HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Megvenni a legkönnyebb. Gondolkodni már nehéz.

2013.06.12. 07:00 ommm

Címkék: karbantartás vétel

A helyzet sajnos az, hogy nem csak karban nem tudjuk tartani a gépeket de sokszor fel sem fogjuk, hogy megvenni a legkönnyebb. Aztán a feketeleves.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

466 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr385356616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 07:42:42

@Grifter: Ja meg, a német család esete. Az a másik, még tipikusabb. Ez már nem a "mindenhez érteni", hanem az alapvető összefüggések meglátása.

lyken 2013.06.13. 07:43:56

@Jozsó_: Nem délbuda, de bátran ajánlom 12. kerületben a Vöröskő utcában a VW szervízt. VW/Skoda/Audi/Seat. Több mint 15 éve náluk szervizelek, mióta külföldön élek, onnan is inkább hazaviszem éves szervízre a járgányt. Pontosak, lekiismeretesek.

Mérges 1234 2013.06.13. 07:49:46

@DogTheDog:

"Tevedsz,minden PC-t kellene szervizelni fel-egy evente,akkor a felhasznalo azt sem tudna mit jelentenek a gep osszeszakadasaval kapcsolatos szavak.Viszont le sem fingjak,inkabb szopnak,ugy sokkal faszabb."

Kell a faszt, céges laptopomra egyzser felraktam xp-t 5 évig ment gond nélkül, beugrott egy két kékhalál, megnéztük memória hiba. Sebaj rendelte egy új gépet, ezen már win7 van, ez is elmegy évekig. OK, évente nem árt egy registry clean, meg lemezkarbantartás, de normálisan használt gépnek semmi baja nem lesz.

Más kérédés, hogy normális felhasználó gépén, nincs milliónyi csicsa, Office, Eclipse, Visual Studio, Qt Creator, Pdf olvasó, valami képszerkesztő oszt jónapot......

ommm 2013.06.13. 08:26:21

@lcka: Nem hiszem, hogy nagyképűségből írtam volna, mindössze felvilágosítottam az olvasót, aki még 2013-ban is azt hiszi, hogy tkp. bármit ide lehet szórni, csak sok legyen, mert betűre fizetnek az újságírónak.
Nagyon nem.
Bannerek? Reklámok? Én nem is látom őket, ebben az írásban egy árva hiperlink sem volt, minden másra ott az AdBlocker, vagy egyszerűen ne kattints.
Minden újság, tévé, rádió a reklámból él, mi ezzel a gond? A különbség annyi, hogy szerencsére nekünk nem kell simulni és igazodni a hirdetőinkhez.

Elijah_Baley 2013.06.13. 09:16:52

@DogTheDog: és egész pontosat mit kell csinálni rajta v vele? mert nekem a használati útmutató nem írt semmi ilyesmit.

svega 2013.06.13. 09:17:47

@Pas de probleme: A villogó izé nem zavarja a hölgyeket. Az én lányom egy Audival ment Csongrádról Keszthelyre oda-vissza behúzott kézifékkel, füstölve, büdösen, villogó piros izével,de utólag sem tűnt fel neki, amikor megmutattam neki a műszerfalat. Azt mondta, nem fontos, lehet, hogy az ablakmosó fogyott csak ki.

n53 (törölt) 2013.06.13. 09:41:47

@trallala NYC: A lottonyertes prolik szoktak ilyen esz nelkuli modon szorni a penzt, akik aztan par ev rongyrazas utan sokkal melyebb szegenysegbe sullyednek, mint ahonnan jottek.
Nem tudom, hany embert ismersz, aki a sajat vallalkozasabol gazdagodott meg, de akiket en ismerek, ilyen foku idiotizmustol (pl ha a gyerekuk csinalja) infarktust kapnanak. A jellemzo mentalitas az, hogy meg a tiz eves szarjukat sem hajlandoak eladni, mert "minek, tokeletesen mukodik". Sokkal jobban meg tudjak fogni a penzt, mint barki mas.

Grifter 2013.06.13. 09:43:16

@ColT: Én értelek, de attól, mert alapvető összefüggés, hogy a horogra csalit kell rakni, én még nem tudok halat fogni. Ahogy te se tudsz attól süteményt sütni, hogy tudod mi az élesztő.
Nem azt mondom, hogy ez jól van így, de van akinek nem ez a fontos.
Aki pedig inkább végig nézi, mint segítene, azt én szintén megértem, de miért is kéri máson számon utána, hogy hülye, ha segíteni se akar neki? Másképpen fogalmazva: Mitől lenne okosabb? Attól mert én adok neked egy könyvet, te még se horgászni, se főzni nem fogsz tudni. Ha pedig az elmúlt 5 évben csak egy gombot nyomkodtál és lett sülthal meg torta, nagyon meg tudsz lepődni, ha egyszer csak nem működik.

;]

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 09:46:51

@Grifter: " hogy a horogra csalit kell rakni, én még nem tudok halat fogni."

De ha _valami_ eddig működött _valahogy_, majd elkezd csikorogni, rázkódni, csattogni, az azért csak feltűnik, vagy mi a fene.
Nem arról van itt szó, hogy javítsa meg, hanem hogy legalább azt vegye észre, hogy baja van :D

"Ha pedig az elmúlt 5 évben csak egy gombot nyomkodtál"
Akkor csak van annyi eszed, ha már középkoróú vagy, hogy ha van azon az ajtón kulcsnak hely, akkor ahhoz az autóhoz csak tartozik egy kulcs is...
Ezt mondtam, gondolkodás. Ezt mondja VI is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 09:48:45

@Grifter: De pont ilyen, hogy mindenki tudja, hogy a mobiltelefon könnyen döglik.
Jellemző hozzáállás : nem csinál mentést a telefonszámairól, így aztán amikor meghal a teló (vagy ellopják), akkor senkinek nem tudja a számát.

Az autóhoz tartozó pótkulcs megfelelő helyen tartására is csak azután figyel oda az ember, ha már bezárta az autóba egyszer :D

Grifter 2013.06.13. 09:49:26

@ColT: (Azt hinni, hogy mindenki meghalja, hogy az éppen kikopott szilent, félre kopott gumi, rosszul beállított előgyújtás, lötyögő ékszíj, csapágyas hűtőventillátor, elfolyt lengéscsillapító, nem járó henger vagy ezer más dolog, az nevetségesen naiv.
Sokan pedig akkor se mennek orvoshoz, ha már 5 éve fáj a hátuk - és ezzel mindent elmondtunk.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 09:50:26

@Grifter: Ja meg, ha ad egy könyvet... Abban a köbnyvben esetleg arról van szó, hogy hogyan kell aza dott dolgot kivitelezni. Nem csinálja meg helyetted, de segít, hogy meg tudd tenni.
Persze, segítséggel könnyebb megtanulni, de azért nem véletlenül szokás információkat leírni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 09:53:43

@Grifter: Nem is várjuk, hogy mindenki meghallja, csak azért baromi sok az ilyen ember, aki sz*ik rá.
Műszaki kultúra, az eléggé alap lenne egy olyan világban, ahol tele van minden gépekkel.

