HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) Égéstér (5) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ön rosszul tudja

2012.09.25. 05:47 Tcomment

Címkék: toyota 2012 gt86

Alig megy jobban, mint egy dízel Passat mégis vigyázzba állhat tőle mindenki. Kilencmillió alatt ajándék.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

425 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr174801007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2012.09.25. 23:37:57

@vau: És mégis, milyen hátsókerekes, kétszáz lóerős sportautót állítunk mellé?
Mert objektív eredményt csak úgy kapsz.
És egyáltalán nem biztos, hogy a vezetési élmény párhuzamos a jó köridővel, egyáltalán nem.

ommm 2012.09.25. 23:40:11

@Knorbi: Ennek fuss neki még egyszer, de nagyon.
Minimum a napi két cikk, nyolc hír, blogposztok, csak győzd olvasni.

dzolee 2012.09.25. 23:43:53

Jó verda,jó cikk.jó videó!Köszönöm

ommm 2012.09.25. 23:49:49

@bono92: "hülyék azok, akik elsőkerekes autót vesznek"

hmm...hol olvastál ilyet? idézd ide légy szíves. köszi!

Az, hogy a tizenéves családi autók önsúlya mennyi, pedig vajmi keveset jelent manapság. Olyanom van nekem is, erősebb is, alig nehezebb. Mégis olyan távol áll a sportautótól, mint Makó Jeruzsálemtől. Vagy mit is szerettél volna pontosan mondani?

Rocko- 2012.09.25. 23:56:09

kezdek egyre jobban egyetérteni Kőbájkerrel. sajnos.

bono92 2012.09.25. 23:58:32

@ommm: Nem olvastam olyat, csak ezt sugallta a megfogalmazásod.

Tudom, hogy távol áll egymástól, ezért is hívtam föl a figyelmet, hogy direkt hétköznapi autót hozok példának. Azt akartam ezzel mondani, hogy a hétköznapi autó (abban a példában a 206) könnyebb, mint a GT86 sportautó, ami úgy lett építve h nincs benne erős motor, és nem nehéz, mint az erős motoros sportautók. És még így is nehéz ehhez a motorhoz (szerintem) az az 1200 kilo.

butschq 2012.09.26. 00:00:47

hmm... A Toyota gyárt még autót? Fel sem tűnt :D

Számomra ez az autó hűen utódja a régi japán sportautóknak. Élek össze-vissza, itt egy forma, ott egy forma, esküsöm oldalról a béka és gumicsizma egyvelegének nézem :)
kíváncsi lennék rá élőben, biztos másképp mutat, mint így fényképen.
És hát annyi öröme bódotá van a dologban, hogy a Toyota megint gyárt ilyen sportos izéket. Valakinek biztos öröm :)

Összefoglalva, számomra (és ez fontos) nagyon bazári, a műszerfal meg tipikus japán igénytelenség. De azé ahogy megboldogult mesterem mondaná, cefrét hordani biztos jó lenne :)

butschq 2012.09.26. 00:04:52

amúgy majdnem belekötöttem abba, hogy minek digitális és analóg km óra, de közben rájöttem, hogy nekem is így van megoldva a Simsonban. Egy biciklis, ami digitális, és a gyári analóg.
Na várjá, ezt anno levédettem? :)

ommm 2012.09.26. 00:08:09

@bono92: Na látod, akkor rosszul értelmezted. És ezért azonnal én vagyok a hülye. Ez itt a baj, de mindegy. A mai világban 200 lóerőhöz 1200 kiló sajnos üdvözítő dolog és jó arány.
Annyira egyszerű lenne minden, ha a dolgokat a saját idejükben, saját környezetükben és a kontextusból nem kiragadva vizsgálnánk, mert így ez csak határtalan trollkodás és a hülyeség melegágya (nem konkrétan rád gondolva), ugyanolyan számmatiné, amiből már minden értelmes ember 12 évesen kinőtt.
Köridők, lóerők és newtonméterek, van, aki megérti, hogy mindez semmit nem számít akkor, ha egy jó élményautóban ül az ember?
Csalódtam, nem értünk még meg a GT86-ra, sajnos.

Knorbi 2012.09.26. 06:41:17

@ommm: Ha hiszed ha nem sokszor ez jön le. A régi merciért sem saját kocsival mentetek pl. Sőt az előző évadban a Karotta le is robbant. És az égéstérben is volt szó a szerelmees szarokról és hogy kéne egy jó szerelő. Olyat még nem olvastam hogy valakinek lenne egy sima polgári autója ami nem 20 éves. Aztán meg fikázzátok a hiteles Suzukit pedig valószínűles a tulaj csak dolgozni akar járni egy fenntartható és megbízható auróval és nem kínlódni egy 15 éves valamivel. De ez nem kötözködés akar ám lenni max észrevétel.
Sőt imádom a régebbi kocsikat azokban még van élet. És ezért szimpi ez a Toyota.

Sebajfobias 2012.09.26. 06:45:51

Osszefoglalom, ahogy mar mashol is megtettem: ha ugyakarok autozni elvezetesen, hogy kozben lassu vagyok, mint a tetu, akkor lemegyek gokartozni.

Knorbi 2012.09.26. 06:46:58

@ommm: Akkor én nem tudok betelni vele:-) de a tanács pl tényleg kevés. Alig havi néhány. És pl a legutóbbi dízel kombishoz nem is lehetett írni pedig biztos sokan segítettek volna mert a legtöbb ember járt már úgy hogy kéne egy kombi.
A hírek azok nagyon jók azok mindig frissek:-)
Napi több cikk? Hmm na jó mostantól jobban figyelek.
Akkor mindent bele és további jó munkát:-)

Rocko- 2012.09.26. 07:15:00

@Knorbi: "A régi merciért sem saját kocsival mentetek pl."
és?
"Sőt az előző évadban a Karotta le is robbant."
én erre konkrétan nem emlékszek, de vegyük annak hogy volt ilyen. tehát Karotta egyszer lerobbant, akkor az egész szerkesztőség autóállománya egy rakás fos, mind a ~15 főé. szerinted ez arányban áll egymással?
"És az égéstérben is volt szó a szerelmees szarokról és hogy kéne egy jó szerelő."
miért nem kontextusában nézed? Winkler nem talál jó szerelőt a Magyarországon ismeretlen Cougarhoz, te pedig leáltalánosítod az egész szerkesztőségre. valamint egy zavaró hiba (mittomén nem megy a napi km számláló vagy meghalt a hátsó ablatörlőmotorja az korántsem egyeneértű egy lerobbanássa.)
"Olyat még nem olvastam hogy valakinek lenne egy sima polgári autója ami nem 20 éves."
és? mi ezzel a gond?
"Aztán meg fikázzátok a hiteles Suzukit pedig valószínűles a tulaj csak dolgozni akar járni egy fenntartható és megbízható auróval és nem kínlódni egy 15 éves valamivel."
óhh, te is funkcionális analfabéta vagy? miért nem nézed kontextusában a dolgokat? pont feletted írja ommm is. nem a 3 éves hiteles suzukival van a gond. az önerőn felüli hitellel van a gond és azzal hogy a Suzukit másként akarják kezelni mint igásló.

szóval ha már ítélekzel, akkor vedd a fáradtságot hogy nem felületesen teszed.

