HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Érik a pofon: műszaki vizsga, évente

2012.08.10. 07:21 Tcomment

Címkék: vizsgadíj műszaki vizsga Címkék

Először csak magasabb lesz a vizsgadíj, bizonyos esetekben az eddigi duplája. Mindenkinek elment az esze?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

339 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr464704817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 17:42:07

@NperA: ez tulzas, de majdnem
de a rendor dont
ha nagyon fustol tuti megallit
de vegulis ja
de minden a rendor dontese
itt is teszem azt a sheriffnek nem tetszik valami, akkor szol, hogy meg egyszer nem akarlak meglatni ezzel a kocsival, vagy ilyesmi
de ez kisebb varosokban van
vannak rednek kocsik na
az atlag autopark normalis de kozel sem uj
5-18 ev kozotti kocsik teljesen normalisak
statisztikakat nem tudok, meg csalnak is, mer a nagyon gazdagnak van 30 zsir uj, a mexikoi feketemunkas 25 eves VAN-je meg regisztralva sincs...

NperA 2012.08.10. 17:43:39

@Georg1979:

Aha! Megnéztem Google Maps térképen. Az USA egyelőre egy vakfoltom, nem ismerem szinte semennyire. Szégyen, de hiányosak ismereteim.

Ki kellene menni pár évre, van is lehetőség Virginia területén. Az pedig majdnem Kentucky. Ami pedig majdnem Nascar terület, tehát van is rögtön vonzerő :-)

Asszony úgyis izélget, hogy hideg van Skandináviában. Virginia Beach nem annyira havas, ott majd tud napozgatni :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 17:44:29

@Georg1979: es igaz
ez a maniaja
raadasul sosem takarit
azt mondta azert, mert nem szereti a regi porszivot
szoval mindenki gondolja meg ha amerikai not akar elvenni
igen Kentucky, konkretabban Louisvilleben eltem, 2 eve visszajottem ide ashevillebe
ez egy nagyon szep kisvaros, en mar itt dobom el a kanalat

NperA 2012.08.10. 17:45:35

@hagyma:

Igazából elég egyértelmű a rendszer: a rendőr dönt. És nincs apelláta, gondolom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 17:46:37

200 dollar egy havi kocsireszlet
es porszivot akat
hat kesz

NperA 2012.08.10. 17:47:30

@hagyma:

Most nézem, szép hegyes vidék lehet.

A lelki nyugalmad érdekében érdemes lehet venni valami extrém csöndes porszívót, akkor rögtön elveszed a kifogás élét :-)

ANTI-SQUIRREL 2012.08.10. 17:47:54

@abrakadabraabra: Az egyszer biztos hogy te sem szereletel meg autot igazan komolyan!
Meg a nagyrabecsult BMW-k is belul egy nagy kalap sz@rt sem ernek. Legutobb amikor egy M3-as ba epitettem mp4 lejatszot, szanaszet vagtam a kezem a szarul megmunkalt femlemezek miatt a muszerfalban/alatt. Pedig ez az auto angliaban (is) igen csak a 30K.++ feletti kategoriaba tartozik 3L-es twin turbo cupe.

Ahogy emlitettek 100 eves technika egy nagy kalap muanyaggal, plussz egy kis ocska kinai elektronikaval.

A nagyrabecsult CanBus rendszer egy 1 megbites halozat egy full gagyi protokollra epitve.
Az informatikaban az elso 10Mbit-es halozat mar 1979-ben jelen volt. Itt egy kis history errol: en.wikipedia.org/wiki/Ethernet

Az autokba 2003/04-ota van CanBus rendszer. Szoval akkor ez egy urtechnika vagy csak egy par gagyi szenzor egy basic karoraba illo elektronikaval?
Egy 15ezer forintos okostelefon tobbet tud mint barmelyik auto amit az utakon latsz!

Georg1979 2012.08.10. 17:52:07

Ja és a másik dolog. Már amennyire bele lehet látni. Az USA-ban eladott autók jelentős része egységesen OBDII-es kódú 1996-tól. Egy egyszerű kütyüvel olvasható, tesztelhető. Csak hát gondolom az amerikai piac annyira fontos, hogy belementek az autógyártók. Bár mostanában már ott is megy a saját programnyelv, az újabb autóknál. Nehogy a paraszt a garázsban megtudja már magának szerelni. Áh dehogy! Vidd inkább a márkaszervizbe, ahol egyébként szintén nem áll mindig rendelkezésre az autóhoz való kommunikációs vagy tesztprogram (ezt Magyarországra értem). Európában meg alig van néhány autótipus, amit egy egyszerű kézikütyüvel "vallatni" lehetne. A lakótelepi parkolóban történő magán szerviz ugyanis nem éri meg az autógyáraknak. Úgyhogy a legegyszerűbb saját programmal magukhoz láncolni a kocsit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.10. 17:53:58

A fejlodes mindig arra megy amerre az igenyek vannak.

Ha az embereknek harom kezuk lenne akkor meg tobb kapcsolo lenne, ha harom labuk akkor tuti hogy lenne meg egy pedal.

Az autoipar nem fejlodik? Megis mit kene tudni ma egy autonak?

Lassan vezet helyettunk.

Meddo vita.

A muszakit meg szerintem naponta kene, persze ketszer ennyiert. Pestieknek lehetne a dugoban is a lampanal gyorsmuszaki, videken meg hazhoz mennenek.

