HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Akik mögött soha!

2013.06.26. 12:13 Tcomment

Címkék: közlekedés

Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

652 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr485378880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzu 2013.06.27. 15:33:27

@Dr. Sün: Ha szabályos vagy, és szerinted a belsőben haladás szabálytalan, akkor nyilván te jobbra tartasz. Tehát szépen szabályosan jobbratartva elhaladsz a belsőben szabálytalanul lassan haladó mellett, anélkül hogy egy másodpercre is feltartana.

Transylvanianmixedgrill 2013.06.27. 15:34:18

@cenzuratroll bosszanto:

Lehet, hogy lemaradtam a vita elejéről! :D
Nekem úgy tűnt, hogy az egyik azt próbálja elmagyarázni a másiknak sikertelenül, amiről én beszélek! ;)

egyhatosmotor 2013.06.27. 15:34:33

@cenzuratroll bosszanto:

ennyi, jól mondod.

De transzigirl kedvéért, az eset: lakot területen belül megyek a megengedett maxxszal és a mögöttem lihegő majmot, aki gyorsabban akarja tolni neki, nem engedem el. Pontosabban szólva leszarom, hogy mit gépészkedik mögöttem, majd megoldja.

Shadowbull 2013.06.27. 15:35:43

@egyhatosmotor: "a mögöttem lihegő majmot, aki gyorsabban akarja tolni neki, nem engedem el. "

Miert nem?

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 15:35:46

@qwertzu:

Az nem jó. A másiknak le kell menekülnie.

EGÓÓÓÓÓÓ...

egyhatosmotor 2013.06.27. 15:36:40

@Shadowbull: olvass vissza, le lett írva párszor

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 15:38:02

@Shadowbull: Leírta feljebb: "Mert sokszor nincs kedvem." :)

egyhatosmotor 2013.06.27. 15:40:37

@Dr. Sün:

pontosabban, nincs kedvem a szabálytalankodó kedvéért nekiállni manőverezni.

Neki fontosabb, hogy rohanjon, hát oldja meg.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 15:40:41

@qwertzu: Ez szokott lenni a megoldás. Csak az a probléma, hogy jobbról nem szabad elözni, tehát a szabálysértését egy másikkal tudom kivédeni. Meg veszélyes is, hiszen aki nem figyel hátrafelé sem, az jobbra biztosan nem, és lehet hogy simán rámhúzza közben.

Shadowbull 2013.06.27. 15:41:16

@egyhatosmotor: ja, lakott teruleten belul. ott asszem nem is kell.

qwertzu 2013.06.27. 15:41:52

@Dr. Sün: De, lakott területen el lehet haladni jobbról a folyamatosan belsőben menők mellett.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 15:42:40

@Shadowbull: Ha valaki jön hátulról, akkor már ki kell menni. Ha nem jön senki, akkor lehet a belsöben haladni.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 15:43:41

@qwertzu:
Azért tegyük hozzá, ezeknek mindegy, hol megy a másik. Ha a háromsávoson 70 a max, külső 80-as, középső 85-ös, belső 90-es tempóval pörög, akkor is nem egyszer van olyan zseni, amelyik még a külsőben is le akar tolni.
Ezeket nem a sebesség érdekli, hanem a bizonyítási vágy.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 15:44:49

@qwertzu: A folyamatosan haladók mellett lehet. De sokszor egyedül szokott lenni a belsösávbérletes.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 15:45:37

@Dr. Sün:

Kevered. Lakott területen belül ezt elhaladásnak hívják. Szép is lenne, ha megáll a belső, akkor a külsőknek is le kellene állni?

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 15:46:07

@Dr. Sün: És persze, ha kialakultak a sorok, beállt a forgalom sebessége, akkor nem is lenne értelme próbálkozni gyorsabban menni.

qwertzu 2013.06.27. 15:48:54

@Dr. Sün: El. Lehet. Haladni. Mellette.
Benne van a kreszben. Nem a sor folyamatos a belsőben, hanem a belsőben folyamatosan haladó jármű mellett lakott területen elhaladhatsz.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 15:51:11

@cenzuratroll bosszanto: Valóban, igazad van.
Az elhaladás-elözés szerintem a Kreszben sem tiszta:
"Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
Tehát a másik sávon elözést emleget, nem elhaladást. Jobbról elözni meg nem szabad.

Viszont:
"Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni"

Itt meg már elhaladás van írva :)

egyhatosmotor 2013.06.27. 15:51:57

Amúgy ha járok pl. csepeli szabadkikötő úton, ezt mindig megtapasztalom:

Megyek a külső(!) sávban 70-nel, mikor nagy gázzal mögémesik a paraszt. Pár mp-ig tolni akar, aztán nagy agresszív mozdulattal berántja a töküres belsőbe és 90-nel elporzik.

