HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Motorozni halálos

2013.07.10. 06:53 Tcomment

Címkék: veszély motorozás

A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

307 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr985398440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

decens 2013.07.10. 15:10:11

@totorohun:
Te most engem arról akarsz meggyőzni, hogy ne motorozzak? Ez viccnek jó!
50 éve van motoros jogosítványom és 1962 óta sose volt olyan, hogy ne lett volna motorom! jelenleg 4 motor áll a garázsomban.
Eddig egy lábtörésem volt 1977-ben, de az sem közúton történt, hanem a Mecsekben terepen, edzés közben...
Nem kérek választ!

conmorientes 2013.07.10. 15:14:19

@Popeye76:

Ez van akkor amikor egy aktiárius nekiáll betűket is olvasni :)))

A statisztikák kitűnők, már magát a tudományt is gyűlölöm, ennek pedig az az oka hogy minden tudományág teljesen hasztalan amelynek első kérdése önnön létének igazolása. Ez pedig ilyen, tessék kézbe venni egy alapfokú statisztika könyvet.

Az általad megtalált levezetés alapján tökéletesen van, nem szeretnék számokról vitatkozni, mert nincs miért.

Azonban a statisztikai output előtti számolást még megelőzően szükség van az alapvető meghatározásra, az hogy mit is vizsgálunk.

A tárgy objektív meghatározása szükséges ugyanis ahhoz hogy a statisztika ne pusztán egy szibjektív vélelelm alátámasztása, hanem hihetően pontos képet adjon. Meghatározásokat szükséges ugyanis összevetni. Ilyen lehet a hány km/halál kérdése, mert azt magad is beláthatod, hogy ha már összlakosságból szeretnél kiindulni, és közlekedésről beszélünk vizsgálni kellene hogy a teljes lakosság autóval történő közlekedésének km. voluemnéhez képest mekkora a motorozás volumene, és akkor összehasonlíthatóak volnának a halálozási, sérülési arányok. Persze csak havi és nyári időszakban nehogy sérüljön a mintavétel objektivitása azzal, hogy télen elenyésző a motorozás.
Az sem mindegy és részben erről szól a cikk is, hogy a normalizáltan működő motoros közlekedés veszélyei jóval kisebbek mint ahogy a "zemberek" (a te véleményed is ebbe a statisztikai kategóriába tartozik) vélik.
Amit leírtál és csatoltál az jelentősen torzított kép, megnéztem a cikket, közel sem erről szól, és a te interpretálásodban jól hangzik ugyan, de torzít, mert senkinek halovány fogalma sincs hogy milyen adatból származik a W értéke.
Ezt az értéket magam simán elhiszem ha mondjuk az alapja a 21-35 év közti jogosítvánnyal rendelkező férfiak összehasonlító alapadataiból fakad, de már kissé megdöbbennél ha ugyanezt az 55-75 év közötti férfiak adataival hasonlítanád össze.

Elhiszem hogy kampányolsz, legyen neked igazad véld úgy hogy a motor 33,3 szorosan veszélyesebb, ezzel semmi baj nincs de ne bújtasd valamilyen statisztikák mögé személyes félelmeidet.

Tudod, ma még motorozni nem kötelező aki fél ne tegye.
Én a szaros statisztikáktól, meg azoktól félek akik ennek alapján vizsgálják az életet és vonnak le megfellebbezhetetlennek látszó, de valójában talmi ragyogású következtetéseket, ezért inkább motorozom mert az akkor is élvezetesebb ha belehalok...

calibra91 2013.07.10. 15:16:14

@Andie:

A kisfiam és a kislányom. 21 éve motorozok. Remélem megúszom:-)

Viccet félretéve, amióta Ők vannak, hatványozottan figyelek, és igyekszem ésszel motorozni. Bár a motorozás az én esetemben szinte kizárólag csak a munkábajárásról szól.

Elijah_Baley 2013.07.10. 15:26:12

Guns don't kill people;
people kill people

tororo_a_kitiltott 2013.07.10. 15:46:05

@decens: Pedig válaszolok. Te a kivétel vagy aki erősíti a szabályt :)

Jó móka a motor, én is motorozgattam fiatalon, de a családi tragédia után engedd már meg nekem, hogy ne csak a felhőtlen szórakozás eszközét lássam benne. Feleségem még mindig sírva fakad, ha elszáguld mellettünk egy gyorsasági motoros.

Mondjuk nem tudom kit zavartak a hozzászólásaim, hogy kitiltottatok, nem személyeskedtem, maximum nem értettem egyet itt egyesekkel. Ha már ennyi kivágja nálatok a biztosítékot, akkor nem tudom a közlekedésben mennyire vagytok toleránsak.

Nem kérek választ, mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok, és légy szíves ezt a nicket is tiltsátok le.

Pilóta78 2013.07.10. 15:47:06

Ez a Winkler gyerek totál leépül szellemileg. Múltkor a faszságai a BMW M6-osról (mintha nagyon különbözne a múltkor pont a totalcar által agyonistenített M5-től, az utolsó csavarig ugyaz a motor stb., de ez most mégis túl erős), most meg ez... Attól biztonságosabb a motorozás az autózásnál, hogy sikerül visszavezetnie minden balesetet emberi balfaszságra?

Never 2013.07.10. 15:50:35

A cikkíró nagyon furcsa helyen autózik vagy motorozik, vagy pedig furcsa anyagon (vagy annak erőteljes és hirtelen megvonását követően).

Nem vagyok nagy motoros, az ismerőseim között is kevés a motoros. Ezt azért mondom el előre, hogy látni lehessen, nem vagyok a motorokkal napi kapcsolatban.

Autósként viszont a 19 év alatt, amióta vezetek, már több olyan balesetet láttam, amikor NEM a motoros volt a hibás, és még egyet sem, ahol a motoros lett volna a hülye (nem a Mátrában vagy Cseszneknél lakom, nem is Budapesten, tehát nem a "hülyemotorosok" által sűrűn látogatott útvonalakon autózok).

Ami balesetet én láttam, ott a motoroshoz mindig mentőt kellett hívni, illetve volt, ahol már csak a fekete zsákot hozták. Akikkel ütköztek (autósok), azok kiszálltak az autóból és fájlalták különböző részeiket, amiket megütött a biztonsági öv meg a légzsák...

A cikkíró arra gondolhat, hogy a motor agilisebb, mint az autó. Azt viszont nem veszi figyelembe, hogy mennyivel védtelenebb. Másfél tonna acél vagy alumínium-ötvözet csodákra képes, ha arról van szó, hogy az ember életben maradjon. Nincs az a sisak meg protektoros ruha, ami ki tudna védeni akár egy Trabantot is, nem is szólva arról, ha egy hót más- vagy aznapos török kamionos (Allah nagy, erre iszunk!) dönt úgy, hogy a fejemen keresztül vezet a legrövidebb út.

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.10. 16:25:04

@Never: Amikor elmész egy baleset mellett, honnan tudod, hogy ki volt a hibás? Ki mennyivel ment, és milyen manővert csinált? Mert ezt a szakértők egy csomó nyom után elég sokáig vizsgálják.

"ha egy hót más- vagy aznapos török kamionos (Allah nagy, erre iszunk!) dönt úgy, hogy a fejemen keresztül vezet a legrövidebb út."

Ha a török kamionos úgy dönt, mehetsz te akár tankkal is, akkor is fájni fog, ha átmegy rajtad.

Tippszmix 2013.07.10. 16:54:52

Nekem kellett már átmennem 20 cm magas betonpadkán 90-el egy ökör miatt, ezt megúsztam egy "agyfasz" kapással, de egy motorral szerintem olyat takartam volna, hogy még mindig csúsznék!

Never 2013.07.10. 17:03:48

@metal: Onnan tudom, hogy látom, amikor a baleset történik. Gyakori útvonalam a győri 14-es híd - Árkád körforgalom. Ezen a részen nagyon gyakori baleset, hogy a kamionok át-oldalaznak a körforgalom egyik sávjából a másikba (jelzés nélkül), vagy pedig a hídon a két-két sáv között hirtelen sávot váltanak.

Ilyenkor egy autós jelentős karosszéria-károkat szenved, félmilliós összeg lazán összejön. Ha pedig motoros az illető, aki a kamion holtterébe keveredett, akkor meghal. Nem megsérül, meghal. Pont.

