HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Páramentesítés az autóban

2013.11.22. 07:18 Tcomment

Címkék: víz pára párátlanítás

Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr225648849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2013.11.22. 09:13:13

Személy szerint mindenkinek megtiltom a kocsiban a pofázást, amíg a páralecsapódás erős, ill. nem kezd fogyni a pára az ablakról.

Különösen télen, mert a visszafagyott pára a legrosszabb.

Amíg a kocsit kívülről letakarítom (pl. hó, taknyos levelek), addig én járatom (tudom ezzel sokan nem értenek egyet), bekapcsolok egy rakat elektromos fogyasztót (van már némi terhelés - páramentesítő, lámpák (mindenféle, hacsak épp nem vakítok el valakit), rádió, ülésfűtés, szivargyújtós légmelegítő, stb.
Nem spriccelek az ablakra ablakmosót, mert az hőt von el az ablaktól.

Az a három-négy perc melegedés rengeteg.
Mikor még volt Nívám, addig ilyenkor a "nagy kart" középső állásba tettem, azaz a felezőváltót üresbe, majd a sebességváltót egyesbe. Ezzel a motor átforgatta a sebváltót terhelés nélkül, annak olajozását. Ezt sok hidegkapcsolású (azaz nem gombnyomkodós) 4×4-es kocsiban is el lehet játszani. Érdemes.

Ugyanakkor:
Télen kívülről az ablakot RainX vagy hasonlóval (TC: nanobio) érdemes lekenni.
Mindegyiket (még az első lámpákat is - hihetelen, hogy a szötyis, hólés takony mennyivel gyorsabban lefolyik róla).
Rengeteg víz lefolyik róla, hó megcsúszik rajta, dér kevésbé tapad rá, ónoseső jege könnyebben leválik róla.

P12_dCi 2013.11.22. 09:17:12

Az a 30km-es bemelegedés nem inkább egy rossz termosztát eredménye? :/

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.11.22. 09:24:49

@P12_dCi: Egyes dízeleknék simán előfordulhat :( mondjuk 30km tényleg soknak tűnik, de pl. a 2.0 TDI golfonmak kell kb. 10-15 km...

karlmann 2013.11.22. 09:25:18

Néhány dolgot kiegészítésképpen. Akinek klímás autója van, tél előtt praktikus pollenszűrőt cseréltetni és a rendszert kitisztíttatni, mert a koszos szűrőn át kevesebb levegő jut át és emiatt lassúbb a rendszer. Szűrőcsere után egy modern legalább automata klímás kocsi nagyon gyorsan leszedi a párát, ha nincs fagy, akár másodpercek alatt is!

Bármilyen autónál praktikus, ha az üveg tisztítást, majd az ezt követő páramentesítős kezelést maximum két havonta megismételjük. Azonban a szerző abban téved, hogy a párás felületre nem szabad páramentesítőt fújni. Több termék, pl. Sonax ugyanis éppen így működik. Szóval először olvassuk el a használati utasítást!

Az autó bemelegítéséről annyit, hogy az ellenőrzésen túl ne felejtsük el időnként cserélni a hűtőfolyadékot is. Jelentős különbség lesz az autó bemelegedésében, ami figyelem, üzemanyag megtakarítást is hoz!

Agr3ssor 2013.11.22. 09:25:44

Nekem van egy olyan műszer a kocsimban, ami a legtöbb verdában nincs: Analóg olajnyomásmérő! Az sok érdekességet elárul, amit amúgy nem tudna az ember! Például azt, hogy hiába melegedett fel a hűtővíz, az olaj még hideg, és másfél-kétszer akkora vele az olajnyomás, mint teljesen üzemin!
Nekem 3 km után már kint van a hőfok a satírozott részből! És határozott fűtésem is van! De az optimális állapothoz 7-8 km kell! Addigra az olaj is jó!
A párátlanításra semmi extra trükköm nincs! Nekem eleve a fos Renault nem rakott bele belső-levegő keringetést! Tehát csak a kinti, tűzfal felett beszívott levegőből lehet gazdálkodni!
Bár azt nem értem, ha kint párás-nyálkás-esős idő van, akkor az miért jobb, mint a benti, ennek ellenére valószínűleg a cikk írja jól.

Palex 2013.11.22. 09:28:13

Nem értem ezt a Fiat féle kisdiesel bemelegedés mizériát.
Nekem 1.3d Astrám van.
Többször is néztem már, de szinte kerek 5km alatt eléri a vízhőfok mérő a 70°C-ot.

Sprinter CDI 2013.11.22. 09:29:26

Indulás előtt 30 perccel bekapcsolom az állófűtést. Ha tudom mikor indulok, akkor a programozható órával, ha nem tudom mikor indulok, akkor a mobiltelefonos indítóval. Soha nincs belül pára, kívül jég-hó, sosincs fagyoskodás az autóban és sosincs a motornak hideg üzemelése. Nincs jégkaparóm, szarvasbőr kendőm, zár jégoldóm, stb. Szerintem egész telek múlnak el úgy, hogy se a hőmérséklet- se a ventilátorfordulat szabályzóhoz nem nyúlok. Talán az egyik legjobb extra ami csak autóban lehet.

Tizenkettő 2013.11.22. 09:36:31

Egy zsák macskaalom a csomagtartóba.

Schütii 2013.11.22. 09:42:24

Este, vagy a napi autóznivalónk befejeztével jól szellőztessük ki az autót, ha lehet, akkor minél több ajtót kinyitva. A kinti hideg levegőnek alacsony az abszolút légnedvesség-tartalma, jóval kisebb, mint annak amit telelihegtünk már, ezért ha azt kezdjük el fűteni reggel, kisebb lesz a párásodási hajlam. Ha garázsban áll az autó akkor a két első oldalablak, de legalább az egyik, legyen lehúzva 2 ujjnyira, ez is segíti a nedvesség utastérből távozását. Ha gumiszőnyeg van az autóban, akkor öntsük le róla a lábunkról rácsorgó esővizet, ha szövet, akkor csak vegyük ki az autóból és ha lehet akkor szárítsuk meg valahol.

Schütii 2013.11.22. 09:49:23

@Palex: Az a 70 fok amit a műszeren látsz, egyrészt nem biztos hogy valós 70 fok, másrészt azt csak a hűtőrendszer egy pontján annyi.

rush85 2013.11.22. 09:49:39

Én annak idején úgy jártam az F Astrámmal, hogy egy nagyon kicsi fagyálló került a fűtőradiátoromra és ugyebár olyan, mintha bekentem volna valami zsírosnak tűnő anyaggal a szélvédőt és arra valami hihetetlen gyorsan lerakódott a pára és még letakarítani papírtörlővel menet közben sem nagyon lehetett. Ciff a kocsiban tartozék volt. Így ment ez egy télen keresztül. Meg autómosóban a mosólé állítólag ha befolyik a pollenszűrőhöz, akkor az is tud hasonló "zsírosodást" okozni a benne lévő tisztítóanyagok miatt. Ezek a tapasztalataim.

clior 2013.11.22. 09:50:02

Van egy tuti dolog: garazs. Jo lenne ha mindig mindenki garazsbol indulhatna. Jo lenne minden autoban a futheto szelvedo.
Amugy marad a mindennapos probalkozas, ami valljuk meg minden tipusnal mas. En harom autot kergetek rendszeresen, de mindharommal mas a nyero taktika. A lehuzott ablaktol a klimaig...

Schütii 2013.11.22. 09:51:44

@Sprinter CDI: Na igen, az állófűtés egy baromi jó dolog, de pl. zárt garázsban **szhatod.

Palex 2013.11.22. 09:52:10

@Schütii: A belső hőmérője, amit csak a komputer "speciális" módban kapcsolva látható, mert ugye H Astrában nincsen hőfokmérő, számomra érthetetlen módon.
Egyébként ilyenkor már nagyon jól fűt.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.11.22. 09:53:03

Az automata C70-esemet hogy melegítsem? Normál esetben 1500-2000 között vált. Kockáztassam a jogsimat?

gigabursch 2013.11.22. 09:55:20

@Schütii:
Ez kertben álló autóra is igaz. Nomeg a szőnyeg út végi kiöntése és a beüléskor a láblerázás is alapértelmezett.

@Sprinter CDI:
Így könnyű... :-)

@karlmann:
Bizony a hűtőfolyadék is olyan mint a fékfolyadék. Legkésőbb kétévente cserélni kell, vagy úgy 40-50 ekm-ként.
(szerintem a Néputálatos írások javában a "kopókat és társait cseréltük" c. mondat mögül ez a kettő mindig hiányzik)

Schütii 2013.11.22. 09:56:22

@GGerg: Nem kell. Az automata tudja mit csinál. Meg a mérnökök is akik az autót tervezték.

Schütii 2013.11.22. 09:59:07

@gigabursch: Persze, de nem mindenkinek evidens ám ez.
Hát, én szabad ég alatt azért nem tárolom az autót lehúzott ablakkal, udvarban sem, mert lehet hogy beleszarik a gólya vagy ilyesmi.

rush85 2013.11.22. 10:00:44

@gigabursch: Nekem 3 éve és 40e km óta van benne a fagyálló és -32-t bír még a mérés szerint. Tehát jövőre lehet csökken még annyit az erőssége, hogy igaz a cserére írt adatok.

Sprinter CDI 2013.11.22. 10:01:37

@Schütii: Szerencsére kisebb a garázsom, mint a Sprinterem, így ez a lehetőség kilőve :-)

VDaNi 2013.11.22. 10:02:14

Azta, mennyi butaság van ebben a cikkben.
Talán nem egy 15-25 éves hibás Swift 1-et kéne példának venni.
Ha rendes időközönként cserél valaki pollenszűrőt és nem hagyja, hogy a légszívónál álljon a tonna falevél, nem lesz bent semmi pára.
Járatni a motort nem jó ötlet, már a Totalcar is többször leírta. Ahhoz meg pláne minek járatni, hogy a jéghideg levegőt fújja valaki az ablakra?
Tele van hibával a cikk, de tényleg. Ablakot lehúzni télen? Hagyjukmár...
Ha nagyon sok vizes cuccal száll be valaki, az automataklíma úgyis bekapcsolja a klímát, ha az nincs akkor meg gombnyomással megteheted ugyanezt...

protézisesh 2013.11.22. 10:04:05

@Schütii: "Na igen, az állófűtés egy baromi jó dolog, de pl. zárt garázsban **szhatod."

