HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • H_M_CS: Tavaly ilyenkor sajnos kimaradt a poszt újraolvasása, de már bepótoltam. Most már van hozzá 2 köny... (2019.12.24. 22:11) A zöld Merga titka
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Tisztességes kereskedő, megőszült szerelő

2013.08.23. 09:16 Stump András

Címkék: volkswagen golf diagnosztika tsi közvetlen befecskendezés novoth tibor

Egy kereskedő, aki nem ad el rossz autót. Egy tréfás Golf, ami naponta csak egy percig rossz. Egy elhúzódó hibakeresés, amitől égnek áll a technikus haja. Egy próbaidős, aki vizsgamunkát végez.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

226 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr105472225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 21:19:43

@visszakettopadlogaz: az elozo kommentemnek eltunk a kozepe, pont abban volt a lenyeg...
mind1.

kuroi inu 2013.08.23. 21:19:49

@xm95, xm95.blog.hu: Gratulálok a szép teljesítményhez!

Nekem csak 21 év balesetmentes gyakorlatom van, de km-ben még a közelében sem járok ennek a szép számnak.
Ha jól érzem, hasonlóan gondolkodunk a passzív biztonságról.

Dr. Bilkeivel olvastam egy interjút, még friss jogsis koromban és ő is a nevelést tartaná fontosnak. Szerinte az sem szerencsés, ahogyan a hírekben közlik a balesetek „eredményét”: x db halott y db sérült, tehát túlélő. Csak éppen azt nem tudja meg a hírfogyasztó, hogy a szerencsés túlélők többségének szerencsésebb esetben emberi ábrazata nem lesz többé, rosszabb esetben magatehetetlenül fekszik egy kórházban még évekig, amíg a felfekféseiből származő komplikációk nem végeznek vele.
Egy 10 éve még orvostanhallgató sráccal beszélgettem erről. Ő dolgozott mentősként is, tőle tudom, hogy a kamerákat is csak alapos takarítás után engedik a baleset közelébe, mikor pl. a kisbusz utasait már kipiszkálták a kamion hűtőrácsából. Egyszerűen nem engedik, hogy kialakuljon az emberekben a határozott tudat, hogy rémísztően törékenyek vagyunk.

lcka 2013.08.23. 21:19:49

@visszakettopadlogaz:

hu az a kilenc dejo lenne, de sehogyse tudom aranyositani a 100/1.5ot a 2050/9hez leven mar most tobben vagyunk mint 7, es ugye nem egyenes aranyban gyarapodunk

na megnezem gyorsan

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 21:22:04

@lcka: :D

igen. mondjuk ha kiszarad a hitelpiac az valsag, ha elfogy az elelem a foldon az meg inkabb katasztrofa vagy nem is tudom mi, de azert tobb mint egy valsag :D

valsag:

a system jo, tovabbi mukodese szavatolt de atmeneti problema van

ha kifogyunk mindenbol az nem valsag mert ott nem jo a system, az a system nem lehet jo ami feleli tartalekait is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 21:25:04

@lcka:

A Föld lakossága átlépte a 6 milliárdot, 2050-re egyes becslések szerint 9 milliárdan fognak élni a bolygón. A víz és az ökoszisztéma készletek rohamosan fogynak a túlhasználat miatt. A mezőgazdasági termények mennyisége és a termelékenység szintén csökken, hiszen a klímaváltozás sok helyen kiégeti a termést, illetve a termőtalaj nem jut megfelelő mennyiségű csapadékhoz a hosszúra nyúló nyarak miatt .
Christopher Field (Stanford-i Carnegie Intézet) és David Lobell (Lawrence Livermore National Laboratory) kutatók felmérésükben az 1980 és 2002 közötti időszakot vizsgálták, amikor a globális átlaghőmérséklet 0,7 °C-ot emelkedett. Eredményük a következő: minden 0,5 °C-os átlaghőmérséklet emelkedés 3-5%-os terméshozam csökkenést von maga után.[2]

tegnap voltam a Lawrence ben, mondjuk mas ugyben . ( azt tudod hogy itt van eppen a vilag leggyorsabb szamitogepe?

lasd itt:

www.llnl.gov/news/newsreleases/2012/Jun/NR-12-06-07.html

16pentaflops big - zsebben nem fer el :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 21:28:28

@lcka: californiaban husz eve fele ennyien laktak pl.

kinaban harminc ev alatt egy europanyi ember szuletett. ( 600millio )

az utolso japan viszont 2650 ben fog megszuletni es nem lesz tobb.

mexico 20milliot ugrott 15 ev alatt.

es ez most csak ami eszembe jut.

EU az egyetlen aki csokken.

lcka 2013.08.23. 21:33:32

@visszakettopadlogaz:

okes, tehat ugy szamolnak hogy eleve egy jo nagy halom embernek lehetosege sem lesz elni, kvazi a feltetelek nem lesznek adottak kilencel tobb eltartasara? me' ez igy jo durva, hisz matek szerint addigra en mondtam volna egy 12ot biztos (kozbenso erteknek tudom mondani hogy a hatvanas evekben kb harman voltunk)

kuroi inu 2013.08.23. 21:42:09

@lcka: reménytelenül logikus...

Csak abban reménykedhetünk, hogy nem egyszerre szakad ránk minden, hanem apróbb pofonok segítenek visszavenni az arcunkból, ha már magunktól nem megy. Így is kegyetlenül fájdalmas lesz...

plephyl 2013.08.23. 21:49:36

@visszakettopadlogaz: önmagában egy autó passzív/ aktív biztonságában történő fejlődés 10 éves távlatban arra ösztökél minden ésszerű embert, hogy újat vásároljanak...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 21:50:18

@lcka:

ha mar OFF olunk akkor legyen rendessen szetOFFolva ez a cik :D:D:D

en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_Livermore_National_Laboratory

Teller Ede volt a masodik igazgato.

tobb mint erdekes ami tortenik itt.

A szomoru valosag az hogy lesz nagy pofara eses, minel elobb annal kisebb de lesz.

Nem akarok osszeeskuves dolgokat szovogetni - pedig nem all messze tolem :) - de vannak mar jelek hogy milyen lesz a vilag amikorra a vizet ugy vesszunk mint most a benzint...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 21:57:00

@plephyl: hm. mert novekszik a sebesseghatar, 300km re mehetnenk vonattal ( csak azt elfelejtettek modernizalni )

de oke, vigyuk amit mondtal:

ha meg tudnak csinalni a mernokok azt az autot aminel 300km/h val is csattanhatsz es munkakepes leszel az utkozes utan 8 nappal ( mert ez a lenyeg valahol ) de ez 8000bebifokeletebe kerul ( hogy demagog vonalat is vigyunk bele ) akkor MEGERI? van egy hatar aminel inkabb mar ne legyenek biztonsagosabbak a kocsik - tudom ez hulyen hangzott de ez a lenyege a mondandomnak.

az a baj velunk emberekkel hogy rosszul vagyunk kodolva. Mindig a hatarok megdontese a cel.

pl

olimpian TENYLEG nem lenne dopping. Ki nezne azt hogy 60-as evekbeli idot futnak 100-on?

