HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Már nem a mi autónk

2012.03.19. 05:50 Tcomment

Címkék: sport suzuki swift

Mit jelent nekünk a Swift? Egyáltalán: jelent még valamit? És ha tudjuk, hogy mind közül ez e legjobb, akkor rohanunk-e hanyat-homlok, hogy a miénk legyen?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

215 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr944325059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Canga81 2012.03.19. 17:19:44

@magyar_ellenállás: Jujujuj, neeeeeeeem, a Te régi "nem teljesen gyári konfig" Swifted már biztosan van olyan jó mint az előző új Swift széria, mert biztos tettél rá egy szőrme kormányvédőt, teszkós bikszenonnal meg pár okossággal ahogy ezt szokták... Szeretek én vitatkozni, de csak ha van kivel... Abban viszont absz. egyetértek veled, hogy egyre több hülye van

w a s d 2012.03.19. 17:40:11

Azért az nem hangzik rosszul, hogy pl. az autobildben is megverte a DS3 meg a Fiesta 120-130 LE- s 1,6 szívó változatait az ő összehasonlításukban.

papa33 2012.03.19. 17:44:22

@abc: ezért jó megvenni néhány évesen,

gond egy szál sem.

És ezért újként megvenni, tizenévig használni szintén megérte, már úgy, hogy 3 milla alatti új áron ha sikerült, és igen, mindig lemegy az új ára is. Ez is lesz újonnan 3.3 milla kb 1 év múlva. És ettől ez a frenetikus árveszteség.

Amúgy nem csak Suzukit lehetett 0/120 hóra megvenni...

És sokan megirigyelték megbízhatóságát, fenntarthatóságát. Nagyon sok ember végigkínlódta életét Trabant-Waresz-Dákó Lada vonalon. Nos, ha nem fiatal az ember, az állandó szerelési igénnyel tele lesz a hócipő, és jött a Suzuki, meg a nyugalom.

És nem kisebb az effektív csomagtartója mint a Ladának, ugyanis annak egy nem kis részét elfoglalták a tartalék alkatrészek és szerszámok...

2012.03.19. 17:45:03

@uarempty: Szubjektív hogy kinek mi tetszik, szerintem a Twingo arányosabb és szebb mint az új Swift.

@butcher__: Ne kezdjük már el ezt a köridős összeméregetősdit, nem azon múlik egy személyautó (gondolom nem pályanapozni vesz az ember Twingot meg Swiftet) sportossága hogy milyen köridőket megy. Egyébként én is és mások is leírták hogy nem feltétlen egy kategória a kettő, van aki a Twingoba be sem férne, de én a kettő közül még mindig Twingo-párti vagyok.

attila7575 2012.03.19. 17:48:24

Ha úgy 1 millióval olcsóbb lenne, akkor lenne helyén az ára.

Sausage 2012.03.19. 17:51:56

En csak azt nem ertem teljesen, hogy egy sportos kivitelnel miert csodalkozik Omm azon, hogy a 6. nem kímélő fokozat. Ráadásul még csak extrém rövidnek sem nevezhető. A kipuff hangolása ugyanezt a kerdest veti fel.

magyar_ellenállás 2012.03.19. 17:52:25

Ez van, mikor valaki elfelejti kilépni az indából.

w a s d 2012.03.19. 17:54:47

@Bermuda: "gondolom nem pályanapozni vesz az ember Twingot meg Swiftet"

A szóban forgó Twingot meg Swiftet könnyen lehet, hogy azért veszik meg többen is.

GSX-R (törölt) 2012.03.19. 17:59:48

@hadiösvényen: Látom több indád is van. Namind1.

Miért ne venné meg a kutya sem? Az előző sportot is vitték mint a cukrot. Ha bukta lett volna, nem csinálnak ebből is sportot. Ez alig drágább mint a "régi" de erősebb és sokkal több extra van benne, jobb a törésteszt, stb...
Nem lesz ez bukta, ne aggódj. Van élet Mo-on kívül is. ;)

2012.03.19. 18:01:22

@w a s d: Persze csak a DS3 nagyobb, nehezebb és a sportváltoaz belőle 200 lóerős. A 120 lovas DS3 a fapad a kategóriájában, legegyszerűbb utazóverzió, nem sportos autó. Az új Fiestából meg még nem is készült sportos változat, azzal hasonlítgathatják. Egyébként pont ezért is kuriózum a Swift Sport, mert az ő kategóriája a Clio, 207, Polo, Punto, Colt lenne, ezen autók sport változatai azonban rendre lehagyják őt teljesítményben. Van neki egy jó futőműve meg egy sportos vezetési élménye, de nem lehet összehasonlítani kategóriatársaival. Úgyhogy ne csodálkozzunk hogy Omm és mások is a Twingoval vetik össze.

zeddez 2012.03.19. 18:11:57

@Mr. Jerkow: max eloször elmentek a KFF-hez és ha még azután is van forgamid, gyorsulhattok :P

w a s d 2012.03.19. 18:12:53

@Bermuda:

Sportos Fiesta:

www.ford.de/Pkw-Modelle/FordFiesta/Ausstattungsvarianten

Fiesta S:
"- Dachspoiler, groß, im speziellen Design
- Doppelte Auspuffendrohre (i.V. mit Benzinmotor)
- Frontschürze mit integrierter Frontspoilerlippe in Kontrastfarbe Silber
- Heckschürze mit integriertem Diffusor
- Kühlergrill in „Sport"-OptikPedalerie mit Aluminium-Auflagen
- Sportfahrwerk
- Sportsitze vorn, beheizbar"

Azért ezek többnyire a sportosnak szánt autók részei. (Persze, nem a csúcs Fiesta, mert majd lesz ST kb. 180 LE- vel.)

