HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

...és a nagy ember mivel jár?

2012.01.17. 06:08 Tcomment

Címkék: összehasonlító magasember

Vajon hogy fér be egy nagyon magas ember az autókba? Egyáltalán, be tud ülni? Tud vezetni? Mi a minimum? Teszt a használttelepen.

Mai cikkünk blogposztja.

303 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr923567872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imota 2012.01.17. 14:22:09

@TUDOD, A CSIBE: Annak idején drágábban lehetett kapni mint egy A4-est kb. két misivel.Közel sem olyan felszereltséggel és ezen csak egy villám van nem négy karika.

Hurri Kán 2012.01.17. 14:23:47

@imota:
Nézd már meg az alapvető műszaki adatokat. Istenem...

Penetrator 2012.01.17. 14:27:42

Nálunk az Opel Meriva I a nyerő (II el van b@szva)! 199 cm vagyok tök jól elférek, elől, hátul (kis csalással: hátsó ülés is tologatható)! Mivel busz, tök jól kilátni belőle. Előző autóm egy Golf II-es volt. Elfértem, csak nem láttam ki. Golf IV-től felfelé, minden egy álom, csak nem tudok magam mögé beülni. A japán autók, ilyen szempontból egy fosok, üdítő kivétel talán a Toyota. Ott még az MR2-be is befértem.

lobaszopiatej 2012.01.17. 14:30:43

2m-es vagyok, a régi 1000-es suzukit tolom, jól meg vagyok benne. A beszállás tényleg break-elős, kormány láb között de más autókkal mégtöbb bajom volt.
Az új kocsiknál a leggázabb ez az újfajta térd-döfős műszerfal, akasztani kéne aki ezt kitalálta. A tükör is sokat kitakar mert lefele kell belenézni (a régi suzukinál még felfele), de ezt a gyalogosok fogják bánni ha nem veszem őket észre.
Német autókba csak amputáció után lehet beszállni úgy ki vannak párnázva. Nagyobb autóikban azért jól el lehet férni.
Japánok csinálnak néha nagy belterűeket, nem mindig magukra szabják.
Csajfelszedéses téren nem tapasztalok előnyt (kb ugyanannyi hátránya is van), ezt csak a kisemberek mantrázzák.
Adózni is többet adózok hiszen többet is fogyasztok és többet is keresek (nem autóra költöm).

lr 2012.01.17. 14:30:54

@driftrabi: 185 cm/96 kg vagyok-Renault 5-el járok, és imádom. :)
(Az igaz, h kb 3 cm van a fejem és a tetőkárpit között, de az 5ajtósakban jobb a helyzet.(A dönthető ülések magasabbak.) Összességében több benne a hely,mint egy SwiftII-ben (hátul ülni nem, de cuccolni igen), viszont a legdurvább tapasztalataim a cikkben szereplő járművek közül az S40-bunkerrel vannak. Nem tudom, kinek tervezhették (főleg, h svédek!?), de 175cm felett pain in the ass.

@Hozzászólás: ez bennem is felvetődött, de lehet, h az ő arányaival így adódik. (Matiz bérautót vezettem egy álló napon át, és fel sem tűnt (mi több: 5en ültünk benn), GolfII.-vel meg 193 cm-es ismerős évekig járt.)

@Gibr: Ja,Marutiban is ültem rövid úton (hátul!), hasonló méretűekkel. Tréfás, bár már tényleg kicsit extrémsport-kat. :)

Ha a kisautók ellen nagyon fel akarnék hozni vmit, az az lenne, hogy vagy a kormányt nem éred el, vagy a lábad van nagyon messze a szabályos majdnem kinyújtottól kuplungoláskor (ill. bármelyik pedál kezelésekor: hátra kell feszítened a lábfejedet), a korlátozott szélességet meg általában a vezetőülés és a kormány középtengelyének eltolásával kompenzálják,de igazából ez sem zavar -kényelmesen elringatózok, bal kéz a könyöklőn, jobb kézzel csuklóból mozgatom azt a pár centit a kormányon, amit kell, és 80-90-el kimegyek a világból 5 litert fogyasztva, tökéletesen közvetlen vezetési élménnyel. :)

A mindennapi életben a legnagyobb szopó: a 10-15 cm-el alacsonyabbakra méretezett konyhapultok, munkapadok, irodabútorok (ahogy azt már írta is valaki), buszkapaszkodók - ezek ill. az ezek miatti folyamatos görnyedés pl. az autóknál sokkal jobban zavarnak.

Davver · http://davver.freeblog.hu 2012.01.17. 14:34:42

Sziasztok!

