HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Túlbonyolították a TSI-t?

2013.12.03. 09:39 Tcomment

Címkék: volkswagen golf tsi autódiagnosztika novoth

A gépjárművek öndiagnosztikája gyakran félrevezeti a szakembereket. Egy hibakód alapján alkatrészt cserélni nagy lutri, mégis jó irányba terelheti a hibafeltárást a vezérlőegységből kinyert információ.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

237 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr325672820

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás? 2015.09.23. 12:07:26

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?   A VW-nek volt és van ezen kívül több s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyiri 2013.12.03. 09:55:05

Érdekes cikk volt ez is. A gondom ezekkel az autókkal hogy én általában 7-8 évesen veszem meg ezeket ;) egyre inkább arra gyúrnak a gyárak hogy ne legyen másodlagos piaca az autóiknak...

Shadowbull 2013.12.03. 09:57:30

Tibi, nem tudod ki gyartja a magneskupplungot? Nincs rairva cegnev?

ikubetyár 2013.12.03. 10:04:38

Éljen a nagy köbcentis szívó!

mt-03 2013.12.03. 10:04:55

en nem ertek az autokhoz, ennelfogva a leirast se nagyon vagom, de korrekt kis cikk volt, nincs benne ontomjenezes es reklam, sztem teljesen jo.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.03. 10:05:04

@Shadowbull: Sajnos már a kidobtuk. Illetve MÉH.

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2013.12.03. 10:05:42

Remek írás! Downsizing, emisszió csökkentés →bonyulult rendszer. Valamit valamiért.

Shadowbull 2013.12.03. 10:08:52

@novothauto: kar.

amugy szokas szerint jo cikk, bar valami nagyobb szopast vartam, ez igy tul egyszeru volt :)

Szelepeket nem kukkantottad meg?

uarempty 2013.12.03. 10:24:29

nah..hát igen.Én nem mondanám azt, h probléma, h bonyolultabb a rendszer..inkább a diagnosztikát is fejleszteni kellene, tehát, úgy legyen felépítve ez az öndiagnosztika rendszer, hogy biztosra lehessen tudni, hogy merre kell keresgélni.Mert ahogy nézem, ez nem fejlődött együtt a motorokkal....a szerelők lobbizhatnának érte, h a gyárak igényesebben,részletesebben megcsinálják.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.03. 10:28:20

@Shadowbull: Úgy emlékszem, abban maradtunk az ügyféllel, hogy egy-két olajcsere múlva szétkapjuk a motort egy szeleptisztításra.

banfwd 2013.12.03. 10:29:55

Nem semmi. Nem gondoltam volna, hogy pont egy vízpumpa a ludas. Mik vannak...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.03. 10:33:38

Tibi, ez az autó nem olyan öreg; már lejárt róla a gari hogy hozzád tolták, vagy behasalt rajta valamelyik büszke PoHu szerviz?

Jamesblond 2013.12.03. 10:34:49

A cikk fasza. Ujra tanultam valamit. Tortenetesen a vizpumpaval hajtott kompresszorrol amit magneskuplung zar- illetve old...
Es meg nem beszeltunk a talicskanyi szenzorrol, jelfeldolgozorol, chiprol, relerol, csatlakozorol ami van ebben a lofasz 1.4-es motorban...
Nem ertem. Ha a 2. akar 3. felhasznalonal mar csak automento rakomany lesz a "termek" (mert nem auto az biztos) akkor nem fog kelleni a hasznalt piacon. Ha meg nem kell, az elso tulaj se tudja majd eladni, akkor meg minek venne megint 1 ujat?
Meg az emisszio...
Ha szart arulnak, olyan emberek is regebbi autokkal fognak jarni, akik megtehetnek hogy ujjal jarjanak!

Palex 2013.12.03. 10:37:27

Tehát, ha elromlik a vízpumpa, túlbonyolított a motor...?
Astrákon mindig besz@rik a vízpumpa. Még a régi G-ken is, meg a H-kon is.
Akkor ezek mind túlbonyolítottak?

Jamesblond 2013.12.03. 10:45:22

Tobb ismerosom is van, akik hozzak a 124-es Mercit, meg a hasonlo par szazezer Ft-os regi orokmozgokat gumizni, valaki orvos tele zsevel, valakinek 22 kamionja van, valaki 50 millas kombajnt rohaszt az eg alatt es valahol ezeknel az embereknel 1990 meg 2000 kozott van az autogyartas.
Az oregedo vassal hordjak a haverjaikat a szervizbe a par eves autoikert amiket sokszor at is hurcolnak masik szervizbe, mert nem tudjak mi van vele. Van most egy csodadizel, eddig 220 ezer ment ra, de meg nem megy. Az autok bonyolultak, a szervizek nem birjak a lepest tartani a gyarakkal, meg sok minden az autokban olcso silany aru.

We make the world a better place 2013.12.03. 10:45:23

A kipufogógázokkal és a hűtőn át távozó hőt kellene hasznosítani.

Jamesblond 2013.12.03. 10:53:40

Ebben az autoban nem a vizpumpa ment ki. Hanem a magneskuplung. Aminek egyik fele a vizpumpan van, a masik meg a kompresszoron. Tehat egy csokorba van szerelve a vizpumpa, a kuplung meg a kompresszor. Igy a gyar gondolom sporolt egy szijat amivel jobb helyen a kompresszort hajtjak. Cserebe egy forro alkatreszhez kell kuplungolniuk...

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.03. 11:04:57

@Palex: Nem igazán értetted a cikket, ha egyáltalán elolvastad. Ezen a vízpumpán van egy mágneskuplung, ami a kompresszort hajtja. Na az romlott el. De csak a vízpumpával meg szíjtárcsával együtt lehet cserélni, aminek az ára 50-90e. Na azért az nem Astra, ahol a sima vízpumpa 6-7e. Meg az amúgy is a gyengébb példa, 316i BMW-n 160e km nél volt először vízpumpa cserélve, akkor is azért, mert volt már egy kis hangja, de nem folyt.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.03. 11:06:36

@akos696: Bocs 175e km-nél, amikor a gyári első tárcsák is és a második betétgarnitúra még 50%-os volt. :)

Schütii 2013.12.03. 11:07:54

Az egész autóipar túl van már bonyolítva. Az autó már nem közlekedési eszköz, hanem státuszszimbólum. Lassan már mindegyik, nem csak a "drágák". A VW(népautó)-től nem is lehet olyat venni amelyiknek nem turbós a motorja meg nem közvetlen befecskendezésés. Azért ez nonszesz. De nyilván ezt igényli a nép, hisz mint tudjuk a gyártó olyat gyárt amire igény van és véletlenül se fordítva.
Kezdem érteni az amerikai autógyártást...

jk88 2013.12.03. 11:09:11

Leírás alapján tök logikus a motor működése, de a megvalósítás tipikusan (nyugat)németes, mint a géppisztolyaik és tankjaik voltak anno. Azok is marha jók voltak, csak hozzá ne kelljen nyúlni, mert akkor az lesz a vége, hogy körülzárnak sztálingrádnál.:D

Palex 2013.12.03. 11:16:38

@akos696: Annál picit többe kerül a vízpumpa, és H Astrán már 2x kellett cserélni 192ekm alatt. Ja és majdnem megfőtt a motor, mert nem jelezte semmi, csak véletlenül meghallottam, hogy bekapcsolt a ventilátor, miközben lassan csorogtam, és le volt húzva az ablak. Ha pályán történik, tuti megfő a motor...

G Astrán is 110e körül lehalt.

Értem én, hogy ez valamivel többe kerül, de megesik az ilyen úgy néz ki máshol is.

mtk001 2013.12.03. 11:17:00

Klassz a cikk !
Egy ilyen alkatrész tönkremegy és a fogyasztásban hozott megtakarítás már el is veszett.

Peetee 2013.12.03. 11:17:09

Sziasztok,

Hol lehet fellelni ezt a szakembert?
Van egy 1.2 16V Renault Clio II.
Fojtószelep-helyzetérzékelő hibát dobál teljesen rendszertelenül, van, hogy 3hétig (~2000km) hibátlan, aztán 2napont megkergül.
(Elektronikus a gázpedál és a fojtószelep-vezérlés)

2x szétszedtük kitakarítottuk, az összes csatlakozóval együtt, nem segített.
Kicseréltük a fojtószelepházat kompletten, ez sem oldotta meg a problémát.
Először mindig párás, esős időben jött el a hiba, de szombaton száraz napsütéses időben, teljesen üzemmeleg motorral produkálta.

Ma reggel erős fagyban ismét, de ~5perc üresben (melegre)járatás után leállítás-újraindítást követően már nem!

Teljesen tanácstalan vagyok; lenne bárkinek ötlete, vagy tudnátok ajánlani egy szakembert?
köszönöm előre is!

fuckleberry hinn 2013.12.03. 11:44:29

@akos696: Erre a "mindentmindennelegybeépítünkosztnyasgem" című vonulatra hozhatna a t. EU valami jogszabályt, ha már az uborka görbületét tudják szabályozni.
Nem csak az autók vonatkozásában- lásd: mosógépdobbal egybeöntött csapágy

11880 (törölt) 2013.12.03. 12:06:50

@uarempty: Tehat bonyolitsak es dragitsak tovabb az alkatreszeket azzal, hogy plusz szenzorokat tesznek mindenhova? Nagy otlet :)

A kozhiedelemmel ellentetben a diagnosztikai rendszer nem egy varazsgomb, amibe belenezel es megmondja, mi baja az autonak. Az egy egyszeru szerszam, mint a kalapacs vagy a csavarkulcs. Gondolkodni neked kell(ene).

vizsla_barat 2013.12.03. 12:10:12

Egy dolgot el kellene erni. A gyartok a tipusengedelyhez leadjak a p-code listat es a fid matrixot is. Ez sajna megragad epa carb stb sxinten. Ipari titok. De a diagnoszikat igen megkonnyitene. Tibinek javaslom inca beszerzeset nameg a2l es hex fileok tanulmanyozasat.

vizsla_barat 2013.12.03. 12:13:34

Meg valami. A mai modern autokban szamtalan matematikai modell fut. Egyszeruen keptelenseg annyi szenzort rakni hogy az OBDII-t csak szenzorosan teljesitse. Ezen modellek pontossaga mar 0km-tol eleg khmkhm. Aztan mesz az autoval 100e km-t.

11880 (törölt) 2013.12.03. 12:25:06

@vizsla_barat: Tul sokra nem mesz vele, mert a standard OBD csak egy reszhalmaza a vezerlok diagnosztikai kepessegeinek. A gyari rendszer az egyetlen, ami az osszes DTCt interpretalni tudja es a szabvanyon kivuli tarolokat is ki tudja olvasni. A kivezerlesekrol nem beszelve.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.03. 12:25:34

@Palex: Igaz, 10 körül már tudok adni normálisat hozzá. Amúgy a vízpumpa kopó alkatrész, általában megelőző jelleggel legkésőbb 100e km-nél akkor is ki kellene cserélni, ha nincs baja. Ezt a vezérműszíjas autóknál általában megteszik (nem mindig), de a láncos motoroknál elfeledkeznek róla, és csak akkor kapnak észbe, amikor már baj van. A H Astránál különösen rosszul megoldott dolog a vízhőmérő hiánya, mert vízfogyás esetén lassan kezd el melegedni a motor. Az megint más kérdés, hogy ezekben a motorokban gyárilag is ritkán megy el 100e km-t a vízpumpa, általában 70-80nál kezdődnek a problémák. Van egy z12xe motoros Corsám, annak is szól már a vízpumpája 86e km-nél, sajnos cserélni kell, meg a csattogó vezérműláncot is. :(

uarempty 2013.12.03. 12:28:23

@11880: mivel itt már bonyolultabb szerkezetekről van szó, már említették, h ha nem fogják tudni megcsinálni (vagy csak sokadjára), akkor mennek hamar a kukába, utána pedig senki sem fogja venni ezeket a szarokat.

El lehet ezt játszani, de nem érdemes, az diagnosztika rendszert is fejleszteni kellene, ennyiről lenne szó.Persze, el lehet barkóbázni rajta, jó szorakozás.