A DS3 az lehet, hogy még kevésbé sportos felszereltségű volt.

www.autobild.de/artikel/citroen-ds3-ford-fiesta-suzuki-swift-test-2801891.html

uarempty 2012.03.19. 18:17:57

@Bermuda: "Egyébként pont ezért is kuriózum a Swift Sport, mert az ő kategóriája a Clio, 207, Polo, Punto, Colt lenne, ezen autók sport változatai azonban rendre lehagyják őt teljesítményben."

Hm, hát ilyeneket én is tudok bármikor, bármiről, bárhol írni.Hivatalos eredmények, hivatalos tesztpilótákkal és hivatalos pályáról jöhetnek.Amíg ezeket nem linkeled, addig csak olyan vagy ezzel a kijelentéssel, mint az egyszeri móricka.

w a s d 2012.03.19. 18:19:31

@w a s d: Clioból még van elvileg egy gyengébb, de sportos változat:

fastestlaps.com/cars/renault_clio_iii_gt_16.html

samot 2012.03.19. 18:32:09

A németeknél összehasonlitàsi teszt volt:
Suzuki Sport
Citroen DS3
Alfa Mito 1,4-es
Honda CR-Z
A Suzuki a 2.helyen végzett a Citroen DS3 mögött!
Akkor annyira rossz auto nemlehet,söt a németek azt irtàk rola,hogy kanyargos utakon,csak a hàtàt nézi a màsik 3 tesztauto!Egyedül a 160NM-t talàltàk kevésnek!(durchzugsswach).Habàr ugylàtom,sokan szégyenlik otthon venni,mert ott rakjàk össze!Tipikus magyar szokàs!

zeddez 2012.03.19. 18:33:09

Amúgy meg 4-4.5M-ért inkább vennék egy 1 éves TJET Grande Punto-t, ami legalább így megy, és nagyobb is, rugalmasságban körberöhögi ezt a SSS-t, két pillanat alatt fel lehet pattintani rá a 155Le-s Bravo TJET Sport prg-t, akkor meg már főleg a kanyarba sincs ez az SSS.
1800-tól 200Nm-t tol, Bravo prg-vel meg 230Nm-t, és ez még mindíg tök gyári.

Az meg, hogy papíron 136LE üveghangon az pont semmit nem jelent, hiszen Caroll Shelby is megmondta: a lóerő adja el az autót, de a nyomaték nyeri meg a versenyt. ;)

2012.03.19. 18:36:49

@uarempty: Elég közismert adatok, szerintem mindegyikről volt már teszt TC-n :D
Linket nem keresgetek, ha akarod ellenőrizd le, de ha csak ez nyugtatja meg a kis lelkedet:

Autó / lóerő / 0-100 formátumban:

Mitsubishi Colt Ralliart / 150 / 7,6s
Peugeot 207 RC / 175 / 7,1s
VW Polo GTi / 180 / 6,9s
Abarth Gr. Punto / 155 / 8,2s
Suzuki Swift Sport / 136 / 8,7s

zeddez 2012.03.19. 18:40:18

@Bermuda: egy pályanapon többet ér egy jobb futómű, mint egy 2x akkora teljesítményű motor, főleg ha az vmi vasbálna bódében van. Az összkerekes turbós Subaru-kat is meg lehet szopatni kanyagós pályán egy FWD autóval, pl a Hring-n

Vagy pl ott volt erre jó példaként rally-ban Philippe Bougalski a csak szivó és csak elsőkerekes Xsara-val, amikor az összes WRC-t úgy cigire vették a Korzika rally-n 11-12éve, ahogy kell.

butcher__ 2012.03.19. 18:40:23

@Mr. Jerkow: Ja ismerjük az olyan tdi-ket, turbó csere 10ezrenként 500ezerér rotfl :)

lokids 2012.03.19. 18:40:55

@zeddez: Nézegetem ezt a Fiatot, de nem értem mire mondod, hogy ott hagyja a swiftet. 140 paci vs 136. De 200 kilóval nehezebb. Kanyarban esélye sincs. 200 kiló nagyon sok kanyarodás közben, és ott mindegy , hogy 100 vagy 400 lóerő van a motorban. Kanyarból kigyorsítva lehet gyors, de kétlem, hogy a sokkal nehezebb kasztnival rugalmasabb lenne.

ommm 2012.03.19. 18:42:05

@Tomcy: Barátom! Egyelőre nem tartunk ott, hogy az importőrnél futóművet is választhassunk a tesztautóhoz, ahogy azt sem szabhatjuk meg, hogy ugyan, adják már ide semi-slick gumikon. Ahogy azt a cikk végén jeleztem is, plusz száz a Cup futómű a Twingóhoz, de nem hinném, hogy annak meg nem léte felborította volna a sorrendet. Egyszerűen az RS elevenebb, zsiványabb és fordulékonyabb. (A Suzuki is hozhatta volna az általad linkelt futóművel a tesztautót, csak hát: drága.)
Béke

butcher__ 2012.03.19. 18:43:12

@Bermuda: Az árakat is oda kéne írni :)

lokids 2012.03.19. 18:43:47

@lokids: Basszus, rossz autót néztem. :D
Bravot néztem a punto helyett. Nem szóltam.

