HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A benzinkutas tette tönkre az autót

2013.05.17. 08:00 Tcomment

Címkék: dízel benzin benzinkút félretankolás

Elismerték a hibát, de a cég nem akart fizetni. Az igazgató bujkált, a biztosító mosta kezeit, a kár kétmillió forint.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

483 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr525304071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ne most (CX) 2013.05.17. 16:42:56

@ColT: A szerviztapasztalattal mit kezdenek, azon kívül, hogy a tulaj orra alá kenik.
Elromlott vagy nem romlott el, esetleg elromolhat. Talán konstrukciós hiba?

Rocko- 2013.05.17. 16:43:57

@WhiteFalcon: erős emberek mindig lesznek.
és nem tudom melyik a rosszabb, ha a kútfejet mágenesezed le és félremér, vagy ha az autód motormenedzsmenjét mágnesezed le.
olyan apróságok mellett menjünk is el, hogy a minket körülvévő elektronikai dolgok jelentős része nehezen viselné a mágneses környezetet.

GERI87 2013.05.17. 16:45:32

@ne most (CX):

Nem elegendő?
A tankolások töredéke félretankolás, tehát nem igényel több intézkedést.
A kapkodó, figyelmetlen, balszerencsés eset kevesebb mint 1%.

ne most (CX) 2013.05.17. 16:46:11

@Gera: Ki mondta, hogy a gyári jobb mint az utángyártott?
A gyár 5 dolláért veszi, a tulaj vehet 55 dollárosat is a gyári 250 dolláros ár helyett.

Melyik lesz a jobb?

Mazzzzu 2013.05.17. 16:47:51

@MaCS_70: Igen tudom persze.. Vagyok annyira tűrhő, hogy a kommentelés után olvasom el a nagyja kommenteket, egyébként logikus lehetne valami nagyon jellegzetes külső figyelmeztető jel, pl.: apám őstermelő, bort is árul, mindegyik "csapos" kannának ugyanolyan a "pöcse" de valamiért nem keverjük össze, mert látszik melyik a vörös, fehér és rozé :)De persze egy mai ilyen szintű változtatás kivitelezhetetlen lenne.

@Rocko-: Persze van értelme a szögletes keréknek, pl.: lépcsőn...

Rocko- 2013.05.17. 16:47:59

@szita szita péntek: nem számoltam hanyadik komment, de végre valaki érti.

ne most (CX) 2013.05.17. 16:50:07

@GERI87: Azért nem elegednő, mert milliós kár lehet és a tulajt nem vigasztalja, ha a többi 99 másik autójával semmi gond.
Továbbá nem valószínű, hogy 3 dollárnáltöbbe kerülne a probléma végleges megoldása autónként. Ja, hogy az már 30 millió dollár egy gyárnak. Talán eggyel kevesebb sminktükör kompenzálná.

isti77 2013.05.17. 16:51:54

@GERI87: sokan összefogdossák, és nagy a fertőzésveszély? Pl. a tescós bevásárlókocsi vagy kosár fogantyúját mennyivel kevesebben fogdossák össze, mint egy töltőpisztolyt? Vagy akármilyen nyilvános hely ajtókilincsét, ahol mondjuk nem fotocellás ajtó van? Azt mégis nyugodtan megfogják a saját tankolástól emiatt idegenkedők.
Azt meg, hogy a tanksapka környéke mennyire dzsuvás, hát... autója, illetve inkább tulajdonosa válogatja. Aki évente kétszer mosatja le az autóját, és minden tankolásnál melléfolyatja (ő vagy más) a naftát, annál kétségtelenül dzsuvás. De ez pont az, amin a finnyásabbja éppenséggel változtathatna is valamivel rendszeresebb külső karbantartással.
OK, világos, ezekre sokan szeretnek hivatkozni, de ezek nem okok, csak kifogások.
Az meg, hogy egy nőnek ez már túl bonyolult, mert minden, ami autóval kapcsolatos tevékenység, és nem vezetés, az nekik már szerelésnek számít... hát igen.

Rocko- 2013.05.17. 16:52:08

@Wendriner Piroska sakál és balerina: ha kinyitja, akkor is látja.
értelmezni kell, bárhova, bármilyen feliratot, kiírást, kört, négyzetet, bármit tehetsz, ha valaki erőből hülye.

@Mazzzzu: na, ugyanennyi értelme van a kompatibilitás hiányos pisztolynak. holnap kitalálják, hogy csak kissámliról, féllábonállva autó tetején át lehet tankolni, miközben bal kézzel integetsz, gondolom nem rohannál kissámliért, hanem anyáznál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.17. 16:53:16

@WhiteFalcon: :D

@ne most (CX): Mondjuk azt, hogy a CR dízelek a benzinre így reagálnak. De ha probléma volt a szakvéleménnyel, miért nem kértek függetlent?
Valszeg azért, mert az is ezt mondta volna. Nem érdemes 26x körüljárni ezt, te is tudod, hogy azon kívül, hogyn jogilag lehet csűrni-csavarni a dolgot, a valóság az, hogy ha nem cserélik ki az üzemanyagrendszert, akkor nem lesz jó az autó.

Nem volt hülye a nő, hogy nem fogadta el a tisztítást.

Mazzzzu 2013.05.17. 16:55:53

@Rocko-: igazad van, de azért alapos odafigyelés hiányában előfordulhat ilyen eset, lehetne úgy is, más módon nem ezzel a kerek-szögletes dologgal, hogy még kissebb legyen az ilyennek az esélye.

ne most (CX) 2013.05.17. 16:56:47

@ColT: Csak itt ezen blogon is sokan mondták semmi komoly baja nem lett az autójuknak félretankolásból. Ezzel mit kezd a "szakértő" vagy az nem számít, hanem az hogy mi lehetne.