Na ez a különbség.

Michel Djerzinski 2013.07.10. 17:12:11

Általában egyetértek Winkler Róberttel, de ez a poszt nettó hülyeség és csak a nyári kánikulának tudom be létrejöttét. Nem kívánom explikálni.

indapass90210 2013.07.10. 17:41:22

@egyhatosmotor: az egy jó videó. Mondjuk orosz. A beszélgetés is elég egyhangú:
Kurva!
Mi vót ez, kurva?!
Mi vót ez, bazmeg?!
Bazmeg, mi vót ez?!
Kurva!
Mi vót ez, buzi?

Mondjuk a ladás papa nagyon türelmes, én lazán felborítottam volna motorostól, persze figyelve arra, hogy ne essen senki elé.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.10. 18:23:09

Nem szeretnék azon az úton közlekedni, amin a poszt szerzője motorozik.
Igen, a hülyeség veszélyes. De még veszélyesebb, ha önbizalommal, kitartással párosul.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.10. 18:25:38

@Pilóta78: ja, azt nem is láttam, hogy a szöszi júpíszí reklámozó követte el. Ettől kezdve érthető: valaki megint nyitva felejtette a majomketrec ajtaját és robika beszökött az irodába. :D

Pepejoe 2013.07.10. 18:28:36

A motorozás nem annyira veszélyes dolog, de valóban veszélyesebb az autóval való közlekedésnél. Na és? Aki annyira tart tőle, ne motorozzon, nem kötelező. Így is épp elég nyomi ül mindenféle kotványra mert olcsóbb azzal járni mint kocsival. Ez érthető is, ők a muszályból motorozók-robogózók, a francba kívánják az egészet és nem ösztönből meg természetesen motoroznak. Ez kapásból magával hozza majd a KSH-s adatok motorokra nézve hátrányos változását, azaz arányában és mindenhogy is több balesetet csinálnak majd a motorosok. Na és? Már nekem is motoron ülve körül kell néznem, nehogy valamelyik trendi Vespás vagy speedrobogós bebombázzon oldalról (mert körülnézés nélkül bevág a sorok közé) vagy hátulról.
Szóval veszélyesebb biza', ennek ellenére én már itthon vagyok Újpesten és fújom a húslevest 50km=1200 Ft. napi üzaköltség elszórása után, akik mellett pedig (autósok) elmentem a Bajcsyn vagy a Váci úton még mindig a dugóban ülnek. Balekok. Számomra az lenne a veszélyesebb mert vagy éhenhalnék a sok autókázás miatt avagy diliházba kerülnék az idegtől, ill. börtönbe önbíráskodás miatt.
Amúgy ha az autózás biztonságosabb egy átlag autóval a motorozáshoz képest, akkor kérdezzük meg azt az átlagautóval közlekedőt, aki egy akármilyen SUV-val ütközik, vagy a SUV-ost amikor a Kamazzal. Mindig van nagyobb és erősebb kasztni, a biztonságot nehogy már az jelentse, miben vagy min ülök.
A mi előnyünk a gyors reagálás, mozgékonyság, a jobb térbeláthatóság, a magasabb üléspozíció, van index és tükör, valamint nyak, amit lehet forgatni. Ha ezeket defenzív vezetéssel ötvözzük, a fél órával ezelötti közlekedést figyelembe véve, hiába van feltúrva a város, de 25 perc alatt élvezve is a motorozást meg lehet tenni a XI. k-K.megyer viszonylatot szinte megállás nélkül és biztonságosan. Kell ennél jobb?
Pont.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2013.07.10. 18:43:18

Nem vagyok nagy motoros, kamaszkorom vége felé motoroztam viszonylag sokat.
Azóta viszont egyszer motoron utasként volt balesetem, autóval pedig ütköztem már motorral.
Mindkettő azt erősíti meg, hogy a motor sokkal veszélyesebb, egyrészt eleve mindenkit arra csábít, hogy jóval nagyobb sebességgel menjen, mint az autók (a szabályokról nem beszélek, mert az gyakorlatilag űgy tűnik, a motorosokra nem vonatkozik kevés kivételtől eltekintve) és erősebben gyorsítson. Ez sokkal kiszámíthatatlanabbá teszi, mert az autósok egyszerűen nem képesek kalkulálni ilyen nagyságrendileg más dinamikával mozgó, nagyságrendileg kisebb járművel. Az ilyen dinamikájú mozgáshoz lényegesen gyorsabb reflexek és áttekintőképesség kell. Minden motoros ilyen szuperember lenne?
Másrészt az autók ütközésvédelme azért sokat jelent. 130-nál esőben megcsúszni vízátfolyáson az M7-esen és megpördülni párszor, nekicsapódva a szalagkorlátnak: mi lenne a motorosból? Autóban karcolás nélkül megúszható, persze a kocsi totálkár lett...
Minimális sebességgel kikanyarodó autóba ütközni, amelyik nem tudta időben észlelni a 40-es táblánál hatvannal jövő motorost: eredmény törött boka és zúzódások. Kocsival ugyanez még légzsákot se nyitná valószínűleg és az anyagi káron túl más nem lenne...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2013.07.10. 18:46:20

Ja, és nekem is 3-4 másodperc volt egy előzés autóval (Saab Viggen Nordic vezérléssel), nem mondom persze, hogy egy motorral felveszi a versenyt általában, de normál országúti forgalomnál az előzésnél tényleg kb. ez volt.

magyar bucó 2013.07.10. 18:59:34

Kicsit sokat csúsztat a szerző. Hány motorral megtett kilométerre jut egy halálos baleset? És autóval? Akkor melyik is a biztonságosabb?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.10. 19:00:55

aki rettegve ul fel az fel se uljon, en inkabb ovatossagnak hivnam nem felelemnek - persze akit a kutya egyszer megharapott az az ugatastol is fel.

a motorozas a legnagyobb elvezet amit felhuzott nadraggal csinalni lehet.

Giro 2013.07.10. 19:03:14

@Daily Shark: Teljesen egyetértek!
Nincs az ember körül a motoron semmi, csak a védőruha (vagy sokszor az se), ami mondjuk a földön csúszástól megvéd, de ha elkapod a villanyoszlopot, ugyan úgy ripityára törik az ember csontja. Senkinek ne legyenek hiú ábrándjai e téren.
A motornak két kereke van, és akár hogyan is nézzük, marhára nem stabil szerkezet. Jó, persze segít kerekek giroszkóp hatása, de a motorosnak minden pillanatban egyensúlyozni kell. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor valaki egy vasalóval zsonglőrködik: A vasalót bárki képes a vezetéknél fogva lógatni, mert az minden áron lógni akar, de az ujja hegyén egyensúlyozni már sokkal nehezebb, mert minden pillanatban le akar onnét esni. Ez talán durván hangzik, de lényegében a mozgás dinamikáját tekintve instabil szerkezet a kétkerekű motor.
Az autó is veszélyes üzem, de a motor még ennél is jobban és sajnos túl könnyen elhiszik az emberek a 100-150 lovas gépeken ülve, hogy ők az űber májerek, mert 200-nál még lehet húzni a gázon, pedig nagyon nem azok.

Giro 2013.07.10. 19:09:25

@Pepejoe:
"a biztonságot nehogy már az jelentse, miben vagy min ülök."

Pedig óriási szerepe van a túlélésben, hogy milyen technikában ülsz. Ajánlom a youtube-os törésteszteket. Mi volt régen és mi van ma. Vagy nézd meg az f1-et. A sebesség aligha csökkent és a pilóták elég brutál ütközéseket élnek túl.

Szolo 2013.07.10. 19:12:51

Az személygépkocsihoz képest a motoron jelentősen kevesebb életvédelmi megoldás található, ezért biztosan több szerencsétlen esetből keletkezhet maradandó testi fogyatékosság, vagy halál.
Van pár szitu, amiből motorral ki lehet menekülni, míg gépkocsival nem; de míg a gépkocsiban jó eséllyel maximum 8 napon belül gyógyuló sérüléssel megúszod a legtöbb balesetet (persze a biztonsági öv és társai is szükséges ehhez), addig motorral nagy valószínűséggel mentőzhetsz minden baleset után.
Ráadásul autóval bárhonnan hazamehetsz kicsit dekoncentráltan is, legfeljebb kevésbé nyomod a gázpedált, és padkáról majd visszarántod a jobb elsőt, ha lement. Motorra ülni dekoncentráltan kész életveszély, mert ott folyton ébernek kell lenni, és 2 másodperc elmélázás már az árokba juttat.

