HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kicsi turbó? Kicsi dízel? Melyiket?

2014.01.23. 15:32 Tcomment

Címkék: Égéstér

Filmek és downsizing, valamint némi korom a szívócsőből. És Picoscope!


Az Égéstér 103. adásának kommentposztja.
Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne.

141 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr565778456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikarágja 2014.01.23. 15:49:39

Kösz Pista, ma ezért keltem fel -má majdnem visszadöglöttem a hó miatt! :- )

csakegymaradhat 2014.01.23. 16:54:54

ez nagyon ott volt a szeren :)

Leadfoot 2014.01.23. 17:09:34

A Nagy Gatsby film jó? Jááááájjjj.

Leadfoot 2014.01.23. 17:35:19

- Hyundai ix35-tel járnak.
- A zombik?

:-D

P12_dCi 2014.01.23. 17:42:00

Vajon a Renault 1.9 dci is így elkokszosodik?
Van egy 180 ezret futott ilyen motorral szerelt autóm, sokat megy városban. Igazán baja nincsen, jól is megy. Érdemes lehet kitakarítani?

sunblind 2014.01.23. 17:43:43

- .. Mi van a bankrobbantonál a hátizsákban??
- .. kenyér, meg tojás baszki hazafele a közértből.

:DD jaj. marha.

tailor13 2014.01.23. 17:48:26

Most még lehet, hogy jók a CR dieselek, de kíváncsi leszek rájuk 10-15 év múlva, amikor egy nagynyomású rendszer felújítás többe fog kerülni, mint az egész autó...

tailor13 2014.01.23. 17:49:29

Amúgy meg, kicsi dieselre szavazok, nekem is az van. 2000ccm. :)

RnYk 2014.01.23. 18:09:11

Na belegondolok, h mi lehet a 14 eves 2.2 Tid 9-3as Saabomban... Lehet be kene iratkoznom egy kikaparasra :)

Engem nem zavar a nepperuzo (sot szeretem is :)).

gin74tonic 2014.01.23. 19:03:20

nincsenek mar jo filmek tiz eve. Scorseseben lehet esetleg bizni, de a Godfellas/Casino/Taxidrivert ugysem tudja uberelni.

Argo: eh.

Schwartzenegger meg mar onmaga karikaturaja, pl ebben az uj superbowl reklamban :D

www.youtube.com/watch?v=ESvZ9-px2Tg

bar a comedy commercial legalabb jo volt :D

www.youtube.com/watch?v=sHLAXEUCdiQ

Rocko- 2014.01.23. 19:14:46

Claire Danes nem szép???
mondjuk a nagy Gatsyb okán akkor asszem megnézem ezt a Romeo + Julietet is.

aki figyelt, az hallhatta, hogy elhangzott az anál szó a műsorban. :D

"soha nem tudhatod, hogy mikor ébredsz fel egy reggel úgy, hogy szükséged van egy bontásra való lincoln navigatorra egyben"
:D

a Steven Seagal egyébként mostanság valami kis faluban seriffkedik. (megnéztem, Jefferson Parish.)

a modernkori kínzásban nem igazán a fizikai fájdalom a lényeg, mert az ahmis eredményt hoz (emlékezzünk a viccre az oroszokkal: bevallotta), inkább a pszcihkai hadviselés, hogy féljen és megtörjön.

Tibivel egyetértek: a statisztika nagyon ferdíthet, még ha pontos is.

boom2 2014.01.23. 19:22:48

Pista gondold át mégegyszer szerintem az 5Mp-es megfigyelő eszközöket, mert annyira olcsók, h könnyen rámehet egy ház ára..

Leadfoot 2014.01.23. 19:31:07

A neves akciósztár nevét soha, senki nem ejtette még Szígálnak Robin kívül. Csak halkan, félve jegyzem meg.

Mazzzzu 2014.01.23. 19:35:09

Csak az elejét hallgattam még meg, de az nagyon jó, ez a filmes beszélgetés jó volt, akár megérne egy különkiadást is, nem? Filmes kocsi, mittomén :D

Leadfoot 2014.01.23. 19:41:03

@Mazzzzu: Meg sorozatos. Walter White Aztek-je, Earl Hickey El Caminója, Hank Moody Porschéje, Magnum Ferrarija, mittudomén.

A Walking Dead-ben tök jól van belenyomva a kis Hyundai SUV, meg más sorozatokba is tudnak ízlésesen ilyeneket beilleszteni.

Pár sorozatban viszont nagyon debil módon adagolták/ják az autóreklámot. Főleg a Toyota tudott ilyen gyagyaságból szépeket alkotni.

gin74tonic 2014.01.23. 20:21:02

@Leadfoot: [sɨˈɡɑːl], keletre Szegal, kemenyen ejtve. Jol latszik hogy "komporszagban" a ketto koze esik.

@Rocko-: Szegal bacsi kormanyzo akar lenni, mint Jessi Ventura ( Predatorban o volt a geppuskas, amugy magyar, James George Janos a szuletesi neve )

Rocko- 2014.01.23. 20:30:14

@Leadfoot: mi az ellenvetésed?

@gin74tonic: www.youtube.com/watch?v=_P-wQ17Tb0Q
előbb fog Svarci elnök lenni, mint S. S.

@boom2: meg Pistának: index.hu/tech/2013/09/24/miert_csak_egy_paca_a_bunozo_feje/

guszti 2014.01.23. 20:38:03

Jójó, persze, 2014ben olcsón lehet tök szuper webkamerát venni, azért egy biztonsági kamera (ami megy minuszban, hóviharban, tűző napon is) ami éjjel ettől lényegesen jobb képet csinál, az még ma is 6 számjegyű összeg forintban, egy bankfiók rendszerének újra cserélése meg inkább 7 vagy akár több. Egy jobb axis ptz akár rá is zoomol automatikusan ahol mozgást érzékel, leolvassa a rendszámot és felnyitja a kaput meg minden, de az kb. fél milla. Szép lassan lecserélgetik majd őket, bár ahogy most a bankok állnak, nem csodálkoznék ha be lenne húzva a fék ilyen téren. Egy trafik beltéri 1280 fix nagylátó ma már olcsóbb, ráadásul azokat most szerelték fel pár hónapja, amikor már ugyanilyen olcsók voltak, a bank rendszere meg kb. 3-8 éve épülhetett ki, amikor még a d1 felbontás volt a standard, meg éjjel ez a hitchcock-i maszat. Persze fel lehetne gányolni egy gopro-t vagy egy olyan contourt ami az elkövetőn volt, az megvan 100e alatt akár, ez egy családi házon lehet nagyon költséghatékony, de egy banknál azért nem járja.

Leadfoot 2014.01.23. 20:38:14

@Rocko-: Na most nem működik a hivatkozás. Mi ellen mi az ellenvetésem? :-)

Leadfoot 2014.01.23. 20:56:50

@Rocko-: Párszor olvastam már a művet magyarul és angolul is meg Fitzgeraldból írtam a diplomamunkámat (igaz, nem a Gatsby-ből, hanem a novelláiból).

Az ellenvetéseim pusztán szubjektívek. Egyszerűen _nem tetszett_. DiCaprio alakítása kínosan mesterkélt volt, Tobey Maguire is pocsék volt, nagyon nem illett oda. Egyedül - meglepő módon - Isla Fisher meg főleg a Jordan Baker-t alakító viszonylag ismeretlen színésznő hozta jól a szerepet.
Néhány részletet aprólékos pontossággal átültettek a filmbe, más részeket nagyon csúnyán hozzáköltöttek. Egyik se baj, nincs problémám az adaptációkkal, csak akkor döntsük már el, mit akarunk.
De ami a legfontosabb: az egésznek nem fogott meg a hangulata. Nevezzetek maradinak, de ha valaki a 20-as évek Amerikájáról forgat filmet, abba nem kellenek a rapbetétek meg hasonlók.

Szerintem.