( - Anyjuk, este focimeccs, elobb jonnek ma vizsgaztatni a wartburgot! : )

Szerintem meg a kozlekedest kene nullara szoritani az euban, meg a tokeit aki ezeket kitalalja. Erdekes hogy vannak europanyi teruletek a fold masik reszen ahol sokkal kevesebben halnak meg az utakon es nincs is vizsga - erdekes.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 17:54:22

@NperA: van
a birosag
a biro dont
hogy kinek a szava er tobbet arrol gondolom nem kell szolnom
egyik legjobb pelda a kozlekedes
itt egyesevel vezetnek a rendorok
hat valamit, hogy pl. nem alltal meg a stoptablanal, akkor megallit es buntetes
jelzem a rendor is tevedhet es lehet megallatal csak nem latta
es ha ugy dontesz, hogy nem fizeted ki a buntetest, mehetsz birosagra
ott fogsz allni Te, meg a rendor
szerinted?
/velem ilyen nem fordulhat elo, mert 6-7 evig vezettem jogsi nelkul es 4 merfoldrol ellenszelben megerzem a rendort, az baj hogy most mar tiszta vagyok, de meg most is sasolom oket

lenyegre terve az 1 eves vizsga lehet lehuzas is meg hasznos is
en ugy gondolom /innen/ hogy OK az 1 ev
DE
ne akarjanak mar 100 szazlekos kocsit
legyen OK a CO-ja
fogjon a fekje
meg a gumilya legyen OK
ennyi eleg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 17:56:30

@NperA: a gumilya direkty volt y
na nezem a kezit , kiirtam magam, mert ugy a legtobb total caros helyrol le vagyok tiltva
mostantol lehet innen leszek/
ami bant, nem emlekszem miert
vagy a Csikos feleseget cikiztem, vagy a hangyaszt:)
sok sikeres muszaki vizsgat:)_

NperA 2012.08.10. 17:59:29

@ANTI-SQUIRREL:

Az E46 M3 szívó 3,2-literes. Az E9x M3 pedig szívó 4-literes.

Ami 3-literes biturbó az nem M3. Tudom, részletkérdés.

Az autó rendszerei jóval biztonságosabbak, mint az okostelefonok. Elég sok funkció hozható összefüggésbe a kritikus karakterisztikákkal. Ha itt valami hibádzik, akkor annak végtag vagy élet elvesztése is lehet a következménye, tehát minden körülmények között működnie kell az elektronikának. Elég komoly hőmérséklet, vibráció és egyéb követelmények vannak a komponensek és a rendszer tekintetében.

A modern gyalogos- és járműfelismerő rendszerek igen komoly kapacitással rendelkeznek. Volt szerencsém megtekinteni egy Volvós rendszert egy kiállításon. Kiraktak egy kamerát, amit az elektronika elemzett és egy vásznon projektor vetítette a felparaméterezett videót. Valós időben láttad miként ismeri fel a gyalogosokat, magad is járkálhattál előtte. Ezt nem hiszem, hogy egy Casio kvarcóra is tudná.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.10. 18:02:35

@hagyma: Mexicoi feketemunkas nem regisztralja a kocsijat 2009 ota mert ha elkapjak ugyis hazakuldik, akkor meg nem minde? 2009 elott legalabb fizettek azokat a dolgokat amiert szolt a rendor, mostmar semmit. Mondjuk logikus.

Igazad van, vizsga nincs de a sheriff szetrugja a tokod ha szar a kocsid, meg mas a hozza allas - kint voltunk motorozni hetvegen, amikor tettem fel a trailerre a motorokat letortem tolatva mindket hatso lampat meg a running lightot is. Megyunk hazafele sotetben ( mogottem jon a cimbi mert ugye nincs lampam hatul ) sheriff egy benzinkuton odajon: mi ez a lampa nelkuli felvonulas? Mondtuk mi volt, azt mondta a cimbi jojjon mogottem ha baleset lesz szetrugja a valagunkat. O sem tud lampat izzadni, igy elengedett. Mas a hozza allas. Alapvetoen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.10. 18:08:04

@visszakettopadlogaz: Nekem nem jott el a rendor a perre ( hangos volt a zene a buliban - loud party music act ) ketszer volt walk in court, aztan superior, oda eljott es mondta hogy hangossak voltunk - guilty, $720. Hatan voltunk mi tanuk, a biro elintezte a hat tanut azzal hogy mindenkit megkerdezett: ivott? Yes, oke ne legyen tanu. Stb. A rendorrel szemben nincs igazad, a sheriffre meg csak mosolyogni szabad. Viszont ittas vezetesert elenged ha kozel laksz vagy latja rajtad hogy egy: nem vagy tokreszegketto: tiszteled ot es nem vagy flegma.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.10. 18:10:27

@Georg1979: "A lakótelepi parkolóban történő magán szerviz ugyanis nem éri meg az autógyáraknak. "

A tulajnak sem biztos.

Georg1979 2012.08.10. 18:10:43

@visszakettopadlogaz: Hát igen. Ez egy jó történet. Bár ha jól tudom ez a megoldás tán Magyarországon is működik.

Na mentem kézilabdameccset nézni. Hajrá magyarok! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.10. 18:11:15

@NperA: A rendor/sheriff/patrol/rangers nek hisznek mindig a birosagon, hivatalbol igaza van. Mondjuk az esetek 99.99% ban tenyleg igaza van - mondjuk ki se szall a kocsibol ha nem megy a kamera.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 18:11:31

@visszakettopadlogaz: igen
itt elek 15 eve
4 eve hivatalosan
oktoberben lesz az allampolgarsagi vizsgam:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 18:13:04

@Georg1979: en is azt nezem

talan most nem bun offolni
elodonto az elodonto 5-5

Georg1979 2012.08.10. 18:21:12

@novothauto: Nyilván a "lakótelepi magán szerviz" erős túlzás volt a részemről. De a lényeg valóban az, hogy az autógyártók elérjék valahogyan azt, hogy a "szakszervizekben" legyenek az autók szervizelve. Nem pedig egy egyébként tehetséges, s az autókhoz valóban értő magánszerelőnél.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.10. 18:23:02

