HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kéne. Nyolcér'

2011.12.21. 07:16 Tcomment

Címkék: ford mondeo

Egy hétig erről áradoztam mindenkinek, aztán megtankoltuk és elővettük az árlistát.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

220 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr363480059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.12.21. 11:25:02

Ha meg valaki le tud mondani a nullkilométeres bőrülésről, meg esetleg beéri a két lityis dízellel, aminek a nyomatéka és a 140 lóereje is kb. mindenre elég, két-három évesen, 100.000 kilométer körüli futással talál 10.000-12.000 euro között bőven. Annyit még ér is.

ne most 2011.12.21. 11:34:49

A 2.2 egyik legnagyobb előnye, hogy nem fullad le. Gáz nélkül simán megmozditja az autót. Az egyesben a gázpedál inkább egy kapcsolóra emlékeztet. kb 30-40-ig a gyorsítás fájdalmas, de ettől kezdve a futómű már képes átvenni a nyomatékot. 3-asban olyat tól 90-ig, hogy a vezető arcáról 100-ik alkalommal sem lehet letörölni a vigyort.
Autópályán hiánytalan, nem gond ha valaki mögéd érkezik 180-al, csak nyomsz egy kövéret és felvetted a tempóját majd kisorolsz.
Lelassítja az időt. Soha semmilyen helyzetben nem kell mérlegelni. A 100-al haladó belső sávból bármikor kisorolhatsz a 150-es belsőbe észrevétlenül.

A 2.0-val indulásnál elég gyakran vannak gondok, de városban a dinamikája tökéletes, mintha mindig az optimumom forogna. Az autópályán viszont, mintha várni kéne a gázpedál hatására.

1000rörö 2011.12.21. 11:52:52

Na vazze hátul nincs befúvó a két ülés között egy ekkora batárban? Fordot soha, volt escort,focus I. focus II. fostalicska mindegyik traktor hangal.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.21. 12:00:55

Ilyen 2.2 tdci-m van, az előző sorozatból(Mondeo 3), az 155 lovas, kéziváltós. 25000et tettem bele eddig, nagyrészt pályán+kevés Bp. 130-140 körül használom, az átlagfogyi a komp. szerint 6,8. Szóval nem tudom ti hogyan etettek vele 10et...nekem 190nél mutat ennyit a komp.

Mészáros Laci 2011.12.21. 12:01:59

@P12_dCi:

efölött átsiklottam...

a fókában az ülések alól fújja hátra a levegőt meg talán a B oszlop aljából. A kézifékkonzolból nem.

Ejoy 2011.12.21. 12:06:11

Kit érdekel a lista ár? Magán ember szinte kizárt, hogy megvegye, így aztán szépen meg kell venni pár évesen céges autó flottából (ahol egy góré hajtotta, folyamatosan szervizelték, költöttek rá becsülettel), 4-5mFt-tért.

GG81 2011.12.21. 12:07:28

áh, ez a műszerfal nyomogatás...

Bambano 2011.12.21. 12:08:33

Egy lomha gázolajtemető, rengeteg pénzért, rotfl.
Közben meg folyamatosan dícséred a volvo feliratú másik fordot :P

nem lettem ford fan, tuttira.

bloggen 2011.12.21. 12:27:42

Inkabb maradok a 3as bmw nel 180le es 6.2 vegyes fogyasztassal...
13000000?????:)ez akkor is CSAK egy ford!

GGG77 2011.12.21. 12:30:27

@bloggen: "180le es 6.2 vegyes fogyasztassal..."

Akkor túl sokat nem használsz ki abból a 180 paciból. :)

Ciri 2011.12.21. 12:30:48

Az autók fogyasztása legalább 70%-ban függhet a vezetési stílustól.
Az, hogy ennyit evett a feneketek alatt tökéletesen ábrázolja a tesztautó-újságíró kapcsolatot.

bloggen 2011.12.21. 12:33:11

@GGG77: Havi kb.2000km csak autopalya...dajcsland...
A tobbit tedd ossze.
-nem csak-ennyi a kulonbseg...

GGG77 2011.12.21. 12:35:44

@bloggen: Akkor érthető. Sok autópálya, rengeteg 120-as, 100-as korlátozás.

GalloG 2011.12.21. 12:36:38

@Bambano: Nem vagyok egy TC kommenthuszár, nem ismerekm a házi trolljaikat, de ez elég trollos hozzászólás lett...
Ez alapján érdekelne, hogy milyen autót használva mondod ezt. Mert a 200LE/450Nm-es motor azért sok minden, de nem lomha. Bárki is gyártja és bármilyen váltó van hozzácsavarozva.

Shadowbull 2011.12.21. 12:37:04

@robertocrack: "Ennyiért akkor egy új tesla modell s."

Meg nem kaphato. Majd jovo ev kozepetol. Allitolag.

Korlatozott hasznalhatosaggal.

sb

Shadowbull 2011.12.21. 12:38:47

@GalloG: "Én inkább a Fordot vinném, tuti olcsóbb a fenntartása is."

Hat erre ne vegyel merget. Ha a Ford allandoan a szervizbe jar, akkor rohadt draga fenntartani.

sb

GalloG 2011.12.21. 12:39:55

A fogyasztást sokallókat sem értem. Ekkora autótól, ilyen teljesítményű motorral, automata váltóval, javarészt városi (ráadásul budapesti) forgalomban mit várnak? 6 litert?

És akkor jönnek itt a 2.0 turbó benzines meg 2.5 V6 benzines ötletek. Azoknál - ugyanilyen használat mellett - hálát rebegne a tulaj minden szentnek 12 Literes átlag esetén...