Autóban elég 2-t dobni a d20-assal, de sokszor kell dobnod; motoron 18-at kell dobni, de csak ritkán kell próbát tenned.

mumtaz 2013.07.10. 19:19:17

@Erik von Orhideenwald:

Sajnos az a baj, hogy az idióta autós attól még nem fogja letenni a telefont, és ugyanúgy smst fog pötyögni vezetés közben. Az idióta motoros meg ugyanolyan idióta marad.
Vagy mindkettőre áll, hogy addig csak sejtette, hogy qrva jól tud vezetni, de utána meg biztos lesz benne.
A vezetéstechnikai tréning csak annak jó, aki valóban úgy érzi, hogy van mit tanulnia.

vackorazelsőbében 2013.07.10. 19:24:13

@c: és 240-nél egy alámosott, megsüllyedt rész észreveszel? vagy netalán ha köbe van kerítve útkaparók által?

Röpülsz le az útról, mint annak a rendje...

vackorazelsőbében 2013.07.10. 19:27:15

@koborvadász: okés. erre írták már többen, hogy a veszélyessége egy tevékenységnek egy összeg: a saját esetleges hibáim plusz a mások esetleges hibái.

ezért nem értjük többen, hogy hogyan lehet azt sugallni, hovatovább állítani, hogy motorozni biztonságos, vagy kevésbé veszélyes, mint pl. autózni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.10. 19:30:05

Egy középiskolai osztálytársam egyszer azzal fogadott, hogy egy barátja meghalt nagyon szerencsétlen autóbalesetben. Mondom:
- mi történt?
- felcsavarodott egy fára
- hol?
- kanyarban
- mennyivel?
- 120szal

Nem volt több kérdésem.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.10. 19:32:13

@magyar bucó: nehéz ám az értő olvasás, ugye? A statisztikákban benne vannak a felelőtlen hülyék is. A cikk pedig pont arról szól, hogy ha nem vagy hülye, akkor nem vagy olyan veszélyben, mint a statisztika sugallja.

Sipy 2013.07.10. 19:33:47

A cikk egy kicsit elbagatellizálja a motorozás veszélyeit (szerintem). Amikor levizsgáztam akkor az oktató úgy búcsúzott tőlem, hogy: egy balesetet könnyebb motorral elkerülni mint autóval, de ha bekövetkezik, akkor sokkal súlyosabbak a következményei. Így 10 év távlatában és a hátam mögött motoron töltött több mint 100 000 km-rel egyre inkább osztom véleményét.
Motorozás igen is veszélyes üzem, viszont olyan élményt nyújt amit mással még nem éltem át. Ha gyerekem lesz igen komolyan végiggondolom, hogy eladom a vasat, de addig is igyekszem felelősséggel használni jobb csuklómat.
Egy jó tanács: hiába anyuci rám álma a motorozás, attól, hogy tiltja a gyerek meg fogja találni az alkalmat, hogy kipróbálja milyen motoron ülni. Inkább vegye tudomásul, és próbálja mérsékelni a kockázatokat (vezetéstechnikai tanfolyamra befizetés, megfelelő motoros ruházat, az aszfalt előtt némi crossmotoros előélet - ez sajnos nekem is hiányzik, de nagyon).

butschq 2013.07.10. 19:40:08

Én úgy vagyok ezzel, hogy mindenki döntse el mi a jó neki, a másikat meggyőzni meg abszolút felesleges időpocséklás..
:)

vackorazelsőbében 2013.07.10. 19:50:44

@butschq: én úgy vagyok ezzel, hogy a közút NEM versenypálya. ma normál közúton 90km/óra a megengedett, utána sorban 110/130, és ez a MAX.

ha egy motoros 90-nel élvezi, élvezze. Ha annál több kell, irány a hungaroring, vagy más pálya, fizessen, és húzza neki ott.

Velem egy térben tartsa be a szabályt, mert ha ő esik, jó esély van arra, hogy mást is magával ránt, netalán én ölöm meg önhibámon kívül, és nekem kell együttélnem azzal, hogy keresztülmentem egy emberen.

Csokinyuszi 2013.07.10. 19:56:09

Ezek nagyon szép, gondolatok. De én két hónapja vesztettem el a barátom, és munkatársamat egy személyben! Robogótól a kamionig mindennel közlekedtünk, Balesetet nem szenvedtünk, és nem okoztunk! Ha azt mondtuk ott leszünk, az mindig úgy volt! Hangsúlyozom bármivel! Az életünket bíztuk egymásra, ha kamionnal négykézbe, jártunk. És mégis megtörtént!!! Szabályosan motorozva, befordultak, balra elé, féktávon belül. Ő szörnyethalt! Az imádott párját meg még legozzák össze! Ez a tragédia a rossz időben rossz helyen! De ez nem magyarázat a történtekre!
Drága Barátom Nagyon Hiányzol!!!

Napkutya 2013.07.10. 19:58:13

Én, pont akkor tettem le a nagymotort, (OK. Első szériás, tárcsás ETZ, előtte peresem volt, nem mostani történet... De, beletekertem mindkettőbe xx.xxx kilométert) amikor:

A. Büdös nagyot pereceltem egy sárfelhordáson Paks magasságában.

B. Ma is, -azóta sok ezer kilométert vezetve-, (valahai motorosként) ma is látom, hogy egy komolyabb teljesítménnyel, NEM nagyon szabad lejönni az autópályáról ISMERETLEN útra.

A legtöbb szar, egy kátyús, nyomvályús, tróger, ipari tragédia.

Szakadékok vannak bennük, negyvenes táblákkal, azért, hogy senki ne perelhesse az útfenntartót, ha szarrá töri magát, utasát, vagy csak a vasat.

Ennyi.

emerlot 2013.07.10. 20:09:16

Lehet hogy valaki már ellőtte az alábbiakat, de nem állom meg hogy le ne írjam.
-Az élethez szerencse kell
-És nem kihívni a sorsot magunk ellen
-Igenis a motorozás veszélyes, mint minden az életben, csak mondjuk senki nem szokott fürdőkádban hajat szárítani, mert megmondták kiskorában hogy nem kellene. Aki betartja az túléli, mint ahogy azok is akik nem 150-nel dzsalnak végig a pincesor előtt stb. Mikor tanulja meg mindenki aki motorra ül, hogy a defenzív vezetés motoron mindennél fontosabb.

Éhes_ló 2013.07.10. 20:18:53

Az a poster, aki szerint 1200kg vassal és légzsákokkal magam körül nagyobb veszélynek vagyok kitéve mint jó esetben pár műanyag kompozitlemezzel a kezem, fejem, lábam gerincem körül és pár milliméter bőrrel a testemen egy hülye.
Menthetetlenül az.
Ne próbálja ki ki jár rosszabbul: az autóban ülő vasba és légzsákba burkolt "ellenfele", vagy ő talpig bőrben és védőfelszerelésben két keréken.

Bár lehet jól tenné, mert vese, máj, tüdő, szív, szaruhártya, hallócsont donornak jó lesz talán.
Nem utolsó sorban azt is szépen tudja demonstrálni mekkora marhaságot írt.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2013.07.10. 20:38:21

Egyérszt a cikk feltűnően összeszedett, konzisztens, szórakoztató, van mondanivalója is, stílusa is, szóval rendben van.
De városban azért a 70-80 ne adja ki. Városban 50, vagy ha máshogy nem megy, traffipax-biztos 50 (gyk. 60).

lutria 2013.07.10. 20:39:35

Ezeknek a póló-bermuda-strandpapucs,haspóló-lambadaszoknya-tűsarkú típusú baleseteknek nem szokott hírértéke lenni(mivel minimális ilyen balesetet szoktak mutatni a híradók)vagy mégsem történnek ilyen balesetek annyiszor amennyire elrettentő példaként szokás emlegetni őket?