És ezek után én vagyok hülyének kikiáltva? :D

Elijah_Baley 2013.06.27. 15:53:55

láccik, nyáriszünet van a sulikban, sok troll itt szórakozik :)

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 15:54:22

@Dr. Sün:

Vannak ilyenek a KRESZ-ben.
Viszont nem a szavakon kell lovagolni, hanem közlekedni, oszt annyi.
Kétlem, hogy a rendőr megállítana azért, mert elmész a belsőben haladó mellett.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.06.27. 15:56:28

@Dr. Sün: Mit nem értesz? Ha balról "kerülöd" előzésnek számít, és mivel jobbról tilos előzni, jobbról elhaladásnak minősül. Előzni csak balról lehet.

qwertzu 2013.06.27. 15:56:52

@cenzuratroll bosszanto: ennyi.
A másik kedvenc, amikor 50-el megyek a piros felé, és azt akarja hogy engedjem el. És fél percig dudál, villog, míg oda nem érünk a piroshoz. Majd beállok negyediknek a sorba és várunk még 1 percet, hogy zöld legyen.

Birkesz 2013.06.27. 15:57:30

@Sztavrosz_: ...és csakis lakott területen belül...

Birkesz 2013.06.27. 15:58:11

@Birkesz: mármint: csakis lakott területen belül lehet elhaladni a másik mellett jobbról

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:00:32

@qwertzu:

Jó dolog a vezetés.
Engem megnyugtat a sok őrjöngő.

@Birkesz:

Lakott területen kívül is lehet. Az más kérdés, hogy szabad, vagy nem....

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:02:40

@Birkesz:
Feljebb lehet az ingerküszöböm...

Transylvanianmixedgrill 2013.06.27. 16:02:45

@egyhatosmotor:

Akkor nagyon egyszerű a válasz: ha most elkapna a rendőr, szabálytalannak vélne téged? Nem hiszem. És téged senki SE KÉNYSZERÍTHET szabálytalanságra. Neked 70-et mutat a sebességmérőd, amit a műszaki vizsga alkalmával egyszersmint hitelesítettek, neked az a mérvadó, pont, nem az ő órája. Pont. Ez olyan mint a már említett kormánycsapkodó, toporzékolós figura, aki ledudálja a fejem, mert előtte állok és én nem mentem át a piroson, pedig ő még át akart rajta menni.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 16:02:49

@Sztavrosz_: Nem teljesen. Jobbról elhaladni csak lakott területen belül szabad. Jobbról elözni meg néhány esetben lehet, azok tételesen fel vannak sorolva a Kresz-ben.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.06.27. 16:05:57

@Dr. Sün: Akkor most mégis érted vagy nem? A jobbról elhaladás csak lakott területen belül értelmezhető fogalom. Ezért írják az egyiket előzésnek a másikat meg elhaladásnak. Hogy érezd te is a különbséget.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 16:06:44

@qwertzu: Inkább olyan szokott lenni, hogy menne egyenesen, de neki piros van, a jobbra kanyarodósávon meg zöld. Én kanyarodnék, de szépen, 15-el gurul a pirosa felé, és nem tudok elmenni töle. Várhatok plusz egy ciklust, mert lusta volt.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.06.27. 16:08:28

@Sztavrosz_: Hogyne érteném. A jobbról elhaladást a kresz elhaladásnak hívja, ha a belsö sávban áll egy autó a lámpánál, és egyenesen menne tovább, de elözésnek, ha ugyanebben a helyzetben balra kanyarodna.

Birkesz 2013.06.27. 16:11:56

@Dr. Sün: hát, ez nem így van. Folyamatosna haladó jármű mellett ha elmész (lakott területen), az az elhaladás:
"Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas [...] úttesten [...] gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni [...]. Az ilyen módon haladó jármű mellett [...] fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni"

Birkesz 2013.06.27. 16:15:54

@Dr. Sün: Vagyis felesleges az "áll egy autó" kikötés. Ha egyenesen megy, akkor is elhaladsz mellette.

weres 2013.06.27. 16:16:20

vannak ismerős esetek valóban. a cikk szuper ;)
'aki nem hagyja magát kategória' talán a legveszélyesebb az emberi életre. az alapvető baj az, hogy sokan nincsenek tisztában, hogy a hülye kis játékaik nem viccesek egy értelemmel megáldott halandó számára :P nem versenyezni akarunk, hanem haladni!
még talán külön kategória lenne a vw konszernes/német autós sznob. pl aki autópályán a belső sávban halad lassabban, mint a nagy átlag, villogok neki és megsértődve ugatni kezd, kimegyek, jobbról megelőzöm/elhaladok mellette és ott is maradok a külsőben, mert én ismerem a jobbra tartási kötelezettséget. majd egy kamionos előzés miatt utolér sok perc múlva és a patkány hadonászva villog és ugat.....na ilyenektől tudok hányni. az okos, nem fogja fel én miért villantottam rá, de én nyilván feltartom direkt a kamion mögött..... vagy az audis Fittipaldi, aki tolja neki, mint barom a pályán, mert neki kötelező. én 145tel haladok óra szerint, ami kb valós 130-135. közeledik nagy révvel és meg is előz, majd trafit látva besatuzik 130ra a belsőben én meg röhögve a rendőrökkel együtt :D elhaladok mellette 145tel ugyanúgy, majd persze ismét benyomja a nitrot......
az indexet nem használók is igen érdekes faj, főleg, amikor előzés közben akar balra kanyarodni vagy bejönni elém szintén előzni. az egy dolog, hogy a tükörbe nem néz, de legalább jelezné előre a szándékát......

