HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A Vokswagen 19-re lapot húz

2012.02.07. 06:16 Tcomment

Címkék: volkswagen vw

Sokféleképpen lehet a visszaeső értékesítésekre válaszolni, lehet a gyártás visszafogásával és kívánatosabb modellek gyártásával is. Ez utóbbi a bátrak eszköze, például a Volkswagen konszerné.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

234 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr1004074221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2012.02.07. 12:11:23

@Tizenkettő: "Bemész a VW-hez, és veszel egy golfot."

Ha csak egy jo autot akarsz, akkor ez a legkezenfekvobb valasztas.

sb

Tizenkettő 2012.02.07. 12:13:48

Itt ebben az országban úgyis az a felfogás, ami nem vw az szar.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 12:48:18

@gyvy: "Amúgy ha fészlift, akkor mi van? "
- Az van, hogy pont az ellenkezojet allitottad az elobb vagyis azt, hogy folyamatos fejlodes tortent.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 12:51:49

@ommm: "Mert én az egyedüli fix pontként a tengelyvonal-pedálsor távolságot látom. És hol van még ehhez képest a karosszéria? "

- nem messze. A kulso burkoloelemek lesznek kulonbozoek, meg par muszerfalelem, ulesek (ulesvaz nem) esetleg, a tobbi nem. Ezek a felsoroltak az auto alkatreszeinek 20 %-a. Elony: Javitani meg alkatreszt talalni a bontoban sokkal egyszerubb lesz.
De az autot ugyis a kulso kinezet adja el, meg a muszerfaldesign, meg a markanev.

Hurri Kán 2012.02.07. 12:55:45

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
Ja, mert a fészlift visszafejlesztést jelent. Értem.

Shadowbull 2012.02.07. 12:57:00

@midnignt se - kitiltotta az ommm: nem eppen.

A komplett karosszeria, es a belso ter is mas lesz.

Nyilvan a kulonbozo tipusok es modellek kozott lesz atfedes motorok teren, de ez ma is igy van, attol fuggetlenul egy Skoda kinalata nem fedi le az Audi kinalatat.

En csak azt nem ertem meg mindig, hogy neked mint vasarlonak miert nem tokmindegy, hogy milyen az ules vaza, az ablakmosomotor, a generator, vagy a keresztlengokar?

Nem halal mindegy? Ha ugyanaz az indexrele van a Skoda Fabiaban meg az A8as Audiban, az mar vilagvege?

Ez befolyasolja barmifele hasznalati vagy egyeb erteket az autonak?

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:02:28

@protézisesh: Mit szamit az alapelv? Az mindig ugyanaz marad.
Ennyi erovel sirhatnank, hogy miert az egyetemes gaztorvenyek az alapelv a motortervezesnel, vagy hogy miert F=m*a az alapelv.

@ommm: "EGY dolgot mondj, amit a japánok találtak ki és a mai napig alkalmazva van... "
- 500-at lehetne, de most dolgozok (hihihi), nem erek ra guglizni. Este utananezek, mert kivancsi lettem en is.
A Lexus LS400 fejlesztesenel tobb mint 400 szabadalmat jegyeztek be, eloljaroban csak ennyit.
Gondolj a toyota priusra, ami vilagelso hibridauto volt, az atkinson-ciklusos motorokra, a nissan leaf az elso sorozatgyartott elektromos auto.
motorok: Csuszokuplung, Big-bang.... (yamaha)

Motordoktor 2012.02.07. 13:04:17

@DrSzoke: A bogár sikerét sokan elemzik. Az biztos, hogy amikor a 60-as években megkapta a "komolyabb" konkurenciát más gyártóktól egyetlen egy sajtó öszehasonlító tesztben sem tudott nyerni, de az önálló tesztekben is csak hideget kapott. Ennek ellenére azok a favoritok, akik akkor győztesek voltak a tesztekben (Vauxhall Viva, Triumph Herald stb. trolloknak a forrás: The Golden Portfolio Brookland Books) más sehol sincsenek, esetleg még a NSU 1000 van valahol meg a Ford Escort Mk1, ehhez képest a bogár a világon mindenhol sikeres volt még a 70-es évek elején is, pedig technikailag már ókorinak számított.
A bogár furcsa állat.

Shadowbull 2012.02.07. 13:07:02

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "A Lexus LS400 fejlesztesenel tobb mint 400 szabadalmat jegyeztek be, eloljaroban csak ennyit."

Ha 6-os Golf fejlesztesenel hanyat jegyeztek be? Ja hogy a VW nem promozza az autoit ezzel?

"Gondolj a toyota priusra, ami vilagelso hibridauto volt"

Persze...

"az atkinson-ciklusos motorokra"

Az Atkinson az tipikus japan nev, minden masodik embert Atkinsonnak hivnak Oszaka kornyeken.

"a nissan leaf az elso sorozatgyartott elektromos auto"

Legalabb nez mar utana ezeknek a marhasagoknak...

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:08:43

@SadBoobie: "Szerintem ez 10 éven belül kicsinálja a VW-t, mert a márkakülönbség már nem fog jelenteni akkora presztizskülönbséget, ami miatt az árkülönbség is elfogadható lenne"

- dehogynem, mert a markahoz (brandhoz) kapcsolodo eloiteleteket sokkal nehezebb lerombolni. Sok magyar ember ma meg mindig isteniti a VW-t a strapabiro, jo hirnevu Golf 1-2-esek miatt, mikozben soha nem venne skodat, mert az egy szar ex-szoci auto. Holott ugyanaz a ketto.

@Shadowbull: "Ha csak egy jo autot akarsz, akkor ez a legkezenfekvobb valasztas."
- a felsorolhatatlanul sok masik mellett. Mindenki kinal UGYANOLYAN jo autot.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:09:57

@gyvy: "Ja, mert a fészlift visszafejlesztést jelent. Értem. "

- szerintem meg te vagy diszlexias.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:13:35

@Shadowbull: "attol fuggetlenul egy Skoda kinalata nem fedi le az Audi kinalatat."
- most. Lasd a panamera-hatsohajtasu VW cikket tegnap.

"n csak azt nem ertem meg mindig, hogy neked mint vasarlonak miert nem tokmindegy, hogy milyen az ules vaza, az ablakmosomotor, a generator, vagy a keresztlengokar?"
- nekem rohadtul mindegy, meg x jakabnak is.

"Nem halal mindegy? Ha ugyanaz az indexrele van a Skoda Fabiaban meg az A8as Audiban, az mar vilagvege?"
- nem a vilagvege, sot sokkal jobb, mert csereberelheto, olcsobban javithato, beszerezheto bontobol, es valoszinuleg jobb minoseg is elerheto igy (egesz biztosan) mert nagyobb darabszam eseten jobban be lehet loni a processt.

