HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Alkatrészek aranyáron és olcsó közlekedés?

2014.06.12. 14:54 Tcomment

Címkék: podcast alkatrészek égéstér

Geometria állítás madzaggal és némi kalandozás az alkatrészek között valamint a nagy leleplezés: vajon mivel lehet legolcsóbban autózni?

Az Égéstér 123. adásának kommentposztja.

Direklink a letöltéshez.

Fénykép0624
SAM 3229

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr276297997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cserepfalva 2014.06.12. 15:30:06

Hali!

Nem hívtok megy egyszer egy kommentelőt?
-Próbaképp beleférne... ;-)

Vagy érdekes lenne, vagy soha többet ilyet nem...
-De újításnak?!

Leadfoot 2014.06.12. 15:45:30

A maláj Boeing eltűnésének mi köze van a fly-by-wire rendszerekhez? Ez valahogy nem esett le.

tailor13 2014.06.12. 18:24:21

Egy modern/korszerű motornál normális, hogy 50 ezrenként miszlikre kell szedni, és kipucolni ecsettel-brigéciollal?

Normális, hogy egy vezérműlánc (akkor is, ha egysoros) fele annyit bír, mint egy átlagos szíj?

Pufibá 2014.06.12. 18:56:45

NovotTibibiből jó feleség lenne.
Mosni szeret.
Főzni hogy tud?
:-))

whale 2014.06.12. 18:58:01

Hülyeség. Fajlagosan -tehát szállított árutömegre vetítve- a vízi szállítás a legkevésbé környezetszennyező. Valami ötöde, vagy tizede? a közúti árufuvarozásnak...

whale 2014.06.12. 19:34:47

Ezt is leírtam már anno valami TESLA-s poszthoz, de leírom megint, hátha most átmegy.:)
Készült erre tanulmány és az jött ki, hogy teljes életciklusra vetítve, a gyártástól az üzemeltetésen át az újrahasznosításig a villanyautó kevésbé szennyez.

Winkler Róbert 2014.06.12. 20:11:37

@Leadfoot: A 777-es az első fbw-Boeing, és nagyon jók a biztonsági mutatói, melyeken ez az eset rontott valamelyest, de nyilván, illetve valószínűsíthetően nem a by wire miatt.

lor 2014.06.12. 20:13:54

Menetjavitáshoz helicoil?
Van aki újgyártásnál is ezt épiti be mert erősebb, mint a normál méretű menet.

Van még valahol menetes persely katalógusom ha megtalálom beirom.

Leadfoot 2014.06.12. 20:16:10

@Winkler Róbert: Igen, ez megvan, épp ezért nem értettem, miért került szóba.

Ha már: a kecskeméti MiG-esetnél - amiről Papp Tibi mesélt - nem lett komoly baja a pilótának. De a karcolások valóban ott vannak az aszfalton (legalábbis múlt nyáron még ott voltak).

boom2 2014.06.12. 20:23:42

Több problémám is van a "Miért nem járunk már vízautóval?" című cikkel és a kutatási forrással is.

1. A kutatási anyag rendkívül elavult adatokat tartalmaz 2014-ben és hiányos is volt, továbbá az
üvegházhatású gázok alapján meghatározni a jövő fejlesztési irányvonalát meglehetősen dilettáns dolog. lsd.:
- dizel és benzines autók nox és mikrokorom, co, ch problémája, tehát a problémákat maguk generálják, valóságtól
elrugaszkodott mérési ciklusok az ostoba euro normák, ennek következtében agyon bonyolított és egyre
nehezebb, környezetszennyezőbb és költségesebb autók.
- csak az utóbbi 2 évben akkora áttörések voltak a bioetanol gyártás területén is, -ami egyébként hiányzik is a
forrásból- hogy már ezért is komolytalan az eredmény. A Mazda magas sűrítésű motorjaival egyedüliként indult el
a helyes irányba a belsőégésű motorok terén.
Ma sincsenek valódi etanol és gáz motorok magasabb hatásfokkal, hogy releváns összehasonlítást lehessen csinálni,
nemhogy 2002-ben.
- aztán ott van a grafén(2010 óta ismert) gyakorlati alkalmazási lehetősége, ami olcsó és elképesztő tulajdonságokkal
bír, alapjaiban változtathatja meg a villanyautózást is majd.

