HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • cliftony77: Évente újra és újra elolvasom - és minden alkalommal megkönnyezem. (2020.09.10. 17:39) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Drága móka a használt dízel, olcsó a motoros papucs!

2014.08.14. 13:03 Tcomment

Címkék: podcast dugattyú égéstér

Piaci rést találtunk és sajnos rés van ott is, ahol nem kéne: a dugattyú tetején.

Az Égéstér 132. adásának kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr886603079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pelisandor · http://pelisandor.tvn.hu/ 2014.08.14. 13:21:18

Hatosmazda? :)
Ebben is elcsöppent az izzítógyertya?

novothauto · http://novothauto.hu 2014.08.14. 13:24:11

@pelisandor: Nem, ebben a dugattyú, plusz az összes hengernél gátrepedéses a hengerfej.

rekspeiler 2014.08.14. 13:28:37

2004 ősz előtti 1.8-as benzines avensisnél volt egy gyári hiba, ami miatt vissza is hívtak egy csomót belőlük és cserélték is a motorokat. Egyik ismérve az olaj zabálás. Talán a Corolla verso-s 1.8-as motoroknál is volt hasonló.

Leadfoot 2014.08.14. 13:33:09

Motoros kalucsnihoz: nekem a sima autóvezetés is eszi a sportcipőket. Főleg a jobb oldali cipő sarkánál a talpat, ahol gázadásnál odatámasztom.

rekspeiler 2014.08.14. 13:54:29

@Leadfoot: Nekem egy adidas cipőmet(gumi talpú?) zabálta meg a gázpedál. De nem a sarkánál, hanem ahol a pedállal érintkezik a cipő talpa.

Leadfoot 2014.08.14. 13:57:00

@rekspeiler: Ott is. Meg a jobblábas cipő jobb oldala szokott kifényesedni az orrnál, ahol gázadáskor hozzá-hozzáér a kárpithoz.

Hurri Kán 2014.08.14. 14:32:49

Csámpásak vagytok :D

isti82 2014.08.14. 14:39:31

@rekspeiler:
Pont ezzel szenvedek (2002 1.8 vvti), gyari konstrukcios hiba, keves, mindossze 3,7 liter olaj van benne, nagyon felmelegszik, nem birja a dugattyugyuru, kimegy az olaj..
dugattyugyuru keszlettel szoktak orvosolni, esetleg olajhuto beepitesevel.

srank 2014.08.14. 14:48:35

azért megnézném milyen kocsi az ahol a szőnyeg eszi meg a cipőt, nem fordítva ?
de lehet ez lesz a következő nepper-es cikk, miszerint nem a pedálsor kopottsága a mérvadó, hanem a csámpás tulajok jobb cipőjének küls felöli oldalának a kifényesedése :D

Leadfoot 2014.08.14. 14:59:31

@srank: Az autószőnyegeket azért elég strapabíró anyagokból csinálják, ráadásul a normálisabbakon pont ott van egy taposórész, ahova az ember a lábait támasztja.

srank 2014.08.14. 15:06:58

@Leadfoot:
most néztem meg 10 kocsi képén a pedálsort suzuki-tól a maserati-ig , egyikben sincs ilyen :P

zeddez 2014.08.14. 15:20:51

abba Honda automataba miert nem rendeli meg az olajat az USA-bol, ha ott csak 1/4-d annyi...?

Rocko- 2014.08.14. 16:01:15

@Hurri Kán: ja, merr ők bénák, hogy nem érik át egy lábbal a 3 pedált.

ommm 2014.08.14. 16:17:54

@ne most (CX): Nem érted jól.
A tulaj diagnosztizál, ott nem tudsz megadni még saccra sem időt. Minden más szervizelés (mondhatni szokásos), erről beszél Tibi a műsorban.