Grifter 2013.06.13. 09:55:18

@ColT: Jelen autóm 4 éve van nálam, sose volt hozzá másik/pót kulcs. Kerékőr sincs. Meg riasztó. Meg emelőm sincs, és kerékkulcs se. (Világítós mellény meg pótkerék van, kemény vagyok.)

A mobilomról sincs mentésem.

Szeretek veszélyesen élni !

...és mindenkinek joga van hülyének lenni, erről nem felvilágosítani a másikat és közvetve jól rábaszni egy hülye miatt ;D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 09:57:30

@Grifter: Joga van, csak aztán már baromi idegesítő, hogy mindenki hülye :S

Amúgy nekem sincs túl sok szerszámom, főleg autóhoz, meg nem is tudok rajta sok mindent megcsinálni. De pont ezért, minden aprósággal viszem szervizbe, ami meg is látszik, mert megbízható.

A kókler/beleszaró szerelőkkel amúgy több baj van, mint magával a 22 éves autóval.

Agr3ssor 2013.06.13. 10:13:13

Én nem vagyok kárörvendő, sem önkéntes igazságosztó...
Inkább segítettem volna, mert talán az is rávezeti, hogy illik elolvasni a kézikönyvet... Egy nem kalkulált indulási késedelem szerintem bőven van akkora kellemetlenség, hogy odafigyeljen valaki legközelebb!!

Lehet egyesek annyira hibátlanok, hogy nyugodt szívvel ítélkeznek, és úgymond "megbüntetik" az egyébként önhibájából pórul járt autóst, de én nem ilyen vagyok...
Egyébként ezeket az embereket végtelenül irigylem. Én még soha nem találkoztam olyannal, aki az összes általa használt eszközt tökéletesen az utolsó funkciójáig ismerné. És olvasgatná a mellékelt papírtömböket. (és tudja is utána betűre) Mert hogy szinte mindenhez adnak, műszaki cikkhez, ruhához, stb, háztartási eszközhöz, cirkóhoz, bojlerhez, az vitathatatlan...

Szóval meglátásom szerint jobb egy olyan világ, ahol az emberek inkább segítenek a másikon, és esetleg szájbarágósan elmagyaráznak nekik dolgokat, mint ahol kárörvendően meg akarják leckéztetni a egymást...

Amúgy én azt sem értem, mi alapján dönti el valaki teljesen idegen emberekről, hogy megérdemlik e az Isteni büntetésüket?!?!
És egyáltalán a más kárát szemlélő megmondóembert mi jogosítja fel, hogy ő döntse el ezeket? Mi alapján dönti el, hogy mennyire vágja földhöz (a tudatlan hülyét) egy ilyen akció költsége?!?
Ha nem ártott senkinek, csak saját magának miért kell rajta bosszút állni?
Világosíts fel Pista!!

Mérges 1234 2013.06.13. 10:16:40

@DogTheDog:

Oszt miért nem így van????

Mégis mi a picsát kellene karbantartani egy laptopon. Max kiopucolja az ember a hütését, de mást csinálni vele aminak haszna is van lehetetlen.

Tapasztalat szerint normálisan használt gép évekig megy mindenfajta abajgatás nélkül. Más kéréds, hogy én tudom mit miért telepítek fel, és ha nem kel le is szedem.

Mérges 1234 2013.06.13. 10:20:49

@ColT:

"Műszaki kultúra, az eléggé alap lenne egy olyan világban, ahol tele van minden gépekk"

Cikkezgetenek azért erről elég sokat manapság, mármint, hogy mennyire elszakad a technika az átlag embertől.

Nagyon sok embernek van okos telefonja, de a legtöbb hülye hozzá, legtöbben már a távirányítót sem képesek használni. Stb. stb......

Ezzel az a baj, hogy iszonyat kiszolgáltatottá teszi az embert. Tehát igen, kell egy alap műszaki tudás, a mai vilában mindeképpen, vagy ha nincs sok sok pénz, amivel mások tudását megfizetjük.

Hurri Kán 2013.06.13. 10:23:11

@Mérges 1234:
Attól, mert lehet kapni, nem kötelező minden szart megvenni.

Agr3ssor 2013.06.13. 10:23:19

Zsófihoz, meg Bélához:
Általános jelenség... De ehhez nem kell se Mini Cooper, se BMW... Elég egy új autó. Egy saját anyagi helyzetével tisztában NEM levő autóvásárló!
Mellesleg az autó fogyasztási eszköz. Nem köteles a használója érteni hozzá... Igazság ebben nincs...

Egyébként csak merengjünk el... Van informatikus apuka, és tanárnéni anyuka... Mind a kettő segg hülye az autóhoz, érzéke a vezetéshez nincs, de természetesen a mindennapi közlekedéshez elegendő... A KRESZ-t jól ismerik...
Mégis milyen indok vinné el őket az autószerelőhöz pl. lengéscsillapító bemérésre, féktárcsa vastagság ellenőrzésre, fékbetétcserére, futómű átvizsgálásra?
Az autó indul, megy... Nem tesztpilóták, a féktávokat nem méricskélik, a telemetriai adatokat nem elemezgetik... Miért mennének szerelőhöz?
Ha már nem áll meg az autó, régen késő... 2 év "műszaki" között meg sok víz lefolyik a Dunán!
Szóval?

Mérges 1234 2013.06.13. 10:24:41

@svega:

"A villogó izé nem zavarja a hölgyeket. Az én lányom egy Audival ment Csongrádról Keszthelyre oda-vissza behúzott kézifékkel, füstölve, büdösen, villogó piros izével,de utólag sem tűnt fel neki, amikor megmutattam neki a műszerfalat. Azt mondta, nem fontos, lehet, hogy az ablakmosó fogyott csak ki."

Ki nevelte ilyenné?????

Mérges 1234 2013.06.13. 10:34:53

@Agr3ssor:

Éppen ez a baj, hogy az autóva közlekedés szinte mr alapjog. Ma is régen is van gépjármű üzemltetévből vizsga, minimális dolgokat tudni kell törvény szerint is.

Pontosan azért mert a gondatlanságból származó baleset az üzemeltető felelősége.

Ez nem tanárnéni, óvonő és informatikus kérdése, mert párom édesanyja óvonő, egyébként úgy sik hülye a világ dolgaihoz, de tényleg nagyon, mivel neki egyetlen dolga van 30 éve, hogy a kis kölkökkel aranyaosan elviháncoljon. De és itt a lényeg, az autóját évente elviszi megnézetni egy régóta ismerős megbizható autószerelőhöz, múltkor mondta, nézzem már meg a féket, mert valahogy fura, olyan kemény a pedál.....