11880 (törölt) 2013.12.03. 12:34:34

@uarempty: Aruld mar el, hogyan szeretned fejleszteni a diagnosztikai rendszert plusz szenzorok (=az alkatreszek dragitasa es bonyolitasa) nelkul.

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2013.12.03. 12:50:04

Nem lehet csak közvetlen befecskendezős motorokat kapni....
Igen. Mert környezettudatosnak kell lenni. EU normák vannak, azért, hogy kevesebbszer kelljen korlátozni a város forgalmát szmog miatt, meg azért, hogy a fiaink, meg az unokáink is élvezhessék majd az életet. Fenntarthatóság: a régi kocsik darabszámát nem lehetett már tovább növelni, ezekét meg igen. A közvetlen befecskendezés javítja a gyújtás és az égést, még a teljesítményt is.
Persze kell néhány flikk-flakk a motortérbe, mire minden üzemállapothoz megfelelő lesz a vezérlés. Ha meg nem lenne kompresszor, akkor sírnánk turbólyuk miatt.
Valamelyik előttem szólóval értek egyet, hogy igenis lője be egy alkatrészre a diagnosztika a hibát. Ha jól olvastam, akkor ezt a Golf simán hozta. Tibi persze még rámért néhány dologra, hogy tényleg és valóban-e (van ilyen szó?) Amúgy most volt dolgom egy 1.8 TSI motoros SuperB-vel. Alig zajos motor, a szerviz pedig azt mondta: nettó 6 kilo, dugattyúktól a hengerfejig...

becseit 2013.12.03. 12:50:25

Túlnépesedés van; valamivel irtani kell a parasztot -lehetőleg úgy, hogy azért pár millát költsön az életben maradására.
És ezzel mindenki jól jár; növekvő GDP (járműipar/egészségügy/gyógyszeripar), kordában tartott népesség, stb.

gigabursch 2013.12.03. 12:51:29

@becseit:
Ne ebből még lesznek hitviták...
Ójeeeee...

Kiváncsi lennék az új szívós Skályáktív Mazda motor hasonló vizsgálatára.
Csak a rend kedvéért.

Zsótti28 2013.12.03. 12:54:47

németek hadiiparát hozta vki példának..
én is így látom, akkor is nagyrészt a túl'igényes' (helyesebben karbantartásra igényes)technikai arzenáljuknak köszönhették a buktát, amit ráadásul baromi nagy élőmunkával állítottak elő(ma kb ár/érték arány). tehát (sztük) kiválót gyártottak, de ugyanannyi munkával kevesebb darabban, mint mások(usa, szovjet), ráadásul 'terepen' megbízhatatlan darabokat.
ma is hasonló a habitusuk.
egy usa autó lehet, h nem 'ikényes' tapintásra, de többet fut hiba nélkül!
pláne egy japán.
nincs új a nap alatt. :)

Shadowbull 2013.12.03. 12:57:26

@Zsótti28: mielott beleeled magad a parhuzamba: a nemetek a haborut nem a technika miatt vesztettek el, hanem az eroforrasok miatt. Egyszeruen alulmaradtak egy anyaghaboruban.

Zsótti28 2013.12.03. 12:59:53

a legcsúnyább az egészben, hegy ezeknek a kisköbcenti+feltötlés motoroknak 'terepen' nincs értelme, kb ugyanannyit fogyasztanak, mint egy nagyobb szívó, egyedül az EU kérdéses mérési ciklusa kényszeríti ki...
vagy vannak, akik szerint az EU gyártók(főleg vw) kényszerítették ki EU ciklust, hogy a világgyártóknak a világ többi pontjára gyártott autóik itt európában ne feleljenek meg...piacvédő mechanizmus.
bárki is idézte elő, maga a mérési ciklus életszerűtlen, az erre fejlesztett feltöltősök pedig nem 15 évre készültek..

Zsótti28 2013.12.03. 13:01:38

@Shadowbull:
erre írtam:
ugyanannyi munkával/erőforrásból kevesebbet gyártottak!
ha más szisztémával(usa/szovjet tömegtermelés)állnak elő, akkor ugyanannyi erőforrás mellett is több haderejük lett volna.

Shadowbull 2013.12.03. 13:02:09

@Zsótti28: "vagy vannak, akik szerint az EU gyártók(főleg vw) kényszerítették ki EU ciklust, hogy a világgyártóknak a világ többi pontjára gyártott autóik itt európában ne feleljenek meg...piacvédő mechanizmus."

LOL.

becseit 2013.12.03. 13:02:38

@Shadowbull: A drog is szerepet játszott?

Jamesblond 2013.12.03. 13:09:46

Most lelegzet visszafojtva varom a Ford 125 lovas ezres 3 hengeres motor futasteljesitmenyet a valo vilagban. Az olajban furdo szijait amikor meglattam, kilotyogott a Borsodi :D

Blindmouse 2013.12.03. 13:12:47

Ez a cikk is megerősített abban hogy ameddig az életben, autó van a seggem alatt, maradjak az 1985-2000 közti évjárattartományban. :D

Shadowbull 2013.12.03. 13:15:07

@Jamesblond: nyilvan te egy pillantasra fel tudod merni, hogy az olajban futo szij az egyszeruen nem mukodhet es kesz. Mindenki mas hulye.

Palcsikov 2013.12.03. 13:23:31

Volt egy ilyen autóm 3 évig, ugyanilyen motorral. Még az az előnye is meg van, hogy piszkosul jó ezzel a motorral autózni.
És valóban normálisan fogyaszt. Zömében városban nekem 8.5 l-t evett. Előtte a 105 lovas Golf IV-em is ennyit evett, csak SOKKAL fikább motorral.
Sajnos nem egyszerű a rendszer, nekem pl. 30e km-nél két dugattyúm elrepedt, a hibás szoftver miatt. De a fejlődés nem áll meg.

Jamesblond 2013.12.03. 13:24:45

@Shadowbull: Lattam mar millioszor pici femdarabokat a teknoben... Csapagyfem, sorja, a kopasbol szarmazo femreszelek, femforgacs. Egy motor bizony kopik es a hianyzo anyagmennyiseg nem parolog el. A Ford olajpumpajat hajto szija pedig furdik, tehat nem a szuro utani korben van. A szij meg attol hogy olajallo, meg nem fogja szeretni a femreszeleket. Es nem mondtam hogy nem mukodhet, de az olajpumpat eddig lanccal vagy fem fogaskerekekkel hajtottak. Persze a fem fogaskerek dragabb mint a szij...

Jamesblond 2013.12.03. 13:28:19

@Blindmouse: Ja! Az a durva, ha nincs penze az embernek garis autora (bar ez a gari dolog is mindig akadalyokba utkozik) jobban jarhat egy jobb fajta hasznalttal 15 evvel ezelottrol. Joval kisebb a brutal szopas eselye...

Shadowbull 2013.12.03. 13:28:31

@Jamesblond: pont a szij viseli el jobban ezeket a szennyezodeseket.

A szij konnyebb, csendesebb, es kevesebb energiat zabal fel mint a lanc. Raadasul gyakorlatilag nem nyulik, ellenben a lanccal. A ford motorjaban pont a vezermuszij lesz az, ami meg mindig olyan lesz mint ujkoraban, amikor a tobbi alkatresz mar reg beadta a kulcsot.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.03. 13:36:34

@Jamesblond: 200-250ekm-t mond rá a Ford. Kisautóba való, ennek ennyi elég. Persze lesz majd Focusban meg Mondeóban is ha eleget fizetsz :)

becseit 2013.12.03. 13:38:33

@Shadowbull: Egy hagyományos motor konstrukciót figyelembe véve, milyen előnye származik egy bordásszíjnak abból, ha olajban fut -ha azt az apró részletet elhanyagoljuk, hogy fokozottan hő- és olajállónak is kell lennie. (mivel üzemmeleg kenőolajban fut)

Csak mert nem értem. Jelenlegi ismereteim szerint a mai kisköbcentis turbó motorok vezérlését közel százezrenként -a számszerűségen ne vitatkozzunk- szét kell kapni.
Józan paraszt ésszel, te nem cseréltetnéd ezzel a munkafolyamattal együtt a vezérműszíjat is? Mert én igen.

Nos, közel ennyi futásteljesítményt a mostaniak is kibírnak.

Jamesblond 2013.12.03. 13:41:29

@Shadowbull: A szij is nyulik, kopik. Kulonben miert kattannanak ki agyig a szijfeszitok az autokban? Es a szij legnagyobb ellensege a kosz. Megeszi, megragja, elgyotri a szijat...
A motorkerekparokon is van mar reg ota szij, mindig a legvaratlanabb szitukban adjak fel a harcot egy jo nagy csattanassal.
Meg mennyi energiat zabal egy lanc? Nem szamot tevo... Az ara a szamot tevo. Olcsositas van a gyarakban. Lehet a szij elozo eleteben uditos palack volt.
De majd meglatjuk milyen lesz ez a motor. Nem beszelve az olajba viz is kerulhet. Ami telen tombbe megfagyhat. Ugy leuti a szijat a jeg mint a sicc...

Jamesblond 2013.12.03. 13:44:00

@Make Valamit: Hat ez az :) 200 - 250... De ha csak a fele igaz az nagyon keves 4.5 millaert :D
A futamido vegeig lehet ki se birja nalunk :D :D

becseit 2013.12.03. 13:48:59

@Shadowbull: (A szíj is nyúlik valamennyit.)

Régebbi konstrukciójú autókban a vízpumpa helyzetével lehetett beállítani a szíj feszességet. Szíj cserénél az új szíj szinte peng a motoron, majd akár pár száz km megtétele után felveszi a gyártó által előírt (pl.: a leghosszabb szakaszon 90°-ban befordítható) feszességet.

Ezután jött a szíjfeszítők kora -holott semmivel sem lettek tartósabbak ettől a motorok; az átmenetileg túlspanolt szíjú régiekben sem ment ki emiatt a vízpumpa- vezérműtengely- és forgattyústengely- csapágy.
Ellenben az újabb technológiával bevezetett feszítőgörgők már nem minden esetben bírták a fentebb felsorolt, -régebbi konstrukciókhoz tartozó- vezérműszíj által közvetlenül érintett alkatrészek élettartamát.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.03. 13:51:12

@11880: Egész jól kezeli ezeket a Bosch KTS, meg az Autocom. Ezt a mágneskapcsolót is ki tudta vezérelni. Épp ma is volt egy TSI, Bosch látja az égéskimaradás számlálótól kezdve minden kutyafacát. Végülis abban a mélységben, amiben nekem kell, általában elég. Ha meg esetleg valamit programozni kell, begurulok egy márkaszervizbe, megmondom mit kérek konkrétan.

Egyelőre ez működik, hogy mi lesz tíz év múlva, nem tudom.

becseit 2013.12.03. 13:52:22

@Jamesblond: A szíj abban a motortérben a semlegestől jelentősen eltérő vegyi kémhatásoknak is ki lesz téve. Ez a nagy hővel együtt -folyamatos forró olajos kenés- inkább tűnik huncutságnak számomra.

Shadowbull 2013.12.03. 13:52:36

@becseit: Ha a vezermuszijat az olajterbe tudod tenni, akkor a motor jelentosen rovidebb lehet. A vezermuszij elonyei a lanchoz kepest:

- halkabb
- kevesbe nyulik
- kevesebb energiat fogyaszt a hajtas
- jobban csillapitja a rezgeseket mint a lanc.

Az olajban futo szij meg egy fokozattal halkabb mint a levegoben futo.

Az energiafogyasztas a mai CO2 grammozos vilagban meg letfontossagu.

11880 (törölt) 2013.12.03. 13:53:02

@becseit: Konnyebb, keskenyebb, csendesebb, alacsonyabb a surlodasa.

Shadowbull 2013.12.03. 13:53:51

@Jamesblond: "Lehet a szij elozo eleteben uditos palack volt."

Na ebbol is latszik, hogy gyakorlatilag lovesed sincs a dologrol, meg halvany fogalmi szinten sem.

