HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Nem is olyan kicsi kocsi

2011.12.15. 05:59 Tcomment

Címkék: panda fiat

A rajzfilmes karakter először szinte észrevétlen, de elég ránézni, s a tudatalattiban máris szívecskéket szül a cukiságfaktor.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr983464669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papilali 2011.12.15. 06:18:20

El se olvastam a cikket, mert megláttam azt, hogy ki tesztelte.
De remélem, hogy ez nem evett annyit mint egy Camaro, vagy nem is tudom micsoda! :)

Bunko Jani 2011.12.15. 06:42:52

Nem is tudom...

Nekem mindig az jut eszembe az ilyenek autókról, hogy a Suzuki WagonR+ koppintották le. Csak kicsit elkéstek, úgy 11 évet, és kicsit drágábbak lettek. Érdekes az is, hogy a WR+t lehúzta mindenki, ezt meg istenítik.

Hát ennyit változik a világ, vagy a szubjektivitás.

Üdv Jani

Kegyetlen 2011.12.15. 08:04:00

1,2 FIRE tökéletes ide. a többi csak drága.

Plumper_ 2011.12.15. 08:09:07

valszeg nagyon jó (kis?) autó, de némi extrával és jobb motorral megspékelve ez is belekerül majd 4.000.000 Ft-ba. ennyiért meg inkább veszek egy 5 éves C-Mercedest, vagy várok 5 évet, és megveszem ezt a Pandát.

qmatch 2011.12.15. 08:10:50

@Bunko Jani: szívemből szóltál, szó szerint ezt akartam írni én is, és mert már beterveztem pár karaktert, ezért még irogatok egy kicsit :)
...és még annyit tennék hozzá, hogy:

WagonR ForeveR

Gomulka Béla 2011.12.15. 08:11:04

Városba csak nagy benzines való, és aki mást gondol, az iskolázatlan és testileg is visszamaradott. Autópályára csak nagy benzines való, és aki mást gondol - ld. fentebb. Nekem ez volna való, ha már az eredeti Pandát nem gyártják. A soros kettes nyomatékkal kapcsolatos gondjait pedig megoldaná egy CVT váltó. Minden japán kei-autóban az van, és ha nekik megfelel, nekunk miért ne?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.15. 08:12:42

Nézd csak, valaki leírja, hogy egy mai kisautó akkora, mint nemrég egy középkategóriás :) Dícséretes :)

Amúgy meg nem karakteres ez a gép, csak egyszerűen nem krumpli, hanem autó formája van. Mondjuk ez manapság már valami :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.15. 08:13:37

@Bunko Jani: Szerintem az Ignisre jobban hasonlít.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.12.15. 08:17:27

Hárommillió? Anyám...

Azt néztem, hogy pl. mint a Kia Picantonál (városi minik, mi?) miért teszik lentre a lökhárítóba a köd- és tolatólámpát? Utóbbi nem is látszik rendesen, túl lent van, de nem is kell koccanás, csak egy "szűk parkolás", és simán törik. Miért csinálja ezt egyre több gyártó?

Városi autón minél feljebb kéne tenni mindent, lámpákat, rendszámot-rendszámvilágítást, lent csak a lökhárító legyen, hogy szépséghibákkal, költség nélkül meg lehessen úszni a parkolási hibákat (nem feltétlenül sajátokat).

Jó példa: Daewoo Matiz facelift, www.aprohirdetesingyen.hu/hirdetesek/ads_new/34771/minosegi-hasznaltautok-garanciaval_21283784652.jpg

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.12.15. 08:28:43

Ez most egy erős facelift, vagy teljesen új gép?

Gomulka Béla 2011.12.15. 08:45:02

@Süni25: Tudtommal maradt a padlólemez.

Mentát 2011.12.15. 08:45:59

Kérdés hogy mennyi lesz az új Panda súlya?
Nézegettem a Népitéletet, és nem értettem, ugyanaz a motor (1,25 Multijet) miért fogyaszt majd egy literrel többet pl. Swiftben, Wagonr+-ban, Splash-ben mint a pandában.
A megoldás: Panda 860 kg, a többi mind 1000 kg felett.
Ez ilyen könnyű autóknál százalékosan elég nagy különbség, 2 fix utasnyi előnyt jelent.

