HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Biciklizel? Megöllek!

2013.08.14. 06:51 Tcomment

Címkék: kerékpár bicikli

Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

710 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr445459974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcso 2013.08.16. 11:32:15

@Brunnenthaler: Cso zsi gyakran vezet kisteherautót ha jól tudom. Ha nincs hely, akkor nagyon jól is teszi, hogy nem kerüli ki.

trakspartacus08 2013.08.16. 11:35:37

@olcso: Amint említettem, én helyes választ adtam, ugyan is etekintetben egységes jogalkalmazás folyik, jogászi berkekben vita nélkül. Pont. Ahol többféle véleményt mondanak egyetlen dologról, az a polgári jog, ilyen ügyek nyúlnak, mint a rétestészta. Nem kell összekeverni a két jogterületet. Én momentán nem értek az informatikához, és próbálok annyira bölcs lenni, hogy nem szólok bele informatikai kérdésekbe, főleg nem informatikussal szemben.

otapi 2013.08.16. 11:37:00

@Geree78: Az ilyen "apróbb" kihágásokért ugyananyi esélye van hogy elővegyék a rendszámos autóst, minthogy a bringást megállítsák az út szélén (merthogy a kerékpárost is büntetheti rendőr minden hiedelem ellenére).

Azt viszont el kéne már dönteni hogy az elsőbbséget a Kresz szabályozza vagy az hogy van nagyobb géppel? Most akkor az kéne hogy a bringások tartsák be a Kreszt, de ha meglátnak egy autóst a mellékutcából jönni akkor dobják félre a szabályokat és engedjék előre mert ő az erősebb?

Vagy csak arról szól a dolog, hogy mindenki annyit akar betartani a Kreszből amennyi számára kényelmes, másoktól viszont 100%-os szabályosságot vár el? Pl. minek tartsuk be a kinn felejtett építkezős 30-as táblát, hiszen az kényelmetlenséggel jár, meg amúgy is hülyeség. De ha egy bringás merészel egyirányúval szembe jönni (még ha amúgy el is férne) akkor halált rá, mi?

trakspartacus08 2013.08.16. 11:37:42

@otapi: Lehet, hogy nem is ért volna utól, és mivel nincs rendszámod, nem is fárasztotta magát. De mondom, csak így tovább..:-)

John Silver 2013.08.16. 11:43:54

@Geree78:

"Teljesen igazad van. De egy autóst a rendszám alapján meg lehet találni."

És szted azok akik épp szarnak a buszsávra szarnak a lámpára és pont szarnak a kerékpárosra jobbról azok foglalkoznak ezzel????
Pont nem aki meg foglakozik az meg kikerüli ha kell 25x és pont...
Aztán meg felül a cangára és épp úgy normálisan elkerékpározik A-ból B-be mint ahogy autóval.
És még csak azt sem mondom hogy szabályosan hisz épp lehet amikor autóban ült akkor sem ment a 30-as táblánál 30-al....
Mit akarok ezzel mondani?
Mondjuk azt hogy a legtöbb ember álszent, nagyon be akarja tartattni a KRESZT a másikkal csak épp neki nem sikerül....

John Silver 2013.08.16. 11:44:43

@olcso:

Részemről repülőt is vezethet.... :-)

otapi 2013.08.16. 11:44:50

@trakspartacus08:
Nem is értem miért nem csak elsőfokú bíróság van. Minek akkor a többi? :)

Amúgy ha az informatikus azt mondja neked hogy két havonta vegyél tőle új notebook-ot, különben nem fog futni a Windows és rajta jogtár, akkor szó nélkül végrehajtod? Ő mindesetre jól jár vele, mert ebből él.
Joghoz mindig is kellett, informatikához pedig egyre inkább kell valamennyire értenie mindenkinek, különben elég hamar pórul jársz.

John Silver 2013.08.16. 11:45:31

@otapi:

Teljesen egyetértek!!!!

otapi 2013.08.16. 11:45:46

@trakspartacus08: Van viszont személyi igazolványom, ha kéri, megmutatom. De nem kéri.

trakspartacus08 2013.08.16. 11:49:56

@otapi: Szerintem te nem éred el a kazánkovács, vagy esztergályos szintet sem. Valószínűleg szemétszedő közmunkás lehetsz, aki egy internet kávézóba belopódzva jutott a net közelébe, hogy fröcsühjön egyet. :-) Ráhibáztam ugye? :-))

olcso 2013.08.16. 11:54:06

@trakspartacus08: Attól még nem lesz helyes a válaszod, hogy jogot tanultál. Majd ha egyszer elkapnak engem emiatt, akkor állok elébe, asszem lesznek a KRESZ könyv fölött álmatlan éjszakáid, mikor keresed, hogy hol van a szükséges rész. Itt sem tudtad még idézni, pedig napok óta állítod, hogy benne van valahol.

Geree78 · http://www.geree.hu 2013.08.16. 12:17:04

@otapi:
Ha amúgy elfér, akkor nincs semmi gond. Ha nem fér el, és az autós nem húzódik le, akkor a bringás így járt. Tehát én bringával le fogok húzódni - de legalábbis hagyok magamnak menekülési útvonalat. Nem úgy, ahogy a bringások és a robogósok, valamint a motorosok nem elhanyagolható része, hogy aki arra apellál, hogy majd a szemből jövő autós megoldja, hogy ő elférjen. És ha nem oldja meg...? ;)

Geree78 · http://www.geree.hu 2013.08.16. 12:26:07

@Brunnenthaler:
A KRESZ-t nem lehet tökéletesen betartani. Akaratlanul is követ el az ember hiábákat, ami büntethető. Amikor sárgára vált a lámpa és mögötted a Hummer 1m-re, akkor nyilván senki nem fog ráfékezni.

De más az, hogy Hummer nélkül azért megálltál volna, vagy az, hogy még a Hummer mögötti autó is átmegy.
Vagyis hogy törekszünk a szabályok szerint közlekedni, törekszünk az előzékeny és másokat is segítő közlekedésre; vagy pedig a forgalom többi résztvevőjére úgy tekintünk, mint egy megkerülhetetlen felesleges akadály, aki csak a mi bosszantásunkra van ott.

Az erősorrend úgy néz ki, hogy
- Gyalogos
- Bringás
- Robogós
- Motoros
- Autós
- SUV-s
- Kisteher
- Nagyteher
- Busz
- Villamos

Az biztos, hogy ha a fenti listában később szereplő nem sikerül, vagy nem is akarja betartani az elsőbbséget a listába korábban szereplővel szemben, akkor a gyengébb fog rosszul járni. Tehát én, mivel szeretnék sokáig élni, minimum kétszer ellenmőrzöm, hogy megadják-e az egyéként nekem jogosan járó elsőbbséget; és nem pedig más jóindulatára bízom az életemet.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:02:12

@olcso: Ahogy gondolod...:-)Remélem a többiek elgondolkoznak témáról, és valószínűleg könnyen rá is jönnek, kinek van igaza, és ki az, aki csak vakog itt..

otapi 2013.08.16. 13:02:23

@trakspartacus08: Ez a mai bírói gyakorlat? Ha nincsen jogi érved, akkor elkezdesz személyeskedni?

otapi 2013.08.16. 13:04:26

@Geree78: Ha amúgy elfér, akkor is van gond, mert az autós elkezdi rángatni a kormányt (lásd feljebb), elkezd dudálni meg hasonlók.