Knorbi 2012.09.26. 07:43:21

Te nem felületes vagy hanem agresszív. Mint az ovis akinek bántották a barátját.:-)
Nem vagy az ügyvédje ne írj helyette. Én normális stílusban írtam nem olyan támadón mint te. Ne is válaszolj.

Rocko- 2012.09.26. 07:54:48

@Knorbi: igen, emrt fel tudnak baszni a hülyék.
tehát nem elég hogy felületes vagy, és ennek ellenére támadod a TC-t, ráadásul nem is vagy hajlandó regálni a tényekre.
azt hiszem gyakorolhatnád ezt a vitakultúra dolgot.

Knorbi 2012.09.26. 08:07:20

@Rocko-: te rögtön hülyéztél. Ez ám a kultúra.
Amit írsz inkább nyalizás.
És nem támadom őket. Csak írtam. Látod kicsit fentebb ő is normálisan megírta hogy nincs igazam nézzem meg jobban. Ennyi.

sunblind 2012.09.26. 08:18:07

... azabaj, hogy a határon történő használat fogalmát nem értik sokan. Pont arról van szó, amikor egy autó minden paraméteréből képes vagy kicsavarni a szuszt, na és ott milyen!
Ennek, a gyenge motorral szerelt autónak a határai messze egy átlagos B kategóriás makimadár képességei fölött vannak. Azt pedig lássuk be, sehogyan sem életszerű, ha egy fórumon a kommentelők 80%-a erősebb motorért sipákol, mert matematikailag maximum 1% tudná a mostani hardvert is teljesen kihasználni.
Amúgy kikúrt dögös lenne egy könnyített alamínium ablaktekerő kurbli, de a villanyablak asszem szerkezetileg is könnyebb nem?

JmOS 2012.09.26. 08:39:12

Amikor egy cikket olvasok egy számomra félig-meddig érdektelen autóról (amilyet sosem vennék), és közben azt érzem, hogy megkívántam: no ez az újságírói kunszt!
Gratulálok az íráshoz!

ommm 2012.09.26. 08:40:10

@Knorbi: Na akkor gyorsan nézz utána, kinek milyen autója van a szerkesztőségben, mert ezek így csak erős féligazságok ám.

ommm 2012.09.26. 08:42:55

@Sebajfobias: Hol olvastál olyat, hogy lassú, mint a tetű? Vagy csak ideböfögtél egyet, mert jól esik?

ommm 2012.09.26. 08:44:25

@Knorbi: "és pl a legutóbbi dízel kombishoz nem is lehetett írni"

Minek? Hogy egy eszetlen, olvashatatlan, egymást anyázó kommenthalommá olvadjon? Nincs értelme, inkább árt, mint használ annak, aki tanácsot kért.

Knorbi 2012.09.26. 08:55:47

@ommm: nanana:-) felcsigázol:-) na jól van akkor utánanézek valahogy.

Knorbi 2012.09.26. 09:03:54

@ommm: Ezt FÉLIG tudom elfogadni. Sajnos az igaz hogy először jönnek a fanatikusok a CSAK opelt,vw-t,toyotát,alfát stb...
Dehát az autóbuzik fórumán ez benne van:-) de azért szoktak épkézláb ötletek is lenni. De elfogadom így elejét is vettétek egy parttalan vitának.
Csendben megjegyzem itt is ez megy:-) szar a gt86 nemis mer egy isten kerekekkel:-)
Én azt mondom nem kell csillió lóerő az élvezetes autózáshoz.
Ha el van találva a motor váltó futómű igenis lehet jót autózni egy egyszerűbb autóval is. Pl a pécsi szerpentinen lefelé:-) még motorerő sem kell csak jó gumik meg futómű:-)

Tizenkettő 2012.09.26. 09:09:33

Azért lehet azt állítani, hogy nincs hasonló autó a piacon, és így nehéz tesztre autót szerezni mellé, de azért lássuk be, ha valaki ilyen autót vesz, az a hothatch vásárlórétegéből fog átpártolni, így valahol azok az autók az ellenfelei. Ha valaki sportos utcai autót akar ezek közül választhat. A célközönség nagyjából ugyanaz.

Rocko- 2012.09.26. 09:10:50

@Knorbi: nem, nem támadás. tényekre meg nem reflektálsz.
felőlem azt hsizel amiben akarsz.
csak tartsd magadban.

w a s d 2012.09.26. 09:23:13

@Rocko-: "az önerőn felüli hitellel van a gond és azzal hogy a Suzukit másként akarják kezelni mint igásló."

Én azt mondom, nem is csak igásló. Mert ha úgy nézzük, a Golf is az, aztán mégis az egyik legjelentősebb kultuszautó lett idővel, főleg Európában, de a világ más részein is eléggé erős az ilyen jellegű státusza.
A Suzuki pedig kicsit ilyen szerintem itthon. Hétköznapi autó viszonylag nagy példányszámmal, vagyis sok embernek van ilyen, és mivel alapvetően azért nem rossz, sokan meg is kedvelik.

zotyesz66 2012.09.26. 09:37:33

Ma reggel láttam az autót a Kossuth téren a Parlament előtt. Szép...

tükörfúró 2012.09.26. 09:41:31

@ommm: Fóbi kollega kicsit sarkosan fogalmazott, de teljesen igaza van.

Ez a hazai skanzen betegsége, mindent ami kicsit is vadulósabb, azonnal "húú sportautónak" egekig magasztalni.

Mert nekünk általában csak igy lehet, megvesszük fűalatt járkálósnak, aztán közben néha kicsit kimegyünk bohóckodni.

De nem ezt, mert ez ahhoz drága, akinek meg van ennyi pénze egyben, újautóra, általában megoldja máshogy.
(többautó, építtetés, trailer, cég, P rendszám, stb)

Kimegyünk bohóckodni, igen, de nem versenyezni. Mert egy ennyire gyenge valami még szénné tuningolva sem alkalmas igazi körversenyre, ahol van bőven hely, egyenes és távolság, más kicsit is erős autók egyszerűen kigyorsításból lemossák.

