HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Bocs, új autóját összetörtük

2014.07.31. 06:00 ZáchDani

Címkék: mercedes mazda javítás kamion szállítási sérülések

A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is?

Mai közélet-cikkünk kommentposztja.

187 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr576560951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JacekVacek 2014.07.31. 11:13:50

Húú hát itt aztán vannak kommentek:)
Csak csapongva ha valaki konkrét dologra kíváncsi kérdezzen:)
De pl itt van ez "Kétlem hogy idehaza lenne olyan cég aki tud gyári rétegvastagságot produkálni akár fényezetlen karosszéria elemre is." ez 20 évvel ezelőtt sem volt igaz, olyat fúj az L nevezetűben a fényező amilyet akar olyan narancsot és vastagságot:) Nem mindegyik de van aki igen.
3 féle sérülés van "gyári"( nem javítja meg a gyár) vasúti, és a telephelyi:) Mindegyiknek van biztosítója és értékcsökkenést is fizet természetesen ez az ami nem igaz jut el a vásárlóhoz hanem lenyeli az importőr:))
De körülbelül úgy kell számolni hogy 5-6% sérült az autóknak:))))))

Labasmaz 2014.07.31. 11:15:10

@Ciri: Magadnak mondasz ellent. Most vagy jogos a fikázás, és akkor nem jogos a beszólásod, vagy nem jogos a fikázás, de akkor meg mi is van a tagadhatatlan tényekkel, hogy nagyon nem minden új, amit annak adnak el?

Mielőtt nagyon beleélnéd magad, én is dolgoztam autós vonalon sok évig, és láttam én is, amit láttam, így még kimondott rosszindulattal sem foghatod rám, hogy levegőbe beszélnék, vagy pláne, hogy valótlanságot állítanék.

Egy Hun Hunniából 2014.07.31. 11:16:18

@Shadowbull: "A Mazdánál egyszerűen bezúzzák a jégkárnál súlyosabban sérült autókat. A cég nyilatkozatában arra is kitér, hogy a múlt heti balesetben megsérült Mercedeseken keletkezett károk mértéke a Mazdánál már a menthetetlen kategóriába tartoznának."

Nem karcot írtak, csak szólok! ;-)
Azért az súlyos ha nálad olvasási/szövegértési gondok vannak. Mert a hozzászólásod viszont olyanra sikerült.

Ez van karcolódáskor "Ha az autó megkarcolódik, a Mazda logisztikai partnere gyári technológiával megjavítja."

JacekVacek 2014.07.31. 11:20:39

@Egy Hun Hunniából: Lehet hogy már így van régen simán eladták érték csökkent áron:)

Ciri 2014.07.31. 11:24:05

@ommm:
Nem emlékszem, hogy felhívtál volna a véleményemet kérve.
Én is tudtam volna "névtelenül" nyilatkozni.
...sőt, elmondtam volna a negatív tapasztalataimat is, nem pedig CSAK a negatív tapasztalataimat.
Ja, hogy így kevesebben kattintanának a cikkre? Olyat nem lehet, ugye?

jaty 2014.07.31. 11:37:51

Közel húsz éves értékesítésben eltöltött évvel a hátam mögött a következőket tudom mondani a szállítási sérült autókkal kapcsolatban:
Vannak olyan márkák Pl Peugeot, Citroen ahol a megrendelést követően az értékesítő nyomon tudja követni az autó életét a gyártástól a kereskedéshez történő kiszállításig. Gyártásuk során ugyanis különböző státuszba kerülnek az autók az egyszerűség kedvéért legyen a megrendelés az 1 es státusz, a gyártósorra kerülés a 2-es a gyártás utáni parkoltatás a 3-as a kiszállítás alatt lévő a 4 es és a szállítási sérült pedig a 6 os. Ezek az autók majd a javítás után ismét 4 esbe kerülnek. ez azért van így hogy az értékesítő tudja mikorra tervezheti az átadást.Ezeknél a cégeknél az értékesítésben résztvevők mindnyájan pontosan tudják ha korábban sérült autó kerül átadásra. A vevőknek azonban importőri utasítások alapján tilos elmondani ezeket az infókat!A szállítási sérült autó javítása ált. 3-5 munkanap, ennyit valamilyen kitalált történettel le szoktak nyomni a vevő torkán.Legtöbbször a vizsga elhúzódásra, vagy a járműkísérő papírok elkallódására szoktak hivatkozni. A vevő kizárólag abban az esetben szerez tudomást a dologról ha a sérülés olyan mértékű hogy az autó átadhatatlan. Pályafutásom során egyetlen ilyen esetbe futottam bele. Egy teherautó tetejét leborotválta a szállító a Törökbálinti híd alatt...
Vannak márkák,Pl Honda Toyota ahol az importőr igyekszik még a kereskedés előtt is eltitkolni ha szállítás során kár keletkezett egy autóban. Ezeknél a márkáknál, abból tud az értékesítő következtetni, hogy késik az autó kiszállítása. Természetesen más a helyzet ha a speditőr és a kereskedés közt keletkezett a sérülés,olyankor a kereskedő jegyzőkönyvezi a hibát ami általában minimális és a jegyzőkönyv alapján maga javítja vagy javíttatja, a hiba okozója meg kifizeti a számlát. A vevő azonban itt sem tudhatja meg a dolgot. Ha az átadás folyamán kideríti a vevő,hogy gáz volt a kocsijával 4-5 ilyen esetem volt az elmúlt 20 évben, akkor jön a standard szöveg a panaszra: Az autón keletkezett tűhegynyi, mákszemnyi horpadást az importőr, gyári technológiával megjavította, a korábbi sérülés semmit sem von le az autó értékéből stb. Per egy volt.3-4 évig húzódott vesztett a vevő, kártérítés egy sem volt.
A sérülések leggyakrabban valóban kisebb 0,5-1 cm -es horzsolások,pici benyomódások.Úgyhogy nem arra kell gondolni új autó átadáskor,hogy totálkáros autókat javítanak, többkiló gitt felhasználásával, és adnak el a vevőnek. Komolyabb sérülés ahol elemet kell cserélni talán száz sérült autó után egy db.
A sérülések gyakorisága:
Fiat,Peugeot,Citroen esetén 10-ből 3-4 autó
Honda-Toyota esetén 10-ből 1-2 autó
amit a kereskedéshez való kiérkezéskor regisztrálunk. A gáz olyankor van amikor eladok egy korábban sérültként átadott autót majd 4-5 év múlva amikor a vevő jön beszámíttatni azt, az értékelő lapján pedig meglátja pl. hogy a gépháztető javított, meg a bal ajtó javított. Ő meg ragaszkodik hozzá,hogy biztosan nem javíttatta sehol a kocsija fényezését. Ilyenkor kell némi találékonyság...
Amúgy szerintem mindkét oldalnak van igaza:
A szakszerű javításnak nem szabad értékcsökkentés vonni maga után,hisz az a gyári technológiának megfelelően a márkaszabványok betartásával zajlik.
A vevőnek pedig ott van igaza hogy a kereskedők, főleg a nepperek, használtautó kereskedők ott próbálják meg lenyomni a használt kocsijuk árát ahol csak tudják, és erre egy egy pár mikronos festékvastagságnyi különbség már kitűnő lehetőség.

Hurri Kán 2014.07.31. 11:38:40

@visszakettopadlogaz:
Lehet csak AMG-csomagos is, de meg kéne nézni a Merci honlapján a konfigurátort :)

jaty 2014.07.31. 11:38:42

@akos27: Ez egy oltári nagy kamu!!!

Szkotti 2014.07.31. 11:39:38

@jaty: Az autószállítók ugye a gyárakból hozzák el az autókat. Szerinted lehetetlen volna, hogy a gyári présüzemből szerezzenek (vegyenek, ha úgy tetszik)nyers, fényezetlen elemet, és ne az Unixtól rendeljenek fekete alapozottat?