Ráadásul aki elmegy és vesz egy ilyen autót alku után mondjuk 11 millióért, az aggódni fog, hogy 9.5-öt fogyaszt a nép által elvárt 7-8 helyett? Szerintem nem.

kultúrpesszimista 2011.12.21. 12:43:05

"ugyanis egy autó elsősorban a benne kínált hely mennyiségéről szól, az meg itt van bőven"

Bende Tibor hozzátehetette volna, hogy számára. Vagy szerinte. Vagy c.) De ez így, ez a sommás megállapítás egyszerre buta és hamis. Még egy kombinál sem feltétlen ez az első szempont, nem hogy általában, "egy autó" esetében...

GalloG 2011.12.21. 12:46:25

@Shadowbull: A ma újonnan kapható autók mind egyaránt problémásak, márkától, típustól függetlenül. Ha elfogultság nélkül vizsgáljuk, akkor a "nagy" márkáknál is legalább annyi meghibásodás fordul elő, mint a többi kisebbnél.

(Sajnos) Majdhogynem szerencse kérdése, hogy sokat jársz szervizbe vagy sem. Nem az dönti el, hogy drága presztízsautót vettél, vagy olcsóbb hétköznapit.

Persze a nép száján több az olcsó autó meghibásodási történet, mert aki 20 millióért vesz, az nem dicsekszik vele, hogy megint szervizben van, aki pedig ennyiért árul, az sem veri nagy dobra, hogy mennyiszer hordják javíttatni a tulajok.

Én is tudok 103e km-es 530d-ről mesélni, amiben motort kellett cserélni (sajnos garancián túl, fizetősen) a valóban gondos és előírásszerű karbantartás és használat ellenére. De ettől még nem rossz az 530D, csak annak a tulajnak volt vele pechje.

A legtöbb mai modern dízellel azért van több baj, mert a tulajok benzinesként használják és hajtják, valamit nem a bele való üzemanyagot tankolják, mert az drága. Erről nem az autó vagy a konstrukció tehet.

Bambano 2011.12.21. 12:47:08

@GalloG: 3.2v6 szívó benzines, pont egy másodperccel hamarabb sprintel 100-ra és a fedkompomban az átlagfogyasztás is jobb, mint ennél. A tankolásos fogyasztás-számításom is jobb, mielőtt rákérdeznél. A vezetési stílusról nem beszélünk, mióta egy másik fórumon a hozzászólóról kiderült, hogy rörgy. :)

A végsebességem legalább 40-nel több, mint ennek.

Mindemellett a mérete sem kicsi (úgy értem, az enyémnek), én is mondhatnám, hogy majd' 5 méter, bár csak 4 méter 77 centi.

ez meg egy dízel. A mai világban ezzel mindent el is mondtam róla. Környezetszennyező, drága tankolni, drága fenntartani, mi benne a vonzerő?

A 6 gangos duplakuplung az egyetlen, ami érdekelne, de azért enélkül lehet élni.

Bambano 2011.12.21. 12:50:44

@kultúrpesszimista: abban neked igazad van, hogy hozzátehette volna, abban meg neki van igaza, hogy a hely számít, az egyik legfontosabb:)

Üldögéltem én mostanában többféle autóban, és hiába lenne minden szempontból elég nekem mostanában egy corsa is, ha vállban szűk és nem férek el benne. Pedig mindenki jobban járna, ha 4-5 mázsával kevesebbet hurcibálnék magammal. De ha nem férek el benne, akkor nem férek el benne, marad a szalonban.

GGG77 2011.12.21. 12:51:21

@GalloG: "Én is tudok 103e km-es 530d-ről mesélni, amiben motort kellett cserélni"

Én pedig 316i-ről tudok, 28 e km-nél (gariban ugyan, de óriási fenyegetőzések után). Pedig az egy sima, őskori benzinmotor.

akiak 2011.12.21. 12:51:31

Én a Skoda Superb kombi 170lóerős DSG 4X4-est konfiguráltam, egy elég magas felszereltséggel, az is 13M-ra jött ki.. Úgytűnik ez egy normál ár, csak a mi fizetésünk kurv@ kevés :)

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.12.21. 12:53:30

@kultúrpesszimista: ha ő írta,akkor evidens hogy szerinte,nem???

kultúrpesszimista 2011.12.21. 12:56:35

@Bambano:

Szerintem ez az egész helykérdés túl van dimenzionálva. Én egy elég magas ember vagyok (190-hez közelebb) és vállban is széles, de soha az életben nem érdekelt a hely akkor, ha az autó, amiben ülök (legyen az kupé vagy kombi) szerethető, élvezetes.

Hacsak nem kell gyakran csomagokkal bíbelődni, hármas ikreket elhelyezni, rendszeresen szállítmányokat A-ból B-be vinni, akkor mellékes a méret és jól tudnám érezni magam egy Alfa 156 Sportwagonban is. Amúgy meg nyilván Volvo V70 T5, ha kombi. :)

kultúrpesszimista 2011.12.21. 12:58:02

@mifolyikittgyöngyösön??:

Nekem nem egyértelmű, mert egy újságíró írhat a tárgyilagosság igényével, még akkor is, ha ez a legtöbbször nem teljesül (bár nem is kizárható). És hiányzik nekem az is, hogy milyen autóban? Kombiban? Vagy egy kupéban is a hely számítana?!

