A GM öli meg a Saabot?
2011.11.09. 06:09 Tcomment
Csak egy pillanatra tűnt úgy, hogy minden rendben lesz, de az amerikaiak közbeszóltak.
5 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr433365038
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Index Elek 2011.11.09. 19:48:07
Svédországban elég nagy téma ez, nem is véletlen mivel minden más már el lett adva ugyebár. Mondjuk ez sem svéd már egy ideje, mert a Spykeres ámokfutó Victor Müller cége sem svéd.
Ahogy most állnak a dolgok az elég ellentmondásos. Az alkalmazottak már 7 hónapja kapják a fizetést kisebb elmaradásokkal, de nem dolgoznak.
A veszteség állítólag 7 milliárd SEK körül mozog. A beszállítók nem állnak sorban hogy hadd szállítsanak. A viszonteladói lánc is leállt a típussal, szinte már alig van aki forgalmazza. Nincs is mit.
Az alkatrészellátás is akadozik. Egy kolléga cimborája elütött egy Bambit, nincs csere fényszóró hetekig.
A kínai NDRC nem nyilatkozik egyértelműen. Csak annyit mondtak hogy a direktívákkal ellenkezik az üzlet. Kevesebb de komolyabb autóipari céget akarnak. Nem több kicsit. És a SAAB nem ajánlott befektetés. Mást nem mondtak. Mégis úgy hivatkoznak rájuk a svédek mint valami orákulumra, hogy majd az NDRC jól megmondja. Nem fogja.
A PangDa és YoungMan nem jelentős játékos. Ellentétben a GM joint venture SAIC-al ami viszont sok kocsit ad el, jó kapcsolatban van az NDRC-vel és működik már egy ideje.
Ahogy most állnak a dolgok az elég ellentmondásos. Az alkalmazottak már 7 hónapja kapják a fizetést kisebb elmaradásokkal, de nem dolgoznak.
A veszteség állítólag 7 milliárd SEK körül mozog. A beszállítók nem állnak sorban hogy hadd szállítsanak. A viszonteladói lánc is leállt a típussal, szinte már alig van aki forgalmazza. Nincs is mit.
Az alkatrészellátás is akadozik. Egy kolléga cimborája elütött egy Bambit, nincs csere fényszóró hetekig.
A kínai NDRC nem nyilatkozik egyértelműen. Csak annyit mondtak hogy a direktívákkal ellenkezik az üzlet. Kevesebb de komolyabb autóipari céget akarnak. Nem több kicsit. És a SAAB nem ajánlott befektetés. Mást nem mondtak. Mégis úgy hivatkoznak rájuk a svédek mint valami orákulumra, hogy majd az NDRC jól megmondja. Nem fogja.
A PangDa és YoungMan nem jelentős játékos. Ellentétben a GM joint venture SAIC-al ami viszont sok kocsit ad el, jó kapcsolatban van az NDRC-vel és működik már egy ideje.
Index Elek 2011.11.09. 20:48:12
Ami húzós: nem fizették még vissza a 2009-es rekonstrukció bérgaranciáját sem. Nem termelnek eladható autókat. Nem rendelkeznek saját motorokkal, nincs saját platformjuk sem.
Ráadásul a GM még 2009-ben nagyon komoly segítséget adott nekik a leváláshoz. Kaptak egy rakás pénzt, valamint eszközt is a gyártáshoz. És volt egy rekonstrukció, amikor megkapták a zöld okét.
Ehhez képest lett egy gigantikus veszteség, sikerült nagy nehezen kiadni a szedán 9-5 modellt amire nincs kereslet. A kombira még lenne talán, mert a helyi piac imádja a kombikat. De a 9-5 túl nagy, túl drága és nem prémium. Viszont az ára az.
Most oda jutottak, hogy Victor Müller hazugságáradata és a politika tehetetlensége miatt megkapták a második rekonstrukciót is. De ennek nem volt alapja. A GM adománya már nincs ott, csak a vesztségek. Az alkalmazottak tartják a markukat, a totálisan inkompetens szakszervezetek pedig asszisztálnak a cég kifosztásához. Mire tényleg csődbe megy majd addigra már mindenen lesz valami opció vagy rejtett szerződési kikötés. Gyakorlatilag már minden el van adva.
Szóval szerintem a SAAB mint márka megszűnik és lehet majd emlékezni a szép időkre amikor még gyártottak autókat.
Ráadásul a GM még 2009-ben nagyon komoly segítséget adott nekik a leváláshoz. Kaptak egy rakás pénzt, valamint eszközt is a gyártáshoz. És volt egy rekonstrukció, amikor megkapták a zöld okét.
Ehhez képest lett egy gigantikus veszteség, sikerült nagy nehezen kiadni a szedán 9-5 modellt amire nincs kereslet. A kombira még lenne talán, mert a helyi piac imádja a kombikat. De a 9-5 túl nagy, túl drága és nem prémium. Viszont az ára az.
Most oda jutottak, hogy Victor Müller hazugságáradata és a politika tehetetlensége miatt megkapták a második rekonstrukciót is. De ennek nem volt alapja. A GM adománya már nincs ott, csak a vesztségek. Az alkalmazottak tartják a markukat, a totálisan inkompetens szakszervezetek pedig asszisztálnak a cég kifosztásához. Mire tényleg csődbe megy majd addigra már mindenen lesz valami opció vagy rejtett szerződési kikötés. Gyakorlatilag már minden el van adva.
Szóval szerintem a SAAB mint márka megszűnik és lehet majd emlékezni a szép időkre amikor még gyártottak autókat.
korzo 2011.11.10. 16:18:49
Én személy szerint már rég eltemettem a márkát. De a biztonság kedvéért soha a büdös életbe nem fogok GM autót venni...
Index Elek 2011.11.10. 18:34:41
Én is bojkottálom a GM-et, de csak azután hogy vettem egy Corvette Z06-ot és egy ZR1-et. Utána rögtön komoly bojkottot vezetek be :-)