Én csak a miautógyárunkban zajló dolgokat láttam, de pl. ott volt pár srác, akik egy polírozott kiskalapáccsal csodát tettek a behorpadt, fényezett elemeken. Elemcsere, újrafestés nélkül.

jaty 2014.07.31. 11:44:08

@dpetiba: Nem kell hogy gyanúsak legyenek. A konkrétan szalonba, vagy bemutató autónak rendelt kocsikra az importőrök külön kedvezményeket adnak az alap árrésen felül. Ugyanígy a tesztautónak rendelt autók esetén is kapnak még plussz jóváírást a kereskedők. Emiatt olcsóbbak ezek a gépek.

dpetiba 2014.07.31. 11:44:19

@jaty: A gyári érték is -tól -ig határig van meghatározva! nehogy azt hidd az új autó minden elemén pontosan ugyanakkor ez az érték. És igen, tudnak felszerelt műhelybe gyári értéket fújni, ami benne van az említett -tól -ig tartományban.

akos27 2014.07.31. 11:47:53

@jaty: Ha kamuzott a valamikor legtöbb Suzukit forgalmazó kereskedés tulaja akkor az. A történet általa röviden. GS500-at vett valaki majd visszavitte, hogy nem erre gondolt gyenge. "Rásoztak" egy SV650-et de a visszaszámolási értéken perre mentek és elbukták. Teljes áron kellett visszavenni.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.07.31. 11:48:05

@Shadowbull: Pedig lehet, vittünk mi vissza Japánba és Koreába is olyan autókat, amik elég rendesen meg voltak sérülve. Nem hinném, hogy belpiacos értékesítésre szánták. Ugyanakkor senki ne akarja tudni, hogy egy- egy tengeri szállítás során mi történhet az autókkal.

jaty 2014.07.31. 11:48:05

@Szkotti: Az autószállítók a gyárból viszik a telephelyükre európában. Majd onnét ki a kereskedőkhöz. Mindíg két lépcsőben. Sok esetben Pl a Japánból jövő autóknál A gyárban hajóra rakják, Európa valamelyik kikötőjében vonatra majd a célországban viszi a speditőr a telephelyére.A speditőrnek a gyár nem ad semmilyen alkatrészt, azt ha hibás a kocsi az importőr megrendeli a gyárból, valóban nem az unixtól, és azzal fog a speditőr dolgozni, karosszéria elem esetén azok már mind be vannak vonva.

jaty 2014.07.31. 11:49:56

@dpetiba: Annyiban igazad van hogy más érték vonatkozik a géptetőre, annak elejére, és mondjuk a tetőre vagy az ajtókra. Különben azonos elemek esetén én pár tizednél nagyobb eltérést még nem mértem kocsin...

will 2014.07.31. 11:49:57

@Ciri: Pont ezt éreztem én is. Felhívja a magyarországi kereskedőt, hogy a magyarországi gyárból hogy szállítanak. Két tök más cég, még ha azonos is az embléma, az egyiket osztrákok menedzselik, a másik kommunikációját gondolom a német központ vezérli, senki nem fog neki félórán belül nyilatkozni, de még csak elmagyarázni sem, hogy mi miért nem fog menni.

dpetiba 2014.07.31. 11:50:58

@jaty: és az nem lehetséges hogy szállítási sérültből lesz szépen bemutató vagy szalonautó?

Lms Fkt (törölt) 2014.07.31. 11:51:23

Nem csodálom, hogy a két említett szállítócég nem akart nyilatkozni az ügyben, ugyanis az egyikükről konkrétan tudom, hogy a Budapesthez közeli telephelyükön komplett javító-, és fényezőüzem működik a szállítás során összebarmolt autók kikozmetikázására, ebből kifolyólag még olykor az adott autószalon sem tudja, hogy javítva volt az autó, mielőtt megérkezett a szalonba. Sokszor a sérülések nemcsak szállításkor keletkeznek, és bizony nemcsak apró karcolások, de mikor a cég telephelyén leállnak a trélerről a kocsikkal, vannak durvább sérülések is, nem beszélve arról, mikor a telepen az idióta taknyos "sofőr" alkalmazottak az új kocsikkal rodeózgatnak, csak úgy buliból...leszarom, hogy aztán kitől, hogyan, mit vonnak le miből, de a cég mocsok módon helyrepofozza az autót, és mintha semmi nem történt volna, újként, hibátlanként szállítják le.
Nem kamu, uncsitesóm sokáig dolgozott náluk, volt, hogy az irodája ablakából látta, hogyan törnek az autók az udvarban, aztán mennek a műhelybe javításra.

min 2014.07.31. 11:53:07

biztos láttatok már új hajó szállítását kamionon. Azt teljesen bebugyolálják fóliába, hogy semmi nem látszik ki belőle. Ott nem játszik az átadás-átvétel körüli mizéria?

Egy autó tetejére meddig tartana egy szivacsos valamit rögzíteni hevederrel ami bármikor oldható és a tréler tartozéka lenne?

jaty 2014.07.31. 11:56:14

@akos27: Nem ezt írtad le elsőnek! Azt írtad:
Az egyik motorkereskedő tudna erről mesélni. A vevő 2 nap után visszavitt egy motort, hogy köszi nem erre gondolt 3 napon belül elállhat a vételtől... a bíróság megítélte. hogy vissza kell venni...
A bíróság azt itélte meg,ha belement a kereskedő ebbe a cserébe akkor visszaszámítani teljes áron kell a gépet. És nem egy eladott majd három nap után visszavitt gépet kellett visszavennie.Ezt nincs bíró aki megítélné!talán csak akkor ha a motornak volt valami hibája, vagy nem egyezett a gyár által leírt valamelyik paramétere a valóságban. Ekkor viszont már a gyárak is beszállnának a csatába,és kétlem hogy nem mosnák ki magukat. Az USÁ ban talán meg lehet ezt csinálni, de európában sztem nem.

akos27 2014.07.31. 12:01:05

A per az elállásról szólt az csak egy mellékszál, hogy mivel nem voltak hajlandók másként visszafizetni per nélkül a vevő inkább, hogy ne az ő pénze álljon a per alatt, vett egy másikat. A bíróság azt ítélte meg, hogy bár belement néhány km és a nevére került elállhat a vételtől 3 napon belül...

Ciri 2014.07.31. 12:05:57

@dpetiba:

"és az nem lehetséges hogy szállítási sérültből lesz szépen bemutató vagy szalonautó?"

Nem. A kettő nem függ össze, az importőr meg nem nagyon enged értekcsökkent autót bemutató státuszba.

jaty 2014.07.31. 12:06:17

@dpetiba: lehet hogy a bemutató autó megsérül szállítás közben, de fordítva nem megy. Még nem találkoztam olyan esettel hogy ezt kérjük, mert sérült volt, minek venne gondot nyakába készakarva a kereskedő.A végső árrése nem lesz nagyobb egy korábban sérült autó esetén, mint egy hibátlannál.
Az importőr egy korábban sérült autóra nem ad nagyobb kedvezményt, ha valahol marad némi haszon egy sérülés után akkor azt az importőr nyeli be.

