgames.net/eng/dosbox/

9 féle lámpás kereszteződés állítható be, a lámpák egymáshoz szinkronozhatóak és van benne "hurokérzékelős" lámpa is.
A város egy amerikai típusú 12x13 utcás felépítésű úthálózat, a grafika megabetyár és minden pixel egy autót jelképez :)

Ayrton70 2012.05.17. 11:28:16

@wrstjnethn:
Hülye az anyád!
Lehet idősebb vagyok,mint te,te állat!!
Egy mezei Opelem van,te agyoniskolázott barom!
Mit kéne vennem,talán Ikarust??
Az okoskodás és a hülyeségetek másra aggatása helyett inkább lett volna annyi eszetek,hogy táblával jelzitek,mert ahogy tapasztalom,nem vagyok az egyedüli,aki ezt hiányolja.
Érted? Egy tábla és kész..

wrstjnethn 2012.05.17. 11:35:47

@SadBoobie: Ha a rendszer hatekonysagat nezzuk, akkor az eleg tag, altalanos fogalom. A rendszer hatekonysaga lehet a varoson athalado forgalom sebessege az elvarthoz kepest, a karosanyag-kibocsatas mennyisege, zajterheles, es meg kismillio tenyezo.

wrstjnethn 2012.05.17. 11:43:18

@Ayrton70: Attol mert idosebb vagy, meg lehetsz hulye, a ketto nem zarja ki egymast. Sot ha idosebb vagy, az sulyosbito tenyezo a hulyesegre nezve!

Nem erted, miert nem akarunk tablat? Mert semmi kozod hozza, hogy hol van a detektor! Miert kene felhivni a figyelmet mindenre? A TV-n sincs felirat, hova mutass a taviranyitoval, eleg, ha annyit tudsz, hogy a TV fele kell mutatni. A kocsid motortereben sincs minden alkatreszen felirat, hogy mit csinal, eleg ha annyit tudsz, hogy kell beinditani es leallitani.

Ha erdekel a tema, olvass utana, kerdezz meg mernokoket, tanulj, stb. Azert nem fogunk mindenkit mindenrol tajekoztatni. Huszmillio dolog van, amit kiirhatnank, meg felfesthetnenk, csak akkor a vezetesre nem maradna figyelem.

wrstjnethn 2012.05.17. 11:48:11

@Ayrton70: Es egyebkent igen, felhivjuk ra a figyelmet, egy ba***ott vastag vonallal keresztbe. Ott allj meg. Ennyi.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 11:50:05

@wrstjnethn: mondjuk a magyar gyakorlatban hogy néz ki a sorrend....vagy ha nincs általánosan elfogadott prioritás a szempontok között, akkor egy adott átalakításnál ki dönti el, mi a fontosabb ?

Ayrton70 2012.05.17. 11:50:41

@wrstjnethn:
Attól,hogy ti ezt OKOSOK így gondoljátok,még nem biztos,hogy az a gyakorlatban is megállja a helyét..
Erre van egy pár példa..
Akkor meg sok tényezőt vegyetek figyelembe és "arcoskodjatok".
Már megint összehasonlítod-kevered a szezont a fazonnal.
Tehát ésszerűen!!! Na inkább azzal foglalkozzál.
Te.. Mérnökök gyöngye..

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 11:54:43

@wrstjnethn: azokon a TV-ken, amelyeken még ez új funkciónak számított igenis van felirat, hogy hova kell lőni a távirányítóval és a mai között azokon is rajta van, amelyiknek kicsi a távírányító látószöge !

