HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Belsőség

  • Hibás feed URL.

Jajj, de csúnya!

  • Hibás feed URL.

Racingdream

  • Hibás feed URL.

Rallyedream

  • Hibás feed URL.

Reklámarchivum blog

  • Hibás feed URL.

Robogóblog

  • Hibás feed URL.

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A magyar használtautó-vásárló hülye, 2. rész

2011.12.30. 08:30 Tcomment

Címkék: hülye vásárló használtautó neper

Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?

Mai cikkünk blogposztja.

814 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr873501422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2011.12.31. 18:34:58

@McK: ...és még valamit egy 2-3 éves dizel kombi Mondeoban ami nem Mo-i mennyi a reális km, mert mindegyikben 70-95 között van, ami nem igazán hihető, én 200+ ra tippelek az állapot függvényében, mert nem ritka a kopott kormány, váltó, üléstámasz.
Nem én akarok venni, csak megnézettek velem is 4-et, abból egynél láttam esély 150e km alatti futásra állapotot nézve.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.31. 18:43:00

@Neurotoxin: Mielőtt nagyon köcsögözöd a srácot, elmesélem, hogy nekünk is volt 75 lovas 1.6-os Octaviánk. A ráncfelvarrás előttiben (1996-2000) ugyanis ez volt az alapmotor (meg az 1.9 szívódízel 68 lóerővel).

De legalább gúgliznád meg előtte, ha nem tudod pontosan...

en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia

(egyébként eszerint volt még 1.4 60 lovas verzió is, bár olyannal még a való életben nem találkoztam itthon)

McK (törölt) 2011.12.31. 18:45:54

@phrascarica: Nem magyarban olyan 150-től 300 ezer.
De 150-nél úgy néz ki,mint egy új!
Mindene. Kopás nincs sehol.Se pedál,se kormány,se ülés.
Hisz max annyit nyomkodták,tekergették,mint itthon 50 alatt.Mitől kopna el?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.31. 18:56:55

@Semper Fidelis: Már csak az a kérdés, hogy ezekkel a felsorolt dolgokkal jól laksz-e, vagy tudsz-e vele túlélni, ha nagy baj van...

;-D

Egy TAJ kártya kalóriaértéke elég kevés háború esetén...

ARTURFOX 2011.12.31. 19:20:44

Ezt az autót olcsón jó állapotban, nem igazán értem, miért adja olcsón, ha jó???
A külföldi hirdetésekben szereplő autóknál is meg lehet nézni, a jó állapotúak ára hasonló a magyar jó állapotúak árához.(Kivéve a felső kategóriás autókat, sérülten természetesen!!!)
Nagyobb a kínálat az biztos, de koránt sem biztos, hogy jobb állapotú, és ezzel csak akkor szembesülsz amikor kimész érte több száz- ezer km-t.
Idén hozatott ismerősöm autót Németo.-ból, mire hazaért kiderült, hogy nem 1.6 - hanem 2.0 motor van az autóban( reg.adó + 350 e ft)
18. e km helyett 58 e van az autóban, se vezetett szervizfüzet ( mert ez a német vevőt nem érdekli!!!), se pótkulcs, az minek? Reklamálni pedig nem lehet, vagy legalábbis nem érdemes, ott is elküldenek a sunyiba, ennyit a jó német autókról...

velo · http://www.astra-coupe.hu 2011.12.31. 19:24:21

Hát úgy látom a vita töretlenül halad előre... vagy inkább áll egyhelyben?

Én eldöntöttem valamit: van egy lassan 11 éves autóm. Szeretem, sokat költöttem már rá, és nem is feltétlenül gazdaságos fenntartani a maga 10 literes városi fogyasztásával (mondjuk pályán csak 7,5-t kér).

Sajnos vagyok olyan hülye, hogy odáig vagyok érte, még így lassan 6 év távlatában. A döntésem pedig a következő: tavasszal ráköltöm az autó jelenlegi értékének kb a felét. Ki lesz rajta cserélve, fel lesz rajta újítva rengeteg sok minden. És ha kész lesz, akkor megmarad még 4-5 évig minimum.

Amiket eddig megcsináltattam már rajta, azokat tudom. Tudom mikor volt vezérlés cserélve, mikor cseréltetem az olajat. Tudom, hogy nemrég kapott vadiúj féktárcsákat és fékbetéteket, stb... Szóval, most cserére kerül minden, aminek kell (ebből van kevesebb), és sok olyan dolog is, aminek előbb-utóbb kell majd. Gumicsövek, tömítések, szilentek, kerékcsapágyak, stb. Javítva lesz sok apró, bosszantó dolog, ami az autó működését nem befolyásolja, csak zavaró (pl az ülés előre buktató bowden a jobb egyen). Ezen felül felújításra mennek azok a dolgok, amiket nem lehet gazdaságosan cserélni (pl a 4 bilstein gátlót olyan 200k lenne cserélni. Megvizsgáltatom, és ha kell, megy felújításra). Ezen felül kis kozmetikai javítgatás is lesz, pl a karcos lökös, a mattuló lámpák stb.

Igen, szeretem. És igen, meg is tartom. Ráadásul mai napig utánafordulnak az utcán. Mondjuk énis mindig visszanézek az autóra miután leparkoltam :)

Szeretem, hogy 190Le-s. Hogy bézs bőrös, hogy coupe, hogy kényelmes és hogy nem egy helikopter műszerfala van benne. Csak azt sajnálom, hogy kezd a típus a Calibra sorsára jutni...

Hogy ciki-e tizenx éves autóval járni? Szerintem nem. Többe nézem, mint pl egy új Suzukit.

Phrascarica 2011.12.31. 19:25:55

@ARTURFOX: Azért nem az a jellemző hogy nincs se szervízkönyv, se pótkulcs. Nem araboknál, törököknél vásárolta, a mobile 3. legolcsóbb találatát? ;)

ARTURFOX 2011.12.31. 19:30:14

@phrascarica:
Márkakereskedéstől lett vásárolva, elnézést, szervizfüzet volt, az átadási bejegyzéssel - utána semmi - állítólag végig ott szervizelték!

Mózsi bá (törölt) 2011.12.31. 19:33:41

@becsületesnepper: Nem akarok ezen a dolgon rugózni, ezért részemről ezt az offot zárom is. Maradjunk abban, hogy ez a fajta összehasonlítgatás egy ostoba fegyver. És meg is követlek. Nem tartalak ostobának. Az érvrendszer volt az, de ez is szubjektív vélemény. Eyébiránt van megbízható - ne nevezzük neppernek - autókereskedő. Nála cserélgetem az autóimat és amire azt mondja oké, az oké is. Természetesen viszek magammal olyat, aki tudja, mit kell nézni, mit kell látni, mit kell hallani, de még sosem csalódtam ebben a kereskedőben. Szerintem hosszú távon ez érte meg neki igazán. Boldog Új Esztendőt mindenkinek!

Phrascarica 2011.12.31. 19:37:18

@ARTURFOX: "állítólag végig ott szervizelték!"
biztos elhittem volna hogy szervizelték, ha a 2 perces papirmunkát is elsunnyogták, rosszabb mint a múrvás török nepper, csak puccos szalonban.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.31. 20:26:08

@Grifter:
"Biztos hasznos dolog megismerni az egyszikűeket, meg afrika szénbányáit, de talán az is hasznos lehetne, ha tudnák hogyan működnek a mindennapjaikat érintő dolgok, úgy mint az adózás, az elektromoshálozat, a TV reklám meg a közlekedés. "

Hasznos. Aki az elsőt megtanulja, az konyít valamit a másodikhoz is. Fordítva ez már nem igaz.
Mert ugyi amrikról nehéz azt mondani, hogy a második nem tartozik az alap tananyagba, oszt az egész világ szopik a sok okos miatt.

Semper Fidelis 2011.12.31. 20:38:26

@KuKori: Tipikus. Szalmabáb érvelés.
Szerencsére háborúról szó sincs, sőt, kedves olvtárs, JELENLEG nagy bajban vagy TAJ kártya nélkül.

Autokupec 2011.12.31. 21:07:56

Hogy most se maradjak le egy storyval...

Emberünk bejön a telepre autót venni. Persze hozza magával a "szakértőt".
A vége: minden kocsi egy sz@r (beleértve az 1.800km-es nyereményautót).
Ötlet: nem vesznek a szemét neppertől, az úgyis csak átb@ssz, lehúz. Irány a Weltautó. Mert hát 3 év gari +100e-ért, minden kocsi helyben VW-ben vagy Audiban szervizelt, kortörténet, sérüléstörténet stb.
VW Polo Classic (6 éves, 40ekm-el, tükörsima kormánnyal) megvesz piaci ár +200e, +100e gariért.
8e km múlva váltó kikészül. Semmi gond ezért van +100e-ért a gari.
Kocsi szervízbe be. Átvesz. Vagy 4 hét múlva kész kb. 100. telefon után. Ember szervíbe kocsért, munkafelvételtöl irány a recepció papirmunka miatt.
Recepciós: bankkártyával vagy kp-vel fizet?
Ember: Mit?
Recepciós: a váltó forgó mozgó alkatrész, arra nem jár a Weltautó gari (ugye rémlik +100e volt). Szervíz ár: 540e. Bontott ugye 40e lett volna...
Na mindegy ember nem tud mit csinálni szerződés 26. oldalán apró betüvel tényleg ott van.. fizet (csendben kérdezem: a kocsiban hol van nem forgó ill. mozgó alkatrész? a sárvédő? az ugysem megy tönkre...)
Rá két hétre belemnnek balról. Betétlap megkap. Kocsival irány a szervíz. 8-10 hét alatt készült el (Nálunk egy ilyen javítás 8-10nap).
Ember kocsiért vissza a SZAKSZERVÍZBE. Munkafelvétel, recepció, papirmunka.
Recepciós: a biztosító még nem utalta át a lovét, addig ki kéne köhögni.
Ember: elvileg azért hoztam szakszervizbe, hogy ezt Önök elintézzék
Recepciós: nem gondolja, hogy befinanszírozzuk
Ember: mennyi?
Recepciós: 780e
Ember: MENNYI?
Recepciós: 780e (nálunk a házi szerelőnknél max 100e lett volna na mind 1 )
Ember nem tud mit csinálni, kell a kocsi munkába járáshoz család összedobja, amíg a biztosító nem fizet.
Ember biztosítóba be.
Ember: akkor megjöttem a lovéért
Biztosító: hát igen azért nem fizettünk a szerviznek, mert a gépkocsi korábban totálkáros volt, és egyszer már kifizettük az árát.
Ember: ? What?
Biztosító: Igen 2 éve 150e km-el TK-s volt. Ajánlatunk: az összeg 25%-a
Ember: ? WHAT ?
A végén 50%-ban megegyeztek.
Ja 780e-ért az ajtót kicserélték, de a határolót nem, úgyhogy recsegve lehetett csak ajtót becsukni.
A végén 750e-ért adta el a kocsit egy évvel a vásárlás után, ami kb. 2.5M-be volt.