"Ez befolyasolja barmifele hasznalati vagy egyeb erteket az autonak?"
- nem. Attol meg ugyanolyan jo.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:15:45

@Shadowbull:
"
"Gondolj a toyota priusra, ami vilagelso hibridauto volt"

Persze...

"az atkinson-ciklusos motorokra"

Az Atkinson az tipikus japan nev, minden masodik embert Atkinsonnak hivnak Oszaka kornyeken.

"a nissan leaf az elso sorozatgyartott elektromos auto"

-elfogytak az erveid haver?
KONKRETUMOKKAL gyere!!

"Legalabb nez mar utana ezeknek a marhasagoknak..."
- ez a legkomolyabb ellenvetesed? Ismetlem, KONKRET DOLGOKKAL ervelj!

Tizenkettő 2012.02.07. 13:18:13

@Motordoktor: Mert egy aranyos kultautó, és mondjuk mert rengeteg országban gyártották, és jelentette éveken keresztül a közlekedést.

Hurri Kán 2012.02.07. 13:20:06

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
AHa. Akkor fejlesztést jelent? Mert akkor mégsem ugyanazt a szart árulták 40 évig.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:29:13

@Motordoktor: "ehhez képest a bogár a világon mindenhol sikeres volt még a 70-es évek elején is, pedig technikailag már ókorinak számított."

- Szerintem azert volt sikeres, mert az altalad felsorolt konkurens autok egyike sem volt olyan megbizhato, egyszeruen javithato, olcso (?), mint a Tatrarol koppintott bogar.

A golf 1 is sikeres Del-Afrikaban (tenyleg, gyartjak meg?), ez nem a technikai fejlettsegetol fugg, hanem a befogado orszag fejlettsegetol. Epp a napokban volt a hir, hogy az MB B-osztaly is gyartasban marad, fejlodo orszagoknak. Dehogy emlitsek kozelebbi peldat: Astra es Astra classic.
Pug 206 es 207, egyidoben volt kaphato. Miert ne gyartanak tovabb, ha van ra igeny?

De a VW-rol mar leirtam. Az autoipar Microsoftja, aki olvasta a Bill Gates eleterol es a Microsoft torteneterol szolo konyvet, tudja miert irtam ezt.

A VW-nek onallo otlete sohasem volt (pl egy nyomorult vizes motort nem tudtak eloallitani) de sikeresse tettek mindet. En nem ketkedek, hogy ok lesznek a vilagelso autoipari konszern, hamarabb talan, mint a celkituzes.
Bekebeleztek, felvasaroltak mindenkit, de az elso mai ertelemben is normalisnak tekintheto auto a Passat, atjelvenyezett Audi, vagy a Polo, ami Audi 50.

Motordoktor 2012.02.07. 13:31:01

@Tizenkettő: például 1967-ben még nem volt kultautó és csak Németországban gyártották...és akkor sem volt tágas, erős, gyors és korszerű.
Az újságírók sem szerették, mégis sokat adtak el belőle. Furcsa formájú, megbízható, jó minőségben gyártott, egyszerűen karbantartható autó volt. Ennyi kellett ahhoz, hogy a hibái (sok!) ellenére igazi kultautó legyen.

Shadowbull 2012.02.07. 13:34:28

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Most tenyleg azt varod, hogy megsporoljam neked a guglizast?

sb

Motordoktor 2012.02.07. 13:36:21

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
A bogár nem volt olcsó a 60-as évek végén, 70-es évek elején. Angliában a VW1300-as (1198-as motorral) 749 GBP volt, a Ford Escort 1100 deluxe pedig 690 GBP, az NSU1100 Super pedig 689 GBP.

A többivel amit leírtál (pl. Tatra koppintás) nem akarok vitatkozni, de én nem így gondolom.

protézisesh 2012.02.07. 13:37:28

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "Mit szamit az alapelv? Az mindig ugyanaz marad."

Nem, nem marad ugyanaz. kb 150 éve valami barom kitalált legalább három új ALAPELVET, ti. hogy a ló helyett valami mással is lehet a szekeret hajtani: villannyal, gőzzel, benzinnel. Ezek ekb 110 évvel ezelőttig egyenrangú versenytársai voltak egymásnak, a régi koncepciót (köss egy állatot a kocsid elé) meg egyértelműen lenyomták.

Az én bajom az, hogy az elmúlt 125 évben CSAK a belsőégésű, dugattyús motorokat fejlesztették, néhány zsákutcát (pl. wankel) leszámítva nem csak az autógyárak, de szinte mindenki egy irányban gondolkozik.

"Ennyi erovel sirhatnank, hogy miert az egyetemes gaztorvenyek az alapelv a motortervezesnel," A baj nem a fizika megváltoztathatatlansága (szerencsére), hanem az, hogy még mindig a benzin/dízelmotorokat akarják jobbá tenni ahelyett hogy valami egész mást keresnének az autó hajtására, az energia termelésére, tárolására.

Ilyen szempontból üdítő lehet a Prius, a Volt és tsai, de hiába van közel 20 éves történelmük, a gyakorlatban még mindig rosszabbak/korlátosabbak egy benzines autónál. Kb mintha 1910ben még mindig jobb lentt volna a lovaskocsi a benzines autóknál. Pedig addigra már rég lekörözte az automobil a lovat.

Shadowbull 2012.02.07. 13:41:32

@protézisesh: "Az én bajom az, hogy az elmúlt 125 évben CSAK a belsőégésű, dugattyús motorokat fejlesztették"

Ez konkretan nem igaz. 100 ev ota ujra es ujra elojonnek az alternativ hajtasok ill. a hajtaslancok. Koncepciok szuletnek, amik aztan megmutatjak, hogy a muszaki fejlettseg eppen aktualis fokan nem lehet valodi alternativat allitani a belsoegesu motorokkal szemben.

Ez nem szandek vagy gondolkodasi irany kerdese, ez egyszeruen az eppen aktualis muszaki szinvonaltol fuggo dolog.

Ma pontosan ugyanitt allunk. Bohockodunk a hibridekkel meg a villanyos hajtassal, de valojaban ezek nem igazi alternativak, ha a szempontok osszesseget tekintjuk.

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:42:08

@Tizenkettő: "Mert egy aranyos kultautó, és mondjuk mert rengeteg országban gyártották, és jelentette éveken keresztül a közlekedést. "
- braziliaban, mexikoban, del-afrikaban nem azert vettek, mert kultauto, az tuti.

