HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogy nyerhetett...ez?

2011.12.28. 08:24 Tcomment

Címkék: japán nissan sunny hirota

Így is lehet alázni nagyokat. Nem csilliókkal, CNC-gépekkel, Cray-kompjúterekkel, fejlesztőmérnökök százaival a háttérben, csupán csak szimpatikusan, eltökélten, profin, de kedvesen és szerényen, nem mellesleg egy teljesen alkalmatlan, öreg géppel, amit kvázi egy sufniban építenek. Családilag.

Mai cikkünk kommentposztja.

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr823501090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poa ogapo 2011.12.28. 08:55:33

Csak a potyaút ellentételezéseként fogadom el az írást, mert amúgy leszarom a sárgák belterjes marhaságait.

Unokatestvérem a gyermekének 5 ezer dollárért vett 2011-es előző évi de szőr új KTM 450 EXC-t a világ azon részén ahol 20 ezer dollár egy új alap passat.

A jó kurva anyját ezeknek a 27 százalékos áfakitalálóknak.

Fülesmaci 2011.12.28. 08:56:26

Már nem azért,de ugye a legendás VFTS nevű autócsoda is odavert egy-két komolyabb vasnak anno.Jó pilóta a lényeg,meg egy rakat szerencse.

Pityubácsi 2011.12.28. 09:09:52

ez a sárga izé egy jobbkormányos piskóta escort.
abban is nyomórudas a motor meg valamiért a formája is pont ilyen.

(most a kínajiak másolják a többieket, akkortájt meg a jappániak)

mmjr 2011.12.28. 09:09:56

Fantasztikus kis masina az biztos!
Az érdekes viszont, hogy nem japán karburátor van a motoron.
Ezt a Webert jól kitalálták anno!

Dixhorn 2011.12.28. 09:11:07

@poa ogapo: biztos korán van még, de te miről szövegelsz itt? :) kukkot nem értek belőle.mit is akarsz mondani? :))

torokt 2011.12.28. 09:11:07

www.youtube.com/watch?v=_0ydesIInZI&feature=related Nekem ez jutott eszembe a cikk olvasása közben,ez sem piskóta.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2011.12.28. 09:11:40

Köszönet a szép aláfestő zenéért, tényleg JÓVAL érdekesebb, mint a motorhang. Banzai!!!

Majdénmegmondom 2011.12.28. 09:22:08

Milyen lehet ebben a családban élni? Férfiak, nők, öregek és fiatalok, a hőn imádott járgány köré szervezve az életüket...
Egy álom! :)

deak.atti 2011.12.28. 09:31:26

Üdv!

Csak halkan jegyzem meg: pár hete volt itt egy videó, ahol a 800-as Trabi F1 pályán rommá szívatja az M3-as BMW-t. Ott is a féktávokon meg a kanyartempókon ment el a dolog az E30 számára, egyenesben mindig elment a Trabi mellett. Ennyit számít a súly ... ja, meg a pilóta ... ;-)

DA

Dixhorn 2011.12.28. 09:40:00

@Majdénmegmondom: Sanszos.:D

Amúgy egy spanom motorozik pályákon és azt mondja, hogy pl a pannónia ringen is megeszik őket a 600-asok, mert szintén a kanyarokban elmennek az ezresek elöl.

VipeR-T 2011.12.28. 09:55:18

@Pityubácsi: Akkor nem csak én vagyok olyan beteg, hogy ez volt az első gondolatom :)

Hurri Kán 2011.12.28. 10:05:38

Japán autóba angol (Lucas) befecskendezés? Elég megdöbbentően hangzik. :)
Akkor még a japóknak nem volt saját rendszerük, azért azt tették bele?

Bál 2011.12.28. 10:20:46

gyönyörű gép!
A top gear meg egy pökhendi angolos kivagyiság, leszámítva a minőségi képeit :D

robian 2011.12.28. 10:23:01

arigato postjime Csikós-szan

RWD 2011.12.28. 11:10:26

:)))))))) Zseniális. Nincs kérdés.

Pityubácsi 2011.12.28. 11:12:36

@VipeR-T: minden egészséges embernek ez az első gondolata :))

a többiek betegek :PPP

Phrascarica 2011.12.28. 11:13:54

ÖÖÖ, lenne egy kérdésem:
Hátul a polisztirol tömbnek mi a funkciója?