2. Az egész kutatás hibás, mert kizárólag egy területre fókuszál(üvegházhatású gázok és energia hatékonyság a
közlekedés nézőpontjából
- ezzel csak az a probléma, hogy nem veszi figyelembe se a régiós természeti lehetőségeket, se az embereket,
se semmit. belsőégésű motorok: 1 gen bioetanol előállítás(ahol az alkohol csak egy a sok termék közül, ami az alapanyagból lesz): mezőgazdaságnak(nem minden földterület alkalmas étkezési élelmiszerek előállítására és nem kell kivágni semmilyen erdőt se), feldolgozó iparnak melót ad, és a meglévő infrastruktúrák kiépítettek a felhasználáshoz,
nem kell új járműparkot gyártani, mert az összes jelenlegi benzines autóban alkalmazható kisebb változtatásokkal, az
autógyárak ráállhatnának a gyári átalakításokra is így megmaradnának a munkahelyek is jelentősen kevesebb káros anyag
kibocsátás mellett. A 2.gen bioetanol gyártásnál, minden zöld hulladék hasznosítható, így lényegében állandóan
újratermelődik az alapanyag.(ez fenntartható, környezetbarát, kis befektetés mellett megvalósítható a hatékony és
olcsó, valóban null emissziós(well to wheel) villanyautókig) vagy a biogáz erjesztés, ma a szennyvíz a folyókban végzi, ahelyett, hogy hasznosítanánk tömegesen amelyből számtalan hasznos termék állítható elő és a végleg megmaradt hulladék is elégethető.

villany autók: az akkuk(itt nincs érdemi fejlődés jó ideje) nem alkalmasak megfelelő tároló kapacitásra, csak nagy
súly árán, és az előállításukhoz szükséges anyagok ritkák és erősen környezetszennyezők(ugyanez a tüzelőanyag celláknál)
valamint a újrafeldolgozásuk is szennyező és energia igényes. Továbbá a megfelelő erőművi kapacitások, elosztó hálózatok
sincsenek meg sehol. Ezzel nem azt mondom, hogy nem kell villanyautó, csak azt, hogy át kéne gondolni, jelenlegi
formájában érdemes-e erőltetni az állami támogatásokat, vagy inkább fejleszteni kéne még és közben inkább az emberek
házainak energia felhasználás korszerűsítésére kéne tolni a pénzt.(ez megvalósíthatóbb mai szinten is, és sokkal több
hozadéka van)
Fogyasztás csökkentésre nevelés(bicikli használata, nem pazarolni a dolgokat), közlekedés(kiszűrni a balfaszokat,
erőszakos köcsögöket, megszüntetni az eszetlen korlátozásokat és szabályokat) és közösségi közlekedés(troli, cng)
fejlesztésre fordítani a lóvét, befejezni a Spanyolországból paradicsomot szállítást, egy adott energiahordozót ott
felhasználni, ahol a leghatékonyabb(Magyarországon szélerőmű telepítés és ehhez hasonló blődségek kiirtása a döntéshozók agyából).

3 Nem indokolt a közúti közlekedés ilyen mértékű baszogatása, mert elenyésző az energiafelhasználása és a szennyezése
a repüléshez vagy a hajózáshoz, vagy az ipari és lakossági felhasználáshoz képest. Vagyis nem kéne rossz irányban
való fejlesztésre kényszeríteni őket.

Leadfoot 2014.06.12. 20:25:20

Novoth Tibi géprombolási késztetései engem akkor fognak el, mikor az önmagukat vezető autókról hallok.
Nem tehetek róla, de ökölbe szorul a kezem, és legszívesebben szétverném őket, mint valami idegbeteg Sarah Connor.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.06.12. 20:29:24

@lor:

Üdv!

Nincs baj a Helicoil-lal, csak pont ide nem használtam volna, mert teherviselő elemet köt össze a kérdéses rész. Az esztergályosom olyan perselyt gyártott bele, amiről le fog rohadni az autó, de az még mindig egyben lesz.

guszti 2014.06.12. 20:53:27

greet.es.anl.gov/files/lib-lca

Na ez 2 éves, akku-újrahasznosítás a téma, az összetevők arányát kerestem, ezt találtam. Annyi kiderült hogy egy átlag lítium aksi kb 1/3-a lítium-mangán-oxid, 1/3-a alumínium és réz, tizenpárszázalék grafit, a maradék sok kicsiből jön össze. Majd végig is olvasom egyszer...

