HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Násznép, kuss!

2012.09.05. 05:53 Tcomment

Címkék: esküvő dudálás násznép

Húzassátok a cigánnyal, ugorjatok bele a nagybőgőbe, de halkan. A nyomorodhoz és örömödhöz nekem semmi közöm.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

529 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr834754760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. GGG77 2012.09.05. 19:39:49

@ejszarny: Tökre megértem a problémádat. Nekünk az alattunk lakóval (ordít), és néha a kettővel(!) felettünk lakókkal (ostoba, lapos homlokú férj, két neveletlen hülye gyerek) vannak meccseink.
A felettünk lakó nyanyát, úgy néz ki, lerendeztük.

vitto 2012.09.05. 19:44:20

konklúzió:

ha egy sertéstelep mellé költözöl, akkor ne csodálkozz, hogy disznószar szag van.....

butschq 2012.09.05. 19:45:45

@ejszarny: de azért csúsztatsz rendesen. Mert amiket írsz hangokat, java részt este nem is létezik. Hol jár jégkrémes autó este? Mikor harangoznak este? Az a kis rövid negyedkor, félkor, 3/4-kor, egészkor kis valamire gondolsz, az ennyi : bim, bimbam, bimbambim, bimbambimbam.
Kutya ok, azok ugatnak, valamikor én se tudok aludni tőlük, de egy idő után, nagyon sok forgolódás után valahogy csak sikerül.
Gyerek megint egy olyan dolog, amit nehéz kivédeni, nem is szívesen szól érte, hisz lesz, vagy volt fordított helyzet. Ez kivédhetetlen, ebben toleránsnak kell lenni, esetleg mikor a pulya 18 lesz, és még ismerjük megmondani a kis köcsögnek, hogy anno milyen egy sírógép volt. Főleg ha fiú, és keménykedik a csajok előtt, ezzel aztán le lehet írni :D

De még egyszer mondom, amiket te írsz, azok napközbeni zajok, jön a fagyis, nem vagy rá kíváncsi, nem hallgatod. Mittomén feljebb veszed a tv-n a hangerőt, vagy ilyenek.
Harangoznak a templomban, tegyék, tudom, hogy a liberális gondolkodásnak ellentmond, de te is vallásszabadságot magyarázol itten, ők is erre hivatkozva harangoznak. Mint ahogy vallásszabadság néven vonul fel a sok zsidó, meg buzi, meg a szcientológus vagy mifene. Tegyék, ha ez nekik jó, nem veszek tudomást róluk. Én egy két esetet kivéve nem tudok olyan ünnepről, mikor este harangozni kéne, napközben meg nem mindegy, hogy a forgalom, násznép, jégkrémes, stb mellett van egy kis harang szó?
De ha zavar, vannak megoldások :)

Dr. GGG77 2012.09.05. 19:50:18

@butschq: Harangozás nálam felemás, van, amikor idegesít, van, hogy nem.
Azért a gyereknevelésről: a sírás az oké, de a hisztiről, a lakásban rohangálásról, ugrálásról igenis le lehet szoktatni a gyereket. Egy társasház nem játszótér, ezt anno nekem is meg kellett tanulnom.

butschq 2012.09.05. 19:56:33

@Dr. GGG77: nyilván a szülő intelligenciáján is múlik, milyen a gyerek viselkedése. egy fél éves csecsemőnek nem tudod mondani, hogy hallgasson el, én is sírós kölyök voltam, és ezt mint szomszéd is szerintem meg lehet érteni.

azért már én is szólnék, ha rohangálna fel le a lakásban, és minden nap átélem velük a játékukat. ebben a szülőnek is partnernek kell lenni, hogy vannak szomszédjaik.
De figyeld meg az emberi természetet, az olyan szűlők akiknek a kölyke rohangál fel le, és fel van háborodva, ha szólsz neki, na az olyan szól a legelsőnek mikor a két hónapos csecsemőd éjfélkor rázendít. és ez a fajta morális viselkedés vezethető vissza az egész társadalmunk viselkedésére, amire jó példa a cikk is.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 20:01:39

@butschq: a vallasszabadsag az, h abban hiszel, amiben akarsz, es szabadon gyakorolhatod a vallasodat, AMÍG EZZEL MAS EMBERT NEM SERTESZ VAGY ZAVARSZ.
attol h nem larmazod fel a fel varost, meg lehetsz vallasos.

es igen, a jegkremeskocsi nem ejjel jar pl, de ugye ha ejjel dolgozol, akkor neha kenytelen lennel nappal aludni...

Dr. GGG77 2012.09.05. 20:02:22

@butschq: "az olyan szűlők akiknek a kölyke rohangál fel le, és fel van háborodva, ha szólsz neki, na az olyan szól a legelsőnek mikor a két hónapos csecsemőd éjfélkor rázendít."

A kettővel felettünk lakókkal pont ez a probléma. 9 és 5 éves gyerekeik vannak, néha elszabadul a pokol. Még este 11-kor is. Nem tudom, én még a középiskolában is hétköznap 10-kor feküdtem (igaz, fixen reggel 7-re jártunk a suliba).
Mindenesetre mi márciusra várjuk a gyerekünket. Ha egyszer merészel szólni a sírás miatt...

Typeir 2012.09.05. 20:02:25

Én úgy vagyok ezzel hogy:ki hol nott fel,mihez szokott hozzá.Nem vagyok otthon sokat,de mikor meghallom a harangszót délben,a szomszéd funyírózik szombat délután,nászmenet elmegy ugyanakkor dudaszóval,anyám kakasa kukorékol reggel 5-kor,hétvégén részegek éjjel haza stb.na akkor érzem jól magam!Ja,ehhez még hozzátenném azt is hogy fater ordít ugyanúgy mint régen:"gyerek,nem jossz enni?kész az ebéd,megint bebasztá tegnap mi?"Van aki falura szuletik,van aki csak oda koltozott a nagyvárosból,ennyi,nem is kell tovább ragozni!Ja!A lagziba meg el kell menni lesonek,pár rántotthús a zsebbe meg egy kis ingyen pálinka!Nem fogják elzavarni!Javaslom a szerzonek!!!

Banaúr 2012.09.05. 20:03:31

Ez a dudaszó nem csak itt divat! Franciországban is! Az utca, ahol lakoma az Hotel de ville-hez, vagyis a városházához vezet, szombaton 4-5 esküvői menet dudálja végig az utcánkat, még sem hisztizünk. Ez is csak egy jó sok kommentet begyűjtő cikkecske lett, de attól még szar.

Béza Dániel 2012.09.05. 20:05:27

@Dr. GGG77: Nem ez volt a hozzászólásom lényege. Te úgy gondolod hogy a házirend szerint du 2-ig rendben van a fúrás faragás, tehát de. 10-kor nekiállsz fúrni, és nyomod kettőig mert ez így kóser. A házirend viszont nem vigasztalja azt aki előző nap éjszakás volt és mondjuk aludna úgy du. 4-ig, vagy aki ebéd után dőlne le egy kis délutáni sziesztára.

Nincs olyan szabály ami mindig mindenkinek egyformán jó. Ezért kell egy kis toleranciaí, és kommunikáció a társadalomban éléshhez.

pl. szomszéd átmegy hogy lécci ne most fúrjál mert sziesztáznék, te meg mondod, hogy bocs szomszéd, de csak most érek rá, és szépen megbeszélitek hogy ki milyen áldozatot hoz. Mondjuk te most befejezed a fúrást, és ő holnap átjön délelőtt és segít befejezni, vagy ő most kihagyja a sziesztát, és te mész át holnap felfúrni neki a konyhában a polcot. Vagy valami...

De hogy a dudáló esküvői menet miatt ilyen hisztit csapni. Ez beteges. Nekem is van hogy felbassza az agyam valami, pl a környéken lakik pár motoros valami ordenáré hangos kipufogójú endúróval. Nyáron napi 5 elmegy erre végighuzatják az utcát. olyan hangja van hogy megzörrennek a poharak a szekrényben. Baromi idegesítő, van hogy megeresztek egy "kurva anyádat" is. Aztán ennyi, lapozok, van nagyobb problémám és örömöm is, nem dédelgetem magamban a dühöt, nem hergelem magam. Nem rontok a számítógéphez, nem gépelek be egy gyűlölettől fröcsögő cikket, és nem posztolom ki egy autós oldalra.

A probléma az hogy a szerző, a szombati dudálástól a szerdai közzétételig végigment a teljes folyamaton, (bepöccent, géphez ült, begépelte, leelenőrizte, megszerkesztette, és kiposztolta) és közben nem higgadt le, nem volt egy olyan tiszta pillanata; amikor felismerte volna, hogy, oké, nagyon rühellem a dudálókat, de ez azért sok, ennyit nem ér az egész...

