HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Benzinest? Hülye vagy?

2014.02.04. 06:20 Tcomment

Címkék: dízel benzin

Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

838 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr645797814

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha most nem tiltanak a Totalcarosok, akkor soha... 2014.02.04. 16:12:09

A Totalcarnál kétféle kommentelő van. Akit nem érdekel a fizikai, a kémia, a matek meg sem próbál utánaszámolni a dolgoknak. És a troll. Ugyanis az első csoportba tartozó ember előbb-utóbb nem fog egyetérteni valamiben a szerzőgárdával, és kiderül neki...

ne most (CX) 2014.02.04. 23:05:05

@victor vacendak: A német autós teszteknél mondhatni rendszeres időközönként kiderül, hogy van valami nagy sumákság, korrupció, ferdítés vagy minimum erős összedolgozás a gyárakkal.

Most, hogy egyedül a németek maradtak a magy dizel fejlesztőnek, hirtelen káros lett a modern benzines.

V12 Power 2014.02.04. 23:05:23

@victor vacendak: Én is maradok a régi benzineseknél, ezt csak alátámasztja ez a cikk. Mert az én olvasatomban ez nem arról szól, hogy a mai dízel milyen jó, hanem arról, hogy a mai benzines lassan szarabb a mai dízelnél. Én hányok a sötétzöldektől, és egyszerre ironikusnak tartom, hogy épp az ő ügyködésük szül egyre borzalmasabb problémákat. Ha nem a saját káromra menne, még röhögnék is rajtuk. Maradok a nagyköbcentis szívó benzinesnél (bár a legutóbb engem is utolért a downsizing, és 4,6-os v8-at vettem), az legalább a kormot kiszűri a levegőből!:-)

ne most (CX) 2014.02.04. 23:08:40

@V12 Power: Nagy köbcentis benzines nem termel sok részecskét, sőt a benzint egy részét is elégetlenül engedi hátra a CO meg direct egészséges.

CSÖRR-CSI££ 2014.02.04. 23:09:58

húúú, wazzeg!
mi van itt?!
hát, télleg jobb volt, amikor még volt benne anyag :P

Rocko- 2014.02.04. 23:10:54

@sópipa: a keleti részen a házi kazánokba bedobált, mindenféle hulladék eredményét látni, ahogy szűretlenül ömlik kifelé.
a légszennyezés nem csak a közlekedésből származik.

Szabványok 2014.02.04. 23:11:51

@nagyo78: Nincs igazad.
Autópályán, nagyon(!) nyugdíjas tempóban 4,5l/100km. (+10%, mert csal ám ez is!)
picasaweb.google.com/lh/photo/O2xviTFO-EZJgF0U4WdOc4ZYZ1N4XDwlGtP8YUh27Lw?feat=directlink

ne most (CX) 2014.02.04. 23:26:13

@V12 Power: új benzines turbo, állandó fordulat és hybrid. Mondjuk nem lesz olcsó sajnos.

A Tesla bár tiszta elektromos, de egész jól gyorsul.

V12 Power 2014.02.04. 23:28:41

@ne most (CX): És akkor annak nincs károsanyag-kibocsájtása? Az elektromos energia teremtődik bele, és az új benzines turbó nem éget el benzint, csak ballasztnak kell bele? Vagy most akkor hogy?

Hurri Kán 2014.02.04. 23:29:53

@V12 Power:
Jaja. Az áramot, meg az akksikhoz szükséges nyersanyagot is a legyek hordják össze.

Ovodás 2014.02.04. 23:30:26

Amikor a benzines mellett érveltek - dízelt vettem (Honda accord), most, amikor a dízel a menő - benzinesem lesz (Lexus IS 300h).
Jellemző....

ne most (CX) 2014.02.04. 23:34:44

@V12 Power: állandó fordulatnál a turbós benzines tökéletesen be lehet állítani és hosszabb távon ideális. Az elektormos rész pedig városban vagy bohóckodásra vagy a nagy benzinesek alázására jó lsd www.youtube.com/watch?v=OAGEDxgL1hk
itt a Viper nevetséges pöcsköszörű.

ommm 2014.02.04. 23:37:07

@ürgebőr: Nos, ennek a blognak több adminja is van. Ez egy dolog. A másik az, hogy a Totalcar szerkesztőségének ma aktív tagjainak nem az a munkabeosztása, hogy egész nap a kommentelőkkel meddő vitát folytassanak. Ezért éppen az néz be ide, aki ráér.

@csakazértistotalcar: Ez válasz a te kérdésedre is. Nem az van a munkaszerződésében, hogy kommenteket olvasson.

Hurri Kán 2014.02.04. 23:39:16

@V12 Power:
Jó, hát valamiből az afrikai meg indiai szeméttelepeken guberáló gyerekeknek is meg kell élni :(

V12 Power 2014.02.04. 23:39:21

@ne most (CX): Juhé, de nem erről volt szó. Környezetszennyezéssel vádoltad a gépparkomat, én meg azt mondom, hogy semmivel nem rosszabbak az én régi benzineseim (amik lazán elfutnak félmillió km-nél többet is belenyúlás nélkül), mint a modern hiperhibridek, amiknek a benzinmotorja ki tudja mit ereget tüdőrák-szempontból, az akksija mennyi erdőt pusztít ki előállítása és elbontása közben (a csecsemőfókák tömeges elhalálozásáról már nem is beszélve), miközben éjszaka szén- és atomerőműveken előállított árammal etetik.

V12 Power 2014.02.04. 23:40:56

@V12 Power: Ja, és élettartamuk lassan 5 év és 200eKm alatti.

Hurri Kán 2014.02.04. 23:40:59

@V12 Power:
Plusz mire kiépítik a szükséges infrastruktúrát, hogy villanyautókat nagy mennyiségben lehessen tankolni. Plusz mire megtermelik a szükséges energiát.

ne most (CX) 2014.02.04. 23:41:58

@Hurri Kán: Az akksi elég jól újrahaszosítható a konnektorból is tölthető pld szélerőművek áramával.