a tour de franc egy nappal tovabb tartana...

senki nem nezne.

erted?

mindennek ara van - majd az utannunk jovok fogjak fizetni - de a szamla mar "meg van irva"

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.08.23. 21:57:21

@visszakettopadlogaz:
Nem teljesen így van, ezért nem kell pánikolni.
Aktuális demográfiai adatok alapján lecsökkent a népesség növekedési üteme.
Olyan országokban, ahol azelött 8-4 gyerek volt egy családban, feleannyit vállalnak.
Brazíliában már paráznak, mert egy hagyományosan katolikus országban beérik a nök karrierizmusa, ami azt jelenti, hogy csak kettö, egy, illetve nulla gyereket szülnek.
18. oldal:
www.un.org/esa/population/publications/longrange2/WorldPop2300final.pdf

KissGecihuszár 2013.08.23. 22:00:24

@visszakettopadlogaz: Tehát, mit is kell tenni?? Csökkenteni a föld népességét, olyan max 3 milliárdra, hiszen egyértelmű, hogy komplet kontinenseken soha, de soha nem fognak emberek milliárdjai napi 1-2 USD-nél többől megélni, ergo az egész életüket a nyomor, a vegetálás és a különböző fegyveres csoportok közti hatalmi harc elől menekülés jegyében fogják élni! Itt lenne az ideje ezekről a dolgokról is beszélni, bármennyire is ez UN P.C. téma, már ameddig nem késő... Mi pedig becsüljük meg az olyan fénylő csillagokat, mint pl. a W124-é, vagy 1-2 Japánban gyártott Japán AUTÓ-é, mint akár a honda, toyota, subaru, mazda...

lcka 2013.08.23. 22:02:02

igen padlógáz, jól látod... úgy felizgattál hogy vissza is jöttem a géphez így már ékezetem is van :-)

jól látod hogy a pénz mögött már mindenki számára láthatóan kezd megszűnni az érték, tehát a szerepét többé már nemigen tudja ellátni (még nem persze, de nemsokára) és akik ezt a kezükben tartják mindig előtted lesznek nem egy, hanem inkább 3 lépéssel

már ugye a nestlé környékén is lehet hallani ahogy privatizálni akarják a vizet, eszméletlen. azt a vizet amihez aztán tényleg jogod van, lévén csak oda kell menned és inni belőle, nem igényel részedről befektetett munkát amivel jogot kellen formálnod rá

azért majd még körbejárom ezt a témát is, egyelőre felszínesek az ezirányú ismereteim, de nagyjából így van

kuroi, Te meg max abban reménykedhetsz hogy gyorsan kipusztítjuk magunkat, mert ezt a mentalitást az emberi jellem egész egyszerűen alapból tartalmazza. valaki mindig lesz aki többet akar mint a másik, túlmenően azon hogy egyénileg i mindig többet akarunk mint amink van

visszakanyarodva padlógázhoz, sajnos ezt bármire átkonvertálhatod, ha épp a falevél lesz értékes, akkor arra

tehát a "lehetőség" mindig adott lesz

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:03:56

@lcka: mikozben errol beszelgetunk es mindketten tudjuk hogy a kozeljovoben a felgyorsulo fogyasztas VALOS, ELETBEVAGO modon fogja megvaltoztatni az eletunket en eppen lecserelni akarom az egyik 4 honapos krosszmotoromat. ( ugyanolyan tipusra, megveheto mar a 2014-es modell ) Mert megtehetem, es mert CSAK. Ez a legborzasztobb az egeszben. Tudjuk mi lesz, de egyeni szinten sz@runk ra. Onzoek vagyunk, pl: en benne lennek hogy csokkentsek a fogyasztasat a kinaiaknak, de az enyemt hagyjak beken. vagy: bevandorlo vagyok, de nem akarom hogy tobb mexicoi jojjon ide mert akkor sok lesz a bevandorlo, de ellenben minden csaladtagomat szeretnem itt tudni akik ugye szinten bevandorlok lennenek.

lcka 2013.08.23. 22:15:39

@visszakettopadlogaz:

igen szep, nyilt ertelemre utalo valasz

persze aki nem erti, mondhatja hogy micsoda szemetseg hogy tudataban vagy es megis

de pont ez adja meg az erteket hogy felismered, es vallalod is, szemben a sok szenttel akik ugye eddig nem jutnak el (lehet nem is tudjak hogy reszt vesznek ugyanugy a nagy jatekban, nemtudom)

szerintem amig anyagi vilag van, marpedig ez az, addig az ember igy is fog mukodni, ez a lenyege, a tobbi kormolas

a foldet meg nem kell felteni mindenfele elmeletekkel, koszoni jol van, ha akarna egy gondolattal eltuntet minket ha mi addigmeg nem tesszuk. ja ez mar mas tema :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:16:53

@KissGecihuszár:

egyszer a microsoftos ex boss BillGates beszelt errol nyilvanossan... a PR -ei honapokig magyaraztak mit akart is mondani valojaban...

nagyon nem PC szoba hozni, ennek persze oka van.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:19:52

@lcka:

FarkasBertalan mondta egy beszelgetesen hogy amikor "kintrol" nezte a foldet akkor gondolt arra eloszor hogy mi emberek keptelenek vagyunk elpusztitani. Ugy latom, azert mindent megteszunk hogy sikeruljon :(

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:23:29

@malenykij polgar: az a baj hogy drasztikussan csokkenni kene, a megallas nem eleg - a fogyasztas gyorsul.

( ha mindig x szazalek a novekedes az gyorsulas )

lcka 2013.08.23. 22:28:53

@visszakettopadlogaz:

ebben a játékban mindenképp mi húzzuk a rövidebbet :-D (bár valójában nem is lehet menetről beszélni, max magunkat töröljük ki)

csak hogy arányaiban lássuk, ha kitöröGET egy vulkánKA, már az is olyan eredménnyel járt legutóbb hogy 1 hétig nem tudott semmi arra repülni, káosz, világvége hangulat megvolt, ennek nagyrésze persze generált, de technikailag tényleg nem volt megoldható semmi

jön egy szökőár, vagy tornádó mindenki meghal aki a környéken van, és ezek még csak kis pukik a föld részéről

ennek fényében kell az erőviszonyokat felmérni, és nem azzal jönni hogy hu mennyi co2 kibocsájtásunk, ez biztos rossz a földnek. ezzel nem azt mondom hogy szabad a vásár tomboljunk, csupán annyit hogy mi nem vagyunk több a föld életében mint egy villanás

egyébként co2: minden lélegző élőlény co2-t lélegez ki, ez senkinek nem tűnik fel?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:33:42

@lcka: a tehenek tobbet mint amit az autok. Komolyan.