Dr. GGG77 2012.09.05. 20:06:02

@butschq: "és ez a fajta morális viselkedés vezethető vissza az egész társadalmunk viselkedésére, amire jó példa a cikk is."

A cikkel nekem nincs bajom, egy vélemény rovat ráadásul bármit elbír.
Igaz, ezek után kíváncsi lennék Árpád kutyájának viselkedésére... Remélem ő a kisebbségben lévő normális gazdák közé tartozik.
Mert pl, amit Csikós írt pár hete Karesz kutyáiról... Na, az a péklapát effektus, nálam.

Béza Dániel 2012.09.05. 20:09:15

@ejszarny: Az a különbség, hogy ők nem azért zajonganak mert azt élvezik hogy téged zavarnak, te viszont azért baszod ki a hangfalakat.

Dr. GGG77 2012.09.05. 20:10:12

@Béza Dániel: "Nincs olyan szabály ami mindig mindenkinek egyformán jó."

Ez biztos. Három éve ezért is írtam ki a házban, amikor a fürdőt újíttattam fel, hogy elnézést kérek a kellemetlenségekért (vésés, csempevágás zaja, kosz a lépcsőházban, vízelzárás). Valamint nem engedtem a melósokat reggel 8 előtt és este 6 után dolgozni. Beleesett egy szombat is, ha jól emlékszem 1-ig engedtem a melót.

butschq 2012.09.05. 20:13:18

@ejszarny: a véleményem az, és én hívő vagyok, pontosabban görög katolikus, hogy a harangozás egyáltalán nem zavarja az emberek a vallásszabadság gyakorlásában. Mert nem azt hirdeti, hogy te meg te, márpedig ebben kell hinnetek. Mert ,a hangosbemondón menne a templomban, hogy mindenkinek kötelező keresztet vetnie, na az az egyén szabadságának korlátozása lenne, de a harangozás csak egy kis hangjáték, aki meg vallásos, ráadásul magyar az tudja mit jelent a harang szó...
Téged zavar a harang, engem meg az zavar, hogy Budapest Parádé helyett buzifelvonulás van. Én elfogadom ezt, nem is idegeskedek, próbáld ki te is

@Dr. GGG77: délelőtt haragudtam Árpádra, amiért megírta ezt a vélemény cikket, mostanra megváltozott a véleményem. Mert rávilágít olyan dolgokra, amik csak így jönnek felszínre, még ha én teljesen más véleményen vagyok, mint az írója.

NperA 2012.09.05. 20:16:17

Nem akarom magamat kivágatni a blogról. No comment.

Zoonekrofil 2012.09.05. 20:16:43

@huleaks3:
Hagyomány, mi? Lófaszt.
A cigány-jellegűek (fehérek, barnák, ebben nincs különbség) szeretnek hangoskodni, hogy a nyomorúságos életük során legalább egy kicsit valaki figyeljen rájuk.
Nagyon rossz indok ez a "de hát így jelzik az örömüket" duma, amit sokan hangoztatnak, hiszen ha te - lakodalomtól elvonatkoztatva - örülsz valaminek, egyből dudálni kezdesz? Nem hiszem.
Az ilyen csoportos eseményeken aztán előtör az emberekből a valódi énjük, együtt lehet hepajkodni, követni a csordát, mert az biztonságot ad - ez is tipikusan cigány vonás.

Knorbi 2012.09.05. 20:17:36

@butschq: ezek jó fajták csak nevelni kell őket hogy tudják ki a főnök:-) mondjuk a tacskót nem szeretem.

Rocko- 2012.09.05. 20:23:24

@Hartmy: "A cikk írónak jó, hogy csak ilyen problémái vannak"
mi is örülünk hogy csak olyan problémád van hogy ki milyen cikket ír.

@Béza Dániel: "A probléma az hogy a szerző, a szombati dudálástól a szerdai közzétételig végigment a teljes folyamaton, (bepöccent, géphez ült, begépelte, leelenőrizte, megszerkesztette, és kiposztolta) és közben nem higgadt le, nem volt egy olyan tiszta pillanata; amikor felismerte volna, hogy, oké, nagyon rühellem a dudálókat, de ez azért sok, ennyit nem ér az egész..."
az a probléam hogy halvány lila fogalmad sincs, se az újságírásról, se a totalcarról.

butschq 2012.09.05. 20:24:11

@Knorbi: igen, sok rossz példát hallani, de azok csakis a hanyag nevelésből adódhatnak. Példa az említett incidens, a kaukázusit annyira jámborra neveltem, hogy felnőtt korában is játékosabb, mint bármelyik kölyökkutya. Viszont erős, marha erős, és ezt nehezen tudja játék közben kontrollálni. Na most a tacskó meg azt hiszi kemény, hogy nekiugrik egy nálánál sokkalta nagyobb kutyának, a kaukázusi játszana vele, és érdekütközések történtek :) a kaukázusi azóta is játékos, a tacskó meg még jobban haragszik rá :)

egyébként leszámítva, hogy én csípem a tacskókat, ekkora termetű kutyák mellé kell egy mitugrálsz kistestű, aki folyamatosan éber. Mert mikor megyek a telepre, a tacskó már ugat, zihál, hogy valaki jön, a nagyok meg felkelnek álmukból, és láncot szakítanak. Aztán meglátják, hogy csak a gazdájuk az :)

Béza Dániel 2012.09.05. 20:28:42

@Rocko-: Igenis Mester! Újfent meghajok kimunkált érveid előtt.

tükörfúró 2012.09.05. 20:32:56

Hogyne, és szilveszterkor se trombitáljon senki, mer ne, és a petárda az aztán végképp legyen tilos, a tüzijáték is maradjon el, repülőnap már ugysincs, redbul repnap se legyen, mer zúgnak a gépek, a motorkerékpárt tiltsák be, az autók löktérfogatát maximálják 1 literben és budapest belvárosábol -include összes belső dunahíd- azonnal tiltsák ki őket..
Nomeg a villamos is hangos, mer zörög meg csenget, azonnal felszedni a sineket..

Na ez kb ilyen, ide jutottunk, mindenki ülljön kusban otthon, oszt meredjen a kéken vibráló dobozba..

www.youtube.com/watch?v=eNDp6qTNHrg

hurrá :((

Rocko- 2012.09.05. 20:37:37

@Béza Dániel: tehát sértettséggel reagálsz. értve.
gondolom élvezed is a szellemi nyomorod.
remélem szavazni nem jársz.

butschq 2012.09.05. 20:38:12

Amúgy csak képzeljük el az alábbi dolgot, főleg azok akik városban éltek.
Én egy szabolcsi községben, ha úgy tetszik faluban élek immár 24 éve, leszámítva azt a pár évet amit Miskolcon töltök. Itt tavasztól őszig nyáron kb 5-6 fele beindul az élet, mennek a buszok, viszik a melósokat, napszámosok indulnak a földre, otthoniak felkelnek, mennek az udvartájit csinálni, kb ekkor ébredeznek az állatok is, ami olyan romantikus egyeseknek (kakaskukorékolás). t-8 fele azért már hangerő is, mert alapból véve ezek a dolgok nem hangosak (kapálás, gyomlálás stb), ilyenkor már azért a gépesedés is beindul, de mivel már fent vagy nem zavar. a fiatalokat meg nem érdekli, aki aludni akar, alszik, akit meg az anyja kizavart az ágyból hogy :"Takarodjál kifele apádnak segíteni", annak úgyis mindegy:)
Ez megy estig, amikor szépen elcsendesedik a környék, mindenki megvacsorázik, megnézik a BK-t, és irány alvás. A kemények a kocsma előtt énekelnek egyet, beindulnak a kutyák, suhanc simsonosok, de valahogy mindenki tud aludni. Aki nem, az esetleg reggel morog egyet, főleg fiatalok, hogy amint tehetik városba költöznek.

Nos 4-vagy 5 év tapasztalata városban élésről: mindeki reggel 11-kor akar felkelni (mikor járnak dolgozni), aki nem az éjszakás volt, ergo nincs nappali műszak, zaj, szmog ezerrel, és mindezt szóvá is teszik.
De én reggelinél kimegyek a kertbe, annyi paradicsomot, uborkát, paprikát, hagymát veszek amennyi jól esik, a tyúkok alól kiveszem a tojást, nem számolom, hogy most csak 7 tojásból tudom a rántottát csinálni mert drága, a gyerek szaladgálhat a házban, mert a szomszéd vagy 20 méterre van legalább b20-as fallal elszigetelve, és én is hallgathatom hangosan a tv-t, zenét.

a baj ott kezdődik, mikor keverednek a dolgok, a szokások viszont megmaradnak :) na megyek, mert minnyá kezdődik a Dallas :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.05. 20:39:49

@Rocko-:
"az a probléam hogy halvány lila fogalmad sincs, se az újságírásról, se a totalcarról. "

Ez hogy jön ide? Emberünk leírta a véleményét, mert van neki. Speciel egyet is értek vele. Nem a témával van a baj, hanem azzal, hogy árad belőle a gyűlölet.