Bár puntóból meg nem látok ilyen erős motorral szereltet. :P

butcher__ 2012.03.19. 18:44:14

@Bermuda: Azért írtam a köridőt mert azt írtad hogy lomha dög :D

butcher__ 2012.03.19. 18:46:01

@HUN_Sector: Nem is azt írtam nagyon jó idő csak az középkategória nagy részét hozza amik árban jóval drágábbak. Nye :)

samot 2012.03.19. 18:46:18

@lokids: Kanyarban leveri lazàn a Fiatokat a Suzuki!Ez több mint biztos!

ommm 2012.03.19. 18:47:14

@Vincenzo90: "hogy véletlen minden teszten mégis jók a rönók és még mindig gagyi a szuzuki"

Kérném ide a listádat ezekről az esetekről, ha lehet.
Itt a Twingo RS és a Swift Sport a két főszereplő.

ommm 2012.03.19. 18:50:50

@kewcheg: A Clio RS teljesen másik liga. Nem kicsit, nagyon. Az már komoly cucc, ez még inkább játék.

ommm 2012.03.19. 18:52:33

@Salafat: "Én személy szerint csak olyant olvastam ahol a Citroen DS3-al volt összehasonlítva..."

Igen, mi vagyunk a hülyék. Szerintem nézz ennek utána még egyszer. Kezdd az EVO-nál...

PiszkosFredi 2012.03.19. 18:52:45

Nyitott szemmel kéne járni azokon a banki telephelyeken. Nem csak Suzukit vettek vissza a sok okostól, aki túlnyújtózta magát.

zeddez 2012.03.19. 18:53:15

@lokids: akkor csak nézd meg a nyomték göbéjüket is mellé
Pl a GP simán 200Nm felett van 2000-nél is már, a SSS meg csúcsban tud 160Nm-t. Aztán számold ki részterhelésen az aktuális pillanatnyi tömeg/LE arányukat :P

papa33 2012.03.19. 18:53:44

Nem az a baj hogy ez drága, hanem hogy a sima Swift sem olcsó, mellesleg egy arasszal hosszabban, 100 literrel bővebben nagyon sok autónak, Polo-Fabia, kisebb Peuk, Clio, esetleg Mazda2-Fiesta konkurense lenne, kissebb autónak ott a Splash... nagyot lőnének és nem annyira nálunk, mint egész euban. A motorkerékpár műszerfalú Aveot, Twingot én hagynám...
És a sima Swiftet az UP vonulat lenyomja.

Nem értem ezt a Swiftet mért kell fikázni, végül is nagyon jó autó. A méreten kívül, amitől családinak kevéssé jó, kb Ignis volt utoljára családi, épphogy... árban is és jókor jelent meg.

Családi az az autó, amiből csak ez az egy van a családnak. 2 személynek jó persze...

Z o z ó 2012.03.19. 18:56:59

Az a "baj" a "Vályi Pistás" cikkekkel hogy utána mindig rákívánok az adott autóra...és az "egyszer kell egy ilyen" lista már kezd túl hosszú lenni:D

úgy kipróbálnék egy ilyen Twingo RSt...(na persze a Suzi is érdekelne:) )...autószalonok szoktak ilyen jellegű nyílt napot tartani, vagy ez csak a motorszalonoknál divat?

butcher__ 2012.03.19. 18:57:47

@ommm: Én tisztelettel azt kérdezném hogy lehet a twingo elvileg 133 ló 8.7-et írnak a 0-100-ra, az előző ss 125 ló 8.9-et írnak, és mégis az ss simán 1 kocsit ver rá. Tehát a kérdés hogy melyik gyártó hazudik :)

Amúgy sztem mindkettő megéri a pénzét, csak azért kíváncsi lennék mi az ilyen adat csúsztatásokról a véleményed, vagy hogy lehetséges ilyesmi.

zeddez 2012.03.19. 19:00:47

@butcher__: ...vagy ki, hogy' tud vezetni :P

butcher__ 2012.03.19. 19:01:32

@zeddez: topgear-be hozták is vagy 2 kocsit vert rá szóval sztem mondhatjuk(?) hogy ez tény :)

samot 2012.03.19. 19:02:52

@butcher__: Az önsulynàl van a difi!
A Twingo Gordini Rs 133LE,de könyebb mint a Suzuki!

butcher__ 2012.03.19. 19:06:02

@samot: Én úgy látom a "sima" rs is 133 és mindkettő 1050kg de lehet rosszat néztem?

uarempty 2012.03.19. 19:06:56

@Bermuda: Ezeket én is tudom.Másrészről, az árakat nem ártana feltüntetni (hamár a twingonál is meglett ugye említve - nyilván nem véletlen - ). Harmadrészről, ez megint nem bizonyít semmit, csak azt, hogy amiben 2x annyi ló van, az gyorsabban megy.Úgy gondolom ez logikus.

butcher__ 2012.03.19. 19:08:42

@Z o z ó: Suzit simán elviheted próbakörre ha van az adott szalonban.

uarempty 2012.03.19. 19:12:08

@papa33: Pedig az új aveo az, ami egy arasszal nagyobb :D és az rs abból is 136 ló lesz vagy mi...csak 1.4-es motor, kicsit több tartalékkal.Nem mindegy..ha lenne esze suzukinak egy megújított swiftet hozna 4.15-4.2 métereset mondjuk, hasonló dinamikus formával és 1.2 , 1.4-es turbós és nem turbós motorokkal...abba pedig rakhatna akár egy 1.8as blokkot is.Szerintem 100x nagyobb siker lenne mint ez az 5 centis tengelytáv növekmény...