Viszont egy garázsban (mégha fűtetlen is) száraz és nem túl hideg autó áll, amivel elindulva nem párásodik úgy, mint a hidegben a csillagos ég alatt éjszakázott társa. Szóval a garázsos autónál NINCS is szükség az állófűtésre, nincs mit **szni. :)

Moleman 2013.11.22. 10:04:41

A pollenszűrőcsere valóban csodákra képes, de mégis a garázs jelenti a legtöbbet. Nagy hidegek még nem voltak, de indulás után normális tempóval haladva 1-1.5 km után, dugóban alapjáraton araszolva 5 perc után üzemmeleg a motor. Almera 1.5 benzin, meglepően jó hőháztartással.

Ada 2013.11.22. 10:04:58

Nem győzött meg a hideg levegő tökölése.
Hideg motort alapjáraton járatok, amíg a fordulat 1000rpm-re esik. Aztán 29 C levegőt a szélvédőre. Ennyi. Nekem ne mondja senki, hogy a hideg levegő hamarabb elpárologtatja a vízpárát, mint a meleg.
Ne felejtsük el Karotta skandináv verziós Nissanját, amely fél pecen belül befűtött az utastérben. Ha a hideg olyan fasza lenne a párologtatásra, akkor a skandinaáv kocsikba fűtéskésleltetőt szerelenének...

VDaNi 2013.11.22. 10:05:47

"Személy szerint mindenkinek megtiltom a kocsiban a pofázást, amíg a páralecsapódás erős, ill. nem kezd fogyni a pára az ablakról."

Ez LOL. Hibás a kocsi és a megoldás, hogy üljünk csendben kabátban lehúzott ablakkal, nem a szerviz? :D

Sprinter CDI 2013.11.22. 10:06:25

@gigabursch: Tényleg könnyű: autó vadászatkor a mobile.de-n beikszelem a Standheizung rubrikát, mert amiben nincs, az nem érdekel. Van még pár ilyen extra, ami nélkül nem veszek autót pl.: automata váltó, napfénytető (Sprinternél ez nem játszik), ülésfűtés, .... A szép benne, hogy használt autónál árban sincs lényeges különbség a fapados és az extrás közt. Legalábbis abban a kategóriában, ami engem érdekelni szokott.

VDaNi 2013.11.22. 10:07:01

NEM VÉLETLEN, hogy az automataklímás autókban ha szélvédőre rakod a levegőt, akkor klíma BE, full meleg levegőt fúj, maxon a ventillátor, stb...
Tehát jobb lenne ezt a cikket törölni :)

gigabursch 2013.11.22. 10:16:30

@rush85:
Ne felejtkezz el pl. a vízpumpa kenésről, a hűtőkoszolásról, melegedési hajlamról
Tehát ez nyári kérdés is, nem csak téli.

@Schütii:
Irigyellek, hogy felétek ennyi gólya van...
:-)
Amúgy 3-4 mm lehúzás az összes ablakon gyakorlatilag elegendő a kiszellőzéshez

@Sprinter CDI:
Hidd el a következő autóm ilyen lesz, de ez egyelőre lassan nyolc éve fut, és amikor vettük, akkor amennyi zsetonunk volt, abból nem jött ki olyan, amiben ilyen is volt. Sajnos...
De majd a következő...
Amúgy teljesen igazad van az "extrákat" illetően. Ezek a kocsik használtan eladhatók, a többi meg nem.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.11.22. 10:16:32

@VDaNi:
Hideg motornál semmilyen autó nem fúj meleget.
Apa Stiloja megvan még?

@P12_dCi:
Nem, egy Százhalombatta-Budakeszi kör, én jobb egyben, bal oldalon meg egy nyugodt, ám céltudatos sofőr, akit nem tudtam meggyőzni, hogy ne tekerje azonnal melegre a szabályzót.
Visszafelé (több órás állás után) sikerült, nem is fáztunk az út negyedétől.

Sprinter CDI 2013.11.22. 10:19:38

@gigabursch: Egyébként a Sprinter mellett Mercedes W210 a családi autó, amiben CDI motor mellé alapból járt egy elektromos kiegészítő fűtés. Ha nincs mellette állófűtés, az akkor is 30 másodperc után kellemes meleget fúj az utastérbe és néhány kilométer alatt üzemmelegre segíti a motort. Sokmindenért lehet fikázni a 210-est, ennek egy része jogos is, de ez pl remek dolog benne. Nem figyelem a használt Suzuki árakat, de nem hinném, hogy egy W210 sokkal felette lenne.

gigabursch 2013.11.22. 10:20:30

@VDaNi:
Nem, de az orron át történő lélegzés az elsősorban a ruhán landol égéstermékileg, míg a szájon át történő pofázás az ablakon.

Az előbbi nem tapad vissza, az utóbbi meg nagyon is.
Persze, ha még sosem fagyott rá a pára az ablakodra indulás után, amit a legfontosabb szájmenéssel rendelkezők ilyenkor nem tudnak magukban nem értheted a kérdést.

Egyébként 2-3 percről van szó, és sose engedem le az ablakot.

:-)

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2013.11.22. 10:22:22

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a klíma bekapcsolásának csak addig van értelme, amíg a klímaberendezés utastéri hőcserélője hidegebb a környezeti hőmérsékletnél (saját tapasztalat, hogy ez kb. 2-4 °C között van, persze lehet, hogy a szakirodalom mást ír). Az alatti (külső)hőmérsékleten használhatatlan és értelmetlen.
És ha már bekapcsoltuk, akkor a leállításnál gondoskodni kell a rendszer forró levegős szárításáról, majd a külső keringtetés engedélyezéséről, ellenkező esetben, a másnap reggeli elindulásnál komoly mennyiségű páralecsapódás lesz az összes üvegen (belülről), aminek felszárítása időigényes, letörlése pedig jó sok (száraz) rongyot igényel...

Sprinter CDI 2013.11.22. 10:25:13

@prokee: "Hideg motornál semmilyen autó nem fúj meleget."

Khm. Ha visszajön a lakatostól az E220T CDI-m (mert rohadni azt szeret :-)), viszlek egy kört vele. Az elektromos kiegészítő fűtés csodákra képes :-).

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.22. 10:28:28

@prokee: Ha rátekert fűtéssel annyival később melegszik be, akkor meg kéne keresni a hibát.

Én örülök a harminc fokos levegőnek is, úgyhogy rátekerem a fűtést hideg motornál. Gyakorlatban mérhető különbség nincs egy megfelelően működő autónál, és a gyártó direkt azért tette a termosztát kapcsolási körén kívül a fűtéskört, hogy már a langymeleg hűtőfolyadékot is használhassuk a komfortérzetünk, és a balasetmegelőzés céljára (no párásodás és menet közben ronggyal kalimpáló ember).

Manarola (törölt) 2013.11.22. 10:29:10

Klíma és meg van oldva. Tádám.
A lehúzott ablakon télen, főleg havas/esős időben, meg dől be a 100%-os páratartalmú levegő.
Induláskor, meg lehet melegre is állítani a fűtést, úgyis hideget fúj jó darabig :)

Schütii 2013.11.22. 10:30:17

@protézisesh: Ebben is van logika, de azért ha nem fűtött a garázs, akkor ugyanolyan csonthideg autóba ülsz be, mintha kint állt volna, közben meg szentségelhetsz mert van az autóban kályha, amiért fizettél.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.11.22. 10:34:29

@novothauto:
Na akkor erről csinálunk egy tesztet. Nekem eddig MINDEN autóval, amit hidegben vezettem, az volt a tapasztalatom, hogy radikálisan visszaveti a melegedési időt a rátekert fűtés. Fasza projekt lesz, gyűjtsünk be öt autót, és mindegyikkel csináljunk egy-egy reggeli mérést fűtve és fűtetlenül :)

@Sprinter CDI:
Jó, értjük, de itt a doppingszer-mentes életről beszélgetünk :)

Rocko- 2013.11.22. 10:37:54

autóba nem a Ceresit Stop Pára Duót kell tenni, hanem Párnát, ezt ni:
www.stoppara.hu/ceresit-stop-para-parna/
ez egy 'zárt' tasak, tehát nem fogja olyan agresszíven támadni a fém dolgokat, igaz, a működési elv ugyanaz.

"Ha az edény megdől, felborul, több évnyi hó- és sóleves közlekedésre való korróziót idézhetünk elő vele pár pillanat alatt."
van rajta kifolyásgátló. :D

"finoman áttörölhetjük a belső üvegfelületet mondjuk szarvasbőrrel"
a nép nevében követelem a jávorszarvasbőr tesztet!!!

Hauzer 2013.11.22. 10:40:36

Hát ez a cikk..Négy km?? Ez vmi vicc,vagy mi..Lehet lötyög a víz a szőnyegben,mert ,hogy ez nem normál az tuti. Nem beszélve,hogy ennyit ragozni a semmit. Beszállni,beindítani pár perc múlva már meleg jön..Pára nuku. Még a klímát se nagyon kell benyomni.Volt ezerféle autóm,de csak egyben küzdöttem a párával.De az egy 2t trabant volt vagy 15 éve..de abban nincs ventillátor! :)

DOKKOLÓ 2013.11.22. 10:43:13

Sanszos, hogy az 1.3 MultiJet-ben kuka a termosztát..
Nekem 1.2-es benzines Fiattal a legnagyobb hidegben is 5-6km után üzem meleg a motor. 1.5 dCi-vel pedig MAX 80-10km kell hozzá.