Bambano 2011.12.21. 13:01:43

@kultúrpesszimista: persze, de az alfa 156 azért annyira nem kis autó. Én most egy Corsa-Vectra különbségről beszélek. A corsa-astra-vectra-insignia négyesből magasan a vectra a legkényelmesebb, méreténél és tervezési sajátosságainál fogva.

Azért nagyon nem mindegy, hogy csak csontkovács tud kihajtogatni az autóból egy hosszabb út után és csak kerekesszékkel tudok távozni, vagy kiszállok a magam öreges módján, de azért nagyjából egy darabban. Nyilván túloztam kicsit.

Nem feltétlenül a csomagtér mérete az, ami számít, bár sokszor az is fontos, amíg nők csomagolnak a nyaraláshoz :)

De az már számít, hogy elfér-e a jobb lábszáram a középkonzoltól vagy nem (insigniában nem mindig), édeskettesben ülök-e az utassal vagy nem (mert összeér középen a vállunk), elég széles-e az ülés, stb. stb. Nekem nem is feltétlenül a magasságommal lenne gond, bár az sem átlagos, hanem jelenleg ha ráállok a mérlegre, körbefordul. Ezt nem tudom akármibe behajtogatni :)

Elég lenne nekem egy corsa opc is, ha elférnék benne... :)

GGG77 2011.12.21. 13:02:14

@akiak: Nekem 12,-ra jött ki egy V60 D3 Summum. És az "csak" 163 LE. Valamint az extrákból már elég vékonyan szemezgettem, egyrészt, mert a Summum a csúcsfelszereltség (1,8 milla), másrészt több kütyüre már tényleg nincs szükségem, a beszarás rézvörös metál fény, a kéttónusú (fekete/bükk) bőr már megvan így is.

GalloG 2011.12.21. 13:04:02

@Bambano: A valós fogyasztása majd 10e km után kiderül, a valós tulajnál. Az ujságírói tapasztalat szerintem nem releváns, annyi köze van a valósághoz, mint a gyári adatnak.
Ettől függetlenül nekem is volt 3 literes szívó benzines autóm, és nem hiszem, hogy városi használattal kevesebbet (vagy akár ugyan annyit) fogyasztana, mint egy hasonló teljesítményű dízel.

A 100-ra gyorsulás és a végsebesség pedig teljesen mindegy. Ezt nem a Ford védelmében írom. Akármennyire is tolod mert bátor vagy és/vagy blokkolót szereltettél be, itthon a Ford végsebességén sem tudsz közlekedni (max. 1-2 percet egyhuzamban), 0-100 gyorsulásra pedig ritkán van valódi szükség.
A rugalmassága meg - a feltöltésnek köszönhetően - látatlanba is a Fordnak jobb, mondjuk 80-120 előzéskor. De legalábbis tuti nem rosszabb.

A környezetvédelmet meg nem szabadna felhozni ilyen 3.2 benzin vs. 2.2 TD viszonylatban, mert egyik sem arról híres, nem is azért vannak...

Negrogo 2011.12.21. 13:07:09

@1000rörö: Igen, ezt en is kiszurtam ahogy fentebb irtam. Ez gaz de tenyleg.

Off. Mi a faszom. Havazik? Jaaa`. Menek gyorsan telire cserelnei a hatsokat hatha megmarad es felavatom a friss hot.

Negrogo 2011.12.21. 13:10:30

@GGG77: Akkor en osszeteszem a kezem, hogy mostanra szorul csak generalozasra a bontatlan 297 ezret futott jo kis M52B28 -om.

Kegyetlen 2011.12.21. 13:13:40

9,5/10,5-ös fogyasztást sokallom. még ha 200 lóerős is. nyilván, ki hogy vezet, de a 3 literesek esznek ennyit.

Bambano 2011.12.21. 13:18:09

@GalloG: ha minden adat teljesen mindegy, amit felhoztam, akkor ezentúl csak neked azt fogom mondani, hogy ipari hulladék, indoklás nélkül.

a környezetvédelemről annyit: ami az enyémből kijön, az lényegesen kevésbé szennyez, mint ami ezekből a modern dízelekből. de mint másik hsz-ben leírtam: én szívesen lecserélem kettővel kisebbre az autómat, ha lesz olyan, amiben én is elférek.

lehet, hogy látatlanban a fordnak jobb a gyorsulása, de ha látjuk is, akkor már nem biztos. Persze, ha olyan teljesen életszerűtlen agyament módon előzöl, hogy 5.-ben 70-80-ról elindulva, akkor lehet, hogy jobb a ford. Nem hiszem, de lehet. Viszont ha életszerűen előzöl, vagyis a megfelelő fokozatba visszakapcsolva, akkor a ford lassabb.

És marad a végére a lényeg: ilyen irtózatosan elszabott árcédula és ilyen gázolajár mellett ezt a dízelt megvenni: hát ehhez én nem vagyok elég gazdag.

Bambano 2011.12.21. 13:19:27

@GalloG: a trollkodáson meg ne aggódj, felügyelik a blogjaikat, ha túlmegy/túlmentem a határon, majd kiraknak. De amíg nem, addig örülnek a letöltésgenerálásnak, mert abból van a fizetésük.

nlaci1970 2011.12.21. 13:20:58

A V60 messze nem a Mondeo kombi mérete, ez nagyobb a V80-nál is, minden irányban (szélesség/hosszúság/tengelytáv). Azonos motor és felszereltség esetén a V80-hoz képest van vagy 3-4 milla előnye.
A 2.2 TDCi Titanium listaára egyébként 9.3, azaz 8-8.5 körül elhozható, tehát a cikk címét sem értem. Ez a felszereltség bőven elég, a sok sallang nélkül (DVD "navi" stb.). A 2.0 TDCi Titaniumokat meg 6.99-ért adják akciósan, az a motor is bőven elég bele, ennyiért ebből a méretosztályból semmit nem lehet venni. Tehát messze nincs elszállva az ár, sőt. Csak ésszel kell választani.

kultúrpesszimista 2011.12.21. 13:22:57

@Bambano:

Oké, ebben teljesen igazad is van.

