HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Legális gyorshajtást mindenkinek!

2013.07.17. 06:45 Tcomment

Címkék: gyorshajtás sebességkorlázozás

Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

501 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr295409048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2013.07.17. 18:46:00

@abcd1234:
Erősen bízom benne, egyszer megállítanak és félholtra vernek.

vasgyuszi 2013.07.17. 18:47:21

@AskmeLater30: "...Jó lesz az 80-100-nak is. Akkora a forgalom, hogy mire felgyorsulsz 120-ra, már jön is a következő stau. A folyamatos útfelújításokról nem is beszélve. ..."

Változó, mert pl. a múlt szombaton Augsburg után, München felé, az útépítést elhagyva Münchenig 170 és 210 kmh között tudtam jönni. Legalább kitisztult a DPF ;)

vasgyuszi 2013.07.17. 18:48:06

@vasgyuszi: Ja, este volt (19:xx), Legoland zárás után ;)

Éhes_ló 2013.07.17. 18:58:25

Ez a sok értelmetlen sebességkorlátozás az adóztatás egy különösen aljas és sunyi módja.

Útonállás, semmi más.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.17. 18:59:59

balkani mentalitast kene levetkozni, nem kene harcolni a percekkel, el kene felejteni ezt a "mindenkit leszarok nekem SIETNI KELL" mentalitast.

Magyarorszagon sok a baleset, sokan gyorsabban vezetnek mint kene, ez teny.

Be kell tartani a sebessegkorlatokt ami egyszeru: ki van teve tablan az ut szelen mennyivel lehet menni.

Nem hoborogni kell, nem az asztalt csapkodni.

Szabalyokat betartani.

Ennek a cikknek pont annyi ertelme van mint aki irta szerintem. A hoborges mar nagyon megy, most mar csak a szabalyokat kene betartani. Akinek nem tetszik az adja le a jogsijat es tomegkozlekedjen.

zeddez 2013.07.17. 19:00:17

@vasgyuszi: vmi szar autója van
egy átlag autó 1-sben is megy 55-60-t, és ez magasabb motorfordulatot jelent, mint a 2-sben a 40 :P

Scaleo 2013.07.17. 19:18:34

@zeddez: Ja, mondjuk ezt én se értem. 2-esben 40-nel még nem kéne üvölteni a motornak, és ehhez padlógáz se kell. :) Egy átlagos benzines autóban 2-esben 40-nél a fordulat még nem nagyobb, mint 3000-3500, ami messze van még az üvegeléstől. :)

Scaleo 2013.07.17. 19:21:09

@Scaleo: Ha meg 1-esben megy 40-et, ő jobban megszívja, mert rángatni fog az autó. :)

feketefarkas 2013.07.17. 19:27:15

Alapvetően jó a cikk. Tényleg sok helyen van indokolatlan sebességkorlátozás.
Elmaradt azonban egy fontos nézőpont. Csak az autóban ülők (mert szinte mindenki autós, de nem mindig ül autóban) szemszögéből látjuk az írásban a dolgokat. Vegyük figyelembe az éppen nem autózókat is. A zajterhelést, a porterhelést. Nem biztos, hogy ezek indokolják a korlátozásokat, de nemárt egy-két helyen figyelembe venni.

Globetrotter2014 2013.07.17. 19:27:17

Jó cikk rátapintott egy nagy furcsaságra kis hazánkban. ÉN elég sokat vezetek külföldön, (konkrétan többet mint itthon), ráaádsul úgy hogy nem vagyok kamionos :)

De sehol máshol sem találkoztam ennyire bábáskodó és feleslegesen korlátozó táblázással. Egy sima 50es kanyart képesek letáblázni, ÉS ami alapjában véve más, hogy képesek a rendőrök beállni trafizni.

Nyugaton ahol gond van ott betesznek egy fix traffit (előtte figyelmeztető táblával!).

Jó példa az a szemétség amikor az M3as lejtőjénél kitett 100ashoz beállnak a rendőrök nyáron is, pedig messziről látszik hogy ez egy tipikusan télen problémás szakasz.

De sajnos az is tény hogy sehol sem találkozom ennyi antiszociális komplexusos marhával, sok az agresszív és ostoba sofőr, aki nem érti meg hogy milyen szabályok alapján működik a forgalom pl Németországban.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2013.07.17. 19:42:04

Én viszont vezettem az USAban nem is keveset. 2x3, 2x4 sávos széles egyenes utak, 55 mérföld, a bátrabb helyeken 65 mérföld. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a cruise-t 50 teszik a külső sávban, 55-re a középsőben és 60-ra a belsőben. Autók százai mennek egymás után így, egyenletes sebességgel, tartva a távolságot olyan szinten a lökhárítók mérföldeken keresztül se közelebb se távolabb nem kerülnek egymástól.

55 x 1,6 = 88 km/ó
65 x 1,6 = 104 km/ó

Azokkal az autókkal, azokon az utakon. Ha túlléped 10%-al a rendőr kihúz a forgalomból és fizetsz.

Nem is hal meg annyi ember az utakon messze nem(egyfőre) mint itthon.

D nyilván ők a hülyék. És mi nyilván jobban tudjuk..

CoIie 2013.07.17. 19:55:58

USA az nem EU! Az EU, de különösen MO rendkívül liberális! 15/20 km/h (+ többféle sercli) túllépés kell egy feljelentéshez?! Egyszerűen egy kánaán!
Mindenki tudja mennyit szabálytalankodik. Azt szorozza meg 10-el a tényleges számhoz. Tudja azt is, hogy évente mennyi büntit fizet.
Számoljunk, pl. évente 200 hétköznapon vezet, napi 20 szabálysértéssel. Simán megvan; záróvonal semmibe vétele, gyorshajtás, elsőbbségadás elmulasztása, stb. Évente átlag 1x (sem) büntetik meg, de legyen átlag 30k HUF, amit fizet. Akkor az napi 150 HUF, azaz szabálysértésenként 7,50 HUF! Nem pénz érte! ;)

Fejesrob 2013.07.17. 20:21:32

Az M0-t én sem értem. A Megyeri hídon 100, utána 80-n. Szentendre felé még megértem, de az M3 felé rejtély. Simán lehetne az egész szakasz 110, ahogy később is.

Viszont egyre több a gyökér, aki baszik indexelni, ha segítenie kellene a másikat.

Kurvára idegesít, hogy várok a főútvonalra való felhajtásnál, most a faszfej kanyarodik a főúttal, vagy lejön róla. Ha indexelne látnám és mehetne a főútvonalra haladó sor.

Nem, a faszfej bambul merevem maga elé, fel sem fogja, hogy miatta várnak, vagy ha igen, még geci is, neki csak egy pöccintés lenne, de nem teszi meg, index nélkül lejön a főútról. Egy rendőr ilyen helyen kaszálhatna rendesen.

A körforgalomba ugyanezt eljátssza, a tudatlanabbja amúgy befelé indexel.

3gb 2013.07.17. 20:24:32

@Scaleo: Vezetsz te egyáltalán? Újravizsgázás? he-he!:-) Csak hipotetikusan, mintha ma elindultam volna dolgozni, azaz újra vizsgázom kamerával feketedobozzal: csak hipotetikusan!!!
Az út kb 70%-ában egy kézzel fognám a kormányt (megbuktam), 30-40%-ban túllépném a sebességhatárt (megbuktam), parkolóból 4-szer kiálltam volna irányjelzés nélkül (megbuktam), minimum 2 sárgán áttoltam volna (megbuktam), biztonságos követési távolságot egyes részeken nem tartottam volna be, hiszen a reggeli forgalomban nem is lehetne (megbuktam), felvenném a forgalom ritmusát (megbuktam), beálltam volna a munkahelyi parkolóba, nem lassan irányjelzés nélkül (megbuktam)kresz szerinti elindulás előtti ellenőrzést elmulasztottam volna (megbuktam), üzemi fék hatásosságának ellenőrzését elmulasztottam volna (megbuktam)állítgattam volna a rádiót (megbuktam) telefonáltam volna a dugóban(megbuktam), és ez egy szimpla átlagos nap lehetett volna. Ki a f@szom vezet úgy mint amikor tanult vezetni? Amúgy meg aki írástudatlan még vezethet jól.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 20:38:42

@panaszmuki: Khm. Lassabban menést semmi nem tiltja egy bizonyos határon belül. Senki nem mondta, hogy fékezés nélkül el fogsz tudni menni. De ettől még semmi szükséged nincs a 130 túllépésre.
A franc tudja, nekem nem okoz semmilyen problémát odafigyelni arra, hogy ne menjek gyorsabban, mint amivel szabad.