@NperA: California! Ha szereted az autokat / motorokat akkor ide gyere. Itt nem tudsz eldobni egy sorosuveget mert racetrackra esik;) a hazamhoz egy ora Sears point, ket ora Laguna Seca, meg vagy 5 palya van fel oran belul, egy oran belul 3 krossz palya es ketto gyorsulasi strip. ( meg 6 korhaz ;) nincs tel, a nyar kellemes, nem futsz ossze mindig magyarokkal mint a keleti parton es jok az iskolak. Igen, nagyok az arak de a fizetest is bovebben merik. Spanyoltudas elony! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.10. 18:24:12

@hagyma: Utolso off: hol lehet nezni a meccset? Az nbc n Bolt szaladgal

NperA 2012.08.10. 18:46:07

@visszakettopadlogaz:

Hmmm. Jól hangzik, nagybátyám tanított a Berkeley Egyetemen két évet még a 80-as évek közepén, a 8mm-es filmre felvett anyag beleégett az emlékezetembe.

Jelen munkahelyemnek van egy részlege Virginia Beachen, gyakorlatilag "cégen belül" lehetne mozdulni oda és a környékre. Még pár évet gondoltam elmélyülni a jelenlegi pozícióban, aztán akár még USA is lehet belőle. Vagy Németország.

Elég rugalmas vagyok, ha ilyen mennyiségben van versenypálya akkor viszont az komoly érv. Virginia közelében van Nascar is, az is vonzó. Még alszom rá, de az ötletet elraktározom.

Spanyolul annyit tudok, hogy "jo hablo no espagnol", innentől már lehet kézjelekkel magyarázni. Svédet, németet, franciát hiába erőltetem Kaliforniában? :-)

Бабаяга 2012.08.10. 18:56:35

Nem sokat autózom, évi 20-25 ezer jön össze, de ennek zömét az M0-n. Kérdezném van-e olyan statisztika, ami azt elemzi, hogy a halálos, vagy súlyos közúti balesetek hány százalékában vettek részt vendégmunkások, akik hétvégén egyhuzamban levezetnek 2000 km-t. Az olasz, spanyol, francia stb. rendszámos román autók műszaki állapotáról is érdemes szót ejteni. Az Eu ötletével ellentétben én kitiltanám az összes román vendégmunkást az utakról, biztosan javulna a baleseti statisztika. Vagy bevezetném a tachográfot a személyautókban is.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.10. 19:01:24

@Бабаяга: Vagy érdekes lenne egy statisztika, hogy hány autó futóművének a meghibásodását okozzák a minősíthetetlenül szar utak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 19:13:03

@visszakettopadlogaz: nalam az nsnbc-n megy
nalam HD-ben a 790 csatorna....

nirvana27 2012.08.10. 19:15:22

@NperA: www.femina.hu/otthon/tenyek_mikrohullamu_sutok

Rengteg forras all rendelkezesre, kerdezz par termeszetgyogyaszt a mikrorol!
Ez egy mainstream website, az igazsag ennel rosszabb.

martinov 2012.08.10. 19:18:04

Az autó veszélyes üzem, MEG LEHET BENNE HALNI! Aki ezt nem tudja elfogadni az ne üljön bele. Fürdőkádból kilépve és elcsúszva majd fejet beverve is meg lehet halni... a kádat mégsem kell vizsgáztatni. :)

kickers 2012.08.10. 19:36:03

@martinov: A kádba nem kell 50liter benzint önteni és nem halad 130-al.

zeugma 2012.08.10. 19:37:07

Milyen mókás, felhördülnek a népek itten a népnyúzó kétharmad ellen, meg a kivándorlást fontolgatják (szóban). Csak halkan szólok, hogy ez nem magyar találmány, hanem egy újabb brüsszeli agymenés, amit ha elfogadnak, az egész EU-ben kötelező lesz, nemcsak nálunk. Aki tehát emiatt akar kitelepülni, jó messzire menjen, minimum Oroszországba vagy Afrikába, ahova nem ér el a brüsszeli idióták keze.

paliapa 2012.08.10. 19:45:26

@novothauto: :) A sio rugalmasabb volt! Nekem kuldtek ket karton uditöt es elnezest kertek, hogy nehez felnyitni a dobozt :)

NperA 2012.08.10. 19:46:09

@nirvana27:

Femina.hu mint tudományos forrás?

"Ám minden elektromos sütő- és főzőedényben készült étel esetében megváltozik a vízmolekulák szerkezete és struktúrája: élettani, biológiai szempontból káros hatásúvá válik."

A víz 2 db H és 1 db O atomból áll. Mi változik ott meg? És mi árt a vízben?

Elég pongyola a cikk, nem csodálkoznék, ha többféle tévedést is tartalmazna a fentieken kívül.

Kerestem egy "angol tudósos" linket cserébe, az angol tudósok szerint nem okoz rákot. Akkor most az angol tudósok hitelesek?

cancerhelp.cancerresearchuk.org/about-cancer/cancer-questions/radiation-microwaves-and-cancer

(Forrás: CancerHelp UK)

paliapa 2012.08.10. 19:47:30

@zeugma: Ha tudnal valamit az EU-rol es Brusselröl nem irnal ilyeneket! Olvasd vissza ezzel kapcsolatban mar irtam nem reg !!! :)

martinov 2012.08.10. 19:56:19

@hópapa: Az összes tököm bele a kicseszett bicikliutakba. Naponta tízesével kerülgetem az agyhalott bicikliseket az úton, miközben üresen tátong a bicikliút... nem képes rá felmenni a majom, inkább elütteti magát a 'szemét' autósokkal.