RWD 2011.12.28. 11:17:09

@phrascarica: Racsing üzemanyag tank, nem?

Tomihuszár 2011.12.28. 11:34:46

Jól láttam, hogy a motortérben ott figyelt az olajleválasztó(/lecsapató)? Akárcsak a Winkler "bödönje". Csak van annak értelme, ha beleteszik egy versenyautóba is...

u4hgn 2011.12.28. 11:52:36

Szerintem maradjunk a félgömbSZELET égéstérnél. Kb. 1:1-es furat/löket mellett cseppet alacsony lenne a sűrítés egy félgömb alakú égéstérrel. Puszi

z.fuse 2011.12.28. 12:21:53

bitang a gép,nem vitás.

Phrascarica 2011.12.28. 13:02:56

@RWD: az nem így szokott kinézni, de hát ezen a kocsin semmi sem ortodox, és gondolom nem a matricát tartja :)

Mercel 2011.12.28. 14:17:14

Csodás kis gépezet, és csodás kis világ:)

"Frigyes"

JA!

Nagy gratula Csikósnak és Karottának a szuper Japán cikkekért!

w a s d 2011.12.28. 15:13:33

Wikipedián ez a kép volt linkelve cross- flow hengerfejnek:

datsun1200.com/modules/myalbum/photo.php?lid=2521

A VFTS, amit valaki már említett, meg elvileg ( galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/12/10/lada_vfts_prospektus/13 ) nehezebb vagy negyed tonnával, könnyen lehet, nem lenne esélye.

dirige 2011.12.28. 20:07:58

@mmjr: Azért van ugyanez a motor 2 db Hitachival is, Mikuni-sorral is. A Weber egyrészt homológ, másrészt sokan értenek hozzá, harmadrészt jó. Van egy Weberrel is, talán gyárilag is (?GX?).

Szkotti 2011.12.28. 23:33:59

@w a s d: A VFTS eredetileg ralira épült, ez a Kadett C koppintás meg pályára. Óriási a különbség!

Datsun Sunny Coupe 2011.12.29. 06:09:24

A nickem mellett szereplő kis sunny az itt lévő fotókon felbukkanó kék színűvel egyezik meg,ez már 140Y B310. A nagyobb lökettérfogatú A14es motorral van szerelve,szintén nyomórudas 5 helyen csapágyazott. Érdekessége,hogy ezek már hátul tekercsrugósak,de a merevhidat megtartották. Viszont a sebességváltó fordított sémályú,elöl van a R-2-4 hátul az 1-3-5! Fogyasztása is kiemelkedő,5,2litert mértem többször is országúton 4 személy+ csomaggal.

Datsun Sunny Coupe 2011.12.29. 06:10:49

@zöldi: Nekem olyan van,csak szériába! Eladó!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.29. 06:23:39

@Majdénmegmondom: San Jose LowRider Show detto, 4eves gyerektol az orekegik mindenki a kocsit polirozza :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.29. 07:27:06

Hát ja, szép munka ez a cucc :) Mondjuk én azért a ventilátort nem hagytam volna ki, nehogy megfőjön a blokk :)

2-More 2011.12.29. 10:15:07

@ColT: Nem szempont, amilyen ezeknél az igénybevétel, kb versenyenként mehet a motor a gatterba. Nameg ha annyira ágas-bogas az olajpumpánál a cső, simán lehet szárazkarteres is, akkor meg az a 10-12 liter olaj meg a hűtője azért szépen visszanyomja a hőtermelést.

De engem inkább az fogott meg, hogy nincs semmi gagyizás meg barkácsolás az egész vason. Elől Cusco toronymerevitő meg állitható tányérok, full gyári cucc, hátul bár pont a matrica nem látszik, de mintha Öhlins gátlók lennének, aminek a japán részlege anno gyártott ilyen egyedi cuccokat kis darabszámban, szóval, látszik hogy az egészbe nem kevés munka ÉS lóvé van beletolva, nem csak a kendács vagy az ész nélküli mindent a tunnyingkatalógusból.
Lehet hogy ránézésre nem sokat mutat egy ilyen kotkoda, még élőben se, de hogy annyi pénzbe van a tulajnak, mint bármelyik skyline, az tuti, a saját vasamhoz is igy meg ilyen cuccokat szedtem össze, brutális árak vannak még ha szemfüles is az ember, csak magában az a két állitható toronytányér majd' 500 dodó. Mondjuk hadd ne mondjam, ég és föld a Cusco meg egy K-sport vagy más kinai biliacél közt a különbség....