Dr. GGG77 2012.03.19. 19:19:16

Azt hiszem az ár végképp eldönti ezt a versenyt a Twingo javára.
Bár a Swiftnek nem inkább a Clio lenne az ellenfele (méretben)...?

lokids 2012.03.19. 19:24:11

@Dr. GGG77: Méretben a Clio. De az árban drágább. És erősebb. Viszont ha valaki nayon hiányolja az erőt, tegyen fel valami feltöltőt az 1.6-os motorra. 180 paci körül már szépen megy. És talán még mindig olcsóbb mint a 180-200 paci körüli társai. Bár nem tudom a motor élettartamát mennyiben befolyásolja egy töltő.

Danubius 2012.03.19. 19:25:08

Nem tudom miért kell annyit keseregni... A suzuki gyártója választott. Olyan családokat szolgálnak ki ahol van igény második autóra is. Méretben az 1. swift is második autó, csak az ára miatt terjedt így el. Minden rendes szomszédos országban gyártanak egy modellt ami kiszolgál két felnőttet és két gyereket (ceed, logan, clio, G mercsó:)), de nálunk nem (nem megfizethető A3, B). Lehet hogy ez politika. Csak egy gyerek kell neked paraszt:-(

uarempty 2012.03.19. 19:29:09

@ommm: komoly cuccról jut eszembe www.youtube.com/watch?v=IgbnfdnuSKE

a cliót csak viccnek szántad gondolom.

victor vacendak 2012.03.19. 19:36:09

@zeddez: ha ugyan az a sofőr viszi mindkettőt (nem egy időben persze :-), akkor aligha. Maximum, ha az FWD-t Sumi vezeti, a Subarut meg te...
És pályán, ahol az FWD a kanyarban csak néz, egy 40/60 beállított AWD simán ott hagy.

Tomcy 2012.03.19. 19:43:22

@HUN_Sector: De Ceed 12secces idejétől sem! Az meg hogy hogyan húz csak az érzés, én meg visszarakom 2-be és leforgatom 7300-ig a sportomat és kb cseszheted a mozdony érzést.

A régi sportnak 8,9 volt a gyári gyorsulása és nekem egy kipufogótól meg direktszűrőtől 7-8 tizedet javult a gyorsulása, ami bőven jó!

Plusz ha megnézed szinte bármelyik csoda tdi-t gyárilag hiába 160Le a gyorsulása alig van 10sec alatt ami durva szerintem...

A miniről meg annyit, hogy 2. szomszédunk feleségének volt egy Cooper S még a kompresszoros változat(amig össze nem csukta), és amikor kipróbáltam menni nem nagyon ment jobban de ami durva volt, hogy 1-ből 2-be váltáskor a kezembe maradt a váltógomb!!!!!!!!!!
Bazzzzz egy 7millás kiskocsiban!!!!
Plusz az elektronika nem engedte kikapcsolni az ESP-t sem bármit csináltam, az ülés egy határ szar volt, semmit nem tartott(a sportté sem váltja meg a világot de sokkal jobb) plusz a 177cm-el nem fértem el benn olyan szűk volt elöl, a kormánya is elég szar volt, szóval pont a lényeges dolgokban volt rosszabb mint a swift, egyedül a futóműve ami jó, de kb ennyi.

butcher__ 2012.03.19. 19:43:33

@uarempty: Aki le vicc-ez egy 200lovas clio rs-t és gtr-es videókat linkelget arról egyértelműen lerí hogy életében nem ült komoly kocsiban.

uarempty 2012.03.19. 19:48:31

@butcher__: szerintem, akkor te csak védd tovább a kis játékautódat :) a nagy "komoly" cliós témába meg ne szólj bele.

sherlock homeless 2012.03.19. 19:52:02

az elején arról szólt a vita hogy ne hozzuk az almát a körtéhez, erre egy komoly pali meg idehoz egy dinnyét...

kewcheg 2012.03.19. 19:53:50

Túl mindenen,azt azért jó néven venném a TC-től is,mint magyar!sajtóorgánumtól, hogy ha pozitívan nem is diszkriminálnak egy itt gyártott japánautót,azért le se nyomják.Csak azt nézzük,hogy mégis itt van ez a gyár 20 éve,itt fizeti amit kell,nem mentek el mint anno a Ford meg az Opel(jó,tudom az Opel gyárt itt valamit)csak ad munkát közvetve többezer honfitársunknak,és most már nem is minimálautókat gyárt,sőt....Én mondjuk Osamu Suzuki helyében úgy itthagytam volna ezt a kócerájt vagy 15évvel ezelőtt,az összes sznob,barom politikussal együtt-akik soha nem voltak képesek állami megrendelést adni nekik- bezárólag a féknyomos alsógatyában otthon a tv előtt Suzukit fikázó panelproliig,hogy a fal adta volna a másikat...Oszt jött volna ide a Tata Nanókat szerelni össze,na nem tudom ahhoz mit szólt volna a sok okos....