Én 198cm magas vagyok a vékonyabbik fajtából! Barátnőm 189cm magas (szintén modell alkat). Mi a múlt évben cseréltük el a 3ajtós G astrankat mert már ideje volt. 1M forintig kerestünk autót és fontos szempont volt, hogy 5 ajtós legyen a kiválasztott modell és beférjünk úgyhogy hogy esetleg hátra egy gyerekülés meg egy csemete is kényelmesen beférjen. Ugyanezt a kálváriát végig csinálva a következő autók közül egy Chevrolet Lacetti 5 ajtós lett a választottunk. Amit kipróbáltunk Citroen Xsara Picasso = kényelmes, de jobb oldalon nyomta a középkonzol a kelleténél jobban a térdemet, Renault Megane II befértünk de nagyon szükösen, Nissan Almera koppra tolt első ülésekkel éppen még a Megane II is tágasabb volt, Skoda Octavia I no comment, VW Golf IV ez volt mind közül a legrosszabb, G Astra egész jó volt, Fiat Stilo (5 ajtós) nagyon pozitív csalódás, szerintem a felsorolt autók közül ebben fértünk el a legjobban. És végül heccből bepróbálkoztunk egy Peugeot 206 CC-vel, konkrétan nem tudtuk kiprobálni mert nem ment rá a fejemre a tető! Citroen Xsara II, es sem volt valami kényelmes, Peugeot 307 kényelmes volt de mögöttünk nulla hely. Szóval nehéz helyzetünkbe a Lacettire esett a választás mert az volt a legjobb állapotban, de hozzá kell tenni, hogy a felsorolt autók egyikében sem tudom áttenni a kormány alatt a lábamat. Amikor a haverjaim megkérdezik, hogy miért ezt a kocsit vettem és miértnem egy fasza Golf4-et vagy Octáviát vettem, hiszen az is szép nagy akkor csak ennyi a válaszom, hogy nem fértem bele. Nem értik meg! Szóval nem vagyunk könnyű helyzetben autóvásárláskor mi magasak!

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.01.17. 14:38:55

192 cm 92 kiló.

Régen elfértem a kispókban, és rájöttem, hogy most már bármiben elférek, amit nem kell annyit tolni.

kantorlaszlo 2012.01.17. 15:02:52

Az X5-ösben egész kényelmesen el férek, csak arra épp nem fussa...

Mewo 2012.01.17. 15:06:27

A megoldás egyébként rettenetesen egyszerű akkor,ha nem számolunk hátul ülő utassal.Egyszerűen 3 ajtós autót kell venni.Nekem 3 ajtós Stilom volt,a hosszútávon kényelmetlen ülés miatt volt csak rossz érzésem,na meg a hatalmas ajtó sem annyira előnyös egy szűk parkolóban,de elférni nagyon jól elfértem.Sőt,a 3 ajtós 1-es és az slk is kényelmes volt,mert alacsonyan ültem bennük és nagyon hátra lehet küldeni az ülést,ami azt eredményezi,hogy ki lehet nyújtani majdnem teljesen a lábat.Ezekkel viszont a ki- és beszállás nagyon macerás,mondhatni tiszta origami.

83watt 2012.01.17. 15:07:41

egy Lacettiben elvagyok (188/105) bármely helyen órákat (talán magam mögé nem ülnék be hosszú útra) de olyan rosszul van elhelyezve a visszapillantó és olyan vastag az A oszlop, hogy kanyarodásnál hajlongani kell, hogy lássak egy keveset az útból is. Ezzel a mérettel mondjuk még nem ültem sok olyan autóban ahol nagyon nem fértem el elöl - talán a tetőablakos corsa b.

Nincs kedvetek csinálni egy hasonló tesztet motorokkal is?

Jamesblond 2012.01.17. 15:17:53

Van egy exröplabdás faszi Nyíregyen. (Batai Jani) Úgy megy 200 fölé a magasságmérő mint a Hayabusa km órája koppgázon. Volt kispolskija. Valahogy be tudott ülni, és a pedálokat is tudta nyomkodni az 49-es lábával. Egyszer a forgalomban összeveszett egy valami vashordó zsigulis "tezsvérekkel", akik ki is pattogtak a kocsiból, hogy odamennek a polskihoz és jól bekiabálnak. Jani nekiállt magát kihajtogatni, kitette a bal lábát, ami messzebb ért mint a nyitott kocsiajtó, aztán mikor kitolatott a kocsiból, mi alatt a fejét húzta ki az autóból, derékba hajolva a segge majdnem magasabban volt mint a poloska teteje. Egy hirtelen rántással a derekán kihúzta magát, és egy k.rva nagyot ordított:
-"MI VAN? OLYAT KAPSZ FEJRE ÁLLSZ!"
Még a tizedikről is néztek kifelé, ott is meghallották.
Van a nagy ember, meg van a sportoló nagy ember. Utóbbi erősebb, nehezebben fárad, xar ügy leállni balhézni vele. A vaskereskedők hófehéren nagy egyetértésben kotródtak vissza az autóba... Közben meg lestek hátra hogy valóban beüljenek, vagy inkább szaladjanak. Jani azt hiszem átalakíttatta az üléssínt. Ennyi volt csak.

phaszfej 2012.01.17. 15:45:57

@butschq: bruhaha. pattog a bolha. két méter és 100 kiló alatt nem ember az ember, csak karácsonyfadísz.

phaszfej 2012.01.17. 15:47:37

@sur5al: lélekben nyomi törpe vagyok, de testben egy igazi óriás. ezért vagyok különösen veszélyes. veszélyesebb, mint egy jólelkű töpörtyű.

Rousboy 2012.01.17. 15:54:17

Az a lényeg, hogy a vezető elférjen, kis autóban is lehet jól elférni, és nagy is lehet szűkös. (Insignia, Passat CC)

Viszont szervizelni mindet kell:
www.alkatreszkozpont.hu

driftrabi 2012.01.17. 16:02:33

@lr: 3 ajtós volt de nekem már kényelmetlennek tűnt.

kultúrpesszimista 2012.01.17. 16:31:58

Egy újabb érdektelen, alibi írás érdemi tesztek helyett. A TC árnyéka önmagának, egyre inkább.