Ja, aki fentebb a VFTS-t méltatta, annak kb annyi köze van a Ladához, hogy hasonló volt az embléma, és semmivel nem került kevesebbe a maga idejében, meg most se, mint egy ilyen japó vas, és igaz ez más szoci vasakra, pl a Skodákra is. Már amennyiben az igazi VFTSről vagy 136R-ről beszélünk, nem valami vidéki sufniban tákolt akármiről.

Motordoktor 2011.12.29. 10:49:02

A motortér képen látható, azok az állítható hosszúságú tüték?
Állat!

w a s d 2011.12.29. 11:23:53

@Szkotti: Rendben, OK, de az egy dolog. Valaki előttem emlegette a VFTS- t, ami azt hiszem, mondható hasonlítgatásnak. Amihez annyi hozzáfűznivalóm volt, hogy ez a Nissan ugyanannyi lóerő mellett könnyebb sokkal. Elvileg az utcai verziók közt is meg van a különbség, vagyis amíg nincs mindkettő csővázon lévő műanyaghéjjá átépítve, addig a Lada valószínűleg nehezebb is marad. Vagyis ha nincs minimum súlykorlát, akkor ha azonos versenyágra lennének fölkészítve, a VFTS erős hátrányban lenne.

w a s d 2011.12.29. 11:30:49

@2-More: Azért ha hobbi- szintű átalakítás a cél, a Ladával itthon még mindig olcsóbb szerintem _kezdeni_, mint valami japánnal. Egy magasabb szintre érve persze elhiszem, hogy eltűnhet (vagy elhanyagolhatóvá válik) a kezdeti, akkor még nagynak tűnő pár százezres különbség.

2-More 2011.12.29. 11:34:14

@Motordoktor: Szerintem nem, legalábbis elég fixnek tűnnek, csalós mert tükörfényes a hőpajzs lemeze.

@w a s d: A VFTS legtöbb eleme szintén műanyag, meg ott közelező volt a komplett csövezés, ez a nissan ha megnézed, akkor csak egy félcsövet kapott, a B oszlopnál van egy kapu ami hátra letalpal azt' jóccakát. A kék, ami az egyik képen mögötte megy, már teliablakos, valszeg polikarbonát, az pl teljes ketreces, de valszeg az is csavaros, régi N-es vagy amolyan fél-utcai cső. Ha az sajátomból indulok ki, ami diagonálcsővel együtt 28 kiló, ezek még annyik sincsenek, a VFTS meg ha telibe volt csövezve, az kapásból vagy 60. Nameg régen nem volt kötve a bukócső falvastagsága, azaz a kisebb, könnyebb kotkodákat amit az A-B oszlop is megtart annyira könnyű, nem csövezték csak 1,5es falú csővel, az enyém is olyan, azért olyan könnyű, az alu meg még inkább, bár abban nincs diagonál, de az meg 21 kiló lenne, csak a korabeli ötvözet meg elöregszik, mig az acél nem.

Amugy nem csak az ugyanannyi lóerő számit, hanem azt hol adja le és hogyan. Nincs értelme egy 100 lovas benzinest egy 100 lovas dizelhez se hasonlitani, vagy egy turbóst a szivóhoz, teljesen másképp fognak menni, akkor is, ha a váltóáttélel tökugyanaz, ami ugye tudjuk hogy teljesen más.

2-More 2011.12.29. 11:40:11

@w a s d: Attól függ, mennyire hobbi, lévén kicsi pénzből egy ladát még olyan szintre se hozol, mint egy széria japánt, viszont egy fullos A-s Havassy motor annyiban van ladába is, mint egy Evoba. Hogy miért? Az igénybevétel miatt, ami meg majdnem ugyanaz. Akkor miért lenne olcsóbb, következésképp szarabb anyagból?