Oldm4n 2014.08.14. 17:47:36

10 perc alatt találtam három bontott dízelmotort 2010-es Mazda 6-hoz... 2.0, 2.2, egy sport, a többi nem sport. Ja, hogy nem bontóztok. Akkor oda viszem, ahol megveszem a bontott motort, ötvenért berakatom, viszonlátás. A sajátomon meg kellett csinálni a motorcserét egy hibás vízpumpa miatt tavaly, nem egészen két kilóban megállt cakli-pakli, azóta is megy. Igaz, volt itthon tarcsiba' egy komplett új vezérlés, vízpumpa, tömítések, egyebek, amit nem kellett megvennem pluszba. 12 volt a papírozása, szóval én biztos nem adtam volna 1.6 millát erre a feladványra...

novothauto · http://novothauto.hu 2014.08.14. 17:56:48

@Oldm4n: Én nem vállalom a bontott motor beszerzését, mert nem tudok rá garanciát adni, de ha hozta volna az ügyfelem, beépítem. Viszont nem talált sehol, pedig kereste pár hétig.

Oldm4n 2014.08.14. 18:09:24

@novothauto: Nem tom', valahogy nem ez jött le az adásból :) Egyébként normális országban tökre igazad lenne, mert én sem szeretek bontott, ki tudja mennyit futott cuccot belepakolni a tragacsba (nem új, nem is fiatal), viszont néha muszáj. Próbáltál 2000-es Mondeohoz keríteni VSS szenzort, vagy bármilyen szenzort szerezni újonnan? Érdekes játék... németből, három hét, hetven vagy kilencven, ha van, de nem nagyon van. Tehát marad a bontott, ötezer, beépítési garos...

Oldm4n 2014.08.14. 18:15:27

(URAIM!!! URAIIIIM!!! A LOVAT BIZONY KÖRMÖLIK! Nincs ám rajtuk patkó, csak ha sokat járnak aszfalton. Merthogy az lekoptatja neki. Sőt, a tehenet is körmölik, konkrétan ez a világ egyik legkeményebb fizikai munkája. Ha valaki mondja, hogy tehénkörmölő, óvatosan fogj vele kezet, mert a kovács nagy fogója kismiska ahhoz a marokhoz képest...)

Birkóztak e már tonnás szürkemarha bikával, aki nem akarja, hogy a körmét nyeszeteljék? Én csak láttam. Nem csinálnám...

BTO11 2014.08.14. 20:20:50

kiváncsi vagyok meddig birja majd a céges vas a seggem alatt opelcombo,alias fiatdublo 1.6 tdci.
amugy 1 fostalicska kényelmi szempontbol,wartburgos támla állitás, jobb ülés mindenhogy lecsavarozva ,állitani nuku.
ha nem pörög 2e-t akkor meg lomha fos. a válts fel mutogató meg jól átbasz mert 1.5 fordulatnál emelkedőnek fel már sift.

BTO11 2014.08.14. 20:26:29

Winkli!
alias vietnami papucsban robizol?
ejnye!
nesze neked balesetvédelem.

Cro166 2014.08.14. 21:56:56

Városi gyerekek..a lovat is körmölik :)
www.youtube.com/watch?v=od9ioG7gIu4

w a s d 2014.08.14. 22:21:26

A VW- nek van már downsizeingos 1,4 tsi hibridje Jettából elvileg.
A Mazda 3 meg a cikk adatai szerint valami 8 század literrel fogyasztott csak kevesebbet a tsinél, miközben a "nem fosabb" 3- asról ugyanabban a cikkben ez a mondat is szerepel:

"A Mazda szívómotorja a kicsi turbók után langyosnak és lomhának tűnik, de nehéz dolga is van, hiszen érezhetően sokkal magasabban (4000-nél) éri el nyomatékmaximumát, a teljesítményhez pedig még feljebb kell hajszolni."