Hajrá TotalCar!!! :-(

butschq 2012.01.17. 16:32:52

@phaszfej: haha, sokan álltak így hozzá, egy bizonyos pontig:)

kemény mikor betör a fejetek:P szabolcsi erőnél nincsen keményebb ezt ne feledd, a magasság mellékes:D

Rocko- 2012.01.17. 16:49:42

@lacip: "Ha hasonló kérdés merülne fel, akkor legközelebb kérdezzetek nyugodtan:)"
három darab 200 centi körüli ember melyik autóban fér el egyszerre kényelmesen?

Hardbácsi 2012.01.17. 16:52:53

Nézzetek meg egy Clio III-at. Fejtér baromi nagy. Én 194cm vagyok, de majd 10 centi van még a fejemnél a tetőig. Elől fix elfér 2 2m-es ember. Tudtam olyan üléspozíciót is találni, hogy beférjek magam mögé, bár 200km-nél többet nem vállalnék. Ráadásul az enyém 3 ajtós :D

Hurri Kán 2012.01.17. 16:56:35

Itt nemcsak mindenki min. 2 méter magas, de gumiember is...

3 gb 2012.01.17. 18:14:41

Ez egy értelmetlen poszt, mert hát a vezér kicsi...

GGG77 2012.01.17. 18:45:50

@kultúrpesszimista: "Egy újabb érdektelen, alibi írás"

A kommentszám és a 3100 szavazat alapján nagyon nem.

GGG77 2012.01.17. 18:52:07

@Davver: Golf IV padlólemezét használó autókba (Bora, Octavia I., Audi A3 I.) már egy 175 cm magas ember mögé sem férsz be, ha te magad 170-nél több vagy , de pocsék az Audi A4 első szériája is. Családban volt első szériás A4-es a 170 centis sofőr mögött azt hittem leszúrom magam Bécsig, meg vissza, a Golf II-esünkben kényelmesebb volt.

B.GY. 2012.01.17. 18:52:20

208 cm hosszú vagyok fekve.Busszal járok,vagy kispolskival a földön ülve:)

LevAbalkin 2012.01.17. 19:06:39

202 cm, 100 kg.
Suzuki swift (2005-ös). Ha behajtogattam magam, meglepően jól elférek a vezetőülésben, persze kis terpeszben, de nagy a belmagasság, keskeny a középkonzol.
Vásárláskor kipróbáltam néhány kategóriatársat, de ebben fértem el a legjobban.
Mögöttem persze láb nélküli hadirokkantaknak a legjobb, de a kölykök azért elférnek (de ők is nőnek, mint a dudva...).
Előtte Renault megane 1-esem volt, elöl az is megfelelt.

De nem is ezért okoskodom.

Ti hol vesztek megfelelő méretű ruhát? Bármilyet. Lehetetlen pl. kabátot vennem, mert a gyártók szerint aki magas, az kövér is. (Óriás shop, Mr XXL kilőve. Vicc, hogy pl. gömb alakú emberekre van sportruházat, sportolókra meg nincs...)

Tudom, nem ez a topik témája, de olyan ritkán jön össze egy helyen ennyi sorstárs, szóval segítsen, aki tud.

Rocko- 2012.01.17. 19:09:13

@Gyurma73: neeem, hagyom, hadd küzdjön.

King of Körút 2012.01.17. 19:11:01

@TUDOD, A CSIBE: nehogymár törpének érezd magad 182 cm-rel, mert virtuálisan seggberúglak! A magyar férfiak többsége a 170-185 cm-es tartományban helyezkedik el. A világátlag férfiak esetében 175 cm. Itt most azért 2 m-esek írnak, mert róluk szól a cikk. Ha pont az ellenkezőjéről szólna, elözönlenék a fórumot a 155-170 cm-es olvasók.

@phaszfej: ne keménykedj, nem áll jól. Hidd el, ismerek én olyan 168 centist, aki úgy menne át rajtad meg a 110 centis csöcsödön, mint forró kés a vajon.

Nigger bácsi 2012.01.17. 19:18:42

Köszönjük a WA reklámot... :(((((
Több értelmes dolog nekem nem jött le.. Családban egyedüli keresőként+gyes+egy kisgyerekkel qrvára nem ezeket a kocsikat nézegetném elférek nem férek témában... Sok olyan csóringer átlag Magyar, mint én, az elfér a 12 éves negyedmilliót futott japán kocsiba is...

Laci_76 2012.01.17. 19:20:47

Majd azért mutassatok ilyen octavia 2-t 2004-től ami a képen is van. :D

hozzáértők :D

na-ki 2012.01.17. 19:22:37

@gyvy: A tengelytávnak nincs közvetlen kihatása a belső tér tágasságára, hacsak az nem több 10 cm...
Azt írtam, hogy a belső beépítés változott: A műszerfal, az ajtók kárpitja csökkentik az utasok "mocorgási" lehetőségét. A 123-ban egyenes és kevés kárpit, míg az újabb E-ben szinte körülölel a belső tér, a kárpit, a középkonzol, a műszerfal, az ülés. Űlsz benne mintha oda terveztek volna, kitöltve a belső tér részedre szánt üregét, azt az üreget, ahol a legkisebb a sérülési veszély rádnézve:)

Hurri Kán 2012.01.17. 19:28:11

@na-ki:
Szövegérétés? Megy? Dyslexia már gyógyítható, szóval ne add fel.
Azér csak egy kérdés: ma már kisteherautókban is van légzsák, mégis van "mocorgási" lehetősége a vezetőnek, meg az utasnak, nincs "rájuk tervezve" a műszerfal. Akkor most hogy is van ez?
Ja, és nézd már meg, mennyi volt a W123 tengelytávja és mennyi a mostanié. Kösz.

