HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Műsor a szakmaiság jegyében

2013.11.28. 16:18 Tcomment

Címkék: égéstér

Lényegre törő, precíz és nagyon japán. Harákolás, egérfogás és az ember, aki nem hisz a hidrogéncellás autókban.
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr815665860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guszti 2013.11.28. 16:59:19

Nagyapám egy deszkát rakott egy hordó szélére, pont az egyensúlyi helyzet határáig belógatva, kis darab szalonnával a végén, egér besétál és deszkával együtt a hordó fenekén találja magát. Sztem működik diszperzites vödörrel is, csak ne legyen hosszabb a léc mint ami fekve elfér a vödör fenekén.

László Gaál 2013.11.28. 17:23:00

Hello!

Lehet, hogy nálam van a hiba, de az iTunes letöltési hibát ír ki a podcast-nál.
Másnak is van hasonló problémája?
Üdv

dezintegra 2013.11.28. 20:04:55

Általában vacsora közben hallgatom, kösz :)

Rocko- 2013.11.28. 20:54:37

hmm, Winkler milyen humánus egérfogás terén. már ha élhetek ezzel a képzavarral.
jár a pont érte!

1kutya 2013.11.28. 21:22:57

@Rocko-: humánus akkor lenne, ha venne egy macskát! mármint a macsek szemszögéből:)))

kayaibrahim 2013.11.28. 22:44:05

Üzemanyagcellához: NH3 azaz ammónia lesz az inkább, mint sima nitrogén. Olyan legalább elméletben van.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.28. 23:19:43

percekig rudnak beszelgetni olyanrol amirol bevalottan halvany lila gozuk nincs :D

@Rocko-: a wc temanal figyeltem, de azt hiszem en errol sokkal de sokkal tobbet tudok ;)

kb ket hete beszelgettem egy benzinfeju fizikussal ( Stanfordon SLAC National Accelerator Laboratory, olyasmi mint a CERN europaban ) szerinte nincs alternativa a benzin mellett. Par eve foglalkoztak a dologgal, szamitgattak maguk oromere ezt azt, az elerheto legkisebb co2 footpath titka: egy egyszeru benzinmeghajtasu auto a titok. Eroltettem a dolgot( fuel cell, e-autok, hidrogen-nitrogen-biogaz mindent ) de biztositott: ha az egesz kornyezetterhelest vesszuk alapul, mindent beleszamolunk: NINCS altertaniva. Benzint belsoegesu motorba - az a legtisztabb, ha mindent osszevetsz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.28. 23:21:03

@László Gaál: iTunes remekul leszedi egy perc alatt, mint mindig.

Kron 2013.11.28. 23:21:42

gyári autós navi: szerencsére egyre több gyártónál jelenik meg az igo, mint gyári navi. japán belpiacosoknál már vagy 2 éve, a vw orosz és amerikai piacra szállított autóinak nagy részében jelenleg is az van, és 2014-es modellévtől a kia-kban is az lesz. és az igo, azért már nem olyan rossz...

én is szívesen fizetnék (emberi mértékű) felárat, ha a szélvédőre ragasztott 4-5"-os navim a gyári 7"-10"-os kijelzőre költözne és nem hasznos kilátóteret venne el az autóban. meg örülnék, ha nem lógna mellette a töltő kábel. és az is jó ám, ha ki-beszálláskor nem kel le-fel szerelgetni, mert nálunk elég hamar el tud párologni egy magára hagyott autóból. szóval, egy jó(!) gyári navinak igen is van létjogosultsága.

Rocko- 2013.11.28. 23:22:34

@visszakettopadlogaz: hát nem túl dicső dolog, de bezony eszembe jutottál a wc-s téma közben. :))))

LPG-t, CNG-t feldobtad az úrnak?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.28. 23:54:15

@Rocko-: persze, "kepben vannak". Amugy politika az egesz, ez nem titok. A jozan donteseknek ekkora bizniszben nincs helyuk.