Sprinter CDI 2013.11.22. 10:46:43

@prokee: Jó, én is értem, de ha egy 12 éves, 1000CHF-ért vásárolt, leadott svájci extaxi alapáras fűtése a doppingszer, az azért már elég nagy gáz :-)

Tornado86 2013.11.22. 10:47:35

@Agr3ssor:
"Bár azt nem értem, ha kint párás-nyálkás-esős idő van, akkor az miért jobb, mint a benti, ennek ellenére valószínűleg a cikk írja jól."
Szerintem ugy szamol a cikkiro hogy a benti levego pont olyan paras, mivel a tuzfal felett kicserelodik a levego az ej leple alatt.

Schütii 2013.11.22. 10:47:47

@novothauto: Ez motorméret függő, nem ugyanannyi hulladékhője van egy háromhengeres Suzukinak meg egy 2 literes benzines valaminek. Nekem mínuszokban az 1.4 es benyás is visszahűl, ha mondjuk a sorompónál várom a vonatot. Ilyen gond meg nem volt az E30 320i-vel.

johannes7 2013.11.22. 10:48:04

Az a 30 km az ugye vicc?....soha nem kellett ennyit várni egyetlen autómra sem...egyébként én reggel elindítom az autót indulás előtt, hagyom járni 5 percet minimum és bekapcsolom a fűtést padló fokozatra,a hátdó ablak fűtést szintén.A szélvédőre irányítok mindent.Ez így bevált nekem.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.22. 10:48:35

@prokee: Rendben, én a sajátomon megcsinálom. Diagműszerrel élőadatban motorhőfok/idő ugyanazzal a tempóval. Feltétel, hogy reggeli indítás legyen, ugyanaz a külső hőmérséklet.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.11.22. 10:49:39

@Rocko-:
Ez pont az, amit írtam a következő bekezdésben.

A kifolyásgátló meg fasza, csak annyira pontatlan az edény és a tető illesztése, hogy ott folyik ki a cucc.

@Sprinter CDI:
Ettől még a magyar autópark jelentős részében nincs kiegészítő fűtés.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.22. 10:50:40

@Schütii: Nem tudom, hogy az 1.3-as Fiestámat hova sorolod, itt most nem arról van szó, hogy mennyi idő alatt melegszik be, hanem hogy jelentős különbség van-e ráadott fűtéssel, vagy anélkül.

karlmann 2013.11.22. 10:50:56

@rush85:

Nem is a fagytűrő képességével van a baj, mert az nem, vagy csak lassan változik. A gond azzal van, hogy a használat során szennyeződik, korrodál a rendszer és így tovább. A lényeg, hogy a hűtőfolyadék egyre koszosabb lesz és a benne lévő vegyület kémiai paraméterei is megváltoznak. Ezért lassabban melegszik, illetve hűl és ez befolyással van a hideg üzemre és a bemelegedésre is. Persze az sem mindegy milyet vesz az ember, mert a jó minőségű hűtőfolyadék pl. BASF nem összehasonlítható a T. gazdaságos fajtákkal.

Otthon is ki lehet próbálni. Akinek központi fűtése van, praktikus, ha egy-két évente leengedi a rendszerből a vizet, mert annak a pár száz liter víznek az ára köszönő viszonyban sincs a fűtés hatékonyságának javulásával és az ezzel járó megtakarítással.

positive 2013.11.22. 10:51:14

Az indulásnál jelen lévő lecsapódott pára jellemzően abból adódik, hogy az autót (utasteret) felfűtve/felmelegedve állítjuk le. Ez a meleg levegő tud lehűlni és kicsapódni belőle a pára.
A megoldás egyszerű: Leállítás előtt ki kell hűteni az autót, a megérkezés előtt pár perces hideg levegő fújásával vagy a megérkezés után pár perces szellőztetéssel.
Különösen érdemes ezt kemény teleken eljátszani, mert a lecsapódott páránál van egy sokkal rosszabb dolog is. Az odafagyott lecsapódott pára.
A különböző időjárási viszonyok ugyan befolyásolják a hatékonyságot, de nekem jelentősen kevesebb problémám van a párával mióta ezt a módszert használom.

Rocko- 2013.11.22. 10:58:13

@prokee: igen, utána láttam, hogy megtaláltad. :)
amúgy a gyanítom a kifolyásgátló lényege, hogy valójában nem valódikifolyásGÁTLÓ, elvégre akkor befelé se tudna menni a pára, hanem inkább kifolyásLASSÍTÓ, hogy ne boruljon ki az egész, mint egy felrúgott vödörnél, hanem legyen idő felkapni a dobozt.

Schütii 2013.11.22. 10:59:52

@novothauto: Teljesen parttalan a vitátok. Más autó, más lesz a fűtésük is. Autót mondok, mert a motor egy adott dolog, de befolyásoló tényező még az hogy milyen teljesítményt tud leadni a fűtőradiátor, és hogy mekkora légteret kell kifűteni, többek között, ez már innentől épületgépészet. Amit tanultam valaha.

zupa 2013.11.22. 11:01:39

@visszakettőpadló:
Nem sanszos. Volt 1.3 Multijet Grande Puntom, 1.3 CDTi Corsam (ugyanaz a motor) valamint 1.2 TDi Ibizam. Ezeknek a kis dizeleknek nagyon kicsi a veszteseghojuk. Ne hasonlitsd egy benzineshez.
Egyszer december vege fele egy bevasarlo kozpont emeletes garazsabol (nem melygarazs) tobb mint fel ora volt kijutni. Ez alatt az ido alatt a Punto csak alapjaraton pofogott, es ha parpercenkent elindult a sor, akkor a fek kiengedesevel gurultam egy kicsit lefele. Mikor kiertunk a garazsbol, a motor meg nem melegedett be rendesen. En 90% autopalyan hasznaltam ezeket, es altalaban 15-20 Km kellett nekik, hogy bemelegedjenek.

TurboRudi 2013.11.22. 11:02:24

Nekem Alfám volt, ami alapból igen hajlamos volt a párásodásra még sima esős időben is. Először is lehúzva tartom az első ablakokat. Kb 1 ujjnyira. 2. Jó minőségű papír törlőkendő van a kocsiban, nem szarvasbőr. A vizes papírt egyszerűen eldobom és az a víz mennyiség is már kikerült az utastérből. 3. Amíg teljesen fel nem melegszik a motor, hideget nyomatok az ablakra full forulaton, úgy, hogy az összes többi szellőzőt lezárom. 4. lefelé lélegzek ki, nem előre, mert a lehelet is hamar kicspódik a hideg üvegre. 5. Sűrűn anyázok.

gigabursch 2013.11.22. 11:03:47

@Sprinter CDI:
Nyugi, nem szuzink van. Abba bele sem férnénk családosan.
:-)

Sprinter CDI 2013.11.22. 11:04:09

@prokee: Közben megnéztem a Suzuki árakat a használtautón. Elnézést! Az 1000CHF-os Mercedes ma Magyarországon tényleg doppingszer kategória :-(((

amenta 2013.11.22. 11:08:54

@GGerg: Minden automatával lehet kézzel is váltani... :)

Schütii 2013.11.22. 11:17:17

@amenta: Végül is, azért automata hogy kézzel váltogassunk, ja.

Doomsday Killer 2013.11.22. 11:17:23

Én is azonnal feltekert fűtéssel szoktam indítani ha párásodik. Nem veszélyes (bár 1.1-es a motor szóval elég pici és hamar melegszik). De a tutiság: új pollenszűrő, szélvédő előtt vízelvezető takarítása, szélvédő takarítása belulrol( en a dm-ben kaphato denk mit fantazianevu ablaktisztito torlokendot hasznalom).

Rocko- 2013.11.22. 11:17:51

@novothauto: jézusom Tibi, megőrjítesz, Te még a klímát is megoszcilloszkópozod. :DDDD

Jamesblond 2013.11.22. 11:18:39

Kimegyek, bepoccintem, azonnal a futes a legmelegebb allasba, ventillator 2. fokozatra, lekaparom korbe a jeget, mire vegzek, mar egy pici foltban olvad az ablaktorlok kornyeken. Bevagom magam, elindulok, vagy elindulunk, mindenki dumal, vihog, stb, ha meg para keletkezik letorlom ronggyal, papirzsepivel, viledaval, a kabatom ujjaval, vagy ami van. Ha tobben vagyunk, kalakaban tesszuk, ha rafagy, ledolgozom a jegkaparoval :D Egyszer egy ismerosnel disznooles volt, de feluton elzartak a vizet. Atugrottunk a masik utcaba, es egy nagy ust forro vizet tettunk egy kombi Wartburgba. Volt vagy -8... Egymast sem lattuk a Warbiban, meg meg rohogtunk is e nagyon.

karlmann 2013.11.22. 11:19:47

@prokee:

Hidd el sok autó fűtése fúj hideg motorral is meleget, méghozzá kiegészítő fűtés nélkül is. A cégünknél volt három Peugeot kétzónás digit klímával. Mind a három dízel. Télen -10 fokban reggel beültem a 407SW 2.0HDI-be 1km után már jött a meleg. Nem értettem én sem, megkérdeztem a szervizt azt mondták ilyen a klímája. Átlag 5km kellett, hogy a mutató egyáltalán megmozduljon.

Luighi 2013.11.22. 11:31:51

Családi házban lakóknál egy 230V-os hősugárzó bekapcsolása pl.jobb 1-en indulás előtt 15-20 perccel komoly komfort/biztonság növelő tényező lehet. (zéró pára garantált!)
Az elhelyezésére fokozottan kell figyelni, ne dőljön el/fel, stb
Ha az eszközben nincs túlmelegedés elleni védelem, akkor nagyon nem ajánlom! (Ha orradöntve, letakarva próbálod ki és hamarosan leáll akkor van benne olyan)

Én érkezéskor szoktam hosszabbítóra tenni, és csak indulás előtt "aktiválom" annak a feszültség alá helyezésével

2013.11.22. 11:35:29

@Tizenkettő: Tegyük hozzá: macska nélkül.

Palex 2013.11.22. 11:38:17

@zupa: Ez érdekes.
Nekem még -5°C, -10°C között is 5-6 km alatt üzemmeleg a motor 1500-2000-es fordulat között használva, és fűt rendesen.
1.3d Astra.