Az új Ceeden meg hogy mit rontottak el, akkor szerintem egyből el lehet mondani, hogy az alapárát.

w a s d 2014.08.14. 22:39:57

@srank: 3- as Golfban volt még a "kardán"- alagúton egy kis betét a gázpedálnál:

totalcar.hu/galeria/totalcar/tesztek/2011/08/04/a_pornep_szegeny_fia/9

Az újabb Golfok képein nem látok már ilyet. Lehet, már nem foglalkoznak ilyesmivel, vagy régen is fölösleges volt, vagy strapabíróbb szőnyeget használnak ma. De az utóbbi esetben is az a hatása annak a kis plusz betétnek, hogy az ember azt gondolja, hogy ezek tényleg mindenre gondoltak, elveszik.

Tirpákium 2014.08.14. 22:44:51

@rekspeiler: A betegség neve: 1ZZFE tipusú blokk,
alias 1.8vvti 140 lóval.
Egy rahedli Toyotába rakták, sott még Pontiacba is. Ez mondjuk pont szerencse, mert így az USA-ból van cucc hozzá fillérekért.
Tudtommal a Yamaha tervezte a 2ZZGE(Lotus) blokk farvizén, olcsóbb anyagminoségre átméretezve, de nem adta ki nekik. A dugók szoknyája túl rovid lett és "befúj alá a szél". A lánc is bír vagy 40-50 ezret, a kipufogó rohad mint a cefre, a hajtókar csapágyakat jobb az olajjal egyutt cserélni.
Vigasz, hogy egy klasszik Toyotás nyominál még ez is megérheti az orokéletet.

Rocko- 2014.08.14. 23:57:17

@Cro166: ezek még a kígyót is. :)

ne most (CX) 2014.08.15. 00:26:08

@ommm: bla bla bla. Azt mondják a szánhúzó kutyáknál az első pozició jobb, mert a többiben mindig ugyanaz a perspektíva. Pista hogy látod?

ne most (CX) 2014.08.15. 00:30:06

@novothauto: Végr valaki, aki csak kérésre gányol.

kiffarkany 2014.08.15. 07:24:02

Sziasztok !

A Winkler MESTERtől szeretném kérdezni, hogy a Robogója a Vinó meggyógyult-e? amit múlt héten a öregmerci ""bu*i"" szerkesztő "bácsi" mondott, hogy főtengelyszimering ? Köszi ! e nélkül nem tudok aludni! :)
Másik, hogy lehetne több Novoth mester beszámoló+cikk! mert én órákig elhallgatnám+olvasnám! mindig a szavába vágtok pedig Nála senki sem okosabb :D !! ÜDV !

drloading 2014.08.15. 09:18:48

Ez a Novoth Tibi milyen egy ellenszenves alak: Kirúgja az alkalmazottját, hogy megspórolja rajta a fizetését meg a járulékokat, de nem azt mondja neki, hogy papóka nem megy a bolt sajnos meg kell válnom tőled, hanem azt, hogy lassú vagy.
Az ilyen maradjon is egyedül aztán álljanak hónapokig az autók a telepén, megérdemli...

Winkler Róbert 2014.08.15. 09:37:25

@kiffarkany: Nem. Főtengelyszimering-ellenőrzés már korábban volt, csak nem tudtam róla.

ommm 2014.08.15. 10:16:05

@ne most (CX): Nézd, blablázhatsz itt, de én meg heti szinten járok Tibi műhelyében és elég jól látom, mivel és mennyi munkája van. Ha valaki, akkor ő tudja, mi a meló.

ommm 2014.08.15. 10:20:04

@drloading: Már megbocsáss, de ezt most rajzoltad meg magadnak? Mármint ezt a feltételezést, hogy Tibi nem beszélte meg ezt a sráccal?