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:17:03

@Dr. Sün:

Vagy csak nem ismeri a környéket, nem tudja, hogy bevált a segédlámpa, vagy egyszerűen elbambult. Mi múlik a késésen?
Győzike főcím?

muhi 2013.06.27. 16:20:39

@siita75: van neki, csak rájött, hogy kevesebbet is költhet. Nem kell érte szeretni, persze, de még mindig jobb, mint az USA-ban gyakori hypermilerek, akik képesek leállított motorral, kormány- és fékszervó nélkül kigurulni a hosszú lejtőkön, meg felhúzott ablakkal, légkondi nélkül, töksötétben is világítás nélkül tapadni a kamionokra úgy fél-egy méter követési távolságot tartva.

weres 2013.06.27. 16:20:55

ja, a mellékutcából jobbra úgy kikanyarodó is kellemes meglepi, aki nem néz jobbra, miközben ne adj isten előzök éppen és satuzva éppen lefékezek, mire ő megrémülve nekem esik, holott neki kellene körültekintően kikanyarodnia, de ezt nem fogja fel, meg észt nem osztanak gyökérországban

Bordás őrnagy 2013.06.27. 16:22:47

Kedveseim!

Nagy élvezettel olvasom a hozzászólásokat. Hihetetlen milyen színes ez a világ. Mindenki tolja az észt, de senkinek nem jutott még eszébe, mennyivel egyszerűbb lenne, ha mindenki úgy vezetne, ahogy megtanították neki akkor, amikor még a jogosítványért küzdött. És ami a legérdekesebb mindenkinek ugyanazt tanították, mindenki ugyanaz alapján vizsgázott (kivéve, aki vette a jogsit) és ezt az érdekes dolgot úgy hívják, hogy KRESZ. Senkit sem úgy engedtek ki az utakra, hogy amit itt tanultál azt felejtsd el és "küzdj vagy meghalsz". Ezt kéne végre mindenkinek az eszébe vésni, mert mennyivel könnyebb lenne mindenkinek. Ehelyett mi van? A nép nagyobbik (baromabb) fele "leszarom a KRESZ-t, csak hátráltat" (valójában fogalma sincs mi áll benne) módon áll hozzá a dologhoz. De kérdem én, miért? Miért van erre szükség? Nem az a cél, hogy épen, egészségesen érjünk el A-ból B-be. De. Akkor mi a szarért kell itt okoskodni. Tartsa be mindenki a szabályokat és kész. Még akkor is ha néha faszság. Ne mi bíráljuk felül azokat! Majd megteszi az, akinek ez a dolga (na nem mi, mezei sofőrök). Úgy szeretem az okosokat, akik megmondják a tutit, de KRESZ könyvet azóta sem láttak mióta levizsgáztak. Ha tehetném 3 évente mindenkit köteleznék újra KRESZ vizsgára, aki megbukik, egy időre búcsúzik a buliból. Ennyi. Úgyhogy kedveseim, szeressétek egymást és forgassátok, de inkább tartsátok be a KRESZ-t! Mindenkinek jobb lesz. Azaz nem mindenkinek, mert kedves újságíró barátunk és a közlekedési rendőrök is munkanélküliek lesznek. De bánja kánya! Legalább tovább élünk!

UI.: De addig is míg mindenki megtanulja, használjuk az indexet és a zebránál ha valaki meg áll, akkor ne hajtsunk el mellette, hanem álljunk meg, mert egy részt csúnya (szabálytalan), más részt gondoljon arra, hogy akár kedves hozzátartozóját repíthetné 30 m-rel távolabb.

Elijah_Baley 2013.06.27. 16:27:57

@weres: ja, ez felettébb kellemetlen dolog, én is megcsináltam eccer...
ha jobbegyen nem kezd el halálfélemében üvölteni a barátnőm, simán kiütöm az épp előzésben lévő kertvárosi békávébuszt :)

weres 2013.06.27. 16:37:38

@De gustibusaut bene, aut nihil: hasznosak a nők, ebben is :D
velem is előfordult 2-3szor, hogy holt térből nem vettem észre a dolgokat :P, de szerencsére voltak mellettem :D és szóltak ;)

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:39:06

Hogy eltűnt mindenki.

Vége a munkaidőnek.
Jaj, egész nap megszakadtam...
Jaj, kidolgoztam a belem...
Jaj, rohanni kell haza...

Elvtársak, a fizetés pont annyi, amennyit a "munkátokért" érdemeltek.

soseleszekelső 2013.06.27. 16:45:33

@egyhatosmotor:

"Pont az előbb mondtad, hogy eltérő lehet az autókban az érték, akkor meg mit pattogsz? fogadd el, lazulj el :)"

Hahó, itt a lényeg, amit nem értesz meg már lassan egy napja.
A műszerek nem pontosak sem a tiéd, sem a másiké, épp ezért nem vagy TE felhatalmazva, hogy eldöntsd, ki a gyorshajtó, ki a szabálytalan.

Lehet, hogy a te órád a szar, és AZT HISZED, hogy a max megengedettel mész, közben meg valójában 10%-kal kevesebbel haladsz. És szabálytalanul akadályozod a mögötted jövőt.

Ha gyorsabban jön mint te, el kell engedd, ennyit mond a a szabály, a többit majd eldönti a rendőr.

És nem, sehol nincs leírva a kreszben, hogy "óra szerinti km/h" a sebességkorlátozás. És azt sem mondja, hogy a TE órád szerinti km/h a korlátozás.
Talán épp ezért nem is úgy mérik, hogy lefényképezik a kmórádat, hanem megmérik a sebességed egy hiteles műszerrel.