2013.11.22. 11:39:55

@Luighi: Én is ugyanezt használom időzített kapcsolóval. Széles könyöktámlás autóknál szinta bolondbiztos, de a padlóra téve is beválik, ez utóbbi az egyetlen megoldás, ha belső mozgásérzékelős riasztó van a kocsiban. Őssze kell egy-két nap, amíg az ember megszokja, hogy este be kell dugni, reggel ki kell húzni. Én egyszer majdnem magammal húztam a házat a kábellel.

2013.11.22. 11:47:38

@Sprinter CDI: A másik gyártói megoldás a "megfordítható" klíma, ami hidegben kintről befelé adja át hőt. Ilyen van pl. a Honda Accordban. A mezei háztartás split klímák is ilyenek évek óta. Nem nagy kunszt.

Luighi 2013.11.22. 11:53:14

@fagyospityóka: Az időzítő kapcsoló "menetrend szerint" elindulóknál remek lehet, viszont a szabadnapokra figyelni "kell".

Én a sofőr ajtónál vezetem ki a kábelt elkerülendő a "vontatást".

Nekem a padlóra helyezés azért nem jött be mert "visszatorlódott" a hősugárzóba a meleg levegő és leoldott a hővédő.

VDaNi 2013.11.22. 11:54:47

Prokee!

Dehogynem fúj meleget, mivel igényesebb autókban és a dízelek nagy részében VAN fűtőszál, ami miatt rögvest jön a meleg. Nem értesz hozzá. :)

Nekem egy 2.0 MX5ösöm van 6 éve már. Beülök, elindulok, 1km múlva már megmozdul a mutató (ekkor az ellenőrző műszereken látom, hogy 49 fokos a hűtővíz), már előtt langyosat fúj, 1km után már mínusz 20ban is meleget fúj! Ha normálisan karbantartasz 1 kocsit, jó termosztáttal, akkor a meleg rögvest jön. Járatni viszont mindet hülyeség.

El kell indulni óvatosan.

A kisebb gázzal gyorsítás / tovább pörgetés viszont valós, jó ötlet, ettől hamarabb melegszik a motor és a turbót is kíméled ha van. Nem véletlen forgatja tovább az automataváltós kocsi is a motort amíg hideg ugyanolyan gázállásra. Pl. nem 2000nél hanem 2500nál vált!

Agr3ssor 2013.11.22. 11:56:47

@Tornado86: A szintén lucskos-párásra! Ezt nem értem, de kihangsúlyozom, attól még lehet igaz!

Luighi 2013.11.22. 11:59:54

@fagyospityóka: Én úgy tudom jellemzően az "inverteres" split klímák tudják csak ezt a "fűtési üzemmódot" a sima/mezei ON/OFF típusok nem(nagyon?) talán csak -5 fokig jó esetben.

A klímafűtés (levegő-levegő hőszivattyú) 4-es COP (jósági fok)felett COOOOL! (Jobb bárminél)

Agr3ssor 2013.11.22. 12:02:28

@novothauto:

Nem lehet, hogy ezt motorja válogatja?
Az 1.4 Endura Escort vissza is hűl hidegben erőteljes fűtésnél, jó termosztáttal...
Az én F7P motoros Renault-mnak meg még fűtőcsapja sincs, hamar melegszik, fűtés mellett araszoláskor még a hűtőventilátorom is bekapcsol! TÉLEN! Nyáron dugóban meg néha kikapcsol... :) És ennél a motornál teljesen üzemszerű!

Agr3ssor 2013.11.22. 12:04:00

@Agr3ssor:

Vagyis 1.4 CVH! Az Endura az 1.3-as...

jk88 2013.11.22. 12:07:33

Nekem ez a hideg fújás a szélvédőre dolog soha sem működött. Ahogy én csinálom: várok egy kicsit, amíg a fűtés már érezhetően langyos levegőt fúj, és aztán azt tolom rá full fordulaton az üvegre. Először kicsit párásabbá teszi az üveget, de 2-3 mp után elkezd lejönni a pára, és 10-15 mp után teljesen el is tűnik.

Agr3ssor 2013.11.22. 12:08:33

Egyébként lehet, hogy csak városi legenda, de úgy hallottam egy Bosch Car Service-es agytröszttől, hogy a legtöbb autógyártó Magyarországot mediterrán országként kategorizálja! Ezáltal nem raknak bele sok segédberendezést, amit pl. a Skandináv, Angol, északi országoknál jellemzően szoktak. Pl. a motor bemelegedését segítő cuccokat!
Az illető a MK3-as Mondeo-nál konkrét alkatrészeket is említett! Nem tudom mi igaz ebből!

dpetiba 2013.11.22. 12:09:54

@karlmann:
"Otthon is ki lehet próbálni. Akinek központi fűtése van, praktikus, ha egy-két évente leengedi a rendszerből a vizet, mert annak a pár száz liter víznek az ára köszönő viszonyban sincs a fűtés hatékonyságának javulásával és az ezzel járó megtakarítással."

Én ezt pont úgy tudom hogy nem szabad leengedni, mivel úgy kevesebb oxigén lesz a vízben, ergó nem fog annyira oxiálódni belül a csöveken. Tök fordítva tudom ezt :)

dpetiba 2013.11.22. 12:15:30

@gigabursch:
"Bizony a hűtőfolyadék is olyan mint a fékfolyadék. Legkésőbb kétévente cserélni kell, vagy úgy 40-50 ekm-ként."

Hát én a hűtő és fékfolyadék csere mellett vagyok, annak ellenére hogy szinte senki nem foglalkozik ezek cseréével, még a szervizek sem igazán, pedig előírt... de azért a 2 évente csere ezeknek az nem csak pazarlás és környezetszennyezés, hanem feleslegese dolog. Egy DOT 5.1-es fékfolyadékot nehogymár 2 évente kelljen cserélni, annak a forráspontja ott van ahol a DOT4-es fékfolyadék maximuma :)
A hűtőfolyadék meg szintén nem fog 2 évente lebomlani, annak ellenére hogy valóban bomlik sok év után.

Én ezek cseréjét 4-5 évente tartom reálisnak, 2 évente hülyeség, még ha előírt akkor is.

zupa 2013.11.22. 12:15:46

@Palex: 5-6 Km varosban vagy palyan? En 1-1,5km utan a palyan voltam, es tobb mint 10 percig vacogtam a Puntoban/Corsaban. ( az Ibizaban volt ulesfutes :) )

@karlmann: A nagyobb/dragabb dizel autokban van kiegeszito elektromos futes, hogy a juzer ne fagyjon meg.

jk88 2013.11.22. 12:16:33

@dpetiba: +1, nem szabad a központi fűtésből csak úgy ok (ereszt és javítani kell, kilyukadt a kazán, stb.) nélkül leereszteni a vizet.

Luighi 2013.11.22. 12:16:41

Bazz, az aktuális vonatkozás (a lényeg) lemaradt: ezek szerint a járműiparba is beszivárgott már a hőszivattyús fűtés, ami egy villanyverdánál takarékosságból elengedhetetlen. A (nem villany) Honda Accord és a villany Renault-ban már van is, és még ki tudja melyikekben. Meglepődnék ha a Tesla-ban nem az lenne :-)

Aki nincs képben talán kiakad, hogy pl. 1kW villamos teljesítménnyel akár 4-6 kW-nyi (talán még több is már a legjobbakkal) hőteljesítmény produkálható :-O
Pedig csak arról van szó, hogy a villamos energiát nem fűtőszálon "párologtatjuk" el, hanem az akár -15 -20 fokos "levegőbül vesszük ki" a meleget. Igen a meleget. Ami az abszolút nulla (-273 celsius fok)-ig benne van, ha nem is annak érezzük nulla (10?) fokok alatt.
Az is igaz persze, hogy a külső hőmérséklet csökkenésével az említett jósági fok leromlik. De még mínusz 20 fok körül is simán lehet 2-3 felett.

Tökösmákos 2013.11.22. 12:21:00

Hideg motort alapjáraton járatunk benzinest kb. 5, dízelt 10 percig. Régebbi dízeleken át is ég a hengerfejtömítés ha hidegen terhelésnek tesszük ki.
Ez a "motort nem melegítünk" téveszme abból származik hogy ilyenkor a károsanyag kibocsátás kicsivel magasabb mint az autónak "megengedett" határérték. De csak nagyon kicsivel, viszont pl. a BKV buszok napi 24 órában szennyezik a környezetet. Nem kicsit. Szóval erről ennyit. A "polkorrektség" miatt legyen a lakosságnak kényelmetlen, meg keletkezzen kára. A szabályok vannak az emberekért, vagy az emberek a szabályokért ? :P
Elég lett volna ennyit írni: elindulás előtt melegítsük a motort addig míg már langyos levegőt fúj. Álló helyzetben nincs menetszél sem, hamar bemelegszik. Okoskák :P

Adam88 2013.11.22. 12:23:01

Jó cikk.
De a 15 25 kilométert sokallom nagyon, amíg a kocsi bemelegszik.
Én garázsba tartom a kocsit mindig. Nem tudom de az én 3,5 literes V6 om, nagyon gyorsan bemelegszik. Sokszor előfordul hogy míg kiállok a garázsból, nyitok, zárok rendezkedek, addig alapjáraton járatva már megmozdul a hőfok mérő.
Hidegben is maximum másfél km és üzem meleg.
A fűtés meg iszonyatos meleget fúj ha rátekeri az ember.
Párával sok gondom nem volt eddig.

dpetiba 2013.11.22. 12:25:46

@Tökösmákos:
"Hideg motort alapjáraton járatunk benzinest kb. 5, dízelt 10 percig. Régebbi dízeleken át is ég a hengerfejtömítés ha hidegen terhelésnek tesszük ki."

A régebbi dízelt valóban kell, de benzinest nem járatunk helyben alapjáraton, mert sokkal később melegszik be (időben) és nagyobb a kopás is így ugye. A termosztát meg menet közben teszi a dolgát és lezárja a külső kört, ergó nem számít a menetszél sem.

Palex 2013.11.22. 12:28:15

@zupa: Város és/vagy országút.
Pályán talán még hamarabb bemelegedne, mert ott egyenletes a terhelés, nincs motorfékezés, stb.

Palex 2013.11.22. 12:29:52

@Tökösmákos: Mikor ég el több üzemanyag? Alapjáraton pöfögve, 0 terheléssel, vagy 1500-2000-es fordulaton?
A menetszél meg nem releváns, a termosztát miatt.
Teljesen felesleges (vagyis inkább pazarlás) járatni x percig a kocsit.
Be kell ülni, beindítani, és pár mp múlva lehet indulni.

Nand 2013.11.22. 12:31:46

@Luighi: Alapvetően igazad van, bár a 2-es COP-hez -15 fokon is azért egy komolyabb kompresszor kell, legalábbis a háztartási split klmák esetében.

Nand 2013.11.22. 12:35:56

@Nand: A 3-as 4-es COP a jelenlegi 25 forintos H tarifa mellett kiemelt jelentőségű, amikor a legjobb kondenzációs gázkazán se megy 14-15 Ft/kWh alá. Gy.k.: féláron van hőenergiád a gázhoz képest. Bocs az OFFért

Jozsó_ 2013.11.22. 12:43:29

Asszem ezt még nem írta senki. Szóval mielőtt leállítod az autót, az utolsó km-nek összes ablakot lehúzni, fűtést lekapcsolni, hogy a kinti és a benti levegő hőmérséklete és páratartalma kiegyenlítődjön.

Ennélkül, főleg egy hosszabb utazás után a levegőben ugye benne lesz a normál kinti pára plusz amit még a melegebb levegő fel tud szedni bentről. Így lehűléskor a különbség a belső térben azonnal kicsapódik.

Schütii 2013.11.22. 12:44:56

@Luighi: Az inveteres és a hűtő-fűtő klímák nem egymás szinonímái. Az inverteres klímák általában hűtenek és fűtenek is, viszont nem minden h-f klíma inverteres. A különbség a szabályozásukban van, az invereter (áramátalakító) teszi lehetővé azt hogy a kompresszor motorja (villanymotor) az éppen szükséges teljesítménnyel üzemeljen, részterhelésen, ne pedig ON/OFF kapcsolgatással.
Autóban nem tudom mennyire lehet realitás egy h-f klíma, mert elvileg megvalósítható, de nem tudom hogy mit kezdene a rendszer a totálisan eljegesdő (fagypont környékén), az autó hűtője előtt elhelyezett elpárologtatóval (ami hűtőüzemben a kondenzátor).

Pepejoe 2013.11.22. 12:46:05

A cikkhez csak annyit, hogy az üveg az egyik legrosszabb hővezető de persze attól még lecsapódik rá a pára. Csak ez nem attól függ, hogy jó hővezető-e avagy sem.

gigabursch 2013.11.22. 12:48:54

@dpetiba:
Lehet, hogy szerinted hülyeség, de nem fogok veled vitatkozni.
Nálam okosabb, kérdésben járatos mérnökök ezt írják elő.
Olyan ez mint a gumiméret és kopás, öregedés.

Egyébiránt:
Minden fékfolyadék veszi fel a vízpárát, pedig zárt a fékrendszer. Két év után ez már korróziót elkezdi és a hőterhelhetősége is gyengül, márpedig egy fék ha dolgozik, ott meleg van.
Veszélyes hulladékként kerül még egy normális sufni műhelyből is a helyére.
Hűtőfolyadék:
Ez is elkezd korrodálni (ami nem csak vas esetében értelmezhető). Ennek folyományaképp egy pókhálósodó, lerakódó iszap mászkál bent a rendszerben ami semminek sem tesz jót.
Ez is normálisan leadható.

Nand 2013.11.22. 12:51:43

@Schütii: Ugyanazt mint a normál split klíma, egy kis időre megfordítaná a folyamatot, azaz leolvasztaná magát, 2-3 perc.

Nand 2013.11.22. 12:56:07

@Pepejoe: az üveg 0,87W/mK hővezetési tényezőjű, míg egy tényleg rossz hővezető pl EPS 0,032W/mK, tehát 27-szer jobb hővezető az üveg. Nyilván az üveg fasorban sincs a fémekhez képest

gigabursch 2013.11.22. 12:57:15

@Pepejoe:
Igen. Vsz arra gondolt, hogy nagy a hőelvonó képessége és ún. hideg anyag.
Persze ettől még a hővezető képessége gyatra.

Schütii 2013.11.22. 13:00:20

@Nand: Télen autóban nekem ne fújjon a klíma hideget 2-3 percig. Különösen ne akkor amikor még nem melegedett fel az utastér rendesen. Utána meg már, ha a motor is meleg, semmi értelme a h-f klímának.

mákosi rátyás 2013.11.22. 13:01:36

10 km alatti autózást nem igaz,hogy nem lehet kibírni fűtés nélkül. Ennyi km alatt úgysem melegszik fel a motor rendesen. A vezető leengedi 2-3 ujjnyira az ablakot, szépen szellőzik a kocsi.Ha megy,főleg nem kell a párától tartani. Engem a szélvédő párásodásánál jobban idegesít,ha az oldalsó ablakokon nem látok ki pl. lámpa nélküli kereszteződésben, ekkor teljesen leengedem az ablakot, hogy a vízlehúzó lehúzza a párát.

Nand 2013.11.22. 13:04:22

A split klímák se fújnak be hideget leolvasztáskor.
"Utána meg már, ha a motor is meleg, semmi értelme a h-f klímának." Valószínűleg ez az oka, hogy még nem terjedt el. De az első pár percben azért jó lenne mindenkinek, ha a klíma tudna fűteni télen.
Műszakilag, amúgy nincs túl sok igénye egy h-f klímának, mindössze egy váltószeleppel kell bele. (meg nyilván sw kérdés, cső, hőcserélő méretezés kérdése, de nem egy űrtechnika)

Schütii 2013.11.22. 13:09:43

@Nand: Nem arról van szó, hogy űrtechnika lenne, de nagyon erőltetett dolog autóba h-f klímát tenni. Akkor inkább szélvédőfűtés, kormányfűtés, ülésfűtés, cekásszal meg jó nagy generátorral, még hamarabb is fog melegedni a motor a nagyobb terheléstől.

BigBaloo 2013.11.22. 13:15:59

Volt egy megoldás már korábban az autofilia blogon:
autofilia.blog.hu/2010/01/20/para_para

kissé ronda, de hatásosnak tűnik!

dpetiba 2013.11.22. 13:16:19

@gigabursch:
én mondtam cseréltetem/cserélem (más szerintem sz_rik rá), de nem 2 évente :)
Cseréltem le otthon hűtőfolyadékot 4 év után, nem volt ilyen amilyennek leírod abszolút.
Egyszer leveleztem egy szabvány miatt a magyar gyártó vegyészével, piros alubarát hűtőfolyadék gyártó, ő pl 5 évet mondott a csereintervallumra, "addig nyugodtan lehet benne"...

Fékfolyadékot is cseréltettem már és senki nem vitatja hogy vizesedik, de pont emiatt írtam bele a forráspontot a DOT5.1-ről. Érdemes utánaolvasni.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.11.22. 13:18:18

a garázs a legjobb párátlanító. igaz, hogy kurva drága kocsi mellé venni egyet, és pénzbe (adóba) kerül a fenntartása is, de bosszúságban sokkal kevesebb, mint a csillaggarázs.

havazásról, fagyásról ne is beszéljünk.

Nand 2013.11.22. 13:18:57

Cikkek sorozatát szentelik arra, hogy mennyire gyorsan koptatja a hideg üzem a motort. Lehetne egy elpárt rakni hűtővíz körbe, hogy pillanatok alatt felmelegedjen amotor
Nem tudom milyen teljesítményű klímák vannak az autókban, feltételezem, hogy több kW-os. Ezt a teljesítményt fűtés üzemben is tudja. Ha te ezt a teljesítményt huzamosabb ideig le akarod szedni a generátorról, ott szerintem egy nagyságrendbeli teljesítmény ugrás kell.
Pikk-pakk melegről szólna az egész, akár csak az utastérnek, vagy nagyobb befektetéssel a motornak is.

Schütii 2013.11.22. 13:21:01

@Pepejoe: "Csak ez nem attól függ, hogy jó hővezető-e avagy sem. "

Pedig de. A kondenzáció (páralecsapódás) hőleadással jár. Arra felületre sokkal jobban szeret a vízpára kondenzálódni amelyik az ő hőjét gyorsabban elvezeti, vagy hidegebb marad.
Az hogy az üveg rossz hővezető, az relatív dolog. Vannak nála sokkal jobbak, ez kétségetelen, pl. a fémek, de a fához képest még mindig nagyon jól vezeti a hőt.

Schütii 2013.11.22. 13:26:42

Jézusom, nem azt mondtam hogy a kormányfűtéssel kell felmelegíteni az utasteret.

Dezertőr 2013.11.22. 13:26:55

Már több éve melózok Tirolban, 2000 m felett. Az autó természetesen szabadban tárolva, állófűtés nincs benne. Rendszeres problémám volt az utastér párátlanítása. Sok mindennel próbálkoztam, míg megtaláltam a viszonylag olcsó, tökéletes megoldást.
Nem kell más, mint egy hordozható,220 grammos eldobható PB palackról működő sátorfűtés. Nekem bevált. Bekapcsolom, leteszem az anyós ülés előtti lábtérbe és amíg kívülről letakarítom az autót, kellemes meleg fogad odabent. Természetesen az ablakot kicsit lehúzom, úgy üzemeltetem. Próbáljátok ki, megéri. A fűtőkészülék kb. 6000 Ft, 1 db palack (3 óra fűtési idő) kb. 450 Ft.

asdf 2013.11.22. 13:48:03

OFF

@karlmann: "Otthon is ki lehet próbálni. Akinek központi fűtése van, praktikus, ha egy-két évente leengedi a rendszerből a vizet, mert annak a pár száz liter víznek az ára köszönő viszonyban sincs a fűtés hatékonyságának javulásával és az ezzel járó megtakarítással."

Nem hinnem, hogy tul jo otlet folyamatosan kemeny vizzel utanpotlast biztositani, hogy hadd vizkovesedjen szarra a kazan hocsereloje. Ha egy vizet jaratsz tiz evig, abbol egyszer valik ki a vizko, es tobbet nem, mert mar nincs minek. A dzsuvara meg ott a spirotrap.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.11.22. 13:52:19

@BigBaloo:
Ez mondjuk pont benne van a cikkben, azzal, hogy teljesen alkalmatlan autóban való használatra :)

srank 2013.11.22. 14:11:00

most akkor feltegyem az állítható bőr hűtőmaszk védőt a swift-emre vagy sem :D
www.jofogas.hu/zala/Lada_hutoracs_vedo__hovedo_11263093.htm
" a lada-nak van a legjobb fűtése...." FAIL :D

Luighi 2013.11.22. 14:11:51

@Schütii: "Utána meg már, ha a motor is meleg, semmi értelme a h-f klímának."

Nono! Csak óvatosan! Egy villanyautónál egyértelműen jobb a hatásfoka a fűtő-hűtő klímával kivitelezett fűtésrendszernek, mint egy "fűtőszálat mindenhova" rendszernek.

Egy benzinesnél meg egyértelmű fogyasztás csökkentő lehet(ne)a klímafűtés, mert ha megéri "LEDezni", akkor még inkább csökkenti az áramfelvételt, és azon keresztül a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást a klímás rendszer.

Írtad, hogy a klíma hűtője (ami a fűtéskor lejegesedésre hajlamos kondenzátora) az autó hűtője előtt van. Mögötte nem lehet(ne) elhelyezni? Mert akkor a lejegesedés megoldott lenne a villanyhajtásúakat kivéve. Vagy akkor meg a nyári klímázáskor keletkeznek "akadályok"? Vagy mi az oka hogy a hűtő elé és nem mögé kerül elhelyezésre?

Nand 2013.11.22. 14:16:47

Az a gond, hogy ahova fűtőszál adja a meleget, oda nehezen tudod elvinni klíma melegét, ergo nem igazán tudsz vele fogyasztást csökkenteni.
A villanyautónál meg ugye jóval kevesebb a hulladékhő.

Nand 2013.11.22. 14:23:37

@srank: Ilyen hidegbe, mint amit a jövő hétre mondanak?? De izibe! Viccelsz, még hó is lesz. ;-)
Amúgy viccen kívül, egy nagyon szellős motortéren lehet, hogy tényleg segít gyorsabban felmelegíteni a motort.

Mefiszto 2013.11.22. 14:49:18

Nálam mindenhonnan szépen lefűti a klíma a párát, kivéve a vezetőoldali oldalablakon.Az bármi van, párás marad, erre valami ötlet?Amellett befolyik és begyűjti a vizet?Vagy?

Agr3ssor 2013.11.22. 14:50:46

@Tökösmákos: "Álló helyzetben nincs menetszél sem, hamar bemelegszik. Okoskák :P"

Menetszél rendesen üzemelő termosztát esetén semennyit nem befolyásol a felmelegedés idejében!
Amire te gondolsz, azok a kartonpapíros hűtőrácsú tuningmesterek, akiknek nem telik 5000 forintért termosztátot cserélni!

karlmann 2013.11.22. 15:05:33

@asdf:

Az a gond, hogy az iszapleválasztó sem mindig elég, másrészt azt el kell ismerni, hogy a vízkövesedés lehet gond, de egyrészt ahhoz is sok idő kell, másrészt annyi idő után már jó eséllyel amúgy is megdöglik a kazán.

zupa 2013.11.22. 15:14:22

@Palex: "A menetszél meg nem releváns, a termosztát miatt."

@Agr3ssor: "Menetszél rendesen üzemelő termosztát esetén semennyit nem befolyásol a felmelegedés idejében! "

Ebben en nem vagyok olyan biztos. Mit csinal a menetszel? Atmegy a huton, meglatja a blokkot, es inkabb kikeruli nagyivben? Aha persze...

karlmann 2013.11.22. 15:19:32

@Agr3ssor:

Sajnos azért ez sem igaz maradéktalanul. Sok modern dízel esetében nagy hidegben értsd legalább -10 fok autópálya tempónál 130-140km/h visszaesik a hőfok. Pl. Ford Focus 1.6TDCI. De ha visszaveszel a tempóból mondjuk 110km/h-ra, akkor szépen lassan visszamegy a mutató. Teszem hozzá, hogy céges flottában több kolléga is elmondta ezt ugyanazon a télen, ugyanabban a nagyon hideg februárban. Később haverok, rokonok más autókkal is tapasztaltak hasonlót, de mindig csak nagy hidegben.

ikubetyár 2013.11.22. 15:20:48

Nyolc éve vettem az akkor 3 éves Fabia 1.9 Sdi-t.
Összesen két extra felszereléséről tudtam. Központi zár és 4 irányba állítható kormány.
Az első télen ismertem meg a harmadikat,ha ez extra egyáltalán.Reggeli indulás után egy km-el langyos, 2km után meleg levegőt fújt.
Azóta is megtartotta jó szokását. A fűtésboxban egy cekászt láttam beszerelve.
Ebben a típusban alap lenne? Mert amúgy, ahogy az elején írtam, tulajdonképpen fapados gép.

karlmann 2013.11.22. 15:22:46

@zupa:

Tedd hozzá, hogy a menetszél, ha átment a hűtőn, akkor azért valamennyire felmelegszik. Mert a hűtő így működik, ezért van!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.11.22. 15:30:32

@Mefiszto: lehet csak szétcsúszott a légcső-csatlakozó, érdemes megnézni.

Agr3ssor 2013.11.22. 15:32:05

@zupa: A pl. az égéstértől hajszálnyira levő hűtővízcsatornákat pont nem érdekli, hogy a hűtőrácson, vízhűtőn, klímahűtőn, ezernyi kötőelemen átkúszó szél eléri a blokk elejét.

Rocko- 2013.11.22. 15:32:24

@prokee: és filiát ajnálja vissza, höhö. :)))

Agr3ssor 2013.11.22. 15:34:41

@karlmann: Feltételezem, hogy a termosztát elkezd visszazárni! Azt pedig kétlem, hogy zárt termo mellett a kicsi vízkörrel tovább hűl a motor autópályás üzemben!

zupa 2013.11.22. 15:40:01

@karlmann: Amig hideg a motor, addig hideg a huto is. Szoval mint szarnak egy pofon.
Nekem a sajat tapasztalatom az, hogy -10 kornyeken legalabb 10 percig vacogtam a kisdizeles autokban. (Punto 1.3 mulitjet, 1,5 eves, 45eKm, Corsa 1.3 CDTi ecoflex 11 honapos, 12eKm, Ibiza 1.2TDi 0Km.) Az eletkorukra/futasteljesitmenyukre tekintve kilohetjuk a termosztat hibat ugye?
Szoval ezeknek annyira kicsi a veszteseghojuk, hogy nagy hidegben visszasirtam az egyetemista eveimet, amikor 2T Trabantom volt, mert az is gyorsabban lehelte a meleget.

2013.11.22. 15:45:47

@Tökösmákos: A legtöbb (vagy az összes?) gyártó azt írja a használati utasításban, hogy fölösleges az álló helyzetben való motormelegítés. Ezt kiegészítik a környezetszennyezéses egyendumával. Alapvetően igazuk is van, mert kis terheléssel nyugodtan el lehet indulni. Egyébként azt is leírják, hogy hideg motort nem szabad nagyon terhelni. 30-50 km/h viszzints gurulás nagyon kis terhelést jelent. Az életben ez így néz ki: motort beindít, udvarról kigurul, nyugodtan elindul, és mire kiér a lakóparkbó, faluból, tanyáról, már elég meleg a motor az országúti tempóhoz.

karlmann 2013.11.22. 15:46:22

@Agr3ssor:

Igen, én is ezt feltételeztem addig a pontig, amíg nem tapasztaltam meg az ellenkezőjét. Mondom még egyszer, nem heti szinten előforduló eset volt, de ettől még megtörtént!

rfc (törölt) 2013.11.22. 15:54:11

@ikubetyár: Alap, a dizelek szinte mindig kapnak egy PTC-futoelemet, mert alacsony a hulladekhojuk.

karlmann 2013.11.22. 15:57:27

@zupa:

A termosztáthibának elég kicsi az esélye új, vagy újszerű autók esetében ez tény. Mint ahogy tény az is, hogy a modern kis dízelek lassabban melegednek, mint a nagyok, már csak azért is mert ezt személyesen is tapasztaltam. Ezzel együtt szerintem önmagában a menetszél ehhez kevés.

Személyes tapasztalat alapján - Skoda Fabia 1.4TDI és Ford Fiesta 1.4 TDCI - azt mondhatom, a leginkább a terheléstől, ezen belül a turbótól függ a dolog. Ha olyan tempóval mentem, hogy a turbó bőven benne volt a működési zónában, vagyis általában 2000 fordulat felett, akkor gyorsabban melegedtek. Ha csak óvatosan 1500-1800 között, akkor sokkal lassabban.

Schütii 2013.11.22. 16:08:35

@Luighi: Villanyautóknál lehet értelme a h-f klímának, de kemény mínuszokban ott is problémás a használatuk.

Ha az elpárologtató/kondenzátor lefagy, hiába teszed a motor hűtője mögé, akkor is elzárja a levegő útját, de nem nem is ez a legnagyobb baj, hanem az ha már meleg a motor hűtője, akkor semmi szükség nincs már a klíma általi fűtésre, mert ugye már azt a motor hulladékhőjével is meg lehet oldani, ráadásul "ingyen", tehát külön ezért befektetett energia nélkül.
Nyári hűtéskor meg teljesen kézenfekvő okból célszerű a motor hűtője elé helyezni a kondenzátort. Ilyenkor ugyanis a motor hűtőjéről forró levegő menne a kondenzátorra és ennek következtében az egyszerűen nem tudná ellátni a feladatát, tehát nem történne meg a gáz halmazállapotú hűtőközeg lecsapódása, tehát a klíma sem működne. Fordítva meg nem ilyen drámai a helyzet, egy helyesen méretezett vízhűtő pedig így is el tudja látni a feladatát.

zupa 2013.11.22. 16:12:42

@karlmann: Cegautok voltak evi 45-50eKm-et nyomtam le bennuk, es altalaban 2500 es 4000 kozott forgott a motor. :) 6,5 liter alatt ritkan etettem veluk.
Szoval lehet hogy 8-10 km alatt bemelegedett a motor, de kellet meg legalabb ugyanennyi, hogy az utasterben nagykabatban elviselheto legyen a klima. (nem kellemesen meleg csak elviselhetoen hideg) Az hogy ez mennyire koszonheto a menetszelnek nem tudom.
A lenyeg, hogy megutaltam a kis dizeleket mert mindig faztam bennuk.
Azota otthagytam a ceget, es vettem egy oreg bajort. Ebben nem fazom :)

Agr3ssor 2013.11.22. 16:13:23

@karlmann: És az nem lehet, hogy egyszerűen az alacsony terhelés, és a -10 foknál jellemző teljes fűtés miatt hűl vissza?
Mert a fűtőradiátor leveszi a hőt... Cserébe a vízhűtő zárt termosztátnál nem...

becseit 2013.11.22. 16:26:57

@johannes7: Nekem volt így, amikor középállásban megszorult a termosztátom.

jobbos 2013.11.22. 16:36:16

Az F Astra nagyon szar volt pára szempontból, azzal akármit csinálhattam semmi nem segített.
Az avensisben szerencsére már van klíma, bekapcsolom, ráirányítom az ablakra, egy perc alatt kész is, pápá pára.

becseit 2013.11.22. 16:36:45

@gigabursch: A Febi fagyállókat -szerintem- nem feltétlenül kell 2 évente cserélni, ellenben a sok noname szart meg lehetne akár félévente is......

ikubetyár 2013.11.22. 16:41:32

@rfc: A kommentekből nem ezt szűrtem le.

rfc (törölt) 2013.11.22. 17:57:50

@ikubetyár: Az internetes kommentbolcsessegek relative ritkan tukrozik a valosagot :)
Dizeleknel mar 10 eve is tok atlagos volt a PTC-futoelem, a downsizing miatt ma mar a benzineseknel sem ritkasag.
Extrakent nem aruljak, a motor miatt vagy szukseg van ra, vagy nincs...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.22. 18:22:11

tudjátok én mit szoktam? indulás előtt 15 perccel beindítom a dízel fiestát, max fordulat, belső keringetetés, max fűtés, szélvédőre. 15 perc múlva kimegyek, és minden fasza meleg, párátlan. akkor leveszem a belső keringést, mert zavar a hangosabb befúvás, visszaveszem 2-esre, és átállítom láb-szélvédőre. innentől kezdve én nem varázsolgatok a hőmérőt figyelgetve, és fokozatosan adva rá a fűtést :D hát normálisak vagyok? :D mi vagyok én, egy gőzmozdony fűtő? :D a hideg levegőseket ki se próbálom, fázok.

misinator 2013.11.22. 18:37:20

Tisztelt uraim!
A hűtőtakaró ér e valamit virtuális kocsmai eszmecserét egyszer már lefolytattuk:-( Majdnem embörhalál lett a vége!
Amiben végül megegyezhetünk: Ér. Mérhetően kisebb a fogyasztás télen a használatával. /A kisebb fogyasztás mongyon le!/
Én is ezt tapasztaltam 22 év számtalan cégautót használva; legyen az dízel vagy benzines.
Ugye senki nem akarja azt mondani, hogy MINDEGYIK termosztáthibás volt!? :-)
Nincs benne semmi varázslat; a motor a blokkfalon is leadja a hőt /még szép/, s igenis számít az a bármilyen pici szélvédelem is. Ha nem így lenne, akkor a hülye BMW mérnökök nem alkalmaznák egynémely típuson a zárható lamellákat...
De vissza lehet olvasni a három oldalt, s utána mindenki azt csinál amit akar..
totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2009/12/20/kartonpapir_a_huto_ele/?cp=0

Mint éles logikával leszűrhető, nekem egy Albeám van.
Nem eszik sokat télen sem, nem is szeret úgy fűteni, mint egy két-három literrel többet fogyasztó pl. régi autó.
Fáztam is benne - tavalyig /fázós vagyok/.
Hiába volt feltekerve a fűtés, forgatva a ventilátor 2-3-ban.
De amióta felfedeztem a BELSŐ levegőkeringetést, mint egyszeri nő a tévéreklámban az intimbetétet, azóta nem fázom!
Pedig nekem nincs klíma az autóban.
Amíg bezárom a kaput, összeterelem a családot/két-három perc/ addig feltekert ablakkal járatom a ventilátort 1-es fokozatban a szélvédőre irányítva. Természetesen bekapcsolva a hátsóablakfűtés, tompított lámpa, hogy valami terhelje is az alapjáraton kifejezetten nyamvadt 1.4-es motort. A belső levegőkeringetéstől a gyorsan és egyre jobban melegedő levegő pillanatok alatt elkezdi leolvasztani a deret /amikor apóséknál vagyunk, otthon fűtetlen szélfútta garázsban áll a jószág/
Elinduláskor bal egy ablakot 4-6 milliméterre lenyitom. Amíg beérünk az iskolába/munkahelyre (9km) addig általában nem kezdünk párásodni /Nem ilyenkor jut eszünkbe megbeszélni az élet értelmét.../.
Ha mégis, akkor ablak fel, belsőlevegőkeringetés kikapcs., de ekkor már a motor üzemmeleg, tehát az sem baj, hogy hidegebb lesz a rostélyokon kiáramló levegő, mintha a benti levegőt hőfokát gerjesztenénk. Tudjátok; hőérzet:-).
Szép telet, hátsókerekeseknek driftes, elsőkerekeseknek kézifékes farolgatós íveket kívánok!:-)

Smartass 2013.11.22. 18:37:48

@Prokop Gábor

Abban a swiftben kurvagyorsan termosztátot cserélni! Az lenne az első tipp, ugyanis a mi swiftjeink 4-km után már üzemmelegek. Az, hogy 3-4 km múlva még meg sem moccant a mutató (még 60 fokot se ért el), elfogadhatatlan.

A második pedig: Szilika gél, szilikagél, szilikagél!

2×100 Gr-os, egy előre, egy csomag hátra!

webaruhaz.kulcs-soft.hu/index.php?id=1d476989b478435cbfc81cc1e0afbf05&p=kereses&kat=22504

Tavaly óta használom. Iszonyat hatásos.

Szabványok 2013.11.22. 18:43:24

"Hideg motornál semmilyen autó nem fúj meleget."
De. Ugyanis a motor rögtön elkezd melegedni. Igaz, induláskor még csak pár fokkal melegíti fel, de aztán egyre jobban és jobban. Miért ne használjuk fel a már 40cfokra felmelegedett vizet, ahhoz, hogy ne 5cfokos, hanem 10cfokos levegővel szárítsuk a szélvédőt?
Illetve egy kontraindikációja mégis van a melegre állításnak. Ha akkor kisebb levegőmennyiséget tud benyomni a ventilátor, mert jobb 100l 6cfokos levegő, mint 50l 10cfokos levegő. Ha nem változik érezhetően a befújt levegőmennyiség, akkor érdemes az indulás pillanatától kezdve max. fűtésen nyomatni a levegőt a szélvédőre.

Az ablaknyitás használ valamennyit, de nem éppen kellemes télen huzatban ücsörögni.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.22. 19:11:46

@Prokop Gábor

A Novoth mesterúr végre eligazítja a Totalcar "saját tapasztalatom, és ez a tudományos magyarázata ennek kéremszépen" egyik újabb remekét. Nem bántásból mondom, de túlzásokba esnek a kilométerek, hőfokok, részletek. amit a fent említett szakember írt: "Ha rátekert fűtéssel annyival később melegszik be, akkor meg kéne keresni a hibát." annyira érzésből jön az a dolog, h egy alapból 60-70 kW-os belső égésű motornak milyen könnyen kéne adnia a hőt a bemelegedésével párhuzamosan az utastérbe (mennyi kell oda? 2-3 kW? folyamatos 90°C-al, viszonylag sok tömegárammal, lefújva?). nem hogy visszahűti! ne viccelj már! menet közben? tényleg nem egy 20 éves suzukival kéne ilyen teszteket művelni(és leszarom, h egyébként milyen jó műszaki állapotnak örvend, mert karbantartod, stb). vagyis tesztelhetsz, de ne írd le ide a bibliába. nem fikázni akarok itt autómárkákat, meg semmi, de sztem sokan nincsenek tisztában (vagy nem akarnak tudni róla) a saját kocsijuk megépítési költségvetésével, és várható minőségével. most g*ci leszek: rendes autót kell venni, és nem szopsz.
most ne hogy azt hidd, h pl. az én fordom tökély egy suzihoz képest. lósz*rt. roppant idegesít pl. télen, hogy a szélvédőre a fúvókák a szélvédő aljától felfelé számítva kb. 15 cm-t kihagynak. az ablaktörlő meg a szélvédő aljáról indul. ennek mi az eredménye? télen ablaktörlésnél ráfagy a szélvédő alsó 15 centijére az ablakmosó, a feldobált víz, hó. rücskösre vazze! 2-3 törlés, és kuka az ablaktörlőm.
plusz még: ködben pont a szemem előtt, ahogy az utat látom, elkezd gyűlni a pára kívülről. lehet oda se fúj belülről. ez is rohadt idegesítő.

nekem sincs tökéletes autóm. fene enné meg.

Gru 2013.11.22. 19:25:39

@prokee: ""Apa Stiloja.."" Amelyik 197-tel fordul rá a nullásra az M3-ról? :DDDDDDDDD

Gru 2013.11.22. 19:55:47

Hellyel közzel végigolvasva, arra a következtetésre jutottam, hogy kb 30-an vitatkoztok arról, hogy ki mire és hogyan esküszik. A többi tökömtuggyahánymillió autós, meg beül feltekeri a fűtést és szarik az egészre. Nem hinném, hogy hasonló használat mellett az ő autójuk hamarabb fog megállni hasonszőrű hiba miatt, mint a tiétek.

Bánthattok! :)))

Vizibolha 2013.11.22. 20:48:17

Allofutes + 147kW benzintemeto, oszt nemtom miaz a para. (nem volt gyari szelvedofutes meg opcioban sem, aze' kellett az allofutes)

evsp 2013.11.22. 21:18:46

Én egy pet-palacknyi meleg vizet öntök kívülről a szélvédőre. Leolvasztja a jeget, eltávolítja a párát és kész....

srank 2013.11.22. 21:18:46

és akkor még nem is beszéltünk , arról, hogy a swift ventije a legnagyobb fokozaton , olyan hangos, hogy elnyomja a motorhangot, pláne egy 1000-ét :D
amúgy a guglö szerint a hűtőtakaró egy létező kiegészítő nem csak kgst-s szarok-hoz, úgy hogy már tudom mivel b*szom el a holnap délelőttömet :D

dieselrocket524 2013.11.22. 22:34:34

3 KM és a szutyukiban még hideg a viz ??? :D bezeg a felicia 2 km és már langyosat nyom a fűtés 5 km és már süthetem a csirkét rajta :) aki fázós vegyen egy feliciát télre megéri.

srank 2013.11.22. 22:47:42

@dieselrocket524:
akkor abból a gigászi 54LE-ből , ami az 1.3-ban van, 4LE elmegy a fűtésre ? :D
a cikkíró swift-je ugyan ennyire "erős", csak egy hengerrel kevesebb, úgy numerikusan, mint térfogatilag ...

Smartass 2013.11.22. 22:53:54

@dieselrocket524:

Az 1.3-as "szutyuki"-mban érdekes módon 3km múlva langyos (60 fokos hűtőfolyadék), 4 km múlva meleg levegőt fúj (90 fokos a hűtőfolyadék, üzemi hőfok).

De igen, a felicia egy sokkal-sokkal jobb autó (NOT):)

Az, hogy Prokee termosztátja szar, hát istenem, majd kicseréli (amúgy 3 hengeres, kicsivel lassabban melegszik elviekben).

Smartass 2013.11.22. 22:57:30

Amúgy ez a szutyukizás annyira, de annyira dedós, nem? :)

Most mondjam azt, hogy felicsíra? :)

George17 2013.11.22. 23:17:05

Párátlanítás röviden tömören.
Miután megérkeztünk szellőztessük ki a kocsit melegebb párásabb levegőt hidegebb szárazabbra cseréljük így nem marad pára ami belülről lecsapódhasson.
A lábbelinkkel behordott vizet-havat távolítsuk el az utastérből.
Szélvédőnkre kívülről terítsünk e célra kapható ezüst színű műanyagponyvát ez jegesedés ellen is jó.
Menet közben járassuk a párátlanítót ha mégis párásodik engedjük le az ablakokat egy kicsit ha nincs melegebb a kocsiban mint odakint nem fog visszapárásodni.
Ha indítástól fogva be van kapcsolva a fűtés a motor lassabban melegszik fel.
Ha mind ezt betartjátok rövid utaknál a fűtést sem kell bekapcsolnotok.

2013.11.23. 02:39:56

30km?Bullshit

1.3as subaru justy, 11 eves koraban, 6-8km utan csogazzal futve, tiszta ablakokkal a kinti -20C-ban, tengerszint felett 1800-on :) 60%-os kinti paratartalom mellett...Telen az atlagfogyasztasom 0.5littyoval novekedett meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 07:21:00

Kicsit bő lére lett eresztve :)
Az ablaklehúzás, a szélvédőre fújás a lényeg :)

De az a Ceresites műsor nem is hülyeség. Ki kéne próbálni, csak atom drága a cucc.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 07:24:35

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Khm, az én autómban is képes lejjebb vinni az üzemmeleg motorhőfokot egy maxra bekapcsolt utastérfűtés. Szintén Ford :)
Viszont utána szép lassan visszamászik az eredeti hőmérsékletre a cucc... :)

De az ablaktörlős meglátással egyetértek, csak nem a jég miatt. Én akármit csinálok vele, pár hét, max. 2 hónap után csíkos. Nyáron is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 07:31:41

@novothauto: @Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Fűtéscsapos autóknál lehet ez, amikor az utastérfűtésben levő hideg vizet beengeded a motor fűtéskörébe, akkor tudja kicsit hűteni.

toce 2013.11.23. 10:38:24

Azért nem kis bátorság írni egy ilyen cikket anélkül, hogy előkerülne benne a relatív páratartalom fogalma.

A kintről befújt és felmelegített (mégha csak -10-ről +5-re melegített akkor is) levegő relatív páratartalma jelentősen csökken, tehát több vizet képes felvenni. Így annak ellenére, hogy nekünk humadoidoknak még nem kielégítő a bekapcsolás után befújt a kintinél melegebb, de még hideg levegő, a párát le fogja vinni. Tehát ha fűtéssel indítod, előbb lesz párátlan, a bemelegedés sebessége viszont csak parányit lassul, mert a hőt akkor is leadja a motor, csak nem az utastérbe, hanem a környezetbe.

eßemfaßom meg áll 2013.11.23. 11:21:09

@toce: "a relatív páratartalom fogalma"

ez a lényeg és ezzel sokan nincsenek tisztában. A páratartalom hőmérsékletfőggő, egy -10fokon 100%-os páratartalmú levegö bekerülve egy +10fokosan a beltérbe simán lesz 30%-os csontszárat levegő

SummerW124 2013.11.23. 11:55:10

Sziasztok, nekem személy szerint az a véleményem, hogy:
Egy öreg 21éves W124-es Mercimmel élem én ezt át nap-mint nap. Az autó 2000-res szivó diesel, feltuningolt adagolóval ;-) nagyon megy :) , de most nem ez a lényeg, hanem hogy automata klímás a kicsike és én hogyha véletlenül nem a garázsban alszik akkor reggel indításkor, tökmindegy milyen hideg van, hátsó ablak fűtés be és első párlátlanítás be, majd fűtés maxra, míg elszívok egy cigit megiszom a kávém hozzá és kinyitom a kapu, se pára se jég az ablakon. sosem jégkaparozók, karcolja össze a halál az üveget. inkább veszek lidliben 500ft ért jégoldó spray-t. ennyi. nekem a 2000res disel kb 5km -en üzem meleg (új a termosztát benne....) az ujabb cdi és hdi valóban lassan melegszik, sőt a jobb autóknál állófütés is van amivel a motort is füthetjük reggel menet közben főleg városi autókázásnál.

Vegyek W124-es automata klímás mercit és nem lesz pára gondotok ;-)

Pepejoe 2013.11.23. 12:20:41

@Nand:
Ebből kiindulva anyám is rossz hővezető mert ha a fejéhez hozzányomja a hajsütővasat, akkor ugyan megégeti, de a lábujja, sőt továbbmegyek: a fülcimpája is ugyanolyan hőmérsékletű marad mint azelőtt. :)
Rövidre zárva: az üveg ROSSZ hővezető és ennek egyszerű fizikai okai vannak.

Pepejoe 2013.11.23. 12:22:14

@gigabursch:
Végre valaki megértette és odafigyelt az áltiban. :)

Pepejoe 2013.11.23. 12:27:25

@Schütii:

Persze! :)
Megint csak anyámat tudom felhozni példának. Rosszabb hővezető mint az üveg. Amúgy a lényeg nem abban van, hogy az adott felület, (a témánkban: üveg) hideg-e abban a pillanatban, amikor az eset, azaz a párásodás történik. Persze, hideg. Lassan is melegszik fel.
Ha meleg, lassan is hűl le. (Mindkettőt tudja)
Miért...? :O
MERT ROSSZ HŐVEZETŐ. Pont.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 12:38:49

@Pepejoe: Áh, nem érdemes erre hivatkozni. Alapvető fizikai, kémiai ismeretei hiányoznak az emberek jó részének. És ha emlékezteted rá, hogy ezt már tanulta, akkor csúnyán néz.

=tatrafan 2013.11.23. 15:31:56

Nagy okosság hideg levegővel fújni a párát, még később lett volna tiszta az ablak, ha a ventilátort se kapcsolod be.

=tatrafan 2013.11.23. 15:38:14

Továbbá a FIAT(FordSuzuki) kisdízele fapad, a Rönókban legalább van elektromos rásegítés +5 fok alatt, úgyhogy az 1.5 dci ilyenkor is meleget fúj be, a hűtővíztől függetlenül.

=tatrafan 2013.11.23. 19:20:59

@novothauto: szerintem a gyártó nem tette a termosztát kapcsolási körén kívül a fűtéskört

=tatrafan 2013.11.23. 19:29:12

@karlmann: Elektromos kiegészítő fűtés volt bennük. Alap.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.24. 00:40:36

A szerző ezt a sok baromságot saját maga gondolta ki egyedül, vagy más hülyék is segítettek neki?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.24. 19:36:32

@TurboRudi:
Szóval te vagy az a tahó, aki menet közben kidobál mindenfélét az autóból.

És erre még büszke is vagy.

Hadd gratuláljak!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.25. 09:47:21

@ColT: ja amúgy az alap, igen, az ablaktörlő nyáron is tud kuka lenni. 3 szett ablaktörlő elfogy 1 év alatt, a G Astrán 4 év után cseréltem a gyárit, mert már kicsit csíkozott. A Fiestán az Astra csíkjairól csak álmodok :) megoldás lenne az az új típusú ablaktörlő, ami egybe van öntve? az jobb?

11880 (törölt) 2013.11.28. 12:16:44

@malenykij polgar: Dehogyis.
www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/scheibenwischer/
Raadasul fillerre ugyanannyiba kerul, mint egy minosegi hagyomanyos lapat.
süti beállítások módosítása