"Dús mezőn álló, nyugodtan kérődző tehén, és mellette borja: a legtöbb ember számára ez a kép maga a vidéki idill, az élet a természettel összhangban, a gazdálkodás egészséges világa. De Thilo Bode számára e gyengéd tekintetű teremtmény látványa minden, csak nem megnyugtató. Bode, a német Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet vezetője így figyelmeztet: „A tehén egy klímabomba.”

bovebben itt ( magyarul van )

www.globalisfelmelegedes.info/index.php?option=com_content&task=view&id=260&Itemid=62

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:35:44

@lcka: ajanlom figyelmedbe mikor atszamolnak egy kilo tehenhus co2 jat hogy hany kilometert tudsz autozni egy bmw 118i vel ugyanakkora co2 ig

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:36:57

hat szepen szetoffoltuk ezt a topikot :D

_es megveregeti sajat vallat_

de egy jo ugy erdekeben tettuk!! :D

xm95 2013.08.23. 22:52:12

@visszakettopadlogaz: Hogy legyen on is: a napi használós kocsim egy Cadillac Seville STS 1999-ből. Fogyassza a zolajt. 1 litert 6 ezer milesra. A saját kis 4.6literes V8 northstar 305 lovas motorkájával. Vigyem Tibi mesterhez?
(ehe-ehe, köhécsel, önelégülten mosolyog, leereszkedően fogadja mások útálatát és élvezi)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 22:59:55

@xm95, xm95.blog.hu: nono, a Northstar enginnek van igazi neve is: Triton V8 :) bezony ugyanilyen muzsikal a '99es f150 -m ben is ;)

merre vagy? ha SFbay area akkor DANVILLE cars@coffee jovo vasarnap reggel, "nagy" buli lesz

KissGecihuszár 2013.08.23. 23:00:49

@visszakettopadlogaz: Ugye, hogy még a Bill Gatesnek is pironkodni kell, ha ilyen témákban azt mondja ki hangosan, amit tulajdonképpen sokan mormolunk, suttogunk 1-1 baráti beszélgetés, esti elmélkedés folyamán? Ez a nem normális dolog, amit a sok liberális köcsögnek köszönhetünk, akik szerint az ilyen gondolatok a táptalajai a faszitoid, xenofób, emberiség ellenes attitűdöknek. Aztán, amikor az ember visszakérdez, hogy az jobb, ami esetleg a Holnapután c. filmben történik, egyéb borzalmak, akkor már hárítanak és mellébeszélnek, hogy "majd így, meg úgy lesz; nem kell parázni és egyéb nettó faszságok..." Ahogy egy vadásznak az a melója, hogy kordában tartsa a reá bízott erdő vadszaporulatát, úgy igenis a világ fejlettebb részének kötelessége, hogy kordában tartsa az állat módjára b@szó, vemhesedő szubállatokat, akiknek java része úgysem éri meg még a felnőtt kort sem, a fentebb említett okok miatt! De ugyanakkor a világ fejlettebb részén élőknek is lejjebb kell adniuk a fogyasztás oltárán történő elvtelen hajbókolásból és nem kell 3 évente cserélgetni a kocsit, főként akkor, ha erre még megfelelő anyagi fedezetük sincs és ugyanez vonatkozik az LCD TV-re, a házimozira, a notebookra, az (okos) mobilra, a smörgerborger IKEA bútorokra, hogy a Bo Conceptről, a konyhai "fehér" -valójában inox- tűzhelyről, mikróról, mosigépről, egyebekről már ne is beszéljek. Én pl megfogadtam, hogy veszek egy faszányos W124-es szépséget és azt addig fogom használni, ameddig atomjaira nem hullik! Ha pedig elköltözöm a real vidékre, tehát egy faluba, akkor veszek egy real terepjárót (használtan), mondjuk egy Toyota Land Crusier-t és ezzel a 2 kocsival, illetve a távolsági busszal -melyre nekem soha nem derogált felszállni, hasonlóan a BKV-hoz- vígan, vidáman megoldom a családom közlekedési igényeit, akár tél van, akár nyár, akár külön-külön kell ide-oda menni, akár szállítani kell -pl uttifuttival-, stb. El kell jutni széles néprétegeknek odáig, hogy a jövőt, a gyerekeink, unokáink életét éljük fel, tesszük végérvényesen tönkre, ha nem változtatunk, ha nem definiáljuk a valós szükségleteinket, illetve nem törekszönk a valóban hatékony életvitelre, amibe pl beletartozik a pazarló izzók kiváltása ( pl T5-ös)fénycsőre, LED lámpára, egyéb korszerű világításra, a melegvíz ellátás napkollektorral történő biztosítására, a nagyobb villanyszámlával rendelkezőknél a napelem telepítésére, stb. e ugyanez elvárható lenne makro szinten is, pl ha a mindenkori Magyar kormányok végre elindulnának a megújuló, azaz a fotovoltaikus és biogáz alapú áramtermelés (sőt utóbbinál nemcsak áram, hanem gáz, hő, szántóföldi talajkondícionáló végtermék is képződik) expanziójának irányába, ezzel temérdek munkahelyet teremtve vidéken! Ezek apró lépések, de ha a fejlettnek mondott országokban mindenütt végrehajtják ezen lépéseket, akkor az összeadódik és globálisan óriási eredményekkel jár!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 23:02:05

@xm95, xm95.blog.hu: hopphopp ez nalam csak 265LE... az f250 esemrol irtam nepiteletet, most akarok majd belejavitani egy elso hajtas szimmering cseret ( a transfer case az az ugy tudom )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.23. 23:11:20

@KissGecihuszár: van egy baratom aki ezt csinalja. Programozo, nem kell munkahelyre jarnia, felkoiltozott washington allamba egy olyan faluba ( bocsanat, small city ) hogy 12 allando lakosa van. Sajat tyukja van, felesege szerint addig maradnak amig a gyerekeknek nem kell iskolaba menniuk. ( muholdas internetrol nyomja, napelem plus natural gas az aram )

mas,
amerikai szerzo lenyege amit irt: megszuletesunkkor nem kerdeznek meg bennunket hogy tagjai akarunk e lenni a tarsadalomnak, megis azok leszunk. Vannak olyanok ( nyugaton is ) akik egyszeruen keptelenek elni a tobbiekkel, antiszocialisok. nagyjabol PC modon fejtegeti azt is a szerzo hogy vannak olyan nepcsoportok akik nem tudnak beilleszkedni a nyugati kulturaba. Keptelen ra. Soha nem tudtak es soha nem is fognak. Persze ha jobban belemegyunk ebbe akkor egybol nem leszun k PC-k es kiderulhet hogy nacik is vagyunk meg barmi ami rossz.

Rocko- 2013.08.23. 23:32:36

@A szerelő: várjuk a referenciáidat, hogy milyen mások által nem megoldható hibát oldottál meg.
köszönjük.

Rocko- 2013.08.23. 23:41:50

@novothauto: endoszkóp hosszú távú beszerzésén nem gondolkozol? nem gyorsította volna meg jelen esetben a hibafeltárást?

Tomedli 2013.08.23. 23:50:37

Az volt a baja, hogy nem volt olyan ember az autó életébe, aki rendesen megcibálta volna a bajszát! ;)KI KÖLL ÉGETNI A RENDSZÖRT!