Patás 2014.08.15. 10:37:56

Valóban nem reális döntés 10-15 ezer éves km esetén a dízel, ezért aztán autóvásárláskor próbáltam benzinest is, de számomra unalmasak, s nem tetszik se a hangjuk, se a karakterisztikájuk...

the_sam 2014.08.15. 10:59:13

Nagyon jó adás megint! Novoth még mindig feldobja a műsort :D

drloading 2014.08.15. 11:13:30

@ommm: Én az adásból azt szűrtem le, hogy Tibi azt mondta az alkalmazottjáról, hogy profi munkát végzett csak lassú ezért elküldi. Majd a végén zárójelbe megjegyezte, hogy igazából megspórolja rajta a fennt említett dolgokat. Ez számomra véleményes, hogy nem az igazi okkal kezdte. Azt, hogy ők ezt megbeszélték már más tészta.

ommm 2014.08.15. 11:28:08

@drloading: Így van. Végtelenül jó srác volt, Tibi is nagyon kedvelte, de az üzlet az üzlet, ezt szerintem mindenki tudja, aki próbált már termelésből megélni. Szépen dolgozott, csak lassan, ez egy műhelyben nem megy. Nem egyik napról a másikra történt azért minden, hosszú folyamat és normális megegyezés lett a vége, tudtommal, senkiben nem volt harag.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.08.15. 11:55:43

@drloading: Gratulálok, két mondatból sikerült felmérni az egész szituációt!

Agr3ssor 2014.08.15. 14:02:36

Honda Accord automata. És 4 liter olaj megy bele 40ezrenként. Süti.
Ez a kocsi mennyibe került újonnan? 7-10 millió?? Mennyit fogyaszt? 10 litert alsó hangon?

Az említett 40 ezer kilométer alatt megeszik minimum 1.7 millió forintért üzemanyagot. Az a kocsi, ami jóval 5millió fölötti értéket képvisel...

Hát nem tudom... Ha nekem ilyen drága autóm lenne, pláne ennyire drágán üzemelő, akkor lehet nem csinálnék akkora ügyet abból, hogy 24ezerrel több a szervizes váltóolajcsere az összeügyeskedetthez képest!
De nem is értem!! Az azt megelőző 1.7 milla nem fáj, a 24ezer meg ennyire?
Az automata minimum 1 literes többletfogyija, ami 20ezer alatt 80ezer forint az nem fáj??
Hogy van ez?

adamFZR 2014.08.15. 14:05:10

VAN motoros szandál, váltónál erősítve! ;)

kiffarkany 2014.08.15. 14:30:32

@Winkler Róbert: auuu :(:( ez akkor bonyolultabb mint Novoth Jedi bármely esete ! :D
Ígérd meg, ha egyszer megjavul adásban elmondod ! kajak érdekel! Köszönöm szépen !

Agr3ssor 2014.08.15. 14:49:27

Egyébként én nem a Hondás úriembert akarom bántani, csak ez a váltóolajos eset tökéletesen tükrözi a hazai autófenntartás pikánsabb részleteit...
Mégpedig azt, hogy egyáltalán nem számolnak utána az emberek, hogy mennyi komplett költséggel jár egy autó fenntartása...

Tehát emberek sírnak azért, mert a direkt-benzinesnek 80ezer körül ki kell takarítani a szívójáratait 100ért, esetleg 200 körül kettős tömegű lendkereket kell cserélni az újabb autókban... De azért soha nem hallottam senkit sírni, hogy 5 év alatt elhasznált a kocsijuk egy téli-nyári gumiszettet 80-100 ezerért garnitúránként!
Mert az ugye természetes, hogy tankolunk, meg gumit veszünk rá... De a többi akkor miért nem?
És bizony megvetéssel figyelem azt, mikor az újkori Passat tulajdonos 5 évesen már bontóban vadássza a PD elemeket a kocsijába, azt is egyenként... Mert sajnos rengeteg ilyen van.
Igaz, ez idő alatt pl. 5 milliót elfurikázott, 200ezret elgumizott, de nehogy már 350ezerért kettős-tömegű lendkereket kelljen már cserélnie ugye?

