HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Miért érdeklik Tarlóst az autósok?

2013.11.21. 08:04 Tcomment

Atyánk nekünk akar kedvezni. Elvileg örülnöm kéne, de nem tudok.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

247 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr265646917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mental Militia 2013.11.21. 14:21:37

A magyar tömegközlekedés az ára miatt sem versenyképes, ezért, ha csak nem szankcionálják az autózást (még inkább, mint jelenleg), nem lesz alternatívája a privát közlekedésnek.
Példa: lakóhelyemről, ami kb. 35 km a fővárostól, 650 Ft az egyutas jegy Bp.-re, ugyanez gyorsvonattal már 850 Ft. Mivel egyáltalán nem csábít a nagyvárosi élet, visszafelé is jegyet kell vennem, tehát min. 1.300 Ft.
Ehhez jönnek ugye a 450 Ft-os vonaljegyek, amiből, ha csak 1-1 db-ot veszek, azaz 900 Ft-ot költök még pluszban, így már 2.200 Ft-nál tartok. Ennyiből egy ezres Swifttel vagy egy 1.9 TDI/SDI-vel is kb. megoldható a táv és akkor abszolút mobil vagyok/vagyunk, bár hozzájárulunk a légszennyezettséghez, valóban..

kicsidzsí 2013.11.21. 14:38:02

Bár őszintén szólva nem szívlelem a mostani városvezetést sem, de meg kell hagyni van abban vmi, amit Tarlós úr mond. A lámpák hangolása kritikán aluli az egész városban. Nap mint nap megyek reggel-este a Bécsi úton, gyakorlatilag minden lámpánál meg kell állni. Mi ez ha nem tudatos környezetszennyezés és fölösleges kiadásnövelés a benzinkúton. Ugyanezt el lehetne mondani akár a Soroksári útról, ahol ugyanúgy nem lehet a megengedett sebességgel haladni folyamatosan. Vagy lsd. a Budafoki utat.
Nem tudom mennyire logikus az, hogy a lámpa ahol állsz zöldre vált, akkor a ca. 100 m-re lévő következő meg pirosra (telephelyi kihajtó)?
Ehhez nem kell 2 MFt-s fizetés meg közlekedésmérnöki diploma, józan paraszti ésszel felfogható.
Végre vki aki a sok szívatás után rájött, hogy nem csak a szigorítás viszi előre a dolgokat.

Pl. ca. 3-4 éve írták itt a TC-n Prius3 berlini bemutatóján, hogy Berlin egyik legforgalmasabb útján vezetett a teszt. Rendszeres útjavítások mellett is folyamatosan haladt a forgalom zöld hullám mellett. A Prius 20 percig nem állította le a motort, mert nem volt piros. Nekik miért megy?
Gondolom nem kellett hozzá 2.000 űberokos csatlós, hogy ezt kitalálják?
Zöldhullám = egyenletes tempó = kevesebb gyorshajtás = kisebb környezetszennyezés = kisebb esély a szmogra = kevesebb (ideg)beteg ember
Kérdésem, nem éri meg???

Tarlós úr kivételesen hajrá, és nem csak az Ön által felsorolt helyeken, hanem az egész városban a érdemes lenne a forgalom változásának függvényében átállítani a lámpákat.

másik oldalon 2013.11.21. 14:48:13

@EBL: Azt sem ártana beleszámolni, hogy 100 órát megspórolsz, -amit ha nem vagy jól megfizetve akkor is- 1000 FT-os órabérrel 100.000 Ft.
(csak az objektivitás kedvéért)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.11.21. 15:04:25

@MaCS_70: Te elsősorban racionális választás kiszolgálásáról beszélsz, de a racionális választásnak csak és kizárólag a jelenlegi helyzetben van értelme.

Arra, hogy neked ma az autózás a jobb, nem az a válasz, hogy "tegyük még jobbá, egészen addig amíg tömegközlekedés nélküli, gigadugós város nem lesz Budapestből, mert az autós racionálisan választ és igényli a fejlesztést"...

Hanem az, hogy felmérjük: mit kellene ahhoz tenni, hogy kevesebb embernek legyen jó választás a végig egyéni közlekedés. A státusz szimbólumként autózókat ki kell venni a forgalomból.

Figyeljünk meg 4 koncepciót:

A. Elindulsz otthonról, a környéken gyorsan haladsz. Utána dugózol. Majd úgy ahogy gyorsan haladsz, de kereshetsz parkolóhelyet a melóhelynél. Fizeted a parkolási díjat is, drágább. De mivel csak ezt támogatják mindenki más is így tesz, a sok autós fejlesztés kapcsán egyre komolyabb gond a parkolás, a giga dugó...

B. Elbattyogsz a megállóba. Várod a buszt, felülsz rá. Ez ahol lehetne menni is lassú, mert minden sarkon megáll, sok időt vesz el az utascsere. Majd jön egy gyors szakasz a csomópontok között, és végül újra egy lassú buszos szakasz. Megállótól séta a munkahelyre.

C. A buszok az eddigivel szemben zónázó rendszerben közlekednek, megspórolsz 15 megállást és utascserét legalább, ez pedig jó idő megtakarítás.

Persze nem ért elcsípned a buszt, mert a zónázó rendszer miatt ritkábban jár, ha nem mész el egy nagyobb állomásig. Átszállást is engedélyező jegyek, normális szolgáltatás. Megállótól séta a munkahelyre.

D. Ha a feladatod éppen nem megoldható távmunkában (adórendszer támogatja) akkor egyénileg (gyalog, autó, kerékpár, moped, elektromos kerékpár) eljutsz a bérleteddel igénybe vehető P+R parkolóig. Ha utast is vittél akkor kapsz egy kis visszatérítést is. Így sokszor dobod el a szomszéd kiscsajt a metróig. Ha ez nincs még mindig van busz, szükség esetén zónázó rendszerben. A kedvezmények forgalomszervezést is szolgálják, az ingyen utazók csúcsidőn kívül kénytelen utazni, nincs hering effektus.

A dugó helyett metró, városi vasút, stb. visz el egy következő csomópontig. Ha messzebbről ingázol a vasúton normális büfé van, így képes vagy megreggelizni is, de olvashatsz, stb. is.

Az adórendszer miatt a cégeknek megéri a csomóponttól a munkahelyre, és a munkahelyről a csomópontig mikrobuszt biztosítani a munkásoknak, így meg sem lep, hogy a kollégák már a céges mikrobusznál várakoznak.

A parkolóhely keresés, idegeskedés helyett a mikorbusznak fix helye van, aki pedig vezetés és idegeskedés helyett utazik megihatja a reggeli kávéját egy / két müzli szelettel.

Ugye érted, hogy miért hibás gondolat az A és a B között "jelenleg vonzóbb" szívást választani, a helyett, hogy mondjuk a D-re törekednénk...

MaCS_70 2013.11.21. 15:18:37

@TheElf:

Teljesen igazad van -- csakhogy én nem akarom az autózást tenni vonzóbbá. Sehol sem írtam ilyet.
Az egész rendszert szeretném jobban működővé tenni, pontosan az Általad leírtak figyelembe vételével.
ha pedig az egész rendszer jobb, annak óhatatlan, de hasznos következménye, hogy a "maradék" autósok is jobban járnak.
Be kellene lőni az egyensúlyt oda, hogy ne az autó legyen a mindenki számára kívánatos megoldás, sőt, a lehető legkevesebb ember számára legyen az. Ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy mindenki számára egyszerűen nem lehet jó az autó, ezért a maradék autóst sem szabad stigmatizálni.

Mindez persze közel utópia, különösen, hogy szerintem jelenleg még a lehetőségeinkhez képest is bénán menedzseljük a közlekedést. Még csak érdemi törekvést sem látok pl. az Általad felvázolt D-variáns megvalósítására. Személyesen több olyan esetet ismerek, amikor megvolt az alulról jövő szándék, amit fent elmeszeltek. Csak a szűkebb környezetemben két olyan esetről tudok, amikor meg lehetett volna oldani három-négy személy részére a távmunkával összekötött közös autóhasználatot, amit cégek (egy magán és egy állami) vezetése egy mozdulattal söpört félre -- természetesen indokolás nélkül.
Jobb helyeken komoly szervezés mellett, gyakran állami, önkormányzati segítséggel működnek ilyen programok, amik célja az, hogy csökkentség a közlekedés felesleges idő- és erőforrás-pazarlását, azaz úgy javítsák a közlekedést, hogy azzal mindenki jól járjon.
Nálunk ezzel szemben az egymásra mutogatás megy, miközben a budapesti közlekedésbe voltaképpen mindenki szív, igazi lose-lose szituációt teremtve.