Mondjuk a valóságban ez nem jellemző, de 100-ból egy megcsinálja.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:05:43

@olcso: Remélem nem hiszed azt, hogy ha "abba a helyzetbe" kerülsz, nem fogja leszarni mindenki a felismerhetetlenségig, hogy te nem fogadod el a jogszabályt és a jogalkalmazási gyakorlatot.

olcso 2013.08.16. 13:06:08

@trakspartacus08: Nyilván elgondolkodnak. Névtelenül ismeretlenül azt állítod, hogy jogot végeztél. Ez kb olyan, mintha a körút túloldaláról valaki átkiabál nekem, hogy "Jogász vagyok!". Tehát nem érv semmire. Én csak idéztem a KRESZ-ből és megkértelek, hogy akkor az állításodat támaszd alá valami KRESZ-ből vett részlettel. Nem állítottam magamról semmit, nem próbáltam meg ilyenekkel erőltetni az igazam. De valószínűleg számodra sosem derül ki, hogy kinek volt igaza, mert meg sem állítana a rendőr, ha átbicikliznék egy zebrán, mert ő is ismeri a KRESZ-t.

John Silver 2013.08.16. 13:06:24

@Geree78:

Mint ahogy sokan mások (köztük én is így teszek)...
Én pusztán azt szeretném megértettni itt egy két emberkével, hogy nincs bunkó pofátlan kerékpáros (vagy épp autós) hanem bunkó pofátlan emberek vannak, akik ma kerékpároznak holnap lehet autóban ülnek, holnapután meg lehet épp gyalogosan szarnak minden szabályra mert épp akkor gondolják magukról azt hogy feljebbvalók mindennél...
Ha egy kicsit feljebb olvasol az írásaimban jómagam sem csináltam abból titkot hogy bizon y bizony néha én is szabálytalankodom (csak halkan jegyzem meg mégsem török itt senki felett pálcát).
Nem a szabálytalankodással van a nagyobb probléma hanem a megbélyegzéssel...

otapi 2013.08.16. 13:07:52

@trakspartacus08: Látom, még mindig nem esett le neked, hogy a rendőrök jogalkalmazása erre az esetre hogy le se szarják.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:10:27

@otapi: Én leírtam a jogszabályt, nem én hazug jogászoztam a másikat, meg hitelteleneztem azokat, akiket mondtál. De mondom, felőlem biciklizhetsz ott a járműveddel, ahol kifejezetten csak a gyalogosok közlekedhetnek. Nekem legalább lesz munkám.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:13:54

@otapi: A tényleg leszarják? Basszus, nekem meg ennyi az ügyem hetente így is...mi lenne, ha nem szarnák le? :-)

otapi 2013.08.16. 13:14:43

@trakspartacus08: Te nem a jogszabályt írtad le, hanem kiragadtál belőle egy mondatot, aminek a kontexus nélkül nincs értelme. Nagy különbség.

Vagy tényleg azt gondolod, korlátozás nélkül minden esetben le kell szállnia a kerékpárosnak? Minden egyes kanyarban? Minden egyes kereszteződésben?
Gratula. Erre szokták írni hogy szövegértelmezés egyes.

otapi 2013.08.16. 13:15:42

@trakspartacus08: "Megjegyzem, napi szinten hajtok át zebrán Budapest egyik legforgalmasabb helyén (bringasávból kanyarodok balra, át a zebrán, a zebra után úttesten megyek tovább). Volt hogy rendőr is látta, mégsem állított meg. Szóval, a gyakorlat sem téged igazol."

Kezdesz unalmas lenni.

olcso 2013.08.16. 13:15:58

@trakspartacus08: Nem leírtad, hanem bemásoltad, kiragadva a szövegkörnyezetből azt a részt, ami szerinted neked ad igazat. Csupán a szerencsédnek köszönheted, hogy nem volt még ügyed valami tökös kerékpárossal. Erre nem lennék büszke.

"felőlem biciklizhetsz ott a járműveddel, ahol kifejezetten csak a gyalogosok közlekedhetnek"

Asszem itt vége az egésznek. Zebrán haladhatsz járművel is, nem csak gyalog. Eddig azt hittem, hogy csak a kerékpárosokat utálod, de látom, hogy hirtelen minden járművel tilos lett a zebra.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:16:56

@olcso: Nem rólam van szó, hanem arról, hogy ki ismeri a jogszabályt, ki nem. Megmondod a sebészednek is, melyik oldalon keresse a vakbeledet? Az ilyen ember mint te az, aki az orvos helyett is jobb diagnózist állít fel a szomszédasszony betegségéről.

otapi 2013.08.16. 13:19:12

@trakspartacus08: Te valami álomvilágban élsz!
A nagyapámnak simán ki akarták műteni az egyik veséjét, mire az aktív közbenjárásunkra kiderült hogy a prosztatájával van a gond. Azt ajánlom ne bízz vakon az orvosokban sem.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:19:26

@olcso: Szegénykém...a kerékpár jármű, és ha rajta ülsz - nem pedig tolod - járművezető vagy.

igazi hős 2013.08.16. 13:21:06

@trakspartacus08: Szóval rendőr vagy!?! Én meg összetett mondatokkal magyarázok neked. Nem csoda, hogy nem értjük egymást. Azért az érdekelne, hogy egy városon belüli zebrán áthajtás büntetését miért az 54/4-gyel indokolod.

olcso 2013.08.16. 13:21:07

@trakspartacus08: Oda van írva eléd a szabály. Neked csak annyit kéne eldönteni, hogy áthágja aki átteker, vagy sem. Semmi műtétről nem beszéltem itt. Amit most művelsz az olyan, mintha egy orvos lábtörésnél a kezem gipszelné, és igen, akkor neki is szólnék, hogy valami nem kerek.

trakspartacus08 2013.08.16. 13:21:21

@otapi: Ugye mondtam...boncolást is vállalsz? Azt nehezebb elrontani..

olcso 2013.08.16. 13:23:13

@trakspartacus08: Tudom, hogy járművezető vagyok, és akkor mi van??

otapi 2013.08.16. 13:24:22

@trakspartacus08: Miért vállalnék? Azért mert nem vagyok egy bírka, aki úgy béget ahogy a mester úr mondja neki?