Anélkül hogy csakajapán flame lenne, azért azt tudni kell, hogy korabeli széria orosz autó a kanyarban sincs mint egy széria japán autó, tehát kb minden cserés lesz, ha többletet akarsz. Itt lehet hogy ájuldoztak 86ban mikor kitolták a merkúrból az ezerkecskét, de azért azt tudni kell hogy japánban ugyanekkor hengernkénti befecskendezés, elektronikus gyújtás meg mifaszom volt már, meg full alu blokkok, dupla tengely, és mig a zsiga tudott 10 literes fogyasztás mellett 60 lovat se 1.3ból, meg krenkölhettél télen mig felkelt a nap, addig a sárgák röhögve húztak ki ugyanennyi köbcentiből 100 lovat, és pöcc-röff volt télen-nyáron, és a kaszni előbb rohadt porrá minthogy a motort akárcsak megbontani kellet volna. Hogy az ilyen csodadolgokat, mint a 90es évek 4 pillangós, változó vezérléses, szivőcsőtrükközős, 170-200 lovas 1.6 szivómotorjait már meg se emlitsem...

w a s d 2011.12.29. 13:41:46

@2-More: Miért olcsóbb a Ladával kezdeni? Mert a 20-30 éves Lada 100ezer forint, valami hasonló, átlag japán (vagy akár C Kadett), hasonló (nem túl jó) állapotban 300.000. "Kezdeni" szón a hangsúly. Nem egyből verenyautót csinálni, hanem először fogni egy utcait, ami kb. arra jó még csak, hogy az üres parkolóban hóban majomkodjon az ember. És ennek megfelelően használja is max.
A fejlesztés- átépítés elhiszem, hogy egy árban van más autókéval, de ha először megelégszik (vagy kénytelen megelégedni) az ember a fönti majomkodással, aztán majd ha úgy alakul, továbblép, akkor nagyjából a két autó ára közti összeg, amivel olcsóbb a Lada eleinte.

2-More 2011.12.29. 14:03:48

@w a s d: Elméletben. Megveszel egy ladát kilóért, ami eleve egy düledék. Ahhoz, hogy bármit kezdj vele, egyáltalán annyit, hogy a parkolóban megpördülj és közben ne ess ki belőle, ahhoz annak a maradék 200nak a boldogabbik felét röhögve költöd el. Ugyanez OK, hogy egy japánt 300ért, csak az ezt már eleve tudni fogja. És van hova fejleszteni.

Mondom, elméletben, mert papirosan olyan ladát, amivel eljutsz hazáig, és nem kell rögtön a vastelepen 10 négyzetméter táblalemezt venni, illetve a forgalmi engedélyen kivül nem cserés mindene, nem kapsz százért. Ugyanigy fiktiv a 300 rugós, veretősalapnak jó, megint mondom, papiros japán autó. Mert az, hogy külföldről berángatott akármi van szotyiért, az megint egy másik történet, csak azzal max akkor pörögsz a parkolóban, ha az is a tiéd.

Eleve, el kell felejteni ezt, hogy veszek valamit százért azt' majd azt épitgetem. Száz ezer forintért egy tisztességes biciklit nem lehet kapni szinte, egy megbizható ezres swift is olyan 400ról indul, persze, van 200ért, a másik kettőt meg ráköltöd mire nem vágnak ki vele az első vizsgáról mint a szaros macskát.

Csak igy mondom, mert ugye sokakat elkapott itt a japánláz nézve a képeket, hogy egy olyan sunnyt, corolla gt-t, vagy bármilyen hátsókerekes japán vasat papirosan itthon 4 kiló alatt kapni nem lehet. És tuti hogy rohadni fog, ha szerencséd van nem mindenhol, csak itt-ott-amott, nem lesz totál KO a motorja, hanem még elbir egy generált, nem lesz darabokban a váltója, hanem egy zsák pénz után megint venni fogja a fokozatokat. És nincs ez másképp ha mantát, caprit, bmwt, sierrát, akármit akarsz, és ez még a legalja, mert egy 200sx, supra, skyline, komolyabb, újabb bmw, vagy bármi ami nem 80as hanem 90es évek beli, főleg a végefelé, az inkább a millió fele tendál, megint mondom, olyan, ami papiros, és nem volt 4x kiflibe hajtva. És ami elvileg megkimélt és a használtautón a legutolsó tétel, azon is gazdagon van mit csinálni.