Elijah_Baley 2013.06.27. 16:45:49

@weres: jaja.. csak amíg a gyakorlatban meg nem tapsztalod, nem jut eszedbe :)

HakapesziM 2013.06.27. 16:47:15

@Bordás őrnagy: Az a gond szerintem ezzel, hogy régen rossz ha valaki egy forgalmi szituációban a KRESZ - könyv paragrafusain töri a fejét.

Valaki megszerzi a jogsit, és szerencsés esetben a tanfolyamon tanultakat elmélyíti, részben, gyakorlati okokból felül is írja a évek során szerzett tapasztalat.
Ismerek én olyat, aki mindent - majdnem mindent, mert a szabályok nem kis része nem számszerűsíthető, szubjektív elemeket tartalmaz - betart, és rémisztően rosszul vezet.

Nem KRESZ probléma ez, hanem emberi, viselkedési. Nézd meg, egész nap vitatkoznak azon, most le kell húzódni vagy sem ha gyorsabb jön? Hát mibe kerül jobbról elmenni? Vagy mibe kerül lehúzódni? Ez egy ekkora probléma?

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:48:24

@Birkesz:

Mit kéne irigyelni?

A lúzerséget? Övék, vigyék.
A bejárást? Itthon dolgozok, ha autóba kell ülnöm, akkor ráérek, nem rohanok.
A fizetést? "Megdolgoznak" érte.
A sírást? Zsigerből jön belőlük.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:53:41

@soseleszekelső:

Itt a következő zseni.

"Lehet, hogy a te órád a szar, és AZT HISZED, hogy a max megengedettel mész, közben meg valójában 10%-kal kevesebbel haladsz. És szabálytalanul akadályozod a mögötted jövőt."

Segítek. Két dolgot kell nézned.
Az egyik az út szélén egy kerek tábla, piros keret, fehér alap, benne egy szám.
A másik a km órád mutatója, ahová a vége mutat, az a lényeg. (Digiben kiírja)

Itt a lényeg. Ha a két szám egyezik, akkor a lőtéri kutyát sem érdekli, hogy a másik siet. Semmiféle akadályozásról nincs szó, ha kicsit figyelmesebben elolvasod a fentebb írtakat, és meg is érted, akkor rájössz, miről ment a vita.

Egy kicsit valóban bonyolódhat a dolog, lakott területen belül nincs mindenhol tábla, így kicsit meg van nehezítve a dolgod, mert arra is kell figyelned, hogy az ilyenkor érvényes sebességet a fejed mélyéből kell előásnod, és azt kell hasonlítani az órádon láthatóval.

Szóval ha egyeznek, fent említett eb ...

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 16:54:49

@soseleszekelső:

"Ha gyorsabban jön mint te, el kell engedd, ennyit mond a a szabály, a többit majd eldönti a rendőr."

Kérhetnénk a paragrafus számát. Csak ellenőrizendő, hogy ki a buta.

soseleszekelső 2013.06.27. 17:03:28

@cenzuratroll bosszanto:
Tessék, most rakom be harmadszorra. Az utolsó mondatrészen megy a szájkarate.

36 (4)

(4)221 Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

Cefrekecske 2013.06.27. 17:05:25

@egyhatosmotor: Nincs kedved? Te buzi fasz. Az ilyeneket büntetném ameddig bele nem feketednek. Jobbra tarts van autópályán parasztkám!

soseleszekelső 2013.06.27. 17:08:03

@cenzuratroll bosszanto:

Sebességkorlátozásról meg ennyit ír:
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

Hol van ebben, hogy óra szerint?

Amúgy lemaradtál az elejéről. Onnan indult (tegnap), hogy egyhatos kijelentette, hogy ő a saját órája alapján eldönti, hogy ő mindig pontosan a megengedett maximummal közlekedik és ezért senki ne akarja őt megelőzni. És akiről ő úgy gondolja, hogy a megengedettnél nagyobb sebességgel halad (értsd, nála gyorsabb), azt egyrészt nem kell elengedje, másrészt nincs is kedve.

Cefrekecske 2013.06.27. 17:17:37

@egyhatosmotor: Normális ember úgy hajt ahogy a forgalom megkívánja nem "tördeli szét" mert ő a nagy becsületes. Faszom ki van az ilyenekkel mint te.

weres 2013.06.27. 17:23:55

mondjuk az a 'kisgyerek' is okos volt, aki bejött elém, majd 40nel gurulgatott és fékezgetett rá, ha közelebb mertem menni hozzá, hogy vegye észre magát, fel is basztam magam rendesen. mert persze bűntudat nélkül keménykedett tovább.....
(az elmúlt 10 évben látszik, hogy nemigen nevelik meg a gyerekeiket a szülők, mondjuk mit várunk azoktól, akik 'azért szültem, hogy legyen kit elkényeztetni' vagy 'ezzel láncoltam magamhoz a pénzeszsákot' stb....)
biztos egyhatos is ilyen okos :X

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:25:02

@soseleszekelső:

Maximális sebességgel megy.
Próbáld összeegyeztetni.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:28:19

@Cefrekecske:

Város.
Figyelmesebben olvass.

