HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Csak benzinest, mert az egyszerű?

Dízelt vagy benzinest, első rész: a szívócső-befecskendezésű benzinesekről

2015.04.22. 09:49 Tcomment

Címkék: dízel szívócső benzin

Örvénycsappantyú, lambdaszonda, változó szelepvezérlés: szinte kedvet kap az ember egy jó kis dízelhez.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

111 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr327388592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kayaibrahim 2015.04.22. 10:17:29

Jó volt, várom a folytatást.
Nem is tudtam mi hiányzik, úgy eltűntek az ilyen cikkek. Számomra sokkal izgalmasabb téma, mint a műanyagok tapintása.

ST200 2015.04.22. 10:28:00

Nagyon jó cikk! Csak így tovább! :)

Cimbi 2015.04.22. 10:29:44

Semmi VT, VTi, Vtec és társai? Nem a BMW találta fel a spanyolviaszt ;)

kiffarkany 2015.04.22. 10:59:39

Zsniális ez a CIKK TIBI BÁÁ !!

Nagyon szépen köszönjük! Oké ez az első rész értve, lesz említve a kövi cikkekben a csoda szívó és közvetlen befecskendezős TSI is (1.8-2.0)? ahol se egr, meg mindenkét oldal folyamatosan változó szelepvezérlésű stb.. ?

ÜDV !!

DBandesz 2015.04.22. 11:01:10

Alapvető probléma manapság az, hogy az emberek reprezentálni vesznek autót, nem közlekedni.

Az Égéstér 35. adásában Csikós Zsolt (for Prezident!) okfejtése a magyarok csodavárásáról épp idevágó téma.

A reprezentálás pedig egyet jelent a modern technikát rejtő bonyolult felépítésű autók megvételével, jellemzően több éves korukban, hiszen "ha már kiadok pénzt a kocsira, akkor nem újat veszek fapad felszereltséggel, hisz ennyiér' már tudok venni bármilyen prémium többévest is, oszt mégiscsak reccsen a fenekem alatt a bőr..." és kezdődik a prémium autóval együtt járó prémium költségvonzatú szervizeltetés is.

becsületesnepper írta:

"Jól látod öcsém, ez már a fészliftes, igen-igen, te ott a buszmegállóban. Nem könnyű királynak lenni, de nekem nagyon megy! Prada szemüveg is van, mert már úgy világít már a műszerfalon a sok hárombetűs izé, hogy kifolyik a szeme. Mindegy, megmutatja a Józsinak, ért hozzá, már a Skoda 105-öst is ő csinálta faternak. Igaz ugyan, hogy ez már nem 105-ös, de hát ez is csak egy autó, legrosszabb esetben megvulkanizálja tejeszacskóval. Aztán jönnek a meglepetések: kettős tömegű lendkerék?! Kartergáz-szűrő? Az meg mi? Milyen kettőötven? Plusz munkadíj? Józsi meghülyült! Magas nyomású szivattyú? B+ Józsi, ez nem szivattyúház! Meglepődik. Hiszen a fater Skodájába kétezer volt a szerkezet munkadíjjal 85-ben, de még a Golf III is megvolt negyvenből, pedig az már nyugati kocsi volt! Józsikám, tollas a hátam? Ide járunk hozzád harminc éve, és minket akarsz lehúzni?"

Szerencsére ez a réteg már kezd eltűnni. Mondjuk a behozott BMW-k száma még alapot ad a kétkedésre...

A modern benzinesek és a modern dízelek sem veszélyesen fenntarthatóak, ha van hajlandóság és megfelelő háttér a szervizeltetésére. Én pl. az EURO-5-ös modern dízelt különösebb szívfájdalom nélkül adtam el és vettem helyette egy EURO-3-ast. Örökség volt a modernebb, nekem fájt volna a járulékos szervizelése.

Korlátok közé vagyunk szorítva (EU normák, kijelölt övezetek, stb.), tehát kénytelenek vagyunk a modern felé lépkedni, de szerény véleményem szerint amíg a korlátok adnak mozgásteret, addig nem KELL mindenáron modernizálni. Súlyos pénzek maradhatnak a háztartásban egy egyszerűbb technika birtoklása árán.

Nagyon örülök, hogy Novoth Tibi végre billentyűzetre cserélte az oszcilloszkópot ha csak egy cikk erejéig is. Hajrá-hajrá, tényleg hiányoztak az írásaid!

kenguru99 2015.04.22. 11:23:18

@DBandesz:
+1
És az égéstérbe is várunk viszza Tibi.

Cibet71 2015.04.22. 11:30:31

Nagyon érdekes ez a motorvezérlés témakör, néha Sherlock Holmes-nak kell lenni, hogy kiderítsük hol a hiba. :)
Azért is írok ide, mert az én autóm is produkál egy jelenséget, ami érdekes lehet másoknak is, motorvezérlési szempontból. Egy Kia Ceed-ről van szó, 2007-es, 1.6 benzin (motorkód: ED). A jelenség az, hogy dugóban araszolás után, kábé 20 perc múlva, nehezen pörög fel a motor, de csak akkor, ha 1-esből 2-esbe váltok, és a fordulatszám 2000 környékén van. Mintha elmenne az ereje, aztán 2500-nál életre kel. De ezt csak akkor csinálja, ha előtte araszoltam, télen-nyáron. Ha rendesen megyek országúton, akkor semmi gond, és jól meghajtva egy darabig megint nem jön elő. Hibajelzés sincs.
Már próbáltam beazonosítani, kiküszöbölni a lehetséges okokat. OMV és Shell benzinnel is próbáltam, 10W-40 olaj után 10W-30, de a hibajelenség maradt. Arra gondoltam, hogy a motorvezérlő összezavarodik egy időre a sok alacsony fordulatú araszolástól, aztán normál körülmények között rendbejön. De most a cikk után arra is gondoltam, hogy lehet, hogy beragad a VVT vezérlő. Jó kis rejtély.

retye 2015.04.22. 11:38:54

Ilyen egy jó cikk! Köszönjük és várjuk a következőt ;-)

Ne küldj levelet 2015.04.22. 11:40:29

@DBandesz:
Az emberek 30 éve is reprezentálni vettek autót.
Sőt, Csikós is azért vesz, csak ő nem egy sel mercivel gondolja ezt, hanem egy ezeréves fiattal, de ő is attól boldog, hogy hányan megbámulják, hányan akarnak beszélgetni vele az autó miatt.

