HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Anyagminőség és visszahívás, testvérháború

2013.07.18. 10:35 ommm

Címkék: bőr toyota visszahívás férgek szövet japánautó égéstér78


Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr625412963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dave00 2013.07.18. 10:46:15

Roppant kellemes vol ez hang az adas elejen. Persze en is lehalkithattam volna...

Schütii 2013.07.18. 11:11:27

Nem hallgattam még meg a mostanit, de ettől függetlenül elég megalázónak tartom, hogy néhány beokádott "érdekes" szóból állítjátok össze a témák "ízelítőjét". Disznók elé nem érdemes gyöngyöt szórni, végül is...

moby76 2013.07.18. 12:53:45

nagyon jó a szakítás. támogatom! Szövet párti vagyok! Azt is számoljátok ki mennyi Co lesz mire szövet kerül a kocsiba és ezt pariba a bőrrel kiváncsi vagyok az eredményre.

Unfanatic · https://twitter.com/unfanatic 2013.07.18. 12:59:29

Azt mondtátok végre lehet anyázni az Aurisért. :D
Hát fogok is. Miért hozták létre ezt a típust? Miért nem maradtak a Corollánál. Tudom van ezer válasz rá, de az Auris nekem nem több, mint egy kerek kompakt a Toyotától. Egy a sok közül.
A műsor jó volt megint nagyon! :)

Csalfa Romeo 2013.07.18. 13:25:29

Úgy tűnik, a Toyota elindult a lejtőn, de még remélem, a vezetés idejében észbe kap és rendet tesz. Ezen az Auris-on meg mintha átok ülne - a korábbi verzió se volt valami jó, ez az új se. Tényleg az derült ki a hétfői tesztből, hogy jó tulajdonsága szinte nincs az Aurisnak, miközben a Golf VII-esnek meg nem volt semmi hibája, nem lehetett rajta fogást találni. Egymás konkurense a két autó! Az Auris mellett tényleg csak a hibrid verzió szól, más semmi.
Amúgy az talán túlzás, hogy a Toyota "az utolsó utáni pillanatban van", mert a Yaris, a RAV4 és az Avensis jóra sikerültek, csak az Auris fölé gyűlnek a viharfelhők.
Bizonyos márkák elég rendesen elkezdtek leromlani, pl. Ford, Mercedes(több helyen olvastam már pontatlan illesztésekről, dübörgő futóműről, stb.), és most a Toyota is.
A másik oldalon meg ott van az irtózatosan nyomuló Hyundai/Kia páros, a VW-csoport(a Seat kivételével), és mostanság a Mazda.

harcsaparcsa 2013.07.18. 13:26:04

Pistának a műsor végi érvek nélküli bőrülés fetisizmusa gyermeteg volt, két csípős csattanós pofon és sarokba állítás ezért kijárt volna.

ommm 2013.07.18. 13:46:16

@harcsaparcsa: Érvek nélküli?
Elmondtam, hogy szép, jó az illata, nekem tetszik és könnyű takarítani. Ez semmi?

Krizsabá 2013.07.18. 13:50:00

Nagyon jó választás a Szarvasi, egy valamire tessék figyelni, hogy a kávé behelyezésekor mind a három köröm beakadjon, mert ha nem, akkor kivágja és összetöri az edényt.

RnYk 2013.07.18. 14:09:04

Hmmmmm motor homokozas a ferrarinal: www.youtube.com/watch?v=sRKL6hDng-Q

En alapvetoen felbor parti vagyok mert nem rohadok bele de megvan az erzes...
Persze jelenleg pluss van az autoban - rohadt kenyelmes de takaritani kell rendszeresen es akkor szep is.

Toyota: kell az szent quartz ora :D

Jaba 2013.07.18. 14:11:36

Üdvözlök mindenkit!
Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől ,hogy mazdát miért nem ajánlanak szinte soha a nepperűző részben.Csak azért kérdezem mert a mai mazdák nagyon tetszenek nekem és önök is nagyon dicsérik de ennek ellenére mindig corolláznak meg alfáznak audiznak,de gondolom a régi mazdák is teljesítik a mai mazdák minőségét.

Unfanatic · https://twitter.com/unfanatic 2013.07.18. 14:12:48

Még valami. Winkler hangján már adások óta zavaróan sok a mély. Picit vegyetek le belőle, ha lehet.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.07.18. 14:24:07

Engem majdem felvettek Swindonba a Honda-gyárba másfél éve (akkor indult a Civic, meg talán a ERV gyártása, arra kerestek embert).

Az volt a vicces, hogy az alkalmassági teszten párokban voltunk, és az én párom egy olyan pasas volt, aki a '80-as években a Rovernél dolgozott szalagon, tehát konkrétan autókat rakott össze.

Én, aki életemben csak LEGO-t raktam össze - utoljára vagy 15 éve -, gyakorlatilag lealáztam ezt az embert a feladatokban, nem is ment tovább a következő körre.

