Arra vesszük a menekülési üzemanyagokat. Igenis létezik pofátlanul olcsó is, sőt, még az adó is kevés rajta. Persze, kis szépséghibával.
Van menekvés a benzinadó elől? – 2. rész
2011.11.03. 06:00 Tcomment
Címkék: üzemanyag
181 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr53349223
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Cnere 2011.11.03. 12:15:16
@Burgermeister: :)
érdekes, hogy kiragadod a leglényegtelenebb részt és ezen pörögsz. A kisf@szom se emlékszik mindenre pontosan, de arra igen, hogy 2006 végén vagy 2007 elején osztottam szoroztam és alig volt nyereség az LPG-n, ezért nem is tankoltam csak benyát pár hónapig. Nem voltam egyedül így, hanem nagyon sokan, mert utána alakultak ki a 160 körüli árak, sőt akkor volt talán egy rövid időszak, amikor 156 is volt, annyira nem volt rá kereslet.
A lényeget kéne megérteni az LPG autózás lényeges költségei, a gázosítás meg az autó brutális értékvesztése. De van ismerősöm, aki annyira nem bírta eladni a gázos autóját, hogy inkább kikapta belőle a gázt és úgy adta el, mint benzines és gázrendszert meg külön.
Tudom, hogy majd jön egy nagyhangú, hogy ő két nap alatt eladta a gázos autóját és drágábban, mint a benzinest, de az ilyenen csak kuncogni lehet. Van ilyen, persze, én is beszéltem olyannak, aki már hallott róla, hogy valaki láott ilyent :)
érdekes, hogy kiragadod a leglényegtelenebb részt és ezen pörögsz. A kisf@szom se emlékszik mindenre pontosan, de arra igen, hogy 2006 végén vagy 2007 elején osztottam szoroztam és alig volt nyereség az LPG-n, ezért nem is tankoltam csak benyát pár hónapig. Nem voltam egyedül így, hanem nagyon sokan, mert utána alakultak ki a 160 körüli árak, sőt akkor volt talán egy rövid időszak, amikor 156 is volt, annyira nem volt rá kereslet.
A lényeget kéne megérteni az LPG autózás lényeges költségei, a gázosítás meg az autó brutális értékvesztése. De van ismerősöm, aki annyira nem bírta eladni a gázos autóját, hogy inkább kikapta belőle a gázt és úgy adta el, mint benzines és gázrendszert meg külön.
Tudom, hogy majd jön egy nagyhangú, hogy ő két nap alatt eladta a gázos autóját és drágábban, mint a benzinest, de az ilyenen csak kuncogni lehet. Van ilyen, persze, én is beszéltem olyannak, aki már hallott róla, hogy valaki láott ilyent :)
Burgermeister 2011.11.03. 12:23:04
Persze, hiszen erről van szó. Hiszen ez a cikk lényege...ha jol emlékszem. Mi is a cikk cime???
És nem az értékvesztés (mindennek van) és hogy mit hogyan lehet eladni.
Hidd el, hogy erre a szegmensre is van kereslet. Ugyanugy mint arra, hogy vki csak FEHÉR vagy FEKETE autót hajlandó venni.
Ennyit erről.
És nem az értékvesztés (mindennek van) és hogy mit hogyan lehet eladni.
Hidd el, hogy erre a szegmensre is van kereslet. Ugyanugy mint arra, hogy vki csak FEHÉR vagy FEKETE autót hajlandó venni.
Ennyit erről.
Jamesblond 2011.11.03. 12:30:10
Már bocs de a szelep pl a Ladákban úgy el tudott égni a gázüzemtől, hogy behasadozotak a szeleptányér szélei. Meg több autónál is tapasztalható jelenség ez. A gáz nem keni, nem hűti a szelepeket. A benzin-levegő keverék igen. Szóval csak óvatosan a gázzal, egyes gyártók be is vallják, hogy hosszú úton néha-néha át kell kapcsolni benzinre. Persze akkor is megéri, mert nem azonnal jelentkezik a probléma és ha vigyázunk, talán soha. Viszont benne van ez is a pakliban.
Abfangjaeger 2011.11.03. 12:38:00
@Jamesblond: Háromhengeres, 1,2-es Fabia kipufogószelepe a szelepszárig behasadt kb. 3 mm szélesen. pedig csak benzines volt. :)
Egyébként a Ladáknál tényleg előfordult, de nem volt általános. Inkább a régebbi típusú reduktoroknak a tömítéseivel volt gond.
Egyébként a Ladáknál tényleg előfordult, de nem volt általános. Inkább a régebbi típusú reduktoroknak a tömítéseivel volt gond.
hallari 2011.11.03. 12:51:10
Félig elolvastam a kommenteket, de ennyi volt. A legnagyobb gáz, hogy a görögökéhez nagyon hasonló helyzetben vagyunk, viszont ők jól éltek legalább (mindenki), nálunk meg a politikai "elit" nyúlta le a legnagyobb pénzt.
josip 2011.11.03. 12:55:13
@Bambano: Ezek szerint neked nem tűnt fel, hogy a biodízel és bioetanol bejövetelével
1, az étolaj ára 150 Ft-ról 400 Ft-ra emelkedett pár hét alatt
2, az országban 3x akkora területen termelnek repcét mint előtte, búza helyett?
1, az étolaj ára 150 Ft-ról 400 Ft-ra emelkedett pár hét alatt
2, az országban 3x akkora területen termelnek repcét mint előtte, búza helyett?
Cnere 2011.11.03. 12:58:23
@Burgermeister: a cikk csak egy nagyon korlátozott szempontból közelíti meg a költségeket. Ja igen, ha odajutsz, hogy benya vagy LPG és nyomod a gázpedált, akkor ki lehet számolni, hogy de jó, minden kilométeren nyerek mondjuk 7 forintot és de rohadtul megéri.
Ja, de beszereltetni mondjuk 200e, fusi műhelyben számla nélkül olcsóbb is lehet, amikor meg a kocsit el akarod adni, akkor jön a döbbenet.
Az értékvesztés egy dolog, de nagyjából senkinek nem kell használt gézos autó, logikusan. Inkább vesznek egy használt benzines-t és beszereltetik a gázt maguk.
A legtöbb LPG autós általában úgy kalkulál hogy megnézi a benzines árat aztán rátesz még monjuk 100e-t induló árnak, mert hát a gázrendszer. Csak sajnos nem rátenni kéne a 100e-t, hanem levonni, mert a sztereotípia, ami általában igaz is, az hogy kegyetlenül sokat futnak a gázos autók.
Saját példám, vettem használt gázos autót 600e-ért és rá 4,5 évére hosszú hosszú hirdetések után 350e-ért volt rá vevő.
Nekem összeségében megérte, de csak azért mert beleraktam az autóba 200e kilométert, de csak ezért. régi suziku volt, 100e-ként átfordul az óra, úgyhogy én sem tudom mennyi volt benne előtte, úgyhogy én is úgy adtam el, hogy inkább az állapotot nézze a vevő, a km ismeretlen, de aki végül megvette, azt nem is a km érdekelte.
Ha újra LPG-s kocsit veszek, akkor csakis és kizárólag használt benzines jöhet szóba és majd én magam belerakatom a gázt.
Érted a lényeget? Ha valami eladhatatlan vagy csak kegyetlenül nehezen lehet eladni, akkor az értékvesztés mint fogalom is nehezen értelmezhető. ahhoz először el kéne adni :)
Ja, de beszereltetni mondjuk 200e, fusi műhelyben számla nélkül olcsóbb is lehet, amikor meg a kocsit el akarod adni, akkor jön a döbbenet.
Az értékvesztés egy dolog, de nagyjából senkinek nem kell használt gézos autó, logikusan. Inkább vesznek egy használt benzines-t és beszereltetik a gázt maguk.
A legtöbb LPG autós általában úgy kalkulál hogy megnézi a benzines árat aztán rátesz még monjuk 100e-t induló árnak, mert hát a gázrendszer. Csak sajnos nem rátenni kéne a 100e-t, hanem levonni, mert a sztereotípia, ami általában igaz is, az hogy kegyetlenül sokat futnak a gázos autók.
Saját példám, vettem használt gázos autót 600e-ért és rá 4,5 évére hosszú hosszú hirdetések után 350e-ért volt rá vevő.
Nekem összeségében megérte, de csak azért mert beleraktam az autóba 200e kilométert, de csak ezért. régi suziku volt, 100e-ként átfordul az óra, úgyhogy én sem tudom mennyi volt benne előtte, úgyhogy én is úgy adtam el, hogy inkább az állapotot nézze a vevő, a km ismeretlen, de aki végül megvette, azt nem is a km érdekelte.