GERI87 2013.05.17. 16:58:28

@ne most (CX):

Bocs, nem 1%, ezred, tízezred %...jelentéktelen.

Ennyi erővel a töltőpisztoly legyen lánccal rögzítve mert valami barom még bennfelejti a nyílásban és kiszakítja, milliós kár...

10 centis acéltüske álljon ki a jármű elé, ha esetleg nem fizetve akarna elhajtani...a kamion...több százezres kár...

Biztonsági ember a kutas mellé nehogy csaljon...

Sorolhatnám...

Minden hülyeségre nem lehet felkészülni, vagyis megpróbálhatjuk....csak megfizeted?

GERI87 2013.05.17. 17:03:38

@isti77:

Láttam egykét pisztolyt, hát nem olyan mint a bevásárlókocsié....
"Ajtókilincsek, nyilvános WC": hát én kezet mosok utána...

"Azt meg, hogy a tanksapka környéke mennyire dzsuvás, hát... autója, illetve inkább tulajdonosa válogatja"

Elég ha pár csepp mellé megy és a portól egy idő után retkes lesz, itt meg nem szokás annyit takarítani, és igen, a tulaj miatt olyan....
A nők meg ilyenek, de ők nagyobb arányban adnak borravalót.

Rocko- 2013.05.17. 17:03:59

@Mazzzzu: nem kell mindennek hülyebiztosnak lennie.
túl sok energiát fordítunk arra, hogy a hülyéket megvédjük önmaguktól, ahelyett, hogy gondolkodnának. ez pazarlás.

ne most (CX) 2013.05.17. 17:04:30

@GERI87: A lánctól csak nagyobb lenne a kár, nem igaz?
Az acéltüske is csak nagyobb kárt okozna.

Egy tankolásnál nehéz 2 miiliót csalni.

Ha van energia oldalsoablak sötétitésére erre miért nincs? Talán nem zavarja a tulajt, ha tönkremegy a motor?

A félretankolás megiscsak zavaróbb, mint az hogy nem tudom kisminkelni magam, mert nincs sminktükör.

ne most (CX) 2013.05.17. 17:05:36

@GERI87: Benzinnel fertőtleníteni lehet.

Gera 2013.05.17. 17:06:36

@ne most (CX): A vita eléggé értelmetlen, tekintve hogy szerintem nem létezik utángyártott olajszivattyú az autómhoz. Egyébként pedig többféle "utángyártott" alkatrész létezik. Van az,amit ugyanaz gyárt, mint aki a gyárnak szállítja, még ebben is létezhet minőségi eltérés, mert abszolúte nem biztos, hogy ugyanazokkal a tűrésekkel készül, magyarul adott esetben simán eladják neked azt, amit a gyár már nem fogadott be. De ez még mindig a legjobb, amit vehetsz és tényleg abszolúte lehet jó. A mindenféle kínai dzsunkacég által minimális hozzáértéssel lemásolt, látszatra esetleg egyforma, de tök más anyagból, más tűrésekkel, felületminőségekkel gyártott alkatrész valahogy nem az igazi, hiába olcsó. Persze vannak olyan elemek, amiknél ez nem különösebben érdekes, pl mindenféle műanyag biszbaszok, az olajszivattyú szerintem nem ez a kategória.

WhiteFalcon 2013.05.17. 17:08:47

@Rocko-: nem az egész autót kellene felmágnesezni és nem is brutál neodímium mágnest képzelek el. Csak a csővégekről beszélek, ahol jelenleg nincs sok elektronika.
Lehetne bonyolítani, hogy a töltőnyílás köré épített elektronika érzékeli a pisztoly végén lévő jeladót (mágnest).
Az egész arról szól - azon túl, hogy agymenésem van -, hogy nem kellene semmi átalakítás és ~30 éves kifutás, megmaradhatna a jelenlegi rendszer, némi fejlesztéssel megspékelve. Ha nagyon akarták volna a gyártók (autó- és kútgyártók), akkor már lenne valami hasonló.

WhiteFalcon 2013.05.17. 17:11:22

@Rocko-: erre szoktam mondani, emberi hülyeség és szándékosság ellen nincs védelem.

Gera 2013.05.17. 17:12:06

@ne most (CX): Ha százból kilencvenkilenc ember soha nem tankol félre, akkor ők jobban értékelik a sminktükröt.

GERI87 2013.05.17. 17:12:41

@ne most (CX):

Ha megváltoztatod a kocsiban a betöltőnyílást, akkor a töltőpisztolyt is meg kell....ez költség, (amit te fizetsz meg így vagy úgy) és nem akkora probléma hogy nekiálljanak...
A sminktükör hasonlat meg rosszindlatú és naív, nyilván nem erre "dobják ki" a pénzt, azért valaminek a tervezése nem úgy megy hogy "Bélabá hegesszen mán oda egy acélpöcköt, oszt úgy jólesz.."
Szabványos legyen, terveztetés, gyárthatóság...
milliós darabszámban gondolkodj.