Noname 2 2012.01.17. 20:09:09

@ommm: Én 183 vagyok, elférni elfértem, csak csukott tetővel eléggé rám jött a bezártság érzés.

Noname 2 2012.01.17. 20:15:22

@Rocko-: Toyota Previa és hasonlók.:)

Pasas 2012.01.17. 20:17:27

Vegyetek pápamobilt.

drift 2012.01.17. 20:26:10

Off: Mtb-ből már alsó kategóriába is 5 méret (160-210cm-ig).
on :Trabant kombi(20éve 80kg-osan) - Audi8-ig mindenben elférek 194cm/100kg.De sajnos olyan ami kényelmes is és hosszú távon sem fárasztó nem találtam.

Na jó: MERCEDES-BENZ Actros :(

Hurri Kán 2012.01.17. 20:41:11

@Rocko-:
Abban is lehet mocorogni? Mer akkor nem jó. :D

Rocko- 2012.01.17. 20:47:28

@gyvy: ficeregni, cöcörögni, dudorogni.

sarampo (törölt) 2012.01.17. 20:49:21

205cm / 130kg. Mégis kiskocsit akartam. Punto II (2003). Nem hiszitek el, de több hely van benne elől, mint egy Opel Omegában.
Nem tudom úgy vezetni, hogy teljesen hátra van tolva az ülés, mert az már sok! Na, jó magam mögé azért még így sem tudnék beülni, de a gyerekek elférnek.

Hurri Kán 2012.01.17. 20:51:34

@Rocko-:
Azt hogy kell?

@sarampo:
Igazad van. Nem hiszem el.

szabadkai76 2012.01.17. 20:52:48

192 cm vagyok,hosszú lábakal.Jelenleg 7-es accordom van.El lehet elöl benne férni,fejmagaság okés.A régi opelekben lehetett jól elférni(commodor,utolsó szériás rekordok)nem voltak telezsúfolva mint a mai autók.

toncsi64 2012.01.17. 20:54:36

190cm/110kg paraméterekkel kifejezettem élvezem a W124 által nyújtott teret, olyannyira, hogy nincs is teljesen hátratolva az ülés. Azt persze nem állítom, hogy a család szeret mögém ülni, de azért elférnek. Némi kritikát fogalmaznék meg viszont az Audival szemben. A exfőnököm S8-ba gyakorlatilag alig férek el, viszont mögém is elférnek. A csapda az,hogy a motoros ülés "korlátozottan" megy hátra. Gondolom így biztosítják a hátsó teret.
Az bizonyos, hogy beltérben a Superb verhetetlen. A minap mentem egy új kombival. Azonnal a kivánságlista élére került :)

sarampo (törölt) 2012.01.17. 20:55:48

@gyvy: Pedig ültem mindkettőben, nem is keveset. Az Omegában alapvetően a térdemnek van kevesebb hely a középkonzol miatt és a kormányt sem lehet elég magasra emelni (nyilván az ülés legalsó pozícióban volt mindkettőben.) Na mindegy.

Hurri Kán 2012.01.17. 21:03:00

@Rocko-:
Minnyár megpróbálom. Elsőre lehet nem fog sikerülni.

Noname 2 2012.01.17. 21:04:42

@Rocko-: A Previára elég ránézni, már meg sem kell mérni. :D

Noname 2 2012.01.17. 21:08:12

Kíváncsi lennék, hogy a nagy dagadt amcsikra tervezett romhalmazokban, hogy lehet pöffeszkedni.

Shaq hosszított Lambója:
www.motorauthority.com/news/1027481_shaquille-oneals-stretched-lamborghini-gallardo

Hurri Kán 2012.01.17. 21:09:33

@Noname 2:
Chevy Suburban, Ford Expedition, ilyesmik? Azokban el lehet nyomorogni :)

Rocko- 2012.01.17. 21:39:58

@kultúrpesszimista: @3 gb: alibi meg értelmetlen írás. oszt mégis mennyi embert érint, lásd kommentelők.
érdemes lenne kicsit tágítani a látókörötöket.

Rocko- 2012.01.17. 21:42:59

@Nigger bácsi: ha több értelmes dolog neked nem jött le, akkor legközelebb rendelj agyat.
és akkor rájössz, hogy te se férsz el a 12 éves japánban, szimplán a pénztárcád annyit enged meg.
és azért nem olyan komplikált megérteni, hogy a pénztárca mérete nem egyenlő a magassággal.

ommm 2012.01.17. 22:00:10

@Nigger bácsi: Igen, mert MUSZÁJ. Érted, ez nem ugyanazt jelenti, hogy önszántából abba ülne.
Ez a cikk nem arról szólt, hogy mibe muszáj, hanem, hogy miben LEHET.
Valahogy nem értetted meg...

ommm 2012.01.17. 22:02:20

@Laci_76: Merthogy? Vagy számodra egy facelift teljesen új modellt jelent? Hozzáértő?