Oldm4n 2014.07.31. 12:11:00

@jaty: Miért kamuznék, te nyomorék? Azért mert te még életedben nem vettél át új autót, képzeld, nálunk a flottamanagementnél ez évi 20-22 alkalom. És MINDIG van valami probléma. Nem tagadom, különösen problémás kereskedő (a cégtulaj unokaöccse) egészen sajátos számlázási szokásokkal, de kirívó esetekről tudnék mesélni újautó átvétel kapcsán. Például egészen más színben szállított autó a rendelthez képest. Elfogyott a piros festék, csak bordó volt, jó lesz az a parasztnak, mit válogat! (?) És ez csak egy nüansz, amit meg sem említettünk a végfelhasználóval. Készpénz? Hol élsz te édes öcsém, szatyorban?! Tudod, ha elolvastad volna amit írtam, akkor kiderül neked, hogy a Nelson lízingtől van az autó, ergo itt kp nem mozog kis barátom. A lízingcég meg akkor fizet, ha ÉN a BÉRLŐ képviselője rábólintok, hogy jöhet a mehet, ezt a lovat akartuk. De tudod miért járok festékvastagságmérővel? Mert ha nem stimmel és javított akkor arra nekem brutális árengedményt FOG adni a díler, hiszen javított, ergo értékcsökkent az autó. Nekem ez a munkám, ez a dolgom, hogy az ilyen teféle sunyi kis dílerek ne baszhassák át a céget különösebben. Ki a buta? Te öcsém, de mint a föld! És még reklámozod is!

szabopsz 2014.07.31. 12:12:33

@jaty:

Nem tudom, hogy autóvásárlásnál így van-e, de ha pl veszel egy terméket akkor 3 munkanapig, interneten vásárolva 14 napig elállhatsz a vásárlástól a kereskedő pedig KÖTELES visszavenni a HIBÁTLAN terméket, még ha nincs csomagolása akkor is.

Valami hasonlóra gondolhatott ő nem?

Ez az elállási jog, de autóknál létezik ez?

korzo 2014.07.31. 12:13:20

@jaty:
"Ráadásul nincs az a fényező aki olyan pontosan tudná fényezni az elemeket mint a robot, óhatatlanul előfordul, hogy ráfúj arra a helyre is ahol már van festék..."

És azt láttad már, hogy egy robotnak hogy tanítják be a mozdulatokat? Egy gyakorlott fényező lefújja a kocsit, a robot meg megjegyzi...

románc cuvée 2014.07.31. 12:14:21

Ex-sógorom szalonból vásárolt egy első Wagon-R+ jó pár évvel ezelőtt. Az idő telt, az autó fényezése fakult, és az elemeknek kb. 4 (!) féle mimózasárga árnyalata lett, amit laikusként bárki észrevehetett. Később sérülés miatt az egyik elemet a szalonban megfújták. Egy árnyalattal bővült a paletta. :D

min 2014.07.31. 12:19:40

Oldm4n: "elfogyott a piros festék és csak bordó volt"
Na persze, ez így megy az autógyárakban egy szigorúan ellenörzött rendszerben.

min 2014.07.31. 12:20:51

@korzo: Egy jó fényező fényévekkel szebben fúj mint egy robot.

kisqtya 2014.07.31. 12:23:59

@SomiTomi: Hát mi ? Én pl még mást nem láttam.

Balint133 2014.07.31. 12:25:08

2008-ban vettunk egy Astra Classicot a G kasztnisat, beszamittatunk egy Peugeot 206-ot amit par honappal elotte tortek meg. A serules nem volt nagy a bal hatso ajto also szele illetve a kuszob lett picit megnyomva kb 3 kilobol javithato lett volna (biztosito ennyit fizetett + a peugeot szalon is ilyen jellegu ajanlatot adott a javitasra emlekeim szerint).
Viszont ugy voltunk ha mar megtortek akkor vegyunk ujat ami nagyobb es kenyelmesebben elferunk benne :)

Szoval Opel szalon beszamitotta a verdat 1 millaert, az adasveteli szerzodesen modnanom sem kell az volt: "Auto allapota serulesmentes". Gondolom a sraccok jol kicsereltek, megfujtak (saccra a szalon ajanlat feleert) majd eladtak 2 eves hasznalt autokent legalabb 1.6m-ert (volt benne kb 15-20e km).

Azota en is azt gondolom, ha egy ket eves beszamitott autoval 3-400 ezer haszonert siman megcsinaljak akkor egy 0km-es "gyari" autoval amin adott esetben milliokat hozhatnak miert ne?

dpetiba 2014.07.31. 12:25:34

@jaty: Tehát akkor szalon vagy bemutató autót kell venni, mert az 100% hogy nem volt sérült :) Én pont fordítva gondoltam, de mivel nincs rálátásom lehet hogy pont az ellentetje van :)

JacekVacek 2014.07.31. 12:29:03

Azért nincs bebugyolálva mert általában ami traileren van az már a márkakereskedőhöz megy!!! Tehát az már egy kikonzervált autó!!!! Mit gondoltok hogy lehet 2 hétre új autót venni? Amit egyediben rendelsz több hónap akár 1 évet is eltölthet a Lagermax Budaörsi vagy a Hödlmayer Győri telepén az autó.
Azért vicces a sok okoskodást meg öszeesküvési elméletet halgatni mert ezt csináltam sok évig:)) Magyarán 10 évig javítottam ezeket az új autókat autókat:) És mint mondtam 5-10% közötti a javított autók száma.

JacekVacek 2014.07.31. 12:29:59

@min: A cél még véletlenül sem ez, hanem olyat fújni mint amilyen a gyári és a márkára jellemző:)

Flacka84 2014.07.31. 12:45:15

Nem szedett-vedett a cikk,lásd jónéhány évvel ezelőtt egy autó2 cikk,ami szintén hasonló témát feszegetett(miért van a reálszisztémának akkor javítóbázisa,stb).
Lásd a hödi Győrben,elég nagy javítóbázissal,és nem hiszem,hogy pont az összes gyár technológiáját használják(láttam belülről).És milyen véletlen,hogy az egyik kisfőnök a-betűs olasz autója 1 nap alatt teljesen más színt kapott,sőt még le is vizsgázott.Meg szintén hödi,hogy a telephelyen is törik szép számmal az autókat,illetve amikor a négykarikás márka győri gyárában a hödi kapta a belső autómozgatást,a márka zsirúj autóit is törték a hödi emberei,eléggé szép számmal.
Meg miért ne engedhetné meg magának pl. a Mazad,hogy inkább bezúzza az autót,minthogy "értékcsökkentettként" vagy javított újként eladja a mit sem sejtő új autót vásárlónak.Ami szerintem meg átb@szás,mert oké hogy magyar szabvány,de akkor is az új autót fizetem ki,és nem az újként eladott (akár sokszorosan) javítottat.Ha meg kiderül a turpisság,akkor igenis kártalanítson akár a kereskedő,akár az importőr.
Nyilván az importőr egyesületnek is benne van a keze a dologban,mert akkor nem engedne ekkora szabad kezet a szabvány a javításra.
Nyilván gyártótól is függ,csak az a baj,hogy ha a szabvány nem engedne meg ennyi mindent,akkor a magyarra nem lehetne rásózni a sok sz@rt drágán.
Nyilván jönni fog a sok huhogás most meg anyázás,azoknál az embereknél nyilván érzékeny pontra tapintottam - így jártatok..
Akinek nem inge ne vegye magára,akinek meg igen,az kezdhet öltözködni.

jaty 2014.07.31. 13:02:18

@dani99: Kamus vagy mint a legtöbb okoskodó:
1 Horvátba vitte egy horvát tréler az autókat.
2 Ha átadás előtt egy nappal vagytok, és még nem áll a kocsitok a kereskedésnél, akkor nem beszélhetünk átadásról!!!kb egy héttel korábban kell megérkeznie a legtöbb autónak mint az átadás napja.Ugyanis amíg nincs a kereskedésnél az autó, addig azt a kereskedő nem tudja számla hiányában kifizetni azt az importőrnek, ergo a játműkísérő papírokat amik a forgalombahelyezéshez kellenek az importőr nem fogja kiadni a kereskedőnek, ennek hiányában meg nem írják át az okmányirodában a kocsit.
3 és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy vannak márkák akiknél a vizsgát külön kell intézni....