GERI87 2015.04.22. 11:42:07

"Halálos ítéletét dilettáns törvényalkotók írták alá Brüsszelben. Sokáig fogjuk siratni, pontosabban nem én, hanem önök."

Semmi baj nem lenne a károsanyag-kibocsátás csökkentésével ha nem "boszorkányüldözés" szintű alapokra helyeznék, miszerint az autóipar és a belsőégésű-motor a szennyezés "egyik fő oka": valamitől állandóan rettegni kell, meg kell az ellenségkép a sok parasztnak, így bűntudatot keltünk, és mivel látványos és szem előtt van, ezért bűnbánóan "jól megszopatjuk, had örüljön a sok birka hogy tett(ünk) valamit a földért".

Nem a felsorolt technikákkal van a baj, hanem hogy használatuk és elterjedésük oka a "kötelező és fogyatékos szabályozás'.

@DBandesz:

"addig nem KELL mindenáron modernizálni. Súlyos pénzek maradhatnak a háztartásban egy egyszerűbb technika birtoklása árán."

A "faék" technika már lassan 15-25 éves, egyre kevésbé alternatíva.
Az használt-autózás egyre drágább és rizikósabb lesz, ahogy kikopnak a legegyszerűbb típusok és egyre bonyolultabbak lesznek a majdani öreg-autók.

Az egy szerencsés véletlen hogy régebben az autóipar technikai színvonala és a hétköznapi tulaj/szerelő technikai tudása, eszközei közelebb álltak egymáshoz, így egy használt autó fenntartása és szerelése nem okozott ekkora gondot és költséget mint ma.

DBandesz 2015.04.22. 11:47:13

@GERI87: Nyilván nem lehet a végtelenségig a régi technológiát alkalmazni. Nekem a túlvállalással van bajom, és a túlvállalással együtt járó sírással.

sanyix 2015.04.22. 11:47:39

van olyan motor ami szinte nem igényel karbantartást, és nem döglik be, a neve pedig: villanymotor :)

octy 2015.04.22. 11:50:26

Én erra a nagy talányra keresem a megoldást, amire még sehol nem bukkantam a neten, mert minden kérdésfeltevő válasz nékül maradt (hazai és külföldi oldalakon is):

VW 1.6 8V motor (BGU). Őskőkorszaki, 1x éve gyártják.
Újonnan vásárolt autóban kb. fél évig rezzenéstelenül járt. Utána elkezdett remegni alapjáraton, rázza a kasztnit, egyre jobban.

Régebben a klíma bekapcsolásával megemelkedő fordulatszám kisimította, most már csak még jobban ráz.

Az alapjárati és klímás alapjárati fordulatszámok 50-100/perc értékkel csökkentek az évek folyamán. Az autó most 10 éves múlt.
Megy rendesen, hibatárolóban égéskimaradás van az egyik hengerben, de nem annyi, hogy MIL lámpát kapcsoljon a műszerfalon. 1-2 perc alatt összejön 30 db mondjuk.

Gyertya, gyújtókábel csere, trafó kimenet megcserélése (itt lehet ilyet, mert 2-2 kimeneten ad szikrát egyszerre) nem oldott meg semmit. Injektor is volt cserélve, semmi.
Mások ugyan erre cseréltek EGR szelepet is, de nem segített.

Ez egy faék egyszerűségű motor állítólag. Valaki meg tudja mondani, mi ez??? Plíz, plíz!

Nagyon idegesít.

Az autó megy rendesen, nem fogyaszt extrém módon, átmegy a műszakin (tényleg), márkaszervíznek ötlete sincs. Minden karbantartást megkapott. Rendszeresen kilyukadó kartergáz visszavezető cső cserélve mindig, nincs elhanyagolva a motor. Első gazdás.

DBandesz 2015.04.22. 11:51:45

@sanyix: Jézusom. Nem éppen TC-konform ötlet...

qmatch 2015.04.22. 11:52:40

EGY KÉRDÉS:

G13BB motoros WR+ "autóm" van. Egy éve szinte véletlenül vettem észre , hogy a kip.öntvény repedt - állítólag szuzukibetegség - hol máshol , mint a L-szonda mellett. Az öntvénycsere óta szárnyakat kapott a kis autó , nem is emlékszem - 13 év ! - mikor ment utoljára ennyire jól ...mióta lehetett elrepedve ?!

A repedésen át , ajol jól láthatóan kifújt a gáz - másik wagonr+ szindróma , a diszkrét kék pöff - , ugyanott bizonyos üzemállapotban jutha-e be friss levegő , meghamisítva ezzel a légfelesleg mérést ?

...ugyanis akkora nem volt a rés , hogy komoly áramlási zavart okozzon , legalábbis én azzal nem tudom magyarázni az akkori erőtlenséget , jellemzően 1000...3000 közötti fordulaton , max közepes terhelésen.

butschq 2015.04.22. 11:53:18

@DBandesz: mindenki prémiumot akar, prémium telefon, autó, fizetés stb, mert ő megérdemli.

a másik probléma, hogy valaki kitalálta a bmw-re, hogy übermegbízható, hisz prémium. Ami szerintem nettó hülyeség, iphone-t sem 5 évre veszünk.

Hogy jó ez, vagy sem, mindenki maga döntse el. Mint ahogy azt is, hogy veszek használt 10 éves 320d-t, vagy jó nekem mondjuk egy octavia.

Shadowbull 2015.04.22. 11:57:18

@octy: Gyujtotrafo az adott hengernel gyengelkedik.

GERI87 2015.04.22. 12:17:50

@sanyix:

Ne is dögöljön be, mert akkor mi indítja be a belsőégésű motort?:)

@DBandesz:

Én azt értem, csak továbbgondoltam...amikor már nem túlvállalás lesz, hanem kényszer.

Burgermeister 2015.04.22. 12:20:54

Élvezetes, szemléletes és hiánypótló!!! Csak így tovább!

Burgermeister 2015.04.22. 12:42:43

Volt nekem anno egy 8V 2000cm3 opel omegám. Ez már a B omega volt. Imádtam, soha semmi baja nem volt, a motorja meg egy egyszerű konstrukció.
Most azon gondolkozom, hogy 1996-1999 közötti 8v-s motorral ellátott gépsárkányt kéne vennem. Van vkinek tapasztalata? Ajánlata? (Sajnos a hazai omega állomány lerugott, lepusztított kategória.)

zeddez 2015.04.22. 12:51:58

@Cimbi: nem hát

Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers (US Patent 3,641,988).[5] The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.

Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars (US Patent 4,231,330).[5] The fuel injected models of the 1980 Alfa Romeo Spider 2000 had a mechanical VVT system. The system was engineered by Ing Giampaolo Garcea in the 1970s.

:)

octy 2015.04.22. 12:55:36

@Shadowbull: egy trafó van, ez ősmotor.
Nem hengerenkétni trafós.

A trafón is két kimenet egyszerre működik, egyszerre kap áramot két gyertya, ezek közül nyilván csak az egyiknek kell épp, a másiknak felesleges, de ez ilyen.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.04.22. 13:11:21

@sanyix: Erről szerintem kérdezz meg egy villanygéprn szolgáló mozdonyvezetőt, tudnak azok is érdekes hibákat (menetzárlat, körtűz például) :-)

127_sud 2015.04.22. 13:26:36

@zeddez: Igen nekem is 1980 rémlett az Alfa esetében...
Azért a cikk jó ez nem kérdés csak nem a BMW kezdte elterjeszteni a változó szelepvezérlést.

ElPadre 2015.04.22. 14:18:27

@octy: ...motorbak vagy váltóbak? ha valamiért szar anyagból van a gumi, amin a motor ül, és felkeményedik (vagy összeesik), simán jobban átmegy minden rázkódás a motorból a kasztniba. alacsonyabb fordulaton meg ugye közelebb van sok használt anyag sajátfrekijéhez, így aztán rezeg, remeg minden.

kenguru99 2015.04.22. 14:21:30

@octy: Novoth Tibi az égéskimaradás okaként - egy korábbi égéstérben - a szelep megragadását (a szelepvezetőben) hozta fel mint gyakori hibaokozót.

ElPadre 2015.04.22. 14:21:35

tibibá, köszönjük a cikket! ilyenből még többet!

nagyon kíváncsi leszek a common railes dízelről írottakra, elvégre majd' egy hónapja azzal futkosok (jtd). akármennyire is idegengedtem a dízeltől, azt kell mondjam, ez a motor nagyon kulturáltan jár, és jól is megy. és bár nekem kellett állnom a duplatömegű cseréjét, a csere után megértettem, hogy azért van értelme, akármennyire is drága dolog.

guest_ 2015.04.22. 14:33:26

Érdekes cikk meg minden, de a helyesírásra könyörgöm figyeljetek már oda egy kicsit! Az egyik legfájóbb mindjárt a 2. kép alatt. A felirat helyesen: szívóoldali állagmegóvás. Ez a mindent külön írunk tendencia egyre terjed és egyre idegesítőbb. Kéretik gyorsan javítani, köszi.

octy 2015.04.22. 14:40:28

@ElPadre: fél éves korában kezdte, azért attól csak többet bír egy gumi alkatrész. A motor is látványosan mozog a motortérben.

octy 2015.04.22. 14:41:41

@kenguru99: köszi! és mit mondott, az mivel javul?

Agr3ssor 2015.04.22. 14:44:50

Nekem a 23 éves 16 szelepes rettenetben nincs csappantyú szerencsére! Viszont van két fojtószelep... Szeretem is..

ElPadre 2015.04.22. 14:50:22

@octy: ...anyaghiba akármilyen korú alkatrésznél is előfordulhat. az is lehet, hogy konkrétan nem a gumirész szopósodott ki, hanem megfáradt valamelyik gyártási hibás fém-elem, és megrepedt vagy eltört.

ha meg ráadásul látványosan is mozog a motor a motortérben, akkor meg szinte BIZTOS, hogy valamelyik bakkal van a gond. elvégre azoknak kéne a helyén tartani az egész miskulanciát.

Zeppeliner 2015.04.22. 15:12:24

Lassan tényleg csak a gyújtógyertya fogja a benzinest a dízeltől megkülönböztetni, meg a szaga.
Némely új turbós is úgy kerreg mint a dízel.

HPEx20i16v 2015.04.22. 15:31:33

A cikk tényleg jó, már lassan elvárt, hogy az legyen.

Ami a vállalkozást illeti, háááát. Én érdeklődtem autó problémája miatt, hogy akár be is vinném a műhelybe, vagy bármi. Választ a mai napig nem kaptam tőle, pedig lassan 3 éve volt.

Szóval olvassuk a cikkeit tovább, mert jók, de mint szakembert....no comment.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.22. 15:39:36

@HPEx20i16v:

Üdv!

Nem tudom, hogy telefonon egyeztettünk-e akkoriban?
Néha megtelik a postaládám, nem tudok ez ellen mit tenni.

HPEx20i16v 2015.04.22. 15:41:27

@novothauto:

Csak mail elérhetőség volt/van, így azon tudtam kommunikálni.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.22. 15:46:44

Köszönöm az elismerő és a kritikus véleményeket egyaránt!

eLaca 2015.04.22. 15:51:07

Nehezen veszem rá magam, hogy végigolvassam és eképpen is próbáljam tudásomat gazdagítani mert rossz tapasztalatom volt a cikkíróval.

Egy benzines 1,4es Corsa-t vittem neki javításra, amely alapjáraton néha bizonytalan volt illetve 1.seb.fokozatban is befulladt néha. Egy napig volt a műhelyben az autó és kaptam egy uszkve 300ezer körüli szóbeli ajánlatot: motor szét össze, mert nem tudni mi a baj.
Ennyi pénzt én nem akartam "nem tudom"-ra és "nem biztos"-ra szánni, így az ajánlatot sajnos inkorrektnek éreztem. A hibát egy másik autószerelő műhelyben megoldották pár ezer forintból, ha jól emlékszem EGR szelepet tisztították ki.

Ennek majd' 2 éve és az autót hiba nélkül használjuk...a jó szerelő meg dolgozzon csak jó drágán...