JmOS 2011.12.15. 09:01:32

Szégyenletes lenne, ha egy 85LE-s motor erejét ki kellene használni egy kiskocsiban ahhoz, hogy ne akassza meg a forgalmat...
Szerintem szégyen ezt terjeszteni, így is eléggé - fölöslegesen - agresszívak a vezetők.
A közlekedést legtöbbször nem a tolerancia és az empátia jellemzi, hanem az _oktalan_ türelmetlenség. Egyesek ölni tudnának pár tizedmásodpercért. Szó szerint akár. Ez ellen csak a média tudna fellépni - pont TI!

A másik meglátásod viszont teljesen helyes: valamiért tényleg nem gyárt kis autót a Fiat.
De nemcsak a Fiat, mások sem nagyon.
Az 500-kispolszki vonal egyetlen mai "megfelelője" méretben a Smart lehetne talán. Az új Lupót MAJD meglátjuk.

LanciaBacci 2011.12.15. 09:01:47

Anno épp a FIRE motorokat kezdték hasonlóan robotizálva gyártani a digók (talán elsőként nagy szériában) és az a húzás bejött. Látszik, hogy az összeszerelési minőségre vonatkozó előítéleteket szeretnék csillapítani. Szerintem az egész autó esetén is működni fog. Meggyőző a gyár.

Mellesleg ironikus, hogy ZÁ-nak ez túl nagy, miközben PT-nek az előző túl kicsi volt. Értem én persze, hogy a mostani tesztelőnek van egy ős Pandája és azt keresi ebben is, 30 évvel később, dehát ugye ilyen alapon bármelyik modern utódot ki lehet kezdeni a Minitől a VW-n át egészen a Rollsig... :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.15. 09:08:12

Az 5ik képet elnézve csak előbújt belőlem, h nem veszünk olyan országból műszaki cikket, ahol sziesztáznak.

Már nem azért, de nyitott hátsó ajtóval forgatják tengelye körül a kasztnit??? Vagy mit csinálnak szegénykével?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.12.15. 09:10:02

@Gomulka Béla: elegge atdolgoztak, siman tekinthetjuk akar ujnak is. vagy amolyan masodik generacios padlolemeznek.

Mentát 2011.12.15. 09:11:57

Váá, ott van a cikkben, 975 kiló.
Az bő egy százassal több, mint az előző Panda :(

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.12.15. 09:12:26

@JmOS: felreertettel, messze nem kell kihasznalni a 85 lovat, csak nyomatekszegeny: tobbet kell hasznalni a valtot, de megy ez, azzal nincs gond. Eco modban lustacska, de normalban megy.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.12.15. 09:12:59

@klarky: az a kep az oktatoteremben keszult. tanulnak a fiuk.

LanciaBacci 2011.12.15. 09:22:53

@bonifac: Szerintem a Pandánál egy autónak sincs feljebb a hátsó lámpája, ráadásul épp a Fiat vezette ezt be, még a Puntoval. A ködfény pedig egyébként annál hatékonyabb, minél lejjebb van. A gyári skicceken látszik, hogy gondoltak a parkolási törésre és emiatt mélyen ül, vagyis elég jól védve van.

A belinkelt Matiz elrettentő példa kíván lenni? :)

Gomulka Béla 2011.12.15. 09:37:08

@baowah: Ami feltunik, azon a fotón ami a hátulját mutatja, hogy csípoben erosen deltásodott. Egyébként szerintem ez a facelift/új modell dolog erosen túllihegett. Ha valami jó, azzal nem kell maszatolni. (Ezen az alapon persze az elso Pandákat még mindig gyártanák - és de jó is lenne!) Csak arra gondoltam, hogy amíg az 500 és a Ka is ugyanarra az alapra épul, nem volna bolcs dolog egy másikra tenni a Pandát.

krycek07 2011.12.15. 09:40:22

@LanciaBacci: A FIAT csak a B kategóriában vezette be a "C" oszlopos lámpát. Az Amcsik 1989-ben a Pontiac Trans Sport-nál voltak az elsők, ha jól tudom.

krycek07 2011.12.15. 09:59:24

@Gomulka Béla: ??? Lehet, hogy képzavarban élek, de a Citroen DS-en és a Renault 5-ön hol van a C oszlopon fent a lámpa?