Angol beteg 2014.07.31. 13:09:05

Én itt Angliában dolgozom autós vonalon. Konkrétan a szomszéd fényező műhelyben nap mint nap áll valamelyik kereskedés még (Peugeot, Audi, stb.) forgalomba nem helyezett autója (ezt onnan tudni hogy piros rendszámot visel) Angol létére ügyesen dolgozik, de hogy a műhelye még egy magyar színvonalat sem üt meg az biztos! Hogy ez a "gyári technologia" -e ? Biztos nagyon tud a gyerek ha a majd összes márkának javit és mindnek meg tud felelni. ..:) Azt hogy az ügyfél meg tudja-e hogy sérült, illetve javított kocsit kap-e , arról nem tudok nyilatkozni.

jaty 2014.07.31. 13:21:21

@Flacka84: megnyugtatlak@Oldm4n:
1 Ha te bérlő lennél minek érdekelne téged,hogy van-e korábban sérült és kijavított eleme a kocsinak vagy nincs?
2 Álmodban előfordulhat hogy a Nelson lízinged nem fizet előre a valóságban NEM!!! Különösképp ezeknél a nagyarcú lízingcégeknél ügyel minden kereskedő arra hogy előre ki legyen fizetve az autó! Ha egy kifizetetlen autó valakinek a nevére forgalomba helyezek azonnal birtokon kívül kerülök, és ha nem akar fizetni utólag éveket pereskedek kereskedőként majd velük, amikor is majd csődbe mennek én meg futok a pénzem után?Mivelhogy az importőr a járműkísérő papírt, stb. addig nekem mint kereskedőnek nem fogja kiadni amíg én ki nem fizetem neki a kocsit!!! Beteg vagy cimbora?
3 Ki beszélt kp.-ról szerencsétlen? Annyit írtam amíg az autó nincs kifizetve a vevő részéről sehol nincs forgalombahelyezés!!!Magának a forgalombahelyezésnek az okmányirodában amúgy feltétele az importőr-kereskedő közti számla és a kereskedő- ügyfél közti teljesített számla??? Ezt a Nelzonod kedvéért meghamisítják???
4 A meséidre nemigen kíváncsi senki mert nem azokat cáfoltam. Sokszor elrontják a megrendelést a színem pl számkódokkal vannak megadva, elég egy karakter és zöld lesz a felete autóbol...
5 Azt írtam kamuzol vagy buta vagy!!! ezek szerint Buta mert utólag mentél oda a rétegmérőddel, és nem akkor amikor megérkezett a kocsi! Így is jó!!!
6 Amúgy a Flottakezelős autókat nem a bérlő veszi át a kereskedéstől, hanem a flottakezelő!!! Majd ők vagy a saját telephelyükön, vagy a szakadtabbak a kereskedés telephelyének a parkolójában átadják az emberüknek az autóját...Mivelhogy a flottakezelő bérlőjével a kereskedés nincs semmiféle jogi kapcsolatban, ezt jobb ha tudod. Ezért úgy zavarnálak ki a szalonból a rétegmérőddel együtt hogy a lábad nem érné a földet...

randomuser1 2014.07.31. 13:33:08

@Kulics: bizonyos emberek, szerencsére nem mindenki :)

♔batyu♔ 2014.07.31. 13:48:31

Egy haveromnak eleve úgy adtak el egy autót nagyon nyomott áron, hogy leesett a trélerről. Persze megcsinálták ahogy tudták, nem volt horpadt, látszatra minden OK volt.

Aztán az autó elkezdett nagyon hamar szétesni, kilincs letört, fogantyú kézben maradt, műanyag elrepedt, ilyesmik. Végül motorikusan is gallyra ment valami másfél év alatt. Persze nem feltételezem, hogy a leesés miatt, olasz kisautó volt.

2014.07.31. 14:00:17

Ez mind semmi !
Száz évig dolgoztam autó átadóként és tudnék mesélni !
Egyszer leesett a trélerről egy Mercedes, jól behorpadt a bal kettes hátsó váznyúlvány és az index is belevert a karterba... persze ott gyorsan beástak a földbe egy bunkert, szalmával befedték, hogy a kuncsaft mezőnek lássa. A gödörben meg egy csapat autószerelő, fényező, lakatos, ács és állványozó tíz napig dolgozott amíg egy valamirevaló toronydarut sikerült csinálni belőle. Persze a vevőnek új duplakonfortos kertkapcsolatos garzonként adták el. Lesült a bőr a képemről. Ezért is hagytam ott őket és költöztem a Marsra.

ifrance 2014.07.31. 14:03:52

@jaty: azért a szállítási sérült kocsi nem csak azért gáz, mert egy karcot újra kell fújni. pár éve vettünk családból egy xsara picasso-t. újkora óta ismertük, láttuk. Soha törve nem volt, egyetlen sérülését egy bringa okozta a garázsban: rádőlt a motorházra. az újra lett fújva. aztán 9 éves korában elindult a korrózió a jobb küszöb legelején. sebaj, erre van a 12 év átrozsdásodás elleni gari, irány a kereskedő. ekkor néztük meg festékvastagság-mérővel. és mit ad ég, pont ott vastagabb a fényezés. hiába voltak végigpecsételve a szervizfüzetben a korrózió-ellenőrző szelvények (amit egyébként simán nem csinálnak meg, ha nem kéred külön - aztán erre hivatkozva hajtanak el), jött a szöveg, hogy biztos törtük a kocsit, és ők erről nem tehetnek, bla-bla.
mindegy, nem vágott oda a javítás költsége, csak arra akartam reagálni, hogy nem csak azért gáz az utólagos javítás, mert letagadják, hanem azért is, mert ahol sérül a lemez, ott hamarabb indul el a rozsda.

randomuser1 2014.07.31. 14:10:51

@Kulics: fenét, megbuktak a vevő elött, mert a mercedes sose gyártott darut. gólyát is csak korlátozott ideig, a háborúban, de aztán áttértek a nőnevű autókra.
téged meg simán leépítettek....

Giro 2014.07.31. 14:10:53

@Shadowbull: Pedig az autóiparban ez a megszokott. Egy-egy komolyabb hibával rendelkező kocsival nem vacakolnak. Minőségi kockázatot jelentene, nem engedhetik meg maguknak a hibalehetőséget. Egy csavart sem szednek ki belőle: zúzda, vastelep, a maradék meg szemétégető!
Anyagilag sem éri meg alkatrészeket kiszedni-beszerelni.
Egyébként az autók listaára köszönő viszonyban sincs az előállítási árukkal. A szalonban látott árcédulából nyugodtan levehetsz (drágábbaknál akár) 50-60%-ot is és akkor jön ki az az ár, amikor a gyártósor végén állt a kocsi. A többi a kereskedő haszna, meg egy kis szállítási, raktározási költség.
Az alkatrészeken még keményebb árrések vannak: motorvezérlő 20.000Ft amikor a sor végében belepottyan a dobozába, de az unix pultjára kitéve már 200.000 Ft.
A műanyag fröccsöntő üzemben a hétköznapi dugvilla kb. 30Ft-ra jön ki, villanyászboltban már 700 ft-ba kerül. Ipari bojler 2,1 milla, a kijelző panel hozzá 170.000ft, de mikor szétszedtem a legszutykabb kínai 100ft-os nyákra voltak forrasztva (kézzel) az alkatrészek. A bonyolultsága vetekedett a 7. osztályos elektronika szakkör áramköreivel.
Mindig a kereskedők akasztják le komoly hasznokat.
Egy autó akármennyire tűnik bonyolult szerkezetnek, a tömeggyártás miatt egyáltalán nem olyan drága az előállításuk, de ugye tudjátok, hogy a kereslet határozza meg a kínálatot. Ha akad olyan, aki megveszi a dugvillát 500 ft-ért, akkor azért annyit fog kérni a kereskedő. Ez az autóknál sincs másképpen: ha van olyan ember, aki a négykerekű dobozért hajlandó 10-15-20 évre hitelt felvenni, akkor azt úgy fogják eladni. Erről szól a kereskedelem.

dani99 2014.07.31. 14:23:29

@jaty értem a kétségeid, de sajnálattal közlöm hogy tényleg így volt a story ahogy írtam, de akkor pontosítok kicsit, már nagyon vártuk az új CLA-t sok munkánk van benne és újgazdag család vagyunk akik rohangálós autónak vesznek egy ilyet a 17éves friss jogsis gyerkőcnek, mindegy is a lényeg hogy csengett a telefon hogy legyártották az autót de még hátravan egy ellezőrzés, mert az elkészült autók közül szúrópróba szerűen ráböknek egyre és azon egy minőségellenőrzést csinálnak (nem tudom pontosan mi ez, de tessék itt egy újabb alkalom hogy kioktathass valakit) na megvan a minőség ellenőrzés is mindjárt hozzák az autót. Erre pár napra történt a baleset és ugye másnap volt az átadás. Fogalmunk se volt hogy merre ment a tréler, bár sejtettük hogy nem abba a szalonba ahol mi vettük át az autót. Ezért izgultunk, remélem mostmár nyugodtan fekszel le este, ha ennyi nem elég neked sajnálom, de csak ennyivel tudok szolgálni.