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.10. 20:42:40

Most komolyan, akik itt bizonygatják (még statisztikákat is gyűjtenek), hogy a motorozás veszélyes, azok mégis mire számítanak? Vagy semmire, csak itt élik ki a frusztráltságukat, mert:
-félnek felülni a titkon vágyott gépre,
-asszony nem engedi meg, hogy vasat vegyen,
-nincs pénz vasra.

Na ki melyik miatt bizonygatja itt (leginkább magának), hogy veszélyes?:)

mlnrtms 2013.07.10. 20:50:25

Na basszus... Pont most vettem egy matt fekete bukót, azért nem a fehéret, mert az gyorsabban koszolódik. Nem viccelek, ellemben hülyén érzem magam.

CoIie 2013.07.10. 20:59:10

A cikk indokolatlanúl bátorító, az ilyenek miatt is érzik sérthetetlennek magukat a motorosok. Persze előbb-utóbb meghalnak - főként a láthatatlanságba burkolózók - sajnos kb. 95% ilyen! Aztán az ismerős megírja, hogy önhibáján kívül elcsapták...

voroseltolodas 2013.07.10. 21:08:00

Csodálom a motorokat,a hangjukat a kiállásukat,de eszembe nem jutna venni egyet.Ugrottam néhányszor ejtőernyővel nem mondhatnám,hogy félős lennék de a motorozást felesleges kockázatnak tartom.
Az ugrás néhány alkalom amikor konkrétan kisérti az ember a sorsot, egy nagymotoron gyakorlatilag folyamatosan.

Victor Franko 2013.07.10. 21:10:43

Én speciel mindig próbálom az életben a rizikókat zéróhoz közelíteni de ennek ellenére harminc felé megcsináltam „A” kategóriás motoros jogsit úgy hogy életemben előtte soha nem ültem még robogón se. Nulla volt a gyakorlatom. De felkészültem, vettem rendes ruházatot, bukót, csizmát, protektorokat a jó ruházat nagyon fontos sztem. A jogsi semmire sem elég, azonnal elmentem egy tréningre ahol meglepetésemre a motorral érkezők sokszor csak estek keltek.

A motor amivel kezdtem nem volt éppen kezdő 600-as volt és nekem nehéz. De tudtam hogy a gyakorlás a legfontosabb…Hajnalban mentem ki kezdetben mikor senki nem volt az utakon (amúgy isteni a hajnali friss levegő ahogy átjár mintha egy medencében repülne az ember). Parkolókban forgolódtam órákat mint egy idióta hogy gyakoroljam a technikát. Sokszor mást sem csináltam, addig nyomtam amíg nem éreztem hogy ne az most már alakul. Néztem a videókat a Youtube-on persze csak a technika érdekelt nem az állatkodás.

Egyszer a motorozás után ültem autóba és arra gondoltam ez mi? Ez szánalmas baz*meg az utcai autózás egy vicc a motorozáshoz képest, még akkor is ha durva holmid van. Ülsz négy kerék légzsák kipörgésgátló, az autót szinte bedobhatod pl egy körforgalomba és akkor sincs semmi lényegében… ha nem vagy balfasz….négykeréken csúszok le az ívről és akkor mi van? De motornál nem. Ott vagy megcsinálod rendesen vagy kuka. Nincs második esély és nem lehet hibázni. Ez érdekes érzés, jó is meg rossz is.

De amit a motorozás adni tud az fenomenális. Tényleg szabad vagy. A rugalmasság egy átlag autóhoz képest fényévekre van. Emlékszem hogy ez első időszakban amikor kijöttem egy kanyarból meghúztam és bevillant a „hű bazdmeg”. Az előzés amit Winkler ír tényleg ilyen, szinte alig várod, nem az a kérdés hogy meglesz-e hanem hogy a másik autó is meglegyen e – persze ha minden adott az úton ehhez. A motorozás komolyabb szinten művészet, nagyon fontos a technika és a gyakorlás. Ha minden autós motorral kezdené tuti nem lenne annyi baleset, a motorozásban tanult dolgok egy részét az autóvezetésnél is jól lehet használni. Motoron defenzív voltam mint az állat szinte láttam hogy a másik mit akar csinálni. Megtanultam, nincs jobbkézszabály, nincs elsőbbség csak ha megadják és a legfontosabb tábla az útkereszteződés jelző. Az autós pedig alapvetően vak.

De sajnos bármennyire is jó vagy a degenerált-közlekedőtárs-faktorral nincs mit tenni. Nekem öt ismerősömet találták meg, bár mindenki él, de valaki tele van fémmel, a másikat úgy rakták össze, a harmadiknak óriási mázlija volt stb.. és egyik sem volt hibás a dologban…. talán egy 911 Turbó kabrió jobb lenne ilyen szempontból, de azt sajnos nem megfizethető az átlagnak.

ui:
Kedvenc motorosom : GSX-R 1000 strandpapucs rövidgatyesz póló + egykerék a körúton:)

Patek Fülöp 2013.07.10. 21:14:58

Nincs olyan motoros ismerősöm aki ne szenvedett volna legalább egyszer balesetet.

A szerző magának is hazudik.
A közlekedők döntő többségét a többi közlekedő és nem ömaga veszélyezteti.

Harciméz 2013.07.10. 21:30:47

Mennyi a sebességhatár lakott területen? 150? Akkor miről beszélünk? Kinek az önhibája? Menjen ki a prérire frenkizni a motoros hülyegyerek,ha nem bír magával..én nem tagadom, ha a városban azt látom, hogy egykerekezik egy faszfej mögöttem,befenyítem, rápöckölök a fékpedálra, látom a tükörből ahogy lepereg az élete a csávónak.. komolyra fordítva: mindenkinek magánügye, hogy miként akar megdögleni..De egy ilyen motor ha 150-nel elkapja a feleségem kocsiját amiben benne ül még a két kisgyerekem, az már qrvára nem magánügy. Lehet vitatkozni, lesz@rom..

Buntmetall 2013.07.10. 21:45:47

Az én 29 éves (volt) munkatársam anyukája sem hinné el, aki most temette el a motorbalesetben meghalt fiát. 20LE-nél és max. 60km/h-nál többet én nem engednék semmilyen kétkerekű járműbe beletenni. Se légzsák, se fékerőt átvinni képes felület, se megfelelő utasvédelem, csak műanyag, alumínium, acél, meg lóerő+eszeveszett száguldás. A könnyű halál receptje...

Null Problemo 2013.07.10. 21:53:23

Ertem en, Winkli mit akar mondani. Jo lenne, ha igy lenne, de felek, tul optimista.

En is motorozom, nagyon szeretem, de rettentoen vigyazni kell a nyeregben. Autoval nehezebb meghalni. Motorral mindenekelott arra torekszem, hogy senki se legyen a kozelemben. Es hogy sose menjek gyorsabban, mint az orangyalom repulni tud.

Az uton en is azt latom, hogy sok motoros eszetlenkedik. Nem is erti, mit muvel. De ettol meg nem mindenki vadbarom, vagy szerdonor, aki felul. Aki meg nem probalta a motorozast, nem ertheti.

GERI87 2013.07.10. 21:58:31

Hát ez jó lett, összefoglalja szépen a dolgokat.

"Vezess úgy, mintha MINDENKI az életedre törne."

figyelni kell az biztos, de nem kell beszarva menni...ha mindentől beparázol akkor rosszul is reagálhatsz és az is bajt okozhat.

"Az ugrás néhány alkalom amikor konkrétan kisérti az ember a sorsot, egy nagymotoron gyakorlatilag folyamatosan."

Mert a nagymotor az olyan hogy csak 130 felett tud menni és mindentől elfekszik...mert csak koppig dönteni lehet...olajfolt, murva meg kivédhetetlen: ránézel és meghalsz.

Jó néhány komment mutatja ismét mennyi hülyeség él az emberekben a motorozásról.

Ebből lesznek aztán a "csináljunk kukásmellényes karácsonyfa + villógóbukós hülyéket a motorosokból" törvénytervezetek.
Kevesen vannak, veszélyesek is, szopassuk meg őket...

A franciák meg amilyen világhírűen hülyék be is vezeti...

És igen, sok a rövidgatya-pólós debil...