Rocko- 2012.08.10. 20:01:36

@NperA: "Az E46 M3 szívó 3,2-literes. Az E9x M3 pedig szívó 4-literes.

Ami 3-literes biturbó az nem M3. Tudom, részletkérdés."
gyanítom ennyire szerelt ilyen kocsit. :-)

Rocko- 2012.08.10. 20:06:41

@nirvana27: femina! természetgyógyász!
táltosok, blikk!
megkérdezem az életmódtanácsadómat hogy olvashatok-e ilyeneket, vagy előbb menjek auratisztításra.
jézusom.

Adam88 2012.08.10. 20:17:10

@hagyma: Olvastam hogy kinn élsz, őszintén mondom nagyon irigyellek. :)
Én is mennék ki, de még az jó pár év, ha össze tudom hozni.
Ha sikerülne, még erre fele se néznék ahol ez az országnak nevezett valami van :D

nirvana27 2012.08.10. 20:24:40

@Rocko-: Rengeteg az info errol.Keress ra korrekt honlapokon. Ez a lap az elsok kozott volt es valogatas nelkul linkeltem be,de nem hinnem h neked bizonygatnom kene barmit is. Tolam akar a macska fejet is megsutheted a mikroban! Jo etvagyat hozza!:)

Rocko- 2012.08.10. 20:28:13

@nirvana27: gondolom merő véletlenségből hagytad @NperA: kommentjét.

BTO11 2012.08.10. 20:39:15

@Akos74: "hanem időszakosan használja az autóját, mert pl. ahol lakik ott viszonylag jó a tömegközlekedés,"

D:))))))))))))))))))
jó a tömegközlekedés?????
azt is jól elqrták hogy vegyél autót!vagy robogót!
vagy kerekes bevásárló kocsit aminek majd felfut a kereslete.

Prérifarkasz 2012.08.10. 21:15:11

@Georg1979: Ugyan ezt akartam én is írni, ha a környezetvédelem lenne olyan fontos, akkor mondjuk támogatnák az LPG-s átalakítást... de ugye mit csinálnak? Növelik a gáz jövedéki adóját! LOGIKUS, NEM? De, ha az állami bevételi forrásokat szeretnénk növelni. A környezet- és emberi élet védelme sokadlagos szempont, csak üres jelszavak egy-egy intézkedés indokaként. Az igazi ok a bevételek növelése állami és a vállalati szféra oldalán is. Hiszen az autógyártóknak az az érdekük, hogy minél gyakrabban vegyünk új autót, hiszen az ő bevételük és profitjuk így növekszik. Az államnak szintén ehhez fűződik érdeke, hiszen az új autók után jelentősebb adóbevételt realizál, és ha hazai autóról van szó akkor nő a foglalkoztatottság, meg a GDP, és választásokat ezzel lehet nyerni...
Ne feledjük azt sem, hogy az új autó előállítása, a hozzá szükséges erőforrások kitermelése során mennyivel szennyeződik a környezet...

soska71 2012.08.10. 21:41:00

NA VÉGRE elkezdtetek ezzel is foglalkozni ...
Azt sem ártana megnézni, hogy ki a javaslattevő! A magán és állami vizsgáztatók eu-s szövetsége. Jó mi? Itt olvashatsz róluk, ők lobbiznak a baromságukkal:

www.cita-vehicleinspection.org/Home/News/tabid/138/articleType/ArticleView/articleId/42/Default.aspx

Arról is jó lenne egy cikk, hogy Mo-n miért fizetjük ki mondjuk 10-14 éves autók árának 30%át az átírásra, eredetvizsgára???? Miközben kint ez a töredéke ... azaz van egy olyan vagyonszerzési illeték, ami nem függ avagyontárgy értékétől, csak a köbcentitől. Ezt még az országgyűlési biztos is helyénvalónak látja sajnos.

De lehet folytatni az élet más területein. Mai friss hír, hogy az eddigi évi 2eFt-os kötelező kéménydíjat a nyolcszorosára (!) emelik, mert mérnöki (!) óradíjat kérnek. Vagyis ezentúl a kéményseprők helyett mérnökök járnak majd ki? Ez az ország egy VICCCCC!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.08.10. 21:46:37

@maci_laaci: Annyi szed nincs hogy elolvasd, eus tervezetről van szó. De menj az utcára, csak vigyék kissámlit, babzsákot:)

NperA 2012.08.10. 21:46:43

@soska71:

Ha hőpumpával fűtesz akkor nem kell kémény, nem?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.08.10. 21:50:02

@novothauto: A honlapotokon látható címetek él? Kb 2 hónapja írtam oda részletezve a bajaimat, de nem kaptam választ.. Vagy az a baj nem nagy biznisz lenne? :) azt is megértem

Überspannung 2012.08.10. 22:03:50

Valaki nem ismer véletlenül egy még nem foglalt szigetet a Csendes-óceánon? Sugárszennyezett is jó lesz, valamiben úgyis meg kell halni, csak legyek minél távolabb a bürokráciától...

soska71 2012.08.10. 22:20:00

@NperA: zsenikém, a mo-i épületek nagy része kéményes de ha áttérsz szivattyúra másfél millióért akkor is fizetned kell a NEM MŰKÖDŐ kémény után az új szabály szerint, ki se lehet kötni az üzemből. Amúgy a kondenzációs kazán felújított kéményét le se jelentettem, mert ugyan az 100% biztonságos de már most évi 10 rongy lenne az, hogy eg yagyatlan ránéz. Csak a kandalló után fizetek. ITt most arról van szó, hogy az állam túszul ejti a polgárait. Ennyi.