Rocko- 2014.06.12. 21:28:49

@Leadfoot: nekem se. főleg, hogy nincs meg a gép, így nem tudunk róla semmit.
ha már konzekvenciát kell levonni belőle az az, hogy:
- semmi se biztos.
- a szorzó itt is fennnáll, azaz 90%-os rendelekezésreállás az X összeg, a 99%-os az 10X, a 99,9% pedig 100X.
(a leesett mondjuk kicsit morbid.)
ha pedig drive-by-wire: sokkal egyszerűbb lenne megoldani az élhető tömegközlekedést, lásd már létezik az önműködő metró, nincs sofőr, egyszerűen csak azért van ott egy naplopó, mert az emberek okosabbnak hiszik magukat a gépeknél.
"e a karcolások valóban ott vannak az aszfalton (legalábbis múlt nyáron még ott voltak)."
ez?
https://www.google.hu/maps/@46.909039,19.768105,3a,75y,85.49h,52.61t/data=!3m4!1e1!3m2!1sPJMqS7hLEVsrbYu6AntZcw!2e0
"Novoth Tibi géprombolási késztetései engem akkor fognak el, mikor az önmagukat vezető autókról hallok."
nem kell. legyen egy jó, automatikuas tömegközlekedés és iszonyat sok probléma meg van oldva.

@tailor13: nem normális, hanem üzemszerű.
de legalább kevesebb a lokális károsanyagkibocsátása.

tailor13 2014.06.12. 21:38:43

@Rocko-: Ha ez üzemszerű, akkor én nem nevezném ezt jó konstrukciónak. Más kérdés, hogy nem vagyok gépész. Csak villanyász.

abc078 2014.06.12. 21:49:32

Mini helyett 100x inkább egy DS3 Racing... átírt vezérlővel 245 lovat tud és borzasztóan jót lehet vele autózni. Persze a Mini egy nagyon trendi forma, de a DS3 sem csúnya, sőt.

vojtech 2014.06.13. 00:17:31

Az nem lehet, hogy az Euro V ill. VI a tehergépjárművekre, az Euro 5 ill. 6 pedig a 3,5t alattiakra vonatkozik?

Amúgy pont jó, hogy ez szóbakerült, mert kedden lesz a diplomavédésem, és lesz benne szó ilyenekről.
Komolyan, fel sem tűnt, hogy ezt így hivatalosan megkülönböztetik, mivel a kamionokon az pl. az IVECO és a Volvo is arab számmal jelöl.

Tirpákium 2014.06.13. 02:16:01

@Winkler Róbert: Ha Cooper S-t akarnál venni még azelott, hogy ezust susiruhákban mászkálnánk a lebego városainkban, akkor az én tanácsom az lenne, hogy vagy árazd le a Cougart, vagy vegyél rá egy olyan garnitura kereket mint a 19900 Euroson van és árazd le a Cougart.

petofi sándor 2014.06.13. 08:24:59

Hello.

NOVOT"H" TIBI vel van egy kis poroblémám. Pontosabban mindig is meg volt vele ,nem nagy dolog de idegesit már annyira,hogy leirjaam.
Egyszeruen nem tud válaszolni egy kérdésre vagy inkabb nem akar talan igy helyes.Nem értem mi az a nagy titok amit nem árulhat el ha megkérdezik tolle ,hogy mennyért berli azt a moso gépet??mi? miért nem lehet azt mondani,hogy bazdmeg ez 80 ezer havonta vagy 50.miért kell a nem szeretnék errol beszélni ,meg az errol inkabb nem beszélnek ,ezt inkabb most nem mondatokat elmondani a valasz helyett. Az ,hogy mennyi lenne egy mini cooper s teljes átmosása ,hogy ne legyen baj vele,amire mondjuk kiváncsi lettem volna mivel kozeli ismerosomnek is van egy és tényleg jo vele menni de venni én sem mernek,de tudni szeretnem mennyi ha már szoba kerult,hát arrol ne is almodozzon vagy álmodozzak,hogy aki ott ul autoszerelo és ez a minkája meg csinált már ilyet az az ember esetleg megmondja ,hogy mennyi. Nem ertem mi a titok itt.Miert nem lehetett azt mondani Robinak,hogy vedd meg ha nállad vanhozd el tetelezzuk,fel hogy nincs baja de átmosom neked ,hogy ne is legyen 100 ezer ft lesz ha csak ennyi,de lehet 100 -130 ezer ft kb. Ehelyett már meg sem érdemes kérdezni ilyet tolle mert csak a musorido megy és jonnek a fent leirt válaszok.
Itt van becsuletes pl. vagy kobájker. azért csipem oket mert nem szaroznak ha kerdeznek valamit tolluk. itt az a P rendszám ugy. ha ez Tibivel esik meg azt se tudtuk volna meg soha hogy mennyi be félt naggyabbol az egész nem hogy reszletezve mint azhogy becsuletes tette.és igen még él!!!nem lotte le senki és felvilagositott mindenkit,hogy ez basszátok meg ennyi.Tibi meg megmondta volna,hogy elvették a P rendszámot De errol nem akarok tobbet beszélni.Birság is volt de ikább errol most nem beszélnék,hogy a rendorség kikuldott 50 ezret amolyan kártérités gyanánt azt meg meg se tudtuk volna soha.Szoval ez a problémám mindig is meg volt de már kurvára zavar,hogy állandoan ez megy,mintha valami államtitkot orizne,vagy ha a minit 100 ért mosta volna vinklernek és odamegy egy masik paraszt hogy akkor nekem miert 110 akkor ezzel nem tud esetleg mit kezdeni?na nem tudom de ez igy egy szar.nem érdekes ha nem tudod meg,hogy mi mennyi.itt szeretnének tájékozodni az emberek és nem a nyafogást meg a kifogásokat hallgatni. De legalabb ujjabb cikk lesz!!!