@gyvy: "Akkor fejlesztést jelent? Mert akkor mégsem ugyanazt a szart árulták 40 évig."
- de ugyanazt a szart arultak, csak kipofoztak. Tehat facelift.
Olyan mint ami pl a tegnap tesztelt Pug 406-tal tortent. A tesztben a faceliftelt valtozat szerepelt. Az elozo valtozathoz kepesti ujitasok: mas hatso lampa, mas elso lampa, mas hutoracs, mas utkozok, par modositas a motorokon, esetleg +1 uj motor (nem tudom, nem ismerem a tortenetet), modositasok a futomuvon, ilyesmi aprosagok.

Ezt nevezzuk faceliftnek.
Ugyanez tortent a bogarral is csak 60 ev kellett hozza.
Idorendi sorrendet nem tekintve (ebben Motordoktor jobb): Volt osztott ablakos, kis korablakos, aztan nagy korablakos, raktak + szellozonyilast a motorfedelre, atraktak az indexet az elso lampabura alol a sarhanyora, mas formaja lett az utkozonek, aztan oda attettek az indexet, a sik szelvedobol ives lett, furtak a motoron, aztan a vegen mar kapott Mcperson felfuggesztest elore es a muszerfal is muanyag lett.

Fejlesztesnek azt nevezzuk, amikor a nullarol elkezdtek a Golfot. Aztan a Golf 2-t. A Golf 2 es a golf 1 kozt nincs semmifele atmenet, kapcsolodasi pont, ellenben a VW bogar szeriak kozt nagyon is sok van. Erzed a kulonbseget?

Azert irtam le, hogy ne szenvedj fogalomzavarban. Tobbet nem irom le.

Gomulka Béla 2012.02.07. 13:43:00

@Motordoktor: Nem értek a marketing lélektanához, nem de lehet, hogy a Bogár esetében egy felfelé haladó spirál állt ossze: ha nem volna jó, nem gyártanák, nem vennék. Nem maradt volna fenn ilyen sokáig, etcetera? Félreértés ne essék, nem vitatom a Bogár nagyszeruségét - bár ha egyszer nyerek a lottón, nekem 1600-as lesz, az a hosszú bogár fajta. Nem a lépcsoshátú, hanem a domború. Esetleg a kombi.

Más: most mi van? A Hemis pofát kitiltották, vagy csak nem ér rá? Nekem hiányzik. Kellenek az életben a kiszámítható, stabil dolgok. Foleg ebben a bizonytalan világban.

Gomulka Béla 2012.02.07. 13:44:16

(Az elso mondat végére kérdojel jár, nem pont. Bocsánat.)

Motordoktor 2012.02.07. 13:48:44

@Gomulka Béla: Én csak azt tudom, hogy én miért szeretem, azt nem, hogy mi a sikere és mások miért vették és szerették.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 13:50:01

@Shadowbull: "Most tenyleg azt varod, hogy megsporoljam neked a guglizast?"

- igen, azt. Maskor bezzeg szivesen guglizol.

@protézisesh: "Ilyen szempontból üdítő lehet a Prius, a Volt és tsai, de hiába van közel 20 éves történelmük, a gyakorlatban még mindig rosszabbak/korlátosabbak egy benzines autónál."

- a valaszt sajat magad adtad meg:

"Az én bajom az, hogy az elmúlt 125 évben CSAK a belsőégésű, dugattyús motorokat fejlesztették"

@Motordoktor: "A többivel amit leírtál (pl. Tatra koppintás) nem akarok vitatkozni, de én nem így gondolom."
- a teny szent, a velemeny szabad.

Motordoktor 2012.02.07. 14:01:23

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"- a teny szent, a velemeny szabad."

A koppintás egy erős szó abban a környezetben, hogy Ledwinka és Porsche barátok voltak és együtt dolgoztak több terven.
Soha nem fogjuk megtudni és talán értelme sincs firtatni, hogy kinek volt elsődlegesen ötlete a padló alagút és a teljes konstrukció, de bármit kész tényként fogadni és így hinni benne véleményem szerint nem helyes.
Csak ezt akartam ezzel mondani.

protézisesh 2012.02.07. 14:02:51

@Shadowbull: javítok magamon: "Az én bajom az, hogy az elmúlt 125 évben CSAK a belsőégésű, dugattyús motorokat fejlesztették" HASZNÁLHATÓRA.

így érthető vagyok?

Shadowbull 2012.02.07. 14:11:02

@protézisesh: de ez teljesen termeszetes es logikus.

Ma sem bohockodna senki a villanyhajtassal, ha nem lenne a CO2-hiszti, es ne lehetne ezzel egy kicsit zolditeni a markaimazst.
egyebkent semmilyen objektiv erv nem szol mellette.

sb

Motordoktor 2012.02.07. 14:16:36

@Shadowbull: "es ne lehetne ezzel egy kicsit zolditeni a markaimazst."

Én is ezt gondolom.

tonalcar 2012.02.07. 14:24:42

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "-VW group, az autoipar Microsoftja." Telibe trafáltad, de nagyon. A többi törölhető. :)

Fred74 2012.02.07. 14:26:58

Azt nem hinném, hogy a VW semmit nem tesz le az asztalra, csak másol. A kis benzines TSI motorjuk a kategória legjobbja, a szaksajtó szerint is. Többszörös Év motorja, és ez évek óta. A piac most megy utána, követik a trendet kis köbcentis benzines + turbó. Lassan mindenkinek van kivéve a japánokat, ott még ez nem dívik, de idő kérdése, mert ezt a teljesítményt kis fogyasztással máshogy nem lehet kihozni.

Hurri Kán 2012.02.07. 14:34:26

@Fred74:
"ezt a teljesítményt kis fogyasztással máshogy nem lehet kihozni"
Maradjunk annyiban, a kis turbós benzinesek esetleg a meglehetősen kevésbé életszerű mérési norma szerint takarékosak, azon kívül kevésbé...

tonalcar 2012.02.07. 14:51:58

@gyvy: ÉS SHADOWBULL, PROTÉZISESH, TIZENKETTŐ, MIDNIGNT SE..., A TC. STÁBJA> ugyan annak a nagyon hosszú és kiszáradt kutyakakinak rágjátok a két végét>szarozzátok a fost>egymásét. A sok szabadidő átka, is... Nyugi gumit mindenkinek! :-)

Tizenkettő 2012.02.07. 15:00:34

@Motordoktor: Asszem hasonlóra én is céloztam korábbi hozzászólásokban. Persze kultautó nem a 60-as 70-es években lett. Viszont az is közrejátszott a fennmaradásában, hogy rengeteg ideig volt hozzá minden alkatrész a hosszú gyártás miatt, sokáig változatlan formában apró módosításokkal gyártott egyszerű szerkezet volt és otthon könnyen javítható, életben tartható. Szerintem a vw igazi sikertörténete az Audi és az NSU bekebelezése után kezdődött akiket felvásárolt, miután azok csődbementek és a fejlesztési költségeikbe belerokkantak. Nélkülük még mindig talán a farmotor léghűtést próbálnák eladni.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 15:02:22

Hajlok az egyetertesre, azonban 3.000.000 DM karteritest 1967-ben nem lehetett megnyerni csak ugy veletlen.
Ezzel nem akarom kissebiteni F. Porsche erdemeit, mert szerintem is a legnagyobb koponya volt. Annak ellenere, hogy sosem jart egyetemre, tobb egyetemnek is doktora volt, az o megoldasai nem csak a tablan mukodtek :))
A teny tovabbra is szent es valtozatlan marad, legfeljebb ennek valamelyikunk, vagy egyikunk sincs tudataban. Az en velemenyem pedig az, hogy F. Porsche habar utolerhetetlen agy volt, de a legjobban ismert, es legszelesebb korben elterjedt muve nem az o muve.
Ja, es kerekagyba epitett villanymotorokkal is o kiserletezett eloszor (jol tudom?)

Tizenkettő 2012.02.07. 15:07:40

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Barényi Bélát sem hagynám ki csinálta a bogarat találóskérdésből.

tonalcar 2012.02.07. 15:07:54

@Tizenkettő: Te megváltást nyertél és lila gömbhangszórót! :) Többiek...?

Tizenkettő 2012.02.07. 15:08:45

@Tizenkettő: hagynám ki a ki csinálta a bogarat.... Véletlenül kitöröltem a mondat felét.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 15:10:17

@Shadowbull: "Ma sem bohockodna senki a villanyhajtassal, ha nem lenne a CO2-hiszti, es ne lehetne ezzel egy kicsit zolditeni a markaimazst."

- hat ez rohadtul igaz. Mindenkit csak a javak maximalizalasa erdekel, ez emberi alaptermeszet. (A cegeket is emberek alkotjak.)
Es mivel a javak penzben kifejezhetok, ezert a Foldet a penz forgatja. Igy volt ez mar Hamurappi koraban is, igy is marad.

"egyebkent semmilyen objektiv erv nem szol mellette."
- mert nem birja kielegiteni azokat az igenyeket ugyanolyan aron, amit a benzines tarsak kepesek nyujtani, de a tavoli jovoben ez megvaltozhat.

Dr. GGG77 2012.02.07. 15:22:58

A számok beszédesek, a többi igazából rizsa. Minden jel arra mutat, hogy a VW valamit marha jól csinál, tetszik vagy sem. Nekem részben tetszik. Pl az, hogy ma az összes prémium gyártó az Audit tekinti a belső anyagfelhasználás, minőség, minőségérzet mércéjének, pedig 30 éve még egy átpofozott Passat volt.

Shadowbull 2012.02.07. 15:23:55

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "Mindenkit csak a javak maximalizalasa erdekel, ez emberi alaptermeszet."

Az alternativ hajtasoknal nemhogy a javak maximalizalasa, de a novelese (nyereseg) sem igen lehetseges ma. Talan a Toyotanak megy, de ott sem tud senki biztosat, es egy hagyomanyos modellen neki is tuti nagyobb haszonkulcsa van, mint egy hibriden.

"mert nem birja kielegiteni azokat az igenyeket ugyanolyan aron, amit a benzines tarsak kepesek nyujtani, de a tavoli jovoben ez megvaltozhat."

Abban a pillanatban amikor ez megvaltozik, ugyanugy kihalnak a belsoegesu motorok, mint anno a gozmozdonyok, amikor megjelent a dizel. De ennek ma meg csak nyoma sincs.

sb

metalex 2012.02.07. 15:43:12

@ommm: Had' kérdezzem már meg elsőként, hogy aztán mi a jó kénköves menkőért az az egy távolság marad fix ?
Ráadásul pont ezzel a távolsággal lehet nagyobb méretű autót is sokkal veszélyesebbé tenni frontális ütközés esetén- a vezetőre nézve.
?????

Hurri Kán 2012.02.07. 15:57:05

@Shadowbull:
A gőzmozdonyok sem egyik pillanatról a másikra haltak ki, a 60-as, de voltak olyan európai országok (pl. Magyarország is) ahol még a 70-es években is javában forgalmi szolgálatban voltak. Igaz, a vontatásban betöltött szerepük fokozatosan csökkent a dízel/ villamos vontatás terjedésével arányban.
Szóval nem hiszem, hogy a belsőégésű motorok is egyik pillanatról a másikra el tudnának tűnni, hiába álmodnak erről sokan.

Főtruista 2012.02.07. 16:11:40

"A VW az autóipar Microsoftja."
Ez volt az a mondat, amiért érdemes volt ma idejönnöm. :)
Hozzáteszem, "a mérnök a kompromisszumok művésze".
Az, hogy valaki semmi újat, vagy eget rengetőt nem talál ki, "csak" a már ismert és működő részletmegoldásokból kever ki egy, a maga korában (!) hibátlannak (a lehető legnépszerűbbnek->_volks_wagen) számító arányokkal bíró elegyet, egyáltalán nem lebecsülendő teljesítmény. (Hogy megérdemli-e, hogy piacvezető legyen,az más kérdés.)
(Nem vagyok különösebb VW-fan, de a mai napig sajnálom a '78-as, rozsdamentes, hiánytalan, háromajtós, libazöld kislámpás golf I L 1.1 eladását, a Polo IV. 1.2 összerakottságát (és a motor hangját,mikor épp ment) nagyon élveztem, és mikor az 1.4 TSI motor kijött, én bizony majdnem elcsöppentem).

Másik oldalról ugyanakkor azt, hogy a kib@szott-qrva nagy, elképesztő, eszméletlen, brutális pazarlást 125 év alatt sikerült qrva nagy, elképesztő, eszméletlen, brutális pazarlássá szerényíteni, valamiért én sem tudom állva megtapsolni.
Nem feltétlenül lenne az baj, hogy egy olyan hőerőgéppel,aminek az elméleti hatásfokmaximuma is vmi. 54%, hajtunk 30% körüli hatásfokkal egy 5-10% hasznos tömegű rendszert, de KÖNYÖRGÖM, ne próbáljunk már meg eközben úgy tenni, mint ha ez egy racionális, fizikailag _valaha is_ demokratizálható(!), hétköznapi közlekedési alternatíva lenne!
Mert ilyenkor jönnek az ilyen VW-féle agyrémek-totális élménytelenség, dízelmotoros személyautó, stb.
Legyen már az autózás kimondva is az ami mindig is volt: luxus-akkor talán nem halnak ki végleg az érdekes megoldások. 8)

Motordoktor 2012.02.07. 17:17:51

@metalex: Tudom a választ, mert megkérdeztem. Valójában a tűzfal, első rugótorony és a hossztartó kétharmada az, ami állandó lesz az összes MQB modellben. Azért ez, mert ez nagyon megahtározó a futómű helyzetét és kasztni merevségét illetően. Ezt egyszer kellett jól kigondolni, megtervezni és utána már csak adaptálni kell a különböző modellekhez. Ilyen adaptáció a hossztartókra csavarozható kisebb-nagyobb energia elnyelő toldatok és konzolok. Ez az állandó szerkezeti rész pedig azt eredményezi, hogy az első tengely vonala (meghatározza a tűzfalhoz közvetlenül kötött rugótorony)és a tűzfal (ez meghatározza a pedálkonzol helyzetét) állandó, tehát a pedálkonzol és az első tengelyvonal távolsága állandó.
A gyűrődési/enegrgia elnyezlő zóna lehet nagyobb a nagyobb tömegű modellekben úgy, hogy ez a távolság azonos. Most próbáltam nagyon pontosan leírni, amit a kasztni tervező mérnök (a kasztnival foglalkozó csoport képviselője) nekem elmondott, úgyhogy légyszi ne én legyek most ez alkalommal a hülye. ;-)

Gomulka Béla 2012.02.07. 17:21:01

@Shadowbull: Viszont egyre tobben találják úgy, hogy érdemes a nevuket osszefuggésbe hozni a hibridhajtással. Hogy majd, ha az a bizonyos pillanat bekovetkezik, a vevo ne azt mondja: nahát, a Peugeot is? Hanem azt, hogy persze, ha hibrid, akkor vagy Peugeot, vagy Toyota. (Tudom, hogy más is gyárt hibridet.) Nagyon jól tudod,hogy az autót megcsinálni nem elég, el is kell azt adni.

Más: most fedeztem fel a cikk bevezetojében ezt a mondatot: A Volkswagen 1934 óta a kellő pillanatban mindig bedob valamiti, ami siker lesz és felkavarja az autógyártás zavaros vizét. Nem akarok ízléstelenkedni, de az elso jelentos esemény 1934 után, ami felkavarta az autógyártás vizét a Második Világháború volt. (Aminél a kozos platform és egyéb alkatrészek lényegesen kellemesebbek.)

Motordoktor 2012.02.07. 17:27:28

@Gomulka Béla: Második Világháborúban is bedobták a Schwimmwagent és a Kübelt. ;-)

Schütii 2012.02.07. 18:05:27

@metalex: Nem a veszélyesség itt a lényeg, hanem az a tény vicces kicsit, hogy egy Golfban és egy Passatban is ugyanolyan távolságban ülsz az első tengelytől. Ergo kissé gnómok lesznek az autók arányai (első túlnyúlások pl.). Ami esetleg nem csak esztétikai, hanem sajátkormányzottság-béli problémákat is felvethet. Na de eddig elméletben nagyon jó az ötlet. Máris várjuk a moduláris VW-k tesztjeit.

Motordoktor 2012.02.07. 18:25:46

@Schütii: Az új A3-as Audi lesz az első MQB modell.

Kopi3.14 2012.02.07. 18:27:16

@Schütii: Vagy nem. Más pedálegységgel már lehet az ülés helyzetét is máshova pozicionálni. Meg az ülés magasságbeli pozíciója hatással van a távolságra is. :S

bürokraták rémálma 2012.02.07. 19:47:57

@Kopi3.14:
És még a pedálok térbeli helyzete és mérete.
Persze így lehet, hogy háromféle pedálgarnitúra készül. 1 - fox/polo/fabia, 2 - golf/octavia/a4, 2 - a6/ stb.
Ez csak egy tipp, de attól, hogy a pedáltengely távolsága fix, még elég széles határokban lehet módosítani az ülés elhelyezkedését hozzá képest.
Viszont az is lehet, hogy erre nincs is szükség.
Hiába nagyobb az öntömeg, a merev utascellát a nagyobb tömegre méretezik. Így nem az számít, hogy hol ülsz a kerékhez képest, hanem hogy hol ülsz az energia elnyelő rész végéhez képest. Ergo egy nagyobb tömegű autónak nagyobb első túlnyúlás, és erősebb utascella kell ugyanakkora védettséghez. Erre a rugalmas felépítés lehetőséget ad. Egyébként ami a cikkben nincs benne, vagy nincs igazán kiemelve, hogy a még rugalmasabb gyártósor a nagyon fontos.
Ha holnaptól mindenki passatot akar, akkor azt gyártanak, holnaputántól meg fabiát, mert az kell, akkor ezt gond nélkül megoldják gyártószalagon belül. Kisebb eséllyel áll le gyár, ha épp egy modell kevésbé keresett, míg a másikkal fut a szekér. (Nem akarok számokkal dobálózni, de piszok nagy összegbe kerül, ha egy gyártósor leáll, akár rövid időre is. Japán gyártóknak évekbe is beletelhet, mire teljesen kiheverik a földrengést és Fukusimát.)
Ez a konkurenciával szemben nagy előny lehet. Pl fele annyi idő alatt szállíthatnak egy keresett modellt, mint más gyártó.

8001A 2012.02.07. 19:51:38

@EzVan:): De, elég egyértelmű. Maga az ötlet régi, de a mai, jellegmezős vezérlésű, elektronikus ABS-t a Bosch találta fel. A Voisin, Jensen stb. rendszerei mind mechanikusak voltak, a Bendix kezdetleges modulátoros rendszere meg valahol a kettő között. Ha ez utóbbi bővebben érdekel, megtalálod a leírását a Popular Science 1970 novemberi számában, fent van a Google Books-on.

Lehet a tényt szeretni vagy nem szeretni, de az autóipar legjelentősebb és/vagy legelterjedtebb technológiái túlnyomó többségben német találmányok.

papa33 2012.02.07. 19:57:19

Nem esünk hasra és nem is annyira menő a VW.
Egy auó a sok közül.
Itt szoktam mondani, sem a CR, sem a PDTDI, sem a közvetlen benzinbefecskendezés, sem a közvetlen dízel égéstér nem a VW újdonsága, sorban: Alfa, Comind amcsi motor, Fiat Croma szk-k közül, Mitsubishi GDI.

VW modul régebben: szívócső előszerelve, bef. porlasztókkal, csövekkel, érzékelőkkel: olcsóbb lett? nekünk nem.

Egységes alkatrészek: olcsóbb lett a javítás..?

Minden modul ma: ebédlőben műanyag a kanál meg a villa, ez az excájg modul... Legyértunk 3 féle tárcsaféket meg 2 féle dobféket és ez a modul, miközben kellene 1-2 féle tárcsafék és kész (mert a Polo közel 1 tonnás kaszniját 60 meg 110 lóerős kivitelben is ugyanolyan rövid úton akarjuk megállítani...

14 éve műxik a Prius, többiek ma is küszködnek a hibriddel ami sokkal tisztább és kevesebbet eszik a mai dízelnél. Lassan nem lesz dízel részecskeszűrő nélkül.Ehelyett inkább a benzines, de mérnökök látnak gondokat a TSI-ben és élettartama???

Mért halt meg valamennyire a világ autógyártása a japán tragédia miatt? Még egyes dízel alkatrészek, mágnesek gyártása is Japcsi...

Még egyszer: a VW egy autó, ugyanolyan mint a többi, egyre inkább átlag: se nem jobb, se nem rosszabb.

8001A 2012.02.07. 20:12:05

@papa33: Az nem újdonság, hogy a Denso a bolygó második legnagyobb beszállítója, de azért nekik sem csak Japánban vannak üzemeik.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.07. 20:23:00

@Tizenkettő: "Barényi Bélát sem hagynám ki csinálta a bogarat találóskérdésből."
- en meg igen, ugyanis nem adott hozza semmit.

@Shadowbull: "Az alternativ hajtasoknal nemhogy a javak maximalizalasa, de a novelese (nyereseg) sem igen lehetseges ma."
- de a brand epitese, fenyesitese igen, amely talan penzben kifejezve veszteseg ma, de nyereseg lehet holnap.

Körömcsiga 2012.02.07. 21:20:53

Engem cseppet sem lepett meg a platform. Mélyen hiszem, hogy az elkövetkezendő 10-20 évben eljutunk odáig, hogy lesz 4 fő elem, amiből összevariálhatjuk az autót. És ez lesz az alváz, a karosszéria, a hajtás és a beltér. Ha akarom, akkor egy passat méretű autót összerakatok egy yaris műszerfallal, elektromos hajtással mert nekem az jön be és kész.

metalex 2012.02.07. 21:23:07

@Motordoktor: Teljesen korrekt a megfogalmazás és érthető ! Köszönöm! Mondjuk, én nem értek ezzel egye, de elfelejtettek megkérdezni(erről is (:-) a tervezés során. Nem tamáskodás, de pont emiatt a nagyobb modelleket tudják hosszítani(konzolokkal), de a kisebbeket nem tudják rövidíteni(mert negatív méretű konzol nincs).
Nincs véletlen adat ennek a cellának a méretéről ? Mert össze lehetne hasonlítani a jelenleg futó modellek méretével, csak a kíváncsiságom végett, és persze hátha csináltak végre egy normálisan szigetelt dupla tűzfalat, ahol az olajkályha is olyan csendesen surrog mint a benzines motorok.
Kössz a választ !

Gomulka Béla 2012.02.07. 21:29:09

@Motordoktor: Amiket aztán ejtettek negyvenot után. Úgy gondolták, hogy a rendes, családi Bogár jobb lesz. Szerintem is.
Egyébként tényleg. Az a rohadt háború adta a világnak Jeep-et (az meg, áttételesen, a Hummert, hehehe), a Pobjedát, a farmotoros Renault-kat, a Vespát és még nyilván nagyon sok mindent. Nyomorúságot, egyebek kozott.
(Aki most nekiáll agyalni, hogy lám: a hadi-fejlesztések nélkul hol lenne a világ, az szégyellje magát!)

metalex 2012.02.07. 21:30:26

@Schütii: Olvasd el Motordoktor kettővel ezelőtti válaszát !
Valószínűleg a legkisebb modellre lesz beállítva az alap egység, és innen tudják konzolokkal nyújtani a nagyobb testvérekben a pedálbakot, az utastér felé. Ergo, szűk keretek között de marad mozgástér. Viszont ezzel megszűnik a hosszmotor a passzátban, mert annyit már nem tudnak konzolokkal tolni, hogy a motor így is beférjen. Na meg gondolom nem is akarnak.
Ja, meg ideje lenne csinálni egy normális pedálbakot is, a mostaniak elég ocskák....
Mit értesz "sajátkormányzottság-béli problémák" alatt ?

Gomulka Béla 2012.02.07. 21:32:54

@metalex: Negatív méretu konzol még nincs. De már dolgoznak rajta.

Shadowbull 2012.02.07. 21:51:04

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "a brand epitese, fenyesitese igen, amely talan penzben kifejezve veszteseg ma, de nyereseg lehet holnap. "

Na igen, ez is egy szempont.

A Toyota sem taktikazott rosszul, gyartott az osszdarabszamhoz kepest Priusokat marginalis mennyisegben, es o lett a zold gyarto.

Holott a tobbi autoja meg elegge le volt maradva, de az nem szamitott, a zaszlon a Prius volt.

Ez is egy taktika.

Ma nem maradhat ki senki, mert ez egy ilyen vilag.

A Priusban egy zsenialis dolog van, az meg a PSD. Aki azt kitalalta, annak szobrot kene emelni.

sb

Shadowbull 2012.02.07. 22:00:44

@papa33: "Mért halt meg valamennyire a világ autógyártása a japán tragédia miatt? "

Azert szerencsere nem halt meg a vilag autogyartasa. A japan autogyartas, az igen.

sb

Gomulka Béla 2012.02.07. 22:05:58

@Shadowbull: Nem baj, majd nekiállnak BMW-t másolni, mint a kinézerek.

Rocko- 2012.02.07. 22:29:27

@siriuswhite: en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_B_platform#B1
VW Passat B1 / VW Dasher (Typ 32, 1974–1981; 1975-1988 in Brazil)
Audi 80 (Typ 80, 1973–1976)
Audi 80 (Typ 82, 1977–1978)

Rocko- 2012.02.07. 22:30:13

@ZseboG.: miért, szerinted nem fognak fejleszteni?

Rocko- 2012.02.07. 22:32:28

@gyvy: hogyne. :)

@protézisesh: "nézem erősen, de ha az audi 80-90 az neked két autó egy platformon, "
Audi 80 és VW Passat egy platformon.

Rocko- 2012.02.07. 22:55:40

@Shadowbull: pedig mennyire vicces lenne nézni, ahogy a sok pöcs letölt valami csöcsös műszeregységet, aztán másnap reggel sír, hogy bezon egy hekker kizárta a saját kocsijából.

Rocko- 2012.02.08. 00:02:55

@mikrovp: ohh, megnyugodtam, valaki értette a cikket. :)

CDexter 2012.02.08. 00:29:15

@Shadowbull: nagyjából végigolvasva a reakcióidat látom te is szereted amikor Pistikék párhuzamot vonnak egy mobiltelefon és autó között :) A legkomolyabb amikor ilyen letölthető óra designt meg csengőhangokat hoznak fel :D MegaLOL. És mennyi ilyen van te jószagú... Ültek ezek egyáltalán már bal 1-ben?

Rocko- 2012.02.08. 00:35:54

@Shadowbull: "Az Atkinson az tipikus japan nev, minden masodik embert Atkinsonnak hivnak Oszaka kornyeken."
vinnyogok. :)))))

@CDexter: sztem ők még jobb kettőben sem.

Rocko- 2012.02.08. 00:42:07

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "Sok magyar ember ma meg mindig isteniti a VW-t a strapabiro, jo hirnevu Golf 1-2-esek miatt, mikozben soha nem venne skodat, mert az egy szar ex-szoci auto. Holott ugyanaz a ketto."
nyilván ugyanaz a Fabia mint a Golf.
nyilván ezért néz ki másképp. nyilván ezért áll össze más alkatrészekből. nyilván ezért más a minősége. nyilván ezért más a felszereltsége.
nyilván ezért más az ára.

Rocko- 2012.02.08. 01:32:43

@Shadowbull: "A Priusban egy zsenialis dolog van, az meg a PSD. Aki azt kitalalta, annak szobrot kene emelni."
cssah. végén még megjelenik! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.08. 05:06:16

A VW csinalt egy marketing esemenyt, bemutattak magukat. Semmi tobb, semmi vilagrengeto. A vw jo kocsikat csinal, de az autogyartasban mar sokkal nehezebb atlag felett jonak lenni mint pl husz-harminc eve.

1996 ban egy a6 avant 2.5 tdi automata bordo+metalfeny klima de napfenyteto nelkul 66.000 DM volt, ez biztos. Az akkor egy nagyon jo kocsinak szamitott. Ma 33.000euroert mit lehet venni? Szet kell nezni az audi.de n.

@Shadowbull: Kuldj egy mailt a tamas.st@gmailre, kuldom a kepeket meg egy videot. Most csinaltam meg az elobb, a minoseget ha kineveted radkuldom az osszes trollt! :)

@Rocko-: A toyota priusban meglepoen sok a lopott dolog, van errol egy web site is, ott olvastam eloszor egy osszehasonlitast egy hummer vs. prius , teljes eletciklus alatt ( legyartas, hasznalat, megsemmisites) a hummer nem annyira kornyezet karosito - ha igaz ha nem elgondolkodtato volt

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.08. 05:07:29

HEMI 426 os padlolemez mikor jon? :D

Szabin van a srac vagy beteg? :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.08. 05:18:32

@Gomulka Béla: A hibrid hajtasra ranyomult a ford, arul full size suv ot hibridhajtassal :) nevetseges. Arra jo hogy latja a szomszed hogy foglalkoztat a kornyezet vedelem, kozben az uj f150 raptor 6.2 es v8 al jon - es veszik!

Rocko- 2012.02.08. 07:08:20

@visszakettopadlogaz: "Semmi tobb, semmi vilagrengeto."
új koncepció, de tényleg nem világrengető.
"ott olvastam eloszor egy osszehasonlitast egy hummer vs. prius , teljes eletciklus alatt ( legyartas, hasznalat, megsemmisites) a hummer nem annyira kornyezet karosito"
ja, én is láttam egyszer ilyesmit. még mindig káros az a fránya akku.

Gomulka Béla 2012.02.08. 07:11:37

@visszakettopadlogaz: Pontosan errol beszelunk, tobben is. A hibrid hajtás jó dolog, energiatakarékos és logikus, és akár nagyon meggyozoen kivitelezett dolog is lehet. De az autókat gyártó és eladó cégeket más is motiválja.

Shadowbull 2012.02.08. 09:23:25

@visszakettopadlogaz: Nem igazan volt ez marketingesemeny, inkabb szakmai jellegu tajekoztatasnak mondanam.

Ma egy A6 3.0 TDI automata 45e eurotol indul. Az durvan 37%-kal magasabb ar, mint 96-ban. Nade azota volt ca. 22%-os inflacio Nemetorszagban, azaz az artobblet csak 15%.

Namost vesd ossze, mit kaptal akkor es mit kapsz ma. SZVSZ nem dragultak annyival az autok, amennyivel magasabb muszaki szinvonalon vannak.

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.08. 13:56:37

@CDexter: "Ültek ezek egyáltalán már bal 1-ben? "
- a kormany a jobb 1-ben van nemely orszagokban, bar eredetileg minden orszagban ott volt.

@Rocko-: "nyilván ugyanaz a Fabia mint a Golf."
- a poloval egyezik meg az alkatreszeinek 70%-a.

"nyilván ezért néz ki másképp. nyilván ezért áll össze más alkatrészekből. "
- nem all ossze mas alkatreszekbol.

Eppen olyan ez, mikor belezugsz 1 csajba, es miert nem a masikba? Jo kerdes ez.
Pedig mindegyik azonos platformra epul, es az alkatreszeik is ugyanolyanok, a kulonbseg 5%-nal kevesebb es csak a reszletekben bujik meg.

"nyilván ezért más a minősége. nyilván ezért más a felszereltsége."
A felszereltsege mas, a minosege nem, mert ha jol tudom egy soron keszul Pozsonyban, de javits ki ha tevednek.

"nyilván ezért más az ára. "
- a brand es az emberekben a hozza asszocialt kep miatt lehet erte mas arat elkerni. De aki reszletesebben utananez, atlat a szitan, es latja, hogy csak a csomagolas mas.

Olyan ez, mint a kulonbseg az en meg a tesom karacsonyi ajandeka kozt soksok eve. Mindegyikunk valami darus jatekot kapott csak az ove telapos, az enyem meg fenyofas csomagolopapirban volt.

Ciri 2012.02.08. 15:09:57

A cikket még a hülyék is megértik, olyan szájbarágósan írták meg (szándékosan).
Mégis alig öt hozzászólás után előkerült a PD TDI, és a bogár.

Beszarás.

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
"a poloval egyezik meg az alkatreszeinek 70%-a."

és mi van a maradék harminccal?

Ciri 2012.02.08. 15:15:19

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"Sok magyar ember ma meg mindig isteniti a VW-t a strapabiro, jo hirnevu Golf 1-2-esek miatt, mikozben soha nem venne skodat, mert az egy szar ex-szoci auto."

A mondatod mindkét fele hatalmas tévedés.
Maradjunk annyiban, hogy nem ismered a magyar piac igényeit. (legfeljebb magadból indulsz ki)

"Holott ugyanaz a ketto"

Ó, hát hogyne.

Ciri 2012.02.08. 15:17:54

@Shadowbull:

"Holott a tobbi autoja meg elegge le volt maradva, de az nem szamitott, a zaszlon a Prius volt."

Nem kell múltidőben beszélni, nézd meg az aktuális modellpalettáját.

papa33 2012.02.08. 18:29:15

És legyen az Audi v VW, az igényes motorban vezérműlánc van, (kezdenek ébredni: turbósok, bár az új pici...) én azt mondom igénytelen a szíj, mindig történhet valami vagy drága szerviz.

8001A 2012.02.08. 21:52:51

@papa33: Teljesen másra való a lánc és a szíj - amúgy nem akarlak elkeseríteni, de a lánc szervizelése sokkal drágább. Az átlagjúzer többnyire jobban jár a szíjjal, mert csendesebb, kenést nem igényel, nem vezeti a vibrációt, kevesebb rajta a hajtási veszteség, és olcsóbb (mind alkatrész-, mind munkadíjban). Nem véletlenül kerül minden motorba az, ami, legyen az szíj vagy lánc.

metalex 2012.02.09. 16:28:44

@Ciri: Az a karosszéria :-)

metalex 2012.02.09. 16:36:37

@8001A: Csak egyet felejtesz el, régen és ma is tudtak/tudnak már láncot élettartamra készíteni, olyat ami extrém igénybevétel kivételével a motor életét is túléli. Igazándiból kérdezd meg. hogy láncos motoron mondjuk 500.000 futott kilóméter alatt hány cserés láncról tudnak az emberek !Egyről sem, ne a zsiguli láncból induljunk ki.Ott volt utoljára halkabb a szíjas vezérlés kb. És akkor ezt oszd el a 120 ezrenként cserélendő szíj meg miegymás árával, és akkor melyik is a jobb ??? A mercin, amikor a kétsoros láncot lecserélték szimplára, meg voltak ijedve a fanok, hogy hű ezt majd milyen sűrűn kell cserélni, de nem kelett.Un plus, lehet úgy blokkot tervezni, hogy olajteret, vízteret hangszigetelő és elnyelő zónaként alkalmazva nem hangosabb, sőt halkabb egy láncos motor. Pl. toyota D4D 1,4. Sokkal halkabb mint sok szíjas motor.

Shadowbull 2012.02.09. 21:28:58

@metalex: "Ott volt utoljára halkabb a szíjas vezérlés kb."

Nem eppen. A szijas vezerles mindig halkabb, mint a lancos.

Hogy mar manapsag egy lancos vezerlest is meg tudnak ugy tervezni, hogy a leheto legkevesbe legyen zajos, az mar mas kerdes.

Mindkettonek megvan az elonye-hatranya, es minden kornak megvan a favoritja (az eppen aktualis muszaki szinvonalnak megfeleloen), meg cege valogatja, melyiket reszesiti elonyben.

sb

8001A 2012.02.09. 21:55:32

@metalex: "olyat ami extrém igénybevétel kivételével a motor életét is túléli"

Höhö. Na te se cseréltél még megnyúlt láncot és kopott feszítősíneket.
Egyszerű a világ a fotelból, ugye?

metalex 2012.02.10. 09:58:22

@Shadowbull: azért gondolom te sem mondod meg minden ismeretlen motorról,hang alapján, hogy szíjas-e a vezérlés vagy láncos. Ráadásul egy átlagos dízelnél nem a vezérlés hangja dominál.

Shadowbull 2012.02.10. 10:12:33

@metalex: nem, de nem is errol szol a dolog, hogy en megmondom-e.

sb

metalex 2012.02.10. 10:23:47

@8001A: Igen, egyszerű, bár látom a te foteled kicsit magasabbra van állítva mint az enyém.
Valószínűleg aki ide irogat mind hülye és laikus, és nem is ért hozzá, vagyis- a te fogalmazatod szerint- fotelszakértő.
Abban viszont igazad van, hogy millió kilóméteres szutykok javításában vajmi kevés jártasságot szereztem. Nem tudom, ez biztos valahol hátrány. Majd a legözelebbi hozzászólásom előtt megcsinálok pár száz vezérműlánc cserét, hogy megfeleljek valaki speciális elvárásának, ígérem. Ja, meg most jelezném, hogy mezőgazdasági gépszerelésben is elég béna vagyok.
Viszont ha elolvastad amit írtam, nem is erről beszéltem. Nem azt írtam, hogy soha nem kell cserélni, csak azt, hogy egy normál életű és használatú autót nagy valószínűséggel kiszolgál.
Nem egy taxis merci millió kilóméterét és nem a szomszéd Pistabá' negyvenharmadik tulajdonosú harmincéves szétkendácsolt Opel Rekordját értettem ezalatt.

metalex 2012.02.10. 10:34:57

@Shadowbull: Én csupán abból a szempontból próbáltam megközelíteni, hogy nekem mi éri meg hosszútávon jobban. Nem a szíjas. A dizel motoron símán elhallgatnám a láncot-amit egyébként úgy sem lehet hallani,ha nem kellene mondjuk négyévente kidobnom másfél kilót a "kukába".
Tehát ha egy láncos vezérlést is meg lehet csinálni halkra, viszont a delikvensnek sokkal kevesebbe kerül, mint a szijas- értsd a csereperiódusok álltal felmerülő költségekre, ez nekem kicsit jobban tetszene. Na most azt, hogy adott gyár éppen melyik lehúzásirányzatot követi, azt csak sajnálni tudom, mert régóta nem nekünk és értünk gyártanak autókat és járműveket, hanem a profitnak. Mi emberek meg hagyjuk, mert megvesszük.
Na de kezdünk kicsit elkanyarodni valamerre.:-)

Roland635CSi 2012.10.01. 16:50:28

ommm
Pl azt, hogy a müszerfaladon a mutato meg a szämok vilägitanak es nem elölröl vannak 3 izzoval passzivan megvilägitva.
Na ezt az aprosägot a japänok talältäk ki :)

NperA 2012.10.01. 19:31:30

@Shadowbull:

"Az Atkinson az tipikus japan nev, minden masodik embert Atkinsonnak hivnak Oszaka kornyeken."

Igen! Atkinson-san, így hívják őket :-)
süti beállítások módosítása