Nazareus 2013.07.10. 22:01:41

Én mindig azt mondtam és mondom, hogy motorral könnyebb elkerülni a balesetet, mint autóval, de ha nem sikerül, akkor nagyobb a baj.

CoIie 2013.07.10. 22:03:27

Ez tényleg életet/vagyont menthet(ne): "csináljunk kukásmellényes karácsonyfa + villógóbukós hülyéket a motorosokból"

Nem tudom ki a nagyobb hülye...

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.10. 22:06:33

@Buntmetall: Szerencsére nem te döntesz arról, hogy mi kerülhet bele egy motorba:)
Most komolyan még mindig itt tartunk, hogy olyanok, akik még sose ültek motoron osztják az észt, mert hallottak már olyanról, aki meghalt motorral? Az én ismerősi körömben többen haltak meg autóval, és ugyan annyian gyalog, mint motorral. Most akkor mi van?
@Giro: "Ez talán durván hangzik, de lényegében a mozgás dinamikáját tekintve instabil szerkezet a kétkerekű motor."
Ültél már valaha motoron? Vagy legalább biciklin?
@Csokinyuszi:
"Szabályosan motorozva, befordultak, balra elé, féktávon belül. Ő szörnyethalt! Az imádott párját meg még legozzák össze! Ez a tragédia a rossz időben rossz helyen! De ez nem magyarázat a történtekre"

Értem, hogy fáj, de olyan még sose történt, hogy valaki autóval ment, elé fordultak, és meghalt?
@Szolo: "Ráadásul autóval bárhonnan hazamehetsz kicsit dekoncentráltan is, legfeljebb kevésbé nyomod a gázpedált, és padkáról majd visszarántod a jobb elsőt, ha lement."
Ez komoly? Na pont az ilyen barmok miatt vannak a balesetek! Mert majd a padkáról visszarántod, ja közben elcsaptál 2 biciklist, meg 1 gyalogost.
@Never: Azért az, aki 1 teherautó holterében megy (mindegy mivel), az valahol megérett az elhullásra. Azért nem hiszem, hogy az a szakasz olyan veszélyes, hogy saját magad láttál már több motoros balesetet (mármint nem összetört motort, hanem a baleset pillanatát).
És el kell szomorítsalak, ha autóval vagy, és a teherautó rád húzza a kormányt, és odaszorít valamihez, akkor nem sokkal nagyobb az esélyed, mint motorral. Sőt a motor dinamikája, és vékonysága sokat segíthet elkerülni, akár gázzal, akár fékkel.

GERI87 2013.07.10. 22:12:24

@CoIie:

Az aki beveszi hogy ettől javulna a statisztika.
Sok talpig feketében vonuló chopperes, szürke overálban hasító BMW-s, túramotoros van és mégsem róluk szólnak a hírek...észreveszik őket, vajon miért?

Zeppeliner 2013.07.10. 22:15:20

Én kertvárosban lakom egy elég szűk, ám tükörsima 30-as táblával jelölt úton.
Egy faszkalap az R1-esével ilyenkor (22:14)is jaszkarizik, mert mekkora poén éjszaka felverni az embereket a motorbőgéssel. Persze a yard leszarja, hisz a haverjuk. Nem számít az sem, hogy elég sok a gyerek az utcában, mert a szerelő itt lakik az utca végén, tehát van "indok" a száguldozásra.
De ha valamelyik ártatlan helybélit elcsapná az qrva élet, hogy agyon verném egy B30-as téglával, ha esetleg ép bőrrel megúszná.

Pepejoe 2013.07.10. 22:19:28

@Giro:

Én is pl. az orosz videókat, amikor úgy fröccsen szét a 2 tonnás terepjáró a TGA-n, mintha papírból lenne. Biztos túlélték...
Tehát minden viszonylagos, úgyhogy a féknek és a kormánynak továbbra is az agyban kell lennie elsősorban. Vagy mindenki csukja be a szemét és nyomja a gázt egy-egy BTR-ben, bár az sem garancia.

CoIie 2013.07.10. 22:21:26

@GERI87: Pont azért írom , mert mindenki tagadja, hogy hasznos a láthatóság! Helyette a "hallhatóságra" mennek rá, de az egyszerűen baromság... (Sőt! Szimpla parasztság!)

GERI87 2013.07.10. 22:27:11

@CoIie:

A 'hallhatóság' valóban hülyeség, semmit nem használ, a debilek találták ki hogy ezzel legitimizálják a hangoskodásukat.

A láthatóság fontos, de a normál tempóban - és nem 150 felett semmiből előbukkanó cikázó koporsó - közeledő motort észre lehet venni, akármilyen a színe, meg van olyan hogy tükör...így is sokan vesznek fel sárga mellényt meg fényvisszaverő csíkosat, csak ne legyen kötelező.

CoIie 2013.07.10. 22:36:45

@GERI87: nem vennék rá mérget, hogy a szem sarkából a matt kosszínű motoros akár tizednyire is észrevehető az uv színű rikítóval szemben! A sebesség ront a helyzeten, de a jól láthatóság fontos, mert a fényt elég nehéz megelőzni!

Egyébként mi a fene lehet zavaró a feltűnő ruházaton a motorosnak?! Önmagát egyáltalán nem látja! Én sem "tudom" milyen színű autóban ülök és nem is érdekel(ne), hogy sötét, világos vagy rikító (feltéve, ha nem tudnám, hogy a feltűnő megmenthet...)

Zeppeliner 2013.07.10. 22:38:59

@GERI87: Jól mondod, nem a láthatósággal van a baj, hanem a száguldozó barmokkal.
Egy fekete motoron ülő fekete ruhás, fekete bukósisakos motort is lazán észre kehet venni a visszapillantóból, ha az nem úgy megy mint a rakéta.

Az igaz, hogy a motor önmagában nem öl, de ahogy én elnézem Winkler teljesen komolyan gondolja, hogy a motorozásban nincs annyi veszély sem, mint a fürdőkádban.
Én nem tudom, egy ilyen embert hogy a fenébe lehet egyáltalán komolyan venni.

Xebulon 2013.07.10. 22:41:11

Motoron nem lehet meghalni, előbb mindig leszállsz róla.

GERI87 2013.07.10. 22:47:06

@CoIie:

A motoron van ám lámpa is, amit fel kell kapcsolni, (jó pár éve már alapból világít ha jár a motor) jól látható...

A ruházattal meg az a baj hogy ne ők mondják meg hogy mi lehet rajtam...az ilyen "jóakarások" nem szoktak jól elsülni.

@Xebulon:

"Winkler teljesen komolyan gondolja, hogy a motorozásban nincs annyi veszély sem, mint a fürdőkádban."

Nem erről lehet szó, csak rámutat hogy a statisztika önmagában még nem elég.

Ezért is írja hogy:

"Az ilyen emberek néznek mindig nagyot, ha elsütjük nekik Sonny Barger örökbecsű, bár kissé demagóg példáját, mely szerint a motorozás biztonságos, az igazán veszélyes a fürdőkád."

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.07.10. 22:47:54

akkor a figyelmetekbe ajánlom a német statisztikákat. ott ugye jó az út, intelligens az autóvezető, jellemzően még a motoron is van ABS és mégis 2010 ben :
a személyi sérüléssel járó balesetek 14,8%-ában volt szerepe motorkerékpárnak, mopednek és az ebbe a kategóriába tartozó járműnek
a halálos balesetek között már 19,4% a motorosok aránya.
az is megdöbbentő, hogy ha már megsérül egy motoros akkor 29,5% esélye van, hogy súlyosan vagy halálosan sérüljön meg. autóknál azért lényegesen jobb az esély.
motorradunfall.motorradfahrerinnen.de/unfallstatistik-vergleich-2008-2009-und-2010/
arról meg, hogy az előzés lenne a legveszélyesebb megint csak más a statisztika véleménye: a kereszteződések a legveszélyesebbek:
www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/Unfallforschung/motorradunfall.aspx
5% azért mégiscsak különbség

SGriffin 2013.07.10. 22:52:06

Sokmindenben egyetertek a cikkel, de azt ketlem, h a motor biztonsagosabb. Az teny, h mindig a hulyekkel van a baj, legyen az autos, vagy maga a motoros.

En sajnos sajat karomon tapasztaltam ezt meg.