Rocko- 2014.01.23. 20:59:10

@Leadfoot: értem, köszönöm.
csak azért ilyen röviden, mert ízléskülönbséggel nem vitatokznék. :)

Leadfoot 2014.01.23. 21:00:12

@Rocko-: Egyetértek. Viszont van pár olyan film, ami nekem tetszik, de még nem találkoztam másik emberrel, akinek szintén. :-))

ommm 2014.01.23. 21:15:26

@gin74tonic: Jesse The Body Ventura. Profi pankrátor volt anno. Nagy arc.

gin74tonic 2014.01.23. 21:20:23

@ommm: volt egy jo konspiracios tv sorozata par eve ( TruTV ) Kennedy gyilkossagrol, chemtrailrol, 9/11, HAARP etc minden "meno" konteorol - addig azt hittem olyan dolgokat csinal csak amihez nem kell esz ( pankrator, kormanyzo, filmszinesz ) de aztan a tvben ugy latszott van esze is. Mondjuk felig magyar :)

imrez 2014.01.23. 21:41:31

a kis benzines turbómotor + olajcsere témához azt fűzném hozzá, hogy amikor még nem olvastam ennyi totalcart és tudatlan első modern autós voltam akkor engem sikeresen lebeszélt a márkaszervíz az olajcseréről. 1 év és 2 hónapos autót visszavittem valami garanciális apróság miatt és mondtam, hogy ha már itt van cseréljék le az olajat is. Erre meggyőztek, hogy nem kell azt még, nem véletlenül találták ki a 2 év vagy 30.000 km-es csereperiódust, menjek szépen haza. Azóta már változott a helyzet, évente megy az autó karbantartásra, mert bár kevés kilómétert megyek vele de többnyire városban.

gin74tonic 2014.01.23. 22:08:37

@grease monkey: His grandfather Ján Jánoš, called John Janos in the U.S., was born around 1859 and immigrated when he was about 23. He married Anna née Demko (Demková in modern Slovak) born around 1870, who immigrated in 1887.

mitol slovak? Akkor max Austro-Hungarian citizen. De hagyjuk is mert jon a csehszlovak kem meg a tobbiek aki majd megmagyarazzak hogy a doglott lo alszik.

w a s d 2014.01.23. 22:09:01

Nem lehet, hogy az ilyen szétszedés nélküli mosást olajcserénként, vagy valami ahhoz hasonló időközönként kellene megcsinálni?

Egyébként "egyszerű" motoros új autónak még mindig ott van pl. a múltkor említett 1,4 8v Punto, vagy pár csak kicsivel bonyolultabb benzines alapmotoros autó, még nem haltak ki mindenütt, sokszor elég szép felárral akarják csak a kis turbóst adni.

w a s d 2014.01.23. 22:13:40

@grease monkey: @gin74tonic:

Legyen szlovák, ha az akar lenni, vagy a szlovákok szeretnék magukénak tudni, nem érdekel. De azért az 1800- as években kivándorolt emberekre azt írni, hogy "Both of his paternal grandparents immigrated from Slovakia.", az vicces.:D

grease monkey (törölt) 2014.01.23. 22:16:21

@gin74tonic: Miért álltál meg az olvasásban?
"More data about their origin, except that he was Lutheran and that they identified as Slovak, are unknown."
"He identified as Slovak in a 2008 CNN interview and recalled in his autobiography that Aunt Betty admonished him to do so."

Miért ne lehetnének a szlovákoknak magyar eredetű családneveik?
A magyaroknak is vannak szlovák eredetű családneveik:
hu.wikipedia.org/wiki/Csal%C3%A1dnevek_B%C3%A9k%C3%A9scsab%C3%A1n

Ezek szerint mindenki, akit Bencsiknek vagy Franyónak hívnak, az szlovák?

gin74tonic 2014.01.23. 22:29:05

@grease monkey:
Jesse Ventura egykori testépítő-bajnok (James George Janos) szlovákiai magyarként lett Minnesota állam kormányzója.

akkor:

This is a list of notable Hungarian Americans, including both original immigrants who obtained American citizenship and their American descendants

de most mar eleg legyen, johogy nem kell bizonygatni hogy a 19.sz kozepen nem letezo allambol nem lehet emigralni.

Agyfaszt kapok menten.

tobbet ebben a temaban nem szolalok meg, itt mar iras ertelmezesi gondok vannak.

gin74tonic 2014.01.23. 22:30:44

@w a s d: kb mint a XV.sz-i drezdai menekuloket (lasd vallashaboruk )NDK-s menekulteknek hivnank! :D

WLaci 2014.01.23. 22:55:41

@gin74tonic: Agyfaszt kaphatsz, de a jelenlegi szlovákia területén (a déli sávot kivéve) akkor sem magyarok éltek.

gin74tonic 2014.01.23. 23:03:16

@WLaci: gondolom innen mar csak egy lepes lesz a Magyar Gardazas meg hogy VonaGabor buzi es eljen a mittudomenki. Az a resze engem nem erdekel.

Az alap az az hogy aki a 19.sz ban elvandorolt az nem lehet szlovak allampolgar, de erre mar kitertem. Ez teny, vagy ha mashogy tudod a tortenelmet azt kerlek ne oszd meg velem.

1kutya 2014.01.23. 23:12:19

@guszti: no meg azt se felejtsük el, hogy még egy kisebb fiókban is (mondjuk a legutóbbiban, ahol dolgoztam) működik belőlük 10-15, és ebben nincs még benne az ATM kamerája és ha szükséges akkor a kültériek...

1kutya 2014.01.23. 23:17:50

@grease monkey: éppen lehetnek, de a János nem hiszem, hogy a legjellemzőbb (fentiek szerint azonban a kivándorolt ős felesége inkább volt szlovák, tehát kb annyi lehet a magyar vér az ereiben, mint szlovák).

GERI87 2014.01.24. 00:54:57

"nem kap üzemanyagot a szívószelep és nem hűti, túlmelegszik, ráég az olaj"

Na és akkor a dízel szívója ami eddig is csak levegőt kapott szépen, semmi mást, vagy a gázos motorok? Azoknál valahogy nincs ilyen gond, vagyis meg lehet- meg van ez oldva ..ill. a kipu szelep sem kap "naftát" csak jó forró égésgázokat...és mégis...

@gin74tonic:

Jó, Tesla is magyar állampolgár volt...na és.
Annyira szlovák ez, mint Angelina Jolie: részben.
A wikiben is azt Írják "a mai Szlovákia területről" vagy a slovak americans"-oknál is "magyar királyságból jöttek"...

en.wikipedia.org/wiki/Hunkies

Kron 2014.01.24. 01:06:06

2010 óta magyarországon is él guantánamóról kiengedett fogoly. ezek az emberek akik "véletlenül" kerültek oda, és egy gyors, 2-10 éves kihallgatás után, ha bebizonyosodik az ártatlanságuk, kiengedik őket. bűnözőt (akiről kiderül, hogy bár milyen köze volt terrorcselekményhez) soha nem engednek ki. (és onnantól nem is ott tartják őket fogva.)

gin74tonic 2014.01.24. 01:11:35

@GERI87: mi, most par kommentben meg fogtuk mi volt a baj a monarchiaval.

@Kron: "veletlenul" - inkabb azokat engedik el akik bemoszeroltak a tobbit. Miert nem haza mennek? ( valaszolok is gyorsan: mert ott a tobbi kinyirna oket mint arulokat )

Bushley 2014.01.24. 01:42:11

Ha valakinek ilyen szűkös a keret miért nem vesz a mazzag helyett egy Siftet, ahol Tibi is mondta? Szotyiért kapsz alkatrészt, igénytelen, 68le <800kg-ra elég, és 3literrel kevesebbet eszik mint a Madzag....

Szerintem nem vagyok azzal egyedül hogy igen csak örülnénk ha kicsit hosszabb lenne az Égéstér, akár 2-3h/alkalom is.
Diktafonos Égéstér extra megmutatta magát, de azóta semmi. :(

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.24. 07:09:51

@grease monkey: a Janos az nem egy tipikus szlovak nev. Max a Janasova :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.24. 07:10:51

E95 +ethanol

en csodalkozom azon hogy eu ban nincs 10%ethanol a benzinben, itt regota van - es nem halnak meg tole az autok.

grease monkey (törölt) 2014.01.24. 08:31:44

@gin74tonic: "Jesse Ventura egykori testépítő-bajnok (James George Janos) szlovákiai magyarként lett Minnesota állam kormányzója."

Dehát könyörgöm, lutheránus szlováknak vallották magukat az ősei a bevándorlási íven, és ő is annak vallja magát. Hogy akarsz te ebből magyar szálat kihozni?

"de most mar eleg legyen, johogy nem kell bizonygatni hogy a 19.sz kozepen nem letezo allambol nem lehet emigralni."

Erdély sem létezik, mint állam. Ezek szerint minden székely, aki román állampolgár, valójában román? Érdekes elmélet, ezt majd közöld velük is.