Van egy ilyen érekes folyománya, hogy gyorshajtásért még sosem vágtak meg.

Tinman 2013.07.17. 20:52:32

Kérdésem van!!!

Miért vonatkozik ugyan az az 50-es tábla a 30 éves Trabira vicc/10 fékrendszerrel, mint a full biztonságtechnikával ellátott pl. Volvo-ra?

Komolyan kérdezem!

Tessék letesztelni 50-ről melyik, mennyi idő/út alatt áll meg. Sokkoló lesz az eredmény... VAGYIS?????????

D4D 2013.07.17. 21:00:51

@visszakettopadlogaz:

Mi is a bajod?
Az, hogy levezettem miért nincs igazad?

Használd a az eszedet!

Csak Norris 2013.07.17. 21:06:16

@Tinman: Azért mert 50-nel mindegyikkb ugyanakorát üt, ha gyalogosként lelépszés nem fékez. Ez is egy szempont.

D4D 2013.07.17. 21:08:03

@CoIie:

HEHE! Akkor nekem eddigi pályafutásom során még 1 fillérbe sem került per darab. Valamikor 90 környékén fizettem egyszer 300 Ft-ot.

Tinman 2013.07.17. 21:11:17

@Desmond77: De egy modern autóval kb. 2x megállok, míg a Trabival 1x sem!

Eleve basszus ezeken a régi Skoda, Lada, Trabi, Wartburg roncsokon olyan rommá kopott gumik vannak, hogy nem elég, hogy a fékrendszer kb. 10x hatékonyabb egy modern autón, de egy darab gumi fáj annyiba, mint amennyit ezek roncsok érnek, vagyis a gumik kiváló minősége is drasztikusan csökkenti a fékutat a régi kopott vackokhoz képest.

Így pedig elérkeztünk oda, hogy én tényleg nem értem miért vonatkozik mindenkire egyformán pl. az 50-es tábla.

Csak Norris 2013.07.17. 21:13:47

@vasgyuszi: A müncheni az bajor, nem német.:)

Egyébként igazad van, én is ezt tapasztalom hogy kicsit rátartanak ők is.

Viszont otthon ha 90 helyett százzal megyek még akkor is mindig akad valami ökör aki 140-nel 10m-en akar megelőzni.

Kayassine 2013.07.17. 21:17:51

Jó nagy marhaság ez cikk a hozzászólások többségével együtt. Vegyétek észre hol éltek, itt most túlélés van szar kocsikkal és kevés pénzzel. Ne akarjatok gyorsabban menni, erre millió indok van. Lazítsatok vezetés közben és mindenkinek jó tesztek. Amerre én járok a 90-et is nehéz elérni, nem a táblák, hanem a tötymörgők miatt. Nekik is kell a hely, próbálok megértő lenni.

Scaleo 2013.07.17. 21:19:12

@3gb:
"Ki a f@szom vezet úgy mint amikor tanult vezetni?"

Valószínűleg senki. Ezeken, amiket te felsoroltál, én is simán megbuknék. :D De ha visszaolvasol, láthatod, hogy én nem is javasoltam a forgalomból való újravizsgázást. Mellesleg, ha nagyon kell és megfeszülsz, azért ha nagyon akarnál, tudnál úgy vezetni, mint a vizsgádon, más kérdés, hogy minden nap ezt nem tudnád megtenni. De a forgalomból újravizsgázni én is maximum akkor látnám értelmét, ha életszerűbbé alakítanák a KRESZ-t. De az meg más szempontok miatt lehetne problémás.

Mindegy is, a jelenlegi apparátus mellett ez amúgy is szinte elképzelhetetlen: index.hu/belfold/2013/07/17/bekoszontott_a_vizsgabiztosszuke/

Ami pedig az írástudatlanokat illeti, amennyiben nem diszgráfiáról vagy valami ilyesmiről van szó, én bizony megfontolnám a jogosítványszerzési lehetőséget. Egy bizonyos értelmi szintet szerintem el kéne várni, gondolj csak pl. egy baleseti bejelentő kitöltésére. Lehet, hogy van olyan írástudatlan, aki jól vezet, de ez önmagában semmit se jelent.

awsedrf 2013.07.17. 21:27:52

@Gilinggalang:
Ja, barom, de ha valaki megdöglik a te gyorshajtásod miatt, akkor hogy a kurva anyádba támasztod fel?

Mert az, hogy téged börtönbe csuknak, rajta meg a családján már kurvára nem segít.

A hozzád hasonló nagymellényű, beképzelt "éndekurvajósofőrvagyok" mentalitású, valószínűleg valami jókora faszpótlóval BMW,. Merci stb.) járó faszkalapoktól elvenném a jogsit örök életre, mert felelőtlen, potenciális gyilkos vagy.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.07.17. 21:29:02

@AskmeLater30: ""Az átlagos német autópályán 140-160 a szokásos sebesség"
Hahaha. Jó lesz az 80-100-nak is. Akkora a forgalom, hogy mire felgyorsulsz 120-ra, már jön is a következő stau. A folyamatos útfelújításokról nem is beszélve."

Apszolut egyetértek.Most jöttünk kb ezer kilométert a németeken át, hát egy hányinger az egész.50 kilométerenként a szájbaszökött lezárások miatt állandóan stau.(Én inkább satu-nak szoktam mondani...)És ami a legdurvább, hogy egy marék kavics, vagy egy játékmarkoló sincs sehol az "építési" területen, csak sz*patják halálba a közlekedőket.És mindezt a júliusi csúcsforgalomban.Rohadjanak meg!

Scaleo 2013.07.17. 21:38:48

@awsedrf: Nyugi, srácok, ez csak egy fórum, minek itt idegeskedni?

Amúgy meg felhívnám a figyelmet arra az apróságra, hogy rendszerint a relatív gyorshajtás öl, nem az abszolút. Tudtommal itt most az utóbbi van terítéken.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.07.17. 21:49:12

@titkosgyilkos: Ezt mondom én is, én a dzsémszbond féle rendszámforgatón agyaltam sokáig.De aztán kiköltöztünk külföldisztánba és itt meg be tudom tartani a szokásokat.Érdekes...

3gb 2013.07.17. 21:50:03

@Scaleo: Oké, akkor egyre gondolunk:-)Én az írástudatlan problémánál arra gondoltam, hogy pl. most 8 általánoshoz van kötve a jogsi. Felmerülhet a kérdés, hogy vajon aki arra sem képes, az mégis mire? De szerintem ez rossz szabályozás, semmilyen megkötést nem alkalmaznék, aki átmegy átmegy, aki nem, az nem, függetlenül az iskolai végzettségtől. Persze tudok hozni negatív példát: Egyszer összehozott a sors egy írástudatlannal, aki '90 előtt villamosvezető lett, ne kérdezd hogyan, de saját elmondása szerint 3 villamost amortizált le:-))

Globetrotter2014 2013.07.17. 21:52:11

@AskmeLater30: a német pályán továbbra gyorsan kell menni. A Nürnberg Passau vonal pl kétsávos és vagy a kamionok között cammogsz vagy gyorsulsz 170re, ott már átlagában nem várják el hogy lehúzódj (a németek kooperatívak, szociálisak és racionálisak rendszerint).