Driftre megintcsak alapszinten sem alkalmas, mondanám, hogy tanulni még talán, annyi bőven bennevan, de egy majdnem 10milliós szép új autót törni, borogatni, gyilkolni? Áh...az nem a mi koordinátarendszerünk, olyat maximum az olajmilliárdos arab csinál majd, akinek ez csak egy érdekes kandzsis izé a sok sportautója közt, anyagilag meg teljesen mindegy...

Ráadásul hazai viszonyok közt egy nagyon drága valami, a hétköznapi utcai képességéhez és méreteihez képest gyakorlatilag nincs vásárlóközönsége. És az nem is lesz sosem lényegesen olcsóbb, mert sem tömegben nem lesz a piacon, sem az átlagautóknál komoly értékvesztést okozó hatások nem érintik majd.

Van a fölfön pár speciális, nálunk _sokkal-sokkal_ gazdagabb ország (többekközt a távolkeleten maga japán) ahol az adók a társadalmi konvenciók és a racionalizmus szószerint megfolytja a benzingőzre vágyó polgárt, ott lehet ennek saját dimenziói közt sikere, marginális mikro-piaca.

Itthon egy-két egyedigeg kézzel épített bambuszfalú dodzsóban lakó, JDM szédült, a totálkár mármár betegesen reklámszagú hype-al impregnált cikkein fellekesült jómódú fiatal és független juppie megveszi majd. Talán. Neki elég, ha valamiben ül, ami nagyon speciálisan japó, nagyon új, és nagyon sznob.

Rocko- 2012.09.26. 09:55:50

@w a s d: "Én azt mondom, nem is csak igásló."
ezt mire alapozod? mitől lenen több mint A-B közti célszerszám?

Knorbi 2012.09.26. 10:10:26

@Rocko-: tartsd magadban te. Hozzád se szóltam csak más helyett okoskodsz. De kicsit visszaolvastam. Látom mástól is megkaptad már.

Rocko- 2012.09.26. 10:22:00

@Knorbi: tehát egy nyilvános fórumon ne szóljanak hozzád, majd beállsz te is a sorba sértődött ovisat játszani.

Pista, nem lehetne a fórum feltételei közt valami mércét húzni?
kezdem már én is unni ezeket a fogalmatlan seggfejeket, trollokat, monomániásokat, össszesküvéselméleteseket, kényszerképzeteseket, egysíkúakat, nem lehet értelmes módon témáról beszélgetni, értelmes emberekkel. fájó. és azt hiszem nem csak a magam nevében beszélek.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.09.26. 10:32:22

@tükörfúró: És mégis, ki mondta, hogy ez nem egy rétegmodell lesz?
Ugyanúgy, mint a kabriók pl. Abból sem látsz nagyon sokat.
Az meg főleg nem mérce, hogy itthon, a Balkánon, ki veszi meg a csórók között.

Knorbi 2012.09.26. 10:34:12

@Rocko-: nem te mondtad hogy tartsam magamban?
sőt sértődött ovist is te játszottál mert bántották a barátod.
Most meg úgy írsz neki mintha hozzád járna csíráskrumpliért.
Pszichiátriai eset vagy.

lokids 2012.09.26. 10:34:21

@Knorbi: Tényleg nem kell sok paci hozzá. Swift sportom van, ott elég 125 paci és lehet élvezni, pedig első kerekes (lehet kövezni), cserébe 1 tonna. Nyílván közel sincs egy 10 millás autóhoz, de szerintem akkor is jó vezetni/váltani.

Rocko- 2012.09.26. 10:37:10

@ColT: jah, kéne.

@Knorbi: figyelj, unlak.
kussolj. utoljára mondom.

Knorbi 2012.09.26. 10:38:40

@lokids: erről van szó. Nyilván köszönőviszonyban sincs valami lóerőgyár Bmw-vel de nagyon jó vezetni és ez számít.
A mási az ha objektíven nézzük hogy a ma gyártott "túlerős"autók tudásának töredékét nem lehet kihasználni.
Manapság egy jobb diesel is röhögve megy 200 felett de úgy le van szigetelve hogy észre sem venni hogy gyorsan mész.

Knorbi 2012.09.26. 10:41:14

@Rocko-: az előbb írtad hogy nonszensz hogy egy nyilvános fórumon ne szóljanak hozzám:-)
De hozzád nem szabad?
Értem:-) :-) :-)

Rocko- 2012.09.26. 10:44:17

@Knorbi: miután nem vagy képes értelmes módon kommunikálni, ezért kéne befognod.
gyerkes vagy.

tükörfúró 2012.09.26. 10:46:14

@Rocko-: Azért ez szintén érdekes ám, hogy te meghatározod szerinted ki az "értelmes ember", és akkor az van, hogy minden más meg, ami neked pl nem fér bele, az összeesküvéselmélet, és egyébként is asszociális hülye aki leirja, stb.

Igyis két kézzel szórják, gyomlálják ki az embereket (nickeket) innen és a zindexről is, pedig csekély 20éves virtuális pályafutásom alatt eddig minden "bezárt" agyonszűrt fórum-csatorna-lista stb belterjessé vált, elsorvadt, virtuálisan --ésvagy gazdaságilag is-- pillanatok alatt tönkement.

Knorbi 2012.09.26. 10:47:32

@Rocko-: én? Én autókról és a Tc ről írtam bakker. Erre te akihez nem is szóltam belémkötsz. És én kussoljak?
Gondolkozz már magadon is.Hát te kezdted.
De tudod mit: BOCS.
Térjünk vissza az autókra.

Rocko- 2012.09.26. 10:48:13

@tükörfúró: nem, nem én határozom meg, ha én határoznám meg ki kerül ide és ki nem, akkor alaposabban gyomlálva lenne ez a poszt.

és igen, előfordulhat hogy belterjessé válik a dolog, az valóban káros.
de hogy a fentebb felsorolt rombolás se hasznos, az biztos.

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 10:51:15

@Sebajfobias: Itt meg le sem kell menni gokartozni, ez maga a gokart.

tükörfúró 2012.09.26. 10:55:59

@ColT: Ez a nagy reklám hype ide szól, a balkánra, nekünk. Innentől nem tudom értelmezni, egyáltalán mi a feszültség tárgya a kommentekben.
Ez világviszonylatban egy nagyon marginális autó. Szép autó, jó autó, sajtá dimanziói közt bizonyára kiváló, de az Mes bömösök, Brabuss mergák stb vásárlóinál is _sokkal_ szűkebb az a réteg aki a valódi célcsoport.
Kicsit olyan bucsuba az operát érzésem van, na.
A TC-s fiuk megkapták, kiélvezték, villogtak vele, stb,stb, cserébe agyonsztárolják itt csórólandba, holott a gyáriak is sejthetik és tudhatják ez még nanopiacnak is semmi, két kézen megszámolható amit itt valaha értékesíteni fognak.

