HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Nem lesz olcsóbb 2012-ben autózni

2012.01.02. 06:30 Tcomment

Címkék: 2012

Kevesebbet fizethetünk autóvásárláskor, de a fenntartás drágább lesz.

Mai cikkünk blogposztja.

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr933512489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogash 2012.01.02. 11:16:15

Osztrák matrica-árak 2012, szgk (315ös euróval számolva):
éves: 77,80EUR = 24.500Ft
2hónapos: 23,401 = 7400Ft
10napos: 8,00 = 2520 Ft.

Ezért lehet gurigázni 1800km alpesi autópályán plusz 500km gyorsforgalmin. (2010 januári adat).

Nálunk meg 700km síkvidéki autópálya + 216km gyorsforgalmi kerül ennyibe:
éves: 42.980Ft
havi: 4.780Ft
heti: 2.975Ft

Ki se merem számolni, mennyibe kerül fajlagosan 1km közlekedés a magyar és az osztrák pályán. A kereseti viszonyokkal arányítva meg pláne nem.

FCs 2012.01.02. 11:19:44

@fogash: pont ezt a kommentet akartan én is megírni, így kilóméterekkel és árakkal.:) amit még hozzátennék, hogy 29eur az éves matrica motorokra..

fogash 2012.01.02. 11:24:29

@Terry Wrist: @Érdekes: a MOL oraszágosan 395-424 között szór, ennek a súlyozatlan közepe 410.
Dízelre 424-449 közötti számok vannak, annak 436 a közepe.

Az meg egész csodás, hogy az ország legnagyobb hálózatával bíró MOL átlagárait 8 (benzin) vagy akár 26 (dízel) forinttal is le tudja húzni a noname hálózat.

Ettől függetlenül az én valóságomban (és itt nem egy kútról beszélek, hanem a megye ÖSSZES kútjára nézek) azt látom, hogy a 420Ft-os gázolaj történelmi adat, akár a muhi csata vagy a honfoglalás. :( Örüljetek, ha nálatok valóban annyival olcsóbb.

fogash 2012.01.02. 11:27:31

@fogash: "Dízelre 424-449 közötti számok vannak,"
áj mín a mol hálózatában, országosan. Ebből 420as átlagot főzni komoly teljesítmény, el kell ismerni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.02. 11:30:49

A mentősávot, ha tényleg dugó van, hogyan bünteti a rendőr?
OK, ha van arra helikopter... Itthon bebukna, mert nincs :D

Különben a kormány az intézkedéseivel együtt bekaphassa...

GG81 2012.01.02. 11:34:29

@ColT: motorosrendős? kamerák? ;-)

Alf (törölt) 2012.01.02. 11:36:44

@fogash: budapesten 398-ért tankoltam 31-én.

2012.01.02. 11:44:27

@fogash: az a szörnyű, hogy 315-ös euróval is ennyi.
mondjuk az vigasztal, hogy a fizetőkapus országok pályáihoz képest még mindig olcsóbb a magyar pályákon krúzolni.

a kötelezővel meg bekaphatják. érdekes módon pont 30%-kal olcsóbb díjat köpött ki a biztosítóm 2012-re, ami a baleseti adóval pont annyi lesz, mint tavaly. mondjuk ha az inflációt is nézem, akkor végülis ~5%-kal olcsóbb lett! :D

fogash 2012.01.02. 11:44:52

@Alf: ma meg másodika van, tudod: új időszámítás, 27% ÁFA, stb. :(

fogash 2012.01.02. 11:48:49

@ruskyy: hát, naponta a győri Árkád mellett vezet el az utam és azt látom, hogy Szlovákiában valószínűleg kitették a "Magyarországon téli vásár, MINDENRE 15% kedvezmény" táblát, mert mind itt vannak. A 15% meg úgy jön ki, hogy egy euróért pont ennyivel több forintot kap, aki most látogat kies városunkba.

Szerintem Észak-Korea mellett ez az egyetlen ország, amelyik csak a saját állampolgárait szívatja. (lásd még trafipaxok az autópályákon: a fogások 90%a külföldi, az egyből megy a kukába, a kínos levelet csak magyar rendszám után viszi a postás...)

2012.01.02. 11:53:57

@fogash: a szegedi árkád pedig szerbekkel van tele. a dinár tartja magát az euróhoz képest. (akkor is ~100din körül mozgott 1 eur, amikor 260 volt az árfolyam, meg azóta is akörül van, amióta 300 felett jár a forint...)
szóval az exportot pörgeti a gyenge forint, de nem errefele nem sok exportra támaszkodó traded szektoros vállalat van...

lord75 2012.01.02. 11:56:38

Teljesen igaza van mindenkinek aki nem érti,hogy miért drágább nálunk az autópálya mint Ausztriában,és ennek hangot is ad.
De emberek ÉBREDJETEK FEL!-Ha már január 2.án negatívan gondolunk az új évre,mi lesz késöbb?
Miért nem lehet félretenni ezt a Magyar mentalitást,ráadásul a cikk írója hangsúlyozza nehogy valaki optimista legyen?..Senki se lát abba a nagy könyvbe ahol a tényleges (negatív)számok szerepelnek.
Gondoljatok bele,átvesztek egy vállalkozást,és ott kiderül ki ,hogy kétszer nagyobb a baj mint amit addig állítottak.Valószínü ha nem akarnátok tönkremenni drasztikus lépéseket kellene tenni a fennmaradás érdekében..
Lehet,hogy te is beigéred a gyerekednek a biciklit születésnapjára,de mégsem fér bele,pedig szívesen adnád.

Kérdem én: könnyebb úgy élni,hogy azt gondoljuk
egy nagy átverés szereplöi vagyunk?
Kapcsolatot sem lehet úgy kezdeni,hogy biztosan átver a párom.
Én azt mondom legyünk pozitívak,sokkal könnyebb úgy-és még az is elöfordulhat ,hogy tényleg miattunk történik ez az egész,még ha most nem is értjük a dolgok hátterét.
És ne csak a nálunk jobb helyzetben lévö országokkal példálozzunk,nézzünk jobban szét a világban,talán könnyebb lesz pozitívan gondolkodni.

Kívánok minden jót az Újevben!
Tisztelettel

tamáskodó 2012.01.02. 12:04:33

@nyehehe: Kezdd Te a forradalmat! Rémiszd halálra a képviselőket,hogy "a bőrükön érezhessék a rettegést", akkor talán ijedtükben mindent visszacsinálnak és jó lesz nekünk :)

Érdekes 2012.01.02. 12:06:20

@fogash: Hozzá kell venned azt is, hogy lehet több helyen kerül 400-ba, mint 424-be...szóval, nagyon nem egységesek az árak, úgyhogy nehéz kiszámolni.A cikkióra csak megemlíti, nem hinném, hogy csinált volna egy komplex kimutatást..mert nem is lehetne :D én még 390 felett nem tankoltam.Ennyit tudok elmondani erről (most már tuti fogok :/ )...globális átlagárat pedig nem tudnék mondani, csak amit írtam, h területenként változó :)

fogash 2012.01.02. 12:10:32

@lord75: Szép dolog az optimizmus, meg a bizalom. Van itt egy hagyomány, mely szerint MINDEN kormány kap 100 napot, hogy megmutassa, merre akar indulni.