Üdv: MaCS

megint 2013.11.21. 15:25:43

Látom megjelentek a zombinak öltözött kétkerekű okosok(tiszt. a nagyszámú kivételnek). Valamelyik linkeljen már be egy statisztikát azzal kapcsolatban , hogy a fejlett világ fővárosai közül tényleg olyan szarul állunk-e az autók számát tekintve. Kicsit olyan mint amikor arról írtak(talán pont itt, vagy kint az indexen) egy posztot, hogy bezzeg Londonban milyen jó mert ott nincs dugó. Körülbelül öt perc alatt kiderült, hogy ez egy baromság, és ott élő emberek cáfolták meg az egészet. Képzeljétek máshol is van dugó.
Az a lényeg, hogy ne szopassuk szándékosan sem az autósokat sem a kerékpárosokat, és itt van az ellentét a két ember között, Vitézy ezt gond nélkül megtenné az autósokkal.
A politikai részt meghagyom a robotoknak, ők úgyis kizárólag pártreferencia alapján ítélnek, döntenek, önálló gondolat nem zavarhatja őket össze.

lua lua 2013.11.21. 15:25:44

"...hogy miért kap az ember minden lámpánál pirosat éjjel 11-kor a Soroksári úton, ha a szabályos hetvennel megy hazafelé" - ez nem jó, de ha minden éjjel ott mész, akkor nem gondoltál még arra, hogy esetleg egyszer kipróbáld, hogy az ominózus lámpa előtt lassabbra vedd a tempót? És akkor nem kéne megállnod a pirosnál.
"Aki figyelmesen olvas, nagyjából kisakkozhatja, milyen irányokból szoktak bejárni Tarlós és a munkatársai a hivatalba. Ez úgy nagyjából 13 pontot tölt meg a húszból"
"...Bécsi úti lámpák hangolásait fordulat kifejezetten tetszik, nyilván egy türelmetlen kolléga szokott arra járni." - te pedig a Soroksári úti lámpára gerjedsz. Miből gondolod, hogy az több embert érint, főleg éjjel 11-kor, hmmm?
Ettől függetlenül elhiszem, hogy nem politikai indíttatásból írtad a cikket, és sajnállak, hogy ennek a 20 pontos tervnek autós létedre még egy kicsit sem tudsz örülni.

lua lua 2013.11.21. 15:26:40

"hogy miért kap az ember minden lámpánál pirosat éjjel 11-kor a Soroksári úton, ha a szabályos hetvennel megy hazafelé" - ez nem jó, de ha minden éjjel ott mész, akkor nem gondoltál még arra, hogy esetleg egyszer kipróbáld, hogy az ominózus lámpa előtt lassabbra vedd a tempót? És akkor nem kéne megállnod a pirosnál.
"Aki figyelmesen olvas, nagyjából kisakkozhatja, milyen irányokból szoktak bejárni Tarlós és a munkatársai a hivatalba. Ez úgy nagyjából 13 pontot tölt meg a húszból"
"...Bécsi úti lámpák hangolásait fordulat kifejezetten tetszik, nyilván egy türelmetlen kolléga szokott arra járni." - te pedig a Soroksári úti lámpára gerjedsz. Miből gondolod, hogy az több embert érint, főleg éjjel 11-kor, hmmm?
Ettől függetlenül elhiszem, hogy nem politikai indíttatásból írtad a cikket, és sajnállak, hogy ennek a 20 pontos tervnek autós létedre még egy kicsit sem tudsz örülni.

2013.11.21. 15:27:26

@TomT: írod :"2) és ez már érdekesebb, hogy egy dedikált szamkai szervezet munkájába vajon milyen (szakmai) kompetenciák alapján szól bele egy hivatal, mégha az a főpolgármesteri is? Nem feltétlen szükséges, de ha nincs, akkor el lehet nyugodtan könyvelni, hogy személyes vélemény, politikai érdekek, vagy mondjuk az idősebb jogán - de tehát nem szakmai kérdésről van szó."

Ennek a dedikált szakmai szervezetnek nincsenek olyan törvényi kötöttségei, mint mondjuk a nemzeti banknak, pláne nem áll mögötte egy olyan kidolgozott, sokak által kutatott módszertan, mint pl. az inflation targeting. Az tehát egy érdekes helyzet, ha adott egy olyan intézmény, amelyiknek nincs ismert célfüggvénye, politikai felelőssége nulla, szakmai elszámoltathatósága zéró.

A főpolgármester viseli a végső felelősséget az olyan döntésekért, mint pl. a 6-os villamoshoz hangolt lámpa, ami a villamosnak 1,5 perc időnyereség, az autósnak 30 perc veszteség. Amiben a bónusz pont, hogy az utasok nem utaznak végig a vonalon (hülyék lennének, a 18-as villamos fele annyi idő alatt teszi meg a távot a 2 végállomás között), 3-4 megálló alatt semmit nem érzékelnek a gyorsulásból, miközben a Dél-Pest Észak-Pest közötti autós forgalomra sikerült csapást mérni.

toncsi64 2013.11.21. 15:27:35

Néhány észrevétel, kicsit össze-vissza.
Sokan sérelmezik, hogy Tarlós üzenget. Sajnos hiába Ő a főnök, nagyjából ennyi játéktere van Dávidkával szemben. Lehetne azon elmélkedni, ez miért van így ?!
Jómagam is az autósok táborát erősítem (talán még indokom is van rá) ezért erősen sérelmezem, hogy mindenki le akarja tetetni velem a kocsimat. Azt a kocsit aminek már csak a puszta létéért is vagyonokat fizetek, a használatáért meg hatványozom az előbbit. Nyílván sokak számára ez bunkóság, de azt gondolom ennyi befizetésért talán használhassam is.
A Nagykörúti lámpákhoz csak annyit fűznék, hogy hajnal 3-kor a Blahától a Petőfi hídig 4-szer kapok pirosat.
Évek óta járok be reggel 8 körül Budaörsről. Akárki akármit mond, kevesebb az autó. Pár évvel ezelőtt ebben az időpontban mindig az Egérútnál állt a sor manapság kb. a Petőfi laktanyától gáz a helyzet, de ott is jellemzően a felüljárónál "észbekapó", mellette elmenni szándékozók miatt.
A P+R parkolókat mindenki írta, én sem hagyom ki bár ha végigvesszük fejben azokat a helyeket ahol erre szükség lenne, láthatjuk mennyire esélytelen az ötlet :( A vicc az, hogy ezeken a helyeken eredetileg megvoltak ezek a parkolók, csak a jelenlegi felhasználási módjuk több pénzt hozott a konyhára valakiknak, így most szívunk.
A kedvencem a kerékpárral közlekedjünk :) Szeretek bringázni, szoktam is, de véleményem szerint ma a városban tekerni az öngyilkosság egyik legbiztosabb - bár igencsak elhúzódó - módja. Egészségügyi szempontból sem szerencsés, de bevallom én szimplán félek (lassan már a kocsiban is). Persze ez utóbbi lehet egyéni probléma...
Ötletelni a megoldásról nem kezdek el, mert szerintem már előttem is leírtak rengeteg dolgot aminek a megvalósítására pont annyi az esély mintha én írtam volna :)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.11.21. 15:28:30

@TheElf: A BKV-n már most is TILOS enni-inni. És utasként rettentően zavar ha valaki mégis megteszi. Semmi humorom este hazafele éhesen más gyorsbüfés-fornettis kajáját szagolgatni utazás közben. Reggel se szeretem. Egye meg, aztán tömegközlekedjen. Ennyire nagy kérés ez?

pimpike_ 2013.11.21. 15:35:35

@TheElf: az általad "D" pontban felvázolt kívánalmak finoman szólva is irreális/utópista fikciók. Minimum egy újabb rendszerváltás kéne ebben az országban, hogy ezek megvalósításra kerüljenek.

Mellesleg a mikrobuszos részen jót derültem.
Persze a munkáltató majd mikrobuszt+sofőrt fog tartani, hogy a dolgozókat furikázza :D:D:D
Ébresztő!!! Az utazási költségtérítésről szóló 39/2010. (II. 26.) Korm. rendelet alapján _járó_ 86%-ot sem fizeti a munkáltatók jelentős része a "ha nem tetszik ki vagy rúgva!" elv alapján...

Egyébként egy nagyon fontos tényező: az _IDŐ_
Ezt valahogy a BKV-s (bér?)kommentelők mindig elfelejtik.
Jelenleg budapestiként nem opció a BKV egy 18.-kerület Gilice tér - 13. kerület Béke tér szakaszon autóhoz vagy pláne motorhoz képest, az utazási I D Ő miatt!
(még most az 1-es villamos és az Ady Endre út felújítása ellenére sem!)
Továbbá ultra gáz a BKV közlekedése azoknak a kerületeknek amik nevében "Rákos" vagy "Pest" szó megtalálható... és ez kb. egy 30 éves "újdonság".

Szóval először olyan változtatásokat kéne eszközölni a tisztelt városvezetésnek amik nem kerülnek semmibe: pl. út/közlekedési munkák ésszerű összehangolása, normális ütemezése.
A jelenlegi helyzet ugyanis annyira szar és abszurd, hogy még Tarlós úrnál is kiverte a biztosítékot.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.11.21. 15:43:39

@Sztavrosz_: A BKVn tilos, a vonat, a céges mikrobusz, stb. viszont más.

@pimpike_: Nézd, ha a munkáltatónak azt mondják "nem érdekel, gazdálkodd ki"... Akkor nem fog költségtérítést se adni. Ha azt mondják: ha ezt csinálod, akkor a költsége +10% leírható a helyi adóból (nem adóalapból, adóból), de az adóellenőrök bizony nézik, hogy jogosan vonod-e le ezt az adóból...

Na akkor azt mondja: "költségként is elszámolható, de le is írható a helyi adóból mert az önkormányzatot tehermentesítem és még van plusz amit leírhatok? Tiszta haszon."

