HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ügyfél vagy majom?

2013.03.28. 06:55 Tcomment

Címkék: kereskedő újautó importőr

Varázsoltunk magunknak nyolcmillió forintot és megnéztük, kinek mennyit ér a vásárló. Próbavásárlás mindenkinél, felemás eredménnyel.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

695 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr535176974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attika77 2013.03.28. 20:33:52

@Nethooligan: ezt én mondtam ezek szerint tévesen. Mint írtam kockázati tőkealapnál dolgozok, mi még soha nem fizettünk osztalékot. Nem az a business modell

hirtelendi 2013.03.28. 20:36:06

@Attika77: Hát pár nagy multi az döbbenet, hogy egyáltalán miből él, ez megerősíthetem. Amikor olyan rendszerek vannak, hogy a probléma elfogadott megoldása az, ha valaki más asztalára lehet passzolni, vagy olyan rotáció van a munkatársak között, ami megakadályozza, hogy bárki bármilyen munkaterületen el tudjon mélyülni. mondjuk beszállítóként ezt nagyon jól ki lehet használni, egyrészt el lehet adni egy csomó szolgáltatást, amire normális működés mellett nem lenne szükségük, másrészt teljes a bizonytalanság a szervezetükben már 2 évre visszamenőleg is az üzleti megállapodások részleteit illetően, amin szintén jól lehet keresni. És mivel te oldod meg a problémáikat, így még kedvelnek is.

Nethooligan 2013.03.28. 20:37:36

@hirtelendi: Persze, hogy lehet, de!

- Veszteséges volt a cég és az előző évekről hozott eredménytartalék is negatív -> nem fizethetsz osztalékot.
(Nyitó eredménytartalék -100, adózott eredmény -10. Eredménytartalék lesz -110, osztalék fizetése kizárt!)
- Nyereséges volt a cég és az előző évekről áthúzódó eredménytartalék negatív és több, mint a nyereség -> nem fizethetsz osztalékot!
(Nyitó eredménytartalék -100, adózott eredmény +10. Eredménytartalék lesz -90, osztalék fizetése kizárt!)
- Nyereséges volt a cég és az előző évekről áthúzódó eredménytartalék negatív és kevesebb, mint a nyereség -> fizethetsz osztalékot.
(Nyitó eredménytartalék -100, adózott eredmény +110. Fizethetsz 10 osztalékot és az eredménytartalék 0 lesz, Nem fizetsz osztalékot és az eredménytartalék +10 lesz)

Ez az alapeset, ha esetleg van tőketartalék, csak és kizárólag akkor fizethetsz többet, mint az eredménytartalék+adózott eredmény összege!

hirtelendi 2013.03.28. 20:38:13

Hát jól eljutottunk az ügyfélközpontúság vizsgálatától a kapitalizmust tagadó konteókon keresztül a csokipapíros konteókig, és a tök ide nem tartozó osztalékos flémig. Profik vagyunk.

Mérges 1234 2013.03.28. 20:38:14

@ColT:

Hehehehe....

Én a beleszaros fönök kategóriába tartozom igaz, már nem sokáig, mer tennek eredményeként 10 év útán idén le is huzzuk a rolót.

Engem évek óta kimondottan idegesít, ha egyáltalán hozzámszoltak a beosztottjaim, igaz én sem basztattam őket, sőt igyekeztem mindent átolni rájuk.... :D :D

Persze így eredményt elérni nem is lehet, de legalább jó buli volt....

Amúgy úgy vettem észre, hogy a beleszaros fönöknél idegesítőbb nem igen van.

hirtelendi 2013.03.28. 20:38:52

@Nethooligan: Igen, én is így gondolom, fizethetsz többet. Ezt mondom az elejétől.

Attika77 2013.03.28. 20:40:34

@hirtelendi: A kedvencem az volt mikor projektmenedzserként vezettem egy projektet ami egy éven keresztül heti 6 órát "dolgozott", majd kijöttünk egy olyan eredménnyel amit én a projekt indítása előtt javasoltam mint megoldás a problémára. Persze a projekt eredményes volt, a probléma egy év alatt megszünt. Amúgy beszállítóként tényleg jól lehet keresni ezen

Mérges 1234 2013.03.28. 20:42:41

@hirtelendi:

"Hát pár nagy multi az döbbenet, hogy egyáltalán miből él, ez megerősíthetem. Amikor olyan rendszerek vannak,........"

NAygyon találó, de ezzel is be lehet szopni, mer nálunk ez mindig úgy ment, hogy eladtunk ilyen pupákoknak valamiféle it szolgáltatást, ami egy darabig értelmes volt meg izgalmas, aztán basztak az egészre nem használták, pár év múva megunták és felmondát a szolgáltatást, aztán jön valami új ember és megveszik mástol.

Döbenet mi megy egy egy helyen, kivülről jól szervezetnek tűnnek, de igazbóé csak kurva sokan vannak, van egy it infrastrukturájuk, amiben ide oda lehet tologatni az ügyeket, de munkát nagyon kevesen végeznek, és természetesen ők kerülnek elsőre lapátra....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 20:42:59

@Mérges 1234: Ha nem akadályoz, az nekem nem szokott baj lenni :D

@Attika77: Gondolj bele, a többi bank hogy működhet :D

Nethooligan 2013.03.28. 20:43:43

@hirtelendi: Nem, a többi 1 (EGY) darab saját tőke elem, azaz a tőketartalék nem fizethető ki osztalékként! Közvetlenül legalábbis nem, de van egy kiskapu, mégpedig az, hogy veszteség miatti negatív eredménytartalék ellentételezésére felhasználod, így kevesebb lesz a negatív eredménytartalék, majd így nő a kifizethető osztalék.
(Most a jegyzett, de be nem fizetett tőkét, mint saját tőke elemet nem számolnám ide, mert az mindig negatív, így abból tuti nem fizethet osztalékot senki.)

1kutya 2013.03.28. 20:44:55

@hirtelendi: egy kézzel már vezetni sem tudsz? nem is vagy igazi cégvezető! ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 20:45:33

@hirtelendi: Ennyi. Egy akármilyen egyszerű feladathoz 2 cég szolgáltatása kell?

Közli az egyik kiseb akárki, hogy az izé beszerzésére a drágább ajánlatot kell választani? De mindenképp kell 3 ajánlat, mert a kámpeni poliszi előírja...

...de amikor az adott dolgot egy cég tudja csak megcsinálni (aki amúgy csinálta is), akkor is szerezz 3 ajánlatot!!!! :D

Attika77 2013.03.28. 20:46:52

@ColT: Hát az ismerősök és volt kollégák alapján azért a többi átlagosan jobban működik. Amúgy bankárok között elfogadott tény, hogy legjobban az OTP működik. Persze ők meg hihetetlenül drágák. De legalább jól szervezettek.

Mérges 1234 2013.03.28. 20:48:20

@ColT:

Baj az is hidd el, hosszútávon rosszat szül, nálunk a tulajdonos 5 éve beleszarika az egészbe, én is beleszartam az egészbe, és 5 éve még szépen prosperáló cég, mára lerohadt a nullára.

Egy rendszert nem lehet magára hagyni, folyamatosan tolni kell a népeket, különben a dolog lerohad.

Mondjuk nálunk odáig fajut a dolog, hogy népek nagyrésze péntekenként már épp csak benézed, aztán valami ürüggyel lelépet.

hirtelendi 2013.03.28. 20:49:12

@Attika77: Nálunk rendszeresen felmerülő probléma cash bőség. Mivel nagyon konzervatív, óvatos a cég befeketetési politikája, nem szórják új cégekre a pénzt. De akkor mi legyen kp állománnyal? A mi iparágunkban az elvárt tőkemegtérülés 20%, de inkább magasabb. Hát elkezdtük felajánlani a szervezetlenség miatt logisztikai kihívással küzdő vevőknek, hogy majd mi kezeljük a készleteiket konszignációt biztosítunk, és JIT szállításokat. Imádják. És az árba bekerült a megnövekedett nettó működő tőke miatti megtérüléshez szükséges emelés, jó bőven+a raktározás költségei. Mi megoldottuk a problémájukat, a mi szabad cash-ünk meg általunk kontrollált mértékű, de a vevő által kifizetett nettó működő tőkébe került. persze azt ne is mondja, hogy mondjuk ha egy hónapos átlagos készletünk van egy ilyen logisztikai megoldás miatt, akkor a fenti áremelés mellett 30 nappal csökkentjük a fizetési hatásidőt. De mivel a logisztikai megoldásért, és a A/P-ért két (általában nem hogy ugyanabban az épületben, de általában még nem is ugyanazon a kontinensen lévő) részleg felel, a dolgok nem futnak össze. És másfél év múlva már nem lesz senki egyik helyen se aki emlékezne a megállapodások változására, nekik már csak a végeredmény van az asztalukon.