Azért ne hülyéskedjünk, 100 rongyból alig kerül a nevedre egy 1.6os kotkoda meg csinálod meg csak a legalapabbat, motor-váltóolaj azonnal CS, ékszij, vezérműszij azonnal CS, meg ami még akad. És most ezt nem nyálverésből mondom, én se szarom a pénzt, ugyanugy egy senkiházi alkalmazott vagyok mint itt sokan, ugyanugy bérből és fizetésből élek. Ha most kezdeném, ugyanazt csinálnám, azt a kilót amire erre szánok, elraknám, amig nincs mellé másik legalább 3-4, és akkor már talán el lehet kezdeni valamit. Talán. Valamit.
Aztán utána lehet csavaronként legózni, szopni a fórumokon a sok gyopárral, kotorni a hetedhét internetet, bújni a korabeli katalógusokat, stb. Nekem az, mire elértem addig hogy már látok valami fényt pislákolni az alagút végén, 4 évembe és vagy 2,5 gurtniba volt eddig.

w a s d 2011.12.29. 14:28:21

@2-More: "bármilyen hátsókerekes japán vasat papirosan itthon 4 kiló alatt kapni nem lehet. És tuti hogy rohadni fog, ha szerencséd van nem mindenhol, csak itt-ott-amott, nem lesz totál KO a motorja, hanem még elbir egy generált, nem lesz darabokban a váltója, hanem egy zsák pénz után megint venni fogja a fokozatokat"

Na ilyen állapotra gondoltam én is, csak 300- at mondtam 400 helyett. Ladából meg 100- ért van ilyen. (~200- ért meg olyan, amivel én pl. a mindennapi közlekedést a városban is meg merném kísérelni.)

Viszont azt nem értem, miért esik ki az ember az oroszból, amit a japán már gyárilag meg tud akadályozni?

2-More 2011.12.29. 16:21:41

@w a s d: Mert el van rohadva az összes, mint a pusztulat, kivéve amit a nagyapó használt templombajárni, de azt nem is kapod meg 100ért, csak disznó mázlival,de leginkább azzal se. A gyári futóműve egy támolygó akármi, továbbá nincs benne ülés, csak egy annak nevezhető kezdemény. Nézd meg viszont bármelyik korabeli nissant, toyotát, hondát, úgy fog benne az ülés mint a roppant medve bátyuska, a földön ülsz, és nem kóvályog az úton.

Félreértés ne essék, nincs nekem bajom az orosz-német-akármilyen vasakkal, vagy azok variálásával, csak ezekkel a legendáriumokkal ne fárasszuk egymást, hogy kilóért fasza autóalap amivel már mehetsz kanyarvadászatra. Ahhoz hogy egy lada valóban fasza legyen, mert lehet belőle faszát épiteni, ahhoz ugyanugy nagyon sok pénz kell, mint bármi máshoz, ha meg csak kicsit akarsz rajta variálni, még több is, mert egy csomó dolog alapból is sokkal szarabb rajta, mint egy bármilyen más gyártmányon.

Datsun Sunny Coupe 2011.12.29. 20:06:10

Na most aki hiú ábrándokat kerget és gyorsan valami merevhidas öreg japó vasat keres a HAHU.-n, azt el kell keserítsem! Nem nagyon fog menni. Én az enyémet 3 éve vettem pécsről öreg bácsitól. Nem kevés pénzért! Az autó alját meg sem néztem,mert a külső alapján tudtam,hogy olyan nincs neki. Alku tárgyát nem képezi,mert így ahogy van annyi az ára amennyi!

Datsun Sunny Coupe 2011.12.29. 20:18:24

Mert majd olcson meg lesz csinálva oszt akkor jó lessz!!!!! Emberek, NEEEM! Semmi nincs olcsón megcsinálva! Egy lada sem, de ezez az öreg sunny.-k mint ami nekem is van...(a kékkel azonos modell) Ez nem az a kategória. A ladás csóka beszambázik egy lada boltba és megvesz minden lemezt! Kérek nyóc taposót meg ilye,meg olyan vasat,meg nyúlványt,meg akármit.....és adnak! Na ehhez nem. Az egyetlen lemez amit kapni lehetett hozzá az a két hátsó sárvédőív. Ezen kívül semmi a világon nincs hozzá. Se egy küszöb,se egy sárvédő, se semmi. Nincs. Nem is volt. Itt mindent le kell gyártani lemezből,kézzel. Nem lehetetlen,de a használható karosszéria fogalmánál eldől a mérleg nyelve a lada felé. Megcsinálsz egy ilyet,belédjön katinéni az ignissel és többet a büdös életbe egy hátsó lámpát nem kapsz hozzá! És ha a Zil felver egy kavicsot? Honnan lesz szélvédőd? JaPPánból hozatsz 400ezerért? Vagy veszel ladába újat 9ért? Az enyém is csak áll,hogy ne menjen tönkre,de az állás tönkreteszi...nincs mese. Nem tudom én se,hogy mihez kezdjek az enyémmel. Hirdettem a hahun,de senkinek nem kell,pedig csak olyan ladásan rohad...mindenhol.. Most a cikk után nagyobb sikere lenne gondolom,de kenyérre nem kell,ára meg van. Megvárom az új gazdit. Olyannak meg egyáltalán nem való,akinem a megvásárlás alku tárgya és gondot okoz neki,mert az később mit csinál vele? Semmit?