Ennyit a SZAKSZERVIZRŐL, és a nepperekröl.

Ja, azon még senki sem gondolkodott el, hogy melyik autoszerelő megy el szervizbe dolgozni havi 100e-ért, amikor magánzókén 1 hét alatt keres annyit?

third 2011.12.31. 22:54:55

Sziasztok, olvasom-olvasom a hozzászólásokat, és az az aljas gondolat merült fel bennem, hogy tőletek kérnék tanácsot. A feltételek: 1. nőből vagyok, abból is a szőke, ha autókról van szó 2. külföldön élek, ahol a kis mellélutcák is autópálya-simaságúak és sohasincs fagy (tehát nincs sózás és a futómű is megkiméltebb talán) 3. szeretnék venni egy használt Toyotát vagy Hondát vagy KIA-t, de csak kb 3000 EUR-m van és hitelt nem szeretnék felvenni
Kérdéseim:
1. milyen márkát érdemes vennem a három közül (közönséges munkábajárás stb a cél, semmi extra) 2. itt nincs km visszatekerés, de mire kellene figyelnem, ami árulkodó lehet, hogy az előző tulajok nem tartották jó karban a kocsit? 3. gazdaságosság szempontjából az automata váltós, vagy a kézi váltós a jobb? 4. Egyéb tanács? úgy általában, egy szőke nőnek autóvásárlásilag...?
Megköszönök minden ötletet-tanácsot.
Most nem leszek gépközelben, de holnap itt leszek. Jó bulizást mindenkinek és BUÉK!

moslekzabalo.hu 2011.12.31. 23:11:49

@ommm:

"Na te is belelátsz a szakmába."

Igy is mondhatjuk es naladnal talan egy piciket jobban,tekintve,hogy akkortajt amikor te a nagypapad ezerotos zsigajat csodaltad vagy egy S100-as vasarlasan torted a buksidat Csehszlovakiaban (nem bantasbol csak idohatarzokepp es a korabban altalad elmondottakra tamaszkodvan) en mar zsinorban importaltam a viszonylag jo allapotu es relative nagy erteku autokat Nemetorszagbol.
Megjegyzem erre egy cseppet sem vagyok buszke es a kesobbiekben igyekeztem is gondosan titokban tartani hiszen a vilag civilizaltabb felen vagy az amerikai filmekben a hasznaltauto-kereskedo a letezo legcikibb foglalkozas, a piti csalo legfobb szinonimaja es az ossznepi cikizes orokos celpontja.Talan nem is veletlenul...

"Igen, a nepperek - főleg ha nagy értékű vagy rikta autóról van szó - akkor idehaza széthajtott, direkt szarrátuningolt, ótvar fosokba ölik a pénzüket nemde?"

Szorol-szora,hiszen ezeket tudtak - foleg akkortajt amikor az ominozus RS2 story megesett (ha egyaltalan megesett) - szarert-hugyert,vagy mindenfele ocska umbuldas csereberekkel kicsavarni valakinek a kezebol majd zsiros haszonnal- az obligat biztositasi csalas no meg a Varazs Garazst kozbeiktatvan - a kovetkezo hulyere ramelegiteni.Ettol tipikus nepperek...
Persze akadtak ritka kivetelek de az biztos,hogy nem a "becsuletes"nepper haverod volt,hiszen o rohejes a mintapeldanya az ostoba es hiszekeny seftesnek aki jellemzoen "attol nyugodt"anno hogy az RS2-je nemet forgalmijaban a "porsegyar" virit es nem pedig attol,hogy megvan a vezetett szervizkonyv, a kinti szamlak,es az osszes eredeti okmanyaba be van vezetve mellekelt mubizonylattal az emelt teljesitmeny.
Ertheto,hisz elobbivel kivaloan vakithatta a lama,es akkoriban meg hozza hasonloan szintugy kevesbe kiokosodott buta niemandokat, utobbiakrol meg fingja nem volt.Nem is lehetett mert sosem latott olyanokat vagy volt azokkal rendelkezo autoja.Na es persze van olyan hulye,hogy mindezzel meg kerkedik is.Ezert is tipikus nepper...

"Már megbocsáss, te hányszor hoztál be odakintről autót?"

Valasz fentebb. Amugy vagy otvenszer.

"Hányszor fagytál szarrá valahol Bregenz környékén vagy vártál a vámolásra Diepoldsauban?"
Jellemzo a tudatlansagodra es a piti nepperekhez valo szanalmas lojalitasodra,hogy neked attol szakerto valaki ha hozzajuk hasonloan vegigszopta Nyugat-Europat.
Mellesleg egyszer sem, mert kello nyelvtudassal,rendesen megfizetett segitokkel kiepitett kapcsolatok altal, korultekintoen megszervezett uzletkotesekre utaztunk uzembiztos autoval,jelentos keszpenzmennyiseggel amibol boven futotta szallodai szobara.Ellenteben a nepper haverjaiddal akik mindig szarevoskodtek,ledoglottek,kocsiban aludtak,fagyoskobódtak.Ettol voltak megintcsak tipikus nepperek..
Vamolasra meg biztos,hogy nem vartam sem Diepoldsauban sem masutt akkori palyafutasom soran egyetlenegyszer sem.
Egyreszt mert ezt minden esetben Budapesten es veletlenul sem egy svajci hatarvarosban vegezte a 7-es sz.Vámhivatal, masreszt ennek ugyintezesevel majd a forgalombahelyzessel szinten nem kellett szivnom mert nem voltam rest az ezzel foglalkozo ceget ill. intezot szinten bocsulettel megfizetni.
Ellenteben a Jaszberenyi uton majd Csepelen,a vamhivatal,valamint a Mozaik utca korul lebzselo pitianaer nepperekkel.
Jellemzo a tudatlansagodra tovabba, hogy a valamely kulfoldi hataron torteno(90-es evek) Mwst. pecsetelest - amelyre nem mindig,csak az ennek visszaigenylesenek lehetosegevel biro jarmu esten volt szukseg - kevered a vamolassal.
Nos,fagyoskodastol itt sem igen tartottam, hisz ott a futott varoterem vagy az utaster. Vagyis egy esetben megis csak kellett: Ha a gyanus kelet-europait az autoja mellett a vamosok a jarmuazonositok,szemelyi okmanyok,poggyaszok,utaster es tarsai hosszas vizslatsaval szopattak. Jellemzoen csak a szarhazi,pitianer,rosszban santikalo, kilometerekrol felismerheto neppert...

"Tudod egyáltalán, hogy honnan lehet és honnan nem? És főleg milyet?"

A fentieket elnezve erosen ugy fest, hogy te vagy az akinek a leghalvanyabb fingja nincs a temaban semmirol vagy ha megis azt a senkihazi luzer nepperektol szerzett hianyos,de martiromkodassal annal alaposabban kiszinezett felinforinformaciok alapjan osztod az eszt.

"Szerinted aki kereskedik, az a saját pénzét romokba öli?"

A piti,ocska, tobbnyire szelhamos hasznaltauto nepper Bengazitol Svajcig - a hazankban es a regi RS2-esek hoskoraban kulonoskepp -a penzet mindig is a leheto legolcsobb de lehetoleg minel nagyobbat uto szarba olte, mely a legjobb segedeszkoz volt a vakitos proli vagy a pusztan nagyravagyo balfasz kegyetlen kihypozasara.

"Nagyon-nagy rendetlenség van itt a fejekben, az a baj és pár hangadó után indul az egész csorda."

Udvariasan inditvanyozom,hogy eme rendrakast a demagog moralizalassal es csacska eszosztasi hajlammal teli sajat kobakoddal kezd - mar ami a korabeli autoimportot es a tarsadalmi hierarchiaban a taxisokkal meg a biztonsgi orokkel a beka segge alatti kucorgasban holtverenyben levo hasznaltauto kereskedoket illeti - es az sem lenne baj ha a Totalcar csordaja az imazsrombolas megallitasa vegett kevesbe sorakozna fel ilyen ocska niemandok mogott.

moslekzabalo.hu 2011.12.31. 23:25:31

@third:

"4. Egyéb tanács? úgy általában, egy szőke nőnek autóvásárlásilag...?"