Dverez 2012.01.17. 22:07:49

Honda Jazz-t kellett volna meg kiprobalnotok...

RobeeT5 2012.01.17. 22:28:03

Jómagam 195cm magas, 85 kg vagyok.

Számomra autó vásárlásánál az egyik legfontosabb tényező, hogy kényelmesen üljek benne. Ehhez a legfontosabb dolog, hogy állítható legyen az ülőlap dőlése. Így be lehet úgy állítani, hogy megtámassza az ember lábát, még ha az hosszú is.
100e km át vezettem egy vectra gts-t, aminek a sportülése nem tűnt elsőre túl kényelmesnek, viszont egy egész napos vezetés után is úgy szálltam ki belőle, hogy semmim nem fájt, simán visszaültem volna még egy napra.

Egyszer véletlenül beültem egy Volvo S70-esbe. Kicsit állítgattam az ülést, hátul leengedtem az ülőlapot, elöl pedig felemeltem, és rájöttem hogy elértem a nirvana-t. Nagyszobába, kandalló elé való börfotelben éreztem magam hírtelen. Nem is kellett hozzá sok idő, hogy vegyek egyet magamnak, pont ugyan olyant mint a palóc gyereknek van, csak manuális váltósat.

De a leg-leg-leg überebb a bálna merci ülése volt!

Magyar[HUN] 2012.01.17. 22:36:40

@TUDOD, A CSIBE: Én ilyet egy szóval se mondtam. :) Csak megjegyeztem,hogy elférek a kocsinkban. :)

na-ki 2012.01.17. 22:55:29

@gyvy: butuska dolgokat írsz, nem baj, csak találsz egy kocsit amibe beleférsz. pá.

titoo 2012.01.17. 22:57:52

Hülyeség hogy japán autóban nem lehet elférni, 201 vagyok, 6gen civic hibátlanul elől, most 5gen Accord kicsit fejben necces

movielux 2012.01.17. 23:20:37

@útszűkület: "mert túl sok az ilyen szemétgyártó-gondolkodású leszarom stílusú ember". Gondolom, nem rám gondoltál, mert én sem nem gyártok szemetet, sem nem szarom le.
Az IFÁ-t viszont kívánom, én inkább maradok a magasabb kialakítású autóknál, mert hogy hál' Istennek van még egy pár ilyen piacon. Addig jó IFÁzást :-)

movielux 2012.01.17. 23:23:32

@Hozzászólás ©: Az új C5-ben nem férek el biztonságosan, a régiben, a mostaniban minden OK. Nekem egyébként nem kell teljesen hátratolni az ülést! Egyébként elég gyorsan megtanultam kezelni az elektromos-ülés állító gombokat, az profi benne!

movielux 2012.01.17. 23:25:11

@TUDOD, A CSIBE: A Merciket és a BMW-ket nem néztem, mert nagyon elütöttem volna a többi kollégám autóitól, így is megkaptam a magamét, hogy én miért kaptam C5-öt

movielux 2012.01.17. 23:27:07

@sur5al: Nem tudom, hogy nőtt-e az S80-as, mert kívülről kisebbnek látszik, mint a korábbi modell. Kombit tényleg nem próbáltam, de a korábbi költségvetésünkbe talá egy S40-es belefért, most már az sem...

na-ki 2012.01.17. 23:34:11

Akit érdekel tengelytáv változása egymást követő azonos kategóriában egy gyártónál, mm-ben:
MB W123: 2795
MB W211: 2855
MB W212: 2873

A 78 mm-es növekedés több mint harminc év alatt következett be. Ezel egyezően, vagy ezt meghaladóan szaporodtak és foglalták a belső teret a biztonsági felszerelések.

A műszerfal mögött, az ajtókárpitok alatt egyre erősebb kereszttartókat építettek be az oldalütközés elleni védelem fokozására. A műszerfal közelített e miatt a vezetőhöz, az oldalajtók szűkítették a belső teret, melyet a szélesség növelésével kompenzáltak a lehetőségek - azért férjen be a garázsba :) - szerint.

A tradicionális gyártók filozófiája általában két irányú.
1. A márkahű vásárlók egyre nagyobb járművet kapnak. A jármű neve marad, de növekszik a méret. A vásárló mindig ugyanazt a kocsit veszi és úgy érzi követi a gyártó a növekvő igényeit.pl.: Golf n+1-ik változata

2. A vásárlók kategórialépéssel jutnak nagyobb járműhöz. MB A, B, c stb osztály megjelölés. Ez az általánosabb. A kölcsönzőkben is a méret alapján történik a besorolás, ami egy biztonságot ad a vásárlónak, hogy azt kapja amit elvár. Ha cégautóban előrelép, életpályán javulnak a lehetőségei, akkor mutatja, hogy tehetősebb. Maradva a példánál MB C osztály: maga vezet, hátul elég hely a gyerekeknek kell, kis családja van, E osztály: tehetősebb, de maga vezet, S osztály: sofőrt is tarthat, hátul űlhet...