PiszkosFreddy 2011.12.21. 13:24:46

Többé-kevésbé átfutottam a posztokat,elnézést,ha már más is leírta amit leírok.
A Ford Mondeo hála a Jóistennek már az 1.6-os 110 lovas TDCI motorral is kapható,kevesebb,mint fele
ennyiért(konkrétan 6.185.000.-HUF-ért)és ez még alku előtti állapot.Nekem ez tökéletesen megfelelne,ha Ford dízel szeretnék,ami elmegy 5-6 literrel.
A baj az,hogy Volvo S60-ast szertnék 1.6 dízellel,ami egy millával drágább.

bloggen 2011.12.21. 13:27:11

@GGG77: 130-230 kozott van ez az ertek.ha sok a fekezes gyorsitas akkor esetleg 6.4...100-120 korul palyan ora szerint 5.8-5.9
Amugy dizelrol beszelek termeszetesen.

PiszkosFreddy 2011.12.21. 13:28:29

..és ahhoz képest,hogy nagy mértékben csökkenni fog(talán jövőre)a REG-adó,az autók ára meg emelkedik.A fenti hsz-emben említett Ford 200.000.-rel emelkedett két hét óta.

bloggen 2011.12.21. 13:29:49

@GalloG: Én is tudok 103e km-es 530d-ről mesélni, amiben motort kellett cserélni (sajnos garancián túl, fizetősen) a valóban gondos és előírásszerű karbantartás és használat ellenére.

Ilyet minden markaban lehet emliteni.
A bmw dizel motorjai megis etalonnak szamitanak...

Bambano 2011.12.21. 13:30:53

@PiszkosFreddy: miért akarnak az emberek ennyire alulmotorizált autót venni? 1.6 tdci egy 5 méteres batárba?

téridő 2011.12.21. 13:32:09

Miért jobb a fünfer kombi, mint a Mondeo?
Vagy a BMW csak azért jobb, mert drágább???
Mi az, hogy jobb? Milyen szempontok alapján? Egyáltalán, egy közelekedési tárgyban mi a csuda olyan drága, ami majd kétszer annyit ér, mint egy kis lakás?
Érdekes világ.

nlaci1970 2011.12.21. 13:34:25

@PiszkosFreddy: Tegyél hozzá 900 ezret és 2.0 Titaniumot kapsz, mint írtam fent. Az 1.6 115 LE kevés bele, ráadásul a 6,2 misi szerintem még az Ambiente szint, ami elég szegényesen van felszerelve...

nlaci1970 2011.12.21. 13:38:30

@PiszkosFreddy: ...vagy 500-at, ha elég a 2.0 Trend is...

GGG77 2011.12.21. 13:41:50

@nlaci1970: "A V60 messze nem a Mondeo kombi mérete"

Ilyet azt hiszem senki nem is állított.

GGG77 2011.12.21. 13:44:33

@buggyant: Jobb autó, csak legfeljebb nem annyival, amennyivel többe kerül. De végül is minden annyit ér, amennyit megadnak érte. Márpedig, tetszik vagy sem, mindhárom német prémium márka sikert sikerre halmoz az eladásokban. Úgyhogy tudnak valamit.

nlaci1970 2011.12.21. 13:48:01

@GGG77: valóban nem, csak ennek az árát említetted valahol, és nem a méretben közelebb álló V80-ét. De lehet, hogy csak félreértettelek, akkor bocs.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2011.12.21. 14:06:54

Az első Sierra óta sem sikerül egy normális fordulaszámmérőt rajzolni?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.12.21. 14:07:06

@GalloG: Igaz.

Már a 2005-ös 2.2-es 150 lovas is úgy ment minden fokozat(6) és sebesség relációban,mint a szél.

kombusz 2011.12.21. 14:58:11

@mennyi?husz!:
talán kezd ujra a képnézegetést barátom :)
segitek 29-es kép B oszlopon megtalálod a belsö levegö hátravezetését :DD

fogash 2011.12.21. 15:11:14

@Shadowbull: "Azert tegyuk hozza, hogy ennyiert max. fapad 5ert kap az ember."

Hamar konfiguráltam egy 520d-t, efficient dinamics csomaggal (start/stop, stb.), metálfénnyel, surround view csomaggal (tolatókamera, stb.) 5 év service inclusive szolgáltatással 12,8mFt listaáron. Osztán az mégis csak egy 187 lovas ötös Bömös, nem egy Ford...

vagodeszka 2011.12.21. 16:00:14

Aki a Fordot fikázza annak megjegyezném, hogy volt a családban egy ilyen 2.2-es dízel 175 lóerővel és 3 év és 140 000 km alatt SEMMI baja nem volt, csak ment és ment. A 2.2-es TDCi motor valami kegyetlen, nyomatékból megy és megindul bármilyen fordulatszám tartományban, mint a meszes, sokkal jobb motor véleményem szerint, mint pl a 3-as bimmerekben lévő 2.0-es dízel (2006-ös évjárat), amivel össze tudtam hasonlítani. Fogyasztása marha jó volt, persze sok autópályával 7.2, ez kevesebb, mint a saját benzines kisautómé. Én csak ajánlani tudom ezt a típust, ezzel a motorral. Józan választás lehet, ha kerüli az ember a feltűnést.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2011.12.21. 16:03:36

Itt a cégnél már harmadik generációban fordok vannak cégautóként. Idén lehetett volna kérni ötös bmw-t, mert a cégnek világszerte kedvezménye van rájuk. 2 ember kért Volkswagent, a többi maradt a mondeo/s-max vonalnál. :) Azért mégiscsak 10-12 éve bizonyítanak...