Rocko- 2013.08.23. 23:52:10

@Peter Csongradi: feminfo.postr.hu/files/kepek/8634446653_b9ef27a2e9-1.jpg
baleset után így néz ki majd a fejed, ahogy rádömlik az akku sava, a hőn áhított elektromos autódból. már ha nem sültél ilyen ropogósra.
forums.pelicanparts.com/uploads13/electrocution_dead_guy1220023412.jpg

Rocko- 2013.08.23. 23:55:55

@n53: "Holgyeim es uraim, "napi konteo" c. rovatunkat olvashattak"
nem, az itt van: www.gazzalmegyek.hu/index.php?option=com_ketshrating&section=Skoda&category=Octavia%2FOctavia+Tour+1996+%E2%80%90+2010&id=41&view=detail
"Légkondival kuplung benyomásra fulladt. Skodánál nem tudták megcsinálni. A végén azzal jöttek, hogy a BUD kódos motorok típushibája. Köztudott, hogy ez ilyen és javíthatatlan. Ergó magyarra fordítva, direkt szar autókat adtak el, direkt évekig átverik a vevőiket."

wuaaa 2013.08.24. 00:14:00

Sokat dobna a tc szinvonalán ha nem lenne lehetőség kommentelni, vagy legalábbis nem lenne közvetlen link a tc oldaláról egy blogra amit nagyrészt trollok tartanak életben. Akinek szüksége van rá, a cikkekből is megtudhatja hova érdemes menni motordiagnosztikára, szervójavitásra, Smart-nagygenerálra, stb. Ezzel a közérdek ki is lenne elégitve.
Sajnos a komment-rész szinvonala bizonyára több olyan embert elkedvetlenit a hozzászólástól, akik érdemben hozzá tudnának szólni a témához.
Inkább csak olvasok. Kitartást, jobbulást ! Kinek mit....

T700 2013.08.24. 01:05:12

@Geza16V: Gázüzemre tervezett motoroknál eltérő anyagú szelepet használnak. Pl. nekem BSX motorkódú VW Touranom van, ez gyárilag földgáz üzemű. Az ősrégi 2.0, 8V motort dolgozták át: más a dugattyú a nagyobb sűrítés miatt, a szelep anyaga is más. Benzinnel csak akkor működik, ha 15C-nál hidegebb van indításkor vagy ha elfogyott a gáz (kézzel nem lehet üzemmódot váltani), ami a motor életében minimális idő. Valószínű a szelepeknek nem lesz baja a "száraz" üzemtől.

A gyári előírásoknak mennyire lehet hinni:
ehhez a motorhoz 180.000 km vezérműszíj-élettartamot adtak meg. 120.000 km-nél (mint az én autóm) ellenőrzést írnak elő. Megkérdeztem a szerelőt, hogy meg tudja e mondani ránézésre, hogy a szíj jó lesz még? Nem tudta. Óvatosságból kicseréltettem a vezérlést. A szerviz után címkét ragasztottak a motortérbe: Vezérműszíj cserélve. A vezérműszíjat 120.000 km-ként cserélni. Akkor honnan veszi a szervizfüzet a 180.000km-t???

Természetesen az olajcsere-periódust is 30.000 km-ben határozták meg... (15.000km után azt is kicseréltettem)

A tapasztalatok: országúton 4,5-5kg CNG/100km, városban (4 × 7 km-es etapok/nap) 5,5-6kg/100km (az 1.4-es benzines Focusom 10l-t evett ugyanilyen használatban) Van működő megoldás a fogyasztás és káros-anyag kibocsátás csökkentésére csoda motorok nélkül is.

Rocko- 2013.08.24. 02:01:42

@wuaaa: - nem kötelező a kommenteket olvasni
- negyedannyi visszajelzés nem volna az oldal felé, hogy az olvasóknak mennyire tetszik az, amit csinálnak.

Ciri 2013.08.24. 05:50:37

@T700:
"Természetesen az olajcsere-periódust is 30.000 km-ben "

Akarod mondani: legfeljebb 30 000 kilométerben határozta meg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 07:06:35

@T700: 4,5-5kg CNG/100km

kg? az mennyi literben es penzben?

CNG t milyen surun lehet tankolni?

( amugy mi a baj a 8 szeleppel? Hengerenkent eleg ketto, ha valaki tobb loerot akar akkor tobb kobcenti kell )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 07:07:19

@wuaaa: szerintem legyen kommentre lehetoseg. Elolvasni meg nem kotelezo.

Hurri Kán 2013.08.24. 07:19:30

@wuaaa:
Ha van még hasonló, érdemi mondanivalód, feszült figyelemmel várjuk.

grebel 2013.08.24. 08:54:55

Régen is tudta mindenki, hogy egy kicsit ki kell kormolni az autókat. Elég csak gondolni a mai autók koromszűrő katalizátoraira, amelyek egy fajtájában időnként a motorvezérlés feldúsítja a benzin-levegő keveréket és utógyújtást ad, amivel kiégeti a kormot a szűrőből.
Ennek ellenére itt valami akkor se tiszta. Ha látatlanba kéne tippelgetni:
- Olajcsere hiánya/gagyi olaj eladásra
- Turbó felhordja az olajat
- Szelepszár szimering
- Hidrotőke kitámaszt hidegen
Sokszor előfordult velem, hogy valamit szétszedek összerakok és jó lesz, pedig semmi hibát nem találtam.
Kicsit csaponganak a gondolataim, de a mai "túltenyésztett" autóknál a sok elektronika megzavarodhat, aztán lehet fórumozni, hogy "már mindent kicseréltem és a hiba fenn áll.."

KissGecihuszár 2013.08.24. 09:11:03

@wuaaa: Mi van, "kedves", tán csak nem a másik oldalon teccik állni??? Ja, hogy a magadfajta a kussoló birka átlagmagyart szereti, aki csak béget egy kicsit és lehajtott fejjel vonul a vágóhídra, aki elviseli a "tisztelt" politikusi "elitjét" és esze ágában nincs néhanapján lángba borítani a fél országot? Aki örül, hogy éhbérért a szart kipréselik belőle, majd a fossá adóztatott éhbéréért az EU legnagyobb, azaz 27%-os ÁFA kulcsával megerőszakolt nettó szarokat kell megvegye, kaja, mosószer, miegymás címszóval?! Ha pedig valahogy összehoz annyit, hogy merészeljen egy kocsit -amit nagy részben AUTÓ-nak nevezni a túlzás csimborasszója, mert ezek a mai vackok a legnagyobb jóindulattal nem nevezhetőek autónak sem, nagybetűvel meg pláne!- vásárolni, majd amikor az széthullik pár év alatt, akkor még a pörös pofáját is ki merészeli nyitni?! ÍÍÍGEN, baszki! Képzeld el, hogy ki fogjuk nyitni a pofánkat és elégedetlenkedni fogunk, sőt; egyre hangosabbak leszünk, hogy a magatok fajtának még a dobhártyája is berobbanjon, mert ELÉG volt ebből a nettó átbaszásból, lehúzásból, ami az elmúlt 23 módszerváltó évben erre az országra, mint napi életfilo rátelepedett! Sorry, ha kissé felhúztam vón magam, de már 42 évesen tényleg elegem van a sok kis hyperszenzitív buzeránsból!

n53 (törölt) 2013.08.24. 11:04:47

@visszakettopadlogaz: "egy egy lehet elmegy, de annyi szazalekban mint amennyi - maradjunk a peldanal - egy hetvenes nyolcvanas evekbeli v8-bol annyi egesszen biztos hogy nem."