Hurri Kán 2014.02.04. 23:44:06

@ne most (CX):
Kommentelés közben ki szoktad venni a kezed a biliből?

ne most (CX) 2014.02.04. 23:44:21

@ommm: Jaj de magyar, megint a mit nem.
Az nem úgy van, az nem az, az nem azért van....

no_holy_shit 2014.02.04. 23:44:26

@Michel Djerzinski:
"nem konkrét benzinmotorokról beszéltem, hanem "a" benzinmotorokról általában..."
pedig azert egy konkret motor megnevezesenek örültem volna. Ez olyan mintha altalanossagban azt mondanam, hogy minden dizelmotor jo, de meg akkor sem tudnek egyet emliteni, ha kerdezik. (es nem mindegyik dizelmotor jo... cserebe egyretöbb benzines lesz (meg) szar(abb))

V12 Power 2014.02.04. 23:44:35

@ne most (CX): Igen, és a szélerőművek lapátjait meg néhány évente le kell cserélni, mert elöregszenek, viszont az alkalmazott kompozit ragasztó brutálisan környezetszennyező. Környezetvédő lő, bedobás...

ne most (CX) 2014.02.04. 23:46:16

@V12 Power: Benzines autóba benzin kell, ahhoz meg kőolaj. Elektromos áramot viszont 12 ezer módon lehet előállítani.

V12 Power 2014.02.04. 23:46:42

@ne most (CX): Most olvasom csak, a szélerőműves tündérmese egészen lekötött. Mit lehet újrahasznosítani egy konnektorból? Akkumulátort? Tölteni, esetleg. Az akkumulátor egyik legnagyobb baja, hogy jelenleg újrahasznosítani nem nagyon lehet, mikor viszonylag rövid életciklusának végére ér.

no_holy_shit 2014.02.04. 23:47:05

@Michel Djerzinski:
es azert nekem is eszembe jut par benzinmotor, ami jo lenne ha lenne a garazsban (ill. ha vegre bevandorolna a sufni sarkabol az 1-s golfomba :-) bowdenes 1,8T :-D )

V12 Power 2014.02.04. 23:48:12

@ne most (CX): Ilyen alapon benzint is több módon lehet előállítani, nem csak kőolajból. Ha már álmodunk, álmodjunk nagyot! Az elektromos autó a mai formájában a környezetszennyezés helyszínét változtatja, nem a mértékét.

ne most (CX) 2014.02.04. 23:49:20

@V12 Power: Bezzeg a nagy benzines, ami allóhelyzetben is sokat fogyaszt.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.04. 23:49:54

Ha nem volt még: a BMW sokkal-sokkal szarabb, mint a Mercedes, mert környezetszennyezőbb, gyengébb és kevesebb a nyomatéka.

V12 Power 2014.02.04. 23:51:05

@ne most (CX): Látom, fáradsz. Visszatérek az eredeti kérdéhez: mi a megoldás?

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.04. 23:51:41

Ja, és a PC halott. Igen, az idén is meghal.

ne most (CX) 2014.02.04. 23:53:25

@V12 Power: Mondjuk úgy, te nem tudod újrahasznosítani. Mások az ólomakkut 90%-ban tudják.

V12 Power 2014.02.04. 23:54:58

@ne most (CX): Konnektorról?:-)))
És mesélj, milyen kis turbós benzines hibridben használnak ólomakksit?

V12 Power 2014.02.04. 23:55:58

@ne most (CX): ??? Mi van a benzinlopással??? Ki beszélt ilyenről?

ne most (CX) 2014.02.04. 23:57:49

@V12 Power: A hybridekben lévő aksit azt nem lehet újrahasznosítani, azt nem ám az kriptonite-ból van ám.

V12 Power 2014.02.04. 23:58:59

@ne most (CX): Na, látom, végképp elfogyott a bölcsesség (nem mintha eddig sok jött volna). Jó éjt!

ne most (CX) 2014.02.04. 23:59:48

@V12 Power: Benzin egyik alternatív előállítási módja, amire utaltál. Lehet még kovászos kenyérből és benzin kártyából. Gondolom ezeket hiányoltad.

ne most (CX) 2014.02.05. 00:02:17

@V12 Power: Leirom 1+1=2. Erre te - Az nem ér azok egész számok és kisebbek 15-nél továbbá pozitív számok. Az csak egy speciális eset.

Szabványok 2014.02.05. 00:03:16

@Shadowbull: "Tapasztalatom szerint a regiautobuzik egyszeruen kenyszerbol azok."
Az én tapasztalatom szerint nem. Például én sem kényszerből vagyok régiautóbuzi.
Hanem azért, mert az utolsó 20 év autótechnikai fejlődésében legalább annyi rosszat látok, mint jót.
Pontosításként annyi, hogy régiautóbuzi vagyok és nem öregautóbuzi. Nem a leépült rozsdakupacokat szeretem, hanem a régi autók emberibb konstrukcióját.

Józsi a guminagykeres 2014.02.05. 00:07:08

@JaxTeller: kihegyezve? Az 1.4tsi 160lóval, vagy az 1.2tsi 105tel? Cossie csinált asszem 28 évvel ezelőtt 2 literből 204-et, 92ben az Opel ugyanezt. Nem egyet lehet találni, ami még mindig megy. Főleg ha tuning mentes.

ne most (CX) 2014.02.05. 00:09:20

@Józsi a guminagykeres: és mennyit fogyasztott? Biztosan nem 4.2-t.