Gyári kepviselet hasznaltauto reszlegen,elso kezbol,orig.km, eredeti fenyezes,full option,minel drgabban szigoruan a baratod,ferjed ill. egyeb papaucs penzen. Dehogyis :)

moslekzabalo.hu 2011.12.31. 23:44:05

@ommm:

" a svájci frank alapú hitel befektetés, lutri, ami bejön vagy nem."

Hitel mint befektetes.Latom a penzugyekben is otthon vagy,Mr Wall Street:)

Laci_76 2012.01.01. 00:32:39

Sajnos az ilyen nepper mint te, a ritkább eset. Ezért állnak az emberek úgy hozzá. Többször voltam én is úgy hogy ismerősnek autót néztünk és mire oda értünk érdekes módon nem működött ez-az az autón, a szervizkönyv se volt meg. Persze nem mondtam hogy fizesse meg a költségeimet pedig jogos lett volna mivel nem olyan az autó mint ahogy telefonban megbeszéltük. Kellene egy portál ahol lehet értékelni az autókereskedőket. :D

third 2012.01.01. 00:41:26

@moslekzabalo.hu: Köszönöm a választ :) Akkor tehát először szert kell tennem egy milliomos barátra-férjre-papucsra...? Nem gondoltam volna, hogy ezen múlik a dolog, de akkor inkább már egy brandnyúúú autót kérnék, ha már úgyis pénz van még a bőre alatt is. És akkor melyik jobb a japán/ázsiai autók közül? :)
Komolyan kérdezem, január első hetében kéne vennem egy autót. Addig is, amig szingli vagyok, és csak kb 3000 EUR-om vagy kb 4000 USD-m van a célra és nem akarok hitelt. Kapok ennyiért használt, de még használható autót? Vagy felejtsem el és vegyek inkább egy bringát vagy rollert?

Grifter 2012.01.01. 01:01:10

@luciferko: Mivel szavaidat nehéz értelmezni, úgy hiszem a véleményed ebben az évben sem lesz fontosabb :/

De ha jól veszem ki, akkor szted aki mondjuk 5-s volt matekból, az pontosan tudja, hogyan működik a pénz, aki meg bioszból volt 5-s, az szuper szakács lesz és tudni fogja, mi az egészséges élelmiszer - vagy vmi ilyesmi.
Ezúton jelzem, hogy az elképzelésed akkora baromság, hogy nem lenne szabad átlépned 2012-be.

Viszont így január elseje éjjel 1-kor trollkodni az annyira szánalmas, hogy semmilyen végsőalapigazság nem legitimizálja, ezért neked is csak értelmesebb új évet kívánnék.

wensonati 2012.01.01. 01:07:32

@third:
Szia!Először is mindenkinek BÚÉK!!!
Nem rossz autó a Kia sem de még nem bizonyított akkorát mint a Toyota...szerintem nézelődj körbe yaris vagy corolla környéken,ha hely kell akkor 1.6-os Carina.kint is mellé lehet nyúlni de ahhoz nagyon nagy szerencse kell hogy valami szart vegyél.nézz 2500körül a többi megmarad szervizre vagy bármi másra.jó ha van tartalék egy pici bármi adóthat.

third 2012.01.01. 01:52:25

@wensonati: Szia, neked is nagyon boldog új évet!
Nissan... erre nem is gondoltam. De jó ötlet. Német tudásom a béka emésztőcsatornájának az alja alatt van egy méterrel, de létezik, hogy egy 21 éves autóban 43ezer km van? Vagy az "EZ 08/1990" nem azt jelenti, hogy 21 éves a drágám? Ami nekem mindegy, ha pár hónapig elhurcolja a hab testemet, csak tényleg 43ezer km 21 év alatt...?

third 2012.01.01. 01:53:31

@wensonati: éééés még bele is férne a költségvetésbe, hitel nélkül :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.01. 05:37:42

@third: Sokat segítene a helyzeten, ha az országot elárulnád, mert akkor lehet az ársávhoz képest nézegetni, hogy OTT mit adnak ennyi pénzért.

Például 3000 juróból az Egyesült Királyságban egy szépreményű autót, míg Franciaországban meg egy letaposott huszárcsizmát :)

Meg hogy főleg mire kéne? Mekkora? Városba főleg, ahol inkább számít a gazdaságos üzemeltetés, vagy lehet némi kényelem a fogyasztás rovására és messzebbre is jársz-kelsz a kocsival? Mutatós, sportos, 2-3 ajtós legyen (szingliként), vagy inkább 5 ajtós?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.01. 05:40:04

@wensonati: Az igen, a németországi görögtől venni antik japó kétajtóst :D Hihető futással, sűrű alkatrészellátással :DDD Miért utálod ezt a lányt ennyire, hogy így ki akarsz cseszni vele? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.01. 05:42:31

@wensonati: Mondjuk a képek alapján egy szép, ritka kis rizskályha. Bár a műanyag-króm-kazánlemez-taposószőnyeg eléggé riasztó látvány nekem...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.01. 05:49:39

@Semper Fidelis: Átfogalmaznám. A pék kenyeret süt és ha nincs pék, éhen döglünk. Ha viszont nincs Gizike, akkor maximum valamelyik kretén hivatal kezd el levelekkel és határozatokkal bombázni.

Az első ember a példában értéket teremt, míg a második egy -egyébként teljesen idejétmúlt és valójában nagyrészt szükségtelen- bürokratikus káosz oldalvizén evickél, jórészt az első által megtermelt pénzből finanszírozva kispolgári életét.

Persze, ha nem akarod, nem fogod érteni ezt a példát sem :)

BÚÉK

Semper Fidelis 2012.01.01. 09:30:40

@KuKori: Jó, akkor a pék hónap végén nem kap fizetést, mert Gizike nem számfejt neki bért.

Figyelj, kedves olvtárs, nem kellene egyik munkafajtát sem lenézni, mert szellemi és fizikai nem lehet meg egymás nélkül.

11 év SAP programozói múltam van, ne akard már nekem légyszi elmesélni, hogy nem fontos az üzemvitel, ok? Amiért én szót emeltem, az a szellemi munka lenézése ("aktatologatás") és ezen nem is vagyok hajlandó változtatni.

wensonati 2012.01.01. 10:57:21

@KuKori: én magamnak venném meg gondolkodás nélkül...most vettem egy 86-os nissan cherryt 260000km-l.93óta egy tulajos garázsban állt.43-as születésű gazdától vettem és 2000-ig benne van minden szervíz papír még a 86os németországi üzembehelyezés is :)most azon vagyok hogy szerezzek bele egy turbós blokkot amit felújítok,rendbe teszem azt a rettentően pofátlanul kevés tennivalót ami a kasztnin van.utána készen van a retro sleeper car :)

problémamegoldó 2012.01.01. 12:39:15

Érdekes, hogy "becsületesnepper"-nek csupa tuningolt verdája van, amelyek természetesen makulátlan, megkímélt gépek...

Krisi 2012.01.01. 12:55:39

@McK: legalább maradt egy jó kocsija a végén :)

vevő részről amúgy vicces volt amikor a mostani autómat vettem, egy 20éves Alfáról van szó, gondoltam nyilván találok majd valamit amibe beleköthetek és alkualap lesz.
hát nem találtam.
nem rozsdált sehol, alá is néztünk aknában, típushiba hogy szar a váltó de itt simán kattant minden, és még a fedélzeti kompjúteren sem világított semmi. slusszpoénként még friss műszaki is volt rajta + 4 db. felnire szerelt téligumi.
mondtam is, hogy tök szívesen alkudnék, de sajnos nincs mire, úgyhogy a meghírdetett árért elhoztam. pedig már olyan jól összeraktam a fejemben odafelé úton, hogy mibe fogok belekötni :)

dhzsiga 2012.01.01. 13:13:15

@Mózsi bá: Nagyon egyetértek minden szavaddal. Kulturált bejegyzés...... igen nem minden autókereskedő "nepper". Kicsit a piaci ár felett kell megvenni az autót ismerős kereskedötől, és minden rendben lesz.

Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu) 2012.01.01. 13:34:56

Engem szórakoztat, jöhetne hetente egy új rész.

Rocko- 2012.01.01. 13:43:54

@problémamegoldó: sorolnád egyesével a tuningolt verdákat?

GiF 2012.01.01. 13:51:34

@Fishbed.: "Tudom, hogy vannak nehéz esetek, de TE ezekből az emberekből élsz!"

Szerintem olvasd el meg egyszer a cikket. Azokrol szol, akikbol NEM el a nepper, csak az idejet raboljak a baromsagaikkal. Ezek az emberek neki netto rafizetes.