lally 2011.12.29. 20:51:44

@2-More: Ha publikus, áruld már el, hogy mit építesz. Tudom, volt itt szó róla, de nem emlékszem. Talán VFTS vagy Hacsi ?

w a s d 2011.12.30. 13:53:00

@2-More: Az, hogy támolyog, egy dolog, attól még élvezhető, persze csak ha nincs már túl magasan az egyén ingerküszöbe. (Az én autóm is támolyog, szoci rettenet ez is, csak a motor, ami a legtöbb itthoni példányban gyárilag benne van, nem éppen jó kiindulási alap, szinte kötelező lenne a csere, de akkor már egy része elvész az autó eredeti önmagának.)

@Datsun Sunny Coupe: Na igen, nyúzni lehet, ezért is jobb a Lada, mert nem akkora az esetleges eszmei kár (sem).

Datsun Sunny Coupe 2011.12.30. 18:56:51

@w a s d: Így van! Eszmei kár! Ha bármi történik vele,az gyakorlatilag pótolhatatlan! Jó játék ez a japóknak,nekik van hozzá cucc! Nekünk itt nincs! Az enyémben lévő motor egy Cherry Coupéban dolgozott eredetileg. (kaptam ajándékba) A srác milliós nagyságrendű összeget költött a gépre,ebben a teljes felújítás benne van. 1500kilóméter van a motorban. Ő Újzélandról,amerikából és ausztráliából rendelte hozzá az alkatrészeket. Meg is látszik a motor hangján! Nincs semmi rendellenesség,egyszerűen tökéletes. ÉÉÉss a cherry coupéban ugyanaz az A14es blokk 85lóerős volt ellenben a régi olajzabáló eredeti motorommal ami csak 65paci.

deak.atti 2011.12.31. 08:14:05

Sziasztok!

Mindenkinek,aki óccó versenyautó-építésről álmodozik:

Srácok, a RD topicjában már leírtam, de itt is elfér.

Van egy 1976-os Wartburgom. Szerettem volna egy WR-t csinálni belőle, tudjátok, ez az a Gruppe 2-es verzió, ami Ladából a VFTS. Az alap-autó adott, itt áll a kertben, a 3-karbis szívósor a polcon, a 4 ADMV felni a teraszon, letakarva. Csak ez az utóbbi 2 tétel 2500 EUR az Ebay-en, ha van, de nem szokott lenni. Aztán 1 millióig számoltam a költségeket, a meglevő cucokat nem számolva, és egy nagyot sóhajtva lemondtam róla. Eleve egy lakatolás-fényezés 100+300 ezer forint. Csövezés 180 ezer, 2 éves áron számolva, most lehet, hogy még több. Műanyag sárvédő-garnitúra (anélkül nem WR a WR) 1000 EUR, kapható a németeknél, csak fizesd meg. Ülések, övek, ha lejárt homológok, akkor relatíve olcsók, de most már Historicba is homológot követelnek meg, tehát alsó hangon 150 ezer forint. Motortuning, ha magad csinálsz a fúráson kívül mindent,akkor is 100 ezer forint (dugattyúöntetés, tisztességes főtengelycsapágyak, gépmunka,stb.),és ezért még Te dremel-ezed a blokkot, meg méregetsz, vállalod,hogy elcseszed,és kezdheted megint, egyebek. Dugattyú van a dajcsoknál, 250 EUR a 3 darab. Az se kevés ... Váltó: na, az nincs, vagy ha van, akkor 2000 EUR. Gyártatni lehet ugyan, de ahogyan hallottam, Leitoldnak 500-ért csinálták darabját, tőlem vette a mintadarabot hozzá. És akkor még nincs levizsgáztatva (Bilstein lengéscsillapító-garnitúra, hm?), gépkönyveztetve, veteránvizsgáztatva, bár a fenti költségehez képest ez aprópénz, ha csak ez hiányozna, már csinálnám is.