Gazsi bácsi lótetű 2011.12.15. 10:06:32

nos ezért kár volt kiutazni Olaszba' hogy egy ennyire semmitmondó és nulla cikket írj.
Ez egyszerűen nulla teljesítmény - megjegyzem nem először.
Nem lehetne olyan kollégát kiküldeni, akinek stílusa van? Te meg főzhetnél kávét nekik, esetleg sorba állhatnál a postán helyettük...
A Panda egy a kevés kultikus autók közül, és igen sok országban komoly eladással büszkélkedhet. Olcsósága és nagyszerűsége miatt igen sok autókölcsönző is használja. Erre készül róla egy ilyen nulla cikk. Bravó Totalcar.

Gazsi bácsi lótetű 2011.12.15. 10:09:13

@krycek07: A Ds-en nézd meg az indexet. Ott van az a tető alatt. A legenda szerint azért került oda, mert elégedetlenek voltak a tető és a hátsó szélvédő találkozásával, olyan semmilyen volt. Így egy csodás ívvet húztak, amit az irányjelzővel zártak le. R5-nél is magasan van fent a lámpa, ahogy pl. a Citroen C3-nál is, így egy kisebb ütközéskor nem sérül.

Dixhorn 2011.12.15. 10:23:02

Mi baj a matizzal? Nem is értem mi ez a sok szőrszálhasogatás állandóan. Ez a híres negatív magyar virtus mi? Erre legalább jó egy ilyen blog, a kultúra megfigyelésére..

Tisztelet a kivételnek.

A_blogger 2011.12.15. 10:40:57

Valamivel vitatkoznék: az, hogy jól pakolható. A cégnek két Pandacsöki Boborján erősítette a flottáját, igaz a van verzió. Semmi tárolóhely nem volt benne. Az ülések között kis mélyítés az üditősflakonnak. Ez a két mélyítés sok mindenre jó volt, csak üdítő tárolására nem. Folyamatosan kipotyogott belőle minden. A kesztyűtartó kevés. Ajtózsebek kicsik. Ülés legfeljebb 10-15 percnyi utazásra alkalmas, ez felett már kényelmetlen. Egész napos pandázás után olyan volt, mintha lovagoltam volna. (most arról nem is beszélek, hogy szervó nélküli verziót városban milyen élmény vezetni, valamint azt sem említem meg, hogy hátsó szélvédő fűtés nélkül télen milyen jó a kilátás hátra. vannak funkciók, amiket tilos lenne kihagyni még a puritán modellekből sem) Az oldalsó tükrök pedig szerintem kicsik. Az 1.2 motor meg valóban csak városban fürge, autóúton, pályán semmirevaló. De legalább eszik.

A_blogger 2011.12.15. 10:42:29

modellekből sem = modellekből is

krycek07 2011.12.15. 10:52:53

@Gazsi bácsi lótetű: A régi DS-nél max. csak az index volt fenn (az se C oszlop, csak a tető íve), a többi lámpa szépen ott ült az autó végében. A Renault 5-nél pedig nem a hátsó ablak ívében helyezkedik el a hátsó lámpa, hanem lentebb. A Punto óta pedig rengetegen használták a C oszlopos lámpát. A C3 is hasonló, de én az elsőt írtam le, nem azt, hogy kik voltak utána...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.12.15. 11:17:31