Merida001 2012.01.18. 00:01:28

Nekünk Golf V. (5ajtós) van a családban és jómagam 188cm-es magasságommal és 113kg-val elférek magam mögött kényelmesen hátul is. Ráadásul Tesóm 194cm és 107kg. Ha egymás mellett ülünk hátul, akkor sincs panasz. Szóval, ha valaki szeretne tágas elérhető árú és helykínálatú autót venni ilyen szempontból, akkor ezt merem ajánlani. Viszont a tesztben szereplő Golf VI-osban még nem ültem, meg is lepődtem, hogy a térdnél lévő helyet kevesli a tesztelő úr...(még ha 2m-es is az illető). Mondjuk én terpeszben ülök kényelmesen, nem zárt térdekkel.. :)

kultúrpesszimista 2012.01.18. 00:27:46

@GGG77:

A szarra is millió légy repül, Britney cédéjét is milliók veszik, de ettől még egyik sem lesz JÓ. A Totalcar márpedig a jelenlegi formájában nem jó. Sajnos. Itt vagyok, mert nincs jobb. Sajnos.

Még szerencse, hogy számos dolog értéke, minősége a világban nem mennyiségi kérdés.

kultúrpesszimista 2012.01.18. 00:29:44

@Rocko-:

Az én látókörömmel az égvilágon semmi gond nincs, nem erről van szó. Hanem arról, amikor egy autós portál szemlátomást krónikus identitászavarban szenved. Ez a TC nem az, amiért kb. 7-10 éve lehetett szeretni.

Spiritmonger 2012.01.18. 00:30:51

E60-at hajtok mostanában, az elöl tökéletes, noha 190 cm/100+ kg vagyok, magam mögött azonban nem férek el.
ami jó széltében-hosszában nagyobb embereknek elöl-hátul:
superb, A8, S-merci, nissan maxima, toyota carina e - meglepően nagy, új x5, vito, G-Merci, legacy - ezeket próbáltam. a 7-es bömös ugyan széles, de a lábnak nincsen helye se elöl, se hátul, a hosszítottban talán van. az biztos, hogy nem a magamfajta méretű vevőkre gyártják az autókat, az én kínom az, hogy amikor a lábam és a fejem elfér a vezetőülésben kényelmesen, akkor a kormány van nagyon messze, kb 20 cm kellene, hogy jobban álljon, meg kisebb kormánykerék

Autóvásárlásnál is a törpeuszkárok járnak jól, akárcsak a ruhavásásrlásnál...:-(((((

Noname 2 2012.01.18. 00:44:09

@Spiritmonger: Ruhavásárlásnál szerintem meg a pocakosok járnak jól.:)

erokun 2012.01.18. 00:54:06

matizba a 205 cm magaságommal kényelmesen beférek,marad is még fejtér, bár térdel a középkonzolt támasztom de ez kanyarba még hasznos is :D bátyám napfényetős tipoja viszont alacsony,nagyobb bukkanóknál huppan a fejem a tetőkárpiton..

kultúrpesszimista 2012.01.18. 01:02:59

@Noname 2:

A kérdés szerintem költői. Nem mi vagyunk az éceszgéberek; mi olvasók vagyunk, tartalomfogyasztók, nem szerkesztők vagy nagyokos piackutatók. De szerintem egyszerű a recept és csak E/1. személyben tudok nyilatkozni: jobban örülnék több tesztnek, új és használt autókról, azokat egymással összehasonlítva stb. Nincs bajom azzal sem, ha kissé hátrébb lépve az autózás trendjeiről esik szó, ahogy pl. Csikós több posztja is remekül bizonyítja ezt. De az a sok elnagyolt töltelékcikk, a milyenautótvegyek-típusú poszt és a közéletiségbe és szoftpolitizálásba hajló okoskodás, ami különben evidenciákat taglal, nos, mindezeknek szerintem semmi értelme. Nem kell velem egyetérteni, de én így látom. A TC valami egészen úttörő jelenség volt, egy etalon, ami igazán frissítőleg hatott a hazai áporodott autós újságírásban - úgy a tévében, mint az írott médiában. Szomorú tény, de szívesebben olvasom pl. az origo tesztjeit vagy akár a vezess.hu-t. Lehet, hogy nincs annyi jófejkedés benne, lehet, hogy nem művelnek gonzó újságírást, de a cikkek élvezetesek, informatívak, mégis kellően szubjektívek. Ennyi, nem kell feltalálni újra a spanyolviaszt.

Noname 2 2012.01.18. 01:18:24

@kultúrpesszimista: Én is örülnék heti rendszerességű 3 sportautós összehasonlítótesztnek a Nordschleifén, de az más kategória, és ekkora piac valószínűleg ennyit képes finanszírozni. Kis pénz, kis foci.

Én szeretem a totalcart, néha elolvasom az origot is, de például az a5-től a hideg kiráz.

Noname 2 2012.01.18. 01:20:28

@kultúrpesszimista: +angol nyelvű oldalak, újságok, ott aztán vannak jó dolgok. :)

mrzigi 2012.01.18. 01:25:52

A Mondeo momentán MK3, ez úgy szúrta a szemem.
És hely az tényleg van benne. Más kocsiban rendesen koporsó feelingje van az embernek (mint egy szűk nadrág, minden oldalról nyom), na abba nem.