@1kutya: Rosszul hiszed, tele van példákkal a wiki:
Vladimír Jánoš, evezőbajnok
Anton Jánoš, focista
Zdeněk Jánoš, focista
Branislav Jánoš, jéghokis
Štefan Jánoš, fizikus
Tipikus magyar keresztnevekkel, ugye :)

thebigben 2014.01.24. 09:02:54

elf: manó, tündér: fairy

hofi601 2014.01.24. 09:04:14

Tegnap 1 óra 22 percet sikerült meghallgatnom az 1:24-ből, és nem értettem mire fel a 18-as karika. Ma reggel meghallgattam a maradékot és megvilágosodtam. :)
Kamerákhoz: volt nálunk olyan projekt, amihez 9Mp-es kamerákat szereltettünk fel kb. 8 db-ot, meg egy 15Mp-est is. Ezek sem voltak olcsók, de kellett mellé még nem kicsit tárterület is, ahová a képeket rögzíthette, az sem 2 fillér volt, ezzel sokan elfelejtenek számolni. Valamint, ha ezeket a felvételeket szeretted volna visszanézni, beletekerni stb., ahhoz megint csak egy jóval erősebb vas kell, mint általában. És ezeknek a kameráknak is megvolt az a hátrányuk, hogy rossz fényviszonyok mellett már nem tudták ugyanazt a képminőséget, mint világosban. Nem olyan olcsó ez, mint gondoljátok.

gigabursch 2014.01.24. 09:25:01

@WLaci:
Nana!
Besztervebánya 45%.a volt magyarajkú, Zolyómé úgyszintén Trianon előtt.

Ma?

De menj csak föl a Vág partjára, Csütörtökhelyre (amúgy egy igen szép Szent László ciklus van ott) és valóban, nem pont a partján van.
Ott nyugszik egy pap, akinek a sírján az áll, hogy:
Az utolsó magyar nyelven miséztető pap.

Magyarán volt rá igény!
Mert bőven(!) éltek ott magyarok!

Ne dőlj be annak a DeTaHó nevű hazugsággyárnak.
(csehszlovák kém fedőnéven hozza a hazugságit)

Csontváry Kosztka Tivadar édesapja levelezése ma is megvan, hogy miért is szüntetik meg a magyar nyelvű oktatást, mikor Igló lakosságának és a gyerekeknek harmada magyar.
De mindez külön rögzítésre került Csontváry önéletrajzi művében.

Csakhogy tisztában legyél a tényekkel.

Szívből kívánom, hogy a népmesék tükrében:
Aki nem hiszi, járjon utána - jeligére magad is utánajársz.

Hozzá kell tenni, hogy a tót-magyar ellentét megelletése és erősítése csak és kizárólag a habsburg politika divide et impera eseménye volt.
De a legtöbb tóttal ma is értelemesen lehet beszélni.
Szerencsére.

Rocko- 2014.01.24. 09:55:54

@Leadfoot: van ilyen. :)

@visszakettopadlogaz: van, írja a mai cikk is.
bár hiányolom belőle, hogy pontosan az alkohol miért és hogyan marja szét a gumialaktrészeket. (ír róla Z.D., de nekem nem kielégítő.)

Mazzzzu 2014.01.24. 10:06:29

@Leadfoot: igen, nem rossz ötlet :D

A Walking Deadhez- bár spoiler- volt egyszer egy jelenet, hogy egy amerikai autóval, talán egy modern Charger vagy valami ilyesmi, fenn akadta egy halom zombin és akkor eszembe jutott, hogy bezzeg ha a jó kis Hyundaijal jöttek volna, abban talán van kapcsolható összkerék :D

Hurri Kán 2014.01.24. 10:46:25

Kicsi turbó? Kicsi dízel?
Nagy szívó, és benzin.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.01.24. 11:30:09

csak egy bankról tudok az átlagnál picit többet, ott nemhogy a kamerákat, de a banki szoftvereket sem cserélték le 10 éve (hekkerz alert :)

GERI87 2014.01.24. 11:50:50

@visszakettopadlogaz:

Képzeld már akkor is voltak vegyes házasságok meg asszimiláció, mindegyik oldalon...nem csak szlovákok lettek magyarrá, fordítva is megtörtént, főleg a magyar-szlovák nyelvhatár vidékén ami évszázadokon át "vándorolt" , hogy eközben lett egy Janos (janoš) nevű szlovák evangélikus család...hát nem meglepő.

GERI87 2014.01.24. 11:58:32

@gigabursch:

"Besztervebánya 45%.a volt magyarajkú, Zolyómé úgyszintén Trianon előtt"

A nyelvhatártól északra magyarok csak szórványban éltek, főleg városban, a vidék viszont szlovák (szláv) volt mindig is.
A városi lakosságnak is általában fele, harmada volt magyar vagy német..a többi szlovák.

www.nyest.hu/media/a-magyar-kiralysag-nepessegenek-terkepe-1880-ban.jpg?large

jogalany 2014.01.24. 12:15:54

Azért ennek autós műsornak kéne lennie. És ha műsor akkor érthetőnek, vicces, hogy a mind mikrofonhoz szokott személy egymás szavába vágva - mintha nők lennének - érthetetlenné teszik az adást.
Azt sem tartom jónak, hogy az alapkérdésre, hogy jók-e a kis ccm turbós motorok és milyen konkrét típus hibák keletkeznek, és miért nem jók, ezt érthetően senki nem mondja ki, pedig ezt a szakmailag gyenge műsort nem hiszem hogy sponzorálták volna az autógyártók.
Az én meglátásom, a turbó a versenyre kiváló, de közútra csak kivételes esetben kihagyhatatlan. Tömegautóra szívó motor, hosszú élettartamra tervezve.

GERI87 2014.01.24. 12:28:59

@jogalany:

"hogy a mind mikrofonhoz szokott személy egymás szavába vágva - mintha nők lennének - érthetetlenné teszik az adást."

Szóvá lett téve többször is, erre most az lett a válaszuk hogy értetlenkednek, úgy gondolják "ez ilyen és kész" szarnak rá és szerintük kitiltás jár az emlegetéséért...

És egyesek még 2-3 órás adást akarnak, mikor az egy másfél órába most is bele kell tekerni hogy érthető, folyamatos mondatokat találjon az ember:)

kitiltott, de seráfütty 2014.01.24. 13:28:35

Az a Rómeó és Júlia film, amit emlegettetek, talán a létező legszarabb film, amit valaha megpróbáltam végigszenvedni. Nem sikerült. A másik ilyen hype-shit a Slumdog Millionare. 15 percig bírtam mindkettőt.

zlaboncz (ZLC) 2014.01.24. 13:43:50

@jogalany: "Az én meglátásom, a turbó a versenyre kiváló, de közútra csak kivételes esetben kihagyhatatlan."

Pedig nekem az a tapasztalatom, hogy sokkal jobban működik a mindennapi közlekedésben, mint a szívó. Jelenleg 1.4TSI, előtte az 1.6 szívókat használtam a VW-től.

A kis turbósnak sokkal kellemesebb a karaktere, nem háklis, tök mindegy, hogy hideg vagy meleg van, nem kell pörgetni, akkor is megy. A használható fordulatszám-tartománya 1500-tól kezdődik és 6000-ig is lehet húzatni. De nem csak itt, hanem a fogyasztásban is látszik: Ha nem hajtom, akkor országúton akár 5 literrel is elmegy, de a vegyes közlekedésben sem eszik többet 6,5-7 liternél, pedig kb 90%-ban városban járok vele. (a régi 1.6-al nem volt 8 alatt a fogyasztás)
Viszont ha meg taposom, akkor megy rendesen, lehet vele haladni, előzni megpakolva is. Mondjuk akkor megy fogyaszt, de ugye vagy-vagy. Ha sokat autópályázol, akkor nem jó egy ilyem, mert 120 fölött már 8 liter körül fogyaszt (ami ugye nem sok a másikhoz képest, de sok autópályázásnál jobban járhatsz egy nagyobb dízellel).

Igazából ez a motor tökéletesen alkalmas egy átlagos családi autóba átlagos közlekedéshez. Pont emiatt a kétarcúsága miatt jó, legalábbis nekem nagyon bejött.

Z.

kissbe1234 2014.01.24. 13:57:32

Az egymás szavába vágás témához: nézhetjük fordítva is, lehet hogy 103 adás után tényleg jó lenne megtanulni, hogy ne vágjatok egymás szavába.

kissbe1234 2014.01.24. 13:58:08

Félreértés ne essék, nagyon bírlak benneteket, de egy kicsit már túl sok szó esik a trollokról, és kezdem magamra venni, mert némelyik - általatok trollnak nevezett - hozzászólóval sajnos egyetértek.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.24. 14:16:39

@jogalany:

" milyen konkrét típus hibák keletkeznek, és miért nem jók, ezt érthetően senki nem mondja ki"

Esetleg lapozz vissza a technika rovatban, találsz mind elméleti, mind gyakorlati negatívumokról több cikket több szerzőtől.