Ha újra LPG-s kocsit veszek, akkor csakis és kizárólag használt benzines jöhet szóba és majd én magam belerakatom a gázt.
Érted a lényeget? Ha valami eladhatatlan vagy csak kegyetlenül nehezen lehet eladni, akkor az értékvesztés mint fogalom is nehezen értelmezhető. ahhoz először el kéne adni :)
padisah 2011.11.03. 13:06:00
@dr.oid: Ezen én is gondolkodtam, főleg úgy hogy a range extender nem a kocsiba van építve, hanem pótkocsin vontatja magával, és kizárólag a hosszabb utakon teszik fel
esetleg nem is az autó tartozéka, hanem bérelhető amikor hosszú útra megy valaki
de valószínűleg nagyon drága lenne, és drága üzemeltetni is, a gázturbina hatásfoka meglehetősen szerény, hacsak nincs kombinált ciklus (+gőz körfolyamat) ráépítve
attól viszont nemcsak drága lenne, de komplett teherautón kéne cipelni
esetleg nem is az autó tartozéka, hanem bérelhető amikor hosszú útra megy valaki
de valószínűleg nagyon drága lenne, és drága üzemeltetni is, a gázturbina hatásfoka meglehetősen szerény, hacsak nincs kombinált ciklus (+gőz körfolyamat) ráépítve
attól viszont nemcsak drága lenne, de komplett teherautón kéne cipelni
padisah 2011.11.03. 13:06:55
@Cnere: valaki mindig jól jár, ez esetben pl az aki a benzinest adja el, és használtan vesz gázost, mert ha azokat nehéz eladni, és olcsóbb akkor a különbözeten nyer
Balt 2011.11.03. 13:12:56
@padisah: "majd otthon rátankolok a más forrásból beszerzett tiszta szeszből"
Igen ám, de ilyen tisztaságút te nem szerzel, még a gyógyszertárból sem... (Gyk.: az etanol felveszi a vizet, tehát gyakorlatilag elérhetetlen az üzemanyagtól elvárt tisztaságú állapota háztartási körülmények között.)
Igen ám, de ilyen tisztaságút te nem szerzel, még a gyógyszertárból sem... (Gyk.: az etanol felveszi a vizet, tehát gyakorlatilag elérhetetlen az üzemanyagtól elvárt tisztaságú állapota háztartási körülmények között.)
Cnere 2011.11.03. 13:14:56
@padisah: igaz, de ahhoz nagyon ismerni kell a gázrendszert és magát az autót, mert komoly igénybevételt feltételezhet és 99%-ban igaza lesz, még akkor is ha az ellenkezőjét állítja az eladó.
De egyetértek, használt gázos autók között jó fogások lehetnek, ha sikerül kifogni egy jó állapotú autót és nagyon bátran lehet alkudni, nem kell szégyenlősnek lenni. Úgyis odaadja a tulaj, előbb vagy utóbb :)
De egyetértek, használt gázos autók között jó fogások lehetnek, ha sikerül kifogni egy jó állapotú autót és nagyon bátran lehet alkudni, nem kell szégyenlősnek lenni. Úgyis odaadja a tulaj, előbb vagy utóbb :)
2011.11.03. 13:34:05
@Burgermeister: Mire elterjed egy alternatíva, felcsillannak a szemek a parlamentben és sz*rrá adóztatják. Ha hirtelen lenne vízhajtású autó, kitalálnák, hogy csak speciális töltővízzel mehet, aminek 400 literje. Ha csapvízzel tankolod, bírság.
Az étolajnál ugyanezt eljátszották már.... aztán a bioetanolnál. Mindenki E85-öt kezdett tankolni az autója átalakítása után, kellőképp elterjedt, gyorsan jövedéki adóztatták.
Az étolajnál ugyanezt eljátszották már.... aztán a bioetanolnál. Mindenki E85-öt kezdett tankolni az autója átalakítása után, kellőképp elterjedt, gyorsan jövedéki adóztatták.
woodoopilot 2011.11.03. 13:45:45
@Donor: Nemrég alakítottam át elektromosra egy mopedautómat, nem került túl sokba. Kb. 200e Ft-ot költöttem az elektromos hajtásláncra, de ennek a fele kb. visszajön a diesel motor és a többi felesleges alkatrész eladásából. A járgányt hobbiból építettem, de amióta elkészült, azzal járok dolgozni. Igaz autónak nem nevezném, kb. annyit a használati értéke mint egy robogónak, viszont 2 személlyel is lehet vele közlekedni, és nem kell ázni-fázni rossz időben. A max. sebesség 65 km/h, a gyorsulás nevetséges, a hatótáv akku függő, nekem most kb. 50 km, ami dolgozni járni elegendő.
DE!!! a fogyasztás csak 8-10 kWh áram 100 km-en, ami kb. 1 liter benzinnek fellel meg. Az akkuamortizáció 2-3 Ft/km, más szervízköltség nem nagyon van, kb. 30e km után kell szénkefét cserélni a motorban.
Jövedéki adó nincs az elektromos áramban, és ha valaki a munkahelyén is tudja tölteni a kocsit, annak még olcsóbb.
Ha azt nézzük egységnyi energiára vetítve mennyi adót fizetünk, az elektromos áramtól most nincs jobb...
DE!!! a fogyasztás csak 8-10 kWh áram 100 km-en, ami kb. 1 liter benzinnek fellel meg. Az akkuamortizáció 2-3 Ft/km, más szervízköltség nem nagyon van, kb. 30e km után kell szénkefét cserélni a motorban.
Jövedéki adó nincs az elektromos áramban, és ha valaki a munkahelyén is tudja tölteni a kocsit, annak még olcsóbb.
Ha azt nézzük egységnyi energiára vetítve mennyi adót fizetünk, az elektromos áramtól most nincs jobb...
Mercel 2011.11.03. 13:58:10
Hello!
Ez egy kifejezetten jó cikk volt.
Más kérdés, hogy nem örülök neki mivel kiemelte az LPG gyakorlati hasznát.
Márpedig erre "bölcs, józan gondolkodású, lobbiérdekektől mentes, és nem kapzsi" törvényalkotóink tuti rá fognak repülni, és úgy szarrá fogják adóztatni, hogy még a tartályt is kiszereljük..
Annyit hozzáfűznék az LPG-vel kapcsolatos okfejtéshez, hogy egy jól belőtt legalább 1500 köbcentis hengerenkénti befecskendezéses motor esetén a túlfogyasztás elvileg 10% alatt kell, hogy maradjon.
Az megint más kérdés, hogy mint annyi mindent Magyarországon ezt sem képes megoldani a legtöbb műhely, Ezért az átépítés utáni hangolás többnyire kimerül abban, hogy az autó guruljon.
Az, hogy ne fogyasszon túl sokat, közel úgy menjen mint benzines üzemmódban az az átépítő műhelyek számára se nem fontos, se nem megoldható, mivel egyszerűen nem értének hozzá - Ergo kell keresni egy megfelelő szakembert aki belövi közel tökéletesre az LPG rendszer működését. Különben szívás, és anyázás lesz a vége. Ugyanis ha nincs jól belőve akkor simán bekajálja a cikkben is említett 20-30%-ot és közben még vacakul is megy az autó.
Egyébként abszolút javasolt, mert relatív kevés kompromisszummal jár, és a benzinhez képest viccesen olcsó. Nem utolsó sorban pedig a benzin és diesel üzemhez képest jelentősen kisebb a károsanyag kibocsájtás is.
"Frigyes"
Ez egy kifejezetten jó cikk volt.
Más kérdés, hogy nem örülök neki mivel kiemelte az LPG gyakorlati hasznát.
Márpedig erre "bölcs, józan gondolkodású, lobbiérdekektől mentes, és nem kapzsi" törvényalkotóink tuti rá fognak repülni, és úgy szarrá fogják adóztatni, hogy még a tartályt is kiszereljük..
Annyit hozzáfűznék az LPG-vel kapcsolatos okfejtéshez, hogy egy jól belőtt legalább 1500 köbcentis hengerenkénti befecskendezéses motor esetén a túlfogyasztás elvileg 10% alatt kell, hogy maradjon.
Az megint más kérdés, hogy mint annyi mindent Magyarországon ezt sem képes megoldani a legtöbb műhely, Ezért az átépítés utáni hangolás többnyire kimerül abban, hogy az autó guruljon.
Az, hogy ne fogyasszon túl sokat, közel úgy menjen mint benzines üzemmódban az az átépítő műhelyek számára se nem fontos, se nem megoldható, mivel egyszerűen nem értének hozzá - Ergo kell keresni egy megfelelő szakembert aki belövi közel tökéletesre az LPG rendszer működését. Különben szívás, és anyázás lesz a vége. Ugyanis ha nincs jól belőve akkor simán bekajálja a cikkben is említett 20-30%-ot és közben még vacakul is megy az autó.