A kocsi motorterében pedig igenis mindenen, amihez a usernek hozzá kell nyúlnia ott a felirat vagy ikon, még a biztosítéktáblán is, amit jó esetben sohasem kell kinyitni.

lwcolors 2012.05.17. 11:57:00

Ezekről a hurkos lámpáról annyit, hogy csak az elmúlt évben vagy 10 autósnak és 5 biciklisnek magyaráztam el, hogy mit kell csinálni, mert ha nem, akkor estig itt várunk a zöldre.
Az már más kérdés, hogy sok hurkot annyira előre tesznek, hogy az autós csak akkor látja a lámpát a hurokról, ha napfénytetős a kocsija.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 12:02:05

@wrstjnethn: Ayrton70 mondanivalóját kissé szalonképesebbre fordítva: a tábla nem nekünk kell, hanem nektek lenne jó igazán. Mindenki tudja, aki belátja, hogy az a hülye , aki nem áll a vonalra, de végül a közlekedésmérnököt és a lámpát szidja mindenki. A tábla ezt az igazságtalanságot is feloldaná.Ezen felül aki a tábla ellenére sem jól viselkedik egy ilyen kereszteződésben, arról nyílvánosan is ki lehet mondani, hogy full hülye :) és ha a feldühödött autóstársak agyonverik, akkor ez enyhítő körülmény a bíroságon :) na jó ez csak rossz vicc....
Aztán - magyar akalmazkodási sebességet feltételezve - olyan 15 év múlva sehova se kell már kitenni a kis táblácskát.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 12:05:48

...de lehet, hogy megint könnyebb lesz a civileknek belekontárkodni és minden ilyen lámpára kötegelővel odabiggyeszteni egy laminált A4-es lapot a megfelelő felirattal...

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 12:06:56

...vagy a táblaboltban rendelni egy ilyen táblát.....aztán kitenni....aztán majd a közútkezelő mindig leszedi....aztán majd mindig újra kirakja valaki.....istenemre, ez tényleg MAgyarország 2012 !

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 12:12:08

@wrstjnethn: "Az azért nem fogunk mindenkit tájékoztatni kicsit durva." Eljő még az infravörös közlekedési lámpa ideje is , amit csak az éjjellátósok fognak látni:)

igazi hős 2012.05.17. 12:45:43

@SadBoobie: Ez olyan, mint amikor az éles kanyar és a sebességkorlátozás mellé még kirakják a piros nyilakat is? Aztán ha hülyepistike mégis leesik az útról, akkor rakjanak ki egy "Lassítsál! De tényleg!" táblát?
Ne a leghülyébb 1%-ra szabályozzunk mindent, mert akkor autópályán 80, városban pedig 30 km/h lesz a korlátozás.
Abban nem vagyok biztos, hogy a vonaltól max fél méterre megállás valóban csak 1%-nak jelentene problémát. Viszont azokat vissza kéne küldeni az autósiskolába.

Iza Béla (törölt) 2012.05.17. 12:57:08

@SadBoobie: "nincs egy központosított problémakezelés, akkor csak helyi megoldások vannak"
Ez nem igaz. Van központosított problémakezelés, szerintem 1 vagy 2 ember van ebben a városban, aki minden jelzőlámpát megfelelően ismer. Csak éppen nem ezt kérdezted.

"Hősök tere-Andrássy-Dózsa Gy. kereszteződés."
Megoldható, hogy még kevesebb autó menjen át.

"De ugyanígy a jobb kereszteződés űrítés trend ellen szól az a trend is, hogy az új buszmegállók a kereszteződésekbe kerülnek."
Lehet, hogy azért, mert az utasok úgy gyorsabban elérik a zebrát.

@Ayrton70: "Lehet idősebb vagyok,mint te,te állat!!" A kor nem érdem.