Dr. GGG77 2012.03.19. 19:59:31

@uarempty: Gondolom a sarki lángossütőt is hozzáméred az Onyxhoz...

Tomcy 2012.03.19. 19:59:32

@ommm: Pedig szerintem pont borult volna a sorrend, azért ha megnézed a plusz ültetés, keményebb gátló stb ez mind ezt eredményezi, mivel futómű ugyan az a konstrukció mindegyikben, makkk elöl, csatolt hátul.

Tudom hogy a tesztkocsi összeállítását nem Ti szabjátok meg és tök logikus lépés volt a rönyó részéről a Cup verziót adni minden teszternek, de azt a pár % plusz a cup futómű adja, persze ettől még a twingo is jó kocsi és a szememben nagy elismerés a rönó felé, hogy szinte minden kategóriába megcsinálta az RS verziót és ha nem lennék ennyire japán autó fun akkor simán vennék egy clio RS CUP-ot, mert zseniális amit csináltak vele.

butcher__ 2012.03.19. 20:21:53

@uarempty: Látom fáj az igazság :)

magyar_ellenállás 2012.03.19. 20:23:20

@kewcheg: "Én mondjuk Osamu Suzuki helyében úgy itthagytam volna ezt a kócerájt vagy 15évvel ezelőtt,az összes sznob,barom politikussal együtt-akik soha nem voltak képesek állami megrendelést adni nekik..."

Ez nekem is rohadtul baszta a csőrömet mindig is... Voltak, ugye, rendőrségi Swiftek, de, ismerjük be, sem az 5ajtós, sem a Sedan nem megfelelő a célnak. De könyörgöm: önkormányzatoknak, ilyen amolyan állami intézményeknek lótifutizni tökéletesek lettek volna. Vitara meg mehetett volna orvosnak, kmb-nak vagy mittudomén.

Sajnos, ilyenkor látszik, hogy a Suzukinak valóban nincs olyan modellje az európai piacon, amivel "reprezentálni" lehetne, hogy tossza szájba Budai Gyulát is egy kanegér.

2012.03.19. 20:26:18

@zeddez: a lóerőről csak annyit, hogy a btr-80-as csapatszállító páncélos 8 hengeres, 10000 köbcentis motorja csupán 200 lóerős :)

uarempty 2012.03.19. 20:27:29

@butcher__: te bamba vagy :D nem veszed észre, hogy épp azt a kocsit akartam megvédeni a játék autós degradálástól, amiért te itt kaparsz?mert ennyi erővel kinek mi a játék, kinek mi a komoly.Semmilyen igazság nem fáj, mert a skylinet is letojom meg a cliót is.

butcher__ 2012.03.19. 20:35:38

@uarempty: Ja, hopsz elvesztem a sok kommentben bocsi :)

ratsche (törölt) 2012.03.19. 21:14:50

@kewcheg: Mi köze mindennek a termék minőségi problémáihoz?

ommm 2012.03.19. 21:17:15

@butcher__: Hol ver rá egy kocsit? Én saját tapasztalatokból dolgozom.

ommm 2012.03.19. 21:20:52

@kewcheg: "Én mondjuk Osamu Suzuki helyében úgy itthagytam volna ezt a kócerájt vagy 15évvel ezelőtt,az összes sznob,barom politikussal együtt-akik soha nem voltak képesek állami megrendelést adni nekik-"

Azért ugye nem gondolod, hogy tényleg semmi haszna nem volt és nincs a Suzukinak Magyarországból? Tudtommal voltak állami megrendeléseik is (VPOP-s Vitarák?), az már más kérdés, hogy az állami tendereket nem Swiftekre írják ki...

kkn 2012.03.19. 21:23:58

Miről írnak, hogy lassan rájöttek, a külföldi piac kell? Ki hitte azt, hogy a Suzuki a magyar piacból él?
Azért egy autós újságírónak az kellett volna, hogy jelentsen valamit, az évi kevesebb, mint 30E autó a csúcson a 220E évi termelés mellett sem igazán azt mutatta, hogy mi tartjuk el a Suzukit.
Már több, mint tíz éve a Suzuki termelésének kb. 10% a magyar piac. Most annyi történt a válságkor, hogy a 10 lecsökkent 1-re. Már a '90-es években is az export volt a húzóágazat, csak a magyaroknak is feküdtek eddig az árak.

Gpety 2012.03.19. 21:28:29

Egy fontos kérdés, amit eddig minden tesztnél "elhallgattak" az autóval kapcsolatban: örökölte az előd azon hatalmas hibáját, hogy min. 98-as oktánszámú benzin kell bele?