Nekem a ma 22 éves Renault 19-esem nagyjából 5.4 millióban van 7 év után... Ezalatt belekerült 150ezer km. 360ezerbe került. 1 millió ment el karbantartásra, szerelőre, gumira, kipufogóra, alkatrészre, gumira. Ebben olyan 18 olajcsere is benne van a maga 15ezres darabonkénti árával. 3.8 milla ment el üzemanyagra, a többi biztosítás, áríratás, súlyadó, szélvédőmosó, parkolások stb... Mert én jegyzek mindent!
Azt hiszitek ez sok?? Számoljatok utána mindennek a saját autótoknál!!

outtatime 2014.08.15. 15:22:48

"annyira faszol előtted"

hülyeséget beszélsz gyermekem

"faszol" szótár és Hrabal szerint annyi, mint vételez.

nyikk 2014.08.15. 17:14:51

@Agr3ssor: Ezek ahhoz képest nagy tételek, hogy a nem túl távoli múltban voltak hasonló autók, amelyek úgy futottak ugyanennyit, hogy nem kellett bennük ilyen baszomdrága alkatrészeket csereberélni.Főleg nem az átlag ember Fastrájában és társaiban.A legnagyobb egyben jelentkező tétel jó eséllyel a fényezés, esetleg motorfelújítás volt, amelyekhez nem kellett náza űrlaboratórium.

rATdrAgOn 2014.08.15. 20:23:48

Nem értem a váltóolaj problémát. A roncs elment 20 évet a saját váltójával - ami ugye "élettartam" töltésű, elvileg nem kell cserélni. :) (Fosrancia).
Na, szóval, húsz év után, miután már megjárta a Holdat oda meg vissza, lecseréltem benne (4-es, utcai MA) az olajat. Fél év után elpusztult. Aztán jártam olyan két évet egy "épített" váltóval, az kibírt olyan 110kkm-t, (ebben 20e-nként kellett olajat cserélni), imádtam, gyors volt, de nagyon rövid, a végén az is elkezdte ledarálni önmagát. :) Már dolgoznak rajta - most utcai ötös van fent, bontott - nem tudjuk mennyit ment - olaj cserélve, szimmeringek szintén, de már ez is sír. Nem érdekel, megy. :D

szentiv 2014.08.16. 01:15:15

A valtoolajra vonatkozoan, a fajdalomkuszob nem 8 es 32,000 Ft kozott van hanem amikor lehasal a valto mert az olajon sporolt a srac...Hondaba szerintem tegyunk Honda olajat! Foleg automataba!

LuxiMFP 2014.08.16. 01:17:29

Novoth Tibiből megint kihallom az autószerelő-betegség tüneteit: ők csak a rossz autókkal találkoznak, és egy idő után már tényleg kezdik elhinni, hogy minden autó szar.
Van még ilyen a rokonságban, mintha csak őt hallottam volna: ez ezért szar, az azért szar, erre ennyi százezret fogsz rákölteni, arra annyi milliót. De akkor mit érdemes venni? Semmit, a Swiften, Astrán és Passaton kívül.

Miközben a valóságban ezek a betegágyak általában az autók nagyon kis százalékát képviselik, minden ilyen pénztemetőre jut több tucat vagy akár több száz, amely minden komolyabb gond nélkül elfut sok évet, pár százezer kilométert - csak ezekkel a szerelő nem találkozik.