@geegee.: mi egy hónapja nyomtunk le egy teljes Németo átkelést@vasgyuszi: , csak a szokásos Heilbronni pokol volt problémás. De megnéztük hogy mikor érdemes menni.

@Desmond77: az 55 az azt jelenti hogy figyelembe veszik a 10%os szabályt és navival rájöttek hogy a km/h is lefelé csal.

A németek szabályosan mennek betratják a szabályokat de nem cammognak mint pl a Belgák. Ők nem azért mennek annyival mert az nem mernek többel, hanem mert annyi megengedett de azt ki is használják. Az igaz belga bamba birka a külföldön megengedett 130nál is 120szal fog menni. A németek annyival mennek amennyi az adott országban megengedett. Persze akkor ők is kiakadnak ha a francia traffi 132 km/h nál szénné bünteti...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 21:58:19

@Kayassine: Amerre én járok, ott a kátyúk miatt nehéz :D:D:D

Napkutya 2013.07.17. 21:58:57

NEM hajtunk gyorsan!!!! KURVÁRA nem!!!!

DE!!!!! Ami, kiveri a biztosítékot, az az ÁTBASZÁS!!!

Öt hete, le kellett mennem Kecskemétre.

Saját kocsi. Nem egy céges, havi matricás kolléga utazósát vittem el, leírható benzinnel -én, nyilván egy barom vagyok,- nem lopok, csalok, vagy hazudok, hanem VETTEM egy saját matricát, és TÉNYLEG nem a cégessel mentem!

Aki tudja, az érzi, ez miről szól.
A hülyeségről!

M5? AZON az úton, amit azért fizettem, hogy ne a falukban kelljen tögyörögni ötvennel, nos, azon felváltva NYOLCVANAS, HATVANAS szakaszok voltak, több tucat kilométeren keresztül, kamionsorokkal, terelőtáblákkal, TRAFIPAXOKKAL...

AZÉRT fizessek, hogy beláthatatlan forgalmi helyzetekben (30-as kamionsor, ponyvával, tizenkét kerékkel,lépésben, az eltakart táblák előtt??????, még bírságoljanak is?

Szánalmas!!!

Kiraktak egy rakás egyenruhás adóbeszedőt, de ezen, csak az bukik, aki nem akar csalni....
Bravó fülkeforradalom!

Ja, a jelenség:
Mész 120-as tempomattal belül. Jobbról, vagy hetven-nyolcvan teherató és kamion, aki ugye nem előzhet, viszont, te sem látsz tőlük semmit a táblákról. Egyszer csak ELFOGY a belső sáv, DE ott a trafi.

TUTI kasza!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 22:03:15

@Desmond77: +1

@Tinman: Nem érted? Ki döntené el, ki és mennyivel lépheti túl a sebességeket? És hogyan alakulna a forgalom?
És a zebrán elütöttek hozzátartozóinak a gázoló azt mondhatja, hogy ő pedig mehetett ott százzal, mert neki +2-es jogsija volt? :D:D:D

Scaleo 2013.07.17. 22:04:20

@3gb: Én nem mondom, hogy feltétlenül iskolai végzettséghez legyen kötve, de egy bizonyos értelmi szintet el kéne várni. A jelenlegi rendszer pedig nem szűri ki a teljesen sötéteket, valószínűleg ezért találták ki, hogy akkor legyen a 8 általános a mérce. Ezért is kéne átalakítani a rendszert, hogy olyan ne tudjon elméletből sem levizsgázni, aki még az irányokat sem ismeri fel, de mondjuk jól tud tippelni, vagy bemagolta a könyv tesztkérdéseit, mert ilyenről is hallottam már. :) Ez már csak azért is jobb lenne, mert a 8 általános elvégzése ma már nem garancia semmire.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 22:04:43

@Napkutya: "DE!!!!! Ami, kiveri a biztosítékot, az az ÁTBASZÁS!!!"
Igaz. A cikk ezen részével egyet is értettem...

Globetrotter2014 2013.07.17. 22:06:19

Egy apróság, amit itt sokan elfelejtenek.

A korlátozás nem az a sebesség (legalábbis nem annak kellene lennie), amivel az utolsó xarláda is el tud menni, hanem mi az a sebesség amivel a forgalom zökkenőmentesen zajlik. Azaz nem a kanyarokra kellene összpontosítani, hanem hogy pl egy pályatorkolat reggel ne öntsön túl nagy forgalmat a városra.

A relatív gyorshajtás koncepciója biztosítja hogy tök mindegy van-e korlátozás, ha elszállsz egy kanyarban vagy nem tudsz megállni akikor kellene, akkor te úgyis gyorsan mentél.

Thanathos 2013.07.17. 22:11:44

Nem kell ilyen nagy feneket keríteni a dolgoknak.
Én nem is nézem a sebesség jelző táblákat csak a forgalmat és úgy megyek ahogy csak tudok. Amit még biztonságosnak tartok. Nehogy már megmondják mennyivel hajtsak! Azt majd ÉN eldöntöm.
Próbálok figyelni a szarházi traffisokra, de be van kalkulálva évi 60.000 Ft bünti. Ebből kijövök a többi meg nem érdekel.
Balesetet nem szoktam okozni, csak nagyon kell figyelni a sok birkára mert lődörögnek az úton mint "kókadt f.sz a lében". :)

ONF 2013.07.17. 22:14:26

Én azt nem értem, hogy például autópályán a mai teljesítményű járművekkel miért csak 130 a határ. Simán felemelném 160 környékére (de nem csak itthon hanem máshol is - számomra - értelmetlenül alacsony, pl USA en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States pedig ott szép széles és egyenes utak vannak.)
Ahol kegyetlenül betartatnám a seb.határokat az iskolák, óvodák környéke, 30-as zóna és társai.

Csak Norris 2013.07.17. 22:14:39

@Tinman: Jó,de ha tegyük fel elfordulsz egy csaj után, és akkor lép le valaki, mindegy hogy mivel nem állsz meg.

Ha én 230 pacival tudok 50nel menni akkor más is tudjon. Persze nemautópályára gondolok, de ahol lakok, olyan szűkek az utcák, hogy 50 is sok lenne. (egyébként 30-as övezet)

Ne érts félre, a trabit korlátoznám 40-re, és dobozbazárt segédmotorblokknak minősíteném.:)

Napkutya 2013.07.17. 22:16:09

@ZF2: BÁRHOL Európában ELHISZEM, hogy azért van harmincas tábla, mert mondjuk ráomlott egy fél hegy az útra, vagy ott van egy óvoda.

NÁLUNK ÖT éve kinn felejtett táblák vannak!

Berohadt, rozsdás csavarokkal, a két számjegyű utakon is, mögöttük leputtyant, Skoda- vagy Ford rendőrautókkal, mert kell a lé.

Eléd áll a rendőr, és süt róla, hogy ég a pofája, mert TUDJA, hogy pénzért küldték ki, ahhoz a táblához, amit évek óta hagytak ott, és már MEGINT szar az út.

DE épp javítják.

ONF 2013.07.17. 22:20:45

@mikrobi79: Ez bennem is sokszor felvetődött. Tele van 110-es korlátozással az M6, ott az alagút (az ugye 90, van belőle 4) és volt, hogy Dunaújváros és Pécs között EGY azaz 1 darab autóval találkoztam, de máskor se sokkal nagyon több. (2 évig jártam Pécsre hetente.)