Egyébként abszolút javasolt, mert relatív kevés kompromisszummal jár, és a benzinhez képest viccesen olcsó. Nem utolsó sorban pedig a benzin és diesel üzemhez képest jelentősen kisebb a károsanyag kibocsájtás is.
"Frigyes"
Virago_1000 2011.11.03. 14:00:03
E85 = hulyeseg.
Nagyon helyes, ha meg jobban megadoztatjak.
Nagyon helyes, ha meg jobban megadoztatjak.
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.11.03. 14:03:49
@Virago_1000: egy kis indoklást, ha szabadna...
Tudom, én vagyok a hülye, hogy etetem a trollt.
Tudom, én vagyok a hülye, hogy etetem a trollt.
Bambano 2011.11.03. 14:15:37
@josip: nekem nem tűnt fel, hogy az étolaj ára kizárólag a bioüzemanyagok miatt ment volna fel. A mol már akkor építette a tvk-ban a bioüzemanyag előállító üzemét, amikor sehol nem volt még a válság és az étolaj ára sem volt az egekben. 2007-ben már a Mátrai Erőműben is épített, és emlékeim szerint nem az volt az első (talán a harmadik volt a tvk meg a komáromi után, de ezt ki kellene guglizni).
úgyhogy az, hogy az étolaj ára annyi, amennyi, sok más okra is visszavezethető.
A repcét (következésképp a búzát is) vetésváltásban illik vetni, ilyen-olyan előírások és józan ész miatt. ami azt jelenti, hogy ugyanazon a területen egyszer repce, egyszer búza, meg egyéb növények is nőnek, muszájból. A repcét nemigen tudod többször vetni egymás után, mert olyanok a kártevői.
Mondok még valamit: az idén nem kelt ki a repce, mert nem volt elég eső. Vagyis az a repce, amit jövő nyáron kellene aratni, az most nincs. Majd nézd meg, mennyi lesz egy üveg olaj 2012 szeptemberében.
Másrészt meg valószínűleg nálunk is van még elég föld, de tőlünk keletebbre, az Uralig, na ott még irgalmatlan mennyiségű feltöretlen föld van. És ha olyan helyen gazdálkodsz, ahol nincs túl nagy népsűrűség, ott simán elengedheted a trakit egyedül dolgozni, nem kell hozzá ember.
úgyhogy az, hogy az étolaj ára annyi, amennyi, sok más okra is visszavezethető.
A repcét (következésképp a búzát is) vetésváltásban illik vetni, ilyen-olyan előírások és józan ész miatt. ami azt jelenti, hogy ugyanazon a területen egyszer repce, egyszer búza, meg egyéb növények is nőnek, muszájból. A repcét nemigen tudod többször vetni egymás után, mert olyanok a kártevői.
Mondok még valamit: az idén nem kelt ki a repce, mert nem volt elég eső. Vagyis az a repce, amit jövő nyáron kellene aratni, az most nincs. Majd nézd meg, mennyi lesz egy üveg olaj 2012 szeptemberében.
Másrészt meg valószínűleg nálunk is van még elég föld, de tőlünk keletebbre, az Uralig, na ott még irgalmatlan mennyiségű feltöretlen föld van. És ha olyan helyen gazdálkodsz, ahol nincs túl nagy népsűrűség, ott simán elengedheted a trakit egyedül dolgozni, nem kell hozzá ember.
TURBÉK 2011.11.03. 14:28:06
Nagyon jó cikk, köszönjük!
Én is LPG-vel járok, márciusban tetettem be, bár nem megyek olyan hű de sokat, de számításaim szerint 1 év alatt megfog térülni. Csak az autóm is bírja még 1-2 évig :)
Én is LPG-vel járok, márciusban tetettem be, bár nem megyek olyan hű de sokat, de számításaim szerint 1 év alatt megfog térülni. Csak az autóm is bírja még 1-2 évig :)
sasmadar 2 2011.11.03. 14:34:16
Kecskemét mellett van egy teher fuvarozó,mindig nagy benzines dögöket vett,mindenki röhögött rajta!
Csakhogy,tiz éve vett-akkor kb 2 milla-egy földgáz sűritő kompresszort,amit rákötött az occsó lopott gázcsonkra!
A mai napig-ingyé-gurul a masina!
A csel ott van,hogy hivatalos LPG átalakitó van a gépben,igy a kérdésre:"persze hogy gázos"..csakhogy földgáz!!!ÜGYES!
Csakhogy,tiz éve vett-akkor kb 2 milla-egy földgáz sűritő kompresszort,amit rákötött az occsó lopott gázcsonkra!
A mai napig-ingyé-gurul a masina!
A csel ott van,hogy hivatalos LPG átalakitó van a gépben,igy a kérdésre:"persze hogy gázos"..csakhogy földgáz!!!ÜGYES!
TURBÉK 2011.11.03. 14:39:12
Akinek egyszer bekerül a gáz az autójába szerintem az mással nem fog autókázni amíg marad ez a differencia a 2 üa ára közt.
Mélygarázsba úgy tudom már be lehet állni gázzal, pont most ősszel lett engedélyezve a népnek. Én 2 nagyobb gázos szervízben is azt hallottam soha sem robbant fel még LPG-s kocsi gáztartálya. Igazából ami fontos egy korszerű autónál még a szelepkenő folyadék adagoló rendszer elhelyezése lenne ami meghosszabítja a motor élettartamát +30e ft kb.
Mélygarázsba úgy tudom már be lehet állni gázzal, pont most ősszel lett engedélyezve a népnek. Én 2 nagyobb gázos szervízben is azt hallottam soha sem robbant fel még LPG-s kocsi gáztartálya. Igazából ami fontos egy korszerű autónál még a szelepkenő folyadék adagoló rendszer elhelyezése lenne ami meghosszabítja a motor élettartamát +30e ft kb.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.03. 14:47:29
Amit hozzatennek a cikkhez: LPG szuroit illik 20-30e km futas utan csereltetni, szervizben ezt 10e forint koruli osszegert csinaljak, de ilyenkor at is nezik a rendszert, van-e valahol szivargas
"Továbbá a gázautóba kell benzin is, hiszen azzal indul be, és csupán akkor kapcsol át, amikor a hűtővíz hőmérséklete elér egy adott hőmérsékletet, nagyjából 30 fokot. Azaz rövid utakon szinte nem is megy gázzal."
Nyaron szinte azonnal, telen 1-2km utan mar atvalt gazra. Tehat ha csak 10km a tavolsag az otthonunk es a munkahelyunk kozott, akkor is a nagyreszet gazzal tesszuk meg.
En csak 2010 ota gazozok, tavasszal rakattam bele. Akkor az autogaz ara 165 volt, egy-ket honapja 207, elotte talan szeptemberig 199 korul tankoltam literjet. Eladasnal szerintem nem csokkenti az arat lenyegesen jobban, mint egy csak benzin uzemben hasznalt autoet. Esetleg az atlag feletti futas miatt, de sokan csak azert mennek gazzal, mert olcsobb, mint benzinnel es nem azert, mert egy evben 40e korul rak bele a vasba.
"Továbbá a gázautóba kell benzin is, hiszen azzal indul be, és csupán akkor kapcsol át, amikor a hűtővíz hőmérséklete elér egy adott hőmérsékletet, nagyjából 30 fokot. Azaz rövid utakon szinte nem is megy gázzal."
Nyaron szinte azonnal, telen 1-2km utan mar atvalt gazra. Tehat ha csak 10km a tavolsag az otthonunk es a munkahelyunk kozott, akkor is a nagyreszet gazzal tesszuk meg.
En csak 2010 ota gazozok, tavasszal rakattam bele. Akkor az autogaz ara 165 volt, egy-ket honapja 207, elotte talan szeptemberig 199 korul tankoltam literjet. Eladasnal szerintem nem csokkenti az arat lenyegesen jobban, mint egy csak benzin uzemben hasznalt autoet. Esetleg az atlag feletti futas miatt, de sokan csak azert mennek gazzal, mert olcsobb, mint benzinnel es nem azert, mert egy evben 40e korul rak bele a vasba.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.03. 14:54:08
@TURBÉK: Ilyenrol nem is hallottam meg soha. En ugy csinalom, hogy ha sokat megyek, akkor az utolso par kilometert mar benzinnel, illetve meg rovidtavnal (10-20km) is benzinnel allitom le.
tlantos 2011.11.03. 15:32:54
@Donor:
"nekem nem térülne meg, mert amit nyerek, elviszi a vizsgáztatás"
Ezt nem ertem. A elgelso gazos vizsga 4600ft-al dragabb, mint egy sima benzines. Utana meg minden vizsga elott kell egy gazbiztonsagi szemle (2 evente 2500-5000ft). Mirol is beszelsz, hogy nem eri meg?