Budaors, 1es ut, 2009 husvet pentek. Szepen 30-40-el poroszkalunk. En CBR 600 F4-en, tobbiek autoval. Elottem 1 skoda fabia, benne az illeto telefonal, telefont kezben tartva, termesztesen. Jobbrol (es balrol is) autobuszobol. Kiindexel jobbra. Gondoltam milyen rendes, megall telefonalni az autobuszobolben. En szepen balrol elkezdtem kikerulni, amikor O hirtelen ugy gondolta, h megfordul (jobbrol ES balrol autobuszobol -> van hely). Elemrantotta a kormanyt, en fekezes nelkul bele az auto oldalaba. Motor osszetort, en 1 hetig nem birtam jarni, mert az agyekommal benyomtam a tankot. Tegyuk hozza, h szepen fel voltam oltozve (kesztyu, csizma, protektoros dzseki, minden), kiveve a motorosnadragot. Mar nem emlekszem, miert vettem helyette farmert, de hulye voltam.

Lenyeg a lenyeg, a motorozas tenyleg nagyon szep hobbi, de amilyen szep, olyan veszelyes is. Nem eleg ha te figyelsz. Mas is lehet hulye.

Es tenyleg kell hozza a szerencse. Csak a kulonbseg az az autozashoz kepest, h itt nincs legzsak! Itt 40-el is meghalhatsz. Meg akkor is, ha semmi rosszat nem tettel.

CoIie 2013.07.10. 22:55:47

@GERI87: a motor lámpa a közhiedelemmel ellentétben sokkal csekélyebb mértékben segíti az észlelhetőséget, mint ahogy azt a "laikusok" gondolják. Elég egy kormánymozdulat és máris nem világít a szembe, elég egy pislogás vagy másfelé tekintés és nem jön át a lényeges "információ". Persze mindez leginkább nappal érvényes, amikor sok egyéb infó is megjelenik, pl. rengeteg a csillogó felület, egyéb forgalmi szitu is van, mint csak a motoros figyelése...
No ennyit erről, vonalon való előzéskor biztosan lesz még 1m hely két kocsi közt, vagy nem!

cso zsi 2013.07.10. 22:57:11

@zöldi: A távfényes k....edves édes anyukáját annak a motoros úrnak, aki délután a Váci úton két reflektorral közlekedik.
1. Lakott területen tilos a használata.
2. Azzal, amit művel, akár magának is gondot okozhat az elvakított autós által.
Ha csak másnak, az ugye "nem az ő problémája".

cso zsi 2013.07.10. 23:04:52

@c: "1-2 hét alatt meg nem szoktak körforgalmak kinőni a földből."
Fentebb írta valaki az évi 5000 km munkábajárást.
Nálam megvan ez néha egy hónap alatt, és bizony találkoztam már Vas, Zala, vagy Győr-Sopron megyében a két hét alatt kinőtt körforgalommal az idén is.

u4hgn 2013.07.10. 23:05:57

Tartok tőle, hogy a cikkíró ezt komolyan gondolta, aminél még nagyobb baj, hogy úgy tűnik sokan komolyan is veszik. Ami két autó között egy meglökés, oldal-végighúzás, az motorral könnyen halál, amputáció. Ami autóval egy futóműbeállítós kátyú, motorral könnyen halál. És jön egy okos, aki meg akarja magyarázni, hogy egy fémszerkezeten kívül ülni nem veszélyesebb mint benne. Meg hogy előzéskor elfér. A volt kollégámat szembeelőzték, mert az autós azt hitte ez csak egy motor, elfér. Hát épp nem fért el. Nem sokkal, csak a motoros lába szakadt le, és vérzett el az úton. Autóval ez (sem) nem történt volna meg.

Shanarey 2013.07.10. 23:12:06

Ez egy ökör cikk amely a kattintásokra van kihegyezve, nem pedig az objektivitásra.

Volt egy esetem egy kanyarodó sáv miatt, amely végén, amikor megfordulok, van egy gyalogátkelő hely is. Én kanyarodtam ám az átkelőhely miatt megálltam, mert gyalogosok is voltak. Ám jött a motoros, aki arra panaszkodott hogy nem adtam neki elsőbbséget. Persze az hogy én őt nem láthattam mert kettőnk közt volt egy domb, az ő sebessége kb 140 volt, nem számított. Részemről nem vitáztam mondtam neki hívjon rendőrt, én megvárom, de akkor azt az igen hosszú féknyomot, hogyan magyarázza meg ?
Nos nem akart rendőrt hívni.

Volt egyszer egy másik motoros is az életemben aki nekem reklamált, mert előzni mertem, ő viszont kb 160-al nyomult lakott területen belül, és a tükörben még igen messze volt, amikor én előztem. Nos mielőtt le leszek anyázva, régen én is motoroztam, de nem így. S le is tettem a motort, amikor család, gyerek lett. Mert a gyereknek, apa kell, nem pedig egy fénykép a szekrényen.

GERI87 2013.07.10. 23:12:18

@CoIie:

Nem vagyok "laikus", motorozom, eddig még mindenkinek feltűnt hogy jövök, és én is látom a mögöttem közeledő motorost, akiknek a lámpája világít, nem úgy mint jó pár autónak.

"Elég egy kormánymozdulat és máris nem világít a szembe, elég egy pislogás vagy másfelé tekintés és nem jön át a lényeges "információ".

Úgy beszélsz erről mintha láthatatatlan kétkerekűek riogatnának egész út alatt...igen, van mikor pl már csak azt veszed észre hogy előznek, de nem kell beszarni, amúgy sem kóvályog az ember az úton, ha meg előzöl, lekanyarodsz, akkor körül kell nézni...

Vagy költözz el onnan ahol ilyen szellemlovasok vannak, vagy ne közlekedj.

cso zsi 2013.07.11. 00:30:15

@GERI87: A bringások, motorosok "láthatatlanok", hiszen csak fél méter szélesek, a válluk a legszélesebb pontjuk. Más gépjárművek a háromszorosáról indulnak.
A speedmocis a sebességénél fogva is láthatatlan.
Hiába van szétherélve a kipufogója, az csak hátrafelé szól, kivéve, mikor városban nyomja nyélgázon éjszaka a körúton, a Vácin, vagy Káposztásmegyer útjain.

GERI87 2013.07.11. 00:33:13

@cso zsi:

Tényleg? Na akkor majd vigyázok hogy el ne nyeljen a feledés:) ha már ilyen láthatatlanok vagyunk, a többi közlekedő meg biztos mind debil és nem látja a fél méter alatti dolgokat...

cso zsi 2013.07.11. 00:56:57

@GERI87: A motorosok ritkán használnak tükröt, hisz senki nem éri őket utol. ;)
Próbálgassál egyre nagyobb járművek tükréből megállapítani, hogy mi milyen messze van, és mennyivel közeledik.
A húszméteres kamionból és, és a modern erős görbületű tükrökkel szerelt kisautóból is. Csak az óriásplakáton az autópálya szélén a hamis reklámban látszik nagynak a motor. A jobbos tükörtől 1-1,5 méterre ül a sofőr.

GERI87 2013.07.11. 01:30:11

@cso zsi:

Nem próbálgatok, közlekedek.
Nem kell magyarázni...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2013.07.11. 06:08:34

Tényleg élmény a motorozás és nem összehasonlítható az érzés az autóval (bár azért egy jó autó is ad élményt, még ha más is).
Csak egy dologról feledkezik meg az a sok ember, aki az élményt és az érzést keresi a motorozásban:
Az út nem kalandpark, hanem közlekedésre szolgál. Legalábbis a legtöbb ember részére az, ezért az élményt keresők (az autósok közül is) szükségszerűen konfliktusba kerülnek velük. A közút nem az adrenalintermelés fokozására való hely, az a versenypálya. Az ilyen élményhajszolós motoron minden kb. kétszer olyan gyorsan történik, mint autóval általában. Tényleg kétszer gyorsabb a reflexed és a forgalmi helyzet áttekintőképességed, tényleg kétszer jobb a koordinációd?
Láthatatlanság: akármennyire is fáj, vagy akármennyire figyelmetlenségnek nevezhető, az autósoknak a közlekedési interakciók túlnyomó részében másik autóval van dolguk, épp ezért arra számítanak, arra készülnek, annak a sebességét, távolságát viszonylag biztonságosan meg tudják ítélni. Egy jóval kisebb és jóval gyorsabb járműét nem. Egyszerűen az agy nem képes ugyanolyan biztonsággal észlelni és kiértékelni és képtelen megítélni, mire számíthat tőle, hiszen a motorok mozgása teljesen más karakterű.
Még ha a motoros szabályosan is közlekedik és betartja a sebességet (ami azért valljuk be, jóval nehezebb, mint autóval, hiszen sokkal inkább tötymörgésnek érződik), akkor is hátránya van eleve az észlelhetősége miatt, amit csak részben kompenzál a mozgékonysága és a kisebb kiterjedése. Ettől alapvetően nem lesz biztonságosabb, hiszen eleve emiatt sokkal inkább hajlamosít az "itt még simán elférek" meg a "lelépem egy pillanat alatt" jellegű manőverekre.