Jó pár autóm volt már,de egy valamikori kspóktól eltekintve csak nagykocsik(az utolsó négy: Toyota rav4,Volvo v70,Mercedes w124,Mondeo-ebben a sorrendben).Aztán valamiért kellett egy kiskocsi--kipróbáltam az összeset ami ma piacon van és itt egy tesztvezetés nem öt perc. Volt amelyik az ára miatt esett ki(vw),de a legtöbb azért mert mind olyan kis nőies(szerintem),és végül kipróbáltam egy pandát. Aztán két hét mulva átvettem egy 1.2(68Le)majd' mindennel felszerelt verziót(2011.január) és nagyon elégedett vagyok vele.Az elmult 17000 km. alatt többször teljesített akár 1000 kilóméteres távokat is,bár leginkább egy 300km.-es körön belül használjuk. Pályára tényleg nem való,de főuton,városban nincs párja.Ár-érték arányban nem tudtok jobbat mutatni,mert egyik sem jobb annyival mint amennyivel drágább(itt az én verzióm 125000Dkk lett volna,de az akcióban 95000Dkk. fizettem érte--ennyiért az alap Smartot sem kapod meg).Kétévesen akarom cserélni és ha a Merga nem hozza ki addigra az uj "A" osztályt,vagy az nem olyan lesz ami nekem is bejön,akkor egy uj Panda lesz megint.

Gyarló Hintaló 2011.12.15. 11:52:20

TÖbb mint egy évig hajtottam, ennek a pandának az előző változatait, dízelt és benzineset is. Városban használtam kb 20 km-es távokra, és erre kiváló!!! munka után beültünk 4en, és mindig a legjobban "befekvőrendőrözött" utcán száguldottunk padlógázzal hazafele. Alig sikerült lekoppantani a futóművet nagy sebességnél is. Komolyan mondom élveztem vele az autózást, egyetlen nagy hátránya a jobb térdem tényleg nem fér el kényelmesen.
cégesként fasza volt, de magamnak azért nem biztos h vennék..

Hurri Kán 2011.12.15. 11:55:25

Jól néz ki, nekem sokkal szimpatikusabb ez a kissé "bumfordi" doboz-forma, mint a sok agyondizájnolt, ámde használhatatlan forma.

Plumper_ 2011.12.15. 12:25:15

@JmOS: az 500-as Fiat, régi Mini stb. vonalat manapság nem lehet folytatni, mert a kisautó gyártása is annyiba kerül, mint a nagyoké. Namármost közepes autó áráért totál luxus miniautót venni, ami csak városban jó (az embernek inkább van 1 db, univerzális autója), olcsón viszont nem adják ezeket az új miniautókat. Úgyhogy luxuscikk, legalábbis Eu ezen felén. Elmúltak azok az idők.

Ben Franklin 2011.12.15. 13:04:12

Gyarló hintaló

Legközelebb majd az saját szaroddal teszteld, hogy 50nel vagy 70nel bír-e átmenni a fekvőrendőrön, te balkáni fasz.

Gomulka Béla 2011.12.15. 13:07:57

Ez a 'pályára nem való' dolog, ezt én nem értem. A pályának minimum két sávja van egy irányban, úgyhogy aki százzal akar haladni, az teheti: a szélén. Aki meg gyorsabban akar menni, menjen a belul. Hol van az megírva, hogy a gyorsabb szabja meg a tempót? Hol van abban a logika? Ha elfogadjuk, hogy a soklóeros nagypofájúakhoz alkalmazkodva vagy kitoljuk a kisautó szemét, vagy nem merészkedunk a pályára, csak a lovat adjuk alájuk. Ezért hiszik azt, hogy igazuk van, mert mások elismerik. Azért lehet igazuk, mert mások igazat adnak nekik.
Nem mondom, kamionnál lassabban haladni pályán csak akkor illik, ha az embernek tényleg nincs más választása - és akor se kellemes. (Tapasztalatból tudom, vezettem én kilencvenre hilelesített ezeréves dízel Golfot Saarbrucken-tol Amber-ig, péntek délután. Az tényleg meredek volt.) De amúgy, emberi korulmények kozott, miért ne? Az emberi korulményeket amúgy is az emberek teremtik, emberséggel. Nem olyan nehéz az.
Tudom, most páran azt akarják írni, hogy az autópályának az az értelme, hogy gyorsabban lehet menni rajta. De nem az. Az az értelme, hogy se város, se vasúti átjáró, se szintbéli keresztezodés, csak a haladás. És ha Panda és százzal megy, akkor az.

karlmann 2011.12.15. 13:17:51

@bonifac:

Vezettél már olyan autót, aminek a ködfényszórója magasan van, pl. a fényszóróba integrálva? Próbáld ki egyszer, rájössz, hogy szart sem ér. Viszont ha lejjebb van, esetleg még kicsit ki is van fordítva oldalra, az összehasonlíthatalanul jobb.