Egyébként ránézésre elég húzósnak nézett ki a munka, annyira összeszervezetten dolgoztak az emberek az autókon.

Ja, de láttam a homok-öntőformákat is, meg is tapogattatták velünk a kidobott, rossz darabokat.

Ha jól emlékszem, egész Nagy-Britanniában ott van (volt?) az ország egyetlen hidrogén-töltőállomása.

Amúgy egész jó lett volna a fizetés, talán 18 vagy 19 ezer egy évre, ami kb. a minimálbér duplája.

Meg volt valami ilyesmi akció, hogy a jó dolgozók között (ha igénylik) sorsolnak ki új autókat. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy mondjuk kérsz egy Civicet, leemelik a gyárósorról, használhatod (azt hiszem) két évig, fizetsz valami havi részlettörlesztést, utána az autót meg eladják használtként.

harcsaparcsa 2013.07.18. 14:27:32

@ommm: na, hát pont erről beszéltem: első érv: "szép" harmadik érv: "nekem tetszik"..................<-- érzed a pontok súlyát? ;)

ommm 2013.07.18. 14:32:00

@harcsaparcsa: Bocs, de amikor bőrkárpitos autót veszek, akkor leginkább ezek miatt veszem. Csak azért nem fogok szövetülésben ülni, hogy valaki másnak jobb legyen. Vagy kéne?

Winkler Róbert 2013.07.18. 14:35:07

@Unfanatic: Mi nem állítgatunk ilyesmit, de legközelebb szólok a technikai személyzetnek. Vagy viszek egy kis héliumot.

Zeppeliner 2013.07.18. 14:38:13

Egyik fejlett ország sem bányászati nagyhatalom.
A világ a tudásról,termelékenységtől, hatékonyáról szól.
Ha már Komatsu, melóhelyemen mindenféle földmunkagéphez gyártunk alkatrészeket.
Az alapanyag adott S235 S355 ACÉL (mert olyan hogy vas nincs) tök mindegy honnan jön, Ukrajnából, vagy Szlovákiából a szabvány adott. A nagy feladat a jó hegesztőkészüléket megtervezni, programokat megcsinálni és had szóljon. Jellemzően az elavult tecnológiák maradnak itt, amihez sok kétkezi munka kell pl nálunk a kézi hegesztés, vagy nagyon energiaigényes munkák pl robothegesztés,forgácsolás.
A nagy lóvé úgyis a folyamat elején csapódik le a végterméknél. Jó lenne ha ezt mindenki megértené. Mindenki olyan minőséget gyárt amilyet a vevő megkövetel tőle.
A CO2 hisztit,meg kvótákat hagyjuk már a bús picsába. Köszönöm!

Shadowbull 2013.07.18. 14:40:57

@Zeppeliner: "mert olyan hogy vas nincs"

Mar hogyne lenne?

peta33 2013.07.18. 14:46:12

Hali!!! Ha bőrülés,,és környezet,meg állatvédelem,legyen műbőr..Mercikben,és sok másban már nagyon jó ,olcsó,bőrhatású utánzatok vannak,újak,gyáriak,és az állatok is megmerednek...:-) p.

Zeppeliner 2013.07.18. 14:54:08

@Shadowbull: Hát műszaki értelemben nincs olyan nincs.
Vannak acélok, meg öntött vas.
Én ettől valahogy mindig agyfaszt kapok.
Olyan mint amikor a sarokcsiszolóra valaki azt mondja, hogy Flex, közben meg az egy szerszámmárka.
Hibásan használja a köznyelv.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.18. 14:56:15

Rozsdamentes A6 Avant? @ommm, elengedsz az árából egy százast ha találok rozsdát a kasznin? :D
Viszont az előzetes tényleg felesleges volt.

Shadowbull 2013.07.18. 14:56:43

@Zeppeliner: hja hogy muszaki ertelemben :)

Zeppeliner 2013.07.18. 14:56:55

@Zeppeliner: Egyébként ha csinálsz valami rajzot a material mezőbe te sem azt írod bele, hogy stahl.

ommm 2013.07.18. 14:57:33

@Make Valamit: Annyiért nem eladó :) De ügyes próbálkozás.

Unfanatic · https://twitter.com/unfanatic 2013.07.18. 14:57:36

@Winkler Róbert:
Akkor srry. Azt hittem belőhetitek az elején a hangokat, hogy olyannak hallatszódjon, mint az eredeti beszédhangotok. A hélium sem rossz megoldás, de ne felejtsd el, még előtte bekötni magad, hogy a talajon maradj. :D
Na de elég is a kötekedésből, mert így is messze jobb minőségetek van, mint a magyar podcasterek nagy részének.

Zeppeliner 2013.07.18. 15:01:22

@Shadowbull: Bocs az előző neked ment volna.