Csak Norris 2013.07.17. 22:22:02

@ZF2: Hát mióta drága a benzin cammognak. A lámpánál az első azt figyeli hogy a fogyasztásmérő nehogy túl lendüljön, nem érdekli hogy más nem jut át. Ha esik akkor azért cammognak. A busz után viszont érdemes beállni, mert dinamikusan indul, és legalább egyben indul az egész hossz, nem három autós egymás után vakargatja a seggét. Én ezt tapasztalom 3 éve.

A pályán meg a pap simán kijön eléd előzni 120szal a kamiont, akkor is ha 200-zal jössz, mert neki joga van kimenni.

Én kb. így élem meg a német közlekedést.
Egy a pozitív benne: biztonságosabb kicsit.

fda 2013.07.17. 22:49:00

Árpád-híd 90?

Szégyelld magad kedves cikkíró. Nem sokat tudsz a közlekedés-szervezésről, csak írogatsz itt róla, ha azt gondolod, az a megfelelő megengedett sebesség egy útszakaszra, amire tegnap sikerült felgyorsulnod, majd végighaladnod baleset nélkül.

Féltucat okot lehet felsorolni kapásból az ellen, hogy az olyan belvárosi, zsúfolt helyeken miért nem szabad (és nem is érdemes!) "akármennyivel" menni.

Klemm 2013.07.17. 23:09:02

hajajj... nekem katona koromban mondták, hogy a szabályokat vérrel írják.
Érdekes, hogy ezt mostanában minálunk ezekre a sebességkorlátozó táblákra is alkalmazzák.
Kb. 50 év után felújították a közeli nagyobb városba vezető csodás négyszámjegyű utunkat. Két sebességkorlátozást csináltak rajta, egymástól kb. 500 méterre.
Ahol korábban fényes nappal ütöttek el egy részeget, ott egy 70-es tábla van, macskaszemes - dübögtető figyelemfelkeltő csíkokkal, mintha vasúti átjáróhoz közelítene az ember. Egyébként szinte soha nem látni ott senkit.
Ahol pedig az egyik kollégám fia járt szerencsétlenül, oda 60-ast tettek. Utóbbi egy sodrósabb kanyar, ami még rozoga kocsival is 90-100-zal bevehető.
Mindkettőt kicsit túlzásnak érzem, de nem nagy ügy, az ember visszateszi 4-be, aztán újra gyorsít. Legalább szép sima lett az út, végre. Különben ennek hatására imádnak ott edzeni a környékbeli bringások, érdemes rájuk nagyon figyelni.

vundergraf (törölt) 2013.07.17. 23:16:14

@GERI87:
Jáájj drága butuska barátom....

A kutyaközönséges autós GPS pontossága 0,18 km/h.
Szóval nyugodtan vedd halálpontosnak!

És ez a működési elvéből következik!!!
Tehát mindig ennyi....

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.07.17. 23:44:04

@ZF2: Hol lehet ennek utánanézni, hogy mikor érdemes menni?Sajnos németül nem tudok, ezért is kérdezem...kösz.

_ExTraTor_ 2013.07.18. 00:21:40

amikor 1-2 renitens ugyan azon a szakaszon meghal egy 90-es szakaszon, mert 190-el mentek különböző időpontokban akkor a "sorozatos" balesetre hivatkozva kitesznek egy 70-es táblát... és szívjon a többség...

metróba is korlátozni kellene az átlagsebességet mondjuk 15km-re mert mindig van 1-2 öngyilkos... hátha megelőzhető lenne...

Globetrotter2014 2013.07.18. 00:22:34

@geegee.:
Itt a kalendárium. Jobb zöld napon menni. Persze hétköüznap meg ott vannak a kamionok.

Amúgy a nylevtudás hasznos dolog...

www.adac.de/reise_freizeit/verkehr/default.aspx?ComponentId=49269&SourcePageId=6729

n53 (törölt) 2013.07.18. 00:33:04

@vundergraf: "A kutyaközönséges autós GPS pontossága 0,18 km/h.
Szóval nyugodtan vedd halálpontosnak!
És ez a működési elvéből következik!!!
Tehát mindig ennyi...."

Tartok tole, hogy te azzal a mukodesi elvvel nem igazan vagy tisztaban:
earthmeasurement.com/GPS_accuracy.html

Gergo888 2013.07.18. 00:35:02

@_ExTraTor_: Én is így látom, a KRESZ-ben, az a szívás, hogy mások hülyesége miatt mindenki szív.

vundergraf (törölt) 2013.07.18. 01:25:32

@n53:

Há ezz elcseszted, de nagyon!
Ebben a cikkben pozició pontosságról van szó...

A sebesség mérésről nem is írnak benne, vazze.

Viszont GPS nem a pozicíóból számol sebességet.

Tartok tőle, halvány lila fogalmad sincs róla, hogy hogyan is méri a GPS seebsséget.

Segítek: lényegében beerkező jelek fázis eltolódásából, mait általáno iskolában Doppler hatás néven tanítottak annak aki a 8.-ig eljutott :-)

Persze itt már nem nalóg a megoldás, ahnem trükkös digitálsi technika van a chipbe integrálva.

Szóval: a GPS esetén bizyon a SEBESSÉG mérés lehetséges legnagyob bhibája: 0,18 km/h

Ez van.
Járj utána.

----

Ha, nem írsz, és pláne nem linkelsz egy ide nem illő írást, akkor .. bölcs maradtál volna.

Itt egy kutyaközönséges SirStar III GPS chip adatlapja. És mit látsz benne okoska?

Accuracy(pontosság)
Velocity(sebesség) 0,1 m/sec
Ami ugye 0,36 km/óra azaz +-0,18 km/h

Szóval, minek szóltál hozzá,
ahhoz amihez rohadtul nem értesz?!

Shadowbull 2013.07.18. 07:14:22

@ColT: " Innentől kezdve nem kell gyorsabban jövőre számítani"

Ebbol ez nem kovetkezik.

"De ettől még semmi szükséged nincs a 130 túllépésre."

Majd azt en tudom magamtol.

Shadowbull 2013.07.18. 07:22:58

@Pascal: Az USA tele van 80 es a halal kozott lebego jokepessegu soforokkel, akiknek meg a 65 merfold is oriasi kihivas. Nem csoda hogy nem engedik oket gyorsabban menni :)

"Nem is hal meg annyi ember az utakon"

2012-ben 32.367 ember halt meg az utakon az USAban.

Nemetorszagban 2011-ben 4.009.

Az USAban 316 millioan elnek, Nemetorszagban 81 millioan.

Tehat durvan feleannyi! halalos baleset tortenik Nemetorszagban egy fore vetitve, mint az USAban.

Pedig Nemetorszagban nincs sebessegkorlatozas az autopalyan.

Lehetne meg a megtett kilometerek szamaval is varialni, csak azt nincs kedvem kikeresni. Mindenesetre a szamok azt mutatjak, hogy a sebessegkorlatozasok onmagukban meg nem csokkentik a halalos balesetek szamat.

Shadowbull 2013.07.18. 07:25:33

@Tinman: pont az 50es tabla betartasa lenyeges. A varosban 70nel menni sokkal veszelyesebb, mint az autopalyan 200-zal. Es nem rad elsosorban, hanem mondjuk azokra a gyalogosokra, akik kilepnek eled.

Flúgatlan 2013.07.18. 07:39:14

A cikknek igaza van. Felháborítóan sok az alultervezett sebességkorlátozó tábla Mo-n. Talán azért, mert "ugyse tartják be!". De ez hülyeség: Így nem tudja az ember, mihez tatsa magát ténylegesen. És az veszélyes.

Rendes táblákat kellene kitenni. Nem vagyok egy vadember vagy autóversenyző, 25 éve van jogsim és nem okoztam balesetet, de én sem tartom be mindenütt a táblák által előírt sebességet, mert veszélyt okoznék. Ha látnám, hogy becsülettel tervezték meg őket, mereven betartanám.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.18. 07:55:40

@ColT:
"Lassabban menést semmi nem tiltja egy bizonyos határon belül."