"nekem nem térülne meg, mert amit nyerek, elviszi a vizsgáztatás"
Ezt nem ertem. A elgelso gazos vizsga 4600ft-al dragabb, mint egy sima benzines. Utana meg minden vizsga elott kell egy gazbiztonsagi szemle (2 evente 2500-5000ft). Mirol is beszelsz, hogy nem eri meg?
tlantos 2011.11.03. 15:34:43
A cikkironak uzenem, hogy nyaron 0,2-0,25 liter/100km benzinfoyasztassal lehet szamolni, telen kb. a duplajara. En jellemzoen dolgozni jarok, ez napi 2x 15km, vagyis 2 igencsak hideginditas van. (igaz, reggel elomelegitett motorral indulok, de ez mar benzinnel is igy volt, igy nekem telen sincs 4 deci/100km benzinfogyasom).
tlantos 2011.11.03. 15:35:50
@gergo: "LPG szuroit illik 20-30e km futas utan csereltetni, szervizben ezt 10e forint koruli osszegert csinaljak"
Hulyenek lenni alanyi jog. Megvettem a szurot, darabja 2000 ft se volt, es otthon kicsereltem magamnak. 20000km utan olyan volt amugy, mint az uj, kivancsisagbol szetfureszeltem :)
Hulyenek lenni alanyi jog. Megvettem a szurot, darabja 2000 ft se volt, es otthon kicsereltem magamnak. 20000km utan olyan volt amugy, mint az uj, kivancsisagbol szetfureszeltem :)
tlantos 2011.11.03. 15:36:45
@HenteSS88: A tartaly 10 evig hasznalhato. Akkor van egy nyomasproba, azzal ujabb 5 evig.
Gazbiztonsagi szemle kell vizsga elott, 2500-5000ft. Elenyeszo. A vizsgadij az elso alkalommal +4600ft, a tobbinel mar ugyanannyi.
Gazbiztonsagi szemle kell vizsga elott, 2500-5000ft. Elenyeszo. A vizsgadij az elso alkalommal +4600ft, a tobbinel mar ugyanannyi.
tlantos 2011.11.03. 15:41:22
@Cnere: "Továbbá az állandó macera a gázzal, szerelés, beállítás, ezt cserélni, azt cserélni."
Mondjuk ha vettel valami hasznalt szart, akkor lehet. Nekem beraktak, azota is csak megy, semmihez nem kellett nyulni. Egyszer csereltem szurot magamnak, de kar volt.
Mondjuk ha vettel valami hasznalt szart, akkor lehet. Nekem beraktak, azota is csak megy, semmihez nem kellett nyulni. Egyszer csereltem szurot magamnak, de kar volt.
tlantos 2011.11.03. 15:43:59
@Roll1983: A vzisgadijakat nem irom le 3.-szor is, nem tudom, ha nem tudjatok, minek beszeltek rola.
Melygarazsba leallhatsz, ezt mar a torveny oktober ota megengedi (annyira, hogy ki se tilthatnak onnan).
Melygarazsba leallhatsz, ezt mar a torveny oktober ota megengedi (annyira, hogy ki se tilthatnak onnan).
Roll1983 2011.11.03. 16:08:42
@tlantos: Van vizsgadíja? Van. 2 évente vinned kell? Igen. Akkor? Ráadásul 2 évente vinni, az nekem plusz macera.
Tökösmákos 2011.11.03. 16:32:26
Ez a kormány azt akarja elérni hogy mind üljünk otthon és csináljuk a megélhetési gyerekeket. A sarki kocsmába meg autó nélkül is el lehet menni.
Munka nincs, ha van is annyit fizetnek csak hogy a rezsi, benzin mellett kajára már úgyse telik.
Íme a 9.5 millió koldus, és fél millió gazdag országa :P
Munka nincs, ha van is annyit fizetnek csak hogy a rezsi, benzin mellett kajára már úgyse telik.
Íme a 9.5 millió koldus, és fél millió gazdag országa :P
kvp 2011.11.03. 16:58:39
Komolyan kezd ott tartani az ember, hogy ha tenyleg olcson akar autozni, akkor keresni kell egy foldgazos generatort, egy villanyauto atalakalito keszletet valami regi olcso autohoz (a draga aksik nelkul) es szerezni egy hazi foldgaz hutot. Ha nem robban fel semmi, akkor nagyon olcson lehet vele menni. -162 fokon kozel legkori nyomason is cseppfolyos marad es csak a tartalyt kell hoszigetelni. Ezt a megoldast hasznaljak a cseppfolyos foldgazt szallito hajok/tartalyvagonok is es a normal hordozhato turbogeneratorok tobbnyire elindulnak segeduzemanyag nelkul is.
bali08 2011.11.03. 17:33:09
Nekem 1.6-os benzines kompakt kategóriás autóm van. Érzékenyen érint az áremelkedés így a lábamban van a spórolás. Az eddigi 7.5 literes fogyasztáshoz képest jó fél éve szinte rendre 6.5-et tudok csinálni.
Szerintem az óvatosabb közlekedés is egy jó spórolás. Sőt még sietős vezetéssel is tudsz spórolni ha odafigyelsz kicsit.
Szerintem az óvatosabb közlekedés is egy jó spórolás. Sőt még sietős vezetéssel is tudsz spórolni ha odafigyelsz kicsit.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.03. 17:54:49
@tlantos: Nekem megeri az a 6e forint extra kifizetese, hogy pecseteljek a garanciafuzetet es atnezzek az egeszet, van-e esetleges hiba/szivargas. Ezen nem fillerbaszok.
tlantos 2011.11.03. 18:00:27
@Roll1983: Hulye vay b.zmeg, mint szodas a lovat. Minden autot muszakira kell vinni 2 evente. Leszamitva az elso vizsgat, a tobbi is ugyanolyan. Helyben megcsinaljak a szemlet is. Es 2 evente 2500-5000ft koltseg eltorpul a sporolashoz kepest.
tlantos 2011.11.03. 18:02:52
@gergo: Egy szurocsereert nem megyek szervizbe, annyira egyszeru cserelni. A garancia a gazrendszeremre 50e km. A masodik cserenel mar le is jar (nem fogom 20e utan cserelni az elozo tapasztalatok alapjan).
2 evente ugyis atnezik az egeszet a szemlen, szoval akar arra is lehet idoziteni a szurocseret, ha valaki nagyon akarja.
2 evente ugyis atnezik az egeszet a szemlen, szoval akar arra is lehet idoziteni a szurocseret, ha valaki nagyon akarja.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.03. 18:08:42
@tlantos: nalam bele volt irva a garanciafuzetbe, hogy csak akkor el, ha ott csereltetek szurot 20e km utan. Hat csereltettem, nem vagott foldhoz :)
Raadasnak muszaj voltam elobb szuro miatt visszamenni 8 honap utan, mert (jo)par honapig csak gazbiztonsagi szemles papirral autoztam, iden tavasszal lett muszakiztatva LPG-re is.
Raadasnak muszaj voltam elobb szuro miatt visszamenni 8 honap utan, mert (jo)par honapig csak gazbiztonsagi szemles papirral autoztam, iden tavasszal lett muszakiztatva LPG-re is.
Roll1983 2011.11.03. 18:10:48
@tlantos: Sajnálatodra belém több intelligencia szorult, így ne haragudj, de nem a te stílusodban fogok válaszolni. 2 évente műszaki: szóval új autót csak újságokban láttál. Ráadásul a szett ára mire bejönne, én már másik kocsiba ülnék.
Kisatti 2011.11.03. 18:17:48
@Roll1983:
Mint feljebb is említették, az LPG azoknak lehet spórolás, akik egy évben 30-40 ezer kilómétert tesznek meg. Egy kb 200 ezer forintos szett ára 10-15 ezer kilóméter után térül meg. Ha te megteheted, hogy évente vegyél új autót, akkor nem nagyon fog érdekelni, hogy mennyibe is kerül az üzemanyag...
Mint feljebb is említették, az LPG azoknak lehet spórolás, akik egy évben 30-40 ezer kilómétert tesznek meg. Egy kb 200 ezer forintos szett ára 10-15 ezer kilóméter után térül meg. Ha te megteheted, hogy évente vegyél új autót, akkor nem nagyon fog érdekelni, hogy mennyibe is kerül az üzemanyag...