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.22. 15:53:48

@HPEx20i16v: Amióta megcsináltam a honlapot, mindig kint volt a telefonszám. Most két szám és két mail van kirakva.
Tudom, hogy így is akadozik időnként a kommunikáció, ezért meg is róttak itt páran már, de nem tudok ez ellen többet tenni, mert dolgoznom is kell.

octy 2015.04.22. 15:54:09

Mailt én is hiába küldtem.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.22. 15:56:00

@eLaca: Privátban kérhetnék egy rendszámot?
Ha már...

marinar 2015.04.22. 16:00:06

Környezetvédelemre hivatkozva sok marhaságot el tudnak adni az autógyártók, melyeknek előállítása kifejezetten terheli az ökoszisztémát. (de szépen is hangzik)
Kedvenc példáim: Egyes négyteljesítményű dízelmotoroknál alkalmazott koromszűrő és katalizátor.
A katalizátor regenerálása, miután a szenzor érzékelte annak hatásfokvesztését......gázolajat fecskendez és gyújt meg ...mintegy kiégetve azt.
Szóval több üzemanyag...még több füstgáz.
Másik dolog az un. "egér" szelep, ami a létező legnagyobb blöff a "környezettudatos" motorépítésben.

eLaca 2015.04.22. 16:00:25

@novothauto:
"Ha már..." Ezt nem értem.
A rendszámot elküldtem, bár nem tudom mi szükség van rá most.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.22. 16:14:01

@eLaca: El van mentve minden mérés, csak kíváncsiságból megnézném, plusz jó lenne emlékezni a dologra.

Minden reklamációt maximálisan korrektül szoktam intézni (szerintem).

Ha azt mondjuk (vagy én, vagy a kollégám), hogy egy motort meg kell bontani, akkor kell legyen legalább egy rossz kompresszió, vagy nyomásveszteség, stb...

Nem jött át a rendszám.

sanyix 2015.04.22. 16:19:28

@SomiTomi: ja, csak kár hogy soros egyenáramú motorokat szinte sehol sem használnak már néhány ősi mozdonyon kívül ;)

Tudod az indukciós motoroknál nincs ilyen probléma, nem véletlenül használják mindenhol.

eLaca 2015.04.22. 16:20:45

@novothauto: Újraküldtem.

Ha megvan a mérés, én meg azt szeretném kérni, szintén hogy emlékezzek majd rá és pontosan.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.04.22. 18:05:51

@sanyix: Ez igaz. De tekercselés abban is van :-)

faterpolo 2015.04.22. 18:44:18

Elolvastam, ez tényleg remek cikk. Például megerősített abban, hogy addig kell használnunk az örökölt 1.3 8V motoros vasat, amíg ketté nem szakad. Anyámék 2003-as 1.5-ös szívó benzines Almerája dettó.

Kicsit OFF: Mindenki hülyének nézett, hogy két hónapja Nokia 130-ra cseréltem a netképes telefonomat. Hallgatom az anyázást a munkahelyemen a lemerülő telefonok miatt (körlevél: Samsung töltő valakinél?), és közben arra gondolok, hogy elképzelésem sincs, hova a francba tettem a töltőmet. Olyan régen használtam már.

ON: Szép dolog a technikai fejlődés, de néha el kéne gondolkozni azon, hogy az unokáink mekkora árat fizetnek majd a mi hülye döntéseinkért. Környezettudatos autóipart akarunk? Hát baszd meg, talán nem 3 évre kéne gyártani az autókat, hanem 30. Az az autó kíméli a legjobban a környezetet, amelyiket nem kell legyártani. Ja, hogy akkor drágább? Szerintem 25 év alatt kialakult volna a közösségi autózás --> még kevesebb autó --> még zöldebb bolygó.

Na, kihisztiztem magam, derűs estét mindenkinek. :)

Sanyiqua01 2015.04.22. 18:56:21

Köszönjük ezt a cikket, nagyon olvasmányos és tartalmas volt!

Amikor az írásban eljutottam oda, hogy "Olajcsere nélkül 40.000 km-t" futott Grande Punto, akkor kissé káromkodtam, mert úgy látszik, hogy még mindig vannak ilyen barmok, akik nem köhögik ki a 15.000 km-kénti olajcsere borzasztó árát, inkább hagyják elpusztulni a kocsit.
Áhh... talicskát nekik b+!
Ja! Nem jó! Azt meg néha zsírozni kell! Akkor inkább sortüzet nekik :)

Csak így tovább Novoth Tibi!

Az autóbuzista társadalom nevében, köszönjük, hogy vagy nekünk!

+ a Becsületesnepper
+ a Csikós Zs.
+ a Vályi I.
+ a többiek... :)

GERI87 2015.04.22. 19:00:26

@faterpolo:

"talán nem 3 évre kéne gyártani az autókat, hanem 30. Az az autó kíméli a legjobban a környezetet, amelyiket nem kell legyártani."

Csak az a baj hogy a 'használt autók' az 'új autókból' lesznek, az 'újautóvásárló' meg nem akar 30 évig használni egy kocsit, de hiába bírná a jármű 30 évig, a vásárló újat akar és meg is kapja, mert ez a piac.

Agr3ssor 2015.04.22. 19:03:55

@faterpolo:

Ebben én csak egy kicsi demagógiát érzek, de azt viszont kiérzem.
Az emberek hajlamosak beszegregálni a telefonosokat, hogy okostelefon-pártiak, vagy butatelefon-pártiak!
Én meg azt mondom, hogy mindenki használja azt, ami jól esik neki!
Nekem például jól jön a munkámból adódóan, hogy 3 másodperc választ el az internettől, a GPS-től, a hírektől stb... Az is hasznos, mikor meg tudom nézni a Google Maps-en hogy merre van dugó...
Sokan napi 2-3 órát utaznak egyedül, és szeretnek ott zenét hallgatni, filmezni, könyvet olvasni! Totál megértem, hogy okostelefonnal élik az életüket!
Akinek pedig olyanok az életkörülményei, hogy semmi szüksége nincs rá, és kis sem tudja használni a képességei, annak nyilván nem való!
De a legjobban meg azt utálom, mikor az egyik tábor győzködi a másikat!

Én pl. rosszul vagyok, mikor ezzel a lemerülés dologgal jönnek! Nekem a Z1 Compactom 2 napot kibír lazán, másfelet gyepálva is! Ha ennyi idő alatt nem alszom, ülök tartósan autóban, ülök az irodámban, akkor valami rendkívüli történt. De le még soha sem merítettem, mert szerintem amelyik teló 1 teljes napot kibír komolyabb használat mellett is, azzal simán együtt lehet élni!

kvp 2015.04.22. 19:37:04

Mivel meg a cikksorozat elejen jar, ezert a technika fejlodesenek meg csak az elso lepeseit irta le. Viszont mar innen is jol latszik, hogy egyre bonyolultabb megoldasokat latunk, amik jobbak ugyan teljesitmenyben, de a tartossag es a megbizhatosag nagy mertekben csokken a bonyolultsag novelesevel. Ezert is lett az a vege, hogy a legujabb motorokat mar nem igazan erdemes es lehet javitani ha komolyabb bajuk lesz.