1kutya 2013.03.28. 20:50:18

@Attika77: ezen én azért vitatkoznék! tudok 2-3 bankot, amelyik flottabbul működik...

hirtelendi 2013.03.28. 20:50:32

@1kutya: Hát nem, ez van fentebb olvashattad hogy jutottam zsíros álláshoz...

közödeszed 2013.03.28. 20:51:09

8 millió? nincs is annyi pénz a világon.....

Nethooligan 2013.03.28. 20:55:34

@közödeszed: De van! Itt van nálam szatyorban és írom is a köremailt az Audi kereskedőknek, hogy egy vadonatúj full-full A7-est szeretnék venni belőle (maximum ennyim van rá), és tájékoztassanak róla, hogy hova és mikor mehetek érte, ja és mennyiért is adják oda nekem. :)

hirtelendi 2013.03.28. 20:55:46

@Mérges 1234: Ismerős. Mi szerencsére olyat árulunk, ami az alaptevékenységükhöz kell, nem lehet lemondani, ott hagyni, és egyes aspektusokra, pl. a minőségirányításra, a termelési hatékonyságra nagyon figyelnek, a pénz a különböző shared service területeken folyik el tőlük, és szerencsére egy jó része hozzánk. Ami a legjobb az egészben, ha egyszer magukhoz térnek, megint csak nyertesek leszünk, mert könnyen és gyorsan tudunk nekik megtakarítási lehetőségeket ajánlani, és akkor kivesszük annak a költségét, amit már nem kérnek, de benn hagyjuk az arra a költségre eső fedezetet az árban. Kisebb árbevétel, változatlan profit (vagy esetleg még növekvő is, mert nálunk is kikerül pár költség és esetleg hatékonyabbak leszünk). A vevő boldogabb mint valaha, mert még olcsóbban vagyunk, és még többet keresünk rajta. Ez a legjobb üzlet.

1kutya 2013.03.28. 20:57:46

@hirtelendi: most nem keresem vissza, ha nem haragszol, mert nem igazán érdekel! olyanom - mármint zsíros állás - nekem is van, csak nem kérkedek vele és nem böfögök marhaságokat mellé az internyetre ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 21:04:59

@Attika77: Jól lehúzzák a saját országukban az ügyfeleiket...
De én is OTPs- vagyok amúgy, csak nemtommiért.

@Mérges 1234: Attól függ, mekkora a cég. Az előző melóhelyemen töb ezren dolgoztak. Nem a kisebb-nagyobb főnökök beleszarása miatt jött a krach, hanem a topmanagement miatt. Konkrétan az anyacég ment tönkre.

Grifter 2013.03.28. 21:07:06

@hirtelendi: Ohh, tehát eljutottunk odáig, hogy már te mondod meg objektíve, mi a legjobb az egészben? :DDD
Tudod mit, felvázolom neked, mi a legjobb az egészben szerintem:
Lévén én is itt vitatkoztam veled (csak nem találtam annyira izgalmasnak, mint te, ezért inkább olvastam okosabb emberektől mást, meg ilyen számodra felszínes és unalmas dolgok), nem tudom miből gondolod, hogy az én munkám rohadt megterhelő, meg hogy ugye én biztos csoró szar vagyok, aki a lapát mellől írogat neked vissza, de ismét bizonyítottad komoly kvalitásaidat :D A munkaidő az intervallumot volt hivatott igazolni, csak ez neked nem jött át, dehát istenem.
Lényeg a lényeg, borzasztó jó lehet sok pénzt keresni, csak azért, hogy közben hülyét csinálhass magadból vadidegen emberek előtt a neten. Mármint érted, én lehet inkább egy homokos tengerparton iszogatnám a kis esernyős koktélomat és bámulnám a csajokat, nah de ez ugye szubjektív. Te viszont objektíve vagy geci nagy sztár, mit tudhatok én erről. Színtiszta amerikai álom apukám, ezért érdemes ám jómodúnak lenni, hogy a szabadidődben itt okoskodhass, vadidegen embereknek magyarázva a bizonyítványod. Következő lépésben esetleg menj el egy óvodába, ott nagyon kevés pénzért vehetsz magadnak óriási népszerűséget és a átlátszó és nevetséges kis álmodat is biztos elhiszik. Nah nem minden gyerek, de azok, akiknek olyan okos apukájuk van, mint te, ők valószinű.
Persze te biztos nem érzed, hogy ez neked mennyire (és egyre jobban) kellemetlen, nah de ha éreznéd, nem is csinálnád ugye. Meg ha mondjuk felfognád, hogyha bármiben is sikeres lennél vagy lettél volna valaha, akkor nem nekem meg a többi vadidegennek akarnád eladni a nagy történet magadról.

A legjobb az egészben mindig az, hogy egy hülyének nem lehet megmagyarázni, hogy hülye. Ebből pedig két dolog következik:
- Aki megpróbál meggyőzni, az nagyon frusztrált lesz (itt akadnak páran, láthatóan célt tévesztettek)
- Aki kiélvezi a lehetőséget és felszínre hozza a szépen felépített kis imázsod mögül a valódi énedet, az könnyesre röhögheti magát és közben még borzonghat is egy jót.

Tudod, én szeretném azt hinni, hogy te egy troll vagy (abból pedig kiváló, hiszen nem kis műsort adtál elő, még én is szívesen rúgtam beléd újra és újra, minden megfontolás és bölcsesség ellenére), de félek, az elején villogni akartál, a végére pedig csak önmagadat adod - és az borzasztó silány.

ui.: Köztünk maradjon, de utolsó senkiházi munkanélküliek és 16 éves kis nethúszárok is tudják azt csinálni, amire te oly büszke vagy, vagyis egész nap itt lubickolni, mint gyakorlott csöves a szökőkútban. Mindenképpen gyúrni kéne, hogy legalább a nagyon hülyék és csorók ne röhöghessenek rajtad öszintén ;)

hirtelendi 2013.03.28. 21:07:14

@1kutya: Látom a trollkodásod fölötti irónia nem jött át. Nem baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 21:08:54

@Mérges 1234: "amiben ide oda lehet tologatni az ügyeket, de munkát nagyon kevesen végeznek, és természetesen ők kerülnek elsőre lapátra.... "

Milyen ismerős ez valahonnan :D

Amúgy "főnök" alatt nem az igazán nagy beosztásokat értem. A topmanagement más tészta, bár néha oda is kerülnek olyan arcok, hogy a szőr feláll a hátamon... De ezeknek általában rövidebb az élettartamuk, mint a kisebb fejeseké.

etwas kultur muss sein 2013.03.28. 21:09:30

@kepkontakt: Lehet, hogy részben igaz, amit írsz, de hogy nem teljesen, az biztos. Én is szeretek e-mailben kommunikálni, mert van nagyon sok előnye. Pl. van időd átgondolni, és jól megfogalmazni, hogy mit akarsz. Nyoma van annak, amit írtál és amit válaszoltak rá. Szaván lehet fogni az eladót, de a vevőt is. És igen, ingyen van.

Mondok ellenpéldát, ahol telefont használtam (volna) a vásárláshoz egy olyan eladónál, akinél már vásároltam, mégsem vett komolyan.

