HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kell-e neked 4x4?

2012.09.13. 10:59 Tcomment

Címkék: 4x4

Fent a város szélén, a hegyen lakom, és télen csúszik az út. A Nissan Navara milyen jó lesz nekem. Vagy nem.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

123 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr404774462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andand 2012.09.13. 11:16:06

Szerintem se kell "terepjaro" sok helyre. Audi Quattro is eleg. ;)

slowMotion 2012.09.13. 11:20:12

Féligazság. A cucc ui. vagy felmegy vagy nem, de ha fenn van le is kell jönni vele. Pl. egy A6Q-t egy elég meredek lejtőn nem fog meg a motorfék viszont a legkisebb fékezesre átkapcsol szánkó üzemmódra. Egy Vitara/Jimny felezőben viszont fékezés nélkül alapjáraton leballag.

andand 2012.09.13. 11:23:52

En kemeny (5+ eves) teli gumikon siman mentem fel olyan helyen, ahol masok lanccal szenvedtek. Lefele teny, hogy izgalmasabb, de ovatosan sok helyen le lehet jonni. Ha tenyleg annyira durva, hogy motorfek se fogja meg, akkor johet a terepjaro, de lakoteruleten szerintem keves az ilyen utca. Ha rendszeresen egy teli menedekhazhoz kell menni, akkor mar van ertelme egy normalis terepjaronak. De evi 1-2 alkalommal oda sincs sok ertelme, mert Quattrora is fel lehet rakni a lancot, ha szukseges.

Hurri Kán 2012.09.13. 11:24:25

@slowMotion:
Már szinte az összes négykerekes személyautóban ott az elektronikus lejtmenet-vezérlés. A gond inkább ott lehet, sokan úgy gondolják, összkerék mellé felesleges a téligumi...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 11:33:02

Ami a legfontosabb, az a vezetéstechnika. Ahogy a terepjárózásban is igaz, hogy a feladat megoldásában legfeljebb 30%-ot számít az autó technikai képessége, 20-30%-ot a megfelelő gumi, a többit pedig a vezető felkészültsége adja, ugyanígy igaz ez az összkerekes személyautóknál is.
Érdemes megtanulni pl. a ballábféket, azaz amikor mondjuk egyesben vagy kettesben, lendülettel mész felfelé egy meredek, csúszós havas, netán itt-ott jeges úton, akkor csináld úgy, hogy nyomod a gázt, (egyesben mondjuk 2000 fordulat környékén tartva), és mellé ballábbal finoman nyomod a féket is. Így még egy kétkerékhajtású autóval is fel tudsz menni meredek, síkos, jeges úton is - feltéve hogy legalább egy normális téligumid van. Amikor az egyik kerék jégre fut, és eldifferálna, a kipörgő kereket a kicsit nyomott fék megfékezi, és így nem fog teljesen eldifferálni a hajtás. Mint tudjuk, a differenciálmű két oldalán mindig egyforma hajtást (nyomatékot) tudunk a kerékre tenni, ami pedig függ a tapadástól. Ha a tapadás nulla (mert jégen van a kerék), akkor a differenciálmű azon oldalán nulla Nm-t fogunk tudni lerakni a talajra, épp ekkora nyomaték fog jelentkezni a túloldalon, ami éppen tapad. Nulla. Ha viszont nyomod egy kicsit a féket, akkor ezzel tapadást imitálsz az elpörgő keréken, így a difi másik oldalán is lesz már valamennyi nyomaték, ami segíteni fog abban, hogy a meglévő lendület ne törjön meg, és ne álljon meg az autó felfelé attól, hogy az egyik oldalon van egy pár méteres jégfolt.
Gyakorlatilag ugyanezt csinálja a kipörgésgátló is. Működik, próbáljátok ki télen.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 11:38:52

@slowMotion: Az, hogy melyik autónak milyen erős motorféke van, nem feltétlenül csak a hajtástól függ. Nagy, bivalyerős nyomatékos motornak lesz motorféke bőven, ezres Samurainak meg nem lesz.

Persze, relatíve kis motorral is lehet jó motorféket csinálni, ha van felezőnk, de egyrészt az nem ennek a cikknek a témája, itt összkerekes személyautókról van szó, másrészt meg ahogy a kolléga is írta, lakott területen, azokra az igényekre, amire az emberek 95%-ának szüksége lehet összkerékre, arra ezek az autók bőven megfelelők. Nem véletlenül írtam, hogy az emberek a saját "igényeiket" (értsd, a környezet adottságait) rendre túl-, az autók tudását meg rendre alulbecsülik.
Pont erről volna itt szó, felnyitni kicsit az emberek szemét arra, hogy az autók gyakran sokkal többet tudnak, mintsem azt gondolnák, és valójában az emberek 99%-ának sosincs szüksége olyan terepképességű autókra, amiben pl. felező van, vagy merevhíd tekercsrugókkal, a durvább gépekről (portálhidak, stb) nem is beszélve.

slowMotion 2012.09.13. 11:43:25

Well, a lejtmenet vezérlő - nos jeges lejtőn szart sem ér (tapasztalat) - ugyanis fékez...

dani 2012.09.13. 12:07:10

@slowMotion:
Butaság lenne, ha fékezne a lejtmenetvezérlő. Legalábbis azt gondolnám, hogy elektornikával oldja meg. Szóval hogy megmondja a motornak, mennyi legyen a fordulat vagy a gáz vagy a valami, majd Tie megszakérti.

ne most 2012.09.13. 12:11:54

A 4x4-nak kevesebb értelme van, mint a téli guminak.

Nyilván semmi nem pótolhatja azt az érzést, mikor egy 25 milliós autóval padlógáz nyom az ember tengelyig süllyedve a trágyalében és gyakorlat végén nem látni a kilincset a sártól.

Az is nehezen pótolható érzés mikor a H2 beszakad a Balatonba.

ne most 2012.09.13. 12:14:32

@dani: A mérnökök már rájöttek, hogy a keréknek mindegy, hogy motorfék vagy tárcsafék.

Hurri Kán 2012.09.13. 12:19:35

@ne most:
"A 4x4-nak kevesebb értelme van, mint a téli guminak."
Attól függ, kinek, milyen körülmények között.

átlátó 2012.09.13. 12:32:35

Nem értek a komoly dolgokhoz, de a látens labancoknál, ahol akadnak dombok, a tapasztalt népek preferálják a Suzuki Ignist, meg a régi Fiat Pandát...ez utóbbi a korukhoz képest "aranyárban".