Az előző generációs kupacban volt egy passat, 2.0 pdtdi, folyamatosan kérte az olajat, 60k km után emulzió a tágulási tartályban...

Mondeókat igen gyakran úgy használják hogy izzítás nélkül indítás, azt ahogy a forgalom engedi, rúgva be a melóhelyre, majd irány jászberény és vissza, tekintet nélkül arra, hogy -20 fok van vagy +39. Az egyik ilyen kolléga most kapott egy crdti dsg passátot, őszintén szólva már várom mikor hányja el magát...

GGG77 2011.12.21. 16:16:51

@fogash: Nem tudom, hogy számoltál, de én csak annyit pipáltam be, hogy 520d kombi, metálfény, bőr/szövet kárpit és egyből 13 milla felett voltam. Automata váltóról, naviról, és még ezer más dologról, ami ebben a Mondeoban van szó nem volt, el sem nyomkodtam odáig a konfigurátort.

Hidd el nekem, hogy egy hasonlóan felszerelt 5-s listaára 17 körül jönne ki.

Ettől még persze, ha vki ajándékba akarná adni vmelyiket én is az 5-t kérném (ki nem...), de ár/érték arányban ez a Mondeo (vagy egy Insignia, vagy egy Avensis, vagy sorolhatnám) agyonveri a prémiumgyártókat. Csak hát nem kizárólag az ár/érték arány dönt a vevőknél.

GalloG 2011.12.21. 16:23:14

@fogash: Erre azért felkaptam a fejem, és én is gyorsan konfiguráltam egyet a BMW oldalán, mert hihetetlennek tűnt a 12.8m összeg.

BMW 525d Touring (ez áll közelebb a tesztelt Fordhoz, 2.0 sor4, 218LE), csak a Ford nagyobb extráit jelöltem a BMW millió lehetősége közül: fekete metál fényezés (nem Individual), Dakota bőrkárpit (nem Individual), hátsó monitoros DVD rendszer, követős tempomat, automata váltó (olcsóbb, nem sport), automata klíma (olcsóbb), automata fényszórókapcsolás, szabályozható futómű (DDC), navigációs rendszer.
Ez így 18.5 millió. Az extrák ebből: 4.4m. Ha "elég lenne" a 184LE-s 520d Touring (az is 2.0 sor4), akkor "csak" 16.8 millió a listaár.

A legolcsóbb 520d Touring bármilyen opció választása nélkül 12.5 millió...

Félreértés ne essék, nem azt akarom kihozni, hogy a BMW nem jobb autó mint a Ford, mert jobb. Csak arra szeretnék rámutatni, hogy fals információ, hogy ennyiért már (ugyanilyen felszereltségű) BMW is kapható.

Az meg szubjektív, hogy ér-e plusz 5 milliót (listaárakat nézve) a valós vagy vélt plusz minőség. Meg persze, aki BMW-t akar, az azt vesz, aki meg Fordot, az azt. Olyan nincs, hogy Excelt csinál valaki mindről és ami a legtutibb, megveszi márkától függetlenül.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.21. 16:53:40

Én Passatot akartam venni használtan(2,0 tdi), akkor láttam hogy ami Passatban 10-11000 euró, az Mondeoban 7-8000. Mindkettőt próbáltam, a Passatnak jobb az összeszerelése, patentabb, a Fordban ez-az nyüszög néha így 150k-nál. A többi dologban (vezetés, hely, design) a két kocsi egyenrangú szerintem, végül Mondeót vettem, eddig nem bántam meg. A bónusz hogy 2.2es lett nem mintha kihasználnám...

Jobb a Passat és az 5er biztos még jobb, de azért amiket itt fent konfigurálgattok azok úgy néznek ki belül mint egy alap-Astra.

Amanitin3 2011.12.21. 17:17:50

@Shadowbull:
"Persze ha nem olyan elbaxott minoseg, mint az elodje."

ez az előző modellre értendő, vagy ugyanerre faszlift előtt?

Dr. Robin Masters 2011.12.21. 18:43:41

Szerintem ez az autó még mindig a kategória legjobbja ár/érték arányban, ráadásul a legnagyobb is. Igaz én benzines motorral venném. Van nekünk egy MkIII. 2,5 V6 automata, én nagyon szeretem, kényelmes, dinamikus, kicsit sokat fogyaszt, de szerintem ekkora autótól ez elfogadható.

Shadowbull 2011.12.21. 18:43:42

@determ: "de egyszer, ha lesz lehetőséged pár év "nagymerci, nagybéjenvé, nagyaudi" után ülj vissza egy "nagyford, nagytoyota, nagyvolkswagen" kocsiba... Mellbevágó érzés, mekkor a a különbség minden téren. És most nem arra gondolok, hogy a szalonban beleülsz 5 percre, hanem ha HASZNÁLOD és "együtt élsz" vele... "

Ez pontosan igy van.