Szerintem ez már ezerszer lerágott csont mind cikk, mind Égéstér szinten.

nikarágja 2014.01.24. 15:30:39

@novothauto: Tibor, azért azon a "Technika"- 1.oldalon, a 31 cikkböl egyedül a tied az, ami kis turbómotorról szól, de azon belül is inkább a vízpumpa kontrukciós (nem szereted ezt a szót?) hibájának feltárásáról. Ez noha érdekes téma, mégis lehetne ragozni a valódi kis turbódízel témakört hangban még böven. Azért lenne érdekes, mert amennyivel bonyolultabb az egész az ugyanoda/-arra tervezett szívó benzineseknél, annyival többe is kerülnek. Értem én, hogy nagyobb hozzáadott érték kell a gyáraknak a nagyobb profit eléréséhez, de nektek nem kéne beállni a sorba a problémák agyonhallgatásával. Nem üzleti kérdés ez, hanem közszolgáltatás, amit csináltok ezzel a néha remek müsorral, mindamellett hogy szórakoztattok is. Thx, peace!

Agr3ssor 2014.01.24. 15:40:45

@novothauto:

Szerinted nem lehetne kidolgozni valami megoldást, amivel egyszerűbben lehetne tisztítani ezeket jelentős motorbontás nélkül?

Példa: szívócső leszerel. Motort beforgatni, hogy X henger szívószelepei nyitva legyenek teljesen. X henger gyertyáját kiszerelni, majd annak résén keresztül magas nyomáson levegőt/folyadékot/tisztítöszert/oldószert benyomni a hengerbe, ami ugye a nyitott szívószelepen távozna... Majd ami elől kijön a szívócső helyén, azt felfogni.
Esetleg megbontani és elrakni a vezérlést, hogy mikor a szelep/ek nyitva vannak, a dugó a felső holtpont közelében lehessen, de ne érjék el a szelepet...
Ès ezt minden hengernél...
Nagy hülyeség az ölet?

Agr3ssor 2014.01.24. 15:54:39

@Agr3ssor: Ezt a felső holtpont dolgot csak azért, hogy az agresszív oldószer ne találkozzon a hengerfallal, csak max a dugattyú tetejével.
Konkrétan a szívószelep használata lenne fordított irányban, egy agresszív tisztítószerrel...

gin74tonic 2014.01.24. 16:06:48

@grease monkey:
Ezt irtad :
"Erdély sem létezik, mint állam."

:DD

Ki volt Bocskai, Bethlen ... A sor hosszu, most jottem ra hogy te sulyossan alulmuvelt vagy es pazarlom az idom rad.

Tanulj, radfer.

boom2 2014.01.24. 16:14:42

@visszakettopadlogaz: nem akartam írni ide, de ha már te is... szal télleg jó lenne, ha befejeznék azt a baromságot, hogy így a gumi meg úgy a műanyag, meg bevonat.. az égvilágon semmi baja nem lesz az autónak még az E85-től sem, nemhogy az E10-től. Ki vagy kik találják ki ezeket a marhaságokat??

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.24. 16:15:48

@nikarágja: Közvetlen benzines szelepkokszolódás témában írtam cikket BMW-PSA 1,6 benzinesről, VW TSI-ről, többet erről nem érdemes, mert unalmas lesz az olvasóknak, azt meg nem szeretném sem én, meg szerintem a TC sem. Így is az egyik gondom cikkírás szempontjából, hogy a legnagyobb szívások/ legérdekesebb hibafeltárások nem kerülnek prezentálhatóan dokumentálásra.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.24. 16:16:42

@Agr3ssor: Van aki tisztít hasonló módszerrel, én nem teszem.

boom2 2014.01.24. 16:19:40

@hofi601: te ezek valami katonai cuccok, mert rendes kereskedelmi forgalomban még életemben nem láttam 9Mp biztonsági kamerát, nemhogy 15-öst? Fix optikásak vagy 360fokosak zoomosak?
Mibe kerül 2,3 millió/ darab?

boom2 2014.01.24. 16:27:10

@Shadowbull: hát persze :) főleg az E10-től gondolom

Shadowbull 2014.01.24. 16:32:28

@boom2: nem tudhatod, hogy az autod valamelyik alkatresze nem erzekeny-e az etanolra.

Erdemes odafigyelni arra amit a gyartok mondanak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.24. 16:32:46

@GERI87: ok. Nem szivugyem a szlovak bevandorlok etnikai onvallomasai. Felolem lehetnek anktarktiszi enuinok is. En magyar vagyok, az tuti.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.24. 16:35:47

@boom2: egyszer volt egy Micsu Monterom ( Pajero, 7szemelyes ) es tettem bele E85ot ( itt siman Ethanol a neve, 39707 Paseo Padre Pkwy, Fremont, CA itt lehet tankolni ) es jott a check engine kb 20merfold utan. Aztan felig volt teleraktam sime benzinnel ( amiben ugye 10% az ethanol ) utanna masnapra elaludt a check engine.
Szerelo azt mondta ez egy stop and by signal, atmenetileg nem mukodott jol a motor.

Térspecialista 2014.01.24. 16:37:15

@novothauto: Az oké, hogy a szívócsonkot, EGR-t leveszed, és kitakarítod, de gondolom a hengerfejet Te sem veszed le amiatt, hogy a maradékot is kitakarítsd. Vagy igen?

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.24. 16:49:42

@Térspecialista: de igen, ha úgy néz ki és az ügyfél is akarja (van rá pénze).

nikarágja 2014.01.24. 16:50:10

@novothauto: Bocsánatodat kérem, valóban megtaláltam, ami miatt mondod, hogy nem kell az több vaker: totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v_1.4_tsi-nel/ egyetértek, ez tényleg kimerítö és szuper cikk volt. A kis tdi-kröl meg alkalomadtán, -mikor lesz egy 3. kezed- gondolom fotózol majd még ilyenebbet is...

Schütii 2014.01.24. 17:29:02

@visszakettopadlogaz: Persze hogy hibát érzékel az elektronika, mert nincs felkészítve arra hogy durván meg kell növelnie a befecskendezett üzemanyagmennyiséget. Ha meg nem elég dús a keverék akkor a lambda jel fog elmenni a p*csába, tehát az ECU dobja is a check engine-t. Itthon azt "javasolták" a benzinkutasok hogy ha felesbe tankolja az ember az E85-öt és a benzint, azt még le tudja kezelni az elektronika. Felelősséget persze senki nem vállalt ezért a megállapításért. Én autóba sose mertem E85-öt tenni, de az oldalmat furdalta azért a kíváncsiság és a Simsonommal elkezdetm kísérletezni, "nagyot úgyse bukhatok rajta" alapon, de 2 tankolás után feladtam, nem lett jó, viszont semmi baja nem lett semminek szerencsére.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.24. 18:18:07

@Schütii: a '99es ford truckomba neha teszek ha nagy a sor a rendes benzinnel, semmi valtozas nincs vele. A 2009es F250 viszont check enginezik ugyanugy. A chevy es dodge csinal FLEXFUEL kocsikat - pontosabban mar mind az.

pl

modesto.craigslist.org/ctd/4270588300.html

2008 ota a jobb hatso lampa mellett van egy badge FLEX FUEL zold cimkevel, abba mehet "minden" - persze aki zold bio gazolajat rak bele az magara vessen :D ( a pisztoly belefer!!! )

ha mar itt tartunk, ez a kedvenc kutam:
3000 Andrade Rd
Sunol, CA 94586

itt van 4 fele versenybenzin, sima benzinbol 3 fele, ethanol, nitro toltes, tiszta szesz ( drag cuccokba ) biodiesel meg minden, erdemes lemenni streetviewba megnezni az arakat...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.24. 18:19:33

@boom2: ovatos ember vagyok, a hideg levest is megfujom :)

DBandesz 2014.01.24. 19:05:22

@Shadowbull: Nem vagyok különösebben otthon a mostanság forgalmazott üzemanyagok kémiai összetételének témájában, de egyet kell hogy értsek veled.
STIHL márkaszervizben dolgozom, és látom amit a kis gépekkel tesz a bioetanol, mindegy hogy E85 vagy a 95-ös benzinben lévő.