Szabványok 2014.02.05. 00:20:20

@zuulululu: Csak az a baj, hogy ma az ügyeletes ellenségkép a CO2. (Meg az ezzel arányos fogyasztás.)
A csapból is ez folyik. Cégek vállalják, hogy flottájuk 120g/km CO2 alatti. Gyártókat baszogatják, hogy az átlag 133gCO2/km legyen. "carbon" szép szlengben. Szép autós képek, amin "99gCO2/km" felirat. Ezt az autót vedd, ezzel véded a bébifókákat, minden más le van szarva!
Természetesen mindez papíron. Zsír új állapotban. Öregedés, kiütött DPF, tuning nélkül. Egy elméleti ciklusban, aminek 1%-ban van 120km/h sebesség.
KArbantarthatóság nem szempont. Bonyolultság, kezelhetetlenség, drága tartalékalkatrész, rövidebb élettartam nem szempont.

Józsi a guminagykeres 2014.02.05. 00:26:48

Még azt nem értem honnan kezdett terjedni , hogy évente 30ekm alatt nem éri meg a dízel?
Mondjuk mondeo 2.0 16v benzinessel és ugyanez tdci-vel van 3L/100km különbség az jelenleg egy olajcsere periódus alatt 200eft. 20ekm-enként széthullhat a dízel, hogy annyiba legyen mint az azonos teljesítményű szívóbenzin. Ezek az anyagiak, én viszont akkor is benzin turbót fogok venni legközelebb, mert erősebb. Meg olyan nincs , hogy valami MAGÁTÓL meggyullad az csak az ördögtől való dolog lehet.

ne most (CX) 2014.02.05. 00:28:55

@Szabványok: Az emberek kereket és olajat sem cserélnek maguk. Ezért legyen szempont a karbantarthatóság?

Kiütött DPF-el egyébként is kevesebbet fogyaszt.

Szabványok 2014.02.05. 00:38:22

@Tirpákium: Szívemből szóltál barátom!
Csak épp én a 40 évvel ezelőtti Zsiguliban jobban éreztem a "fejletépést", mint bármelyik mai szarban.

Elméletileg leggyorsabb a szívódízel. (A következő égési ütemben, már az új gázpedálálláshoz tartozó nyomaték van!)

Második helyezett a rövid szívócsöves szívóbenzines.

Harmadik a hosszú szívócsöves szívóbenzines.

Aztán az elektronikus gázpedálos. (A BMW V10-s M-s motorjának fojtószelepe 120ms alatt nyit. Ez 3000-s fordulaton 30 égésütem!)

Aztán a sokféle állítással alkalmazkodó motor (szelepvezérlés)
Aztán a turbó.

És legvégül a tervezőmérnök, aki lomhára tervezi a motort. 40 éve a szűk gyorsítófúvókával, ma szoftverrel. Csak épp a gyorsítófúvókát fel tudtam fúrni egy 1mm-s fúróval, a szoftverrel ezt nem tudom megtenni.

De ez az én (és néhány más buzi) egyéni szoc. problémája. A "régiautómániákusok".

Józsi a guminagykeres 2014.02.05. 00:41:09

@ne most (CX): kevesebbet, mint az azonos max teljesítményű 3.0 24v szívó, mindezt jobb gyorsulással. Aki szerint a kis turbós sokat kér a jól felhízlalt autók mozgatásáért ne tudja meg mennyit kérne ugyanolyan teljesítményű tehát átlagosan 30%-al nagyobb szívó benzinessel. Nekem igaz nem mai autókban de olyan tapasztalatom van, hogy a4 b5 ugyanazzal a lábbal 1.8t-vel kért nyolc felet, 2.4 szívóval, (ok 15 lóval erősebb) meg tíz felett ugyanott használva.

Szabványok 2014.02.05. 00:47:07

@ne most (CX): Nem, hanem azért, hogy legyen 200km-s körzetben egy olyan szerviz, amelyik tud valamit kezdeni az autóval, nemcsak pingvinezik.
Mert ezekhez a modern autókhoz nagyon nem nőt fel a szervizhálózat. A legjobb esetben végrehajtja, amit a számítógép mond, aztán, ha ettől nem múlik el a hiba, akkor passz.
Rosszabb esetben okoskodik és valamit MekkElekezik. A 40 ECU és 12 busz között.

A helyszíni javításról már régen lemondtam. Régen magam, vagy a sárga angyal mozgásképessé tudott tenni szinte mindent.
Ma a legkisebb hiba esetén is tréler, márkaszerviz, csillagászati számla.

ommm 2014.02.05. 01:02:08

@ne most (CX): Ember! Gondolkozz már egy kicsit. Szerinted az a dolga, hogy itt üljön egész nap és a lelkedet pátyolgassa. Nem vagy normális, már megbocsáss, vagy csak sok a szabadidőd.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.05. 02:06:13

@Shadowbull: Aham.Tempomatos 200..azigen.Amerrefelé mi járkáltunk a tempomatos 100 is csoda lett volna.Sassnitz vagy Lübecktől délnek, olaszok irányában.
Osztrákiában nem félsz a bírságoktól?Vagy csak tudod a kamerák helyzetét? :D
Na mindegy, idén úgysem megyünk, legközelebbig meg hátha rendeződik a dolog. Kösz.

Tirpákium 2014.02.05. 02:30:48

@ikke i drift: 275 fordulat/perc?
Az nagyon hard core :)

Tirpákium 2014.02.05. 02:36:53

@Szabványok: Érdemes lenne belole katalógus adatot csinálni.
kiroppantott csigolyák/másodperc
:)

ne most (CX) 2014.02.05. 03:26:19

@ommm: Ember! (Megfigyeltem minden erőszakos fasz igy szokta a mondandóját kezdeni. Tanuljunk tőlük, talán saját stíluskra jobban figyelnek!)
Hogy kerül ide, hogy én mit hiszek?

Van időd leírni, hogy mit nem az és nem úgy (ami eleve orbitális haszontalan faszlóbálás - mármint leirni "mi nem"), akkor helyette miért nem irsz 2 sor válasznak tűnő valamit? Hazudjál valamit, ha másképp nem megy.

Pld: "Nem irtunk róla, mert buzi bújtatott termék elhelyezésenk tűnik a tudományosnak beállított cikk, de megpróbálunk valami majd alkotni a témában, mi előtt a szorgos népek további nyugdíjasokat vágnak át."