@wrstjnethn: Közelítsd meg másképp: Ha kitáblázzuk, akkor mi, magyarok, akik közismerten egy kiemelt nép vagyunk mindenik között, elismerjük, hogy olyan szellemi színvonalon állunk, mint a hülye angolszászok, akik mindent kiírnak. Amúgy meg így is egyszerűen túl sok a tábla.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 13:13:08

@Iza Béla: Lehet, hogy az utasok gyorsabban elérik a zebrát, csak ezt a lámpa nem tudja mikor jön busz(?), tehát ez az egész teljesen aszinkronban is történhet és szerintem ez elég gyakori - a busz zöldnél áll meg a megállóban és mondjuk a legrosszabb esetet: 1 sáv záróvonal.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 13:24:25

@Iza Béla: központosított problémakezelés: ha én vagyok az, aki a város összes lámpáját programozza, az nem biztosan jelenti azt, hogy minden lámpa a lehető legjobban működik. Például ha @wrstjnethn az egyik a kettő közül, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy jól értékelné a kritikát, vagy hogy valaha is lesz tábla a problémás lámpáknál, ergó semmi sem fog változni.
Én egy olyan funkcióra gondoltam, ahol az empátia is a munkakör része - műszaki feladatnál ez nem szükséges -, mert úgy könnyű kezelni egy problémát, ha nem akarom megérteni: egyszerűen nincs :)
Egész más az egész megítélése akkor, ha XY-hoz lehet fordulni, aki belátja a dolgot és érti, hogy a feladat a jó működés és a végső cél az, hogy jobb legyen a városi élet, gyalogosnak, bringásnak, stb.XY pedig műszaki nyelvre fordítva a problémát aztán továbbadja azt.

Persze ezt most felfújom, talán ha 20 ilyen lámpa van a városban.....de ez idővel csak növekedni fog.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 13:34:54

@Iza Béla:
"Hősök tere-Andrássy-Dózsa Gy. kereszteződés."
Megoldható, hogy még kevesebb autó menjen át.

Legalább a látszat meglenne, hogy a lámpának funkciója is van és nem csak afféle ajánlás. Ha 20 sec-ig zöld, de már 5 után beragadnak az autók a térről az andrássy felé, akkor miért nem csak 5 sec a zöld.A téren a sor sosem ér be a szobrok mögé,de még a zebráig sem, viszont a kereszteződésben állandó a keresztben álló autók jelenléte. Ellenkező irányban az M3 felé állandó a sor csúcsforgalomban, de Kós Károly sétányon keresztbe csak talán 2 zebra van meg az állatkerti körútnál egy lámpa,utána az M3 és a Hungária.....A Hungáriáról a liget felé pedig ugyanez a lámpa torlasztja vissza az egész hidat a lehelig minden délután...

Ja, most esett le, Kós Károly SÉTÁNY :D Csak lépésben :)

wrstjnethn 2012.05.17. 14:02:24

@SadBoobie: Sajnos, ha egyszer kitablazol valamit, onnantol kezdve mindig ki kell, mert az emberek onnantol csak a tablara figyelnek, nem a csikra az aszfalton. Ezert nem ertek egyet a tendenciaval, hogy nehany tablat korbevesznek neonzold kerettel, hogy TENYLEG figyelj ra oda. Csak ezzel pont azt erik el, hogy a neonzold keret nelkuli tablat nem kell komolyan venni, mert ha kellene, akkor ugye lenne korulotte keret.
Ez mar inkabb pszichologia mint mernoki kerdes.

wrstjnethn 2012.05.17. 14:09:23

@SadBoobie:"A kocsi motorterében pedig igenis mindenen, amihez a usernek hozzá kell nyúlnia ott a felirat vagy ikon, még a biztosítéktáblán is, amit jó esetben sohasem kell kinyitni."

Ezt a kozlekedesre forditva: a zebra nyomogombjan ott a felirat mit kell tenned, a busz leszallasjelzojen ott a felirat mit kell tenned, a hurokdetektoron pedig azert nincs felirat, mert elvileg nem az autos dolga, hogy hol van, miert van ott, hogyan mukodik, stb. Minden lampas keresztezodesben van egy SIEMENS feliratu doboz, amiben a lampa vezerlese van. De nincs feliratozva, mert nem az autos dolga kotoraszni benne, akar mukodik a lampa, akar nem. Ugyanez a detektorral. Ha panasz van a lampara, akkor azt jelezni kell a kozutkezelo fele, o majd eldonti mi a megoldas. Az autosnak tovabbra sem kell tudni, hogy hurokkal tortenik-e a vezerles, vagy Kovacs fotorzs kapcsolgatja a lampat.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 14:14:11