Csomagtér ajtóhoz kellett volna új teleszkóp. felhívom a mukit, mondom mi kellene. Válasz: van, de a másik raktárban. Mondom oké, nem sürgős, ha majd megy arra valamikor, akkor hozza el, megcsörrent telefonon, és megyek érte. Válasz: ok. Majd 1 másodperc hezitálás után: 'ááá, inkább mégsem, nincs kedvem ezzel foglalkozni'.

Na most akkor erre mit mondjak? Nem fog többet látni.

hirtelendi 2013.03.28. 21:09:48

@Grifter: És mindezt azért, hogy a flém ne halljon meg? Ez azért tényleg a szánalmas kategória.

Attika77 2013.03.28. 21:13:43

@ColT: Mert ők a legnagyobb bank, rengeteg ügyféllel akik ennek ellenére nem hajlandók bankot váltani. Én is ezt csinálnám, ez a tulajdonosi érdek.

Na megyek most már dolgozni, mert fórumozásból nem élünk meg :)

Mérges 1234 2013.03.28. 21:14:07

@ColT:

Én is középvezetői szinten mozgok, különben szerintem pont ezen a szinten lehet ellébecolni, ha a főfönök hülye, akkor eteted valami bulshittel, a lentieket meg nem cseszteted, azt mondod megbizo bennetek csináljátok reneljétek, menjetek tárgyaljatok, stb.... Lassan de biztosan mindent le lehet dobni. Persze ennek idnknt felbukanó szarkupacok meg veszekedések az eredményei, de aztán megint megy minden tovább.

Az az igazság ma már látom, hogy sokkal jobb ha az ember mindet megszervez, dokumentál, kiosztja a feladatokat, kézben tartja a dolgokat, előbb útóbb megtérül, eredményre fordul, de 5 évig simán lehet így is nyomatni...... :D

1kutya 2013.03.28. 21:17:17

@hirtelendi: én trollkodok? hahaha!!! :DDD

Attika77 2013.03.28. 21:17:35

@ColT: na egy utolsót. Én végig a csúcsvezetésről írtam. A középvezetők közül tényleg jó ha 4-ből 1 dolgozik egy átlag multinál.

Mérges 1234 2013.03.28. 21:20:08

@ColT:

Na utcsó off:

"bár néha oda is kerülnek olyan arcok, hogy a szőr feláll a hátamon... D"

Pár éve összeszedtem az erőmet, a saját részelegem minden kiadását, összeszedtem egy táblázatba minden apró baromságot, és vittem a fönöknek, mondván azért ebből lehetne vágni, meg átszervezni, nővekedne a hatékonyság.....

Megfogta a papír halmot, belelapozott, és az mondta:

"Amíg több pénz jön be a kaszába, mint amennyit onnan kifizetünk, addig nem kellenek új módszerek, és megy a verkli így is nem....??"

Az hiszem ettől a pontól szartam bele én is, egy időben napközben jártam úszni is.....

De ma már látom, hogy azok a cégek, ahol a npek túlórűztak fejlesztettek, jól kezelték az ügyfelet, egyszóval tolták az ipart, mind leköröztek bennünket, és most ök logatják a lábukat.

hirtelendi 2013.03.28. 21:20:34

@1kutya: nem volt őszinte a mosolyod...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 21:21:08

@Mérges 1234: Hát ja. De egyeseknek nem ez a színvonal.

@Attika77: Ja, akkor helyretettük :D De ilyenek mindenhol felbukkantak, ahol edig jártam, néha kis cégeknél is, csak ott ritkább.

De a mostani helyen van egy ilyen igazi idióta. Szorgalmas, csak mindenki utálja, mert idegesítő mint állat, és sokszor csinál hülyeséget is. Az arca meg nem fér be az ajtón.
Na ez vagy hatalmasat koppan majd, vagy nagyember lesz belőle.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 21:22:05

@Mérges 1234: Most ők lógatják -> legközelebb ők csődölnek. Egyszer fent, egyszer lent.

De ja, ha a felsővezetést ennyire nem érdekli, akkor mit várnak...? Sült galambot?

35up (törölt) 2013.03.28. 21:23:54

@Csumpi Hálidéj: Direkt a kedvedert kimentem a konyhaba, es felkaptam par cuccot:
i.imgur.com/hZn5GtZ.png
Wasa: elol angol szoveg, hatul soknyelvu aprobetus
Vilmas: elol utolagos nemet matrica, hatul sved-dan-finn-norveg-holland szoveg
Vergnano: elol-hatul nemet-francia-holland szoveg
Toppits: elol-hatul nemet-francia szoveg
Yuspe: csak portugal es spanyol szoveg, le se forditottak

Gondolom nem kell elmagyaraznom, hogy a nemet/osztrak/svajci piac mennyivel fontosabb a gyartoknak, mint a magyar. Ennek ellenere tele vannak a nemet boltok polcai is soknyelvu csomagolasos cuccokkal, amit tokugyanabban a csomagolasban forgalmaznak tobb orszagban is.
A magyar boltokban is rengeteg cuccot talalsz, amin elol csak nemet vagy angol szoveg van (esetleg lengyel vagy szlovak), es csak a hatlapon van magyar leiras.
Vegyel be egy nyugtatot, es hidd el, hogy nem Cion Bolcsei irnak aprobetus szoveggel a csomagolasra azert, hogy megmergezzenek, hanem a gyartok reszerol ez egy pragmatikus gazdasagi intezkedes ez.

Mérges 1234 2013.03.28. 21:24:01

@ColT:

MOndjuk az mindegy, hogy van egy ilyen cég, mint a milyénk, a nagyobb gond lehet, hogy ebből sok van.

hirtelendi 2013.03.28. 21:24:39

@Mérges 1234: Ez most valami tanmese ugye? Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy kis vagy közepes céget így eldobnak. A multit általában viszi a lendülete meg a kikerülhetetlensége, ott a távolság a tulajok meg a végrehajtás között nem nagyon számít, de egy közepes vagy kis cégben a tulajnak közvetlen rálátása kéne legyen a működésre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 21:29:19

@Mérges 1234: Nem olyan biztos. A válság pont arról szól, hogy a nem létező pénzekből épült dolgok bedőlnek. Ennyi.
Illetve a telített piac kicsit lazább lesz, már jobb helyeken, mert itthon elég meredek visonyok vannak bizonyos területeken (amiben érdekeltek állami havercégek, azokon :D )

hirtelendi 2013.03.28. 21:29:39

@ColT: Hát, hogy a felső vezetést nem érdekli az Ok, nade a tulajokat? ha én nem hozom azt a pár elvárt számot havonta, már a nyakamon lihegnek. Ezért nyilván az a prioritásom, hogy meglegyenek az elvárt számok. Akkor, ha negyedévente konferenciáznak, félévente még el is jönnek megnézni a gyárat. nekem is jó, nekik is jó, mindenki jól jár, eredmények jönnek, és a következő kb 5 évre már jönni is fognak, a lényeg, hogy most már azon dolgozzunk, hogy 5 év múlva is meglegyenek az eredmények.

Grifter 2013.03.28. 21:37:04

@hirtelendi: Ezt így egy egész napos trollkodás után? Amikor a hozzád hasonlók a sok pofontól eljutnak odáig, hogy a saját maguk által korábban ugyan ott leírtakkal mennek szembe, akkor jön a legjobb rész.
Már menekülnél, már magadnak is egyre nehezebben hazudod, amit pár órája még teljes meggyőződéssel hittél.
Persze ez csak számodra újszerű, aki olvasta már a kaptafa forgatókönyvet (=látott már hozzád hasonló hülyéből ezreket az évek során, mert csak te hiszed azt, hogy valami teljesen egyedi, újszerű és felfoghatatlant tettél le ma az asztalra), az pontosan tudja, hogy ez melyik stádium és mi jön ezután ;)

Szóval kérlek áruld már el, mindezek után miért is hagynám, hogy bármi is megmaradjon a sose létezett kis sikerélményed illuziójából?
Engem nem tudsz megvezetni a gyermeki tereléseiddel, nem leszek olyan hülye, hogy elkezdjek veled vitatkozni kb. az egyetlen dologról, amihez talán értesz és még véletlenül sem fogom hagyni, hogy végül úgy érezhesd, te itt most bárki felett bármilyen diadalt arattál, vagy bármit is elértél, netán bizonyítottál a sekéllyeségeden kivül.