Shadowbull 2013.12.03. 13:56:22

@becseit: nyilvan akik terveztek a szijat, erre pont nem gondoltak, ellentetben veled:)

Jamesblond 2013.12.03. 14:01:12

@becseit: Irjak is Fordek hogy a szij a motor elettartamaval (megfelelo korulmenyek mellett) megegyezo futasteljesitmennyel bir. Vagyis a motor megy CSAK annyit mint a szij. Tehat szijjal veszunk majd dugattyukat, turbot, lehet egy hengerfejet, fotengelyt is. Lehet 100 ezer km utan ra kell kolteni egy millat. Valakinek ez 3 ev es megfutja. Ezen kivul minden fele szelepek garmada is van, gondolom kettos tomegu lendkerek is, szenzorok, stb... Mara az olcso eloallitas, az emisszios meres nagyon hatterbe szoritotta a tartossagot. Az arcedula meg jujj...

becseit 2013.12.03. 14:04:01

@Shadowbull: Nem , nem lánc-szíj összehasonlítást kértem kifejtésre, (az egy másik olvtárs) hanem azt, hogy miért is jó ez valójában a mostani külső szíjas motorokéhoz képest? (olyan primitív kérdések jutnak eszembe, mint például hogyan csekkolod a szíj állapotát, ha kirepedezett, vagy valami miatt szálszakadásos, stb.?)

-A zárt motortérben futó szíj jóval halkabb, mint egy külső -ez nem vitás, a motor test és hűtőközeg csillapítja a nyüszögést -is.

-Az olajban futó szíj még ettől is halkabb -rendben, de ha ez a szíj már eleve bent fut a motorban ennek objektíve van jelentősége, ha már így is az érzékelési küszöbszint alatt fut a dolog? (Ha a szíjat szárazon beszappanozod, már akkor csendesebb. Rég motoros trükk. (zippzárnál is működik :))) ))

Shadowbull 2013.12.03. 14:05:59

@Jamesblond: "Lehet 100 ezer km utan ra kell kolteni egy millat."

De az is lehet hogy tizet. vagy szazat. Meg az is lehet hogy reggel kinyitod az ajtodat, es kiesel a csillagkozi terbe.

A motor elettartamara 250e kilometert mondanak a Fordnal. Annyit egy atlagember 10 ev alatt sem megy.

Ez az elettartam a valosagban persze meg tobbet fog jelenteni, mert az atlagos hasznalati profil gyakran joval megengedobb mint a gyari tesztprofil.

Shadowbull 2013.12.03. 14:07:52

@becseit: sokkal rovidebbre es kompaktabbra tudod epiteni a motort, de ezt is irtam feljebb.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.03. 14:08:11

@becseit: Nem nagyon kell manapság ellenőrizni a vez szíjat, csere ha lejárt az ideje, vagy a futásteljesítménye. Sok típusnál 240 ezret simán enged a gyártó, hisz ma pl egy Continental szíj simán elfut annyit.

becseit 2013.12.03. 14:08:20

@Shadowbull: Vazze, nem erről beszéltem, hanem arról, hogy mi a fészkes fene előnye van forró, kormos, savas olajban járatni egy szíjat?

A motor mennyivel lehet rövidebb?
Mert ezt sem értem.

becseit 2013.12.03. 14:09:53

@Jamesblond: Én forró olajban maximum húst, krumplit, meg hasonlókat tudok elképzelni. :))

Schütii 2013.12.03. 14:09:53

@becseit: Nekem is valami ilyesmi fordult meg a fejemben, hogy mi az anyjuk picsájárt nem gyártanak olyan szíjat, amit nem kell cserélni, meg persze nem is szakad el, ha már olajban futót tudnak csinálni amiről azt állítják hogy a motor haláláig (250 Ekm) se kell hozzányúlni.
Én arra tudok gondolni, hogy nem a szíj itt a gond, hanem a görgő(k) kenése nem tud felnőni a feladathoz. Ha minden olajban van abból meg baj nem lehet. Gondolom én...

LAPoska 2013.12.03. 14:10:43

buzi kis retkes gecivagen...:-D milyen bordel van a motor korul? :-D ennek muszaly ellromlania... mas lehetoseg nincs... a fosvagen meg jatsza a nagyot... erre kell nekik az emisszios norma, mert a megbizhato szivo jappan motorokkal nem tudtak mit kezdeni... dogoljenek meg ehen a ezek a gyikok... :-D

becseit 2013.12.03. 14:18:13

@novothauto: Köszönöm, de most már végképp nem értem az olajos szíjat....

kisqtya 2013.12.03. 14:19:40

@Shadowbull: 250e nem valami sok. Fut cégesként az első 3 évben egy 100ast vagy többet, megveszik Giosz Jakab, és már csak 130-150 ezre van :) Az mondjuk 5-8 év.

Schütii 2013.12.03. 14:20:25

@Shadowbull: Érdekes ez a 250Ekm-es élettartam adat a szíjra nézve is. Mert ugye külső szíjas motornál nem csak a kilométer számít (meg az idő, de most ezt ne keverjük bele) hanem az is, hogy milyen a felhasználás jellege. Elvileg rövidíteni kell a szíj csereperiódusát akkor, ha az autó extrém sokat jár városban (pl. taxiüzem) vagy autópályán. De mi a helyzet ezzel az olajos szíjjal?

becseit 2013.12.03. 14:27:12

@Schütii: Rövidül az magától is vazze... :)))

11880 (törölt) 2013.12.03. 14:27:26

@becseit: Csendesebb jaras, alacsonyabb fogyasztas, magasabb elettartam, kisebb helyigeny - oszinten, mit nem sikerult ezen megerteni?

LAPoska 2013.12.03. 14:32:01

@Schütii: mi volna veluk a helyzet? semmi... melyik ilyen motor (a fordtol foleg) birna ki 250e km-t? ezekben a gokart motorokban hamarab ellromlik egyebb, es salynalom (vagyis nem) azokat, akik majd 5-7 eves 100-150e km-t futott ilyen auot akarnak majd eladni... na meg venni...

becseit 2013.12.03. 14:44:06

@Schütii: Ha minden olajban van, lehetne lánc is....

Vagy királytengely -bakelitből. :))))

Shadowbull 2013.12.03. 14:46:06

@becseit: lehetne.

Minden megoldasnak vannak elonyei meg hatranyai, a gyarto celjaitol es azok sulyozasatol fugg, melyiket valasztja.

becseit 2013.12.03. 14:54:55

@11880:

-Csendesebb járás; ezt még beveszi a gyomrom
-Alacsonyabb fogyasztás; ezt is bevenné, ha -számomra- összeegyeztethető lenne az össz. üzemeltetési költségekkel. (amit nyersz a vámon, bukod a réven esete)
-Magasabb élettartam; az itt korábban, szakember által említett 'hagyományos' 240.000km-től hova szeretnél többet? Addig a kis turbós motor szívóterét kétszer is ki kell kormolni.. :)
-kisebb helyigény; ezt egy esetben nyelem be, ha mondjuk huszon mm szélesség helyett tizen mm széles a vezérműszíj. De ebben az esetben meg, nem mondom, tudod...
-kompaktabb kivitel; ez a prospektusban jól mutat (szövegesen és vizuálisan is), meg ha ki kell borítani a motort az autóból, a pankon jól mutat. (máskor nem igazán látod a 'kompaktságát') Minden egyéb esetben, őszintén, ki nem ***ja le.
Egy jó motor meg 'minden egyéb esetben' üzemmódban van. :)))

Shadowbull 2013.12.03. 15:01:16

@becseit: "ezt is bevenné, ha -számomra- összeegyeztethető lenne az össz. üzemeltetési költségekkel. (amit nyersz a vámon, bukod a réven esete)"

A gyarak szempontjabol lenyeges, nem a tiedbol. Amikor minden egyes gramm CO2-ert meg kokemenyen meg kell harcolni, es amikor az EU irrealis CO2-emisszios flottafogyasztasi hatarokkal fenyegeti az autogyarakat, akkor ez igenis letkerdes. Csak nem neked.

"Minden egyéb esetben, őszintén, ki nem ***ja le."

Peldaul a gyar nem szarja le, mert sokkal nagyobb szabadsaga van a motor beepitesenel, meg a tervezo nem szarja le amikor be kell raknia a motort, segedberendezeseket, kiskutyafulet a motorterbe.

Jamesblond 2013.12.03. 15:14:10

@Shadowbull: Pedig en is lattam mar parat. Igaz nem a gyari image filmeket nezegetem a termekekrol mert ott valoban szuz meztelen angyalok csapoljak a kaucsuk fak torzseit es colibatust fogadott papok szovik a szijakat mialatt egyhazi enekeket gajdolnak...
Es mivel lovesem sincs a muszalakkal egybevulkanizalt szijakrol, hat meselhetnel valami tutit.

Jamesblond 2013.12.03. 15:19:22

@Shadowbull: Ha az atlagos hasznalat gyengebb lenne a tesztprofiltol, akkor nem "mondana" a gyar a 2-250-et hanem garanciaban vallalana. Mint ahogy pl egy Kia ad 150-et.
A gyar meg hogy mint mond, az marketing. Az a lenyeg, mit garantal.

becseit 2013.12.03. 15:21:30

@Shadowbull: Semmi bajom nincs ezzel, sőt; te a gyártót képviseled én meg a saját érdekeimet.

A kettő az idő múltával, egyre inkább nem egyezik. (csak a deltára vonatkoztatva)

Ebben azt hiszem nincs vita közöttünk.

Shadowbull 2013.12.03. 15:26:12

@Jamesblond: jolvan, akkor fejtsd mar ki kerlek, hogy a vezermuszijak melyik reszeben hasznalnak polisztirolt vagy polietilent.

Shadowbull 2013.12.03. 15:27:02

@Jamesblond: hogy mennyi garanciat vallal egy gyar, az is reszben marketing, reszben piaci ill. torvenyi kovetelmenyek eredmenye.

Shadowbull 2013.12.03. 15:28:30

@becseit: tobb mindenben egyezik az erdeked a gyartoeval, mint gondolnad.

Jamesblond 2013.12.03. 15:29:16

@becseit: :) Meg megvalami: Kurvara nem rovidebb a blokk ha belul a szij. Mert akkor is ott a szij. Csak a blokk ontvenye kivul esik rajta es nem mogotte van. Attol, hogy nem latszik, meg ott van az a szij. Annyival kompaktabb, hogy megsporoltak egy vezermutengely, meg egy elso fotengely szimeringet. Cserebe nem tudom megnezni, kilog-e a szal vagy nem...
En sem tudom megenni ezt a "fejlesztest". Szemben ezzel ott vannak a tartossagra keszitett traktorok pl, vagy kamionok, ott fogaskerekes vezerlesen, meg standard adagolon kivul mas szoba se johet. Nem allhat sok szaz millio erteku aru az ut szelen, vagy nem mehet tonkre a termeny betakaritaskor mert a gepben gyenge pont van. A csaladok meg vesznek buszjegyet ha az oraszij leakad a "downsize" pocskoszorurol. Vicc na...

Jamesblond 2013.12.03. 15:36:31

@Shadowbull: Igen: A polisztirol is, meg a polietilen is ezertonna szamra fekszik a szemettelepeken. A polisztirol pl a nikecell, a polietilen meg a pillepalack.
De nem vitazni akarok en. Azt ajanlom, varjuk ki a veget.
Ha a Ford vissza fogja hivogatni a kis ezrest, meg kokszolodni fog, meg lepten nyomon ki fog fekudni, akkor megirom neked hogy "NA UGYE!" Ha megkozelitoleg fog tudni annyit mint pl egy Suzuki Swift 1.0 vagy egy 1.4-es Ibiza, akkor meg azt irom hogy "IGAZAD VOLT!"
Igy elfogadhato neked?

becseit 2013.12.03. 15:36:42

A (kis) turbós benzines autók olyan rákkeltő részcskéket szórnak a levegőbe, ami miatt -saját teljesítmény kategóriában- jelenleg a legegészségkárosítóbb gépkocsimotor -messze megelőzve a régebbi benzineseket és a jelenlegi dieseleket is.