RnYk 2013.07.18. 15:04:52

Ja meg a ristretto tema - szoval sokszor mondjatok, hogy eros meg satobbi.
Nem, ezt ugy talaltak ki annak idejen, hogy gyorsabban huzzak at az espresso mennyisegu vizet az orlemenyen - ennek az a hatasa, hogy az aromak atkerulnek de a koffeinnek nincs igazan ideje kioldodni. Ezert lehet inni ristrettot akar este is...
Sajna az ujabb automata gepeknel a ristretto = fele annyi viz mint az espresso...

Egyebkent a szarvasi jo masina bar le kell fozni par adagot, hogy igazan jo legyen, hogy hasznosat is mondjak orolt kavet en (az olcsobbak kozul) tchibo family-t (sarga) vennek bele.

Stump András 2013.07.18. 15:06:43

@Zeppeliner: A végtelenségig lehet ragozni. Ha nincs vas, acél sincs. Szerszámacél? Betétedzett? Hengerelt?
Ha azt mondom, hogy vas meg flex, mindenki érti, miről beszélek. Szerintem ez számít. Sajnálom, hogy agyfaszt kapsz tőle.
Nekem is megvannak a vesszőparipáim, például a porlasztó, ami egészen mást jelent, mint amire használják. De szerintem jobb, ha nem idegeli fel magát az ember, mert a nyelv már csak ilyen.

whale 2013.07.18. 15:06:51

A bőr szép, de szar. (volt bőrös autóm, mielőtt...ráadásul talán életem legjobb autója volt, -bőr:)
Igen, télen qrva hideg, nyáron qrva meleg, nem öregszik szépen, inkább rondán és ha ezt nem akarod, állandóan kenegetheted. Kis túlzással, a bőrüléssel annyi időt el kell baszni, mint az egész autóval, ha azt akarod,hogy szép legyen.
Nekem nem lesz többet bőrös autóm, az qrvaélet...

Zeppeliner 2013.07.18. 15:17:04

@Stump András: Tisztában vagyok a helyzettel, már megszoktam.
Csak forgácsoló szakemberként hasogassa a fülemet.
Mondjuk egy vastelepen ilyenért értetlenül néznének.
-Főnök kellene 3 tábla vaslemez!
-Nesze b+ ott van 1200 tonna, 28 féle...

Amúgy csak trollkodni akartam egy jót mint a többiek.:)

Bérember 2013.07.18. 15:27:54

Sok modellnél, sajnos a legmagasabb felszereltségi szintnél csak bőrrel kaphatóak!
Én is csak hátrányát látom a szövettel szemben.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.07.18. 15:35:13

Ha kotyogós kávéfőzőben gondolkozunk, akkor kizárólag Bialetti Brikka jöhet szóba.
Elég annyit a témáról, hogy a kotyogós kávéfőzőt a Bialetti találta fel.

Jó is.

RnYk 2013.07.18. 16:03:46

@Tie: Caffe Kimbo Espresso Napoletano-t tennek bele csak az meg megint nem tul olcso...

Leadfoot 2013.07.18. 16:07:44

Ezekről az emlékező fémekről láttam egy rohadt jó dokumentumfilmet a múltkor:

www.youtube.com/watch?v=V602yxvhJOI

Leadfoot 2013.07.18. 16:13:10

@Zeppeliner: "Olyan mint amikor a sarokcsiszolóra valaki azt mondja, hogy Flex, közben meg az egy szerszámmárka.
Hibásan használja a köznyelv."

Te talán polisztirol hőszigetelő hablemeznek hívod a hungarocellt? Naugye...

Leadfoot 2013.07.18. 16:16:33

@Stump András: "Ha azt mondom, hogy vas meg flex, mindenki érti, miről beszélek."

Ezt kifejthetnéd a kollégáknak is. Főleg a motordokinak, aki a szerszámos cikkeiben kel ki az ilyen kollokviális kifejezések ellen. (Miközben - jogosan - kiakad, hogy a "bőccsészek" fizikust játszanak a neten. Hát akkor fordítva se...)

Stump András 2013.07.18. 16:24:28

@Leadfoot: Nézd el neki, nagyon jó ember és kiváló szakember. Bántja a fülét a krova, kiengedte a gőzt. Nem kell ezért haragudni, a szándék népnevelő. De nem is ez volt a cikk lényege.

Leadfoot 2013.07.18. 16:26:30

@Stump András: Ó, én nem vagyok olyan, aki reggel elolvassa a cikket, és még lefekvéskor is duzzog magában miatta. :-D

Gyuri_ 2013.07.18. 16:33:20

Borules es fa temajaban:
- a bortermeles kibocsatasa kicsit jatek a szamokkal, mert azert a husat is megesszuk. Ha mellette szeretnetek ervelni, akkor azt is mondhatnatok, hogy ez a kornyezetkimelo, hiszen az amugy hulladek borrel jol kivaltjuk a szoveteket.
- a "csak" konnyu tisztithatosag onmagaban eleg, ha van gyereked :-)
- fa: szinten, mennyivel rosszabb egy darab fa, mint az aluminiumdarab vagy eppen a zongoralakk fekete muanyag?