ja es a wckhez kis adalek, nem hagyhatom ki:

www.tofugu.com/2013/07/22/why-japanese-toilets-are-failing-in-america/

itt mindenki tervezhet sajat wc papirt

www.justtoiletpaper.com/customnew.shtml

amugy a top 5 wc 2013ban

TOTO CTS744SG-01 Drake

American Standard 2034.014.020

American Standard 2886.216.020

TOTO MS964214CEFG-01 Eco Soiree

KOHLER K-3609-0 Cimarron

dual flush kategoriaban pedig a The TOTO MS604114CEFG-01 Ultramax II volt a legjobb 2013ban, az usaban.

a TOTO csinal kozepkategoriast is, a Skirt Styleban egesz jo budik vannak toluk, es itt jon a wc-bidek RRje, a mellekhelyisegek Bentleyje, a TOTO Neorest 500! ( pedig vannak dragabbak is ) az enyem meg nem wifis, sajnos :(

Matenak · http://csipszerelde.hu 2013.11.29. 07:00:04

Manapság úgyis egyre inkább dívik a bringázás a Totalcarban is, itt meg kevés a komment, úgyhogy megkockáztatom a pofátlankodást és iderakom, hátha valakit, esetleg valakinek a valakijét, netán annak közeli ismerősének a távoli rokonát érdekelné ezen olaszországban gyártott vascsőhálózat eladása, téli projectnek, vagy akár azonnal használatra.

sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekparalkatresz/kerekparvaz/bianchi_columbus_cromor_vaz_elado_1832440100.html

Üdv,
Máté

petofi sándor 2013.11.29. 10:00:56

sziasztok. valaki irja mar le nekem ,hogy hogy kell letolteni a részeket. mintha egy 6 éves lennek. kedves jarics, nem ment))) ertemén hogy gozgép csak azt nem hogy mitol megy))

Jarics 2013.11.29. 10:52:07

@petofi sándor: milyen böngészőt használsz?

petofi sándor 2013.11.29. 11:15:26

hát egy ilyen zold nagyító a jele. meg van még egy torch nevi de az állandóan osszeomlik

petofi sándor 2013.11.29. 11:16:59

usb re mentenem le a részeket mivel epp egy 4.000 km es utra megyek vasárnap.

madbalee 2013.11.29. 11:51:04

no Shadowbull, no party.

KNa 2013.11.29. 12:07:35

Szevasztok!

A japán kendácsoló újságból pár scannelt cikket nem dobnátok fel? Nagyon kíváncsi lennék rá! Vagy legalább pár fotót!:)

szabi1983 2013.11.29. 12:12:37

Kössz a műsort. Én a navigációs témában ellentmondanék. Öreg(2002-es) BMW navigációt használok és soha nincs gond vele. Egyszerűen és intuitiven működik. Valahogy nem hiányzik a modernebb egér és az érintőképernyő. Soha nem veszti el a jelet és nem akar folytonosan ujratervezni. Így tökéletes. Volt már drágább és olcsóbb ablakra cuppantható navim és telefonos is de a gyári bmw navit meg fogom venni következőben is mert bármennyibe is kerüljön megéri.

Béza Dániel 2013.11.29. 12:29:38

@visszakettopadlogaz: Nyilván az usa jelenlegi energia infrastruktúrájára számolták, nem mondjuk norvégiára, izlandra, dániára, franciaországra... Simán lehet hoigy az usában jelenleg tényleg az a legjobb megoldás, és még sok más helyen, máshol viszont biztos hogy nem. Norvégiában ahol a villany 90 százaléka megújulóból jön, egy villany vagy hidrogén üzemanyagcellás kocsinak kisebb a károsanyag kibocsátása, ha mindent beleszámolsz akkor is.

Nincs univerzális megoldás. Van ahol a villanyautó lesz a legjobb, van ahol a hidrogénes, van ahol a bioüzemanyag, és lesz ahol 30 év mulva is benzinmotort fognak használni.