Pedig ezeket a motorokat alapvetően az emisszió és káros anyag csökkentés hívta életre.

Mi lesz most? Minden már eladott motor hatóságilag kap egy új motorvezérlő szoftvert és részecskeszűrőt -utólag? :)))

Ez a kissé rosszmájú és erősen pejoratív kérdés azért jött ki belőlem, mert ezeket a motorokat -tudomásom szerint- a japánokon kívül mindenki gyártja. Senkinek nem tűnt fel, hogy; "vaze, Sanyi, a CO ugyan fasza, de valami nem stimmel, biztos Iván megint nem merte leállítani a Kraz-t" vagy "Géza, ez a jó motor, mert most először sikerült használat alatt vastagítani a szelepszárakat", stb.

becseit 2013.12.03. 15:40:12

@Shadowbull: Neki a profit az érdeke, nekem meg az, hogy a lehető legjobb ár-érték aránnyal vásároljak számomra megfelelő terméket.

Ebben nem tudom mi a legnagyobb közös osztó.

Shadowbull 2013.12.03. 15:41:16

@becseit: nem a kis turbos benzinesekrol van szo, hanem a kozvetlen befecskendezeses benzinesekrol. Amikrol eddig is tudott volt hogy kormolnak bizonyos uzemallapotokban, nincs ebben semmi ujdonsag.

Japcsik is gyartanak kozvetlen befecskendezesest, hovatovabb ok kezdtek. (Mitsu GDI). es nemsokara jonnek toluk a kisturbosok is, Honda is bejelentette oket, Toyota is, Mitsu mar regen gyart turbokat.

becseit 2013.12.03. 15:41:40

@Jamesblond: Barátom!!! :)))

Teljesen ugyanezt fejtegettem idáig én is.

Shadowbull 2013.12.03. 15:42:39

@becseit: az hogy a gyar akkor er el hosszu tavon profitot, ha kiszolgalja a vasarloi igenyeket.

Az ar-ertek arany mint mutato meg gyakorlatilag nem letezik, mert mindenkinek masok a preferenciai. Ami neked ertek, az nekem nem az, es viszont.

Blindmouse 2013.12.03. 15:43:45

@Jamesblond: Ha lenne pénze új autóra, akkor is jobban jár egy 1993 körüli autóval... :D
ha meg egy új autó árának felét belelocsolja a helyretételre, akkor meg pláne. :D

Shadowbull 2013.12.03. 15:44:00

@Jamesblond: az oke hogy ott fekszik, csak kurvara nem hasznaljak oket vezermuszijgyartasra.

En nem tudom hogy ez a Ford motor jo-e vagy sem, nem is erdekel, azt tudom hogy pusztan attol nem lesz szar, mert a vezermuszija olajban fut.

ugyhogy 2013.12.03. 15:45:12

@Schütii: Kedves Schutii! Nem olvastam vegig a kommenteket, ugyhogy nem tudom, reagalt-e mar ams a kommentedre. A turbo motor meg a kozvetlen befecskendezes azert kell, mert (1) az EU-s karosanyag-kibocsatas kvotat nem szabad tullepni, mikozben (2) erosebb motorok kellenek mint regen, mert nehezebbek az autok, mert ki kell allni a toresteszteket, szinten az EU miatt.

Mindket "EU miatt" reszt atirhatod magadban "magunk miatt"-ra, hiszen ezek jo celok.

becseit 2013.12.03. 15:47:52

@Shadowbull: www.origo.hu/auto/20131202-ezerszer-mergezobbek-a-turbos-benzinmotorok.html

Itt konkrétan a turbósokat emlegetik.....

A cikk valóban nem fejti ki részletesen, a közvetlen befecskendezéses turbósokra gondoltak.

Bizonyára nem vagyok elég tájékozott, de a GDI motoroknak csak két típushibája volt;
-A befecskendező szelep DC-DC konverterében egy kondenzátor szeretett kiszakadni a NYÁK-ból
-ritkább esetben a tüzelőanyag szivattyú

De nem volt kéményseprő munka a szívótérben.

Az említett japán motorok -tudtommal- még nincsenek forgalomban; azokon lehet, hogy már lesz részecskeszűrő is. (ez csak egy feltételezés)

Shadowbull 2013.12.03. 15:51:42

@becseit: origorol szakmai cikkeket linkelgetni...

A szelepek kokszolodasanak semmi koze nincs a koromkibocsatashoz.

A japcsik sem tesznek ra reszecskeszurot ha anelkul is hozni tudjak az emisszios hatarokat. Valszeg ha nem megy nekik akkor beraknak egy plusz injektort a szivocsobe, aztan meg van oldva a problema, lasd Audi vagy Lexus.

kisqtya 2013.12.03. 16:06:56

Shadow a W20-as olajokról mi a véleményed ? Ez is a fogyasztáscsökkentést szolgálja az élettartam rovására ?

Himoto 2013.12.03. 16:07:03

A kommenteket olvasgatva furcsállom hogy sokan szidják a "túlbonyolított" motorokat. Pedig nincs velük semmi baj. A gond ott van hogy a szervizekben rengeteg a kókler hülye. Tökmindegy hogy maszek vagy márkaszerviz. Java része azt se tudja mi az az OBD.
Aztán megy az anyázás hogy ilyen meg olyan szar az autó, dől bele a pénz de nem javul meg.

Ha valaki pékkel készíttet dobostortát, az ne csodálkozzon ha hulladékot kap. Tessék egy okleveles cukrászt keresni!

becseit 2013.12.03. 16:10:46

@11880: A továbbképzést köszönöm! Az észrevételeim:

-A hivatkozások 2008-09-esek, milyen új fejlesztésű (diesel) VAG motorokban van jelenleg olajban futó szíjhajtás?
-Az említett Dayco szíjak meghibásodási 'térképe' engem nem győzött meg.
kepfeltoltes.hu/131203/Deyco_belt_in_oil_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-A technológia akár jó is lehet, de ezt csak tizen év múlva tudjuk megmondani. Számomra az az 50Watt (0.067LE) megtakarítás nem áll egyenértékben a jelenlegi vezérlés megbízhatóságával.
-Nem írtam teljesen hülyeségeket a kritériumokkal kapcsolatban.

uarempty 2013.12.03. 16:10:48

@11880: A plusz szenzortól számottevően nem lesznek drágábbak a környező alkatrészek, a programozás lesz drágább kicsit.
De mondd már el, überjürgenéknek 15 villa helyett 10re futná csak akkor.Másrészről, alkamazkodni kell..majd ha nem veszik a szarokat, akkor majd meglátod, hogy lesz rá pénz egészen véletlenül....Ez a mindent egybeöntünk móka sem túl pénztárca barát.

uarempty 2013.12.03. 16:13:59

@Himoto: "szervizekben rengeteg a kókler hülye."

Legyen, mondjuk azt, hogy csak a drágább, értelmesebb, tapasztaltabb szervíz tudja megcsinálni az autód.Ami nincs minden sarkon, ez problémás.Mert b@sznak olyan diagnosztikát csinálni, amiből könnyen inicializálható a probléma forrása..amit talán még egy kevésbé képzett is megoldana.De ezek után még mindig ott van, hogy a fél motort cserélni kell azért, mert 3 rész egybe van öntve...én ez úgy hívom egyébként (a tróger diagnosztika mellett), hogy konstrukciós hiba, a költségvetés miatt.

lajafix1 2013.12.03. 16:15:43

@Himoto: " A gond ott van hogy a szervizekben rengeteg a kókler hülye. "

már azt hittem senki nem jut el eddig. elég jó szinten van a motorok öndiagnosztikája, a szervízes embernek kell tudással rendelkezni hozzá.

Jamesblond 2013.12.03. 16:20:40

@Blindmouse: En latom mi megy. Ha az ember kisvarosban lakik, ismer mindenkit, meg hallja a panaszokat, meg a sztorikat ki hogy jart kaphat egy kepet is a kocsikrol.
Pl az 1982-es 3.3-as dizel Nissan Patrolt soha nem kell platon vinni. Se a 123-as mercit, se a 124-est. Se a Swiftet, se a II-es golfot. Csodalkozom egy Lada Samara elni akarasan is. Nem reg adta el a 2. szomszedunk a '69-es bogarat, mert mar rohad, meg oreg, meg tokom...
Vett egy astrat. Hulyet is kapott a vezermuszij+vizpumpa+katalizator plusz aprosagok cserejen ami 60 rugo volt munkadijjal. A bogarban se szij, se vizpumpa, se hasonlo "szervizigeny" nem volt. Na neki amikor elkezdtem magyarazni az emissziot, a jovot, meg a tobbit, ezt mondta:
"A jovo megmentese nem a jelen elkurasaval oldhato meg."

Gubo77 2013.12.03. 16:25:54

"Alacsony fordulaton, kis motorterhelésnél (...) a turbófeltöltő önmagában képes ellátni a motort levegővel úgy, hogy az úgynevezett wastegate szelep (...) részlegesen nyitva van." Az azért van nyitva, hogy kisebb legyen a back pressure. A turbó így sem, úgy sem dolgozna, azaz hibás a "képes ellátni a motort levegővel" megfogalmazás. Maradjunk annyiban, hogy így a legkisebb a töltetcsere-veszteség.

Gubo77 2013.12.03. 16:32:41

"A motor tüzelőanyag-ellátásáról pedig a már nélkülözhetetlen közvetlen benzinbefecskendezés gondoskodik." Örülünk nagyon ennek a nélkülözhetetlenségnek. A szívócsőbefecskendezésnél legalább volt ideje a tüzelőanyagnak a levegővel elkeveredni, még ha némileg pontatlanabb is volt a dózis. Most legalább sikerült a dízelek egyik-másik hátrányát átültetni benzinesekbe is...

becseit 2013.12.03. 16:38:52

@Gubo77: Minden ***on felakadsz te is! Így van jól! Lesznek még itt egyhengeres, a hengerbe tüzelőanyagkapszulát bedobáló motorok is....

becseit 2013.12.03. 16:40:09

M@Gubo77: Minden **aron felakadsz te is! Így van jól! Lesznek még itt egyhengeres, a hengerbe tüzelőanyag kapszulákat dobáló motorok is....

Gubo77 2013.12.03. 16:41:02

@becseit: Persze, és a gyertyafuraton át az ügyeletes kismanó dobálja majd utána az égő gyufát :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.03. 16:44:43

Hát ezzel még nagyon jól járt a vevő. A hibafeltárás sem volt egy nagyon bonyolult, mármint a dokinak :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.03. 16:46:11

@Jamesblond: A jelen legnagyobb elqrása lenne hogy magasabb emissziót engedünk. Mondjuk persze nem az EU szabályozásra kell itt gondolni, mert az maga az elk.rás...

becseit 2013.12.03. 17:02:07

@ColT: Helyi közlekedés BMW-vel (Busz* Metro Villamos), távolsági közlekedés nagysebességű vasúttal. Minden tömegközlekedési eszköz legalább három szolgáltatási szintre leosztva (1.2.3. osztály). Akinek meg van pénze, járjon helikopterrel. A kezem meg beleér a bilibe.

*Troli - hogy villamos legyen ez is

Schütii 2013.12.03. 17:02:59

@ugyhogy: Értem amit mondasz, de szabadjon megjegyeznem hogy nem sikerült egészen jól elkapnod a mondandóm lényegét, de üsse kavics az én lelkivilágom sem egyszerű, meg sokszor ahogy fogalmazok az sem. Na szóval, kicsit egyszerűbben:
Lehet azon vitatkozni hogy mi volt előbb a tyúk vagy a tojás, autós nyelvre fordítva, az autó vagy az igény rá. Egyik kérdésben sem lehet kimondani a nagy igazságot, viszont úgy érzem hogy az autók esetében gyakran megesik az hogy nem egy valós igény hoz létre egy adott típust vagy akár kategóriát. Példának veszem a posztban szereplő turbós+kompresszoros VW Golfot és felteszem a kérdést hogy melyik vevő kérte a VW-től hogy csináljon egy ilyen bonyolult technikájú motorral szerelt autót? Csak mert neki erre van szükésge. Gyanítom, hogy senki. Viszont a VW megcsinálta, aztán a márka imázsa, az újdonság ereje és a megfelelő marketing hatására elkezdték venni. Addig baromi jó is amíg nem megy tönkre benne valami vagy nem kér olyan karbantartást ami más, egyszerűbb autónál fel sem merül hogy valaha is igénylené, de ha megtörtént a baj és rohangálni kell vele egyik szerelőtől a másikig meg borítani a pénzt bele hogy ismét használható legyen, akkor ki mondja azt szívből hogy ennyit igazán megér ez bonyolult technika?
Ellenpéldaként vegyük az átkos rendszert. Félreértés ne essék, nem szimpatizálok ezzel meg semmi, pusztán a példa miatt említem. Akkor olyan autók voltak amilyeneket engedtek hogy legyen az országban, többnyire egyszerű, korszerűtlen "vackok". És érdekes, de az emberek akkor is éltek valahogy, akkor is meg tudták oldani a mobilizációjukat azzal ami volt.
Na ebből kifolyólag írtam én azt hogy túl vannak bonyolítva az autóink.

becseit 2013.12.03. 17:04:11

@Gubo77: Honnan tudtad?? Ez kimeríti az ipari kémkedés fogalmát! :)

becseit 2013.12.03. 17:10:24

@ugyhogy: Teljesítmény: egy átlagos embernek, átlagos használatra, minek egy nyomatékcsúcson 140km/h utazó sebességnél többre képes és 10 sec-nél 100km/h-ra jobban gyorsuló személygépkocsi?

Nem, nem Autobahn és nem csapatás. Mert a környezettudatossághoz ez is hozzátartozik.

Schütii 2013.12.03. 17:12:17

@Gubo77: Ja, mintha mesterséges légzés nélkül nem lenne képes működni a motor. Tudtommal az csak a 2 ütemű dízel jellemzője.

mehemed 2013.12.03. 17:13:14

Az egész tsi méltó szobra az eu burokrácia ostobaságának. belerakhatnának egy 2 literes szivó motort,ami valószínűleg jobban is menne és kb annyit fogysztana, mitn a tsi ugynakkor bot egyszerű, nem omlik el és ha igen olcsó javítani, viszont a könyezetvédelmi előírásoknak amiket kb hasraütésszerűen találtak ki na azt nem teljesiti.

mehemed 2013.12.03. 17:14:57

@becseit: Szerintem ne te akard már megmondani kinek mi elég... van aki busszal jár én meg 335i-vel mert nekem az kell és futi is rá. ennyi.

Schütii 2013.12.03. 17:15:55

@Jamesblond: ""A jovo megmentese nem a jelen elkurasaval oldhato meg."

Hú bakker, és ez csak így csípőből jött neki? Komolyan mondom elmehetne a dumaszínházba standuppolni. :)

Jamesblond 2013.12.03. 17:17:29

@ColT: Az emisszio ma is joval magasabb mint ahogy a meresi ciklusok szerint lennie kellene. Pont Londonban mertek a szakemberek es a levego minosege nem tamasztotta ala az autok "fejlettsegi" fokat a CO kibocsajtast illetoen. Tehat az auto valojaban nem kornyezet kimelo, de cserebe bonyolult is, mert kitalaltak az EU-ban egy "meresi procedurat" aminek meg kell felelni. A tobb eves fizujabol megvasarolt auto amit mondjuk 10 evre vesz a tulaja, azt fizeti meg nagy %-ban, hogy azon a rovid meresi cikluson jol szerepeljen a gepkocsi, meg utana a megnovekedett alktareszigeny - es bosszusag, valamint a nem megfelelo uzembiztossag is ennek a mit tudom en hany perces meresnek valo megfeleloseg szamlajara irhato. Cserebe mar nincs gazreakcio, a benzinesek kevesebbet nem esznek, a dizelek is csak a 2000 baros befecsi miatt brilliroznak, amig jok...
A szabaly a hulye, azt kellene atgondolni. Mint a dizeleknel is, a muszer nem eszleli a kicsibe tordelt koromszemcset, mindenki orul, de attol meg a tudonkben all meg.

Schütii 2013.12.03. 17:18:36

@Himoto: "A gond ott van hogy a szervizekben rengeteg a kókler hülye."

Meg ott is gond van, hogy a karbantartáson kívül is sokszor szükség van szervizre.

zeddez 2013.12.03. 17:18:46

@mehemed: nem menne jobban a 2.0-s szívó, mert a a max nyomatéka is kisebb, és az szükebb sávban is érhető el

Schütii 2013.12.03. 17:21:24

@zeddez: Miért kell hogy jobban menjen? Nem érsz oda valahová időben, csak a TSI-vel?

Jamesblond 2013.12.03. 17:25:22

@Schütii: Raadasul geologus a faszi, a vulkani, meg a repedesekbol feltoro merges gazok, meg a tehenek metan termeleserol olyan eloadast tartott 1 percben konkret adatokkal dobalozva mint a pinty. O ezt a nagy "zold" maszlagot nehezen emeszti.

1kutya 2013.12.03. 17:28:23

anno majdnem vettem egy ilyet! áldom az eszem, hogy inkább egy "sima" szívómotoros japán lett belőle...

Schütii 2013.12.03. 17:28:54

@Jamesblond: Akkor talán restauráltatnia kellett volna a jó öreg bogarat. Dehát most már késő bánat. Viszont az az érekes, hogy miből gondolta hogy az Astra is olyan egyszerű lesz mint a bogár. Ennyire antitalentum?

becseit 2013.12.03. 17:37:35

@kisqtya: K.inematikai és D.inamikai viszkozitás *** nyírási gradiens
K. ***=kis 100°C D. ***=nagy 150°C
min max[cSt] min [mPas]

W20 5.6 <9.3 2.6
W30 9.3 <12.5 2.9
W40 12.5 <16.3 2.9 (0-10W)
W40 12.5 <16.3 3.7 (15-40W)
W50 16.3 <21.9 3.7
W60 21.9 <26.1 3.7

Ez csak a viszkozitás, a kenőképességet az ACEA, vagy API teljesítményszint adja meg.
Az alacsony viszkozitású olajak káros hatása kopott, illetve gyárilag nagyobb illesztéssel gyártott motoroknál jelentkezik, ahol -emiatt- a kenőfilm megszakadhat.
Szóval, a gyakorlat (mérések) azt mondják, hogy amíg az ACEA C108 és C408 között nincs a kopás szempontjából különbség, addig az API SN és SH osztályok között már közel feleakkora a kopással kapcsolatos relatív mérőszám az SN (újabb; 2010.)javára.

Jamesblond 2013.12.03. 17:38:02

...Meg a mai turbok a 300.000 fordulat/perc koruli "munkavegzesukkel"... Nem igaz, hogy valami lehet tartos 300.000-s fordulaton. Oke hogy olajfilm, meg tokom, de na... 5000-t fordul egy masodperc alatt!!! :D Ha meg 200 vagy 400 kobcentivel nagyobb a motor mar mergezo??? Amikor a turbo elkezdi csipni az olajat olyankor mennyi a co?

GERI87 2013.12.03. 17:43:09

@becseit:

Miért ne?
Volt itt már olyan hibbant aki szerint mivel 20 lóval is lehet 100-al menni , ezért erősebb nem is kell, persze ő biztos kurvára ráér és szeret 30 sec alatt "gyorsulni".

@Schütii:

A TZ-ken nincs feltöltő:)

becseit 2013.12.03. 17:45:52

@mehemed: Nem is akarom megmondani, ha telik rá....
Csak arról volt szó, hogy környezettudatos közlekedés.

Az nagy különbség például egy német és magyar ember (mérnök, hogy osztályharcot is vívjunk) között, hogy amíg a németnek telik vadonatúj 7-esre, anyukának, meg a gyereknek ötösre, hármasra, de például hivatásforgalom miatt tömegközlekedéssel járnak, mert:
-hamarabb megjárja
-vagy pihen utazás közben
-vagy aktívan tudja eltölteni az idejét utazás közben
-meg tud inni valamit
-stb.

(Shadow, kontrázz meg!)

Itt meg ki nem esik a *egge senkinek az autóból, még véletlenül sem.

Igaz, a német elővárosi vonatok nem a MÁV, meg BKV, úgyhogy igazat adok a 335i-nek, csak a mentalitásra é saz országok közötti különbségre akartam kitérni.

zeddez 2013.12.03. 17:46:12

@Jamesblond: ritka az a turbó ami 200k felett forog, az is csak max rpm, amit kibir istant halal nelkul, normal uzemben 120-150k a max

becseit 2013.12.03. 17:47:56

@GERI87: Kétütemű diesel: M62, M41, stb.

Schütii 2013.12.03. 17:51:55

@GERI87: Várjá', te a motoros Geri vagy, akkor valami turpisság lesz itt..

becseit 2013.12.03. 17:52:02

@GERI87: Ezt a választ vártam.

Shadowbull 2013.12.03. 17:53:18

@Jamesblond: legalabb CO2-ot irjal mar, mert akkor nem latszik elso pillantasra hogy fogalmad sincs mirol beszelsz.

GERI87 2013.12.03. 17:53:22

@becseit:

Mozdonyok.
Én nem arról beszéltem.
kis kerti traktorokon nincs feltöltő.

GERI87 2013.12.03. 17:55:51

@becseit:

Szubjektív dolgok ezek..

becseit 2013.12.03. 17:57:25

@GERI87: Neked van kétütemű diesel traktorod?

Shadowbull 2013.12.03. 17:57:34

@kisqtya: nem ertek az olajokhoz. Se.

GERI87 2013.12.03. 17:58:34

@becseit:

Tudok róla hogy van ilyen, meg láttam is.
Te is biztos láttál, max nem tudtad hogy az.

Shadowbull 2013.12.03. 18:00:02

@1kutya: hat, a kaskájnál ez ezerszer jobb valasztas lett volna. Legalabb nem ronda :)

zeddez 2013.12.03. 18:01:18

@Schütii: mondjuk menj egy ilyennel egy kört, meg egy szívóval, aztán jön "ezek mellett a szívómotor, az minek van még?" gondolat a fejedben

részterhelésen nagyobb erejük van az alacsonybban érkező -akkor- 1.5x nagyobb nyomatéka miatt állva hagyja a szívó motort egy kigyorsításkor
a nagyobb ccm-s szívó 2.0 a lámpánál állva 1.5x annyit fogyaszt nagyobb ccm-e okozta AFR igénye miatt eleve
plusz a szívómotor eredő hatásfoka is kisebb a feltöltöttnek, azaz egy x kimeneti teljesítményhez is többet kér inni a szívómotor

sehogy sem jön ki az, hogy ugyanannyit fogyaszt, mert akkor azzal nem is ugyanúgy mennek sem, főleg szerpentines kanyargós emelkedős utakon jön ki a magasabb és szélesebb sávban elérhető nyomaték előnye

az meg hogy 100k km alatt kell egy turbócsere egy feltételes dolog, de még akkoris olcsóbb a kisccm-s szívó üzeme, mert ha csak 1 literrel eszik kevesebbet -de átlagban inkább 1.5 van köztük-, akkor addigra közel fél millióval kevesebbet költöttél addigra benzinre a mai árak mellett
abból meg kijön rá márkaszervízből beszerezve is rá 2db vatta új turbó, máshonnan meg 3 is, ha régis felújíttatod, akkor 5-6x is lefeküdhet, annak meg elég kicsi a valószínűége, hogy 15-20k km-ként turbócsereés lesz az autód, de ha úgy is van, meg csak ugyanott tartasz árban
a benzint viszont a másikba fixen kifizeted, ott nincs "ha"...

TaaT 2013.12.03. 18:02:38

Hirdetés következik:

1.4 TSI-re cserélném 1.6 16V szívó benzines motoromat!

jelige: Szart szarra.

11880 (törölt) 2013.12.03. 18:08:32

@uarempty: "A plusz szenzortól számottevően nem lesznek drágábbak a környező alkatrészek, a programozás lesz drágább kicsit."

Meg ahogy azt moricka elkepzeli.