guszti 2014.08.16. 02:37:42

Winkli! Egy mai villanymotorban nincsenek szénkefék, jeladók vannak meg elektronika (hall-szenzorok, de néha még az se, olyan okos a vezérlés hogy kitalálja az éppen nem hajtott fázis tekercsein jelentkező feszültség-visszarúgásból a tengelypozíciót). Ezért is hívják őket "kefe nélküli" (brushless), esetleg PMSM (permanent magnet syncronous motor) motoroknak. Ugyanúgy, ahogy a modern "szabályozott keverékképzésű", azaz injektoros benzin- vagy közös nyomócsöves dízelmotorokból, ezekből is kihalt a mehanikus vezérlés, még mielőtt újra rákaptak az autógyártók. (Többek közt emiatt kaptak rá, mivel ettől a villanymotorok hatásfoka felmászott szépen 90% fölé).
És természetesen a lítiumakkuban sem kell savszintet ellenőrizni, sem desztvizet utántölteni, de legalább abban is van elektronika (A töltést és a kisütést is cellaszinten kell menedzselni, különben igen gyorsan pusztulna).
Szóval Novoth Tibi helyében nem izgulnék, ha van 1-2 király oszcilloszkópja, sőt még használni is tudja, nem marad munka nélkül szépúj világunkban, ha még 100 évig él, akkor sem. Max nem rézkarikákat meg légtömegmérőt kell majd venni aranyáron, hanem mindenféle nyákokat meg modulokat.

venturaea 2014.08.16. 08:50:58

Nissan Murano CVT olaj 4 liter 60,000HUF, csak gyári van és 6 liter kell bele. 200.000-ként cseréled, 2x4lityit meg kell venni ami 120.000HUF.

Az őjzélandi birka nem elveszett hanem elbujdosott, valaki nézze meg, hogy mit csinálnak arrafelé a birkákkal és akkor rájön, hogy miért haha

Szerintem Novoth Tibi hülyeséget csinált ha volt egy jó embere és elküldte. Ha szeretne magánéletet is akkor kell egy megbízható alkalmazott és ha tényleg jól dolgozik akkor nincs garanciális javítás ami aranyat ér!

w a s d 2014.08.16. 09:32:04

@guszti: A szénkefe nem a DC motorok jellemző része?

Schütii 2014.08.16. 13:23:55

@Agr3ssor: Figyi, itt évtizedes dogmáknak kell a fejekben megdőlniük. Mer' a Ladánál se kellett szívósort pucolni... Mellesleg én is lefosnám a bokámat ha ilyen dolgokra kéne költeni autózás címén. Igaz, én nem Passatos vagyok, annál sokkal nyomorultabb.
Mindazonáltal a legnagyobb gáz az az, hogy a gyártók a kokszosodás problémájáról mélyen kussolnak, nem veszik bele a tervszerű karbantartásba a kisalakolást 50-60ekm-enként. Az tudja csak hogy ez a probléma létezik, aki lerohadt már emiatt vagy olvassa TC-t.

hugoapi 2014.08.16. 13:42:55

@Schütii:
" ... Mer' a Ladánál se kellett szívósort pucolni... "
Azért a Lada rossz példa, ott benzin/levegő elegye járta át a szívósort és a viszonylagos olajpárát simán letakarította. A közvetlen befecskendezős motoroknál viszont csak levegő és olajpára keveréke járja át ezt a rendszert. Az olajpára kicsapódik, nincs ami letakarítsa.
Ez a lerakódott olajkosz azután megkeményedik, megég és teszi áldásos kártékony tevékenységét. A hengerenkénti befecsinél még xarabb a helyzet. Ott a szelepszárra is simán ráég(het).
Tervszerű karbantartásra meg az átlagautós nagy ívben tesz, mert autószerelői lehúzásnak tartja. Egy szívórendszer takarítás nem egy veszett összeg, de mint a fehér holló annyian kérik.