11880 (törölt) 2013.11.29. 12:31:38

@szabi1983: Ezt hiaba magyarazod olyanoknak, akiknek meg sosem volt ilyen rendszeruk, legfeljebb par oraig tekergettek maset, es ebbol vonnak le kovetkezteteseket.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.29. 16:43:34

@Béza Dániel: mostanaban mindenki az 5millios Norvegiaval peldalozik, hat az nem egy nagy piac. Az usaban az elektromos halozat kb 50 eves lemaradasban van, van olyan transformatorhaz Michiganben ami 1930bol (!!!) valo. Egy szakember azt mondta nemregen hogy csodalkozik mitol van aramellatas. Ne felejtsuk el azt sem hogy az USA nem szorul mar gaz es olajimportra.... Mondjuk a nagy usa gyartok nem is torik magukat alternativ hajtason. A ford nak vannak hybrid modelljei de allitolag az valami japan cucc. A chevynek is van de az ilyen kavedaralo nagysagu villanymotor. Komoly nincs senkinek. Ja meg van a Tesla, az egyenlore a piacon lathatatlan.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.29. 16:45:26

@Béza Dániel:
1. Volkswagen Golf 6239
2. Toyota Auris 3982
3. Mazda CX-5 3950
4. Nissan Leaf 3755
5. Toyota Yaris 3656

2013ban eladott auto Norvegiaban eddig - top5.

hat ennyi autot Orange countyban adnak el, havonta.

Béza Dániel 2013.11.29. 18:21:04

Norvégia a legkézenfekvőbb, mert náluk már a jelenben is többségben vannak a megújulók, tehát ott már nem sci-fi, nem naív álmodozás a. dolog, és ott nem lehet belekötni, hogy jó-jó villannyal meg az autó, de az áram meg szénerőműből hön. De én más példát is mondtam, franciaországban az áram nagy részét atomerőművek adják, vagy említhetem magyarországot, ahol az áram felét paks termeli, és ha minden jól megy lesz mégegy blokk. Dániában már öt éve is 25 százaléka a villanynak szélerőművekből jött, németországban a kiépített napenergia kapacitás már most a szükséglet felét fedezi egy nyári napon. És ott van kína, ahol mst még a szén dominál, de ezerrel fejlesztik a megújulókat. Tíz év alatt a világ legnagyobb napelem és szélturbina gyártójává váltak, és ma már a lista vezetők szélenergia felhasználásban, egyedül több energiát termelnek szélerőművekkel, mint a tizes toplista utánuk kóvetkező 9 helyezettje összesen.

Szóval norvégián kívül is lesz létjogosultsága az alternatív hajtásoknak. Sőtt egymást erősítő folyamat lesz pl az fc kocsik és a szél és napenergia felhasználás terjedése. Ma ugyans az a legnagyobb gond, hogy ez a két erőmű fajta, nem folyamatosan és előre kisámíthatóan termel, és nem tudunk nagy mennyiségű áramot tárolni. A hálőzatba viszont mindig pont annyi áramot kell betáplálni, mint az aktuális fogyasztás. Tovább ront a helyzeten, hogy a hagyományos erőműveket nem lehet csak úgy ki be kapcsolgatni, ezért van hogy a szélerőmű épp termelhetné az áramot, de csak üresben forognak a turbinák, vagy épp állnak, mert a hálózat nem tudja fogadni a hirtelen jött áram mennyiséget. Erre lesz pl nagyon jó a hidrogén cellás autók elterjedése, mert a hidrogén termelő állomások felszippanthatják a fölös energiát, amit aztán bele lehet tankolni a kocsiba. És ez nem valami távoli sci-fi, ez ma is létezik, még az usában is. Sőtt Hidrogén földgázból is elő lehet állítani egyszerűen, ilyen hidrogén teformeres kút is van az usában, simán rá van kötve a gázvezetékre, és mint te is írtad, a pala gáznak köszönhetően lesz gáz bőven amerikában.

De mint korábban is írtam nincs univerzális megoldás, 30 év múlva sem fog mindenki fc, vagy elektromos kocsival járni, a benzinmotor még sokáig itt lesz velünk.

Béza Dániel 2013.11.29. 19:05:29

@visszakettopadlogaz: Gyorsan telepíthető elektromos hidrogén kút: youtu.be/kjGaNGhz1pE

Szélerőművel kombinált hidrogén kút usában: youtu.be/hsjO4qsTBbE

szintén usa: youtu.be/pK4P9z1sAjA

Még mindig us, csővezeléken táplált hidrogén kút: youtu.be/T_BBBzcpyJk

Béza Dániel 2013.11.29. 19:06:26

@visszakettopadlogaz:

földgáz vezetékre kötött hidrogén reformeres kút, szintén amerikából, hogy ne a kis norvégiával példálózzunk: youtu.be/A_M8dXT1JVQ

és egy kút berlinből: youtu.be/dgmPNhWnucM

de ezek csak példák, a lényeg hogy nem olyan rettenetesen nagy dolog ez mint ahogy azt sokan gondolják, a technológia adott, szinte bárhol lehet hidrogén kutat létesíteni.