A cikk állítása, miszerint motorozni biztonságosabb, mint autózni, akkor lenne nagyjából elfogadható, ha közel azonos körülmények között (hasonló mértékben szegnék meg a szabályokat és a gyorshajtásban is ugyanannyira lennének érintettek) mennének a motorosok és az autósok és minden autós motorozott volna már, hogy tisztában legyen azzal, mit lehet és mit nem lehet egy motorral megcsinálni. Ebben az esetben a nehezebb észlelhetőséget valóban a motor mozgékonysága és "menekülési képessége" bőven kompenzálhatja. De a valóság ennél sokkal rosszabb.
És mindez csak arra vonatkozik, ha a veszélyhelyzetet sikerül elkerülni. Ha nem, akkor viszont nagyságrenddel kisebb a túlélési esély motoron.
Meg úgy általában, sokkal több múlik a vezetni tudáson és a gyakorlaton szerintem két keréken és épp ezért nagyobb a rizikó is.

SadBoobie (törölt) 2013.07.11. 06:20:31

Szerintem a cikkel ellentétben az anyáknak van igaza.35-ször több halálos baleset jut 1 motorsra, mint autósra, pedig nem kevés halálos autóbaleset történik.Jó, tegyük fel, hogy nem feltétlenül a motoros okozza a saját vesztét, de valljuk be a könnyű halálhoz technikailag minden a rendelkezésére áll: egy borulékony, jobban gyorsuló, mint lassuló jármű,0 oldalvédelem, az útviszonyoknak jobban kitett jármű nem is létezik, stb.....mindenzeket az autós előítéletekkel feltúrbózott jellemzőket félretéve a statiszikában ott van a 35-szörös szorzó.Sajnos túl nagy esély van minden egyes induláskor motorral, hogy aznap az ember összeszed egy öttalálatost a kaszáslottón vagy csak egy kettest.....
Szóval én inkább nem egy olyan cikket írtam volna, hogy motorozni nem veszélyes, hanem egy olyat, hogy motorozni igen is veszélyes és a motorosok hősök....mert azok

petya3w56 2013.07.11. 07:45:41

Kedves Motorsok!

Világosítsanak fel engem! Miért van az, hogy külföldön be tudják tartani a sebességhatárokat 1000cc feletti gyorsulási motorokkal is? Miért van az, hogy a városban lámpánál nem, kizárólag dugóban mennek a sorok közt? Miért van az, hogy belátják, hogy a motor alsóbbrendű és ennek megfelelően közlekednek vele? Miért nem fitogtatják, hogy mennyivel jobban gyorsul, vagy hogy mennyivel nagyobb a végsebessége?

Igen. Kulturáltabbak az autósok is és jobban figyelnek, mert szerencsétlen puhatestű drótszamaras 30nál is meghalhat, de ez csak egy része a dolognak.

Miért van az, hogy a vagánykodókat akár évekre megfoszthatják a hajtásitól, és ennek megfelelően tényleg nem kockáztatnak azzal, hogy anélkül felüljenek a motorbiciklire.

Miért van az, hogy nem státuszszimbólumnak veszik a motort hatvan havi részletre, mert nem azt élvezik, hogy mindenkit lenyomnak és mennyire menők mert pl van egy gixerük?

Miért van az, hogyha azt mondom valakire, hogy "f@szkalap motoros" az autóból, akkor azt az összes magára veszi a kabiban, csak az az egy nem, aki az autótól fél méterre jobbról húzótt el 100km/h-s sebesség különbséggel?

És végül miért van csak százból olyan kevés éppeszű motoros? Mondanám, hogy az itt jelenlévők kivételek, de ez sajnos biztosan nem lenne igaz.

$pi$ 2013.07.11. 07:54:40

@petya3w56:
"Miért van az, hogy a vagánykodókat akár évekre megfoszthatják a hajtásitól"

Amikor azt mondod, hogy külföldön be tudják tartani a sebességkorlátozásokat, akkor úgy érted, hogy magyarországon kívül? Mert a szóhasználatodból úgy gondolom tisztában lehetsz a román közlekedés szépségeivel. :)

petya3w56 2013.07.11. 08:16:35

@$pi$:
A határ mellett lakom, de külföldön dolgozom. Az a nyugat. Magyarország meg a Balkán (Csípős kaja, érthetetlen beszéd, pálinka, szar utak, idióta emberek idióta politikusokat választanak, hirtelen harag, nacionalizmus, fröcsögés, tipikus Balkán). Románia kelet, jártam már arra is. Nem egyszerű, bár Ukrajna veri :)

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.11. 08:19:32

@petya3w56: "Miért van az, hogy belátják, hogy a motor alsóbbrendű és ennek megfelelően közlekednek vele?"

Már miért lenne alsóbbrendű?

A csodálatos szösszeneted többi részére csak annyit reagálnék, hogy Mo.-on a motorosok pont annyival hülyébbek a nyugatinál, mint a magyar autósok szintén a nyugatiaknál! :)

JmOS 2013.07.11. 09:11:53

Jó a vélemény. Öreg motorosként teljesen egyet tudok érteni!

A közlekedés járművektől függetlenül akkor lenne biztonságosabb, ha kitalálnának valami hatásos pénisznövelőt és az emberek nem az utakon akarnák megmutatni...
:(

$pi$ 2013.07.11. 09:12:16

@petya3w56: Jah, magyarország lakosainak fele nyugati, fele meg balkáni módon viselkedik, ez sok gondotokoz. Folyamatosak a belső ellentétek, mert az emberek fele így, a másik meg úgy. Amúgy mindkettő működik, de ez a keverék ez nem túl szerencsés. :)

lobaszopiatej 2013.07.11. 10:16:44

Azt kellene megérteni, hogy a közúti közlekedés egy környezetterhelő és szennyező VESZÉLYES ÜZEM! és nem szórakozás, hanem valódi szükségletet kellene hogy kielégítsen!

Bármilyen közlekedési eszközzel!

nada dan 2013.07.11. 10:54:26

A robogózás legveszélyesebb kezdők számára a fékezés. Pillanatok alatt kicsúszik alólad, ha nincs ABS. Eséskor pedig általában a pillanatnyi sebesség (+ védőruha) határozza meg mekkora a sérülésveszély.
Én biciklivel nem is számoltam hányszor estem életemben baj nélkül. Robogóval 50 km/h körül egyszer, szerencsém volt de igy is emlékezetes. 70-80 km felett körül már drasztikusan nő a kockázat.
Winkler abból indul ki, hogy az autósnál jobb eséllyel megússza az éles szituációkat. Na igen, de ha nem? Összehasonlitva a ténylegesen bekövetkezett biciklis / autós /motoros balesetek következményeit, biztos hogy magasan a motor legdurvább.

c 2013.07.11. 11:06:54

@Napkutya:
No ezzel egyetértek. Idehaza ismeretlen útszakaszon való száguldozás egyenlő az orosz rulettel.
Egyik kollégám nyomvályús, szétnyomott úton perecelt egy nagyot. Az útburkolaton a 20-30cm-es szintkülönbség már sok volt.

muhi 2013.07.11. 11:32:48

@Popeye76:

1. Mindketten egyetértünk azzal, hogy a cikkíró vagy korlátolt barom, vagy csak klikkszámot akart növelni egy értelmetlen, megosztó, trollkodást kiváltó cikkel.