A lányeg nem szarik bele. Tehát mindeki tudna rá kicsit figyelni, függetlneül, attl, hogy egyébként ógörögből diplomázott vagy sem.

Csak a népek fullra krvára igénytelenek a műszaki dolgok iránt. Van aki legalább belátja, hogy nem ért hozzá, ezért elviszi valahová van, aki meg azt gondolja, hogy amiről nem tud, az nincs is.

Az útóbbi a szar.

lyken 2013.06.13. 10:41:29

@dr. Schőn Ubul: "A szlovák utak sokkal szarabbak, mint a magyarországiak."

Ezt gondolom viccből írtad. Mert ha nem, akkor nem nagyon van helyzetismereted.

Agr3ssor 2013.06.13. 10:42:17

@Mérges 1234: Ezt én értem... De aki nem érzi, hogy fura a pedál??

Mérges 1234 2013.06.13. 10:45:24

@Agr3ssor:

Szerintem mindeki érzi, de egy csomóan leszarják.

Nem gondlkodik, hanem biztos jó az úgy..... Na ebből a mentalitásból van a baj, és ebből van kurva sok ebben a vilában. Nem tudom mi az oka, akkor az jó úgy.

lyken 2013.06.13. 10:50:34

@Mérges 1234: " OK, évente nem árt egy registry clean, meg lemezkarbantartás..."

Az életben nem csináltam a gépemen ilyeneket. Nincs rájuk szükség. A legtöbb gép attól hal be, hogy minden szirszart rátelepítenek, meg hogy jópofizó cukicica kényszerlike-oltatós oldalakról benyalnak mindenféle spyware-t.

Egyszerűen az van, hogy a hülye user kinyírja a gépét meg a kocsiját is, aztán nagy mellénnyel ekézi a gyártót.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 10:55:04

@lyken: Meg mondjuk hogy nem csinál registry cleant, igen. :D
Meg mondjuk hogy az ágyon használja a laptopot, és elemegy a hűtő porral, sosincs kitakarítva.
Ezek (defrag, portalanítás, ilyesmi), egy windózos gépen kb. olyanok, mint az autón egy olajcsere.

Különben meg nem kell windózt használni, mert sem a Mac OS, sem semmilyen Linux nem szemetelődik tele ennyire :D

ne most (CX) 2013.06.13. 11:09:48

Kétévente van vizsga. Ennyi idő alatt komoly erőfeszítésbe kerülne elkoptatni a fékeket.
A kuplungot, meg akkor kell cserélni mikor vége van és nem előtte.

lyken 2013.06.13. 11:19:15

@Agr3ssor: "Van informatikus apuka, és tanárnéni anyuka... Mind a kettő segg hülye az autóhoz, érzéke a vezetéshez nincs...
(..)
Mégis milyen indok vinné el őket az autószerelőhöz (...)?"

Ahogy írtad, apuka anyuka, tehát van gyerek a kocsiban. Ez nem elég indok?
Én minden évben egyszer leadom a kocsimat a szerelőnél revizióra, akkor is, ha épp nincs semmi. Nézzék át. Számtalan olyan dolog van, amit én nem veszek észre, de neki azonnal feltűnik. Ezenkívül számtalan olyan dolog van, ami vezetés közben sem derül ki, csak akkor, ha alaposan belenézett, alánézett. 2-3 óra munkadíj, de szerintem simán megéri, hogy időben kiszűrjék a problémákat.

Mérges 1234 2013.06.13. 11:19:37

@ColT:

Eleve tényleg nem kell mindenfajta szart feltenni.

De tényszerűen a windows szedi magát mindenfajta szarral. Volt valami projektünk, ahol a registriből kellett volna kiszedni hardverre vonatkozó adatokat, több napig bújtam a netet, vettem egy könyvet is a windows registryről. Aztán kerestem egy tök más megoldást, amivel a probléma zökkenőmentesen megoldható volt, azóta még hallani sem akarok olyan api függvéyről aminek bármi köze lenne a windows registry-hez. Be kell lássuk a windowsnak vannak tényszerűen szar dolgai.

De az Android is egy fos, ha az ember jobban belemélyed. Ied halad a világ, rápakolunk egy réteget a szarra a népek, meg veszik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 11:28:19

@Mérges 1234: Én egyáltalán a windózról nem akarok többet hallani.
Otthon nincs is.

Android meg, ja, az nem sokban Linux, de legalább a Java plusz rétegei miatt még lassú is.
Szerencsére hamarost lesz natív Ubi is telefonokra :)

vasgyuszi 2013.06.13. 11:36:24

Bende-bácsi tegnapi C3-as ömlengéséhez, de az információk színvonala (vagyis annak hiánya) miatt ehhez a cikkhez is kapcsolódik, szóval:

"Trendance"-felszereltség NINCSEN, ellenben "Tendance". Véletlen nem lehet, mert kétszer is leírja a drága újságíró bácsi.

Ugyanakkor ez is hülyeség en bloc: "...Trendance (értsd fapad) felszereltséggel." ugyanis van egy "Attraction" nevu beléposzint a C3 esetében. Aki látott már Citroen árlistát, az tudja, hogy a Tendance az a középszint.

Ennyi.

Mérges 1234 2013.06.13. 11:37:34

@ColT:

"Android meg, ja, az nem sokban Linux, de legalább a Java plusz rétegei miatt még lassú is."

Lassú lassú, de mit is tekntünk annak? Egy csomó java hívás native kódot hív, meg az egész rá van nyomorgatva a libc-re. Csináltam egy két projektett Androidra, de néha kurvára nem lehet tudni ki kivel van.

A javaban csak a virtuális gép szopás, maga az api remek, átgondolt korrekt dolog.....

Nó midnegy nagyon off ez már.

Agr3ssor 2013.06.13. 11:39:04

@lyken: A mosógépedet is átnézeted rendszeresen, ha kell ha nem?
Érintésvédelmi vizsgálatokat is elvégeztetsz az otthonodban?
Az, hogy kinek mi a fontos, és kinek mi a veszélyes, az teljesen szubjektív...

Én egy év alatt 30-35ezer körül megyek. Nagyon karcsú lenne, ha csak évente nézetném az autómat. És simán elég lenne, hogy ne legyen időben észrevéve valami.