Semmi szükség erre, lett ebből egy cikk, na és?
Ettől még nem akkora probléma ami megrengeti az autóstársadalmat..

moonshadow 2013.05.17. 17:19:47

Szerencséje, hogy nem került bíróságra az ügy, mert az ügyvédnő bebukta volna.
Ugyanis itt két káresemény történt.
Az egyik káresemény, hogy a kutas félretankolt.
Ez az üzemanyagrendszer szétszedésének és kitakarításának az összege.
A másik káresemény, hogy az ügyvédnő a pénztártól való távozás után elmulasztotta ellenőrizni a kapott blokkon a terméket, majd beindította az autót, minek következtében tönkrement a motor.
Valószínűleg csak betyárbecsületből nem fingatták meg az ellenérdekelt fél ügyvédjei, mert a motor tönkremenetele egy perben nem állt volna a meg a kutasok hibájára.
Más mezei user csinálta volna ezt, nem pedig egy ügyvéd, akkor így járt...

Tökösmákos 2013.05.17. 17:20:55

@Rocko-: Metro áruházláncnál van itt felénk.

Fikkentáger 2013.05.17. 17:23:56

A "mennyit lehet menni" problémához:

Egyszer szőkenő koromban benyát toltam a dízel kocsimba. Szokásos módon, amikor már majdnem üres volt a tank, és teletöltöttem. Még be is szóltam a kutasnak (pénztárnál), hogy miért nem a rendes árat írják ki a neonfénnyel (akkor még a benya volt drágább kb 2 forinttal). 4 km után kezdett rángatni, 6-nál leesett a tantusz az agyamban és még 3-at mentem a következő teszkós benzinkútig (éjszaka volt, hogy ne tök sötétben kelljen molyolni majd).
Teszkóban vettem 70 literhez való olcsó göngyöleget (jó lesz majd a simsonba...), tank leereszt, gázolajjal televesz, kis köszörülés, és minden békebeli módon működik. Azóta kábé (újabb) 200ezer km-t ment már a kocsi motor és kapcsolódó részek hibái nélkül (MAZDA).

Rocko- 2013.05.17. 17:25:12

@WhiteFalcon: pláne ha hülyeség szorgalommal párosul.

@Tökösmákos: kösz.

@szita szita péntek: :)

Szabványok 2013.05.17. 17:41:18

Mindez azért van, mert nem hallgattak rám!
Az autó benyával megy, a traktor gázolajjal.
Ki hallott már olyan hülyeségről, hogy traktormotort szerelni autóba?

ne most (CX) 2013.05.17. 17:44:52

@GERI87: "rosszindulatú és naiv" miért naiv, mert biztosan nem rosszindulatú?

GERI87 2013.05.17. 18:11:46

@ne most (CX):

Naiv és rosszindulatú azt hinni hogy egy gyártó minden vágya hogy téged átbasszon, lehúzzon miközben felesleges vackokra költik a pénzt, mintha az autóipar egy könnyű, beleszarunk dolog lenne...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.17. 18:13:28

amikor az ember vesz otopalyamatricat akkor NEZZE meg hogy azt utottek-e ra vagy nem, szoval rendszam + kategoria!!!
ha nem nezi meg akkor egy hulye...

ugyanigy egy hulye picsa volt aki kepes egy szemet dizelbe beulni es kormozni a kornyezetet a 2 tonnas fostalicskajaval de a benzinkutnal nem tudja megnezni azt a rohadt szamlat

ki kellene irni a benzin, ismetlem BENZINKUTON, hogy felelosseget nem vallalunk a sok feherkabatos ha mar BENZINkutassal tankoltat akkor vessen egy pillantast a blokkra

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.17. 18:18:30

amugy meg ha M3 akkor az az OMV kut, esetleg ha nem kommandozott be a Ronan levo MOLhoz, de ketlem...
figyelembe veve hogy szerdan delutan fel otkor ment, igy a varoson valo atvergodes miatt ugy 45 percnyire lehetett a masik benzinkut a varos masik felen

Nincs még nicked 2013.05.17. 18:23:42

@beszélő név:
"Mivel a fizika törvényei szerint, ha néhány apróbb paramétert (pl. viszkozitás) zárójelbe teszünk"
Miért tennénk zárójelbe? ):o

"akkor mindkét esetben ugyanannyi idő kellene a vödör megtöltéséhez, ezért a tippem az, hogy a pisztoly és a cső találkozásánál valami eszeveszetten spriccelhet a víz."
Természetesen nem spriccel, ezért nekem inkább az a tippem, hogy a fizika fent emlegetett törvényeiről felettébb vázlatos és idealizált elképzeléseid vannak, amelyeknek nem sok közük van a valósághoz.

**Adott mennyiségű** és **ideális folyadék** áramlása (továbbá minden külső-belső veszteség elhanyagolása) esetén lenne igaz az, amit erőltetsz.
Futás vissza gimibe!

Réka és Ákos 2013.05.17. 18:37:18

Vannak ennél profibb benzinkutak is (Budakalászi METRO-nál az ENVI), ahol már "gyárilag" gázolajat kevernek a tartályban a benzinhez. Az okozott kárt pedig nem hajlandók csak részben kifizetni. Állítólag 1100 autó tankolt ott április 3-án gázolajjal kevert benzint. Erről vajon miért nem szólt egy hír sem?

kombusz 2013.05.17. 18:38:35

a 91-es escortomba németbe javasolták hogy teli tankba(55literes tank) akkori baránöm német rokonai hogy télen mindig rakjak bele 10liter benzint a több lehet teletanknál dizel.mindezt miután magyarországi kuton még valoszinü szar dizelt tankoltam és megfagyott a csöben és nem indult be ugy kellett meleg garázsba megvárni mig kiolvad.
ezt azért irtam mert felmerült régebbi dizelbe mit okozna a benzin.semmi baja nem lesz töle egy régi dizelnek persze nem tudom teli tank benzin mit okozna neki de ekkora arányban semmi baja nem lett.

ja és most volt a tv2 hiradoban az eset megmutatták a károsultat is. :)

Nincs még nicked 2013.05.17. 18:59:44

@MaCS_70:
"hogyan oldod meg a kompatibilitást a néhány évtizedes átállási időszak alatt?"
Pl. úgy, hogy az összes újfajta csővég belefér a régi likakba (tehát a keresztmetszetük köré írható kör nem nagyobb, mint a mostani legkisebb csővég).
Ha egyszer elhatároznák, szép fokozatosan pár év alatt le lehetne cserélni a pisztolyokat (nyilván úgyis le kellene előbb-utóbb), mire kezdenek kijönni az újfajta betöltős kocsik.

okoskodó 2013.05.17. 19:03:44

@MaCS_70:

Ha ez így van, akkor felkínálnék néhány elegáns ügyet, ami jól fizet, hozzá pedig sikerdíjat.

Jaffar 2013.05.17. 19:04:18

@azta-paszta:
Nem, mert neki ez a foglalkozása. Persze ö is tévedhet, de akkor a cég fizesse is az okozott kárt.

Nincs még nicked 2013.05.17. 19:05:06

@Rocko-:
"a gyárit is ott gyártják.
más minőségbiztosítással"
Továbbá szerintem 'megalapozott az a vélelem' (jól mondom, MaCS úr?), hogy más anyagból is.

Jaffar 2013.05.17. 19:05:37

Mondjuk nem értem, hogy miért nem lehet tényleg egyedivé alakítani pl. a dízeles autók töltönyílását. Ha a benzines kör alakú, akkor az legyen háromszög vagy mittudomén :)
Lényeg, hogy ne lehessen félretankolni.

okoskodó 2013.05.17. 19:10:57

Amúgy meg buziság az egész.

Katonaságnál az UaZ-zal felesbe nyomtam bele az olajkályhához adott fűttőolajat, ha csavarogni akartunk maszekba. :-)))

Oszt? :-)))

Bon Jovi 2013.05.17. 19:11:52

Mi a f@szér nem tudják már megoldani hogy a dízel töltő legyen háromszög, vagy négyzet alakú?! nem kell hozzá sok ész... kinek az érdeke ez?? autószerelőké?...

ikke i drift 2013.05.17. 19:34:27

azért annyit hozzátennék, hogy ha a csajok/nők negyedannyira irtóznak a tankolópisztolytól, mint én a vasalótól/felmosótól/stb., akkor megértem, hogy még kesztyűben sem akarják megfogni. persze, én is alkalmazom ezeket a kellékeket, ha nincs más lehetőségem, vagy ha könnyítek vele a páromon. na de ha ott lenne a "vasalós" (= a kutas), aki azért van ott, hogy nekem vasaljon, hát hülye lennék magamnak csinálni.

faszikáim, lássatok már egy kicsit messzebb az orrotoknál. nekünk az autó, motor, csavarhúzó stb. a barátunk, ki tudjuk cserélni a kereket, tudjuk, hogy hová kell tölteni az ablakmosót meg a többi löttyöt, netán azt is ki tudjuk deríteni, hogy mi az autó baja, ha nem indul el, vagy már apró neszekből tudjuk, hogy valami nem stimmel a géppel, és netán azt is sejtjük, hogy mi az. a csajoknak ez nem flash, nekik az autó egy eszköz, ha berreg, akkor működik, akármilyen szörnyű zaj is jön elölről, ha nem berreg, akkor meg nem működik és az egyetlen eszköz, amihez ilyenkor akarnak nyúlni, az a telefon. telefon neked.

kurvára bölcs mindenki, hogy kutast az autó közelébe nem engedünk, és kiröhögi azt a nőt, aki nem így tesz, de kíváncsi vagyok, hogy a konyhában, vagy ha a gyereknek van valami nyavalyája, akkor meddig tart a nagy tudomány. én sem engedek kutast az autóhoz (illetve f@szt nem, mert az lpg-t a legtöbb helyen nem engedik tölteni), de miért kellene azt gondolnom, hogy hülye, aki nem így tesz?

moonshadow 2013.05.17. 19:52:55

Egyszerűen el lehetne kerülni az ilyen káreseményeket, ha a benzinkutas a kasszánál nem a hülye akciós termékekről hablatyolna, hanem mindenkivel közölné, hogy milyen dízelt, benzint stb. tankolt, és mennyiért.
Ha hallja az user, hogy most töltötte tele a dízelt tízezerért 95-ös benyával, akkor azért már csak leesik neki a tantusz.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.05.17. 20:01:27

@ikke i drift: Ezt mondom én is, hogy az Asszonykám ne fogdossa azt a kútoszlopot azzal a kezével, amivel nekem süti a kuglófot :)

Legalább már van rajtam kívül még egy ember, akinek nem terminátor a párja.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.17. 20:13:40

@moonshadow: lehet bevezetik es akkor nem csak kamera lesz hanem hangfelvetel is, es akkor a jelen esetben moshatna a benyakut a kezeit :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.17. 20:18:35

@Patás: "Meg véleményem szerint az egy dolog, hogy ő állította le, lehet ha még megy 500 métert, akkor megáll magától, fene tudja. A cikk szerint akkor kezdett el rángatni..."

inkabb fogalmazzunk ugy hogy ALLITOLAGOSAN
a kiscsaj ugyved, azert ha lenne igazsag akkor lehetove tennek hogy azokat a mobilbeszelgeteseket kiadjak az ellenerdekelt feleknek... lehet hogy kiderulne par aprosag

zupa 2013.05.17. 20:21:19

+1 erv az LPG mellett.
Azt probalja meg valaki felretankolni. ;)
Kethavonta egyszer meg oda tudok figyelni, hogy ne probaljam beeroszakolni a fekete vastag pisztolyt a vekony zold lyukba.

Dr.Zomboss 2013.05.17. 20:39:52

Fehér télikabátja van. Nebasszamá a kurvaélet! Ezmiez?

szita szita péntek 2013.05.17. 20:42:08

@Dr.Zomboss: Terepszínű téli harcikabát atomtámadás esetére. Vagy hülyeség - még nem döntöttem el.

szita szita péntek 2013.05.17. 20:44:52

@szita szita péntek: Mindenesetre alapinformáció a post megértéséhez nélkülözhetetlen. Az ember maga elé képzeli és úgy érzi sikerült megértenie a helyzetet, elhelyezni abban a jellemeket. (Persze ez felszínes meg minden, de hát ez meg egy blog.)

D4D 2013.05.17. 20:54:17

@pdw:

"Ettol, hogy a tank aljan felgyulemlik dzsuva mennyire kell tartani?"
- Felgyülemlik. Nem tehetsz ellene semmit. Nekem előszőr 260 ezernél kellett tisztítani (Az alján levő szűrőt kicserélték). Az üzemanyag szennyezettsége befolyásolja, milyen hamar gyűlik fel.

"Kell erre figyelni? Mit lehet tenni ellene? Mennyi ido utan okozhat ez problemat? Tankolasi szokasoktol mennyire fugg?"
- Én onnan vettem észre, hogy épp hogy kigyulladt a tankolásra figyelmeztető lámpa, már ki is fogyott. Más problémát nem okoz.

Persze ha fémpor kerül vissza a tankba, az már tud gondot okozni. Fémpor a normál kopás folyamán keletkezik (magasnyomású pumpa pl.). Mágnest szoktak tenni a tank aljába a kifolyóhoz, az összeszedi.

250 ezer feletti öreg CR dieseleknél van aki 150 literhez tesz fél-egy deci 2T olajat. A mai gázolajak már "szárazabbak" mint tíz-húsz évvel ezelőtt, ezért a régi motorok üzemanyagrendszerét nehezebben kenik. Viszont a mai gázolaj ezért kevésbé szennyezett is (gyárilag).

D4D 2013.05.17. 21:00:22

@Wendriner Piroska sakál és balerina:

Nekem két helyre is, a tanksapkára és a tankajtó belső felére is fel van írva: DIESEL. A tankajtó belsejére még japánul is.

Mégis már kétszer akartak bele benzint tenni. Kutasok. Sosem engedem nekik, hogy ők tankoljanak, de időnként nagyon 'készségesek'.

D4D 2013.05.17. 21:02:27

@András Szigligeti:

Néha-néha szoktam benzines autóval közlekedni. Még nem tankoltam egyet sem mellé, de van egy kis BENZIN feliratú táblám, amit ilyenkor kirakok a műszerfalra.

D4D 2013.05.17. 21:18:41

@Jhonnyq:

"Dizel autókba télen szoktak is kissebb mennyiségű (5 liter egy teli tankhoz) benzint tankolni a jobb indulás miatt.."

- MARHASÁG! Főleg az 5 liter. Hát még a könnyebb indulás.
A benzin nem öngyullad.

- A dermedés miatt szoktak tenni bele dermedésgátlót, ez lehet esetleg benzin, de max 1-2 liter egy teli tankhoz. Én nagyon hidegben teszek bele denszeszt. 1 decit egy tankhoz.

fliege24 2013.05.17. 21:32:46

én egyszer a 69'es bogaramba toltam dízelt, kb feles volt az arány, kicsit füstölt meg pöfögött de azért elvitt egy jópár km-t. Miután fény derült a dologra elég volt leereszteni a régit és benzint tenni a helyére, még a gyertyákat sem köpte be... Ezta mutatványt megnézném egy mai tfsi-től :D

Negotiator 2013.05.17. 22:19:57

@okoskodó:
azért jó tudni hogy nincs az ember egyedül...
nézd meg a kivonat c. filmet (the extract):
www.youtube.com/watch?v=rOo433VTIyc
és jó szórakozást! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.17. 22:39:56

kulon kutfejen kell a dizelt arulni. van ahol igy van.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.17. 22:40:55

most nem viccelek: van aki kiprobalja a benzint a dizel autojaban mert az olcsobb es hatha megy vele. komolyan van ilyen.

okoskodó 2013.05.17. 22:50:19

A csuda vigye el!

Már megen nekem volt igazam. Mindenki az ÖMV-re gondolt. :-)))

Update: Megkérkezett a Shell válasza a hétfői kérdéseinkre. Levelüket változtatás nélkül közöljük. Íme:

A Shell Hungary Zrt. minden vásárlói panaszt és véleményt kiemelt figyelemmel kezel és minden esetben a teljes vásárlói megelégedettségre törekszik. A töltőállomásokkal kapcsolatos vásárlói panaszok kezelését első körben a töltőállomásokat üzemeltető partnereink kezelik, majd szükség esetén a folyamatba a Shell Központ is bekapcsolódik.
Minden jogosnak ítélt vásárlói panasz esetén a Shell 100%-ban megtéríti az okozott kárt, azokért az esetekért azonban, amelyek a vásárló hibájából történnek, a vállalat nem tud felelősséget vállalni.
A féletankolások gyakoriságával kapcsolatban nem látunk kimutatható trendet, hiszen csak néhány egyedi esetről beszélhetünk. Az ilyen jellegű panaszok bejelentése egy általános fogyasztói panaszbejelentő nyomtatvány kitöltésével lehetséges.
A Shell előtető alatti szolgáltatásainak fontos részeként, a vállalat minden töltőállomásán jól képzett munkatársak segítenek a tankolásban, ennek köszönhetően a félretankolások lehetősége minimális.

okoskodó 2013.05.17. 22:52:56

@okoskodó:

"A Shell előtető alatti szolgáltatásainak fontos részeként, a vállalat minden töltőállomásán jól képzett munkatársak segítenek a tankolásban"

Szmártkártya, esetleg vépúder? Nem? Akkor jól megtankoljuk, menjen fizetni!

Öreganylyuk valagát! Maradnak a jól bevált benzinkutak. :-)))

trakker 2013.05.17. 23:59:52

Nem biztos hogy olyan szörnyű károkat okoz néhány L félretankolt üzemanyag.
Én három éve céges 1.7-es diesel Astrába tankoltam 5L benzint. Este 10-kor a német autópályán. Kis tanakodás után toltam rá 45L gázolajat. Semmi baja nem lett, még több száz ezer km-t futot s cégnél.
Minden esetre azóta mantrázom mit kell tankolni mikor bemegyek a kútra.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.05.18. 00:06:28

Huhh, azért ez kemény.Lehet, inkább nem megyek benzinkutasnak (na nem mintha eddig nagyon akartam volna...), nem is kell slendriánnak lenni, elég egy fárasztóbb műszak, egy pillanatra nem figyel az ember és kétmilliót ráhátékáznak...Mert hogy gondolom a kutas cég hétszentség, hogy továbbhárítja a dolgozóra.Meg még az állása is ugrik.És mindezt a felelősséget havonta gombokért kell vállalni.
Azt mondjuk nem tudom, hogy a kútpisztoly csövét miért nem lehet hülyebiztosra csinálni, vagyis egyik kör alakú, a másik meg háromszög, oszt egyik se tud téves lukba menni.Erre nem gondoltak még a nagytudású illetékesek?Pedig én se vagyok egy lángész, azt mégis magamtól jutott eszembe...Nem olvastam a kommenteket, bocs ha már más is megírta ugyanezt...

durumteszta 2013.05.18. 00:28:39

Most eszembe jutott egy régi barátom, aki úgy kb. 20 évvel ezelőtt a katonaságban rendszeresen lecsapolta az üzemanyagot a benzines UAZ-ból, a wartburgja számára. A katonai UAZ dupla tankos volt. Ezért amit kivett az egyik tankból azt gázolajjal pótolta a másik tankba.(mert az volt dögivel) Naponta használta az uazt úgy, hogy benzines indítás után ha bemelegedett a motor, akkor szép lassan átkapcsolta a gázolajos tankra. puffogva csattogva füstölve, de működött az UAZ!
Egy wartburgért mi mindenre képes a katona...
:-)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.05.18. 00:31:27

Ja, a másik gusztustalanság meg a pár hónapos autó "avultatása", mert, hogy már nem új...Az apja f@$zát az ilyennek...Az egész típus sincs talán még éves se...

Rocko- 2013.05.18. 00:52:40

@Bon Jovi: persze, az autószerelők érdeke, hogy ne tudj olvasni.

Rocko- 2013.05.18. 01:00:06

@D4D: azért érezni is lehet, hogy melyik melyik. :)
no meg van ahol gyárilag is felírják a műszeregységre, hogy mégis milyen üzemanyag meghajtású autóban ülnek.

Rocko- 2013.05.18. 01:08:25

@durumteszta: én is csak úgy kapkodom a fejem, annyi új UAZ szaladgál az utakon.

Nincs még nicked 2013.05.18. 07:36:56

@D4D:
"- MARHASÁG! Főleg az 5 liter. Hát még a könnyebb indulás.
A benzin nem öngyullad."
Nocsak! Marhaság, mi?
Majd szólj nekik is:
hu.wikipedia.org/wiki/Benzin#Okt.C3.A1nsz.C3.A1m.2C_kopog.C3.A1s.2C_kompresszi.C3.B3t.C5.B1r.C3.A9s
Aztán ne felejtsd el értesíteni a kopogásérzékelők gyártóit és a motorvezérlők fejlesztőit, hogy feleslegesen görcsölnek a problémán, és az átlyukadt tetejű dugattyúk meg a szétvert csapágyak valójában valamelyik felsőbb hatalom büntetései.

exlex 2013.05.18. 07:55:00

@froton: "fehérbundás SUV-os emanci"

Ezen jót röhögtem.

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2013.05.18. 08:37:49

@geegee.: karika-háromszög megoldás csak itt kb 50 embernek eszébe jutott. És mégis milyen furcsa, hogy a vízfejnek ez még miért is nem jutott eszébe egyik autógyárban sem, egyik benzinelőállítóban sem????

Ez egy izgalamas kérdés. érdemes lenne elmélázni rajta kicsit.

Schütii 2013.05.18. 08:50:50

Gondolom a kutas gyerek már régen a Brit szigeteken keresi a hamburgerre valót, mert végső soron ő hunyó ebben az ügyben. Kurva nagy kockázattal jár egy ilyen meló és mellé kurva kevés fizetés. Hülye aki ezt vállalja.

Schütii 2013.05.18. 08:58:19

@durumteszta: Ezt nem egészen értem. Ezt egynél többször elég nehéz eljátszani. Legalábbis úgy hogy ne keveredjenek a löttyök. Vagy a Varnyúnak is mindegy volt hogy mi van benne?

Rocko- 2013.05.18. 10:01:39

@Kukiság: mert ők nyilván egytől-egyig segghülyék.
igaz, ők terveznek autót, nem ti, de haladjunk is túl ezen a problémán.
elárulok, egy titkot, de ne mondd el, senkinek, ez jujj de nagyon titkos: végiggondolták, és rájöttek, hogy faszság.

okoskodó 2013.05.18. 10:36:12

@Kukiság:

Jó meglátás. Az alkatrészeket el kell adni. Így vagy úgy.

Én irodaszert árulok. A Pritt rollernek évente változtattyják a formátumát, hogy Treeendy legyen. Lófaszt. Azért, hogy ne kapjál bele bélést, ha kifogy.

Ennyire egyszerű az élet.

okoskodó 2013.05.18. 10:36:53

@Schütii:

Két csap van, ha egyiket nyitod, másikat zárod.

Rocko- 2013.05.18. 12:11:00

@okoskodó: te meg megveszed.
és okosnak hiszed magad.
én azért érzem az iróniát ebben.

Piet 2013.05.18. 13:57:48

Na én pontosan ezért nem engedem meg hogy a benzinkúton a kútkezelő tankoljon. Mindig jönnek szegények hogy milyen üzemanyagot töltsenek bele, de én udvariasan közlöm velük hogy megoldom a tankolást. Látom rajtuk hogy nem tetszik nekik de legalább ki tudom védeni így az esetleges félretankolást.

Roland Vitkóczi 2013.05.18. 16:31:14

Na igen, csak kiderült melyik kút volt az.:) Mondjuk én is a sárgára gondoltam mert ott ilyenek. Én a Lukoil-nál tankolok, ott mindig mosolygnak, nagyon kedvesek, nem mellesleg a legolcsóbb (a környéken?). Az OMV biztosan fizetett volna, bár a válaszuk érdekelne. A Mol pedig húzta volna de kifizették volna. Bár nekem már a túlárazott szendvicsnél gyanús volt hogy a Shell az:)

prfecó 2013.05.19. 11:26:42

@szita szita péntek:
bíztosítok visszaélve erőfölényükkel minimális kártérítésre hajladóak

ha egyszeregy Bíróság megítéli azt is , hogy hozzáállásuk miatt milyen erkölcsi , nem anyagi károk is keletkeznek talán változik a hozzáállásuk.

Amerika jogrendszere ezért sokkal "fogyasztóbarátabb"is. Nem szarják le automatikusan a vásárlókat , kárt szenvedetteket , mert tudják Bíróság előtt sokszorosát veszthetik el.

n53 (törölt) 2013.05.19. 23:26:50

@Kukiság: "karika-háromszög megoldás csak itt kb 50 embernek eszébe jutott."

Aki a bolygo utjain futkarozo tobb mint egymilliard legyartott auto utan pisztolyformat akat valtoztatni, azt sajnos egy idiota, aki a sajat iroasztalanak a szeleig lat, nem tovabb. A poen az, hogy pont ezek a muszaki analfabetak fikazzak a leghangosabban a gyartokat, amikor nem birjak felfogni egy-egy dontes hatteret.

"És mégis milyen furcsa, hogy a vízfejnek ez még miért is nem jutott eszébe egyik autógyárban sem, egyik benzinelőállítóban sem????"

Valoban nem, hala istennek ok nem ilyen hulyek, es joval profibb otleteik vannak:
i.imgur.com/11f6Ha1.jpg

Aki pedig egy tobbszazezres-tobbmillios kart kockaztat azert, mert fillerbaszasbol sajnalja az 50 eurot egy SoloDiesel vagy OnlyDiesel sapkara (ezeknel mua. karmok fogjak meg a kisebb keresztmetszetu benzines pisztolyt), az tenyleg megerdemli a sorsat.

rushman 2013.05.20. 19:19:40

@MaCS_70: Koszonom a valaszt.

Szereny velemenyem szerint akkor sajnos hibas az a jogrend es jogszolgaltatas, ahol a karosult nagyon kiszolgaltatott helyzetben van.
Persze sejtem, ahogy en, ugy te sem tudsz ez ellen tenni.

D4D 2013.05.21. 08:58:22

@Rocko-:

Ha tudnád, milyen automatikusan nyúlok a dieselhez.....

Rocko- 2013.05.21. 10:35:51

@D4D: ahogy én a benzinheshez.
ezért kell 25* átgondolni, hogy mit is csinálok.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.05.21. 11:41:02

@Kukiság: Jaja, közben olvasgattam.Igen, itt valszeg érdekekkel áll szemben a dolog...

Rocko- 2013.05.24. 07:29:36

@Ciri: az ötlet jó, az időtállóságával kapcsolatban vannak aggodalmaim.

grandt 2013.05.27. 01:10:21

Annak ellenére, hogy a cikk írója nem akarta megemlíteni a hibás társaság nevét, azért könnyen kitalálható az "M3 kivezető"-ből. Tekintve, hogy ez a hiba nem több 10 km után jelentkezik és a közelben csak 2 kút van olyan távolságban, hogy csak a kivezetőig érjen el, mind a kettő egy társasághoz tartozik.Mindenki találja ki, hogy melyikre gondolok :)

JMC 2013.05.28. 11:29:58

@grandt: Idézet a cikkből:

"Ezúttal a város másik végén volt kénytelen újra megkeresni a bizonylatot, miután az autó rángatni kezdett az M3-as autópálya kivezető szakaszának belső sávjában. Ezért félre kellett állnia."

Azaz valahol tankolt, és a város másik végén (az M3 kivezetőn) kezdett rángatni. Azért szép próbálkozás ;)

Egyébként az üzemanyag tartálytól a szelepekig elfér egy kevés nyál, amivel pár km még nyugodtan megtehető anélkül, hogy bármi jele lenne a bajnak.