Geree78 · http://www.geree.hu 2013.08.16. 13:25:29

@Brunnenthaler:
"Nem a szabálytalankodással van a nagyobb probléma hanem a megbélyegzéssel..."

Ezt nem osztom. Az általánosítással van a baj, nem a megbélyegzéssel. Bár lehet, hogy ugyanazt akartad ezzel mondani. Én sem azt mondtam, hogy minden bringás és motoros hülye, hanem azt, hogy mindenhol van egy szűk réteg, akik miatt az általános rossz közvélemény kialakul a társaság egészéről.

Gyalogosként, bringásként, motorosként és autósként is részt veszek a forgalomban. Tudom, milyen a másik oldalon lenni. Épp ezért igyekszem előzékeny lenni. De vannak, akik szándékosan taposnak bele / sz*rnak rá a másik nyugalmára. Ezekkel van a baja mindenkinek - függetlenül attól, hogy épp mivel közlekedik.

Túl sokan vagyunk túl kicsi helyre összezárva. Ezt mindenkinek el kell fogandi, hogy egy bizonyos szintű alkalmazkodást mindenkinek be kell dobnia a közösbe. Nem sok ez, és ezzel már minden menne, szépen, mosolygósan.

De azért engedtessen már meg, hogy én legyek előzékeny és engedjek be valakit magam elé, miután kitette az indexet; és ne pedig ő vágjon be elém, vészfékezésre kényszerítve; majd még a végén neki áll feljebb.

Meg ne nekem kelljen már jobbra lehajtanom a padkára a szemből, az autók között előző motoros miatt, hogy ne haljon már meg. Márpedig ha csak szabályosan maradok a sávom közepén, akkor meghalna...

John Silver 2013.08.16. 13:32:16

@Geree78:

Teljesen egyetértek, ezt az álláspontot képviselem én is.
Ebben az esetben a megbélyegzés egyenlő az általánosítással sajnos.
Pont ezért hagsúlyozom, hogy a hiba mindig is az emberben van...

trakspartacus08 2013.08.16. 13:34:21

@igazi hős: Hát hősöm, rájöttem, hogy neked szövegértelmezési problémáid vannak. Már ez az otapi(r) is rájött, hogy nem vagyok rendőr.
Azért azzal indokolom, mert szó szerint arra ad választ ami a kérdés, és az 54. § (4) bek. a)-b) pontot nem kell idemagyarázni.
Egyébként írtam is a 43. §-t is (Magatartás a gyalogosokkal szemben), amelyből kiderül, hogy a KRESZ szerinti két szereplő (gyalogos-járművezető) hogyan viszonyul egymáshoz.

otapi 2013.08.16. 13:40:36

@trakspartacus08:
Úgy érzem, zavar van az erő(d)ben:
"Azért azzal indokolom, mert szó szerint arra ad választ ami a kérdés, és az 54. § (4) bek. a)-b) pontot nem kell idemagyarázni."

vs.

"akkor idézném miről szól a KRESZ 54. § (4) bek. b) pontjának 2. fordulata ..."

Mindkettőt te írtad, szóval most kell az 54. § (4) b) pontja vagy nem?

Bár ahogy látom a lényeges kérdésekre nem szeretsz válaszolni, gondolom újabb személyeskedéssel jössz vissza érdemi vita helyett :(

olcso 2013.08.16. 13:43:17

@trakspartacus08: Rád akkor az itt belinkelt videó vonatkozik: @olcso: .

trakspartacus08 2013.08.16. 13:46:06

@otapi: olvasd már el azt a nyavalyás második mondatot a b) pontot követően ember..

trakspartacus08 2013.08.16. 13:47:33

@olcso: Belinkelt videó? Hol van? Nem lehet, hogy a te erőddel van baj?

olcso 2013.08.16. 13:55:09

@trakspartacus08: Akkor itt van még egyszer, mert látom nem ment a @olcso-ra kattintás: www.youtube.com/watch?v=coMsUMJd9MU

De mint föntebb írták, a kiragadott részed szerint minden egyes kereszteződésben le kéne szállni.

otapi 2013.08.16. 14:19:51

@trakspartacus08: Ez nem válasz arra: kell-e az 54. § (4) b) pontja vagy nem?

Próbállak megérteni, de így nehéz, mert nem arra válaszolsz amire kérdezünk. Szóval azt mondod, az alábbi mondat mindentől (főleg a b) ponttól) függetlenül csak magában értelmezendő a kerékpárosokra?
"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

A logikád szerint miért vonatkozna akkor ez csak a gyalogos átkelőkre? Hiszen a kerékpáros minden egyes útkereszteződésben áthalad a keresztező út úttestjén.

cso zsi 2013.08.16. 14:37:08

@otapi: @Brunnenthaler:
Nem vezetni nem tudok, hanem sem a mellettem lévő autót nem kívánom megkaristolni, sem a bicóst meggyalázni.
Ez a körúti, megnövelt méretű villamosmegállók mindegyikénél napi probléma. Ha egy normál 3,5-es furgon nem fér el egy sávban, akkor nem az autóval van a gond, hanem a sávnak nevezett csíkszélességgel.
Mivel az előrecsorgó bringást legalább öt autós szeretné megelőzni, az azt jelenti, hogy minimum kétszer annyi kerül konfliktusba a megálló 50 méteres hosszán.
Az autóban nem csak egy ember üldögél. A melósfurgonban is ritkán. A kerékpár a legönzőbb közlekedési eszköz a városban. Egyedül megy, és sokakat bosszant.

igazi hős 2013.08.16. 14:46:58

@trakspartacus08: Valóban nem 1, hanem 2 irreleváns hivatkozást adtál meg. Bár erőlködhetsz egy kicsit, hogy kimagyarázd, hogyan kerül elsőbbségi viszonyba a zebrán párhuzamosan, nem azonos "nyomvonalon" haladó gyalogos és kerékpáros.
A te "logikáddal" nem kell leszállnom, ha nincs gyalogos, ugye? Ez nyilvánvaló, ha a tolás kötelezőségét a 43. §-ból vezeted le: nincs gyalogos, tehát nem kell tolni.

igazi hős 2013.08.16. 14:47:37

@trakspartacus08: Egyébként nem kell szégyellni, ha a BM a munkaadód, nagyon régen nekem is az volt. Csak én találtam rendes munkahelyet. Igaz én értek ahhoz, amit csinálok.