Felfele lepegetve sohasem erzodik annyira a kulonbseg, csakis visszafele.

sb

Shadowbull 2011.12.21. 18:44:21

@Amanitin3: Nekem 2004-es van. Ne tudd meg.

sb

Vágási Matyi 2011.12.21. 19:22:17

@GalloG: @fogash: Miért nem a hármashoz hasonlítjátok?

kkn 2011.12.21. 19:27:55

Valaki desifrírozhatná a bevezetőjét a cikknek, mert nem értem. Pozitívumokat sorol. Azután az utolsó mondatot elkezdi úgy, hogy "Erre itt ez a Mondeo..". Az ilyen szófordulat ellensúlyozást szokott bevezetni. De itt további pozitívum van. Ha olyan jött volna pl., hogy: Erre itt ez a Mondeo, és nem érzem nagynak, akkor értem, mit akar kihozni, de így nem áll össze a dolog.

Shadowbull 2011.12.21. 19:31:22

@GalloG: "A ma újonnan kapható autók mind egyaránt problémásak, márkától, típustól függetlenül. Ha elfogultság nélkül vizsgáljuk, akkor a "nagy" márkáknál is legalább annyi meghibásodás fordul elő, mint a többi kisebbnél."

Jol hangzik, de kar hogy nem igy van. Nem minden marka ugyanolyan szar.

sb

GalloG 2011.12.21. 19:32:22

@Vágási Matyi: Árban valóban azzal lehetne összemérni, de méretben, helykínálatban köszönő viszonyban sincs a BMW 3-as kombi a Mondeo kombival. Nem is azonos célközönségnek készülnek, ilyen szempontból is az 5-ös kombival kell hasonlítani (a BMW kínálatából).

Egyébként a BMW 3-as kombihoz több (jellemzően drága) extra nem választható, ami a tesztelt Fordban benne van. Ami pedig választható közülük, azzal 13.8 millió a BMW 320d Touring (184LE) listaára. A 204LE-s 325d Touring már 15.8 millió azonos extrázással (igaz, az már 6 hengeres).

mortadella 2011.12.21. 20:26:07

Röhej, hogy valaki egy hét alatt nem olvassa el a kézikönyvet és leírhatja, hogy nem sikerült rájönni, hogy hogy működik.

Szintén röhej, hogy annyira fogalma sincs a vezetett autó áráról, hogy nagyon-nagyon meglepődik.

Ezután már nem lesz meglepő, ha a Totalkár szerkesztősége Mercedeseket, Lexus-okat, BMW-ket, Volvo-kat tesztel, nagy köbcentivel, nagy lóerővel, klasszikus automata sebességváltóval és azt olvassuk, hogy:
- alapvetően nagyon jó,
- hűha, sokat fogyaszt!
- fú, mennyire drága, azt a mindenit!

Objektív, tudásalapú értékelésre nincs esély.

Ez van.

mortadella 2011.12.21. 20:27:05

... a távolságtartó tempomat.

is 2011.12.21. 21:42:38

"Ennyiért már fünfer kombi is van hé! Ugyan nem rugózik így, de BMW."

Tehát egy autós szakportálnak nem a szakmai, funkcionális összehasonlítás, az olvasó tájékoztatása a fő szempont, hanem a marketingesek táplálása, és a mucsai BMW/Merci/Audi/akármi imádat terjesztése. - Mindenesetre élmény volt bepillantást nyerni a világképedbe,

is 2011.12.21. 21:46:01

@GalloG: "Olyan nincs, hogy Excelt csinál valaki mindről és ami a legtutibb, megveszi márkától függetlenül. "

Igen, kivéve egy autós újságnál, hacsak nem akarnak valamely cég marketingesének látszani.

Rocko- 2011.12.21. 21:51:09

@Shadowbull: "Korlatozott hasznalhatosaggal."
höhöhöhö. tuti nem lesz debreceni villanyautós találkozó. :D

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.21. 21:52:52

Vazzeg!
Csináljátok már meg, hogy egy két (három, stb.) oldalas cikknél ne kelljen állandóan az utolsó oldalra lapozni, hogy kattinthassak a bloghoz.
Marha idegesítő.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.21. 21:53:57

"Kéne. Nyolcér'"
Nekem is. Ha lenne 40 millám.

shwarcz bácsi 2011.12.21. 22:17:27

ma nyolcér,három év múlva mán csak háromfélér, közbe benne van mán vagy kettőbe legalább,aztán még három év múlva, meg imádkozunk hogy legyen aki megveszi...
nyocszázé...

GGG77 2011.12.21. 23:10:16

"Ennyiért már fünfer kombi is van hé! Ugyan nem rugózik így, de BMW."

Már írták előttem, de ez az én szememet is megütötte. Autós újságíróhoz eléggé méltatlan.
Ahogy kiveséztük: valóban, van ennyiért 5-s kombi, gyengébb motorral, sokkal szerényebb felszereltséggel.

GGG77 2011.12.21. 23:13:41

@kamionmentés: "Nekem is. Ha lenne 40 millám."

A vagyon 20%-át autóba ölnéd? Pláne egy olyanba, ami rohamosan veszít az értékéből? 40 millából 8-ért én esetleg olyan veteránt vennék, aminek az értéke már legfeljebb csak felfelé kúszik.
De leginkább vennék egy Octavia kombit és építtetnék egy elég szép házat.

tede 2011.12.21. 23:18:10

Az autós újságírók valami borzalmasan messze állnak a mindennapok realitásaitól. 10,5 milliós autót a zemberek 95%-a soha nem tud megvenni, maximum 10évesen 2-ért.

Én már ezért sem olvasom el sokszor az olyan írásokat, ahol 4 milliónál drágább autókról írnak, mert soha az életben nem lesz pénzem annál drágább autóra. A 4 is csak úgy, hogy a mostani kocsimat használom még vagy 12-15 évig és azalatt talán össze tudok ennyit rakni, meg besegítenek a szüleim is.