Abfangjaeger 2012.08.10. 22:32:27

@soska71: Bontsd vissza tető alá a nem használt kéményt. Én is azt csináltam 4 éve, most lesz visszaépítve, mert elkezdem használni kandallóval. Az Égáz meg bekaphatja a sajátját...

NperA 2012.08.10. 22:45:37

@soska71:

Hízelgő, hogy zseninek hívsz, de túlértékeled szerény képességeimet :-)

Hipotetikusan kérdeztem, hogy ha újonnan épített házat tekintenénk, ami eleve hőpumpával készül akkor a kémény tárgytalan, nem? Akkor megprórolsz egy csomó pénzt, amit mondjuk fagyira lehet költeni.

Túszul ejti? Nem lehet majd menni? Csak jönni? (mint viccben)

Prérifarkasz 2012.08.10. 22:46:18

Valóban, a képlet egyszerű: mivel a legtöbbünknek a keresete nem növekszik (a létszükségleti cikkek ára azonban nagyon is), elég egyértelmű, hogy amin lehet spórolunk - ha nő a műszaki vizsga költsége, ezt elvesszük máshonnan, pl. nem cseréljük le a már rég csereérett, kopott és esetleg életveszélyt előidéző alkatrészt... Hisz ebben az esetben csak kockázatot vállalunk, és koránt sem biztos, hogy az esemény (baleset) bekövetkezik... Nyilván a növekvő műszaki költségét az autósok nem a mindennapi betevő falaton fogják behozni. A cigiről és a piáról sem valószínű, hogy többen lemondanak, hogy inkább a műszakira költsék, sőt a növekvő stressz hatására, inkább többet szívnak (mindenféle értelemben). Az államnak mindegy, az adóbevételeik így is, úgy is nőnek....
Természetesen nyelvtani értelemben használt első személy használata csak jelképes volt, a fentiek rám nem érvényesek, soha nem dohányoztam, megrögzött antialkoholista vagyok, és az autómat is 3 évente újra cserélem, ahogy azt az autógyártók és a növekedési vízióban szenvedő politikusok elképzelik....
Mellesleg ismerősöm ismerősömtől, hallottam, aki szintén az ismerősétől hallotta, hogy annak az "öreg" 20 éves autóját a megkent vizsgáztatók sem engedik át úgy, ha a fékrendszer vagy a futómű nem megfelelően működik, és ez veszélyt jelent rá vagy egyéb közlekedőkre. Bár lehet, hogy ez is csak legenda és a gonosz pénzéhes vizsgabiztosok csak azt nézik, hogy a zsebük ki van-e jól tömve... Mondjuk "néha" rácsodálkozom egyes autókra (és nem a rozsdafoltok száma miatt), hogy ezeknek, hogy lehet meg a műszakija, ki volt az az uzsorásoktól családját féltő vizsgáztató, aki átengedte...

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.08.10. 22:57:04

@nyelv-ész:
"Egy tonna fémért meg egy halom kábelért, műanyagért, üvegért miért kell 4-5 milliót fizetni? Ráadásul az autók többsége 50-100 éves technológiát tartalmaz, plusz nyomokban némi modern elektronikát, abból is a megbízhatatlant. Ez miért kerül milliókba? "

Hát komám ,ezen szakadtam. Te az elmúlt év tizedeket, hol élted? De, ha jobban belegondolsz, állj fel a gépelől is, mert egy darab műanyagon gépelsz és egy darab üveget bámulsz. Amit gondolom ,nem ingyen szereztél!?

kuki123 2012.08.10. 22:57:38

Brüsszel majd csak akkor vezetgessen, ha

1.a vizsgáztatás díja minden országban azonos lesz
2.ha a kocsik átlag életkora közel azonos lesz
3. ha a fizetések közel azonosak lesznek (nem 5-10x-eres különbségek)

0.35%-kért szopatni a népet, néhányan bizonygatják mekkora nyereség EU-s tagnak lenni..hát kurvára nem ez látszik...csak a tömény szopás.

Taxomükke (UK) 2012.08.10. 23:01:01

Nem olvastam végig, úgyhogy csak hozzászólok tömören:
LÓFASZ!
és még egyszer
LÓFASZ!
az összes köcsög bürokrata seggébe.
A LÓFASZt érdekli őket az emberhalál, még több pénzt akarnak, a többi hazugság.
A nejem Angliában dolgozik, vett egy kisautót 750 fontért, az ÉVES biztosítása több mint 600 font, ha tud bónuszt igazolni, ha nem, akkor majdnem 900 font.
Huszonsokév vezetés alatt a büdös kurva életben nem okoztunk balesetet, az összes biztosító is bekaphassa a LÓFASZt.

kuki123 2012.08.10. 23:06:50

@Ricardó:

sajnos részben igaza van
ha van egy kocsi amit legyártanak és árulnak 2-2,5 millióért (alap kocsi swift fiat renault néhány ford dacia stb)
aztán van a 3-4-5 milliós kategória amit középnek neveznek...hát mit ne mondja plé össze van rakva tény, de annyival nem kapott több anyagot,
Egy mondao 6-8 misi..nah ne röhögtess
a gumírozott műszerfal..az kerül 500 e be?
villanyablak hátra 300 e ...

és a többi
műanyag a 2 milliós és a 6-8 milliós is, csak más hogy ...az a minőség különbség érzet is csak a fillérbaszás miatt van

Minél drágább egy kocsi annál kevésbé best buy vétel...

martinov 2012.08.10. 23:48:14

@Georg1979: "Ahol a rendőr megbünteti a profi kerékpárost, mert nem az út melletti kerékpárúton közlekedik edzés közben?!"