igazi hős 2013.08.16. 14:57:57

@cso zsi: "Mivel az előrecsorgó bringást legalább öt autós szeretné megelőzni, az azt jelenti, hogy minimum kétszer annyi kerül konfliktusba a megálló 50 méteres hosszán." Nem tudok olyan helyet, ahol a lámpa után lenne szűkület, azaz egy autó sem kerül konfliktusba a bringással azon az 50 m-en. Olyat ismerek, ahol lámpa-megálló-lámpa van, tegyük fel, hogy itt a két lámpa között nem 50, hanem csak 20 a tempód. Vesztettél 5 másodpercet, feltéve, hogy az út további részén tudod a megfelelő tempót menni. De pont a Nagykörút az, ahol nem. Ha nem taposod 80-ig, akkor 30 körül éred el a következő zöldet, vagy épp semmilyen tempóval, mert úgy tervezték, hogy ott megáll a villamos, ezért az autós is álljon meg.
De abban tökéletesen igazad van, hogy milyen önzők a kerékpárosok. Képesek gyorsan haladni ahelyett, hogy autóba ülnének. Ahogy nézem délutánonként a Körút forgalmát, biztos sokkal gyorsabb lenne, ha betennénk még pár száz autót a (majdnem) álló sorba.

cso zsi 2013.08.16. 15:22:23

@olcso: "De mint föntebb írták, a kiragadott részed szerint minden egyes kereszteződésben le kéne szállni."
@otapi: "A logikád szerint miért vonatkozna akkor ez csak a gyalogos átkelőkre? Hiszen a kerékpáros minden egyes útkereszteződésben áthalad a keresztező út úttestjén. "

A kérdés az, hogy az úton haladtok, vagy járda -zebra - járda viszonylaton.
Az, hogy "arra megyek amerre zőőőd", mert az úton piros, de a zebra zöld, akkor fel a járdára, és áttekerés a zebrán, az ugye nem közlekedés, az anarchia.

olcso 2013.08.16. 15:27:27

@cso zsi: Én az úttesten haladok, ha csak egy mód van rá, mert nagyon nem szeretem a járdázást.
De ha tolja valaki a járdán, akkor is áttekerhet a zebrán. Továbbá vannak olyan zebrák, amikre szabályosan oda lehet kerülni biciklivel is, azon is át lehet tekerni.

otapi 2013.08.16. 18:40:39

@cso zsi: Ne kavarj, senki nem beszélt itt járdáról.

otapi 2013.08.16. 18:47:32

@cso zsi: No offense, én nem írtam neked olyat hogy ne tudnál vezetni. Csak egy kis empátia kéne, hogy a megelőzés+lámpánál satufék az esetleg a bringásnak is szar.
A nagykörút amúgyis úgy rossz ahogy van, ezért javasolják sokan hogy a parkolóhelyeket el kéne törölni onnan - jobban kellene a hely a forgalomnak, mint 300-400 parkolóhelynek (amiken 50%-ban kamu rokkantkártyások állnak).

Meg aztán szerintem is hülye az a bringás, aki egy-két sarkon hosszabban megy rajta, sokkal jobb alternatívák vannak a körön belül.

"Az autóban nem csak egy ember üldögél."
Hajj, a legtöbb személyautóban bizony csak egyedül ülnek. Legalábbis a körúton.

otapi 2013.08.16. 18:48:59

@igazi hős: Az a szomorú, hogy végsősorban mi, adófizetők dobjuk össze a bérét (beleértve a láblógatást meg a kommentelést is itt blog.hu-n is).

trakspartacus08 2013.08.16. 21:16:27

@igazi hős: Azt az előírást, hogy a "Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni" könnyebben megértheted, ha a belegondolsz, hogy az autós, és a kerékpáros egyaránt járművezető. Szerinted az autós ennek az előírásnak hogyan is tesz eleget?
Na, hát a kerékpárosnak is így kell tenni.

trakspartacus08 2013.08.16. 21:18:01

@igazi hős: BM a munkaadóm? Mondom, neked alapvető szövegértelmezési problémáid lehetnek.

trakspartacus08 2013.08.16. 21:30:46

@otapi: Tehát: A KRESZ 54. § b) pont második fordulata szerint "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." Ez azt jelenti, hogy ha a kerékpáros át akar kelni az úttesten, akkor azt csak a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - vagyis a kijelölt gyalogátkelőhelyen - teheti meg a kerékpárról leszállva, és azt tolva. 54. § (4) bek. a) és b)bek. első fordulata ezzel a rendelkezéssel nincs összefüggésben, ti kavarjátok ezt folyamatosan ide, és nem értem miért.

cso zsi 2013.08.16. 21:54:57

@otapi: Anno kerekeztem én is a fővárosban, még fiatalkorúként. A forgalom a jelenleginek a töredéke volt. Ma már csak vidéken veszem elő a drótszamarat, kikapcsolódás céljából.

Ha a nagykörúton meglépik azt, amit a kiskörúttal tettek, akkor egyrészt jönnek a ződek, hogy megint egy városi autópálya, másrészt mégtöbb bolt lehúzhatja ott is a redőnyt.

Igen, elég sokan ülnek egyedül az autókban.
Többeket látok, hogy pl. az Árpád hídi metróhoz hordják az agglomerációból a szomszédo(ka)t, vagy a családot, és onnan már egyedül ülve hajtanak tovább.
Nagyon sok (magánautóval) szolgáltatást végző is egyedül ül a kocsiban. A teherautósofőrökről ne is beszéljünk, a kocsikísérő-rakodó munkakört évtizedek óta nem alkalmazzák.
Gáz ez az egész helyzet, mindenki a másikra mutogat, pedig van magukba nézni valójuk is, és közben röhög az egészen a dolgok kiagyalója, aki szítja a feszültséget, a többség pénzén a kisebbség számára nyújtott előnyökkel, a többség rovására. És ez nem csak a kétkerekű vs. négykerekű esete.

igazi hős 2013.08.16. 22:00:23

@trakspartacus08: "Szerinted az autós ennek az előírásnak hogyan is tesz eleget?" Azt akarod sugallni, hogy az autós is áttolja a járművét? Döntsd már el mivel akarsz ködösíteni. Ezzel nem megy. Ha egy autó párhuzamosan elmegy egy gyalogos mellett (megfelelő oldaltávolságot feltételezve, hogy ne legyen zavarás), akkor megadta az elsőbbséget. Ha egy bringás teszi ezt, akkor ő is megadta. Ez az érv kilőve.
De a másik érved még ennél is szánalmasabb. Kiragadod egy mondatot a környezetéből: "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." és furcsa módon a benne sehol nem szereplő zebrára alkalmazod, holott a te értelmezésed szerint függetlenítve a vele egy pontban szereplő két mondattól, az minden kereszteződésre igaz lenne. De ez akkor badarság, hogy még te sem hiszed el.
Marad az a verzió, hogy mesélsz a világba...

olcso 2013.08.16. 22:14:37

@trakspartacus08: Biztos vagyok benne, hogy már csak viccelsz és nevetsz a monitor előtt, hogy fölhúzol másokat.