Amugy meg igen, a legjobb a perforalt, belulrol szelloztetett borules :-). Egyikotok sem panaszkodik a borkormanyra, pedig az is meleg lesz a napon :-).

LanciaBacci 2013.07.18. 16:41:57

Istenem, ez amit a Marea kapcsán előadtatok pacekból, anélkül hogy egyáltalán emlékeztetek volna a típusra, az nagyon gáz. A helyzet az, hogy az egy nagyon jó autó, különösen a kombi. Nekem különben a korábban oly normális Telós Bandi kezdi mostanában kiütni a biztit, ahogy egyre jobban elhiszi magáról, hogy megkérdőjelezhetetlen szakember.

sunblind 2013.07.18. 17:08:50

Fogalmam sincs a bőrös kocsi belsőről, bár a motorülés mocskos forró tud lenni, de speciel egy szenvedélyből vásárolt szekér, aminek a tulajdonlása tele van irracionális komponensekkel, miafaxér ne lehetne még bőrös is. Kiafene mondja ki azt a mondatot, hogy itt egy alfa166, benyás, hathengeres, automata, úúde kár, hogy nem szövet, mer akkó nem az igniszt venném.

Leadfoot 2013.07.18. 17:28:32

@LanciaBacci: Még nem tartok ott az adásban, de ez a japánimádó ömlengés elég gusztustalan.

Ha egy német/olasz/francia autó szar, akkor kígyót-békát kiabálnak rá. Ha egy japán szar, akkor előkerül az angol gyártás, meg ezzel próbálják fölfelé tolni a vásárlókat, meg direkt ványadt a motor, hogy megbízható legyen.

Ezt nem bántásból mondom: Szerintem az autós újságírók - különösképp a műszaki beállítottságú emberek - néha megfeledkeznek arról, hogy a termék számít, semmi más. Készíthetnek a japánok olyan öntvényeket, hogy komplett gépészhallgató évfolyamok folyatják rá a nyálukat, ha az autó, amibe bekerül(t) 10-15 év alatt elrohad, nem kényelmes, stb.

A japánautó-hívők úgy tudják előadni az angol gyártást, mintha én döntöttem volna úgy, hogy ott készítsék az autókat. Hát nem, a Honda/Nissan döntött úgy. A felhasználó leszarja, miért rossz az autó, ha rossz (kivéve azt a pár százalék márkafetisisztát). Azt az adott gyártó állította elő, az ő döntése volt, hogy olyan legyen, end of story.

Az átlag vásárló megnézi a katalógust, elolvassa a műszaki adatokat, kipróbálja az autót, és kész.

Ez legutóbb Csikós Mazda3 tesztjénél jutott eszembe, amiben olyanokat írt, hogy az a kocsi le fogja tarolni a piacot. Hát egy frászt fogja (el lehet tenni ezt a hozzászólást, 10 év múlva megnézzük)! Az átlag autóvásárló totálisan leszarja a Skyactiv műszaki megoldásait, különlegességeit. Ő megnézi a katalógusadatot, ennyi kraft szívó benzinmotorokból pedig már 10 éve se volt csoda. A fogyasztás meg egy dolog, csak aztán a teszt szerint a hatos se evett épp keveset, Skyactiv ide vagy oda. Az átlag európai autóvásárlónak szerintem pont megfelelnek az újságírók által annyira gyűlölt turbós benzinesek. Hiszen azok tényleg tudnak keveset fogyasztani, viszont adott esetben menni is, ha épp az kell. Az meg senkit nem érdekel, hogy adott esetben nem mennek el félmillió kilométert. A zőccséges Merciket elhagytuk, az autó - tetszik vagy sem - eldobható használati tárgy lett. (Mellesleg nem nagyon értem, a Mazda3 formája iránti irdatlan lelkesedést sem, én semmi különlegeset nem látok benne.)

Hú, jó kis agymenés jött össze...

sompeter 2013.07.18. 17:32:20

@RnYk: "Ja meg a ristretto tema - szoval sokszor mondjatok, hogy eros meg satobbi.
Nem, ezt ugy talaltak ki annak idejen, hogy gyorsabban huzzak at az espresso mennyisegu vizet az orlemenyen - ennek az a hatasa, hogy az aromak atkerulnek de a koffeinnek nincs igazan ideje kioldodni. Ezert lehet inni ristrettot akar este is..."