Általánosságban elmondható a tapasztalataim alapján, hogy a benzin eltarthatósága körülbelül 30 nap. Ha ezt túlhaladja, akkor az üzemanyagcsövet (gumi, vagy műanyag) megmarja, megkeményíti, nyúlóssá teszi, megdagasztja, vagy egyszerűen feloldja. Nyilván nem mindet egyszerre, anyaga válogatja, hogy melyikkel mit tesz. A hagyományos úszós karburátorokban szép zöldes kikövesedett trutymó marad utána, képes a tűszelepet, extrémebb esetekben a fojtótengelyt is megragasztani. membrános karburátoroknál veszélyesebb lehet a dolog, mivel nemcsak a membránt keményíti ki úgy, hogy vezérelni képtelen, de a százados furatokban is kiül a maradványa, sok esetben takarítathatlanul.

Jellemző hiba még a gépben felejtett üzemanyag vagy túltárolt üzemanyag használatakor, hogy a dugattyúgyűrű beleragad a horonyba és csak a szétszedéses tisztítás segít, vagy már annál is több. Másik visszatérő (tavaszi) probléma, hogy "nincs kompresszió" a gépben. Hát persze, hiszen az őszi munka befejeztével leállították a gépet, a benzin megdöglött és szépen megfogta a nyitott állapotában maradt szívószelepet. Csak a tisztítás jöhet szóba. Van vegyi módszerünk is, de igencsak durva anyag és sok esetben nem elegendő.

Visszatérő problémák ezek, amelyekkel tíz évvel ezelőtt nem lehetett találkozni. Ezeket elkerülendő mindig elmondjuk az ügyfeleinknek, hogy ha nem használják a kisgépet akkor ki kell járatni az utolsó cseppig minden benzint a karburátorból és a tankból is! A sajátjaimnál a tanksapkát sem rakom vissza rendesen, hadd szellőzzön ki minden "régi" molekula.

Rojtosra koptatjuk a szánkat , és mégis újra meg újra eljátsszák az ügyfelek.

totalbike.hu/technika/motordoktor/2012/05/07/vigyazat_megromlik_a_benzin/

Göbölyös Doktor cikke is ezt támasztja alá.

Egyébként a benzin nem válik higroszkópikussá a bioetanoltól, mint a fékfolyadék? Mert az még külön jó, ha az alkohol vízmegkötő képességét beleépítjük a benzinbe is.

grease monkey (törölt) 2014.01.24. 19:34:17

@DBandesz: A normál 95-ösben is van etanol, 5%. Vagy etanolmentes prémiumbenzint tankolsz (nem mind az!), vagy stabilizátort használsz, és akkor nem romlik meg. Csodálkozom, hogy a Stihl nem árul ilyet.

Sonko 2014.01.24. 19:43:22

Nagyon jó adás volt, sokat röhögtem.

A filmes autó kérdéshez szeretnék hosszabban hozzászólni. A Walking Deadet én annyira szerettem volna megszeretni, de valahogy sose sikerült.

Külön vicces, hogy a 3. évad környékén egy 2013-as vadiúj Hyundait vezetnek, mikor már 3 éve tart a zombiválság :) Ja és persze sosem koszos, sosem sérül (figyeljétek meg).

A Breaking Badben viszont nagyon eltalálták az autókat, és sokkal több szimbolizmus van mögöttük a fentebb említettnél. Itt az eredeti cikk, remélem még nem láttátok :)

www.oncars.in/car-features/the-cars-of-breaking-bad-and-what-they-symbolise/252

Walter White: egy Pontiac Aztek. Egy elbaltázott, egyszerre minden dolognak lenni akaró autó, ami a végén egy semmilyen, ronda cucc lett, és legendás autóipari FAIL.
(ezt egyébként egy bizottság tervezte, nagyon szépen illusztrálva a mondást, miszerint a teve az egy olyan ló amit egy bizottság tervezett)
Walter elbaszott életét, és a "mi lett volna ha" karakterét nagyon átadja.

Skyler White: Jeep Grand Wagoneer. Egy igazi régi station wagon, amit az Anyuka használ.

Jesse: Először egy Chevy Monte Carlo, ültetve, igazi ostoba drogos autó. Majd mikor beüt a valóság, a már említett Toyota Tercel

Gus Fring: Volvo V70. A műsorban ki lett tárgyalva a Volvo amerikai megítélése. Azt hiszen nincs mit mondanom :) (mellesleg talán egy jelenetben tűnik fel)

Hank Schrader: Jeep Commander. Nagyon erőszakos durva cuccnak tűnik kívülről, de egyébként meg... hát van benne kivetnivaló.

Marie Schrader: Kis lila VW Beetle. Idegesítő, és a "de kurvára egyéniség akarok lenni, ezért úgy csinálok mind az összes többi cukiskodó csaj" effekt tökéletes kifejezése.

Mike: Chrysler Fifth Avenue. Old timer, ami jól szolgál. Vén, megbízható csataló. Hogy az autóról vagy az emberről beszélünk, döntse el mindenki maga :)

Saul Goodman: Cadillac de Ville. Pont az az autó, amit egy törvény határán egyensúlyozó zugügyvédnél elképzelsz :)

(Az eredeti cikkben több infó is van, olvassátok el. Sajnos a képeket nem látom most, de a Google segít)

A bekiabálás-trollok meg pont annyira szólhatnak bele, amennyit fizettek a műsorért :)

DBandesz 2014.01.24. 20:27:17

@grease monkey: A prémium benzineknél az a baj, hogy rendesen világosszürkére ég a dugattyútető, hengerfej, minden. Olyan égéshője van, hogy ezek a motorok egyszerűen nem tolerálják. A stabilizátor elvileg benne van a 2T olajunkban (E25-ig jó), mindenesetre egyszerűbb kijárattatni a gépből az utolsó cseppet is, minthogy kísérletezni hagyjuk a tulajdonosokat.

Négyütemű motoroknál végképp a kijáratás fele billen el a mérleg. Ha azt mondom a rotakapát használó bácsikának hogy a 400 Ft körüli benzinhez még vegyen stabilizátort 2-3000 Ft-ért, akkor lehet hogy fejbevág a görbe bottal. :D Nincs már bizalom ezekhez az adalékokhoz, így nem is erőltetjük őket. Az üres tank és üres karbi hosszú tárolást és gond nélküli "álomból ébresztést" eredményez évek óta.

grease monkey (törölt) 2014.01.24. 20:47:06

@DBandesz: Tudom, hogy a parasztoknak ezt nehéz megmagyarázni, de a Liqui Moly csinál egy elég jót, ami a korróziót is megakadályozza, és tavasszal pöccre indul a motor és a fűnyíró is. Spórolásnak többnyire sírás a vége, ha nem ésszel csinálja az ember. Üres tankkal télre elrakni a gépeket nem egy nagy ötlet.

DBandesz 2014.01.24. 20:58:30

@grease monkey: Ha száraz helyen van, nincs baja. A pára már más tészta. A saját palettám (fűrész, benzines szegélynyíró, fűnyíró és rotációs kapa) is ugyanígy van tárolva, száraz és zárt helyen. A Liqui-Moly termékeit kifejezetten szeretem, ismerem a stabilizátorukat is, de ami nálam tényleg bevált az a MoS2 olaj adalékuk.

grease monkey (törölt) 2014.01.24. 21:11:55

@DBandesz: Azt remélem nem személyautóba teszed.

DBandesz 2014.01.24. 21:13:40

Nem, a régi B&S motor kicsit fáradt volt, és a motorcsere előtt az volt a placebója.

Személyautónál mi a gondod vele?

Shadowbull 2014.01.24. 21:50:02

A nagy Gatsby-t alig birtam vegigszenvedni. Szerintem szar volt.

boom2 2014.01.24. 22:36:54

@hofi601: köszönöm a linket. átfutottam és több észrevételem van:
1 ezek beltériek
Vagy van nekik fűtött házuk is, mert én nem láttam?
2 iszonyatosan lassú, maximális felbontásnál alkalmatlan realtime felvételre(nem tud többet, mint más gyártó)
3 borzasztó gyenge a fényérzékenység
4 szerintem a JPEG2000 a lehető legkevésbé megfelelő video tárolásra

még ezek is csak minimum szint.
www.ldsz.hu/termekek/reszletes/1843
www.ldsz.hu/termekek/reszletes/2263
www.ldsz.hu/termekek/reszletes/2253
www.ldsz.hu/termekek/reszletes/1579

1kutya 2014.01.24. 22:49:59

@DBandesz: ez ellen csak egyet lehet tenni: a xar stihl helyett husqvarnát kell venni:)))

hofi601 2014.01.24. 23:00:14

@boom2: Helytállóak az észrevételeid - bár a rögzítéssel nálunk nem volt gond. Már nem használjuk, egy rövidebb projekthez kellettek. Én nem akartam ebbe belemenni, nem is értek hozzá, csak jelezni szerettem volna, hogy nem olyan egyszerű a történet, mint Pista (meg sokan mások) gondolja, nem olcsó mulatság. Amit te is írsz, az még inkább ezt támasztja alá.