Frankye_budapest 2013.12.03. 18:12:08

A multimétert ellenállásmérésre állítva, a "mérővezeték egyik végét a motortestre, a másikat a mágneskuplung elektromos csatlakozójára téve világossá vált, hogy tényleg ez a hibás alkatrész, hisz zárlatos. A multiméter nulla ohm közeli értéket mutatott."

Az olyan autó aminek a elektronkája 2013-ban nem vesz észre egy zárlatos tekercset vagy szakadást és nem ad CEL-t az egy f..s. Aki nem hiszi keressen rá hibakódokra 15-20 éves autók tudják ezt.

1kutya 2013.12.03. 18:12:47

@Shadowbull: de tudod volt anno a csokireklám: "Ronda és Finom!" :)

1kutya 2013.12.03. 18:16:58

@TaaT: úgy autentikusabb, hogy:

"1.4 TSI-re cserélném 100q marhatrágyámat!

jelige: Szart szarra." :-DDD

Peter Csongradi 2013.12.03. 18:25:19

Maholnap 200.000-re fordul a makulátlan 1.6-os Automata F Astra Sedanom kilóméterszámlálója. Ez nem túl sok futás, és valós. A kocsi öreg, elavul.. de maga a tökély! Megtehetném, de nem kell más a mindennapokra! 10.000.-ként 7000.- ot kibírok olajjal, szűrökkel kb. 4 havonta.. Most lesz 'nagyszervíz', 100.000.- ből nemcsak a vizsga, automata váltó karbantartás, -bár nem kéne. de az összes komplett fék, munkahengerekkel, kézifékkötéllel teljes vezérlés csere, hanem még a 2 oldali hátsó kerékjárati ívet is kijavítattom a fényezömmel.
Nagyon jó kocsi egy ilyen Golf, 160le, DSG.. de milliók kellenek a fentartásához, inkább vennék még egy Porschét! :D

Schütii 2013.12.03. 18:26:00

@zeddez: Senki ne mondta hogy nem élmény egy feltöltött motoros autóval gyorsulgatni, de nekem nem erről szól az autózás, arra ott van a motor(kerékpár), ja, az se turbó...
Én autóval főleg eljutni szeretek a célomig, nem a nyakizmomat erősíteni benne. Azonkívül a tökömnek se hiányzik az hogy 200km-re a lakhelyemtől lerodjak a turbó miatt, hiába tudnám azt kigazdálkodni a megspórolt benzinből, egyszerűen nem akarok ezzel bajlódni, pláne költeni rá, mert azt egyben kell kifizetni, az üzemanyagköltésg meg kiszámítható, tervezhető. Egyébként egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy egy turbós motorral olyan sokat lehet spórolni, mert ugye ha már jól szedi a lábát az autó akkor azt ki is használgatja az ember. Többletteljesítény meg nem nagyon van többlet üzemanyag nélkül. Oké a turbó valamennyit javít a hatásfokon, de csodát azért nem tesz.

GERI87 2013.12.03. 18:55:54

@Schütii:

Nem értem a problémádat..van egy 1.7-es 5-6 litert evő dízel kombink...persze turbós...
és nem kényszerít száguldásra, viszont dinamikus...6 literért...
lerohadni meg nem fog csak úgy ha karban tartod.

"Többletteljesítény meg nem nagyon van többlet üzemanyag nélkül. Oké a turbó valamennyit javít a hatásfokon, de csodát azért nem tesz. "

Miért beszélünk "többletről" mikor itt csak az a lényeg hogy pl egy 1.7-es dízelmotor nem szívó (és ezáltal max 50 lóerős gyösz) hanem 100 ló és megy...6 literért.

Peter Csongradi 2013.12.03. 19:00:42

Jó lenne, ha árulnának még újonan mondjuk egy Golf 4-est, 15"-os felnikkel, elöl-hátul tárcsafék, sima 4 sebességes, 'hagyományos' automataváltóval, 20000cc 8V benzin, vagy régi TDI 110 lovast (Nem PdTDI).. klíma, abs, elektromos ablak, tetőablak.. semmi több. Harmad áron, mint egy ilyen Tsi..

Schütii 2013.12.03. 19:33:00

@GERI87: Egyrészt, most benzines autókról van nagyba' szó. Másrészt itt nekem mondta valaki hogy mennyek má' egy ilyen Golffal ami azért nem csak a belét húzza az úton és akkor megtudom hogy mi az ahogy autó. Másrészt nincs a probléma kiküszöbölve azon az Opelen se, mert ott van a turbó. Ami nincs, az meg nem is romolhat el, ugye.
Dízelben meg nem is gondolkodom, több okból is, tehát kár is lenne nekimenni újra annak az örök lejátszatlan meccsnek.

GERI87 2013.12.03. 19:50:47

@Schütii:

Hát ha azon rugózunk hogy a turbó "pluszba van" és pluszba hibaforrás akkor térjünk vissza a kétüteműig mert a szelep is csak nyűg és hibaforrás...de ez kb 50-es évek szint...
A turbón fennakadni meg ma kb pont ilyen.
tehát tényleg nem érdemes ide kilyukadni.

Az 1.4-es turbót azt vedd úgy hogy helyette meg lenne egy 1.0 szívód ami alul ugyanúgy nem megy a turbó meg felül legalább igen...az meg ott se.

becseit 2013.12.03. 20:03:22

@GERI87: Az LTZ-ben Roots fúvó van. (ami ugye nem turbó, úgyhogy ott a pont)

Egyébként kétségtelen, hogy van kétütemű szívó diesel motor, de én eddig csak hajómotorként találkoztam vele (hajóban és egy egy aggregátor motorjaként)

becseit 2013.12.03. 20:16:46

@zeddez: Azért ez így túl egyszerű:
-az autó különbözeti ára (új érték)
-a felhasznált kenőolaj különbözeti ára (minőség/mennyiség)
-adott szituációban; gyakori rövid távú, hideg üzem járulékos hatásainak különbsége

valamint egy -"a teljesítménykülönbséget demonstrálandóan"- hajtott turbós benzinmotor saját tapasztalataim szerint semmivel nem eszik kevesebbet, mint egy hasonló teljesítményű szívó. Ingyen energia nincs sehol. (van ahol van, de azt meg megint mi fizetjük ki a felhasználók helyett)

spark82 2013.12.03. 20:19:02

@becseit: meg a TZ4K-ban. Meg a Rába 15-ben. :) Meg az "összes" (majdnem) régi izzófejes is az volt.

GERI87 2013.12.03. 20:20:51

@spark82:

Rába 15 az nem 4T?
szerintem az.

spark82 2013.12.03. 20:21:41

@spark82: helyesbítek, a Rábáknak csak egy sorozata volt, amiben a Slavia kétütemű dízel volt, a jugó motor már négyütemű volt.

becseit 2013.12.03. 20:22:28

@Peter Csongradi: Jól mondod, mert az egyrészt nagyon nem akar rohadni, másrészt a gyári (itthon többségben futó) 1.4 AWH motorja és szegecselt váltója a VAG csoport "amire büszkék vagyunk" tablóján még véletlenül sem lesz rajta.

Örök kasztniba örök motort :)))

De a 20 literes motort kicsit túlzónak érzem.

becseit 2013.12.03. 20:25:16

@GERI87: És ha lenne még a kínálatban 1.8-2.3 szívó benzines, ki venne ilyesmit?
(lehet ilyet csinálni, a japók bebizonyították, sőt, újabban a németek is)

Ezt teljesen komolyan kérdeztem.

becseit 2013.12.03. 20:29:20

@spark82: Nyertél! A két típusban nem ugyanaz a motor volt?

zeddez 2013.12.03. 20:31:31

@becseit: mivel a hatásfoka nagyobb, ezért biztos, hogy kevesebbet eszik ugyanúgy(!) használva

aztán ott a dugóban araszolás, amikor a kisturbós is szívó motor, ami csúcsban kb ugyanazta a teljesítményt hozza, alapjáraton a nagyccm-s mivolta miatt 1.5x annyi kér inni

azt a pluszt meg a kisturbós fordulaton megfújva sem hozza be többletfogyival, mert akkor meg a hatásfoka eleve nagyobb, tehát akkor ugyanahhoz az x kimeneti teljesítményhez megint eleve kevesebbet kér inni. A kis fordulati kevesebb a ccm miatt meg a magasabb fordulati kevesebb a hatásfok révén átlaga meg nem lesz ugyanannyi, mint referencia nagy ccm,-s szívóé sosem, mert matematikaileg sehogy sem jön ki, két kevsebb fogyis üzemállapotból egy ugyanakkora átlag ugyaolyan használat mellett. Ha mégis, akkor mégsem ugyanúgy használják a kettőt, ennyire egyszerű.

A benzinmotor egy légszivattyú, x mennyiségű levegőhöz x/14.7 mennyiségű üzemanyag kell neki.

olajból meg egyátalán nem kell hozzá semmi különleges másfélszeres-duplaáras akármi, ma már akármelyik nevesebb gyártó olaja 6-7k/4liter áron kapható terméke teljesen jó hozzá normál használat mellett.

spark82 2013.12.03. 20:36:03

@becseit: a legelső szériában igen, mert licenszvásárlás volt a dolog mögött, de a Rába aztán átállt a négy ütemre, később meg a két hengerre.

1127ccm 2013.12.03. 20:43:25

Ugy latom itt van par olyan arc aki ert is hozza, nem is utom bele az orrom. De halkan mondom en is tulzasnak tartom ezt dupla feltoltot.

GERI87 2013.12.03. 20:45:53

@becseit:

Az ár a döntő meg a fogyasztás, átlagjózsit nem érdekli hogy turbós vagy szívó...

becseit 2013.12.03. 20:52:20

@spark82: Köszönöm a kiigazítást!

Ezen a téren -is- bővíteni kell az ismereteimet.

Az öregemnek MJ-5/T20-asa van. Az még két számmal kisebb és kétütemű benzines (francia licensz alapján, ha jól emlékszem).

becseit 2013.12.03. 20:57:39

@zeddez: Az alapjáraton kívül, mi az az üzemállapot, ahol egy TSI motor atmoszférikus nyomáson dolgozik?

A kérdés így félreérthető ezért kérlek vondd össze ezzel a második, -önmagában szintén félreérthető- kérdéssel; a TSI motor mely üzemállapotában (fordulatszám tartomány) nem viselkedik 'két számmal nagyobb' szívó motorként?

zeddez 2013.12.03. 21:06:52

amikor nincs a pilóta részéről teljesítményigény by gázpedál és csak krúzol az autó a forgalomban, akkor nem kell fújnia se a kompresszornak sem a turbónak
tehermentesítik a mágneskuplunggal
a turbó sem fúj, ha nincs elég kipuffgázmennyiség, akár 5000-nél is mehet szívóban a turbós autó, meg 2500-nál is max nyomáson, nem egy fix fordulatszámnál kezd tölteni az sem

becseit 2013.12.03. 21:27:14

@zeddez: 1000[1/min]-nél 175Nm forgatónyomaték az 1.4 TSI-ből.

www.volkswagen.hu/media/Basic_ImageEnlarge_EnlargeTag_Component/5195-33856-image-linkTag-child/default/f229aa5d7a3385274c8d0a743b92eb3d/1383204336/109969764.jpg

Itt már -szerintem- valaminek fújnia kell, mert ez alapból egy kétliteres szívó motor csúcsnyomatéka körül van.

gigabursch 2013.12.03. 21:27:34

@becseit:
Egy nagy raskat Valmet/Vatra gépben, tovább izgalmas erdészeti gépekben (Morbark és társai), valamint néhány SISU dügben is van kétütemű dízel.
Feltöltős is, szívós is.

Shadowbull 2013.12.03. 21:29:19

@1kutya: hat a kaskájnál ebbol annyi maradt hogy ronda es ööö. :)

hp2 2013.12.03. 21:30:48

Nem nagyon tudok hozzá szólni, csak gratulálok, mert ezek a cikkek mindig lenyűgöznek.

becseit 2013.12.03. 21:31:13

@gigabursch: Köszi, megint tanultam valamit!

lwcolors 2013.12.03. 21:32:11

Az nem lep meg, hogy egy TSi bedobja a kulcsot, az ilyen motoros régi cégautóim közül mindegyik sokat járt szervizben már az első 100 ezer km lefutása előtt :) Már ismerősként üdvözöltek a szervizesek.
Az már viszont igen, hogy ezek szerint az azóta eltelt pár év alatt sem sikerült üzembiztosra készíteniük...
Még annyit adaléknak, hogy a sima szívó 1.6 hármas Golf kevesebbet evett, mint ez a feltöltött csoda, városban ill vegyesben is.
És ez saját tapasztalat, nem valami táblázatból szerzett adat...

lwcolors 2013.12.03. 21:36:54

@Shadowbull:
Ha már a Qashqai előkerült: 2008 óta van meg, sima szívó 1.6 benzines, a legnagyobb hibája eddig, hogy 4 évesen kellett rá két új első ablaktörlő...

Zeppeliner 2013.12.03. 21:40:05

Nem a TSI van túlbonyolítva, hanem az egész.
A TSI alapból bonyolult szerkezet.
Németben már csak dízelben érdemes gondolkodni régóta.

becseit 2013.12.03. 21:45:16

@lwcolors: Ugyanez egy számmal kisebb verzióban is igaz; 1.2 TSI Fabia kontra 1.2 dual-VVT Swift.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.03. 21:47:53

@lwcolors:
" ezek szerint az azóta eltelt pár év alatt sem sikerült üzembiztosra készíteniük... "

Ez egy eset, nem jelenti azt, hogy mindegyiknél beszarik. Egyébként a VW alkatrészforgalmazó azt mondta, hogy nem sok ilyen vízpumpát ad el. Tulajdonképpen itt most nem a hibafeltárás bonyolultsága adta a cikkhez az ihletést, hisz beírta a hibatárolóba a hibát, csak le kellett kontrollálni. Inkább egy kis rendszerelmélet volt az apropója azok számára, akik egyáltalán nem értenek az autóhoz, de az ilyen felületesen még talán meg tudják emészteni, mert érdekli ennyire őket.

pedaz 2013.12.03. 21:51:51

@We make the world a better place:
Az utastér, a katalizátor és a beszívott levegő melegítése/fűtése nem elég? :P

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.03. 21:52:30

@ugyhogy: "Mindket "EU miatt" reszt atirhatod
magadban "magunk miatt"-ra,
hiszen ezek jo celok."
A célok jók. Csak senki nem veszi figyelembe, hogy az új technika létrehozása (nemegyszer nüansznyi, vagy csak tesztkörülmények között létező előnyökért) mennyi (energia-, anyag-, pénz-, tudás-, ...) többletforrást emészt fel. Amik például nem kicsit terhelik a környezetet a másik oldalon.

GERI87 2013.12.03. 21:54:47

@gigabursch:

Szívó az mekkora? résvezérelt vagy vegyes?

zeddez 2013.12.03. 21:56:45

@becseit: ez egy marketing diagram, hüjéknek
alapjáraton nem fúj benne semmi, minek is fújjon, ha csak dekkolsz a lámpánál?

a másikben hogy y "nyomatékos" 2.0literes dízelek sem tolnak 175Nm-t ekkora fordulaton, mert elindulni nem tudnál vele, csak 2-sből

zeddez 2013.12.03. 21:58:12

@becseit: de ugye nem akarod azt mondani ezzel, hogy a 1.2TSI meg a 1.2VVT ugyanúgy megy is?

becseit 2013.12.03. 22:42:58

@zeddez: Őszinte legyek?

Persze a TSI-vel bizonyára jobban lehet lámpától gyorsulni, meg a vége messzebb van, de a mindennapi életben olyan egetverő különbség nincs közöttük és a japó jóval jobban kajál.

becseit 2013.12.03. 22:45:37

@zeddez: 1000 az alapjárata? Lentebb lefullad?

Ki beszél itt dieselről, 2-2.3-as szívó benzinesekkel hasonlítunk.

Ja, és a hülyét ly-nal írják.

FrundsbergW201 2013.12.03. 23:26:29

@Jamesblond:
Sajnos a tartósság már a kamionoknál is múlt idő. Áttértek pl. az egy darabból készített hengerfejre ami egy hathengeres motornál kb 200kiló, ráadásul teljesen síknak kell lennie a blokknak meg a hengerfejnek is, míg a régi 2henger/hengerfej elrendezésnél lehetett kis tűréssel játszani. Van olyan kamion típus amiről átlag 100ezrenként kell leszedni valamilyen hiba miatt ami az élettartamhoz képest nevetséges. A hengerfej javító ismerős már darupályát csináltatott a műhelybe hogy egyáltalán be tudják cipelni. És ez csak egy alkatrész a sok közül, hallok még széthulló gömbfejekről, repedő alvázakról, újrahasznosított rézből készült és meghibásodó kábelekről....

w a s d 2013.12.03. 23:31:20

@becseit:

Ezt nem padlógáznál rajzolják? Mert akkor a pl. 2000- es fordulaton való csorgáshoz nem kell padlógáz meg a hozzá tartozó 175 Nm, így egyből nem kell semminek befújni a plusz levegőt.

FrundsbergW201 2013.12.03. 23:33:22

@Schütii:
Sőt a 2ütemű dízelből is van olyan amihez nem kell turbófeltöltő: Hoffer GS-35 traktor :)

w a s d 2013.12.03. 23:40:06

A Mitsu GDI- jéről meg mintha egy korábbi Novoth Tibor cikk (koszos szelepű Mini vagy Peugeot) _kommentjei_ közt meg valaki azt írta volna, hogy volt már ott is lerakódó szutyok a szelepeken. Csak mert az a motor is szóba került.

zeddez 2013.12.04. 00:27:18

@w a s d: dehogynem, de ezt ő nem ért(het)i :P

kalinka55 2013.12.04. 03:02:42

Nálam egy turbós autó mindig többet eszik mint a saját szívó benzinesem. Az egyik cimborám büszkén állítja mindig, hogy az 1.9 tdi 4-5 lityit eszik(a motor tényleg jó.). Amikor odaadta akkor meg csodálkozott, hogy felugrott 8 literre a fogyasztás.

A céges gép egy 1.5 turbós dízel. 7 alatt ott sincs a fogyasztás.
Úgy látszik, hogy a turbos gépek nyugodt embereknek való de akkor meg minek?

Sokkal jobban érzem magam egy konstans, de kiszámítható motorral üzemelő gépben(mint a mostani 1.8 benzinben).

Ha már turbós gépet vennék, nem ilyen tücsökpöcsöt, hanem 2.2 köbcenti környékén vagy felette.

Amúgy féláron hoztam lendkereket meg kuplungot a dízelhez, 200ezerből meg is volt. És ez csak egy tétel..

becseit 2013.12.04. 05:12:03

@w a s d: Minek akkor a ménes, ha úgy kell vele menni, mint egy tojógalamb? Persze, ezek az elméleti dolgok nagyon jók ám, de a gyakorlatba átvinni már nehezebb.
Van egy 2.3-as motornak megfelelő géped, de TE vezesd úgy, mint egy 1.1-1.2-est, amikor a KRESZ is a közúti tökölés ellen szólít fel.
Nagyon számoltam ezekért a motorokért eleinte, de mára már szívó benzin (5 henger és fölötte) és adagolós TDI (sorhatot hajtottam sokat) hívő lettem.

becseit 2013.12.04. 05:13:32

Számoltam=lelkesedtem

kiffarkany 2013.12.04. 07:27:21

URAK tudom offfos menjek má pi*ba..de NEM ÍRNA VALAKI ezekről az újjjj dupla befecskendezős mocikról 2013as TSI 1.8 (audi a4 ben van csak)meg asszem az újj 2.0 TSI A golf 7 ben...hogy mi a helyzet kormolódás szempontjából? múltkori cikk nekem sokkkal érdekesebb volt mint most ez..vennék ilyen mocis gépet.. előre készülnék fel mivel lehet ott szívni. nyilván friss modell nincs annyi tapasztalat..de hátha mégis.. THX !!

Schütii 2013.12.04. 07:45:53

@GERI87: "
Hát ha azon rugózunk hogy a turbó "pluszba van" és pluszba hibaforrás akkor térjünk vissza a kétüteműig mert a szelep is csak nyűg és hibaforrás...de ez kb 50-es évek szint...
A turbón fennakadni meg ma kb pont ilyen.
tehát tényleg nem érdemes ide kilyukadni."

Olyan fogalomról hallottál már hogy kompromisszum? Egy közepesen buta szívó 4T benzines számomra az, valahol a 2T és a TSI között.

"Az 1.4-es turbót azt vedd úgy hogy helyette meg lenne egy 1.0 szívód ami alul ugyanúgy nem megy a turbó meg felül legalább igen...az meg ott se. "

Na ez most nekem nem tiszta. Neked igen?
Viszont azt tisztázni szeretném hogy nem a teljesítményt akarom kiváltani. Tehát ha van egy mondjuk 140LE-s kis turbómotor, azt nem 140LE-s szívóval váltanám ki, hanem egy 100-120 lovassal ami nagyjából az 1.6-osok területe. Persze, nem fog úgy menni, "se alul, se felül", de nem sportcélokra, meg pöcsöt hosszabbítani kell nekem az autó. Akinek meg "belefér", az gyorsulgasson, ha meg beszarik valami vagy lekokszolódik, akkor vigye a Novoth Tibihez és fizessen mint a katonatiszt.

Agr3ssor 2013.12.04. 09:06:52

Imádom Novoth Tibi cikkeit, és ez szokás szerint jóra sikerült!

Amúgy az feltűnt nektek, hogy 10 ilyen írásból 7-8 benzines autó??
Nem vagyok összeesküvés-függő, de szerintem újra kellene gondolni ezt az "évi 30ezernél térül meg a dízel" történetet! Persze nem az ilyen speciális vízpumpa miatt, mert az dízelnél is megesik! (Rönónál biztosan) Hanem úgy általában! Mert direkt-befecskendezős EGR-es, kartergázos kokszolódásos sztorikkal is például tele a padlás!
Turbó/kettős-tömegű ugyanúgy van benzinesekben is! Lassan már csak a common rail cuccok adják a különbséget hibalehetőségként! Meg a rövidebb szervizciklus!

w a s d 2013.12.04. 09:45:29

@becseit:
Én olyat nem írtam, hogy lassúskodni kell. De annak ellenére akkor is jól jöhet párszor az erő, ha az ember nagyon nem sietősen vezet. Pl. ha előzni akar. Vagy besorolni, vagy bármi hasonló. Vagy csak néha gyorsabbnak lenni a hétköznapi "szuttyogás" után pár km erejéig. Adott tempó tartásához a sebességhatárokon belül meg többnyire nem kell akkora teljesítmény, hogy azt ne tudná egy kis szívómotor (pl. a 60 LE- s, 100 Nm alatti nyomatékú Lada 1200s is tud menni 130- cal, ezt). Városban meg legfeljebb nagygáz- nagyfék stílusban lehet kihasználni általában, amit egy 1,4 tsi tud (az öreg 1,4- es szívónak sem kellett még eddig szinte soha, hogy padlóig nyomjam a gázt, hogy tartani tudjam a forgalom ritmusát). Így a használat nagyobb részében nincs szükség arra a 175 Nm- re, amit a fenti nyomatékgörbe mutat, nem kell feltétlenül működnie (olyan értelemben, hogy plusz nyomást állít elő) a turbónak.

Egyébként az a görbe jó példa, miért jók a kis turbósok. Könnyen el tudom képzelni, hogy ugyanúgy tetszik az embereknek, mint ahogy a td- k "már lentről húz" érzése, ami az alacsony fordulaton már elérhető nagy nyomaték miatt van.

Azt meg el kellene fogadni, hogy aki alacsony fogyasztást akar, mert a pénzen spórolna, vagy mert a környezetért aggódik, az vezessen úgy, mint az EU- s mérési ciklusban ahogy elő van írva a mérésre.