Most nem kötekedni akarok, nem védem azt, aki leszarja az autóját...
Csak azt akarom szemléltetni, hogy nem mindenki autóbuzi szemszögből nézi a világot...

lyken 2013.06.13. 11:46:58

@ColT: "Ezek (defrag, portalanítás, ilyesmi), egy windózos gépen kb. olyanok, mint az autón egy olajcsere."
A portalanítás mint analógia az olajcserével még oké. De a többi nem. A defrag nem fog érzékelhetően gyorsítani. Akkorse, ha Annácskának lefuttattad párszor, amiért cserébe bájos szempillarebegtetés volt a jutalom. :)
Ismétlem: Registry clean akkor kell, ha minden szart feltesz az ember a lepkés mouse pointertől a harminc flashes játékig.

"Különben meg nem kell windózt használni, mert sem a Mac OS, sem semmilyen Linux nem szemetelődik tele ennyire :D"

Ubuntu és Mac ugyanúgy belassul 1-2 év után, ha minden szir-szart rátesznek. Debiannal és Suse-nél is hasonlókról hallottam, de ezekről, ill. a többiről személyes tapasztalatom nincs.
Ill. ha valaki nem ért hozzá, a telepítők, források Ubi alatt drága GB-okat foglalnak el még azután is, hogy a programokat leszedte az ember. Aki ért hozzá, annak persze nem, de aki ért hozzá, annak ez windowson sem probléma.

Mikor még hajlandó voltam pár irodát karbantartani, az volt az eljárás, hogy minden gépről image készült install után, doc&settings a szerverre volt linkelve. Ha valamelyik panaszkodott, hogy nem jó a gép, akkor 5 perc alatt vissza lehetett tenni neki, ment minden újra rendesen, anyagait meg csak be kellett linkelni a szerverre. Persze mire az ajtóhoz értem, már újra telepítve volt a lepkés mpouse pointer...

lyken 2013.06.13. 11:50:45

@Mérges 1234: Hasonlóképp. Mi elkövettük azt, hogy a windows mappa létrehozási dátumát is felhasználtuk azonosítógeneráláshoz. Na mi változik meg téli-nyári időszámításra átálláskor a windózok ~30%-nál...? Mire rájöttünk hogy mi a probléma forrása, jóóó sokat szentségeltünk.

lyken 2013.06.13. 11:55:43

@Agr3ssor: " A mosógépedet is átnézeted rendszeresen, ha kell ha nem?
Érintésvédelmi vizsgálatokat is elvégeztetsz az otthonodban?"
Szerinted a fi relé mire van? Vagy a gyerekzár a mosókonyha ajtajára? Sőt, van aki havonta egyszer ecettel futtat egy mosást. Meg tisztítópatronnal üresjáratban egy mosogatógép programot.
Nem mondtam, hogy mindenkinek ez a követendő. De ha gyereket tesz a kocsiba, akkor tegyen már meg minél többet azért, hogy biztonságban legyen.

pdw (törölt) 2013.06.13. 12:00:02

@PanelProli: tobb az.

Ha te 8 evvel ezelott 5M-ert nem autot veszel hanem bankba teszed akkor 7% kamat mellett kb ~7M-d lenne ma (kamatadoval). Ebbol ma visszakapsz 1.5M-t azaz az auto 5.5M-ba kerult vegulis. Az 58ezer forint es nem 37.

Agr3ssor 2013.06.13. 12:19:42

@lyken: "De ha gyereket tesz a kocsiba, akkor tegyen már meg minél többet azért, hogy biztonságban legyen."

Akkor ne induljon el... Bármit is tehetsz, az autózás mindig nagyon veszélyes üzem marad...

A fi relé arra van valóban, cserébe azért ne bízd rá magad teljes biztonságérzettel...

"Sőt, van aki"... Így van, tehát messze nem mindenki, és messze nem mindent... Erről beszéltem...

olcso 2013.06.13. 12:48:08

Itt minden kommentposzt alatt a mosógépekről van szó?? Megbízható mosógép, tervezetten avultatott mosógép, gagyi mosógép, olcsó mosógép, takarékos mosógép, kicsi mosógép... Sokat okosodik a TC olvasó a mosógépekről : )

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 13:25:19

@Mérges 1234: Igaz, de hát ezzel sikerült elkefélni.
Mondjuk a fene tudja, nekem amúgy tökéletes lenne használni egy droid is.

@lyken: "A defrag nem fog érzékelhetően gyorsítani. Akkorse, ha Annácskának lefuttattad párszor, amiért cserébe bájos szempillarebegtetés volt a jutalom. :)"
Aha, amikor olyan a töredezettségi diagram, hogy több benne a piros, mint a kék, akkor biztos nem gyorsít :D:D:D:D
(Nem véletlen nincs már ábra hozzá a Pista óta.)

Linux-Mac 1-2 évesen még fasza, Windózok nem nagyon... A céges gépemen a pár hónapos Win8 tetű. (i5-ösön.)

Linuxot meg hozzáértővel kell összerakatni, mert azt hiba hinni, hogy akár egy winszart fel tud egy user telepíteni. Azaz fel tud, de az olyan is lesz. (Nemkülönben pl. az Ubi nem őrzi meg a végtelenségig a csomag cache-t.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 13:27:24

@pdw: Viszont 8 évig nem volt autója.
Nekem is szokták mondani, hogy miért költök ennyit az autóra, de azért khm. 12 évnyi autófenntartásból vagyok egy új kisautó ára körül most :D

froton 2013.06.13. 15:14:15

@Bret01: ezt szerintem motorja válogatja...Asszem az 530d tesztnél volt a nagy meglepi, hogy autópálya tempónál valami 1350-et forog 6.ban.....Ezért kell tisztában leni a műszaki adatopkkal...:)

Erni 2013.06.13. 16:03:26

Most komolyan: osztrákoknál dolgozik a hugica, pasi cégénél, BMW-t veszünk, de sokallunk úgy 110E ft-ot komplett fékcserére, amit a leírtak mellett kb 2év(betét)-5évente (tárcsa) kell cserélni (az említett évi futást. mellett) !?!? Mire gondolt ? Megveszi az autót és tankolni sem kell bele? Sógorjelölt is jó arc lehet, "majd rájön a kislány, aztán vagy túléli, vagy nem" - egy a lényeg: szopjon jó nagyot, mert ha mondod neki hogy pl: kopott a fék (nem, nem a kárpit és a műszerfal, hanem a FÉK amit nem látsz a kormány mögül de tudod, az segít neked megállni), biztos nem hiszi el ?? Nekem a cikk alapján nem a "jég hátán is megél" típusú lánynak tűnik.

Nem szeretek kommentelni, de egyre viccesebb, hogy pl. Winkler képtelen egy cougart rendbetenni/tetetni - erre most az István húzza elő a kalapból ezt a "csodás" cikket.