11880 (törölt) 2013.11.29. 19:42:42

@Béza Dániel: Benzinkut telepitese: kempingszek + marmonkanna. Semmifele infrastrukturara nincs hozza szukseg, kb. a sztyeppe kozepen is megoldhato.
A telepitesi es uzemeltetesi koltsegei koszono viszonyban sincsenek egy hidrogen vagy elektromos toltoallomaseval. Ez a baj.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.29. 19:56:57

@Béza Dániel:

Prof. Dr. Aszodi Attila (egyetemi tanar igazgato, BME Nukleáris Technikai Int.,) emlitette egy hatterbeszelgetesben nemregen hogy Nemetorszagban vannak olyan napi idoszakok mikor a haztartasok "termelik fel" a halozatot, koszonhetoen annak a 20-25MW kapacitasnak amit a haztartasok termelnek. ( Paks 1670MW total )

Igazad van, amit leirtal csak egyeterteni tudok, de en mas szeletebol latom a dolgokat: egy olyan gazdasagnak ami nem szorul ra energia importra es sajat gazdasagan BELUL tud alacsony co2 labnyomot hagyo gepjarmuveket kesziteni az ertheto hogy nem erolkodik mas iranyba - foleg ha a szamitasok ( amik nagy vonaluak, kozel sem pontossak es inkabb csak mint strategiai elvekre hasznalhatoak ) mast mutatnak.

Amugy egy orara lakok SanFranciscotol, napelem van a hazamon is es ha a varosba megyek akkor 20percig szelmalmok mellet autozok, itt sem hulyek es ami "ingyen" van "ingyen van", de azt el is kell jutattni a fogyasztohoz nagy mertekben. A benzin/gazolaj meg minidg egyszerubb es az egy MEGLEVO, LETEZO infrastuktura.

hazi akarmilyen eromu: azt is elo kell allitani, annak is van c02 kibocsajtasa amig legyartjak.

Benzin. Egyszeru, VAN, megoldott. Minden mas dragabb.

( ez tenyleg nem ide tartozik: ugy hallom az oroszok folynanak bele a paksi bovitesbe... az hogy egyaltalan a bovites jo e es hogy jonnek e az oroszok az tisztan politika, nagybetuvel )

Béza Dániel 2013.11.29. 20:13:25

@11880: Ha a puszta közepén akarsz kutat nyitni, akkor valóbban :). De a helyzet az, hogy ahol van benzinkút, ott van infrastruktúra is. Áram és víz mindenképp, és ennyi kell egy hidrogén kúthoz. Na meg hát egy mai benzinkút sem éppen egy kempingszék és marmonkanna, azok se két forintba kerülnek, de mégis van egy csomó, mert üzemanyagot eladni jó biznisz, akár benzin, akár gázolaj, akár villany, akár hidrogén.

Ha megnézed a linkelt videót, azokon a hidrogén kutak többnyire valamelyik olajtársaság meglévő kútjain voltak telepítve

Rocko- 2013.11.29. 21:35:00

@visszakettopadlogaz: az angol-szász mértékegységek közé írjuk fel a 120V-ot. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.29. 22:35:54

@Rocko-: 110V - pont fele a kettohusznak, csak eppen nem 50Hz hanem 40Hz :))) es oruljunk hogy attertek Teslanak hala a valtoaramra egyaltalan!!! :D

Rocko- 2013.11.29. 22:38:48

@visszakettopadlogaz: minnél jobban beleásom magam az USA-ba, annál inkább csodálatos, hogy még létezik.

11880 (törölt) 2013.11.29. 22:42:02

@Béza Dániel: "Na meg hát egy mai benzinkút sem éppen egy kempingszék és marmonkanna, azok se két forintba kerülnek"

Meg egyszer: egy tartalyhoz meg egy pumpahoz kepest az elektromos toltoberendezesek kurva dragak. A szelkerek szinten. Tobbszaz amperes egyenaramot sem fogsz kicsiholni egy mezei 230V 16A aljzatbol, gondolom ez is evidens.
A kempingszek es a marmonkanna ertelemszeruen koltoi tulzas volt, biztam benne, hogy ertelmes felnott embereknek nem kell kirakni a szmajlit.