Ennek a tetves bandának volt nyolc éve, hogy felkészüljön a dolgok rendbe tételére. Az elmúlt HATSZOR száz nap "türelmi idő" alatt feketén-fehéren bebizonyították, hogy:
- nem készültek fel a nyolc év alatt, nincs koncepció, melynek mentén haladnának (kivéve pár szimbolikus faszság, aminek az átlagember életére NINCS kihatása)
- feladatuk ellátására tökéletesen alkalmatlan pártkatonákkal, bizalmasokkal töltöttek fel minden kulcspozíciót
- véletlenszerű ötleteléssel haladnak tökön-paszulyon keresztül a "magasztosabb eszméket" követve.

Ezek után miben bizakodjunk? Miért kellene nekünk még hetedszer is 100 napot adni, hogy megmutassák a képességeiket?

Igen, Szomáliában még rosszabb a helyzet. De nézd meg, hogy az EU-n belül lehagytak bennünket nem csak az azonos szintről/helyzetből induló csehek meg lengyelek, hanem a mélyből induló szlovákok meg románok is. És ez semmi örömködésre nem ad okot. Volt egy nem túl rossz helyzetünk, de bölcs vezéreink elbaszták. Mindet. Tövig. Telibe. :(

sandor26 2012.01.02. 12:11:41

azért arra kiváncsi volnék, honnan jött a 300 Ft-os autógáz? Itt még mindig 230.

Érdekes 2012.01.02. 12:13:15

@tamáskodó: Igen, már akkor is több pénz maradna a népnek, ha nem csinálnának semmit :D:D:D De a nép gazdag, kell neki a havi 750.000ft*386 -os bohóc, akik nyomorgatják őket :D micsoda paradoxon, nem de? :D a rendőrök már csak hab a tortán, hogy olyan adófizetőket büntetnek pitiáner ügyekért, akiknek az adójából a kenyeret veszik...ki érti ezt? :)

Solymász 2012.01.02. 12:14:12

Mi ez a nyavalygás?
Igazságtalan? Etikátlan? Bezzeg nyugaton? IGEN!

Persze, hogy lehúznak, esik szét az egész ún.liberális euroatlanti civilizáció.
Ezt a válságot kell finanszírozni minden oszágnak; csak akikkel jobban kib@szott a történelem azoknak még többet kell fizetniük. Részben balszerencséjük, részben saját lustaságuk, gyávaságuk miatt.

És ez nem kormányfüggő. Amelyik vezetés kollaborál, az segít elszedni a pénzt az emberektől; amelyik, meg mebpróbál ellenállni azt rákényszerítik. Tehát a szabályok Murphy után szabadon:
1. Nem nyerhetsz.
2. Nem érhetsz el döntetlent.
3. Nem adhatod fel a játékot.

De mi azért is jól érezzük magunkat!

sandor26 2012.01.02. 12:14:49

Azt érdemes tudni, hogy a cégautóadót az egész évre előre jan 20-ig be kell fizetni (legalábbis a könyvelőnk szerint)!

tamáskodó 2012.01.02. 12:15:30

@Érdekes: Majd lecsökkentik a képviselők számát - 2314-ben! Csak győzzük kivárni! A rendőröket ne bántsd! Szolgálnak és védenek Téged :)

Liverpool87 2012.01.02. 12:21:36

Az orbán kormány is kösse fel magát nem szégyellik a pofályukat gazdagságban úsznak a kisemberől még az útólsó tízezreseket is kiveszik hogy rohadnának meg!Rendörök meg egy sunyi kétszínű banda semmire való rohadékok!

SwedishRunner 2012.01.02. 12:48:31

@lord75: Olyan jó, hogy pozitív vagy kedves lord75! Nem mindenki tud pozitív lenni! Én és a családom 2 éve nem igazán kapunk jó hírt/lehetőséget. Csak foggal körömmel teperünk, hogy tisztességesen meg tudjunk élni. Mindenki gyomrában van egy rettegés gombóc, amitől nem lehet szabadulni, pedig tisztességesek vagyunk, szorgalmasak, segítőkészek, és bizony minden kiszabott sápot fizetünk mint a katonatiszt! Felvetődik a kérdés: Megéri tisztességesnek lenni?

gigabursch 2012.01.02. 12:59:30

Sok agyalágyult autópályadíjmiatt hisztiző barom.

Ezt sokalljátok?

Bezzeg ha lementek Letenyétől a horvát tengerpartig,meg vissza és kifizettek 24000 Ft-ot az nem sok, de egy éves magyar autópálya díjennekmégkétszereséért az sok?!?!

AGYATLAN BARMOK!!!

gigabursch 2012.01.02. 13:02:37

@fogash:
Akkor két választásod maradt a hazai idiokrációból.
Jobbik vagy LMP.

Kinek-kinek ízlése szerint

fogash 2012.01.02. 13:10:12

@gigabursch: igen, hisztizek az autópálya-díjak miatt. Nem a horvát-olasz-francia, hanem az osztrák-svájci-német példák miatt.

Soha nem a nálam rosszabbakhoz mértem magam, hanem a jobbakhoz. Ez visz előre, őket utolérni.

A legutóbbi választásokon az általad felsoroltak közül választottam. A következőn valszeg a szavazzf@sszal mozgalom követője leszek. :(

gsanyi 2012.01.02. 13:15:49

Az autógáz és az etanol árát felcseréltétek.

S8 Phantom 2012.01.02. 13:16:33

Nagybecsű Kommentelők!

Kivételesen vettem a fáradtságot és végig olvastam az összes közzétett beírásotokat. Részemre az derült ki, hogy az autópálya dijfizetés változása volt ami a legtöbb kommentelőt megérintett. Természetesen annak a tükrében, hogy védelmező elnyomóknak mennyi haszna generálódik rajta. Mivel nem vagyok a következökkel tisztában inkább kérdezem mint mondom, hogy tudomásom szerint a pályáink nagyrésze, hanem az egésze koncesszióban épült, teheát az abból befolyó pénzösszeg csak részben vagy egyáltalán nem gazdagítja a költségvetést. Másrészt a négynapos szorgalmi jog eltörlése is a tényleges dijemelésen túl "kereskedői" zsiványkodás. Mivel ez fogyott a legjobban ezen a részen volt lehetőség még egy bőr lehúzására. Valószínüleg aki ezt az opciót választotta az sem ment négy napig, legtöbbször egyig. Tehát kénytelen lesz most a sorban a következöt választania és a "kereskedő" mossa kezeit, hisz ugyan drágább de hát tovább használhatod. Kérdés, hogy akarom e, vagy szükséges e. Továbbá biztosan emlékeztek az építkezéseket fedező nagy táblákra, miszerint "az önök pénzéböl önöknek épül" kommunista szöveg volt rajta látható. Ha ez így van miért is kell nekem akár a pályáért vagy más egyébért még külön fizetni. Fizessen az aki nem ide fizeti az adóját, pl. külföldi, vagy az aki üzletszerüen, pénzkereseti céllal használja azt.
Dicséretes dolog abban gondolkozni, hogy az autósoknak valamilyen érdekvédelmi szervezetet hozzatok létre, annak érdekében, hogy gátlástalanul ne lehessen sarcolni öket. Született már ilyen Autóklub néven, mennyien tudtok ebből profitálni? Választottjaink csak a legritkább esetben emelik az üzemanyag árát annál inkább annak adóját. Ennek fizetését pedig az alkotmány szabályozza igen szigorú keretek és fenygetettségek között melybe egy egyszerü népi kezdeményezés által létre jött szervezet a legkevésbé sem szólhat bele. Az egy pár lépcsővel feljebb van és forradalomnak hívják. Az elmult idöszakokat alaposan elemezve ez nem a mi müfajunk, ne is álmodjatok róla, örüljetek a B125 sikerének.
Nagyapám mondta sokszor, hogy mindig azt a lovat ütik amelyik húz. Ezért csattan mindig az ostor az autós társadalmon, mert ide lehet "halálos" következmény nélkül adót csapni. Van benne pénz, pörög, és aki nem birja nem hal bele, legalábbis rögtön és nem közvetlenül. Képzeljézek el viszont mi lenne, ha az élelmiszerek árát emelnék így, hogy drágább is és mindenből legalább a dupláját kellene megvenni mint amire szükség van. Ezért ennek a folyamatnak sohasem lesz vége, bármit is próbáltok szervezni vagy teljesen értelmetlenül szentségeltek. Türni, birni, viselni, ez a részetek. Vagy az amit fentebb soroltam, müfaj váltás. Ehez a magyar gyáva, szervezetlen, buta, múltbatekintő. Sajnálom.