Shadowbull 2014.07.31. 14:31:16

@dani99: nem debreceniek vagytok veletlenul? :)

attetelesen ismerek ott egy csaladot, akik cla-t vettek a gyereknek szaladgalos autonak.

szabopsz 2014.07.31. 14:31:48

@Giro:

Te meg aztán tudsz nagy hülyeségeket írni!

2014.07.31. 14:33:44

@szabopsz: az autókról írt szövege az hülyeség, de a többiben igaza van.. az alkatrészek gigantikusan fel vannak árazva.

Hurri Kán 2014.07.31. 14:38:08

@jaty:
Azért, te ostoba, nagyarcú tahó, mert a lízing, v. bérleti szerződésben benne van, hogy a lízingcég nekem hibátlan, sérülésmentes autót adott át, nyilván a futamidő végén ilyet is vár vissza. (Igen, megsérülhet az autó használat közben is, amit egyből be kell jelenteni, de az most nem ide tartozik)

Ciri 2014.07.31. 14:42:13

@jaty:

"Amúgy a Flottakezelős autókat nem a bérlő veszi át a kereskedéstől, hanem a flottakezelő!!! Majd ők vagy a saját telephelyükön, vagy a szakadtabbak a kereskedés telephelyének a parkolójában átadják az emberüknek az autóját..."

Elég sok Nelsonos autót adtam már át, mindig ott volt a bérlő is.
A rétegmerőnek személy szerint örülök, ha nincs az ügyfélnél, én magam mérem meg összes autót, a szeme láttára.

szabopsz 2014.07.31. 14:45:17

@Kulics:

Okés, pl bárdi vagy unix, ha egy légszűrő 1000 forint, abból 100 forint a bekerülési ár. Igen, az hogy kínába legyártották áthajóztatták bevételezték.

Tessék itt a piaci rés, akkor kell nagy tételbe venni 200 forintért árulni(vagy bármi mást), vinnék mint a cukrot, de rájön, hogy az egyéb költségek miatt majdnem ott lesz árban, ha nem bukik rengeteget rajta, mintha megvette volna boltba.

Na ez nem fér az okos fejébe!

2014.07.31. 14:53:56

@szabopsz: nem erről beszélek.
A kocsimhoz egy gyári első lámpa 350.000 Ft.
abból a gyárból kerül ki ahol sorozatgyártásként állítom hogy 30 ezernél olcsóbban állítják elő.
És ez nem a kereskedő haszna, hanem a gyár ennyire mocskosul felárazza a saját alkatrészeit.

alkatrészekből összerakva tízszeres ár lenne egy autó.

Na ez milyen kapzsiárképzés ?

ommm 2014.07.31. 14:58:03

@Ciri: Ilyen esetekben általában a Porsche Hungária vonatkozó emberét kell hívni, aki egyedüliként adhat infót erről.

székelyámber 2014.07.31. 15:15:52

Saját esetem a második autómmal. Kinéztem egy téli napon, másnap megyek szemlére. Belépek a kereskedésbe, köszönök megmondom miért jöttem, a kereskedő az autóhoz vezet, amin kb. 20 centis hó állt. Fellángolva, hogy végre megvan a kívánt típus, modellre és évjáratra is stimmelő utód, kiveszem a kereskedő kezéből a kefét s kezdem leszedni róla a havat. Közben begyújtom, de nem indul, mert üres az aksi, oda állok az akkori autómmal bebikázzuk, begyúl, engedem neki a fűtést, lámpákat kapcsolom, minden tuti. Nekiállok vagcom-mal, hát használatból meg hogy az aksi le volt merülve és rábikáztunk volt pár DTC, de nem súlyos. Kitörlés után kevés íródott vissza, amit kis szerviz munkával már a köv. héten nullára redukáltunk(hőgomba, kartercső stb. cseréje) Közben a délelőtti „hósütésben” kezd lassan kiolvadni az autó és előjön a márka jellegzetes formája szép nivea kék színben. Megvagy álomautó !!! Megbeszéljük a papírokat és a próbakört. Mondja a kereskedő, hogy nincs rajta biztosítás ezért ne menjünk a saját teszt utamon, hanem csak itt a kis utcákban. Márka iránti szerelemből elfogadom azt is. Tesztkör előtt bele saját költségre 5 l benyó, mert ugy-e senki nem ¼-ed tankkal adja le a kocsiját a kereskedésben(!). Próbakör oké, kétfordulós fizetés(másnap foglaló és szerdán a többi. Árba belealkudva átírás is.) után szerdán elhozom a kocsimat. Otthon nagy öröm megvan az új családtag, elviszem a szerelőmhöz bemutatni az új társat. Nekifog a vizsgálatnak, hát a teljes kocsi átvan fújva… 1,5 év használat után kiderül az oka. Hát ott lelki kiájulás, vajon miért, amúgy a kocsi egyben van, egyből van meg stb. mindenki mélázik. Amúgy a kocsi jó. Fogyasztása rendben, megjártam a Balkánt, fél Európát vele, több mint 50 ezret mentem vele. Rendelkezésre állás 100%, de tényleg. 1,5 év után ír az viven a régi tulaj, hogy küldjem el neki az irataim számát, hogy tudja kijelenteni az autót. De mivel ritkán használtam a viv-et ezért fél évvel későbben olvastam a levelet. Na ekkor megtörténik a kapcsolat s megkérdem eme enigma okát. Nos, a pedagógus tulaj éppen órán volt mikor tőle nem tudtak kiállni a parkolóból, ezért bosszúból az összes oldalsó elemet kivéve a tetőt beikszelte a kulcsával a türelmetlen autóstárs. Semmi gond ez eddig nekem, az autó funkcionális, hogy a dealer ezt nem mondta el, mert nem tudhatta oké. De majd amikor én kell a kocsit továbbadjam akkor ezt az emailt amit az első tulaj írt nekem muszáj lesz a szervíz könyvhöz csatoljam. Az autó meg nagyon nivea kék :)

kisörDög 2014.07.31. 15:16:12

Autógyárban dolgozom, mi is javítottuk a karosszériákat, sokszor 3 perces munka csak. Minél kevésbé robotizált a szektor, annál nagyobb az esélye hogy hiba csúszik bele. Valaki itt a kommentek közt megjegyezte, hogyan lehetséges hogy egy kis műhelybe betolnak egy bármilyen márkát, és megoldja. Hát úgy hogy a földből mikor kibányásszák a nyersanyagot, még nincs ráírva hogy Mercedes, sem az hogy Audi. Acélt javítok, ennyi. ... Ha kicsi a kár, 2-4 miliméter széles, nem probléma. Csak ne legyen a kár éles részeken, ott ahol törés van a tervező jóvoltából. Ha nagyobb a kár akkor le van cserélve egy új alkatrészre. Ha nemlehet, akkor be van zúzva a kocsi. Azt senki ne gondolja hogy tönkre verte a jég az autót és majd aztmondják sebaj, jó lessz az oroszoknak. Meglehet hogy átveszi egy cég, ott, megvannak a rendelői és el van intézve. De ez nem vicc. Fejlett piacon ezt nemlehet, nics aki megmerné kockáztatni, mert ha rájönnek évek múlva olyan pofont kapnának hogy elfelejtik a nevüket is. Mindíg minden cserélve van. A javítás a festéssel együtt nem jön ki olcsóban annál mintha új alkatrészre cserélném.