Nem kötekedésből írom, de ez így nem igaz. A ristretto ugyanannyi kávéból készül mint az espresso, csak finomabbra kell őrölni. A víz ugyanannyi ideig érintkezik az őrleménnyel (vagy kicsit tovább) de a végén az ital mennyisége lesz kevesebb. (20-25ml) Koffeintartalomban nincs számottevő különbség, ha robusztásabb blendet használsz pörget mindkettő, ha arabicásat akkor annyira nem.
Ha mélyebben érdekel a dolog akkor ajánlom az indexes kávéológia topicot.

Zeppeliner 2013.07.18. 17:37:19

@Leadfoot: Tényleg úgy hívom, de ha a tüzépes zavarban lenne, annyit mondanék neki, hogy
EPS.

Az anyagtechnológia fejlődésére meg van egy jó szemléltető példám nekem is.
A 60-as években mindenki azt mondta, hogy a Föld rézkészletei el fognak fogyni 20 éven belül, mert a telekommunikáció túl sok vörösréz kábelt emészt fel.
Örültek is a magyarok akkor, mert Recsken nagy tartalékok vannak, csak nem éri meg kitermelni ilyen árak mellett.
Aztán áttért a világ a száloptikás vezetékekre és minden maradt a helyén.

Leadfoot 2013.07.18. 17:53:18

@TaaT: Ránézésere tök ugyanilyen (anyag szempontjából) ülések vannak a Toledómban. Egész kellemes, csak eléggé bolyhosodik a vezetőülés alcantara(-utánzat) része. Ehhez hozzájárul(hat), hogy 100 kiló körül vagyok, szóval szépen kitöltöm a sportülést. :-)

Csalfa Romeo 2013.07.18. 17:55:14

Mindig fájó pont, ha egy jó márka hanyatlásnak indul. Sajnálnám a Toyotát, ha lesüllyedne a gagyi szintre, mert amúgy marha jó kocsikat gyárt.
Ha pl. egy új Fiat-típusnál törne le a kesztyűtartó fogantyúja, akkor senki se mondaná, hogy:"Bezzeg a régi Ritmóban meg Unóban sose volt ilyen." Dehogynem, elég ócskák voltak azok, de a mai olaszoknál is előfordul ilyesmi, pont, mint anno.
De az, hogy egy Toyó ilyeneket műveljen, elég szokatlan...vagy hozzá kell szoknunk? Remélem, a műszaki tartalom azért tartós és megbízható marad, mint a régi Carinák esetében.

RnYk 2013.07.18. 18:00:32

@sompeter: Jepp - kv mennyisegrol nem beszeltem - de igy igaz ugyanannyi mind az esperssonal.

Hat barista es hely fuggo, hogy mikent keszul - vagy finomabb szemcsa vagy siman elobb lelovik a gepet... A finomabb szemcse daralo allitast igenyel cserebe jobb az iz, a masik eset bolondbiztos es nem lesz zaccos a kv ha nem profi a daralo.

Nekem az a tapasztaltom, hogy erossegre ugyanabbol a keverekbol kb fele olyan eros lesz mint egy espresso.

(Lelkes amator vagyok csak - szoval ennel tobbet nem tudok...)

drlaci 2013.07.18. 18:04:51

Sziasztok!

Hm. Megint kávé. Ha nagyon szigorúan nézzük, akkor a készítés egyfajta kémiai manővel. A gyógyszerészetben is sokféle lehetőség van hatóanyagot kinyerni pl.. kamilla tea, ami főzet. De ha a kamillát beteszem nyomás alá, akkor extractumot kapok, aminek megint más a hatóanyag tartalma. Na valahogy így van a kávé főzés is. Eszpresszót csak nagy nyomáson és forráspont alatti vízzel lehet készíteni. Ált. 15 bar a nyomás. De van dugattyús főző, ott az "ejtő tartályos" amerikai barna lötty, a török kávé. Ezek mind variációk egy "gyümölcs" hatóanyagainak a kinyerésére. Na ettől is lesznek különböző ízek. A Szarvasi kb 3 bar tud. A baristák Szent grálja: a La Scala Butterfly. Azt gyakorlatilag az örökkévalóságnak készítették, de ott van a La Pavoni karos főzői is. Amúgy megint klassz adás volt. Most nincsenek betegek, így titeket hallgatlak. Jövő héten találkozunk!

Rocko- 2013.07.18. 18:46:24

plüss.

Bandi kutatására kíváncsi leszek.

Rocko- 2013.07.18. 18:56:41

@Vajda Gábor (Gee Halen): min buktál el?

@Tie: hiányolni fogunk!
jobbulást a kislánynak!