Az alsó sérülésekről annyit, hogy egy átlag mai modern autóval parkolni enélkül is rémálom, mert olyan peres gumik vannak, hogy egy magasabb padkánál simán odacsíped az oldalát a felnihez és már ki is szakadt, vehetsz újat. Ja és mivel pótkerék manapság nem nagyon dívik, csak defektjavító, így rögtön hívhatod a trélerest.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.12.15. 13:25:24

@karlmann: @LanciaBacci: "a lökhárítóba a köd- és tolatólámpát? Utóbbi nem is látszik rendesen"

Már megbocsássatok, de a fentiből nem világos, hogy az utóbbi alatt a tolatólámpát értem, én azt kifogásoltam. A ködzárófénynél tudom, hogy az a jó, ha lent van. Nem is írtam róla semmit, ti meg nekemestek, pedig csak figyelmesebben kéne olvasni.

JmOS 2011.12.15. 13:25:39

@Plumper_:
Szerintem lehetne, sőt kellene is folytatni!
És nem, nem vagyok gazdag de egyáltalán nem szeretnék "univerzális" autót. Mert olyan NINCS.

Néha van ugyan olyan, hogy kénytelen vagyok a "nagy" autóval vinni suliba a gyereket, de ezt nem szeretném rendszeresen tenni.
Lehetetlen ügy az egész onnan hogy:
a, széltében nem fér el a szembejövő mellett (a parkoló autók miatt)
b, sokkal stresszesebb helyet találni, mert kb. 5-10x annyi lehetőségem van a kicsivel...
(c, azért többet is fogyaszt - városban)

Tehát egyszerűen nem oda való.

Ben Franklin 2011.12.15. 13:32:18

@JmOS: Azért vannak elég jó kompromisszumok. Egy 4 m-nél alig hosszabb Meriva vagy Multipla nagyjából a középkategória ülésterét VAGY egy középkategóriás kombi rakterét kínálja szükség esetén. Ezeknek az autóknak alig kell több hely mint egy B szegmenses kisautónak.

Plumper_ 2011.12.15. 13:40:06

@JmOS: a nagyobb kombikat kivéve ugyanúgy lehet parkolni a középkategóriás autókkal, mint a kiskocsikkal. vagy van hely, vagy nincs. én ezt tapasztaltam, és Bp belső kerületeiről beszélek.
Egy 5ajtós egy KIA, Hyundai, Toyota..stb. elég kompakt és közel univerzális. Kis kompromisszumokra mindig kell kényszerülni az autónál, de még 2 gyerek elfér + csomagok, jó parkolás, nem túl nagy méret meg ilyenek megvannak a fentiekben.

@Ben Franklin: kár, hogy a Multiplát már nem gyártják. így aztán már használtan sem vennék.

Bunko Jani 2011.12.15. 14:03:35

Az milyen már, hogy a motorháztető belsö oldalára már nem jutott elég festék. :) 129-es kép pl.

Gomulka Béla 2011.12.15. 14:17:51

@Bunko Jani: Az nem is látszik. És mennyi súlyt spóroltak vele!

ftxpmj 2011.12.15. 16:04:10

A 131-es kép mi akar lenni????

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.12.15. 16:14:06

@ftxpmj: az kerlek egy guggolos wc a gyarban. azon mi is meglepodtunk.

Rocko- 2011.12.15. 16:14:19

@ftxpmj: nyilván a személyzeti wc.

Bunko Jani 2011.12.15. 16:26:25

Ha kivül kicsit, belül nagyot akartok, nézzétek meg a szalonban ezt. :) Csak a motorja lehetne nagyobb.