tede 2012.01.02. 13:16:54

Aki most sokallja a 10 napos árát, csak várjon, amikor bejön majd az "igazságos", km alapú díjfizetés.
Amikor még a Bajnaiék fantáziáltak róla, akkor is már 9ft-ot emlegette személyautónként és nem csak autópályán de főúton is szedni akarták, az igazság nevében. Meg persze a szent ügy nevében, hogy minél többen használják az autópályákat. A főútra nem tudom, mennyit akartak szedni, ott is 9ft-ot vagy kevesebbet. ami viszont biztos, hogy a 9Ft még 2009-ben volt egy elképzelés és amikor tényleg bevezetik, az isten mentsen meg minket.

Szerintem most megy a hozzászoktatás, hogy a népeket ne sokkolja agyon majd a bevezetendő km alapú "igazságos" útdíj.

A tömegközlekedést is így lehet versenyképessé tenni. "Igazságos" és brutális útdíjjal. Abban csak annyi igazság lesz, hogy aki 10km-t megy az pontosan tizedannyit fizet, mint aki 100km-t. Mint az egykulcsos adó, nagyon igazságos lesz, csak kicsit drága.

yeahbaby 2012.01.02. 13:17:23

Külföldről behozott autó után csak regisztrációs adót kell fizetni vagy van átírási illeték is?

gigabursch 2012.01.02. 13:24:04

@fogash:
Az osztrák pályadíj messze nem olcsóbb mint a hazai, igaz valamivel nagyobb ott a jólét, bárminden relatív (egy sor 2,5 - 3 € - szóval arányaiban ott sincs kolbászból a kerítés)

Svájcról fogalmam sincs.

Ellenben a nálunk sokkal fejlettebb demokrációval rendelkező országokban (Crna Gora, Bulgária, Szerbia) legalább azonos, vagy magasabb azautópályadíj mértéke a miénkhez hasonlítva (Szerbia konkrétan vetekszik a horvátokéval).

Amúgy a szavazzafasszal mozgalom pont arról szól, hogy a te szavazatod,és az általad támogatára legalábbvalamilyen szinten érdemespoltitkaierő nehogy már szavazatot kapjon, mert akkor pontosan azok elől veszed el alevegőt, akik enélkül megdöglenének.
Természetesen belemehetünk abba, hogy hány ország hány nemzetének hány és hány ezer népmeséje van jó és rossz királyról, megkirály ságról, meg kérálynéről, királykisasszonyról, királyfiról, de az egész nagy büdös sárgolyón nincs olyan népmese, ami bármiféle idiokrációról szólna. Ergo ez az intézmény eleve halára ítélt és hasznavehetetlen szar - de ezmár erősen kezd OFF-os lenni.

gigabursch 2012.01.02. 13:26:14

@gigabursch:
Hú de szar a billentyűzetem

Bocsánatot kérek mindenkitől

gigabursch 2012.01.02. 13:26:48

@tede:
Az a horváttal lenne egyenértékű.
Onnan vették a példát

Főtruista 2012.01.02. 13:29:59

S?
Egyrészt még így is messze esnek a bevételek az okozott társadalmi károktól (főleg persze,ha nem is arra fordítódnak), másrészt meg jóval lassabban növekednének az árak, ha mindenki csak arra használná az autót, amire való. (Ezt akár globálisan is érthetjük.)

arx 2012.01.02. 13:33:45

Amíg az autópálya matricáról vitatkoztok, bizonyára elkerülte a figyelmeteket, hogy most már soha a büdös életbe nem fogjátok tudni eladni autóitokat az amúgy is döglött használtató-piacon, mivel az átírási illeték egy erősebb autónál a korábbi 20-30 e Ft-ról, zsenge 60-70 ezer Ft-ra nőtt.

A regadó csökkentésével és az átírási illeték emelésével nyilvánvalóan az újautó eladásokat akarják nvelni. Nade kérem, kinek van 3 millája zsebben? (mer ugye a bankok már nem adnak hitelt)

Folyamatosan azt hallom a kormánytól, hogy ezekben az időkben LE KELL mondani a luxusról, ehhez képest nem engedik meg, hogy drága erős autómat olcsóbbra cseréljem, ugyanis ekkora illeték mellett a kutya nem fogja megvenni.

yeahbaby 2012.01.02. 13:47:17

arx:

Ha csak ennyi a probléma...

Suzuki stiftet cserélek 750-es BMW-re, S Mercire vagy A8-as Audira. Fizetem az átírást! :D

dik_ 2012.01.02. 13:49:54

@gigabursch:
"Az osztrák pályadíj messze nem olcsóbb mint a hazai"
2-án már ki kéne józanodni...

tede 2012.01.02. 14:08:36

@arx: Mindent el lehet adni, csak értelmes áron kell adni.
Én eladtam a régi suzimat 300e-ért, mert úgy voltam vele, hogy el akarom adni. Az utcában egy manus már 2,5 éve árulja nagyjából ugyanazt a kocsit, annyi hogy neki új virslijei vannak rajta 4 évszakos, nekem meg volt téli nyári külön, de kissé viseltes. Ő indult 500e-ről amikor elkezdte hirdetni és azóta EMELTE az árat, két lépcsőben 600e-re. Az emelést az új gumikra hivatkozva tette meg az infláció, hirdetés költsége és a műszaki költsége meg ilyenek.

Valószinüleg ilyen taktikával soha nem fogja eladni.

Szóval egy a lényeg, értelmes áron adod, akkor eladod. Nem az a plusz 30-40e forint lesz az akadály.

SwedishRunner 2012.01.02. 14:29:35

@tede: nembiztos, hogyha valaki valamit árul, azért teszi, mert fontos eladnia. Árulja X-ért mert annyit szeretne pillanatnyilag érte, ha meg annyiért nem kell, akkor nem adja el, használja, dísznek a szoba közepére rakja... ennyi

fogash 2012.01.02. 14:42:10

@gigabursch: olvass már vissza, mielőtt beszélsz! Ott volt feljebb feketén-fehéren, de csak a te kedvedért csak tőlem, csak neked, újra:

"Osztrák matrica-árak 2012, szgk (315ös euróval számolva):
éves: 77,80EUR = 24.500Ft
2hónapos: 23,401 = 7400Ft
10napos: 8,00 = 2520 Ft.