Béla, tudod a Béla 2012.09.26. 11:25:43

@ommm: 'Vagy csak ideböfögtél egyet, mert jól esik?'
Megsértettek? Nem gondolom hogy ilyen hangnemben kellene vagdalkozni, inkább érvelni kellene. Vagy az nem megy, egyszerűbb "ideböfögni"?

rocksarkany 2012.09.26. 12:25:34

Mi megy itt... :). Dedó.

Jozsi48 2012.09.26. 12:30:10

@Knorbi: Az enyem 5-os, jol megy de itt is elkelne +100 LE.

heidt 2012.09.26. 13:04:21

Ha valaki tényleg kíváncsi az autóra, akkor szájtépés helyett inkább próbálja ki. Én megtettem. (Tesztvezetésre a Mogyoródi úton jelentkeztem és tisztességes útvonalat be lehetett járni.)
A járgány nagyon egyben van. Nekem megfelelt a formája, felszereltsége, teljesítménye és a többi járókelő irigykedő pillantása is.
A hátsó üléssor valóban aprónak tűnik, de bele kell huppanni és máris kiderül, nem is olyan rossz. Próba alatt velem volt egy barátnőm, aki 158 cm magas, és gond nélkül elfért. Azt mondta: olyan az ülés, mintha magába szippantotta volna. A végén nem tudtam, miért nem akart kiszállni. Azért mert megszerette, vagy mert beszorult. :)

Knorbi 2012.09.26. 13:21:54

@heidt: hmm jó neked:-) simán elhiszem hogy jó volt vezetni. És a minőségben sem kételkedtem. Azért a japánok ritkán csinálnak rosszat.Pláne egy ilyen fontos modellnél. Mert bár rétegautó akkor is fontos.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.26. 14:04:22

Őszinte leszek: A legtöbb ilyen élményautó egy olyan kompromisszum ami 2 egymástól eltérő igényeket támasztó használati módról szól: A közlekedési eszközről, és az élményeket biztosítani hivatott sporteszközről.

Ha a két funkciót nem akarod összegyúrni egy tárgyba, akkor legalább 2-3 gyártó van ami több, jobb élményt ad. Egyszerűen azért mert valóban nem keresnek kompromisszumot, valóban minden a sport, az élmény alá van rendelve: Caterham esetében pl. az 5 jelenleg kínált modellből 3 van 10 millió alatt, 1 van 10 millió körül. 1 van ami alapáron is jóval 10 milla felett van (De egy Superlight a 260 lóerővel vicces is). Nomeg a Lola-val közös projekt SP/300.R lesz (vagy van) 10 milla felett.

Nem viszik el az Ikeás bútort, nincs hátul "szükségülés" és még klíma sincs. De ha csak élményt szeretnék, sporteszköz, játékszer az autó, akkor ez nem gond.

Közlekedési eszközként sem ideális a GT86. Részben azért mert hátul kapar, a kardán helyet foglal el. Részben a szép forma okán. Részben... Persze mindegyik eset kapcsán "egy kis praktikusság okán kapunk sokat másból" de ez is kompromisszum.

Ha pedig kompromisszumot keresünk, akkor felmerül a kérdés milyet? Mi legyen a két szempont között az egyensúly? Amíg nincsenek meg az elvárásaink, addig nem lehet tudni megfelel-e azoknak egy verda.

Azt látom, hogy a Totalcar csapatában több ember számára ideális kompromisszumnak tűnik, de nem tudom meg vajon másnak is az lenne-e? Ehhez a kompromisszumhoz pedig cseppet sem felesleges a klíma, de nem mindegy a HiFi, stb. sem.

A piaci trend sokak számára kínál jó megoldást. De az vagy praktikusabb, vagy még inkább sporteszköz, vagy drágább, erősebb, nagyobb fenntartási költségű, stb. A kérdés az, hogy a GT86 mekkora piaci rést talál, életképes-e? És hogy aki vásárlás előtt áll belefér-e ebbe a piaci résbe. Mert közvetlen konkurens valóban kevés van, de a potenciális vásárlók számáról keveset tudni. És sajnos a cikk erről semmit nem árult el.

rocksarkany 2012.09.26. 14:23:50

Eszembe jutott egy dolog: olyan létezik, hogy a mai világban valakinek van cakk pakk 8 milliója, hogy szórakozásból autót vegyen? Mármint max 8, nem több. Szerintem ilyen már nincs.
Akinek van rá 8, annak már akad 12 vagy 14 is. Ezt alapul véve (már ha helyes), akkor nem csak ebben az árkategóriában illik versenytársakat keresni.

Knorbi 2012.09.26. 14:49:35

@rocksarkany: Szent igaz.Ma vagy szegény valaki vagy gazdag.Nincs polgári réteg és igen ezért nem lesz ez nálunk gyakoribb a fehér hollónál.
Persze ez nem az autó hibája.

Knorbi 2012.09.26. 14:53:04

@TheElf: persze mindenkinek más a kompromisszumokban a határ.
Valahogy ez az autó mégis aranyközépút....
Nem ANNYIRA drága....
Nem ANNYIRA erős....
Nem ANNYIRA gyenge....
Nem ANNYIRA fapad....
Nem ANNYIRA nagy.....
Nem ANNYIRA kicsi....
stb.

rocksarkany 2012.09.26. 15:00:39

@Knorbi: Szerintem nem csak nálunk van így.
Én egyszerűen nem tudom elképzelni mennyi lenne az a havi fix netto bevétel számora, hogy nekem akármikor is legyen 8 millióm (nem több!) ÚJ!!! autóra.
Mondjuk az új autó vásárlása nálam (az anyagiak után) leginkább elvekbe ütközik.
Ha lenne sok-sok csilliárd svájci frankom akkor biztos vennék új autót, de akkor megint nem 8 millióért :). Tényleg érdekelne, hogy ezeket az autókat kik veszik és milyen indíttatásból. Lehet a gyárak is kíváncsiak lennének (vagy ők pontosan tudják?) :).

Knorbi 2012.09.26. 15:09:41

@rocksarkany: Hát elvileg a gyárak közvéleménykutatnak.

Ha nem dolgozni járnék én sem vettem volna új autót.
És légy nyugodt pl Németországban,Angliában lesz van aki meg tudja venni.
Tuti lesz olyan német fiatal aki nem háromajtós A3-ast vagy GTi Golfot vesz hanem ilyet.
4 év oszt cseréli.

lokids 2012.09.26. 15:10:23

@rocksarkany: Ha valaki mondjuk évi 2 millát félre tud rakni, az lehet venne ilyen autót. Van neki zsebbe már 5 és a maradék 3-at hitellel megoldja. 2 év alatt azt is kifizeti. És örül, mert van egy jó, új viszonylag olcsón fenntartható autója.

rocksarkany 2012.09.26. 15:24:45

@lokids: 4 évig (hogy meglegyen a 8 millió) spórolni egy új autóra? Ezt nem tartom reálisnak napjainkban. Vagy ha reálisnak igen, logikusnak nem. Én biztos nem venném meg ebben az esetben.
Ja, nem beszélve arról, hogy autót hitelből venni? Ráadásul újat?? Ráadásul szórakozásra valót???

Knorbi 2012.09.26. 15:34:41

@rocksarkany: A németek is hitelre veszik az új autóikat. Csak ott kicsi a kamat illetve a törlesztő is a fizetés talán ötöde vagy tizede.

rocksarkany 2012.09.26. 15:39:48

@Knorbi: Ó, hát ezt nem tudtam :).

velocista (törölt) 2012.09.26. 15:46:53

@rocksarkany: Ezt egyszerű kiszámolni. életkortól függően a havi jövedelmed 3-4x-ese, vagy a vagyonod max 5-10%-a lehet egy élményautó:) Mondjuk én akkor is meggondolnám, hogy ha már élmény(második)autó, tehát keveset fut, mert azért annyira nem lehet jó, hogy évi 40.000-et menjek vele (vagy nem vagyok elég fiatal ehhez), akkor biztosan egy gyengébb új autóra van szükségem, vagy egy komolyabb, de pár éves, keveset futottra (legyen az 911, Boxster, M3, vagy Lotus)? Már csak azért is, mert élményautóként nálam sem menne sokat, így nem kell, hogy új legyen... Ez alapján én szűknek tippelem a vásárlóréteget azokban az országokban, ahol nincs horror adó/biztosítás az erős régi autókra és sokan vezetnek élményautót. Tehát az angoloknál pl lehet siker, japánoknál és őő...talán benelux? több nem jut eszembe hirtelen. A nagy piacok közül szerintem a francia, kínai és német nyelvű piacokon nem lesz nagy durranás, máshol meg még nehezebb ezt ezres nagyságrendben eladni...
Egyébként ehhez az autóhoz, ha nem munkaeszköz, szerintem havi 6-8000 eurós nettó jövedelem kell, vagy 250-400.000 eurós vagyon, aminek max 50% az ingatlan, amiben laksz. Akkor nem fáj a gumizás, értékvesztés, versenypályázás etc. Vagy én vagyok konzervatív az autóvásárlást illetően:)

Knorbi 2012.09.26. 15:46:54

@rocksarkany: Meg ez nem azt jelenti hogy ezt a pénzt összekuporgatták. Nem ez csak úgy megmaradt mert már megvan mindene.
És marad is a bankban csak tartalékol valamennyit ha mégis kéne valamire(befektetés,baleset,stb) és ezért vállal hitelt.

Knorbi 2012.09.26. 15:48:38

@zeddez: mármint a közvélemény kutatás?

lokids 2012.09.26. 16:50:48

@velocista: Annyi nem kell. Havi nettó 3-350-es fizu is elég lehet. Feltéve, hogy nincs más hitel, egyébb probléma. 100-ból megél az ember, havi 200-at félre tesz és vesz egy ilyent. 100-al havonta hamar letudja a hitelt (kb 3 milla), a maradék 100 havonta meg elég. Az utcai gumi kibír 2-3 szezont, pályára slick, az meg bár drága, de nem alkalmanként kell cserélni egy ilyen autónál.

ps3peter 2012.09.26. 17:22:08

Akkor itt egy élö példa szerény személyem, aki elgondolkodik egy ilyen autón. A cég nagyjából 28.000 euróig ad cégautót, szabadon választható, bár azt hogy benzines, azt lehet egy kicsit nehéz lenne átbokszolni a döntéshozókon, de nem kilátástalan. Elváltam, egyedül élek, olykor-olykor a lányomnak, vagy néha - ha éppen van - a barátnömnek kell még beférni az autómba és ennyi. Hogy végül is miért marad ez ennek ellenére is csak elmélet az avataromon látható.

lokids 2012.09.26. 17:54:49

@ps3peter: Hova és minek kell menni, hogy 28K-ig adjanak cégautót az embernek? :D

velocista (törölt) 2012.09.26. 18:16:24

@lokids: Először 3000 eurónak olvastam, és csóváltam a fejem, hogy kevés lesz az...
Csak nagyon gyorsan, mert látom, h elméleti matematikus vagy:
Tételezzük fel, hogy kaptál egy lakást, vagy 15 év alatt kifizetted.
A rezsi (beleértve az internet, telefonszámlát is) valószínűleg nem lesz kevesebb 40e ft-nál Tehát eleve nem 100e-ből, hanem 60e-ből, ami elég szűkös, de spórolsz havi 200-at, gyalog jársz addig is, mert a BKV bérlet is egy 10-es havonta. Két évet nélkülözöl, minden bulit, nyaralást kihagysz, és van 5 millió forintod, felveszel 4-et hitelre, és havi 100.000 ft-tal törlesztgeted, 5-6 évig. Tehát 8 évet az életedből erre az autóra szánsz. Nincs buli meg nyaralás. Miután meg van az autó, 40 a rezsi, 100 a törlesztő, fizetsz biztosítást, súlyadót és cascót is, mivel hitelre anélkül nemigen fogsz egy közel 10 milliós autót elhozni. Marad mondjuk 100 nettód tisztán. 60-ból meg tudsz élni, a kocsira marad 40.000 ft. Ha nem töröd, akkor a szervízre egy 5000-est félretehetsz havonta (csak olajcsere), bérelsz garázst 10e-ért, mert utcán nem tartod, és marad 25.000-ed benzinre. Ebbe nem fér bele, hogy élményautózz, és ráadásul a legkisebb probléma miatt hónapokig csak nézed, hogy mire megy el a fizetésed nagy része, de bele sem tudsz ülni. Majd 8 év után lesz egy 6 éves, nagyon keveset futott autód, ami jó esetben ér hármat. Remélem érthető a gondolatmenet. Szerintem egy ezer eurós/300es nettó fizetésből egy egymillió forintos, kb 2.0-ás benzines focus a realitás...

velocista (törölt) 2012.09.26. 18:18:22

@ps3peter: A cégautós keret megoldás, mert úgy aránytalanul jó autókat lehet beszerezni a fizetéshez képest:) Bár akinek már ekkor a keret, az nagyjából meg is tudja venni.... Az igazi nagy szórás az alacsonyabb szinteken van, a 200e-s területi képviselői kereset mellé 4 milliós Astra és társai.. Ott nyilvánvaló, hogy munkaeszköz, és nem luxuskiegészítő...

ps3peter 2012.09.26. 18:35:17

@lokids: csak két országgal errébb kell jönni, és 15 évet lehúzni míg nem válik az ember 60-80 ember fönökévé. Egyébként itt a cégautónak is vannak hátrányai, az autó újkori árának 1%-a hozzáadódik a bruttó bérhez, tehát jövedelemadót kell utána fizetni, söt a munkábajárás költsége, ami amúgy az adóalapból levonható is jövedelemnek számít. Esetenként így többszáz euro adót fizet az ember egy cégautó után havonta.

ps3peter 2012.09.26. 18:38:18

@velocista: persze, ha nagyon akarnám akár meg is tudnám venni, de az ember sóherebb, ha a saját pénzét költi, meg vannak fontosabb dolgok is az életben egy autónál. Így feleannyiból vettem inkább használt játszósautót.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.26. 18:47:56

@rocksarkany: Itt is 10 millió alatti kategóriáról beszélnek. De szerintem itt 3fontos helyzetről kell beszélni, akár magyar piacon, akár nemzetközin nézünk körül.