venturaea 2014.06.13. 08:51:39

@novothauto: semmi baj a Helicoil-lal, a ZF tehersebváltókban minden menet gyárilag ilyen és 1.000.000km-t elmennek felújítás nélkül.

Shadowbull 2014.06.13. 08:56:13

azon toprengek hogy biztos hogy jo-e ha tetszoleges alkatreszt megkuldunk 35 barral.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.13. 09:19:08

@Leadfoot: Stanford University egyik parkolojaban lattam egy sofor nelkuli priust, kiallt a parkolobol pont es elindult, egy feher masik nagy Google festesu priussal kovettek ( abban volt sofor ) na most nem kell Derricknek lenni hozza hogy egy tesztelesbe csoppentem, kovettem egy darabig oket aztan felmentek az autopalyara. Haaat nagyon furcsa volt, de gondolom ha 6 uveg sor utan beulok majd par ev mulva az anyosulesre es azt mondom: "vigyel haza vagy felteszlek az ebayre!!" akkor majd tetszeni fog :)

@Rocko-: oke, de ahol semmilyen tomegkozlekedes nincs ott is haza kell menni a pubbol... Arra meg egy robotkocsi tok jo.

@Winkler Róbert: khm...

The Airbus series of airliners used full-authority FBW controls beginning with their A320 series, see A320 flight control (though some limited FBW functions existed on A310).[2] Boeing followed with their 777 and later designs.

@Shadowbull: erre en is gondoltam, azert 35 bar az nem gyerekjatek ( nekem kicsit soknak is tunik ) de nem vagyok mernok

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.13. 09:24:23

@whale: a vizi szallitas a legkornyezetkimelobb, akarki akarmit mond, plus olyan uzemanyaggal mennek ami masra nem jo.

Rocko- 2014.06.13. 09:26:01

@visszakettopadlogaz: ezért mondom, hogy egy rendes tömegközlekedést kell kiépíteni, nagyvárosokba erősebbet, vidékre pedig simán jó lehet a megrendeléses vagy iránytaxis módszer.

@Shadowbull: próbáltam rákeresni erre a dologra próbálja ki a (torrent 500-at ingyen, hehe), de nincs tech info, így még az se derül ki, hogy csappal szabályozható-e a nyomás.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.13. 09:28:37

@tailor13: en annak idejen ugyanezt kerdeztem, szerintem ez egy kimondottan rossz konstrukcio.

Minel egyszerubb valami annal megbizhatobb. Ezeknek az ezres turbos motoroknak nem josolok nagy palyafutast. Tudom, politika, de csak lesz egy jozan gondolkodasu aki az asztalra csap.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.13. 09:33:36

@Rocko-: nincs mindenhol igeny ra. Ez olyan hogy mindenki szeretne hogy lenne jo tomegkozlekedes hogy a SZOMSZED hasznalja hogy ha o megy haza ne legyen dugo.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.13. 09:41:20

@petofi sándor: becsuletesNepper egyenes gyerek ( nem is ertem hogyan el meg a szakmajaban :) kobajker egyszeru mint a szog, novottibi meg korulmenyes.