Ezért lehet gurigázni 1800km alpesi autópályán plusz 500km gyorsforgalmin. (2010 januári adat).

Nálunk meg 700km síkvidéki autópálya + 216km gyorsforgalmi kerül ennyibe:
éves: 42.980Ft
havi: 4.780Ft
heti: 2.975Ft

Ki se merem számolni, mennyibe kerül fajlagosan 1km közlekedés a magyar és az osztrák pályán. A kereseti viszonyokkal arányítva meg pláne nem."

Most akkor szerinted az osztrák tényleg nem magasabb???

@Főtruista: "Egyrészt még így is messze esnek a bevételek az okozott társadalmi károktól"

WTF?! Úgy érted, hogy nagy a zaj a belvárosban, ahol laksz? Ki lehet költözni a csendesebb külvárosokba, kertvárosokba. Jaaa, hogy onnét minden messzebb esik és akkor neked is többet kellene közlekedni? A belvárosokban meg azért van minden, mert oda beVISZIK? Jóreggelt!!!

Esetleg a sok kamion fáj? Mérnem vasút, meg hajós szállítás? Akkor vajon miért a személyautók 4napos matricáját szüntették meg? Tudod, kamionra van külön kategória, annak aláverhettek volna úgy is, hogy a szgk békén marad. Így viszont majd araszol mindenki a régi utakon, át a falvakon-városokon, az autópályák meg üresen ásítoznak majd. Sőt, a sok baleset miatt nő az eü ellátás összköltsége, a lábadozás alatti táppénzes napok száma, szóval jobban jár valaki?

@mement: "Mekkora egy onelegult fasz vagy,"
te sem vagy kisebb...

"Nagyjabol arra sem eleg az a penz amit befizettek, hogy az infrastrukturat szinten tartsak, vagyis a karbantartas sem jon ki belole, nem hogy koltsegvetesi lyukak foltozasa."
Megint a kibicnek semmi se drága-elvet láthatjuk. Vagy savanyú a szőlő? Osztod az észt a partvonalról, b+!

Megsúgom: kísérletekkel igazolták, hogy a szgk által okozott útkopást a végtelenségig bírja az útszerkezet. 10millió áthaladás 1t alatti tengelyterheléssel nem okozott látható-mérhető elváltozást, míg a kamionok terhelése párszázezer átgördülés után elkezdte repeszteni az utat. A repedésbe befolyik a víz, szétfagy, tönkremegy az út. Csak személyautóval használva az út "örökké" tartana, a karbantartás a felfestésre, hóeltakarításra korlátozódhatna.

A másik (már írtam fentebb) az autópálya nem csak azoknak jó, akik mennek rajta. Azoknak is jót tesz, akiknek a lakóhelyét KIKERÜLI, így biztosítva számukra a lehetőség szerint csendes és veszélytelen életteret. Ezért is állami feladat az infrastruktúrát fenntartani, bővíteni.

Alf (törölt) 2012.01.02. 14:43:03

nem lesz olcsóbb?

kár pedig aszittem.

Rekspa 2012.01.02. 14:45:21

Motorokra nem változott a regadó és az átíratás?

Dixhorn 2012.01.02. 15:36:39

Most 11 éves a kocsim, még 10-ig megtartom, faszom se iratgatja át.Akkor meg már lehet az ilyen prolik, már nagyon autóval sem tudnak majd járni. :) Utána meg belelököm a dunába, megmondom hogy ellopták, hogy ne kelljen a bontóban is fizetni érte.Az olajakat leszívom belőle, hogy azzal ne szennyezzem a környezetet. :D Majd szerelek egy vitorlát a biciklimre és azzal járok majd.Szarok a fejükre, költsék gyógyszerre. Meg azt a 60 rongyot is amit befizettem most gyorshajtásért. :)

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.02. 15:45:47

@fogash: nyugodj meg!
Ő szerinte a 42.980 kisebb mint a 24.500.
ennyi.

Dixhorn 2012.01.02. 15:47:06

Mondjuk tényleg vicc ami itt van, az unokahúgom most iratott hollandiában a nevére egy kocsit kemény 7 euróért. :) Én meg fizettem két éve kb 75 ezer huf-t az 1,9 tdi re. Az autópálya mennyiségéről meg tényleg nem érdemes beszélgetni.Ezért nem is veszek,ha pestről bajáig megyek, amit rendszeresen nyomok kb 20 percet nyerek a pályán.Ezért pedig kb 1 lityivel többet eszik a kocsi/100 km +az autópályadíj. Szóval kihagyom inkább.

mement 2012.01.02. 15:50:53

@fogash:
'Megsúgom: kísérletekkel igazolták, hogy a szgk által okozott útkopást a végtelenségig bírja az útszerkezet. 10millió áthaladás 1t alatti tengelyterheléssel nem okozott látható-mérhető elváltozást'

Errol minimum egy linket.

'A másik (már írtam fentebb) az autópálya nem csak azoknak jó, akik mennek rajta. Azoknak is jót tesz, akiknek a lakóhelyét KIKERÜLI, így biztosítva számukra a lehetőség szerint csendes és veszélytelen életteret. Ezért is állami feladat az infrastruktúrát fenntartani, bővíteni.'

Csendes veszelytelen eleterhez nem feltetel az autopalya, csak az hogy ne arra kocsikazzon a paraszt.
Ennek ellenere elfogadom hogy az autopalya kozerdeku dolog, eppen ezert az egesz orszag fizeti, az is aki soha nem fogja hasznalni, mintahogy azokat az utakat is amiken te docogsz, szinten egy egesz orszag fizeti.

Egyedul az autosok azok akik ovodas idiota modjara picsognak, mikor fizetni kell, mindenki mas kibirja csendben.

Dixhorn 2012.01.02. 16:01:05

@mement:
Viszont egy 40 tonnás kamion, simán szétkúrja az utat elég hamar.. Mivel a mi útjaink terhelhetősége még el is marad az Eu-s színvonaltól.

Szerintem a gyorshajtó román,bulgár, jugo stb kamionos meg személyautós faszokat kellene halálra húzni,akik a baleseteket okozzák állandóan,meg letolnak a saját országunkban a saját utunkról! Padlógázon mennek át az országon és meg se büntetik őket, akkor hogy is van ez?

Én vennék matricát évest is, de nem ennyiért és nem ennyi pályahálózatra.

Én viszonylag csendben a gyorshajtásom összegét nyeltem be, de az talán jogos volt,ellenben az ésszerűtlen, igazságtalan lehúzás nem az. :)

Érdekes 2012.01.02. 16:09:55

Amúgy, autóteszt is lesz majd mostanában a tc-n, vagy csak blikkesedünk? :D

fogash 2012.01.02. 16:30:07

@mement:

archive.gao.gov/f0302/109884.pdf
36. oldal

A 1962 American Association of State Highway and Transportation Officials Road Test Report shows that concentrating large amounts of weight on a single axle multiplies the impact of the weight exponentially. Test results show that an automobile axle weighing 2,000 pounds
would have to pass over an interstate highway 7,550 times to have the same impact as 20,000 pounds concentrated on a single truck axle. As a result, the impact of heavy trucks on pavement is disproportionately greater than the
weight carried.