Attól, hogy szeretjük a Totalcart, nem kell minden egyes betűjével egyetértenünk. Ettől leszek én én, te te, ő meg ő.

Érted :)

Rocko- 2012.09.05. 20:44:13

@novothauto: úgy jön ide hogy nem a véleményét írta le, hanem marhaságot, tényként kezelt olyan dolgokat, amikről gőze sincs.
Te is tudod jól hogy mi a menetrend: szerdán van vélemény rovat, csütörtökön Égésétér, vasárnap "Csik mivel szop" poszt. :D
nagyon ritka hogy máskorra kerülne a vélemény cikk, kivéve van valami kifejezett oka.
azt pedig szintén tudod hogy a TC-nél egy cikk hány kézen megy át mire publikus lesz. :)
nekem csak ennyi a problémám.

Knorbi 2012.09.05. 20:44:26

@butschq: igen ismerős én is jámborra neveltem semmi értelme hogy agresszív legyen,főleg ha gyerekek jönnek bár nemigen lehet játszani vele a termete miatt,100 kg vagyok de engem is odébblök ha játszom vele egy gyereket fellökne.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 20:47:47

@butschq: ember,
ne haragudj, de ne csak olvass, probald is ertelmezni a leirtakat...
a harangszo nem a vallasszabadsagom gyakorlasaban zavar, hanem a pihenesben, ennyi.
(az egyhaz hivatkozik arra, h neki a vallasszabadsag miatt van joga kolompolni barmikor, barmilyen mertekben, en meg azt allitom, h a vallast lehet masok zavarasa nelkul is...
linkeltem a dunaujvarosi pert, olvass bele, erdemes...)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 20:53:45

@butschq: van olyan templom, ahol naponta 96x szolal meg a harang.
nem viccelek, 96x.
negyedorak, misek, del, esti ize, magyarul minden nap minden negyedorajaban.
nehogymar ez legyen a normalis, h naponta 96x kenyszerited ra a TELJESEN FELESLEGES zajodat masra, mindezt ugy, h felebarati szeretetet, toleranciat stb papolsz, tenyleg olvasd el a dunaujvarosi pert, ennel tenyszerubben nehez lenne az egyhaz alapallasat az emberekhez leirni.
vagy a neveletlen kutya miatt napi 18-20 oraban es lehetne ezt sorolni.

gyakorlatilag nagyon sok helyen az van, h egyszeruen nincs egy nyugodt ora a napban.

butschq 2012.09.05. 20:54:02

@Knorbi: nem is szeretem az egresszív kutyákat, még a rotinál is elítélem.. láttam olyat, hogy kis gyerek cibálta a kuvasz szőrét, meg ugrált rajta, az meg csak hagyta :) de kutyatenyésztők a pitbullról meg a rotiról is állítják, ha jól van nevelve, gyerek mellé simán tehető.

@ejszarny: minden érmének két oldala van, ők napközben harangoznak, hogy ne este kelljen, te akkor pihennél, de emiatt nem tudsz, mást meg este zavarná ugyanez. vagy te valami nagyon elcseszett helyen lakhatsz, ahol 0-24-ig csak harang szó van.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.05. 20:55:11

@Rocko-:
Jó. A kronológiát elbaszta. De most ez lényegtelen. Amúgy se volt odaírva, hogy melyik szombaton írta, egy biztos, hogy a mai szerda előtt :)

Most frankón ezért érdemes egy embert gyepálni?
Mindig megy a "magyarisztánozás" csak azt nem vesszük észre, ha saját magunk tesszük azzá. Néha üljünk már ki magunk mellé, és nézzük, hogy mi mit csinálunk. A mai cikk után én Árpádnak is ezt javaslom.

Senki ne sértődjön meg, Te sem.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 21:03:47

@butschq: latod, mondtam h ertelmezd, ne csak elolvasd - konkretan asszem ketszer leirtam, h jelenleg nem olyan helyen elek, ahol hallanam a harangot.
leirjam megegyszer?

a mentalitassal van bajom, a _csakazert is a masikra eroltetem a szarom_ - hozzáállással.

nem kapok idegbajt a busz zajatol - ertem, h szukseges, nem kapok idegbajt a szilveszteri tuzijatektol sem (viszont a kutyat olyankor mindig bent tartom, ne parazzon be teljesen)
engem speciel az eskuvoi duda sem zavar.

azok a dolgok idegesitenek, amik rendszeresen, a masik leszarasabol es a mindenaron valamit masra eroltetesbol fakadnak.

es tenyleg nem hiszem el, h ez ennyibol sem ertheto.

butschq 2012.09.05. 21:04:13

@ejszarny: na az tényleg elcseszett hely lehet:)
de aki vasút mellett él, ne háborogjon, ha 20 percenként elrobog egy vonat.
lakásvásárlásnál csak látszik, hogy közel van egy templomtorony, aki allergiás rá, ne olyan helyre költözzön.
és én 1 km-re, ha nem akarom hallani, becsukom az ablakot, és rögtön nem hallani a harangszót. pedig elcseszett másodosztályú román ablakaink vannak, de még azok is jól leszigetelnek.

A harang amúgy jó kis hangterjedéses fizika, mert nyitott ablaknál a számítógépem simán elnyomja a hangját, és érdekes, távolabb kint a határban is ugyanolyan hangerőn hallani. Csak a közvetlen közelében zavaró, de már pl. templomudvaron sem zavaró. Hangos, de nem fület bántó hangskálán terjed a hangja. Hogy egyeseket zavar, nem tudok mit tenni, felőlem úgy pereskednek a dunaújvárosiak, ahogy akarnak, leszarom milyen hozzáállása van az egyháznak, én is feljelenthetnék minden második embert aki nem szimpatikus, de nem teszem. Számomra a téma lezárva

Rocko- 2012.09.05. 21:06:23

@novothauto: "Most frankón ezért érdemes egy embert gyepálni?"
erről Dániel úrfit kérdezd meg. :)

"Senki ne sértődjön meg, Te sem."
én nem vagyok az a típus. ;)
ellenben rájöttem hogy Te biztosan nem egy D U G U L Á S E L H Á R Í T Á S feliratú autót vezetsz, hiába egy Ford Van az. :D

butschq 2012.09.05. 21:07:09

@ejszarny: szerintem elmegyünk egymás mellett, mert én is erőltetem a hülyeségem, meg te is. Téged zavar, és erőltetőnek tartod a vallás harangozását, de ilyen a petárdázás is, csak az számodra nem azt jelenti. Másnak jelentheti azt, ismerek öreget aki mindig azért sír, mert visszaemlékszik a háborúra mikor petárdáznak, na hát őrá meg ezeket az emlékeket erőltetik a kis suhancok.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 21:07:14

@butschq: most amugy komolyan, mindenkinek van oraja/mobilteloja, szted pl elengedhetetlenul szukseges minden negyedoraban odabaszni a kolompnak?
minden reggel 6-kor harangozni mint az allat, h gyertek parasztok misere?
figy, felolem tenyleg hivhat teged misere, ha neked erre igenye van, kuldjon nektek korsms-t, kopogjon be hozzad a pap, h szoljon stb
ha el akarsz menni, tudod mikor es hol van, nem?
mi a fasznak ezert fellarmazni azokat akiket nem erdekel?
ezt magyarazd mar meg nekem legyszives, mitol elengedhetetlenul szukseges ez?

Operator 2012.09.05. 21:13:08

Ez mekkora :) Milyen önirónia már az, hogy valaki azt vallja, "Nem érdekel a nyomorod, nem érdekel az örömöd." majd leírja a saját nyomorát, mert az viszont mindenkire tartozik? Ez olyan, mintha plakátokon arra buzdítanál, hogy mindenki használjon magyar papírgyártó által készített papírt, s a plakátot Kínából importált papírra nyomtatnád! :D Zirig Bort Iszik Vizet Prédikál Árpád! Irigykedj, dühöngj, tégy, amit akarsz, csak kérlek ne a totalcar-on! "Nekem mindehhez semmi közöm" :)

butschq 2012.09.05. 21:13:22

@ejszarny: mert magamból kiindulva akkor tudom mennyi az idő. te mindig bámulod az órád, telefonod baszdki? nem eset még meg veled, hogy trécselsz valakivel, közben meg várnak, hallod hogy kettőt zendített, úbazdmeg fél van, indulnom kell.
Vagy reggel 6-kor kelsz, adsz magadnak egy kis szusszanást, jön a bimbam, negyed, kelhetek fel.