@soseleszekelső:

Így van, és lemaradtál arról, hogy ha max. sebességgel megy, akkor semmit sem tudtok felmutatni, ami szerint kötelező lenne, hogy elengedjen.
Az ő döntési joga, ha a belsőben megy, és kockáztatja a büntetést a jobbratartás elmulasztásáért. Ezt a magasabb sebességeddel nem tudod felülbírálni.

Még valami?

soseleszekelső 2013.06.27. 17:32:28

@cenzuratroll bosszanto:
1. SZERINTE maximális sebességgel megy (erről szól a nem pontos és nem hiteles az órája rész)
2. Most kérlek te mutass egy paragrafust, ami arról szól, hogy csak azt a gyorsabban jövőt nem akadályozhatja, aki a maximális megengedettel jön.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:35:55

@soseleszekelső:

1. És mint azt is megtárgyalták, csak lemaradtál róla, mindenkinek a saját órája a hiteles, nem az, hogy te mit hiszel róla.

2. Ő is a maximális megengedettel megy. Az, hogy te mögötte mit hiszel, az teljesen irreleváns, a kutyát sem érdekli, hogy rossz az órád, és nem a valós sebességet mutatja.

Még valami?

soseleszekelső 2013.06.27. 17:36:00

@cenzuratroll bosszanto:

Ha elismered, hogy szabálytalan, hogy a belső sávban marad (kockáztatja a büntetést a jobbra tartás elmulasztásáért), akkor közeledünk.

Ő ugyanis azzal érvelt, hogy ő szabályos, és ezért a szabálytalan (szerinte gyorshajtó) kedvéért nincs kedve jobbra tartani, ezért "leszarja".

És ezt próbáljuk (hiába) megértetni vele, hogy így ő is szabálytalan (amellett, hogy bunkó is).

soseleszekelső 2013.06.27. 17:38:53

@cenzuratroll bosszanto:

Fordítva ülsz a lovon.
Az, hogy nem hiteles az órája, meg az enyém sem, az nem azt jelenti, hogy akkor az ő órájához kell igazodni, mert ő van elöl.
Hanem azt, hogy a saját órája alapján nincs joga elbírálni, hogy én szabályosan vagy szabálytalanul jövök-e mögötte gyorsabban.
Gyorsabban jövök (ez objektív, mert utolérem), nem akadályozhat.

Még valami?

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:39:59

@soseleszekelső:

Lényegtelen. Az, hogy ő szabálytalan, az a te esetedben nem jogosít fel arra, hogy szabálytalankodj, és max. sebességhatár felett megpróbáld letolni.

Magyarul:
Honnan tudod, hogy merre megy? Le akar kanyarodni balra, és máris nem szabálytalan.
Hiedelmeid ismételten nem számítanak a közlekedésben.
Hogy még jobban értsd, más szabálytalankodása téged nem jogosít fel a szabálytalankodásra.

Még valami?

soseleszekelső 2013.06.27. 17:40:37

@cenzuratroll bosszanto:
Kérek szépen egy paragrafust, hogy a saját óra a hiteles.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:42:07

@soseleszekelső:

Mint ahogy téged sem jogosít fel arra, hogy nekem a te órádat kell figyelembe venni, mert te mész hátul.

A saját órájával saját magát bírálja el. Ha a bírálat eredménye az, hogy az óráján látható szám, és a maximális megengedett sebesség azonos, akkor senkit nem érdekel, mit hiszel mögötte.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:42:36

@soseleszekelső:

Ha hozod, hogy a tiédet kell hitelesnek tekinteni.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:43:32

@soseleszekelső:

Próbáld már meg a saját gondolataiddal megfogalmazni, hogy vezetés közben kinek az óráját kell hitelesnek tekintenem.

soseleszekelső 2013.06.27. 17:44:12

@cenzuratroll bosszanto:
Figyu, ennek így nincs értelme, mert lemaradtál az elejéről.

Onnan indult, hogy ő kijelentette, hogy ő eldönti, hogy ki a szabálytalan, és aki szerinte szabálytalan, azt leszarja, mert azt nincs kedve elengedni. De ő szabályos, mert egyrészt az ő órájához kell a világnak igazodni, és különben is, nincs jobbratartási kötelezettsége (de ha van is, mégsincs, mert nincs kedve).

És ez így nettó hülyeség.

Nem arról volt szó, hogy van normális indoka, hogy ne engedje el, vagy bárki le akarná tolni.
Nem ismert egy fél szabályt, helyette kitalált egy másik felet és az alapján ő leszarja, hogy mi van mögötte.

Ennyi.

soseleszekelső 2013.06.27. 17:47:31

@cenzuratroll bosszanto:
Nem nehéz. Egyikünké sem hiteles. Én megyek az enyém szerint maximummal, vagy a GPS-em szerint maximummal, vagy a stopperem szerint maximummal, de ez alapján nincs jogom eldönteni, hogy a mögöttem gyorsabban jövő szabályos-e vagy nem. Az a rendőr dolga. Nekem az a dolgom, hogy ne akadályozzam, ha gyorsabb.

soseleszekelső 2013.06.27. 17:49:05

@cenzuratroll bosszanto:
Még egyszer.
A saját sebességedet meghatározod a saját műszered alapján, ahogy gondolod.
De nem hatalmaz fel semmi arra, hogy eldöntsd, hogy a mögötted jövő mehet-e nálad gyorsabban vagy sem.