The Good Boy ! 2012.03.19. 21:30:51

@átaludtammindent: nem volt soha opelem,így bocs, hogy tévedtem, hogy F vagy G. Nem ez a lényeg,hanem hogy visszatetsző egy ilyen szuper élményautóban az opel alkatrész (még ha vele együtt készült a speedster, akkor is.

nick: 2012.03.19. 21:32:40

@butcher__: 1.6-os meg 2.0-s autókat ALÁZNI???!!! :-DDDDD
ez nagyon jó! :-P

...és amúgy mi kell ahhoz, hogy én is érezzem ezt a fajta kihívást?! ;-)

:-DDDDDDDDDDDD

(bocs, kész, asszem eposzi szintre jutottunk ezzel...)

butcher__ 2012.03.19. 21:40:39

@nick:: Röhögjél csak pont így szoktak vigyorogni lámpánál az okostojások mint te aztán tükörben látom már csak bután néznek hehe, nézzél szét kicsit adatok terén sztem mielőtt így jársz te is :]

R.Norbi 2012.03.19. 21:41:23

Tipikus Suzuki... Rövid áttételek,hogy erősnek tűnjön aztán a motorja kb seholsemmi.
Nem hiszem el,hogy az 1.3-as motorjuk 93le. Az 1.4-es régi Fabia chiptuningal(kb 85le) és +100kg-al lazán megette!!! Mondták nekem előttew is h a suzuki veri a nyálát h milyen erősek a motorjaik azt közben semmi. ez az új swift sport is szerintem egy hulladék. gagyi az egész. az előző swift sport sem volt nagy durranás pedig az is álítólag bőven 100le felett volt... utálom a suzukit és a suzukisokat :) verik a nyálukat,pedig az egészről a tesco gazdaságos jut eszembe... tuningolják őket mint a zsigulikat,a hangjuk nagy de sehol semmi erő. a suzuki csak motorozásban jó!

butcher__ 2012.03.19. 21:48:18

@ommm: Ezt találtam hirtelen: www.youtube.com/watch?v=m81afvOq4yM
Amúgy 400on 16 - 16.5-ket szoktunk menni, twingoval én nem akadtam össze csak az időt láttam 16,7 volt a legjobb.
Mondjuk ez most nem fontos kérdés csak simán kíváncsi voltam mi a véleményed az ilyen gyári adatok misztériumokról, nyilván mind a két kocsi tökjó ez a pár tized rohadtul részletkérdés :>

R.Norbi 2012.03.19. 21:50:29

@Tomcy: neked annyit mondok,hogy egyszer gyere állj ki az 1.6 VTI-m ellen! :) teljesen gyári. forgalmiban fogadok veled,hogy 2-3 autóval odaverlek 400méteren. sok suzukis keménykedik de 5500-as fordulatnál nem viccel a kis honda :) ezt mindenki jól tudja... 5499-nél kb 80-le van az első keréken de 5500-nál már 130 és meg sem áll 8000-ig és 160le-ig. és az is csak egy változó szelepvezérlésű szívó benzin és 1.6-os!!! :)

butcher__ 2012.03.19. 21:51:42

@R.Norbi: Nyilván a vti veri nem is mondta senki hogy igen :)

butcher__ 2012.03.19. 21:59:18

Azért örülök hogy a chiptuning előkerült szívó motornál :)

R.Norbi 2012.03.19. 22:04:36

@butcher__: Én ezzel csak arra célóztam,hogy akinek Suzukija van és azzal dicsekedik,hogy neki 1.3-as és majdnem 100-le mondjuk egy octavia tour meg 1.6 mpi 100le és h 300ccm-el kevesebb a suzuki mégis majdnem ugyan azt tudja... igen ám de papíron 93le egy suzuki valóságba 80-nál nem több szerintem. és ez az új sport swift is 136le elvileg... szerintem 115-nél nem több... meg keménykednek ha odavernek egy 1.2-es corsa-t :D azonos köbcenti vagy afelett kell keménykedni :)

butcher__ 2012.03.19. 22:06:59

@nick:: Ja amúgy az vesse rám az első követ aki nem élvezi ha valakit legyorsulhat. Az hogy milyen kategóriában az nyilván ki mit engedhet meg magának. Tudod kis pénz kis foci :>

butcher__ 2012.03.19. 22:11:03

@R.Norbi: Hát nem tudom már így 1.3 mit bír de én a 400 méteres időt szoktam nézni az sok mindent elárul valóságosabb mint a gyári 0-100-as idők.
Senki nem írt amúgy 1.2-es corsát, pont 2.0 tdi-k volt említve, de mint írtad vti akkor nem kell bemutatnom hogy ezek szoktak főként meglepődni.

zeddez 2012.03.19. 22:21:44

@R.Norbi: cöcöcöcö...ekkorát a turbós benzinesek sem rúgnak, pedig ott elég jól emelkedik a nyomatékgörbe, amikor betölt a csiga 1.2bar-ra :P

zeddez 2012.03.19. 22:28:42

Amúgy meg pont a VTI-nél gyárilag ott van a vezérlésváltás, ahol a két vezermű profil görbéje metszi egymást, úgyhogy ott ez a picsánrugós elindulás, hogy 100pm alatt eccercsak beleugrik 50lóerő, az pont nincs.
A hangja változik meg, a nagyobb öblítés miatt, de az autó nem hanggal megy.
Ez csupán mentális lóerőket ad. :P

w a s d 2012.03.19. 22:49:36

@zeddez: Ha igaz, amit a wikipedia ír, és a teljesítmény=(ford.sz. x nyomaték [lb·ft])/5252, akkor ha a VTI max 111 lb·ft nyomatékával számolunk (amit elvileg 7000- es fordulaton tud), és átrendezzük az egyenletet:

(teljesítmény x 5252)/nyomaték [lb·ft]= fordulatszám, akkor (130 x 5252)/111=6150,99 jön ki fordulatszámra, 130 LE- vel és a VTI _max_ nyomatékával számolva.