Én miért nem láttam még ilyet? Nem győzöm kerülgetni a bicósokat akik nem találnak rá a bicikliútra. Kb 100-ből 3-4 a profi, a többi átlagember, de én 100eFt-ra vágnám őket. Én sem autózok a bicikliúton.

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.08.10. 23:48:43

@kuki123:

Nézd, az autó az egy Luxus cikk ,akár hogyis nézzük. Van aki tud magának venni Prémium kategóriás autót, van aki nem. De , aki vesz magának, újonan egy Suzukit és nyavajog,hogy istenem miért nem úgy van összerakva mint egy BMW,neki erre futotta, de akkor legalább ne nyavajogjon. Félreértések elkerülése végeképpet nincsen a garázsomba sem zsír új Mercedes, semm pedig BMW. Nekem egy 75-s Alfám van,amivel teljesen kivagyok békülve. Aki meg csak egy hallom fémet lát az autóban és nincs rá szüksége mint használati tárgy, az ne vegyen autót és ne kommenteljen hülyeségeket!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.11. 00:03:07

@Taxomükke: csak szolok pl amerikaban - mivel volt egy 0.8 folotti vezetesem es megfogtak, evi 240 dollarrol meg akartak emelni a biztositasomat - az uj kocsival egyutt fel evi 3400 dollarra
jol latod a szamokat
OK nem kell 2 sornel tobbet innid, dehat a szamok es osszegek
az volt a szerencsem, hogy lejart a 3 ev, igy most megusszuk 120/ho-bol a 2 kocsira cascostul

lwcolors 2012.08.11. 00:07:21

Személy szerint utálom az elhanyagolt autókat. Szerintem akinek nincs pénze a meglevő kocsit rendben tartani, az adja el, neki nem való kocsi. Úgyhogy az eddigi autóim is mind kívülről, mind műszakilag kifogástalanok voltak, amikor eladtam őket, akkor is, és bármelyikkel elindultam volna egy angliai túrára, biztos lettem volna benne, hogy nem hagy ott az út szélén (20 év alatt eddig egyszer volt problémám útközben, egy vízcső szakadt el, nem volt régi, de gyári hibás volt a szövete...)

Szóval nekem ez a rendszer annyit jelent, hogy legombolnak plusz egy vizsgaköltséget rólam, amiért nem kapok semmit(már megint egy plusz adó, pedig volt egy adócsökkentést ígérő, -jelenlegi- kormányunk, ami elfeledte az ígéreteit)...
ui: egyébként volt régebben, sok éve, hogy a régi kocsikat évente kellett vizsgáztatni, tehát itthon sem új.
Viszont azt is látom, hogy sokan olyan kocsikkal közlekednek (főleg nemzetiségiek, de a rendőrök előtt is nyugodtan), ami nem való az utakra. A rendőrök rá se szarnak, pedig ki kellene venni őket (és a helyszínen alágyújtani).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.11. 00:16:10

@lwcolors: mondjuk errol igyekeztem beszelni
irjak le mi az a minimum amivel lehet kozlekedni
azutan nezzek meg azt akar evente
de aminimum ne legyen mar pl egy uj auto elvarasai

Rocko- 2012.08.11. 00:21:21

@kuki123: szerinted egy autó elkészítése csak a nyersanyagból áll össze?

ijontichy 2012.08.11. 00:51:46

@HK417: "az általunk rendesen túlfizetett idióta bürokraták igazolják valamivel a létüket!"
Ámen.
Mellesleg egy mai gyártású, normál magánhasználatú (nem taxi, cég stb.) személyautó műszakiztatása 4-5 év, vagy 60ekm-ig fölösleges (kivéve, ha sérül). A gariidő alatt meg a zöme úgyis jár a szakszervizbe. Brüsszel a "bürokrata vízfej" gyermekbetegségben szenved. Kinövi majd, de ez itt és most nem vigasztal. No persze a "forradalmi kormányunk" erre a nyugati ötletre bizonyára lelkesen nyal.

vviktor1 2012.08.11. 01:19:34

Lehetne pl. megtett km alapján igazságos a vizsga, 20-50 ezrenként akár az autó kora szerint röviditve, az lenne az igazságos rendszer. Tudom az óratekergetés, de azzal is kell valamit kezdeni ugyis, ezért tartjuk az okosokat. Vagy álmodom (itt valaha igazságos rendszer) ... ? Tényleg lépni kéne innen, de még az euból is.

cso zsi 2012.08.11. 06:57:41

@vviktor1: Ebben lenne ráció.
Régen a nagyobb cégek saját szervizt tartottak, és a futásteljesítmény alapján irányította oda a járművet a gk.előadó. Most épp egy 6 éves autó van alattam, van benne 180ezer, de az utóbbi 20-at az elmúlt 3 hónapban tette meg, az olajcsere szervizlap alapján. Jó eséllyel belepörög az idén még 50-60ezer. Abszolút vegyes használat, város-autópálya-négyszámjegyű út.

Elmés téveszmés 2012.08.11. 07:41:41

@soska71:
Régen is kellett fizetni a nem működő kémények után....mivel ott voltak,és bármikor újra üzembe lehet helyezni az ilyeneket,ezek tartalék kéménynek minősültek.Én is,amikor vettem a kérót,akkor kályhás volt,3kéménnyel.
Átépítettem kazánosra,egy új szerelt kéménnyel,és két régi kéményt lelöktem a tetőről.A 3.-at meghagytam szellőzőnek.Jött a fekete ember,h a szellőző után is fizethetek,mert az kémény...kövi évre azt is leborítottam a fenébe...
...hogy ne csak offoljak:bekap6ják.14éves a szekerem,igyexem rendben tartani is.A plusz vizsga díját is inkább rákölteném,minthogy az állambácsi kasszáján keresztül lopják széjjel..

denyiro 2012.08.11. 08:25:42

@zeugma: Részemről nem csak a jelenlegi, hazai kormányzásra gondoltam hanem úgy nagy általánosságban az összes politikusra aki abból él, hogy csűri a szavakat a maga malmára.
Annak pedig aki a külföldi viszonyokhoz hasonlítja kis hazánk pocsojáját azt üzenem, hogy az átlagfizetés abszolút nem annyi amennyit elővarázsoltak a statisztikai nagykönyvből utólag. Kicsiből lesz a sok és nálunk sok kicsi és sok nagy kiadás tevődik össze egy háztartásban oly mértékben, hogy töprengenie kell az embernek, hogy melyiket helyezze előrébb a sorban az ember és mit lehet még halasztani.