Mert kiharcoltad, mert megérdemled, mert ingyen van. Találó, nem? Bármennyi pénzed lehet, te idejösz, hogy mások ingyen csinálhassanak hülyét belőled. (Persze ha ez holmi perverzió vagy hobby, az más!)

Nah, tolsz még valami klasszikust, amire még a halott nagyanyám is tudna reflexből riposztot, netán innentől tudomást se veszel rólam, vagy a legtutibb megoldást választod, mint általában a hozzád hasonlók: Raksz a lóra még egy sámlit is, hátha attól látszol valakinek?

S1980 2013.03.28. 21:41:13

"Automata váltómű" viszont "szellőzőrostély"? Szerintem aki nem válaszolt, nem feltétlenül volt hülye.

reflelkész 2013.03.28. 21:50:28

az élet ma úgy hozta, hogy 1 Peugeot szalonban jártam, itt felvidéken Újvár-ban...
szimplán kíváncsiságból mentem be, hallgatva a rádióban a 3600-4000euros kedvezményeket, amelyek jelen pillanatban Magyarországon is ugyanígy aktuálisak...
jelenleg 1 99-es 406-unk van 1.8 16v 153ezerkm...
a kocsit nem is kérnék, úgy is lemegy a 308sw-ből 3600euro, de ez még semmi!
ha a 8-12000 km-es autókból választanék, amik konkrétan náluk vannak raktáron, akkor kb. 1 éves 308sw már 12-13000euro-ból is kijön 1.6vti vagy hdi is...
a lényeg most jön. személyesen a szalon tulaja is odajött hozzám, Lovász László, könyékig olajos kézzel(ilyen csak a mesékben van, no meg az újvári Peugeotban-autóbuzi a hapsi, a szerelőivel dolgozik nap mint nap, az iroda öltönyben nem az ő katarzisa). És emlékezett, hogy tavaly már kipróbáltam náluk 1 508-ast, de az nekem túl drága volt. Megkérdezte, hogy még mindig az-e a szívem vágya?! Mondom neki, hogy igen, de még mindig drága...
erre ő várakozásra int, mondván, hogy 1 hónapon bévül érkezik hozzá 2db 508-as, keveset futott, de sokat még ő sem tudott róluk mondani, és hogy csinál nekem olyan 1 árat, hogy mindenki jól járjon!
tudom, nem sok mindenben kapcsolódik "Lajos" módszeréhez az én érdeklődésem, de le a kalappal az Újvári Peugeot szalon előtt, ahol emberek dolgoznak, olyan főnökkel a hátuk mögött, aki emlékszik rá, hogy ő sem volt mindig autó-szalon tulaj, és olykor-olykor még 1-1 keskenyebb pénztárcájú ügyfélnek is a kedvére tesz, legfeljebb nem nyer az autón 4-5000 eurot, "csak" 2-t...

hirtelendi 2013.03.28. 21:51:28

@Grifter: Hát azt látom, hogy nem tudlak elterelni, hogy érdemben hozzászólj akár a fő témához, akár a melléktémákhoz, de amennyire már sikerült itt minősítened magad, ennek az oka is elég világos. Se véleményed, se pszichiátered nincs, csak a görcsös ragaszkodásod az utolsó szóhóz. Hát rajta, a blogmotor elbírja.

Mérges 1234 2013.03.28. 22:06:02

@hirtelendi:

Ez nem tanmese ez a véres valóság. Annyi adalék még, hogy a tulajoknak 3-4 ehhez hasonló kis közepes cégei is volt, egyik ló kiesik a többi megy tovább. Az alkalmazottak nagyobbat szívnak, mert úge nekik csak a havi fizetésük van, volt.

Szerintem sok ehhez hasonló cég, jellemzően azok, ahol a tulajok nem szakmabéeliek, csak eygszerű befektetők.

Persze ehhez kell az a középvezetői szint, aki nem nyítja fel a szemket, esetünkben nem is nagyon lehetett, de mondjuk nem is probálkoztunk eleget egy idő útán.

De több ilyen céget ismerek, akik szembe mennek a piaccal, le sem szarják azt évekig éldegélnek egyre rosszabbúl azt lehúzzák a rolót, pedig csak figyelni és alkalmazkodni kellett volna.

A fő témához, csak annyiban kapcsolódik, hogy a kis aszatlan pinák, leszarták a beérkező levelet, az átlagos fönök sosem tudja meg és megy minden tovább.

etwas kultur muss sein 2013.03.28. 22:06:07

@ColT: A másik, amire marha mérges tudok lenni az az autószerelőm marhasága. Megbeszéljük, ha kész a kocsi, egyből hív, én meg megyek érte amint tudok. Minél kevesebbszer kelljen szívességet kérni mástól a saját kocsi hiánya miatt. Ok. Eddig 6-8 alkalomból kb. 1x hívott, hogy mehetek a kocsiért, a többi esetben mindig az volt, hogy én hívtam, hogy hogy állnak a kocsival, mire ő a legtermészetesebb módon válaszol: már kész van, jöhetsz érte.

Megéri hozzá hordani, mert elég jó áron, gyorsan és elég jól dolgozik, de ettől a falra tudok mászni. :)

Mérges 1234 2013.03.28. 22:11:19

@reflelkész:

Mondjuk sok autót nem adtak el, ott haol 1 év útán emlékeztek egy betérőre....

Az olyan árat csinálunk, hogy hú. Na ezt is ismerjük.

Na de lehet rendes a pali, az a fajta aki a sürő fillért többre becsüli, mint a ritka forintot, csak nem igaán jellemző ebben a szakmában.

Grifter 2013.03.28. 22:25:03

@hirtelendi: Ejj, hát hiába írom le, nem fogod fel és újra tökön rúgod saját magad? Olvass már vissza kis brekkencs, te mondtál valami baromságot, arra én érdemben reagáltam (többször is), mire neked annyira futotta, hogy elkezdj teljesen másról beszélni meg a személyeskedést magadra venni. Mint egy rossz szűzkurva.
Milyen férfi és főnök az, akit 1-2 vulgáris szóval így ki lehet billenteni?

Tehát, foglaljuk össze:
A teljes hozzászólásoddal, vagyis minden egyes elemével tényszerűen oltod saját magad.
A témához alapból nem tudtál hozzászólni, de amikor próbáltál, olyan durva hülyeséget mondtál, hogy sorban álltak érte, hogy lehülyézhessenek.
Ezt azért érezted, így elkezdted teljesen másra terelni a szót, vagy ahol ez nem ment, ott elővetted a titkos adút: Veled személyeskednek. (Komolyan? Szegény.)

Mellesleg, még ezen egyszerű kis hozzászólásod első mondatával is sikerül önellentmondásba kerülnöd, hiszen nekem igenis van véleményem, pont azt tekinted minősítésnek: Az a véleményem, hogy egy ritka ostoba gyökér vagy.

De mint mondtam, ennél sokkal nagyobbat kell villantanod, ha még vissza szeretnéd mindezt hozni a sírból. Most kéne a csoda, amit pénzért nem vehetsz meg, amihez tudás kéne.
Mint láthatod, más már válaszra se méltat. Igen, látjuk ahogy próbálkozol, de már le se szarnak, annyira se méltatnak, hogy leköpjenek. Ez mondjuk látszik is a válaszaidon, szépen fogy a ragyogás, durván elveszett a lendület és a meggyőződés. Szar lehet, de tényleg.