Peugeot Partner Tepee, vagy a házon belüli Fiat Qubo

Bunko Jani 2011.12.15. 16:31:42

@Rocko-: Egy auditos haverom azt mondta, mikor ment vállalatot felmérni: Hogy ö elöször a WC-be megy, hogy az milyen, mert amilyen a WC olyan a vállalat. :D

w a s d 2011.12.15. 16:33:15

@Plumper_: "a nagyobb kombikat kivéve ugyanúgy lehet parkolni a középkategóriás autókkal, mint a kiskocsikkal"

Azért egy 4 méter alatti kiskocsit be lehet tenni 4,5 méteres helyre, a 4,5 méteres alsóközepest meg eléggé nehezen.

GGG77 2011.12.15. 20:25:14

A formája nálam telitalálat, már az elődeit is imádtam.

GGG77 2011.12.15. 20:28:24

@Gomulka Béla: Kit, mi idegesít, ugye.
Évekig megszoktam a cégautót, előbb Focus, majd Transit Connect, illetve apámék Swiftje, ezekkel simán tudtam tartani a 140-150-es tempót, amit szeretek.
Most, a Kalos-szal ez már nem megy, a 110-120-at szereti (fogyasztásilag is). Csak én nem szeretem, idegesít.

z.fuse 2011.12.15. 20:30:00

ez egy köpedelem,a belseje meg okádék...

JmOS 2011.12.15. 21:04:12

@Plumper_:
@Ben Franklin:

Nekem van mind a háromfajta. A középső méret a zasszonyé.
Azt csak hiszed, hogy úgy parkolsz egy kis autóval (500, polski és Smartról volt szó).
Konkrétan megmutatnám milyen helyekre tudok időnként beállni (pl. kuka mögé), ahová semmi mással...

Sznobizmusnak tűnhet, de országúton nekem az 5-ös BMW az etalon. Ami ettől kényelmetlenebb, az köszi, de nem. Tudom, nem mindenkinek ugyanaz az igénye, de én nem érzem magam jól(jobban) egy Mondeóban. Akkor inkább maradok az ős 500-asnál.
Ez nem pénzkérdés, nem kell belőle 5 éves hogy jó legyen...

Gomulka Béla 2011.12.15. 21:34:21

@GGG77: Az nem jó, ha az embert idegesíti valami. Értem az álláspontot - csak nekem meg se fordult a fejemben, hogy ez valakinek fontos lehet, a száznegyven, mármint. (Ami leginkább engem jellemez. De mindig tanul az ember.)
Egyszer vezettem százhatvannal, más kocsiját, a tulajdonos biztatására. Éjszaka, valahol az M 3-ason. Olyan volt, mint a száz, csak hangosabb.

papa33 2011.12.15. 22:13:51

Én azt nem értem, mért ajnározták annyit, miközben az Ignis picivel jobb énszerintem, de lesutyukizzák. Más nemzet mindenáron a sajátját ajnározza.
Az első későn jött hozzánk, azért a Trabant-Wartburg Skoda volnalat 80%-ban kivéltotta volna, akkor, 80-as években.
A másodikat elmondtam, semmivel sem jobb az említettnél, kb Wagon, de a Suzuki asszem veri megbízhatósággal. Ez a 3. sem lesz jobb pl SX4-nél.

cilinderes Twinair: a kiegyensúlyozott 4 hengeresnél többet eszik (tesztek), az 500-asban jóval drágább, minek?????
Jönnek a Skoda 1,0 Francia 1-1,2 nem tudom 3 hengeresek, meg van 4 hengeres 1,2 körüli szívó benzines. Kisautóba nem kell más.

Wagon, Berlingo meg ez: mért kell a fejem és a plafon közé arasznyi hely? ez legalább fél-1 liter benzin, hát még pályán.

Plumper_ 2011.12.16. 08:02:05

@JmOS: a béemvék nagyon jó autók, ez biztos. kivéve néhányat. amúgy szerintem kívül nagyok, belül kicsik. de magyarországon nem ok nélkül leköpik, gyűlölik, mert olyanok a sofőrjeik.

uglykid 2011.12.16. 11:35:40

@papa33:
Az Ignis sokkal sprődebb, kevésbé szigetelt autó viszont nagyobb, erősebb és többet fogyaszt!
Igaz az Ignisbe egyszerűen nem fértem be a volán mögé a 193cm-mel, míg a Panda-ba igen.
A WagonR meg olyan doboz, hogy 80 felett érezni benne a szenvedést a "széltolástól".Ráadásul imbolyog mint egy búgócsiga.
A megbízhatóságról annyit, hogy a Panda ott van a TOP 5-ben mivel a legmegbízhatóbb FIAT!