Ehhez kepest ha a megszokott benzin/dizel mechanikus rendszert lecsereljuk egy benzin/dizel/foldgaz/biogaz elektromos rendszerre, ahol egy viszonylag egyszeru motor termeli az aramot egy viszonylag egyszeru hajtaslanc szamara, akkor kapunk egy nehezen szetverheto, tovabba olcson es konnyen szervizelheto meghajtast.

Peldakeppen egy egyszeru fix fordulatu motor egy megfelelo generatorral es villanymotorral egy viszonylag jo es hatekony hajtaslancot ad. Nemhogy kettomegu lendkerek, de meg sebvalto sem kell bele. Aztan ott vannak a foldfelszini uzemre tervezett turbogeneratorok, amik jellemzoen eromuvi aramtermelesre vannak kihegyezve, de letezik ezekbol jarmube valo kismeretu valtozat is. Egy ilyen turbina alig tartalmaz mozgo alkatreszt es csak az uzemanyag befecskendezest kell allitani, hogy a cikkben emlitett lambda ertek 1 korul legyen. Ez megfelelo meretezesnel mindig hozza allitja a turbina teljesitmenyet es igy a termelt aram mennyiseget az aktualis terheleshez. Elektromos hajtaslanc eseten fontos, hogy a villanyomotorok es a generatorok se igenyeljenek karbantartast. Mar jo ideje letezik kommutator mentes valtozat mindkettobol, amikben nem nagyon van kopo alkatresz. Ezen motorok jellemzoen evtizedekig mehetnek akar folyamatosan is, mindenfele kulonosebb karbantartas nelkul. Nagyvasuton es ipari gepekben latni az alkalmazasukra remek peldakat.

A vegeredmeny egy egyszeru motor, egy egyszeru hajtaslanc es mivel minden alkatresz a felhasznalasi profiltol fuggetlenul az uzemido nagyobbik reszeben az idealis mukodesi parameterek kozott dolgozik, ezert a mai autoknal egyszerubben es hatekonyabban eri el mind a kornyezetvedelmi, mind az uzemanyagfogyasztasi elvarasokat. Arrol nem beszelve, hogy ezen rendszerek elmmenek akar szintetikus metannal is, ami egy szendioxid semleges uzemanyag, elektromos aram segitsegevel legkori szendioxidbol es cseppfolyos vizbol eloallitva. Ez a metan cseppfolyos allapotban tarolva a benzinnel megegyezo terfogaton (bar nagyobb nyomason) kepes tiszta uzemanyagkent mukodni. A nagy nyomas miatt meg uzemanyag szivattyu sem kell, csak egy nyomascsokkento magnesszelep, ami egyben az uzemanyag befecskendezest is vezerelheti. A teljes hajtaslanc kiepitestol fuggoen akar konnyebb is lehet mint a mai mechanikus rendszerek, tovabb novelve az elerheto koltseg megtakaritast.

A fent leirt megoldasra atallva kb. akkora egyszerusodes es kozben minosegi javulas erheto el, mint amikor a vasutak a gozmozdonyokrol atalltak a villanymozdonyokra.

ps: Szemely szerint nagyon orulok neki, hogy ilyen jo es kozerheto technikai cikk szuletett a mai autok manapsag nem tul ismert reszerol.

GERI87 2015.04.22. 19:53:04

@kvp:

"ahol egy viszonylag egyszeru motor termeli az aramot egy viszonylag egyszeru hajtaslanc szamara, akkor kapunk egy nehezen szetverheto, tovabba olcson es konnyen szervizelheto meghajtast."

Miért lehetne ez esetben egyszerűbb a belsőégésű motor?
Attól még hogy az termeli meg az áramot, ugyanúgy teljesítenie kell az emissziós követelményeket.
Annyiban valóban változik a dolog hogy ha pl stabil-motorként üzemel, akkor nem kell változtatható szelepvezérlés stb.
De az meg nem azért nem jó mert nem kell mindig ugyanannyi teljesítmény.

"Peldakeppen egy egyszeru fix fordulatu motor egy megfelelo generatorral es villanymotorral egy viszonylag jo es hatekony hajtaslancot ad"

Ha annyira jó és hatékony lenne akkor már lenne ilyen a piacon, minden adott hozzá, nincs gond az akkuval stb.
De nincs, mert nem hatékony.
A vasúti vontatásban is azért van csak, mert ott a villanymotor nagy indítónyomatéka, nem kell kuplung és nagy, nehéz soksebességes váltó...
Közútra nincs értelme.

"ott vannak a foldfelszini uzemre tervezett turbogeneratorok"

Nem alkalmazzák mert ez is csak fix fordulaton, adott teljesítménynél hatékony, az autóba nem jó.

"..minden alkatresz a felhasznalasi profiltol fuggetlenul az uzemido nagyobbik reszeben az idealis mukodesi parameterek kozott dolgozik.."

Ez pont nem teljesülne...

"elektromos aram segitsegevel legkori szendioxidbol es cseppfolyos vizbol eloallitva"

És az ehhez szükséges áramot mi termeli meg? Na ezért nincs ilyen se...

sechskant (törölt) 2015.04.22. 20:23:16

@octy: Pillangoszelep tisztitasa megvolt? (a Liqui Moly pl gyart erre vegyszert)
Atneztetek a motor osszes testelesi pontjat? A valtohoz/karosszeriahoz meno rez szalagkabeleket is beleertve? (regi autokon ezek sokszor nincsenek szigetelve, es szeretnek rohadni)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.04.22. 20:59:51

"...bár nekem kellett állnom a
duplatömegű cseréjét, a csere
után megértettem, hogy azért van
értelme, akármennyire is drága
dolog."
Fals. Mivel te- valószínűleg- a csere előtti szétesett darabhoz viszonyítottál. A kettős tömegű lendkeréknek nincs értelme. (Kivéve persze az autógyárak részéről.)

sechskant (törölt) 2015.04.22. 22:23:28

@agresszív kismalac: Ha szet akarod verni a valtot a motor vibracioival, akkor tenyleg felesleges. (Nem veletlenul nem arulnak ma mar a gyartok valtoalkatreszeket, holott husz eve meg teljesen altalanos dolognak szamitott.)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.22. 23:11:35

Furcsa kérdés, de a Range Extender címszó alatt használt motorok esetében mennyiben más a helyzet? Ha jól gondolom, ott jóval kevésbé játszik a részterhelés, a széles használható fordulatszám tartomány, stb. így ott nem biztos, hogy minden említett trükkre szükség van.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.04.22. 23:23:48

@GERI87: Tévedsz. Egyfelől van ilyen rendszer, vagy soros hibridnek, vagy range extenderes elektromos autónak szokták hívni. A fő baj vele az, hogy ugye a belsőégésű motor fix teljesítménye azért tudja változó teljesítményigényű villanymotor energiaéhségét fedezni, mert csak az aksit tölti. Ehhez viszonylag nagy kapacitású aksira van szükség.

A drága villanyautót akkor már a gazdája lehet, hogy szívesebben viszi töltőoszlophoz. Így pedig "felesleges holtsúly" a range extender sok user szemében, és azt még nem találták ki, hogy lesz ebből az user által kivehető / betehető verzió. Így pedig minden nap cipelni ezt a holtsúlyt, ezzel csökkenteni a hasznos hatótávot, csomó plusz pénzt költeni a villanyszámlában a benzinmotor cipelésére nem mindenkinek éri meg.

Ugyanis sok hosszabb útra kell a nagyobb csomagtér is, akkor pedig nem a range extender, hanem a bérautó sokak szemében a megoldás. Ráadásul itt a tömeg és a méret csökkentése a gond.

Rocko- 2015.04.23. 00:19:45

@faterpolo: "talán nem 3 évre kéne gyártani az autókat"
nem is 3 évre gyártják.

Borogy 2015.04.23. 00:22:12

Tisztelt TC: MO-on nem igazan terjedt el de a Nissan Almera 2.2 TD diesel motorjarol megerne par szot emliteni persze a 2000-2002 kozotti verziorol ami meg Japanbol importalt es nem a Renault kozos motorja volt. 2002 utan mar Angliaban keszultek modositva de azok mar nem voltak olyan megbizhatoak. Az a motor "Y22" meger egy mely meghajlast....egy van nekem is 300 ezer km-rel...

Burgermeister 2015.04.23. 06:05:48

1szer én is irtam emailt de nem jött válasz, időpontot akartam egyeztetni mert a telefont senki de senki nem vette fel..:( remélem azóta változott a helyzet

Shadowbull 2015.04.23. 06:52:00

@faterpolo: "Hát baszd meg, talán nem 3 évre kéne gyártani az autókat, hanem 30. "

Talan nem kene minden hulye tevhitet beszopni amit a kocsmaban hall az ember.

Shadowbull 2015.04.23. 06:55:59

@kvp: "Peldakeppen egy egyszeru fix fordulatu motor egy megfelelo generatorral es villanymotorral egy viszonylag jo es hatekony hajtaslancot ad. "

Ez csak akkor mukodik autoban, ha melle teszel egy bazi nagy akksit is puffernek -> soros hibrid.

Shadowbull 2015.04.23. 06:56:58

@agresszív kismalac: "A kettős tömegű lendkeréknek nincs értelme"

Ja, persze.

no_holy_shit 2015.04.23. 07:39:22

@GERI87:
mi eddigi uj autoink:
F astra: megveve: 1997 eladvam 2011
C Corsa: megveve: 2003 (hasznaljuk)
Fiat panda: megveve: 2006 (hasznaljuk)
(Golf 1 megveve 2004 (foleg a garazsban all))

ennyit az uj auto vasarlokrol akiknek mindig uj auto kell

no_holy_shit 2015.04.23. 07:40:52

@marinar:

latom tisztaban vagy a dizelmotorok karosanyagcsökkentö rendszereinek tekinteteben...

no_holy_shit 2015.04.23. 07:49:32

@faterpolo:
nekem is van okostelefonom, mert nagyon hasznos. meg van melle meg egy ösregi nokia 3109 classic telefonalni :-) mert mindenre jo az okostelefon csak telefonalni nem...

"Hát baszd meg, talán nem 3 évre kéne gyártani az autókat, hanem 30. Az az autó kíméli a legjobban a környezetet, amelyiket nem kell legyártani. Ja, hogy akkor drágább? "
1, az autoiparnak is meg kell valamibol elni
2, az uj autok azert sokkal többet tudnak (pl. ABS, ESP, legzsakok - aminek en nagyon orulok egy balesetnel)
3, a 30 eves autot javitani kell. ha megnezem az atlagos autoszerelo muhelyeket, zugbontokat es hogy mennyire figyelnek a kornyezetvedelemre, akkor mar nem biztos hogy az uj auto legyartasa annyira kornyezetszennyezo...

PS.: van elet auto nelkul is

eßemfaßom meg áll 2015.04.23. 09:29:24

@novothauto: "Néha megtelik a postaládám, nem tudok ez ellen mit tenni. "

céges mailt átirányitani a gmail-be/outlook.com-ba oszt soha nem fog megtelni

PaOntan 2015.04.23. 09:38:36

jo kis olvasnivalo volt. koszonom.
egy dolgot azonban nem ertek, miert jo nyitni a szivoszelepet mar akkor mikor meg a kipufogo oldali nyitva van ?

1127ccm 2015.04.23. 10:37:51

Jo volt. Azt fuznem hozza, hogy egy kicsi odafigyelessel, karbantartassal lehet uzemeltetni a modern dieseleket. Valo igaz kicsit dragabb mint egy sierra 2,3d , de vallalhato. Persze vannak problemasabb tipusok es sokat futott/leharcolt darabok is. En mar jopar eve diesel smarttal jarok (lehet fikazni) koltseghatekonyan es megbizhaton visz A bol B be...

Kiskaresz 2015.04.23. 10:42:06

@eßemfaßom meg áll: rendes szolgáltató kell nem átirányítás

novothauto · http://novothauto.hu 2015.04.23. 11:50:10

@PaOntan: A kiáramló kipufogógáz vákuumot lelt maga mögött, ezáltal segít gyorsítani a henger feltöltődését, hisz elkezdi beszippantani a levegőt a szívócsatornából.

G.Akos 2015.04.23. 12:38:12

Akkor ha néha néha első lambdaszonda miatt vészüzemmódba vált az autó a check engine lámpa mellett akkor ezér megy picit jobban szebben? :) Ilyenkor beáll egy gyárilag belőtt átlag értékre a lambda szabályzás. Persze ez nem mindig optimális a fogyasztás és a károsanyag kicsobátás szempontjából valószínűleg de egy erősen fals értéket sugárzó szonda jeléhez képest érdekes, hogy jobban megy :) Jó cikk

eßemfaßom meg áll 2015.04.23. 13:00:59

@Kiskaresz: lehet fizetni évi tizezreket extra mailtárhelyért, de egyszerőbb átküldeni oda ahol ingyenért adnak kb végtelent.

sanyix 2015.04.23. 13:32:06

@SomiTomi: csak azzal nem szokott gond lenni, hiszen csak egy tekercs. A semmi nem tud mozgatni a tudomány mai állása szerint, a tekercsnél kevesebb pedig már a semmi lenne :)

megun6atlan 2015.04.23. 14:00:44

Tetszik a cikk.