Tudom, hogy kert végi libakergetés ennek a töredéke, én csak a cikkben látható autó színvonalát számoltam össze egy nyüves Wartburg szintjén... :o(

DA

2-More 2011.12.31. 10:21:59

@lally: Egyik se, még aljább :D

@deak.atti: Ahogy mondod, de még ha nem is akarsz 100% autentikust, csak pár versenymotyót, akkor is horror. Ha meg el akarod adni, max ebay, de leginkább az se, mert kinnt se nagyon lehet ezeket megfizetni, csak szökőévente bukkan fel egy-egy fanatikus.

2-More 2011.12.31. 10:25:01

@w a s d: Ha a motor adja az önmagát, akkor nekem már sok elveszett, és nemsokára elhagyja a maradékot is. Sose értemettem a gyári kőbalta motorok farigcsálásának romantikáját, már abban az esetben, ha van házon belül újabb, modernebb, jobb. Vagy lehet 2-3ból csinálni egyet. A tipusidegen motor bebűvölésének én se vagyok hive viszont.

schimi 2011.12.31. 10:32:14

A VFTS-en nincs műanyag,leszámítva az oldalablakokat, csak az ajtók, a motorház- és csomagtérfedél van alumíniumból. A generátort, ventillátort még az itthoni hegyiversenyeken induló Ladákról is leszedték. Az olajpáraleválasztó bödön pedig azért kell, mert a versenyautókon nincs visszavezetve a kartergáz a szívócsőbe.

2-More 2011.12.31. 10:39:54

@schimi: A kerékjáratszélesités se műanyag? Mellesleg az hogy az ajtó, csimagtér, géptető alu, az se épp szériatartozék, meg a futóműben is akadt egy-két csipcsup nemhogy alu, de titán alkatrész, lévén az oroszoknak vannak a legnagyobb lelőhelyei és relative olcsón tudják a készterméket is előállitani.

Az olajleválasztó meg azért is kell, mert az egy dolog hogy a kartergázt nem vezetik vissza, de a lazára illesztett és rohadtul forgós motornál termelődik annyi, mint a kurvaélet, és kitol vele egy valag olajat is.

schimi 2011.12.31. 12:43:15

@2-More: De,a szélesítés az természetesen műanyag, csak éppen nem azért van rajta, hogy könnyebb legyen a kasztni, hanem hogy ne lógjon ki alóla a kerék. Ja,és persze műanyag a műszerfal nagy része, a hűtőrács (általában), a hátsó lámpák búrája, és még sok minden más is. Az alumínium ajtó és a titán futóműalkatrész, viszont továbbra sem az, még ha valóban nem is széria.

2-More 2011.12.31. 19:40:16

@schimi: Akkor lassan közeledünk, nekem úgy rémlett műanyagok voltak a tökhéjak rajta, de most hogy igy mondtad, megnéztem és valóban aluból volt. Ettől függetlenül, jórészt mindegy hogy aluról, műanyagról, titánról van szó, a lényeg az volt, hogy a VFTSnek sok köze a szériaautóhoz nem volt, ahogy a többi nagypénzből épült vasnak se.

deak.atti 2011.12.31. 22:21:58

@2-More:

Szia!