Az, hogy nem segítesz vkinek ezért v. azért, lelked rajta - az, hogy ezt le is írod, full gáz!!! Valószínűleg sok "high-tech" helyen jártok. Ti sosem szívtatok semmivel ugye ? Lehet lesz olyan is, hogy rajtatok fognak (nagy autós újságírókon) röhögni, amikor számukra triviális dologgal pöcsöltök (pl: "okostelefon" gondolom minden funkciót és szoftvert ismertek töviről hegyire). Ettől függetlenül nem kívánom ezt nektek, de gondolat szinten talán majd felmerül bennetek is valami.

pdw (törölt) 2013.06.13. 16:12:49

@ColT: Jo de ha autot akarsz akkor fizesd ki es kesz. Onnantol meg nem az okozza a kiadast neked h ertekvesztodik az auto (a telefon meg a tv is azzal megse torodik senki), hanem hogy a vetelarara nem kapnal kamatot a bankban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 16:14:15

@Erni: A végéhez :
Te nem találkozol soha azzal az embertípussal, aki full meg sem próbálja megoldani a bajait? Aki bármihez segítséget kér valakitől, meg teljesen triviális dolgokat kérdez?
Mert nekem pl. nagyon elegem van már ezekből. Fürtökben lógnak az emberen, miközben pl. én kifjezetten igyekszem elkerülni, hogy másokat a problémáimmal zaklassak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 16:18:38

@pdw: Igaz! A hitel csak a banknak jó.

nemjogasz 2013.06.13. 19:21:15

@ommm: mikor olvastad el a számítógéped alaplapjának kézikönyvét? A dvd-lejátszód leírásából fejből tudsz idézni? A bojlered/gázkazánod/sütőd/mosógéped/fényképezőgéped/set top boxod/tévéd összes funkcióját fejből vágod?
Kézikönyvet akkor szokás olvasgatni, ha valami probléma van, nem esténként lefekvés előtt, szórakozásból.

lcka 2013.06.13. 19:59:31

@ommm:

most nézd meg megint hogy reagáltál

te nem hiszed, meg különben is ne kattintsak

miért ne kattintsak? szóval nem mondtam hogy általában véve sz@r amit csinálsz (kivéve a táborugrasztás jellegű postok)

de pontosan egy hasonlóképp, ám másnak címzett kommented miatt írtam be, ugyanis nem értem miért kell végletesen válaszolgatni

egyébként nem érdekel miből élsz, ezt a részt csupán kombináltam magamban, de a hangsúly nem azon van

egyébként nincs itt semmi hiba, a titok abban rejlik hogy ezen a csatonán nem tudok rólad valós képet alkotni, vagy akár a tetteid mögé látni, ezért is mondtam hogy még el is fogadom amit mondasz

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 20:05:08

@nemjogasz: Okos ember legalábbis átfutja, amikor megveszi a cuccot.
Én pl. informatikus vagyok, de nagyon sokszor nézegetek alaplap kézikönyveket, mert néha van benne olyan infó, amit nem tudok kitalálni.

lyken 2013.06.13. 20:08:01

@nemjogasz: Azért megnézném, hogy kiszállítják a garázsod elé a ferrarit és a használati utasítás elolvasása nélkül megpróbálsz vele elmenni a balcsira. Mert azt elég lesz akkor elolvasni, ha baj van... Végülis, mi történhet? Legfeljebb megdzsudákozod a verdát, miután véletlen lekapccsolod az összes elektronikát a hajtásról.

Der Milan 2013.06.13. 21:52:25

@V12 Power: Jó, hagyjuk már ezt a szar dumát, belelátsz egy 15 éves autó motorjába? Vagy egy 10 évesébe? És ha lobogtatja előtted a számlát, hogy ez meg az ki van cserélve benne akkor már is jó állapotú lesz és nem kezdheti el valahol a vizet vagy az olajat engedni? Egyszerűen kiforgattad a szavaimat, nem mondtam, hogy egy lehasznált 10 éves kocsi jobb mint egy megkímélt 15 éves, de karbantartás ide vagy oda, számíthatsz arra egy öreg autónál, hogy valamije megadja magát míg egy 8-10 éves szintén karbantartottnál azért jóval kisebb az esély, hogy valami váratlanul tönkremegy.

trallala NYC 2013.06.14. 01:50:51

@n53: Naponta találkozom ilyen emberekkel Manhattanben. Nem kezdem el magyarázni, mert úgysem lehet felfogni ép ésszel. Eleinte én sem tudtam megérteni, mert még élt bennem az emlék, hogy amikor 1O évesen ide kerültem, csak hétvégén láttam Manhattant meg a csillogást. Csak mondogattam magamnak kölyökként, hogy majd beköltözöm a city-be és nem 4 lakótárssal, mint mások. :-)
De a tehetős amerikaiak között sok van aki tényleg leszarja, hogy éppen bukik 1O,ooo USD-t egy kocsin egy-két hónap alatt. Én sem tartom normálisnak, bár én is buktam már 3 hét alatt 4,OOO USD-t egy kocsin, mert megvettem, nagyon megutáltam és azonnal lecseréltem. Amit az ember elbukik valahol, azt meg kell keresni máshol.

De ez a megveszem és hagyom lepukkanni nem csak magyar szokás. Az itteni átlag is így használja. 3 évig úgyis garanciális, tehát addig ok, utána meg jó esetben olajat cseréltet 5,OOO mérföldenként. Ennyiben ki is merül a karbantartás. Levegőszűrő, pollenszűrő csere? Az mi? A tucat amerikai kocsikban kb 1 perc alatt lehet őket cserélni a garázsban otthon. Nekik az már bonyolult.

no_holy_shit 2013.06.14. 02:15:46

@Szabványok:
"Ha egyenletes sebességgel megyek V.-ben, akkor már 1400-nál villog az autó, hogy váltsak feljebb. Ennyire buták vagy ennyire ravaszok lennének a gyárban?"

valtasjelzo... aktualis A osztaly ECO-dizelenel (om607 a hosszu valtoval 92g CO2-vel - azt hiszem mar kaphato) en applikaltam a motorvezerloben a valtasjelzot.

(szinten aktualis A osztalynal om651-el meg kollegam.)

röviden összefoglalva:
- felvaltas: olyan hamar jelezzen felvaltast, hogy felvaltas utan erezheto/hallhato rezonancia nelkul menjen az auto (de ne tul hamar ahhoz, hogy hamar ujra vissza kelljen valtani)
- visszavaltas: 1000rpm-nel (2->1 valtasnal 900-nel), csak lefulladasgatlo funkcio...

csakhogy erzekeltessem a befektetett energiat...

no_holy_shit 2013.06.14. 02:19:48

@Szabványok:

- ez a ceges filozofia, en mashogy applikaltam volna
- pici pedalnal ez is ugat hogy valts fel, hogy a szbvany ciklusban a konstant haladasoknal alacsony fordulaton menj. a szabvany ciklusbna mert fogyi ilyenkor az elsodleges...