Ha megnézed, akkor akadnak olyan helyek ahol adott értékhatáron belül választhat valaki magának autót. Ha sokat, sok helyre megy, nem mindig autópályán, sosem visz csomagot, stb. akkor remek lehet ez. Ha jól tudom itthon egyes pénzügyi vállalkozások esetében a jobban teljesítő ügynökök egyik bónusza ez.

A másik eset, amikor valaki vezetőként dolgozik egy cégnél annyit keres, hogy pár évente megengedhet magának egy 8-10 milliós verdát. És nem kell neki praktikus autó. Mondjuk a családot a céges passattal fuvarozza, asszonynak is céges verdája van, stb. Igen, állami vezetők, nagyobb cégek managementje, stb. kapcsán hazánkban is van ilyen réteg.

A harmadik eset az amikor sok mindenre kell költeni, így célszerű a szórakozásra adott keretet szabni, amit nem feltétlenül lép túl valaki, ha a keretből is kijön egy jó megoldás.

w a s d 2012.09.26. 19:35:20

@velocista: "Szerintem egy ezer eurós/300es nettó fizetésből egy egymillió forintos, kb 2.0-ás benzines focus a realitás... "

Azért egy új, 3 millió körüli autó csak beleférhet, persze ha úgy vesszük, hogy másra, pl. lakásra, nem kell nagyobb összeget törleszteni havonta. Persze ha csak élményautónak valóról van szó, akkor nem szóltam.

@Rocko-: Arra alapozom, hogy nem csak közlekedési eszközként az egyik leggyakoribb, hanem valamilyen formában hobbiautóként is elég nagy számban előfordul. Mondom, mint a Golf, csak kisebb földrajzi területen: nagy számban lehetett eladni, így sok van belőle, így nagyobb arányban fordulhat elő a nem csak használati- eszközként tartott autók között is. Így pedig sokak fejében máris több az adott autó, mint "igásló".

Rocko- 2012.09.26. 19:36:50

@w a s d: nem mennék bele jobban, de ez a felhasználók hülyeségét jellemzi inkább.

velocista (törölt) 2012.09.26. 20:45:35

@w a s d: Ha nagyon sokáig megtartod, és meg tudod készpénzre venni, és ezzel nem nullázod le magad, akkor egy 3 milliós kisautó már luxus, de nem irreális. Persze ez szubjektív, ki mire és mennyit akar költeni... Én mondjuk a mostani viszonyok között inkább vennék egy 2007-2008-as kisautót, amiben van 50.000km és kicsivel egymilló felett árulják. Gyakorlatilag ugyanannyi ideig, ugyanazt fogja tudni, mint egy új, feleannyiért. 3 millióig újonnan is csak benzines kisautók vannak, azok gond nélkül elmennek 250-300e-t..

@ps3peter: Szerintem kb. egyetértünk :)

ommm 2012.09.26. 20:59:54

@Béla, tudod a Béla: Tudod van olyan, hogy 47 érvelés után elfogy az ember türelme és nincs már kedve újabb - dogmákból épült - betonfalat áttörni. Ha van kedved négyszáz kommentet átolvasni, akkor magad is láthatod.

w a s d 2012.09.26. 21:13:33

@Rocko-: Jól van, nem kell belemenni, de mégis, mitől lesz az felhasználói hülyeség, ha valaki (illetve sok valaki) az egyik átlagautót tartja kedvtelésből, így az több neki a->b eszköznél, az pedig nem, ha egy másik átlagautóval játsza ugyanezt egy másik nagy csoport ember? Vagy esetleg mindenki téved, akinek többet jelent egy tömegmodell (Golf, Bogár, az eredeti 500- as, Kacsa, akár az Escort, kis Peugeot- ok stb.), mintha azt 100%- ig tárgyilagosan, érzelemmentesen nézné az emberek többsége?

Az rendben, ha valaki nem látja ugyanolyan különlegesnek az adott autót, de miért lesz az hülyeség, hogy a másik talál benne valami szubjektív pluszt?

Knorbi 2012.09.27. 07:02:08

@velocista: teljesen igazad van. Kb ilyen áron most nagyon jókat lehet kifogni. Élő példa egy ismerősöm: kb 6 éves Ibiza 1.1 millióért normálisan felszerelve 1.4 benzin és talán a 100 LE-s. És nem sok km-rel.

Knorbi 2012.09.27. 07:06:00

@w a s d: simán lehez szeretni egy átlagautót is. Van akinek csak helyváltoztató eszköz van akinek kulttárgy.

Shadowbull 2012.09.27. 07:19:18

@velocista: "Szerintem egy ezer eurós/300es nettó fizetésből egy egymillió forintos, kb 2.0-ás benzines focus a realitás..."

Es mennyire hogy igazad van. A havi 300 nettobol ilyen autot veszek resznel kicsit kivert a viz :)

Shadowbull 2012.09.27. 07:30:22

@Knorbi: "Olyat még nem olvastam hogy valakinek lenne egy sima polgári autója ami nem 20 éves."

Naja. Aztan meg ebbol a szemszogbol nezik a vilagot. Tisztelet a kivetelnek.

nem biztos hogy jo parositas.

a legjobb pelda a telos bandi. Van egy ipari hulladek bontoszokeveny BMWje, az neki az origo, ha beul egy modern ujba, akkor csak fanyalogni tud.

Csikos legalabb el tud vonatkoztatni, Winklert meg nem is erdeklik a regi szarok, csak azert vette a Cougart, mert megfertozte a szerkesztosegi szarautovirus, es azt hitte neki is kell.

Shadowbull 2012.09.27. 07:31:09

@Sebajfobias: "ha ugyakarok autozni elvezetesen, hogy kozben lassu vagyok, mint a tetu, akkor lemegyek gokartozni. "

LOL. Ez jo volt :)

Shadowbull 2012.09.27. 07:35:19

@tükörfúró: "Itthon egy-két egyedigeg kézzel épített bambuszfalú dodzsóban lakó, JDM szédült, a totálkár mármár betegesen reklámszagú hype-al impregnált cikkein fellekesült jómódú fiatal és független juppie megveszi majd. Talán. Neki elég, ha valamiben ül, ami nagyon speciálisan japó, nagyon új, és nagyon sznob. "

Höhö:) ez is jo :)

Knorbi 2012.09.27. 08:21:17

@Shadowbull: helló! Utánanézek majd mert Ommm megcáfolt hogy vannak normális autóik.

Shadowbull 2012.09.27. 08:30:03

@Knorbi: A "csakaregiauto" klikknek? Telos Bandi, Csikos, Papp Tibi? Kihagytam valakit?

Knorbi 2012.09.27. 08:34:44

@Shadowbull: én is ilyesmit írtam neki. De mondom megcáfolt.
Olvasd vissza ha van kedved.

berenyi5 2012.09.28. 07:19:47

Tényleg beteg a világ, rosszul tud sok mindent... Most komolyan: nem lenne jobb hagyni álmodozni egy kicsit az ember fiát? :-)
Megnéztem a videot többször.

Valaki nem tudja, hogy a 3:30-tól kezdődő gitárszólós rész honnan van? Az az egy perc elvarázsolt. A zene, a táj, a madárcsicsergés; nem is a lóerők, de egy őszinte, nem műanyag, szerethető autó - én is egy szentimentális barom vagyok.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.28. 15:20:18

@tükörfúró: Japán kapcsán úgy gondolom nem csak adók, stb. döntenek. Gondolj csak bele miből van ott nagyon kevés? Helyből. Ha a lakásod kicsi, valószínűleg nem lesz a garázsod sem nagy. És valószínűleg egy szem autód lesz.

Nem fér be külön egy pályázni, külön egy ingázni, külön egy családdal nyaralni menni. Keresel olyat, ami "öszvér". És ez az öszvér ott vonzó, ahol anyagi okokból, helyhiány miatt, céges vásárlás kapcsán, bármi egyéb hasonló okból 1 autóval akarsz szórakozni is és közlekedni is.

Ezzel indult el a japán belpiac is, de az ilyen eszközök egy részéből exportcikk, sok helyen vágyott tárgy lett. Ha nincs tartalék, kell a megbízhatóság is, stb. és látjuk merre megy el a Japán autóipar. Akkor is, ha azonos építőelemkből legóznak, sok közös világmodell van, ezt a szemléletet egy japán gyártó bepakolja amibe tudja. Mert neki ez a piac is fontos.

Ha van hely, pénz, lehetőség családi verdára is, ingázós villanyautóra is, pályázni, versenyezni egy erre való verdára (pl. Caterham, Ariel Atom, stb) akkor nem a GT86 fogja az élményt szállítani.

A más gyártóval közös világmodelleknél is kell sokszor a márka arculata miatt sok apróság ami a márkára jellemző irányba mutat. Ezért van értelme "Japán autóról beszélni". És a sok közös alkatrész ellenére sokféle autó legózható össze.

A testvérmodellek kapcsán is lehet kicsit más a motorvezérlő programozása... A kicsit más orr kapcsán egyiknek kisebb a légellenállása, másiknak kicsit jobb a tapadása, stb. A beállítások egy része eltérhet. Beltér, ergonómia, stb. is más lehet. S ki tudja hány más apróság térhet el. A márka arculata fontos, meg kell tartani a vásárlókat. Akad hely az identitásnak akkor is, ha "régen minden jobb volt, ma már minden autó egyforma és lelketlen" sokak szerint.

A GT86 pont erről szól. Jó a japán piacra, de máshol is megerősíti a márka arculatát. Csak ezt is, és sok mást is elfed az autós újságírók által ránk öntött maszlag. Világautó, közös platform, neked nyomatékos autó kell, stb.

Amúgy nagyon sok számháború kapcsán tényleg sokan rosszul gondolak sokmindent. Pl. a teljesítmény (lóerő) kevésbé fontos mint a teljesítmény és tömeg aránya...

A nyomaték kapcsán nagyon sokan azt mondják mennyivel fontosabb mint a lóerő. Azt tudtad, hogy egy váltó kapcsán a nyomaték *biztosan* változik? Ha a motor nyomatékát méred az gyakorlatilag SEMMIT sem mond számszerűen.

Az a csúcs nyomaték amit említenek a katalógusban pontosan semmit sem jelent. Például mert a váltó után tapasztalt nyomaték (a váltóáttétel miatt) teljesen más lesz. Vagy mert nem mindig az ehhez a nyomatékhoz tartozó fordulatszámon forog a motor.

Ami gyorsít téged az az, hogy az autó az üzemanyag kémiai energiáját mozgási energiává változtatja. Egységnyi idő alatt mennyi mozgási energiát kapsz? Ez mekkora tömeget gyorsít. Így a lóerők és a kilók aránya lenne a döntő. Csakhogy abból sem a csúcs lóerő. Mert alacsony fordulaton is teljesíteni kell. Magas fordulaton is, stb.

Így ugye a nyomatékgörbe, a fordulatszám és a nyomaték (ezen keresztül a fordulatszám és teljesítmény) fontos. Mit látsz sok katalógusban? Egy számot vagy a görbét? Arról megy a vita, hogy melyik, önmagában semmit sem mondó szám a fontosabb.

Láttál olyan tesztet ahol nyomatékgörbe, más adatok megjelentek? Lett helyette számháború, mert erről írnak, ezzel lehet bármit eladni. Ez viszont sokat árt az autóiparnak.

Jozsi48 2012.11.19. 22:59:32

Most olvasom, hogy megbukott a javorsarvas teszten. Megneztem az amerikai eladasokat Oktober 2012-vel bezarolag. A GT86-bol ott valami Scion FR-S nev alatt fut 8572-ot adtak el mig a Subaru BRZ-bol 3120-at. Nem tudom a Golf GTi eladasi szamait de ez nem valami raketa start. Ja es a trend a Toyotanal csokkeno ez szerintem az igazan nagy gaz. Egy kis matematikaval meg lehet josolni mikor ad el fix nullat. Nem egy siker akarhogy nezem. Ezt mondtam korabban is, ha nem kapnak eszbe es nem tesznek bele meg 100 LE-t akkor az egesz projekt megbukik. Csak juniusban a Ford a Mustangbol 10263-at adott el.