Nem, inkább még egy felesleges sor a lelkek ápolásáról meg a hitről, meg szocialista embertípusról egy külön posztban.

Nancsi 2014.02.05. 06:15:13

Sajna eljutottunk oda, hogy nem diesel autó kell, hanem nem kell az autó. A mai autók egyszerűen túlbonyolított fosok. 27 lengőkar amely végén egyesével tönkre tud menni a gömbcsukló, és mind 30ezer tréler meg 40ezer javítás; annyi elromolható motorkomponens mint égen a csillag - baz, nem fogok arra keresni, hogy egy szaros gépet működőképesen tartsak. Ha a tv-t is évente kéne "megelőző karbantartásra" hordanom súlyos aranyrögökért, nem-e kib.sznám az ablakon inkább? Az autó miben más? Megveszem, működjön. F.szom akar karban tartani meg adminisztrálni a szabad idejében. Olcsóbb és kényelmesebb a taxi - ez van. Majd a villanyautók talán - a belsőégésű motor halott.

Hauzer 2014.02.05. 06:16:46

Egy nap alatt 800 hozzászólás :D

A_Vajda 2014.02.05. 06:31:26

Legyen itt egy kis saját tapasztalat a sok TSI után: Mondeo 1.6 Ecoboost kombit (160LE) hajtok kicsit több mint fél éve. 10500km-nél áll a számláló. A fogyasztása többnyire városban 9 liter körül alakul nem vadállatkodva. Lehet persze úgyis, de akkor bekajálja a 11-et. Lehet viszont vele autópályán/autóúton minden táblát betartva 7l-t etetni. Attól kevesebbet is, de akkor már forgalmi akadály leszel. Előtte szintén 2l-es szívóbenzines (140LE) Mondeóm volt, ahhoz képest főleg országúton 1-1,5L-el kevesebbet fogyaszt és jobban is megy.
Persze még mindig nem ér egy 2 literes TDCI-vel fel a nyomatéka, de jó irányba haladnak szerintem a mérnökök a Fordnál.

Shadowbull 2014.02.05. 06:40:47

@sópipa: a teli szmognak nem sok koze van a dizelekhez. Mindenki nekiall futeni minden szarral.

Shadowbull 2014.02.05. 06:49:19

@geegee.: nagyon valtozo am a forgalom, attol fuggoen mikor akarsz kozlekedni. Amikor vonulnak a lemmingek, akkor nyilvan nem haladsz te sem, es orulsz, ha nem fogsz ki egy dugot. Vagy csak egyet fogsz ki.

"Osztrákiában nem félsz a bírságoktól?"

Nem. Eleve 145 alatt meg sem allitanak, szamtalanszor mertek be ennyivel, le se szarjak. Masreszt fizettem mar ott buntetest, aztan megis itt vagyok :)

Szibke 2014.02.05. 07:03:30

Ha már nagy fogyasztás meg minden akkor miért nem nézik a super hiper jet repülőket meg a szigetméretű hajókat. Ezek mind fosszilis anyagot égetnek. Amikhez képest szerintem az én autóm vagy akármelyik csepp a tengerben.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.02.05. 07:18:13

@BrianHUN: Nyugodtan olvasd csak el a belinkelt postot. Gyönyörű szépen benne van az is amit mondtál. Pl. hogy a motor nyomatéka a váltó után már nem sokat mond. De ugye az is tény, hogy a teljesítmény (lóerő) az a fordulatszámmal és a nyomatékkal egyenesen arányos.

A váltó egy olyan eszköz ami fordulatszámból nyomatékot, nyomatékból fordulatszámot csinál. Erre való. EZÉRT nincs értelme a motor nyomatékáról beszélni itt.

A teljesítmény viszont a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Az pedig, hogy a váltó mennyit fűt el nem változtat a tényen, a két oldalán ez a szorzat állandó. Sőt, utána ugye jönnek még egyéb eszközök is, így az áttétel változhat.

De(!) a vonóerő, és a hajtott kerék tengelyénél a nyomaték a motor teljesítményétől (lóerő) és nem a nyomatékától függ. Fizika óra :)

A trükk amúgy az, hogy nem mindegy az adott fordulat mellett elérhető teljesítmény mennyire függ a fordulatszámtól... Azaz a teljesítménygörbe.

Illetve tegyünk mellé pár dolgot még :) De az ide hosszú lenne.

Ha a belinkelt képen látható viszonylag modern verdákat végignézed meg tudod mondani, melyik nem lesz benzines? Sőt, melyik nem lesz szívó benzines?

Egy ilyen van, a post le is leplezi, de csak a képek alapján mit tippelsz?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.02.05. 07:45:20

@Szibke: Szerintem meg nem. A hajóknál ez ki is derült, de van rá egyszerű magyarázat. Fura módon itt a jármű által cipelt hasznos teher, és a jármű teljes tömege közötti arány, a jármű felülete (surlódás, közegellenállás), stb. is számít.

De mondjuk az is, hogy akár a hajó kapcsán a fix fordulaton használt dízelnek, akár a repülőgép hajtóművének jobb a hatásfoka. Ugyanis ebben az utóbbi műfajban a gázturbina verhetetlen.

Nincs sok lassítás, nincs sok gyorsítás. A hajó az biztos, hogy sokkal kevésbé környezetszennyező mint a te verdád.

De a repülés kapcsán is kérdéses, hogy megvan-e a az általad vizionált nagyságrendi különbség.

Megnézve a repülőgépeket könnyű azt mondani, hogy "OMG egy 747-8 az akkora teljesítményű mint 1000 darab 250 lóerős verda." Csakhogy van 3 kis gond. Az egyik hogy a gázturbina hatásfoka sokkal jobb, a teljes hajtásláncé meg főleg. Tudom most jön a "még akkor is van 200-300 autónyi elégetett fűtőérték". Csak az a baj, hogy a 400-600 utas is előkerül.