Kisatti 2011.11.03. 18:22:54
@Roll1983:
Ja és a 10-15 ezeres megtérülést úgy számoltam, hogy 8 literes benzin fogyasztást (9,2 liter gázban, átlagosan) , 215 forintos gázt és 405 forintos benzint, 40ezres éves futásteljesítményt vettem alapul.
Ja és a 10-15 ezeres megtérülést úgy számoltam, hogy 8 literes benzin fogyasztást (9,2 liter gázban, átlagosan) , 215 forintos gázt és 405 forintos benzint, 40ezres éves futásteljesítményt vettem alapul.
tlantos 2011.11.03. 18:26:01
@gergo: Nekem adtak ajandekba egy szurot, mondtak, hogy nyugodtan csereljem ki 20e-nel, ezert ne vigyem vissza. Kicsereltem. Tenyleg kar volt. Most elmegyek 40e-t a kovetkezovel, aztan at is szetszetem, es meglatom, hogy marad a 40e, vagy csokkentem 30e-re.
tlantos 2011.11.03. 18:27:40
Mondjuk eleg nagy kreten vagy, egeszegedre. A legnagyobb marhasag 3 evente autot cserelni. En 0km-el vettem, aztan 3 evesen volt az atalakitas. Uj autora valoban 4 eve a muszaki, de ha uj autot csinaltatok, akkor rogton ugy veszem at, hogy gazos legyen.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.03. 18:40:15
@tlantos: nalam is 20e utan semmi latvanyos kosz nem volt tapasztalhato, mondjuk csak PR kuton tankolok.
Kutasok szerint 30ekm futas a javasolt csereperiodus Mo-n tankolt gaz eseten. Gondolom gyengebb minosegunel surubben javasolt.
Kutasok szerint 30ekm futas a javasolt csereperiodus Mo-n tankolt gaz eseten. Gondolom gyengebb minosegunel surubben javasolt.
Roll1983 2011.11.03. 18:41:46
@Kisatti: Dehogy veszek évente autót, csak nem tetszett a tlantos hozzám intézett kommentje, és gondoltam adok még alá lovat, hadd szórakozzon.
Mint fentebb írtam 1.9-es dízel kocsim van, a fogyasztás 4,9-7 között van, attól függ, hogy épp országúton betartom a sebességet, vagy pályán száguldozok. Hatótáv 900-1100 km között van. Sejtésem szerint az lpg tartállyal, főleg, ha pótkerék helyén van, akkor ez a töredéke lehet csak, ha meg nem, akkor a csomagtartóm egésze gáztartály. Dízelhez képest továbbra se érzem, akkora spórolásnak ezt a gázos játékot.
Mint fentebb írtam 1.9-es dízel kocsim van, a fogyasztás 4,9-7 között van, attól függ, hogy épp országúton betartom a sebességet, vagy pályán száguldozok. Hatótáv 900-1100 km között van. Sejtésem szerint az lpg tartállyal, főleg, ha pótkerék helyén van, akkor ez a töredéke lehet csak, ha meg nem, akkor a csomagtartóm egésze gáztartály. Dízelhez képest továbbra se érzem, akkora spórolásnak ezt a gázos játékot.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.03. 18:56:28
@Roll1983: Brutto 48literes potkerektartallyal lehet autozni atlagban 450km korul, utana mar eselyes, hogy elfogy. Ha fouton mesz es betartasz mindent, akkor talan 500+ is eselyes, . Atlagban egy 1.6-s motor 8-10l kozott eszik autogazbol/100km.
Megmondom kiknek eri meg a gaz: akiknek nem eri meg a dieselt venni vagy pedig van mar a garazsban egy benzinesuk es hirtelen sokat kell vele menni :)
Anno ugy voltam vele, hogy megyek egy evben max 15e korul, dieselt egyszeruen nem mertem venni. Inkabb kineztem egy ismert, jo allapotu 1.6 benzinest, amivel valoban annyit mentem, amennyit muszaj volt, akkor meg 260 korul volt a benzin.
De ha kikoltozol BP-rol es napi 100km korul kell autoznod, akkor vagy eladod a jo allapotu es ismert eloeletu benzinest es veszel egy lutri gazolajost vagy rakatsz bele LPG-t.
En rakattam bele LPG-t, masfel ev alatt beleraktam 40e korul, eddig hibamentesen.
A tobbit majd meglatjuk.
Megmondom kiknek eri meg a gaz: akiknek nem eri meg a dieselt venni vagy pedig van mar a garazsban egy benzinesuk es hirtelen sokat kell vele menni :)
Anno ugy voltam vele, hogy megyek egy evben max 15e korul, dieselt egyszeruen nem mertem venni. Inkabb kineztem egy ismert, jo allapotu 1.6 benzinest, amivel valoban annyit mentem, amennyit muszaj volt, akkor meg 260 korul volt a benzin.
De ha kikoltozol BP-rol es napi 100km korul kell autoznod, akkor vagy eladod a jo allapotu es ismert eloeletu benzinest es veszel egy lutri gazolajost vagy rakatsz bele LPG-t.
En rakattam bele LPG-t, masfel ev alatt beleraktam 40e korul, eddig hibamentesen.
A tobbit majd meglatjuk.
Kisatti 2011.11.03. 19:02:13
@Roll1983: A hatótáv más téma, hiszen szinte minden nagyobb városban lehet tankolni LPG. A spórolás ott üttközik ki, hogy te 100 km-et 6 literes átlag gázolaj fogyasztással és 420 Ft-os árral számolva, 2520 Ft-ért teszel meg, míg egy 9,2 literes átlag gáz fogyasztású autó 225 Ft-os árral számolva 2070 Ft-ért.
Ha ezt átszámoljuk 40.000 km-re akkor te átlagosan 100.800 Ft-ot költesz üzemanyagra, míg aki gázzal megy az 82.800 Ft-ot költ. Tehát ha feltételezzük, hogy egy év alatt 40.000 km-t teszünk meg, akkor egy év alatt 18.000 Ft spórolás, a gázolajhoz képest. De ha valakinek csak 7-8 litert fogyaszt az autója gázban, akkor ugye többet is lehet spórolni :)
Persze ez nem olyan nagy spórolás, hogy egyből rohanjon mindenki lecserélni a dizel autóját, csak azért fejtettem ki, hogy lehet vele spórolni. Persze nem annyit mint benzinhez képest. Aki szereti a benzines autókat és nem akar dízelt venni, sokat megy az autóval, annak jó alternatíva lehet.
Ha ezt átszámoljuk 40.000 km-re akkor te átlagosan 100.800 Ft-ot költesz üzemanyagra, míg aki gázzal megy az 82.800 Ft-ot költ. Tehát ha feltételezzük, hogy egy év alatt 40.000 km-t teszünk meg, akkor egy év alatt 18.000 Ft spórolás, a gázolajhoz képest. De ha valakinek csak 7-8 litert fogyaszt az autója gázban, akkor ugye többet is lehet spórolni :)
Persze ez nem olyan nagy spórolás, hogy egyből rohanjon mindenki lecserélni a dizel autóját, csak azért fejtettem ki, hogy lehet vele spórolni. Persze nem annyit mint benzinhez képest. Aki szereti a benzines autókat és nem akar dízelt venni, sokat megy az autóval, annak jó alternatíva lehet.
Rocko- 2011.11.03. 19:06:31
@papptibi: most nyelvtannáciskodjak? :)
azt írtad, hogy kell, slussz és passz. pedig nem mindbe. nyilván ha azt írod, hogy az esetek jelentős részében, vagy nagyjából, akkor egy szót se szólok. :)
amúgy nem akartok tesztelni egy ilyen autót? technikai szempontból érdekes lenne. (hová tűnt Gulyás Gusztáv?)
azt írtad, hogy kell, slussz és passz. pedig nem mindbe. nyilván ha azt írod, hogy az esetek jelentős részében, vagy nagyjából, akkor egy szót se szólok. :)
amúgy nem akartok tesztelni egy ilyen autót? technikai szempontból érdekes lenne. (hová tűnt Gulyás Gusztáv?)
geri1833 2011.11.03. 19:16:26
A sok idiótának irom az (lpg szétégeti a szelepet)kb 20ezer Ft a különkenés beépitése!Általában a Fordokba kell!A többi hülyeség meg szóra sem érdemes!
Elemir 2011.11.03. 19:29:16
Annyi a véleményem csupán, hogy "nem tetszik a rendszer"!
Még sok-sok sült krumpli szagú kocsit akarok az utcákon! :)
Még sok-sok sült krumpli szagú kocsit akarok az utcákon! :)
Rocko- 2011.11.03. 21:33:27
@korzo: hát ha nem egy törpeautóba rakod, akkor nincsen gond, hogy 400-ból elvesz 80 litert a tartály.