Jozsi48 2012.11.20. 08:03:52

Tegnap irtam a fenti hozzaszolast, mert ereztem, hogy nagy a csend a Toyobaru korul hat erre ma egy vadonatuj cikk egy tesztvezetesrol. totalcar.hu/tesztek/2012/11/20/toyota_gt86_elrontottak_hogy_jo_legyen/ . A cikk cimenek elso resze nagyon eltalalt. Erzik a Toyotanal is, hogy gaz van hat legalabbb imidzs szintjan eletben akarjak tartani de vegul is az eladasok fognak donteni. Ha tovabbra is megmakacsoljak magukat es a vasarloi elvarasokkal szembe mennek akkor eleg sok penzt fognak meg a projektbe belelapatolni. Arban amugy a konkurensek szintjet lottek be 30.000 euro de ez sok, sok egy GTI-ert vagy egy Maganert es sok egy GT86-ert is. Egyszeruen most a gazdasagi valsag kellos kozepen sok es mire 50 ev mulva lecseng a valsag addig ki tudja melyik autogyarto marad meg...

chrissv 2012.11.20. 16:55:07

A Csikós ilyen írásai felkarolják a TC-t az indexféle klikkfertőből, egy kulturált autós médium szintjére, rövid időre természetesen.

Ismét bebizonyította ezzel a remekül össze rakott cikkel, hogy ő a legjobb autós újságíró az országban.

Jozsi48 2013.08.23. 22:16:46

Pista, eddig birta levego nelkul a Toyota. Vakartak egy darabig a fejuket amig az eladasi szmokat neztek aztan beadtak a derekukat. Megis a vevo donti el mit akar hiszen az o penze. Gondolom a Mustang is beindult ( 2 honap alatt adnek el annyit mint a Toyotaek egy ev alatt a 86-bol) ez is szamitott. totalcar.hu/magazin/hirek/2013/08/23/megis_erosebb_lesz_a_toyota_sporkocsija/

peterta 2015.02.19. 10:50:58

@Jozsi48:

Ez alapján a cikk alapján nemúgy tűnik, mintha odaát bukásra állna:

jalopnik.com/everyone-is-wrong-about-subaru-brz-and-scion-fr-s-sales-1540661520

peterta 2015.02.19. 11:23:41

@tükörfúró:
"Itthon egy-két egyedigeg kézzel épített bambuszfalú dodzsóban lakó, JDM szédült, a totálkár mármár betegesen reklámszagú hype-al impregnált cikkein fellekesült jómódú fiatal és független juppie megveszi majd. Talán. Neki elég, ha valamiben ül, ami nagyon speciálisan japó, nagyon új, és nagyon sznob. "

Hát én megvettem, pedig nem dodzsóban lakom és juppie-nak is öreg vagyok már :-). Viszont: amikor az autómat javították, egy hétre elkértem a GT86 bemutatóautót csereautónak és annyira megtetszett, hogy pár hónappal később visszamentem és megvettem. Ez 2013-ban volt és nem bántam meg. Nagyon élvezetes kis gép, bár igaz, eredetileg gyenge volt (ezt orvosoltam).

Igaz, hogy nálunk - tekintettel az átlagos bérszínvonalra - az a célcsoport, amit megcéloz (a jómódú középosztálybeliek) annyira elvékonyodott, hogy szinte eltűnt, alig maradtunk hírmondónak, ezért nem nagy a hazai piaca.
Bizotsíthatlak, hogy aki sznob autót akar és van 10 millió forintja rá, az nem fog ilyet venni, mert ez egy Toyota.

Tényleg nagyon élvezetes autó, remélem sokáig lesz a piacon és sokaknak lezs lehetősége kipróbálni.

peterta 2015.02.19. 11:29:26

@TheElf:
"Ha van hely, pénz, lehetőség családi verdára is, ingázós villanyautóra is, pályázni, versenyezni egy erre való verdára (pl. Caterham, Ariel Atom, stb) akkor nem a GT86 fogja az élményt szállítani."

Ezzel vitatkozom: az élményautózás nem csupán annyi, hogy kimegyek pl. az Euroringre és ott veretek, hanem az is, ha mondjuk végig csapatok a Transzfogarason vagy a Stelvio hágón. Márpedig oda el is kell jutni és az nem biztos, hogy kéjutazás egy Ariel Atommal.
Én például ilyesmire használom a GT86-ot nagyrészt (elvétve tévedek ki egy-egy zárt pályára) és nagyon élvezem.

uniball 2015.05.09. 19:50:03

@peterta: Mostanában képbe került a lehetősége egy GT86/BRZ vásárlásának. Néhány dolog viszont még visszatart, amihez egy tulajdonos (lehetőelg objektív :) véleménye sokat segítene. A hátsó sorba hány éves gyerekek férnek el és tudnak lehúzni 50-100 km-t anélkül, hogy büntetés jellege legyen? Sokat olvasom, hogy ez a teljesítmény még azért nem sportatuós és ha jól tévedek Te is megokosíttattad az autót. Hogyan, mivel, mennyiért lehet/érdemes komolyabbá tenni, mit lehet elérni? Miért GT86 és nem BRZ? Subaru tulajként én inkább az utóbbihoz húznék.

peterta 2015.05.10. 06:18:31

@uniball:
A hátsó sor használhatósága nagyban függ az első ülésben ülők magasságától: a sofőr mögé nem nagyon lehet beülni, ha nem alacsony (kevesebb, mint 170 cm), az utas mögé viszont simán, akár még egy felnőtt is elfér és egész kényelmesen tud utazni. Ez alól csak az kivétel, ha a jobb egyen extrém magas (190 cm feletti) ember ül. Összességében nekem a hátsó ülés használhatósága kellemes meglepetés volt. A 150 cm magas fiam előfordul, hogy 200-300 km-es Távokat utazik végig úgy, hogy a nejem ül előtte. Félre ne érts, azért nem egy limuzin, de a tervezők zseniális munkát végeztek azon a kis helyen.
Az, hogy Toyota vagy Subaru, az ízlés kérdése, az autók ugyanolyanok. A Toyota talán valamivel jobban felszerelt, de szerintem ebben sincs nagy különbség.
A harmadik kérdésedre is szívesen válaszolok, ha küldesz egy e-mail címet. Itt csak annyit, hogy kizárólag profikkal érdemes bármit csináltatni (ehhez az autóhoz Európának ezen a részén senki nem ért) és egy alap kúra is alsó hangon kétmillió forint.

uniball 2015.05.10. 15:46:32

@peterta: Köszönöm a válaszokat. A bal egyben 192cm pilóta ülne, tehát a bal hátsó ülés kilőve. Nyilván nem családi autóként, hanem második játszós, bejárós autó lenne, de azért alkalmanként 2 gyereket is hátra kell pakolni amíg eljutnak az oviba/iskolába. Most még a "tényleg kell ez nekem?" fázisnál tartok, amiből még bármi lehet, de nem kizárt, hogy egy tesztvezetés eldönti a kérdést.

Acmee 2018.01.05. 20:18:33

Most már tulajdonosként tudok hozzászólni