McK (törölt) 2012.01.01. 13:53:54

@third: Szia!
A leírásod alapján az üzembentartási költségek a legfontosabbak. Mivel relatív kevés időd van,mindenképpen körültekintően,és ravaszul kell eljárnod.
Alapból csak olyan autót menj el megnézni,amiről hajlandóak jó minőségű,nagy felbontású képeket átküldeni neked.Mailben.
Ezen képeken mentsd majd el. Legyen köztük kép a motortérről,gumikról,óraállásról,minden ülésről,minden kárpitról, sárvédőívekről, kormánykerékről,szervízkönyv minden oldaláról,ahol bejegyzés van,csomagtérről.
Ma már több honlap is van,ahol egy autóról 40-80 kép is van,ahol nincs, ehhez ragaszkodj,rengeteg időt spórolsz meg.
Kérd,hogy scan-neljék be az állapotlapot a festékvastagság mérési jegyzőkönyvvel.
Ahol erre hajlandóak,oda érdemes lehet elmenni,hisz látszik,hogy nincs rejtegeni valójuk.
Ahol nem,azt hagyni kell.
Nem baj,ha egy 3000 eurós autón festve van egy két elem.De tudj róla előre,és nem mindegy,hogy 200 mikron van rajta,vagy 700..
Mindenképpen kérdezz rá szélvédő,lámpák épségére,kavicsnyom,repedés kapcsán. Műszaki vizsga,illetve gumik állapota egy ilyen autón viszonylag sokat számítanak,hisz 10-15 %-kal is módosíthatja az értéket,akárcsak egy esetleges friss vezérlés csere,vagy éppen annak hiánya.
Nem feltétlenül a 3 típusból gondolkodnék,sőt..
Ha te mégis egy távol keleti márka mellett döntenél ,semmiképpen ne végy autót egy számlás állapotfelmérés nélkül.Azt az autót vidd csak el,ami az előzetes leinformálás után,és az esetleges megtekintés,alku után is tetszik.
Az alku mindenképpen előzze meg az állapotfelmérést,utána ugyanis már vert helyzetben leszel.Ha jó, azért,ha nem,azért..
A számlát,állapotfelmérő lapot tartsd meg.

A helyedben egyértelműen tucat,kommersz autóban gondolkodnék.
Puntóban,Fiestában,esetleg Corsában.Ezek üzemeltetési költsége egy relatív koros autónál ugyanis biztosan kedvezőbb lesz. Egy korrekt állapotú HLX PUNTO pl biztosan tökéletes választás egy csajnak.
Végy azonban azt,ami neked tetszik.

Ui:jaaaa,akkor is 5 ajtóst,ha te egyedül használod. Egyrészt hamar alakulhat úgy,hogy mégsem..(.;)..) ,másrészt egyszer majd el kell adni,a jelenlegi gazdasági helyzetben pedig a 3 ajtós második autónak valót egyre kevesebben engedhetik meg maguknak. Így annak cseréje igen bonyolult lesz majd.

Sok sikert,számolj majd be róla,mit sikerült a a magadévá tenni! Járműből..:)

dhzsiga 2012.01.01. 13:55:38

@moslekzabalo.hu: Jó a hozzászólásod érződik az értelem és a rutin és csak az "emberszereteteddel" vannak nagyon nagy bajok (szerintem ).

GiF 2012.01.01. 14:04:36

@terroristapista: "Az a baj hogy nem csak a magyar használt autó vásárló a hülye hanem a magyar fórumozó is ezért kár is írni komoly tapasztat ellenére is, mert jönnek a mindentudó okostojások és megmondják hogy hazudsz"

Ez a nap kommentje :D
Egyebkent tobbek kozott ezert nem erdemes blogolni sem. Hulyekre pazarolod az idodet.

GiF 2012.01.01. 14:17:51

@KJ4prez: "mindenkinek, aki a márkaszervizeket fikázza: mit nem lehet azon érteni, hogy az autógyárak egy rakás kurvadrága szart vetetnek meg a szervizeikkel?"

Es nem veletlenul. A minosegi szerszamnak ugyanis ara van.

"pistabácsi szervize a sarkon évekig elvan egy kínai diag műszerrel, ami "minden márkát tud""

Ja, csak ha hibakodolvasasnal meg egyszerubb mereseknel bonyolultabb a feladat (pl ACC-adaptacio), akkor kitorolheted vele a seggedet. Ezert kerul a toredekebe a gyari rendszereknek.
(Amugy nem csak a szoftveruk silany a kinai cuccoknak, de meg a csatlakozojuk is egy hulladek.)

KJ4prez 2012.01.01. 14:29:34

@GiF: pont ezért írtam, hogy amikor specifikus szakértelemre van szükség, akkor jönnek képbe a márkaszervizek.

tehát nincs vita köztünk, egyetértek.

GiF 2012.01.01. 14:49:08

@KJ4prez: ...vagy egy jol felszerelt, adott markara specializalodott fuggetlen szervizre - de ok sem fognak toredek aron dolgozni, mert a szerszamot ugyanannyiert kapjak. Legfeljebb a munkadijuk alacsonyabb a kisebb rezsi meg kevesebb alkalmazott miatt. Egy EPS200 araert pl kapsz egy jol felszerelt nullkilometeres 3as BMWt, ezert aztan nem csoda, hogy a munkadij fuggetlen szervizben is annyi, amennyi:
www.aed-celle.de/bosch_leistungen/special/common-rail-diesel-injektoren.htm

Don Quixote de la Ferko 2012.01.01. 14:58:02

@Grifter:

"Mivel szavaidat nehéz értelmezni,"
És meg sem próbáltad, ezért automatikusan a szintednek megfelelő sértegetésre váltottál. A baj, hogy pont ezzel igazoltad azt, amit írtam. Nem baj, ha nem értetted meg, nem is számítottam ilyen jó eredményre.

"Viszont így január elseje éjjel 1-kor trollkodni az annyira szánalmas, hogy" ... nem is igazán értem, miért tetted. Nem baj, ha neked ez örömet okozott, lelked rajta. Engem nem zavarnak a buta trollok, mulatok rajtatok.

ommm 2012.01.01. 15:31:16

@moslekzabalo.hu: Ez mind szép, csak - ahogy azt említetted is - akkoriban (11-12 éve) nem Magyarországra hoztuk be őket. És csókost szerezni Csehszlovákiában "kicsit" nehezebb volt, mint itt. Akkor.

Már csak annyit tennék hozzá, hogy ne magadból indulj ki, a cikkíróért nyugodtan kiállok bárkivel szemben.

Ja, még valami. A devizahitel mindig lutri barátom, ezért merészeltem egy olyan befektetéshez hasonlítani, melynél egyáltalán nem biztos, hogy jól sül el a dolog. Sokan nem akarták megérteni az árfolyam-ingadozással járó kockázatot, ebből lett a baj.

kAndrás 2012.01.01. 16:18:38

@Árja Macska: egyetértek,tetszene egy kis olasz doboz nekem is,de inkább maradok a 20-30év közötti jappánaimnál...

tükörfúró 2012.01.01. 17:30:17

@moslekzabalo.hu: pacsi!

istenkirály vagy, és szerintem 100% hitelesebb mint ez a cikk, vagy az egész hazug magyar autónepper lehúzó maffiózó belterjes beteg látszatvalóság

omm már lassan nem is azt bizonygatja, ez az egész mindenkit hülyéző hányáskupac itten mekkora valóság, már csak egyetlen embert próbál a személyes "kvalitásait", garanciáit mögérakva kimosni, aki ezt ide kanyaritotta...(de hogy minek, vagy egyátalán hogy, vagy mindek, mi értelme, stb?! ?!?)

bag 2012.01.01. 18:10:57

Jó a poszt, de inkább kitűnő. Minden szavával egyetértek.

Viszont a kilométer fetisizmushoz jócskán hozzájárul a kereskedők által használt, fizetős Eurotax program, amivel beárazzák a használt autókat.

Saját példa:
8 éves Seat Ibizámat akartam a nyáron eladni/beszámíttatni. Első tulajként én magam raktam bele a 133 ezer km-t, Amig lehetett márkaszervízbe hordtam, vezetett szervízkönyv, utána egy maximálisan korrekt maszek szerelő. Vezérműszíj és csatolt részei cserélve 90 e-nél (90 ezerbe is került...)Az összes folyadék és szűrő cserélve időben stb, törve soha nem volt.

Ezek után a kereskedő addig bűvölte az Eurotaxot, amíg az kiköpött rá egy 704 eFt-os árat mondván, hogy túl sokat futott és a program büntetésből levont 62 e Ft-ot, mert hát az évi 15 ekm -en túl van használva... Kedves mama jól van kérdeztem?

Mondanom sem kell nem ott lett üzlet...

Kérdésem, nem lenne már időszerű a teljesen életszerűtlen évi 15 ekm-t felülvizsgálni végre? És nem ehhez ragaszkodni ha kell hanem. Ma már nem ennyit fut egy normál használatú autó szerintem, de várom véleményeteket.

Grifter 2012.01.01. 18:20:57

@luciferko: Látod milyen ostoba vagy, egy mondattal később megpróbáltam, majd pont azt írtam le, hogy nem trollkodtam - erre bealázod magad.

Te messze a legrosszabb és legszánalmasabb szereplője vagy egy fórumnak. Magyarul nem tudsz, de már azon is felháborodsz, hogy a másik nem hajlandó JÓL érteni téged (nem mintha magyartalanságod ellenére okosat mondtál volna), majd erre még ráteszel egy lapáttal, amikor igazi átlagfelhasználó módjára előhúzod a cilinderből a klasszikusokat és még azt sem veszed észre, hogy saját magad oltod le ezzel.

Mielőtt még előjönnél azzal, hogy 40 kiló vagyok, pattanásos, nincs életem meg csajom és élőben nem mernék így beszélni veled, javaslom nézz magadra te senki.

[Felesges próbálkoznod, további később felhasználható tudást nem áll szándékomban a rendelkezésedre bocsájtani, érezd magad hülyén, ennyi jár.]

Don Quixote de la Ferko 2012.01.01. 18:27:01

@Grifter:

Nem baj. Így is szeretünk. Buta vagy, egyszerű, troll, de sebaj, rád is szükség van.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.01. 18:28:42

@Grifter:

Relaxálj, vagy józanodj ki. Akkor talán rájössz, mennyire szánalmas vagy.