(Ettől még a VTI biztos jó, az pl. eleve szimpatikus, hogy újonnan olcsóbbak voltak sok 150 LE körüli sportmodellnél, szóval nem akarom én leszarozni, ne higgye azt senki.)

Ejoy 2012.03.19. 22:51:45

Szánalom az egész kalap szar, ennél már csak az a szánalmasabb, aki bele is ül...

Rocko- 2012.03.19. 23:19:05

@butcher__: mert miért? ahol van ECU, azt lehet chiptuningolni.

uarempty 2012.03.20. 01:15:00

@R.Norbi: egy 400 méteres időt tudsz adni vti raccsing bój?remélem akkor azt is tudod, hogy pontosan mennyi marad a 160 póniból keréken :D mert nem mindegy, h mennyit vesz el a hajtáslánc XD amúgy 10ből 9 hondást látok általában bohóckodni nyitott kipuff rendszerrel, szoktam is szindni őket, mikor 10km/h-val túrják kettesbe, de akkora a hangja mint egy f1-es gépnek 300nál D:D::D::D:D ők a legnagyobb bohócok.Meg a homasitás fábiások :D

uarempty 2012.03.20. 01:18:10

@R.Norbi: www.carstyling.hu/pic/usercar/car_32354.jpg?176494 xdddd gondolom, az ilyenek HiábaTaposodParaszt űrhajók alázzák hullára a 92 meg 125 lovas swifteket , meg bármit, ami él és mozog :D

miami vice 2012.03.20. 01:31:58

5 Mill egy Buzuki?! 8D
viccelnek szutyukival! 5 _ert mar autot is lehet venni!

átaludtammindent 2012.03.20. 07:23:42

@The Good Boy !: volt wagon r-m, a mai napig tetszik, de ott is ütött a világításkapcsoló.

webnazi 2012.03.20. 07:29:56

Valójában az "első eresztéses" Swiftek voltak a legjobbak. Árban és tudásban akkoriban mindaz bőven elég volt, amit akkoriban a kor szelleme egy "ilyen modern járműtől" megkövetelt. Hogy ez az új Suzuki Sport már százonfelüli lóerővel bír ... de minek?
Nekem a néhai 1300-as Swift GLX-em 68-cal bőven sok volt ahhoz, hogy mindenre használni lehessen. Az áráról meg említést se ejtve. Míg a kezdő gyártás után jó ha 800 ezertől a másfél milláig értek el az árak, ma egy Suzuki-ért a 4 millát vagy még azfeletti összeget is kiadni - inkább ciki!
Annyiért csaknem két vadiúj Dacia is kapható ... és az legalább nagyautó a maga kategóriájában, miközben semmivel sem alábbvaló (mert ugyebár - Renault csoport)
Szó ami szó, az új Szuzu ára durván és aránytalanul magas, az itt leírt képességei pedig az árhoz mérten iszonyúan kevesek.
A jelenlegi, agyonadóztatott hazai bérekhez még most sem lenne pofátlanság a 1,5-2 millás piaci árfekvésnél tartani.
A fogyasztásáról (a mai benyaárak mellett) meg említésként egy széljegyzet: ha csupán annyit fogyaszt, mint a régiek - vagy kevesebbet, mint az első széria-béliek (nekem az 1.3-asnál 5,5-5,6 literem volt százon) akkor az talán még elviselhető.
Ha azonban a mindenféle csicsa-luxussal az is növekedett, akkor inkább kihagyjuk.
A csomagtartójáról meg talán annyit, tényleg eléggé kesztyűtartó-kategória. Bár az új Swiftek (az SX4 előtti eresztés) sem dicsekedtek naggyal, de ha ez a mini trendi megmarad, túraautó az soha nem lesz belőle. Fiatalok népautója pedig - már csak az ára alapján sem! Ennyiért már egy 8 éves Audit vagy BMW-t simán hajítanak az ember után - és az "autó" általában ott kezdődik.

webnazi 2012.03.20. 08:03:28

@HUN_Sector:

Abban biztosan még régebbi pónilovak vannak, azért olyan "más".

osze 2012.03.20. 08:17:11

@R.Norbi: Te tipikusan annak az esete vagy, amikor a prekoncepciós utálat valakinek elborítja az agyát és megfosztja a józan gondolkodás és mérlegelés képességétől. Ugye rasszista is vagy?