1-1 mondatot hiányolok csupán. A változó szelepnyitási mélységnél a VTEC megemlítését. Talán az is ismert betűszó :) A szívási veszteség csökkentésének részletezésnél a rezonátordob alkalmazását. Illetve ha katalizátor, akkor a "kvázi hengerfejbe épített leömlő" segítségével minimalizált távolságot a kipufogószelep és a katalizátor között a gyors melegedést elősegíteni.

Várjuk a következőt..

kokuszpalma 2015.04.23. 14:09:10

"a háromeffes szabály tudják: Fordot, Fiatot, franciát ne.."

Ez egy netto baromság szerintem.
Biztos vannak olyan PSA motorok amiket jobb kerülni, ezeket ha konkrétan megemlítené a szerző valószínű lenne pár olvasó, akik megfontolnák azon motoros autók vásárlását.
De ugyanúgy akad minden gyártónak rosszabbul sikerült szériája.

A mi családi körünkben és ismerőseink közt több Ford teljesít szolgálatot hibátlanul évek óta, ellenben akadt jó néhány VW konszernes autó, ami nyűgösebb volt.

Többek közt egy céges 1.4Tdci motoros autó lassan 300ezer km óta semmi komoly hibát nem produkált alattam, igaz mindent megkap időben. Köszöni jön/megy, csak a kopó dolgokat kellett cserélni + 1x kuplungot, plusz vezérlést.
Persze most a cikk a benzines autókról szólt.

eLaca 2015.04.23. 14:48:19

@novothauto:
T Novothautho! Érdeklődöm, hogy átment a rendszám? Megvan a mérési jknyv? Ha megvan a mérés, én meg azt szeretném kérni, szintén hogy emlékezzek majd rá és pontosan.

eßemfaßom meg áll 2015.04.23. 15:19:18

"a háromeffes szabály tudják: Fordot, Fiatot, franciát ne.."

ja igen, kiccsaládunk nyúz egy rönó19-et, 5évesen került hozzánk ismeretlen előélettel, azóta motorgyilkos üzemmódban napi 20 városi km megy bele meg évente 2x párszáz km egybe. A motor télen-nyáron pöccre indul, megbontani 1x kellett vagy 8 éve amikor saját hibánkból (franc se gondolt arra, hogy az nem örökéletű) elszakadt a vezérműszíj, ezen kívül kellet benne termosztátot cserélni és ennyi. 20 éves francia oszt csak megy kifele a világból amig van benne benzin.

GERI87 2015.04.23. 15:35:24

@Válasszunk:

"Egyfelől van ilyen rendszer, vagy soros hibridnek, vagy range extenderes elektromos autónak szokták hívni."

Nem elterjedt.

@no_holy_shit:

És?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.04.23. 15:57:57

@sechskant: Nekem az életben még váltóalkatrészt nem kellett cserélnem. Pedig volt egy pár autóm. Kuplungot is csak nagyon-nagyon ritkán. Viszont a kettős tömegű lendkerékből volt, amelyik 60000 km-t bírt ki, aztán a belseje formálisan kikönyökölt a paláston. Aztán az egészet kicseréltem egy hagyományos szettre. Azóta nyugi van. És az égvilágon semmi változást nem tapasztaltam.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.04.23. 15:59:01

@sechskant: Nekem az életben még váltóalkatrészt nem kellett cserélnem. Pedig volt egy pár autóm. Kuplungot is csak nagyon-nagyon ritkán. Viszont a kettős tömegű lendkerékből volt, amelyik 60000 km-t bírt ki, aztán a belseje formálisan kikönyökölt a paláston. Aztán az egészet kicseréltem egy hagyományos szettre. Azóta nyugi van. És az égvilágon semmi változást nem tapasztaltam.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.04.23. 16:06:01

Bocs, nemt'om, miért ment át kéccer. Fenti válasz @Shadowbull: kollegának is.

eLaca 2015.04.23. 16:30:04

@novothauto: Megkaptam és én viszont küldtem.

kastanka1 2015.04.23. 17:52:56

@octy: szia.
kompressziót mértetek?
szerintem mechanikai hiba lesz,tudom nem egyszerű de le kellene venni a hf-et mert valószínű valamelyik szeleppel van a gond be van égve.

sechskant (törölt) 2015.04.23. 20:01:19

@agresszív kismalac: "Nekem az életben még váltóalkatrészt nem kellett cserélnem."

A vilag nem csak beloled all:
belsoseg.blog.hu/2015/03/15/olcson_vettem_draga_lett

"És az égvilágon semmi változást nem tapasztaltam."

Majd fogsz, legy par evig turelemmel. Nem is ertem, hogyan gondolhatja valaki, hogy egy hajtaslanc-alkatresz viccbol, disznek van az autoban.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2015.04.23. 22:03:35

@sechskant: Gondolom, száz évig csupa hülye gyártott autót, akik nem mérték fel a kettős tömegű lendkerék korszakalkotó jelentőségét. De ha egy pár év alatt szétveri a váltót a motor a hagyományos kuplung miatt (feltéve, de meg nem engedve), még mindig jobban járok, mintha évenként cserélgetném a lendkereket. Valószínűleg a Valeoná is viccból találták ki a helyettesíő szettet.

agobela 2015.04.23. 22:27:41

Jó, remélem lesz ideje Tibinek megírni a következő részeket. Addig is köszönjük.