D4D 2013.05.29. 00:43:11

@grandt: @JMC:

Magam kocsijából kiindulva olyan 5-20 km után lépett fel a hiba. Nagyjából ennyire elég a nyál a benzintank-motor között, de a 20 az már egy magasan optimista becslés. Esetleg max 30 km, de akkor már üres országúton 90-el.

A város másik végét sem kell pontosan venni. Így lehet elködösíteni, melyik társaság is a hunyó.

AIR 2013.05.29. 01:35:49

Elég durva azért, hogy a 450 kommentből mondjuk 30 (nem olvastam végig őket, csak találgatok) azzal foglalkozik, hogy ha az ügyfél nő, ügyvéd, fehér kabátos nő, fehér kabátos ügyvéd, ügyvédnő, stb., akkor megérdemli a baját. Meg hogy milyen ember az, aki nem maga tankolja a kocsiját, nem nézi meg a számlát, többet keres, mint én, stb.
Lényeg, hogy vidám kis helyen élünk, sok értelmes emberrel...

kroky61 2013.06.03. 11:34:10

A történethez annyit, hogy tavaly nyáron, saját figyelmetlenségemből kb. 35 liter 95-öst tankoltam a diesel Mazda 6-ba (2010-es 163 LE). Elindultam és kb. 1 km múlva a motor rángatni kezdett, majd leállt. Ekkor rögvest rájöttem a hibára. A szakszervíz nem tudott segíteni, de magadták egy szerelő elérhetőségét, aki Budapesten kizárólag ezzel foglalkozik. Amikor arról érdeklődtem, hogy gyakorlatuk szerint mire számíthatok, azt mondták, hogy az 1 km alaltt szinte bizonyosan nem következett be olyan károsodás, amely nagyobb javítást igényelne. Azt mondták, súlyosabb következmény akkor lett volna, ha kb. fele-fele lett volna a két üzemanyag és mondjuk egy autópályán mentem volna hosszabb időt nagy sebességgel. Ember kb. 20 perc múlva a helyszínre jött, leszívta a benzint, majd teletöltötte diesellel. Az autó elsőre beindult, azóta kb. 150.000 km-t ment hibátlanul. Bár nem értek semmit az autókhoz, kiváncsi lennék, hogy egy független szakértő szerint is indokolt volt-e a milliós javítás a cikkben szereplő esetben? Gyanítom nem.

mizie 2013.06.03. 19:37:53

Nagyon jó a cikk!

Azért PR-osként elég vicces a Mol és a Shell levele. A Mol halál profin csak a lényeget írja, míg a Shell bullshitmondatról bullshitmondatra szálldogál, de semmit nem mond.

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2013.06.04. 09:37:37

Érdekes tanulságos történet. Örülök, hogy nagyjából happy end-del zárult.

A saját szorim:
Bár ez nem rémtörténet. Amíg benzies autóim voltak számtalan alkalommal hagytam, hogy a kutas tankoljon. Egyszer meg is szívtam, mert nem voltam elég figyelmes és balga módon igent mondtam a "Mehet, bele az extra?" kérdésre. Beletolt 25l 100-ast a négyütemű Trabi-ba, abból meg ilyedtében majdnem elszalad az 50 anorexiás paci. Ment tőle, mint a rakéta.
Sokat tankoltam már autós életem eddigi néhány évében, saját és céges kocsikat is. De - most lekopogtam - eddig még sosem sikerült mellényúlnom.
Egészen addig nem is volt gond, amíg nem lett dízel kocsim. Nem csillivilli csodaverda, csak egy öreg X17DTL dízel Opel Asta. Egy országos hálózatú diszkont kútra (is) szoktam járni. Beállok a kútfejhez, jön a "jólfizetett" segéderő, hogy majd ő megtankol. Gondoltam legyen meg az örömöd pajtás.
Kérdi ugye benzin? Mondom NEM 35 liter gázolaj. (Mellesleg ha kicsit is figyel, három helyre is rá van írva! Tanksapkaajtó belseje (még a keverési arány is rajta van, hogy tél esetén mennyi benzint, vagy denaturáltszeszt adagoljak a dermedésgátló nélküli adalékolatlan gázolajhoz) tanknyílás szája, tanksapka! Elég embörös betűkkel és feltűnőn.)
Erre nézek vissza és veszi le a 95-ös pisztolyt! Ha nem szólok neki, hogy EMBER! MONDOM DÍZEL!!!! akkor telinyomja benzinnel.

Azóta csak én magam tankolok, lehet a kutascsávó akármilyen barátságos (erőszakos, tudom meg kell neki is élni) udvariasan megköszönöm a segítséget. Nagy ritkán a keréknyomást azért megnézetem velük, azért is kap egy kis jattot.
Mellesleg mindig át szoktam futni a nyugtát és meg is tartom.

Nem védem a kutast, de ős is emberből van, tehát nem tévedhetetlen. Az ügy lefutásán meg valamiért nem nagyon csodálkozok.

PettingElek 2014.02.05. 08:59:47

@WhiteFalcon: Van ilyen. ADBLUE-nak hívják, a tartály betöltőnyílásában van 1 mágnes, amit a töltőpisztoly érzékel. Ha nincs benne, akkor elég macerás tankolni :)

Logic 2014.04.21. 16:28:49

miért, de tényleg miért kell hagyni, h idegen tankolja meg az autót? büdös 2 percig nyomni a töltőpisztolyt?
süti beállítások módosítása