Ciri 2014.07.31. 15:17:01

@ommm:
Persze, nem is gondoltam komolyan :)
Attól még lehet véleményem, hiszen ezért a kommentablak.
...és amit TE napi szinten csinálsz, én sem látom át. Hiába telefonálok (sikertelenül) öt online médiacéghez, hogy mennyi pénzt kaptok egy egy teszt után, jár e plusz bónusz, ha teszt végére kurva pozitív jelzőkkel ruháztok fel egy szar autót, stb. Viszont összeesküvéseket tudatlanul is tudok gyártani, félinformációkból.

ommm 2014.07.31. 15:19:59

@Ciri: Ebben a cikkben félinformációt nem találsz, maximum olyat, amit nem kötnek az orrunkra azok, akiket megkérdeztünk.

jaty 2014.07.31. 15:50:41

@Ciri: És ha találtok egyet aminek a tetejét átfényezték, elballagsz a pénztáratokba és veszel egy újat a vevődnek??? A főnököd biztos megsimogatná a buksidat ha kevernéd a szart neki feleslegesen. Tanuld meg rétegmérőt nem veszünk elő, hozzon az ügyfél, azt ha baj van jöhet a magyarázkodás.

jaty 2014.07.31. 15:54:46

@Ciri: Azt amúgy megírtam ott lehet a bérlő engem nem érdekel, ugrálhat is az autó körül, de nekem nem vele hanem a vevővel van dolgom, bérlő felém kussolhat...Amúgy én is adtam át jópár flottalezelős autót, és a bérlőket érdekelte a legkevésbé a rétegvastagság. Nekik a lényeg csak annyi karcmentes autót vegyenek át, és ha lejár a szerződésük karcmentest adjanak vissza. A kárt ha történik be kell jelenteniük, az autót leadják a flottakazelőnek, kapnak egy csere autót majd ha megjavították a sajátjukat mennek isten hírével.Ügyfélként a bérlő a legkevésbé macerás mert leszarja az autót hisz az csak munkaeszköz neki...

jaty 2014.07.31. 16:02:43

@Hurri Kán: akkó most te a Nelson embere vagy ahogy állítottad, vagy a bérlő ahogy most állítod? Ki is a hazug???Ki is akart arcoskodni a nagydumával az elején??? A menet közbeni sérülést meg nem csak bejelentenie kell a bérlőnek, hanem le kell adnia a kocsit javításra a Bérbeadó által megnevezett helyen, ahol a bérbeadó kontójára megjavítják azt.Közben meg a bérbevevő kap egy csereautót a normálisabb flotta kezelőktől. A bérbeadó meg eldönti ügyfélre kell -e hárítani a szituáció miatt vagy Cascós javítás lesz vagy... Ostoba meg azért vagy leírom még egyszer hogy tanulj belőle: Nem átvételkor villogunk a rétegmérővel, hanem a kocsi beérkezésekor kimegyünk és mérünk ha nagyon akarunk...Az anyagiak előre történő rendezésével kapcsolatban megnyugodtál végre??? Idióta troll.

Hurri Kán 2014.07.31. 16:06:25

@jaty:
Vagy verd ki, vagy vegyél be egy adag váliumot. Az se baj, ha kettőt.

Tudod: olvas-értelmez-válaszol. Szájhabzásodat meg kezeltesd. Igen, a Nelson embere vagyok, meg az Eurofleeté, továbbá a Leaseplané, ezen kívül Moszad ügynök, kevéske szabadidőmben pedig álcázott békaember. Egyéb kérdés? A kapitány 54 éves.

jaty 2014.07.31. 16:15:14

@kisörDög: 130 valahány jégverést számoltunk össze egyszer egy új autón. Jött egy csávó szétbelezte a tetőkárpitot, és kihúzta az összeset úgy hogy észre sem lehetett venni, két hét csúszással vihette az ügyfél másfél év múlva szívott vele az importőr, mert a szerszámával a festéken keresztül húzzák a javítók az acélt, és a festék a kocsiján elkezdett lepattogzani...Volt veszekedés,kenték madárszarra, gondatlanságra stb. Végül kiegyeztek abban, hogy nyomnak rá egy új fényezést meg kap egy ingyen átvizsgálást a vevő,illetve hogy új autó vásárlásakor nem vonnak le értékcsökkenést az átfényezés miatt. Ez történetesen egy Mazda 6-os volt. Ennyit a Mazda zúzdázásáról A csúnyán törött autókat is javítják,elmennek a végsőkig, amíg két cent hasznuk van belőle, majd átdeponálják egy másik ország szabad készletére, és természetesen a megrendelőnek gyártanak egy új autót...A töröttet meg megveszi valaki máshol,szintén újként. Ez Európa minden országában így működik!!! Mindenütt elfogadott hogy a gyári technológiával történő javítás egyenértékű az új autóval. De ez a téma itt fel van fújva tényleg felesleges óriási károkra gondolni a sérüléseknél, a legtöbb kavics, ajtórányitás le el állás közbeni horzsolás... Én szarrá tört,és utána újként átadott autóval még nem találkoztam Leszámítva egy emelt tetős Fiat dobozost. Annak a teteje konkrétan a kocsiszekrénybe volt hajítva, mert a spreditőr felülre pakolta a kocsit és a törökbálinti híd alatt nem fért át...ott az ügyfél belement a javításba.

Ciri 2014.07.31. 16:16:11

@jaty:

"És ha találtok egyet aminek a tetejét átfényezték, elballagsz a pénztáratokba és veszel egy újat a vevődnek??? "

Az már régen baj, ha az értékesítő az átadasra szánt autóról az utolsó percben tudja meg, hogy sérült.

" Azt amúgy megírtam ott lehet a bérlő engem nem érdekel,"

Ezt szomorúan hallom.

"Tanuld meg rétegmérőt nem veszünk elő, hozzon az ügyfél, azt ha baj van jöhet a magyarázkodás."

Nem szoktam magyarázkodni, főleg nem átadáskor. Már az autók beérkezésekor tudom, hogy mennyi a rétegvastagság, amit a jármkísérőre fel is jegyzek, függetlenül attól, hogy mekkora az az érték. (Ha hiányos az autó, mindent én magam rendelek hozzá, amit később ellenőrzök is) Ha nagyobb a vastagsag, jelezzük az importőnek és a szállítónak, ők pedig hivatalosan állást foglalnak az ügyben. Ha tényleg gond van, jelezzük az ügyfélnek is, így senkinek sincs kára, illetve nincs meglepetés. Mindent tudok minden autómról, az átadás napján nincs magyarázkodás. Ha nem így lenne, a főnököm el is hajtana.