Vili?

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:49:38

@soseleszekelső:

Csak hogy okosodj:

92. § (1) A sebességmérő a jármű tényleges sebességénél - 20 km/h sebesség felett - kisebb értéket nem mutathat.
(2) Az autóbuszt, valamint az olyan N kategóriájú járművet, amelynek megengedett legnagyobb össztömege az általa vontatható pótkocsi megengedett legnagyobb össztömegével együtt a 3500 kg-ot meghaladja - a (3) bekezdésben meghatározott kivételekkel - menetíró műszerrel (a továbbiakban: tachográf) kell felszerelni.
(3) Nem kell tachográffal felszerelni a (2) bekezdésben meghatározott olyan járművet:
a) amelynek tervezési sebessége nem haladja meg a 30 km/órát;
b) amelyet - az üzemeltetési cél és az üzemeltetési mód alapján, az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaival összhangban - külön jogszabály mentesít a tachográffal való felszerelés kötelezettsége alól;
c) amelyet kizárólagosan belföldi forgalomban a ca)-cf) pontokban meghatározott valamely üzemeltetési célra használnak:
ca) legfeljebb 17 személy szállítására alkalmas autóbusszal történő személyszállítás,
cb) közszolgáltatási feladatot ellátó költségvetési szerv (intézmény), valamint önkormányzat üzemeltetésében lévő járművel történő - közúti közlekedési szolgáltatásnak nem minősülő - szállítás,
cc) a jármű telephelyétől számított 50 km-es körzetben történő mezőgazdasági áruszállítás,
cd) állati hullák vagy hulladékok szállítása, az erre a célra kialakított járművekkel,
ce) élő állatok szállítása helyi értékesítési vagy feldolgozóhelyre,
cf) közúti járművezetők képzése.
(4) A (2) bekezdésben meghatározott, 2002. január 1. napja előtt forgalomba helyezett gépkocsikra 2002. december 31. napjáig kell a tachográfot felszerelni.

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:52:22

@soseleszekelső:

Na még egyszer. Ha maximális sebességgel megyek, akkor semmit nem tudsz mutatni, ami előírja nekem, hogy lemeneküljek az útról, mert jön hátul egy barom.

"Nem nehéz. Egyikünké sem hiteles. Én megyek az enyém szerint maximummal, vagy a GPS-em szerint maximummal, vagy a stopperem szerint maximummal, de ez alapján nincs jogom eldönteni, hogy a mögöttem gyorsabban jövő szabályos-e vagy nem. Az a rendőr dolga. Nekem az a dolgom, hogy ne akadályozzam, ha gyorsabb. "

Tényleg nem nehéz. Mégsem érted. Te mész a te órád szerinti maximális sebességgel, és nincs jogod eldönteni azt, hogy az előtted lévő nem ugyanezt teszi a saját órája szerint.

Kezded felfogni?

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 17:56:25

@soseleszekelső:

"De nem hatalmaz fel semmi arra, hogy eldöntsd, hogy a mögötted jövő mehet-e nálad gyorsabban vagy sem. "

Ebben speciel igazad van, de semmilyen szabályt nem tudsz felmutatni arról, hogy nekem kell elősegíteni a te szabálytalan vezetésedet.
Ha szabálytalan vagy, előzöl. Senkit nem érdekel, de azt nem várhatod el, hogy gyorsabban menjek, vagy sávot váltsak azért, mert neked az tetszene. És erre szabályt sem tudsz felmutatni, ha lenne, már tegnap bemutatjátok, de két nap alatt sem sikerült, úgyhogy vagy kikerülöd az előtted haladót, vagy megelőzöd. Még valami. Az előzés feltételeit az előzőnek kell megteremteni. A KRESZ előírja, csak akkor kezdheted meg, ha meggyőződtél arról, hogy időben visszaérsz, nem veszélyeztetsz, és akármennyire fájlalod, ha előzés közben túlléped a megengedett sebességet, akkor nem előzhetsz.

Még valami?

Buntmetall 2013.06.27. 17:59:51

@egyhatosmotor: "A többi fasz meg le van szarva, megoldja valahogy."

Azért nagy okosságodban arra is gondolhatnál hogy lehet a gyorshajtónak oka van a sebességet túllépni. Itt nem arra az okra gondolok hogy kész az ebéd és kihűl. Én már vittem elkékült fuldokló gyereket kórházba nem éppen 130-al mentem a pályán... Szerintem meddig gatyáztam volna ha kijössz elém és szándékosan feltartasz? Hidd el hogy ha te kerülsz elém ilyen helyzetben az életed és akár a családod élete árán is meg fogom oldani hogy eltűnj előlem. Ezt azért tartsd a kis buta fejedben mielőtt nekiállsz egy gyorsabban érkező autóval köcsögösködni! Ha ilyen idióta vagy előbb-utóbb ráakadsz az emberedre. Egyrészt megölhetsz mást a butaságoddal, másrészt te is meghalhatsz. Megéri ez neked???

cenzuratroll bosszanto 2013.06.27. 18:03:49

@Buntmetall:

Nem lehet oka. Ha túllépi, saját felelősségre teszi.

soseleszekelső 2013.06.27. 18:10:27

@cenzuratroll bosszanto:

Utoljára.

"ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

Senkit nem érdekel, hogy kinek mit mutat az órája, ki mennyivel megy, ki szabályos, ki nem. Gyorsabb, vagy nem.

weres 2013.06.27. 18:11:21

@cenzuratroll bosszanto: ' Az előzés feltételeit az előzőnek kell megteremteni.'

a kresz ezt nem éppen így fogalmazza meg, hanem hogy segíteni kell az előző autót a mihamarabbi végrehajtásban. van aki ezt gázelvétellel segíti, ha a helyzet úgy kívánja

Thanathos 2013.06.27. 18:21:57

Sokan az utakon élik ki a frusztráltságukat.
Sosem értettem mi a jó a másik szívatásában.
Mondjuk engem nem érint mert kevesen tudnak keresztbe tenni egy előzésnél, arra meg rá szoktam készülni, de próbálkozás sok van.
Segítsük és ne szívassuk egymást!
Ha valaki siet, hadd menjen!
Nem tartja be a korlátokat? Mi közöd hozzá?
El kell engedni és elősegíteni a haladását.
Magam mellett beszélek mert mindig gyorsan autózom, de mindenkinek jobb ha szem előtt tartja a leírtakat.

csárlszbrunzol 2013.06.27. 21:21:40

@Thanathos: Sokan az utakon élik ki a frusztráltságukat.
Sosem értettem mi a jó a másik szívatásában.
Mondjuk engem nem érint mert kevesen tudnak keresztbe tenni egy előzésnél, arra meg rá szoktam készülni, de próbálkozás sok van.
Segítsük és ne szívassuk egymást!
Ha valaki betatja a szabályokat, hadd menjen!
Betartja a korlátokat? Mi közöd hozzá?
Nem kell letolni, hanem elősegíteni a haladását.
Magam mellett beszélek mert jobbára szabályosan autózom, de mindenkinek jobb ha szem előtt tartja a leírtakat.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2013.06.27. 21:41:07

Nem indexel
Telefonal

A tobbi mindegy. Cigit autobol kidobo, autopalyan kozepso savban meno, stb

1000rörö 2013.06.27. 21:43:04

Az újkori téjeccsevirágokat is fel lehetett volna sorolni, kinek az adófizetők vettek egy bazi nagy traktort ami üressen-rakottan meg vagy 50-el. Ez már neki fénysebesség és természetesen szédül is már, ezért azt hiszi, hogy ő a legyőzhetetlen kinek a fénysebesség is csak jelenthet.

Thanathos 2013.06.27. 22:08:22

@csárlszbrunzol:
Egyetértek. Nem szoktam senkit letolni az útról, főleg nem a szabályosan közlekedőket.

_krampampuli_ 2013.06.27. 22:45:20

Aki mögött soha?
Szinte a legeslegrosszabb, aki a még épp' csak megjelenő alig-ködben felkapcsolja a ködzáró lámpát (ha teheti, kettőt).
Arról az esetről beszélek, amikor a helyzetjelzőt is bőven meglátni 500 méterről is, nem a tejködről, ami évente amúgy is csak pár alakalommal szokott lenni.
De még a tejködben is illik lekapcsolni, miután valaki utolér engem, és nyilvánvaló, hogy tud rólam...

Folyamatos refletorvillogtatásra némelyik idióta lekapcsolja, miután utolértem. Ha nem, akkor pár percre leállok valahol, mert nem vagyok hajlandó ilyen kretén mögött autózni.

sxw 2013.06.28. 03:16:44

Az ok nélkül fékezőknel van egy alcsoport aki minden szembejovore fékez egyet
En Angliában vezetek kamiont es itt még van egy csodás típusa a hülyéknek az autópályára felhajtáskor gyorsítósavban lassító

Szupergyuri · http://borsomegaheja.blog.hu 2013.06.28. 11:12:03

én egy nyavajás fajtától menekülök, a Renault Tháliásoktól...

főleg a régebbi verzióstól.

Nézd meg, ők egyesítik az összes idióta tulajdonságot, azon kívül hogy szélsőségesen ronda autó, a vezetőik is életképtelenek.

D3viáns 2013.06.28. 14:32:29

@egyhatosmotor:
Te teljesen más kategória vagy mint az összes többi kommentelő. Az hogy önkéntes rendőr vagy, az az első hozzászólásodból már napnál világosabban látszott. Azóta annyi történt a "leszarom..." kezdetű ámokfutásodnak köszönhetően, hogy önkéntes századosból lefokoztad magad önkéntes rendőrszakközépiskolai hallgatóvá. A te sorsod mindenképpen az, hogy csúfosan eltűnsz a visszapillantóban, csak addig okozol pár kellemetlen percet a többieknek és magadnak is.
A hozzáállásodon úgy tűnik nem lehet változtatni, viszont azt vedd tudomásul, hogy akármennyire is a kresz könyv van lekicsinyítve kiragasztva a napellenződre, ha gebasz van körülötted, abban nagyon nagy felelősséged van. Hiába mentenek fel, hiába nem te vagy a hunyó a passzív geciskedéseddel és a magyarázataiddal, objektíve benne vagy, mert túl sok a "leszarom" kezdetű gondolat a fejedben a közlekedést illetően. Sorry.