Ismét választanod kell: Csendben elsunnyogás, vagy egy újabb elcsépelt, gyenge és klissés válasz, ami jó eséllyel egyben saját magad oltása is?
(Ez egyébként már az epilógus, mert semmi újat nem fogsz tudni mondani és így már az én érdeklődésemet is elveszted. Ez nyújt majd némi gyorsan múlandó sikerélményt számodra, de tudat alatt végleg ott marad, hogy előbb mindenki lehülyézett, majd már erre se vették a fáradtságot, aminél kevés kellemetlenebb dolog van. Egyébként ebből alakulnak ki a benfentes, drága pénzen vásárolt, végletekig perverz és beteg szokások a hozzád hasonlóknál: A pozitív visszacsatolás teljes hiánya.)

shopanka 2013.03.28. 22:51:27

@ommm: Van ott abban a nagy irodaházban néhány száz kolléga, akik nem ilyen fene nagy hírességek. Talán (próba)vásárolni ők is tudnak. Sőt, talán értelmes magyar mondatokban is meg tudják fogalmazni a tapasztalataikat. Jobban kellene bízni az emberekben! Egy próbát megérne. Ha pedig kudarcos, akkor is nyertetek, mert tovább erősödhet a szerkesztőségi öntudat.

Vittore. 2013.03.29. 00:13:47

Bár nem autós, de ügyfélszolgálat. Tegnap olvastam a Mizse ásványvíz flakonján, hogy alapvetően lúgos kémhatású víz. Írtam nekik egy emailt, 1 !! perc múlva jött a válasz, amiben a nevemen szólítva megírták, hogy a ph 7,6-os. Ja de az ásványvízpiacon verseny van..

tede 2013.03.29. 00:21:56

B+ gyerekek, asszonnyal együtt összeszedek havonta nettó 550-650e-t de ilyen árak mellett nekem nem lesz új autóm mostanában, marad a Suzuki. 8 millió? Azt jó, ha 10 év alatt össze tudnám rakni...

nyisziati 2013.03.29. 01:23:12

@Kőmíves Kelemen: "Mailekre 24 órán belül válaszolni KELL,"
amíg ügyfélszolis voltam, FÉLÓRÁNKÉNT kellett csekkolni a fiókot. Jónéven is vették a megrendelők a gyors ügyintézést, többször mondták is.

nyisziati 2013.03.29. 01:49:05

@goobyhill: "Ha valahova bemegyek es köszönyök "Szia" akkor ne "Jo Napot"-ozzon vissza az okos tojas, mert kicsit kioktatonak talalom. "

Akkor te nem hallottál arról, hogy az ismeretlen megszólítása elsősorban a magázódás, mivel ez a tisztelet és a jómodor jele. Nem véletlenül mondták régebben a zsigerből tegeződőkre, hogy " nem őriztük együtt a disznókat", vagyis az ilyen ember egy kondás szintjét üti meg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.29. 01:57:29

649 komment :) megerte :)))

Ez jo otlet volt, matol minden elado osszeszorult farpofaval valaszol minden ajanlat kero emailre! :D

Had idezzem Virag elvtarst:" az imperialistak, na azok most nagyon rafaztak!! Nem lennek a borukben!" :)))

etwas kultur muss sein 2013.03.29. 02:01:12

@visszakettopadlogaz: Erre gondoltál?

"Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni!"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.29. 06:40:25

@hirtelendi: Nem hihetetlen. Alacsony ám az a kerítés :SAz egy kis cég lehetett, tulaj=főfejes. De nagyobb cégeknél meg van, hogy a tulajokat az se érdekli, hol van a cég. (Mondjuk ha amúgy is csak pénzmosoda?)

@FiszkölPekidzs: Ettől én is :D Az enyém mellé olcsó és korrekt is.

Rocko- 2013.03.29. 07:08:18

@visszakettopadlogaz: dehogy.
iagzság szerint nem ez az első ilyenjük, gondolkodtam, hogy tyúkl vagy tojás, mert hasonlót mi is csináltunk ( autofilia.blog.hu/2009/05/20/valsag_van_akkor_dolgozz ) kb. a fenti eredménnyel. a probléma, hogy ez egy lassan 4 éves írás, tehát azóta se változott sok minden.
viszont próbavásárlást csinált a TC is korábban, lásd Stump Bandi, sőt még régebben is, (2005: totalcar.hu/magazin/kozelet/nepper30/ ), tehát a végeredményt úgy szűrném le: a helyzet változatlan. viihetsz te akármennyi pénzt, ha büdös a munka, szarni fognak rád.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.29. 07:18:32

@Rocko-: ezert ideztem Virag elvtarsat az elobb, de irhattam volna azt is hogy " a kutya ugat, a karavan halad"

Ha budos a melo akkor nincs mit tenni.

A cikk jo! :)

Rocko- 2013.03.29. 07:19:39

@visszakettopadlogaz: ahha, akkor ezen a korai órán nem jött át az irónia. bocs.

Attika77 2013.03.29. 07:33:44

@visszakettopadlogaz: Szia. Nem már 12 éve eljöttem onnan, de lőtte 7 évig igen.

Rubicon 2013.03.29. 08:00:16

Egy pályázathoz kértem árajánlatokat, de konkrét szalonoktól. Mindenki nagyon segítőkész és gyors volt.
Azt meg tudjátok tippelni, hogy manapság mennyit kell várni egy megrendelt új autóra?
Szerintem ez is elég gáz történet

nyisziati 2013.03.29. 08:17:58

@Grifter: "Hogy pl. minnél messzebb megy vki fővárosunktól ill. a központibb helyektől, milyen durván csökken a színvonal, pedig elvileg tök ugyan azt kéne kapni mindenhol."

Ez kb. MINDENNEL kapcsolatban így van. Ismerik a rendőrt, a hatósági tisztiorvost stb. Mindenkinek megvan a tarifája, vagy ha nem pénzre játszanak, akkor a rendőr is tudja, hol a határ, amiért még nem nézik ki a közösségből.
Sajnos a szűk közösségek mindenhol a tiszta játékszabályok és a transzparencia ellen vannak, sok fiatal panaszkodik is erre és ezzel indokolják, miért jönnek Pestre dolgozni-élni.

Egyébként az oroszoknak külön mondásuk is van erre: "Isten fent van a cár meg messze".

:D

kran72 2013.03.29. 09:29:18

Csak hogy a CÍMNÉL MARADJUNK!Az elmúlt 4 évben volt szerencsém rokonságon belül több márkánál is tájékozódni és vásárolni.Mindenhol e-maillal kezdtem,a környékbeli 6-8 kereskedőnél és ahol 1 napon belül válaszoltak ott folytatódott az érdeklődés:Audi:Porsche Hungária le se sz...t,Székesfehérvár Procar tisztességes,normális ajánlattal nyert.Ford:Ford Szabó és a kanizsai Invest volt a legjobb,az utóbbinál vásároltunk.(de a többi megkeresett is el akart adni autót.)Opel:a megkeresett kereskedők 90%-a gyorsan válaszolt,el akarták adni a terméküket,hasonló árat sikerült majd mindenkinél elérnem,végül a közelebbi gyenesi kereskedőnél lett megrendelve az autó.Honda:elküldött levelek 80%-ra gyors válasz jött,a győri kereskedő ajánlata lett kiválasztva.Tehát a tapasztalataim nem rosszak és ha távoli jövőben autót kell cserélnünk akkor is az első lépés a netes kapcsolat felvétel lesz.Aztán jöhet a személyes tájékozódás.Az egyik kommentelő már írta hogy ahol semmibe vették az a márka el lett felejtve.Ahogy nálunk a szálloda iparban mondják: elégedett vendég 10 másikat hoz,egy elégedetlen 100-at riaszt el! Üdv,

Balthazor Hellman 2013.03.29. 10:09:52

@S1980: Egy idősödő mérnöki szemléletű ember bármilyen érdekes, ezeket a szavakat használja...
Próbál szakszerűen fogalmazni, de a saját szája íze szerint. Aki ezen a ponton félreteszi a levelet, az előítéletekkel rendelkezik. Mint ahogy ezek szerint te is. Nem csak a netes médián nevelkedett 20 éves emberek léteznek.

QAQ 2013.03.29. 11:29:16

Sajnos a mai közgazdászok által irányitott világba nagyon statisztikai alapon mennek a termékek gyátása , ügyfelek bevonzása stb mert az hoz biztos sikert , az elmulaszott profit ami kimaradt ez miatt már kevésbé érdekes és nem is mérhető rendesen.

El sem tudom képzelni mi lesz 10 - 20 év múlva mikor mindenkit majd internet felhasználonak és bankártyás fizetőnek fognak titulálni.

lord75 2013.03.29. 12:39:01

@Csumpi Hálidéj: Teljesen igazad van!!Magas szinvonalú vendéglétásban is ugyanez van.Pl:Volt aki egy 25 fös születésnap miatt 4 hónapig szívta a vérem-46 emailt írt,kb 30 szor telefonált...A végén elégedett volt ,de közben egy párszor elküldtem magamban melegebb éghajlatra.
-Megnyertem törzsvendégnek.....:)jaj..

Jawarider 2013.03.29. 13:40:22

Azért kíváncsi lennék milyen visszajelzések lennének,ha a próbavásárlásokat pl. BAZ megyében csinálná Lajosunk.

Globetrotter2014 2013.03.29. 14:49:51

Aranyos poszt. Mondjuk a 800es Luxembourg is hasonló eladási számmal dicsekedhet, csak valamivel nagyobb értékű autókkal :(

Amúgy valahol érthető ha ha nem mennek utűna minden netes keresésnek.

Azért Lajos bá'nak legyen már annyira fonotos a nyolc millűja hogy bemegy a városba' oszt megnéz magának pár kereskedést...

felidegeltemmagam 2013.03.29. 16:27:43

Jó kis cikk.

Szerintem nem kell keresni a kifogást,hogy miért ne csináljon árajánlatot valaki. Igenis gyorsan reagálni kell, az helyett,hogy most ez vajon valós igény vagy nem. Csinálja és kész, mert a munkából lesz profit. Ha állandóan azt nézzük,hogy mit miért nem kéne megcsinálni, mi miért esik nehezünkre, akkor személyenként is oda jutunk és jutnak sokan, ahol most ez a k.rva ország tart.

Dolgozzon mindenki, legyen intelligens, örüljön,hogy van munkája, akármilyen is az. :DD

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.29. 16:51:16

'Oszt most a "cipoarusbol" rendes ficko lett :) ennyit szamit ha valaki megismer valakit. KenBlock a totalcarnal mar nem " amerikai bohoz " tobbet.

..es meg hany ilyen dolog van, amirol ugy kene allast foglalni hogy elobb megismerjuk.

nyisziati 2013.03.29. 18:42:48

@Éhes_ló: " Atomot nekik, atomot a bestiákra!
"

Azt azért ne felejtsd el, hogy bőven jutna neked is belőle...

nyisziati 2013.03.29. 18:52:14

@Mérges 1234: "Mondjuk sajnos az rögtön látszik, hogy a blog magyar, mert a népek feleslegesen nyírják egymást."

Ehheheh. Még a végén kiderül, hogy a Don-kanyarnál nem voltak oroszok, csak a sok egymással fasírtban lévő fegyvernemünk lődözte egymást...

Hun_Fighter 2013.03.29. 19:24:01

@hirtelendi: Akkor írjál értelmezhetően, mert az írásaid a funkcionális analfabetizmust vetítik előre. Vagy legalább egyszer olvasd el a kommented, mielőtt elküldöd... Általánosításból, tájékozatlanságból és csúsztatásból bőven mutattál példát, kicsit szállj magadba, mielőtt leugatsz bárkit.

nyisziati 2013.03.29. 19:25:01

@QAQ: "El sem tudom képzelni mi lesz 10 - 20 év múlva mikor mindenkit majd internet felhasználonak és bankártyás fizetőnek fognak titulálni. "

Ez a folyamat már nagyon rég elkezdődött, apám jó 20 éve azt kérte ki magának, hogy "adóalany" legyen belőle. Sőt, már a '80-as években felemlegette, milyen flegmán bántak vele a KIOSZ-nál, az ügyintézők mennyire nem vették emberszámba a félkapitalista maszekot.

De valószínűleg még ettől régebbi sztorik is vannak, lásd "hé paraszt, melyik út megyen itt Budára?"

Igazából a VALÓDI, nyugati polgárságnak pont az lenne a lényege, hogy olyan társadalmi réteg, amely önálló, nem elnyomott, királyfüggő vazallus, de aktívan részt vesz az állam szervezésében és adójával támogatja is azt.

Nem véletlen, hogy ennyire utálják nálunk a politikusok ezt a réteget.

IGAZÁBÓL ez a cikk is ezt érinti részlegesen, hiszen egy öntudatos VÁSÁRLÓ POLGÁR nehézségeit írják le, akit az eladók jelentős részben nem tekintenek polgárnak.

cukkorborsó 2013.03.29. 23:10:05

ez Magyarország, ez a szakma krémje de mit várunk ha a legolvasottabb autós magazin a TC ahol ha kritizálják az újságirót abból kitiltás van és nem elgondolkodás. Most már angolul is próbálkoztok, holott a magyar TC is döglődik, a cikkek fele a becsületes neppertől jön. Nevezzük angolnak de egy angol anyanyelvű ilyen bikkfanyelven csak mosolyogna...

ganjaninja 2013.03.30. 05:37:20

Nekem személyes tapasztalataim voltak..meglehetősen furcsák.
A cikkben említették azt a kereskedést ahol hiába volt az a köszönés utáni első mondatomban ,hogy KP-re vennék autót...az eladó folyamatosan a hitelre akart rávenni. Háromszor kértem kedvesen ,hogy ne ecsetelje számomra a hitel..összességében káros következményeit..nem fogta fel. Majd amikor közöltem ,hogy másik eladót kérek...akkor szüntette be a tukmálást.
A Lágymányosi híd pesti oldalán van egy kereskedés ahova egyszerre 4db autó kp-s vásárlásához kértem volna ajánlatot. Tény ,hogy nem öltönybe mentem,hanem motoros ruhában. (nem dicsekvésként..de nem egy szedett-vedett cuccban,hanem túra ruhában) Az is tény ,hogy nem a nagyobbik motorral...hanem a praktikus városi zümmögővel.
Már a portás sem akart beengedni..mondván ,hogy éppen eszik.
Bemutató terem...belépek....köszönök (ősök erre a jó szokásra megtanítottak)..lenéző pillantások...egy percig álltam tanácstalanul..
Az egyik íróasztalnál pakoló sráchoz odamentem és mondtam ,hogy mit szeretnék.
Odaszól pont annak az embernek aki a legocsmányabb módon nézett rám amikor beléptem.
Ocsmánykám a nagy semmittevésben odaveti ,hogy két perc múlva jön..és faképnél hagy.
Íróasztalos veszi a lapot...bár ő már tudja ,hogy mit szeretnék....sűrűn kér elnézést.
Feltűnik egy női eladó...hozzá vezényelnek.
Mondom ,hogy benzin/gáz Dusterhez kérek árat.
Arrogánsan visszakérdez ,hogy benzin vagy gáz?
Bakker...ha én autót adnék el..pontosan tudnám ,hogy mit árulok és hány alkatrészből áll!!!!!
Amikor a mail. címemet kérte ..ezt megtagadtam...mondván nem népszámlálásra jöttem..hanem árat kérnék.
Erre gúnyosan kinevetett.
Közöltem ,hogy négy autóról lett volna szó..és a helyébe nem lennék ilyen vidám.
Hazafelé dühöngtem egy sort..majd úgy döntöttem ,hogy felhívom a márkaképviseletet.
Ott egy nagyon kedves Hölgynek panaszoltam el a velem történteket.
A vicc az ,hogy egyik márkatársam két hete járt ugyanott...és hasonlóak voltak a tapasztalatai.
Ezek még a MERKUR-os időkben élnek...ahol nagy urak voltak az autóátadók?
Mindenesetre Büdöspesti lévén...vidéken köttetett meg az üzlet..

Semper Fidelis 2013.03.30. 06:50:45

@ganjaninja: Ennek a kommentfolyamnak az elején én is valami hasonlóról, bár bőven nem ilyen konkrét dologról írtam. Megnyugtatlak, az ide kommentelők jó részének az a hozzáállás tetszik, amelyet teljesen jogosan kifogásolták. Igénylik a gagyit, talán ez lehet az oka, hogy így "Ezek még a MERKUR-os időkben élnek...ahol nagy urak voltak az autóátadók?" érzed.

kepkontakt 2013.03.30. 11:30:18

@FiszkölPekidzs: De hisz,erről beszélek én is. Nem állítom,hogy sosem jön valós ügyfél. Azt mondtam,hogy a mi szakmánkban fél % a valós.

Egyszerűen nem éri meg.

Pepejoe 2013.03.30. 11:52:09

@sander:
Tökéletesen leírtad a gondolataimat! :D

Éhes_ló 2013.03.30. 12:59:35

@nyisziati: ebben a helyedben nem lennék olyan biztos, mert a világban mindenhol élnek magyarok, elképesztően hihetetlen helyeken is.
Hidd el, mert találkoztam velük ilyen helyeken (is).

De amit írtam, az inkább a halivúdi másodvonalas szemét szokásos usa elnöki reakcióira utal, minden olyan esetben, amikor nem a fulldemokratikus, fulltoleráns demokrácia vágyai szerint történnek a dolgok...

Kérlek vedd eszerint te is.

autokatalog 2013.03.30. 14:21:44

@35up:

OFF

A minapi,Hegyeshalomtol innen "rekedtek" ismetelt,veg nelkuli herotozasanak kozepette nem atallottad Nemetorszag toretlen szarnyalasanak egyik zalogakent megjelolni nemregiben vasarolt ingatlanodat es hamarosan megrkezo uj autodat.Gondolom, ez a filleres parketta is a sikereid resze ill. orbitalis mellenyed egyik generatora.XD:)

(Aztan persze lehet,hogy a kep nem is "nalad" keszult es akkor megnyugodhatunk,hogy a csodapenthouse megiscsak annak rendje s modja szerint van kivitelezve:))

OFF

AIR 2013.03.30. 17:10:07

Értem, hogy pár ember szerint kilóg a lóláb, hogy ez nem egy valós megkeresés. A kérdésem innentől már csak az, hogy ha a kereskedő gyanítja, hogy mondjuk újságírói fortély Stein Lajos levele, akkor miért nem akar jó színben feltűnni a médiában?
Egy válasz küldésében mi a fáradság? Aki nem kapkod két kézzel a vásárló és a médiamegjelenés után, az meg is érdemli, hogy nem ad el autót. Hihetetlen, hogy itthon mennyi ember nem _szereti_ a munkáját, és esetünkben az illetékes még csak nem is egy bányában izzad...

F 131 2013.03.30. 19:09:25

@AIR: igazad van szerintem is kilóg a lóláb, de az értékesítő ezt a levelet látva nem arra gondol, hogy ez újságírói megkeresés, hanem arra, hogy valamilyen olyan érdeklődő akire nem kell sok energiát "pazarolni", valaki "szórakozik". Értékesítőként dolgozom én is, de természetesen egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy minden ügyféllel kell foglalkozni, illetve furcsállom, ha bárki el tud jönni egy szalonból úgy, hogy észre sem veszik. A levéllel az a baj szerintem, hogy túl sok információt ad, saját tapasztalatom szerint senki nem ír le magáról olyat, hogy ki ő, hány unokája van, mire használja az autóját. Nagyon sokan még egy telefonszámot sem adnak meg, nehogy bárki zaklassa Őket. Olyan meg pláne nem szerepel egy levélben, hogy 8 millióért szeretnék autót venni. Aki ennyi pénzt szeretne elkölteni az vagy az adott márka honlapján lévő konfigurátorral összerakja a saját autóját és arra kér ajánlatot, és utána megnézi, hogy az ár belefér-e az elképzelésébe, vagy személyesen bemegy egy szalonba és az értékesítővel együtt állítja össze.
A megoldás erre az áldatlan helyzetre az lenne, ha mind a vevő is az értékesítőre és az értékesítő is saját magára úgy tekintene, mint ahogy sokunk névjegykártyáján van: "értékesítési tanácsadó".

AIR 2013.03.30. 20:39:50

@F 131: Értem, hogy értékesítői szemmel ez úgy jön le, hogy valaki szórakozik (bár őszinte legyek, az interneten nyilván nincs új a nap alatt, de nem tudom elképzelni azt, hogy ki írna ilyen részletes levelet az "örömfaktor", a trollkodás nélkül, szimpla szórakozásból).
Nekem erről az egészről az jut eszembe, hogy mint a példa is mutatja, igen nagy a tévedési faktor az ilyenek megítélésében. Ha akár csak 10% esély is van, hogy ez egy valós vásárló vagy ez ebből valahol cikk lesz, nem érné meg kb. 120 másodpercet rászánni a válaszra? Milliókról van szó...

nyisziati 2013.03.31. 00:58:32

@ganjaninja: na ez viszont gáz és ugyanakkor sajnos tipikus is, sokszor voltam én is vagy ilyen helyzetben, vagy tanúja ilyen esetnek. Itt egyszerűen túl sok ilyen hozzáállású ember van szerintem.

Lehet, hogy ebben Matolcsynak kivételesen igaza van, ez a nép még félázsiai. :(

Ezer év alatt se sikerült levetkőzni ezt a mentalitást.

F 131 2013.03.31. 04:32:27

@AIR: Bocsánat, nem voltam egyértelmű. Természetesen mindenkinek kellett volna válaszolni erre a levélre, ha én kaptam volna meg, én is küldtem volna rá ajánlatot. Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy miért kerülhet valaki hátrányba egy ilyen levél miatt. Egyébként valaki feljebb azt írta, hogy egy ilyen ajánlat 15 perc. Ez igaz, ennyi idő alatt le lehet gépelni. Csak erre a levélre például Opel fronton megoldás lehet a Meriva, a Zafira Tourer, a Mokka, sőt, bár nem számoltam utána, szerintem még az Antara is. Más márkáknál is hasonló a helyzet. Melyiket, milyen felszereltségi szinten, milyen kedvezménnyel ajánlja az értékesítő? Ha mindegyikre küld ajánlatot, azt mondhatja a kedves ügyfél teljesen jogosan, hogy csomó olyan autóra kapott, ami nem érdekli, ha pedig csak egyikre küld, nagy eséllyel mellélő. Ha pedig egy pontosítást kérő e-mail megy első körben, nem ajánlat, arra gyakran nem is jön válasz. Ezért fontos, hogy az értékesítő végezze tisztességesen a munkáját, az ügyfél pedig legalább annyira bízzon benne, hogy megadja a telefonszámát, hiszen a fenti kérdéshalmazt egy maximum 5 perces telefonbeszélgetéssel lehet tisztázni, és utána mehet az ügyfél igényeinek legjobban megfelelő ajánlat.

clior 2013.03.31. 05:08:03

Akinek nem inge ne vegye magara.
2003, 2006, 2010. Harom evszam, harom auto. Mindharomszor megprobalkoztam az interneten keresztul ajanlatot szerezni. Egszer sem sikerult ertekelhetot kapnom, sot egyere rosszabb lett a helyzet. Eleinte meg legalabb a metalfenyt adtak ajandekba es az uzembehelyezest, kesobb mar szimplan a listaarat kuldtek, rendszerint nem ennyire gyorsan, mint a cikkben. A pesti oldalon levo kereskedesben en is pont igy jartam. Pontosan 20 perc varakozas es nezelodes utan kijottem.
A vege az lett, hogy kertem ajanlatot egy szomszedos orszagban es megvettem ott a jelenlegi automat. Ami talan meg felhaborito, hogy az a kereskedes sem izgatta magat, ahol korabban tobb tizmilliot hagytunk ott ceges vasarlassal. Ekkor mondtam azt, hogy semmifele valsag nincs itt, amig ilyet megteket egy kereskedo. Azonnal rugnam ki az alkalmazottat, ha egy lehetseges megrendelommel egy kicsit is hanyag volna. Persze hiba elvarni, hogy a sajat szintemen szolgaljanak ki, de ha mar a mi cegunknel mukodik ez, akkor talan mashol is elvarhato lenne.

papa33 2013.04.01. 13:38:25

Ai egyik legtöbbet eladó Suzuki kereskedés válaszát, valamint a napi szinten reklámozó Opel válaszát várom már rég óta, tényleg venni akarok mostanság.
Másik, ahol beszéltünk, hát fiatal használtat is, de nem érdekelte különösebben az eladót. Az első helyen még személyesen is voltam, tudják a telefonszámomat is, mégis nagy 0.