A szerkesztosegi paloc szabin van? Vagy tori a fejet megint valamin?

Rocko- 2014.06.13. 09:45:28

@visszakettopadlogaz: nyilván nem lehet mindent lefedni a tömegközlekedéssel, de az aránya növelésével könnyebben kiköszöbölhető lenne mind az önvezető autó, mind a környezetszennyezés kérdése.

Pista most LeMent LöMannba.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.06.13. 11:05:09

@Shadowbull:
Csak lehet tán szabályozni, hiszen egy Steuergerätnek elég a 30 is. ;)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.06.13. 11:05:36

@petofi sándor:

Üdv!

A helyzet a következő: ha azt mondom, hogy kipucoltam egy Cooper motort ezzel-azzal együtt lett 280, akkor a következőnek ha 450 lesz, mert annak gyűrűzni is kellett a motorját, plusz csapágyazni, akkor sikítani fog, hogy ő át lett verve.

Ha meg azt mondom, hogy egy ilyen javítás 300-600 ezer között van, akkor az túl tág határ.

De ez a motor olyan problémás, hogy pl van itt egy kb egy éve, ami sacc 1,6 millából állna össze.

Most akkor mondjam azt, hogy 280ezer-1,6 millió között? Attól függ, hogy mi a baja!

Az alkatrészmosó havidíja nagymértékben függ a szolgáltatás igénybevételétől, hogy milyen sűrűn kell kijárniuk ártalmatlanítani a folyadékot. Bemondok egy ötven nettót, utána ezt hallja az, aki mondjuk százat fizet érte és fellázad, mert csak a számot nézi, nem azt, hogy ő hogyan állapodott meg a céggel és hozzá kétszer annyiszor járnak ki, így dupla szolgáltatást kap.

Ezért. Aki akar bárminek utánajár két kattintással.

tailor13 2014.06.13. 11:05:59

@visszakettopadlogaz: Én megoldom annyival, hogy nem veszek ilyet. Ha ez kell a népnek, majd megkapják, amíg van rá fizetőképes kereslet, biztosan gyártani fogják. Én meg beletekerem a kétmilliomodik km-t az öreg kamrás dieselbe :)

Azért az egyszerűség->megbízhatósággal tudnék vitatkozni. De inkább nem teszem :)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.06.13. 11:09:24

@visszakettopadlogaz: Mi a körülményes abban, hogy tiszteletben tartjuk egy partnercég üzleti érdekét?

manci0117 2014.06.13. 14:12:07

Novoth Tibi a legjobb arc! A világnézete, a szerénysége, a korrektsége stb. igencsak követendő példa lehetne! Ha minden szerelő (és nem csak szerelő) így állna a dolgokhoz, élhetőbb hely lenne ez a "nagy kék körhinta" :)

Amúgy Tibi! Nincs benned véletlen sváb vér? Mert ez az (jó fajta) értékrend amit képviselsz erősen a nagyapámra emlékeztet, aki szintén sváb ember.... ;)

Egy szó mint száz: TIBI FOR PRESIDENT! :)

zupa 2014.06.13. 16:05:01

@vojtech: "Az nem lehet, hogy az Euro V ill. VI a tehergépjárművekre, az Euro 5 ill. 6 pedig a 3,5t alattiakra vonatkozik?"

Dehogynem. Ez az egyik kulonbseg.
A masik fontos kulonbseg, hogy mig az Euro 1-6 az g/km-es hatarerteket tartalmaz, addig az Euro I-VI g/KWh-ban adja meg a hatarerteket.
Szoval amig egy ketszer erosebb busz/teherauto ketszer annyit szennyezhet, addig a szemelyautokra es a kisteher autokra (motor)merettol fuggetlenul ugyanaz vonatkozik.
(egy S-Mergara is es egy Altora is)

en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

gigabursch 2014.06.13. 16:33:20

@whale:
Továbbra sem fogják fel, csak nyomják a mantrát.
Pedig úgy fél éve emlékszem rá, hogy ízekre szedtük páran a kérdést.