Although a five-axle tractor-trailer loaded to the current 80,000-pound Federal weight limit weighs about the same as 20 automobiles, the impact of the tractor-trailer is dramatically higher. Based on Association data, and confirmed by its officials, SUCH A TRACTOR-TRAILER HAS THE SAME IMPACT ON AN INTERSTATE HIGHWAY AS AT LEAST 9600 AUTOMOBILES AS SHOWN BELOW.

Itt meg egy jó kis összehasonlító ábra, hány tonna is egy furgon, vagy kamion az aktuális szabályozás szerint:
www.worcestershire.gov.uk/cms/pdf/A-Simplified-Guide-to-Lorry-Types-and-Weights.pdf

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.01.02. 16:43:18

@fogash:
""Dízelre 424-449 közötti számok vannak,"
áj mín a mol hálózatában, országosan. Ebből 420as átlagot főzni komoly teljesítmény, el kell ismerni. "

A fentiek múlt hét elején íródtak. Szerdán meg a mához képest még hat forinttal megy fel a benzin és a gázolaj.
Mellesleg kinézek itt balra, OMV kút, 401,9 a 95-ös, 424,9 a dízel.

Dixhorn 2012.01.02. 16:54:20

Pesten a régi 6-oson, a Lukoil szombaton 408-ért adta az olajat, benzin asszem 391. Sajnos elég pancser voltam, hogy nem tankoltam..Most meg azért nem fogok oda elmenni.

Dr. Robin Masters 2012.01.02. 17:06:56

A múlt év novemberében újrakötöttük a kötelezőt, előtte jött a levél a biztosítótól, hogy magasabb bonus besorolást kaptunk, így az éves díj jelentősen mérséklődött. Maradtunk is náluk, befizettük a díjat kb. a tavasz közepéig. Aztán a múlt héten jött a sárga csekk a biztosítótól, hogy baleseti adó 3400 Ft/negyedév...így szépen visszaszorozva a teljes évre többe van biztosítással ez az egész, mint amennyit a szintlépés hozott a konyhára. Egyébként vicces volt a csekken a fizetési határidő: 2012.01.01. (vasárnap) :-)

Tegnap óta pedig már csak Magyarország vagyunk köztársaság nélkül. Azért mindenkinek a legjobbakat erre az évre.

khgdent 2012.01.02. 17:31:10

Üdv Mindenkinek!
Hátha tudna nekem valaki segíteni... A cikkben megjelent az alábbi:
5-9, 14-15 osztály (Euro5, vagy jobb, gáz-, villany- és hibrid hajtásúak)
autók esetén a cégautó adó felét kell csak fizetni.
A kérdésem pedig a következő. Amennyiben átalakíttatom az euro4-es autóm dízelgáz vegyes üzeműre, akkor beleesek fenti kategóriába?

Minibull 2012.01.02. 17:52:11

tetvesgeciszartrágyadombország

Rocko- 2012.01.02. 18:29:45

@Érdekes: egyszer ülje le számolgatni, hogy mennyi pénzt fizetsz be, kb. arányosítsd a többiekre, vedd hozzá ezt-azt és rájössz: feloghatatlan mennyiségű pénzt tüntet el az állam.
ennyit nem lehet csak fnntartásra fordítani, tuti lopnak belőle.

Rocko- 2012.01.02. 18:32:12

@lord75: "Én azt mondom legyünk pozitívak"
rendben.
kezdd el sorolni, hogy miért legyek pozitív, mire alapozzam.
de tények hozzál légyszi, ne mindenféle ezoterikus és/vagy vallási baromságot.

Rocko- 2012.01.02. 18:33:25

@Wilson: "Amiből esetleg jutna arra a plusz egészségügyi költségre is, amit némelyik ámokfutó vagy kormánynál elalvó barom okoz nap mint nap?"
persze, erre van a baleseti adó.
ja, hogy ők nem fizetik meg? le van szarva.

valerossi46 2012.01.02. 19:23:11

@gyvy: borsos állami végkielégítésekre, segélyre és jóvátételre.

Hurri Kán 2012.01.02. 19:28:47

@valerossi46:
Mondjuk, hogy ezeket annyira nem akarnám szponzorálni...
A cégem még itthon van, igazából egy mozdulat kirakni akár Szlovákiába, de a röhej az, hogy Angliában is töredék adó meg adminisztráció lenne vele, mint itthon...

''autónepper.'' 2012.01.02. 19:58:07

emberek elmondok nektek egy tuti dolgot az átirással mivel az ország olyan helyzetbe van hogy kb 1.6 és alatti autókat veszi 98 és annál öregebbeket ... iylen pl swift astra golf 3 és a társai ezeket keresik a piacon minnél kisebb motorral ... AKI ILYET VESZ AZ még kevsebett fog fizetni mint tavaly .... és tapasztalatból mondom hogy az ilyen autókat 1-2nap alatt adom el!!! ma is elvittek 2 ilyen 250ezres autót mért? MERT ERRE VAN IGÉNY... az a pár nagy köbcentis autó amik meg vannak 2.4 3.2 4.2 esetleg azok meg továbbra is mennek majd kölcösn adásival és üzembetartóira mert azokat idáig se iratták át meg ez után se fogják ... annyiból hülyeség volt az roszágnak szerintem ezt csinálni hogy tegyük fel vesz valaki egy 2.0 benzines lagunát az autó ára nagy vonalakba 280-320közöt mozog és az átirás lesz vagy 80-90ezer pontosan nem számoltam utána de valahogy asszem igy lesz az össz költség.

az autópálya matrica az meg majd szerintem fog válotzni mikor belátják senki nem veszi 10napost

voroseltolodas 2012.01.02. 19:59:42

"Hová tünik el ez a rengeteg pénz?"
Szarok a politikusokra meg a pártokra,de azért nézzünk magunk körül is szét.
Csak az én falusi utcámban feketén,háznál dolgozik egy fodrász,egy motortekercselő,egy szippantós,egy műkörmös picsa és egy logopédus. Egyik sem adózik.
Ez a 3200 település egy utcája!

bres 2012.01.02. 20:10:48

Ha belépsz Romániába külföldi autósként, kb. 1300 forintnak megfelelő útdíjat kell fizetned egy hétre. Matricának hívják, minden úttípusra kötelező.Ha elkapnak, hogy nincs, büntetés 90 ezer forintnak megfelelő lej vagy ugrik a forgalmid. Miért nem lehetne nálunk is megfizettetni az útdíjat a külföldiekkel? Abból futná jobb utakra és olcsóbb pályadíjakra.

sanche_ 2012.01.02. 20:11:44

@Rocko-:
c"sak tudnám, hogy akkor minek alakították ki a vészsávot..."

Elsőre én is így vélekedtem, de továbbgondolva a vészsáv valóban nem erre való. Gondolj bele, a vészsáv azoknak van fenntartva, akik "vészhelyzetben" vannak és nem tudnak máshova menni.
Elfogy a benzin, defektet kap, leáll a motor stb, ilyenkor nyilván a vészsávban horgonyoznak le. A mentőnek ezeket kéne kerülgetnie, ami egy közepes forgalomban már nem annyira baráti dolog.. 120-130-nál álló kocsikat kerülgetni..
Nem, a vészsávban menni fokozottan veszélyes egy mentőnek is.
Az viszont valóban biztonságosabb módszernek tűnik, hogy ha van egy sáv, ahonnan elkotródsz, ha mentőt hallasz. És Te még mindig biztonságosabban használhatod ilyen alkalomra a vészsávot is, mint egy sietős mentő.