Rocko- 2012.01.18. 07:02:54

@kultúrpesszimista: óh, nem is tudtam, hogy az igények kiszolgálása identitászavar. mesélj még!

phaszfej 2012.01.18. 08:42:24

@butschq: Szabolcsi paraszt vagy, kisgyerek? Szabolcsiak sehol sencsenek a borsodiakhoz képest. Mi nem földtúró parasztok vagyunk, hanem bivalyerős kohászok és bányászok. Úgy törlek ketté félkézzel, hogy belenyekkensz.

phaszfej 2012.01.18. 08:48:54

@King of Körút: "@phaszfej: ne keménykedj, nem áll jól. Hidd el, ismerek én olyan 168 centist, aki úgy menne át rajtad meg a 110 centis csöcsödön, mint forró kés a vajon."

Miért nem találkoztam még egy törpével sem, aki nekem mert volna jönni? Egy kis szaros 180 centis egyszer keménykedett, eltörtem a lábát.

butschq 2012.01.18. 10:04:08

@phaszfej: nahát, ezt valahogy még nem vettem észre, pedig már 4 éve tengetem napjaim Miskolcon, a Dudujka-völgyében

de ettől függetlenül
Jó szerencsét!
:)

(azért hajolgassatok ti óriások a bányákban, nehogy beverjétek a fejetek:D )

imota 2012.01.18. 10:25:59

@Gyurma73: Ugyan olyan hosszú mindkét autó, de a signumban nagyobb a lábtér , a csomagtér kárára.www.youtube.com/watch?v=nBMZCjX9vis

imota 2012.01.18. 10:29:14

@gyvy: www.youtube.com/watch?v=nBMZCjX9vis
Ugyanaz a padlólemez, de a csomagtér kárára hátra lehet tolni az ülést.Mindkét autót kipróbáltam sőt a normál vectrát is de sokkal nagyobb a lábtér a signumban.

kultúrpesszimista 2012.01.18. 11:35:28

@Rocko-:

Minimálisan sem értettél meg, de ez a tény nem feltétlen rólam szól. Ugorj neki a soraimnak újra, hátha sikerül. Hajrá!

jocling 2012.01.18. 12:33:29

Jo a cikk temaja, de tul spontan. Amit talaltak a kereskedonel azt megneztek. Szerintem kis autokat folosleges megnezni, mert bar el lehet ferni minden kocsiban, egy ilyen temanal nem az a lenyeg, hanem hogy melyik auto kenyelmes nagy embereknek. Ezert szerintem jo lett volna jobban tobb nagyobb autotipusra rafekudni.

Szerintem a ter es az auto merete mellett az ules merete es pozicionalhatosaga szamit sokat. Igy lehet az, h az elozo G astramban kenyelmesebben ultem, mint a mostani H-ban (mind2 sport ules). Ezt pl. en nem gondoltam volna, es az biztos, h legkozelebb ez lesz az egyik legfontosabb szempontom az autovasarlasnal.

fészmen 2012.01.18. 13:35:00

2m/105kg. 1995 Toyota Carina E XLI Liftback 1.6: ha teljesen hátratoltam volna a vezetőülést, akkor nem érem el a kormányt, és kényelmesen befértem bal hátsóba is, plusz kb. 500l csomagtartó. 2005 Mazda 6 Sport 2.0: Carina-nál némileg kisebb belső tér, de még így sem kell hátratolnom teljesen az ülést. Csak ajánlani tudom mindkét autót a "sorstársaknak", bár a Mazda fordulóköre kb. akkora, mint egy kisebb teherautónak, és parkoló helyet találni sem egyszerű velük Bp belvárosában.

Rocko- 2012.01.18. 13:47:13

@kultúrpesszimista: igazad van, nem megy ez nekem. :(((
brühühüh.
elmagyarázod, hogy egy sokakat érintő problémakör miért is érdektelen?
egy problémamegoldó cikk miért is alibi?
te mondd, te vagy az okos.

sur5al 2012.01.18. 14:04:37

Miért van az, hogy egy cikk kommentjei között viszonylag gyorsan feltűnnek az egymást anyázó vagy éppen más okból értelmetlen és a tartalom szempontjából irreleváns hozzászólások? Miért nem a témáról beszélünk? Ki, mekkora mérettel milyen autót talált kényelmesnek? Bocs, de engem ez jobban érdekel.

Költői kérdés volt, nem kell válaszolni.

Persze, most ez sem a témáról szólt.

sur5al 2012.01.18. 14:33:50

@Spiritmonger: E60? Nem ezt próbálta a muki? Kicsinek tűnt, neked meg jó? Fura.

S és E merci között van lényeges méretbeli különbség? Próbáltad esetleg? Vagy vki?