"Hősök tere-Andrássy-Dózsa Gy. kereszteződés."
www.utv.hu/kamera_nagy/hosok_tere/dozsa_gy_ut_vaci_ut_felol

Az Andrássy-t keresztező gyalogos lámpát nyugodtan át lehetne programozni úgy, hogy az a ciklus ameddig jelenleg zöld, annak csak az utolsó 21 másodpercét meghagyni - 21 másodperccel előbb legyen zöld mint a téttől balra kanyarodóknak és akkor váltson pirosra, amikor a térről kanyarodók zöldet kapnak.
A gyalogosok 15-21 másodperc alatt átérnek a zebrán és ezzel a beállítással nem akadályoznák a jobbra kanyarodókat. Igaz most gyér a gyalogos forgalom, de a zebra széles és ugyan annyit kellene várniuk a gyalogosoknak, mint eddig....hiába zöld nekik kb egy percig, 20 sec után 1-2 ember néha-néha átmegy.
Erősebb gyalogosforgalomnál is szerintem elég a 20 sec, mert most jó ha egy sorban egymás mellett átmegy 10 ember, ha 40-en lennének, akkor kb 6 sorban átkelnek alig több idő alatt.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 14:18:47

@wrstjnethn: "Ez mar inkabb pszichologia mint mernoki kerdes." Ezt nem értem, akkor téged miért zavar, ha mások szerint kellhet az a tábla.
Másképp: ha egy helyen egy mérnök kirakta - Erzsébeten - akkor ő vajon miért tette ?
Csak költői kérdés, már 20x nekifutottunk és 20x válaszoltál.

wrstjnethn 2012.05.17. 14:53:52

@SadBoobie: Oszinten szolva nem mernokkent zavar a tabla, hanem emberkent. Ugy alapbol nem szeretem, ha dedos ovodaskent bannak velem es mindenre felhivjak a figyelmem. Egy ilyen tabla azt jelenti, nem nezik ki belolem, hogy el tudok gurulni a vonalig es tudom, hogy ott kell megallni. Minden ilyen tabla egy ujabb gyozelem az esz felett. :(

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 14:55:24

@wrstjnethn: "Ha panasz van a lampara, akkor azt jelezni kell a kozutkezelo fele, o majd eldonti mi a megoldas."
Oké, játszuk végig ezt a filmet két rendezésben.
Az elsőt rendezte: wrstjnethn

Józsi vagyok Maglódról, állok a hurok előtt 1 méterrel a balrakanyarodóban.
Telik az idő, piros van.
Még mindig piros.
Mögöttem elkezdenek dudálni.
"Mit dudálsz, nem látod, hogy piros,köcsög?"
Megint dudál.
Most már mutogatnak is.
Jaj idejön....ablak fel, ajtó bezár

stb,stb

Második változat, rendezte SadBoobie.
Józsi vagyok Maglódról, állok a hurok előtt 1 méterrel a balrakanyarodóban.El vagyok bambulva.
Piros a lámpa.
Mögém áll valaki és dudál.Mi a f@sz baja lehet...
A lámpára nézek....mi van azon a táblán?
"Kérjük álljon a vonalhoz"
A picsába...előrébb gurulok.
Abbahagyta a dudálás....aha, ez volt a gond
Zöld és megyünk.

A harmadik, extra kiadást az elmélet rendezte:
Éjjel van, Józsi vagyok és állok a balrakanyarodóban a hurok előtt. Sehol senki,akkor mi a picsáért piros ?
Még mindig.
Á,biztos elromlott.Miért pont hajnal kettőkor romlik el ez a szar?
A fene, van kamera is, én nem fogok átmenni a piroson...inkább megrohadok.
Á, megvan, felhívom a közútkezelőt......a picsába, nem veszik fel....