Gott in Frankreich 2011.11.03. 21:44:22
@papptibi: "Általában a franciák mindig jól tűrik az LPG-sítést, mert ott gyárilag is megvehetők az LPG-s változatok, ezért eleve úgy méretezik a dolgokat."
Az ugye megvan, hogy a gyarilag gazos autoknal a motor csak elvben "ugyanaz", mint a nem gazosok, mert a gazos valtozatok szinte mindig erositett hengerfejet es szelepeket kapnak?
Az ugye megvan, hogy a gyarilag gazos autoknal a motor csak elvben "ugyanaz", mint a nem gazosok, mert a gazos valtozatok szinte mindig erositett hengerfejet es szelepeket kapnak?
Rocko- 2011.11.03. 21:45:04
@gergo: "Amit hozzatennek a cikkhez: LPG szuroit illik 20-30e km futas utan csereltetni,"
kifejtenéd? most hallok erről először.
kifejtenéd? most hallok erről először.
Rocko- 2011.11.03. 21:52:54
@Roll1983: "Ráadásul 2 évente vinni, az nekem plusz macera."
új autónál négy évente kell vizsgázatni, tehát ha már ezzel helyezteted forgalomba, akkor csak egyszer kell vizsgázatni, a menetrendszerinti vizsgáig. utána pedig úgyis 2 évente kell. persze szivathatja magát az ember, hogy külön vizsgáztatja, csak a kérdés, hogy minek?
másrészt ha 4 év alatt 1 plusz vizsga problémát jelent, akkor ne gázosíts, tankolj csak jó drágán mást.
új autónál négy évente kell vizsgázatni, tehát ha már ezzel helyezteted forgalomba, akkor csak egyszer kell vizsgázatni, a menetrendszerinti vizsgáig. utána pedig úgyis 2 évente kell. persze szivathatja magát az ember, hogy külön vizsgáztatja, csak a kérdés, hogy minek?
másrészt ha 4 év alatt 1 plusz vizsga problémát jelent, akkor ne gázosíts, tankolj csak jó drágán mást.
Rocko- 2011.11.03. 21:57:44
@Roll1983: "Dízelhez képest továbbra se érzem, akkora spórolásnak ezt a gázos játékot."
próbáltad már kiszámolni a költségeket?
egyébként ott van benne a cikkben is amihez kommentálsz.
próbáltad már kiszámolni a költségeket?
egyébként ott van benne a cikkben is amihez kommentálsz.
nikó 78 2011.11.03. 22:45:40
Az egészben az az elborzasztó, hogy nemcsak egy alapvetően környezetbarát üzemanyagot lőnek ki a hazai közlekedésből,hanem ezáltal megfosztják a mezőgazdaságot korábban, nagyon jól menő cukorrépa ágazatának feltámadásától.Én most már teljesen biztos vagyok benne, itt nem érdek sem a környezetvédelem sem a normálisabb élet.Kötelet meg golyót az összesnek.
zootyo 2011.11.04. 04:31:22
@Kisatti: Ugyanígy számoltam én is, és tökéletesen igaz is. Ezért írtam korábban, hogy nem biztos hogy megéri a diesel helyett, főleg hogy néha tudok venni gázolajat olcsón.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.04. 08:01:55
@Rocko-: van bennuk 2 papirszuro (nalam a motorterben), mert hiaba "tiszta" a tankolt folyekony gaz, valamennyi kosz azert van benne.
20ekm utan csereltettem eloszor (garancia megkivanta hogy szervizben csinaljam, de mint Tlantos is irja, otthon is elvegezheto konnyen), a hofeher papirszuro nagyon enyhe szurke arnyalatot vett fel.
Szoval valamennyi kosz ebben is van, gondolom ezt nem engedi ra az injektorokra.
20ekm utan csereltettem eloszor (garancia megkivanta hogy szervizben csinaljam, de mint Tlantos is irja, otthon is elvegezheto konnyen), a hofeher papirszuro nagyon enyhe szurke arnyalatot vett fel.
Szoval valamennyi kosz ebben is van, gondolom ezt nem engedi ra az injektorokra.
Kisatti 2011.11.04. 09:19:36
@zootyo: Így van, csak tudod vannak olyan dieselek is amik nem 6 litert fogyasztanak átlagban, hanem 8-at és vannak olyan benzinesek amik nem 9.2-őt fogysztanak átlagban hanem 7-8 litert... akkor meg már megéri. De ha nagyon alacsony fogyasztású a diesel autód akkor tényleg nem éri meg.
Rocko- 2011.11.04. 09:37:11
@gergo: mondjuk mondva még nem mondták, de valahol logikus: ebbenis lehet kosz, mert miért ne.
amúgy a szûrôt akkor ennyire egyszerû cserélni? csak akkor van nyomás alat ta rendszer, ha mûködik, addig csak a tartályban van túlnyomás és egy szelep zárja el?
jól sejtem? mert én otthon nem szüórakoznék nagy nyomású gázzal.
amúgy a szûrôt akkor ennyire egyszerû cserélni? csak akkor van nyomás alat ta rendszer, ha mûködik, addig csak a tartályban van túlnyomás és egy szelep zárja el?
jól sejtem? mert én otthon nem szüórakoznék nagy nyomású gázzal.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.04. 13:54:29
@Rocko-: En se szorakoznek vele otthon. A szurok darabja 2e forint, kell belole ketto, maradek 6e forintot fizetem ki arra, hogy a szerelo megcsinalja illetve szivargasvizsgaloval vegigmenjen a kritikus helyeken, radugja a notebookra hibakat keresve, etcetc.
Benzinszurot cserelek magamnak, ehhez otthon nem piszkalok.
A szuro cserejerol kerdezd Tlantost, O sajat maganak csinalja :)
Benzinszurot cserelek magamnak, ehhez otthon nem piszkalok.
A szuro cserejerol kerdezd Tlantost, O sajat maganak csinalja :)
vendriner aladár 2011.11.04. 14:12:14
Én arra leszek kíváncsi mikor találják fel a tehénfing meghajtást. Az is el lehetne égetni és még fizetni sem kell érte.
Rocko- 2011.11.04. 14:47:04
@gergo: mondom, engem egyedül a nagynyomás zavarna. a többi nem.
persze a te módszered se rossz.
persze a te módszered se rossz.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.04. 17:30:53
@vendriner aladár: mar feltalaltak nagyon regen: a szennyviztisztitokban kepzodo biogazt is el szoktak egetni turbinakban, az igy kepzodott energiaval mukodtetik a telepet.
vagy a szemettelepek metanjarol nem is beszelve..
vagy a szemettelepek metanjarol nem is beszelve..
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.04. 17:33:52
@Rocko-: biztos kb annyi az egesz, hogy elzarod a multiszelepnel a gazt, oldasz 2x2 szoritot a motorterben, szuro ki-be, mindent vissza es orulsz.
Majd ha nem lesz mar ra garancia, akkor beprobalkozom vele en is - de elobb azert megegyszer megnezem, mit-hogyan csinalnak :)
Majd ha nem lesz mar ra garancia, akkor beprobalkozom vele en is - de elobb azert megegyszer megnezem, mit-hogyan csinalnak :)
acsa77 2011.11.04. 21:10:21
@kovászosUbukla: ezt úgy oldották meg amcsiknál, hogy szép kis átalány útadót vezettek be külön elektromos és hibrid autókra. Amit növelni fognak. Mondván a benzin adójából megy amúgy az utakra bőven pénz.
PSD 2011.11.10. 21:38:35
@Jozsó_: Abban biztos lehetsz, hogy soha nem fog röppeni rá a jövedéki adó. Azt csak olyan dolgokra lehet ráverni és rabszolgát csinálni az emberekből amit otthon nem tudsz saját magad előállítani. Az áram nem ilyen.
Aki a rabszolgaságot szereti az szop tovább benzinnel/gázolajjal/gázzal/miafaszomal, az értelmesebbje viszont mindörökre lerúgja a rabláncokat és elektromosra vált.
Aki a rabszolgaságot szereti az szop tovább benzinnel/gázolajjal/gázzal/miafaszomal, az értelmesebbje viszont mindörökre lerúgja a rabláncokat és elektromosra vált.
PSD 2011.11.10. 21:50:51
@determ: Ez totál hibás gondolkodás. A dizel egy környezetszennyező fos, az hogy csak egyes fotelbe hízott hájfejűek erre csak mostanában döbbentek rá az mutatja a szellemi színvonalat.
A hibrideken nincs mit adóztatni, benzinnel mennek.
Az elektromosokon pedig soha nem is lesz mit.