Nem csak te létezel, ebbe gondolj már bele, nekem például támpont. Mint ahogy az volt anno a Hajdusági kürtje, mindenki tudta mikor van 6, 12 stb óra.
Én például megmondom a buszokról hány óra, mert ismerem a menetrendet, és ha sietek valahova, de még a füvet nyírom, látom megjött a negyed 3-as busz, bassza meg indulnom kell...

értelek én, meg azt is hogy benzimmotor, de mitől forog?

Knorbi 2012.09.05. 21:24:29

@butschq: persze ez minden kutyára igaz nevelés kérdése,a pitbull is csak egy nehezebb természetű akaratos kutya mint pl a roti. Misztikum ami körbeveszi. Én csak azért említettem mert van a szomszédban. Csak nemigen foglalkoznak vele maradékkal etetik(nem baj csak nemigen fejlődik) néha elverik ennyi.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 21:30:19

@butschq: megprobalom mashogy vazolni neked ezt a mentalitast. egy megyeszekhely kertvarosaban elek, a belvaros feloli oldalan.
az eszaki szomszed 25 even at disznokat tartott a kb. 400nm teruletu ingatlanan, aminek kb 280nm-e bepitett, betonozott stb.
szted hova tette a disznoolat es hova hordta ki a disznoszart?
a szabad terulet hazahoz eso oldalahoz, vagy a deli telekhatarra, leheto legtavolabb a sajat hazatol, kozvetlenul az ablakom ala?
(egyebkent nezd meg a falusi portakat magyarorszagon, tipikusan mindenhol a sajat hazatol legtavolabb, a szomszedhoz a leheto legkozelebbi telekhataron van a tragyadomb)
ez a tipikus magyar mentalitas - a szart megtermelem, de ha valasztani kell h a szarszagot en szivjam, vagy a szomszed, akkor nyilvan a szomszed.
ennyi.
ez koszon vissza mindenben
ezert te szopsz a szomszed kutyajanak az egesz ejjeles ugatasatol - holott lenne megoldas arra, h ne ugasson NEKI ez napi 30mp lenne amig beengedi ejszakara a kutyat, NEKED mondjuk ejszakankent 2 oradba kerul, holott az o kutyaja, nem a tied.
erted mi a baj?
NEM a kutya letezese.

es nem arrol szol a tolerancia, h minden szart mertek nelkul folyamatosan le kell nyelni.
azt tudom toleralni, ha neha ugat a kutyaja, azt, ha eveken at fel ejszakakat nem tudok aludni az allando ugatastol, azt nem, es szerintem azt alapvetoen nem is kell elturni.

de en komolyan mondom, nem ertem, mi az ami nem nyilvanvalo az ilyen kulonbsegekbol?

van pl erre egy szorolapos,azt sem szeretem ha a postaladat teletomik szorolappal, de ok, elviselem, kiveszem, belebaszom a kukaba es kesz, de ez a szorolapos fasz, ez konkretan nem is a postaladaba teszi, ez vagy a kerites racskozeibe bassza bele a cuccot, ahonnan a szel kifujja, kutya kihuzkodja, vagy siman bedobja/ledobja kerites ele, en megszedegethetem az udvaron, a haz korul a lapokat hetente ketszer, es takaritok a balfasz helyett. (egyszer sikerult tetten erni,epp a kerites el baszta le reklamujsagokat es amikor enyhen ingerultem kifogasoltam amit muvel, meg o volt felhaborodva) konkretan kb ilyesmi a linkelt cikk is a harangozasrol.

vagy pl, en alapvetoen rendetlen vagyok, itthon allandoan nagy a kupleraj, iroasztalra sokszor az ongyujto nem fer le stb, szal trehany vagyok, nah. a munkahelyemen jelenleg egy asztalt hasznalunk harman-negyen, valtva egymast, ott elpakolok magam utan, igyekszem nem hagyni semmi szemetem, h a masik normalis asztalhoz tudjon leulni, ugyanakkor mindig felbaszom az agyam, h engem viszont ugyanott mas taknyos zsebkendoi a billentyuzet, mas odahanyt cuccai, csikkei fogadnak.
erted a kulonbseget? itthon ha trehany vagyok, az az en bajom-dolgom, mert mast nem zavarok vele, a munkahelyen ugyanezt muvelni egy kozos asztalnal viszont sztem netto bunkosag.

az osszes dolog, amit itt pl ma kifogasoltam, az ugyanilyen, mint ezek. es mindent lehetne a masikat kevesbe zavarva muvelni, sztem egyetlen olyat sem emlitettem, ami azert zajos, mert nem lehetne azt rendesen is...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 21:40:37

@butschq: "mert magamból kiindulva akkor tudom mennyi az idő. te mindig bámulod az órád, telefonod baszdki? nem eset még meg veled, hogy trécselsz valakivel, közben meg várnak, hallod hogy kettőt zendített, úbazdmeg fél van, indulnom kell.
Vagy reggel 6-kor kelsz, adsz magadnak egy kis szusszanást, jön a bimbam, negyed, kelhetek fel.

Nem csak te létezel, ebbe gondolj már bele, nekem például támpont."

baszki, te tenyleg nem erted.

attol h en tudni akarom az idot, nem kell mindenkivel tudatnom azt, h en tudom hany ora van.
attol h en mondjuk 5-kor kelek es utana meg alhatok negyed orat, nem kell tudatnom mindenkivel.
MERT MEGOLDHATOM UGY IS, H TEGED NE ZAVARJALAK.
meg tudnam oldani, hogy az ebresztom kifele is oylan hangerovel szoljon, h 200m-es korzetben mindenki mas is felebredjen, de en olyan ebresztot hasznalok, ami engem ebreszt, nem pedig engem_es_a_fel_varost.
teged nem zavar, h a papod ketezer embert felebreszt, h szazat berangasson a templomba.
oke, kepzeljuk el a te modszered, ahol ez teljesen rendben van, eljunk igy.
majd minden vallalkozo felszerel nagy szirenat a varosban, es minden munkakezdes elott szirenazik 2 percet, h a nehany dolgozoja hallja otthon, h melokezdes mindjart, teperjen be melozni, ezenkivul minden cigiszunetnel is igy jelezne.
50 vallalkozonal mar zavaro lenne?
nem?
mari neni is igy uzenhetne a juliska neninek a masik faluba, oke h van telefon, de ha megteheti, miert ne?

ez mar zavaro lenne?
vagyis, a papod fellarmazhat mindenkit, de masok nem tehetik?
miert ne tehetnek ezen az elven, elvegre neki meg olyanja van.

ne mondd mar baszod, h nem vagod mi a baj!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 21:42:41

@butschq: "értelek én, meg azt is hogy benzimmotor, de mitől forog?"

benzintol, csak nem mindegy, h tompitod-e a hangot, vagy kibaszod a szomszed ablaka ala, hadd szoljon, teged nem zavar. de mind a ket esetben a benzintol mega levegotol, csak kurvara mashogy, en meg PONTOSAN errol pofazok egesz delutan :D

butschq 2012.09.05. 21:52:44

@ejszarny: te még mindig csúsztatsz...
a harang nem azért kong, mert hív a templomba, és mint említettem, esténként nincs harangozás. Vagy ritka, szélsőséges esetben. Akinek meg napközben kell pihennie, tudjon rá, hogy kicsit zajosabb a pihi. egyébként magamból kiindulva aki este melózik, nappal olyan fáradt, hogy pont leszarja.

Nem azt mondom, hogy ezentúl mindenki úgy dübörögjön, ahogy neki jól esik, és szirénázzon, meg kürtöljön.
De érdekes, én még a környékemen senkitől nem hallottam, hogy zavarná a harangozás, vagy egyéb ilyesmi. Ezért volt furcsa nekem a te véleményed. Mert tesómat zavarja alvás közben a kutyaugatás, a szomszéd hajnali favágása stb, néha hőbörög is reggelente, engem nem zavar speciel, mások vagyunk.

nem tudok mit tenni, teljesen más véleményen vagyok, mint te, és sosem fogunk dűlőre jutni.
a tolerancia szerintem sem az, hogy mindent le kell nyelni, de a legtöbb dolog amiket leírtál apró kis semmiség. Talán a harangozás nem, az kicsit hangosabb.
A szórólapos, trágyát a szomszéd orra alá mentalitásban egyet értek, sokszor ilyenek vagyunk, sajnos...

butschq 2012.09.05. 21:55:16

@ejszarny: "mari neni is igy uzenhetne a juliska neninek a masik faluba, oke h van telefon, de ha megteheti, miert ne?"