@gyvy: "Tényleg kíváncsi lennék, hová, mire költik azt a pénzt, ami "
Miért, a félretett MAGÁNnyugdíj mire ment? Meg a fizetésed fele? Főbírói fizetések, maihoz hasonló pártbulik, egyházi iskolák támogatása..ilyenek..
Tényleg akarod tudni pontosan? Pár éve én is ezt a kérdést tettem fel felháborodva..ma már inkább nem is kérdezek..

fogash 2012.01.02. 20:12:12

@csúcsragi: nem mondom, hogy igazuk van, de amikor azt látom, hogy a Hoover-Dam előtt a Grand Canyon fölé 2x2 sávos autópályahidat építettek a sivatag közepén (150 kilométerre a legközelebbi lakott településtől) OLCSÓBBAN, MINT A MARGIT-HÍD FELÚJÍTÁSA, akkor elgondolkozom, hogy vajon tényleg a szomszéd logopédus lopja-e szét ezt a szép hazát... He?

''autónepper.'' 2012.01.02. 20:14:05

@csúcsragi: mért te nem ügyeskedsz ahol tudsz h több pénz legyen a kezedbe?

Érdekes 2012.01.02. 20:19:56

@Rocko-: tudom jól, hogy mennyi marad és hol...ha az áfát is levonom a nettő fizumból és hozzáadom a bruttómhoz még a munkáltatóm által bedobott sarcot csodálkozni fogsz, a cégem amit kiad utánam pénzt kb 37%ka marad nálam...szóval a fizetésem 63%-ka megy az államnak...az azért brutál egy kicsit nem?És tényleg nem lógatta még fel senki a mindenkori vezetést (jobb oldal,baloldal egykutya), ezt nem értem...De gondolom azért belátod, hogy 7.000.000 ember havi eltartása sem sétagalopp mennyiségű pénz és még erre jön rengeteg minden (mutyizás,multik kedvezménye - profit kivitele, minimálbéres nem adózók stb) .Szóval van baj...és sok ember nem fogja fel, csak amikor már nem lesz pénze ennivalóra...a másik meg ott ül a melegben 1 millió forintos össze fizetéssel adópénzből....

tök mindegy 2012.01.02. 20:23:20

mondjuk rendes autóba 98ast kell tankolni, minimum :-)

Rocko- 2012.01.02. 20:25:46

@lokotus: " 120-130-nál álló kocsikat kerülgetni.."
mert mondjuk jó ha 150 km-enként van egy lerobbant kocsi ott, a dugóban pedig 130-cal kell kerülgetni kétsávnyi kocsit.
biztos hogy ez a jobb megoldás?

Rocko- 2012.01.02. 20:27:45

@Érdekes: "szóval a fizetésem 63%-ka megy az államnak...az azért brutál egy kicsit nem?"
plusz ha nem számoltad még: amit veszel, azon van áfa, az üzemanyag jelentős része adó, aztán vannak az egyéb bevételek, cégadók, büntetések, és így tovább. orbitális mennyiségű pénz kerül az államhoz.

Érdekes 2012.01.02. 20:34:29

@Rocko-: igen, a 63-ban benne van a 27....a 63 plusz 27 az már tényleg gyilkos lenne :) így is szánalmas.Amit nem számoltam bele az a szuperbruttó...hogy nem a konkrét béred után adózól, hanem ahhoz még hozzáadnak egy finom 27% nyi összeget (amit megsem keresel) és a magasabb megsem fizetett keresetből vonják le....

Rocko- 2012.01.02. 20:55:09

@csúcsragi: "Csak az én falusi utcámban feketén,háznál dolgozik egy fodrász,egy motortekercselő,egy szippantós,egy műkörmös picsa és egy logopédus. Egyik sem adózik."
az a baj, hogy nem csodálkozok.

sanche_ 2012.01.02. 21:06:20

@bres: Légy erős, ezt a románoknak is kell fizetniük(ők nyilván nem hétnaposat vesznek).

Az EU tiltaná is az ilyen "csak külföldiekre" vonatkozó sarcolásokat..
Mindazonáltal nincs annyi külföldi autó, hogy olyan nagyon sok mindent építeni lehetne a pénzükből..
Én inkább azt nem értem, hogy pl nekem keményen kell perkkálnom, hogy leutazzak rokonhoz, vagy nyaralni. Az Érden és a közelükben lakóknak miért nem kell fizetniük?

Emberünk kiköltözik mondván, hogy nemtetszik neki a zaj és a füst, ugyanakkor szarik másokra, tehát a kertjéből egyenest zajt és füstöt okozva minden nap INGYEN ingázgat?
A főút más, azt használhatják ingyen is, hiszen mindenki ingyen használja mindenhol. De, ha van egy fizetős jobb utunk, az legyen már mindenhol fizetős!
Én amúgy abban is benne lennék, ha lenne egy ésszerű, nem annyira drága éves matrica és akkor az mindenkinek mindenhol legyen kötelező.. De, az, hogy egyesek ingyen használják az autópályát, mert nekik így kényelmes minden..ez azért eléggé siralmas.

soproni1 2012.01.02. 21:07:32

@Rocko-:

nem adózik, hanem elkölti, amit keres. Sokaknak az a furcsa, ha valaki dolgozik. Aki az eltartottak táborába tartozik, az meg követeli, hogy a másik adózzon. Úgy érzem itt nem csak az elittel van baj...

tomcsibácsi 2012.01.02. 21:08:41

Emeljék meg az üzát 500 ft-ra! De utánna hagyjanak békén vagy 5 évig. A rohadékok!
Mondja már meg valaki, hogy ha mo-nak 2 havi kőolja tartaléka van, akkor mi a faszért kell percre pontosan követni a nemzetközi árakat?
Ja, hogy itt lehet pofátlan hasznot szerezni?
És még be is jelentik, hogy rekordnyereséggel zárnak ezek a szemetek!

Matrica: eddig is kinyílt a bicska zsebemben május 1-én, hogy nem elég, hogy jön a túristaszezon, viszik majd a 4 napost mint a cukrot, áááá, nem, emeljünk még rajta! Mert a nagyobb forgalom nagyobb karbantartást igényel! A F_szt! Nem hiszem, hogy a téli jég, és hómentesítés olcsóbb lenne, mint a nyári "nagyobb forgalom"
De lehet csak én vagyok csököttagyú ehhez.

Pozitív gondolkodás: hetfő reggel 6óra, rádió:
"újra történelmi csúcson az üzemanyagárak, 6 ft-al emelik az árakat" sötét van, hideg van.
Akkor mire legyek pozitív?

Az XXX.9 ft-os fasságokkal meg már ki vagyok. Ki az a hülye aki beveszi még ezt?