A negyediket pedig a térfigyelő rögzitette szintén éjjel:
Józsi megállt a hurok előtt.
Józsi öt perc után elvesztette a türelmét és elindult, áthajt a piroson.Majdnem összeütközött egy másik járművel, aki szabályosan közlekedett.Aztán a kiérkező rendőr elmagyarázza a csekk átadásával, hogy hogy is kellett volna ezt....

Vagy a sötétebb befejezésben meg is hal valaki, mindegy.

Vagy esetleg felvették a telefon a közútkezelőnél és ott fejből vágják, hogy a hurokra nem állás az oka az egésznek.....de ha nem?

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 14:58:17

@wrstjnethn: "dedós óvodásként bánnak velem"....képzelem mennyire gyűlölheted a BITTE ANSCHALTEN feliratot minden autópálya felett....vagy az más, mert világít ? :)
Én sem szeretem, de sikerült belátnom, hogy az a kis táblácska ha van, akkor csak annyira puffogok ezen, mint a "csatold be az övet köcsög" feliraton, viszont ha nincs és valaki vagy valakik ezért szívnak vagy verekednek az sokkal gázabb...

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:04:16

@SadBoobie: kicsit a phszihológiáról is: csak a dedós óvodásokat zavarja igazán, ha dedós óvodásoknak kezelik őket.....csak gondolatébresztőnek szántam, nem megbélyegzésnek.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:07:41

@SadBoobie: Sőt,a "Kapcsolja be az övet" sokkal bosszantóbb és felesleges: aki nem kapcsolja be az a felirattól sem kapcsolja be, még akkor sem ha éjjel-nappal csipog neki az autó is akár,a többieknek meg felesleges.
Az "álljon a vonalhoz" pedig hasznosabb és hatásosabb, mert tanít...ha nem követed, szívsz - vagy mert nem vágod mi van vagy mert azért sem - de egy idő után a józan ész felül tud kerekedni és az ember onnantól figyel rá.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:09:13

@SadBoobie: "ha nem követed szívsz" ez az övre is igaz, azonban míg az övvel csak egyszer tudsz póriljárni, addig a táblával akárhányszor.

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:21:12

@wrstjnethn: "Minden ilyen tabla egy ujabb gyozelem az esz felett. :( " rosszul nézed.Minden ilyen tábla az ész győzelme :)

Iza Béla (törölt) 2012.05.17. 15:38:21

@SadBoobie: Sokkal több a hurkos lámpa, mint gondolnád. Viszont az 5 s zöldidő részemről mehetne, pontosabban majd a Szerencs utcához kiállítunk, hogy 1 anyázás 100 Ft, a pénzt pedig újabb hurkok telepítésére fordítjuk. Viszont a gyalogosforgalom a tér mindegyik részén erős, csak más-más időben.

Viszont forgatókönyvek helyett: tessék betartani a szabályokat és a vonalhoz felállni. Ja, és legközelebb olvasd el a feliratot az autópályán. ;)

@wrstjnethn: "Minden lampas keresztezodesben van egy SIEMENS feliratu doboz"
Naaa, azért ne legyünk ennyire részrehajlók... ;)

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:48:51

@Iza Béla: A szabályokat, amelyiket nem felejtettem el, betartom, az övet pedig még 3 méterre a parkolóban is bekapcsolom ;)

Hősök tere: csak néz a kameraképet 5-10 ciklusig. A gyalogosok és a autósok rendre egymást szivatják a bringásokkal együtt, az első gyalogoshullám után megáll a sor, mert szállíngóznak a gyalogosok és ez anno, amikor a zebránál megállás miatti büntetéstől nem féltek ennyire, akkor biztosan jó beállítás volt:). A busz is épp mindig rosszkor ér oda a mostani beállítással.
Amikor már egy gyalogos sincs és a Dózsa buszsáv üres és még tart a gyalogos zöld, na akkor kellene csak zöldre váltania ! Ettől a ponttól legalább 20 másodperc van, amíg a program többi részéhez nem kellene nyúlni és a tér-andrássy viszonylatban megduplázódna az áteresztő képesség....

wrstjnethn 2012.05.17. 15:49:55

@SadBoobie: A legjobban a haz meretu tenyerbe rajzolt behajtani tilos tablakat utalom az autopalya felhajtokon.

wrstjnethn 2012.05.17. 15:50:53

@Iza Béla: Ugy ertettem Budapesten, ott ugyanis min. 25 eve SIEMENS rendszer vezerel!