D3viáns 2013.06.28. 14:36:33

@Bordás őrnagy:
Tisztelt Bordás Őrnagy úr,
Önnel előfordult már, hogy egy szabálytalanul rakodó teherautó miatt csak úgy tudott volna elférni az úton, ha átlépi a záróvonalat és mondjuk pont nem volt szolgálatban?
Illetve előfordult már, hogy elromlott egy lámpa és folyamatosan pirosat mutatott?
Válaszát előre is köszönve maradok kiváló tisztelettel:
D3viáns

D3viáns 2013.06.28. 14:52:38

@cenzuratroll bosszanto:
Nem erről van szó. Hanem arról, hogyha az argentin válogatottal focizol a Városligetben, tőled rendszeresen elpattan a labda, és Lionel Messi azt mondja hogy te inkább állj be a kapuba, akkor nem szerencsés fórumon puposkodni hogy az alkotmány szerint neked a Városligetben ugyanolyan jogod van elöl játszani. Bekullogsz a kapuba, és várod a gólt.
Plankton.

D3viáns 2013.06.28. 15:11:26

@qwertzu:
Igen, ezzel semmi gond nincs, ha oda ki lehet menni.
Viszont az ilyen népnevelők, akik valójában nevelni akarnak, a szabály csak arra kell nekik hogy az ő értékrendjük szerint tiszta legyen a lelkiismeretük, ilyenkor mindig egy másik, lehetőleg 20m hosszú jármű mellett mennek ugyanannyival. Vegyük észre az összes ilyen jellegű kommentből, hogy itt azoknak a megrendszabályozása az igazi cél, akik bizonyos szabályokat felül mernek írni. Az is megoldás lenne, hogy aki kényszeresen a "saját órája szerinti mert minden mást leszar" sebességgel akar a belső sávban menni, az tegye úgy ezt, hogy az autók sakktábla-szerűen haladjanak, hogy a "szlalomozós majmok, leszarom hogyan oldják meg" ki tudják őket kerülni. Nyilván aki eddig mindenre szart, az miért pont erre ne szarna? Ilyenformán sokkal nagyobb stresszt, feszültséget pumpál bele a közlekedésbe, azzal az álságos és fals alibivel lefedezve, hogy ő "betartotta a kreszt". Az ilyen emberek a világot úgy ámblokk visszafelé hajtják, és még ahhoz is gyávák, hogy saját elvet növesszenek, nekik készen kell kapniuk. Remek adóellenőr, közterület-felügyelő, parkolóőr vagy belső ellenőr válik belőlük (lényeg a lebuktatás és akadályozás), és az a leginkább szánni való, hogy még csak el sem ismerik magukról, hogy önkéntes népnevelők.

D3viáns 2013.06.28. 15:27:50

@egyhatosmotor:

"És ezek után én vagyok hülyének kikiáltva? :D"

- Csak abban az esetben, ha azt a nem éppen jelentéktelen eseményt hogy egyszer az életben valaki balról tudott kikerülni, képes vagy beposztolni egy közlekedési fórumba.

D3viáns 2013.06.28. 15:39:32

@cenzuratroll bosszanto:
Te otthonról dolgozol? Az korrekt.
Pont annyira vagy kompetens, és pont annyira fajsúlyosak a hozzászólásaid, mint az enyémek lennének egy mellápolásról szóló cikkhez egy tini popmagazinban.

D3viáns 2013.06.28. 15:40:59

@cenzuratroll bosszanto:
Attól hogy belinkeled a NASA alapító okiratát, még nem leszel űrhajós. Lol...

toljukcsináljuk! 2013.06.29. 12:20:40

Nem rossz lista, bár a "fogalmatlan majom"-mal vigyáznék: ez gyakran a környéken totál nem ismerős, netán külföldi, aki a táblákat sem ismeri fel. Ne legyünk ennyire intoleránsak, ne utáljunk valakit azért, mert idegen! Az jelentkezzen, aki maga nem szerencsétlenkedett még soha külföldön (kis ívben jobbra piros lámpánál USA-ban megvan?)

A fix 70-nel közlekedő gyász. De van egy olyan is, aki meg "biztos ami biztos" alapon 8km/h-val a határ alatt megy mindenhol, de pixelre, szóval csak úgy tudod megelőzni, ha tutira átléped a megengedettet.

toljukcsináljuk! 2013.06.29. 12:22:26

@Georgey101: A Tháliásokat nem figyeltem meg, de van a "céges Mondeo-s" és a "céges Passat-os"...

lcka 2013.06.29. 21:31:33

vazz egyhatos, te aztán érdekes ember vagy

mindenki ért mindent, a szabály az szabály, te persze mindenkit leszarsz

azért nyugtass meg ugye érted amit mondani akarnak neked, mert egyszer még pofánbaszhatnak a mentalitásod miatt

bár biztos azt is leszarnád (ja nem, te ott "áldozat" lennél)

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.03. 15:04:34

Az "aki nem hagyja magát" és az "előzés után visszalassító" kombinációja sima 2*1-es országúton a legidegesítőbb, jellemzően idős osztrák papák sportja.

dennisthemenace 2013.08.21. 23:26:44

@éppcsakkérdem: Neked igen.. Az a színes felso mindenben zold utat ad..:)
süti beállítások módosítása