DBandesz 2014.01.24. 23:14:35

@1kutya: Fogalmazzunk úgy, hogy ez a probléma MINDEN márka gépét érinti.

Kissé offtopic lenne itt megbeszélni a Stihl vs. Husqvarna kérdést. Nekem az a személyes meglátásom, hogy mindkét márkának vannak adott termékcsoporton és kategórián belül jó, és ritka sz@r modelljeik. Jó pár éve szerelem ezeket a gépeket, van némi rálátásom a külcsín alatti belbecs minőségére. Ha érdekel, privátban elmondom a véleményemet a gépekről, és nem szubjektíven.

1kutya 2014.01.24. 23:41:51

@DBandesz: hülyéskedtem csak! (ott a szmájli)

egyébként használom én is mindkét cég gépeit, de valamiért, mint felhasználó jobban szeretem a huskykat...

DBandesz 2014.01.24. 23:47:12

@1kutya: Vettem az adást! Egyébként pár évvel ezelőttig a svédek rezgéscsillapítása jobb volt, és felhasználóként az komoly szempont, talán azért. ;-)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.01.24. 23:49:29

@kitiltott, de seráfütty: Remélem visszakapcsoltál a valóvilágra és megnyugodtál, hogy az való neked. :-)

boom2 2014.01.24. 23:53:35

@DBandesz: "A hagyományos úszós karburátorokban szép zöldes kikövesedett trutymó marad utána"

csak szólok, h ez már 40 évvel ezelőtt is ilyen volt, erről sem az etil akohol tehet

1kutya 2014.01.25. 00:17:35

@DBandesz: új gépeim is vannak (zömmel motorfűrészek) és a huskyk minden tulajdonsága jobb a stihl-énél, tehát ez nem páréves történet.

a stihl kb. úgy járt, mint a john deere a traktorvilágban: lemaradtak, de a nevük még viszi őket előre...

boom2 2014.01.25. 00:17:48

@Schütii: "...benzinkutasok hogy ha felesbe tankolja az ember az E85-öt és a benzint..."

ez a sok "okosság" között van, amit az E85-ről "tudni" lehet

ez csak egyetlen esetben lehet igaz és csak akkor ha gyári flexfuel kocsid van.

többi esetben ez is egy marhaság:

-átalakítás nélküli autó szegény keverékkel fog üzemelni.

-átalakítóval: 2db normális van a magyar piacon a többi szar.
az egyik passzív(előre programozott), a másik egy kezdetleges, félig aktív eszköz
a lényeg: ahhoz hogy hatékonyan működjön a motorvezérlés, ahhoz csak E85-t szabad tisztán tankolni

boom2 2014.01.25. 00:19:44

@boom2: nem "hatékonyan", hanem megfelelően, jól

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.25. 00:56:41

@1kutya: a JD abban veri az osszes tobbit itt hogy ugy rendeled meg ahogy akarod. Annyi hidraulika auxal, ( elol- hatul, csak elol, csak hatul, ) ha nem kell kabin nem adnak, ( cowboy-fulkes, csak egy nagy keret van de az leszedheto ) szoval tudod varialni, a tobbinel elmesz a dealerhez es veszel abbol ami van. Ha rendelni akarsz arra nincs kedvezmeny meg fel ev. Itt nincs az a loerohulyeseg mint az euban hogy ugyanaz a blokk tobb loeros is lehet ( talan mert a jogi hatter mas, a tamogatasi rendszer meg egesz mashogy van ) call out JD szerviz meg van minden faluban ahol tobben laknak mint 4en, az IH az masnap jon ki vagy a kovetkezo heten.

Szervizben a legjobb a JD, az adja el oket egyreszt, masreszt meg azert mar nincs akkora kulonbseg traktor es traktor kozott mint volt harminc eve.

A JD sok szegmensben egyedul allo, vannak olyan szantofoldi kulturak amihez mas nem kinal komplett rendszereket. A traktoroknal maradva: a 6-os szerianal jobban eltalalt traktor szerintem nincs. Izelt torzsuben is a legnagyobb teljesitmenyuek a sajat cuccaikkal. ( nem loerore, napi hektar teljesitmenyre )

A muholdrol szantas meg vizio, $100-$150/nap egy mexicoi illegalis ( mexicoi illegalis athuzva: alacsony munkaberrel elegedettre javitva ) traktoros, mindig lesz aki felul ra mert az emberben jobban megbiznak. Hiaba szaladnak a gps dolog utan a cegek, max jol mutat a brossura elejen.

( *ITT ertsd: nincs itt CLASS csak betakaritogepben, Renault, fiatagri, Lanz, Fendt, Merci betakaritogepek, itt ezek nincsenek, igy roluk velemeny nem tudok irni )

a John Deere kinal meg potkocsitol ( az van pont nekem egy egytengelyes ) funyiroig mindent, de mindent.

szoval nincs lemaradva a JD csak masra fokuszal.

jogalany 2014.01.25. 01:55:22

@zlaboncz (ZLC):
1,6 szivó van és o.uton 4,6 a normám, városban 6,6.
A mazda nem véletlenül dolgozta ki a szenzációs szivó fejlesztést, 2000 ccm, 140 LE és 4,6 l o.uti fogyasztás. Ez a jövő.
Az eu által az autógyárakra kényszerített kis ccm, turbóval csak a laborban hozza a fogyasztást, egyébként mind többet fogyaszt.

Schütii 2014.01.25. 08:26:37

@DBandesz: Ennek meg, csodák csodája, ellentmod az hogy van apámnak egy kis Stihl fűrésze, meg egy Briggs motoros rotátora, mindkettő 30 éves körül van, évente 1-2 szer vannak beindítva. Sose lett egyikből se leengedve a benzin és mégis mennek. Na a rotátorból tavaly le lett mert javítani kellett és állt így üresen 3 hónapot. Utána lett beleöntve kannában kb 1 évig tárolt benzin. Beindult ugyan de össze-vissza járt, terhelve lefulladt. Na, mondom a membránjának annyi, kiszáradt. De nem foglalkoztam vele, maradt benne a benzin is. Egy hónapra rá tettem egy próbát ismét, és akkor meg ment, gondolom felpuhult a membrán. Neked van nagyobb tapasztalatod a membránokkal, de én azt gondolom hogy rosszabb az ha szárazon állnak mint ha benzinben.

Schütii 2014.01.25. 08:30:18

@visszakettopadlogaz: Aztakurva, nekem ez már kicsit az elmebaj kategória. Mi a fenéért érdemes ennyiféle benzint csinálni? 94-es, meg 96-os?.. Fura, na.

Schütii 2014.01.25. 08:50:35

@boom2: Persze. Csak az volt a dolog diszkrét bája, hogy a kutasok próbálták a döntést befolyásolni annál aki hezitált, hogy tankoljon e E85-öt. Annál cikibb csak az volt mikor a prémium benzinre próbálták rábeszélni az embert. Egy a témához valamelyest konyító ember, meg nem tudta hogy sírjon e vagy röhögjön a különböző marketingszövegek hallatán.

1kutya 2014.01.25. 10:23:29

@visszakettopadlogaz: igen, csak nálunk míg a céges 6200-as 60 literrel szánt ha-onként, addig a maszek same 40-45 literrel (az eke uaz a 4 fejes vf lemken). ez a nemmindegy!

boom2 2014.01.25. 10:44:08

@visszakettopadlogaz: a mexikóiról jutott eszembe egy amerikai vicc.. mi történik ha a mexikói kereszteződik egy afróval????
Lusta lesz lopni

boom2 2014.01.25. 10:47:24

@visszakettopadlogaz: az igaz h a JD megpróbálja a másodlagos gyártókat kicsinálni?
Vennem kellett a 6830 omhoz befecskendezőket, és szóltak, h rohadt nagy mákom van, mert nem lesznek, majd csak gyáriak 2- 3x áron.

DBandesz 2014.01.25. 10:49:55

@boom2: Inkább a kikövesedésig eltelt idő rövidülése az érdekes.