:D:D nem ismered a szembe szomszédomat :D
reggel 6-kor, mint a sakál ordítja a buszmegállónál várakozóknak, hogy ő már mit csinált a anp folyamán. míg bejárós voltam, hamarabb, reggel 5 perc alatt azt is elmesélte, persze ordítva, hogy mi fog történni a faluban délután :D

beepee 2012.09.05. 21:59:52

@ejszarny: Teljesen értelek. Az öngyújtó és csikk említésekor meglett a párhuzam. Sok ember dohányzik. Én pedig kilométerekről megérzem a dohányszagot, amit a betompult orruk nem érez. És ez ugye normális. És az zavart legjobban, amikor mindezt pl. vonaton, közösségi helyen mellettem művelte. De nem lettem frusztrált, nem akartam hátba szúrni szívószállal, elvágni a torkát a menetjeggyel. Mert én nem kértem 0,0001% kátrányt sem. Hol az én szabadságom? És a légszennyezés is ide tartozik. Autók, motorok. A V8 sokaknak zene, másnak fájdalom. Érdekli, hogy esetleg egy fél tüdejű ember az ő örömködését szipuzza?
Tényleg értem amit mondasz, csak az emberek 99%-a túllép azon, amin te nem tudsz. És hidd el, bárhogy kapálózol, valaki utálni fog téged is valami miatt (dohányzás, szisszenő sörösdoboz,... ). Legfeljebb nem jön ide hosszan írni. És tényleg vannak eldugott zugok, plusz belső szigetelés, sok rétegű ablak. Esetleg süket szoba. De mivel felnőtt vagy, csak megoldod magad. Mindenesetre öröm, hogy világfájdalmad a harangra korlátozódik, nem pedig a random induló tűzoltókocsikra.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:03:33

@butschq: nem, nem csusztatok, de tenyleg minden esetben ki is fejtettem azt amit felvetettem, es komolyan azt gondolom, h erthetoen tettem.

igazabol, ha kicsit vegiggondolod, a harangozas teljesen ugyanaz mar mint a szorolapos meg a tragyas.

azert van h kevesebben panaszkodnak ra, mert megszoktak, de en azt gondolom a szar szokasokon valtoztatni kell, nem konzervalni orok idokre a szart.

en csusztatok?
ok, ha nincs kedved guglizni, en megteszem helyetted, ime egy atlagos falusi, kisvarosi harangozasi rend:
__________________________________
Harangozás
Nagyharanggal: reggel 5.00-5.03(télen),4.00-4.03(nyáron)
délben 12.00-12.03,vasárnap és ünnepnap 12.00-12.05
este (télen) 19.00-19.03, lélekharang 19.04-19.06 megholtakért
(nyáron)20.00-20.03,lélekharang 20.04-20.06 megholtakért

Kisharanggal:halálhír vételénél csendítés
Férfiaknak:háromszor harangozás két szakítással, a szakítás kb.10 másodperc
Nőknél:kétszer harangozás egy szakítással, majd összehúzás a nagyharanggal mindkét esetben.
Temetés napján tíz harangverset húzunk,egyenként 3 perces intervallumban mindkét haranggal.
Szentmisére
hétköznap
hívogató 17.30-17.32,beharangszó 18.00-18.01
Vasárnap és Ünnepnap
Első szentmisére a hívogató 7.00-7.02, beharangszó 7.30-7.32
Második misére a hívogató 9.00-9.02,beharangszó 9.30-9.32
Esti misére a hívogató 17.30-17.32, beharangszó 18.00-18.02
________________________________

es azt mondod nem misere hiv, meg h en csusztatok?

ime pl kecskemet, vasarnap delelott (ez azert atlagos idopont lehetne egy kis pihire, nem?)

www.templom.hu/phpwcms/index.php?id=213,117,0,0,1,0

ez csak a 8-tol delig, ehhez vedd hozza a reggel 6 orasat is :D

butschq 2012.09.05. 22:05:04

@beepee: na de volt dohányzókocsi, ahol nem volt kötelező utazni, meg a kulturáltabbja nem a nemdohányzók közé füstölt:)
kocsmában meg kihajítottuk mindig azt akit zavart a füst, menjen étterembe, ha kultúrát akar:)
valaki túltesz dolgokon, valaki nem :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:06:17

@beepee: a tuzolto, mento, busz stb sztem azok a zajok, amiket egyelore nem lehet mashogy elviselni, viszont szukseges a mukodesuk, az ilyen dolgokat kell toleralni. nem is ezekrol beszeltem egy esetben sem, az osszesre amit en felhoztam, van jobb, masokat nem zavaro megoldas.

butschq 2012.09.05. 22:09:43

@ejszarny: neked tényleg böki a csőröd a harangozás :)

beepee 2012.09.05. 22:10:29

@butschq:
Igen, az eloszlás a következő volt: a dohányzóban ültek a nemdohányzók, akikhez átjártak dohányozni a dohányzók, akik rögtön után a füstfelhőt hátrahagyva a nemdohányzóba ültek. Régi békeidők...
Ezt csak elmeséltem, hátha jót tesz valami együttérzés. Ezen én akkor rögtön túltettem magam. Utólag is elnézést, nem akartam megszakítani a kesergést.
Szerényen javaslom, hogy a szúnyogok miatt is nehéz sokszor aludni.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:11:52

@butschq: ezekre is van, mint ahogy a dohanyzokocsi is volt.
a negyedorankenti harangozas helyett is van ora.

en dohanyzom, a dohanyzokocsiba ulok, ha ott nincs hely es nemdohanyzoba kell ulnom, ott nem gyujtok ra.
ha a dohanyzoban beszol egy nem dohanyzo, megmondom, h tudtad, h dohanyzo, amikor ideultel, te vagy rossz helyen.

nah, jelen esetben az egyhaz, az az a faszkalap, aki fizetes nelkul fellog a vonatra, ragyujt egy kikurt nagy szivarra es vegigsetal a vonaton, leszarva h eppen dohanyzo vagy nemdohanyzo kocsiba okadja a fustot.

eskuszom, tobb szemleletes peldat kaptal mar erre mint amennyi jol illusztralt mesekonyvben van, ne mondd mar, h tenyleg nem vagod mi a problema?

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:13:39

@butschq: boki, de mondom, olyan helyen lakok jelenleg, ahol nem hallani harangot.
egyszeruen a hozzaallast gyulolom, ami minden peldaban ugyanolyan.

a dunaujvarosiak helyeben en pl meglincseltem volna a papot, mikor tobbszori keres utan is kemenykedett, majd azt a birosagot is, aki vegul jovahagyta h tovabb folytassak a szemetseguket.

butschq 2012.09.05. 22:14:20

@beepee: na várjál, mert én vagyok az elfogadó, aki megérti a zajokat, és tudomásul veszi, hogy vannak, de nem zavarja :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:17:38

@beepee: miota senki nem szedi le a hazban a pokhalot eltuntek a szunyogok, sok tucat lelkes pok fogyasztja el a betevedoket, pedig kertitavam van :D
ami csobog ejjel is peldaul, de ha szolna a szomszed, h zavarja, elkepzelhetonek tartanam, h masnap az ejjeli oxigenellatast levegozteto csinalna csendben, nem a szokokut - pont azert amit fejtegettem...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:20:03

@butschq: "én vagyok az elfogadó, aki megérti a zajokat, és tudomásul veszi, hogy vannak, de nem zavarja :)"

komolyan azt kivanom neked, hogy soha ne koltozzon olyan zajforras a kozeledbe, ami majd zavarni fog.
csak sajna a realitas az, h ahogy oregszik az ember, egyre tobb zaj lesz szamara zavaro (sajna ezt magamon is eszrevettem) - kiveve ha beut majd a nagyothallonak-leves :]

butschq 2012.09.05. 22:21:02

@ejszarny: értem a problémád, úgyahogy. Nem szereted a harangot, mert téged zavar, hogy az egyház ezzel jelzi, hogy mise van. De ez a saját szubjektív, egoista akaratod, ha jobban belegondolsz, még akkor is, ha nem olyan helyen laksz ahol zavaró lenne.
Én a Dunaújvárosiak helyében nem a bíróságra mentem volna, hanem a püspökségre, mert nálunk is voltak bajok a pappal, és se a rendőrég, semmi csak a püspökség tudott tenni az ügy érdekében.

de te azt mondod, töröljenek el egy tradicionális, majdnem 500 éves hagyományt, mert téged zavar. én ezt nem bírom felfogni. mert fiatalkorodban zavart, hogy másnaposan 4 torony is dübörgött.