Az baj, hogy amatőrséged és ostobasagod mellé még nagyképű is vagy. Sajnálom, hogy kollégák vagyunk.

dhrbikes 2014.07.31. 16:30:25

Én ha valami különlegesebb autót vennék, akkor tuti a gyárban venném át, komolyabb gyártóknak van ilyen szolgáltatása, bár elsősorban német cégeknél láttam, mivel ott pár száz km-en belül van ráadásul belföldön a gyár.

randomuser1 2014.07.31. 16:33:00

a ruszkik bezzeg ebben is jobbak, ott már a szerelőszalagról levéve tudják, hogy köll becsben kezelni a vevő szeme fényét:
www.youtube.com/watch?v=mNHE73zoRT0

Rocko- 2014.07.31. 16:41:18

@kisörDög: "megjegyezte, hogyan lehetséges hogy egy kis műhelybe betolnak egy bármilyen márkát, és megoldja. Hát úgy hogy a földből mikor kibányásszák a nyersanyagot, még nincs ráírva hogy Mercedes, sem az hogy Audi."
valóban nincs ráírva a fémra, hogy milyen autóba lesz.
azonban ameddig eljut oda, addig elég sok dolog történik vele (vö. gyári technológia), ami mindenhol más. kétlem, hogy az összeset ismerné csak úgy fejből egy fényező/lakatos.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.07.31. 16:53:06

@kisqtya: Én eddig csak ilyen felépítésű autószállítót láttam itthon (vagy bármely európai országban), márpedig ez nem nyergesvontató:
images.autoline.hu/s/teherauto-autoszallito-SCANIA-P380LB---2_big--13040812033447799800.jpg
Akkor lenne nyergesvontató, ha lenne rajta a névadó alkatrészből:
images.autoline.hu/s/nyergesvontato-VOLVO-FH-GLOBETROTTER-XL-480-TRACTOR-UNIT-2007-SN57-NFA---4_big--12112404223801209100.jpg

spellbinder 2014.07.31. 16:57:52

Azzal az amarokkal, amiről írtatok valamikor, talán tavaly, mi a helyzet?

van_itt_valaki? 2014.07.31. 17:12:05

@korzo: "És azt láttad már, hogy egy robotnak hogy tanítják be a mozdulatokat? Egy gyakorlott fényező lefújja a kocsit, a robot meg megjegyzi..."

HAHAHAHAHAHAHAAHA :D:D:D:D

srank 2014.07.31. 17:15:41

@karlmann: ha 5 évig és 160 ezer km-ig nem vette észre senki a javítást, akkor milyen "nagyon csúnya 550 mikronról" beszélsz?

van_itt_valaki? 2014.07.31. 17:20:46

@jaty: "Ezért úgy zavarnálak ki a szalonból a rétegmérőddel együtt hogy a lábad nem érné a földet..."
Mint mondtál, hány évet dolgoztál kereskedőként? Nagyon megtanultad a szakmát, egy kereskedőnek így is kell viselkedni!!
Azért ha lehet, leírnád, hol dolgozol, csakhogy tudjuk, hol bánnak így a vevőkkel, a biztonság kedvéért...

van_itt_valaki? 2014.07.31. 17:23:08

@Kulics: Végre egy értelmes hozzászólás! Rég jártam a Marson, felétek milyen most az időjárás?

Ciri 2014.07.31. 17:27:25

@srank:

"ha 5 évig és 160 ezer km-ig nem vette észre senki a javítást, akkor milyen "nagyon csúnya 550 mikronról" beszélsz?"

...ééés ez annyira jellemző :)

kisörDög 2014.07.31. 17:51:42

@Rocko-: Egy anyagot kijavítani mindenhol ugyanazt a technológiát igényli. Ugyanabból az anyagból van minden autó. A technológia nagyon olcsó, ha anyacégről beszélünk szóba sem jöhet nagyobb károk javítása. Azonnal csere. Egyrészt a hírnév védelme, másrészt mert nem jön ki olcsóbban mint a csere. Itt mi fillérekről beszélünk, és nem üzleti árakról beszélünk hiszen a raktáron van az anyag. A gyárnak egy autó ami lejött a gyártósorról nem kerül szinte semmibe a befektetett pénz mellett. Míg ha elkezdenék leszedni róla a sok felhasznált alkatrészt, azokat egytől egyik kivonni a számítógépből (mintha új lenne (pedig új az is) hogy beszerelhessék másik gépkocsiba az rettentő sok óra munka). Ezért nagyobb károk után zúzda. Egy csavart sem szednek le róla --- A jégverés, ilyesmi csak ott történhet meg ahol az autót valaki átveszi, és a saját szakállára megpróbálja újjá varázsolni és így eladni. Ha ez nyilvánosságra kerül nem a gyártó a felelős. A magyar piac gyenge, kicsi, itt mindenből pénzt próbálnak csinálni, de a klasszikus elvárt szinten szóba sem jöhetnek ilyen hókuszpókuszok. Egyetlen gyár sem fog alkalmazottat fenntartani egész évben néhány darabért. Ráadásul, nem garantálható a minőség.

Komojtalan 2014.07.31. 17:54:17

@Kulics: Miért, ehhez a cikkhez nincs közöd? Nem te olvasod, hanem a hirdető? A hirdetőt marhára nem érdekli mit írtak, hogyan írták, csak az hogy mennyien kattintanak rá és igaza is van. Szerinted te azért nem reklamálhatsz, mert nem fizettél, a hirdető meg azért mert nem olvassa, nem is érdekli különösebben mert nem a cikkért fizet hanem a kattintásért, magyarul senki nem szólhat semmit. Érdekes felfogás. Te az időddel fizettél amit sokan nem számolnak. A használónak, jelen esetben az olvasónak kell reklamálni ha valami nem tetszik.
Egy kézzel foghatóbb példa: Elmész karácsonykor az ingyen konyhára, adnak valami ehetetlent, akkor nem reklamálsz? Ingyen a szar is jó?

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.31. 18:09:52

@Rocko-: lattad mit hoztam el, abba legalabb beleferek mert a tetovonal nem esett aldozataul a dizajnnak

Rocko- 2014.07.31. 18:20:44

@visszakettopadlogaz: :D

@kisörDög: "Ugyanabból az anyagból van minden autó."
naja, főleg a BMW szénszálas teteje is ugyanabból az anyagból van és ugyanúgy illesztkedik, mint egy Swift teteje.
bocs, de én ezt nem veszem be.

RosszaB 2014.07.31. 18:22:13

2006 áprilisában rendeltem az autómat, 6 hetet kértek, rábólintottam, mivel én júniusban jöttem haza,megbeszéltük az átadás: 06.06. ok. Május 30: telefon, van egy kis baj, meghúzták a kocsit a tréleren, mi legyen? Átfényezik gyári technológiával és adnak pár százalék kedvezményt, vagy újra indul a 6 hét. Az előbbit választottam, átadáskor már rétegvastagság-mérővel várt a csóka, hogy nézzem meg még így is határértéken belül van. Ilyen is van...

kisörDög 2014.07.31. 18:53:09

@Rocko-: Minden autó ugyanabból az anyagból van. Amiről te beszélsz azok nagyon egyedi esetek. Az anyag valahol le van gyártva, tekercsekben jön, amit aztán a gyártó a kapun belül kiprésel az előírt formára. Újabb anyagok csak az alvázon vannak a merevség miatt. Ott sem az egész, hanem nagyjából a 20 százaléka. (van ahol több, attól függ, pl. azok a cégek amelyek jobban megkérhetik az árát az autónak, azok megengedhetik hogy több új anyag legyen az alvázon. De ami a karosszériát illeti nemhogy nincs új típus, hanem inkább elmennek a műanyag felé. Pl. az ütköző rész elöl hátul egy Skodán is komplett műanyag. Sőt, egyre több az újrafelhasznosított műanyag, mert olcsó. Viszont annak is lassú a bevetése, mert más a szaga. Még nem használhatják akármihez.

3gb 2014.07.31. 19:14:25

@csakazértistotalcar:
Nem érted a viccet és ostobán trollkodsz eMESE:(

2014.07.31. 20:25:54

@Komojtalan: igen, az ingyenkonyhán nem túl sok jogalappal balhézhatnék hogy nem jó a kaja. max otthagyom.
a reklámok nélam ki vannak szűrve, fogalmam sincs róla hogy van-e vagy sem.
az újságírót nem én fizetem... ellenben ha a fizikai újságot megveszem akkor joggal reklamálhatok, ha szar a cikk.

itt csak trollkodhatunk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.31. 20:29:58

@Rocko-: minden a periodus tablaban megtalalhato anyagokbol van es kesz :))))

Az EREDETI 2014.07.31. 20:41:11

BMW kereskedes anglia. Az autot megerkezeskor atnezik, ha serules karc van rajta visszakuldik.

randomuser1 2014.07.31. 20:49:52

@Az EREDETI: sőt, ha nem hemimotoros, akkor be is zúzzák... ismerős a vonal :)

Veetee 2014.07.31. 21:20:25

@szabopsz: A három napos elállási jog kamu, csak a három napon belül meghibásodó terméket köteles cserélni a kereskedő, a hibátlan, "anyám, nem ilyen lovat akartam" terméket nem.

rahsol (törölt) 2014.07.31. 21:44:15

@Ciri: Erre mondják, hogy a spóroláshoz ész is kell.