DBandesz 2014.01.25. 10:54:48

@Schütii: Bevált dolog a kijáratás. Ha jobban belegondolok, van egy-két olyan gépünk (van, amelyiket kötelező tartani) ami bőven 300.000 Ft feletti árcédulával rendelkezik, és éveket is állnak a polcon, száraz tankkal, száraz karburátorral. Ha indítani kell, elég csak megtankolni és gond nélkül indul, megy.

Édesapád gépeinél lehet hogy az a helyzet, hogy még eredeti motyókkal van összeszerelve. Egy eredeti 4HP membrán majd 3000 Ft, míg a brazil utángyártott csak 800 Ft. Nyilván nem véletlenül. Teljesen másabb, puhább, rugalmasabb az eredeti. Ezek szerint ellenállóbb is.

Schütii 2014.01.25. 11:06:33

@DBandesz: Ja, szerintem nem lett bolygatva egyik sem, mert ugye minek ha minden oké.
Viszont az a meglepő hogy annyian találkoznak zöld dzsuvával ami a benzinből válik ki, na ezzel én valahogy nem találkoztam még.

Agr3ssor 2014.01.25. 11:41:03

@novothauto: Ha esetleg van időd, pláne kedved, akkor röviden kifejtenéd, hogy miért nem tisztítasz így??

Persze benne van, hogy nem olyan hatékony, esetleg a jól működő anyag mást is kikezd, amivel érintkezik... De szakembertől más hallani, mint találgatni!

Én ezzel a problémával nem tudnék együtt élni. Nem is az ára a probléma, hanem hogy nem egyik pillanatról a másikra jön elő. Hanem a motorüzem folyamatosan generálja. És oké, hogy 60-80ezrenként kipucoltatja az ember egy ötvenesért, de a pucolás után első kilométerektől kezdve folyamatosan termeli bele újra. Tehát ami 15-20-at elfutott pucolás óta, már elvileg nem olyan, mint a teljesen tiszta.
És még egy kérdés: ha valaki újkorától használ adalékot? Pl 5-10ezrenként? Mert oké, hogy beleviszi a kokszot a motorba, de ilyen kevés idő alatt nyilván alig képződik, és csaknem kávézacc állagú.

DBandesz 2014.01.25. 11:50:43

@Schütii: Zöld dzsuvából heti rendszerességgel tudok kikaparni gyűszűmérettől gyufásdoboz méretig (mármint űrtartalom). Ha gondolod, postázok... :D

Schütii 2014.01.25. 12:27:10

@DBandesz: Képnek jobban örülnék, csak hogy tudjam milyen. Találkozni nem óhajtok vele a jövőben sem :)

kitiltott, de seráfütty 2014.01.25. 13:17:17

Ezzel alapból egy gond van: Írországban úgy nagyjából nulla darab magyar tévécsatorna van...

Amúgy gratulálok az asszociációdhoz, miszerint ha a Rómeó és Júlia kretén, (akkoriban) modern feldolgozása nem tetszett, akkor VV fogyasztó vagyok, nyilván...

kitiltott, de seráfütty 2014.01.25. 13:19:51

@Matenak: Lemaradt, az elôzô hozzászólást neked címeztem.

DBandesz 2014.01.25. 13:39:23

@Schütii: Nem is a látványa durva, inkább a szaga. Az egész műhely szaglik tőle, egyszerűen brutálisan büdössé válik a benzin, ahogy megromlik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.25. 14:36:09

@Schütii: hogy legyen valasztek. Azt is szeretem amerikaban hogy mindig van valasztek mindenbol.

van minden kuton 87, 89, 91. Jobb kutakon 93 is. ( Exxon, Shell, Aramco )
Aztan speci kutakon van 95, 101, ( 99+5 ) stb.
Versenybenzint is arulo kutakon van az a fajta szesz amivel mennek a dragsterok, toltenek nitrot, stb. Ne mosolyogjunk kerem, itt sokan vannak akik nyomjak amator dragversenyeken.

pl: modesto.craigslist.org/cto/4300369785.html

kethavi fizetesbol dragversenyzo lehet barki.

aztan van a biodiselek vilaga, az ethanolok, a kenszegeny gazolaj meg nem tudom meg hanyfele.

@boom2: mas az uzletpolitikajuk itt es eu ban, gondolom. Itt tobbnyire amirol lejar a garancia azt elviszik kozep es del amerikaba, ott a masodlagos piaca. Persze nem mindent. Amig garancialis addig ki tudja mit tesz bele a szerviz.

Tirpákium 2014.01.25. 14:41:06

@DBandesz: Nekem éppen most kedden lett kész a Toyotám, amit nyár óta újítgatok felfelé. 7 hónapos a benzin benne és tokéletesen mukodik.Muszakin is simán átment a kornyezetvédelmi vizsgát is beleértve.
Szóval vagy nem kell azért ennyire aggódni a benzin eltarthatóságát illetoen, vagy én rontottam el valamit az osszerakásnál.

Pizza zabáló 2014.01.25. 14:44:03

Tök jó, hogy vannak képek!

grease monkey (törölt) 2014.01.25. 16:41:32

@DBandesz: A molibdén-diszulfid csapágyzsírnak szuper, de a motorolajban nem sok keresnivalója van (lehet, hogy a mezőgazdasági gépek szeretik, de az egy más világ). Régen arra használták, hogy a gagyi olajokat házilag feljavítsák egy kicsit, de ma már sokkal jobb adalékok vannak egy normális olajban.

Ha a LM saját MoS2 olajának adatlapját megnézed, látni fogod, hogy:
- csak 10W40 létezik belőle
- részecskeszűrős autóba tenni tilos
- egyetlen gyártóspecifikus szabványt sem teljesít, csak az általános API/ACEA szabványokat, azokból sem a legjobbakat

Soha, senki nem tudott egyetlen objektív tartóstesztet sem mutatni a MoS2-adalékok pozitív hatásáról a modern motorokban, legjobb esetben is annyit érsz el vele, hogy nem okoz kárt.

DBandesz 2014.01.25. 16:59:12

@grease monkey: Hm. Pedig megfordult a fejemben hogy pont ezt az olajat fogom megvásárolni a kocsimba, mivel az AutoData szerint API CF / ACEA B2-B3 minősítésű olaj az előírt bele, és erről az olajról ezt találtam:

ACEA A3-96,
ACEA B3-96
ACEA E3-96
API SJ/CF/CG-4
MB 228.3, 229.1
VOLVO VDS-II MAN M 3275 perform
VW 500 00, 505 00 (1/97)

Ennek ellenére is fenntartod? (Nagyon nehéz virágnyelven írni, hogy ne pereljenek...)

DBandesz 2014.01.25. 17:00:29

@Tirpákium: A fene se érti, de személyautóknál tényleg nincs ilyen baj. Motoroknál és kisgépeknél viszont szagolható és látható a baj.

grease monkey (törölt) 2014.01.25. 17:17:50

@DBandesz: Fenntartom, illetve a LM állítja:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1091%20%20MoS2-Leichtlauf%20SAE%2010W-40.pdf/$file/1091%20%20MoS2-Leichtlauf%20SAE%2010W-40.pdf

"Spezifikationen und Freigaben:
API SL/CF
ACEA A3-04/B4-04"

Mellesleg én semmiféle autóba nem raknék ma már 10W40-et, max fűnyíróba. Vegyél egy minőségi 5W30-at (Mobil / Castrol / Motul / Liqui Moly / Elf / Aral / Valvoline stb), azokat nem kell csodaszerekkel feljavítani. Egyébként az utólagos olajadalékok használata minden gyártónál azonnali garanciavesztéssel jár, mert elég sokféle additív van ma már az olajokban, és elég könnyű felborítani a kémiai egyensúlyukat egy kis pancsolással, ami drasztikus következményekkel jár a motorra nézve.

DBandesz 2014.01.25. 17:21:14

@grease monkey: Két autó van itthon. Az egyik egy Mazda5 CDH DPF, az csak a saját Mazda Dexelia 5W30 DPF olaját kapja. Nem fogok vele kisérletezni, ahhoz túl drága és összetett kocsi.

A másik egy Rover 620SDi. Ebbe gondoltam rakni, viszont 5W30 olajat ennek a motorjába rakni kissé meredek lenne.

gyugyó 2014.01.25. 17:23:45

Ezt a Dani gyereket hanyagolni kéne.. Beszél, beszél, beszél... várod, hogy mit akar mondani, de valójában sose mond semmit.

grease monkey (törölt) 2014.01.25. 17:42:50

@DBandesz: Szerintem meg mindkét esetben túlzásokba esel: a Mazdánál, hogy csak a gyári jó bele, és a Rovernél, hogy minden szar jó bele. Tégy belátásod szerint.