Szerintem, és itt csúszunk el egymás mellett, egy intelligens viselkedés, mint pl. nemdohányzók közt nem bagózni, meg a templomharangozás még véletlenül sem vonható párhuzamba. Szerinted meg igen

beepee 2012.09.05. 22:21:09

@butschq:
Igen, de azt hiszed a dohányzásra megoldás az elszeparálás. Minden ajtónyitáskor érződik, ergo, én korlátozva vagyok. Sőt egyesek képesek hétvégi nyaralókban másokat ingerelni azzal, hogy szabad tűzön főznek, aminek az illatát a szél messze elviszi. A finom illatok miatt lehet, hogy kutyák fognak vonyítani, s ha még eközben a harang is megszólal, máris több ember lett megzavarva.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:26:29

@butschq: "Szerintem, és itt csúszunk el egymás mellett, egy intelligens viselkedés, mint pl. nemdohányzók közt nem bagózni, meg a templomharangozás még véletlenül sem vonható párhuzamba. Szerinted meg igen"

2000 ateistat/mas vallasut felebreszteni h 100 birkat beterelj a templomba AKIK KULONBEN IS MENTEK VOLNA
az egeszen pontosan olyan - van egy szokasod, amit mindenki masra raeroltetsz.

hogy meg vilagosabb legyen:
dohanyzokocsiban ragyujtani /bent a templomban csengettyuzni/ - OK
nemdohanyzo kocsiban ragyujtani es masokra raeroltetni a fustodet /a fel varost felebreszteni a ketmazsas lobaszo bronzharangoddal/ - BUNKOSAG

es ezen nem valtoztat az, h tobbszaz even keresztul TELJESEN ELFOGADOTT SZOKAS VOLT barmilyen tarsasagban ragyujtani, akkor is ha egyedul te dohanyoztal.

szoval azt kell, h mondjam EZ BIZA PONTOSAN UGYANAZ.

butschq 2012.09.05. 22:26:56

@ejszarny: na állj, azt hiszem a repülőteret leszámítva kipróbáltam már minden zajos helyet, tudott zavarni 1-2 napig, utána az álmosság elnyomta.
De tesóm az életben nem tudna olyan helyeken elaludni, még a fény is zavarja, ő olyan. Én a harangon lovagolok, nem tudom miért:)
Most is zajos helyen élek, hiába falu. Főutca, a falusi életmód minden minden zaja, de engem nem tud zavarni.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:28:07

@butschq: konkretan eloszor a papnak, aztan a puspoknek avgy mifasznak szoltak, majd ezek eredmenytelensege utan mentek birosagra.

butschq 2012.09.05. 22:34:41

@beepee: :D a baj nem kevés :)

@ejszarny: ám legyen. ha ez tetszik az ateistáknak ezentúl én is kiállok a no harang mellett. de akkor a buzifelvonulás helyett legyen megint Budapest Parádé,mert engem meg az zavar, kb annyira mint téged a harang:)

a cikket meg nem olvastam el, mert már nincs kedvem 500 komment közül kikotorászni, annyit mondok, én nem értek teljes mértékben egyet az egyházzal, nem vagyok az a fanatikus hívő, sőt sokat vitázok papokkal, és igenis sokszor elítélem a viselkedésüket. Ezt szóvá is szoktam tenni nekik.
de engem jobban zavar a ma világának gondolkozása, mint az, hogy félálomban felriaszt a harang, vagy egy kutya.

nem kéne... 2012.09.05. 22:36:28

@ejszarny:

az a probléma, hogy hülye vagy.
de ez a te problémád szerintem.

amúgy meg.
a bátyámnak konkrétan szombaton volt az eskü-vője.
megmondom én, hogyan kell az elégedetlen falusiakat leszerelni.
meg kell őket hívni vagy a polgárira, vagy a templomira, otthagyni nekik hat láda pogácsát meg tíz liter bort 'szt csá.
nem az, hogy a dudálás nem zavarta őket,de még az sem, amikor a templom előtt kurvanagy lett a gumifüst hirtelen.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:40:19

@nem kéne...:
nyilvan en vagyok a hulye.
kb ennyi az egyhaz hozzaallasa is: ha valami nem tetszik, leszarjuk, te vagy a hulye.
meg a kormanynak is ez az allaspontja.
meg a szomszednak, aki az ablakod ala bassza a szart.
hat, orokke ilyen szomszedokat es vezetoket kivanok neked mint a kifogasoltak.

nem kéne... 2012.09.05. 22:44:33

mondjuk az ablakom alá perpill elég nehéz odabaszni a szart, de még ha sikerülne se látom egyenértékűnek a harangszóval.
szerintem gyengék az idegeid és mélyen antiszociális vagy.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:47:48

@nem kéne...: igy van, az vagyok.
viszont ettol fuggetlenul meg az erveim a harangokkal kapcsolatban logikusak es helytalloak.

nem kéne... 2012.09.05. 22:53:18

@ejszarny:

szóljak az ádámnak, hogy ne terheljen annyira, vagy mi?

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 22:54:30

@nem kéne...: tobbet erne talan gondolkodnod es logikusan ervelni...

Perverz Matyesz 2012.09.05. 22:58:37

@butschq:
Igazából a melegfelvonuláson ha jól tudom már évek óta nincsenek meztelenül vonaglók, ...

Mintahogy a harangozást is leszarom általában, és ha valaki azt panaszolja, hogy odaköltözött a templom mellé és zavarja a kongás ugyanúgy, mint azt, aki buszmegálló mellé költözött és zavarják a buszok, valamint azokat is, akik dohányzó helyre mentek be és zavarja őket a füst. (Hozzáteszem nemdohányzó vagyok és sokat dolgoztam füstös helyen, úgyhogy azért egyet tudok érteni a tilalommal a szórakozóhelyeken, azzal már nem, hogy zárt téren nem lehet dohányzóhelyiség egy munkahelyen pl. Vagy nem lehetett volna inkább választási lehetőséget adni a helyeknek, hogy megfelelő elszívás - vagy ne lehessen dohányozni.)

Vissza a harangozáshoz:
Az említett cikkben viszont előbb voltak ott a lakók és a nyakukra építettek egy templomot, három elbaltázott nagy haranggal, ráadásul Dunaújvárosban ugye munkásemberek élnek és 3 műszakban megy a munka és elvileg, de csak elvileg a pihenés is. Az adott pap pedig egy címeres főtirpák, és sajnos az derült ki a több éves macera alatt, hogy a törvényben vagy kormányrendeletben rögzített zajszintek mindenre vonatkoznak csak az egyházra és a harangozásra nem. Ezt állapította meg a dicsőséges legfelsőbb bíróság (ma már (el)kúria ). Úgyhogy amíg Tarlós koma bezárathatja az 1 HETES Sziget fesztivált, ha kicsit arrébb 50 vagy nem tudom hány dB felett mér az egész éves harangozást nem halkíttathatja le Dunaújváros jegyzője.
Egyébként, ha felkeltettem az érdeklődésed és a részletekre is kíváncsi vagy, akkor itt a link:
hvg.hu/ingatlan/20080926_jogi_vita_korlatozhato_a_harangozas

nem kéne... 2012.09.05. 23:02:21

@ejszarny:

mi logikát keressek a te társadalomképtelenségedben?

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 23:02:23

@Perverz Matyesz: szerencsere neked lejott, h miert pont ezt a cikket linkeltem be en is.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 23:04:44

@nem kéne...: nem az en tarsadalomkeptelensegem volt a tema, tehat konkretan a temahoz kapcsolodo ervelesben keresd a logikat.
de nyilvan eldontotted, h siman kotekszel, ezesetben en meg leszarom, keresel/talalsz logikat vagy sem

butschq 2012.09.05. 23:05:17

@ejszarny: elolvastam a cikket, nem mondom, hogy helyesen cselekedett az egyház (a római k. amúgy is véleményem szerint magának való egyház), de megint az van, amit a falu város összehasonlításomnál írtam. Érdekes városban mindenki aludni akar délelőtt, mindenki éjszakai műszakos, stb. Pedig nálunk is van éjszakai műszak, apa is jár 4 naponta este melózni, de nem panaszkodott még soha, ha a szomszéd mint őrült stihllel vágta a fát délelőtt. Mert elfogadta, hogy napközben más dolgozik, ablak becsuk, és már rögtön nem olyan hangos a dolog.
Nekünk nem csörömpöl napjában 100x a harang, és hála az Alföldnek, kilométerekre elhallatszik a hangja, de nem zavaró sehol sem.
Mindent meg lehet szerintem beszélni, az erőszakos viselkedés erőszakos viselkedést szül, ha erőszakosan állsz az egyházhoz, ő úgy nyilvánul vissza, érteni kell az ő nyelvükön. Én is tudok anyával ordítozni, de hamarabb célhoz jutok, ha normálisan adom elő óhajomat.

Perverz Matyesz 2012.09.05. 23:09:29

@butschq:
Kicsi lemaradt a melegfesztivál részről, hogy érdekes módon angliában pl. egy melegfelvonuláson annyi az ember, hogy nem tudsz egy tűt leejteni közéjük és mindenki bulizik és örömködik és kb 10% meleg 90% hetero a felvonulók aránya.
Mindemellett nem fogom megsiratni ha soha nem lesz többé, de ha választanom kell az ostoros baromarcok felvonulása és avatása stb, valamint a melegfelvonulás közt, akkor én inkább nézném 5xannyit a melegeket, mint ezeket a mélymagyarokat vitézkedni. Vagy mint hallgatni a részegeket minden hétvégén, vagy mint szagolni a kutyaszart, meg hogy minden kapualjba valaki vagy belehugyoz vagy beleszarik a városban - többek közt azért mert kb 3 nyilvánosWC van egész BP-en.
De asszem kicsit messze mentem.

butschq 2012.09.05. 23:09:39

@ejszarny: na most akkor egy rossz döntés miatt kell az egészet elítélni? Mondom, lehet ordibálni, vagy normálisan leülni egy szék mellé. Azt a papot lehet én is elküldtem volna a halál faszára, de vannak stabil sunyi módszerek. Nem a bíróságon hőzöngeni. Szerintem

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 23:10:23

@butschq: konkretan a cikkben az emberek minden lehetoseget megprobaltak.

azt meg fel kellene tudni fogni mindenkinek, hogy ami az egyiknek zene, az a masiknak lehet zaj.

amugy szted a katolikusok lennenek az elsok, ha bevezetnek a muezzinek ordibalasat is a harangozas melle? :]

butschq 2012.09.05. 23:12:13

@Perverz Matyesz: egészségükre az angoloknak, én szívesebben bulizok 100% hetero közösségben. Még ha olyan valószínűleg nem is létezik

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 23:15:49

@butschq: nem a rossz dontes miatt itelem el, azert itelem el, mert az az elv h rakenyszeritem masra a szaromat, az bunkosag.
ennyi, ezert itelem el nemcsak a harangozast, hanem az osszes tobbit is amit felsoroltam.

a szokasokbol pedig a jokat kell megtartani, kialakitani,
nem azokat amik tulhaladottak/feleslegesen artanak masoknak stb.

szokas volt felgyujtogatni azokat az embereket is, akik nem hittek a keresztenysegben, meg olyanokat is, akik olyasmit allitottak, hogy a fold nem lapos.
szerencsere ezekrol a szokasokrol mar nagynehezen meggyoztek az egyhazat, h nem kene.
haladni kene tovabb, sok felulbiralndo szokasunk van meg...

butschq 2012.09.05. 23:18:26

@ejszarny: tud tapló lenni az egyház, főleg a római, ott van például a cölibátussal való hülyeségük. még az sem érv nekik, hogy mennyi pedofil pap van, csak szóban elítélik. lásd görög katolikus, ortodox, református papokról nem nagyon hallani pedofíliát, nekik van feleségük, oszt kész..

butschq 2012.09.05. 23:23:22

@ejszarny: na most a harangozást összevetni a középkori marhaságaikkal megint hülyeség szerintem. Nincs semmi baj a harangozással, ha normális keretek közt mozog, mondom itt faluhelyen, de még a környéken sem hallottam volna azt, hogy valaki fel van háborodva a harangozás miatt. Egy 82-es MTZ nagyobb zajjal jár, mint 20 perc harangozás, hidd el.

NINJA 2012.09.05. 23:23:28

@protézisesh: Teljes mértékben egyetértek!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 23:27:55

@butschq: nekem a colibatussal nincs bajom, az tenyleg a vallasuk belso ugye, ram egyszeruen nem tartozik.
a pedofil papokat meg ne dugdossa az egyhaz, ahhoz mar nincs joga, az rendorseg/birosag stb

az meg h valami faszkalap romaban kitalalta parszaz eve h barmilyen eszkozzel berangatjuk az embereket a templomokba es ehhez ragaszkodunk a xxi. szazadban, az sztem szanalmas.

a tarsadalom fejlodesenek mindig resze volt es mindig resze is lesz a szokasok valtozasa, nem szabad, h pont az egyhazak rossz szokasai legyenek kivetelek az rossz vicc.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.05. 23:34:33

@butschq: eppen olyan kozepkori marhasag.
tulajdonkeppen a harangozas egy sokszaz eves spam.
de spam.

butschq 2012.09.05. 23:38:47

@ejszarny: oké, ha így látod, ám legyen. Engem ezután sem fog zavarni, ha meg egyszer úgy döntenek, hogy eltörlik, akkor úgy döntöttek.

butschq 2012.09.05. 23:40:23

@ejszarny: mondjuk annyit azért hagy fűzzek hozzá, hogy az a spam például megemlékezik a mi múltunkra is, konkrétan a Nándorfehérvári győzelemre...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2012.09.06. 00:09:08

@butschq: ideznek:

"Déli harangszó

Déli 12-kor hallhatjuk. Országszerte, széles körökben elterjedt vélelem, hogy délben a Hunyadi János által 1456-ban aratott Nándorfehérvári diadal emlékére szólalnak meg a harangok. A tények azonban mást mutatnak. III. Calixtus pápa 1456 június 29-én keresztes hadjáratra szólítja fel a fejedelmeket a hatalmas területeket meghódító törökök ellen. Ekkor rendeli el, hogy délután 3 óra és napnyugta között fél óránként szólítsák imára a híveket. 1456. július 22-én megtörténik a neves diadal. Ám a harangozást kihirdető bulla a győzelem előtt 6 nappal, 1456. július 16-án íródott, viszont a győzelemmel egy időben ért Budára. Innen származik a mindmáig élő hiedelem. A harangozás célja a török támadások elleni imádság volt. Az 1490-es években ismét támadásnak indulnak a török csapatok. 1500-ban VI. Sándor pápa rendelte el ismét a délidőben történő harangozást, hogy a török elleni harcok sikeréért imádkozzanak az emberek, ekkor került ennek időpontja déli 12 órára."
www.magyarharangok.hu/szokasok.html

:D

erted?
meg ez is imara szolitas :D ami ugye a hiveknek kellene h szoljon...

mindegy, en annyit tehetek, h igyekszem ugy lakast valasztani, h ne legyen a kozelben zavaro templom, sajnos ez errefele falun lehetetlen, ahol templom nincs, oda odabasztak automata haranglabat.
ha ilyen helyre kenyszerulok, majd megkerem szepen oket, h ne kolompoljanak, es ha sikertelen lesz, eljarok egy hetig a puspok lakasahoz egy negyedorankent megnyomom a dudat es nyomok egy gazfroccsot, h imara szolitsam a v6 hivoket :]

BBSTi 2012.09.06. 07:16:24

Kedves cikkíró Árpád!
Nem szokásom fikázni titeket, mert jó arcok vagytok, de hogy téged zavar az esküvői konvoj dudaszója...Nab+ Te is dobozban éltél eddig szerintem, maximálisan egyetértek a legelső kommenttel, miszerint: "A hozzád hasonlók miatt nincsen a városban koncert (csendet!), repülő bemutató,verseny,rendezvény, diszkó, sőt... semmi. A lelki társaid miatt az egész város egy szép, nagy pihenő övezet, nyugisan, öregesen,délután szunyókálva. Merazolyanjó, ugy-e?"
Hozzáteszem, szerintem azoknak a panel-nyanyáknak a szintjén vagy, akik, ha tollat és papírt kapnak a kezükbe, nem verset írnak, hanem feljelentést... Amikor én voltam kisgyerek, valószínűleg anyámék mellett is elment dudálva egy esküvői konvoj és én is felsírhattam...Anyámék meg leszarták, mondván majd vissza alszik :D Ha majd így óvod a széltől is a gyerekedet, belőle is a most divatos, nyámnyila, tápos nyomoronc lesz...

tamaska 2012.09.06. 08:53:14

Ekkora szar, két bekezdéses cikkre 513 komment...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.09.06. 08:53:24

Na, én többek között az ilyen cikkíró-féle mentalitás miatt költöztem el Magyarországról családostól.
Miért kell bosszankodni azon, hogy mások örülnek?

Hozzáteszem, hogy ahol most lakom, ott a környéken egy csomó, direkt esküvők miatt nyílt nagy, elegáns étterem van. Úgyhogy esküvői szezonban (kora tavasztól késő őszig) szombaton és vasárnap (itt sok napig tart az esküvő, gazdagéknál néha két hétig is) kb. 15-20 lakodalmas menet vonul el a házunk előtt. Néha zenekarral teherautóplatón, a szegényebbek meg dudaszzóval. És érdekes módon egyáltalán nem zavar. Sőt, örülök neki, hogy mások örülnek. És az sem zavar, hogy ha éppen be kell mennem kocsival a belvárosba, akkor egy lakodalmas menet után kell cammognom néha. Itt az esküvő az élet legfontosabb eseménye, fontosabb a születésnél és a halálnál is.

Arról nem is beszélve, hogy a közel egy év alatt már meg sem tudom számolni, hogy hány esküvőre-lakdalomra hívtak meg itt minket :)

Dr. foolproof 2012.09.06. 11:35:30

A Zirig fijú csibészeltetése pompásan sikerült, mindenki kommentel, de qrvára irigylem a problémáit azért, dolgozzál szombaton is, oszt' akkor nem zavar, ha meg fáradt vagy, úgyis tudsz pihenni, az én kölyköm 7 hónapos, de még ő is sokkal lazábban áll ehhez az (ál)kérdéshez, mint te.

McZozo 2012.09.06. 12:32:50

@butschq:
En mondjuk nem vagyok az az ember aki ilyenekkel foglakozik altalaban de azert vannak telleg huzos esetek. Pl Parom szulovarosaban az utcajuk vegen volt egy templom ahol minden vasarnap reggel 8 orakor huztak fel orat a harangot hogy hivjak az embereket valami reggeli misere. Ritkan voltam naluk de en is agybajt kaptam hogy egy hoszabb szombat este utan reggel 8 kor arra kelek hogy huzzak a harangot mint tot az anyjat es nem par percig hanem kitartoan fel orat mig kimegy az alom a szemedbol vegleg.
A tovabbi dolgok meg kinek milyen az ingergkuszobe 17 evet eltem kerteshazban es egy hataron tul telleg zavaroak tudnak lenni dolgok mikor pl te karbantartod a kerted erre az osszes szomszed macska kistestu kutya odajar szarni, aztan mikor nyaron az osszes szomszednap reggel 8 tol jut eszebe fuvet nyirnia, illetve szembe egy favago aki ejtnapallateve flekszel, fur, farag. Aztan a masik szembeszomszed vagy reszeg es uvolt vagy a felesege kiabal hogy anyad p.csaja Laci. Aztan a masiknak olyan rotweilere van ami alandoan kiszokik es korbeharapja a jarokeloket es a szomszedokat es mikor szolsz neki meg neki al feljebb. Szoval iszonyu figyelmetlenek es leszaromok az emberek. Ezen pedig nekunk kene valtoztatni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.09.06. 13:07:37

@ejszarny: Neked igazából egy haranggal van bajod, de nagyon. Azzal, ami a fejedben döng és nem tudsz töle gondolkodni.

Shoma 2012.09.06. 13:49:21

Én a IX kerület frekventált részén pont egy házasságkötő terem mellett lakom 13 éve. Szerinted??? Sosem tetszett ez a szokás, mert nem tudom miért kéne feltétlen tudnom róla hogy ők épp házasodnak? Innentől kezdve ez primitív. A saját esküvőnk már csak e miatt is egy kis vidéki falu SZÉLÉN volt, és a meghívóra is ráírtuk hogy SENKI SE DUDÁLJON!!!
És semmivel sem volt laposabb a hangulat :)

csuvakka 2012.09.06. 17:48:01

@butschq: Vagy inkább az olyanokkal mint te, akkor annyira ráérnek hogy teleszarják az egész posztot a hülyeségeikkel. Nagyon ráérhetsz, szerintem menjél esküvői menetbe dudálgatni mint a balkáni fehércigányok.

butschq 2012.09.06. 20:27:13

@McZozo: számomra új a zavaró harangozás, mert a környékünkön senkit nem hallottam még panaszkodni harangra. De ezek szerint valós a dolog, nekem ez új volt.
A másik, a ház körüli teendők és zajai, nyilván van egy határ, amit illik betartani. Ne este 10-kor kezdjük barkácsolni, vagy hajnalban füvet vágni, és mindent végezzünk elviselhető hangerőn. De tudom jól, hogy valakinek akkor is zavaró lesz, nem lehet mindenfele megfelelni.

butschq 2012.09.06. 20:28:14

@csuvakka: LOL :) ki a faszom vagy te?
ja megvan, az akivel tele van az ország, okés :D

tocibacsi 2012.09.06. 23:08:30

a baj főleg az a "régen is zenélve vonult a násznép a főuccán" stílusú kommentekkel, hogy el teccenek felejteni egy apróságot: RÉGEN 1 közigazgatási egységben kevesen laktak és ismerték egymást... most meg kurvára nem ismersz senkit, kb. a szomszédodat sem. Kurva sokan laknak relative kevés négyzetkilóméteren összezárva, relative gyorsan lehet közlekedni, és a települések átellenes oldaláról is oda lehet könnyen jutni a legfaszább fotózkodós helyekre, legpengébb éttermekbe. Csakhogy az ezek környékén lakók ezt lényegesen nagyobb dózisban kapják, mint azt egyesek itt gondolnák... maradjunk annyiban, hogy régen nem volt sebességkorlátozás sem...

segédmunkás 2012.09.07. 09:17:07

Azért jó, hogy a végére némileg csitultak az indulatok!
Egy dolog szerintem még nem lett megemlítve, noha itt többen hasonlítgatták a ház körüli/kerti zajokat az esküvői dudáláshoz. Lényeges különbség, hogy az előbbi (többnyire) egy adott hasznos/szükséges tevékenység kellemetlen mellékterméke, még utóbbi egy öncélú zajkeltés.
És ezen az alapon persze lehetne öncélú zajkeltésnek nevezni a lakodalmas muzsikaszót is, csakhogy utóbbi -még akkor is, ha történetesen az utcán húzatják- elsősorban a násznép saját szórakoztatására szolgál, még a dudálás akkor harsan fel igazán, ha „kívülállók kerülnek a képbe”. Pedig az embernek van szeme, észreveheti amit akar dudaszó nélkül is, integethet, minden jót kívánhat ismeretleneknek így is. De nem, csak azér’ is dudálunk, mer nehogy má’ ne velünk foglalkozzá’!” , akkor is, ha esetleg van más gondod, talán pihennél, vagy éppen ne adj’ Isten, gyászolsz. Utóbbit ajánlom figyelmébe a ’Falu végén kurta kocsma’ párhuzam felvetőinek, hogy ne csak a mérleg egyik nyelvével érveljenek!
Szóval mindezek együttes hatására ’jön át’ úgy többünknek, hogy ez az esküvői dudálás nem más, mint otromba és agresszív magamutogatás, amit ha mellőznének, semmivel sem lenne kisebb a résztvevők öröme, akié mégis, ott az az öröm nem a lélekből, hanem az ösztön-lény legmélyéről fakad…

2012.12.12. 22:15:54

Szerintem meg az a baj, hogy sok ember nem tudja tolerálni a másiknak a dolgait... Kezd elegem lenni, hogy a sok paraszt a panelban akar csöndet... Költözzön be egy tanya közepére, hermetikusan zárt búra alá az ilyen...
- Alsó szomszéd úgy kezdte a bemutatkozást két nap után (fél év után a nevét se tudom) hogy nehogy cipőben mászkáljak a lakásban, mert az hangos...
- Nagymamám kb 30 éve ugyanott lakik, azóta van kutyája (kertes ház). A telek szélétől kb 30m-re van egy panel... 1 hónapja odaköltözött valami fószer, aki fel akarja jelenteni, mert ugat a kutya...

Nem kell velem egyetérteni, de az ilyenek költözzenek tanyára...

Mielőtt mást mondanátok, panelban élek, szomszédnak kutyája van (ugat), a másiknak két kisgyereke... De van dolgom, nem unatkozok, így a saját dolgommal törődök.. És még a Family Frost autót is kibírom amikor este 7-kor 10 perc alatt végig megy az utcán... Erről ennyit...

2012.12.12. 22:17:41

@huszi92: Persze nem azt akarom mondani, hogy ne legyünk a másikra tekintettel... Csak toleráljuk... Én sem bőgetem a hangfalakat, a szomszéd se szól be, ha a haverokkal sörözünk egyet, és néha felröhögünk... De szerintem ez így egészséges, csak ennyit akartam belőle kihozni. És nem indulatkeltésnek :)

Koky_ 2013.03.06. 10:29:00

@GarbooKing: Ezaz bmeg! Egyből torokra! Hogy jön ide a kutyája?? Jómagyar szokás szerint egyből hozzuk elő a kutyaugatást. Szerencsétlen.
süti beállítások módosítása