És lássuk be adott távolság megtételéhez mondjuk tized annyi ideig szennyezi a környezetet.

Nyilván ez most brutális egyszerűsítés. De nyilván a 2 hajtóműves, kevesebbet fogyasztó, hatékonyabb típusoknál más szempontból jön ki jól a repülés.

De megjegyzem: Az olcsó fapados többnyire nem végez teherszállítást, mert túl gyorsan fordul meg a reptéren. A jegyed árából is fizet a reptérnek egy csomót, fizet az alkalmazottaknak, nem olcsó a karbantartás sem, stb. És kijön a te ülésedre jutó fogyasztás is.

Szerintem magad is észreveszed, hogy mondjuk egy Budapest - Párizs mégse olcsóbb autóval. Sőt... És nem az adó dönti ezt el.

A repülés durva fogyasztása is jelentős részben mítosz.

De a dízelmozdony brutális fogyasztása is sok árura, sok utasra jut...

no_holy_shit 2014.02.05. 08:15:08

@Shadowbull:
"Tapasztalatom szerint a regiautobuzik egyszeruen kenyszerbol azok. []pen ezert is szoktam mondani, hogy nagyon keves emberrol hiszem el, hogy oszinten, valoban regiautomanias."
van vmi abban amit irsz, de pl. engem ingerel egy uj auto, hogy nincs hozza diagom, szerszamom, damos-m. nincs bontott alkatresz es senki nem ert hozza.

valoban az india kollega lizingel egy aktualis 320d-t. szep-szep, de se diagom, se szerszamom se damos-m, de szerintem meg a galetto sem viszi. [az hogy havonta 10euroval többet fizet a kocsiert, mint amennyiert en a sajatomat MEGVETTEM csak hab a tortan... aztan meg mondja, hogy van egy karc a fenyszoron es a lizing ceg miatt valszin cserelni kene. 1 (xenon)fenyszoro meg 3k€...]

Shadowbull 2014.02.05. 08:18:18

@no_holy_shit: na de azt is belathatjuk, hogy az hogy nem tudod diagnosztizalni nem igazan az atlagember problemaja :)

Egy atlag ujauto-vasarlo nem akar ezzel tokolni, ha van valami gond beviszi a szervizbe aztan megcsinaljak.

no_holy_shit 2014.02.05. 08:19:22

@Válasszunk:
"A teljesítmény viszont a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Az pedig, hogy a váltó mennyit fűt el nem változtat a tényen, a két oldalán ez a szorzat állandó."

üllj vissza, gondold at majd probald ujra...

no_holy_shit 2014.02.05. 08:27:25

@Shadowbull:
hat atlagusernek tenyleg eleg gaz lenne az autom, mert mar a felet kicsereltem.
(de ettol fuggetlenul eleg sok a mai autok kozott a szar. A regebbi autok meg jok, mert amik azok kozott szarok voltak, mar a bontoban vannak...)

a 80 eveke vegerol 90 evek elejerol ott van a sok jo passat, golf 2, 7er stb, kocka lada, de hol a sierra, hol a 2.3D omega A, fiat Ritmo, hol a Phaeton, a skoda 120, Dacia?? (evek ota nem lattam...), zapo. A szemet a szemetesben, ami többre erdemes azt meg istenitik es elfelejtik, hogy ez csak a hab...

Ott vannak a jo kis 1,9 tdi-k, de chriysler voyager 2.8D-t (VM Motori) senki nem isteniti.

Schütii 2014.02.05. 08:43:10

@Válasszunk: "a gázturbina hatásfoka sokkal jobb"

Azért ennek nézz utána, légy szives, ha ez de facto igaz lenne, akkor az autókban is gázturbina lenne, nem dugattyús motor. Mindazonáltal soha nem a "hajtómű" (ami a jármű hajtásához szükséges erőket létrehozza) önmagában vett hatásfokát kell nézni, hanem a hajtáslánccal együtt. Na most a repülőgépeknél már ott van egy bazi nagy hatásfokrontó tényező hogy a hajtás nem szilárd felületek kölcsönhatásán alapul.

PettingElek 2014.02.05. 08:48:32

@Szabványok: Hát barátom, (ne vedd sértésnek) ha Te így közlekedsz az én 40 tonnásom előtt autópályán, előzni tilosnál -csak azért, hogy ezt a fogyasztást produkáld- .... a legmélyebb tisztelettel, de lepöcköllek :D
A fogyasztásról meg csak annyit, hogy az a 40 tonnás (levetítve adott súlyra) a tiédhez képest (ha a tiéd mondjuk jóindulattal 2t) elenyésző gázolajat eszik... ergo: kevesebb károsanyag...
(40t - 30l/100km euro6 >>> 2t - 1.5l/100km)
Akkor most mi is a baj a nagy dízellel? Ha én 0.75liter gázolajjal viszek 1 tonnát 100km-re?

Hozzátenném, hogy nekem is koreai dízelem van, 3 hengeres kistraktor, aminek a fogyasztása még nem ment 5l fölé... Hidegen... lakteren...
Hosszú távon (nálam az utazó 130km/h-nál kezdődik) veregeti a 3 litert. alulról.... :)
nem is veszek másikat, főleg nem nyugat európait, mivel ezeknek az "autógyáraknak" szállítom az alkatrészeket, tudom mit, hol, és miből raknak össze.... sajnos.... vagy szerencsére? hmmm

Hurri Kán 2014.02.05. 08:52:50

@Schütii:
A gázturbina hatásfoka tényleg nagyon jó, de csak nagyon szűk fordulatszám-tartományban. Plusz a felhasznált anyagok miatt a gyártása is jóval drágább a hagyományos belső égésű motorokénál, ezért nem terjedt el a repülésen kívül máshol.

közlekedő edény 2014.02.05. 08:58:08

Ma jobb dízelt venni, több előnye van, mint a benzineseknek?
Engem nem győzött meg, de sok igazságot tartalmaz. Ha ma vennék új autót, én is nagy dilemmában lennék, hogy milyen motorral tegyem.
Például kisautóknál olyan furcsa megoldások születnek, mint a pofás Kia Picanto esetében is, hogy gyárilag benzin-gázos üzemű. Na de ebben a kategóriában? Persze, a dízelt pótolja, ez is érdekes!
Még valami: A Dácia Sanderonál miért írja a cikk, hogy "egyértelműen jobb választás" a dízel. Lehet, hogy lemaradtam, de a háromhengeres Renault benzinmotor új fejlesztés, talán még ki sem derült róla, mennyire lesz tartós. Vagy külföldön, ahol elég népszerű lett, már a folyóba lökik, mert mindig lerobban?
Amúgy azon mindig röhögtem, amikor (régen, mert most már nem) lehetett egy Toyota Aygoba dízelt rendelni. Úgy éreztem, ez a világ vége, egy beetetés.