Az a baj, hogy pont az a határ nincs defíniálva, pedig igencsak szükség lenne rá, ha máshol nem, legalább azokon az utakon, ahol legalább 100-zal lehet(ne) menni.

"A franc tudja, nekem nem okoz semmilyen problémát odafigyelni arra, hogy ne menjek gyorsabban, mint amivel szabad."

Nekem sem.

"Van egy ilyen érekes folyománya, hogy gyorshajtásért még sosem vágtak meg."

Engem sem, pedig elég gyakran látok traffit. De szerintem ez a normális.

Pizso 2013.07.18. 08:05:15

@vundergraf:
Azért az én kutyaközönséges 120 ezer forintos GPS-em 430km/h maximáslis sebességet mért. Lehet, hogy 0.18km/h difivel mérte, de akkor meg nem tudom hogyan. Ettől független az tuti, hogy normál körülmények között még mindig a navi által mutatott értéket lehet irányadónak is tekinteni!
Az 50-es tábla meg azért 50-es, mert meg lett határozva mekkora féktáv legyen egy vész esetén amíg megállsz. Nem tudom pontosan, de ha jól emlékszem 50-ről 25 méter alatt meg lehet állni reakció idővel együtt. 90-ről ugyanezen távon még csak nem is lassítasz, mert még éppen el kezdesz csak reagálni az eseményre. A fékpedálhoz még nem is ért a lábad vagyis 90-nel csapod el a gyereket!

Pizso 2013.07.18. 08:07:28

Az 50-es tábla komment nem vundergrafnak szólt...

Gilinggalang 2013.07.18. 08:25:31

@awsedrf: hát persze, hiszen mennyien halnak meg azért, mert valaki 110zel/160nal megy főúton/pályán.

Véletlenül sem az ostoba vakegér a veszélyes, aki nem tudja melyik a jobb keze, vagy amelyik 2 sávos úton elmegy mellettem, miközben a zebránál engedek át valakit.

Neonknight 2013.07.18. 08:42:37

"d. értelmes ember, aki látja és érti, hogy mi folyik körülötte, képes járműve vezetésére és uralja a helyzetet."

Na pontosan ezt ne fogadjuk el alapvetésnek! Még ha a többség ilyen is, ha csak pár százalék van akire ez nem igaz, az is túl sok ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 08:45:02

@Shadowbull: Miért ne következne? A KRESZ nem foglalkozik azokkal az esetekkel, ami a jogszabály szerint tilos.

A 130 túllépését tudod magadtól? Akkor a kamionos meg majd tudja, mikor szarja le, hogy mellette vagy, és megy át rajtad? Szépen működne a világ...
A közlekedés szabályozásának legfőbb eleme a biztonság, elvileg.
Hogy a 130 jó-e, vagy nem, azt meg majd eldönti a hatóság, ahogy az összes többi korlátozást is. Persze, én is tudom, hogy sok felesleges korlátozó tábla van kint, de az nem a KRESZ hibája, hanem a hatóságé.

@panaszmuki: Ha betartod a sebességkorlátozást, akkor miért baj, hogy nem mehetsz gyorsabban? :D

Amúgy a lassabban menést is OK, lehetne definiálni, de akkor mi a helyzet a traktorokkal mondjuk? Ha meg 40-ben határozod meg a legkisebb sebességet közútra, akkor meg ugyanúgy feltartanak a taták.
Autópályára meg mondjuk meg is van határozva minimum.
A megoldás az lenne, ha a yard nem csak sebességet mérne, hanem a szabálytalankodókat kivennék a forgalomból.

RemekElek 2013.07.18. 08:49:53

@ColT:
Hát kedves ColT én inkább nevezném szakembereknek őket. Ugyanis ha valaki kicsit gondolkodik és gondol arra is, hogy az esetek nagy többségében nem csak azért van egy több kilométer hosszú bevezető úton néhány 100 méterenként jelzőlámpa, hogy a kevésbé rendes emberek ne 100 km/ó-val rohangásszanak, hanem azért mert vannak becsatlakozó utcák is. Akkor joggal feltételezhetjük. hogy bizony a becsatlakozó utakról érkező járművek a főútra a főúton haladó zöldhullám szüneteiben tudnak becsatlakozni így tuti , hogy a főúton pirosat kapnak. Tehát a főúton zöldhullámmal érkező forgalom ha szabályos 50-es tempóra lenne állítva a lámpa akkor elég gyakran megtorpanna mert ha valaki áll a lámpánál akkor annak bizony kell pár másodperc amíg felveszi a megengedett sebességet. Addig viszont feltartja a sort. Viszont ha a zöldhullám 55 km/ó-rás tempóra van állítva és az érkező forgalom szabályosan 50-el halad akkor a lámpánál álló forgalomnak van ideje felvenni a tempót mire a kocsisor oda ér.
Tehát azt mondom, hogy nagyon jól ki van találva mert így a forgalom igazán jól tud haladni. Példát vehetne sok város a Nyíregyházi Orosi úti zöldhullámáról! Öröm rajta végighaladni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 08:58:48

@RemekElek: Te nemtom. Pont te hisztiztél, hogy miért 55km/h.

Én Siófok, Pécs, és Kaposvár zöldhullámait ismerem, Siófokon nincs ilyen, állandóan megállsz minden lámpánál, akárhogy mész. A pécsi és kaposvári meg úgy van belőve, hogy 45-55 között jó vagy benne, nem kell megállnod sokáig.

"Tehát a főúton zöldhullámmal érkező forgalom ha szabályos 50-es tempóra lenne állítva a lámpa akkor elég gyakran megtorpanna"
Na most, gondolom az volt a cél, hogy a forgalom 50 körül tudjon haladni, így belekalkulálták, hogy kicsit másképp kell belőni a lámpákat. De mondjuk az 55 még a traffiba is belefér, ennyire pontosan nem lehet belőni a forgalomhoz semmit.

Scaleo 2013.07.18. 09:00:48

@Shadowbull:
"Mindenesetre a szamok azt mutatjak, hogy a sebessegkorlatozasok onmagukban meg nem csokkentik a halalos balesetek szamat."

Ebből is látszik, hogy a relatív gyorshajtás az, ami igazán veszélyes. Hiába 65 mérföld/óra a limit az USA-ban, attól még simán lehet relatív gyorshajtást csinálni ezen a limiten belül is.

Egyébként meg aki gyorsan megy, jobban is figyel. Szerintem a szüttyögés is legalább annyira veszélyes. Nem azért, de van itt a házban egy néni, aki gyökkettővel közlekedik (nem vicc, tényleg egy félóra, mire beáll, negyvenhat korrigálással), és minden irányban fossá-szarrá van törve az autója...

Hiszékeny Úr 2013.07.18. 09:07:58

az M5 bevezetőn azt az 50-es táblát én sem értem, pláne, hogy utána nem sokkal asszem újra 70-es korlátozás jön. A kifelé vezető szakaszon nem rémlik, hogy lenne ilyen 50-es korlátozás, ott végig 70. Annak az 50-es táblának nem sok értelme van, ennek megfelelően 10-ből kb. 2-3 autó lassít le, a többi megy 60 felett. Én is.
Én kb. 60-nal szoktam menni, azzal még úccse lőnek le a traffipaxok, viszont nincs az a szüttyögés-érzet sem, ami 50-nél még megvan. Mellesleg az 5-ös fokozat jobban szereti a 60-at, 50 az inkább 4-es fokozat nálam (6 fokozatú váltó).

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.18. 09:10:54

@ColT:
"Ha betartod a sebességkorlátozást, akkor miért baj, hogy nem mehetsz gyorsabban? :D"

Flreértések elkerülése végett: nem baj, hogy nem mehetek gyorsabban, az a baj, hogy annyival sem tudok menni, amennyivel szabad.