guszti 2014.08.16. 15:04:26

@w a s d: De, a hagyományos, kefés DC motoroké igen. A kefenélküli vagy BLDC (BrushLessDC) motoroknál az elektromechanikus önvezérlés helyett van az elektronika. Ami áll egy mikrokontrollerből, ami kapja a szenzorok jeleit, kitalálja mikor melyik tekercsre és milyen irányban küldi rá az áramot, közben még nyomatékot is szabályoz (ún. impulzus-szélesség moduláció útján), meg áll még egy teljesítményfokozatból, ami általában egy tripla-fél-H-híd, azaz 6 db FET vagy IGBT. (ezek ún. kapcsolótranzisztorok, vagy vezetnek vagy nem, köztes állapot nincs, ezért minimális a veszteség és a melegedés, így nagy a hatásfok)
Elvileg kopó alkatrész a csapágyakon kívül nincs, meg szikrázás sincs, mivel nem egy mechanikus szerkezet kapcsolgat, hanem tranzisztorok.

Sinistroll 2014.08.16. 16:38:52

BMW Turbodiesel - E39.
991.000 km. Eredeti motor, váltó.
Turbócseréről sincs szó... Hm?

A tulaj most megvált tőle. Az utód "újabb" E39, 236 ezer kilométerrel.

www.autobild.de/artikel/bmw-5er-e39-gebrauchtwagen-test-5245617.html

Nem hallgatnak Égésteret... :-)

Schütii 2014.08.16. 21:29:36

@hugoapi: Miért lenne rossz példa a Lada? Pont azért hoztam fel azt, mert annál aztán szóba se került ilyen probléma, most tökmindegy hogy miért, vagy miért nem. Az autósban aki talán Ladán kezdte, de minimum vezet 20 éve, nincs kialakulva az a szemlélet hogy egy mai autó efféle beavatkozásokat igényel a normál karbantartás keretén belül, ezt egyértelműen hibának véli. Mellesleg nem is alaptalanul, mert azért elvben nem abba az irányba kéne haladni hogy az autó egyre több karbantartást igényel. Jó hogy nem jön vissza megint a zsírzógombok ideje, az 5000 km-es olajcsereperiódus vagy a kipufogó kiégetésé...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.17. 07:32:12

@Sinistroll: Nem sokat értek németül, csak a képeket néztem meg.De ez még simán "menthető", Magyarországon lazán kipofoznák kicsit, jönne a menetrendszerinti óravisszatekerés, meg a hirdetés, hogy idős, vak orvos bácsié volt, aki csak nyáron és 7vgente használta...Háppersze.
:-(((

novothauto · http://novothauto.hu 2014.08.17. 14:31:06

@LuxiMFP: Az, hogy mit hallasz ki és hogy mi a mondanivaló, két dolog.

Ami viszont tény, hogy a korszerű közös nyomócsöves Diesel motorok szakszerű/legális javítása költséges,mert maga a technológia ilyen. Az, hogy meg lehet oldani lopott/bontott/ mittudom én milyen alkatrészekkel is, más lapra tartozik és engem nem nagyon érdekel.
Meg kell érteni, hogy ezek az autók is elhasználódnak és 2-3 százezer kilométer futásteljesítmény fölött számítani lehet nagyobb kiadásokra. Nem értem, mi olyan hihetetlen ezen?

Miről beszéljek, ha behívnak az Égéstérbe, talán a punciról? Az is kedvenc témám, csak nem odavaló.

Ha megemlítek egy hibát, egyből puffog valaki, hogy fikázom azt az autót, de egyszerűen csak elmondtam egy esetet és kész.

kiffarkany 2014.08.18. 09:56:43

@hugoapi: nem akarok a magasszíntű vitába belekotyogni, meg nem is értek hozzá !!, de az újabb euro6 os benzinmotorokban nincs már EGR sem, és szívócső és közvetlen befecskendezésűek: ilyen motorok 3. generációs TSI-k 1,8 és 2.0 kizárólag (1.4.- 1.2 nem) Toyota és lexus motorok, gt86 pl..itt meg van oldva a lekoxolódás problémája! keress rá gt86 os szétszedett motorokra. gyak. fémtiszta a szívószlep IS. 60-80 ezret futott autókról már van fotó..(van usában valami házibajnokság ahol ezeket a gt86 os toyota motorokat szétszedik felkészítik tuningolják ott találtam ilyen fotókat)
A kis-gagyi lenézett suzuki új 1.2 es szívóbenzinmotorja IS a swiftben ilyen lesz kettős befecskendezésű !