Ha én kereskedő lennék, már emilben kinyalnám a T vevő fenekét, minden 100-ik venne autót, akkor is kellene erre időt szakítani...
Nem értem, NEM IS AKARNAK ÓTÓT ELADNI.

Azt sem szeretem, hogy mondjuk listaár 4 milla, aztán lehet sikerül megvenni 3.3-ért. Mennyi is az ára?
Azt ugyanis nem hiszem el, hogy a szerviz tartja el a kereskedést, sokan ma is csak a gari idején viszi márkaszervizbe: a sok fillér ritka forint kifejezést nem ismerik. Az, hogy a javítást nem , csak a tapogatózást meg az alkatrészcserét ismerik istentelen összegekért, hát...

Szabi Wan Kenobi 2013.04.01. 23:35:20

Na akkor nézzük meg, hogy honnan is ered ez a probléma. Ezzel nem olyan rég találkoztam:
van egy nagy kereskedés(hálózat) feje. Az a jófajta magyar kihaénnem típusú fajtából, aki megnyerte az előző flotta pályázatot a rendőrségtől, természetesen most is nagy a mellénnyel próbálkozott, mert Ő a valaki, de sajnos ez most(Ford helyett Opel) még sem jött össze. Csak hogy az ilyen dolgokért valakinek fizetnie kell, ezért meghozza a számára legésszerűbb döntést, elkezdődik a megvonás és leépítés korszaka, mert minek annyi alkalmazott, ha már nincs flotta és kisebb lesz a bevétel, jó neki az olcsó munkaerő is. - idáig a történet valóság a többi fikció, de úgy látom így szokott tovább gyűrűzni a probléma - A TOP értékesítő is érzi, hogy itt bizony fizetés és bónusz megvonás várható, ezért ha nem rúgták még ki, vagy lelép egy forgalmasabb helyre, vagy amivel itt is találkozunk, hogy sz.rik a munkájára, minek dolgozza ki a "lelkét", ha a jutalékból neki már csak morzsák maradnak. Az pedig, hogy ilyen nehéz időkben fejlesszük a céget, vagy ne agy Isten legalább megpróbáljuk szinten tartani? Hát az meg mégis milyen dolog volna, hogy vezérigazgatóként idén nyáron nem tudna az asszonnyal Bora-Bora-ra menni, mert elköltenék a cégre a maradék profitot? Ekkora szégyen nem eshet meg vele a hasonszőrű társaival szemben. Sajnos sok ember és vállalkozó fejében, még mindig az a tévhit kering, hogy a cég és bevételei az a saját tulajdona, mert azt Ő alapította a saját befektetéséből és ez feljogosítja, hogy pénzt is úgy vegyen ki belőle, ahogy nőnek az igényei. Pedig nem! (Ide írom gyengébbek és a hasonló vállalkozók kedvéért, hogy az az állam tulajdona és a befektetett összeget is csak fizetésként vehetné ki, nem pedig pofátlanul magasan elcsalt adók formájában) Ezért tartunk még mindig itt, például az ilyen kereskedésekkel. Maradjunk annyiban, hogy mindig a fejétől bűzlik a hal! Persze azt is vallom, hogy sokszor az alkalmazottak is elrontják a jó lehetőségeiket, de akkor meg minek vannak a vezetők?

ganjaninja 2013.04.02. 09:47:20

Csak egy ötlet!
Érdemes lenne létrehozni egy fórumot amibe csak olyanok írnának ,akik az országban vásároltak új autót és pozitív tapasztalataik voltak.
Miközben írtam a sorokat...rádöbbentem ,hogy tele lenne...a munka helyett a fórumra irkáló...önmagukat fényező nepperrel/dílerrel (kinek melyik tetszik!)

..mint a Vaterán...értékelni az eladót/márkaszervizt..

Ha kihullik a férgese...talán nyugodt szívvel...és főként BIZALOMMAL fordulna az ember azokhoz akik ezt a szakmát választották!

alfax 2013.04.03. 14:31:07

Egyszer nyíregyházán a Váci M. Körúton bementünk ketten egy használtautókereskedésbe, ahol nem láttunk senkit, elkezdtük nézegetni az autókat. A haverom zsebében ott volt a 800000 ft.

Az egyik autó elég jónak tűnt, nézegetni kezdtük, benéztem alá, stb. amikor a kilincshez értünk, a telep hátsó feléből egy fa alól artikulátlan böfögés érkezett:

HELLÓ!

odanéztünk, egy csávó aprított valami bográcsfélébe zöldséget, de addig tényleg nem vettük észre, bokrok között ült, most meredt ránk kiguvadt szemekkel.

- Mi kéne? - érdeklődött.

- Autót szeretnénk venni.

- Amikor bemegyek valahova, köszönök, nem?

Ekkor egymásra néztünk a haverommal, és köszöntünk.

VISZLÁT.

McZozo 2016.07.20. 16:16:40

A privat autokat nem tudom, de az egyik nagy flotta autokat keszito cegnel dolgoztan egy ideig raadasul pont arazokent.
NAlunk nem azert volt hosszadalmas egy arajanlat mert vakartuk a tokunket, hanem egyszeruen baromi debil belso struktura volt, ami azt eredmenyezte hogy a flottakezelo kuldott egy ajanlatkerest a kontaktjanak, az a kontakt elkuldte a flotta osztalyta ahol egy analist osszerakta az ajanlatot a keszletek alapjan adott kert autokra, majd ezt jova kelett hagyatnia a flottas igazgatoval, ha ez megvolt akkor vagy tovabbitotta nekem mint arazasi vezetonek vagy egy regonalis arazasi kolleganak, nekunk ki kelett dolgozni a kert autokra az arakat alap auto plusz extrakkal ki kelett szamolni a marginokat es javaslatot kelett tennunk kedvcezmenyekre. Ha a beosztottam csinalta hozzam kelett kuldenie atnezesre ha en akkor ez a lepes kimarad es igy mehettem az en fonokomhoz remenykedve hogy nem jon ra az 5 perc es huzza at az egeszet merthogy keves a margin. Ha minden stimmelt es mondjuk a margin is % szazalek folott volt akkor visszakuldhettem a flottara akik majd lepesenkent visszakuldtek a flottakezelonek, de ha nem volt meg az adott autora mondjuk eloirt minimum margin akkor a fonokommel tovabb kelett mennem az o fonokehez aki szinten vagy jovahagyta ha egy bizonyos szint felett volt vagy nem, ha nem mert ismet nem volt mar jogkore akkor meg tovabb az europai kozpontba kelett tovabbitani jovashagyasra (ez votl a vegso szint. Szoval ezekbol is lathato hogy a burokracia hatalmas volt igy egyszeruen ezen szintek vegigjarasa akar 1-2 hetet is igenybevehetett ugy hogy tenyleg mindenki a leghamarabb csinalta a dolgat. Es akokr ne beszeljun kolyan esetrol mikor valamelyik lancszem valamiert kiesett vagy keslekedett.

McZozo 2016.07.20. 16:42:54

@F 131: Kicsit ellent kell mondjak pont az emlitett markanal van tapasztalatom es hidd el nem az a resze a sok az ajanlatnak hogy osszertakjak 3-4 fele autot ami megfelel az ajanlatkeresnek, sot meg olyat is lehet gyorsan hogy a keszletet lekeri valaki es ebbol megtudja hogy van e raktaron a kertnek megfelelo vagy hasonlo auto amit esetlegesen nagyobb kedvezmennyel ki lehet ajanlani, de mondjuk melette lehet olyat is ami gyartasbol jon 100% sal az igenyeknek megfeleloen kicsit dragabban hoszabb varakozassal de egy ilyen ajanlat osszerakasa 3-4 autora sem tobb mondjuk masfel oranal.
süti beállítások módosítása