"Amúgy a lassabban menést is OK, lehetne definiálni, de akkor mi a helyzet a traktorokkal mondjuk?"

Azért ne már az útvonal engedélyes járművekből induljuk ki! Autóútra, autópályára fel sem mehetnek ezek a járművek.

"Autópályára meg mondjuk meg is van határozva minimum."

Nincs meghatározva minimum az autópályára...

"A megoldás az lenne, ha a yard nem csak sebességet mérne, hanem a szabálytalankodókat kivennék a forgalomból."

Igen, ennek így kellene működnie...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 09:14:10

@panaszmuki: "Autópályán, autóúton a minimális sebesség ha a látási és az útviszonyok lehetővé teszik: 60 km/óra. Ez azt jelenti, hogy aki a jogszabályból adódóan vagy a saját erejéből nem képes ilyen sebességgel haladni, annak tilos az autópályán, autóúton közlekedni. Pl: elromlott járművet vontatva (40 km/ó) a legelső lehetséges helyen, el kell hagyni ezeket az utakat!"

"Azért ne már az útvonal engedélyes járművekből induljuk ki! Autóútra, autópályára fel sem mehetnek ezek a járművek."
Sima közút. Oda még egy traktornak sem kell útvonalengedély, ha jól tudom.

"Flreértések elkerülése végett: nem baj, hogy nem mehetek gyorsabban, az a baj, hogy annyival sem tudok menni, amennyivel szabad."
Jaj, bele ne dögölj, hogy néha fékezned kell. Az úton sokan közlekednek, nem mindenki tud ugyanúgy menni.

Meg mondjuk tudnék mutatni pár utat, ahol te se mennél 60 fölött, mert kiszakadna a futómű a kocsiból :D

RemekElek 2013.07.18. 09:17:09

Olvasgatva az előttem szólókat a következő gondolat fogalmazódott meg bennem.
Tökéletesen fölösleges a sebesség korlátozás nagyságáról tanakodni mindaddig amíg rengeteg olyan vezető kóricál az utakon akinek halvány fogalma nincs arról, hogy mit tud és mit nem tud megtenni a járművével. Arról pedig elképzelése sincs, hogy egy másik járművel adott esetben mit lehet és mit nem, hogy hol az a pont amelyet ha átlép akkor szerencsejátékká válik amit tesz.
Adott körülmények között minden járművel van egy adott sebesség amivel kényelmesen biztonságosan lehet haladni. Hangsúly a körülményeken van. Aki nem a körülményeknek megfelelően választja meg a sebességét az relatív gyorshajtást követ el. Ezt a hatóság a legritkább esetben bünteti...
Büntet helyette az Élet amikor nem sikerül bevenni a kanyart vagy belecsattan az előtte haladóba. Ezeket az eseteket talán nem is lehet valódi balesetnek hívni mert nem elkerülhetetlen események.
Ellentétben egy leszakadó kamion kerékkel amely pont belezúg valakibe. Vagy egy leszakadó faággal amire nem lehet felkészülni.
Visszakanyarodva az előző gondolatmenethez, amíg sokan vannak akik nem tudják mit lehet és mit nem a járművükkel addig nem fölösleges a sebesség korlátozásokról vitázni.
Arra kellene fektetni a hangsúlyt, hogy mindenki tekintse partnernek a másikat és vegye figyelembe, hogy mindenki szeretne épen egyben eljutni oda ahova indult. Ezen nemes cél elérése érdekében mindenkinek oda kellene figyelni a másikra és hagyni, hogy haladjon ahogy tud miközben ő maga is halad ahogy tud.
Nem olyan bonyolult ez.
Nem kell ehhez a sebesség korlátozásokon lovagolni. Az csak ara való, hogy a tudatlanoknak támpontot adjon a hatóságnak pedig lehetőséget az ön és közveszélyesek megfékezésére.
Aki sietni akar azt hagyni kell had siessen.
Idő és rutin kérdése, hogy rájöjjön valaki, hogy mikor van értelme és mikor nincs értelme sietni.
Pl. sok tapasztalat kell hozzá, hogy az ember belássa, hogy a cél előtt 5 kilométerrel mikor van értelme nekiállni egy kocsisor előzésének és mikor nincs, mert nem sok értelme van 1 perc nyereségért 10 járművet megelőzni a cél előtt... Vagy semmi értelme valakit megelőzni ha utána lekanyarodok és a forduló előtti lassítással feltartom akit megelőztem. De hosszan lehetne sorolni a hasonló eseteket. de ide sorolható az is, hogy nem tolunk le senkit a belső sávból mert magunkat is veszélyeztetjük és ha valaki úgy ment ki előzni, hogy nem sikerült befejezni amíg a mögötte jövő megérkezik annak sok oka van de a problémán semmit nem segít az ha letolják...

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.18. 09:19:38

@ColT:
Nem tudom, honnan idéztél, a KRESZben nincs ilyen.

És azért mert egy traktor nem mehet gyorsabban, a többi járműre igenis meg lehetne állapítani egy kötelező legkisebb sebességet.
Tartom magam ahhoz, hogy a legértelmesebb és legkönnyebb ezt az autóutakon és autópályákon lenne bevezetni.

"Meg mondjuk tudnék mutatni pár utat, ahol te se mennél 60 fölött, mert kiszakadna a futómű a kocsiból :D"

Én is ismerek ilyen utakat, de ezt most hogy jön ide?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 09:45:47

@panaszmuki: ""37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.""

Tessék. Amúgy ja, elég hülyén van megfogalmazva, de ha belegondolsz, ez meglehetősen jelzi a jogalkotó szándékát.

"És azért mert egy traktor nem mehet gyorsabban, a többi járműre igenis meg lehetne állapítani egy kötelező legkisebb sebességet."
Akár, de ez megint olyan, hogy mi alapján? Autópályán lenne szerintem értelme, más közúton szerintem nem.

"Én is ismerek ilyen utakat, de ezt most hogy jön ide?"
Úgy, hogy nyafogtál, hogy nem mehetsz annyival, amennyivel szabad. Sajnos nem tökéletes a világ, nem kell mindenért hisztizni.

Reszelő Aladár 2013.07.18. 09:53:11

Szerintem autópályán minimum a 60 km/h, vagyis csak olyan jármű hajthat fel, ami önerőből sík úton minimum ennyivel tud huzamosabban haladni.

Sok autópálya/autóút szakasz korlátozásait kellene átnézni, és a korábbi statisztikák alapján emelni. Vicces minden osztottpályás úton a 80km/h, mert a legutolsó rangú országúton is több a limit. Ha pedig a zajkibocsátás az oka, akkor legyen zajvédelmi fal.
El lehetne szakadni az autópálya max 130, autóút max 110, országút max 90 rendszertől. Van példa hogy 2x1 sávos főutat autóúttá minősítenek (67 Lellétől délnek egy szakaszon), és máris lehet 110 km/h a tempó.
M0 lassan elkészül, lehetne végig 110 km/h (ha már ennyire tervezték), egyenesebb szakaszokon akár 130 is.
Néhány autópályán pedig akár lehetne még 140-150-160 is.

Lehet, hogy a műszaki paraméter könyvet kellene elővenni, és egy átlagos autónak nem egy wartburgot alapul venni, hanem mondjuk egy Swiftet. Más teljesítmény, már felfüggesztés, más fékek. 2013-at írunk!

deepdiver 2013.07.18. 09:54:31

Mikor kint (USA) mentem az autópályán 2 tábla volt a maximális és a minimális megengedett sebesség, itthon is meg kéne állapítani mondjuk 80-ban, és ki is táblázni.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.18. 09:55:49

@ColT:
"Tessék. Amúgy ja, elég hülyén van megfogalmazva, de ha belegondolsz, ez meglehetősen jelzi a jogalkotó szándékát."