DBandesz 2014.01.25. 18:13:59

@grease monkey: Mazda márkaszervizbe jár, a Rover eddig LM leictlauf 10w40-et kapott. Az azért nem Botond meg teszkós gagyi. A Dexelia nem drága a hasonszőrű konkurensekhez képest, szóval akkor legyen a gyári.

Nem érzem túlzásnak egyiket sem.

dextercapo 2014.01.26. 07:20:53

biztonsagi kamera kerdes : a mabisz minosites valamikor keszult - nyilvan ha valaki megcelozza a meg megengedheto technikat , az par honap utan remenytelenul elavultta valik . a bankok biztonsagi rendszerei sokevesek , a dohanyboltoke max egy eves - ez magyarazza a minosegi differenciakat .
tizenot ev egy szobaban :) nem erre talaltak ki a fegyenctreninget ? siman lehet hogy a csaj fitten nez ki - mint egy szazhuszkilos tagbaszakadt fegyenc :)
korom lerakodas ... nem tudom hogy a motorban keletkezo korom hova is tunik ... kimegy a kipufogon ? amikor beleesik egy darab , az hova tunik ? atmegy , eleg ?
meg mindig nagyon hiszek abban hogy siman egy nagyon halvany , sima vizgoz kitakaritja a motort - gyonyoruen . itt lenne a lehetoseg hogy egy igy meghibasodott autot egy rakotott kis kutyuvel ezer km alatt takaritani lehessen es utana egy endoszkoppal ellenorizni.
green elf - az elf szerintem inkabb mano , torpe vagy hasonlo - de az etalon nevadas kinabol : everlasting snail . motorkent:)
kereszthid : a jeep hurricane-ben volt ha komolyan vesszuk az elnevezest .
bankrobbanto vs szilveszter : nem lehet hogy a robbanoanyagot petardakbol szerezte ?
collateral damage : az ajto ket oldalan levo palma :)
kinzas - az alkaidasok 60%-a lehet csikis , de 100%-uk aerob :)
a vodros , meritos hulyeseggel meg az a gond hogy fizikai ellenallasra ad lehetoseget , birkozik , ugyes stb . ha fekszik es total tehetetlen , akkor sokkal durvabb a pszichikai hatasa .
kulfoldre szort terrorista gyanus emberek : ha informaciot adott vagy csak a gyanuja all fenn - csorikaim mindenkepp celpontok lennenek otthon .

dgt_ 2014.01.26. 12:26:47

Robi, mi lett végül a 105-tel meg az olajfolttal?

rocksarkany 2014.01.27. 10:03:43

Novothauto elárulhatná, hogy a pikométerrel pl. mit lehet nézni, ha a nívópálca helyére rakja a szenzort.

jc3000 2014.01.27. 12:35:25

Fénykép a Daniról amikor még nem volt ősz a haja hol van?

nikarágja 2014.01.28. 09:01:01

A kedvenc filmem, a Doc Hollywood, a 80-as évek érzéseivel, Porsche 935 speedsterrel és Michael J. Foxxal.

gigabursch 2014.01.28. 21:36:32

@visszakettopadlogaz:
Ha már itt tartunk.
Egy használt Rába-Steiger 3-7 MFt között van.
Karbantartás, gumi ugyanúgy kell rá, a gumi +- ugyanannyi, a karbantartás olcsóbb anyag, többször.
Fogyasztás:
Kemény kérdés, de mind a kettő nagy területteljesítményre van optimalizálva.
Mennyibe kerül egy új JD?
Na annak az árából 8-10 évig túrom a földet a fenti Rábával.

Pontosan olyan a történet, mint az autóknál.
Szóval több embert is ismerek, aki kockáspapír-ceruza kombóval, nomeg jó sok tapasztalattal úgy döntött, hogy köszöni, de se JD, se NH, se S, se B, se Z, se más nem segít rajta.
Persze akinek van az a felsúlyozott kerekű ezres Dutrára esküszik, de ebben már nem tudok okosat mondani.

Nyílméregbéka 2014.01.28. 23:53:25

A Seagal témához: Pista rosszul tudja, Steven Seagal soha nem volt CIA vagy más ügynök, ez afféle urban legend, ellenben több mint 20 éve hivatásos rendőrtiszt, sheriff-helyettes Louisana állam, Jefferson Parish városában, ahol manapság is járőrözik, és a különleges osztag lő kiképzője, és közelharci oktatója.
Csak úgy érdekességként, ő volt az első, és máig egyetlen külföldi aikidomester (7 danos) aki japánban (Oszaka) dozsot nyithatott.

stone pit(er) 2014.01.29. 12:15:31

Az ADAC elvesztette talán sosem volt hitelességét. De kérdezem én, mi köze van annak a pontos statisztikákhoz, hogy a francia márkák valamikor a kétezres években bevezették az assistance szolgáltatásokat? Anyukám 1998-ban vett Skoda Fabiat Magyarországon. Azonnal kapott hozzá egy két évig érvényes assistance kártyát, a Skoda, az Audi, a VW, és a Seat logójával, amely egész Európában érvényes volt. Kétszer hosszabbította meg két-két évre. Ausztriában elromlott a generátor az autójában és az assistance az ÖAMTC autóját küldte. De kapaszkodjatok meg, a 2004-es Renaultom akkumulátora lemerült. Bár a ház előtt állt, mivel nekem négy évig volt érvényes a gyári garancia és így az assistance is járt hozzá, felhívtam őket. Az autó "bebikázása" ingyenes, többek közt ezért is kértem a segítségüket (az akku még bírta egy ideig). No és kit küldtek? A magyar autóklub sárga angyalát.
Vályi Pista megállapítása csak akkor érdekes, ha pontos statisztikája van arról, hogy a francia márkák Németországban valamilyen titkos társasággal javíttatják az autókat, míg a többiek mind az ADAC-vel, az egyébként elterjedt assistance szolgáltatás keretében is.
Üdv!

kisörDög 2014.02.09. 00:13:59

Hát nemtudom,lehet már a jó isten sem fogja olvasni amit írok,de pont ehhez a témához van egy,szerintem bármikor aktuális gondolatom.Egyetértek Vályi-val,ezek a mai motorok ez valami szentséges.A Skodában dolgozom,több helyet is megjártam itt,és csak belenézni is a motortérbe már a rosszullét kerülget ezektől a TSI motoroktól.Pedig én aztán imádok szerelgetni,olajos lenni..... Skoda Rapid Spaceback......... Hát,nem mondhatom hogy bele vagyok szeretve a Skodákba,de a Spaceback igen csinosra sikeredett extrák nélkül is.Egy magyar embernek nagyon is jó megoldás.Sokkal jobb mint a Fabia.Namármost, 1,2 TSI .. a minőség garantált,de hoszzabb távon ezek az új motorok nem olyan megbízhatóak.Ahogy Vályi mondta,nincsenek kiforrva mert állandoan fejlesztik,egyre bonyolultabb... Egy németnek mindegy,négy év után eladja.Egy kelet-európai viszont ha már vesz autót,nem 4 évre veszi (általában) hanem családtagnak hosszabb időre.Ezért aki Spaceback-ban gondolkodik például,ne az 1,2 TSI-t válassza,hanem az 1,2 MPI-t--- EGYSZERŰBB,Nem olyan sokkal gyengébb,feledhető a különbség,és ugyan csak 3 hengeres,de kultiváltabb motor mint a régi 3 hengeres HTP-k (pedig az ahhoz képest nem is volt rossz) ... Na ennyit akartam hozzáfűzni,tudom hogy ma a ,,modern,, a menő,de egy magyarnak (ill.kelet európai) gondolkozzon el az 1,2 MPI motoron.

Szabványok 2014.02.20. 00:42:46

@grease monkey: Nekem 40 éven át sok pozitív tapasztalatom volt az MoS2-vel. Kisebb kopás, kisebb súrlódás, 0 olajfogyasztás.
Viszont az újabb motorokba már nem mertem beletenni. Amitől félek, hogy nincs jó barátságban az mindenféle csodálatos könnyűfémötvözetekkel. Ezért aztán a legjobb olajból 10ekm-ként teszek bele, ennél többet nem tudok tenni. Pedig szeretném kipróbálni az MoS2-t, de nem visz rá a lélek, hogy egy bonyolult, méregdrága géppel kísérletezzek.
süti beállítások módosítása