Mérges 1234 2013.06.14. 09:35:18

@no_holy_shit:

Csak fordulatszámot vesztek figyelembe semmi egyéb, terhelés, motorhőmérséklet?????

Ez így faék egyszerűségű!!!

Miben íródik ennek a kódja???

KeMa 2013.06.14. 09:35:35

@nemjogasz: Ne nézz hülyének, de én meg szoktam tenni. Ez nem azt jelenti, hogy minden funkcióját ismerem fejből, vagy hogy bemagoltam volna. De sokat segít, ha egyszer az ember elolvassa (vagy csak átfutja) elalvás előtt, tévénézés helyett, és ha majd bajban lesz, rémleni fog neki, hogy "hű, mintha ezt olvastam volna". Aztán lehet elővenni. Innen dereng nekem az, hogy a FÉGtherm cirkójában hogyan lehet az őrláng nagyságát szabályozni, avagy innen dereng, hogyan lehet a szaratov hűtőben lepattintani az izzó védőburkát, ha esetleg cserélni kéne.

Az autó használati útmutatójának első részében szokott az a mondat valamelyik változata elhangzani, hogy a kézikönyvet ajánlott elolvasni akkor is, ha nincs konkrét kérdésünk az autóval kapcsolatban.

Az utána következő fejezetben pedig majdnem rögtön jön az autó azonosítása mellett a kinyitása - kitérve a vészhelyzetben történő nyitásra.

V12 Power 2013.06.14. 13:06:22

@Der Milan: Nnna. Akkor mégegyszer megpróbálom elmagyarázni neked. Senki nem forgatja ki a szavaidat. Az "állapotot veszünk nem évjáratot, vagy kilométert" nem azt jelenti, hogy mindenáron az öregebb, többet futottat kell venni. Nem. Azt jelenti, hogy az aktuális állapot fontosabb, mint hogy mikor gyártották, vagy mit mutat a kilométeróra. Nem azt írtam, hogy két egyformán jó állapotúból az öregebbet kell venni. Ez nyilván hülyeség. Remélem, most már érted. Üdv,

Rocko- 2013.06.14. 14:17:05

@KeMa: nem a FÉG Zrt. terméke, nem tudo ksegíteni. :D

kikillelkikit? 2013.06.14. 15:47:09

@Erni: "Nem szeretek kommentelni, de egyre viccesebb, hogy pl. Winkler képtelen egy cougart rendbetenni/tetetni - erre most az István húzza elő a kalapból ezt a "csodás" cikket. "

Hat azert egy veteranauto nem epp ugyanolyan szervizt igenyel, mint egy par eves BMW:)))
Meg egy cseppet gondolom ahhoz kevesebb is Europaban a know how.

trallala NYC 2013.06.14. 16:24:44

@visszakettopadlogaz: Pontosan ezt mondom én is mindig az itteni álszent ismerőseimnek amikor papolnak nekem az egyenjogúságról. Mindig mondom nekik, hogy te, mint fehér ember zsigerből utálod őket, úgyhogy ne gyere a hülye dumával. És ha te elviszed a feleséged Dubaiba, akkor már a repülőn le kell tenni az alkoholt amint a légtérbe értek és be kell bugyolálnod a feleséged, ha nem akarsz kellemetlenséget. Tehát neked már a reptéren KÖTELEZŐ az asszimiláció. Ellentétben a nyugattal, amikor ők jönnek ide, mi biztosítunk nekik mindent. Jó, hogy nem szórjuk fel homokkal a várost, hogy jól érezzék magukat. (Szerencsére Manhattan-t nem fenyegeti, mert a zsidó még feka szomszédot sem enged, nem hogy arabot. Simán kivásárolja sok ismerősöm lakóközössége a nemkívánatos lakástulajt. )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.14. 17:01:15

@trallala NYC: a nyugati civilizacio halala a tolarencia.

@ColT: a jo hitel mindket felnek jo, a rosszul elkoltott hitel csak a banknak jo, a rosszul kihelyezett hitel csak a banknak rossz.

mindenki szidja a bankokat de ha penz kell mindenki ott van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.06.14. 19:03:34

@trallala NYC: >elviszed a feleséged Dubaiba, akkor már a repülőn le kell tenni az alkoholt amint a légtérbe értek és be kell bugyolálnod a feleséged, ha nem akarsz kellemetlenséget

Ez emeletes hülyeség. Spagettipántos, dekoltált felsöben és miniszoknyában is megjelenhet a belépö útlevél ellenörzésnél, nyakig kifestve, akár ittasan is. Kilép a reptérröl, és az elsö, a városba vezetö úton található szálloda bárjában leülhet és tovább italozhat.

Hallottál valamit, oszt az úgy van. Szerinted.
Közben meg kevered a szezont a f@szommal.

trallala NYC 2013.06.14. 20:07:04

@malenykij polgar: Ok, próbáld meg ugyanezt Rijad-ban vagy Teheránban. Nem ez a lényege a mondandónak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.06.14. 20:56:33

@trallala NYC:
Teheránban elég a kendö és a végtagok takarása. Rijádban a turista hölgyeknek meg elég egy abaya, még a hajukat sem kell lefedni.
Mindkét helyen megoldható az alkoholfogyasztás, csak nem nyilvánosan. Iránban a keresztények még forgalmazhatják is egymás közt.
Rijában már nem árt, ha magadra csukod a házajtót, ha szittyózni akarsz.
Ja, mielött bekóstolsz még egy arab országgal, menj el és nézd meg. Én veled ellentétben jártam ezeken a helyeken. Nem az a baj, hogy hülyeség van a fejedben, hanem az, hogy hangoztatod.

De igazából azt nem értem, hogy mi bajotok a toleranciával.
Hiszen ott van pl. az Egyesült Államok, ami olyan tájékozatlan, rövidlátó, korlátolt, de azért hangosan rasszista alakokat is befogad, mint kegyed. Söt, ezeket a hülyeségeket teljesen szabadon hangoztathatod, tehát minimum bociság a toleranciát szapulni.

n53 (törölt) 2013.06.14. 23:25:01

@trallala NYC: Nezd, cseszheti a magas beveteleit az, aki nem tudja kezben tartani a kiadasi oldalt, es a butasagaval/turelmetlensegevel rendszeresen tobb tizezer dollaros karokat okoz maganak.