webnazi 2012.03.20. 08:28:00

@papa33:
Az a baj, hogy a hazai árképzés nagyon de nagyon béna. Nem piacorientált, hanem rögtön a nyugati eladási árakat vetítené ide, ha tudná. De nem tudja! A 4 millió 490 ezer ezért az átlag-fapad kocsiért NAGYON SOK!
Amikor a többségi magyar családok adózottan évesre számítolt átlagjövedelme (két kereső személyt figyelembe véve) nem éri el ezt az összeget, akkor ebből SOHA NEM LESZ Népautó! Még a banki hitelekkel se nagyon.
A román Dacia Logan ugyan miért tud 2-2,5 millából kijönni, holott az meg "Renault csoportos", tehát a minőségi követelmény-szintje a Reanault-ét súrolja. Ha egy szuzu kétszer annyiba kerül, ám mégsem tud kétszer annyit (amint a leírásból és a nyúzótesztekből ez látszik, hogy tényleg nem tud) akkor a Suzuki gyártó és forgalmazói háttér mire fel veri a nyálát ennyi pénzért?
Ennyiért már akár egy Dacia Dustert is megvehet a paraszt, s annak akár a hármasekét is utána kötheti a határban.
Nem vagyok Dacia rajongó (nekem olyanom sose volt), de tisztában kellene lenni végre a bérek-árak arányaival, viszonyával.
Amikor az EU-ban egy átlag dolgozó ember a féléves fizujából simán vehet egy új - és némileg normálisabb autót, addig itt a Suzuki márka a maga négymillájával tényleg elmehet a búsba! Akár pirossal van varrva az ülés széle, akár nem.

osze 2012.03.20. 08:44:28

@webnazi: A Swift Sport miért lenne népautó? Nem annak szánták. A Twingo RS, a Citroen DS3 vagy a Fiesta S is népautó szerinted? Fogalomzavaros vagy, de ha végolvastad volna a kommenteket, akkor ez a kérdés már ki lett vesézve.

osze 2012.03.20. 08:47:31

@webnazi: Még valami: szervezz tüntetést az üzemanyagárak miatt, mivel azok sokkal jobban sújtanak bennünket, mint az EU átlagban dolgozó embert. És plazmatévét sem harmadannyiért kapok, mint a német, de Suzukit harmadannyiért szeretnék. Ez szörnyű!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.03.20. 08:51:33

Tényleg van olyan ember, aki a Suzukit a Dacia fölé helyezi? Legalább üljetek már bele...
Csak meg kell nézni mivel taxiznak. Suzukival? Nem. Daciával. Ennyi. A többi melléduma.

lokids 2012.03.20. 09:45:37

Van itt pár nemnormális ember. Egy Dacia-t miért hasonlítotok ehhez??? Nem ugyanaz a felhasználási terület. Ennyi erővel hasonlítsatok egy traktort egy focushoz. A Traktor terepen ezerszer jobb, mint a focus, de a családnak senki nem fog itt traktort venni.

Meg fogjátok már fel, hogy ennyiért ez a kocsi olcsó!!!!!!! Máshol ilynet vesznek a gyereknek játszani 2. 3. autónak. Az, hogy te nem keresel ennyit szerinted érdekli a gyártót?

Tomcy 2012.03.20. 09:54:58

@R.Norbi: Nekem 15.788 a 400m-es rekordom, hringen meg 2:25.xxx a körrekorom, egyenesben valszeg elvernél de csak állóból, a ringen versenyeztem pár vtivel de amikor ő volt elöl akkor ő nem tudott meglépni amikor én voltam elöl akkor meg én. Persze ez a fos gyári gumikon történt.
Mivel én pályára csináltam a kocsit nem nagyon érdekel hogy egyenesben kicsit gyorsabb-e valaki mert féktávon és kanyarban úgy is megeszem. Tudod egyenesben mindenki tudja nyomni a gázt ahhoz nem kell ész.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.03.20. 11:12:35

@lokids: "hogy te nem keresel ennyit szerinted érdekli a gyártót? "

Elsődleges szempont számára, ugyanis pont az olcsóbb munkaerő miatt hozta ide a gyárat Németország helyett.

pimpike_ 2012.03.20. 11:19:08

@lokids: "Meg fogjátok már fel, hogy ennyiért ez a kocsi olcsó!!!!!!! "

[iróia]
Naja, egy Breitling Starliner 580 ezerért tök olcsó akcijósan 1millió helyett, főként ahhoz képest,hogy egy Bentley Mark IV meg alulról kapirgálja a 3 milliót ....
[/irónia]

Canga81 2012.03.20. 11:52:49

LOL! Tomcy Butch szerintem csak olvassatok Ti is, én már nem tudok mit hozzászólni :Đ

lokids 2012.03.20. 12:01:28

@newtehen: Úgy értem, tesz arra, hogy megtudod-e venni a terméket vagy nem. Akad vevő máshol...

suzo 2012.03.23. 21:50:39

Hát így végig olvasva a kommenteket azért sokaknál gond van a bogyóban.......
Először is, a Suzukinak a magyar piac annyit jelent mint porszem a sivatagban. Ha holnap eldöntenék, hogy beszüntetik a márka forgalmazását Magyarországon szerintetek mennyire hatná meg őket....
Másodszor, ebben a "fapad" sportban minden benne van amire normálisan végiggondolva szüksége lehet valakinek. Mi kéne még, most tényleg? Az a sok bonyolult elektronikai szarság mint amit a Ford most annyira reklámoz? Hát ha valaki csak ilyenekkel tud vezetni az utakon, inkább ne üljön autóba. Egyre korcsabbak lesznek az emberek.
Továbbá, annyira azt senki nem feszegeti, hogy míg ha valaki a suzuki-n normálisan megcsinálja a szervizeket nemigazán lesz gondja, addig a nagy turbo-csodák mint a pl. TFSI majd megoldja a spórolt pénz elköltését.......
süti beállítások módosítása