Te bicikliztél már életedben?? Minden egyes kereszteződésben leszállsz?? Vagy láttál már olyat, aki leszáll?? Mindenki hülye szerinted rajtad kívül??

igazi hős 2013.08.16. 22:29:14

@cso zsi: Ha a Nagykörúton letolják a parkolókat és bringasáv lesz helyette, attól miért lenne "városi autópálya"? Ezzel a lámpahangolással?
A boltok tulajdonosai szívnának: nem tudnak a bolt előtt parkolni. Talán kevesebb vevő is lesz, de ez közel sem biztos, a sétálóutcákban is megélnek a boltok. Az evő-ivó helyeknek csak jót tenne, ha parkoló autók helyett egy bringasáv lenne az asztalok mellett. Az autósoknak, akik csak átmennek a körúton, jót tenne, mert nőne az áteresztőképesség: sem a parkolóba kiálló, oda beálló autók, sem a kerülgetendő bringások nem lassítanák őket.
A legkényesebb kérdés a helyi lakosok parkolója. Előbb-utóbb nekik hozzá kell szokniuk a gondolathoz, hogy a parkolás nem alapjog, hanem egy szolgáltatás. Ha ez megvan, akkor a helyieket megfelelő tarifával a meglevő parkolóházakba kell terelni és egyből lesz a körúttól egy saroknyi távolságon belül parkoló. (Aki ennyit nem hajlandó gyalogolni, az járjon Tescoba és parkoljon le a bejárat elé.)

cso zsi 2013.08.17. 00:09:35

@igazi hős: A helyi lakosok parkolása nem kényes kérdés, ugyanis a körúton nem parkol helyi lakos - kedvezménnyel. Csak a mellékutcákban érvényes, a körúton nem. Ott csak fizetős parkolás jöhet szóba.

Az utóbbi 15 évben nem nagyon tudtam már vásárolni semmi komoly dolgot, mert vagy az üzlet szűnt meg, vagy értelmetlen volt kocsival odamenni. 20 éve még gyerekszoba-bútort vettem ott. Azóta max. a Conrad, ahol kevés dolog van, ami nem fér el egy szatyorban, ill. azon a környéken egy-egy törökös étel, hogy az elfogyasztása közben lesétálok a Nyugatiig, abban a hiszemben, hogy kirakatokat nézek. Csak épp üresek...

trakspartacus08 2013.08.17. 16:02:44

@igazi hős: Jól átvertél, eddig azt hittem, hogy adod a hülyét. De nem, te tényleg született hülye vagy. Ennyi magyarázat a legidiótább "ügyfelemnek" sem kellett még a pályám során. Elmentem a Balatonra, te meg maradj meg seggfejnek.

trakspartacus08 2013.08.17. 16:13:22

@olcso: Nem megyek át az úttest másik oldalára a zebrán biciklivel, csak úgy, hogy tolom. Egyébként, sok helyen a kerékpárút fel van festve (piros színnel)a zebra mellett, ott hajthat át a kerékpáros. Ha zebrán akar menni, le kell szállnia, és gyalogosként kelhet át. Igen, szoktam járni kerékpározni, és vannak rajtam kívül mások is, akiket látok így átkelni. De akik nem így tesznek, azok is tudják, hogy szabálytalanul járnak el, csak leszarják. És hogy mindenki hülye-e rajtam kívül? Nos, ha olyan dologról állítanak valamit, amit a kisiskolások is tudnak, akkor azt mondom, hogy igen, tényleg agyalágyultak. Nevetni egyáltalán nem nevetek, legfeljebb kínomban.

olcso 2013.08.17. 16:50:21

@trakspartacus08: Forgalmas utak zebráin igen, ha elsőbbséget akarsz kapni, csak gyalogosként lehetséges. Tehát érdemes leszállni. Én is leszállok ilyenkor. Ellenben ahol nincs zebra, ott nem fogsz elsőbbséget kapni, ezért nem ajánlom a szövegkörnyezetből való kiemelést, mert minden kereszteződésben (ugye itt szó sem volt gyalogosátkelőről) leszállni bonyolult, veszélyes és sok más közlekedőt akadályozol vele.

igazi hős 2013.08.17. 16:59:28

@cso zsi: Nem igaz, hogy nem érted: ha megszűnnek a körúton a parkolók, akkor a mellékutcákban kell helyet felszabadítani. Erre lenne megoldás a helyiek parkolóházakba "terelése".

igazi hős 2013.08.17. 17:05:09

@trakspartacus08: Ezt nem neveznél elegáns visszavonulásnak. Nem úgy tűnik, mintha túl sok érved lenne a "minden kereszteződésben át kell tolni a bringát" mellett".
Beégtél, marad a személyeskedés. Gratulálunk, Emese.
Már csak azt fejtsd ki, hogy melyik, nem a BM-hez tartozó hatóságnál küldesz ki KRESZ sértésért szabálysértési határozatokat. Tanulj még egy kicsit és akkor nem maradsz "rendőr".

cso zsi 2013.08.17. 18:07:46

@igazi hős: A nagykörút környéki utcákban hogy érted a helyfelszabadítást? A 100-200 éves házak alá építenél mélygarázst, vagy mire gondolsz?
Azokról az utcákról beszélünk, amelyek többsége egyirányúsítva van a helyszűke miatt (mégis jön szemből néhány bőcsész).
A kiskörút mellett is "tökéletes" lett a helyfelszabadítás, már a helyi lakosoknak sincs hol parkolni esetenként.

trakspartacus08 2013.08.17. 19:03:17

@olcso: Azért mondja az általam idézett jogszabályhely, hogy a kerékpárosnak A GYALOGOSOK KÖZLEKEDÉSÉRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK SZERINT kell az úttesten áthaladnia. Vagyis csak a KIJELÖLT GYALOGÁTKELŐHELYEN MEHET ÁT az úttesten, a kerékpárját tolva. Nincs itt kiemelve semmi semmiből, ez önálló rendelkezés, az ezt megelőzőektől függetlenül. Azok ugyan is teljesen másról szólnak, ezt nem egészítik ki.

trakspartacus08 2013.08.17. 19:10:42

@igazi hős: E hosszú napok alatt te vagy az egyetlen, aki nem jött rá, hogy mi a munkám. Elképesztő optimizmus volt hozzád türelemmel szólnom fiacskám. Szerintem én itt egy pattanásos pofájú kamaszkölyökkel próbáltam értelmesen beszélni, de hát öcsikém, nem kellett volna. Elolvastad kisfiam a nyári kötelező olvasmányt? Vagy csak édes jó apád pénzét költötted, és naphosszat lenyúltad a családtól a netet? Nem kellett volna inkább a pótvizsgáidra tanulnod öcsikém?

olcso 2013.08.18. 05:24:35

@trakspartacus08: Gyalogos nem csak a kijelölt gyalogosátkelő helyen mehet át, továbbá a kerékpáros nem gyalogos, tehát nem a gyalogosokra vonatkozó szabályok szerint kell kereszteznie az úttestet általánosságban.