Nemcsak a VFTS, hanem a Skoda 130 LR is gazdagon tartalmazott alamániumot. Meg a (példámhoz visszatérve) 353 WR-nek is abból volt a csomitető, meg a géptető, homológlap szerint. A komplett eleje meg (alvázas autó lévén nem nagy trükk) műanyagból volt, sárvédők doblemezzel, homlokfal, első-hátsó lökhárítók, meg a hátsó sárvédők. A homológ súlya volt 815 kiló. A széria autó meg 920 ... A VFTS esetében is volt kiadós súlycsökkentés: ott az alapautó 955 kg (van a családban 2105, kötöttem rá biztosítást párszor, onnan az adat), a VFTS meg 850 talán? Ez egyébként egy érdekes dolog: jó sok versenyen elverte a 130 LR a VFTS-t, és mégse terjedt el annyira a Skoda, mint a Lada. A gyári VFTS-re az oroszok olyan 130 LE-t vallottak be, a gyári száraz karteres 130 LR volt 124 LE, az 1150-es 353 WR-re meg a keletnémetek 108-at adtak meg, de azt is elismerték, hogy nem stabilan, és kenési gondokkal küzdve produkálta ezt a 108 LE-t a motor. Ha a 100 megvolt, annak már örülni kellett. A 130 LR-be például homológ volt az alumínium biztonsági Heigo tank, a csomagtérbe áthelyezve. Ott, ha nem is spóroltak, max. pár kilót, de a súlyelosztást jelentősen javították ezzel. Szóval, voltak itt nagy csodá a keleti blokkban is, csak az a fránya pénztelenség, az sok mindent behatárolt. Az Akropolis Rallye VB futamon évekig az a leosztás volt, hogy az 1150 köbcentis kategóriát nyerte a Wartburg, az 1300-at a Skoda, az 1600-at a Lada. A brit RAC Rallye-n sok-sok éven át más nem nyert 1300-at, mint a Skoda. Csak hát a híradásokban mindig csak az abszolút győztes szerepelt, a kis kategóriák sohasem. Siberáék a VB-n az 1.3-as Favorittal gyári csapatok (Toyota, Subaru, stb.) közt értek el 10-15 közötti helyeket. Összesítésben, nem kategóriában! Szép volt, kár értük.

DA

w a s d 2012.01.01. 17:34:12

@deak.atti:
galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/12/10/lada_vfts_prospektus/13

Itt 150 lóerőt írnak, meg 980 kg- ot.

(A 130 LR- re meg szoktak mondani tényleg ilyen 130 körül, meg még pár éve az autó- motor "Ezt írta az autómotor ... éve" autósport részénél mintha már valami 150 vagy 155 LE- t írtak volna az utolsó verziókra. De lehet, azok már nem indulhattak, mert megszűnt a B csoport, vagy valami ilyesmit írtak.)

w a s d 2012.01.01. 17:51:44

@2-More: Az a bajom az adott kocsiban ritka, vagy azonos gyártótól származó, de modernebb motorra cseréléssel (érdekes módon viszont az olyasmi, mint a 8v Swiftek gti- sítése szigorúan a gyári, üres 8v blokk megtartásával, az tetszik), hogy az kicsit annak a beismerése lenne, hogy az átlagos példánya az X típusnak egy reménytelen kupac fém.

w a s d 2012.01.01. 22:35:38

@w a s d: Mondjuk itt meg megint mást írnak:

www.groupbrally.com/lada.shtml

Így a "850 talán" megállja a helyét.

2-More 2012.01.02. 19:03:42

@deak.atti: Kemény idők voltak, azok a skodák brutál gépek voltak, nem csoda amugy hogy jobban mentek sokszor a ladáknál, főleg sárban meg murván, sokkal jobb volt hátul a pluszsúly miatt a tapadás. Mondjuk azokról a B-csoportra szánt, full alu, dupla tengelyes motorokról amikből talán pár prototipus ha készült, szivesen olvasnék valami mélyreszántót, de Bs vasakról aligalig lehet valóban releváns infót találni, főleg azokról amig mondhatni sosem versenyeztek.

@w a s d: Mert az is. Ettől egy fokkal jobb a motorátpakolás, még jobb meg egy valóban echte ritka modell. Ha már swift, akkor a GTI motorja a simába, persze váltóval, fékkel, stabilrudakkal, kasznielemekkel, ahogy azt kell, ettől picit jobb egy origi GTI, az igazi meg a japán belpiacos 113 lovas Cultus GTI. A non plusz ultra meg a Cultus GTI 4WD :D Készült is kemény 200-egykét darab, a nagyját meg Tajimáék annak rendje és módja szerint el is koptatták.

Apropó, 8V, abban is van amugy lehetőség, csak jóval kevésbé publikusak mint a GTI átalakitás, és elérhető vele ugyanaz a teljesitmény, csak ugyanannyiba kerül, mig ugyanebből a lóvéból egy GTIből azért kihuzható még egy pár plusz ló, nem sok, de annál a gépnél a kevés is sok.

Ellenben az új J-s meg M-es motorjaik valami ritka nagy hulladékok.
süti beállítások módosítása