Rocko- 2012.01.02. 21:10:25

@soproni1: hát itt sok baj van.
én arra céloztam, hogy aki mondjuk havi 100-at keresne tisztán, attól valahogy jobban megérthető, hogy nem akar adózni, mint attól, aki havi 700-at keres.
(nem elfogadható, hanem megérthető.)

tonalcar 2012.01.02. 21:30:28

Tényleg nem értem, hogy miért foglalkozik (kesereg)bárki is a politikusaink által hozott törvényeken. Úgy érzitek negatívan befolyásolják az életeteket? Rossz a változás? Szinte minden rossz irányba ható változásnak van pozitív oldala, kérlek keressétek azokat a kesergés helyett! Tegnap például leesett a tantusz, hogyan fogok szép pénzt keresni a dohányzást szigorító törvényt kihasználva.

valerossi46 2012.01.02. 21:41:55

@gyvy: az a legszomorúbb, hogy egyes emberek dolgoznak napi 8-10 órát és a befizetett adóból nem a szüleinek lesz jobb nyugdíja, nem a gyerekei fognak maga színvonalon tanulni az állami iskolákban, nem jól felszerelt kórházakba fognak ellátni ha az élet úgy hozza, nem jó minőségű utakon fogunk közlekedni... hanem egy feneketlen kút mélyén landol az összes kemény munkával megkeresett pénzünk. vagyis olyan emberek zsebébe akik minket lenáciznak és bűnös népnek neveznek.

tragikomikum ez az egész.

Mocsári Troll 2012.01.02. 21:59:39

2012-ben ha vkinek nincs gyereke és átlag feletti jövedelmű, akkor a keresetének 52%-a az államé és 48 %-a marad az övé (szlovákiában pl. 45% adó/járulék , 55% nettó az arány).

ennél kedvezőbb a helyzet az alacsonyjövedelműek , illetve a sokgyerekesek esetén, egy havi 600 ezret kereső 3 gyerekes ember 40% közterhet fizet, és 60% marad az övé, ami már kicsit jobb is, mint a szlovákiában.

cégtulajdonosoknál , ha a nyereséget akarja osztalékként felvenni az illető, akkor összesen 37% az adó, 63% a nettó , szlovákiában 19% az adó , 81 % a nettó.

az autózást viszont még mindig nagyon bünteti a magyar adórendszer , nemcsak regadó van , de pl. az áfát sem lehet visszaigényleni, még sk-ban, d-ben igen (személyautóknál is), sőt ott minden autózással kapcsolatos költség áfája visszajár a cégeknek, tehát a benziné is. meghát persze a magyar áfa eleve 27%, míg a német, szlovák csak 19.

tonalcar 2012.01.02. 22:00:08

@valerossi46: Te Élsz még!? Hiába is jártatom... Nem a törvényektől függ a boldogulás, több pénzt rengeteg dologgal lehet keresni, amik bőven kompenzálhatják azt amit a politikusok "elvettek". A lehetőségek határtalanok>Tiéd az égész világ! :)

valerossi46 2012.01.02. 22:07:26

@tonalcar: persze rengeteg dologgal lehet pénzt keresni ha azt feketén csinálod. de amikor kemény munkával felépítesz egy céget és idióta törvényekkel szopatnak és még a szarás után is adót kell fizetni az számomra vérlázító.

egyszer egy munkavédelmis mondta, hogy azért büntetnek állandóan, mert meg van nekik szabva hogy mennyi pénzt kell"behajtaniuk". szerintem ugyanez vagy az APEH-nál is.

Hurri Kán 2012.01.02. 22:13:01

@valerossi46:
Nem csak szerinted. Ha nem szednek be elég bírságot a NAV-nál, nincs prémium. Ennyi.

tonalcar 2012.01.02. 22:18:49

@valerossi46: Törvényesen és ami még fontosabb, ETIKUSAN működő cégeim vannak, itthon és külföldön egyaránt. Ma már nem ragaszkodhatunk egy térképen valaki által körbe (többször át) rajzolt területhez. Egy ország>ennyi.

valerossi46 2012.01.02. 22:46:34

a cikkben a harmadik képen az M3-as bevezetőjénél a dugóban áll egy sárga Swift. egész jól néz ki az az autó bogárvédővel.

soproni1 2012.01.02. 22:47:23

@gyvy: Én most tudtam meg az engem ellenőrző revizoroktól, hogy nincs büntetési prémium. Ha van pénz az államigazgatásban, akkor nem egész egyhavi bérüket kapják meg év végén. A fizetésük 130 ezer ft. Azt nehezményezik, hogy az önkormányzatoknál is van adóhatóság, de Ők ellenőrzik az iparűzési adót is. Az igaz, hogy szeretnek találni valamit, utána elmennek.
Van olyan partnerem, akinek a 2006-os útnyilvántartásokat kellett nemrég bevinnie. Ez undorító. Hozzáteszem, a lakosság 80%-a egyetért a vállalkozók üldözésével.

sanche_ 2012.01.02. 22:55:36

@Rocko-:
"mondjuk jó ha 150 km-enként van egy lerobbant kocsi"
Ha nem keresed őket, akkor valóban 150km-ként látsz kocsit ott, de ha direkt figyeled őket, akkor ennél (főleg a forgalmasabb helyeken) jóval nagyobb.
Aztán szerintem nem is az a lényeg, hogy összességében kevesebb kormánymozdulat kelljen minden közlekedőtől.
Én úgy értelemezem ezt a mentős sávot, hogy az a lényeg, hogy a mentősnek kelljen kevesebbet kormányoznia és össze-vissza cikáznia.
Ha belegondolunk az szerintem is biztonságosabb összességében, ha megszokjuk, hogy ha mentő jön, azt a sávot elhagyjuk. Ez megszokható és bevezethető..
Lerobbant útszéli autók viszont mindig lesznek és mindegy, hogy relatíve nincs sok belőlük, pont a ritkább, kivételesebb helyzetek jelentik a veszélyt.
Nem akarlak meggyőzni,. csak engem végülis meggyőzött ez a rendszer :)

@soproni1:
Az vitán felül áll, hogy nem csak az elittel van a gond.