otapi 2013.08.18. 09:22:18

@trakspartacus08: Ertem, tehat mivel a gyalogosok a keresztezodesekben a zebran mehetnek at (felteve ha van - ezt te allitolagos biro letedre kihagytad), akkor a biciklisek is, igaz? Akkor mar csak azt nem ertem hogy miert nem szall le minden biciklis az osszes keresztezodesben es a rendorok miert nem buntetik ha valaki at mereszel tekerni egy keresztezodesen. Magyarazd el vegre legyszives, mi egyszeru halandok ezt nem ertjuk :)

Ja es megneznem, hol irsz hetente ilyen iteleteket, ahol a keresztezodesben nem tolta a biciklis a jarmuvet...
(bocs az ekezetert, most epp nincs magyar billentyuzet a kezem ugyeben)

otapi 2013.08.18. 09:32:07

@cso zsi: Na latod, a nagykoruti uzletek nem a parkolok hianya miatt fognak tonkre menni. Volt/van egy gazdasagi valsag, meg plazak es varosszeli supermarketek is elvittek a vasarlokat.
Most (meg) vannak ugyan parkolohelyek a koruton, de az athalado kocsik szamahoz kepest elenyeszo (400 vs nehany tizezer), es a fenenek van kedve betolatva/megallitva a szelsosavot parkolni ha vegre akad egy ures hely. Legalabbis most az a helyzet hogy a hazafele meno ad-hoc vasarlo biztos nem all meg egy koruti bolt elott, de meg hetvegen is egyszerubb beallni egy plaza parkolojaba.

otapi 2013.08.18. 09:41:27

@cso zsi: A mostani kiskorutra meg nem hallottam hogy barki is azt mondana, hogy varosi autopalya lenne, ez honnan jott? Vegre hasznalhato csucsforgalomban is, persze akkor nem kocsival. Az atalakitas elott is allt vegig rajta a kocsisor, csak akkor meg a bicikliseknek sem volt hely.
A sotetzoldekre meg nem kell hallgatni, azok hulyek. Akik elheto kornyezetet szeretnenek varoson belul (is), na azok nem hulyek.

igazi hős 2013.08.18. 10:30:28

@cso zsi: Vannak ott mélygarázsok, amik félig üresek. Pont azért, mert a helyiek ingyen parkolnak az utcán. A Kiskörúton semmi nem történt a helyzet rendezésére, a helyiek ingyen parkolnak: mitől javulna.

igazi hős 2013.08.18. 10:34:27

@trakspartacus08: Hoppá, mégsem nyaralsz? Akkor felteszem újra a kérdést: melyik hatóságnál írogatsz a KRESZ sértésekért szabálysértési határozatokat, amelyik nem a BM alá tartozik.
Amíg erre nem tudsz válaszolni, addig az összes általad írt tényt "erős kételyekkel" kell fogadnom.
A fokozódó személyeskedésből levonhatom azt a következtetést, hogy teljesen híján vagy az érveknek/tényeknek, "jogász úr"?

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2013.08.19. 00:14:28

@hópapa:
mélyamakszimaqrva, hülye vagyok!
a korábban a Margit-híd és a Parlament közti szakaszról írt bejegyzésem egy baromság, ugyanis megnéztem, és bőven vannak piktogrammok a bringasávon.
Viszont ettől még a fotózkodós turisták csak ott sétálnak rajta.

cso zsi 2013.08.19. 10:29:23

@igazi hős: "A Kiskörúton semmi nem történt a helyzet rendezésére, a helyiek ingyen parkolnak: mitől javulna."

Finoman fogalmazva: tájékozatlan vagy, pedig fentebb már írtam egyszer.
@cso zsi: "A helyi lakosok parkolása nem kényes kérdés, ugyanis a körúton nem parkol helyi lakos - kedvezménnyel. Csak a mellékutcákban érvényes, a körúton nem. Ott csak fizetős parkolás jöhet szóba."

Hivatalosan ez így néz ki: www.blkf.hu/parkol-s-uezemeltetes-fooldal/
"A lakossági várakozási hozzájárulások az alábbi közterületeken nem érvényesek:
Bajcsy-Zsilinszky út,
Kálvin tér,
Károly körút,
Múzeum körút,
Nyugati téren,
Szent István körút,
Vámház körút."

www.ferencvarosiparkolas.hu/index.php?name=4_1_tajekoztato_ingyenes_parkolas
"Lakossági parkolójegy

A kiadott díjmentes várakozási engedély csak a Ferencvárosi Önkormányzat közigazgatási területén belül található, a kerületi önkormányzat tulajdonában lévő kijelölt várakozási és korlátozott várakozási övezetbe tartozó területére terjed ki.

A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közúton és közterületen (a Ferenc körúton, Vámház körúton, Üllői úton, Soroksári úton és Boráros téren) történő ingyenes parkolásra az engedély szombati munkarend szerinti napokon jogosít, a hét többi napján a felsorolt közterületen parkolásra az engedély nem jogosít!"

igazi hős 2013.08.19. 15:16:07

@cso zsi: Elbeszélünk egymás mellett. Nem írtam olyat, hogy most a helyiek parkolnának a Kiskörúton (*) vagy a Nagykörúton, pláne nem, hogy ingyen tennék.
Én arról beszélek, hogy a Kiskörúton megszűntek a parkolóhelyek, viszont mellette a helyiek ingyen parkolnak, azaz ha ott lenne dolgod, akkor inkább menj metróval/bringával, mert parkolóhelyet nem találsz. (Ez nem újkeletű, '90-es évek végén sem volt könnyű ott parkolni, de akkor még nem volt labirintus a Kálvin és a Ferenciek tere közötti rész.)
Ha a Nagykörúton szüntetik meg a parkolósávot, akkor ott is ugyanaz lesz, kivéve (!) hogy ott van néhány parkolóház, ahova be lehet terelni a helyi lakosokat - feltéve, hogy ez nekik is megéri. De nem éri meg, mert az utca ingyenes, ezért van az, hogy a Kertész utcában nem tudsz elmenni az autóktól, a parkolóház meg félig sincs, pedig nem nagyon drága.
Összefoglalva: azért kell felszabadítani helyet a körutak mellett, hogy akik a körútra jönnek, azoknak legyen helye, mert ettől fog "élni" a körút: oda mész boltba, kajálni, moziba. Ez végső soron a helyieknek is jó (bár nyilván vannak ellenzői).