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:53:02

@Iza Béla: "1 anyázás 100 Ft" Ha jelenleg ti is ilyen kondíciókkal dolgoztok, akkor állok elébe :) Tartok tőle, hogy nem....:D sőt továbbmegyek, most nekem nem kell 100 Ft-ot adni és nem is anyázok :D

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 15:55:49

@wrstjnethn: Nekem az is belefér...inkább, mint Józsi Maglódról szemből.....de lehet, hogy levenném inkább lökhárítóra, a biztosító úgyis fizet, Szent Péter pedig a megmentett életekért busásan fizet ám :)

Várjunk csak.....te kis hamis, hogy is találkozol azzal a táblákkal ? :D

SadBoobie (törölt) 2012.05.17. 16:02:19

@SadBoobie:
Hősök tere: kompromisszumos megoldásként kiegyezek a gyalogos/kerékpároszöld kezdetének 11 sec-es késleltetésével.Már ez sokat javít a biztonságon és az átlagsebességen - a bringások a befordult autókat kerülgetik, előlük pedig a gyalogosok ugrálnak :)

wrstjnethn 2012.05.17. 17:37:32

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Bocs, tenyleg atsiklottam felette.

Oszinten szolva pontosan nem tudom. Mivel te gondolom nem az ut tulajdonosa, kezeloje, stb. vagy, igy marad a civil konyorges.

Tulajdonkepp erre van az ember teruleti kepviseloje, aki meghallgatja a lakossagot, aztan segit ha... Es itt kezdodik a kalvaria. Lehet alairast gyujteni, hogy lassa nem egy ember panaszarol van szo. Hozza lehet jarulni penzzel az engedelyezes, atepites, es uzemeltetes koltsegeihez, mert azt minden politikus szereti ha ugy adhat at valamit a lakossagnak, hogy neki nem kerult semmibe. Lehet demonstraciot szervezni, tunteni, fel utat lezarni, stb. A jogszabalyi hatteret es az NKH/Kozlekedesi felugyeloseg allaspontjat nem ismerem. Azt mindenkepp tudni kell, hogy penzbe kerul az epites es az uzemeltetes/karbantartas is. Hogy engedelykoteles-e, azt a hatosagtol kellene megkerdezni.
Mindenesetre az onkormanyzatot celszeru megkornyekezni, foleg ugy, hogy az esetleges atadas valasztas elottre essen. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.05.17. 20:14:05

@wrstjnethn: Köszi a választ! Tudom, nem foglalkozol ilyen mélységében a dologgal, de mégis jobban tisztában lehetsz a nagyságrendekkel, így talán van értelme feltennem a kérdést, hogy:
ha nincs mutyi, hatalmas forgalombiztonsági szervezkedés és biztosítás, toronydaru építése a munkához, stb., tehát majdnemhogy fusiban kb. megközelítőleg (/has) milyen nagyságrednű pénzmagra kell gondolni egy sima 2x1 sávos kereszt kereszteződésnél?
Ha mondjuk összeismerkedek a megfelelő emberrel, aki ért hozzá és megveszem magánszemélyként a cuccot és gerillában felpakoljuk valahova, kb. várhatóan vajon mennyit lehet ilyesmire költeni?
Megáll ez 100eFt-ban, vagy milliós, mert olyan spéci?