"Ha megnézed a linkelt videót, azokon a hidrogén kutak többnyire valamelyik olajtársaság meglévő kútjain voltak telepítve"

Akkor meg mirol beszelunk? Mennyire gazdasagos szerinted egy olyan kut, amely meg a sajat telepitesi es uzemeltetesi koltsegeit sem kepes kitermelni es megosztott infrastrukturara szorul?

glinolid 2013.11.30. 07:05:08

@Rocko-: van meg jobb, gringok, a biometanolt, ahelyett, hogy kozvetlenul felhasznalnak, atalakitjak benzinne vagy disel uzemanyagga. Amig van olcso CNG meg benzin, addig naluk nem lesz "zold energia", de abban biztos lehetsz, amint a gazdasagi erdekuk azt kivanja, pillanatok alatt atalnak, majd a megfelelo technologiara.

Shadowbull 2013.11.30. 14:15:13

sikerult vegighallgatni az adast.

Annyit fuznek hozza, hogy ha tehetem en is inkabb gyari navit hasznalok. Nem sok otvarabb dolog van mint a szelvedore ragasztott PNA/okostelefon.

Az meg nem igaz, hogy nem jok a gyari navik, engem konkretan a sajat tulajdonu igo-m tobbszor megszopatott mar, gyari navi meg sohasem.

Szabványok 2013.11.30. 21:07:10

@visszakettopadlogaz: Szerintem igaza volt.
Röhögök, amikor jönnek pl. a hidrogénmaghajtású autóval, hogy kérem nincs CO2 emissziója.
a) Van tucatnyi más szennyezése az előállítás, használata, meggsemmisítése sorrán.
b) A H2-t elég rossz hatásfokkal (<30%) használja fel. A H2-t villannyal állítják elő, amelyet rossz hatásfokkal (~50%) állítanak elő szén égetésével. Ebből visszaszámolva brutális a CO2 emissziója egy H2 autónak.

Az atomerőművet ugye nem szeretjük, a "megújuló" energiaforrások vagy drágák, vagy környezetrombolóak.

Summa-summárum igaza volt az aminak!

Szabványok 2013.11.30. 21:15:20

@visszakettopadlogaz: ???
220V már nincs. Az EU-ban kiátlagolták a kontinens 220V-t és UK 240V-t, ma 230V van mindenhol.
Régen 110volt volt, Törökországban pl. még mindig vannak helyek 110V-tal.
USA-ban és Japánban - tudtommal 120V van és 60Hz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.30. 21:24:55

@Szabványok: a hozzam legkozelebb eso konektorra az van irva:

110V grounded
10A rated

( es MAde In China, de az nem tartozik ide :)

en nem vagyok fizikus, de van abban logika amit allitott ( ez barati korben folytatott beszelgetes volt, tehat nem kell PC nek lenni ) szoval: egyreszt mindenki csak a vegtermeket nezi, az oda vezeto uton ( fejlesztes ami evtizedekik tart, bonyolult gyartas, gyartas kozben letrejott olyan resztermekek amiknek semlegesiteserol halvany lila goze nincs senkinek ) mindenki elfelejtkezik,

masreszt: Sok autogyar leallit olyan projekteket amikrol bebizonyosodik hogy nemhogy nem zoldebb, hanem egyszeruen erossen szennyezo es nem eri meg.

A Tesla szep, a Tesla jo, de ha mindenki olyan autoval akarna jarni akkor nem lenne aramellatas es kb harminc ev mulva egy nagy rakas akkumlatoron ucsorognenk fejvakarva hogy mi lesz es mindenki eloszedne a hatsokertbol a v8 pickupot.