(*) Van még egyáltalán parkoló a Múzeum és Vámház körúton? A Károly körúton maradt kb. 5-10 irányonként.

trakspartacus08 2013.08.20. 21:00:24

@igazi hős:
1. Kis gügye...van mobilinternet is a világon.
2. Nem csak hatóság hoz döntéseket szabálysértési ügyekben tejbetöki.

igazi hős 2013.08.21. 00:09:38

@trakspartacus08: Három nap kellett, hogy kierőlködj valamit válasz helyett? Ajjaj.

otapi 2013.08.22. 07:00:00

@trakspartacus08: No, mivel eddig még mindig nem válaszoltal hogy mi van az összes útkereszteződéssel, lezártnak tekintem a vitát és három lehetőséget látok:
- Rosszul értelmezted a jogszabályt és kevés vagy ahhoz hogy ezt beismerd.
- Önkényesen leszűkitetted csak a gyalogos átkelőre.
Mindkét esetben szarul végzed a munkádat, én nem lennék rá büszke a helyedben.
- nem is vagy biró

A magam részéről továbbra is értelmetlennek látom kiragadni azt az egy mondatot az a) és b) pont mellől, úgyhogy máskor is vidáman kerekezek városon belüli zebrán.

igazi hős 2013.08.22. 12:22:45

@otapi: Te egy pillanatig is azt hitted, hogy trakspartacu08 nick egy bírót fed, nem pedig egy troll sokadik identitása?
Amikor utoljára szabálysértés miatt büntetést kaptam ('97 táján), akkor egy rendőrhadnagy írta alá a szabálysértési határozatot és hozzá kellett bemennem alkudozni a kerültei rendőrségre. Ezt az embert is kb. ilyen pozícióba képzeltem, de lehet, hogy fölé lőttem és annyi jogi végzettsége van, mint nekem.

otapi 2013.08.22. 18:14:16

@igazi hős: No igen, de legalább az esélyt megadtuk neki hogy válaszoljon :)
No nem baj, jön majd egy következő blog, ahol úgyis beesik majd néhány másik okos, hogy "de zebrán tilos biciklizni" :(
Újra és újra bizonyitva ezzel, hogy a kresz néhány pontjával bizony sok autós sincs tisztában. Amivel nem is lenne feltétlenül baj, csak legalább ne verje az asztalt nem létező vélt szabályok miatt.

trakspartacus08 2013.08.22. 20:44:19

@otapi: Azért nem válaszoltam ennyi ideig, mert tökéletesen feleslegesnek tartom magyarázni ezt a teljesen egyértelmű dolgot. Már régen kiderült, hogy tökéletesen hülye vagy, mi a francnak segítsek én neked? Maradj meg parasztnak szerintem. Jó kerekezést a kijelölt gyalogos átkelőhelyen!

trakspartacus08 2013.08.22. 20:49:54

@igazi hős: Egyébként te is segg vagy, mint otapír. Le vagytok szarva, mind ketten. Néhány kollégámnak megmutattam a hétvégén a kommentjeiteket - jót röhögtek rajta. Igazából nekünk az a jó, amíg ilyen gyagyák vannak, mert nekünk lesz veletek munkánk.

olcso 2013.08.22. 22:47:38

@trakspartacus08: Hát igen, lesz munkád. Mire egy olyan embernek bebizonyítod, hogy szabálytalan zebrán áttekerni, aki:
-városon belül tekert át
-nem fosik a komolynak látszó helyzettől
-ismeri a KRESZ-t
-egy picit is talpraesett,
elég sok időd telik el és még akkor sem fog sikerülni ha a "nagy munkád" 20 évig tartana minden nap 10-szeri KRESZ olvasással.

otapi 2013.08.23. 03:35:26

@trakspartacus08: Na most adom a naivat és azt mondom, ilyen személyeskedéseket egy igazi biró jogi érvelés helyett nem ir.

otapi 2013.08.23. 03:38:13

@trakspartacus08: Jajj, végre rájöttem: te csak egy focibiró vagy valami poros kisvárosban :)

igazi hős 2013.08.23. 08:58:19

@trakspartacus08: Azt gondolod, hogy ha neked nem hisszük el a teljesen logikátlan és hibás "érvelésed", akkor ha több magadfajtára hivatkozol, akkor elhisszük?
Ráadásul a kollégáiddal jársz nyaralni? Ez is roppant hihető.
De nálad már semmin sem csodálkozom.

@otapi: Nono, a focibíró (általában) sportember, akinek a szavahihetősége a legfontosabb.

Perillustris 2013.08.23. 12:52:10

No, ebből kimaradtam, igaz, cserébe kellemes nyári színem lett... :P

Perillustris 2013.08.23. 13:16:29

@trakspartacus08: GYK: a jogszabály értelmezése a következő: ha a gépjárműforgalom részére szolgáló úttest mellett párhuzamosan kerékpárút vezet, utóbbiról közvetlenül nem kanyarodhatsz be balra egy útelágazásnál, avagy -kereszteződésnél, esetleg az út másik oldalán nyíló földútra, stb. Magyarázat: ebben az esetben ugyanis először a párhuzamos útra kanyarodnál rá, és ezt tilos (a nagy sebességkülönbséggel közlekedő gépjárművek miatt).

ILLUSZTRÁCIÓ TŐLEM:

kepfeltoltes.hu/130509/54esparagrafus_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Érthető?

olcso 2013.08.23. 13:26:13

@Perillustris: Nekem személy szerint hiányoztál is innét. :D

otapi 2013.08.23. 15:50:21

@igazi hős: Mea culpa, elnézést kérek a focibiróktól :)

John Silver 2013.08.26. 14:26:30

@cso zsi:

"A kerékpár a legönzőbb közlekedési eszköz a városban."

Atya ég, hogy még mindig itt tartunk....
És ha épp valaki egyedül ül egy autóban?
Akkor "az autó a legönzőbb közlekedési eszköz a városban?"

Komolyan vicc ez a megközelítés...

Sávot próbáltál váltani??? (a kérdés költői...)

:-)

otapi 2013.08.27. 12:10:15

Nocsak-nocsak. Mégis van olyan hogy a Hatóság nem ismeri a Kreszt, de azért büntet?
index.hu/belfold/hirek/2013/08/27/marpedig_ilyen_tabla_nincs/

cso zsi 2013.08.28. 01:00:40

@Brunnenthaler: Olvasni tanultál e?
Sávot akkor lehet váltani, ha van mellette sáv, és az legalább annyira üres, hogy oda a járműved beférjen.
Igaz, a villamosmegállók melletti szakaszokat nem lehet sávnak nevezni, max. ösvénynek. A sáv fogalmába ugyanis keskenységüknél fogva nem férnek be. (~2700 mm egy forgalmi sáv szélessége.)
Egy autóbusz 2500 mm széles. Nem közlekedik hosszú évek óta busz a körút teljes szakaszán.

maps.google.com/maps?q=Budapest,+J%C3%B3zsef+k%C3%B6r%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.489666,19.070769&spn=0.000647,0.004128&sll=47.478174,19.061904&sspn=0.001438,0.004128&oq=Budapest,+j%C3%B3zsef+k%C3%B6r%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&hnear=Budapest,+J%C3%B3zsef+k%C3%B6r%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&t=m&z=19&layer=c&cbll=47.489666,19.070768&panoid=c2-h4cHJqYpcMiONkrhNbg&cbp=11,2.57,,0,11.46

A képen látható furgon felépítménye 2070 mm, de a tükrökkel együtt már 2470 mm széles.
A belső, keskenyebb sávban haladva már a megállóban állókat pofozná a bal oldali tükör, ha egy hasonló jármű mellett haladna el. Itt nem váltasz sávot, mert a lámpától induláskor mindig lesz melletted jármű.
A villamosmegállók szélesebbek, mint a megálló nélküli szakaszokon a parkolóknak fenntartott hely.