Maradjunk annyiban, hogy ezt hasrautesszeruen allapitottad meg, nulla uzemeltetesi tapasztalattal. Eleve a mai motorok a fejlettebb anyagtechnologia miatt sokkal kevesbe kopnak, mint a 80as evekbeli szarok.

cukkkorka 2013.08.24. 11:45:01

@Rocko-: csak az endoszkópon nagyjából semmit nem lehet látni. Nekünk a cégnél Snap-On van ami nem egy szar márka és alig látsz vele valamit a hengerben...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 12:26:56

ja igen a jó öreg Csányi is tudhat valamit ha saját bankjából kiveszi a pénzt és a mezőgazdaságba,földekbe fekteti.

Egyszerűen látható enni mindig kell ,és egyre több embernek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 12:32:24

@visszakettopadlogaz: nálunk 250 és 345 közt mozog a cng ára,bár hülyeség literbe átszámolni de ez kb 7 liter sürített földgáz.
a spritmonitoron földgázas kocsit kölsége a legkisebb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 12:35:23

másik az hogy a földgáz előállításához pl nem kell egy Százhalombattai méretű finomító.
Gyakorlatilag ámi a földből kijön használható is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 12:38:50

a földgázas autó előnye még hogy egy 3000es is eljár 8 -9 kg ból.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 12:52:12

azért ez nem rossz 350ML aut.
6kg Cng +1,6 liter benzin fogyasztással.
ez 6,5 liter gázolaj költsége.
www.spritmonitor.de/de/detailansicht/253596.html

cukkkorka 2013.08.24. 12:59:08

CNG-hez is csak egy búvárkompresszor kell átalakítva és már lehet is az otthoni jövedékiadó-mentes gázt tankolni. Annó volt a szomszédomnak, 2005-ben 3 Ft-ba volt neki egy km.

Schütii 2013.08.24. 13:32:14

Nem értem hogy hogy is van ez a "pörgetni kell akkor nem kokszosodik". Szerintem a kokszos szívótraktusnak tökmindegy hogy mennyire van pörgetve (terhelve) a motor, az ott lerakódott koksz onnan nem fog "kiégni" sőt a nagy terhelés miatt a szívószelep jobban fog melegedni, a kartergáz pedig még több lesz, így még inkább kedvezőbbek lesznek a feltételek a kokszolódáshoz. Szerintem.
Én a kartergáz olajtartalmának drasztikus csökkentésében látom a hiba megelőzésének lehetőségét.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 13:51:54

@cukkkorka:
ez lehetséges,2005 ben 70 forintra jött ki egy kg földgáz ára.
ma kb 200forint ha otthon tankolsz bár idő igényes a fél báros rendszerből telitankolni egy kocsit.
Egy átlag autónál kb 40 köbméternyi gázt lehet belesűríteni tartályba.
Ehhez kb 5 óra kell.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.24. 13:53:36

@Schütii: lehet hogy azért mert részterhelésen rosszabb a hatásfok.

Schütii 2013.08.24. 14:07:41

@Gyurma73: Valami régi, Trabantos-Wartburgos időkbeli, beidegződés lehet ez a kiégetés. Azok az őskövület 2T technikák még valóban ki tudtak égni, illetve ez is csak részben igaz, mert a szívótraktus ugye nem látott kartergázt, tehát az nem is kokszosodott, az égéstér meg a kipufogó tisztult valóban a nagyobb (hő)terhelés hatására, de a dugattyú falára meg a gyűrűhornyokba annál keményebben beleégett a dzsuva, minél keményebb volt a hajtás.

T700 2013.08.24. 14:29:51

@Ciri: így van, ez a pontos. Ki lehetne még az évenkénti cserével is egészíteni.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.08.24. 14:32:21

Üdv!

A teljesség igénye nélkül reagálnék a kommentekre.

- a szívóoldali kokszosodás szempontjából indiferens az üzemanyag oktánszáma, hogy prémium-e, meg ilyesmi. Az olajcsere periódus sincs rá hatással. Egyetlen hasznos megoldás lenne kartergázszűrő beépítése, ha lenne pl egy Mini Cooperem, megtenném, de ügyfélnek nem, mivel tapasztalatom nincs a hatásáról.

- a hidrotőke önmagában nem képes kitámasztani egy szelepet. Ez akkor történhet meg, ha a szelep valamilyen oknál fogva nem zár be rendesen, és a hidrotőke utánaáll.
Ennél az autónál erről volt szó 99 százalék biztossággal kijelentve, hisz ha tíz másodperc után leállítottam, újra már nem jelentkezett a hiba.

- a szívócső/szelep tisztítás összeszerelt motoron:

amit n53 linkelt, nagyon jó technológiának néz ki, Magyarországon garantáltan nincs egyik márkaszervizben sem (ha lenne pl a BMW-nek, nem ide pattanna le jópár ügyfél a márkaszervizeikből). Az ilyen technológiák azokban az országokban terjednek el inkább, ahol nagyon drága a munkaerő.

Viszont ezek nem jelentenek tökéletes, és precíz megoldást. Amikor egy motort, pl Mini Cooper S-t szétszedünk, megtisztítjuk a gyűrűhornyokat is, mert legtöbb esetben azok is le vannak kokszolódva, ami irreálisan megnövekedett olajfogyasztást eredményez. Szépen megtisztítjuk az égésteret, dugattyútetőt, olajcsatornákat, stb... Ezekre az olyan felületes eljárások alkalmatlanok, amik a motor megbontása nélkül, vagy csak részleges megbontásával járnak, az öntsük bele fújjuk ki stb...

Én egy ortodox gépész vonalat képviselek (szedjük szét, pucoljuk meg, mérjük meg rakjuk össze). Ez nyilván a drágábbik verzió, az ügyfélnek viszont joga van eldönteni, hogy kéri-e, vagy sem.

Köszönöm, hogy elolvasták a cikket, és a véleményeket is!

T700 2013.08.24. 15:07:02

@visszakettopadlogaz:

1 kg földgáz 1420 liter (szobahőmérsékleten, légköri nyomáson). Tehát országúton 7100 l/km a fölgázfogyasztás... Jobban kezelhető és összemérhető a többivel, ha kg-ban számolunk. Az autó fedélzeti számítógépe is kg/100km-ben méri a fogyasztást, a CNG-kút is kg-ban számol. (A nyomás és hőmérséklet változások miatt egy kg CNG térfogata más és más, a súly viszont állandó.)
Az árak:
Szeged 290 Ft / kg
Győr 320 Ft / kg
Budapest 345 Ft / kg
Én Ausztriában élek, itt nagyobb a CNG kúthálózat, az ára átlagosan 1 EUR/kg.
Itt mások a szabályok is, az autós önkiszolgáló módon tankolhat CNG-t, a kútoszlop ott van a benzin-dízel között. Nincs elkülönítve, mint Magyarországon, ahol csak a kútkezelő tölthet. Budapesten korrekt a kút, Győrben elég tákolt kinézetű, a gázmű telep egy eldugott sarkában van, ki sincs táblázva. A gázfogadóhoz közel, van mivel itt nagy nyomású a gáz, kevesebbet kell rajta sűríteni. Valószínűleg belső használtra építették, utána lett nyilvános. A kezelő szerint több, mint 10 éve működik. A helyiek biztosan ismerik, de az átutazóknak beletelik egy időbe, mire megtalálják. Szegedi kutat még nem láttam.