Szabványok 2013.11.30. 21:26:43

@Shadowbull:
Kényelem szempontjából a gyári navi verhetetlen. Együtt adják az autóval, semmit nem kell szerelni, dugni, ellophatatlan, mindig ott van, mindig bekapcsol, mindig kikapcsol. Képernyője az esetek 90%-ban nagyobb, jobb, mint az utólagos naviknak. A kezelése az autóhoz integrált, szerencsére nem mindig érintőképernyős. (Mindenkinak ajánlom, próbálja meg magyar utakon egy okosteló érintőképernyőjén beírni, hogy "Magyarország Balmazújváros Őrkény utca 123"!) Maga a navi is az autóhoz integrált, pl. alagútban felhasználhatja a sebességjelet.
Két hátránya lehet:

* Valakinek jobban tetszik ennek vagy annak a navinak a szoftvere. (Nekem pl. a régi Garminok szoftvere mindennél jobban tetszik, egyesek az igo-ra esküsznek.) Alternatíva lehet ilyen embereknek külön navigáció beépítve és a gyári képernyőre kötve. (Pl. Garmin GVN53)

* Drága. Okostelója ma már legtöbb embernek van, 20-60e-ért használható navik vannak. Ha kivehető a navi, akkor használható nemcsak az autóban, hanem kirándulás, sétán, vitorlázáson, biciklizésen.
Ezzel szemben egy gyári navi százezrek és a térképfrissítés is ritkán ingyenes.

Szabványok 2013.11.30. 21:30:01

@visszakettopadlogaz:
"In the United States[3] and Canada,[4] national standards specify that the nominal voltage at the source should be 120 V and allow a range of 114 to 126 V (RMS) (−5% to +5%). Historically 110, 115 and 117 volts have been used at different times and places in North America. Main power is sometimes spoken of as 110; however, 120 is the nominal voltage."

gyugyó 2013.12.01. 09:48:47

épp reggelizek baszki :)

vancello · http://vancello.hu 2013.12.02. 20:54:04

Igyekeztem hősiesen végighallgatni. 18 percig bírtam. 0/10.

Englander 2013.12.04. 20:13:43

Üdv Urak!

Egy apróságot szeretnék tisztázni. A férfi nemi szerv a here, a nöi a petefészek. Amit a sexshopban valószínüleg meg lehet vásárolni, az punci meg kuki. Azokat párzószerveknek hívják.

toce 2013.12.05. 17:39:02

Gyári navit lehet szélvédőre vetíteni, meg tudhat tőle visszakapcsolni az automata kanyar és/vagy emelekedő előtt, vagy bevilágítani a kereszteződésbe (a kormány forgatása nélkül). Ja és a táblaérzékelő is azzal veti össze az adatokat.

Röviden a navi sokkal inkább az autó része, mint hisszük, és egyre inkább az lesz. (Pl. a villanyautónál azt is megmondja, hazaérsz-e adott töltöttséggel, stb.)

Én egyébként azért sem szeretem a telefont navinak, mert lemerül. Tehát tölteni kell, ahhoz meg dugni. Akkor meg már minek a vezeték nélküli kapcsolat az autó nagyobb képernyőjéhez. Ráadásul ha közben havnak, elmegy a navi...

glezmen 2013.12.10. 20:45:47

a legfontosabbat nem mondtatok: hol lehet kapni ezt az egerfogot?
hiaba guglizok, sehol nincs ilyen :(

dextercapo 2013.12.24. 22:19:16

haromkereku , hatsokerek kormanyzas ami nem stabil 30km felett ? hirtelen egy targonca ugrik be ami meghaladta ezt a tempot : thrust SSC
m.blog.hu/va/vancello/image/11september/Thrust_Nevada.jpg
ennel a temponal nem latszik a villa elol , de ebbol is latszik hogy 30 felett nem stabil :)

Mada21 2014.01.04. 22:57:47

Kicsit jobban visszagondolva, ez az adás volt az utóbbiak közül ami igazán "mély nyomot" hagyott bennem. Szívesen hallgatnék több ilyen jellegű adást :)

Imperial 1969 2014.01.21. 07:06:08

Ugy tunik a Toyota nem viccelt a az uzemanyag cellaval... Ez a Toyota hivatalos Eszak Amerikai oldalarol van.

www.toyota.com/fuelcell/

Imperial 1969 2014.01.21. 07:16:15

Amugy a Nissan Eszak Amerikaban, nem mondanam, hogy unalmas szedanokat arul. Szerintem az Altimanak a Sentranak es a Maximanak is kellemes formaja van...

www.nissanusa.com/
süti beállítások módosítása