Crossroad 2012.05.17. 21:07:09

@SadBoobie: Hatékonyság szó alatt próbáltam összefoglalni azösszes mutatót amit vizsgálunk... természetesen a jelen vita szempontjából az áteresztő képesség a lényeg, de emellett fontos pl. a csomóponton áthaladó autók károsanyag kibocsátása, az általuk okozott zajterhelés etc... Ez a helyattól tartok kevés rá, hogy részleteiben belemenjünk egy jelzőlámpás irányítás tervezésének mikéntjébe, de ha valakit igazán komolyan érdekel, akkor megpróbálhatok előkotorni valami jegyzetet a témáról.
Amúgy én már nem annyira a szakmában dolgozom, jelenleg építésvezetőként többnyire utat és egyéb közműveket építek, de régen sokat foglalkoztam ezzel is és tudom, hogy igenis vannak lelkiismeretes önkormányzatok, akik a kezelésükben lévő csomópontokban rendszeresen végeztetnek forgalomszámlálásokat, hogy kiderüljön hol vannak problémák. Ezzel azt hiszem megválaszoltam egy másik hozzászóló kérdését is, ha saját pénzből visszaszámlálót szeretne felszereltetni, akkor annak kell utánanézni, hogy az érintett út kinek a kezelésében van. Nem hiszem, hogy nagyon ellenkeznifognak ;)
A kedves atós kollégának pedig, aki nem lát ki a járművéből, tényleg csak azt tudom mondani, hogy próbáljon esetleg ráhajolni... :)

A téma egybként érdekes és örülök neki, hogy ilyen sok embert érdekel, noha maga a vitaindító cikk elég gyatrán közelíti azt meg. (a kérdésre, hogy miért nem jelzika hurkot burkolati jellel, már többen megadták a választ: ott egy vastag fehér vonal, ha oda állsz, tuti, hogy a lehető legjobb helyen vagy...) Szóval jó az ha érdeklődünk a minket körülvevő dolgok és azok működése iránt, próbájuk megérteni, hogy hogyan is működnek, de jó lenne már ezt piaci kofák pletykálkodásának szintjén lévő örök háborgást elfelejteni. Legyen már bennünk annyi tisztelet, hogy nem egyből azt feltételezzük, hogy az adott terület szakemberei a hülyék, hanem esetleg mi nem értünk valamit (ami természetes is, én spec itt helyben bevallom, hogy fingom nincs a bérszámfejtésről, sőt egy általam végzett szív transzplantációba is jó eséllyel belehalna a beteg).

Crossroad 2012.05.17. 21:23:17

@wrstjnethn: Szívemből szóltál! Ne újabb jelzéseket akarjunk bevezetni, hanem a most meglévőket használjuk megfelelően. (Abszolút igaz, hogy ha bizonyos jelzéseket kiemelünk, akkor azzal csak az ingerküszöböt tornásszuk feljebb.)
Anno mikor a körforgalmak megjelentek nálunk, elég gyakran indultak el az autósok balra benne ha épp arra volt dolguk, mára már a többség megtanulta használni őket, reméljük, hogy idővel arra is minden autós rájön, hogy a vastag fehér vonal nem az útburkolat egyhangúságát hivatott megtörni, hanem funkcióval bír...

wrstjnethn 2012.05.17. 21:31:15

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: "Ha mondjuk összeismerkedek a megfelelő emberrel, aki ért hozzá és megveszem magánszemélyként a cuccot és gerillában felpakoljuk valahova, kb. várhatóan vajon mennyit lehet ilyesmire költeni?" Hat ez komoly, hangosan rohogtem, amikor elkepzeltem, hogy a haveroddal ejszaka gerillaszereltek a lampaoszlopon. :)