Az EREDETI 2014.07.31. 22:20:44

@Emmanuel Goldstein: nemtudom ott mit kezdenek vele. De ha garanciaban cserelnek motort vagy valtot akkor egy karc vagy horpadas miatt csaknem

maska 2014.08.01. 00:15:32

@h.pityu:
@h.pityu:
www.herbil.hu/elmatronic2in1.html
Itt ugyanez csak 25 ezres

De van ennél profibb autós felhasználásra még elfogadható 49 ezerért itt ezen a videón. www.youtube.com/watch?v=odtin1N86cw&sns=em

maska 2014.08.01. 00:51:08

@visszakettopadlogaz:

visszakettopadlogaz 2014.07.31. 07:33:43
@Arisztogatya:

pl itt, de a tinydealen talasz olcsobbat is de az sz@rabb.

www.ebay.com/itm/MiNi-Digital-LCD-Paint-Thickness-Tester-Gauge-Car-AUTO-Painting-Thickness-Tester-/121230984554?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c39ee056a
Válasz erre

--------------------------------------------------------------
No ez az igazi ipari szemét!
Már a műszaki paraméterekből lehet látni hogy semmire sem jó, maximum kulcstartónak.

Specification :
Accuracy ; 2%rdg ± 0.1mm , 2%rdg ± 4mil
Note: Accuracy is guaranteed at the operating temperature of 23℃ ± 5℃ and relative humidity of not more than 75%。

Azaz a pontosságra írnak ± 0.1mm vagyis ± 100 mikrométert!
A gyári festékréteg vastagság az autókon kb 100-200 mikron között van.

A ± 0.1mm pontosságot is 23℃ ± 5℃ hőmérséklet tartományban tudja.
Kalibráló etalont nem adnak hozzá, így ellenőrizni sem lehet hogy rendesen mér-e vagy sem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.01. 01:30:32

@maska: akkor ez olyannak jo aki nem akar vele merni, csak legyen ( haverok kerdezik: "nekem van" ) es olcso.

Ilyen igenyek is vannak :))))

Persze, ami olcso az ritkan jo. ( sosem )

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.01. 03:26:14

@Emmanuel Goldstein: szerintem ahogy hasznaljak oket utanna nap mint nap a nagy orosz valovilagban ez csak egy kis izelito volt a kocsiknak :D

jegyezzuk meg a video kapcsan a sracok nem ketnapos kezdok lehetnek parkolas es trelerrol le-fel allasal kapcsolatban :)

--persze a kezuket tobol tornem le of course :)

drhorvathandras 2014.08.01. 11:04:59

Az ilyen esetekben vásárlói bizalmatlanság alapján történő értékcsökkenésre hivatkozva, mivel az eladó íly módon nem tudja eredeti értékben, tehát értékcsökkenés nélkül javítani a gépjárművet, cserét lehet kérni.

A Citroen kereskedések egyikével szemben a Kúria ítéletével is alátámasztottan nyertem így pert...

Az ügyfél késve kapta meg a kocsiját, a biztosító ezt követően csak újszerűnek ítélte meg az eltérő festékvastagságok miatt a gépjárművet....kiderült, hogy leesett a trailerről és gyári körülmények közt javították...ez az uniós szabályok szerint nem luxusautó kategóriában elfogadott...ilyenkor a kocsi újnak minősül...

ezzel szemben arra hivatkoztunk, hogy a magyar piacon vásárlói bizalmatlanság van az ilyen kocsikkal szembe, ha most el akarnánk adni, senki sem hinné el, hogy nem volt törve...

a szakértő a perben megállapította e jogcímen az értékcsökkenést és azt, hogy ez nem kiküszöbölhető...

a bíróság ez alapján kötelezte a kereskedőt a cserére...

Annyit még, hogy a legtöbb kereskedőnek eleve megszabják, hogy nem dönthet saját hatáskörben a cseréről, legtöbbször pereskedni kell....

...amúgy az ügyfél járt jól...hat évig tartott a per, ezalatt kifogástalanul működött a nem azonos festékrétegű kocsija, ment vele 170000 km-t kb....majd kicserélték neki egy újra:)

A Kúria e tárgyban született döntése a BH-k között fellelhető.

Szép napot mindenkinek.

Ozziapus 2014.08.01. 11:05:55

Mi a Mentes és Társánál vettünk 0 km-es Skodát, örömmel használtuk 3 évig, amikor elkezdett rosszalkodni jobb oldali kerékcsapágy ilyesmi. Akkor úgy álltunk, sebaj megcsináltattuk, de veszünk egy kombit, jön a gyerek kell a hely. A Duna autónál néztük ki a következőt - kiállított modell volt, szép fekete - nosza beleszerettünk. amikor a régit átvették tőlünk mondja a kereskedő, hogy bizony a teljes jobb oldala végig van fújva, nem eredeti. (odaadták a rétegvastagság mérőt, megnéztünk több autót is nem csak a sajátunkat) 300e huf-ot buktunk. A kocsit persze mi nem törtük, illetve nem volt 12 óránál több ideig másnál... Azóta nem akarunk a Mentes és Társánál autót venni...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.01. 20:29:07

Itt valaki linkelt két darab árokba borult Szarvas János (John Deere... :D ) traktort, amik ketten 60 millába kerültek.Vajon ilyenkor nincs ráhátékázva a barom sofőrjére az áru, amit visz? Igaz, végül is a 140 nettó fizetéséből ali tartana vagy 387 évig, amíg letörlesztené...De egy 10%-ot simán ráterhelnék a
z idiótájára, már csak nevelési célzatból is.Undorító dolog, amiket lehet olvasni, hogy a sz@rházi taknyosok padlógázzal rallizgatva állnak le a trélerről a mások egész életében kuporgatott pénzéből vett új autókkal... :-(
Pof@n kéne verni az összes ilyet egy szívlapáttal...Utána meg tessék-lássék megjavítjátk, átadják a szerencsétlen, hozzá nem értő, bamba vevőnek, oszt megy a csodálkozás, hogy mitől is rohad a kocsi két és fél évesen.Biztos gyári volt a technológia.Botrány...

Flipper333 2014.08.01. 21:05:23

ZachDani,az elso ceg amit megkerestel ez ugyben es azt mondtak,h az illetekes szabadsagon van aki nyalatkozni tudna,nos sajat maguk javitjak a telepukon az erre a celra fenntartott javito muhelyben a serult autokat,es legtobbszor avevo soha nem szerez tudomast errol az apro mellekzongerol...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.01. 22:09:58

@drhorvathandras: A betyárját, ez nem semmi.Csodálkozom, hogy megítél ilyet egy magyar bíróság...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.01. 22:12:55

@Ozziapus: Nagyon helyes, hogy leírtad a nevüket.Ez a negatív reklám a minimum ilyenkor.Dögöljön meg az összes ilyen szemét cég.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.24. 02:13:55

@korzo: És miért te izzadtál, ha a sofőr volt a hibás?Én kurva élet, hogy senkiért nem tartottam volna a hátam két hónapig...Ha rám akarják verni mégis, akkor meg kilépek és kész.

korzo 2017.02.24. 06:44:49

@geegee.: Nem rám akarták verni, hanem nekem kellett megoldani a hiányt úgy, hogy egy új rendelés 6-8 hónap múlva lett volna elérhető, és egész Európában nem volt egy szabadon eladható gép sem. Ez került két hónapba.
süti beállítások módosítása