De inkább az a valószínű, hogy nem lesz 4 millás kocsi, hanem lesz egy 2 millás használt valami.

Átlagnak érzem magam és 2 millásnál drágább autót reálisan nem tudok megszerezni. Hitelt nem vagyok hajlandó autóra felvenni, ez még hozzátartozik.

akcióvadász 2011.12.22. 00:00:58

Hit nelkul tenyleg nem lesz olyan autod,amire vagysz.
Audi Q7 6.0 V12 TDI.
Csak hit kerdese

GGG77 2011.12.22. 00:01:10

Így, a nap végére kikevertem magamnak egy C200 CDI-t (limuzin, C Merci kombiban nekem ocsmány) Avantgarde csomaggal, 7 sebességes automatával, bőrrel, napfénytetővel, nagy hifivel, metál fénnyel. Felni maradt az egyik alap, semmi elektromos kütyü az alapfelszerelésen kívül. Dohányzó csomag, osztottan dönthető hátsó ülés, tolatóradar, oszt kb ennyi. 13,85 millió.

botibmw 2011.12.22. 04:59:26

"A kormányerő is optimális, a mozdulatot pedig egy kicsivel megelőzi a kerék tényleges elfordulása, biztosan részecskegyorsító van a kormányműben." nem kötekedésképpen csak egy picit ezt magyarul nem holtjátéknak hívják?

botibmw 2011.12.22. 05:31:11

ööö forditva lene az benéztem,reggel van:)

botibmw 2011.12.22. 05:32:02

de akkor sem normális dolog az,mondhatni lehetetlen

fogash 2011.12.22. 09:22:22

@Vágási Matyi: mert bazi nagy hajó, a hármas ehhez képest méretileg egy mentőcsónak.

@GalloG: @GGG77: odaírtam az előző hozzászólásomban is, de megcsinálom újra:
520d limousin Efficient Dinamics Edition 11.863eFt
Space szürke metál 286eFt
V-küllős 8J17 alufelni 0Ft
Alapértelmezett bézs kárpit, lakk dekorok 0Ft
Surround view csomag (e-h parkolássegítő, tolatókamera) 538,3eFt
Automatikus start/stop funkció 0Ft
Driving experience kapcsoló 0Ft
Fékenergia visszanyerés 0Ft
BMW service inclusive 5év 0Ft

VÉGÁR: 12.847.000,-Ft

Ez egy 187 lovas dízel BMW, 6os kézi váltóval, mindenféle ÉRTELMES firlefranccal. Lehet hörögni, hogy deasokdévédé, meg bőrbelső, meg keylessgo, meg egyéb parasztvakítás, ami a Fordban benne van, de legyünk őszinték. Egy full mezítlábas nagykocsi (legyen A6, 520d, vagy E250CDi, mindegy) nem tudja mindazt, ami egy autóban kellhet?
Egérmozis buzinavi? Van a telefonomban is navi, ha meg nagyon menő akarok lenni, veszek 40ért egy erős Beckert, aztán vihetem magammal akkor is, ha a bérautóban fog kelleni, vagy ha a haver kocsijával megyünk.
Bőrülés? Télen hideg, nyáron izzaszt. Egyetlen előnye, hogy a hányást könnyebb róla lemosni. Tényleg kell? Én megvagyok nélküle.
Automata váltó? Most 96ezernél járok a dízel 6os automata nagykocsimmal (C5-III), amennyire tetszett az elején, annyira nem tetszik most. Egy jó váltóval nem fáraszt a seb.váltás, viszont az enyém az én lábammal másfél literrel többet eszik, mint a kézi váltós társa (volt nálam cserekocsi).

DVD a fejtámlákba? 1.) nézzék a tájat, ha már utazunk. 2.) 100ezerből a plafonról lenyíló 10-12 colos márkás mozit épít bele bármelyik autóhifista. Akkor minek a gyári 800ezerért?

Szóval lehet álmodozni, meg konfigurálni 20 milliós álomautókat. De tegyük fel, hogy van 1300 darab tízezres a zsebedben (hitelt nem vehetsz fel, alku nincs, csak az egyszerűség végett). Mit hoznál el? Mondeo TDCi Titanium Extra Manager Plus-t a szükségtelen extrákkal teletömött multis managerautót, vagy az 520d-t, a minden józan igényt kiszolgáló presztizsautót?

Nos?

fogash 2011.12.22. 09:25:13

kombiban 13,451eFt az előbbi BMW autó

lars 2011.12.22. 10:06:05

Determ egy fasz,akinek nincs autója,mert negatív lett a hitelbírálata.

min 2011.12.22. 10:53:19

@determ: Milyenek azok az unalmas szürke apukák?

huleaks 2011.12.22. 11:17:17

Milyen nyolcér kéne? Nyolcszárezer?Mert valahogy azt sem nézem ki belőletek, hogy 1 millát adtok egy autóért nemhogy 8 millát.

Akos_79 2011.12.22. 12:09:29

"Mondeo TDCi Titanium Extra Manager Plus-t a szükségtelen extrákkal teletömött multis managerautót, vagy az 520d-t, a minden józan igényt kiszolgáló presztizsautót?

Nos?"