Az en szememben a "penz nem szamit" mentalitas nem a jolet jele, hanem a hianyzo penzugyi kulturae. Lehet, hogy Manhattanben mindenki ugy szorja a penzt, mintha nem lenne holnap, de mindekozben Münchenben az tortenik, hogy a sorban elottem allo Patek Philippe-es uriemberek elmagyaraztatjak maguknak a szervizszamlat.

trallala NYC 2013.06.14. 23:33:08

@n53: Nem azt mondtam, hogy ez általános, de ismerek ilyen embert is. Mondjuk én még nem láttam, hogy valaki elmagyaráztatta volna a szervízszámlát a Mercinél. Én szoktam csak megkérdezni, hogy pl. ez-az miért annyi amennyi. És láss csodát, egy 1,2OO USD javítás a reklamálásom után már tud lenni csak 8OO USD is. Mert itt a szervízes is jutalékra van, tahát neki ell kell adni a szolgáltatást.

Szabványok 2013.06.15. 02:40:11

@no_holy_shit:
Akkor jól értem, hogy azt állítod, hogy:
A sportos imidzsre hajtó BMW cég filozófiája az, hogy egy sorhatos benzinmotornál 1400-nál váltsunk fel, annak ellenére, hogy nem javít a fogyasztáson, erőtlenné teszi az autót és rövidíti a kettőstömegű élettartamát? Ennyire idióták írnák ezeket az optimalizáló programokat?

Szabványok 2013.06.15. 02:43:51

@Mérges 1234: Nem, nemcsak a fordulatszámot veszi figyelembe, hanem a terhelést is. Motorféknél is! Ha egyenletes sebességgel megyek, ajánlja a felváltást, de ha gyorsítani kezdek nem. Ha leveszem a lábam a gázról akkor sem. Elég okosnak tűnik.

lcka 2013.06.15. 13:11:04

@visszakettopadlogaz:

mert nincs más választásuk, a becsületes munkájukkal keresett pénzük max a túlélésre elég

te tudod miért a bankban van a pénz, és hogy kerül oda? /nem a betétekből, segítek/

n53 (törölt) 2013.06.15. 13:24:33

@Szabványok: Egyreszt a Mercedes A-osztalyrol volt szo (BMW? wtf?), masreszt igen, az autogyartoknal nyilvan idiotak dolgoznak, akik nem tudnak olyan szofisztikalt programokat irni, mint te.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.15. 15:19:44

@lcka: nyugodtam elmondhatom hogy konyitok hozza.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.15. 15:20:26

@lcka: nyugodtan elmondhatom hogy konyitok hozza.

lcka 2013.06.15. 21:17:24

elhiszem, de nem költői kérdésnek tűnt részedről

magamból kiindulva pl. alapvető ellenszenvvel viseltetek bármilyen hitel irányába, de a lakáshoz mégis kellett (ft alapú egyébként) Ha végigmenne, 4.5re 20!at kellene visszafizetnem, szegénykékk, de nem is ez a lényeg, hanem egyszerűen nem tudtam összerakni nyamvadt 6ot. Persze mondhatod hogy miért nem diplomaztam, akkor lenne, de ebben a keretben abszolut alap elvárások teljesülnek csak, nem rózsadombi villa, szóval érted...

ghck 2013.06.15. 23:15:33

@lcka: "te tudod miért a bankban van a pénz, és hogy kerül oda? /nem a betétekből, segítek/"

Oh, hát, akkor segíts: honnan van a banknak pénze, ha nem a betétesektől?!?

De ha most belinkeled a vonatkozó zeitgeist videót, vagy a rajzfilm változatot a gonosz bankokról, komolyan mondom, hogy hangosan kiröhöglek!

Shadowbull 2013.06.16. 17:32:04

@ghck: majd mindjart jon a Drabik fele hulyeseggel, figyelj jol.

Hurri Kán 2013.06.16. 17:37:43

@Shadowbull:
Annyiban jogos, ha csak a betétekből lenne, akkor nem tudnák a betétállomány akár 120-150%-át hitelként kihelyezni. Márpedig az elmúlt években ez történt, volt olyan bank, ahol még rosszabb volt ez az arány.

ghck 2013.06.16. 21:13:39

@Hurri Kán: nem az a lényeg, nyilván az összes devizahitelt ők is hitelből, és nem betétből finanszírozták. A nagy sötétség az, amikor elkezdik, hogy a bank fedezet nélkül csak úgy gyártja a pénzt a semmiből.. :)

Szabványok 2013.06.17. 00:21:45

@n53:
Csak röviden két félreértést szeretnék tisztázni:
1) Az eredeti cikkben valóban MBA-ról volt szó, de az én megjegyzésem arra vonatkozott, hogy még a sportosságot hangsúlyozó, benzines BMW-nél is 1400 az ajánlott váltás. (Arról nem is szólva, hogy Te is az én motoromat választottad nickneknek, nem egy MB motort...)
2) Félreértetted, én is pont azt mondtam, hogy nem hiszem, hogy ostobák, vagy gonoszok lennének a gyárakban. Ők tényleg minimalizálják a fogyasztást.
3) Azt végképp nem értem, hogy az én programozói képességeim hogyan kerültek a képbe. De spongyát rá, valakivel összekevertél.

no_holy_shit 2013.06.17. 00:41:12

@Mérges 1234:

- terheles (pedalallas) igen
- motorhomerseklet nem, illetve csak arra van hasznalva, hogy a szabvany ciklus elejen mashogy viselkedjen mint melegen

- matlab/simulink (kod)
- beallitasi ertekek: ETAS termekek (InCa, stb)

no_holy_shit 2013.06.17. 00:43:04

@Szabványok:

kicsit kisarkitottad, mert nem nem ezt irtam, de igen, sok az idiota a fejlesztok kozott...

Szabványok 2013.06.17. 10:18:52

@no_holy_shit: "kicsit kisarkitottad, mert nem nem ezt irtam, de igen, sok az idiota a fejlesztok kozott..."
Na és?
Ma pont arról szólnak a fejlesztési metodikák, hogy miként lehet idióta fejlesztőkkel jó minőséget produkálni!

n53 (törölt) 2013.06.17. 19:45:32

@Szabványok: Sajnalom, az idiotazason nem igazan jott at az ironia. A sportos karakter szerintem egyik gyarto GSI-jenel sem fog elojonni, mert tavaly ota rendelet szabalyozza, ami az uzemanyagmegtakaritasra helyezi a hangsulyt, vagyis nagyjabol egyformara lesznek applikalva:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:028:0024:0038:HU:PDF
(Nyilvan a sportfunkciok es a shiftlight tovabbra is nyomatekra lesznek kihegyezve.)

no_holy_shit 2013.06.17. 21:44:16

@Szabványok:

"Ma pont arról szólnak a fejlesztési metodikák, hogy miként lehet idióta fejlesztőkkel jó minőséget produkálni!"

(felkeltetted az erdeklodesemet)
1, vmelyik cegnel ezt a mindennapokban praktizalod is és müködik is?
2, ezt komolyan gondolod, mert hallottal rola ill. tanultad? (de nem praktizalod)
3, csak poennak szantad?