Komolyra forditva a szot, az arrol fogalmam sincs, kulteruleti uttervezessel foglalkozok elsosorban, ez pedig forgalomtechnikai kivitelezes. Es nem lehet csak ugy a boltban kapni, de ha van kedved, rakereshetsz a neten, minden elado. A kerdes inkabb a kivitelezes. Ahhoz, hogy mukodjon, hozza kell csatlakoztatni a kozlekedesi lampahoz. Ez pedig tobb oldalrol is aggalyos. Eloszor is a kozlekedesi eszkozok lopasa, leszerelese, modositasa, rongalasa (teljesen jogosan) közúti közlekedés biztonsága elleni bűntettnek minosul! Termeszetesen ez az eszkoz lefoglalasat is jelenti. Masodsorban nyakadba varrja a kozlekedesi lampa uzemeltetoje a visszaallitas koltsegeit, de ugy, mintha elotte egy vadonatuj, aranybol keszult rendszer lett volna es ti az egeszet elloptatok volna! Szoval nem kiserleteznek.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.05.17. 22:14:31

@wrstjnethn: :) :(
Beöltöznék ám kantáros nadrágba, hogy lehessen napközben is csinálni :) A számlálást amúgy is végzi a cucc, miből áll azt kiírni?! Ehh, szerintem felveszek egy projektmenedzsert ezekre a problémákra...
Na, vége az esti mesének, megyek lefeküdni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.05.17. 23:44:37

@Crossroad:
"már többen megadták a választ: ott egy vastag fehér vonal, ha oda állsz, tuti, hogy a lehető legjobb helyen vagy"

Autóval.

Te nem jársz motorral, ugye?

SadBoobie (törölt) 2012.05.18. 02:04:49

@Crossroad: szerintem a cikk szándékosan provokatív és arra az általam most hasonlattal felcimkézett közelgondolásra épít, hogy minden szakma egy kis fogaskerék egy nagy rendszerben és a hurkok kapcsán van valami probléma, ahol két fogaskerék nem ér össze....a nem szakértők pedig tudás hiján - a csipkeverők például - csak háborogni tudnak, vagy nem háborogni akarnak, de szakmai érvek hiányában inkább háborgásnak tűnik.

Szerintem az "Állj a vonalig" tábla jogilag nem olyan problémás, de nem szükségszerű ez sem, ha például a médiában rendszeres közlekedésbiztonsági témák mellett a hurkos érzékelők kérdése is "napvilágot látna" nem kellene talán mindenhova felszerelni.

A visszaszámlálók felszerelését én nem tartom utólag reálísnak - nagy költség, esetleg régebbi PLC-ken ez nem is megoldható - és ez viszonylag könnyebben helyettesíthető saját megfigyelésekkel: egy rendszeresen használt útvonalon megfigyelhetőek a lámpák viselkedése, úristen, akár még fel is írható egy papírra, de akár fejben is tartható. Akár egy stopperrel a pirosnál várakozva ez az információ kinyerhető, ha valaki ettől türelmesebb lesz...de azt szerintem nem érdemes várni a többi autóstól, főleg Budapesten, hogy majd még erre is figyel, néha még csak a szinek megkülönböztetése is probléma :)

Crossroad 2012.05.18. 06:41:15

@Csumpi Hálidéj: Ebben tévedsz! Motorral is ott vagy a lehető legjobb helyen.
Amúgy nem járok motorral, de tudom, hogy létezik a probléma. Sajnos az élet nem egy habostorta... Minden rendszerre igaz az, hogy nem lehet mindenkinek jó.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.05.18. 07:49:15

@Crossroad:

Maradjunk annyiban, hogy a megállapításod engem semmiben sem segít éjjel 2-kor a hurkos és bekamerázott lámpa alatt. Mármint motorral.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.05.18. 16:42:19

@SadBoobie: Hiába tudom, hogy mikor vált, mert pl. mindennapos esemény, hogy épp kigurulok, mert a 30-as tempó a két lámpa között az ideális és közben az előző lámpa turnusa utolér és tökmindegy, melyik sávban vagyok, megelőz ÉS BEVÁLT ELÉM. Mire zöldet kapok, állhatok bele a seggébe, mert ő akkor indul, mikor én áthaladnék.
süti beállítások módosítása