Erről ennyit.

madbalee 2014.06.13. 17:06:12

Carvalho a hatved akire Winkler gondol. ;)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.06.13. 20:57:42

@Shadowbull: Semmi nem tisztít úgy ki egy hengerfejben egy olajcsatornát, mint ez.
A kilépő nyomás ennyi egy pár milliméteres lukon. A fizika törvényei szerint húsz centivel arrébb már nem annyi.

Ne is gondolkodj ezen, mert teljesen biztonságos.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.13. 21:19:35

@novothauto: nekem ez a velemenyem, baj? :) amugy orulok ha jossz adasba, jokat/erdekesseket/ujakat mondasz nekem.

@manci0117: igen, el"novothtibisedhetne" a szakma, de nem fog, egyszerubb lehuzni az embereket. A jo lelkiismeretes munka maceras, idoigenyes es nem fizet jol, egy szerubb becsapni az embereket.

@Rocko-: XD ez jo volt !

@tailor13: A truckomban, a mustangomban es a felesegem SUV jaban ugyanaz a motor van. 6000merfoldenkent egy $20-os olajcsere es kesz. A ceges autom is V8-as, de merci. Lekapcsolja az egyik hengersort ha nem kell, meg gondolom modernebb - kb 3-8literrel kevesebbet eszik DE $175 a szerviz ra. Megeri?? Jobb az uj? Engem nem erdekel hogyan mukodik, az uzemelese ( benzin+service ) legyen olcso es megbizhato.

whale 2014.06.13. 21:21:41

@manci0117: Stump Bandi a szerkesztőségi sváb. Nálam ő a favorit.:)

whale 2014.06.13. 21:23:44

@gigabursch: De amióta ültek a TESLA-ban, legalább már arra nem fintorognak, mint előtte testületileg.:)

Nyílméregbéka 2014.06.14. 03:12:25

Azt azért nem lehetne, hogy egyszer valaki normálisan kifejthesse egy gondolatát anélkül, hogy Winkler ne akasztaná meg mondatonként egy közbedumálással? Nagyon idegesítő. Tudom, hogy ő a moderátor, de miatta nemhogy gördülékenyebb, inkább követhetetlen és széttöredezett minden beszélgetés.

superfrog 2014.06.14. 10:32:33

tudom winkli én leszek a rohadt troll akinek semmi se jó, és leszögezném, hogy nem is zavar a dolog, de trelleborg az svédország, nem dánia. szerintem onnan maradt meg a neve, hogy a komp sassnitz és trelleborg közt jár, gondolnám mikor a svéd amcsiautós utat nézegetted akkor maradt meg a neve.

Dr. Kix 2014.06.14. 11:59:53

@Winkler Róbert: Hello Winkli! Most talán másodjára említi meg "nemtudomki" (tényleg nem tudom ki :) ), hogy a vízi szállítás mennyire környezetszennyező és a legkevésbé hatékony szállítási forma.

Szerintem ez nagyon nem így van. Én nem nagyon tudok elképzelni hatékonyabb módját 400 konténernyi Mitsubishi Japánból USA-ba szállítására. (Csak egy példa, de szerintem érthető, mire gondolok.) A kollégád igen? Vagy ha nem erre gondolt, amikor a fentiekhez hasonlót mondott, akkor fejtse már ki, mire gondolt, mert a dolog így nekem nem igazán kerek.

@manci0117: @novothauto: Igen, Tibi hozzáállása tényleg példaértékű, ezért jár tőlem is a maximális tisztelet, így ismeretlenül is. Több ilyen szaki kellene, minden szakmába, szebb életünk lenne.

LuxiMFP 2014.06.14. 16:30:20

Még, még, még Winklit!
A mai műsornak is csak a fele ment el a Winkler életének szemelvényeivel, ez pazarlás.
Érdektelen villanyautós témák helyett pl. meghallgathatnánk mondjuk hatodjára a Renault-os sztorikat...

(Más podcastokban amiket hallgatok, a moderátor beszél a legkevesebbet, mondjuk igaz azok nem is ilyen kalandos élettörténetű reneszánsz emberek...)

Agr3ssor 2014.06.18. 21:10:33

Érdekes dolog, anno a 80-as évek végén az elmebeteg franciák már alkalmazták a Brake by wire rendszert. Konkrétan az első ABS-es fékrendszerek egyike volt náluk. A Bendix gyártotta eme csodálatos művet!