Opelfan 2012.01.01. 18:49:09

Érdekes cikkecske volt. Biztos sok a hülye és nekik árulják az autókat ez fix. Nem rég kb 2 éve Egerbe mentem, Citroen Saxo 1.5D-t akartam venni egy kereskedőtől. Nagyon frankó 45.000km-t futott autó, sérülésmentes... mi baj lehet? Ránézésre szép volt, de ha nem óvatosan csuktam be az ajtaját akkor visszapattant. Az eredeti gumik nem voltak sehol... A nagybácsim Saxoja akkor volt 9 év körül 110.000km-rel eredeti gumikkal. Tény hogy általában marhának nézik az embert a kereskedők és átb*sszák ha hagyja magát. Egy dolog tény: ha valaki nem akar manipulált kocsit venni akkor az 1-3 éves korosztályban kell keresgélni és ki kell nyitni a pénztárcát, csodák nincsenek, én a Saxo után éles váltással egy több mint 200-at futott Lanciát vásároltam. Olcsóbb volt mint a Saxo, félárú... a Saxo km órájában lévőnek kb hatszorosát futotta, nem volt agyon glancolva, két elektromos ablak nem működött. A kereskedő megcsináltatta az ablakokat és engedett 50 rugót. Azt kaptam amire számítottam, volt vele gond természetesen, de megoldottuk házon belül... jaj annak aki nem ért az autókhoz és nincs pénze jó gépre.

Grifter 2012.01.01. 18:51:29

@luciferko: Két külön hsz-ben szeded össze a gondolataidat egy visszavágáshoz és mégis úgy érzed, hogy te vagy a király?

Neked nagyon szarul kezdődik az újév kisköcsög :D

Don Quixote de la Ferko 2012.01.01. 19:21:46

@Grifter:
Tetszik az erőlködésed. Zseniálisan csinálsz hülyét magadból. Csak így tovább, neked drukkolok, tudsz még ennél mélyebbre is süllyedni. Időnként nézz fel, integetek, bár gyorsan távolodsz, nem sokáig láthatod.

Grifter 2012.01.01. 19:41:54

@luciferko: Kedves próbálkozás ismét, de felhívnám rá a figyelmed, hogy még mindig nem sikerült értelmesen leírni, amit eredetileg mondani akartál. Érdekes módon ezekhez a fröcsögésekhez elegendőnek bizonyul a magyartudásod, de egy éppkézláb összetett mondathoz, ami témába vág, már nem.

Viszont unalmas vagy, ami baj. Sőt, ha jobban belegondolok, én is hülyének látszom, maikor veled beszélgetek, ezért inkább meghagylak a nyomoroddal magadban, jobb lesz úgy mindenkinek. (Valójában csak nekem, de ez bőven elég.)

Kéretlen jótanács: Ha ennyire szeretsz szopni, kérjél érte pénzt. Nincs is annál jobb, mintha vki megélhet a hobbyjából ;]

Olimpisz 2012.01.01. 19:52:31

Olvastam az első cikket is. A szerzőnek van dumája, de a történetek hihetőek.

Céges autó-km: Most tervezünk venni 3 éves kombi dízel Ford Mondeo-t Németországban. Ott sok helyen a lízing eléggé elterjedt és 3 éves korban már tömegével cserélik a középkategóriás autókat, ezerszámra lehet találni 3 éves Passat-t, Mondeo-t, kilencvenvalahány százalékban dízelt. Néhány lízingcéget felkerestem, általában 100-150e km-rel árulják ezeket a 3 éves kocsikat, jelentős részük szinte mintha a szalonból jött volna ki, másképp bánnak ott az autóval. Ezenkívül az árban benne van egy év garancia is, az ár kb. 10-15e euro. Jövedelmünk jelentős részben euro és a rendszám dolgot is meg tudjuk oldani, ezért az átírás és a jelenlegi rossz árfolyam minket nem zavar.
Néztem egy helyen két autót, szinte napra egy idősek, a felszereltség azonos, de az egyik majdnem 140e-t ment, míg a másik majdnem 90-t. A többet futott 2.500 euro-val olcsóbb, ugyanolyan szép állapotú és van rajta vonóhorog is, ami számít nekem. Ha a problémás dízel alkatrészek árát összeadom, ez ugyan több, de ezek feltehetőleg nem most fognak és ráadásul nem egyszerre elszállni, azon kívül van egy év garancia is. A kevesebbet futott is el fog romlani, legfeljebb kicsit később, szerintem nem érdemes a kevesebbet futott, de drágábbat választanom.
Szép számmal lehet találni 3 éves Passat-ot, Mondeo-t 250-300e km körül, van 2008-as Passat majdnem 400e-vel, és nem az a legolcsóbb. Az áruk 6-8e euro. Szerintem ebben is van ráció, csak én nem akarok foglalkozni vele.
A probléma szerintem az, amikor az itthoni nepperek egy része megveszi ezeket a kocsikat áfával legfeljebb 2 millióért, majd azon kívül, hogy az órát megtekerik, hogy 110-nél több ne legyen benne, semmi mást nem csinálnak a kocsival és elkezdik 3-4 MFt-ért árulni, mert szépen néz ki kívül-belül, a kocsi is jól megy és hihetőnek tűnik, hogy „állapota” olyan mint egy mo-i 110 ezres. Ennyi km-nél már az összes problémás és drága alkatrész megadhatja magát. Valószínűleg ez is az egyik oka, hogy miért olyan rossz pl a Passat itthoni meghibásodási statisztikája – futott km alapján.

Becsületesnepper-gecinepper. Az utóbbi szerintem csak egy jól körülhatárolható, bár nem jelentéktelen kisebbség. A becsületes neppernek meg nincs könnyű dolga, különösen addig, amíg el nem terjed a jó híre. Ezzel kapcsolatban ajánlanám a Flywheel (Lendkerék) című filmet.

Nem tetszett viszont az általánosítás. A magyar használtautó-vásárló hülye? Egy része biztosan, mint ahogy a nepperek jó része is jellemtelen szemét ember. Persze nem mindegyik, mint ahogy az ismeretségi körömben is jópáran racionálisan vettek használt autót. Azonkívül a magyar mindig ilyen-olyan. Miért kell a magyart, a saját fajtánkat pocskondiázni? Nem állítom, hogy ez volt a szerző célja, vagy kifejezetten erről írt volna, de a cím ezt sugallja. A szlovák, román, ukrán, szerb, lengyel, cseh értelmesebb?
Üdv:
Olimpisz

Don Quixote de la Ferko 2012.01.01. 21:09:13

@Grifter:
Nem csak látszol, az is vagy.
Annak függvényében még inkább ez jön le a külső szemlélőnek, hogy nem kérdeztél a nemértésed után, hanem mocskolódtál. Azóta is ezt teszed, de mint mondtam, senkit nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból.
Sőt, mint mondottam, van még lejjebb, és mindent elkövetsz, hogy minél mélyebbre süllyeszd magad abban a mocsokban, amit magadnak kreáltál.
Sok szerencsét.

McK (törölt) 2012.01.01. 21:50:31

@Grifter: @luciferko: Ha kettőtök közül az egyikőtök venné a fáradtságot..megköszönném.

McK (törölt) 2012.01.01. 21:59:30

Annak viszont kifejezetten örülök,hogy a szavazás állás szerint mégiscsak sokkal kisebb az egy főre eső idióták aránya,mint az a kommentek alapján várható lenne.

BUBISBUBLEK 2012.01.01. 22:55:15

@wensonati: "
mondjuk én állat vagyok ebből a szempontból de én valami ilyesmit néznék: suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails"

istenkirálykocsi! ilyet én is vennék ;) van benne spiritusz !

realzaphod 2012.01.01. 23:01:26

Csak egy rövid szösszenet márkaszervíz védelmében: pécsi Nyitrai szalonnal 3-4 alkalommal volt dolgom az elmúlt pár évben. Szinte én kértem utólag elnézést a sztereotípiákért, amikkel odamentem. Korrektek és megfizethetők pedig nem sok bizodalmam volt bennük. Csak egy példa: megebszéltünk egy elem fényezést amire látatlanban mondtak egy kb árat (telefonba). Kiderült, hogy az autó gyöngyházfényű (én se tudtam :) de hogy benne maradjanak az általuk "vállalt" árban levitték a munkaórát 15 percre. Szerintem korrekt...
Egyébként a cikk baromi jó (egy tanács még leendő vásárlóknak: soha ne vegyetek autót szerelemből! rózsaszín köd le aztán reggel hülyézés a tükörben)

moslekzabalo.com 2012.01.01. 23:24:09

@ommm:

""Ez mind szép, csak - ahogy azt említetted is - akkoriban (11-12 éve) nem Magyarországra hoztuk be őket. És csókost szerezni Csehszlovákiában "kicsit" nehezebb volt, mint itt. Akkor."

Ugyes mellebeszeles csak sajnos ez az egegyadta vilagon semmilyen relevanciaval nem bir arra nezvest,hogy vajon mi kesztethetett teged arra, hogy engem csipobol kioktass a kilenvenes evek legelejenek hazai vagy nyugat-europai korulmenyeirol a hasznaltgepjarmu behozatal vonatkozasaban.
Az igazat megvallva en oszinte izgalommal vartam annak leleplezodeset,hogy egy altalanos iskolas kamasznak (mert akarhonnan is nezzuk az voltal 90-91 korul) hogyan lehetett akkora ralatasa onnan a Felvidekrol a Nemetorszag-Mo. vonalon mocorgo szurkeimportorok vilagara,hogy aztan evtizedekkel kesobb ennyire magabiztosan kerdezzen fel masokat es ossza az eszt e temaban.Hat mi tagadas,csalodtam...

"Már csak annyit tennék hozzá, hogy ne magadból indulj ki,"

Teljesseggel kizart, hogy ismerj engem vagy barmit is tudjal rolam, igy a fenti intelmedet betudom az ervekbol kifuto vitapartner legegobb huzasa,a szanalmas szemlyeskedes eklatans peldajanak.