@Leadfoot: :DDD

@TaaT: jaja, a B5.5-é jó!

butschq 2013.07.18. 19:00:21

@Zeppeliner: járnál méh-telepre :) az ember verhetné a fejét a falba, néha olyat hall :D

Leadfoot 2013.07.18. 19:11:15

@Rocko-: A régebbi Lanciákban (Kappa, Lybra, Thesis) vannak olyan szövetülések (nem is tudom, hogy plüss-e inkább vagy valami alcantara-féleség), amiktől el tudok olvadni. Pl.:

www.hasznaltauto.hu/auto/lancia/kappa/lancia_kappa_coupe_2.4_digit_klima-6984052

Pláne az ilyen kretén színekben:

www.hasznaltauto.hu/auto/lancia/thesis/lancia_thesis_2.4_jtd_20v_executive_automata_szervizkonyves.1_tulaj-6945024

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.07.18. 19:13:00

@Rocko-: Nem tudom. Visszahítak a következő körre (kb. egy héttel később), ott volt egy elbeszélgetés, utólag meg értesítettek, hogy bocs, de nem.

corpus alienum 2013.07.18. 19:40:22

@Leadfoot: nálam megdőlt a japán autó mítosza. Vettem egy Japánban gyártott japánt, úgynevezett prémiumautót. Fél év múlva betojt valami elektronika, ami olyan apróságokat vezérelt, mint ESP, tempomat, sávelhagyás-figyelmeztetés, holttér-figyelő, hátsókerék-kormányzás. A szervizes gyerek mosolyogva mutatta a bűnös cuccot, a munkafelvevő mesélte, hogy ez garanciaidőn túl egymillió-kétszázba fájna. Most hidegindítás után kb. 15 másodperccel rövid időre ugrál a fordulatszám, fullad a motor, tart kb. 3 mp-ig, utána kerek minden.

Volt 3 franciám is, soha a büdös életben nem volt gond az elektronikával egyikben sem.

Schütii 2013.07.18. 20:04:36

@Unfanatic: Hm.. nekek is feltűnt hogy Winklernek erotikus a hangja. B*ssza a fülem. De télleg, mély és magas is egyszerre. Telefonon rossz hallgatni és meg kell hagyni Róbertnek nem sokat van alaphelyzetben a szája..
Amit mond az is egy nagy katyvasz, belekap valamibe, de még a mondat befejezése előtt áttér 2-3 másik témára. Dumál, dumál, de nem mond semmit lényegében.

Zeppeliner 2013.07.18. 20:29:08

@butschq: Tudnál mesélni? Engem érdekelnének a sztorik.

Zeppeliner 2013.07.18. 20:37:10

A múltkor volt egy Csikós cikk, sajnos nem lehetett kommentálni. Arra gondolok amikor a Continental-nál voltak "üzemlátogatáson".

Olyan helyre véletlenül nem tudnátok elmenni, ahol van CNC forgácsolás?
Az Opel Flex motorgyár bemutatót én egy kicsit laposnak találtam.
Lehet, hogy a BorgWarner-nál, vagy a Denso-nál jobban be lehetne mutatni a technikát a laikusoknak.

Unfanatic · https://twitter.com/unfanatic 2013.07.18. 20:49:43

@Schütii:
Ezen esetben neked volna egy tanácsom:
Ne hallgasd a műsort. Nekem csak a beállításokkal voltak problémáim. Szerintem hozzászólások minőségével nem voltak gondok.

Negrogo 2013.07.18. 20:50:10

En nekem is bor van de regota vadaszok alkantara ules garniturat mert teny, hogy majer a bor de nyaron neha nekem is elegem van belole.
farm5.staticflickr.com/4031/4719035914_fc87c4e00b.jpg
www.bmw-planet.com/images/FullLeatherAlcantaraAztecSand3.jpg

Ugyanakkor akarhogy is de bor mutat a legjobban.
www.shrani.si/f/19/pg/29mZxwvF/1/bmw-5-273.jpg
home.arcor.de/e39info/Bilder/33g.jpg

Es egy ok lehet hogy azert nem lehet rendelni sok authoz sima szovet ultest mert ma mar egy kis autoban is bor van (akar egy 207-es ben is) teszem azt, meg regen ezekben csak szovet volt es innen nezve meg hulyen mutatna egy szovet uleses 5-os BMW ba meg le purtanoznak.

Schütii 2013.07.18. 20:54:47

@Unfanatic: Köszönöm, gondolkodom rajta!

n53 (törölt) 2013.07.18. 21:01:30

@whale: "télen qrva hideg"

Ulesfutes.

"nyáron qrva meleg"

Klimauveg.

"nem öregszik szépen, inkább rondán"

Apolni kellett volna a kezdetektol es akkor nem fenyesedett volna ki.

"és ha ezt nem akarod, állandóan kenegetheted"

Csak a vilagos bor maceras ennyire, ott tenyleg kethetente lehet vakarni a farmernyomokat. Egy sotetebb bort eleg evente ketszer minosegi vegyszerekkel atkenni. Meg persze porszivozni.

butschq 2013.07.18. 21:32:23

@Zeppeliner: Nem vagyok jó párbeszédmegjegyző alkat, ami hirtelen eszembe jut:
Acél, mint nagy szilárdságú vas.
Mondom a nem ma barnultnak:
-Kemény?
-Bizony az, mint az öklöm!
-Akkor ez nem szívós, hamar törik
-Ez, mint a vídia (ilyen kb. 20x20x10 acél tömb volt, elképzelésem sincs, honnan szerezte, és mi volt. Megtetszett, kovácsüllőnek fain lett volna)

Viszik az alut, mágnes fog valamit: Ö ez vas-alu öntvény :D

Sörös dobozba homok, mert fejlődnek, és a homokot nem fogja a mágnes, de ez nem vassal kapcsolatos.