A Touran tartályai összesen 113 literesek, 18 kg gáz fér bele, ami 350 km-re elegendő.
Hosszabb utazás előtt megtervezem, hogy hol tankolok, így nincs ezzel gond. A tankolás néhány percig tart.
Egy CNG-s VW Caddyvel bejárták a Földet:
www.ecofuel-world-tour.com/

Nincs bajom a 8 szeleppel, sőt a 16V-s Focusról váltottam a 8V-re. Nagyon jó ennek a VW motornak a karakterisztikája. Lapos a nyomatékgörbéje, már alacsony fordulatról húz.

MIx 2013.08.24. 16:41:39

Egy autós műsorban láttam, hogy egy autó motorját (üzemanyagrendszer, motor, üresjárati motor, befecskendezők, kipufogó) egy speciális anyaggal üzemeltetve "kiégetik", s teljesen feljavult, az emissziók tizedére(!) csökkentek.
Az utóbbi években szinte csak városi ~3km-es távokon használt kocsimnál alapjárati problémák jelentkeztek.
A film hatására bevállaltam egy ilyen tisztítást a morvaiauto.hu-nál, igaz 28 kilóba fájt, de újjászületett a motor!

KissGecihuszár 2013.08.24. 17:07:51

@MIx: Miért kell neked 3 Km-t kocsikázni???

n53 (törölt) 2013.08.24. 17:27:08

@novothauto: Ne vegyel ra merget, mert maga a gep nem draga, 6-700 euro. Az is lehet, hogy az ugyfel utasitotta vissza a tisztitast, mert nem tudtak garantalni neki, hogy ez megoldja a problemat, vagy egyszeruen nem gondoltak ra.

Aztapaszta 2013.08.24. 17:45:47

@KissGecihuszár: biztos nem akar többször fél órát gyalogolni rengeteg csomaggal és gyerekkel esőben

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 17:51:45

@n53:

"aradjunk annyiban, hogy ezt hasrautesszeruen allapitottad meg, nulla uzemeltetesi tapasztalattal. Eleve a mai motorok a fejlettebb anyagtechnologia miatt sokkal kevesbe kopnak, mint a 80as evekbeli szarok."

nos: volt egy '71es chevy chevellem, masreszt latom az utakon a rengeteg pickupot amit a mexicoi kerteszek hasznalnak NAP MINT NAP - szerinted ok atusznak a Rio Granden es a dealernel vesznek egy uj Dodge Ram ot?

Autoszerelobol meg 3 magyart ismerek - kettovel egyutt focizok - szoktunk beszelgetni.

AMUGY meg ne oktass ki, ha nem is mered a masikat akkor NE oktasd ki, szolj azokhoz ilyen hangon akivel egyutt nottel fel.

TaaT 2013.08.24. 17:52:13

@novothauto: "Egyetlen hasznos megoldás lenne kartergázszűrő beépítése"

Szóval ennek mégiscsak van értelme? belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 18:14:25

@Gyurma73: nos, pillanatnyilag nem igazodok ki ezeken a dolgokon de rafekszek az ugyre ( a google ingyenes:)

azert foglalkozok most a dologgal mert ha CNG-s jarmuvem lenne akkor mehetnek a HOV line ban, ami mondjuk penteken oda vissza munkaba kb masfel ora elonyt jelent. Ez azert nyomos ok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 18:15:25

na kozben megneztem hol lehet tankolni ilyet: 4 helyen SF tol 100merfoldes regioban :S

akkor errol ennyit :S

KissGecihuszár 2013.08.24. 18:56:31

@Aztapaszta: Ja, értem, merthogy nálunk minden nap esik az eső, meg naponta van sok-sok csomag, ja meg a gyerek; érdekes, a gyerekre mindenki csípőből szeret hivatkozni, ha valamivel alá kell támasztani a még a wc-re is kocsival megyek c. népi hőskölteményt. Nekem ezzel csak annyi bajom van, hogy azért az egy nonsence, hogy emberek ex katedra nem tömeg közlekednek, ha már megcsaládosodtak, sőt sokan már 20 éves kor felett nem teszik ezt, mondván az ciki! Ami engem illet; 42 vagyok és még akkor sem derogált BKV-zni -akkor még Bp-n éltem-,amikor volt egy 2004-es full extrás mazda 6 SW-m és kb a 7-8 szorosát kerestem az akkori átlagbérnek, bár gyerkőcöm nem volt, viszont találkoztam akkoriban is sok-sok emberrel, akik akár 2-3 gyerekkel is BKV-ztak és nem esett le az aranygyűrű a kisujjukról! Ezért van pl. Bp-n állandó dugó, mert a sok elkényelmesedett és ezért már potrohos, hurkás, elhízott, ezért már szív és érrendszeri betegségekkel, egyéb "finiségekkel" szenvedő középkorú tényleg még a budira is autókázik, ami úgy mellesleg a kocsinak sem tesz jót, hiszen az állandó városi használat, araszolgatás, kupplungolás-fékezgetés, fel-le váltogatás nem az a használat, amit egy autónak "üzemszerűként" kitaláltak.

butschq 2013.08.24. 19:42:19

@n53: "Eleve a mai motorok a fejlettebb anyagtechnologia miatt sokkal kevesbe kopnak, mint a 80as evekbeli szarok. "

Pff. Ebben csak annyi az igazság, hogy régen 80 ezrenként elkopott a blokk, 'oszt lehetett fúrni, vagy perselyezni. Manapság ritkán hallani olyat, hogy meg kell fúrni, a blokkot körülvevő sallangok hamarabb adjál fel. Ilyen nézve pedig pont, hogy felesleges volt az anyagmérnökök munkája.

de kíváncsi lennék egy 80-as évekbeli motorkonstrukció mai anyagtechnológiával ötvözve mit eredményezne.
Nyilván a különféle mai környezetvédelmi és fogyasztási normákon nem menne át, de élettartam szerint.
Na erről az oldalról megközelíthetjük a témát :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 19:48:26

@Rocko-: jaja, de mindegy, mulo otlet volt.