"a cikkíróért nyugodtan kiállok bárkivel szemben."

Erre alighanem a jovoben is szukseg lesz mert nyilvan nem ez volt az utolso alkalom amikor az embered elszolja magat.
Kulonosebben nincs is mit ezen csodalkozni,hisz mint tudjuk az esetek tulnyomo reszeben a hazug embert hamarabb utolerik mint a santa kutyat.Es a hasznaltauto-kereskedoi szakma - nemkevesbe koztudottan - rendkivul szoros rokonsagban all az ugyvedivel: Mindketto legfobb alapja az orokos es gatlastalan hazudozas...
Amugy csak halkan es csendben jegyzem meg, hogy velemenyemet csakis es kizarolag a cikkben leirtak - amit az en szemelyisegemmel es viselt dolgaimmal ellentetben barki lathat - alapjan fogalmaztam meg.

Autokupec 2012.01.01. 23:35:51

@third:
Szia!

Szerintem maradj a VW Polo, Opel Astra, Corsa vonalon, max 1.4 benzineset..

Kint ezért a pénzért egész jó állapotút lehet venni.
De vettem már ennyiért Polo SDI-t is, igaz teljes alapot...

Ezek a legolcsóbb fenntartású autók ennyi pénzért.
Ezek a

moslekzabalo.com 2012.01.01. 23:41:35

@tükörfúró:

"vagy az egész hazug magyar autónepper lehúzó maffiózó belterjes beteg látszatvalóság"

Nos,a latszatat is el akarom kerulni,hogy egymas f..t szopkodjuk de a fentiekben te sem kevesbe pontosan es velosen definialsz.
Egyet viszont mindketten elfelejtettunk megemliteni.Jelesul,hogy ezeknek az bekepzelt,mumajer,senkihaziaknak meg az ontudatuk az ami erosebb mint egy ozdi koho korabeli szocialista brigadtagjainak egyuttveve.

Krisi 2012.01.01. 23:57:05

@realzaphod: "(egy tanács még leendő vásárlóknak: soha ne vegyetek autót szerelemből! rózsaszín köd le aztán reggel hülyézés a tükörben)"

ez azért embertől is függ. nekem volt viszonylag fiatal autóm, ami megbízható volt, bírta a mindennapi 120km ingázást, de nem igazán szerettem. úgyhoyg eladtam, és vettem inkább egy 20éves olaszt, ami igaz, hogy többet fogyaszt, gyakrabban is kell ránézni, sőt, azáltal hogy nem használom minden nap nekem is több időm megy el a vonatozás miatt, de mindezt leszarom, mert akkora élményt ad a kocsi, hogy a sok hátránya ellenére is megéri - legalábbis nekem.

röviden összefoglalva inkább legyen egy kicsit problémás, de cserébe kurvajó vezetési élményt adó autóm, mint egy megbízható, takarékos, de unalmas közlekedési eszközöm.

Z001 · http://teammagic.blog.hu/ 2012.01.02. 08:05:24

Volt már jó pár auto adás-vételem (saját célra és ismerösöknek segitve) ezáltal futottam már össze néhány simlis "magán" eladóval és volt szerencsém nagyon korrekt nepperhez is.
A legjobb amikor természetesen hosszas többszöri telefonos egyeztetés és több 100 kilométer megtétele után a auto melett állva derül ki, hogy az eladó nem a forgalmiban szereplő tulaj és el kezdene hülyiteni a dumájával, hogy természetesen az eredeti tulaj irta alá az adásvételit, de ő adja el helyette. Ilyenkor persze kiderül, hogy a forgalmiban szereplő tulaj már évek ota eladta átfutott az auto 3-4 emberen és most ott állok egy bontoszökevény ronccsal szemben aminek a tetején egy hamisitott adásvételi van. és Hiába néztem 100x át a képeket elötte böngésztem nagyitoval a monitor, az auto csak hasonlit arra ami a képeken volt, mert az is lehet, hogy évekkel régebbi képeket töltött fel a tulaj. És ha még közlöm az eladóval, hogy jó ember most fizesd ki azt hogy több 100 kilométer elautoztam és több ezer forintot eltelefonáltam, ráadásul a fél napom elszartam rád akkor még fel van háborodva.

Ezért inkább ha már tudom, hogy autot fogok venni jártamban benézek az autokereskedésekbe, és ahol az eladó autokat a kereskedő a saját nevére vette ( nem bizományos értékesítés, hanem beletette a "nepper" a pénzét és átíratta az autót) ott már érdemes elcsemegézni a kínálatból. Pár szó után már úgyis le lehet szűrni a "nepperöl" hogy milyen, ráadásul ha összefutok egy korrek kereskedövel aki látja, hogy nem az irreális álmokat kergető vásárló vagyok, tisztában vagyok azzal is, hogy ő is keresni akar az üzleten akkor általában megváltozik a hozzáállásuk és nem rámsozni akarnak valami roncsot hanem egy üzletet kötni amiben mind két fél elégedett. Volt már olyan amikor közölte a "nepper" hogy a kinézett autot nem ajánlja nekem, azt majd elviszi valami palimadár.

Pár éve vettem egy focus kombit "nepper"-töl 4 éves autó volt alig 100e kilométerrel. A kereskedő szolt sajnos az orát vissza kellett tekertetnie mert az autóban 180e van, és úgy a kutya sem venné meg, ráadásul céges autó volt, 1-2 apró parkolási horpadással. Az autó nagy szerviz után volt "vezérmüszij-ékszij csere frissen stb...." soha nem volt törve, még az apró küszöbsérülés sem volt javítva. Miután egy nagy bank osztályvezetőnek volt a kiutalt autója, így ráadásul összesen egy ember hajtotta, ráadásul jellemzöen autópályán hosszútávon és szó szerint agyon volt szervizeltetve. Az autot kp vettem, a kereskedő megmondta, csak minimálisat tud engedni, mert neki az a buli ha hitelre tudja eladni ( akkor még javában futottak a 0 forintos hitelek ). Jó üzlet volt, az autó a piaci ársáv közepén helyezkedett el, gond nélkül használtam. Amikor eladni kényszerültem, SOS-ben kellett eladnom, felkerestem pár "nagy" autókereskedő céget, olyan árakért vették volna meg hogy hanyattestem, a legjobb ajánlat a piaci ársáv aljának az 50% volt. A legkorekktebb árakat a kisebb "nepperek" kereskedők ajánlották.

Az emberek fejében kellene tisztába tenni 1-2 fogalmat, hogy rend legyen itt.
1. a "nepper" ugyanolyan kereskedő, mint a sarki közértes, vagy zöldséges. beleteszi a pénzét az "áruba" foglalkozik vele és el szeretné adni.
2. hiába szeretne becsületes lenni a "nepper" ha a vásárlok kényszerítik a csalásra mert lapos pénztárcával irrális álmokkal akarnak autot venni. Ami keveset futott, full extrás, sérülésmentes, lehetőleg garázsban állt és csak a vasárnapi misére közlekedtek vele.
3. a zöldséges a 200 forintos narancsot 100 forintért veszi, a nagy multi a moslék tejutánzatot külföldröl a feléért veszi mint amennyiért a vásárló a polcon találja, szoval ki a "szemét" nepper?

Knorbi 2012.01.02. 09:07:57

Érdekes cikk volt kicsit olyan feelingel mintha a pszichológusának mesélt volna:)
Ez van a hülye vevőket is el kell viselni és ez a Tecsóban is így van pedig kevesebbet is keresnek az eladók.
Meg ugye ez olyannak tűnik ahol minden autó überfrankó keveset futott tök jó és a kereskedő is becsületes.Azért sajnos ez egy részükről nem mondható el.

gaborhorvath3 2012.01.02. 10:00:41

Eeeez egy jó cikk! De komolyan. Sok ilyen történetet még!

Kutykuruty 2012.01.02. 11:39:04

Időnként úgy érzem, az emberek az autók eladásába-vételébe valamiért az érzelmeiket is beleviszik, pedig ez is csak egy üzlet. Én is számítattam be már autót. Megegyeztünk az új kocsi árába, aztán megállapodtunk, hogy az enyémet mennyiért venné meg. Én az enyémet 1.750-1.800 millió közé tettem (kb. ennyiért lehet eladni), ő mondott rá 1.650-et. Szerintem az üzlet korrekt, nyílván keres rajta 100-150 ezret. Meghirdette 1.850-ért az általam leadott km-rel, elment 3 hét alatt, az új vevő meg nyílván alkudott min.50 ezret. Szerintem ez így kerek. A másik kocsimat be akartam számíttatni Az eladási ára kb. 2,6-2,7 millió szerintem, de 2,4-ért ott hagytam volna. Mondtak rá 2 milliót. Semmi gond kp. kifizettem az új kocsit és mondtam, hogy akkor eladom én. A kereskedő utánam jött, hogy neki kéne az autóm, OK, mondjon jobb árat-azt nem tud, mert 140 ezer km van benne. Egy hét alatt eladtam 2,6-ért. Az első ember aki megnézte, már vitte is. (márka szervízben vezetett szervízkönyv, számlák lefűzve évekre visszamenőleg). Ez egy kicsit hosszú lett, de az egészből csak azt akartam kihozni, hogy nem kell haragudni senkire, csak józan paraszti ésszel a saját érdekeinket tartsuk szem előtt. Vásárlásnál meg nézzük meg az eladót is. Már volt olyan kocsi, amit azért nem vettem meg, mert nem tudtam megbízni az eladóban.