Teljesen mindegy, hogy mi a jogalkotó szándéka, nincs rá szabály, hogy mennyivel kell legalább menni.

"Akár, de ez megint olyan, hogy mi alapján? Autópályán lenne szerintem értelme, más közúton szerintem nem."

Autóúton sem?

"Úgy, hogy nyafogtál, hogy nem mehetsz annyival, amennyivel szabad. Sajnos nem tökéletes a világ, nem kell mindenért hisztizni."

Nem elsősorban az zavar, hogy egy rossz úton lassabban kell menni, hanem... á, mindegy, ezerszer leírtam már, neked is vagy kétszer, de valamiért neked az jön le, hogy én 130-cal akarok tépni a kádnyi kátyúkban, és ezért hisztizek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 10:06:46

@panaszmuki: Autóút az inkább autópálya, mint sima közút. Nem nagyon vannak kereszteződések, lassan felhajtók.

"Teljesen mindegy, hogy mi a jogalkotó szándéka, nincs rá szabály, hogy mennyivel kell legalább menni."
Nyilván arra is gondoltak, hogy van amikor lassítani kell, valami okból. De alapvetően azért van ez a 60-nal képes menni dolog, mert ami annyival tud menni, az valszeg annyival is fog. Már csak biztonsági szempontból is jó ez.

"neked az jön le, hogy én 130-cal akarok tépni a kádnyi kátyúkban, és ezért hisztizek..."
Nyilván nem a kátyúkban, de fogadd el, hogy nem mehetsz mindig annyival amennyivel szabad. Nem csak te vagy az úton, hanem rengeteg más ember is, más járművekkel. Én pl. sosem számítok arra, hogy pont annyi idő alatt odaérek, amennyit a sebességből lehet számolni. Pont azért, mert mindig van valami.

Shadowbull 2013.07.18. 10:23:32

@ColT: "Miért ne következne? A KRESZ nem foglalkozik azokkal az esetekkel, ami a jogszabály szerint tilos."

Neked a KRESZ szerint jobbratartasi kotelezettseged van autopalyan. Tehat szepen lemesz jobbra, amikor teheted. Es nem foglalkozol azzal, hogy en mennyivel megyek, mert az teged nem ment fel a jobbratartasi kotelezettseged alol.

Egyebkent meg a KRESZ azt mondja hogy nem akadalyozhatod a gyorsabb jarmuvet. Azt nem mondja hogy nem akadalyozhatod a szabalyosan halado gyorsabb jarmuvet, a szabalytalant meg igen. Az akadalyozas az akadalyozas.

De ez vegul is mindegy, mert ott van a jobbra tartas. Tarts jobbra, aztan mindenki boldog.

Van meg par ilyen eset a KRESZ-ben, peldaul ha valaki szabalytalanul eloz ki veled szemben, akkor a te ertelmezesed szerint neked nem kell lehuzodni, hiszen te szabalyos vagy, igy a KRESZ szerint nem is letezik a veled szemben jovo jarmu.

Aztan ha nem huzodsz le es csattantok, akkor megiscsak mulasztottal es a birosag teged is felelosnek fog kihozni, mert a balesetet koteles vagy elkerulni, ha van ra lehetoseged.

Es ez annyira nem is volt legbolkapott pelda, sok ilyen idiota van aki gorcsosen ragaszkodik a savjahoz, mert hogy o szabalyos. Aztan meg jon a csatt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 10:31:20

@Shadowbull: A jobbra tartás igaz, de amúgy sem feltétlen autópályáról volt szó, hanem városról is (ott nem mindig kell jobbra tartani), illetve sima közútról.
(Én pl. nem járok autópályán, mert nincs a környéken, meg nem is szeretnék fizetni érte.) Sima 2 sávos közúton meg hova menekülsz azért, hogy a baromja ámokfuthasson?

" Azt nem mondja hogy nem akadalyozhatod a szabalyosan halado gyorsabb jarmuvet"
Mivel a kreszben nem esik szó szabálytalankodókról, nyilván nem fogja taglalni, mi a teendő akkor, ha valaki szabálytalanul gyorsabb. Az az eset ugye hivatalosan nem létezik.

"Es ez annyira nem is volt legbolkapott pelda, sok ilyen idiota "
Nyilván, azok idióták, de a mögötted szabálytalanul gyorsabban jövő annyira nem veszélyeztet... Már ha fékez. Ha nem fékez, akkor meg aztán csinálhatsz bármimt.

Shadowbull 2013.07.18. 10:47:25

@ColT: '"Sima 2 sávos közúton meg hova menekülsz azért, hogy a baromja ámokfuthasson?"

Nyilvanvaloan sehova, de ott ez a kerdes fel sem merul.
Bar azt azert el lehet varni mindenkitol, hogy orszaguton a megengedett maximalis sebesseggel autozzon. Azaz ne hetvennel sporoljon mas kontojara.

"nyilván nem fogja taglalni, mi a teendő akkor, ha valaki szabálytalanul gyorsabb."

Nem hat, mert nem is lenyeges, es te eleve nem vagy feljogositva arra, hogy ezt megiteld, nem a te dolgod.

"a mögötted szabálytalanul gyorsabban jövő annyira nem veszélyeztet"

Sokfele eset van, en azt mondanam, hogy ha 130cal elozol a belso savban, akkor nyilvan nem vagy koteles fekezessel ket kamion koze beugrani, hogy elengedd a mogotted jovot.

Ha ettol lassabban mesz, akkor eleve szabalytalan vagy ha tobb jarmuvet elozol es ezzel feltartod a mogotted jovoket.

Szoval annyi az elvaras, hogy ha tudsz menj ki jobbra, fekezned, kiugranod nem kell. ha pedig lassabb vagy, akkor gyorsulj fel legalabb 130-ra, ha ezt nem akarod, akkor meg ne allj neki elozni tobb jarmuvet egyszerre, ill. ne menj ki a gyorsabbak ele ugy, hogy azokat fekezesre kenyszerited.

Egyebkent ha latod hogy jon valaki a belsoben mondjuk 160-nal, akkor sem mehetsz ki ele ha te 130-cal mesz.

egysmás 2013.07.18. 10:52:01

@altimus: "- minden utnak van egy maximalis ateresztokepessege es ez nem maximalis sebessegnel van! pl. egy ketszer egysavos ut maximalis ateresztokepessege olyan 70km/h korul van. egy 2x2 savos utnal valamival magasabb kb 80km/h!

miert is? azert mert a kovetesi tavolsag nem linearisan no a sebesseggel. novekvo sebessegnel egyre nagyobb (a linearisnal nagyobb) kovetesi tavolsag szukseges."

valóságpróba:

hol van dugó?

ott, ahol alacsony az út áteresztőképessége, mert 130 a megengedett, vagy ott, ahol a legnagyobb az áteresztőképesség (a 80-as táblánál)?

Köszönöm, nincs több kérdésem!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 11:10:24

"Bar azt azert el lehet varni mindenkitol, hogy orszaguton a megengedett maximalis sebesseggel autozzon. Azaz ne hetvennel sporoljon mas kontojara."
Na ez az, hogy ha országúton 90-nel megyek, általában elég sokan érnek utol :D

De mondjuk még ha hetvennel is megy, pl. egy régebbi megrakott mikrobusszal is, ki lehet bírni, és veszélyeztetés nélkül megelőzni. Sosem tudhatod, miért megy lassabban. Persze, engem is zavar, de nem akarom mindenáron letolni őket.

"Nem hat, mert nem is lenyeges, es te eleve nem vagy feljogositva arra, hogy ezt megiteld, nem a te dolgod. "
Nem ám, de akkor azt sem ítélheted meg, hogy el kell-e engedni. Ha meg te az útra engedélyezett maximummal haladsz, akkor megtettél mindent, amit kell.