Miért? Mert pénz beszél.

toncsi64 2013.11.21. 15:47:55

Bár nem akartam ötletelni, egy dolog azért már jó ideje motoszkál a buksimban és most végre kiírom :)
Az olyan cégeknek, közintézményeknek, stb amelyek munkája nem jár jelentős ügyfélforgalommal, miért kell ebben az istenverte belvárosban székelniük ?!!!
Élenjár ebben természetesen az államapparátus azon ötlete, hogy a kormányzati negyed a város kellős közepén legyen. Véleményem szerint akár tököli reptér területén is pont úgyanígy működhetne a rendszer, mint most.

dinazsolti 2013.11.21. 15:53:34

@toncsi64: Valami mindig messze lesz valakinek :). Akkor majd azok örülnek, akik arról a környékről járnak be, és majd az Újpestiek, Zuglóiak, Angyalföldiek anyáznak. Sajnos ez egy ilyen dolog, valakinek mindig szívnia kell...

toncsi64 2013.11.21. 16:01:48

@dinazsolti:
Persze, de inkább arra gondoltam, hogy mivel nincs ügyfélforgalom "csak" dolgozói, az tervezhető. Más munkarend, lépcsőzetes munkakezdés, fordított irányú a vándorlás (reggel ki, délután be) + egyszerűbb parkolás, amiért akár fizetni sem kell, stb. Szerintem e tekintetben a Pannon/Telenor azzal, hogy szó szerint a puszta közepére költözött követendő példát nyújtott.

2013.11.21. 16:02:27

@pimpike_: "Továbbá ultra gáz a BKV közlekedése azoknak a kerületeknek amik nevében "Rákos" vagy "Pest" szó megtalálható... és ez kb. egy 30 éves "újdonság"."

Ez nem 30 éves újdonság, a településszerkezetből adódik. Egy rakás falut Budapest részévé nyilvánítottak XX. század elején és közepén, a 70-es és 80-as években helyenként meghintették lakótelepekkel, született meg a ma ismert város. A Hungárián kívül jórészt gyéren lakott (értsd: a város szövetéhez képest) területek vannak, közte egy-egy panelrengeteggel, erre nem könnyű gyors és sűrűn járó tömegközlekedést építeni.

2013.11.21. 16:07:36

@toncsi64: az elmúlt 10-15 évben nagyon sok cég kiköltözött a belvárosból a XIII., IX., XI., ... kerületbe. A rossz irányból érkezők persze nem feltétlenül tudják kikerülni a belvárost, de javult a helyzet.

dinazsolti 2013.11.21. 16:11:10

Egy-egy cég kiszervezése nem oldaná meg a dolgot, ha pedig tömegesen tennénk ugyenezt, akkor csak áttevődne a probléma gócpontja.

2013.11.21. 16:20:36

@EBL: "Gyorsaság. BKV, kerékpár, autó, robogó. Ebben a sorrendben. Belvárosban azért a bringa megelőzi az autót. Ez a sorrend Zugló-Csillebérc oda-vissza érvényes."
Abban a relációban, ahol én közlekedek, más a helyzet:
autó: 20-45 perc
bicaj: 35-40 perc
futás: 55-60 perc
BKV: 45 perc - csillagos ég (ha épp ég a 3-as metró vagy bedöglött a 47-es villamos)
Messze a legkényelmetlenebb a BKV.
+ ha más célpontot is útba kell ejtenem, ésszerű időn belül csak autóval járom meg, még akkor is, ha bedugult az egész város.

toncsi64 2013.11.21. 16:21:56

@constantinus:
Bennem is csak formálódik a gondolat és ezért nem biztos, hogy megfelelően tálalom. Olyasmire gondoltam pl. ha az említett cégek az M0 mellé települnének akkor a "dolgozók a belvárosból a trenddel szemben reggel kifelé mennének, délután fordítva. Az aglomerációból érkezőknek pedig még az esetlegesen hosszabb út ellenére is érdemesebb lenne a nulláson menni az időnyereség okán. Ha ettől beljebb vannak (XIII., IX., XI., ... ) akkor ez nem igaz mert nemcsak hogy kerülő de az onnan befelé vezető út elveheti az esetleg keletkezett időnyereséget is, ezért aztán "kénytelen" a városon átbumlizni.

toncsi64 2013.11.21. 16:28:51

@dinazsolti:
Igazad van, de azt gondolom ezt igazán csak az alacsony ügyférforgalommal rendelkező cégek tehetnék meg valós anyagi veszteség nélkül, ellenben azok akár nyerhetnének is rajta. Ráadásul ha a probléma áttevődne a városon kívülre az mindenképpen kezelhetőbb lenne mert ott nem annyira "stabil" az infrastruktúra, vannak lehetőségek akár útépítésre is, míg a Belváros - gyakorlatilag - módosíthatatlan.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 16:50:43

@toncsi64: "A P+R parkolókat mindenki írta, én sem hagyom ki bár ha végigvesszük fejben azokat a helyeket ahol erre szükség lenne, láthatjuk mennyire esélytelen az ötlet"

Budaors egy 30e -s agglos varos neki mekkora is a P+R parkoloja?
miert gondolod azt hogy a P+R-nak a varosban kellene legyen?
pont hogy a budaorsi bevasarlokozpontok miatt kell bent is epiteni, megis most akkor parkot szamoljanak fel vagy lakohazat a bevasarlokozpont miatt?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 16:54:22

@pimpike_: "Továbbá ultra gáz a BKV közlekedése azoknak a kerületeknek amik nevében "Rákos" vagy "Pest" szó megtalálható... és ez kb. egy 30 éves "újdonság"."

nana, pl. Rákosfalva, vagy Rákospalota Pestújhelyhez kozeli resze vagy Pestújhely :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 16:59:00

@TheElf: a tomegkozlekedesnek ki kell szolgalnia az embert
hol igy hol ugy
velemenyem szerint egy extra gyors gerinchalozat kialakitasat kellene zaszlora tuzni, cel a minel gyorsabb csomopontra valo eljutas

vagy ha ezt nem tehetik, akkor csak szopassak csak be az K-Ny metrosokat :))) mar regota idegesit, siman megallhatna meg plusz 5 megallonal

Rocko- 2013.11.21. 17:18:13

@Fikifiki: és mi van a csomagtartójukban, ott mit látsz, hm?

cso zsi 2013.11.21. 17:34:49

@constantinus: "az elmúlt 10-15 évben nagyon sok cég kiköltözött a belvárosból a XIII., IX., XI., ... kerületbe"
Téves.
EzekBŐL a kerületekből még kijjebb költöztek a termelő üzemek, nagyrészt a peremkerületekbe, és az agglomerációba. Irodák esetében egyszerű vándorlás van, mert épp hol, ki adja olcsóbban a bérleményt.
Több cég egyszerűen a fizető-parkoló övezetből megy ingyenesbe, hogy a vevőik oda tudjanak menni hozzájuk.

@Fikifiki: Egyedül ül a kocsiban?
Lehet épp kirakta az utasait a metró mellett, de az is lehet, hogy összeszedi a kollégáit.
Vagy nem látod, mi van a csomagtartóban. Sok melóhoz már nem jár kocsikísérő, mint régen.

@Szabó F. Balázs: "Az M0 tízévente 20 kilométert bővül, ráadásul okosan matricás"
Ezt a zöldséget honnan?
Az M0 pont azért ingyenes, hogy használják. A kamionoknak meg minden fizetős.

@csabsz13: Nem kell a város két széle.
XIII. Kassák (Klapka sarok) - XI. Ezüstfenyő tér.
Autó 11-12 km, 25-26 perc.
BKV: Kassák Lajos u.
Sétáljon ide: Dózsa György út
Körülbelül 8 perc (650 m)
Dózsa György út
M3
Metró Kőbánya-Kispest M felé
17:43 - 17:53 (10 perc, 6 megálló)
Kálvin tér
Sétáljon ide: Kálvin tér M
Körülbelül 1 perc (5 perc van az átszállásra)
Kálvin tér M
47
Villamos Budafok, Városház tér felé
17:59 - 18:16 (17 perc, 11 megálló)
Albertfalva, kitérő
Sétáljon ide: Ezüstfenyő tér
Körülbelül 10 perc (850 m)

Ezüstfenyő tér
Utazás időtartama: körülbelül 51 perc

Egy ilyen utat ugye nem az M0-on kell megtenni?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.11.21. 17:43:46

@kicsidzsí: A zöldhullám kapcsán azért komoly gondok vannak amiért nem működik.

Mondjuk: 60-as, 70es tábla mellett 72km/h azaz 20 m/s sebességgel haladsz. 200 méterenként van lámpa. A zöld hullám is kb erre a sebességre van méretezve.

Az egyik lámpa (legyen A lámpa) zöldre vált és még 30 másodpercig zöld. Ez legyen 0 perc 0 másodperc időpont.

0:10-kor eléred a következő B lámpát. 0:20-kor az az után következő C lámpát. Ekkor jön veled szembe valaki, ő is zöld hullámot akar. És boldog, ez a lámpa neki pont jókor váltott.

Ő 0:30-kor éri el a B lámpát. Átmegy sárgán. Az A lámpához amikor odaér az 10 másodperce piros...

A zöld hullám csak a forgalom irányának megfelelő helyzetben alakítható ki. Ez pedig ugye akkor nem igaz, amikor mindkét irányba csak szállingóznak az emberek.

A csúcsforgalom és a zöldhullám problémája az, hogy a forgalom valós átlagsebessége, és a lámpák hangolásánál használt becsült átlagsebesség nem lesz állandó, ha pedig a lassabb forgalom miatt valaki lecsúszik a zöldhullámról, akkor a folyamatos haladás helyett álló helyzetből kell gyorsítania.

Azaz: Amikor tudod, hogy merre mennek sokan, még a sebességet is tudni kell. Ezt pedig a parkolni próbáló, mellékutcákba lekanyarodó, stb. autók kapcsán is nehéz kezelni, de minden újabb lámpás kereszteződés is komoly gondot jelent, mert ez is megtörheti a forgalom sebességét, ritmusát.

Azaz ehhez nem árt a megállni tilos, és a kereszteződések számának csökkentése. Ha a kisebb utcákba való lekanyarodást tábla tiltja, azok stop táblával szembesülnek a legtöbb helyen, akkor a helyieknek kerülni kell, de kiszámíthatóbb lesz a forgalom sebessége...

Ráadásul az út és a kereszteződések áteresztő képességéhez közel komoly problémát jelent az, hogy itt már nem csak az átlagsebesség nem jó, de az sem biztos, hogy elsőre átjutsz a lámpán. Dugóban egyáltalán nincs zöldhullám.

cso zsi 2013.11.21. 17:45:58

Tarlós listájának egyik pontjához sem lakom közel, de napi-heti rendszerességgel érintem az adott utakat.
Mer' muszáj.
Tehát ismerem a gondokat a város szinte mindegyik pontján.
A lámpaelbarmolás nem csak a körutat, de egyéb főbb útjainkat is érintette, "elősegítve" a tömegközlekedés haladását.
Hogy a nagykörúton lóf@szt sem ér, az bebizonyosodott.
De a Soroksárin, és a Fehérvárin kit zavart a gépjárművek haladása?
Befelé dugógyár, kifelé az üres úton sem lehet haladni.
Egy évvel ezelőtt nem tapasztaltam olyat, hogy az Etele úti jelző a Kondorosiig gyártott volna sort. Nyár óta igen.
Ma reggel azt néztem a 47-esről, hogy nem csak én vagyok olyan béna, hogy nem tudom 5-6 perc alatt letolni az Allé - Kondorosi távot, hanem egyéb szabályos sofőrtársaim sem.
Minden megállónál ugyanaz a 8-10 autó állt a villamos mellett, és előttük az út üres volt a következő lámpáig.

cso zsi 2013.11.21. 17:49:17

@TheElf: Korábban reggel 7 tájban a Nyugatinál a körútra kanyarodva a Blaha volt az "akadály", előtte utána percek alatt végig lehetett menni a Margit hídtól a Petőfiig.
Most minden harmadik lámpa akkor vált pirosra, amikor épp zöldet kéne adnia. A következő ugyanis azt teszi.

kaponyanyi 2013.11.21. 17:51:49

Már csak azt kellett volna a cikk aljára írni, hogy Horváth Csabit polgármesternek, mert ő a ballib csodafegyvere.

cso zsi 2013.11.21. 17:54:10

@toncsi64: Motoszkálhat, de ezt már évek óta írogatom... :)))

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.11.21. 17:56:41

@cso zsi: Ott nincs zöldhullám, mert ugye a villamos által vezérelt lámpa a cél. Amivel egyet is lehetne érteni. Ellenben van ezzel egy kis gond.

Ha felmérnék mennyivel megy a villamos, mennyi az utascsere, és azt látnák, hogy az átlagsebesség 30... Akkor ki lehet pakolni a 30as táblát és lenne zöldhullám.

papptibi 2013.11.21. 18:05:51

@egy atlag: itt éltem eddig is, csak még nem sikerült ezt elfogadni.

papptibi 2013.11.21. 18:07:58

@kaponyanyi: Nyilván kiguglizhatnám, de az meg ki?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.21. 18:21:19

De az M0 déli része végre járható,mégis sokan bejönnek a Lágyményosi hídig.
Szerintem sokan nem tudják hogy már 2x3 sávos lett.

cso zsi 2013.11.21. 18:22:03

@TheElf: Zöld hullám volt, pár helyen meg valóban kint van a 30-as tábla.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.11.21. 18:23:00

@cso zsi: Addig volt amíg nem a villamos szabályozott...

cso zsi 2013.11.21. 18:24:09

@Gyurma73: Járható, de önmagában is kerülő, azaz túl hosszú az út.
Kérdés, honnan-hová akarsz jutni?

cso zsi 2013.11.21. 18:24:54

@TheElf: Nem a villamos szabályoz, hanem "felsőbb utasítás" 40 millióért.

Golf2 2013.11.21. 18:25:04

Atyánk??? Ez a patkány???

cso zsi 2013.11.21. 18:32:53

@dinazsolti: "Nézz körül. Amint valakinek egy kicsit is javul az életkörülménye, kap egy jobb melót, már ugrik is át a kocsiba. Nehogy már villamosozzon"
A benzinkutak meg épp a tönk szélére kerülnek.
20 (húsz) %-ot esett vissza az üzemanyag-forgalmazás, és több kutat bezártak különböző hálózatoknál.
A rengeteg villanyautónak, vagy a még több kisfogyasztású, és alacsony fenntartási költségű járműre váltásnak köszönhető?
Ha mégsem, akkor nem csoda, hogy a nép nagy része 10 éves, vagy idősebb géppel jár.
(Az újabbakat visszavette a bank, állnak a telepeken.)

tükörfúró 2013.11.21. 18:36:55

@cso zsi: Már nem. A mult pénteken alaposan meglepett, hogy megszünt az ideiglenes buszsáv, és két lámpával (!) eljutottam a nyugagtitól a baros u.-ig, miközben ez máskor éjjel 2.15 kor is minden egyes lámpánál 2-3 perces megállást jelentett.

Akkor nem igazán értettem, mostmár világos, hogy ez a levél van a dolog mögött.

Sajnos van rá esély, hogy tóni váltja a főpolgi székben tarlóst, ő pedig van annyira autó-s- gyűlölő, hogy amennyire fizikailag lehet, az egész várost a belváros mintájára pusztitsa széjjel.

És sajnos eléggé "erős ember" is, mert gyanitom én azt is, most egyáltalán nem a polg. hiv. másod harmad csicskák, holmi helyi funkcik szóltak, rájuk tesz a gumicsimmás főnökük..hanem sokkal feljebb ülő belső emberkék, akik azért nem tehetik meg mindig, hogy mkj-vel süvítsenek a budira is.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 19:03:16

@TheElf: "Ha felmérnék mennyivel megy a villamos, mennyi az utascsere, és azt látnák, hogy az átlagsebesség 30... Akkor ki lehet pakolni a 30as táblát és lenne zöldhullám."

ez hatalmas!!!

megjegyeznem nalunk a kulvarosi uton en tudom milyen a zoldhullam, olyan ha 50el megyek pont a vegen meg visszalassitom meg egy picit
igaz allandoan bejonnek elem es oromkodnek hogy megeloztek es varhatnak a piros lampanal :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 19:08:00

@cso zsi: "Ma reggel azt néztem a 47-esről, hogy nem csak én vagyok olyan béna, hogy nem tudom 5-6 perc alatt letolni az Allé - Kondorosi távot, hanem egyéb szabályos sofőrtársaim sem."

most jobban belegondolva, szoval anno amikor en jartam a 47-el azert tartott olyan sokaig az utazas mert az idiotak nem voltak kepesek villamos zoldhullamot csinalni? par autos csimota kedveert, aki tudott volna a Szeremin vagy a Budafokin haladni?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.21. 19:16:31

@cso zsi: dél budáról (XXII.XI.BUDAÖRS,ÉRD)dél pestre pl.(XVIII.XIX.XX.XXIII.GYÁL,VECSÉS)stb.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 19:29:40

@cso zsi: figyelj mar oda amikor vagdalkozol ossze-vissza!!!

"Nem kell a város két széle.
XIII. Kassák (Klapka sarok) - XI. Ezüstfenyő tér.
Autó 11-12 km, 25-26 perc.
...
Villamos Budafok, Városház tér felé
17:59 - 18:16 (17 perc, 11 megálló)
Albertfalva, kitérő"

most nem azt irtad maskor hogy UGYANOLYAN gyorsan ment az auto mint a villamos a 47es szakaszan (alle-kondorka)?

legnagyobb valoszinuseg szerint amit irtal szamokat, az meg az ántivilágban volt amikor szopattak az autos zoldhullammal a villamoson utazokat, remelem ennek mar veglegesen vege...

gondolj bele az eredeti arany: 25 vs 51, most meg lesz igy 30 vs 49 !!!
itt ilyen aldozatosan modositjak NEKED a parametereket hogy hasznalhasd vegre a BKVt, es akkor idejossz panaszkodni te halatlan!!!

cso zsi 2013.11.21. 19:45:11

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Király dolog, amikor mások helyett vagy "okosabb".
Mi a búbánatnak mennék el a Szerémire, ha a kiindulási, és az érkezési pont is a Fehérvári úton van?
Az autós zöldhullám sohasem szopatta a villamost, mert az beállt a megállóba és utascsere folyt. Lehet, hogy fél percig, lehet, hogy a következő lámpaváltásba is belógva. Mint most a nagykörúton.
A Fehérvárin kevésbé venni észre, de ugyanez van, a Gárdonyi térnél, és a Gellért térnél viszont állandó a villamos-torlódás.

A számokat nem az ántivilág, hanem a gugli-térkép adott pillanati számolása írta. Ami a tömközl esetén picit pozitívabb, mint a valóság.

cso zsi 2013.11.21. 19:50:33

@Gyurma73: A XI-XVIII az határeset, a többinél majdnem jó.
Kecskemét (M5) irányból Kelenföldre ideális. Kelenföld-Ecser viszonylatban nem annyira.

cso zsi 2013.11.21. 19:54:58

@tükörfúró: Tóni nem gyűlöli az autót, csak falun szeret élni.
Azt meg mindenki tudja, hogy falun helyben terem a tojás, a káposzta, a kenyér, meg a kokakóla.
Annak a pár embernek, akinek többre van igénye, majd kiviszi a bringásfutár, vagy a teher-riksa.

Maharadzsa kicsi lánya 2013.11.21. 21:02:32

Eddig komoly embernek véltem a szerzőt, de ez a demagógia kicsapta a biztosítékot: "A másik komoly kérdés, hogy mi történne, ha az autóval munkába járó 32 százalék mondjuk negyede úgy határozna, hogy tömegközlekedik. Hol férne el több busz?" - hol? Mondjuk az autók helyén? Ehhh...

cso zsi 2013.11.21. 21:26:37

@Maharadzsa kicsi lánya: A buszgarázs sincs kitömve buszokkal.
Az utakon sincs elegendő. Manapság, ha valami "pánik" van a kötöttpályásoknál, akkor a járatról vesznek ki a pótlásra, nem a garázsból.
Nagy élmény az, amikor a piros 7-esen bemondja a sofőr Zugló vasútállomásnál, hogy "oszolj van", mert menni kellett az 1-es villamos helyett, a buszon lévő tömeg nem értékelte.
Az esti metrókiesést vajon hogy oldották meg? 15-20 busz biztos kellett.

Szabványok 2013.11.21. 21:32:24

Tetszik az írás, sok mindennel egyetértek.
Például nagyon örülök, hogy végre valaki elkezdte emlegetni a P+R parkolókat. Pontosabban a hiányukat.
Csak így tovább Tibi!

Rocko- 2013.11.21. 21:49:12

@kicsidzsí: "Zöldhullám = egyenletes tempó = kevesebb gyorshajtás = kisebb környezetszennyezés = kisebb esély a szmogra = kevesebb (ideg)beteg ember"
= kevesebb elfogyasztott üzemanyag = kevesebb adóbevétel.

@lua lua: "akkor nem gondoltál még arra, hogy esetleg egyszer kipróbáld, hogy az ominózus lámpa előtt lassabbra vedd a tempót? És akkor nem kéne megállnod a pirosnál."
- miért kéne lasabban mennie?
- ha lassabban KELL menni, akkor miért 70-es korlát van ott, miért nem 50-es?

@cso zsi: "Hogy a nagykörúton lóf@szt sem ér, az bebizonyosodott."
de legalább azon kívül se.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.22. 00:20:55

@cso zsi: dontsd el hogy mit allitasz

vagy azt allitod hogy 17 perc az az utszakasz autonak es villamosnak ugyanugy, es akkor nem lehet 25 perc a teljes szakasz vagy az ellenkezojet mondd!
egyszerre a ketto nem lehet igaz

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.22. 00:23:20

@Maharadzsa kicsi lánya: igen ez az egyik vicces erv :)))
a masik az hogy hogy zabalna a pesti kenyeret, ha az aldozatos agglosok nem hordoznak be
van az az erv is hogy a 3 evente egyszer beeso mosogepszerelo az hinnye milyen draga lenne

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.22. 00:30:13

@cso zsi: "Az autós zöldhullám sohasem szopatta a villamost, mert az beállt a megállóba és utascsere folyt"

ossze vagyok zavarodva
nem az elobb irtad hogy vegre megcsinaltak a villamosos zoldhullamot a fehervarin?
es vegre rendezodtek a viszonyok es autoval is ugyanugy allnak mint a villamossal?

ezt gugliztam ki: "A Fehérvári úton is módosítottuk a jelzőlámpák fázistervét a villamosok előnyben részesítése érdekében az Építész utca és Andor utca közötti szakaszon"

ugy tunik megse valtoztatgattak ott sokat...

EBL 2013.11.22. 00:46:27

@Ikukám: Költség, idő és kényelem szempontjából elemeztem a különböző közlekedési módokat. Az, hogy te az időt integrálod a költségekbe a te dolgod, én ezt szándékosan nem tettem. Ugyanis ha pl a buszon olvasok, áttekintem a naptáramat és megtervezem a másnapi melót, akkor mikor is megy kárba több időm? Szerintem akkor ha vezetek.

EBL 2013.11.22. 00:52:05

@constantinus: Kb ugyanezt írtam én is. Csak a lassútól a gyorsabb felé. A futással nem számoltam, a robogót viszont egyértelműen a leggyorsabbnak tartom, ha már egy kicsit sűrű a forgalom.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.22. 01:50:42

@kasu:
Azért majd lapozd fel a vegzál szót az idegen szavak szótárában.
Mert most hülyeséget írtál.
Gondolom, a regnál szóra gondoltál. Vagy a vegetálra.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.22. 02:22:04

@csabsz13:
Ja.
És lehetne olyan megoldást is hallani, te kis elmebajnok, hogy hogyan lehetne elkerülni akkor, hogy a már így is mindig zsúfolásig tömött 7-es buszcsalád járatai (nagyjából duplaannyi ember van rajtuk, amennyinek lennie szabad lenne) ne legyenek még zsúfoltabbak?
Imádom a hozzád hasonló idiótákat...

Emlegeted itt Londont.
Ott hány metróvonal is van? És melyik városrészbe NEM lehet eljutni metróval?

@dinazsolti:
Tényleg nem ciki a tömegközlekedés.
Csak zsúfolt, koszos és megbízhatatlan szar.
Öltönyben egy tárgyalásra menve azért nem nagyon kockáztatná meg épeszű ember, hogy nyakig szaros hajléktalanok dörgölőzzenek hozzá kilométereken keresztül, és ha megfogja a kapaszkodót, utána fertőtlenítőbe kelljen vinnie a kezét.

@_B_:
A hálózat lehet, hogy fantasztikus, de a pontosság elképesztően szar. A járatok összehangoltsága szintén.
Az éjszakai közlekedés is egy nagy halom szar, rengeteg egymást 8-10 vagy még több megállón átfedő, ugyanakkor, egymás seggében közlekedő járatszakasszal, és a sok várakozás miatt kétszer annyi ideig tart az út, mint amennyi ideig kellene neki.
És ezeknek mind semmi értelmük, mivel éjszaka lehet rendesen közlekedni Budapesten, ha valamelyik buszvezető nem tudja tartani a menetidőt, azt rúgják ki, ne 10 perces várakozási időket írjanak ki (ahol ráadásul a keresztbe érkező járatok pont nem várják be a másik járat utasait; a buszt még igen, csak az utas nem tudja megtenni az 50 métert, hogy ne indulna el az orra előtt a keresztező busz, amire át akart szállni).

Arról nem is beszélek, hogy hétvégén reggel 3/4 8-kor indul pl. az első 178-as busz, arra hivatkozva, hogy jár az 5-ös is. Jár, baszd meg, csak akinek a Naphegy másik felén van dolga, az megmászhat fel-le 350 lépcsőt 1 km síkbeli távon belül. A tervező idióta baromnak biztos nem tűnt fel, hogy az nem sík vidék, bár mondjuk egy vonattól a Keletiből 2 db 50 kilós bőrönddel még az sem lenne egyszerű.
Szóval a budapesti tömegközlekedés egyszerűen egy nagyon szarul megtervezett hányadék jelenleg. Pedig ugye ma már számítógépes menetrendtervező programokat is lehetne használni, de nálunk még mindig a Gizike a hasára üt módszerrel terveznek.
Az, hogy a járatsűrűség tervezésekor kurvára nem veszik figyelembe az utasszámot, szintén nyilvánvaló, a belső városrészeken minden időben minden járat sokszorosan túlzsúfolt.

Arról nem is szólva, hogy kibaszott drága, fajlagosan a legdrágább Európában. Ha el akarsz jutni mondjuk a Rudas fürdőtől a csepeli Királyerdőbe (ez kb. 30 perc tiszta menetidő, vagy annyi sem), akkor 5 járatot kell igénybevenned, a többségüket alig néhány megállóra, viszont oda-vissza 3500 Ft-ba kerül (persze, megoldás a napijegy, ami "csak" 1600 (tisztességes helyeken a napijegy 3 db 1 óráig érvényes jegy áránál olcsóbb) csak a kiindulási ponttól egészen a csepeli HÉV-ig, ami a 4. átszállási pont, egyetlen hely sincs, ahol venni lehetne ilyet).
Ja, és a várakozások miatt kb. 1,5 óra az út a jól összehangolt menetrendek jóvoltából.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.22. 04:13:07

@Reggie:
Ja, seggfejke, és ha elindulsz budapesti lakosként vidékre, akkor neked is fizetni kell, amikor hazajössz, még az autópályadíjon felül?
Baszd meg, ne szedd azt a szart, amit szedsz, már láthatóan teljesen tönkrebaszta az agyadat.

@R_Gábor:
Hát ezt valóban elbaszták, az Újbuda Központ - Boráros - Corvin negyed - Keleti irány szerintem is logikusabb lett volna.
Most van megálló a teljesen logikátlan, kvázi lakatlan, nulla közlekedésű Köztársaság (ja bocs, janipali) téren, hogy ez melyik fasznak az ötlete volt, és miért nem baszták azonnal pofán a szeneslapáttal, máig nem értem.
De a Rákóczi tér sem túl szerencsés, mint megálló, hisz a Nagykörúton így is van egy csomó metrócsatlakozás (konkrétan 4, de ez a többivel ellentében legalább kurva messze lesz a villamosmegállótól, nem tudom, ezt is milyen fasz találta ki).

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Ez jó nagy faszság lenne, ugyanis ezt a városi buszok okozzák főleg, mert olyan szar állapotúak a motorjaik, mindből dől a füst. És a megállókban éjjel 10 perceket várakozva sem állítják le, mert lehet, hogy akkor nem indul el. Az is tök röhej, hogy az éjszakai járatokra a roncsokat állítják be.

@Mazlee:
A bliccelők meg a rossz arcúak szerinted mi a fasszal koszolják össze a buszt?

@Lipii:
Amiket Londonról írsz, azokért nem kell olyan messzire menni, elég Bécsig.
A külső metrómegállókban sokszintes P+R parkolók, 3 euró/24 óra díjért (ha havi bérletet váltasz, akkor napi 1 euró körülre jön ki, tehát aki ingázik, annak ennyibe kerül, és még nem volt olyan, hogy ne lett volna hely bármelyikben, tehát mondjuk felmérték, mennyi parkolóhelyet kellene mondjuk legalább 10-15 évre előre tervezve kialakítani), és utána 1 db jeggyel átmehetsz Bécs átlósan másik végére annyi átszállással, amennyivel csak akarsz.
Mindez úgy kerül ennyibe, hogy az átlagkereset a magyarnak több mint 5-szöröse.
Ez épeszű megoldásnak tűnik, rengetegen használják is.

Mondjuk a Belváros szélein azért ott is van dugó reggel meg este rendesen, ennek ellenére.

Krisi 2013.11.22. 06:23:52

én azt nem értem, hogy miért nem fejlesztik tovább a Budaörs - Törökbálint - Biatorbágy vasútvonalat. a 2pályás sín adott, szép új piros Flirt vonatkák szintén megvannak, annyit kéne csak tenni, hogy reggelenként ne 20-30 percenként járjanak a Kelenföld - Délibe, hanem sűrűbben, és persze az állomások mentén, ahol jelenleg 6 autónak van hely kialakítani P+R-eket, hogy szépen a sok budaörsi, biai, pátyi, budaörsi stb többezer ember aki mindennap bejön szétpöfögni a várost szépen leparkolna, és betömegközlekedne.
mert nekem senki ne mondja, hogy nekik létszükséglet az autó és ott van a csomagtartójukban az 50kiló cement/ 60 liter diszperzit stb.

És akkor talán nem állna minden reggel a budaörsi Tesco-ig a sor az M1-M7 bevezetőn. Ugyanakkor mondjuk az is retardált, aki ezt minden reggel képes végigaraszolni.

amúgy én is a lusta autós kategóriába tartozok, mentségemre szóljon, hogy napi 120km-t kell ingáznom BP-ről vidékre, de ettől még soha nem gondoltam úgy, hogy az autós közlekedést kéne a fővásosban előnyben részesíteni. aki 2013-ban még mindig azt gondolja, hogy az az egyetlen járható út, hogy bezúdítjuk az autókat a belvárosba, na az szavazzon csak a Tarlósra, és várja a csodát...

(amúgymeg tök jól lehet Budapesten autózni, mindössze annyi a lényeg hogy 7óra előtt ki kell jutni a városból/ meg kell érkezni a budapesti úticélhoz. ha ezt valaki nem tudja / nem akarja összeegyeztetni a jelenlegi kis életvitelével, az várjon továbbra is minden nap fél órát, és hangoztassa ő is hangosabban mint Tarlós, hogy mindenki más hülye!)

Vortex 2013.11.22. 07:45:13

@_B_: "Az alkalmi utazók problémája nem igazán megoldott. Ha nem kéne 6 db min. 300 pénzes jegyet kilyukasztani egy oda-vissza átlagos utazáson (1800ft) vagy megvenni 1700-ért a napijegyet, sok alkalmi látogató letehetné a kocsit. Szeritnem sokaknak nem jutna eszébe bekocsikázni valamelyik hivatalhoz ügyintézni. Mert most még parkolás+benzinnel mindig olcsóbbra jön ki.
A 10000 Ft havibérletért nem sok akkor, ha rendszeresen nagy távolságra jársz. Ha minden megvan pár buszmegállós (gyalog) körzetben, akkor sok."

Egyetértek, nekem sem éri meg bérletet venni, mert nem járok annyit BKV-val. Szintén nem gazdaságos jegyeket vennem a ritka tömegközlekedési élethelyzetekben, mert úgy végképp borzasztó drága a használata, az autó költségeivel vetekszik.
Erre kellene valami megoldást találni, és én is többet használnám a közösségi közlekedést.

cso zsi 2013.11.22. 08:13:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Arról nem tehetek, hogy nem tudsz olvasni, és csak kiragadsz részeket.
A 17 perc a villamosnak a Kálvintól van számolva.

Ma reggeli tapasztalatok, 7 - negyed 8 között.
Elenyésző utasforgalom, és nem túl nagy gépjárműforgalom.
Indulás Fővám térről, budai hídfőnél szabad jelzőre érkezés, kanyarodás.
(A pesti hídfőről már látszott, hogy egy 19/41 áll a megállóban, és ki fog haladni, az érkező 18-as viszont lenyúlta a megállót).
A következő lámpára behaladás a megállóba, ami szabad jelzőn állt, míg a közút pirosat mutatott. Majd a közút zöldet kapott, így a 7-es busz be tudott állni a megállóba. A villamosnak ezalatt tilos lett.
A busz kiállt a megállóból, és az Orlay sarki lámpa pirosánál dekkolt, míg a villamosunk elindult a Gellértről. A Gárdonyi téri megállóba a villamos behaladt, mellette a közútnak piros. Közút kizöldül, busz elmegy a Móriczig, a villamos tilosra ér a Móricz elé, majd a kanyarodó jelzőhöz felsorakozik.
Allénál kb. együtt indul a mellette lévő közúttal.
(Jelenleg a városi közútjainkon 50 km/h van engedélyezve, ezt tudja teljesíteni villamos, és busz is, csak a megállók miatt az átlagsebesség nagyjából feleződik. Ennyi erővel az összes villamosos útra ki lehetne rakni a 30-as táblát, mert hiába üres az út, ha a jelzők a villamosra várnak.)
A Csonka János tér előtti jelző lassít, az autóknak tilos, holott más irányok a villamos miatt nem mehetnek.
Szabad jelzőbe érkezünk, utascsere alatt tilos lesz. Az autóknak ezalatt végig tilos, fel is gyűltek a három érkező irányból.
A Hauszmannig együtt haladás, együtt tilos.
Etele/Hengermalomnál tilosra érkezés (hogy ez miért Etele út - Fehérvári út néven szerepel a táblákon, kissé érthetetlen, hiszen pár kilométert a Fehérvárin haladnak a tuják.), holott a keresztező forgalom még nem halad.
Szabad mindenkinek, az Eteléről beforduló 214-es busz a megállójában utascserél, majd a Kalotaszeg utcánál elhalad a villamos mellett, az összes, a villamos mellett álló gépjárművel együtt. Amikor a villamos elindul a Kalotaszegtől, az Andor utcai jelző akkor vált tilosra, épp az odaérkező busz és autósok előtt. (korábban itt normális volt a helyzet)
Mindenki megvárhatta az érkező, és utascserélő villamost, és csak a jelző után tudott felgyorsulni a forgalom. A busz utascserével együtt hamarabb volt a következő megállónál, mint a villamos.
Eredmény a meglátásom szerint:
A villamosok forgalmát elvileg javították a gépjárműforgalom valós kárára. Ebbe beletartozik a 7-es buszcsalád, és a 14-es buszcsalád is. A buszon utazók pont úgy szívnak, mint az autósok. Ez biztos jó ötlet.

Mazlee 2013.11.22. 08:28:40

@Mr. Közbiztonság Szilárd: volt ott egy harmadik kategória is. az miért felejtetted ki?

amúgy szotyival, firkával, késsel, cigivel, saját magukkal.

pedaz 2013.11.22. 10:36:18

Miről beszélünk, amíg olyan a BKK járatszervezése, hogy a következő sorrendben érkeznek a villamosok néhanapján: 47-19-49-49-49-47

A Fehérvári úton a villamosok miatt nincs zöldhullám ( hogy ne ragadjon pirosban ), vagy csak szimplán nem akarták, hogy legyen?

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2013.11.22. 10:51:15

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
"Ja.
És lehetne olyan megoldást is hallani, te kis elmebajnok, hogy hogyan lehetne elkerülni akkor, hogy a már így is mindig zsúfolásig tömött 7-es buszcsalád járatai (nagyjából duplaannyi ember van rajtuk, amennyinek lennie szabad lenne) ne legyenek még zsúfoltabbak?
Imádom a hozzád hasonló idiótákat..."

talán több busszal?
taplókám.

Szabó F. Balázs 2013.11.22. 11:46:53

Nem mellesleg a FUTÁR rendszernek eddig én nem fedeztem fel előnyét. A legtöbb kijelző továbbra is teljesen vak - "Regisztráljon a BKK-n, hogy mobilján is hozzáférhessen a legfrissebb valós közlekedési információkhoz"

A sofőrökön nagy a nyomás, a kijelzőn világító "hol kéne most tartanunk és mi az előny/hátrány ahhoz képest" az én tapasztalataim szerint csak azt okozza, hogy a buszsofőrök többször mennek át sárgán és piroson (természetesen ahol nincs kiegészítő "BUSZ" lámpa), inkább szándékosan beragadnak egy kereszteződésbe, minthogy meg kelljen várniuk a következő zöldet.

A pontosság elhanyagolható mértékben nőtt maximum, de a járatok érkezése és indulás ugyanolyan katasztrofális. A követési időket arányaiban sem tudják tartani, van hogy egy tíz perces járatsűrűségű járat két járműve egyszerre érkezik a megállóba (vagy 1-2 perc eltéréssel) utána 20 percig kuss van.

Mivel mindenki időre jár dolgozni, én mindig nézem mikor jön, mikorra van kiírva, ha épp látom elmenni az előzőt, akkor jegyzem az időket magamnak, 100 esetből 3-4 nevezhető "pontosnak" (1-2 perc késés max.), de tapasztalataim szerint a 90% 10 perc helyett inkább 15-16.

Számos járat amely bizonyos viszonylatban egy vonalon közlekedik (átszállás) teljesen egyszerre érkezik meg egy megállóba, amelybe a legtöbb esetben persze 2 maximum 3 darab jármű fér be, így bár akik elöl vannak jól járnak, mert kb. azonnal válthatnak, de akik hátul azok a megálló előtt a beállásra várva, vagy a pirosnál nézhetik, hogy a járat amire átszállnának elmegy az orruk elől úgy, hogy semmit nem tehetnek ellene, utána meg lehet várni 10-15 percet a következőig.

Meg egyébként is:
Az autó-metró kapcsolat katasztrófa.
Az autó-busz még inkább.
Az autó villamos viszonylatfüggő, de inkább sz*r mint nem.
Az autó-vasút és az autó-HÉV még a leginkább istenes, de azokról is lehetne mesélni.

Márpedig egy fenntartható és használható, valós alternatívaként ható tömegközlekedéshez elengedhetetlen a megfelelő kapcsolat, és a jól hangolt átszállási rendszer. Persze ehhez pontosság is kéne, de azt még olyan helyeken sem tudjuk tartani, ahol a járatok szinte végig megkülönböztetett útvonalon (buszsáv) haladnak.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.22. 11:47:26

@pedaz: erdekes ez a villamos zoldhullam, hogy rafognak mindent...
pedig csak a Építész utca és Andor utca közötti szakaszon alakitottak at es nemcsak a villamos haladasa erdekeben, hanem az atszallas miatt...

valoszinubb hogy az Eugen Savoya P+R atadasa utan vette a XI kerulet a batorsagot, hogy beszopassak az autosokat
igaz ahhoz nem voltak elegge tökösek, hogy ezt be is valljak, igy csak egy sunnyogas maradt
de lenyegtelen, mert valojaban a vegeredmeny szamit...
ott a P+R es vonzova kell tenni, gyorsitani nagyon nem lehet azt a setavillamost igy marad a szopatas...

es van egypar perverz akik idejonnek es elvezettel hallgatjak ahogy az autosok panaszkodnak, hogy ellehetlenult az autokazasuk :)))
tehat panaszkodj!!!

Szabó F. Balázs 2013.11.22. 12:00:56

A városben eleve sok olyan azonos nevű állomás van, amelyek persze egyazon utcára esnek, csak annak két távoli végére, mert más-más vonal.

Egy szép példa erre a Mészáros utca (105, 178) vs. Mészáros utca (8, 112, 239 - 908) kérdéskör. És bár ez "csak" 850 méter, de idősként és/vagy nagy csomagokkal dombnak fel, dombnak le nem leányálom, meg gyalog azért 10-12 perc megvan az átlagembernek.

Ez nem zavarja a BKK-t?

Vagy az, hogy a turisztikai kiadványoknál megjelöl a Royal Palace-t a külföldi jónép meg a Dózsa György téren keresi a Siklót, meg ilyesmik. Totál káosz. Arról nem is beszélve, nekik mennyire idegen ez a vonaljegyes b*szakodás.

Szabó F. Balázs 2013.11.22. 12:15:57

megjelölik*

Amúgy az első amit meg kéne csinálni, az tényleg a zónás rendszer, meg a 45 vagy 60 perces jegy, de ahogy a dolgok ebben a városban mennek, úgy vélem ezekben sem lenne sok köszönet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.22. 12:29:21

@cso zsi: ertem, tehat lenyegileg a budafoki HEV ugyanaz a setavillamos maradt amive az idiotak tettek fel evszazada, raepult panellel, hogy veletlenul se haladhasson...
szomoru, hogy ilyen lassu egyebet mit mondjak?
a negyes metro, masneven del-buda rpalota is egy vicc! ilyen erovel lehetett volna budateteny-fot vonal is :)))

TomT 2013.11.22. 16:53:05

@constantinus: igazad van. És csak azt tudom kérdezni, hogy a szakmai szervezetnek miért nincs törvényi kötöttsége, módszertana, felelőssége, stb.? Ha ez így van, akkor a főpolgármester az általam felsoroltakon kívül még a kontroll hiánya, vagy a tényleges felelősség okán is "hozzászólhat" a témához. Az, hogy megteheti, számomra sem kérdés, csak azt nem tudtam, hogy milyen mélységig vagy milyen minőségben.
Viszont meggyőződésem, hogy egy szakmai szervezet a fentiek nélkül nem igazán alkalmas érdemi munkára - de minimum nem túl hatékony. De ez messzire vezet...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.22. 21:45:19

@Mazlee:
Mert azokról elhiszem.
A másik kettőről nem.

@csabsz13:
És honnan veszel további buszokat, seggfejkém?
Meg miből?
Neked ennyire fáj a gondolkodás, hogy meg sem próbálod?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.22. 21:47:44

@Szabó F. Balázs:
Budapesten a város méretei és a szar járat-összehangolások miatt inkább 90 perces jegy kellene. Nem Budapest lenne az egyetlen Európában, ahol ennyi ideig érvényes.

Vagy az, ami Bécsben van: 1 irányba korlátlan ideig érvényes a jegy, korlátlan átszállással. Csak visszaútra kell másikat felhasználni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.23. 00:01:34

@constantinus: "mint pl. a 6-os villamoshoz hangolt lámpa, ami a villamosnak 1,5 perc időnyereség, az autósnak 30 perc veszteség. "

wow, szoval annyi idovel tart TOBB ideig, mint amilyen sokaig tart a villamosnak az ut?
ezt megis hogyan? a villamost elengedik a zoldben, de az autost feltartjak? egy autos zoldre jut ket villamos zold vagy hogyan?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.23. 00:04:39

@Mr. Közbiztonság Szilárd: ha tobben utaznak akkor tobben vesznek berletet, ha tobben vesznek berletet, akkor tobb penz lesz, ha tobb penz lesz, akkor tobb buszt tudnak venni

kovetni tudtad?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.24. 00:57:10

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
És amíg a több pénz nem folyik be, addig ez a több utazó hol utazik, baromka?
Gyalogol a már most is túlzsúfolt buszok mögött havi 11 ezerért?

Neked fáj a gondolkodás, mi, azért nem próbálkozol vele?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.24. 00:58:31

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Arról nem is beszélve, hogy a most autózók többségének is van bérlete már most is, mert olyan nem nagyon van, aki CSAK autózik, és nem tömegközlekedik.

Tudom, ez neked magas, mint disznónak a tehénvályú, úgyhogy nem várom el, hogy felérd ésszel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.24. 04:07:57

@TheElf:

"Ott nincs zöldhullám, mert ugye a villamos által vezérelt lámpa a cél. Amivel egyet is lehetne érteni. Ellenben van ezzel egy kis gond."

- Amikor átállították a lámpát, első verzióban a Nyugati és A Jászai között 3 pirosat kaptam, míg mellettem a villamos elment. Ez puszta szopatás.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.24. 20:28:51

@Mr. Közbiztonság Szilárd: figyelj ide te elmerokkant
anno amikor elindult az egesz sztori akkor hogy volt? elobb megvettek a berletet, es majd ra 3 evre tudtak utazni a villamoson?
te tenyleg enyire egyszeru vagy vagy csak tetteted magad?

amugy meg a negyes metro is biztos ugy van jelenleg is hogy mar elore fizetik a berletesek nem?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.24. 20:50:45

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Arról nem is beszélve, hogy a most autózók többségének is van bérlete már most is, mert olyan nem nagyon van, aki CSAK autózik, és nem tömegközlekedik."

igazad van!
be kellene vezetni, hogy aki ingazik annak kotelezo legyen a BKV berlet
latod megy a gondolkodas, ha megerolteted magad :)

cso zsi 2013.11.24. 22:04:48

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Te úgy egyébként azokra a dolgokra válaszolsz, amik a kommentekben írva vannak?
Vagy csak ráböksz egy kommentre, és egy teljesen irreleváns dolgot írsz mögé?

cso zsi 2013.11.24. 22:17:48

www.bkk.hu/2013/09/megujul-a-kispesti-ady-endre-ut/
Király hír.... gondolnánk elsőre.
"Az új úttesten kerékpársáv létesül a Határ út és a Baross utca között, a munkák során a teljes útpálya szerkezete és a járdák is újjáépülnek. A munkák során új villamosmegállók épülnek, a peronok új burkolatot kapnak, a Corvin körút és a Hungária út megállóhelyek peronjait kiszélesítik, így biztonságosabb körülmények között várakozhatnak az utasok az itt közlekedő 42-es villamosra. A villamosmegállóknál a gyalogosan közlekedők védelme érdekében az átkelőhelyeknél – a villamosperonnal ellentétes oldalon – középszigetek épülnek. A villamosközlekedés biztonsága érdekében a villamospályát gömbsüvegsor fogja elválasztani a közúti közlekedéstől."
Azaz, az alig járó villamos miatt beszívatják egy sávba a népeket, MINDENKIT, aki nem vaskeréken gurul.
Ezt: maps.google.com/?ll=47.455705,19.138205&spn=0.009445,0.026157&t=m&z=16&layer=c&cbll=47.454472,19.139965&panoid=xTQK7eStYlTVlB1rPB7ZGA&cbp=12,149.95,,0,0.59
hogy fogják megoldani? Eddig sem kicsi gond volt az átjutás.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.24. 23:26:51

@cso zsi: varj mi is volt a lenyeg?
hogy megint ossze-vissza beszelsz? elvegre ezt lehet TUDNI:
"A Fehérvári úton is módosítottuk a jelzőlámpák fázistervét a villamosok előnyben részesítése érdekében az Építész utca és Andor utca közötti szakaszon"

te meg itt olyanokat allitasz hogy baszkuraltak vegig a lampakat az egesz Fehervarin

ez kerem szepen uldozesi mania, eppen szarabb napja volt az autosoknak es egy picivel tobbet szoptak, ennyi
lehet hogy eppen leesett az eso es az addig lelkiismeretesen kerekezok ugy gondoltak, hogy megmutatjak nekik is van autojuk

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.24. 23:29:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: azt allitod hogyha nem lett volna elotted auto akkor is leallit az a lampa? tehat ha egyedul mentel volna az autos savban akkor is az autodat megallitja a lampa de a villamost nem?

tudod engem is idegesit hogy par idiotanak adnak jogsit, es nem kepes idoben elindulni de ez nem Tarlos hibaja...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.24. 23:37:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: " Ez puszta szopatás."

PONTOSAN!!!
te viszont pont ezt akartad vagy nem te jossz allandoan a muncheni peldaval?
en.wikipedia.org/wiki/Munich
"However, traffic in and around Munich is often heavy. Traffic jams are commonplace during rush hour and at the beginning and end of major holidays in Germany, in no small part due to poor traffic light changing patterns (few "green waves") and few roundabouts."

tessek ezt akartad de akkor most ne sirjak mint a fürdős kurva

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.25. 04:02:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Seggfejkém, előbb volt villamos, és csak utána vettek rá bérletet. Fordítva nem működött volna.

Szóval önmagadnak mondasz ellent, te nagyon hülye segg, hiszen te írtad, hogy majd többen vesznek bérletet, és az abból befolyó pénzből vesznek új járműveket.
Te tényleg ennyire gondolkodásképtelen hülye vagy?
Látom, tényleg.

"aki ingazik annak kotelezo legyen a BKV berlet"
És milyen alapon is, seggfejke?
Látom, neked kurvára nem megy a gondolkodás, akárhogy erőlködsz. Nem vagy hozzászokva, mi?

De ahogy látom, ezt már többen észrevették és szóvá is tették.

cso zsi 2013.11.25. 08:44:02

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "elvegre ezt lehet TUDNI:
"A Fehérvári úton is módosítottuk a jelzőlámpák fázistervét a villamosok előnyben részesítése érdekében az Építész utca és Andor utca közötti szakaszon"

te meg itt olyanokat allitasz hogy baszkuraltak vegig a lampakat az egesz Fehervarin"

Te szerencsétlen idióta.
Leírtam a megállókat, ahol jártam, és tapasztaltam az eseményeket. Az Építész utca a közelében sincs a dolognak.
De ma reggel sikerült a villamosnak is felsorakozni az Orlay pirosához a Gellértről indulva. Közrejátszott pár utas már a Kálvinon a kétlámpányi várakozáshoz, de a 1417-es járművön vagy homokolási, vagy egyéb problémák miatt elindulási, ill. "hegymászási" gondok akadtak.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.12. 22:52:35

@cso zsi: szovegertes nulla...

VALTOZTATNI valtoztattak, hogy atprogramozzak a lampat, es azt az Epitesz es Andor utca kozott

az amit te mondasz az valami...
viszont anno te ugy referealtal ra, hogy ezt is milyen csunyan bevaltoztattak, hat nem, ahhoz a reszehez a BKK nem nyult

akkor gondold meg egyszer a mondandodat, es hogy ki is az idiota...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.12. 22:54:50

@Mr. Közbiztonság Szilárd: latom belezavarodtal a sajat hulyesegedbe

hiaba na nem konnyu ilyen elkefelt hulyegyereknek lenni, apad nem vert agyon gyerekkorodban amikor neki is elkezdtel okoskodni?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.12. 23:05:01

@cso zsi:
ezt TE IRTAD!!!
"De a Soroksárin, és a Fehérvárin kit zavart a gépjárművek haladása?
Befelé dugógyár, kifelé az üres úton sem lehet haladni.
Egy évvel ezelőtt nem tapasztaltam olyat, hogy az Etele úti jelző a Kondorosiig gyártott volna sort. Nyár óta igen.
Ma reggel azt néztem a 47-esről, hogy nem csak én vagyok olyan béna, hogy nem tudom 5-6 perc alatt letolni az Allé - Kondorosi távot, hanem egyéb szabályos sofőrtársaim sem."

tehat gyartottal egy osszeeskuves elmeletet amit en CAFOLTAM, es akkor en lennek az idiota ugye?
es ez igy van jol...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.12. 23:16:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: tehat a müncheni belvarosban nincsen zold hullam
ezt akkor ki lehet jelenteni hogy ez igaz?

tehat csinaltak egy franko mesterseges keresletet a kozossegi kozlekedesre

megjegyeznem hogy belvarosi viszonylatban en kulvarosikent pl. a tomegkozlekedest valasztom, mert idoben mar jobb

azzal az okos lepessel, hogy mestersegesen bedugositjak a belvarost pont ugy mint Münchenben, el fogjak erni hogy az agglomeraciosoknak is egyre inkabb megerje majd a tomegkozlekedest valasztani
es ezzel nekem nincsen semmi bajom, csinaljak csak a müncheni peldat es olyan szep elheto lesz 20 ev mulva a varos mint München

kifelejtettem egy lenyeges logikai lepest, szoval ha megszuntetik az autos zold hullamot, akkor az valojaban azt jelenti, hogy bedugositjak azt az utszakaszt, de ez gondolom batran kijelentheto

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.13. 00:11:38

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"tehat a müncheni belvarosban nincsen zold hullam" - De van. Hosszabb a ciklus, mint itt.

"tehat csinaltak egy franko mesterseges keresletet a kozossegi kozlekedesre"
- Szerencsétlen! Nézd meg al inkelt térképet! Nem keresletet csináltak a tömegközlekedésre, hanem magát a közlekedést csinálták meg.

azzal az okos lepessel, hogy mestersegesen bedugositjak a belvarost pont ugy mint Münchenben, el fogjak erni hogy az agglomeraciosoknak is egyre inkabb megerje majd a tomegkozlekedest valasztani
- Ahhoz előbb tömegközlekedés kellene!

cso zsi 2013.12.13. 10:57:53

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Szemmel láthatóan megint te.
Aki azt írja/mondja, hogy nem nyúltak hozzá a lámpákhoz a Fehérvári út, és a Bartók Béla általam jelzett szakaszán, az hazudik.
Minden reggel a korábban leírtakat látni, ez korábban nem volt.
A kifelé irányban lézengő 5-10 gépjármű + buszok minden lámpánál ott várnak, míg a villamos szabadot kap.
Valamelyik este gyalogosként sikerült elkapni úgy a lámpaváltást az Andor utcánál, hogy a megállóba beálló villamosra csak piroson átfutva tudtam volna felszállni.
A gyalogátkelő két részre osztása sem segít a dolgon, pedig az Andorról balra kanyarodók miatt külön fázist kaphatnának, de azonos fázisban működnek. A villamos ráfutott a saját pirosára, a gyalogok álltak a pirosuknál, a villamos melletti autósok szintén. Majd a villamos elindult, később az autósok is. A gyalogok meg várhattak a következő tujára.
süti beállítások módosítása