Knorbi 2012.01.02. 11:57:50

@Kutykuruty: Sajnos az emberek nagy része nem ilyen. A következő eladó autódnál szólj:)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.01.02. 12:05:19

Rengeteget röhögök ezeken az írásokon!

Sajnos (kamionokat árultam) szinte minden ügyféltípus meg volt ott is.

Nekem az volt a kedvencem, aki a 2 millás (új korában 18 MFt) kamiontól ugyan azt várta, mint az újtól.
"Kopott a gumi!"
"Meg van repedve a lökhárító!"
"Hiányzik az egyik sárvédő gumi!"

Áááááááá vazeg, ezért (is) kerül a kilencedébe!!!

Knorbi 2012.01.02. 12:34:01

Persze de ezeket ők sem gondolják komolyan.
Ezek a "vevőtrükkök". Csak azt felejtik el hogy egy kereskedő ellen ezek hatástalanok.Magánszemélynél mondjuk működhet.

foolproof 2012.01.02. 13:42:59

@GiF: Ede élt, él s élni fog! Welcome back in the new year, Mr. Edelweiß!

ommm 2012.01.02. 14:26:22

@moslekzabalo.com: 11-12 éve 99-2000 volt, de ez ne zavarjon.
Annak idején akadt a családban olyan, aki használtautózásból élt, és elég sokat tartózkodtam külföldön ez ügyben. Ehhez ennyit.
Hogy honnan vettem a bátorságot, hogy esetelgesen megkérdőjelezzem azt a tömény és fals információhalmot, amit első kommentedben összehordtál?
Onnan, hogy - ellentétben veled - én nagyon jól ismerem a cikkírót és munkamódszerét ahhoz, hogy tudjam, nem ír le és nem állít valótlant.

traxx 2012.01.02. 14:44:30

Legjobb autóvételem: Elkisértem egy ismerősömet egy pesti nagy kereskedésbe. Bemegyünk, mondjuk, mit szeretnénk, mennyi pénz van rá. Nem feltétlen márkát kerestünk, hanem napira szeretett volna egy jó ár/érték arányos kocsit. Ember mondja, tud mutatni egy csomót. Elkezdi a szokásos dumát. Haver rákérdez:- Megismersz? -Nem, ne haragudj. -Két hete én hallgattalak ki az x kapitányságon... Ember falfehér lett, mutatott kb 4-5 autót, az egyiket elhoztunk, mai napig megy, soha semmi gond nem volt vele...

moslekzabalo.com 2012.01.02. 15:20:55

@ommm:

"11-12 éve 99-2000 volt, de ez ne zavarjon."

Teged se, hogy en mar eleve a kilencvenes evek legelejere celoztam - direkt utaltam is az akkori eletkorulmenyeidre ezert kulonosen fura,hogy eppen neked okozott ekkora nehezseget az idoszak pontos behatarolasa - ugyhogy ez imetelten csak gyenguska mellebeszeles.

"Annak idején akadt a családban olyan, aki használtautózásból élt, és elég sokat tartózkodtam külföldön ez ügyben. Ehhez ennyit."

Ertem.Mar csak akkor azt tisztazzuk kerlek,hogy a diepoldsaui "vamolas" c. hulyeseget az illeto meselte vagy te talaltad ki? (A bregenzi fagyoskodas erdetet nem kell tisztazni,koszi,mert azt az eddig leirt csacsisagaid tukreben most mar siman elhiszem rolad is.)

"Hogy honnan vettem a bátorságot, hogy esetelgesen megkérdőjelezzem azt a tömény és fals információhalmot, amit első kommentedben összehordtál?"

Tenyleg bator vagy ha a cikkben leirt kabaret - jelesul, hogy emberunk egy sokmillios sportauto eseteben,ami allitolagosan meg komoly gyari tunningal is rendelkezik,a nemet forgalmiban szereplo egykori tulajdonos nevet tekinti a jarmu kulonleges pedigrejenek - van most keped megcafolni es altalam osszehordottnak nevezni.
Apropo,ez igy is meg csak egy.Lennel szives sorolni legalabb meg egyet ama "halom"-bol?

"Onnan, hogy - ellentétben veled - én nagyon jól ismerem a cikkírót és munkamódszerét ahhoz, hogy tudjam, nem ír le és nem állít valótlant."

En sem ismerem - tegyuk hozza szerencsere - csak annak alapjan velemenyeztem amit leirt.Ezek szerint megsem csak vicc hanem kokemeny valosag amit az Audi "pedigre"-jerol irt. Most mar bevallom,titkon remenykedtem,hatha megsem igaz. Atyavilaaag :))

moslekzabalo.com 2012.01.02. 15:44:56

@ommm:

"Ez mind szép, csak - ahogy azt említetted is - akkoriban (11-12 éve) nem Magyarországra hoztuk be őket. És csókost szerezni Csehszlovákiában "kicsit" nehezebb volt, mint itt. Akkor."

Ne zavarjon, - a te szavaiddal es stilusoddal elve - hogy Csehszlovakia 1992.december.31.-en megszunt.
Amugy en sem veltlenul emlegettem Csehszolvakiat,utalvan ezzel is a kilencvenes evek legelejere.

ommm 2012.01.02. 15:48:04

@moslekzabalo.com: Úgy, kedves mindentudó, hogy ott vámoltuk el a svájcból hozott árut, nem Pozsonyban.
És igen, valóban nem létezett, de mind a mai napig szeretik az itteniek így emlegetni, könnyítésképpen kaptad.

volutx (törölt) 2012.01.02. 15:59:30

Nekem az a piros Suzuki kéne 250-ért (max 300-ért). Aztán az autózási problémámat kb. 10 évre el is felejthetném. De a Punto is szép. 350-ért már vinném is! De a kis piros, az az igazi pöpec!

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2012.01.02. 18:40:13

@traxx:
Ez nagyon jó:)))) Mire nem jók az ismeretségek:)))

Érdekes a cikk. A vitákba nem tudok beszállni, csak az jut eszembe, mi az amerikai közvélemény-kutatások szerinti legalja foglalkozás a közbizalmat tekintve: az autókereskedő. A "Trust me, I'm a used car dealer" mondat közmondásnak számít arrafelé (a következő kategória a listán a riporter).

moslekzabalo.com 2012.01.02. 20:51:34

@ommm:

"Úgy, kedves mindentudó, hogy ott vámoltuk el a svájcból hozott árut, nem Pozsonyban."

Ne bolondozz,Mr Avtoexport! Dehogyis vagyok en mindentudo!Siman megkajalom - ha te mondod - hogy a szlovakiaba exportalt kocsikat anno a svajci vamhivatal kezelte frencsajzban a szlovak belfoldi forgalom reszere vagy uram bocsa" kitelepult nehany tot financ, hogy a festoi kornyezetben utogessek a pecsetet a honfitarsuk szarainak okmanyaira. Innen mar csak egy ugras, hogy azt is elmeseld, hogy a pozsonyi rendszamok azert BA betujeluek mert Baselben osztogatjak.

"könnyítésképpen kaptad."

Ja tenyleg, ezt kulon koszonom, hiszen ha Szlovakiat irsz nagy valoszinuseggel a budos eletben ra nem jovok mirol is van szo...

Palyat tevesztettel,komam. Ilyen mindenbol(kisse szanalmasan) kicsusszanni probalo angolna-like mellebeszelomuvesznek minimum egy sztarugyvedi iroda fonoki szekeben a helye.

ommm 2012.01.02. 21:16:59

@moslekzabalo.com: Nyilván jobban tudod, hiszen te voltál ott, nem én. Schengen még sehol nem volt és rád volt bízva, hol vámolod be az árut. Tíz százalék volt (ha jól emlékszem), a vámból és a vételárból számolták ki aztán az ÁFÁ-t Szlovákiában.
De nyugodtan mondd csak el, ha nem így volt.

Knorbi 2012.01.02. 22:57:22

@moslekzabalo.com: @ommm: Ne veszekedjetek már:-) Ejnye így kezdeni az új évet:-)

Krisi 2012.01.02. 23:43:54

@Z001: "hiába szeretne becsületes lenni a "nepper" ha a vásárlok kényszerítik a csalásra"

gondolom fegyvert nyomnak a tarkójához és úgy kényszerítik rá...

erről csak a mondás jut eszembe, hogy a lopáshoz két dolog kell: motiváció és önigazolás. ennyi önigazolást az átbaszásra amit itt páran összehordanak, hát ilyet sehol máshol nem találni :)

"közölte a "nepper" hogy a kinézett autot nem ajánlja nekem, azt majd elviszi valami palimadár."

magyarul ha nem téged kúr át, hanem másvalakit, az már rögtön azt jelenti, hogy ő egy korrekt ember? úgy látszik mindketten máshogy értelmezzük a becsületesség fogalmát.

moslekzabalo.com 2012.01.03. 02:08:15

@ommm:

"Nyilván jobban tudod, hiszen te voltál ott, nem én. Schengen még sehol nem volt és rád volt bízva, hol vámolod be az árut. Tíz százalék volt (ha jól emlékszem), a vámból és a vételárból számolták ki aztán az ÁFÁ-t Szlovákiában.
De nyugodtan mondd csak el, ha nem így volt"

Az alabbiakat tenyleg nem szivesen mondom egyreszt mert nem kenyerem masok sertegetese, masfelol - isten engem ugy segeljen - az egegyadta vilagon semmi,de semmi bajom veled.(Sot emberileg kifejezetten karakan es szimpatikus urgenek tartalak ahogy az utolso lehelletig kiallsz a haverjaid mellett akar azon az aron is, hogy mindekozben ronggya egeted magad.)
Am szinte fizikai fajdalom szamomra amikor egy felmuvelt ember okoskodni kezd majd - az ilyenekre oly jellemzo modon - a tudatlansaga leleplezodese kozepette,orvenybe zuhant fuldokloklokent sullyed egyre lejjebb es lejjeb a felinformaciokbol es az innen-onnan felszippantott storyfoszlanyokbol a sajat maga altal kevert szarban.