Hurri Kán 2012.01.18. 14:58:55

@sur5al:
Van különbség, elég jelentős, ha S-klasséból a hosszabb változatot veszed, akkor még inkább.

sur5al 2012.01.18. 16:23:24

@gyvy: Vezetni sajnos egyiket sem volt módom, de az E-k is nagynak tűnnek. Persze az S eleve felejtős. Szedán. Nekem meg családom van. Meg pénzem sem annyi. Bár új autót nem veszek, használtban meg annak is lehet jó ára. Maradok a V70-nél:)

Hurri Kán 2012.01.18. 16:31:40

@sur5al:
Az első kereklámpás E-ben 193 centis vezető mögött elfértem normálisan a 187 centimmel, szóval van benne hely. A kombinak meg hálistennek csomagtere is van, ebből még nem csináltak divatkombit. V70-ben nem ültem, nem tudom, mekkora.

redriot77 2012.01.18. 17:26:32

200cm/103kg - Hyundai Getz. :)

Nem mondom hogy kényelmesen, de elférek benne. Általában rövid távokon használom az autót, így nem zavaró. Mögöttem ilyenkor persze nem sok hely van. Eredetileg békaszemű Corollát akartam venni, de abba nem tudtam magam beerőszakolni sehogy sem. Kb. Suzuki Swift Sedan méretű belül.

Más kisautókat is vezettem már: Corsa B, '93-as Fiesta - ezekkel nem volt bajom.

Keleti autók már gázosak eléggé. Nem tudom mit csináltam volna ha a nyolcvanas években szerzem meg a jogsit:

-Lada 1200: nem fértem el benne sehogy sem, nem tudtam vezetni! A pedálok nagyon benyúltak az utastérbe úgy emlékszem.

-Skoda 120: éppen hogy tudtam vezetni, a bal lábamat a betüremkedő kerékdob miatt nem tudtam pihentetni sehol.

-Trabant (má' négyütemű): egyszer kénytelen voltam vezetni egy ilyet (egyetlen józanként a bandából). Rémálmomban nem jöjjön vissza, kb. sarokkal fékeztem.

Amin viszont meglepő, hogy az áruszállítók/mikrobuszok közt milyen szórás van:
-Transporter T4: teljesen jó, van elég hely, kényelmes
-első szériás Dodge Caravan: szintén hibátlan
-Mercedes Vito: nagyon kicsi belül
-2003-as Fiat Ducato (még kocka, nem az űrsikló formájú): egyszer arréb kellett volna állnom egy ilyennel, nem tudtam. Be tudtam magam préselni a kormány mögé, de a térdemtől nem lehetett rükvercbe tenni a váltót. :D

Eddigi horrorélményeim közül legdurvább: utasként J1-en egy Marutiban. Térdem az államban, homlokom a szélvédőben, sípcsontom a műszerfalhoz préselve, könyököm mélyen az ajtókárpitban (ha van abban a szarban egyáltalán ilyesmi. :)

Másik érdekesség: 1942-es Willys Jeep. Én meg sem próbáltam beülni, de a 180-as centis unokatesóm is csak nehezen találta a helyét. A baszott nagy vaskormány alig fért el a térdei közt. Max. 165 centis ember férhetett el benne kényelmesen.

kultúrpesszimista 2012.01.18. 18:39:14

@Rocko-: mert a TC alapvetően nem erről szólt és most sem áll jól neki. Ennyi röviden.

Nigger bácsi 2012.01.18. 18:46:41

@ommm: Akkor nézd már meg, hogy milyen autókat vettetek górcső alá.. És légyszíves sétálj ki egy teljesen átlagos lakórész, lakótelep, falu, stb. ba/re és meg fogsz lepődni, a "nagytestűek " közül mennyien járnak a felsorolt kategóriákkal, és mennyien valami mással. Mondjuk én több árkategóriába szedtem volna a mibe férek be és mibe nem autókat, és sokkal alaposabban vettem volna górcső alá a választékot.. Beletettem volna a mostani Logant, a régebbi Golfot, Focust, Corollát,Fabiat, tudom is én mit...Csupa olyan vasat amiből sok-sok száz darab fut a forgalomban és az átlagember igen nagy eséllyel fog (jól vagy rosszul) választani közülük.

Abfangjaeger 2012.01.18. 20:56:02

190 cm magas, 110 kg vagyok és gyári üléssínes kispókkal közlekedek napi szinten. :)
Öcsém hasonló paraméterekkel rendelkezik, szoktunk ketten csapatni a 24 lóval.

Vittek I-es Octaviaval, a töpszli 170 cm-es sofőr mögött széttárt lábbal ültem, oldalra hajtott fejjel.
2006-os Passatban folyton belevertem a fejem az A-oszlopba jobb 1-en.
Astra G kombi teljesen jó.
2001-es Civic szintén jó.

ommm 2012.01.18. 21:24:15

@Nigger bácsi: Öregem, adj kéttucat embert, ugyanennyi kereskedőt, aki hajlandó együttműködni és egy hónapot, ígérem, minden létező autótípust megcsinálok a kedvedért. Vagy nem olvastad a cikk elejét? Mert ott minden, szépen, szájbarágósan meg van magyarázva, elkerülendő az értetlenkedő kommenteket... Úgy látszik, nem eléggé.

Rocko- 2012.01.18. 22:35:31

@kultúrpesszimista: akkor mondok valami furcsát: valamiből meg kell nekik is élni.

Rocko- 2012.01.19. 07:35:45

@kultúrpesszimista: szóval elfogytak az érvek, köszönöm.

kultúrpesszimista 2012.01.19. 11:41:15

@Rocko-: Hogy egy klasszikus idézzek: lószart, mama. Ne köszönj tehát semmit. Csak nem akarom meddő irányba terelni a diskurzust, mert ez itt teljesen off. Másrészt nem te vagy ehhez a megfelelő partner, sajnálatomra. Szia!
süti beállítások módosítása