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.08.18. 13:13:19

Na végre végighallgattam. Pista, az Andróczi nagyon udvarias, úgyhogy majd én :) Az Úristen megb****a azt a büdös k****va világot, hagyj már mást is szóhoz jutni, ez nem verseny, hogy ki bír több lényegtelen marhaságot a mikrofonba mondani :D

(Egyébként hamár Tesla, a NUMMI gyárról írhatnátok igazán egy cikket, mekkora kultúrsokk volt az amcsiknak, hogy a kici japän hogy dolgozik... olyan sztorikat hallottam ex-GM dolgozóktól. A "Gung Ho" lófasz ahhoz képest, ami ott ment.)

madbalee 2014.08.18. 15:07:56

Lehet volt a kommentek között, vagy a müsorban, de valszeg elsiklottam felette.
Melyik Mazda 6 diesel motorrol volt szo pontosan?

kiffarkany 2014.08.19. 15:02:41

@w a s d: én pont ilyenről a nissanba tudok! az ott pont így néz ki ! www.motorauthority.com/news/1033722_nissan-unveils-fuel-saving-dual-injector-system

Megnéztem még egyszer az AZ autó usjágban asszem múlt havi, és jól mondtam egyik itt másik ott.. port és közv injektor!

kiffarkany 2014.08.19. 15:04:16

ott írhatják akkor rosszul..

kisörDög 2014.08.20. 09:35:30

@rATdrAgOn: Kell cserélni minden folyadékot. Az a sok bordel ami az évek során összegyülemlik, eszi meg a motor mozgó részeit vagy épp a váltóét. A régi olaj úgymomnd háziasodik, berendezkedik, szobabútort vesz magának, szóval elvan, a mozgó alkatrészekkel összeszoknak. Lehet nem értesz, de emiatt van az, hogy valaki pl. 10 évig (!) nem cserélt olajat a motorban és ,,semmi,, baja nem volt az autónak (Felicia). Látszólag. Aztán eladta vagy nemtudom mi, de olajat cseréltek és pillanatok alatt roncs lett a motorból, javíthatatlan szemét. Ha valaki hosszú távra vesz dolgokat az jobban teszi ha odafigyel.

rahsol (törölt) 2014.08.20. 21:02:12

@kiffarkany: Nyolc injektor egy négyhengeres motorban? A szervizesek kezet fognak csókolni a Nissan tulajoknak.

nikarágja 2014.08.20. 22:12:17

@venturaea: vagy legalàbbis sokkal többet, mint a lassu ember munkabére
((még ugyanitt kivànom Pistànak, hogy ö sose tapasztaljon hasonlo megalàztatàst, szépúj vilàgunkban -pedig ördöggel cimboràl) (Winklinek meg, mi a f..szért kell újra mindig közbevàgni, mikor màr egy ideig olyan szépen leszoktàl rola?!)

JoeMiller 2014.08.21. 15:19:19

A Honda váltóolaj margójára:
Amiben 40ezrenként kell cserélni az CVT váltó, tehát nem Accord, hanem Jazz, Civic Hibrid, vagy Insight. valóban 4l kell bele, de a CVT-ből lejön cserekor az összes és csak simán fel kell tölteni.
Mióta forgalmazzák nálunk az ENEOS olajakat (japán autók gyári olaja) van már CVT olaj is, "gyári" helyett és a kisker ára is 3e körül van (nagyker ár 2200ft).

JoeMiller 2014.08.23. 11:48:40

Az elektromos autók témához és a Toyota RAV4 EV-hez:
www.youtube.com/watch?v=TKyf9RhTkWo