A hibrideken nincs mit adóztatni, benzinnel mennek.
Az elektromosokon pedig soha nem is lesz mit.
Shadowbull 2011.11.11. 08:18:54
@PSD: terjeszted ezt al alnaiv faszsagot, pedig te is tudod hogy nem igaz.
Barmit meg lehet adoztatni, a villamos hajtast is.
es meg is fogjak, mihelyst a villanyautok elterjedese akar egy kicsit is befolyasolja a koltsegvetesi beveteleket.
sb
Barmit meg lehet adoztatni, a villamos hajtast is.
es meg is fogjak, mihelyst a villanyautok elterjedese akar egy kicsit is befolyasolja a koltsegvetesi beveteleket.
sb
PSD 2011.11.11. 15:32:32
@Shadowbull: Tudjuk faszkalap, pont úgy mint ahogyan a hidrogén a jövő, meg a hibrid zsákutca, meg az olaj sose fogy el, meg CO2 nem okoz semmi problémát, meg a vulkánok is többet szennyeznek mint az emberek a tehenekről nem is beszélve, csak hogy néhányat említsek a egetverően nagy fasz elméleteid közül amikhez hisztérikusan ragaszkodsz.
Húzzál vissza a picsába a kórtermedbe és kérd meg a nővért hogy adjon extra nyugtatót. Akárhogy is erőlködsz, már nem tudsz nagyobb hülyét csinálni magadból, a maximumot réges-régen elérted. LOL! :)
Húzzál vissza a picsába a kórtermedbe és kérd meg a nővért hogy adjon extra nyugtatót. Akárhogy is erőlködsz, már nem tudsz nagyobb hülyét csinálni magadból, a maximumot réges-régen elérted. LOL! :)
PSD 2011.11.11. 15:49:53
@Shadowbull: Szánalmas, mindennel bebukott ostoba pojáca, mindenki a síkidióta fejeden röhög évek óta! ROFLMAO! :)
Shadowbull 2011.11.11. 15:55:44
@PSD: jaja. Mi is ugrik be elsonek? Tesla Roadster szenszalas karosszeria?
Szerintem ideje keresned egy masik nikket, mert mar ezzel is porra egetted magad :)
sb
Szerintem ideje keresned egy masik nikket, mert mar ezzel is porra egetted magad :)
sb
PSD 2011.11.15. 02:11:21
@Shadowbull: Világ életedben ugyanezt csináltad görény. Hatalmas pofával nyomtad az egetverő baromságot, és amikor szétvertem a pofádat akkor mintha mi sem történt volna egy teljesen más területen folytattad az ökörségeidet.
Aztán eltelt 5 év és sírva bevallottad, hogy hát igen, semmiben sem volt igazad és csak faszságokat mondtál mert egyáltalán nem értettél a kérdéshez.
Na kisfiam, semmit sem változtál ebben a tekintetben, pontosan ugyanezt csinálod most is. És mint ahogyan régen, most is pont azért röhög a pojáca fejeden mindenki.
Majd újabb 5 év múlva meghallgatjuk az újabb gyónásodat a Teslával kapcsolatban ami majd szépen beáll a hidrogén, hibrid, klímaváltozás, emberi CO2, tehenek, vulkánok, meg ki tudja már mik tömött sorába. :)
Te hihetetlenül tudatlan ostoba fasz te. :)
Aztán eltelt 5 év és sírva bevallottad, hogy hát igen, semmiben sem volt igazad és csak faszságokat mondtál mert egyáltalán nem értettél a kérdéshez.
Na kisfiam, semmit sem változtál ebben a tekintetben, pontosan ugyanezt csinálod most is. És mint ahogyan régen, most is pont azért röhög a pojáca fejeden mindenki.
Majd újabb 5 év múlva meghallgatjuk az újabb gyónásodat a Teslával kapcsolatban ami majd szépen beáll a hidrogén, hibrid, klímaváltozás, emberi CO2, tehenek, vulkánok, meg ki tudja már mik tömött sorába. :)
Te hihetetlenül tudatlan ostoba fasz te. :)
Shadowbull 2011.11.15. 09:07:19
@PSD: Aranyos nezni, amikor az elmebetegeket odaengedik a szamitogephez, es megosztjak a kozonseggel a ferde kis fantaziavilagukat :)
Gondolom azt is sokszor elkepzelted, hogy megdugod Angelina Jolie-t. Vagy teged dug meg Brad Pitt, izlesek es pofonok, ugye :)
Na, kabe ennyi koze van a valosaghoz a komplett eletmuvednek.
De csak folytasd myugodtan, a fogyastekosoknak is kell egy kis szabadsag. Amig ki nem vagnak megint, vagy ismet keresel egy uj nicket, mert az aktualis mar kezd kenyelmetlen lenni a temerdek baromsag miatt, amit ideokadtal...
sb
Gondolom azt is sokszor elkepzelted, hogy megdugod Angelina Jolie-t. Vagy teged dug meg Brad Pitt, izlesek es pofonok, ugye :)
Na, kabe ennyi koze van a valosaghoz a komplett eletmuvednek.
De csak folytasd myugodtan, a fogyastekosoknak is kell egy kis szabadsag. Amig ki nem vagnak megint, vagy ismet keresel egy uj nicket, mert az aktualis mar kezd kenyelmetlen lenni a temerdek baromsag miatt, amit ideokadtal...
sb
visszakettopadlogaz (törölt) 2011.11.16. 07:30:48
@Bambano: Ilyet en mar lattam kb 5eve, egy minivan ben ult egy srac a fold szelen, epp ketto traktorral" dolgozott", azt mondta neggyel is tud "menni". Amikor fordul meg a fold vegen a gep akkor nezi kamerabol is de nem kell semmit csinaljon csak figyel. Uzemanyag toltest csinalja effective ami fizikai munka. Ha mas mondja ezt azt kinevetem, de van ilyen. Vegul is esszeru ha meg lehet csinalni, ott eri meg ahol nagyok az oraberek es sok a munka. Mondom, ez kb ot eve volt de lehet tobb is.
Burgermeister 2011.11.23. 12:21:09
@Kisatti: Dizellel szemben nem biztos hogy alternativa rövid távon. Hosszutávon igen, ismerve a dizelesek problémáit.
PSD 2011.12.07. 00:10:49
@Shadowbull: LOL! Síkprimitív, mindennel bebukott gyökér fasz. LOL! :)
PSD 2011.12.07. 00:14:56
@acsa77: Ezt hol álmodtad? Semmi ilyesmit nem vezettek be. A semmit meg elég nehéz növelni.
acsa77 2011.12.12. 00:09:15
@PSD: nem mindegyik államban. Sőt, csak az egyik államról volt szó, ha jól emlékszem. Erről elég hosszas vita ment az anandtech egyik testvéroldalán.
PSD 2011.12.13. 14:07:42
@acsa77: Link? Vagy mindent bemondásra higgyek el?
Rick4 2011.12.13. 22:41:02
@Abfangjaeger:
Háromhengeres, 1,2-es Fabia kipufogószelepe a szelepszárig behasadt kb. 3 mm szélesen. pedig csak benzines volt. :)
De biztosan egy gázos kocsi állt mellette a tesco parkolóban, amiatt is lehet ám. :-))
Háromhengeres, 1,2-es Fabia kipufogószelepe a szelepszárig behasadt kb. 3 mm szélesen. pedig csak benzines volt. :)
De biztosan egy gázos kocsi állt mellette a tesco parkolóban, amiatt is lehet ám. :-))
Rick4 2011.12.13. 22:50:55
@Kisatti:
A hatótáv más téma, hiszen szinte minden nagyobb városban lehet tankolni LPG. A spórolás ott üttközik ki, hogy te 100 km-et 6 literes átlag gázolaj fogyasztással és 420 Ft-os árral számolva, 2520 Ft-ért teszel meg, míg egy 9,2 literes átlag gáz fogyasztású autó 225 Ft-os árral számolva 2070 Ft-ért.
Ha ezt átszámoljuk 40.000 km-re akkor te átlagosan 100.800 Ft-ot költesz üzemanyagra, míg aki gázzal megy az 82.800 Ft-ot költ. Tehát ha feltételezzük, hogy egy év alatt 40.000 km-t teszünk meg, akkor egy év alatt 18.000 Ft spórolás, a gázolajhoz képest. De ha valakinek csak 7-8 litert fogyaszt az autója gázban, akkor ugye többet is lehet spórolni :)
Nem átrana elemet cserélni a számológépben, ugyanis ha a dízellel a 100km 6 liter és 2520Ft, akkor 40 ezer km az 400X2520Ft, nálam ez 1 milla és 80 ezres. Gáznál meg 100 km 9.2 liter, 400X 2070Ft, nálam 828 ezres. A különbség 1 év alatt 252 ezer, és ha egyféle kocsit nézek (Fiat Punto vagy Opel Astra, tökmindegy) a benzines újonnan is, használtan is olcsóbb, legalább egy gázbeszerelés árával. Ergo mindig olcsóbban fogsz tudsz közlekedni a gázossal.