Sword 2015.04.23. 23:02:38

Ez egy nagyon jó alapozó cikk, várjuk a folytatást. Alapvetően hiszek a környezettudatosságban és abban, hogy a világ előre halad, nem pedig hátra. Igen, egy mai benzinmotor bonyolultabb, mint egy 20 évvel ezelőtti és törvényszerűen több a hibalehetőség.
Na de egy 50 éves benzinmotor is sokkal bonyolultabb, mint egy kerékpár, meg a kerékpár is bonyolultabb, mint egy ló...
Szóval ha már benzint égetünk, akkor tegyük azt jó hatásfokkal, ne pazarolva. Csak az idióta törvényi szabályozás mentén idióta megoldások születnek. Nem az a baj, hogy azt mondja az előírás, hogy ez a motor márpedig 80g/km CO2 kibocsátást tudjon, hanem azt, hogy egy élet szerűtlen mérési ciklusra lövik be ezt az egészet. Az autógyártó olyan megoldásokat fog alkalmazni, amivel az autó a szabvány mérési cikluson jól teljesít. Arra fogja kihegyezni a technikát, nem a valós körülményekre. Nem az a probléma, hogy most már nem kell két literes motor 140 lóerőhöz, elég egy 1,4-es is, hanem az, hogy a valóságban nem fog kevesebbet fogyasztani, csak drágábban lesz javítható.

Arcade Macho 2015.04.28. 09:23:40

a nagy benyaszidas kozepette azert tisztaba tehetnenk egypar dolgot
a dizelnel a DPF bevezetese miatt annyira megnott a NOX, hogy a dizellobbi sikeresen atverte az EUn, hogy hadd legyenek mar toketlenek, azaz nagyobb legyen a hatarertek, es meg ezt a hatarerteket se kelljen betartani!!!

most meg a hugysavat kezdik el bevezetni a NOX kiszedesere, de mivel van mar fincsi kis elektronika a rendszerben, igy beallitjak okosan hogy keveset kelljen cserelni, ertsd: atlag hasznalatban keves AdBluet fog elhasznalni, azaz rendesen fog szennyezni de a laborban meg eppen mindig at fog menni

Shadowbull 2015.04.28. 09:35:53

@Arcade Macho: elarulnad hogy mi koze a DPF-nek a NOx-hoz, mert en elso pillantasra nem latom az osszefuggest.

Meg aztan jo lenne egy forrast adni a hatarertek noveleserol.

Arcade Macho 2015.04.28. 13:40:53

@Shadowbull: www.telegraph.co.uk/motoring/news/10862975/Emission-tests-substantially-underestimate-pollution-pumped-out-by-diesels.html

"However, these filters need to be cleansed periodically (a process called regeneration), burning off the soot in the filter at high temperatures. “When a DPF regenerates there’s a spike in exhaust gas temperature, fuel economy worsens and NOx emissions increase,” says Molden. The effect is especially pronounced under acceleration, when the NOx levels typically double compared with the same acceleration with the DPF operating normally."

haterertek "noveles":
en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
szemet dizel: Euro 5a - September 2009 -- NOX: 0.180
rendes uzemanyag: Euro 5 - September 2009 -- NOX: 0.060

az Euro6 -nal lesz az az AdBlue, tudod amirol irtam hogy kar elhinni a laboros erteket, mert szepen direkt ugy fogjak beallitani, hogy artson

Shadowbull 2015.04.28. 13:48:49

@Arcade Macho: Aham. Tehat amikor 500 kilometerenkent regeneralsz par percet, akkor felmegy a Nox HA EPPEN gyorsitasz...

Maradjunk annyiban hogy ennek semmi koze az Euro-hatarertekekhez, amit egyebkent nem is noveltek meg, eppen ellenkezoleg, csokkentettek.

de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Pkw_mit_Dieselmotor

Mert ugye 500rol indultunk, most pedig 80nal vagyunk. Hol latsz te hatarerteknovelest?

Attol tartok hogy nagyon nem erted ezt a temat.

Arcade Macho 2015.04.28. 18:10:49

@Shadowbull: lehet hogy egy logikai kovetkeztetesben rosszul emlekeztem de te meg ugy ferdited a tenyeket hogy azt orom latni

de akkor segitenek neked a felfogasban ha esetleg dizel hivo lennel!!!

az a 80 -as NOX ertek a dizelhez amit csak fel eve KOTELEZO az uj autokban hasznalni(euro6) az ugyanakkora mint a rendes uzemanyagos motor hatarerteke az euro4 -ben, azaz January 2005 !!!

lenge 10 ev elteres van a ketto kozott, ugy hogy azt a hugyos vacakkal kulon kell vacakolni

Shadowbull 2015.04.29. 07:02:54

@Shadowbull: egyaltalan nem vagyok dizelhivo, csak eppen szeretek a tenyekhez ragaszkodni, es utalom a konteokat.

Arcade Macho 2015.04.29. 15:57:22

@Shadowbull: pedig ez amit letoltal hogy a toredekere(~ tizedere) lecsokkent a dizel autok NOX kibocsatasa ez maga a konteok konteoja :)
ugyanis meg az emberek 90% -a azt hiszi hogy fejlodes tortent

ezzel szemben a szomoru igazsag: www.ecoscore.be/en/why-and-how-do-we-take-account-nox-emissions-diesel-cars-under-real-life-traffic-conditions

ugye abban azert egyeterthetunk, hogy nem a laboros meresu dizellel van a gond, hanem azzal ami valojaban mergezi a budapesti levegojet?

Shadowbull 2015.04.30. 08:08:24

@Arcade Macho: jelentos fejlodes tortent, es a dizelek NOx kibocsatasa a valosagban is jelentosen esett, gyakran a toredekere.

Hogy a valos* emisszio nem egyenlo a ciklusban merttel, azt mar egy ovodas gyerek is tudja.

*nincs olyan hogy valos emisszio. de ezt is mar kiveseztuk kismillioszor. Meg a TCs sracok is megertettek :)

Imbolygó Hollander 2015.05.02. 07:49:38

@Arcade Macho: Tehát az a bajod, hogy nem ugyanaz a határérték vonatkozik a dízel üzemű és az ottómotorra.

Há` mé` nem ezt írod?

Arcade Macho 2015.05.05. 17:46:35

@Shadowbull: igen, a mostani 4-5 eves dizelmotoroknal a NOX kibocsatas az a tanulmany szerint erosen manipulalt, azaz a cycle beating -et rahuztak es akkor csokolom

ami szerintem gond

a zsiruj dizeleknel valo igaz az AdBlueval elertek azt amit a 10 eves benyas tudott, igy az ellen tenyleg egy szavam sem lehet :)

csak az idegesit, hogy nekiallnak sebesseget meregetni meg packazni a szondaval, pedig mindket esetben ha fejreall a delikvens, akkor azert bizonyithato utolag, mig a hataertekmeres ami utan mas fog megdogleni, azt meg siman hanyagoljak

mákosi rátyás 2015.06.16. 15:03:25

Méghogy a dízel jobb! Hugyozhattam volna a ZISZ-be edblút....
süti beállítások módosítása