John Silver 2013.08.28. 09:10:14

@cso zsi:

Jézus, nem is tudom mit tegyek?
Ha válaszolok az első kérdésedre akkor egyből bukok.... :-)
Köszi a linket az legalább kép... :-)
Komolyra fordítva a szót, kérdésem bár költői volt válaszod után egyre inkább érzem aktuálisnak...
Az általad belinkelt szakasz ugyebár két sávos, nem is merem mégegyszer feltenni a kérdést... Tényleg az a problémád, hogy egy két sávos úton feltart egy kerékpáros????
Ne haragudj de egyszerűen képtelen vagyok komolyan venni az általad vélt problémát.
Még akkor is ha látom a furgonok a szíved csücskei... :-)
Természetesen messze áll tőlem hogy tanácsot adjak HOGY ELŐZZ MEG EGY KERÉKPÁROST (max 60cm széles)540 cm széles úton.... :-)

igazi hős 2013.08.28. 10:02:08

@otapi: Tegnap láttam két kerékpárost, akik áttolták a zebrán. Majdnem megdöbbentem, de észrevettem a Police feliratot a bringákon :-)

cso zsi 2013.08.31. 08:41:19

@Brunnenthaler: Úgy tűnik, sokadjára sem érted, hogy azok a közlekedési helyek a villamosmegállók mellett nem két forgalmi sáv szélességűek. Jó, ha 4 méter van a két "sáv" együtt.
Ezen kicsit jobban látszik: maps.google.com/?ll=47.500554,19.068575&spn=0.002588,0.016512&t=h&z=17&layer=c&cbll=47.500554,19.068572&panoid=63yaANJKAEGYn-VTWOlnyg&cbp=11,155.51,,0,7.31
A Vitézy féle lámpaállítgatások következtében még a haladás is megszűnt, mert minden harmadik lámpa pirosat mutat. (Állítólag Tarlós ezt most vissza akarja csinálni.)
Hiába előzöm meg a kerékpárost, az fél perc múlva elgurul mellettem megint, és átcsorog a megálló utáni gyalogosátkelőn is. Mert neki "szabad", bár a lámpa piros.
Nem a furgonok a szívem csücskei, többféle géppel járok.
Lehet, hogy te nem szoktál gépjárművel közlekedni ezen, és ilyen utakon? Mert valahogy nem látod abból a szemszögből a problémát.

A Lánchídon már pár éve volt egy kisebb affér a kerékpáros miatt, aki (az akkori tiltás ellenére) büszkén, és öntudatosan próbálta legyűrni az emelkedőt, a mögötte haladó buszsofőr dudálása, és az utasok anyázása közepette. Tegnap éjjel sikerült egy ilyen öntudathuszárba belefutni újra. Most ugyanis nem tilos a kerekezés a Lánchíd úttestjén. (Az indokolatlan lassúhajtás, és a forgalom feltartása viszont az.) Az előttünk haladó taxis, és a mi taxisunk is folyamatosan nyomta a dudát, de csak egy herélt kipuffos, 80-100 körül minket is megelőző motoros bandita bírta rá, hogy nem a sáv közepén kéne bedugaszolt fülekkel kínlódnia a drótszamárral.
A Lánchíd, és a Szabadság híd erősen púpos. Utóbbin naponta látom, hogy erőlködni kell a többségnek a híd feléig.
Lehet kerékpározni, de nem kötelező a másik járműtípusokkal haladók kárára tenni.

igazi hős 2013.08.31. 23:01:17

@cso zsi: Nem értelek. Ezek a helyek egy villamosmegálló hosszúságúak (~50 m?), ráadásul itt többnyire állnak az autósok és nem az autó előzi a bringást, hanem fordítva. Pont egy bringás panaszkodhatna a keskeny sávokra. De ha éppen előtte és utána is zöld a lámpa, akkor veszítesz 5 másodpercet, mert ennyivel lassabban teszi meg ezt a távot egy bringás, mint egy autós, amit amúgy is visszakapsz, ha kicsit a gázra lépsz a kereszteződés után.
A villamosmegállók között rendes szélességű az út, ha ott nem tudod egy átlagjárművel megelőzni a bringást (aki nem a sáv közepén nem, hanem nagyjából a szélén), akkor nem a bringás a hibás. (Ha a bringás elfoglalja az egész sávot, akkor jogos a panaszod. Van ilyen ez tény, de kevesen.)
Ha buszt vezetsz a körúton, az más, azzal nehéz bringást előzni - ha nem segítenek a másik sávban menő autósok. Ami szintén nem a bringás hibája.

cso zsi 2013.09.01. 11:42:22

@igazi hős: Akad azért olyan, amikor halad(ná)nak. Pár helyen nem csukja a lámpaváltás a megálló mellé a kocsikat. Ekkor érik utol a piroson átcsorgó bringást.
Persze, lehet, hogy mindez már jól megváltozott, napközben igyekszem kerülni a körút használatát, amióta ez a lámpaőrület van rajta.
Nehéz, mert a Kiskörúton is megcsinálták.
Budáról - Pestre, és fordítva viszont el kell jutni valahogy. Változó, de az irodaházak miatt Belváros-környéki célpontokkal.

igazi hős 2013.09.01. 20:23:06

@cso zsi: "napközben igyekszem kerülni a körút használatát" Jól teszed. Én járok arra néha: 50-nel reménytelen, még 60-nal is. 30-cal pont jó lenne, de akkor mindenki megelőz és beállnak elém, és megint csak lekésem a lámpát. Padlógáz 70-ig, akkor simán eléred a 3. lámpát is, de tuti lesz előtted valaki az előző lámpaváltásból, szóval csak egy villamosmegállónyit tudsz így haladni. Meg nem is szerencsés vágtázni a körúton (ahogy városban többnyire sehol sem), a Blahán rendszeresen rajzanak át a gyalogok mindkét zebrán és a kettő között is, ha épp jön a villamos. (Pont olyan lett a helyzet mint a Móriczon, érdemes volt megcsinálni a 2. zebrát.)
Szóval a körút autós szempontból el lett cseszve. Megértem, azért csinálták, hogy jó legyen a villamosnak, de nem lehetett volna annyi pénzből megoldani, hogy csak reggel 7 után kezdődjön a szopató üzemmód?
süti beállítások módosítása