2012.08.11. 08:46:13

Én azt sem értettem, hogy a külföldről behozatott és üzembehelyezett 3 éves autóm miért 3 év műszakit kapott és nem 2-őt. Nekem jó, de ha itthon lett volna ennyi idős, akkor csak 2 évre kapja meg. Hülye szabály. A régebbi autómra pedig már anno is 22ezer volt a vizsgadíj, számlával igazoltan. Vizsgára pedig csak a szervíz udvarra kellett beállni és hozták a matricát rá. Ha akartam volna, akkor sem csináltak volna vele mást, de nálunk falun csak oda tudtam vinni. 16.290.-ért én helyet nem tudok, ahol megcsinálják a műszakit. Simán 25ezer a hivatalos díja, vagy vigyem fel Bp.-re a KPM-hez...

2012.08.11. 08:49:38

Csak, hogy aktuális legyek:
temesvariszerviz.hu/arak/
Ez hol 16.290.- vizsgadíj?

m.o.p. 2012.08.11. 08:53:30

Tehát itthoni stat. szerint a balesetek 0,35%-ért felelős az elégtelen műszaki állapot. Azért, hogy 50%-kal csökkentsék a balesetek számát ezt akarják leválogatni. ?
Én inkább bevezetném a PÁV-ot az úrvezetőknek is. Amit látok az utakon, abból az jön le, hogy minimum 15%-a a sofőröknek mentálisan sérült. Ez sem szüntetné meg a baleseti halált, de lássuk be, nem mindenki alkalmas a vezetésre.

2012.08.11. 08:57:02

@m.o.p.: Ott a pont. Fűnek-fának jogosítványt adnak. A balesetek töredéke van gyorshajtás, részegség vagy éppen a téli gumik hiánya miatt, csak a média hajhássza ezeket az agyakba. Az utakon meg ott a sok őrült idegbeteg.

m.o.p. 2012.08.11. 09:08:25

@abcd1234: A legjobb példa erre a múlt szombat esti Pestre jövetelem. M7-es, erős forgalom, crúzolunk 90 körül, erre jön egy őrült Scenic-es kb 120-szal szlalomozik a kocsik között. Hivatalosan nem ment gyorsan (igaz a szlalom is tiltott), de többeket megijesztett. Ami zavar, ha összetör mert majom, és ki tudok szállni, összekarcolom az arcát, még engem vesznek elő testi sértésért.

maci_laaci 2012.08.11. 09:10:51

@enpera: Annyi eszed sincs, hogy a tagállamok el is utasíthatják az eu-s tervezeteket!!! Persze nálunk mindig mindent aláírnak, sőt rátesznek egy lapáttal, hogy verhessék a mellüket miközben a mi faszunkkal verik a csalánt! Lásd pl. ACTA, mi azt is aláírtuk de mivel a többség leszavazta nem lett belőle semmi, máskülönben most te sem töltögethetnéd le a filmeket koma...! Szóval ne magyarázd a bizonyítványodat okos gyerek hanem tedd vissza a töködet a helyére ha még megvan és ne csak a billentyűzet mögül legyen nagy az arcod! Ennyi.

martinov 2012.08.11. 09:30:52

@m.o.p.: "Én inkább bevezetném a PÁV-ot az úrvezetőknek is. Amit látok az utakon, abból az jön le, hogy minimum 15%-a a sofőröknek mentálisan sérült. Ez sem szüntetné meg a baleseti halált, de lássuk be, nem mindenki alkalmas a vezetésre." Tökéletesen egyetértek, de ez sem fog változni, mert a kevesebb jogsi az kevesebb autó eladást hozna magával és most pont az ellenkezője a céljuk. Lófaszt érdekli ezeket, hogy hányan döglünk meg.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.11. 09:32:33

@enpera: Él az email cím, de ott a telefonszám is, és kiírtam, hogy ha egy hónapon belül nem válaszolok, ajánlott rámcsörögni.

Kapok napi húsz "sziamiabajaakocsimnak" levelet, így elvész a többi is. Egyedül vagyok, heti hét napos munkarendben, erre már nincs energiám, bocs.

Taxomükke (UK) 2012.08.11. 10:22:37

@m.o.p.: Már megint ezek a köcsög BMW-sek!
Ja, mégsem...

Imbolygó Hollander 2012.08.11. 10:51:14

"Ahol a rendőr megbünteti a profi kerékpárost, mert nem az út melletti kerékpárúton közlekedik edzés közben?!"

A kerékpáros döntse el, hogy edzeni akar, vagy közlekedni. Az egyikre ott a zárt pálya, a másikra a kerékpárút. A kettő együtt nem megy.

D4D 2012.08.11. 11:04:00

Szerintem ne évente legyen vizsga, hanem negyedévente. Hatszor annyiért.

Szívott anyag nélkül is lehet hülyeségeket írni. Még csak Brüsszelig sem mentem érte, csak a gépig.