Most más nem jut eszembe. hozzáteszem nem dolgozok méh-telepen, csak a pálinkafőzőnek nyáron a leselejtezett hulladékait viszem leadni. Most augusztusba fogok menni, többet ér, mint mikor anyagismeret előadásra jártam (vagyis viccesebb :D )

butschq 2013.07.18. 21:33:58

@Schütii: "B*ssza a fülem. "

Ezt nem másra szokták mondani? Csak így a félreértések elkerülése érdekében. :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.18. 22:23:25

@Vajda Gábor (Gee Halen):

"Amúgy egész jó lett volna a fizetés, talán 18 vagy 19 ezer egy évre, ami kb. a minimálbér duplája."

viccelsz? az jo penz?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.07.18. 22:33:09

@visszakettopadlogaz: Elmondom, én végig minimálbérért dolgoztam Angliában. Ugye ott a benzin ugyanannyi mint itt, a kaja csak egy hajszálnyival drágább.

40 km-re autóztam a gyárba minden áldott nap. Ez az össz fizetésem kb. ötöde-negyede volt.

Annyi pénzt autóztam el, amennyit itthon kerestem összesen középiskolai tanárként.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.18. 22:35:34

@Vajda Gábor (Gee Halen): hm. En '96 ban kaptam evi £22k t de inkabb eljottem az usaba. Mondjuk akkor a benzin 69p volt. Azt hittem az atlag azert nagyobb.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.18. 22:36:28

@Vajda Gábor (Gee Halen): bar gondolom miota nem kell munkaengedely azota mindenki odament es lenyomtak az arakat.

Zeppeliner 2013.07.18. 22:44:11

@butschq: Kemény lehet annak aki oda jár gyakran.
Nekem volt ott dolgom áprilisban vittem egy rakat szir-szart.
Leállok a mérlegről, kérdem a komát hova vigyem?
(volt a futón öntvény,drótkerítés,ásó,kapa,nagyharang)
Aszongya menjek tovább, majd megmondják.

Hát megyek, kupacok mindenfele, majd jön egy másik fémszakértő.
-Hova tegyem?
-Há a nagyokat ide, a többit meg a hosszúakhoz
(ólom csövek voltak ott szanaszét rakáson), drótot meg emide.
Na mondom a kurva nénikéteket én nem fogom a kocsinak a kerekét kiszúrni valami szarral, csak ne nézzetek ide lehányom gyorsan aztán húzok a picsába.
Úgy is tettem, jön vissza a csávó, firkantott valami papírt, aztán ideadta.
Pénztárnál 330 kg rozsdamentes acél volt a számlán.
Először csak pislogtam, aztán fogtam a pénzt és húztam el onnan.
Biztos adminisztrációs hiba történt, még ma is jókat derülök rajta:)

Vas-alu öntvény az aztán fasza XD

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.07.18. 22:44:20

@visszakettopadlogaz: Most közel a duplája a benzin.

De azért jöttem el végül, mert már SEMMILYEN munkát nem kaptam, értsd ilyeneket, hogy részmunkaidős takarítás - semmi!

Olyan nevetséges indokokkal hajtottak el helyekről: tintapatron utántöltő, fénymásoló-adminisztrátor, IT helpdesk, segédtanár - nem vagyok elég képzett (az EU-s tanári diplomámmal meg az IT-ben szerzett munkatapasztalatommal. Amit Magyarországon csináltam, az teljesen érdektelen volt. Főleg a segédtanári dolog basztatta a csőröm. Bármelyik iskolába bemehettem volna jogilag és elkezdhettem volna tanítani, de engem segédtanárnak sem vettek fel sehova, a legtöbb helyen szóba sem álltak velem (pedig tapasztalatom is volt). Miközben agyba-főbe mentek a hirdetések mindenhol, hogy "Legyél segédtanár, nem kell előképzettség, perkáld le az x ezer fontot, kiképzünk 2 hónap alatt, és dolgozhatsz is!"

2013.07.18. 22:46:52

F1 motorok öntési sablonjainak készítése:
www.youtube.com/watch?v=UfGQnJth6bY
28:00 -tól

egyébként érdemes az egészet végignézni, besírsz, olyan. semmi agyalágyult infotainment, csak old school dukumentumfilm az F1 hőskorából. Ajánlott!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.07.18. 22:47:51

@visszakettopadlogaz: Én Kanadában gondolkodtam sokáig, de a feleségem nem akart olyan messze menni (meg ő diplomás ápoló, utána két kézzel kaptak Angliában. Naponta zargatták mindenféle ügynökségek munkaajánlatokkal).