2. az 1. megjegyzés oka, hogy motorozni tényleg veszélyesebb, mint autózni.

3. a 2. megjegyzés számszerűsítésével azonban problémáim vannak. Marx Györgyre hivatkozva azt írtad ugyanis, hogy 33,3-szor olyan veszélyes motorozni, mint autózni.

Ezzel szemben a KSH és az OBB 2012. évre vonatkozó statisztikai adataiból az alábbiak állapíthatók meg:

151 ezer motorkerékpárból az évben 1356 volt balesetben érintett.

Az összes baleset száma 2012-ben 15174 volt. Ez azt jelenti, hogy az összes baleset kb. 9%-ában vett részt motoros.

Az összes gépjármű száma az év végén 3 454 000 volt. Az összes gépjármű/baleset százalékos aránya 4,37%.

Ez nálam azt jelenti, hogy gyakorlatilag kétszer akkora esélyed van a balesetre, ha motoron és nem autóban ülsz. Ez azért mégsem 33,3-szoros, nem igaz?

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.07.11. 11:43:31

@muhi: Egy átlagos motorral szerintem évente sokkal kevesebbet közlekednek, mint egy átlagos autóval. Nem darabszámra kell nézni, hanem üzemórára, vagy megtett km-re vetítve.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2013.07.11. 12:14:00

@muhi: @Dr. Sün:
A hivatkozott Marx György cikkben 1km-re vetítve adja meg a rizikót Marx György.

Muhi! Pár dolgot ne felejtsünk el, máris érthető lesz a különbség: egyrészt a cikk 1990-ben íródott, másrészt nemzetközi statisztikára hivatkozik, ami különbözhet a 2012-es magyar állapottól. Ezeknél is fontosabb, hogy a rizikó definíciója: 1 mikrorizikó a kockázat, ha 1 millió embert kiteszünk egy kockázatnak és azok közül 1 meghal. Nem balesetet szenved, hanem meghal.

Lehet, hogy a motorosok nem sokkal nagyobb arányban baleseteznek, mint az autósok, de baleset esetén (aminek eleve nagyobb a valószínűsége) sokkal súlyosabban sérülnek, így könnyebben is halnak meg.

Szerintem ez feloldja az ellentmondást.

Erdei osonó 2013.07.11. 16:11:34

Szerintem jó a cikk.
Az meg hogy veszélyesebb-e vagy nem az baromira nem érdekel, csak csinálom mert jól esik. (persze ésszel)

CoIie 2013.07.11. 17:52:03

Mi a helyzet a sokmilliárdos kerékpársávokkal?! Azok pont alkalmasak a biztonságos kétkerekű közlekedésre! (Kár, hogy ezt elbénázták a kreszben.)
Persze ott hajtani nem egy "vidámpark", mint pl. az M3 bevezetőn - bár az meg éppen még közel van... :)

Az is döbbenet volt, amikor szemből mentek össze a széles úton a motorosok!
Vajon kétkeréken élesebb a szem és legalább ők látják egymást a fél méteres keresztmetszetükben? Nem!

cso zsi 2013.07.11. 22:31:16

Itt vajon mi történhetett?
nol.hu/archivum/tomegbaleset_budapesten__a_nagykorosi_uton

"Két férfi súlyosan megsérült, amikor két motoros, egy személyautó és egy kisbusz összeütközött csütörtök délután Budapesten, a XVIII. kerületi Nagykőrösi úton."

Harciméz 2013.07.11. 22:31:37

Amelyik motoros belterületen bizonyítottan átlépi a sebességkorlátozást, arra vadászengedélyt kell kiadni,büntetlenség mellet, ráhúzni a kormányt, beleállni a fékbe ,stb.. Majd átértékelik a dolgokat. Én spec. vadászok a felhajtott rendszámtáblásokra.

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.12. 09:09:24

@Harciméz: "ráhúzni a kormányt, beleállni a fékbe ,stb.. Majd átértékelik a dolgokat."

Az remélem eljut a csökött agyadig, hogy egy 200 kiló feletti motor elég tetemes anyagi kárt okoz az autódban. És el kell szomorítsalak a gyorshajtás nem fogja a balesetet okozni, te leszel a hibás, ha ráhúzod a kormányt a motorosra, tehát a te biztosításod fizeti a motor javítását, a motoros esetleges nem anyagi kárát (maradandó sérülés, egyebek). És adott esetben te leszel a hibás egy emberölésért, ami, ha kiderül, hogy szándékos mozdulat volt, akkor elég komoly büntivel jár.
Félreértés ne essék a gyorshajtást, a felhajtott rendszámtáblát én is elítélem, de a rendőrség dolga, hogy megállítsa a szabálytalankodókat.
Sajnos naponta találkozom hozzád hasonló idegbeteg hülyékkel, akik nem képesek elviselni, hogy a motoros nem áll velük a dugóban, és ráadásul most már szabályos is, ha elmegy a kocsik mellett. Ezért ránk húzzák a kormányt, amennyire csak tudnak akadályoznak. Persze odáig már nem jut el a kis agyuk, hogy sokáig úgyse tudnak akadályozni:)

FJPO 2013.07.12. 10:57:49

Ész és türelem. Ha motorozok, tudatában vagyok, hogy én vagyok a puhatestű, csak én szúrhatok rá, ha arcoskodom, vagy eszetlenkedem.
Egy régi statisztikatanárom ezzel kezdte az előadásait (Magyar István):
"háromféle hazugság létezik, súlyossági sorrendben: 1. közönséges megtévesztés, 2. hamis eskü, 3. statisztika"
Ennyit a tudományról.

Napkutya 2013.07.12. 13:58:33

Felhívott az egyik ismerősöm, aki ismeri a nickemet, hogy mi a fasz bajom van a negyvenes táblával, ha egyszer tényleg életet ment...

Csak két gondolat:

1. Ha úgy mész el mellette, hogy előzésben vagy, (5 kamion és három kisteherautó egymás után, ötvennel) akkor, NEM is látod.

Ez, lássuk be, ma kurvára nem ritkaság, amióta a bőrt is lenyúzzák a teherszállítókról.

A másik:

A magyar közlekedők minimum háromnegyede megy el hetente ötször a "kinfelejtett" táblák mellett.

Van olyan hely, ahol öt éve van kinn a harmincas tábla, berohadt, rozsdás csavarokkal, (útépítés) hogy ha kell a szervnek a lé, akkor mögé férjen a trafipax....

Ennyi...

BÁRHOL Nyugat-Európában ELHISZEM, hogy egy korlátozó táblának ÉRTELME van.

Idehaza????

Myrath 2013.07.18. 11:25:34

Vadak, madarak kimaradt a veszélyforrások közül.
Én már fejeltem le fácánt 110 körül. Motorplexi röpült, én megúsztam esés nélkül.

cso zsi 2013.07.18. 19:36:14

@GERI87: Akkor nem magyarázom, mutatom.
Üllői út, 60-as engedélyezett sebesség, 5-6 éves szgk. Ezt látja a sofőr. (feje mellé tett gép)
indafoto.hu/cso_zsi/motorosok_szgk_tukreiben/slideshow

Andr1s 2013.07.22. 12:10:04

volt irsán egy kefe nevezetű motoros..
csinálták a g betüket aztán másnap az első kanyarban szia...
de azért "ő volt a város legjobb motorosa..."
no comment

calibra91 2013.12.17. 09:43:23

@Harciméz: Anyádra húzzák rá a lepedőt a tepsiben...
Csak ezt kivánja neked egy nem felhajtott rendszámtáblás, kismotorral járó, a közlekedési szabályokat általában betartó két gyerekes családapa.

További jó vadászatot, Te gennyláda!

Levi Nikovics 2016.07.13. 16:18:42

Az a baj hogy az autós is és a motoros is azt hiszi hogy a közút versenypálya. Jó ha a magyarok 5% a tarja be a sebességhatárokat és a kreszt, legyen az autó vagy motor...

G.Freeman 2018.07.05. 11:34:04

Az a helyzet hogy a motoros szubkultúrában azért annyira népszerű a halálfejes, koponyás póló,illusztáció, tankfestés, gyűrű, lánc stb, mert tudjuk hogy a motorozás közben bármikor megpusztulhatunk, de LESZARJUK.
süti beállítások módosítása