Az egész lényege az volt, hogy egy elektromotor állított elő szuflát. Kb 3 fékezésnyi nyomást tárolt el egy kicsi nyomástároló tartályban, és ennek a segítségével nyomódott szét a fékolaj a fékkörökben! A vezető a fékmunkahengerekkel semmifél fizikai összeköttetésben nem volt, minden elektronikusan működött! Ehhez az egészhez tartozott egy vezérlő-számítógép, vagy két nyáklap relékkel-biztosítékokkal, és egy halálcsillagnyi kábelköteg. Mindez egy francia minőségben legyártott elektromos rendszerben!!! Mondanom sem kell, egyáltalán nem működött megbízhatóan a rendszer. Hiba esetén nemhogy az ABS, hanem az egész üzemi fék megszűnt létezni! Maga a gyújtás is kellett a működéséhez, tehát a fékrendszert légteleníteni is csak gyújtáson lehetett, mert különben egy csepp olaj nem jött ki a csavaroknál tökig nyomott fékkel.
A pedál lenyomásakor csak egy szelepet nyitogat az ember. A pedál érzése/ellenállása természetellenes, és mesterséges.

Mivel más országokban halálesetek is voltak a fékrendszer előjel nélküli meghibásodása miatt, ezért hamar leszoktak az alkalmazásáról. Az újabbakat (93-95 környékétől) hagyományos hidraulikus fékkel szerelték, és Bosch ABS rendszerrel.

Ilyenek voltak pl. a Renault 19-es, és a Peugeot 405-ös korai ABS-es példányai.
Az én autómat is ezzel a szarral látták el a gyárban! És miután egyszer 2008-ban elszállt a tejes üzemi fékem (szerencsésen megúsztam, megcsináltattam), majd 2011-ben egyik ellenőrzéskor arra lettünk figyelmesek, hogy több amperrel megnőtt a rendszer áramfelvétele, ezután átépítettük hagyományos R19 hidraulikus rendszerűvé. A fék érzése sokkal jobb lett, érezni a pedálon a csúszáshatár közeledtét, hogy esetleg nagyobb a súly a kocsiban. Tehát ad visszajelzést. Az elektromos potmétere nem tudott ilyet.
Sok Renault-s cimborám járt hozzám hasonlóan. De még így is sok Renault-Peugeot tulaj rohangál úgy az utakon minden egyes nap, hogy egy időzített bomba ketyeg az autójukban.

Ezt csak a technikakedvelők miatt írtam le!!!

Agr3ssor 2014.06.18. 21:24:57

Amúgy az 1.6-os Mini motorjához szerintem rosszul áll hozzá a Totalcar stábja.

Mert ugye azt állítják, hogy 50ezer kilométerenként simán beleférhet egy szívórendszer/hengerfej takarítás a büdzsébe egy ilyen kategóriájú autónál!! Ezt még alá is írom!!
Csak azt felejtik el, és ezt Novoth Tibi sem említi soha, hogy ez a retek szép lassacskán rakódik oda!! Tehát itt nem arról van szó, hogy van egy 100%-os autód, majd 50ezer km után ráköltesz. Hanem arról van szó, hogy a takarítástól/újkorától kezdve fokozatosan rakódik bele a delej, és mire elgurulsz vele a szakihoz, akkor már réges-régen nem működik rendeltetésszerűen a motorod.
Tehát ezt a beruházást nem 50ezer kilométer gondtalan teljes értékű autózás követi, hanem onnantól kezdve romlik a motor hatásfoka, hogy elkezdenek gyarapodni a kilométerek!!

Egy nagyon kisarkított példával élve: Ha általában 50ezer után viszi el egy laikus tulaj a szakihoz, mert problémái vannak, akkor annak a reteknek az ötöde már 10ezer km után ott figyel a motorban, és rontja annak hatásfokát. És számomra ez egyáltalán nem lenne vállalható!!

Szóval erre az 50ezer km-re ne tessék egy amolyan óra szerinti szervizperiódusként tekinteni! Ez egy folyamatos, fokozódó kellemetlenség, ami általában ott tetőzik, és ott megy a használhatóság rovására. A kettő nem ugyanaz!

cezso87 2014.06.19. 11:04:03

@Nyílméregbéka:
Nagyon idegesítő, hogy állandóan belekérdez, sokszor hülyeségeket anélkül, hogy a másik befejezné, és talán a hallgató is többet tudhatna meg az adásból. Nem tudom valaki nem szólt még neki hogy sok néha? Hallgassa meg a műsorát egyszer és rájön...
süti beállítások módosítása