Schütii 2014.02.05. 08:59:50

@Hurri Kán: Ja igen, meg az autókkal a földön közlekedünk nem 10000 méter magasan, ahol már értelmet nyer a jó hatásfok és gázturbina egy mondatban történő említése. A gázturbina nem a jó hatásfoka miatt terjedt el a repülőgépekben, hanem azért mert a méretéhez és tömegéhez képest sokszorta nagyobb teljesítmény leadására képes. A másik ok meg ennél még prózaibb, meglehetősen érzéketlen a tüzelőanyag fajtájára és minőségére is, ezért jó hozzá a benzinhez képest olcsó kerozin is.

Hurri Kán 2014.02.05. 09:03:07

@Schütii:
A kerozin sose volt olcsóbb a benzinhez képest, sőt... A repbenzinek eleve jóval magasabb oktánszámúak, mint az autóban használtak.
"méretéhez és tömegéhez képest sokszorta nagyobb teljesítmény leadására képes" Ez főleg a működési elvéből adódik.

Kacsura 2014.02.05. 09:22:38

@Shadowbull: Persze, de akkor már nem a realitások talaján járunk.
Én pl. nagyon szívesen laknék egy gyönyörű kastélyban, több hektáros területtel körülvéve, ami csak az enyém lenne:)

Kacsura 2014.02.05. 09:28:38

@emzéperiksz: Azért, mert az ismerősöd autójában valszeg elromlott a fűtés, nem jelenti azt, hogy a dieselekben télen vacogni szoktak. Komolyan, ez vicc. Ismétlem, az öreg, 12 éves Focusban nem kell öt perc, a Mondeo meg, na de mindegy, végül is nem attól függ, hogy mit mondasz.
Az ülésfűtés pedig egy csudajó dolog, akár hiszed, akár nem.

Szabványok 2014.02.05. 09:31:56

@PettingElek: "Hát barátom, (ne vedd sértésnek) ha Te így közlekedsz az én 40 tonnásom előtt autópályán, előzni tilosnál -csak azért, hogy ezt a fogyasztást produkáld- .... a legmélyebb tisztelettel, de lepöcköllek"
:-) Nem hiszem, mert ilyen jó fogyasztást azzal tudok elérni, hogy _mögötted_, a 40 tonnásod szélárnyékában közlekedem.
De nyugi, nagyon ritkán közlekedem így. Általában ennek kétszerese (sőt több) a fogyasztásom, de van, hogy az idő nem számít, egy a cél, a minimális fogyasztás. (Adott esetben elérni a következő kutat, mielőtt megáll az autó.)

"Akkor most mi is a baj a nagy dízellel?"
A fogyasztásával semmi. Azonos korszerűségű dízel és benyás közül vitathatatlanul a dízel fogyaszt kevesebbet.
De.
Nem minden a fogyasztás, sok-sok egyéb szempont van még.
Másrészt, a dízel és a benyás az elmúlt 20 évben sokat közeledett egymáshoz.
A dízel megkapta a turbót, hihetetlen literteljesítmény jön ki belőle, pörög, kicsi, könnyű, nem örök életű, agyonelektronizált csoda lett.
A benzines is kapott turbót, nagynyomású direktbefecskendezést, kerreg, kormol, NOx-t termel és sokat csökkent a fogyasztása.

Ezért írtam, hogy ma egy 335i és egy 335 között sokkal kisebb a különbség, mint 30 éve egy dízelmerci és egy banyás között.
30 éve el nem tudtam képzelni, hogy dízelt vegyek. Ma viszont már nem elképzelhetetlen, bár azért a különbségek saját súlyozása nekem még mindig a benyás felé billenti a mérleget.

Shadowbull 2014.02.05. 09:38:10

@Kacsura: en olyasmirol szeretek almodozni, ami nem a realitasok talajan all :) Ha csak egy dontes kerdese, hogy veszek-e vagy sem, akkor minek almodozzak rola?

Lone wolf.. 2014.02.05. 09:55:37

" A világ nagyobbik részén, Ázsiában, Ausztráliában, Észak- és Dél-Amerikában elenyésző mennyiségű a dízel személyautó."
Ezzel minden el van mondva..

Dragan Rafajlovic 2014.02.05. 10:06:30

@Mérges 1234:

Az uj 1.6 crtdi -ben mar nincs lendkerek!
Aki sokat megyautopalyan annak dizel mert a benzintol ehenhal pl havi 3000 km -nel vagy felett!Akinek varosba vagy orszagon belul akar furikazni benzines ,de ezek az uj tsi -ik kis motorral hat en meg varnek ket evet hany motor csere lesz garanciaban nagyon ki vannak hegyezve!

Peetee 2014.02.05. 10:14:16

@Michel Djerzinski:

Szerintem nem, én másképp látom.
Ha hétköznapokon városban átlagosan napi 3*3km-t vezetek, hétvégén pedig a hegyi szerpentinekre vágyom, akkor nem érdekel a V12. Városban be sem melegszik, szűk szerpentinekre pedig nem olyan autó kell, aminek a motorterében elfér egy V12.

Az elv adott, ezen belül pénztárca függvénye, hogy miként valósítod meg:
Ládagyári' melóval, kispénzből lehet fenntartani valami öreg egyszerű szívódízelt, játszósnak meg egy 20éves hot hatch-t.
Bankigazgatóként lehet reggel és délután begurulni az irodába egy "átlagos" fehér dízel 4kerekűvel, és mellette tartani 5-6 játszós autót, Lotus Elise-től a nagy V12-ig bezárólag.
Szerintem. Ettől függetlenül el tudom fogadni az álláspontodat, de nem gondolom, hogy a következetes, logikus gondolkodás lesajnálni való kelet-európai eszme lenne. ;)

Michel Djerzinski 2014.02.05. 10:16:28

@Peetee: tudod mit? Olyat teszek, ami a netes fórumokon nem szokás, pláne itt a TC-n: bevallom, igazad lehet. ;-)

grease monkey (törölt) 2014.02.05. 10:18:25

@no_holy_shit: És pisztolyt tart valaki a fejedhez, hogy ne vásárolj az új modellekhez se dokumentációt, se szerszámot, vagy mi a problémád?

Hurri Kán 2014.02.05. 10:34:44

@Schütii:
Ha a táblázatok végén feltüntetett egyéb adókat, díjakat hozzáadod, szerintem máris drágább, mint a sima benzin :)

jhgjhgjg 2014.02.05. 10:36:45

Nos, sokat regelnek a szilardreszecske kibocsajtasrol a dizelek eseteben DE a NOx emisszio sehol sincsen megemlitve. Ez nem veletlen mert a szuperfelsöbbrendü EU-s ugymond zöldkartya vizsgalatok ez egesz unioban alkalmatlanok a tenyleges emisszio meresere! Ezt csak fekpadon, a tenyleges terheles mellett van ertelme merni mint azt pl. eszak amerikaban teszik. Ezen minden dizelmotor megbukik mert a magas kompreszzio miatt brutalisan sok NOx -ot eregetnek a levegöbe!! A Kaliforniaban ervenyes 0% os emissziot nem is lehetne elerni egy Diesellel!!

Na persze ez az uj benzines Turbos 1000 ccm es haromhengeres örület szinten egy zsakutca szerintem. Ezek valoban szinten draga es bonyolult megoldasok amiket az EU-s normak nak valo megfelelesi kenyszer szült, persze ezeket a CO2 kibocsatasi normakat a valosagban nem is tudjak az autok teljesiteni de ez mar mas teszta.

Palex 2014.02.05. 10:38:10

@Kacsura: Nem "csak" 140LE és 320Nm?

Palex 2014.02.05. 10:39:19

@Hurri Kán: Ólom, és/vagy botlábban valóban esznek ezek a kocsik így.

Palex 2014.02.05. 10:41:29

@Hurri Kán: Egy kisdiesel 1500 és 4500 között használható.

bobyewing 2014.02.05. 10:47:13

nem olvasom vegig a kommenteket, csak a sajat hazam tajarol irok, kizarolag csaladi es szoros barati tapaszalatokat. az autok nagyjabol fele varosban araszolgat nap, mint nap. a kotelezo szervizeket, olajat, gumizast nyilvan nem szamoljuk:

opel corsa 1.4 1993-2003 220k 18 evesen lakatolason, egy kipufogo cseren es olajon kivul semmit nem kellett rakolteni, azert eladas elott a kulung, a kezifek es az index (allandoan balra indexelt, ami autopalyan vicces volt) meg lett csinaltatva. 5L
suzuki swift 1998- 1.3 200k gyari hengerfej hibas, 2 feltengely, 1 kipufogo csere. ezen kivul semmit sem kellett ra kolteni.(az itt felsorolt autokbol sokat huzott, vagybikazott mar) 6L
opel astra sedan 1994-2006 1.4 140k egyszer csereltek valami zold dobozt, mert nem indult. mas semmi. 8-9L
opel astra 1.6 kombi 1993- valamikor megallt az oraja. most is megvan, melos kocsi. erteke 0. szornyen szar. 7L es meg soha nem allt meg.
audi a4 1.6 2002 100k soha semmit nem kellett ra kolteni. 9L
opel omega kombi 3.0 1997-2007 240k a digi kijelzo ment tonkre es egyszer valami elragta a gyujtasvezeteket,na ekkor nem indult. mas semmi. 13-15L
opel astra 1.7td 2007- 137580km uzemanyagszuro evente cseres,polasztocsucsok mar 2X cserelve, turbo gariban cserelve, negativ (vagy pozitiv) kabelkorbacs cserelve az auto garazsban all, evente atlag 1X van traileren, de volt hogy egy honap alatt 3X vittek el az autopalyarol, traktor de legalabb gyorsul. fogyasztas szamitogep szerint 5 L, benzinkuton merve 9L. koszi
ford fiesta 1.4 benzin 2004- 187k semmi baja. 1-2-esben csuszik a kuplung. mar vagy negy eve... garazsban all. 6L
ford fiesta 1.4td 2009- 1138452 km feltengelyek 2X, izzok 2 havonta felvaltva, turbo cserelve. recseg a valto, csuszik a kuplung, kattan a kettostomegu, akkora turbolyuk, hogy Aliz beleeshetne, 2500-ig lomha, 3500 folott halott (azer' ez lol) fogyasztas 7-8L. (gyari adat 4,5-5L) traktor es kicsit sem gyorsul.
ford focus sedan 2003- 1.4 117557km a vezermu tengely jeladojat kellett cserelni 3X mert vilagitott a motorvisszajelzo lampa. ket hete akksi csere. a bal ablak nehezen megy le. 7L
ford focus 1.6 2007- 170k zorog a klima kompresszor. 300k az uj, igy marad, amig megy. 7L
ford focus sedan 1.6 2008- 120k semmi. 8L
ford focus 1.6 2002- 340k, gyujtotrafo 3X 8L
ford focus 1.6 sedan 2004- 180k semmi. 8L
ford focus kombi 1999-2013 feltengely, fekek, 8L
peugeot 309 199x 1.9 d mar a harmadik generaciot szolgalja ki, meghatarozhatatlan kilometer van benne, mar regen nem megy az ora. de a motor, valto meg nem volt bantva. csaladi ereklye. 5L
peugeot 307 2.0 hdi 2004-2005 5000km az auto a szervizben allt vegig. olyan 3 honap volt hibamentes. minden szar.ezutan:
citroen xsara picasso 1.6 2005-2006. ezt hivjak ipari hulladeknak. kb 10000km valto csere ezutan panikszeru eladas es soha semmit amit francia lett egy:
honda civic 1.6 2006 230k semmi. garazsban all 6,5-7,5 L
opel astra 1.4 classic sedan 2007- 140k semmi. 7L
peugeot 308 1.6 2009- 74k zorog a kipuff felol(katalizator ?) majd valamikor csere. 7L
peugeot partner 1.9 hdi. 1999-20012 170k ez kritikan aluli. a szar mar egy kritika volna. szamtalan adagolo es generator, ekszij csere. valto csere 110-nel. feltengelyek, kipuffogok, zarak. a vegen mar harom kulcs volt hozza. szamtalan lerohadas autopalyan, varosban, kozuton, haz elott teljesen elorelathatatlan helyeken es helyzetekben. lomha szar. 8-10L
mercedes a170 diesel 1999- 270k semmi. 7-8L
mercedes vito 230cdi 1999- melos kocsi, az oraja megallt 560k-nal evekkel ezelott, de 2008ban mar biztosan nem ment. egyszer kilyukadt a fekcso az m1-m7-en befele. na az vicces volt (nem). fekek, kipuff. folyamatosan borzalmasan megpakolva, soha sem kimelve. meg most is gyonyoru! 9-12L
ford smax 2,5 diesel 250k kettostomegu, poralsztocsucsok,foszlik-hullik szet az egesz, de jol megy. ora szerint 8 kuton 10-12L
vw golf 1.4 2012- tsi 35k meg semmi, 6L
renault laguna 1994-2004 2.0 230k sajnos rohadt. bal elso abs jeladot sosem lehetett megcsinalni. ezutan:
renault laguna 2004-2006 2.0 egy evesen kb.: 20-25k utan valto csere, veszekedes a szervizzel 2 het utan hazaeres, masnap megint assistance, trailer ujra valto csere. szervizbol egyenes ut a vw-ba, ahol:
vw passat 1.9 pdtdi 2006- 210k fekek csereltek, mas nincs 7L

Michel Djerzinski 2014.02.05. 10:56:24

Kellemes ár/érték arányra pl. kiváló lehet egy Rover 25-ös vagy 200-as 1.4-es Rover vagy egy MG ZR. Benzines természetesen. K-szériás motor, 103 LE, hétköznapokra tökéletesen elég és mégis sportos élményt nyújt. (20-15 éve ez még bőven a GTI kategória volt!)

A hengerfejre kell vigyázni, mert hajlamos tönkremenni, de van erősített tömítőkészlet, és utána a motor gyakorlatilag - megfelelő olaj és karbantartás mellett - tönkretehetetlen. De a sok magom inkább megveszi a lefojtott, alig-alig menő dízel szart, vagy a 3 hengeres benzines-turbós fűnyírómotoros négykerekűt... Hát hajrá.

bobyewing 2014.02.05. 10:56:34

@bobyewing: sajat konkluzio: koszonom, de dieselt (es franciat) nem veszunk, (inkabb jarunk gyalog mint az allatok! vagy suzukival) nem akarok megkopaszodni. sehogyan sem. ja, jelenleg 30 forinttal olcsobb a benya, bar ma emeltek rajta.
egyebet nem tudok.

Palex 2014.02.05. 11:07:52

@Hurri Kán: Közlekedni, akár bőven az átlag fölött is.
Mellé 5-5,5 literes fogyasztással.

Palex 2014.02.05. 11:11:46

@bobyewing: Azzal az Astra diesellel, és a Fiesta diesellel valami nem stimmel. Vagy a sofőr botlábú, és gyilkos a vezetési stílusa, vagy gyári anyaghibás, vagy szervizben b@sztak el valamit.
1.4 benyás B Corsa hol fogyaszt 5 litert?

Rocko- 2014.02.05. 11:34:27

ez a sok ember igazán megköszönhetné, hogy kiadhatta magából a frusztráltságát.

bobyewing 2014.02.05. 11:44:25

@Palex: mondom, ez sajat tapasztalat. astra a nyugger aposome, nem egy ideges fajta. az auto csak azert van meg, mert szereti. pont. mondjuk azt nem ertem, hogy mit szeret benne.
a fiesta a ceges sajatunk, gyakorlatilag egyedul megyek vele mindenhova, kicsi dugizas, majd autopalya. ennyit eszik. kesz. ha amerikaban lenenk, perelhetnek, igy csak nezek. mellesleg rendesen van karbantartva, mindig minden markaszervizben es minden idoben cserelve. egyszer mertem bele 6,7 litert, de akkor szakado hoesesben 110-el mentem nagykanizsara meg vissza. mellesleg azt kihagytam, hogy az auto teljesen random leszabalyoz 2850-es fordulatszamra, (ez autopalyan kb 110- es vilagit sarga fogaskerek. a szervizben latjak, de nem tudnak vele mit csinalni. 2x csereltek benne termosztatot, vizpumpat, szuroket. sok penzert. nincs valtozas. ja es kozben szervizt is valtottunk.

ugyanaz a fiesta oregebben, benyasban 6L. no comment.

nem vagyok meggyozheto. nem eri meg dieselt venni. (illetve de, ahogyan a 309pgu is mutatja, de az szivo es mar regen nem meno auto...) ennyi.

bobyewing 2014.02.05. 11:46:46

@Palex: ja, a b corsa anyosome volt. 5L
süti beállítások módosítása