Ha már nagyon témában vagyunk, akkor az egész egy normális választási rendszerrel kezelhető lenne. Mindösszesen a szavazókört kéne szűkíteni. Legyen mondjuk egy IQ határ..Ne gondoljunk nagyra. 90 alatt pl már nagyjából fogyatékosnak tekinthetjük az embert..tiszteletben kell tartani az ilyen ember minden létező jogát és semmi gond vele..de ne szavazzon. Ez nem büntetés..egyszerűen úgy kell kezelni a dolgot, hogy atomtudós se lesz mindenkiből.. nem kirekesztés az, hogy a lakosság nagy része nem lett az. A másik, a fontosabb.
Életkor. 35-55-év köztieknek engedném csak a szavazást. Szintén nem kirekesztés..szeretjük a kisbabáinkat meg a kutyánkat is..mégse lenne jó nekik szavazati jogot adni. Mi a szavazás? a PÉNZÜNK újraelosztása, hogy együtt jobban éljünk. Egy diák miért szavazhat? egy idős miért szavazhat? Ide is érvényes, hogy nem kirekesztés. Mindenkire sor kerül.. Egy 35-55 közt embernek vsz van gyereke, TEHÁT gyerekpárti, van nagyszülője is, tehát idős párti is..Nem kívánja az éhhalálukat, ideális szavazókör. A diákok és az idősek eléggé külön kasztok..Ők kevésbé hajlamosak(mindenki volt fiatal!) olyan felelősségteljesen mérlegelni, ahogy egy családos embernek kell..aki eltartja a gyerekét és a szüleit is! Egy diák vagy egy idős ember általában sokkal kevesebbet mérlegel. Nyugdíjasok milliói képesek -érthető módon- csak azért szavazni valakire, mert Nekik többet ígér X párt. Egy szavazásnak nem erről kéne szólnia..
harmadik rész: ha van átlagos IQ, beleesik a korhatárba, akkor még egy buktató legyen: a munka. 35 éves korhoz mondjuk tíz igazolt, itthon végzett munkaévet mondanék, és arányosan mehet föl.
A lényeg, hogy mit kapjunk: Egy olyan ember döntsön, akinek vsz van családja, aki nem akarja, hogy az apukája éhen haljon és azt se akarja, hogy a gyereke ne tanuljon tovább valami értelmes szakon. És úgy általában minden érdemes dolgot képviselnek megfelelő arányban.
A demokrácia nem arról szól, hogy mindenki bármikor bármit megtehet és dönthet olyan dolgokról, amikről nem neki kéne..
Nem az a szörnyű, hogy, minden pénzt elnyeli az a valami, hanem, hogy az általam választói jogra jogosultak az a réteg, akik a kampányokban a legkevésbé szerepelnek és ez az a réteg, akik közül már a legkevesebben járnak el szavazni..mert nincs értelme.
Ennek a rétegnek már hazudni sem hazudnak a politikusok! Szó van magasabb nyugdíjról (60% szavazótábor), szó van ingyen korlátlan suli+drog és alkoholfogyasztás(+15%), még több vidéki gazdatámogatás, hogy megéljen rendesen már akkor is, ha el se veti a magot(+20%) és a maradék pedig az egyházaknak.
A politikusoknak ma már egyszerűen nem érdekük, nem csak úgy csinálni, hanem ígérniük sem semmi fejlesztésre, sem családoknak, sem időseknek, sem fiataloknak..
Úgy hiszem, hogy az autózásra sem lenne könnyű és igazságosan adókat belőni, de az viszont biztos, hogy csak az általam megjelölt réteg tudná erről a legjobb döntést hozni.. Nem is az, hogy pontosan mi mennyi legyen, mert ez a politikus dolga, hanem az arányokat..
Ennek és minden másnak az eldöntésére a jelenlegi szavazókör és politikuskörök ALKALMATLANOK!

tonalcar 2012.01.02. 22:58:42

@valerossi46: Tényleg jó! És ennek a szerencséhez vajmi kevés köze van. Az energiáinkat a kesergés és az erről való értekezés helyett, az új lehetőségek keresésére és kimunkálására is lehet fordítani. Ez a kis ország előrébb járna több ilyen energia leosztással>minden valamira való, újító dolog alulról indul, nem a vezetőktől. Ufff...

Rocko- 2012.01.02. 23:04:48

@lokotus: "ha megszokjuk, hogy ha mentő jön, azt a sávot elhagyjuk."
az a baj, hogy a hülyeség határtalan. :/ tuti lesz aki dacból, mert külföldi vagy hülye, de akadályozni fog.
na mindegy, nem fogjuk egymást meggyőzni, beszéljenek majd a tapasztalatok.

valerossi46 2012.01.02. 23:14:59

@tonalcar: ez nem kesergés, hanem tény. rengeteg kintlévőségünk van és ebben a kibaszott országban nem lehet behajtani egy forintot sem. a hatóságok olyan kemények a pénz beszedésénél, mint amilyen puhányok a rend betartásánál.

persze új lehetőségek vannak Romániában meg Nyugat-Európában, ezek a lehetőségek tartanak minket is életben.

akcióvadász 2012.01.03. 00:03:05

Megyunk sielni, a heten utalnak 1 milliot a szamlamra es az iden meglesz a Q7-es is. Hol itt a problema?

Érdekes 2012.01.03. 01:55:23

@lokotus: szép dolog meghatározni a szavazó "Kört".De ez mind utópia...bár már régóta mondom én is ezt..sittesek, öregemberek, gyerekek, munkanélküliek, határontúliak, romák...szavazzon csak a 30-55 év közötti, aktív dolgozó.Szerintem nem lenne nagy dolog..

fogash 2012.01.03. 08:26:01

@lokotus: jó a szösszenet, nagyon igaz, hogy nekem (38 éves, 2 gyerek, 100% bejelentett jó jövedelem) kurvára nem ígér semmit egyik politikai erő sem. Bezzeg a véneknek, a kisebbségeknek, a társadalom szélének...

Aztán kimegyek a termelésbe és elmesélem, h aki év közben lépett be hozzánk, az csak időarányos év végi pénzt fog kapni. Pénzosztás után meg jön a sok okos, hogy ő miért csak x összeget kapott. mikor kezdtél nálunk? Májusban. Jaaaa... Na ezeknek is van pont annyi szavazati joga, mint nekem. Lehet, hogy 90 feletti IQ-val bírnak. A vénekről meg ne is beszéljünk, 2 kiló krumpliért oda szavaznak, ahova mondod.

"Mindazonáltal nincs annyi külföldi autó," Nana! Áll ki Hegyeshalomnál, vagy Rábafüzesnél a határra, aztán számold a román-ukrán kamionokat, vendégmunkásokat. Az autópálya forgalmának több, mint a fele külföldi rendszámú. A Pozsony-Graz viszonylatban közlekedő kamionok az osztrák A2 helyett a Móvár-Csorna-Szombathely-Körmend (86os?) utat használják, ez látszik is az állapotán. Győr-Szfehérvár között (tovább nem megyek) mindig találkozom egy csomó idióta román Sprinteressel, akik ámokfutó módon viszik a 20 vendégmunkást nyugatra.

Ezek nagy része nem fizet, de egyáltalán nem elhanyagolható mennyiségű járműről beszélünk. Az éves mindenkinek-mindenútra-matrica egyszerűsít(het)né a gjműadó-mizériát is, de félek, hogy csak egy plus sarc lenne.

A benzin árát meg nem felemelni kellene, hanem LEVINNI, így az összes tranzitforgalom nálunk tankolna és amit buknánk az egységáron az bőven megjönne a mennyiségen. Cimbora kamionja 1300 litert tankol egyszerre, azzal kb 4000 kilométert tesz meg. Gyakorlatilag az EU tetszőleges országából megfordul tankolás nélkül. (még tán Domsjöből is :) ) Szerinted nem figyeli, hogy hol érdemes telilöttyinteni a vasat?

@Mocsári Troll: ez az 52-48 figyelembe veszi a munkaadói járulékokat és a szuperbruttót is? Ha igen, akkor sem számol a 27% áfával, vagyis tul.képpen csak 38% az a 48, amit netto árura vagy szolgáltatásra költhetsz, mert ugye az ÁFA ugyanúgy az államé, mint az SZJA. :(

tonalcar 2012.01.03. 09:57:43

@valerossi46: A kintlévőség tényleg vacak. Van egy bevált nagyon egyszerű módszerem (törvényes és etikus)a behajtásra. Ha érdekel privátban megírom. És még valami segít>a több (4-5) lábon állás.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2012.01.03. 14:16:55

@gsanyi: Sőt, egy liter E85 ajánlott fogyasztói ára 348 Ft (e85kutak.info)

Mocsári Troll 2012.01.03. 17:14:08

magyarországon a lakosság 36%-a dolgozik, abból is 8% a költségvetésből kapja a fizetését, tehát minden versenyszférában dolgozó még magán kívül eltart 3 másik embert is.

németországban (és általában ny európában) 50% feletti a dolgozók aránya, ebből kb 5% költségvetési, tehát 45% dolgozik a versenyszférában.
azaz ott saját magán kívül nem három ,hanem csak egy másik embert kell eltartania, ez a nagy különbség!
süti beállítások módosítása