Egy mezeibb Mondeot Titanium felszereltésggel 160 lovas motorral:) és a maradék pénzt megtartanám.:)

Vagy egy S-Maxot:)

nlaci1970 2011.12.22. 12:31:01

@fogash: Ezt már egyszer leírtam, ha nem kell a sok felesleges hülyeség, egérmozi, bőr meg aut. váltó, akkor 9.3 a kombi listaára. Ez 4 milla difi az 520d-hez képest. Alku nélkül engednek mindenhol 700 ezret, akár 1 millát is, tehát 8-8.5. Hagyjuk már ezt a "13 millás" autót, ember nincs, aki ennyi szart kér egy Fordba, még a csúcsfelszereltségen felül.

_____________ 2011.12.22. 18:39:08

@Knorbi: ZSÍR autót szigorúan csak Zsíriából

GalloG 2011.12.22. 21:16:19

@fogash: Az ár azért nem jó, mert nem a cikkben szereplő autó "tudását" állítottad össze a másik márkánál, hanem egy Neked tetszőt. Így nem összehasonlíthatóak. Ezen felül ha nem kell a sok parasztvakítás, akkor minek pont a körbenéző parkolósegéd? Az azért nagyobb műmájerség, mint a távolságtartós tempomat...

Tegyük fel egyetértek azzal, hogy ez a felszereltség kielégítő egy autóban (igaz, nem látom át, miért lett a kombiból limuzin), akkor ugyan ezt a Fordnál odaadják 7 millióért. Tehát a vázolt 4-5 milliós különbözet megmaradt, továbbra is az a (részben szubjektív) kérdés, hogy van-e annyival jobb autó a BMW?
Sőt, ezek szerint minden mindegy, akkor a Suzuki ad Swiftet 4 millióért, az is elvisz bárhová és a minőségével sincs baj. Ott már 9 millió a differencia. Mert ugye arról volt szó, hogy ne flancoljunk, csak olyant vegyünk, amire valóban szükség van...

De tisztába téve, hogy ez részemről elvi vita, elárulom, hogy egy 20. évébe lépő Citroën XM dízel kombi automatával járok, legnagyobb megelégedésemre. Bőrüléssel, tempomattal.
Nem savanyú a szőlő, nem csak ilyenre telik, hanem ilyent akartam mindig is.

GalloG 2011.12.22. 21:22:41

@fogash: Jajj, elnézést, a választ lefelejtettem:
ennyi pénzért én Citroën C6 3.0 V6 HDI automatát hoznék haza, minden rendelhető extrájával.

Sem nem Fordot, pláne nem BMW-t. Ha mindenképp németet kell választanom, akkor E kombi dízel automata, légrugóval mindenképp. De azt sem adnak egy fillérrel sem olcsóbban a BMW-nél, sőt.

De azt is elárulom, hogy én autót csak használtan veszek. Az első pár év fantasztikus értékvesztését meghagyom másnak, lemondok a pukimentességről ennyi pénzért cserébe.

GalloG 2011.12.22. 21:29:38

@tede: Ez nagyon igaz, lájkolom a hozzászólást!

Én érdekesség képen elolvasok mindent, de valóban mókás több száz hozzászóláson át olvasni a vitát, hogy ennyi pénzért mi a jobb vétel úgy, hogy a kommentelők 99%-ának biztos nem ilyen keretből lett a kocsija kiválasztva.

robertocrack 2011.12.22. 21:32:49

@Shadowbull: miért,ennek nem korlátozott a használhatósága?Mihez képest?

Shadowbull 2011.12.22. 22:22:04

@robertocrack: ennek nem.

Ebbe beulok es elautozok egy huzamban 6-800 kilometert, akar tankolas nelkul is. Ha megis tankolni kene, az 5 perc.

De tudod te ezt magadtol is.

Ja es ez kaphato. A Tesla meg nem.

sb

Morph29 2011.12.22. 23:32:36

Nekem egy ráncfelvarrott S-Maxom van a 2.2 TDCi-vel, de még a 175 pacis verzió (2010. végéig még a régebbi mocival szerelték). 6 hónaposan vettem.

Mi Münchenbe élünk és a család mellett kellett egy benga csomagtartójú autó, el is férünk benne kényelmesen nem is vitás, én 192 cm és 110 kg vagyok, a feleségem mögöttem keresztbe tett lábakkal ül.

Az Insignia kombit is kipróbáltuk egy 3 órás tesztvezetés keretében (2 l turbó benga, OPC line), de döbbenetesen kicsi volt a fejtér és a középkonzol nyomta a jobb térdemet, így az kiesett a rostán.

Ez az autó üresen is 1,7 tonna és észre sem venni ezzel a motorral, úgy megy mint a meszes, senki elől nem kell lehúzódnom németbe, ha esetleg megérkezik egy 5-ös bömös mögém 220-al miközben előzök, csak nyomok egy kövéret, befejezem és már is nem zavarok, mehet tovább, nem villogtak még le soha. 130-140 km/h-s tempónál 7,5 l-t eszik százon, városban 8,5, azért egy ekkora autótól nem rossz. 200-nál nem tudom mennyit eszik, mivel németbe se gyakran lehet ennyivel menni hosszú km-eken keresztül, de azért szoktam vele, a tipikus 160 km/h ott nálam. Mellesleg marha jó vezetni, egyterű létére brutálisan jól kanyarodik. Én nem csak A-ból B-be szeretek eljutni, hanem szeretek vezetni és akkor már legyen élvezetes.

Eddig még semmi baja nem volt, de a megbízhatóságról korai lenne még bármit is mondani így 51.000 km után.

robertocrack 2011.12.23. 20:10:00

@Shadowbull: figyu.....ha te tudod,hogy én tudom,hogy te is tudod,akkor itt a következő kérdés másoknak:mihez képest?
süti beállítások módosítása