Ja, és még annyit, hogy ezek az 1,4 tsi- k azért az újságíróknál is jól szoktak fogyasztani, annyira biztos nem átverés az az alacsony katalógusérték.

kiffarkany 2013.12.04. 09:47:23

@Agr3ssor: ott meg a dizelnél van DPF azám aszopóág főleg városi hasznalatnal iylen autonál, ha akarod mesélek neked provobe napestig erről :D szerintem benzines jobb választás MÁR ha VÁROSI hasznalat SOK és turbós turbós összevetésben nézzük.. legalább TSInél nincs koromszűrő helyette van más nyilván...na de.. érted.. :D

Zeppeliner 2013.12.04. 09:57:42

@Agr3ssor: Egyet értek, lassan tényleg csak a befecskendező nyomás lesz a különbség benzines és dízel között.
@kiffarkany:Eljön még az idő, hogy a benzinesen is lesz spéci szűrő, majd meglátod.:)

kiffarkany 2013.12.04. 10:03:27

@Zeppeliner: hallod.. EL NE ! meg ne merjék :D:D

Jamesblond 2013.12.04. 10:11:53

@Schütii: Igen, o is mondja magarol, hogy total muszaki antitalentum. De azt gondolta hogy egy mai (8-10) eves rozsdamentes, toresmentes, ujszeru allapotu "modern" auto kevesebb penzt visz el a haztol mint egy 44 eves bogar.

Jamesblond 2013.12.04. 10:13:45

@zeddez: Az uj Fiesta turboja pl 275.000 fordulat/perc.

Jamesblond 2013.12.04. 10:24:34

@FrundsbergW201: Na errol meg nem hallottam :D Mar a kamionok is...
Az ujrahasznositott "rezotvozet" kabelekrol mar hallottam. Egy villamossagis haverom fuzott at egy MTZ-t. A fonok valahonnan vett valami olcso kabelt, konnyebben olvadt mint a forraszto on...

andand 2013.12.04. 10:39:40

A 18 eves 1.8 20V Audi motorom kb. ugyanannyit (max. 1 l kulonbseg, de - idoben - hosszu tavon ez nem feltuno) fogyaszt mint a 2.0 TFSI, hasonlo stilusban vezetve. Szerintetek melyiket elvezetesebb vezetni? :)
A turbo a benzinesen jo dolog. Aki pedig a dizelt szereti, alapbol kapja, miert kell annyira fennakadni rajta?
Persze a benzinesek is bonyolultabbak lettek, de hat valamit valamiert.

kiffarkany 2013.12.04. 10:41:10

@andand: én is eszondom .. lassan nem is lesz új autóba turbó nélkül motor.. suzuki miegymásban még talán... de..máshol sehol...

Schütii 2013.12.04. 12:09:13

@andand: "hasonlo stilusban vezetve. Szerintetek melyiket elvezetesebb vezetni?"

Ez egy beugratós kérdés?

Schütii 2013.12.04. 12:14:17

@Jamesblond: Szerintem ő nem a pénz miatt cserélt autót. Egy bogár ára már régóta inkább felfelé megy, főleg ha fel van újítva. Az Astráé, bármelyik generációs is, még egyelőre lefelé, minél újabb annál meredekebben.
Inkább az zavarhatta, hogy gyakran kellett mindenféle kisebb-nagyobb hibákkal bíbelődnie. Csak az a baj, hogy ettől az Astra sem biztos hogy megszabadítja. Na de majd rájön.

andand 2013.12.04. 12:17:44

@Schütii: Nem, miert is lenne az?

Rocko- 2013.12.04. 12:26:33

@Agr3ssor: "Nem vagyok összeesküvés-függő"
vö. @novothauto: "Ez egy eset, nem jelenti azt, hogy mindegyiknél beszarik. "

Schütii 2013.12.04. 12:28:10

@andand: Hát ha mindkettőt ugyanúgy vezeted akkor mi lenne a különbség? A TFSI nyilván sokkal jobban tud lépni, de ahhoz nyomni is kell, tehát már nem ugyanúgy vezeted. Vagy mit értesz "hasonlóan" alatt? Mindkettőben ugyanannyira lenyomott gázpedált?

andand 2013.12.04. 12:37:33

Mindkettovel ugyanugy megyek, felso hatar kb. ugyanaz, elozgetesek hasonloak. Gyanitom az atlagsebessegek is. Termeszetesen ehhez az 1.8-at valamivel jobban kell taposni. En gyakorlatilag azzal tanultam meg vezetni, sok evig nyomtam (es meg mindig hasznalom), kialakult egy stilusom. Par eve megvan a TFSI, azt is hasonloan hasznalom, es az eredmeny az, hogy az uj technologia kenyelmesebebb, elvezetesebb (egy kivetellel), es nem fogyaszt szamottevoen tobbet.
CO2 kibocsatast nem tudok osszehasonlitani, mert az Euro2-nel meg nincs megadva.
Ha kinyomom a szemet persze, hogy tobbet fogyaszt, de az nem ugyanolyan stilus lesz, mert akkor mar kezdenek orultnek tartani. :)
A kivetel a 5 vs. 6 sebessegfokozat es valoszinu ezek kiosztasa. Az uj 6-ost kevesbe szeretem.
Azt nem is irtam, hogy a TFSI 4 kerekes, es par szaz kiloval tobb.
Szoval szerintem a fejlodes igenis hasznos es bar draga a penztarcanknak a javitas, igenis segitenek ugyanannyi elpofekelt benzinert tobb kenyelmet es elvezetesebb perceket adni.

Agr3ssor 2013.12.04. 12:38:08

@Rocko-: Én meg írtam is, hogy nem a konkrét vízpumpa esetre gondolok!!
Olvasd végig, amit leírtam!

Viszont a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok szívóoldali kokszosodására meg nem áll, hogy "egy eset". Mert sajnos gyakori hibajelenség!

Agr3ssor 2013.12.04. 12:48:40

Egyébként szerintem ott hibádzik a dolog, hogy a nagyjából 1990-től 2000-ig gyártott autók használatával megszoktuk, hogy nem igazán kell hozzájuk nyúlni! Elterjedtek a befecskendezős-kompjuteres autók, a hidrotőkések. Számtalan ELVILEG karbantartásmentes technológia került ezekbe!
Szerintem ez az időszak szülte a legtartósabb, ma pedig legolcsóbban fenntartható használt autókat!
Előtte volt karbi, úszószint, szelephézag, gyertyhézag, nyúlós lánc csörgése.
A 90-es évek modern autójában meg elfordítottad a kulcsot, aztán működött. Cseréltél olajat, meg esetleg szíjat/láncot.

Most úgy tűnik megint arra tart a világ, hogy az autó motorja bizony olajcserén/szíjcserén kívül más beavatkozást is igényel! Csak nem értem a szervizek miért nem alkalmazkodnak ehhez...

GERI87 2013.12.04. 14:56:10

@Schütii:

"Na ez most nekem nem tiszta. Neked igen?"

nekem igen.

"hanem egy 100-120 lovassal ami nagyjából az 1.6-osok területe."

szubjektív egyéni dolog ez.
Sok értelme viszont nincs.
Nekünk is van egy 2 literes szívó...136 ló...az se megy jobban alul, csak mert szívó, cserébe viszont zabál.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.04. 17:01:48

@Agr3ssor: Köszönöm.

Az, hogy az utóbbi időben inkább közvetlen benzines témám volt, azért van, mert igyekeztem ebbe az irányba fejlődni, és cikkírás szempontjából ezt tartottam érdekesnek.

Egyébként van itt Diesel horror elég. 6-8 éves autók, amikre egy év alatt 600 e- 1,2 m ft-ot költött a gazdájuk, stb...

Viszont az én meglátásom, hogy sajnálatos módon (hisz borzasztó környezetkárosító) a mostani Dieselmotorok kiforrottabbak, mint a benzinesek Kevesebb a gyermekbetegségük. A Common Rail technológia már elmúlt 15 éves, közvetlen benzinest meg sok gyártó csak néhány éve futtat szériában. Ettől függetlenül vannak hírhedt példányok, mint a sokat emlegetett 1.6 turbó benzines BMW-PSA. Ennél szarabb motorra nem emlékszem egész pályafutásom alatt, pedig megfordult a kezem alatt Oltcit is, meg jónéhány Dacia (régi) is anno.

GERI87 2013.12.04. 17:16:17

@novothauto:

"vannak hírhedt példányok, mint a sokat emlegetett 1.6 turbó benzines BMW-PSA. Ennél szarabb motorra nem emlékszem egész pályafutásom alatt,"

hm...vajon mit szól ehhez Shadowbull:)

Agr3ssor 2013.12.04. 17:18:11

@novothauto:

Pedig hogy cseng a fülemben az az Égéstér adás, amikor szó szerint azt mondtad, hogy "nagyon jó ez a motor"!?! Azt hiszem azóta még 3-at, vagy 4-et csináltál, így nyilvánosan! (Mellesleg tényleg tök jó motor, amíg üzemel, én Peugeot-t vezettem ilyet)

Ha most kellene autót vennem, bajban lennék! Talán egy benzines MK3 Mondeo-t bevállalnék, de abból is Duratec-et, nem Sci-t...

Ezekkel a hibákkal meg az a gond, hogy az autó újkori tulajdonosa ugyan ki tudja fizetni a javíttatását, (Gondolom, ha tudott újonnan 7 milláért autót venni) de mi lesz azzal, aki 8-10 évesen veszi meg 1.3-ért? Az nehezen nyeli be 100-200ezres soron kívüli szervizt.
Azért ez régebben nem így volt. Egy 6-8 éves Zetec Mondeo, vagy egy B Vectra azért nem okozott ekkora meglepiket a használt autó vásárlóknak... Bár lehet tévedek!

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.04. 17:30:49

@Agr3ssor: Pontosan addig csodálatos, amíg megy.

becseit 2013.12.04. 19:05:40

@w a s d: Ki milyen virágot szakít, olyat szagol.

Pro és kontra. Szerintem legyen így jó! :)

Shadowbull 2013.12.04. 19:25:28

@GERI87: semmit. a sajat szempontjabol igaza van Tibinek.

GERI87 2013.12.04. 19:30:21

@Shadowbull:

ejj, pedig már azt hittem lesz egy-két észrevétel:)

becseit 2013.12.04. 21:42:51

@Shadowbull: Miért, milyen szempontból nem lenne igaza?

Shadowbull 2013.12.05. 06:48:59

@becseit: hany motort gyartottak le, hany hibasodik meg, es milyen hasznalati profil mellett?

ezt Tibi nem latja. Raadasul az o szempontjabol egyre rosszabbnak fog tunni a kep, mert ahogy egyre inkabb Prinz-guruva valtozik, annal jobban jonni fognak hozza a beteg autok, es neki egyre inkabb ugy fog tunni, hogy ez mind szar.

Schütii 2013.12.05. 09:21:38

@becseit: Azta.. Ez az egyik kedvenc filmjelenetem. Jól szól az a Capri, legalábbis jó az a hang amit alákevertek. 20+ évvel ezelőtt meg még jobbnak hatott. :)

becseit 2013.12.05. 11:31:13

@Schütii: Igen, ezeknek az autóknak még volt hangjuk, tudni kellett őket vezetni és a filmiparban még nem létezett a CGI....
Inkább ezt/ilyeneket nézek meg százszor, mint egy mai ****rt. :)))

becseit 2013.12.05. 11:38:34

@Shadowbull: Szerinted minden más autót/motort 'karanténban' használnak? :)

Az általad oly sokat emlegetett mérnöki "optimalizálás/csúcsra járatás" nem mindig azt az eredményt hozza, amit várnak tőle.
Nincs ezzel baj, -hisz ettől jóval nagyobb presztizsű sportautók is szenvednek bagatell hibáktól (pl.: valamelyik Aston Martin generátorszíja sorozatban lerepül, ha ész nélkül kanyarodnak vele), csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat.

Schütii 2013.12.05. 17:21:44

@becseit: Na ez viszont nekem annyira nem. A hang sem igazán lelkesítő, és az a duplakuplungos gázfröccsös FELfelé váltás se igazán érthető számomra.
süti beállítások módosítása