@butschq: egy w123 mai anyagokkal technikaval, nehol felhasznalva a mai tudast = 1.000.000km gyari garancia :)

Hurri Kán 2013.08.24. 19:49:09

@butschq:
"hogy régen 80 ezrenként elkopott a blokk, 'oszt lehetett fúrni, vagy perselyezni"
Ez nyilván típus- és használatfüggő is, általánosságban nem lehet kijelenteni. Nem tudom, a 80-as évek régennek számít-e, az akkor gyártott motorok jó része -normális használat, karbantartás mellett- vidáman elmentek több 100.000 kilométert komolyabb javítás nélkül.

Aztapaszta 2013.08.24. 19:49:30

@KissGecihuszár: Ne Budapestre gondolj csípőből.
Például van Pécsen a városnak olyan része, ahová a busz sokszor hétköznap napközben csak 30-45 percenként jár csak, hétvégén meg óránként, és az a 3 kilométer egy b@szot nagy emelkedő, ami felsétálni sem kellemes.
Nem mindenki lakik olyan helyen, mint te.
De vannak akik olyan helyen lakknak, ahol kerékpárt is lehet használni, és használják is.

TaaT 2013.08.24. 19:51:20

@Hurri Kán: Sztem ő a régi szockó autókra gondolt, nem a 80-as évek beli nyugatikra :)

Hurri Kán 2013.08.24. 19:57:10

@TaaT:
Azoknál sem volt törvényszerű.

n53 (törölt) 2013.08.24. 20:07:46

@visszakettopadlogaz: Szoval a focizo szerelohaverjaid meseltek, tehat teny :D
Ez lenne a nagy erv? Tisztaban vagy te a mai motorokban felhasznalt technologiakkal egyaltalan? Edes istenem, de sotet van.

@butschq: Na de bela, attol, hogy ki kell tisztitani a hengerfejet, vagy leterdel egy mellekaggregat, nem megy tonkre a motor - mig a regi szarokat csak korlatozott alkalommal lehet felfurni. Tetszik erteni?
(Az eredeti allitas meg ugye az volt, hogy az ebbenmegvotanyag-generacio mennyivel magasabb futasteljesitmenyre kepes, mint a maiak.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 20:09:34

Emlekszem mikor kezdek behozni '90 tajan a nyugati autokat es riadolancszeruen soport vegig az autoszerelokon a friss info: "a renault 11 be jo a dacia huvely!! " Vagy " a volgaba siman befer a dizel merci motor es a valtot is ra lehet faragni" stb bar egy kubai autoszerelo katedrat nyithatna ilyen szakon :D

Ma mar nem egyszeru a ganyolas de vannak akik kitartanak!! :D

answer1981 2013.08.24. 20:44:28

Ismerős körökben volt ilyen motor.
Egy rakás szar az összes.
Volt olyan akinek 20000 km volt a motorjába és hengerfejes lett.Hát mi ez??
A jó szívómotorokkal nincs ilyen gond.
Lassan olyan szar motorokat csinál a wv mint a franciák.
Hozzáteszem az 1.6 16v wv motor se bírnak sokat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.24. 20:47:37

@Rocko-: sejtettem hogy egy reinkarnalodott antiszocialis lehet.

KissGecihuszár 2013.08.24. 20:50:15

@Aztapaszta: Így igaz, Siófokon valóban nem sokan laknak, csak kb 25 ezren és itt a helyi KV buszai még a nyári csúcsidőszakban is olyan 1 óránként járnak, kivétel ezalól tán csak a 4.-14. viszonylatok, melyek ugye mind Kilitire mennek, nos ezek egymáshoz képest olyan 30-40 percenként járnak, úgyhogy igenis képben vagyok, mi az, hogy egy járatnál mit jelent, hogy nem lekéshető... Bár, már a BKV esetében sem azok az idők járnak, hogy elment az orrom előtt, sebaj, pár perc és jön a következő, illetve a belvárosi viszonylatok esetén ez nem igaz és épp ezért botrányos, hogy a belső kerületekben ekkora autóáradat van! Egyébként, maximálisan képben vagyok mind a pécsi, mind a miskolci, sőt még a debreceni KV jellemzőit illetően, kétségkívűl a legdurvább a PKV helyzete,de az MVK, DKV is attól lesz majd jobb, hogy megérkeznek az új villingerek, illetve kész lesz a 2. viszonylat és ezáltal át lehet csoportosítani buszokat olyan vonalakra, ahol tragikus a helyzet. Természetesen, a '70-es,'80-as évtizedek "aranykora" már egyik városi KV esetében sem fog visszajönni, mert az más világ volt, hiszen akkor lépcsőzetes munkakezdéssel, tehát 6-8h, valamint 14-17h közt kezdtek a fizikai, szellemi, iskolás, egyéb hivatali rétegek és délután is így fejezték be a melót, de még így is brutál tömegek voltak a sokkal sűrűbben és kiegészítő gyors, valamint A,B,C betűjelzéses betétjáratokon, főként Bp-n és Miskolcon. Ma meg van a nagy semmittevés, különböző alibi melók, de valamiért egész nap autóáradat van a legtöbb nagyvárosunkban. Érdekes egy ország ez, egyszer talán megértem, mitől is működik még ez az egész gépezet?!

Rocko- 2013.08.24. 20:50:51

@visszakettopadlogaz: :D
egy kis utánajárással rengeteget spórolnál, de nem, inkább maradsz így. :P

butschq 2013.08.24. 23:08:41

@visszakettopadlogaz: tényleg jó volna tudni, hogy készítenek ilyesfajta tanulmányokat, vagy manapság már nincs lehetőség ilyesfajta kísérleteugetésre. A tippem sajnos az utóbbi :S

@Hurri Kán: na hát egy kicsit a levegőbe is beszéltem, ennyi kőltői szanadság kell :D

@n53: gyanús vagy te nekem, neven szólongatsz itt :D
Egyébként igazad van, csak az egyszerű felhasználló szemszögéből nézve ez is, az is szerelőt jelent.
Arra viszont tényleg kíváncsi lennék, hogy ha nem lenne ez a környezetvédelmi hepaj, úgymond egyszerűbb motorkonstrukciót mai anyagtechnológiával vegyítve milyen motorokaz kapnánk.
De nyílván pont emiatt voltak a törekvések a korszerűbb dolgok irányába :)

kiffarkany 2013.08.25. 07:28:34

OKOSOK erre válaszoljatok !! :) lécci

Új autó vásárlás esetében kizárolag mondjuk uj audi A4 esetében, mit vennétek TDI vagy TSI, mondom miért..
1,8 tfsi ből van ez a 170 lovas, 320nm 1400 tól -3700ig.. szívócső és közvetlen befecskendezéses csoda.. ami állítólag nem fog már koxolni...vagy a szintén ujj TDI 2.0 ás 150 lovas csodát.. döntően városi használatra...namost TDI nek a koromszűrője tömődik el, tötymörgésben az azért 4-500 ezer pénz egyúj nem mosható nem szétszedhető..., a TSI nek meg legalább bontható puccantható 100 ezerért két évente mondjuk... és a TSI karakterisztikája sokkal jobb ..fogyasztás nem szempont..!! ki mit mond? elavulás sem szempont... na mondjatok valamit !! nekem TSI nyerőbb..holott mindig dizelem vót...