Szabványok 2013.06.18. 18:04:57

@n53: Hát ilyen világban fogtok élni! Nemsokára kötelező lesz a betrizálás.

Szabványok 2013.06.18. 18:12:48

@no_holy_shit: Ma már leginkább csak tanítom.
(Biztonsági szoftverek fejlesztése, nagy szolgáltatás-biztonságú szoftver technológiák, modellezés, (modell alapú) tesztelés és úgy általában (beágyazott) szoftver rendszerek fejlesztése.)

Szabványok 2013.06.18. 18:19:44

@no_holy_shit: "de igen, sok az idiota a fejlesztok kozott..."
Csodálod?
50 éve a legokosabb matematika professzorok írták a szoftvereket. A mainál sok nagyságrenddel kisebb szolgáltatású szoftvereket.
Ma viszont kéne sok-sok ezer fejlesztő, de még a sokkal hígabb mérnökök közül is, az okosabb gyerekek azt mondják, nem fogják a biteket toszogatni, inkább valami jobban fizető pozíciót keresnek.

lcka 2013.06.18. 20:55:05

@Shadowbull:

rendkívül buta hozzáállás, bár Te vagy itt a nagymenő úgyhogy inkább befogom a pofám jó? ok

amit Hurri Kán írt, az pedig természetesen globális eljárás

egyébként nem jöttem volna zeitgesttel, razfilmmel, ezek nem jók semmire, sőt tele vannak f@szságokkal

de a lényeg az, hogy sem Ti, sem én nemtudom hogy végülis hogy is működik a történet, de amíg megcáfolhatatlan bizonyítékaim nincsenek az igazam illetően, nem fogok ilyen lekezelő módon senkit megszólítani

ez már csupán egy tanács volt részetekre, a világ részben ettől szar hely

jah, Ti jól érzitek magatokat értem, szerencsére én is ha nem futok össze ilyen helyzetekkel

n53 (törölt) 2013.06.18. 21:17:45

@Szabványok: Nem kell rettegni, nem valt helyetted, mindossze ajanlast tesz, hogyan sporolhatsz. Sajnos meglepoen sokan nem erzik, mikor kene valtani. Ez a szegeny ember automataja.

n53 (törölt) 2013.06.18. 21:28:48

@Szabványok: 50 eve nem volt szoftver az autoban papa, csak karburator meg gazbowden. A profok meg a mainframe-eken leginkabb maguknak irogattak szoftvert, meg a kormanynak es egy-ket nagyvallalatnak, erosen behatarolhato feladatokra.

Idokozben 2013-at irunk, a szoftver az autoktol kezdve a koolajfinomitokon es orvosi muszereken at a kenyerpiritokig mindenhol jelen van, es szinte mindenhol az adott terulethez kapcsolodo specialis tudasra van szukseg az implementaciohoz, ergo egy mezei progmat szakkal kitorolheted.
Honnan jonnek ezek az elmeletek egyaltalan? Programoztal mar eletedben beagyazott rendszereket?

Szabványok 2013.06.18. 23:35:49

@n53: :-) Nem rettegek. Tudom, hogy nem vált helyettem. Csak épp ez az irányzat nem kedves szívemnek.

Szabványok 2013.06.19. 00:01:31

@n53: (:-)
Fiacskám, ki mondta, hogy 50 éve volt sw az autóban? (Bowden sem, a jobb autókban gázrudazat volt, mert az pontosabb, gyorsabb, mint a bowden.)

Igen, 50 éve a sw igényeket könnyedén ki lehetett magas színvonalon elégíteni. De ma, amikor a kávéfőzőben több sw van, mint 50 éve egy számítóközpontban a mennyiség növekedése a minőség csökkenésével jár. A sw technológia ezzel küzd vagy 20, de inkább 30 éve.

Az _implementációhoz_ nincs szükség domain-specifikus ismeretekre.
Jobb helyeken a sw gyártás ma már sok lépcsős. Aki a funkcionalitást tervezi, az nem programozó. Sőt a sw-s is sok lépcső, az programtervező,a kódoló, a tesztelő, és még egy tucat funkció.
Manapság igyekszenek kihagyni a kézi munkát ebből és a kódot generálják, a teszteseteket generálják és a teszteket automatizálják.

Progmat?? Hogy jön az ide?
Azt végeztél? Attól még lehetsz értelmes, alkotó ember én ismerek olyan progmatost, akit nem cserélnék el egy mai átlagmérnökre.

Hogy az elméletek honnan jöttek?
Ahonnan az elméletek szoktak. :-) Kutatóintézetekből, egyetemekről és autógyárakból. (Csak, hogy ne legyünk nagyon OFF.) Na, találtam Neked egy példát, ebben pl. a Ford van benne: www.mogentes.eu/

Természetesen programoztam-e beágyazott rendszereket. (Sőt, főként azokat.)
Az elsőt még akkor, amikor Te még a csattogós lepkét sem tologattad.

Shadowbull 2013.06.19. 08:16:11

@lcka: "a lényeg az, hogy sem Ti, sem én nemtudom hogy végülis hogy is működik a történet"

Az hogy te nem tudod, az nem jelenti azt hogy mas sem tudja. Az hogy te nem erted, meg nem jelenti azt hogy mas sem erti.

Ezen gondolkodj el.

Nyilvan egy tudatlan ember sokkal fogekonyabb a konteos baromsagokra, ezert nem art egy kicsit tajekozodni, es nem a sok kupplungos idiotatol, akik meg egy koherens konteot sem birtak osszerakni, amelyik nem cafolja meg sajat magat ket bekezdesen belul.

lcka 2013.06.19. 20:36:07

kettő részre bontanám a válaszom

1. Te ennyire biztos vagy abban hogy a rendelkezésedre álló info 100%os?

én az én részemen nagyon sokat gondolkozok, sőt megerősítem hogy ezeknek az elméleteknek nagy része baromság, pont valamiféle "lefoglalás" jelleggel

2. ez már inkább személyes, ugyanis igyekszem nem úgy értelmezni a tudatlan szót, hogy mondjuk ostoba(ez nem annyira esne jól, persze ezt leszarhatod)

egy dologgal nem árt tisztában lenni a hozzád hasonlóan felvilágosult embereknek, mégpedig az ok- okozati viszonnyal

tehát vannak azok akik valahol olvastak valamit, majd elkezdik terjeszteni (ebből lesznek a nevetséges epizódok)

és vannak azok, akik alapból úgy gondolják hogy valami nem kerek, ezért igyekeznek utánamenni a témának. Mondanom sem kell, az előző brigád miatt ennek a csoportnak ugyanaz lesz a vége, értesz ugye

Magyar Festék · https://homlokzatihoszigeteles.com 2024.02.26. 22:47:02

Hú vannak itt kemény dolgok.
https//hoszigetelorendszer.com
süti beállítások módosítása