Bunko Jani 2011.12.16. 14:32:07

@uglykid:

Igen, az Ignis belül egyszerű, de ne feledd, hogy azt 2003-tól gyártották, és jóval elöbb tervezték. Tehát min. 8 évvel idősebb. Amúgy nekem a belseje jobban tetszik a túldesign-ezett Panda belsőnél, vagy az új Ford Fiesta belsőnél. A letisztult formavilág nekem jobban bejön, de ez ugye szubjektív.

A WagonR+ is 11 éves típus. Persze, lehetne alacsonyabb is akár, de ne német autópályás autót várj töle, hanem egy jól pakolható városi autót. Nézd meg pl.a hátsó ülés elrendezését, alulra becsúszik a hátsó ülés, és nem kell külön megosztott csomagtérfedő, hogy szintben legyen a raktér. És ez alapáron megosztott ülés volt már akkor. És ezt csak a Honda Jazz csinálta utána, mert ugye az késöbbi tipus!Ez a panda meg ilyen felszereltség mellett is osztatlan hátsó üléssel rendelkezik (kép!).

Szóval a WR+-t nagyon nehéz überelni praktikumban, helykinálatban, 10 év után is, a 3,5 méteres kategóriában.

Persze nem versenyautó, arra ott az 3-as BMW, de ezzel azért ne hasonlitsuk össze. :)
Persze fújni lehet WR+-ra, de föleg az fúj, aki nem vezette. :)

Üdv James01

Bunko Jani 2011.12.16. 14:38:27

@uglykid: Amúgy én mentem többször is WR+-al BP-Passau-BP oda-vissza távot egy nap alatt, söt még ott idöztem is.

Se nekem, se az autónak nem kottyant meg, pedig 130km/h-s GPS-el mért autópályás menés volt.

Knorbi 2011.12.17. 00:47:50

Az Ignis és a letisztult formavilág.......pffff inkánn egyszerű és olcsó. Wagoner meg a pakklhatóság? A gyűszűnyi csomagtartóval? A lehajzott ülést meg bármelyik ötajtós tudja. Ne vízionáljatok már megint többet a suzukikba. Egyszerű olcsó igénytelen de strapabíró és megbízható helyváltoztató eszköz. Mindjárt sportkocsi meg élegmódkombi lesz a konzervdoboz wagonerből.

vmaast 2011.12.17. 16:30:35

Teljesen rendben van a kis Panda, mint ahogy az elődje is rendben volt. Lehet persze 10 éves nagyautókhoz hasonlítgatni, de nem érdemes. Saját kategóriájához, és kortársaihoz kell mérni, ott pedig igencsak megállja a helyét.

Az Ignis és WR+ gondolatot meg inkább ne erőltessük. Egyfelől a Taljánok már a világ másik felén is adtak el kisautókat, mikor a Suzi még csak varrógépeket emblémázott, másfelől ezek a japi autók mindenféle esztétikától, mindenféle ingerenciától mentes helyváltoztató szerkezetek. Lehet becsülni, de szeretni???

VJani 2012.04.04. 11:06:00

Nekem is van dízelpandám, második mindenesnek vettem, de előlépett: Elsőosztályú!
A hátsó ülést komplett kiszereltem, készítettem egy fémvázat a padozatra, rajta egy méretrevágott 10-es rétegeltlemez. 1m3 cucc befér! Ha a jelső ülést is kiszerelem (5perc), meglepő miket bepakolok: Pl DNEPR K-750 befér, ajtó becsukva! Vagy 250 üveg bor. De vittem már palettaemelőt is...
Természetesen nem 156-os, de ebbe minden befér, az összes családi cuccolási feladat megoldható. A fogyasztása pedig eszméletlenül kicsi (főleg, ha betartom a sebességhatárokat).
süti beállítások módosítása