Schütii 2013.08.25. 08:40:01

@kiffarkany: TSI azt kész, városi tötymörgéssel kevesebb gondja lesz mint a dízelnek, olajat szorgalmasan cserélni, még a 10000km is lehet túl ritka periódus ilyenkor. De ez csak az én meglátásom.

kiffarkany 2013.08.25. 08:41:34

@Schütii: köszi !! várok még választ !!! én is igy gondolom..de hátha más máshogylátja meglessük

Hurri Kán 2013.08.25. 08:59:06

@kiffarkany:
Döntően városba szerintem az A4 tök fölösleges, de ha ragaszkodsz hozzá, csakis benzines.

kiffarkany 2013.08.25. 09:07:13

Akkor mégegy kérdés !! benzinsesnél Tibi-bá is írta hogy kénmentes felesleges hiszen direkt spricc dugattyutető nem befojásol semmit.. oké.. ESETLEG hat idézőjelben a kipuffanó gáz kicsit más lehet visszavezetése miatt TALÁN hat idézőjelbe ez is.. számithat picit mégis.. ÉS dízere is ez elmondható hat idézőjelbe? mivel ott is direkt spricc és egr visszavezetés van.. van erről valami okosság ?

KissGecihuszár 2013.08.25. 10:27:34

@kiffarkany: Városba, pláne Bp-re ajánlhatom a Siemens Combino,Ganz ICS, Tatra, Mercedes Citaro, Volvo 7700, Volvo Alfa Locallo, IK 260,280,412,415,435, Solaris-Ganz Trollino, MAN Troli járműveket széles választékban, Miskolc esetében szintúgy Tatra, Skoda-Ganz, Volvo hibrid, Neoplan centroliner, MAN SL, IK 260,280,412,415,435, S91 midi,stb, Debrecenben pedig a Volvo "civis" editiont, ill a Ganz, CAF villamosokat. Remélem, kielégítő volt a válaszom? De amennyiben mindenáron bármiáron AUTÓkázni szeretnél, nos akkor végy inkább egy '90-'94 közti E220-as W124-es Mercit...

kiffarkany 2013.08.25. 10:44:21

tömegközlekedés kilőve sokat járok pestre, meg nálunk katasztrófális is kocsi meg kell... kisvárosba helyi tömegközlekeds csak reggel emg délután létezik napközbe nincs,,,

xm95 2013.08.25. 10:46:43

@visszakettopadlogaz: Ford motor GM gyartmanyban? Felvilagositanal, kerlek? Amugy kisse odebb vagyok, az enyem (gyari) jobb kormanyos es Leicesterben UK lakok. az SLS verzio csak 285 vagy hany lovas, az STS a 305 paci.

KissGecihuszár 2013.08.25. 10:52:36

@kiffarkany: Jah, értem... Mondjuk én sem nagyvárosban élek, de azért itt van nagyjából elfogadható helyi KV. Én tutira nem vennék zsírúj kocsit, mert az ugye egyből veszít 20%-ot az értékéből, mihelyst rákerül a frsz. Akkor inkább 2-3 éves kocsik a mobile.de kínálatából, mert ott van ugye német, holland, osztrák, olasz, stb relációból származó, valóban hihető futásteljesítményű, valós Km-s, márkaszervizben ténylegesen inspektált, megfelelő alkatrészekkel, kenőanyagokkal ellátott kocsi, meg hát vannak AUTÓK, mint a fentebb említett W124 különböző benyás/diesel motorokkal... Ha sokat autózol, megéri gázozni.

KissGecihuszár 2013.08.25. 11:02:24

Helyesbítem a "mindenáron, bármi áron" NEM a W124-re vonatkozik, mert annak fenntartása nem emészt fel minden pénzt, mivel nem horror áron mérik hozzá az alkatrészeket, kivéve pár hazai kereskedőt, akik még mindig azt gondolják, hogy a '90-es években vagyunk, amikor más beszerzési csatornák még nehezen voltak elérhetőek, illetve alig beszélt valaki Angol, Német nyelven. Csakhát mára már -hál Istennek- sok minden megváltozott, van ugye ebay, egyéb netes áruházak, ahol a tökéletes eligazodáshoz kétségkívül kell a nyelvtudás, de azt gondolom, hogy egyrészt van gúgli szótár, illetve biztos van olyan cimbi, aki megfelelően beszéli a fentebb említett nyelvek valamelyikét. Ha pedig sikerült megrendelni az áhított alkatrészt, nos akkor már csak el kell a feltüntetett devizában utalni az ellenértékét és várni a futárt, majd pezsgőt bontani és örülni, hogy a kretén-idióta hazai kereskedő megint elesett néminemű forgalomtól, mert azt hitte, hogy a kinti árak 3-4szeresét is lazán elkérheti úgy, hogy az itteni átlagbér a kinti 1/6-da...

xm95 2013.08.25. 11:22:48

@visszakettopadlogaz: Azota utananeztem, nem egy motorrol van szo. A cadillac motorja kisebb 4565 ccm a triton 4605. midketto sajat fejlesztes, nincs kozuk egymashoz. De attol meg irigyellek a f150 es 250 miatt... Mellesleg ben talaltam meg a nepiteletet rola. Hol keressem?

Schütii 2013.08.25. 13:57:01

@kiffarkany: Ha pénz nem számít, akkor kénmentest tankolj (prémium 100-as benzinek), a kén ugyanis felelős némi égéstéri lerakódásért (nincs köze a szívóoldali lerakódáshoz) és elvileg a katalizátor is hálás érte ha nem kap semmilyen kénvegyületet. De azt hiszem hogy ezeknek a TSI, TFSI motoroknak 98-as van előírva, 95-ös csak "kényszerhelyzetben" használható. Mindenestre a gyári előírás a mérvadó ebben az esetben is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.25. 16:44:21

@xm95, xm95.blog.hu:

"Az ero velem van"
F-S F250 Supercab 4x4 6.2L V8 long bed
Azota mar tettem ra rockstar kereket meg meg lett emelve

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.27. 01:31:51

@droid01: "Most hogy egy Német presztizs márkárol van szó mindenki milyen vissza fogottan írogat,bezzeg ha ez egy Francia kocsi lenne most menne a köbdösődés rendesen!"

Igen, igen! Köszi, hogy nekem már nem kellett beírnom! :D

tcow 2013.08.28. 22:05:16

üdv,

Tudja valaki, hogy az új (2013) Octavia combiban rendelhető 1.4 TSI motor (140 LE, Green Tec néven), ami a gyártó honlapja szerint teljesen új fejlesztés, szintén a szívósor befecskendezéssel kibővített motor már, mint az új 1.8 TSI?? Vagy csak az 1.8 TSI-lett ilyen egyelőre?

köszönöm ha valaki tud segíteni!

Anulu Barat 2014.05.26. 20:12:05

helo,en vettem egy nemindulos 1,4 fsi-t,mar mindent kimertem,mindent kicsereltem es nemindul...ha befujok akkor elindul a 2,4 henger,decsak pöfögőssen...az lenne a kerdesem hogy lehet hogy annyira elvan kokszosodva hogy azert nem indul?