"Sokfele eset van, en azt mondanam, hogy ha 130cal elozol a belso savban, akkor nyilvan nem vagy koteles fekezessel ket kamion koze beugrani, hogy elengedd a mogotted jovot. "
Ez mondjuk igaz. Az előzést amúgy is minél hamarabb be kell fejezni, és utána jobbra tarts van.

Gilinggalang 2013.07.18. 11:20:37

@ColT: mi az hogy nem tudhatom, miért megy lassan?

4 darab ok van, amik miatt az emberek konstans módon lassan mennek (60-70 országúton): rossz az idő; rossz az út, tényleg irdatlanul meg van pakolva (de maximális teher alatt ugyebár:)) vagy pedig balfaszok.

Ebből az utóbbi a legjellemzőbb, és sajnos szankcionálhatatlan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 12:10:28

@Gilinggalang: Városban mondjuk keres egy helyet, és lassaban megy, mert figyelnie kell, hova kéne befordulni (nincs mindenkinek gps-e, de én még azzal is sasolok mindenfele).

Amúgy a nem feltartásba az is belefér ám, hogy ha valaki utoléri, míg ő a max. engedélyezettnél lassabban megy, akkor elengedi, amint biztonságosan el tudja. Normális munkagépesek ezt teszik, villogtat, integet, ha ő látja, hogy tiszta a terep.

Gilinggalang 2013.07.18. 12:23:52

@ColT: nem városról beszélek. meg nem is munkagépekről. Országút, kalapos suzukis/skodás tata 60/70nel. Miért van nekik jogsijuk?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 12:26:06

@Gilinggalang: Attól még tudhat vezetni, hogy nincs pénze :) Ettől még tényleg hülyeség 60-nal nyomni, mert valszeg tényleg többet eszik a gép :D Az 1981-es előző autómra is az volt megadva, hogy 90-nél fogyaszt a legkevesebbet. (Gyanítom a mostani is, ami 10 évvel újabb, csak ehhez nincs meg a gépkönyv :( )

Shadowbull 2013.07.18. 12:28:02

@ColT: " ha országúton 90-nel megyek, általában elég sokan érnek utol"

Nekem meg az a tapasztalatom, hogy feltunoen sokan vannak, akik 70-80 korul mennek orszaguton, es vonatoznak egymas seggeben, hogy meg veletlenul se tudj elozni. Engem zavar. Egy szot sem szolnek ha tartana a 90-et.

Mivel csak ritkan vezetek Magyarorszagon orszaguton, evente parszor, ezert nagyon feltuno a kulonbseg mondjuk egy 10 evvel ezelotti helyzethez kepest.

Gilinggalang 2013.07.18. 12:29:11

@ColT: azért a 4-6 éves swiftek nem ennyire trágyák, hogy 85ig nem tudnak gyorsulni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 12:36:44

@Gilinggalang: Azoknál bőven sok öregebb autó van :)

@Shadowbull: Passz, én inkább olyanaokat találok, ahol valaki utolért egy teherautót, és mivel nem versenyautója van, és nem hülye, nem akarja mindenáron megelőzni, csak ha biztonságos. Baranya szűk útjain meg nem olyan sok a belátható egyenes, ahol 80 pacival lehetne előzni...

Gilinggalang 2013.07.18. 12:51:15

@ColT: alig van olyan autó, ami 85öt ne tudna menni. elismerem, hogy teherautót ezekkel előzni nem kismiska, de amikor egy személyautó fogja a sort a 44esen 65tel, az azért vérlázító.

Scaleo 2013.07.18. 12:59:30

@ColT: Igen, mondjuk ez engem is bosszant. Megy a kamion 80-nal, emelkedőn még lassabban, és nem nagyon lehet előzni, mert nagyon rövid egyenesek vannak azon az úton, ahol én szoktam járni. Na meg kamiont a legnehezebb előzni, mert kurva hosszú. Ilyen helyzetben nehéz biztonságosan előzni, ha nincs szerencsém, hosszú kilométerekre beragadok én is ilyenek mögé. Egy 200 LE feletti autóval persze nem lenne gond. :)

A múltkor az egyiket lakott területen belül előztem meg, mert pattogzott valami apró szar a rakományából a szélvédőmre, és már nagyon idegesített.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 13:34:41

@Gilinggalang: Igaz, az simán hülye. Általában spórolni akarnak, de hát azzal ugyan nem spórol :D

@Scaleo: Mindenesetre jobb hetvennel menni 5-10km-t, mint mindenáron előzni (mert "kényszertenek" :D) és utána mentővel folytatni.
200Le feletti autóval meg szintúgy sokan belemennek veszélyes előzésekbe.

Tippszmix 2013.07.18. 14:31:59

@Tinman: Szerinted kéne egy bazinagy táblázat az út szélére, amin mindenki ki tudná keresni, hogy az ő autókájával mennyi az aktuális kanyar biztonságos sebessége? Vagy mit akartál ezzel mondani? Érdekes, hogy itt mindenki vérprofi mindenben, és a kocsija is a legtutibb, így rá nem is igazán vonatkozik semmi, ő különleges, a seb.határokat tartsák be a nyomik....

Tippszmix 2013.07.18. 15:01:40

@Shadowbull: Majd a kamionosok is tudják maguktól, hogy mikor mennyit pihenjenek -vezessenek, hol, mennyivel menjenek, hány tonnával terhelje túl Mehmed 20 éves rutinnal a kamiont, mert azt ő majd tudja... Meg Lakatos Ájfón Ronáldó is tudja, hogy mikor műszakiztatja a piros Ladát, ne cserélgessék itt neki össze-vissza a fékbetéteket!

Tippszmix 2013.07.18. 15:14:32

@Gilinggalang: Érdekes, hogy téged az idegesít jobban, hogy valaki 70-el megy a 44-esen, nem pedig az, hogy Kecskemét után a parkolókból szemétdombot csinálnak a "barna bőrbelsős" szürke Opel Astra utasai, akik sokat beszélgetnek a gyalogos-stoppos nénikkel. Mármint a római stricik. Előbbit megelőzöm úgy, hogy észre sem veszem a "problémát", utóbbitól meg felfordul a gyomrom!

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.07.18. 21:18:35

@ZF2: Kösz.
Van énnekem nyelvtudásom, csak épp a német nincs közte...

egysmás 2013.07.18. 21:37:38

@Tippszmix: A parkoló tisztántartása állami -útkezelői- feladat!

Kibaszott sok adót fizetünk, ha már a kátyúkat nem csinálják meg, legalább a szemetet elvihetnék!

Dr. GGG77 2013.07.18. 22:36:00

Lovelehuzas, nem kell tovabb keresni az okokat.
Kovezzetek meg, de nalam egy nyari, ejszakai budai also rakpart 100 km/h...

torcipepe 2013.07.19. 10:05:35

ugyan ilyen abszurd dolog a kamionos 80 autópályán. az összes ilyen leszabályoz 90-nél, akkor már miért ne mehetne annyival?

2013.08.01. 05:02:13

@paradoxx: Horvátországban ilyen csak turista-járta utakon van és lazán értelmezik (eleve +20, és a helyiek (meg én is :-) ) akkor is megelőznek.

Amúgy meg igenis szarok az utak, néhány kirakatfelújított szakaszt és az autópályák többségét kivéve. Kátyú is van bőven. Lesifotózás viszont nincs, mindig megállítanak, ha valami bajuk van. Igaz, ehhez dolgozniuk is kell a rendőröknek.

Te egy másik Horvátországban járhattál. :-)

2013.08.01. 05:19:40

@haggyadaszt: "Ha próbáltál már végigmenni a Balaton déli partján a régi 7-esen, akkor tudod, mekkora szívás az 50. "

A példád nem jó, mert nyáron indokolt az 50, télen meg szinte végig 70.
süti beállítások módosítása