Eloszor is Schengennek ill. az ott alairt egyezmenynek Kb. annyi koze van a vamhoz mint neked egy tenyleges - pongyola marhasagoktol mentes - ujsagirohoz.

Nyilvan ennek cafolatara is van egy emlekezetes torteneted melynek megestenel megint csak nem voltam ott,ugyhogy annak reszedrol torteno megosztasa es az ebbol kovetkezo ujabb eges elkerulese vegett nezelodj egy kevesett emitt,

hu.wikipedia.org/wiki/Schengeni_egyezm%C3%A9ny

oszt" majd mindenkepp szolj hol szerepel akar egyszer is a "vam" szocska...

A vamkezeles tetszes szerint valasztott helyszinen torteno intezese a tiz szazalekos vamtetel lerovasaval egyetemben, majd az ezt koveto, mar belfoldon torteno AFA fizetes temajaban is celszeru,hogy 180 fokkal arrebb ucsorogj a biliden tekintve,hogy amit te fentebb leirtal azok alkalmazasara pont hogy csak Szlovakianak - Magyarorszaghoz hasonloan - a 2004-es EU csatlakozasa utan nyilt csak lehetoseged es akkor is ertelemszeruen csak union kivuli orszagbol torteno import eseten. Igy maradunk sajnos abban, hogy te lofaszt sem vamolhattal a szlovak belfoldi forgalom szamara kulfoldon - plane az EU-n kivuli Svacban 1999-ben, nemhogy barmilyen szemelygepkocsit.

xsarabeach 2012.01.05. 09:17:39

Jó a cikk, sokat mosolyogtam :) Életszaga van nagyon...de..... Azé' nehogymá jobb legyen neppertől venni, mint magánszemélytől....... Addig oké, hogy a magánember is át fog, (ha akar) baszni, de Ő (talán) ismeri az autóját, némi előzményt megtudhatunk, a nepper csak a jelen állapotot tudja. Nem utolsósorban, a nepper is magánszemélytől fogja megvenni azt a rohadt autót. Azt magánszemélytől ne vegyük meg, de ha a kereskedő beveszi, tőle már nyugodtan????? A cikk ezt sugallja..... :D Mondom, érdekes cikk, szórakoztató, meg igaz is, de ne essünk már át a ló tuloldalára :)

Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.01.06. 15:48:51

Whoa, komoly a cikk meg a komment-termés is :)
Én szerelemből, 297.000-rel vettem meg a kocsimat, úgyhogy minden esélyem megvolt rá, hogy akkorát bukok, mint Rottenbiller, de szerencsém volt: előtte fórumoztam 3-4 hónapot, ott is találtam meg az eladót, úgyhogy az előretájékozódás meghozta a maga hasznát :)
Azóta is MUHAHAHAAAAA van, ahányszor csak beleülök, pedig másfél éve kötöttük meg az üzletet! Persze kell rajta csinálgatni ezt-azt, de nem veszélyes, ahhoz képest pedig, hogy prémium márka, egyáltalán nem! '94-es, 3000 ccm, benzines V8, majdnem 300000 kilcsi, na ez az, amit nem tudok majd soha eladni, de nem baj: nem is akarom :D
Majd ha úgy lesz letta, esetleg mehet bele ugyanebből a motortípusból a 4.0, azzal sokkal jobb lesz közértbe járni :D:D:D:D:D

Metamorfi 2012.01.09. 11:08:17

Emlékszem, amikor még anno az első autómat kerestem a faterommal, akkor a web böngészés mellett benéztünk több kisebb - nagyobb budapesti kereskedésbe is.

Kötekednék azzal az állítással, hogy autót állapotra kell venni és km állásra. Azért nem mindegy az, hogy ha javítva (korrekt módon) is volt az autó, konkrétan mi történt vele.

Szóval visszatérve ennek apropóján: Az általam megtekintett autókat természestesen mind törésmentesnek hirdették és rákérdezésre is csak ezt tudta megerősíteni a kereskedő. Szerencsére egy jó ismerős révén mindig meg tudtuk nézni, hogy adott autót biztosították-e vagy sem a múltban. A kedvencem egy 2001-es Clio volt, amit 1.4 ért árultam még anno, törésmentesnek (tényleg egyben volt). Mint kiderült 930e Ft biztosítást vettek fel rá anno, mert rommá volt törve az autó.......

Mostani autóm egy 12 éves e46-os BMW, ami 7 éven át egy biztosító céges autója volt, majd egy idős magánszemély vette meg, akinél 4 évig többnyire garázsban állt, ugyanis volt egy rohangalós autója. A garázsban állást bizonyította, hogy anno amikor télen megnéztük még a garázsban is le volt ponyvázva és a nyári gumik voltak rajta, mert ősz után azzal már ki nem állt. 260e km-el vettem (a BMW fanok megnyugtattak, hogy ezek elmennek akár 400-500e-et is). 240e-ig (eddig volt céges autó, azaz az új gazdája 4 év alatt 20-at ment csak vele) van vezetve a szervízkönyve (Wallisnál). Az autó tökéletes műszaki és esztétikai állapotban van, de már előre félek, ha meg akarok majd válni tőle 1-2 éven belül akkor 300-310e km sírásra fakasztja majd a vevőket már a telefonba és el se jönnek megnézni. Komolyan.....fogom és visszapörgetem 240e-re és azt mondom, hogy 7 éven át garázsban állt.......az állapota alapján még el is lehetne hitetni.....

Raketta_ 2012.01.09. 11:17:17

Ez a "nepper" hol található? Szeretnék venni tőle valami jó autót. De tényleg.

750IL 2012.01.24. 13:32:58

@Metamorfi: Én kintről hoztam egy Cabrio E36-ot Münchenből, én vagyok a 2. tulaja. Az előző pedig a Müncheni BMW gyár egyik osztályának gyártásvezetője volt. 240.000 vettem az autót. Mondanom sem kell milyen állapotban van. HIBÁTLAN!! De én is előre félek, amikor már van benne 300.000 km ki akarja megvenni majd. Állapotát tekintve, váltó motor, futómű mondanék rá 100.000 km-t. Ismerem ezek autó terén a használtautó piacot. Romhalmaz az összes, de mégis azok fognak elkelni mert csak "140.000 km" van bennük. 5000 enként csereélek benne olajat a legkisebb vacakról is megtartom a számlát, hogy mindent igazolhassak. De nem jósolok magamnak sok jót ha majd eladásra kerül sor.

Kanyarfúró 2012.01.28. 21:41:27

Szia
Az első rész informatív, jó volt. A második provokatív és félrevezető.

"Örök élet meg egy nap - a jól ismert TDI" Ez egy VW reklámmondat. Közismert, hogy 100km-nél gyakran reped a blokk (Auto Mot Und Sport Dauertest+megismételt dauertest, gyár által is beismert típushiba), 120-150-nél ha a turbó (4-600 eFt javításra), és eszi az olajat (2-4 litert is 10 000km-en).

"A németek tudják, hogy a kilóméter nem számít" Ez teljes marhaság. Ott számít igazán a kilóméter, mert ott (általában) valós: Pl egy dízel E merci: 240ekm - 17e€; 120-22; 70- 30; 30ekm-33e€.

Aki pörgeti a kilóméter órát azt egyszerűen csalással kellene eljárás alá vonni. Az előző példa alapján pl 240-ről 80 ezerre tekert óra egy 3 millós csalás. Ez halmazatban lehetne akár 4-6 év is. Szomorú egy ország, hogy ezt szó nálkül hagyják.

Ui.:
Remélem ezzel együtt nem csak ilyen élmányeid vannak az autókereskedéssel. Ha igen akkor tényleg nem értem miért csinálod. Inkább írj arról. Bár az lehet, hogy nem elég bulvár és nem generál az Indexnek 1000+ hozzászólást.

anti76 2012.02.20. 01:19:57

@Möff CAT a Torcsvúdos gyerek: Tippelhetek ? BMW E34 530iV8 ? Nekem is ilyen van. Zsíír . :))

AdmiralRobert 2012.05.03. 19:00:51

@Balage73: A magyar nyelv helyesírási szabályai szerint, mondatot nem csak felkiáltójellel, hanem ponttal és kérdőjellel is be lehet fejezni. :)

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.01.12. 21:39:02

SAjnos ez a szakszervizes átvizsgálás tényleg így van, tisztelet a kivételnek szívtam már énis miatta. Az ingyenes átvizsgálás is pont anniyt ér, amennyi a nevében van.
Pont ezek miatt dolgoztunk ki egy profi független vizsgálati rendszert, autó állapotfelmérést.
www.autoaudit.hu

Oktato 2013.03.24. 22:00:23

@KuKori: Volt bizony 1,4-es Octávia - Slovák Edisn vagy Cseh Edisn-nek hívták nálunk... :))

automann · http://komplexauto.hu 2013.10.30. 21:46:05

Király lett a cikksorozat, mindegyik részt elolvastam.

Gábor Nagy78 2014.01.06. 19:47:32

Nagyon tetszik és régen olvastam már ilyen sírva röhögős cikket!Szívesen megismerném a kereskedőt és ha úgy van akkor lehet meg is alkudnánk valamire!!! :) Még több ilyen cikket!!!
süti beállítások módosítása