NBarna 2012.09.13. 12:33:32

Ha valami lefelé csúszik, akkor nem segít semmi csak a jó gumi vagy a hólánc. Hiába van feleződ meg nagy motorféked 2 két tonnás tömeg megteszi a hatását és megy lefele mint állat amerre éppen akar.
Ahogy Tie is monta, a terepjárót vezetni kell tudni. Tudás nélkül nagy önbizalommal nagyot lehet bukni.

Pepejoe 2012.09.13. 12:38:24

Az emberek javarésze ki sem teszi a lábát a városból és túlmisztifikálják a havat meg a kis földutat, amin esetleg menniük kell. Kb. az lehet, hogy én is szeretnék egy örökgaris Trek montit 600k.-ért, de tudomásul veszem, hogy nem járok már a hegyekben tizenévesen csapatva. A Sparig meg luxus egy ilyen, de azért szeretnék egy ilyen bicajt. Bár ugye ott vannak a járdaszegélyek, csak az kevés lenne az önigazoláshoz. :D Szóval nincs rá szükség.
Helyette a versenybicaj is megteszi és ésszel azzal is elmegyek bárhol, ami egyszerű életemben előfordulhat.
A calibrámmal is bementem már olyan helyekre és olyan időjárásban, hogy ihhhhaaajjj...mégsem kellett mentés a traktoros bácsitól.

Hauzer 2012.09.13. 12:41:02

Szokták mondani,hogy áá csak pár nap az évben,nem kell oda összkerék.De ha abban a pár napban kiflibe törik az autó...Egyébként a budai hegyeket járva igen kemény utcákat lehet találni,ahol igen sokan laknak.Rengeteget járok arra és megtudok még mindig lepődni.Télen sokszor nincs is kotorva mert szűk kis pöcs utca ahol még 1 oldalt parkolnak is. Még egy unimog se tud elmenni..
NA nem sajnálom a fenn lakókat,de elég kemény tud lenni helyzet odafenn.

srank 2012.09.13. 12:45:40

ez hogy kiköltözünk a régi szőlőbe mert ott lehet lopni a villanyt a vizet, nem kell fizetni csatornadíjat stb. már egy 10 éve egyre erősebb trend csak azok nem vesznek ilyen olyan kvattróaudit mert egy , nincs rá pénzük, kettő az az "úthálózat" ami ott uralkodik nem 5m-es audikra lett kitalálva , ezekre a helyekre igen is rövid összkerekes kocsik kellenek lásd vitara , jimny stb...

srank 2012.09.13. 12:48:52

@átlátó:
miért is van tele az összes lomis udvar 20-25 éves osztrák német suzuki terepjáróval ? mert biztos szarok voltak télvízidején használni őket ott ahol hegyek vannak nem ilyen lóf*sz lankák mint mifelénk ...

nagyiWRX 2012.09.13. 12:54:04

Erről az jut eszembe hogy kb 3 éve télen leesett a hó és akkor még volt egy legacy-m is téli gumikkal de ugy gondoltam inkább az imprezával megyek haza 205/50 r16 os kopott nyári gumikkal (jó okos voltam dehát akkor lettem kész a motorjával muszáj volt mennem vele).
CSúszkált rendesen de nem az elindulással volt gond mert tolta magát rendesen pláne hogy STI RA volt, mindegy hazaértem a dunakanyarba lakom az utcánkba kicsit elnyomtam neki csakhogy a hó alatt le volt fagyva ABS recsegett én meg lekoccoltam a kaput kb 30 m fékuttal csak ugy simán csúszva, lámpa lökháritó kapott, téli gumi nélkül tökmindegy szart se ér akármilyen hajtáslánc.

Rocko- 2012.09.13. 13:05:26

@Hauzer: láttam már én is ilyet. meredek utca, egyes BMW-vel nem tudtak felmenni, Swifttel igen.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 13:13:04

@nagyiWRX: Nagy-nagy igazság, valóban.
A legjobb összkerékhajtás, három difizárral se ér nagyjából semmit, jó téligumi nélkül.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 13:19:00

@Rocko-: Ennél már csak az a szebb, amikor terepen a Béla tizedikre se tud felmenni az emelkedőn, aztán helyet cserél a Józsival, az meg felviszi az autót (ugyanazt az autót) az emelkedőn (ugyanazon az emelkedőn).

Rocko- 2012.09.13. 13:22:35

@Tie: :)))
igen, számít a tudás (s annak hiánya).

andand 2012.09.13. 14:02:41

Anno ismeroseim Lappfoldon elakadtak, nem tudtak felmenni egy dombon (szeges gumival). Ott volt egy srac, szolt (intett), hogy varjanak. Hivta az apjat, az meg siman felvitte az autot. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.13. 14:04:33

@Tie: " Ha viszont nyomod egy kicsit a féket, akkor ezzel tapadást imitálsz az elpörgő keréken, így a difi másik oldalán is lesz már valamennyi nyomaték,"

Amit meg is fog a másik oldali fék...

És nem, a kipörgésgátló nem így működik, az a másik oldalt nem fékezi, csak a kipörgő kerekeket, így a nyomaték tud jelentkezni a másik oldalon.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 14:15:17

@srank: Pont ez a lényeg, hogy oda még mindig feleslegesen sokat tud a Jimny, és a Vitara. A Jimny egy kőkemény, terepjáró, csak éppen pici. Még mindig túl sok kompromisszumot követel. Ami oda való, a kis szőlőhegyre, az az összkerekes Ignis, SX4 4x4, Panda4x4. Ezek aszfalton nagyságrendekkel autóbb autók, mint a Jimny. A Vitara is már fölöslegesen sokat tud a felezőjével. És nem utolsó sorban, azt is kapcsolgatni kell, tekergetni és nyomkodni, hogy hajtson mindenhol. A Panda4x4-et nem kell, és Marinéninek ez a fontos, hogy ne kelljen értenie hozzá, csak vezetnie kelljen az autót.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 14:20:36

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Olvasd el újra, amit írtam. Nem azt írtam, hogy telitalppal nyomjuk ballábbal a féket, hanem FINOMAN.

Ha gondolod, megmutatom. Télen gyakran használom, amikor fel kell menni a hegyre ónos eső után az elsőkerekes autóval. Szoktak is csodálkozni az emberek, hogy én meg hogy jöttem ide fel? Így.

Invinoveritas 2012.09.13. 14:21:13

Jó cikksorozat lesz ez! Legyen pickupról, kapcsolható és állandó 4x4 terepjárókról is lécci! Az meg télleg nem mindegy, hogy mit mire használsz. A Navara jó ... vontatni! Faterom D40 Navarája a legjobb példa: mocsárvidék és csapadékos időszakokban áldatlan földutak, ahol megy vele. Az autó nagyobb sárban (a gumi miatt is ugyan) egy tehetetlen nagy böhöm. Nem fordulékony, a segge állandóan az árkok fele kacsintgat. Motorerő az van rogyásig, de ha nem pörgeted, mint egy benzinest, akkor a legnagyobb ganéban fulladsz le vele. Ha pörgeted a fent említett ganyé kellős közepén, akkor meg csak köpüli a sarat és szépen beássa magát, mint Erich Maria Remarque a nyugati fronton... Na, akkor a Terranommal kihúzom se perc alatt. Az meg közúton 100Km/h-ig rendben, de felette halálfélelem, rossz úton meg egy billegő fürdőkád. Az összkerekes személykocsik meg csak közúton jók, sárban leátlóznak és szenvedés az egész, de városi embernek télire tényleg jó javaslat. Ha meg kevés pénzből kell egy 4x4 valami csak télire, akkor Niva és pont.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 14:25:07

@Invinoveritas: Vontatni épp nem túl jó a Navara. Hogy miért, lesz szó róla később. :)

[Terepen egyébként ok, mert ott tudsz vontatni vele zárt összkerékkel, de aszfalton, amikor nagy tömeget kell stabilan húzni nagy sebességnél, nos akkor a navara csak egy könnyű hátuljú hátsókerékhajtású autó. Nagy nehéz dolgokat gyorsan biztonsággal vontatni állandó4x4-gyel lehet, ami ráadásul jó nehéz elöl is, hátul is.]

ne most 2012.09.13. 14:28:07

A 4x4 ott jön jól, mikor 120-nál az emelkedő kanyar belső oldalán leesel a padkára, de ki kéne gyorsítani 160-ig, mert verseny van.
Az elsőkerékhajtás ott nem elég.

Swind 2012.09.13. 14:38:22

Captivának milyen az összekerékhajtása, mire használható, mik a határai? (komolyan kérdezem)

Swind 2012.09.13. 14:53:08

@gyvy: köszi a linket, a műszaki adatok érdekesek, jónak tűnik. Nem derül ki a számomra, hogy a 2007-es Captivában is ez van, vagy az újabb modelről ír.
Igazábol, érdekelt volna felhasználási tapasztalat is, mert a műszaki adatokat nem tudom a gyakorlatra átültetni.

Hurri Kán 2012.09.13. 14:57:29

@Swind:
Keresgélj, ill. érdeklődj szerintem autós fórumokban
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150939
pl. itt, vagy márkakereskedőknél, hogy van-e lehetőség terepen is kipróbálni a vasat.

Invinoveritas 2012.09.13. 15:06:06

@Tie: Vontatni jó! Csak úgy értettem, hogy a Navará-t és nem a Navará-val. Olyankor a vagizás átmegy égésbe, hehe. Annak a behemótnak egyébként is egy kis pöcs vonószeme van és fél az ember, hogy nagyobb gázzal letépi. A Navara szép, erős, de nem kényelmes, bármennyire is annak gondolná az ember. Tartós-e? Arra mindenesetre kiváncsi leszek hogyan muzsikál majd, ha 200 eKm lesz a cágerban.

Ja és ami régi álmom, csak még kéne kis zsozsó:
photos.ecarlist.com/hM/5M/rY/7u/gB/h2/7H/ea/ea/5G/Zw_640.jpg

Elektomos V8 2012.09.13. 15:07:49

Azt mondom, hogy aki tud vezetni az elboldogul első kerekes autoval is.
Én viszonylag sokat vezetek (35e km/év) eddig még nem ragadtam ott sehol. Mindig első kerekes autóm volt most egy passat cc 4motiont hajtok kíváncsi voltam milyen egy 4x4-es auto azt tény hogy könnyebb vele télen közlekedni de meg nem keveredtem vele olyan szituba amit nem tudtam volna megoldani 4x4 nélkül. Jó móka havas úton lepadlózni és azonnal megindul nem pörög ki annyira kerék. Na meg ad egy plusz biztonsági érzetet csak nem kell túlbecsülni a 4x4-et mert hamar baj lehet belőle.

átlátó 2012.09.13. 15:23:39

@srank: Te biztos tudod, hogy miért engem kérdezel e tárgyban, de a válasz nem tartozik a kompetenciámba... a saját tapasztalataimra hagyatkozva most is azt állítom, hogy a Suzuki Ignis és a Fiat Panda ha bevált a látens labancoknál, akik tapasztaltak ezen a téren, meg akadnak dombok is arra,akkor itt "magyarban" az autók mérete továbbra is a faszt helyettesítik.
Ha nem érted, akkor olyantól kérdezz, aki érti.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 15:26:26

@Swind: Haldex-kuplungos hajtás van alatta. Ez a rendszer, ahogy gyvy linkjén is látható, gyakorlatilag egy elektronikusan vezérelt rendszer, amivel a vezetőnek nincs teendője, nem kell kapcsolgatni. Nem állandó összkerékhajtás abból a szempontból, hogy alapvetően ideális tapadási körülmények között csak az első tengelyt hajtja, és amikor szükséges (mindenféle elektronikus érzékelők alapján dönti el, hogy mikor szükséges), akkor a haldex-kuplunggal fokozatosan hozzá tudja kapcsolni a hátsó tengely hajtását az elsőhöz.

Ez mechanikailag úgy néz ki, hogy a hátsó tengely előtt van a haldex kupplung, ennek a belsejét úgy képzeld el, hogy van egy csomó lapos tárcsa egymás mögött lapjával, ezeknek a fele az első hajtáshoz van rögzítve, a másik fele pedig a hátsó hajtáshoz. Amikor csak elöl hajtunk, akkor ezek a tárcsák nem érnek egymáshoz, így szabadon forog a hátsó tengely, ahogy mozog az autó, de a két tengely között nincs kapcsolat, nem jut hátra hajtás. Amikor meg a rendszer érzékeli, hogy kell hajtani hátul is, akkor ezeket a tárcsákat elkezdi fokozatosan egyre jobban egymáshoz nyomni, így hoz létre kapcsolatot a két tengely között.
Mivel elektronika szabályozza, hogy mennyire nyomja össze a kuplungtárcsákat a szerkezetben, így tud részben összezárt hajtást is csinálni (tehát fog tudni kanyarodni az autó, miközben hajtja minden kerekét), de szükség esetén teljesen fixre is tudja zárni a két tengely hajtását, egyenlő nyomatékot juttatva mindkét tengelyre.

Tehát végtelenül leegyszerűsítve, a két tengely hajtását sok kis kuplungtárcsával kötik össze.
Az autóban ugye a motor és a váltó között is van kuplungtárcsa, egyszercsak el is szokott kopni. Nyilván előbb-utóbb a Haldex kuplungjai is el fognak kopni. Ha minden nap gyilkolod a sárban, jégen, ahol folyamatosan kuplungolnia kell, akkor hamarabb, ha kevésbé ütöd-vágod, akkor később. Hogy aztán mennyi a később, és mennyi a hamarabb km-ben, az jó kérdés, de ha újonnan veszel egy ilyet, nem gondolom, hogy ne szolgálnák ki az autót a haldexben lévő kuplungtárcsák. Persze, adott esetben akár egy nap alatt is meg tudom neked ölni, ha nagyon akarod. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 15:30:27

@Swind: Ja, a határai. Nos, a Captivánál a hajtással nincs semmi gond, a Haldex egy tök jó rendszer, nincs vele dolgod. A Captiva határait inkább a többi tulajdonsága szabja meg.
Középszerű terepszögek, sok műanyag elem az autón, ami terepen könnyen sérül, és drága javítani (lökhárítók, ilyesmik), a kerékmérete is olyan, hogy inkább nem kapni rá még egy egyszerű alap All Terrain terepgumit, mint igen, és a futóműve sem igazán mindennapi offroadra (jó értelemben vett hobbi, amikor a terepjárót nem kíméljük) van kitalálva. Ahhoz azért jóval több anyagot kéne rakni a lengőkarokba, rugókba, lengéscsillapítókba.
De ahhoz azért elég erős, hogy ha évekig a telekre jársz vele földúton, akkor nem fog szétesni. Legalábbis reméljük. :)

Swind 2012.09.13. 15:31:09

@Tie: Köszi szépen a magyarázatot. Nem terepezni használnánk (Az autó már megvan 3 hónapja, csak ugye még nem volt tél), hanem budai komolyabb emelkedők stb, télen. Arra remélhetőleg jó lesz.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 15:32:08

@Invinoveritas: "Vontatni jó! Csak úgy értettem, hogy a Navará-t és nem a Navará-val."

Ja... Höhö. :-DDD

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 15:37:37

@Swind: Attól a feladattól bőven sokkal többet tud a Captiva, ott nem fogod tudni megölni se sose.
Vegyél rá egy normális téligumit, és észre se fogod venni a telet.

h4z4rd 2012.09.13. 15:37:47

@slowMotion: Erre is van ellenpélda. Mert ugye a középső difit nélkülöző, kapcsolható négykerekes lefelé kúsztában ha megcsúszik, az ölég szar tud lenni. Meg fölfelé is, ha elfogy a trakció. Jöttem le seggel egy fél Csillaghegynyit a patrollal, pedig nem akartam igazán.

@Rocko-: Jah. Meg olyan is volt, hogy nem tudtam felmenni a nagyvassal a havas utcán, míg a Civic meg a cápa BMW viszont igen. Mentség, hogy MT-s gumi volt a kocsimon, rajtuk meg téli, de akkor is ciki volt, na. :)

Rocko- 2012.09.13. 16:02:39

@h4z4rd: van ilyen, fel kell mérni a képességeket. :)
direkt nem is mondtam semmi ítéletet, annyi minden játszik szerepet: sofőr tudása (mennyire ismeri a kocsit, vagy mondjuk letaposott hó helyett szűz havon akarjon felmenni, mennyire játszik tapadásra), gumi, terhelés, és még van egy pár egyéb.

ne most 2012.09.13. 16:10:34

@Tie: Azért ne pisiljünk magunk alá egy darab haldex-től, ami a hátsó difi előtt van. Ha az első kerék csúszik jég miatt, nem megy sehova.
A meredek emelkedőre még jó lehet száraz időben.

aszfalt_betyar 2012.09.13. 16:15:05

Múlt héten voltam Svájcban, majdnem dobtam egy hátast egy új 4x4-es Suzuki Swifttől :) . Idehaza nemnagyon árulják, mert minek, jaszkarizni senki nem venne...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 16:18:13

@ne most: Mér ne menne? A haldex vezérlőrendszere az ABS jeladókkal nézi a kerekeket, nagyon hamar feltűnik neki, hogy az első tengely pörög, a hátsó áll, és az autó nem megy sehova. Fogja, bezárja a haldexet, és már megy is az autó, mert hajt a hátulja.

ne most 2012.09.13. 16:21:01

@aszfalt_betyar: A Grand Vitara csúszós emelkedőn ez egyik a legjobb. Akkor is felmegy, ha csak az egyik kerék tapad.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 16:22:25

@ne most: Aztán azt vajon hogyan csinálja meg anélkül, hogy a tengelyein lenne kapcsolható difizár?

2012.09.13. 16:47:05

@Tie: Pontosan, ezt én is alkalmazom már egy ideje.
Mecseken lakom elég magasan, rohadt meredek és keskeny utcákon kell felmenni. Ennek ellenére 2005-ös sima elsőkerekes Swifttel mindig haza tudtam menni, pedig volt rá példa hogy a szomszédok bénáztak a Subaruval, meg az XC70-nel. :)
Bár kétségtelen hogy 4x4-gyel könnyebb, és kényelmesebb, így hát lett egy káskányom.

Viszont én azzal járok ki a németekhez, szóval nincs sokat itthon az autó, az asszony meg nem tudom mennyire tudná megoldani a tél nehézségeit a stifttel, így azt szerintem meghagyom magamnak városi autónak, és az asszonynak nézek egy SX4 4X4-et.
Mi a véleményed az összkerékhajtási rendszeréről?
Tudomásom szerint elég jófajta, úgyhogy szerintem havas-jeges aszfaltos útra bőven elég kell hogy legyen, de azért érdekelne a véleményed. :)

nem mondom meg 2012.09.13. 16:50:35

Az előző autónk egy Ignis 4x4 volt. Viszkós, állandó hajtás 80/20-50/50 arányban.
A mostani SX4 sem rossz, bár télen még nem próbáltam. Azt már látom, hogy a kapcsolható 4x4 és az állandó 4x4 ég és föld... Az állandó javára...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 17:07:39

@GSX-R: A legegyszerűbb megoldás. A két tengely között egy viszkókuplung van.
Az is olyasmi, mint a haldex, csak nem elektronika vezérli. A működése nagyjából annyi, hogy a viszkóban is olyasmik vannak, mint sok kis kuplungtárcsa, viszont ezek nem tudnak egymáshoz képest elmozdulni. Ezek fizikailag sosem érnek össze egymáshoz. A dobozban ezt a sok tárcsát körülveszi egy ragacsos sűrű kulimász, aminek van egy olyan tulajdonsága, hogy hő hatására egyre sűrűbb lesz, a viszkozitása változik meg.

Alapvetően is elég sűrű trutymó, így a forgó lamellák a trutymót kavargatva átadnak egymásnak nyomatékot, ha pedig az egyik tengely hirtelen kipörögne (pl jégre fut az első kerék, és hirtelen felpörög), akkor a viszkókuplungban a nagyobb súrlódástól elkezd felmelegedni ez a kulimász, még sűrűbb lesz, és így még erősebb "összeköttetés" lesz a két tengely között. Gyakorlatilag az egyik tengely által kavart ragacs tekeri a másikat.
Azt képzeld el, amikor főzöd a lekvárt, és kavarod a lábosban a fakanállal. Amikor már kezd sűrűsödni a cucc, és kavarod, akkor elkezd a lábos is forogni. Aztán ha már nagyon sűrű, akkor még jobban forog a lábos, miközben kavarod. Na ezt csinálja a viszkókuplung.

Előnye, hogy ezzel se kell csinálnod semmit, működik magától, hátránya, hogy azért ezzel a technikával azért elég korlátozott az átvihető nyomaték, tehát nagyon erős, vagy nagyon nehéz autókban nem igazán használják, mert rövid idő alatt meghalna. Könnyű kis autókban, mint pl. egy suzuki, ott teljesen jól megfelel, hosszú ideig gond nélkül teszi a dolgát.
Persze ezt is ki lehet nyírni, ahogy a haldexet is. Ez nem elkopik, hanem ha extrém módon ölöd, akkor előbb-utóbb annyira túlmelegszik benne a trutymó, hogy örökre nagyon sűrű ragacs lesz belőle, és soha többé nem fog visszahígulni, tehát gyakorlatilag bezáródik a hajtás.

A régi benzines Range Rovereknél pl. ugyanilyen megoldás van a hűtőventillátornál. Egy kicsi viszkón át tekeri a ventillátort, amíg a motor hideg, tud csúszni, ezért csak lassan forog a venti, amikor kezd megmelegedni, akkor besűrűsödik, és felveszi a hajtó tengely teljes fordulatszámát a ventillátor, és gyorsan pörög.
Aztán 15-20 év alatt megadja magát, összesül, és onnantól mindig teljes fordulaton forog a ventilátor. :)

Uzi 2012.09.13. 17:08:46

Néha esik a hó és nem tudok hazamenni problematikára: Rud Centrax vagy hasonló hólánc, asszony is fel tudja tenni pillanat alatt.

victor vacendak 2012.09.13. 17:14:21

@nagyiWRX: viszont téligumival az WRX STi 3O centis hóban is utat vág. Én soha többé nem veszek más 4x4-et, csak Subarut.

lrs 2012.09.13. 17:18:37

Én azt gondolom, hogy egy tapasztalt vezetővel elsőkerékhajtás, téligumi + hólánc (ha kell) elmegy addig mint bármelyik 4x4 es személy kocsi.
Ahol a fenti kombináció nem jó ott a normál szgk. már sérülni fog szerintem, akár 4x4-es akár nem. Szerintem egy SUV csak arra jó, hogy ott hólánc szerelést megspórolja az ember, egy sima első kerekeshez képest.Terepre hagyományos vágású 4x4-es a jó melyek közös jellemzője, hogy felezővel rendelkezik - legyen bármilyen gyártmányú.
Örök igazság : A terepjáró arra jó , hogy ott akadjunk el vele, ahová más autóval el sem jutottunk volna... :)

Egy kis különbség :)
auto.indavideo.hu/video/BMW_X5_vs_Oreg_Land_Rover

2012.09.13. 17:23:02

@Tie: Nagyon köszönöm a kimerítő választ!
Egy kérdésem azért lenne. Azt mondod nem elektronika vezérli, meg hogy csak taposni kell, nem kell kezelni. Akkor hogy lehet hogy vannak "2WD" "4WD AUTO" és "4WD LOCK" gombok benne? Bár nem vagyok nagy szakértője az összkerékhajtási rendszereknek, de tudtommal viszkót kapcsolgatni nem lehet. Nem kevered a régi swift-ignis 4x4-gyel? Azok asszem viszkósak.

andorka 2012.09.13. 17:27:35

Azért az újságíró naprakészsgéről sokat elárul, hogy ablakkeret nélküli Subaru-t javasol, így 2012-ben.Amikor 2008 óta kerettel ellátot Bubukat leht csak újautóként látni...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 17:33:19

@GSX-R: Ennyire nem vagyok napi szinten képben a mostani SX4-gyel meg ilyesmikkel. A régiek viszkósak voltak, azt tudom. Ha az újban van kapcsoló, akkor valszeg azok már haldexesek, azt nyilván lehet kapcsolgatni delejjel.
Azt nem hinném, hogy egy klasszikus kapcsolható összkerekes osztómű volna bennük, az NAGYON meglepő volna, szóval akkor gyanítom, hogy haldex.
A haldexnél annyi előny van, hogy tud menni csak 2wd-ben, és így tud spórolni egy kis benzint.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 17:34:09

@andorka: Oszt csak új autót lehet venni?

ne most 2012.09.13. 17:49:10

@Tie: Nyilván nincs benne, csak egy 4H lock gomb. Mégis csak egészségesebb, mint egy Haldex.
Nesze neked Haldex: www.youtube.com/watch?v=jtf3l-vqOBk

2012.09.13. 17:50:28

@Tie: Most rendesen megzavartál, de rákeresve sem találtam semmi konkrétat. Ellenben a Totalcar írt a bemutatóról: totalcar.hu/tesztek/sx4bem/1/#szoveg
"A négykerék pedig nem is akármilyen négy kerék. Intelligens, kapcsolható, a Suzuki saját fejlesztése."

Mindegy, maradjunk annyiban hogy Haldex. :)
És köszi még1x.

S8 Phantom 2012.09.13. 17:52:54

Végre egy jól megírt elfgogultságtól mentes realisztikus cikk, egyszerű embereknek. Aki ebből nem ért annak nem szabad vezetnie, mert könnyen gondjai lehetnek akár az autópályán is, hogy mindenki szembe jön. Tapasztalatom szerint a cikkben a kérdező által használni kivánt "terepjáró" tipusokat a tél beálltával megváltozott tapadási tényezők miatt, Lada Niva-val, UAZ-zal, esetleg Suzuki Samuraj-jal szokták előfogatolni, segélyezni.

mizog 2012.09.13. 17:56:47

Végre egy jó cikk ahol nem kell BMW-t venni, mert csak az az autó!!!

Köszönöm a cikk írójának!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 19:09:35

@ne most: Ezen a videón egy álló autót látok, nem látom, hogy melyik kerekek pörögnének, és melyikek állnának, ha nyomnák a gázt. Szóval épp lehet az is, hogy le van átlózva. Amúgy meg azzal a bakháttal az első kerekek között nekem az is gyanús, hogy fel is hasalt az autó ott.

Ha mutatok olyan videót, ahol egy felhasalt G merci nem mozdul semerre, abból a videóból azt a következtetést fogod levonni, hogy a G merci és a Captiva képességei megegyeznek?

pickapu 2012.09.13. 19:12:07

Kíváncsi leszek Tie, mit hozol fel a pickupok ellen és mellett. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 19:19:58

@pickapu: Megkapjátok a magatokét, ne félj. ;)

samot 2012.09.13. 19:29:56

@victor vacendak: A Legacy böven elég,az STI-id 15-20literig meg a benzinkutasok öröme!

Typeir 2012.09.13. 19:51:24

Hahó!GUMI!!Igy nagybetuvel!Szégyenítettem meg már Volvo XC 90-est,Land Rover Discovery-t meg L200-ast is!Honda Accord-al,Dunlop Wintersport gumikkal,míg azokon egy jó széles faszán kinézo gumi volt(nyári)télen!Hozzátenném:nem kemény terepen,csak az úton vagyok,és autózom!

victor vacendak 2012.09.13. 19:53:14

@samot: ami az összkerékhajtást illeti persze, de a Subik nevetséges turbó nélküli benzinmotorjait meghagyom neked a 11 másodperces O-1OO-ukkal. A benzinkutas hadd örüljön, elvégre az LPG-t is el kell valakinek adnia...:-)

Typeir 2012.09.13. 19:59:28

És ezért nem is kell nekem négykerékhajtású autó!Minek??Arra hogy télen felmenjek valami dombra?Aztán egész nyáron szívjam a fogam hogy mennyit eszik,meg még a kiccsalád se fér el benne?Hozzátenném:majdnem vettem egy Suzuki Vitara-t...

Miki-oooo 2012.09.13. 20:01:49

Hegyen lakom. Van egy 20 éves Audim. Quattro ofkorz :) Télen jövök, megyek intézkedek:

www.youtube.com/watch?v=5kB8SJFShO4

Rocko- 2012.09.13. 20:22:29

@GSX-R: "SX4 4X4"
jézusom de hülyén hangzik. :D

@Miki-oooo: és még élvezed is. :)

Rocko- 2012.09.13. 20:25:25

@Tie: "Azt képzeld el, amikor főzöd a lekvárt, és kavarod a lábosban a fakanállal."
témánál vagyunk. :D

"és soha többé nem fog visszahígulni, tehát gyakorlatilag bezáródik a hajtás."
és trutyicsere? valahogy szimpatikusabbnak hangzik mint egy viszkócsere.

Rocko- 2012.09.13. 20:27:18

@lrs: "Szerintem egy SUV csak arra jó, hogy ott hólánc szerelést megspórolja az ember"
mert?

Rocko- 2012.09.13. 20:29:47

@andorka: ejj, képzelem a szitut, amikor áll két ember a havas domb előtt, néznek a dombra, a subarura, egymásra, a dombra, subarura, majd az egyik megszólal: ecsém, ennek keret van az ablakán, nem fog felmenni.

Rocko- 2012.09.13. 20:32:19

@ne most: nekem ebből az derül ki, hogy elakadt.
hogy MIÉRT, az nem.

Hurri Kán 2012.09.13. 20:38:46

@Rocko-:
Nem érted. Attól, hogy nincs keret az ablakán, még nem fog elolvadni a hó. ;-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 20:40:55

@Rocko-: Ezek nem szerelhető motyók, szivárgásmentesen vannak összerakva. A gyártó biztosan szét tudná szedni roncsolás nélkül (vagy legalábbis újra össze tudná rakni úgy, hogy ne folyjon ki belőle a cucc, de ha már összegyógyult, akkor a belső tárcsálat is alaposan el kéne pucolni, szóval magy macera volna, a gyártónak egyszerűbb, ha sorozatban fossa a sorról az új darabokat.

Rocko- 2012.09.13. 20:41:18

@Typeir: "Arra hogy télen felmenjek valami dombra?"
igen, csak arra. esetleg ha megkérnéd az anyukádat hogy olvassa fel a cikket és magyarázza el, akkor könnyebben be tudnál kapcsolódni az értelmes beszélgetésre.

@gyvy: tudom, hóolvasztásra a ködlámpa van. azért van bekapcsolva mindegyiken téle, olvasztja a havat.

Rocko- 2012.09.13. 20:42:14

@Tie: áhh, sejtettem hogy trutyit kiszedni ne egy nagy cucc, de alaposan kitisztítani, az már jobb móka, ezért nem éri meg. kösz.

Hurri Kán 2012.09.13. 20:45:09

@Rocko-:
Néhány más típusban is van ilyen, klímahűtőknél is szokták használni. Jó magyar szervizkultúra miatt általában vagy direktbe kötik, ha nem indulna el, ekkor megy, ha kell, ha nem, esetleg kiiktatják (inkább klímánál), akkor ugye nincs, ami lefújja a meleget a klímahűtő és a rendes hűtő környékéről, oszt csodálkoznak, hogy fölforr minden. :)

1kutya 2012.09.13. 21:08:55

navarát nem szidni! de mindenhol elmenni én is inkább a teriost viszem:)

Rodolfo63 2012.09.13. 21:30:56

Kedves Autódoktor:

Nekem elsősorban azért lenne szükségem 4x4-re, mert kicsi a pöcsöm - milyen terepjárót ajánlana ezen körülmény figyelembe vételével?

Köszönettel:

törppapa

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.13. 21:42:33

@Rodolfo63: Kedves uram,

Vegyen BMW X6-ot. :)

Üdv!

detomaso 2012.09.13. 21:44:54

@victor vacendak: Az én Foresterem turbo nélküli benzinese elég jól megy (2.5, 170LE) és viszonylag jól fogyaszt. Azért nem bánnám, ha lenne rajta turbo :). Ami meg az összkerékhajtást illeti, piszokul élvezem, pedig anélkül is eljutnék A-ból B-be.

GSX-R (törölt) 2012.09.13. 21:54:53

@Rocko-: Ugye?! Minimum lett volna hogy a kétkerekesnek más nevet adjanak, és az sx4 alapból őszkerekest jelöljön. :D

"ecsém, ennek keret van az ablakán, nem fog felmenni."

Neeeeeee! :DDD

@Typeir: "Arra hogy télen felmenjek valami dombra?"

Történetesen ha "dombon" laksz (mint én) akkor lehet hogy ez nem annyira elhanyagolható szempont. Persze, fel lehet menni kétkerekessel is, mint írtam évekig jártam stifttel a legnagyobb hóeséskor, ónos esőkor, mindig. Csak egy idő után már nem buli hogy csomót köt az ember a kezére, és egy komplett vádli edzést lenyom mire hazaér.

GSX-R (törölt) 2012.09.13. 21:55:56

@Rodolfo63: Hummer! :D

Rodolfo63 2012.09.13. 21:58:41

@Tie:

Kedves Autódoktor!

Köszönöm válaszát, valóban, kispöcsméret centije X6 már elég rendes méretet eredményez.

Örök hálával szaktanácsadásáért:

MobyDick

Hurri Kán 2012.09.13. 21:58:46

@Rodolfo63:
Caddilac Escalade, minimum 23 collos, olyan szép rapper-fényesre polérozott felnyivel :D

Rocko- 2012.09.13. 21:59:50

@GSX-R: mondjuk a nickeddel kombinálva még durvább: GSX-R 4x4 SX4-e.
nyelvtörőnek simán jó.

@Tie: bár ezzel nem lehet villantani, de 4x4 és hát. K É N E.
www.youtube.com/watch?v=s0Gsrg25Byw

Rodolfo63 2012.09.13. 22:00:48

Az erdélyi "dombok" dácsiás és oltcitos terepjáró fenegyerekeit is meg lehetne említeni, mint haláltmegvető bátorságú autós kaszkadőröket :)

Rocko- 2012.09.13. 22:02:31

@gyvy: kösz, nem kell guruló hoKKedli. :D

Hurri Kán 2012.09.13. 22:06:02

@Rocko-:
Én elgurulgatnék egy ilyennel horgászni. :)

NINJA 2012.09.13. 22:06:03

Audi A6 3,2 Quattro Avant = a tökéletes családi autó: nagy ,kényelmes ,biztonságos,és télen elmegy bárhova ahova egy átlag felhasználónak szüksége lehet.Az állandó összkerékkel kevés város-sok rövidtáv vidék használattal 10l átlaggal télen nyáron elmegy.

Invinoveritas 2012.09.13. 22:10:30

@Tie: Mister Nyakkendő! Érdeklődnék, volna-é esély rá, hogy privátban egy kis terepjárós eszmecserére összefuthatnánk? Egy ideje látom, hogy Landy-ket bűvölsz. Én meg a japán technikát és gondolkodást vágom és aknám is van mellé. Noch dazu némi szerszám is. Egy láda sör mellett benne lenék egy kis tapasztalatcserében.
Ui: számítógépműszerész vagyok, ide nekem minden elektronikus szemetet! Valahogy, majd csak megoldom! Toldóhüvely és forrasztópáka Rulez! Tisztelettel egy takony kölök Dél-Bácskából. (Motto: You can go fast, I can go anywhere!)Maradok tisztelettel: a piás Télapó.

Epercsibe 2012.09.13. 22:20:32

Többen írják, minek 4x4-es autó. Hát nem az lenne a normális, hogy az autó ne csak húzzon maga után két kereket, hanem mind a 4-et hajtsa? Szerintem meg az a nem normális, hogy egyesek félig lerokkant kétkerék hajtásossal járnak :) egy teljesítmény szint felett meg kell amúgy is a kiegyensúlyozott erő átadáshoz. No és ma az esőben is nagyot lehetett vele lépni, sem a tempós elindulás, sem a gázzal sáv váltás nem jelent problémát. 4x4-et mindenkinek :)

cztom 2012.09.13. 22:23:46

Szervusztok!

Remélhetőleg ha pickup teherautók szerepelnek majd a cikkben végre valahára nem felejtik el megemlíteni hogy az újabbik Mitsubishi L200 az egyetlen pickup, mely rendelkezik középső differenciálművel. Az összkerékhajtást száraz aszfalton is bátran használhatod, nincs lamella meg trutymó ami összezár (és ha jégen parkolsz összeég), csak olaj és fogaskerék.
Nem reklámnak szántam, hanem információnak.
Nagyon kíváncsi vagyok a cikkre.

Jó éjszakát!

Rodolfo63 2012.09.13. 22:26:32

www.youtube.com/watch?v=zeeM5Urxfog&feature=related

erősen WTF kategória :) kabrió gázos oltcit offroadozik

najó, sár meg hó nincs, de a románoknak valami nagyon megártott :)

wombat wombatovics wombatow 2012.09.13. 22:29:28

Van valakinek tapasztalata Nissan Patrol-lal? Ilyet keszulok venni, a masik jelolt a Toyota Land Cruiser, de a Nissan van elol a listan. Szoval melyiket?

GSX-R (törölt) 2012.09.13. 22:48:37

@Rocko-: GSX-R 1000 K9 4X4 SX4 GLX+ AC CD JLX-EL. Csak pár valós típusnevet-felszereltségszintet dobáltam össze. :D
(am meglestem, SX4 4WD-nek híjják' az összkerekest. Ezt már azért meg tudod emészteni? Nemám álmatlan éjszakáid lesznek miattam :D)

Rocko- 2012.09.13. 22:51:54

@GSX-R: há' a tárcsás húst jobban meg tudom emészteni.
(csak hogy témánál maradjunk. :) )

Invinoveritas 2012.09.13. 23:24:01

@wombat wombatovics wombatow: Nekem Terrano II van. hasonló korú és hasonló a technika. A Patrol 1998-tól 2.8, 6 henger, soros és intercooleres. Köradagolós és egy viszonylag egyszerű cucc. A technikai alapok azonosak=4 henger/6 henger és TDi a masina. Japán kaptafa, nagyon mellényúlni nem lehet: motor, váltó, hajtások, ha oké, akkor bele kell vágni:) Zsebbe nyúlós lesz gatyába rázni, de öröm a köbön, ha igénesebb autóbuzi vagy. Kérdés, mit szeretnél és mennnyiért? Hajrá, cippi legyen: üdv a piás Mikulás.

victor vacendak 2012.09.14. 09:20:47

@detomaso: A Forester nagyon jó autó (a régi rusztikus is az volt, a mai puhább pedig még jobb). Nem igazán SUV, mert annál sokkal többre képes (pedig az Impreza alapjaira épül). Viszont a 2.Od és a 2,5 szívóbenzin miatt nagyon lomha (annak ellenére, hogy a dízel és a manuál bezines viszkós). Sajnos az EU4 miatt az XT-t kivonták a piacról, pedig a manuális változat 7,1-et gyorsult. LPG-re alakítva ideális gép lenne...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.15. 04:17:20

Ha a cerka merete a problema akkor Ford F450 Ranch Edition, amire nem megy fel azt arrebviszi.D 8merfoldet mesz el vele egy gallonnal, az itt is sok azert.

Amugy barmilyen 4x4 es auto jo.

imittto 2012.09.15. 08:09:22

Gumi. Télire az az első, utána lehet hajtásláncról beszélni. Nekem egész nyáron szívta a véremet egy kollégám mikor a 7er-t megvettem hogy "télen szopni fogsz". Aztán mikor az első komolyabb hó leesett én húztam ki őket a főútig a céges parkolóból.

DonCiccio 2012.09.15. 10:06:27

A tanácsadó elegánsan kifelejtette a DUSTER-t. Pedig 4 misiből összkerekes, igénytelen öszvért kap. Télen-nyáron, esőben sárban. A téligumi pedig alap.

Rocko- 2012.09.15. 10:16:57

@visszakettopadlogaz: "Ha a cerka merete a problema akkor Ford F450 Ranch Edition"
a fenéket. F-750.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.09.15. 10:20:51

@DonCiccio: Nem az volt a cikk célja, hogy MINDEN összkerékhajtású személyautót megemlítsünk, hanem hogy egyáltalán felhívjuk a figyelmet arra, hogy ezer és egy olyan összkerékhajtású autó van, ami tökéletesen elegendő a júzerek 80%-ának, akiknek valójában semmi szükségük nagy pickupokra, meg terepjárókra.

Igen, a Dustert se neveztük meg, a Panda4x4-et, meg még vagy 50 másik összkerékhajtású autót sem.

imittto 2012.09.15. 13:45:23

@Tie: A pickup használók 80%-ának semmi szüksége az összkerékre. Ha a Navarra pl. elsőkerék hajtásos lenne kb. ugyanennyit adnának el belőle. Pont azért veszik mert akkora batár. Hiába jobb választás bármi amit itt leírtál, nem a használhatóság a szempont :)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.15. 19:19:02

Pedig jó is az terepjáró, igaz, terepen sose használom, túl szép ahhoz. Kiköltöztünk az agglomerációba, és a rövidebb utat pont nem takarítják télen, ezzel semmi gond, még az asszonynak sem. A kapumtól a garázsig 70m emelkedő az út, le sem takarítom róla a havat, csak lejárom. A költözést is ezzel csináltam, akármekkora utánfutót utána lehet kötni. Ma meg elhozott a csomagtartóban 400kiló Estrich-et. Ha meg kell, előzni is lehet vele rendesen, hála a V8-nak. Jó ha van ilyen is a garázsban.

pickapu 2012.09.15. 19:38:56

@imittto: Ezzel nem feltétlenül értek egyet, de több mint valószínű hogy nem is tartozom abba a 80%-ba.
Személy szerint nem nézem jó szemmel azt, hogy pickupot vesznek emberek, akiknek semmi szükségük rá és ugyanúgy értelmetlennek tartom az agyonextrázott bőrfoteles igavonókat.
Viszont véleményem és tapasztalatom szerint megvan az a réteg, akik nagyon jól ki tudják használni az kapcsolható 4x4-et a kisteherautójukon.

lrs 2012.09.18. 14:40:53

@Rocko-:
kicsit megkésve :)
Mert nincs felező csak rövid 1 + egyéb technikai tükrökkel elboldogul egy ideig ( főként a fék használatot értem rajta, lejtmenet vezérlés, dif zár szempontból).
Gumi sincs "normális" rajta tehát magas és keskeny. pl 7,5x16 vagy közeli.
De itt ( SUV ) nem is cél szerintem.
Arra jó amire átlagfelhasználónak kell, havas úton, laza talajon hétköznapi sofőr számára is biztonsággal vezethető.
Itt jön be, hogy hólánccal bármilyen elsőkeres elmegy pont úgy.
A hiba ott van amikor a tulaj ezt nem veszi figyelembe.
Érdemes megnézmi szerintem, hogy az első havas napok alatt elég rendesen látni árokban 4x4-es szgk-t.

Rocko- 2012.09.18. 19:37:33

@lrs: asszem a SUV kicsit több ennél. :)
de nem akarom túlmisztifikálni.

Dalton77 2013.01.29. 12:02:03

Szia!
Éppen autóvásárlás előtt állok, és nagyon örülök neki,hogy sikerült találnom egy ilyen részletes leírást, mint a Tiéd.

Igazából én csak városban használom az autót.
A "honda civic" tudom más kategória nagyon teccik, de gondolnom kell a télre is, mint például a mostani,hogy ha leesik ennyi hó, akkor se féljek közlekedni az autóval,hogy végighúzom valahol az alját, vagy fennakadok, két autót meg emiatt nem szeretnék fenntartani...Ezért arra jutottam,hogy jobb lenne valami magasabb terepjáró.A land rover freelander-t és a nissan qashqai-t néztem ki ezidáig.

Érdekelne a véleményed,hogy ha nagyrészt városban használom, heti 1szer megyek vele hosszabb távot, akkor Te melyiket ajánlanád? Ha esetleg tudsz jobbat írd meg légyszi.

Előre is köszi a választ!
süti beállítások módosítása