A hatótáv más téma, hiszen szinte minden nagyobb városban lehet tankolni LPG. A spórolás ott üttközik ki, hogy te 100 km-et 6 literes átlag gázolaj fogyasztással és 420 Ft-os árral számolva, 2520 Ft-ért teszel meg, míg egy 9,2 literes átlag gáz fogyasztású autó 225 Ft-os árral számolva 2070 Ft-ért.
Ha ezt átszámoljuk 40.000 km-re akkor te átlagosan 100.800 Ft-ot költesz üzemanyagra, míg aki gázzal megy az 82.800 Ft-ot költ. Tehát ha feltételezzük, hogy egy év alatt 40.000 km-t teszünk meg, akkor egy év alatt 18.000 Ft spórolás, a gázolajhoz képest. De ha valakinek csak 7-8 litert fogyaszt az autója gázban, akkor ugye többet is lehet spórolni :)
Nem átrana elemet cserélni a számológépben, ugyanis ha a dízellel a 100km 6 liter és 2520Ft, akkor 40 ezer km az 400X2520Ft, nálam ez 1 milla és 80 ezres. Gáznál meg 100 km 9.2 liter, 400X 2070Ft, nálam 828 ezres. A különbség 1 év alatt 252 ezer, és ha egyféle kocsit nézek (Fiat Punto vagy Opel Astra, tökmindegy) a benzines újonnan is, használtan is olcsóbb, legalább egy gázbeszerelés árával. Ergo mindig olcsóbban fogsz tudsz közlekedni a gázossal.
Kisatti 2012.01.11. 21:50:54
@Rick4: Igazad van! lehagytam egy nullát, nem 400-al, csak 40-el szoroztam. Viszont ha már megjegyezted akkor én is megjegyzem, hogy te is elvétettél egy hibát... mert nálam 1milla és 8ezres lett :) Most már kvittek vagyunk!
Lényeg a lényeg. Olcsóbb gázzal közlekedni:)
Lényeg a lényeg. Olcsóbb gázzal közlekedni:)
peta33 2012.01.12. 23:00:28
Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P....
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P....
peta33 2012.01.12. 23:01:33
Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P..........
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P..........
Burgermeister 2012.01.13. 07:25:23
Lehet de kérdés van e értelme. Inkább ad el és vegyél egy eleve gázos-benzines autót. Az a tuti. Sztem.
peta33 2012.01.13. 10:28:09
@Rocko-:
Hali,köszi,megtaláltam..P..
Hali,köszi,megtaláltam..P..
peta33 2012.01.13. 10:34:29
@Burgermeister:
Hali!
Nemrég vettem,csak az elmúlt évben mérhetetlenül elszaladtak az üzemanyagárak.
Meg alapból a Diesel,kevesebbet eszik,ha gázosítom is,nem mindegy hogy,5L gáz,vagy 10L a benzin gázosok java....
De mint kiderült,a diesel-gáznál,csak be adagol,20% javulás,nem váltja ki teljesen,mint a benzinesnél. Bár a benzines is ugye a gáz mellett fogyaszt benzint is indulás,és melegedésig,ráadásul,automata szívatóval,,tehát jó sokat eleve.
Szóval,megérné ez a diesel-gáz,ha az embernek van rá pénze. Na,meg ugye környezet barátabbak is lehetünk így akár mint egy benzines..
P.
Hali!
Nemrég vettem,csak az elmúlt évben mérhetetlenül elszaladtak az üzemanyagárak.
Meg alapból a Diesel,kevesebbet eszik,ha gázosítom is,nem mindegy hogy,5L gáz,vagy 10L a benzin gázosok java....
De mint kiderült,a diesel-gáznál,csak be adagol,20% javulás,nem váltja ki teljesen,mint a benzinesnél. Bár a benzines is ugye a gáz mellett fogyaszt benzint is indulás,és melegedésig,ráadásul,automata szívatóval,,tehát jó sokat eleve.
Szóval,megérné ez a diesel-gáz,ha az embernek van rá pénze. Na,meg ugye környezet barátabbak is lehetünk így akár mint egy benzines..
P.
Rocko- 2012.01.13. 12:30:08
@peta33:
"De mint kiderült,a diesel-gáznál,csak be adagol,20% javulás,nem váltja ki teljesen,mint a benzinesnél."
"Na,meg ugye környezet barátabbak is lehetünk így akár mint egy benzines.."
ez a kettő egymásnak ellentmond.
"De mint kiderült,a diesel-gáznál,csak be adagol,20% javulás,nem váltja ki teljesen,mint a benzinesnél."
"Na,meg ugye környezet barátabbak is lehetünk így akár mint egy benzines.."
ez a kettő egymásnak ellentmond.
Burgermeister 2012.01.13. 14:22:18
@peta33: A diesel gáz komplikáltabb. Nem érdemes vele foglalkozni,még mindig azt mondom hogy eladni.
Az én gázos autóm ugy működik -beállítás kérdése- hogy mindig gázzal indul. Kivéve ha minusz fok van mert akkor én állítom át a kapcsoloval, hogy benyával induljon. De az is csak kábé 4-5 percig megy, aztán váltás gázra. Szóval nekem ha igy kb. 5-6 liter benya megy el 1 évben. Tehát ez szinte semmi. Az autóban 2000-óta van gázszett, tehát több mint 10 éve. Nagyon megbizható és soha nem cserélném le csakis egy másik benya/gáz kombinációs ótóra. Dizelt tuti hogy nem vennék még gázosban sem, lásd a felépítésből eredő hátrányok, kettős tömegű lendkerék, turbó, nagynyomású rendszer. Ja és a TFSI motorok is felejtősek!!!
Az én gázos autóm ugy működik -beállítás kérdése- hogy mindig gázzal indul. Kivéve ha minusz fok van mert akkor én állítom át a kapcsoloval, hogy benyával induljon. De az is csak kábé 4-5 percig megy, aztán váltás gázra. Szóval nekem ha igy kb. 5-6 liter benya megy el 1 évben. Tehát ez szinte semmi. Az autóban 2000-óta van gázszett, tehát több mint 10 éve. Nagyon megbizható és soha nem cserélném le csakis egy másik benya/gáz kombinációs ótóra. Dizelt tuti hogy nem vennék még gázosban sem, lásd a felépítésből eredő hátrányok, kettős tömegű lendkerék, turbó, nagynyomású rendszer. Ja és a TFSI motorok is felejtősek!!!
peta33 2012.01.13. 16:10:25
Hali! Jó a gáz bármibe,az tuti. Azt mutatja az elmélet,hogy ha dieselt gázosítasz akkor benzines szintre esik vissza az összes káros anyag kibocsátás kb,és fajlagos,és forintális fogyasztás még kevesebb is! + marad a nagy nyomaték,és a turbó előnye,csak tisztábban! :-)
Tiszta sor,akinek pénze van jól járhat,persze hosszú távon! :-)
P.
Tiszta sor,akinek pénze van jól járhat,persze hosszú távon! :-)
P.
soska71 2012.07.10. 15:15:46
NA A MAI HÍR SZERINT VÉGE A GÁZBULINAK. 2 LÉPCSŐBEN EMELIK, ÖSSZ KB 60 FT-TAL A LITERENKÉNTI ÁRAT, HOGY KÖZELEDJENEK AZ ADÓTÉTELEK, ÍGY 300-320 LESZ AZ ÁR LASSAN. PERSZE ARRÓL NEM BESZÉLNEK, HOGY ENERGIASŰRŰSÉG ÉS RÁFORDÍTÁSARÁNYOS (MEG KELL VENNED A RENDSZERT 300EFT-ÉRT) ADÓEMELÉS KELLENE, VAGY CSÖKKENTÉS. TÉNYLEG A LEGSZARABB ORSZÁG KELL, HOGY LEGYÜNK MINDEN ÉRTELEMBEN. HAJRÁ.
cngautogaz 2013.03.08. 10:47:56
www.cng-autogaz.hu/
ez a cég cng autógáz beszereléssel foglalkozil. van valakinek tapasztalata róluk? egy 10 éves opel astrát szeretnék átalakíttatni
ez a cég cng autógáz beszereléssel foglalkozil. van valakinek tapasztalata róluk? egy 10 éves opel astrát szeretnék átalakíttatni
Az utolsó 100 komment: