Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlinket a letöltéshez itt talál.
Szétvert BMW, árverés a bűnözőknek
2013.07.11. 13:21 Stump András
Címkék: bmw karotta alfa prius 77 novoth tibi
84 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr525400406
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.11. 14:53:22
A legszórakoztatóbb megint Kopasz volt, az árverésekről hozott sztorikkal :)
Alfa 159 Sportwagon? Egyértelműen nem konzultáltál Pistával, hiszen öt perces internetes keresés után egyértelmű, hogy mindnek széthullanak az örvénycsappantyúi, és kitakaríthatatlanul összekormolják az EGR szelepet. Vagy eltömíti a részecskeszűrőt, széthullik a kettőstömegű lendkereke, stb... :D
Ezért is kaptad meg kettőháromért, hiszen egy hasonló, gránittömb BMW 525td... öö... pontosan ugyanannyi? Hoppá. Megyek Alfát venni.
Alfa 159 Sportwagon? Egyértelműen nem konzultáltál Pistával, hiszen öt perces internetes keresés után egyértelmű, hogy mindnek széthullanak az örvénycsappantyúi, és kitakaríthatatlanul összekormolják az EGR szelepet. Vagy eltömíti a részecskeszűrőt, széthullik a kettőstömegű lendkereke, stb... :D
Ezért is kaptad meg kettőháromért, hiszen egy hasonló, gránittömb BMW 525td... öö... pontosan ugyanannyi? Hoppá. Megyek Alfát venni.
Negrogo 2013.07.11. 15:42:58
@Leadfoot: Nem rosz az csak szerintem kicsi. Csaladban van egy. Viszont ami fura, hogy egy E39 T nem jott szoba 2003-2004 -bol?! 2,5 -ert eszement megkimlet darabokat lehet kapni. Minosegileg makulatlanok ezek na meg nagyobb is mint egy ujabb 3-as es ezek meg azok az "igazi" BMW-ek. Veztesi elmenyt is kapott volna azert csak RWD meg ha automata es kombi is.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=234566294&cd=635078682880000000&asrc=st|fs
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=231681091&cd=635027477340000000&asrc=st|fs
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=234566294&cd=635078682880000000&asrc=st|fs
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=231681091&cd=635027477340000000&asrc=st|fs
karlmann 2013.07.11. 16:04:01
Novoth Tibinek: Krups darálós kávéfőzőt vegyél és hozzá olyan szemes kávét amiből 1kg legalább 5000Ft. A Metro-ban vannak ilyenek. Azt szeretni fogod te is és az ügyfelek is.
guszti 2013.07.11. 16:13:32
Darálós automatából ennyiért eléggé távolkeletit és/vagy szakadtat fogsz csak kapni, ami vagy eleve szar, vagy még sűrűn is romlik. Ha 20 ropi a keret, sztem vegyél egy békebeli szarvasit, ilyen terhelés mellett fél-egy évente kivízkövezed (foszforsavval), meg tömítéseket cserélsz fillérekből (1-2 évente le kell venni a hengerfejet is, ha rendesen ki akarod vízkövezni, abba is kell egy új szilikongyűrű). A tipusterv kicsit már ot-s, de nem tud úgy elromlani hogy párezernél többe kerüljön, minden van hozzá, max egy óra egy full szét-összeszerelés, és igazi kávét főz. Ha igényeskedni akarszveszel hozzá egy olcsó darálót.
Ja, és a legviccesebb céges domain-név pályázaton is éremesélyes a gyártó:
www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&termek_id=332
Ja, és a legviccesebb céges domain-név pályázaton is éremesélyes a gyártó:
www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&termek_id=332
novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.11. 16:18:54
@guszti: Kösz, ez zsír!!!! És legalább MAGYAR!!!
evil. 2013.07.11. 16:56:12
Hegyhátszentjakab, és a Vadása kemping nagyon állat, csak ajánlani tudom! Manjen, aki tud!
wolfnet 2013.07.11. 18:54:32
momert capriccio! Olcsó, 12 éve vízkőmentesen használjuk, ajánlom!
korzo 2013.07.11. 19:10:57
Karotta! Csak emlékeztetnélek Önnön magadra:
"karotta válasz | megnéz | könyvjelző 2000.04.09 17:53:32 © (24)
Egy kicsit kiestem, sebaj.
A 84'-es 900 kupém 13l körül fogyasztott (turbó+automata). Továbbá alig volt egy egészséges napja, pedig mindig mindent megcsináltattam rajta, amit kellett. Nem volt egy hálás típus. Ennek ellenére nagyon szerettem, ennyire egyéni, gyors, biztonságos és jól vezethető autó nem sok akad manapság. Jelenleg hűtlen vagyok a márkához (egy Nissan 200 SX-et hajtok), de legkésőbb az első gyereknél visszatérek.
G."
Szóval várjuk a meaklumpákat HE! :-D
"karotta válasz | megnéz | könyvjelző 2000.04.09 17:53:32 © (24)
Egy kicsit kiestem, sebaj.
A 84'-es 900 kupém 13l körül fogyasztott (turbó+automata). Továbbá alig volt egy egészséges napja, pedig mindig mindent megcsináltattam rajta, amit kellett. Nem volt egy hálás típus. Ennek ellenére nagyon szerettem, ennyire egyéni, gyors, biztonságos és jól vezethető autó nem sok akad manapság. Jelenleg hűtlen vagyok a márkához (egy Nissan 200 SX-et hajtok), de legkésőbb az első gyereknél visszatérek.
G."
Szóval várjuk a meaklumpákat HE! :-D
Nyiri 2013.07.11. 19:28:37
@novothauto: Saeco kvgépcsalád. Az előst 15 éve vettük napi szinten 20 kv-t főzőtt. Minimális tisztitás/karbantartás után idén búcsúztunk el tőle. Most egy hasonló csak frissebb kiadást vettünk. Érdemes keresni direkt ezzel a márkával foglalkozó kvgép szervízeket. Felújított, garanciás gépeket árulnak. Nagyon megéri is profi mind. Olyan 30-40 ezer körül vannak. Oké hogy nem 20 ezer amit szeretnél, de az ár/érték arány ezerszer jobb.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.11. 19:46:29
@Nyiri: Negyven rugót biztosan nem adok érte, főleg, hogy ma bekrepált a két hete telepített csáposemelőm.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.11. 19:51:20
@karlmann: Rákerestem, ne viccelj, ebből a nem kapszulás 90 rongy.
Gomulka Béla 2013.07.11. 19:51:36
Rovidítés-szavakat magyar kiejtés szerint ejtunk, ez a szimpla szabály. Óemvé, hábéó, uesa, eszeszeszer.
Van ahol (itt, például) ahol színezik az uzemanyagot: az olcsóbb mezogazdasági dízel (traktor, etcetera) zold, és a fináncok rendszeresen megállítják az autókat is, ellenorzésre. Nem papírcsíkot használnak, hanem felszívják a levet egy fecskendovel, majd visszaeresztik.
@Nyiri: A kávé nem rovidítés.
Van ahol (itt, például) ahol színezik az uzemanyagot: az olcsóbb mezogazdasági dízel (traktor, etcetera) zold, és a fináncok rendszeresen megállítják az autókat is, ellenorzésre. Nem papírcsíkot használnak, hanem felszívják a levet egy fecskendovel, majd visszaeresztik.
@Nyiri: A kávé nem rovidítés.
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.11. 19:54:34
ha mindenki betartja a 30.000-es olajcsereperiodust akkor Tibink nem kave gepet hanem kave ultetvenyt fog venni :D
Ric12 2013.07.11. 20:05:18
Kávégép:
www.caffeclub.eu/hasznalt-kavefozok/felujitott-kavegepek-saeco-kavegepek-1747/1747/
Bár én pont nem a Saeco rendszerűt szeretem, de ez egyéni hozzáállás (nekem Bosh van)
Én Tőle vettem: www.kavegepek.net/kavegepek/
www.caffeclub.eu/hasznalt-kavefozok/felujitott-kavegepek-saeco-kavegepek-1747/1747/
Bár én pont nem a Saeco rendszerűt szeretem, de ez egyéni hozzáállás (nekem Bosh van)
Én Tőle vettem: www.kavegepek.net/kavegepek/
alma#66 2013.07.11. 20:07:04
Most hallgattam, renoncot jelentek be az 1.6 T témára.. DS3, 1.6 THP, olaj/légszűrő csere évente, ez kb 7 ezer km, (öreg vagyok én már) újonnan véve itthon, 100-as üzemanyag. ÉS 18 ezernél szóltam a szervizben, hogy torpan. Mondták, hogy mondjam még a tapasztalást. Mondtam, és akkor szóltak, hogy elég, mert a belső titkos leiratok szerint ilyen jelenségeknél fogják ott a kocsit. Teljes blokktisztítás, vezérlés csere, majd jött egy központi visszahívás teljes szoftver cserére, ahol is kiölték a bugit belőle. Még jó, hogy a vezérlés cserénél már a meghosszabbított gariba estünk bele. Állítólag a veztengely elfokolása miatt van az egész. Ezért a szoftvercsere, ami visszavette. Na ennyi.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.11. 20:25:05
@alma#66: Megnyugtató magyarázatnak nem utolsó, az biztos. Mindenesetre kiderül 50 000 kilométeren belül.
misinator 2013.07.11. 20:28:41
Király volt szokás szerint az Égéstér!
Karottának az ősbűn /dízel Alfában.../ megbocsátva az automata váltó miatt.
Az milyen fintora már a sorsnak, hogy a szakújságíró élete párja csak automatát vezet :-)
De teljesen megértem: A kézi váltó a váltási élményről szól-na, ha a botok ma is KÖZVETLENÜL a váltóba lennének dugva /pl. Polonez váltós FSO-1500/, meg spontán, őszinte; mechanikus- vákuumos, röpsúlyos , karbicsekes szívó benzineseknek adnád a gázt rudazaton keresztül /de a mai gyerekeket is tökéletesen megértjük pl. a régebbi befecskendezős Bömösök miatt/, s közben nem néznéd még a harmadrendű világvégi utakon is az összes bokort traffipaxnak...
De így!?
Novoth Tibihez fordulnék a következő kérdéssel:
Prémium benzin: Anno magánlevelezésben említettem az 1.4-es Albeám téli vacakolását: Kis fordulaton elgyengülő motor, kattogó hang, mintha blokkra húzna át egy leesett gyújtókábel, megszűnő alapjárat, check engine, amiből a baroszenzor hibája lett kiolvasva /amire az autóvillanyász ismerősök azt mondták, hogy ilyen hiba így nincs/. S ezt csak -5 fok alatt, meg nyirkos időben, max fűtéssel a kiccsalád miatt, s már egyszer elért(?) üzemi hőfok után városban ötvenről mellékutcába bekanyarodva 9 kilométerrel az indulás után.
Egy kis segítség: Közben rájöttem, hogy csak a kagylós 100-sal csinálta, amivel egyébként enyhébb időben jobban megy, kevesebbet eszik /írom a fogyit/, gyorsabban melegszik etc.
Amióta télen csak a 95 vípóver van beletöltve, azóta nincs ilyen gond. Illetve idén márciusban már azt hittem, hogy jön a szánsájn, s már ment bele a 100-as, de az ominózus belügyi SMS napokon újra jelentkeztek a tünetek, amik a nemzetközi helyzet enyhülésével elmúltak.
Tehát a "rövid" bevezető után a kérdés a prémiumról:
Szuper, szuper de télen nem minden konstrukció komálja!?
Aztán meg a másik: a fene nagy motor tisztán tartás közben nem égeti meg a prémium pl. a dugattyútetőket az állandóan felhúzott előgyújtással?
Válaszod előre is köszönöm!
Karottának az ősbűn /dízel Alfában.../ megbocsátva az automata váltó miatt.
Az milyen fintora már a sorsnak, hogy a szakújságíró élete párja csak automatát vezet :-)
De teljesen megértem: A kézi váltó a váltási élményről szól-na, ha a botok ma is KÖZVETLENÜL a váltóba lennének dugva /pl. Polonez váltós FSO-1500/, meg spontán, őszinte; mechanikus- vákuumos, röpsúlyos , karbicsekes szívó benzineseknek adnád a gázt rudazaton keresztül /de a mai gyerekeket is tökéletesen megértjük pl. a régebbi befecskendezős Bömösök miatt/, s közben nem néznéd még a harmadrendű világvégi utakon is az összes bokort traffipaxnak...
De így!?
Novoth Tibihez fordulnék a következő kérdéssel:
Prémium benzin: Anno magánlevelezésben említettem az 1.4-es Albeám téli vacakolását: Kis fordulaton elgyengülő motor, kattogó hang, mintha blokkra húzna át egy leesett gyújtókábel, megszűnő alapjárat, check engine, amiből a baroszenzor hibája lett kiolvasva /amire az autóvillanyász ismerősök azt mondták, hogy ilyen hiba így nincs/. S ezt csak -5 fok alatt, meg nyirkos időben, max fűtéssel a kiccsalád miatt, s már egyszer elért(?) üzemi hőfok után városban ötvenről mellékutcába bekanyarodva 9 kilométerrel az indulás után.
Egy kis segítség: Közben rájöttem, hogy csak a kagylós 100-sal csinálta, amivel egyébként enyhébb időben jobban megy, kevesebbet eszik /írom a fogyit/, gyorsabban melegszik etc.
Amióta télen csak a 95 vípóver van beletöltve, azóta nincs ilyen gond. Illetve idén márciusban már azt hittem, hogy jön a szánsájn, s már ment bele a 100-as, de az ominózus belügyi SMS napokon újra jelentkeztek a tünetek, amik a nemzetközi helyzet enyhülésével elmúltak.
Tehát a "rövid" bevezető után a kérdés a prémiumról:
Szuper, szuper de télen nem minden konstrukció komálja!?
Aztán meg a másik: a fene nagy motor tisztán tartás közben nem égeti meg a prémium pl. a dugattyútetőket az állandóan felhúzott előgyújtással?
Válaszod előre is köszönöm!
misinator 2013.07.11. 20:37:30
Szia!
"Nem tudom". Ezt értem. Ok.:-)
"illetve nem értem"
Mit fogalmaztam rosszul/félreérthetően?
"Nem tudom". Ezt értem. Ok.:-)
"illetve nem értem"
Mit fogalmaztam rosszul/félreérthetően?
novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.11. 20:46:27
@misinator: "Szuper, szuper de télen nem minden konstrukció komálja!? "
Nincs átfogó statisztikám ezen a területen. Az emberek megszokták, hogy ha valamilyen téma négy kerékkel kapcsolatos, akkor meg kell kérdezni az autószerelőt. Van itt úgy négy autó, aminek fogalmam sincs mi baja, már ennek is örülnék, ha kibogoznám...
Az a pár fok előgyújtás növelés biztosan nem okoz galibát, ott van a zárt hurkú kopogásszabályzás, az megoldja.
Nincs átfogó statisztikám ezen a területen. Az emberek megszokták, hogy ha valamilyen téma négy kerékkel kapcsolatos, akkor meg kell kérdezni az autószerelőt. Van itt úgy négy autó, aminek fogalmam sincs mi baja, már ennek is örülnék, ha kibogoznám...
Az a pár fok előgyújtás növelés biztosan nem okoz galibát, ott van a zárt hurkú kopogásszabályzás, az megoldja.
Rocko- 2013.07.11. 20:46:33
hát, 77. adás lett. :)
erős a szereplői gárda!
"az égéstérben, érted"
au. :D
Tibi telejsen jól mondja: attól hogy gyakori jelleggel találkozik egy dologgal, még nem általánosíthat.
habár Karottával egyetértve: hegy alján lakni, úgy hogy a hegy felé, felfelé kéne menned hideg motorral, az a leggyilkosabb üzem, viszont amit csinál, az nem szembemegy a Göbölyös Zsolt cikkével?
totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Karotta mérési ciklusa tetszik. :))))
az üzemanyagszínezés nem a minőségre megy, hanem a tisztázatlan háttérre. (amire tények nélküli véleményem szerint nincs szükség.)
szerintem szimplán akik a 90-es években olajat szőkítettek, azok tudják most átkerült a túloldalra, és most innen akarnak bevételt.
a technikai megoldásba bele se megyek, hogyan hat ez a színezés a motor működésére - pláne ha ilyen precíz -, és abba se, hogy mennyi ennek a beruházási költsége.
a csekkes módszert támogatom, írta ezt már Papp Tibi: mondd mennyi kell, aztán ne szívassál.
Novoth Tibit kérdezném, hogy amikor egy ilyen olajsaras lerakódás van a motorban, akkor milyen techniológiával tisztítod? a hozzáférhető rész még érthető, kefe, vegyszerek. nade az olajjáratok?
baltával/fejszével szétverni a saját autód, na, ennyi eszük van.
azt nem értem, hogy ha Karotta arra jutott, hogy a Prius a tökéletes választás, másodjára is erre jutott, akkor miért nem megint a Prius lett? élvezetet úgyis megadja a Hacsi vagy a Datsun.
kávéfőző nepperűző. :DDD
Bosch kávéfőző, kész.
erős a szereplői gárda!
"az égéstérben, érted"
au. :D
Tibi telejsen jól mondja: attól hogy gyakori jelleggel találkozik egy dologgal, még nem általánosíthat.
habár Karottával egyetértve: hegy alján lakni, úgy hogy a hegy felé, felfelé kéne menned hideg motorral, az a leggyilkosabb üzem, viszont amit csinál, az nem szembemegy a Göbölyös Zsolt cikkével?
totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Karotta mérési ciklusa tetszik. :))))
az üzemanyagszínezés nem a minőségre megy, hanem a tisztázatlan háttérre. (amire tények nélküli véleményem szerint nincs szükség.)
szerintem szimplán akik a 90-es években olajat szőkítettek, azok tudják most átkerült a túloldalra, és most innen akarnak bevételt.
a technikai megoldásba bele se megyek, hogyan hat ez a színezés a motor működésére - pláne ha ilyen precíz -, és abba se, hogy mennyi ennek a beruházási költsége.
a csekkes módszert támogatom, írta ezt már Papp Tibi: mondd mennyi kell, aztán ne szívassál.
Novoth Tibit kérdezném, hogy amikor egy ilyen olajsaras lerakódás van a motorban, akkor milyen techniológiával tisztítod? a hozzáférhető rész még érthető, kefe, vegyszerek. nade az olajjáratok?
baltával/fejszével szétverni a saját autód, na, ennyi eszük van.
azt nem értem, hogy ha Karotta arra jutott, hogy a Prius a tökéletes választás, másodjára is erre jutott, akkor miért nem megint a Prius lett? élvezetet úgyis megadja a Hacsi vagy a Datsun.
kávéfőző nepperűző. :DDD
Bosch kávéfőző, kész.
butschq 2013.07.11. 20:52:15
Majd valahonnan meg kell szerezni az alkotókat a benzin színezőnek. Újra beindítjuk az ukrán bizniszt :D
misinator 2013.07.11. 20:57:24
@novothauto: Tisztelt Tibor: Nagyon szépen köszönöm válaszod!
További fényes szakmai sikereket kívánok!
Ezt már Csikósnak is elsütöttem, remélem Te is pozitívan fogadod:
Egy időben egy negyven éve új bútort nem látott kórházi, alacsony plafonú - a fejünk felett zajongtak a szennyvízcsövek...- sötét raktárban dolgoztam; magunk közt csak patkánylyuknak hívtuk.
Éppen összetett tevékenységet folytattunk ott hárman - textilt pecsételtünk, amikor az egyik beszállítónk, egy nagyon korrekt, jópofa srác remek humorral távozáskor a fentebb írt jókívánsággal köszönt el:-)
Az tud igazán nevetni, aki saját magán is tud nevetni; hát mi a földre rogytunk a nevetéstől, mert annyira fájt a hasunk, s belekönnyeztünk, mint egy Besenyő Pista bácsi előadásba; átjött a srác humora:-)
További fényes szakmai sikereket kívánok!
Ezt már Csikósnak is elsütöttem, remélem Te is pozitívan fogadod:
Egy időben egy negyven éve új bútort nem látott kórházi, alacsony plafonú - a fejünk felett zajongtak a szennyvízcsövek...- sötét raktárban dolgoztam; magunk közt csak patkánylyuknak hívtuk.
Éppen összetett tevékenységet folytattunk ott hárman - textilt pecsételtünk, amikor az egyik beszállítónk, egy nagyon korrekt, jópofa srác remek humorral távozáskor a fentebb írt jókívánsággal köszönt el:-)
Az tud igazán nevetni, aki saját magán is tud nevetni; hát mi a földre rogytunk a nevetéstől, mert annyira fájt a hasunk, s belekönnyeztünk, mint egy Besenyő Pista bácsi előadásba; átjött a srác humora:-)
1kutya 2013.07.11. 20:59:13
@novothauto: 30-ért viszont már vannak jó, használt felújított gépek! fater a krimóba vett egyet vagy 3 éve 40-ért (itt: www.kavegeparuhaz.hu/), azóta lefőz vele napi 50-100 adagot és kutya (SIC!) baja...
1kutya 2013.07.11. 21:02:55
@Rocko-: node ha a napi lejtmenetben is lehet élvezet, akkor miért ne lenne a prius helyett az alfa?
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.11. 21:06:21
@Rocko-: priusnak nincs csomagtartoja - gondolom en, gyerekkel ( kutyaval, macskaval ) egy prius az nem nyero.
yxcvbnma 2013.07.11. 21:11:05
Jó volt a műsor, Nekem ez a fajta elmélkedős, hosszú körmondatos, de a témát alaposan körbejáró beszélgetős jobban tetszik.
Olajcsere témában:
Két darab céges Megane 1,5 dci, 30k olajcsere periódussal. Kulcsos autók voltak, 4-en 5-en vezettük felváltva. Többször jeleztük, hogy gyakrabban kéne olajat cserélni. A lízingcég mereven elzárkózott, hivatkozva a kocsi használati utasítására.
A kocsik ettől eltekintve példaértékűen voltak szervizelve, lévén műszaki beállítottságú a cég.
A 115000 km táján elhasalt az egyik. A motor elgyengült, és furcsa hangokat kezdett kiadni az autópálya közepén. 2 km után letérés pihenőbe, és tréler hívása. Szervizben kiderült, hogy a kocsi motorja csapágyas, új főtengely, stb.
Utána kezdődött a szardobálás, hogy ki viselje a kárt (sokszázezer ft.).
Nem volt egyszerű menet, annyiban volt szerencsénk, hogy az eset előtt 3000 km-rel volt olajcsere, az emailek megvoltak a rinyálásunkról (sűrűbb olajcsere), illetve hogy kulcsos volt a kocsi, nem lehetett egyszemélyi felelősséget megállapítani emiatt.
Míg ment a huza-vona, a másik is megfeküdt, 125 000 környékén.
A végén a lízingcég benyelte a dolgot, de volt pár gyomorforgató próbálkozása...
Az autócsere ügyben én is hasonló cipőben járok mint Karotta. Most untam meg a 10 éves Swiftemet, és kéne valami jobb kiállású kocsi helyette. Én a 156-os kombi alfákat nézegettem (kisebb pénz, kisebb foci). Teljesen hasonlóan jár az agyam, tudom hogy észérvekkel nem alátámasztható a váltás, de már olyat akarok, amire jólesik ránéznem a parkolóban mielőtt beülök :-)) Az Astra, Focus, Golf itt vérzik el mert azok is csak célszerszámok.
Kávéfőzőt meg vegyen Novoth úr egy szarvasit. Nemrég vettünk, 14k volt akcióban. 2 vagy 6 adagot tudsz benne lefőzni, egyszerű javítható szerkezet. Nagy előnye, hogy 5 év múlva is lesz hozzá alkatrész, ami a többi - ilyen árkategóriás - kávéfőző nem jellemző. Nekünk azért kellett új kávéfőzőt venni, mert az 5 éves dyras márkájún eltört a kávéadagoló tartálynak egy műanyag pöcke, és alkatrész már nem árulnak hozzá. Még vaterán se lehetett levadászni csereszabatos alkatrészt, mert félévente "fejlesztett" a gyár... Ja, és nem mellesleg jó kávét főz.
Olajcsere témában:
Két darab céges Megane 1,5 dci, 30k olajcsere periódussal. Kulcsos autók voltak, 4-en 5-en vezettük felváltva. Többször jeleztük, hogy gyakrabban kéne olajat cserélni. A lízingcég mereven elzárkózott, hivatkozva a kocsi használati utasítására.
A kocsik ettől eltekintve példaértékűen voltak szervizelve, lévén műszaki beállítottságú a cég.
A 115000 km táján elhasalt az egyik. A motor elgyengült, és furcsa hangokat kezdett kiadni az autópálya közepén. 2 km után letérés pihenőbe, és tréler hívása. Szervizben kiderült, hogy a kocsi motorja csapágyas, új főtengely, stb.
Utána kezdődött a szardobálás, hogy ki viselje a kárt (sokszázezer ft.).
Nem volt egyszerű menet, annyiban volt szerencsénk, hogy az eset előtt 3000 km-rel volt olajcsere, az emailek megvoltak a rinyálásunkról (sűrűbb olajcsere), illetve hogy kulcsos volt a kocsi, nem lehetett egyszemélyi felelősséget megállapítani emiatt.
Míg ment a huza-vona, a másik is megfeküdt, 125 000 környékén.
A végén a lízingcég benyelte a dolgot, de volt pár gyomorforgató próbálkozása...
Az autócsere ügyben én is hasonló cipőben járok mint Karotta. Most untam meg a 10 éves Swiftemet, és kéne valami jobb kiállású kocsi helyette. Én a 156-os kombi alfákat nézegettem (kisebb pénz, kisebb foci). Teljesen hasonlóan jár az agyam, tudom hogy észérvekkel nem alátámasztható a váltás, de már olyat akarok, amire jólesik ránéznem a parkolóban mielőtt beülök :-)) Az Astra, Focus, Golf itt vérzik el mert azok is csak célszerszámok.
Kávéfőzőt meg vegyen Novoth úr egy szarvasit. Nemrég vettünk, 14k volt akcióban. 2 vagy 6 adagot tudsz benne lefőzni, egyszerű javítható szerkezet. Nagy előnye, hogy 5 év múlva is lesz hozzá alkatrész, ami a többi - ilyen árkategóriás - kávéfőző nem jellemző. Nekünk azért kellett új kávéfőzőt venni, mert az 5 éves dyras márkájún eltört a kávéadagoló tartálynak egy műanyag pöcke, és alkatrész már nem árulnak hozzá. Még vaterán se lehetett levadászni csereszabatos alkatrészt, mert félévente "fejlesztett" a gyár... Ja, és nem mellesleg jó kávét főz.
Rocko- 2013.07.11. 21:11:54
@1kutya: nem mondom hogy ne lehetne, csak alapvetően még mindig liftezésre van.
@visszakettopadlogaz: nade 3 évig nyerő volt, most meg nem? :)
@visszakettopadlogaz: nade 3 évig nyerő volt, most meg nem? :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.11. 21:13:57
@Rocko-: megnott a gyerek, nagyobb gyereknek nagyobb jatekai vannak es messzebbre is lehet vinni kirandulni, megnott a kutya, ( nagyoibb kutya=nagyobb ketrec meg ugye megnottek az igenyek, plus a mid-life-crisis sok csaladapaval vetetett mar ALFA ROMEOT :)))
Rocko- 2013.07.11. 21:17:13
@visszakettopadlogaz: ok. :)
@1kutya: nem, mert beszorult a fejem a földszinten, és csak az elsőn vették észre, ezért nagyon megnyúltam, és azóta mindenki azzal szívja a véremet, hogy nézd, ott a bigfoot yeti! :(
@1kutya: nem, mert beszorult a fejem a földszinten, és csak az elsőn vették észre, ezért nagyon megnyúltam, és azóta mindenki azzal szívja a véremet, hogy nézd, ott a bigfoot yeti! :(
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.11. 21:17:21
a 156-os kombi alfanal szebbet nem tud tervezni az emberiseg. Az annyira annyira kombi es alfa hogy barminemu valtoztatas csakis ronthat rajta.
gombiapu 2013.07.11. 21:18:11
Szia!
Tibinek üzenem ha még nem késő!
Guszti leírta melyik a te géped.
Ár érték arányban nem kapsz megfelelőbbet a szarvasinál. legalább 27 éve (akkor házasodtam) kaptunk egyet és még egyet ahogy az lenni szokott, ajándékba. Az egyiket anyósomnak adtam a másikat mi használjuk gond nélkül. Kitapasztalod melyik fajta őrölt kávéval a legjobb neked és Guszti útmutatása szerint karbantartva - mondjuk én az ecetet korrektebbnek tartom savazásra - de a megfelelő időben elvégzett tömítéscserén kívül évekig vagy évtizedekig hibamentes. Van belőle gőzölő fúvókás is az valamivel drágább. Nekem mint szarvasinak elhiheted itt szinte mindenkinek az van otthon. A külsejét leszámítva szinte változtatás nélkül gyártják évtizedek óta. Éppen ezért minden van hozzá amit időnként illik cserélni rajta és szerintem még lesz is sokáig. Ha máshol nem itt a mintaboltjukban biztosan beszerezhető. A mai napig itt gyártják nem Kínában szerelik össze.
Szűrőcserével választhatsz 2 illetve 6 személyes főzés között. Ha a "vak" szűrőt rakod fel akkor tudsz a drágábbikkal gőzölni. Amennyiben mellette döntesz egy két tippet privátban tudok adni.
Tibinek üzenem ha még nem késő!
Guszti leírta melyik a te géped.
Ár érték arányban nem kapsz megfelelőbbet a szarvasinál. legalább 27 éve (akkor házasodtam) kaptunk egyet és még egyet ahogy az lenni szokott, ajándékba. Az egyiket anyósomnak adtam a másikat mi használjuk gond nélkül. Kitapasztalod melyik fajta őrölt kávéval a legjobb neked és Guszti útmutatása szerint karbantartva - mondjuk én az ecetet korrektebbnek tartom savazásra - de a megfelelő időben elvégzett tömítéscserén kívül évekig vagy évtizedekig hibamentes. Van belőle gőzölő fúvókás is az valamivel drágább. Nekem mint szarvasinak elhiheted itt szinte mindenkinek az van otthon. A külsejét leszámítva szinte változtatás nélkül gyártják évtizedek óta. Éppen ezért minden van hozzá amit időnként illik cserélni rajta és szerintem még lesz is sokáig. Ha máshol nem itt a mintaboltjukban biztosan beszerezhető. A mai napig itt gyártják nem Kínában szerelik össze.
Szűrőcserével választhatsz 2 illetve 6 személyes főzés között. Ha a "vak" szűrőt rakod fel akkor tudsz a drágábbikkal gőzölni. Amennyiben mellette döntesz egy két tippet privátban tudok adni.
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.11. 21:18:45
@1kutya: a volt SZOT ( szakszervezetek orszagos tanacsa ) szekhazban a hetvenes evekben mukodott egy paternoszter - az megunhatatlan volt :)
1kutya 2013.07.11. 21:31:09
@visszakettopadlogaz: naja! a faceliftes 156-osnál szebb autót nehéz találni, egyedüli átka, hogy a 2.4 s5 jtdm volt az "egyetlen" normális motor benne!
@Rocko-: :DDD
@Rocko-: :DDD
Darien 2013.07.11. 21:38:50
Van egy csomó cég akik kávégép bérbeadással foglalkoznak, kivisznek neked egy gépet meg kávébabot, és az elfogyasztott kávé után fizetsz. Nálunk az irodában ilyen van, sokkal olcsóbb ráadásul, ha elromlana egyből hoznak egy másik gépet. Csak ajánlani tudom
whale 2013.07.11. 21:42:20
@novothauto: 20-ért nem fogsz jó kávét inni, az biztos.
Van az indexen kávéfőzős topic, ott nyilván súlyos elmebetegek laknak, de érdemes kicsit beleásni magad a témába, hogy legalább tudd, hogy mit hagysz ki.:)
Azt szokták mondani, hogy ha minimálisan el szeretnél szakadni a kotyogós-szarvasi-darált kávé klasszik szentháromságtól, akkor minimum egy darálós Saeco.
Én most vettem a zasszonynak szülinapjára egy Philips Saeco Xsmallt, korrekt darab az áráért.
Ha találsz itt az ajánlott linkeken használt, felújított Saeco-t 40-50-ért, azt vedd, nem fogod megbánni.
Mielőtt megvennéd, esetleg érdemes lenne megkóstolnod egy kávét, amit egy ilyennel készítettek, hogy érezd miről van szó...
Olyat te nem fogsz főzni a szarvasival.
A tudorok pl. azt mondják, hogy a klasszik késes darálók nem őrlik, hanem zúzzák a kávét és innentől már el is van baszva az egész.
Mindegy, mondom olvasd a topicot...
Van az indexen kávéfőzős topic, ott nyilván súlyos elmebetegek laknak, de érdemes kicsit beleásni magad a témába, hogy legalább tudd, hogy mit hagysz ki.:)
Azt szokták mondani, hogy ha minimálisan el szeretnél szakadni a kotyogós-szarvasi-darált kávé klasszik szentháromságtól, akkor minimum egy darálós Saeco.
Én most vettem a zasszonynak szülinapjára egy Philips Saeco Xsmallt, korrekt darab az áráért.
Ha találsz itt az ajánlott linkeken használt, felújított Saeco-t 40-50-ért, azt vedd, nem fogod megbánni.
Mielőtt megvennéd, esetleg érdemes lenne megkóstolnod egy kávét, amit egy ilyennel készítettek, hogy érezd miről van szó...
Olyat te nem fogsz főzni a szarvasival.
A tudorok pl. azt mondják, hogy a klasszik késes darálók nem őrlik, hanem zúzzák a kávét és innentől már el is van baszva az egész.
Mindegy, mondom olvasd a topicot...
butschq 2013.07.11. 22:04:11
@visszakettopadlogaz: Miskolcon az egyetemen is van egy páternoszter. Első évesen az egyik vizsgaalakalommal eredményhirdetés előtt vagy egy órát forgolódtunk benne, olyan felkavart/hányás közeli gyomorral még sose mentem szóbelizni :)
Eldrastico 2013.07.11. 22:16:06
Dacia logan 1,4 MPI +LPG 2006 uujonan szalonbol elso olajcsere 8000 volt azóta 30000 ként 42 tetem bele LPG elso év alat lpgvel 50 kultem bele most van 130 bne edig bírja legolvcob netes nagykerbol fle áron veszem mit a szerviszbe mivel nagyon sok szervisz is onan hoza és hologramot kilora lehet venni :) ha bebasz akor veszek egy másik logant motort valami keveset futot torotbol 500€ rá a LPG és go.
Nem kel felleslegesn bonyorolut drága sz---okat.
Szintén a kávéfozonél volt egy egyszerú jol mukodó finom kávét fozo gép Momert Capriccio után vetunk egy drága Krups ot drága és szar a kávé kaptam ajándékba dolcsegusztós vlamit hamartonkremnet szerencsére és a pincébol viszakerult a jó oreg
Capriccio
Nem kel felleslegesn bonyorolut drága sz---okat.
Szintén a kávéfozonél volt egy egyszerú jol mukodó finom kávét fozo gép Momert Capriccio után vetunk egy drága Krups ot drága és szar a kávé kaptam ajándékba dolcsegusztós vlamit hamartonkremnet szerencsére és a pincébol viszakerult a jó oreg
Capriccio
novothauto · http://novothauto.hu 2013.07.11. 22:24:03
@gombiapu: Szia!
Köszönöm, szinte biztos, hogy ez lesz, valamiért elkerülte a figyelmemet. Igazából itt a fentebbi linkre ahogy rákattintottam, nekem nagyon tetszik.
A gyártó írja, hogy 1000 db rendelése esetén színt is választhatok, így ez kimarad, bár egy világoszöld menne a Bosch KTS-hez, vagy egy kék a Picoscope-hoz :)
Hol van ez kereskedelmi forgalomban?
Köszönöm, szinte biztos, hogy ez lesz, valamiért elkerülte a figyelmemet. Igazából itt a fentebbi linkre ahogy rákattintottam, nekem nagyon tetszik.
A gyártó írja, hogy 1000 db rendelése esetén színt is választhatok, így ez kimarad, bár egy világoszöld menne a Bosch KTS-hez, vagy egy kék a Picoscope-hoz :)
Hol van ez kereskedelmi forgalomban?
karlmann 2013.07.11. 22:24:16
@novothauto:
Újonnan annyi, de azt csak a kőgazdagok engedhetik meg maguknak. Bár ha őszinte akarok lenni, amikor mi vettük, vagy három éve, már akkor is 110 ezret mondtak az újra. De a ahogy fentebb többen írták, a használtakból nagyon jók vannak már 30 ezerért, a mienk is annyi volt. sok cég árulja őket használtan és nem véletlenül. Sok jó gyártó van, nemcsak a Krups, azért ezt írtam, mert nekünk ez vált be. Három évente napi 20 kávé az átlag.
Évente egyszer elvisszük kitakaríttatni, amikor már kezd eltömődni. Tavaly ősszel a tisztításnál bepróbálkoztak, hogy a nemtommilyen alkatrész tönkrement, aminek a cseréje 50 ezer. Mondtam akkor megyek érte és elviszem, mert annyiért kapok másikat. Mire odaértem, kiderült, hogy mégse olyan nagy a baj nyolcezerből kijön, de négy nap múlva lesz csak alkatrész. Végül 9200 lett, azóta is OK.
Tény, hogy ez sem kevés és a szemes kávé se olcsó (nálunk havonta elmegy 2kg), de ez tényleg fasza kávé. Ha szabad párhuzamot vonni a te szakmáddal, akkor olyan ez, mint a multiméter és az oszcilloszkóp.
Újonnan annyi, de azt csak a kőgazdagok engedhetik meg maguknak. Bár ha őszinte akarok lenni, amikor mi vettük, vagy három éve, már akkor is 110 ezret mondtak az újra. De a ahogy fentebb többen írták, a használtakból nagyon jók vannak már 30 ezerért, a mienk is annyi volt. sok cég árulja őket használtan és nem véletlenül. Sok jó gyártó van, nemcsak a Krups, azért ezt írtam, mert nekünk ez vált be. Három évente napi 20 kávé az átlag.
Évente egyszer elvisszük kitakaríttatni, amikor már kezd eltömődni. Tavaly ősszel a tisztításnál bepróbálkoztak, hogy a nemtommilyen alkatrész tönkrement, aminek a cseréje 50 ezer. Mondtam akkor megyek érte és elviszem, mert annyiért kapok másikat. Mire odaértem, kiderült, hogy mégse olyan nagy a baj nyolcezerből kijön, de négy nap múlva lesz csak alkatrész. Végül 9200 lett, azóta is OK.
Tény, hogy ez sem kevés és a szemes kávé se olcsó (nálunk havonta elmegy 2kg), de ez tényleg fasza kávé. Ha szabad párhuzamot vonni a te szakmáddal, akkor olyan ez, mint a multiméter és az oszcilloszkóp.
Horváth Patrik 2013.07.11. 22:36:17
1.6 HDI-ről olvasott rémtörténet után (Focus 1.6 TDCi variáns) nem merek megvenni egy hibátlannak tűnő S40-et, segítség! :)
whale 2013.07.11. 22:44:12
@novothauto: Se kutyám se macskám nem vagy se te se ez a brigád, de ha ez jól működik, ennyiért ajándék...
www.caffeclub.eu/hasznalt-kavefozok/felujitott-kavegepek-saeco-kavegepek-1747/saeco-cafe-prima-kavegep/64701/
www.caffeclub.eu/hasznalt-kavefozok/felujitott-kavegepek-saeco-kavegepek-1747/saeco-cafe-prima-kavegep/64701/
dreamhotep 2013.07.11. 23:15:43
kedves Tibor, az index fórum kávéológia topikján szívesen ajánlanak neked gépet 20ig, ott valóban megalapozott véleményekkel találkozhatsz, felújított gépeket is árulnak stb
dreamhotep 2013.07.11. 23:17:27
ja, saecot vennék, ez lemaradt
ujjelszo 2013.07.11. 23:30:31
Kave ügyben ezt ajalnam: Rommelsbacher EKO 364/E, EKO 366/E. En mint gyakorlo kaveivo a negyszemelyes gep max kibocsatasat iszom reggelenkent, sujjosabb függönel talan indokolt a hatszemelyes. Mindkep gephez jar egy szüröbetet amivel 2/4-szemelyesre szükithetö a mennyiseg, de ez inkabb mar csak delutani adag.
Kotyogos, tüzhely nelkül, mint egy vizforralo. En Cellini eszpresszo örölt kaveval hasznalom, izlik.
Kotyogos, tüzhely nelkül, mint egy vizforralo. En Cellini eszpresszo örölt kaveval hasznalom, izlik.
Shadowbull 2013.07.12. 07:11:53
en nemreg vettem az asszonynak egy Miele-t, aszondja finom kavet csinal, en nem vagyok szakerto.
Igaz az nem fer be a keretedbe.
Igaz az nem fer be a keretedbe.
n53 (törölt) 2013.07.12. 09:25:31
@guszti: "Darálós automatából ennyiért eléggé távolkeletit és/vagy szakadtat fogsz csak kapni, ami vagy eleve szar, vagy még sűrűn is romlik."
Nem feltetlenul, ennyiert mar ki lehet fogni egy hasznalt Saeco Vienna-t az eBay-en (Spidem Trevi neven fut ujabban asszem). Igaz, a jo kavet nem az automata csinalja hanem a portafilter, frissen daralt kavebol...
Nem feltetlenul, ennyiert mar ki lehet fogni egy hasznalt Saeco Vienna-t az eBay-en (Spidem Trevi neven fut ujabban asszem). Igaz, a jo kavet nem az automata csinalja hanem a portafilter, frissen daralt kavebol...
Manoifaw 2013.07.12. 09:28:00
Kávéfőző témakörben nézd meg a Szarvasi termékeit.
Nekem ez a modell van:
www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&termek_id=347
3 éve nyúzom, naponta 1-2 6 személyes főzet átmegy rajta minden gond nélkül szépen muzsikál. Amikor már lassan adja ki magából a nedűt, akkor kap egy sima ecetes átmosást/forralást és ennyi.
Asszonynál egyel kisebb teljesít szolgálatot, nem is emlékszik mióta. www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&termek_id=328
Mindkettőt csak ajánlani tudom!
Nekem ez a modell van:
www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&termek_id=347
3 éve nyúzom, naponta 1-2 6 személyes főzet átmegy rajta minden gond nélkül szépen muzsikál. Amikor már lassan adja ki magából a nedűt, akkor kap egy sima ecetes átmosást/forralást és ennyi.
Asszonynál egyel kisebb teljesít szolgálatot, nem is emlékszik mióta. www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&termek_id=328
Mindkettőt csak ajánlani tudom!
n53 (törölt) 2013.07.12. 09:47:19
@whale: Ez is a Vienna egyik reinkarnacioja, ennyi egy bevizsgalt, felujitott gepert tenyleg nem sok.
@dreamhotep: Ahogy neztem, ott a portafilterfasiszta kavesznobok diskuralnak (mindenki hulye akinek nincs daraloja), es siman rasoznak 20ert egy felujitott Gaggia Baby-t attol fuggetlenul, hogy valszeg nem akar baristat jatszani a muhelyben, mert mas dolga is van.
@dreamhotep: Ahogy neztem, ott a portafilterfasiszta kavesznobok diskuralnak (mindenki hulye akinek nincs daraloja), es siman rasoznak 20ert egy felujitott Gaggia Baby-t attol fuggetlenul, hogy valszeg nem akar baristat jatszani a muhelyben, mert mas dolga is van.
azatilla (törölt) 2013.07.12. 11:05:49
Tibor, Te mikor cserélnéd ki a vezérlést ebben az esetben?
Adott egy 2005-ös 1.9 PDTDI, évi 10-ezret ment, ez jelenleg 80.000 km. A gyári ajánlás 120.000 lenne, időajánlás nincs megfogalmazva. Az autó egygazdás, megkímélt.
Adott egy 2005-ös 1.9 PDTDI, évi 10-ezret ment, ez jelenleg 80.000 km. A gyári ajánlás 120.000 lenne, időajánlás nincs megfogalmazva. Az autó egygazdás, megkímélt.
superfrog 2013.07.12. 11:16:46
@azatilla: bár nem vagyok Tibor, annyit tennék hozzá, hogy a leírtak alapján egy remek autóról van szó, ami ilyen használat mellett még 12 év hibamentes üzemet simán ki fog bírni. ezt én nem kockáztatnám, egyszerűen a vezérlő feszítők miatt. legtöbb gyártó ad olyat hogy x km vagy 6 év. mondjuk én a kevésbé megkímélt autómban is cseréltettem 5 év után vezérlést+vízpumpát. az okozható kárhoz képest nem nagy költség, főleg egy ennyire 'doxa' autónál, mint amit írtál.
madbalee 2013.07.12. 11:39:33
Motorkimeles tema hideginditas utan erdekes. Karotta "rögtön reggel dombra fel" törtenete erint engem is. Viszonylag közel van a munkahelyem, 6km. Alap esetben bringatav mondana az ember. En is igy gondoltam a legelejen amikor meg csak googlemaps-el nezegettem a környeket. Azonban a szintemelkedes eltantoritott ettöl. Az ut a következö reszekböl all: kb 500m sik majd 6-8% emelkedö olyan 2km-en ami utana 700-800 meteren atmegy 13%-ba a maradek pedig mar sik.
Ha hazafele kellene tekerni az meg ok is lenne reszemröl, de utalok leizzadva tusolassal kezdeni a melot. (Lehet lusta vagyok tudom).
Jelenleg egy regi szivo benzinessel jarok be. Ami remelhetöleg nem annyire kenyes, mint a cikkben, egesterben emlitett turbosok (mind diesel, mind benyasok). Nyaron a 13%-s resznel mar majdnem teljesen meleg, telen azonban csak a tetejere melegedik be. Temahoz kapcsolodva 8000-10000-renkent van oljacsere.
Jozan esszel nezve ekkora tavra baromira nem környezettudatos autoval jarni. Elkezdtem is matekolni. Idealis az lenne, ha parom vinne, es hozna, akkor lennenk a legzöldebbek, de sajna a jelenlegi eletünk ezt nem adja ki..
Tömegközlekedessel a mi iranyunkbol nem lehet megoldani. Igy erröl is lemondtam. Bringa az emelkedö miatt, gyaloggalopp az idötav miatt felejtös.
Motoron gondolkodtam, de az is max a jo idöben oldhato meg. Az emelkedöt figyelembe veve 50-es robogo szerintem, nem ide valo (Mopedauto sem). A-s jogsim meg nincs. Es telre nincs megoldva a közlekedes.
Dizelt erre a tavra teljesen elvetettem. Az maga lenne a halalos itelet barmilyen fiatalabb olajevönek.
Amit nem tudok hogy ilyen emelkedön lenne-e ertelme hybridnek. Ekkora emelkedöt meg lehet uszni robbanomotor inditas nelkül? Hasra azt mondom, hogy nem lehet, es akkor meg hidegebben eri el a motor a dombot. De ha igen akkor az jo lenne, hazafele meg töltene is rendesen. Hibrydeseknek van ilyen tapasztalata? Mi a velemenyetek?
Igazabol egy full elektromos meghajtasu auto lenne a tuti. A Renault Twizzy szimpatikus is lenne. Nem azik el benne az ember, es lehet dolgokat is magaddal vinni, esetleg ha ugy van utast is. Hazafele meg valamennyi energiat vissza is lehetne nyerni vele.
Kerdes hogy az elektromos autokkal mennyibe faj 100km nagyjabol? Valakinek lenne tippje ehhez?
Ha hazafele kellene tekerni az meg ok is lenne reszemröl, de utalok leizzadva tusolassal kezdeni a melot. (Lehet lusta vagyok tudom).
Jelenleg egy regi szivo benzinessel jarok be. Ami remelhetöleg nem annyire kenyes, mint a cikkben, egesterben emlitett turbosok (mind diesel, mind benyasok). Nyaron a 13%-s resznel mar majdnem teljesen meleg, telen azonban csak a tetejere melegedik be. Temahoz kapcsolodva 8000-10000-renkent van oljacsere.
Jozan esszel nezve ekkora tavra baromira nem környezettudatos autoval jarni. Elkezdtem is matekolni. Idealis az lenne, ha parom vinne, es hozna, akkor lennenk a legzöldebbek, de sajna a jelenlegi eletünk ezt nem adja ki..
Tömegközlekedessel a mi iranyunkbol nem lehet megoldani. Igy erröl is lemondtam. Bringa az emelkedö miatt, gyaloggalopp az idötav miatt felejtös.
Motoron gondolkodtam, de az is max a jo idöben oldhato meg. Az emelkedöt figyelembe veve 50-es robogo szerintem, nem ide valo (Mopedauto sem). A-s jogsim meg nincs. Es telre nincs megoldva a közlekedes.
Dizelt erre a tavra teljesen elvetettem. Az maga lenne a halalos itelet barmilyen fiatalabb olajevönek.
Amit nem tudok hogy ilyen emelkedön lenne-e ertelme hybridnek. Ekkora emelkedöt meg lehet uszni robbanomotor inditas nelkül? Hasra azt mondom, hogy nem lehet, es akkor meg hidegebben eri el a motor a dombot. De ha igen akkor az jo lenne, hazafele meg töltene is rendesen. Hibrydeseknek van ilyen tapasztalata? Mi a velemenyetek?
Igazabol egy full elektromos meghajtasu auto lenne a tuti. A Renault Twizzy szimpatikus is lenne. Nem azik el benne az ember, es lehet dolgokat is magaddal vinni, esetleg ha ugy van utast is. Hazafele meg valamennyi energiat vissza is lehetne nyerni vele.
Kerdes hogy az elektromos autokkal mennyibe faj 100km nagyjabol? Valakinek lenne tippje ehhez?
Gomulka Béla 2013.07.12. 12:05:54
@Shadowbull: 'en nem vagyok szakerto' - dehogynem vagy!
Kérdés (mindenkihez): Bazsó azt mondja, hogy a sokszáz Nm nyomatékot a négy henger adja ossze. De ha a négyutemu motornak adott pillanatban egy hengere nyom, a másik három mást csinál, akkor nem egy henger csinálja a sokszáz Nm-t? Nem mintha ez bármit cáfolna vagy támogatna, csak érdekel.
Jut eszembe: jó ideje ez az elso Égéstér 16 vagy 18-as korhatár nélkul. Csupa grófkisasszonyból állt a stáb.
Kérdés (mindenkihez): Bazsó azt mondja, hogy a sokszáz Nm nyomatékot a négy henger adja ossze. De ha a négyutemu motornak adott pillanatban egy hengere nyom, a másik három mást csinál, akkor nem egy henger csinálja a sokszáz Nm-t? Nem mintha ez bármit cáfolna vagy támogatna, csak érdekel.
Jut eszembe: jó ideje ez az elso Égéstér 16 vagy 18-as korhatár nélkul. Csupa grófkisasszonyból állt a stáb.
azatilla (törölt) 2013.07.12. 12:41:26
@superfrog: Köszi, úgy tudom a POHU nem fogalmazott meg időt. Azért lámaként, de érdeklődőként szívesen venném valaki profi szerelő véleményét arról, hogy a használat mennyire befolyásolja egy szíj élettartalmát, bár meglehet, hogy ezek az infók nem is relevánsak: egygazdás, megkímélt, garázsban állt végig.
n53 (törölt) 2013.07.12. 13:30:47
@madbalee: A Twizy-nel vedd figyelembe, hogy a 8000 euros alaparon felul havi akkuberleti dij is van:
www.renault-preislisten.de/fileadmin/user_upload/Preisliste_Twizy.pdf
www.renault-preislisten.de/fileadmin/user_upload/Preisliste_Twizy.pdf
madbalee 2013.07.12. 14:04:47
@n53: ezt nem tudtam köszi a linket. Bar az akku berlese nem valami nagy összeg relative.
n53 (törölt) 2013.07.12. 14:30:08
@madbalee: Persze, csak azzal a havi kb 18e Ft-tal ugyanugy szamolnod kell, mint az ertekvesztessel, az arammal vagy a biztositassal. Ha bator vagy es van egy kis penz a malacperselyben, 1 eves hasznaltak mar vannak 6000 eurotol. Viszont az ajtok felarasak, ezert az olcsobbakban az nincs, neked kell felrakatni oket utolag.
Ottopappa 2013.07.12. 14:58:19
Tibi ne gondolkozz, ha kávéfőző, csak SZARVASI!!! 15 ezer körül van a hagyományos szögletes típus, isteni jó erős kávét főz, és autós nyelven szólva: "ki megy a világból". A családban volt több is, imádtuk. Ahogy fentebb írta valaki, évente érdemes egyszer kivízkövezni, azt annyi.Ennyiért semmi mást, a többi hasonló árú csicsamicsa egy vacak ehhez képest.
Ottopappa 2013.07.12. 15:03:44
@novothauto: Tibi ne gondolkozz, ha kávéfőző, csak SZARVASI!!! 15 ezer körül van a hagyományos szögletes típus, isteni jó erős kávét főz, és autós nyelven szólva: "ki megy a világból". A családban volt több is, imádtuk. Ahogy fentebb írta valaki, évente érdemes egyszer kivízkövezni, azt annyi.Ennyiért semmi mást, a többi hasonló árú csicsamicsa egy vacak ehhez képest.
Ottopappa 2013.07.12. 15:04:15
Szívat a blogmotor, bocsi...
moTom 2013.07.12. 15:41:20
Tibinek: Daráló, kotyogós és reugeot! Csak van még a műhelyben egy fölös Steckdose egy rezsónak. A kotyogós, meg mindent eldolgoz, nem érzékeny az üzemanyagra. :P Ok, macerásabb, a kezelése, karbantartása, mint egy modernebb gépnek, de nincs mi elromoljon benne és rezsóval együtt megáll az egész kb. 6000 Ft-ból. A frissen őrölt kávét meg semmi nem pipálja le!
Wolf72 2013.07.12. 17:03:59
Tibinek!
Szerintem az igazán finom kávéhoz legalább 14-15bar nyomású gép kell!...én a helyedben a Saeco márkájú gépeknél néznék körül,pl ilyen már tökéletes és nagyon jók vannak használtan:Saeco Focus HD8323 kávéfőző.Nem fűz
semmilyen érdek a márkához,csak egyszerűen az
olcsóbbak közt ez az egyik legjobb!...
Szerintem az igazán finom kávéhoz legalább 14-15bar nyomású gép kell!...én a helyedben a Saeco márkájú gépeknél néznék körül,pl ilyen már tökéletes és nagyon jók vannak használtan:Saeco Focus HD8323 kávéfőző.Nem fűz
semmilyen érdek a márkához,csak egyszerűen az
olcsóbbak közt ez az egyik legjobb!...
dreamhotep 2013.07.12. 17:25:14
@n53: van benne némi igazság, bár Tibor nem tűnik baleknak. viszont deklaráltan kávébuzi, lehet bevezetteti a gázt a műhelybe, mert az otto csak lángon adja ki a rendest.
viccet félretéve huszasért lehet olyan felújított saecot venni, aminél jobb max őrülteknek kell.
(én azért nem bántam meg az ottot :-))
viccet félretéve huszasért lehet olyan felújított saecot venni, aminél jobb max őrülteknek kell.
(én azért nem bántam meg az ottot :-))
Kiskaresz 2013.07.12. 18:13:18
Ezt a csapatot többször kellene összehozni, és ez az adás lehetett volna akár 2 órás is!!! :)
gombiapu 2013.07.12. 18:51:31
@@novothauto: : Szia!
Azon kívül, hogy itt van a mintaboltjuk és ott biztosan kapható még a múltkor láttam itt Szarvason a városunkban lévő Tesco áruházban is. Feltehetően más Tescoban is kapható de úgy tudom, hogy Pesten is van a Vasiparinak mintaboltja, majd utána nézek neked nem szűnt-e meg. Kb. 2 éve volt tulajdonos váltás a cégnél, most egy Szombathelyi vállalkozás tulajdonában van. Azt tudom, hogy rengeteg terméket, lámpát stb. visznek a KIKA-nak, ő a fő megrendelőjük.
Üdv
Azon kívül, hogy itt van a mintaboltjuk és ott biztosan kapható még a múltkor láttam itt Szarvason a városunkban lévő Tesco áruházban is. Feltehetően más Tescoban is kapható de úgy tudom, hogy Pesten is van a Vasiparinak mintaboltja, majd utána nézek neked nem szűnt-e meg. Kb. 2 éve volt tulajdonos váltás a cégnél, most egy Szombathelyi vállalkozás tulajdonában van. Azt tudom, hogy rengeteg terméket, lámpát stb. visznek a KIKA-nak, ő a fő megrendelőjük.
Üdv
gombiapu 2013.07.12. 19:11:47
@novothauto: Itt a pesti cím! Itt ugyan annyiért megkapod, mint nálunk a mintaboltban.
HU 1062 Budapest, VI. ker, Andrássy út 57.
Tel.: +36 1 342-1159
Email: budapesti.mintabolt@vasipari.hu
Nyitvatartás: H-P: 9-19:30h Sz: 9-15h
Küldök egy linket, amin azok a kávéfőzők vannak, amiket ajánlok neked. Ha ráklikkelsz arra, ami érdekel a legapróbb részletet is megtudod a termékről az árral együtt.
www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&alkat_id=3
Amit pedig írtam neked az első alkalommal, hogy privátban tudok tanácsot adni a megfelelő használathoz a jó kávé érdekében, a megvétele esetén ezután is áll.
HU 1062 Budapest, VI. ker, Andrássy út 57.
Tel.: +36 1 342-1159
Email: budapesti.mintabolt@vasipari.hu
Nyitvatartás: H-P: 9-19:30h Sz: 9-15h
Küldök egy linket, amin azok a kávéfőzők vannak, amiket ajánlok neked. Ha ráklikkelsz arra, ami érdekel a legapróbb részletet is megtudod a termékről az árral együtt.
www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&alkat_id=3
Amit pedig írtam neked az első alkalommal, hogy privátban tudok tanácsot adni a megfelelő használathoz a jó kávé érdekében, a megvétele esetén ezután is áll.
Strich-Acht 2013.07.13. 10:45:05
sokkal jobb a musor Winkler és Omm sablonos ripacskodasa nelkul.
n53 (törölt) 2013.07.13. 20:42:52
@dreamhotep: Nem arra utaltam, hogy balek lenne, hanem hogy abban a topikban jellemzoen a sajat vilagkepuket probaljak meg raeroltetni mindenkire, ha kell, ha nem, es nem kepesek megerteni, hogy masoknak esetleg mas igenyei vannak. Ismerek pl olyan embert, aki otthon a legocskabb kapszulast issza, es egy frissen daralt Hausbrandt kavebol, Nuova Simonelli gepen huzott espressora annyit mondott, hogy "ez se rossz". Ilyen is van.
Egy muhelyben meg konnyen lehet, hogy a tokeletes extrakcional fontosabb szempont az, hogy gyorsan kesz legyen.
Egy muhelyben meg konnyen lehet, hogy a tokeletes extrakcional fontosabb szempont az, hogy gyorsan kesz legyen.
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.14. 11:42:39
Érdekes ez a 'csak egy kávét kérek' és a 'frissen darált, reggel pirított, 10s-ig áztatva, utána 15bar-on átküldve a forró víz' csoport találkozása :)
Az jutott eszembe amikor a barátom elvitt valami puccos kínai étterembe, mert mondtam neki, hogy szerintem nincs különbség a piaci 500Ft-os meg a kis éttermes 900Ft-os édessavanyú csirke között. Na, amit a puccos étteremben kaptam, azt a kettő közé lőném be. Csak csóválta a fejét; nincs ezzel baj, sok mindennel így vagyunk.
Van akinek az autó csak egy közlekedési eszköz, nem érdekli milyen trükkös motor van benne, (tankolni is úgy tudja, hogy amelyik pisztoly belemegy), legyen rajta szép felni, legyen szép szine, azt annyi.
Van akinek a kávé csak kávé, ugyanúgy issza az instant Nescafét, mint a profin főzöttet.
Van akit nem zavar, hogy a 42"-os tévéje nem tud 1080p-t, meg 5.1-et.
Ha feltöltenének 100 fotót, amin Winkler ásít, fél óra múlva meg lenne beszélve, hogy az 53-as a legjobb, mert jobban nyitva van rajta a szája, mint a 13-ason
Stb,stb...
Az jutott eszembe amikor a barátom elvitt valami puccos kínai étterembe, mert mondtam neki, hogy szerintem nincs különbség a piaci 500Ft-os meg a kis éttermes 900Ft-os édessavanyú csirke között. Na, amit a puccos étteremben kaptam, azt a kettő közé lőném be. Csak csóválta a fejét; nincs ezzel baj, sok mindennel így vagyunk.
Van akinek az autó csak egy közlekedési eszköz, nem érdekli milyen trükkös motor van benne, (tankolni is úgy tudja, hogy amelyik pisztoly belemegy), legyen rajta szép felni, legyen szép szine, azt annyi.
Van akinek a kávé csak kávé, ugyanúgy issza az instant Nescafét, mint a profin főzöttet.
Van akit nem zavar, hogy a 42"-os tévéje nem tud 1080p-t, meg 5.1-et.
Ha feltöltenének 100 fotót, amin Winkler ásít, fél óra múlva meg lenne beszélve, hogy az 53-as a legjobb, mert jobban nyitva van rajta a szája, mint a 13-ason
Stb,stb...
rekspeiler 2013.07.15. 10:57:24
@novothauto: Én mégis csak kotyogót javaslok és egy elektromos melegítőt alája.
Bialetti Brikka kávéfőző. Elképesztő jó kávét lehet vele főzni. Speciális nyomásszabályozó szelep van benne, ami miatt nagy nyomással tudja lefőzni a kávét és majdnem nagy kávégép minőségű kávét tudsz vele csinálni. Sajnos indukciós főzőlapon nem használható, csak a Bialetti Venus Induction, viszont az nem tud olyan jó kávét főzni, mint a brikka.
Bialetti Brikka kávéfőző. Elképesztő jó kávét lehet vele főzni. Speciális nyomásszabályozó szelep van benne, ami miatt nagy nyomással tudja lefőzni a kávét és majdnem nagy kávégép minőségű kávét tudsz vele csinálni. Sajnos indukciós főzőlapon nem használható, csak a Bialetti Venus Induction, viszont az nem tud olyan jó kávét főzni, mint a brikka.
Captain Caveman 2013.07.15. 15:29:39
@rekspeiler: csatlakozom, bár nekünk csak egy használt Mokkonánk van, de az is igen jót főz. A Brikka egyszerű, olcsó, ha mégis tönkre menne egyszerűbb javítani, mint egy Prince-motort... :)
Z oltán 2013.07.16. 12:02:37
Az internetes árverésről van egy hírem, nekem nagyon érdekes volt. Elmentem megnézni a gépjárművet a megtekintési időpontban. Persze hibás volt nem indult stb..
Olyanok is prezentálták magukat akikről nem beszélünk. Nyájas hangon elmesélték hogy ismerik a tulajt van hozzá olyan kulcsuk ami indítja a járművet, a telepen hibás kulccsal állt és nem inudlt be pót aksiról sem - immo chip nélkül el is hiszem:)
És egyébként odabökték hogy már megvették ezt az autót, amolyan tényként az árverés előtt egy nappal.
De ha érdekel még részletre is eladnák nekem, persze a jó kulccsal együtt :)
Szerintetek a NAV/policáj mennyire hatódna meg ettől a történettől?
Olyanok is prezentálták magukat akikről nem beszélünk. Nyájas hangon elmesélték hogy ismerik a tulajt van hozzá olyan kulcsuk ami indítja a járművet, a telepen hibás kulccsal állt és nem inudlt be pót aksiról sem - immo chip nélkül el is hiszem:)
És egyébként odabökték hogy már megvették ezt az autót, amolyan tényként az árverés előtt egy nappal.
De ha érdekel még részletre is eladnák nekem, persze a jó kulccsal együtt :)
Szerintetek a NAV/policáj mennyire hatódna meg ettől a történettől?
Agr3ssor 2013.07.16. 12:07:44
@novothauto: Akkor kotyogós főző, és villanyrezsó!!
A keretben benne van, 4-6 személyes kávékat le lehet főzni vele, és a Wiener Extrától az Omnián át a legdrágább arab kévékig bármit le lehet vele főzni...
A keretben benne van, 4-6 személyes kávékat le lehet főzni vele, és a Wiener Extrától az Omnián át a legdrágább arab kévékig bármit le lehet vele főzni...
lyken 2013.07.16. 14:38:08
Kár, hogy ez nem komentelhető, lehet megcsuklatám a villamosvezetőt: totalcar.hu/magazin/hirek/2013/07/16/villamossal_utkozott_gat_gyorgy/
sikegy 2013.07.16. 17:26:58
@novothauto:
A Krups jó vonal, én hosszas kutakodás után vettem egy nem darálósat, méghozzá egy kávégép-szervizes azon bölcs tapasztalata alapján, hogy egy beépített daráló több problémát is felvet:
1. bonyolult lesz tőle a szerkezet, a darálás helye és a főzés helye közti transzport helyén akarva akaratlanul összegyűlik a dzsuva és itt ez egy problémaforrás.
2. a beéptett daráló nem tud olyan minőséget mint egy külső 20 ezer forintos darálót vennél (persze csak ha van rá igény a későbbiekben).
3.a beéptett darálós kb a duplájába kerül.
Tehát a fenti pár egyszerű okból én egy Krups-ot választottam:
www.krups.hu/All+Products/Eszpressz%C3%B3g%C3%A9pek/Karos+szivatty%C3%BAs+k%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9kek/Products/XP5220/XP5220+Mechanikus.htm
Akkor épp akciózták 32 körül. Persze ugyanezt nagyon hasonló beltartalommal meg lehet találni Saeco néven meg még talán sok egyéb távolkeleti néven, kérdés ugye ezeknek a belső tartalma illetve a minőségbiztosítás a gyártás során.
Lehet hozzá vízszűrőt kapni ami elvileg semlegesíti a víízkövet (ezt a tartályba lehet betekerni) azonban ez is kicsit drága, így ezt a problémát egy vízszűrős kancsóval hidaltam át. Működik, kb 3 éve használom már és még él :).
És hát persze ez sem egy tökéletes készülék, inkább mondanám belépőnek a normális kávék alsó szintjére.
Remélem valamit segítettem, ha utánanézel a neten rengeteg forrást lehet találni.
A Krups jó vonal, én hosszas kutakodás után vettem egy nem darálósat, méghozzá egy kávégép-szervizes azon bölcs tapasztalata alapján, hogy egy beépített daráló több problémát is felvet:
1. bonyolult lesz tőle a szerkezet, a darálás helye és a főzés helye közti transzport helyén akarva akaratlanul összegyűlik a dzsuva és itt ez egy problémaforrás.
2. a beéptett daráló nem tud olyan minőséget mint egy külső 20 ezer forintos darálót vennél (persze csak ha van rá igény a későbbiekben).
3.a beéptett darálós kb a duplájába kerül.
Tehát a fenti pár egyszerű okból én egy Krups-ot választottam:
www.krups.hu/All+Products/Eszpressz%C3%B3g%C3%A9pek/Karos+szivatty%C3%BAs+k%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9kek/Products/XP5220/XP5220+Mechanikus.htm
Akkor épp akciózták 32 körül. Persze ugyanezt nagyon hasonló beltartalommal meg lehet találni Saeco néven meg még talán sok egyéb távolkeleti néven, kérdés ugye ezeknek a belső tartalma illetve a minőségbiztosítás a gyártás során.
Lehet hozzá vízszűrőt kapni ami elvileg semlegesíti a víízkövet (ezt a tartályba lehet betekerni) azonban ez is kicsit drága, így ezt a problémát egy vízszűrős kancsóval hidaltam át. Működik, kb 3 éve használom már és még él :).
És hát persze ez sem egy tökéletes készülék, inkább mondanám belépőnek a normális kávék alsó szintjére.
Remélem valamit segítettem, ha utánanézel a neten rengeteg forrást lehet találni.
lyken 2013.07.16. 22:12:43
@Rocko-: A fényképek alapján igen.
Rocko- 2013.07.16. 22:14:37
@lyken: hát akkor talán várjuk meg a teljes sztorit, hirtelenkedés helyett.
nehogy "én még gyorsan átférek - de mégse" legyen a sztori vége.
nehogy "én még gyorsan átférek - de mégse" legyen a sztori vége.
Mikó Ferenc 2013.08.20. 13:35:28
Kedves Tibor, hallottuk, hogy döntöttél kávéfőző ügyben. Kérlek írd le, hogy milyenek az első benyomások, hogy tetszik a Szarvasi? Valaki meg tudja írni, hogy ez a magyar gép hány bar nyomáson dolgozik? A google ebben nem segít. Valóban lényegtelen lenne az a pár atmoszféra, hogy ha jó kávét teszünk bele és nem vagyunk whitefülüek? Előre köszönjük!