NperA 2012.08.11. 12:06:40

Azt is lehetne, hogy negyedévente van, de a Kormány kifizeti a javításokat a zEmbereknek, hogy ne szenvedjenek és tényleg állampolgári jog legyen a Zautózás. V8 mindenkinek!

Adót se kelljen fizetni, legyen olyan, mint a Birkaiskola a mesében :-)

Én sem használtam tudatmódosítót, csak szabadjára engedtem a fantáziámat :-)

(Mea culpa, mea maxima culpa)

humanoid40 2012.08.11. 12:19:12

Sajnos mint mindíg a lobby dönt és nem az ésszerűség...A nagyobb bevétel nagy úr főleg itt abszurdisztánban.Rengeteg dolgon lehetne változtatni ésszerű módon csak a közlekedésben akár úgy, hogy az állampolgár járjon jól.Csak ez senkit nem érdekel.

VOGAben 2012.08.11. 13:15:54

Hogy egy jól felheccelt zsiráf rakná ezekbe azt az irdatlan kockás FASZÁT!!!

Rick4 2012.08.11. 14:22:32

@Georg1979:
Nem kell vélemény alkotni az ismeretlen dolgokról. az EU-ban és máshol is működik az OBD 2-es protokoll, igaz pár évvel későbbtől, és 15 ezer egy lcd-s kiolvasó, 4 egy BT-os, okostelóval működő.
És minő meglepő, ma is ezt használja a normálisabbja.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.11. 14:32:43

@Rick4: Azzal keress hibát, kódolj vezérlőket, regenerálj részecskeszűrőt, nullázz adaptációs értékeket, stb...

Ha tudja, megveszem tőled 100 000-ért azt a tizenötezres műszert.

NperA 2012.08.11. 16:24:53

@novothauto:

Nagyon fontos még egy dolog: lehessen vele "biturbós M3"-ba rádiót szerelni úgy, hogy ne vágd el vele a kezedet. Ez fontos! :-)

Imbolygó Hollander 2012.08.11. 17:22:43

@novothauto: most ellenőrzésről volt szó, arra meg akár elég is lehet. A teljeskörü diag. más tészta.

Persze volt olyan elképzelés is annó, hogy ha a "biztos úr" meglátja, hogy világít a "kipufogórendszerellenőrzőlámpád" (MIL), már mehetsz is az illetékes hatóság műhelyébe.

humanoid40 2012.08.11. 19:43:00

Ja! A vicc az egészben, hogy a közúti közlekedés a teljes légszennyezettség 3% át adja.Bár ugye ezt tömegek produkálják, így a tömegeket lehet ezzel (is ) "zsarolni".

Georg1979 2012.08.11. 19:45:21

@Rick4: novothauto-tól már meg is kaptad a választ. Szerinted nekem/nekünk, nincs ilyen kütyünk? Néhány esetben hasznos, s időt lehet vele spórolni. De ez a kütyü is olyan, mint amit egyszer Roger Waters a Pink Floyd basszgitárosa mondott: "Attól még, hogy odaadsz valakinek egy Gibson LP-t, nem lesz belőle Eric Clapton." Azaz ettől a kütyütől még nem lesz valaki autószerelő, de jó ha van. S jó lenne ha, használható lenne. De ritkán van így. Részemről a témát befejeztem.

Georg1979 2012.08.11. 19:51:45

@Imbolygó Hollander: Látom tájékozott vagy a témában. Kár volt felhozni. Mondj egy használható pályát Magyarországon, mert akik benne vannak a sportban, sem nagyon tudnak. Másrészről Tour de France-t láttál már? Az ugye nem pályán történik. De nem is részletezem, mert fölösleges. Eleve túl hosszú lenne amit írnék. Részemről a téma lezárva.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.08.12. 00:43:02

@maci_laaci: kemény vagy csoki :) de inkább szájhős

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.08.12. 00:43:45

@novothauto: ok, köszönöm, akkor viszont majd telefonon foglak keresni.

maci_laaci 2012.08.12. 06:41:57

Akkor ezt betudom egy "nem úgy gondoltam"-nak, úgysem számítottam többre...(ezek szerint nincsenek meg) LOL

Rocko- 2012.08.12. 14:41:27

@NperA: minden autót hetente kelljen vizsgáztatni, kivéve a hibrideket. ;)

NperA 2012.08.12. 18:24:20

@Rocko-: azokat HSD vizsgáztatná.

"- Aki egyet látott látta mindet.
- És Ön látott?
- Láttam. Egy kicsit... Képen... Hallottam róluk..."

(Holló Színház, Jetiszámláló)

Rocko- 2012.08.12. 18:26:15

@NperA: én ezt a verziót szeretem: székely fiú az öregnek: - Idesapám! Látott már parabola antennát?
- Hogyne, még ettem is.
- De idesapám, az fémbül van.
- Hát, akkor csak láttam.

NperA 2012.08.12. 18:39:53

@Rocko-: ez is egy igazi gyöngyszem :-)

Imbolygó Hollander 2012.08.13. 16:55:54

@Georg1979: Jobb is ha nem erölteted. Attól, hogy nincs értelmes pálya, attól még a közút nem lesz az. Roncsderbire alkalmas pálya se nagyon van, ha érted mire célzok.

Amúgy szerinted a Tour de France az közúton történik mindennemű biztosítás nélkül?:)

Georg1979 2012.08.14. 15:02:46

Ok@Imbolygó Hollander: Okostojás, a világon mindenhol közúton edzenek a profi kerékpárosok. Csak ott hagyják is őket. Nem magam miatt, hanem miattad ejtem a témát, mert nincs értelme magyarázni a dolgot. Ugyanis engem egyáltalán nem érdekel, hogy értesz-e hozzá, meg szerintem másokat se. Üdv.!
süti beállítások módosítása