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.07.18. 22:48:51

@R850R: Ez az amikor farigcsálják vésővel parafából a sablont? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.18. 22:50:18

@Vajda Gábor (Gee Halen): Canada :S sosincs jo ido, tele van franciaval mar a nyugati oldal is, meg ott sosincs mit csinalni ( kivetel ha nem vagy massziv alkoholista vagy vadasz )

2013.07.18. 23:44:19

@Vajda Gábor (Gee Halen): hehe, ez. meg amikor kiderül, hogy a négyhengeres turbómotor 10000 felett nem bírja, azért át kell tervezni az egészet V6-osra , de már tél van. meg amikor életükben először csinálnak ECUt a motorhoz, és bezavar a vezérlőegység jelébe a szikra :) ja és persze a vezérlőegység is akkora, mint az Országh-féle angol-magyar szótár. :)

Rocko- 2013.07.19. 00:08:45

@visszakettopadlogaz: azért ez nem igazán így van. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 00:40:33

@Rocko-: mondjuk az en erdeklodesi korom ket dologra volt kihegyezve, namarmost az egyik ebbol kilove mert mar gyerekem is van, a masik a motorozas amit canadaban kb 5-6 honapig lehet uzni. Alkoholt mar szilveszterkor sem iszok, vadaszni meg felesleges mert mindenfele hus van a boltokban :))))

Persze nem vagyunk egyformak de en csak magamrol tudom hogy mit szeretek:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 00:42:45

@R850R: egy eves fizetesebol hany pl toyota corollat tudsz venni, hany nm2 ( sq2) hazat tudsz venni, a gyerekedet hany evre tudnad beiratni egy atlagos egyetemre.

Szamold ki HU-GB-USA viszonylatban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 00:46:28

Imadom a bor ulest, a szaga, a latvany ... Egy jo autoban bor ules kell! De!... Huzat nelkul hasznalhatatlan mert szetsuti a hatam. Valamit valamiert.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.07.19. 00:53:47

@Leadfoot: azért a bajor liebling munkaadóid csak megvették a Rovert, és ebben volt szerepe -hogy kisebb vagy nagyobb, sose tudjuk meg- annak, hogy önerőből nem bírták kiizadni azt, amit mi japánautofilek a legjobban szeretünk a japán autókban.

10-20 éve ezek a különbségek kiverték a kicsit hozzáértő ember szemét is, és megalapozták a máig tartó japán mítoszt, manapság már többek között a fent vázolt transzfernek vagy a PSA-Nissan együttműködésnek hála nyilván kevésbé markánsak.

Ugyanakkor nyilván nem ok nélkül léteztek abban a korban sem két hasonlóan fejlett iparosodott nemzet termékei között. Ha ennek a látványos minőségbeli különbségnek bármiféle kulturális, vallási, genetikai vagy tudomisén milyen, ahhoz a szigetországhoz köthető oka van, akkor ezek a különbségek a technológiák megosztása és/vagy lenyúlása, azaz a "japán vs. mindenki más" technológiai erőviszonyok nemrég lezajlott simára gyalulása után idővel törvényszerűen újra meg fognak jelenni.

Annak ellenére nem tartom részrehajlónak azokat, akik ezt ugyanígy látják, hogy nekem nincs sok személyes tapasztalatom mai termékekkel. Mondjuk néha nézegetem a népítélet rovatot, azért az is sokat elárul.

Másrészt -bocsásd meg nekem, de- inkább hiszek a TC stáb objektivitásában, mint egy meg nem nevezett nemjapán autógyár dolgozójának -munkaadója kapcsán problematikusan tárgyilagos- és már unalomig mantrázott személyes meglátásaiban ;)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.07.19. 00:56:33

@Leadfoot: Egyébként pl. az Avensist épp most szedték darabokra, nekik el is hiszem, hogy sok más, különféle szigetországokban gyártott termékhez hasonlóan tényleg szar.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 01:03:37

@R850R: mittudomain. Csak mondom igy meg lehet nezni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 01:13:58

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: 20 ev felett napi hasznalatban csak amcsi truckot latok az utakon meg toyota corollat, tercelt, sapporot, silviat - meg honda civic, crx, prelude.

Ez azert beszedes teny.

Shadowbull 2013.07.19. 06:42:23

@Leadfoot: "Csikós Mazda3 tesztjénél jutott eszembe, amiben olyanokat írt, hogy az a kocsi le fogja tarolni a piacot. Hát egy frászt fogja "

Egyetertek.

Shadowbull 2013.07.19. 06:45:41

@n53: "Csak a vilagos bor maceras ennyire, ott tenyleg kethetente lehet vakarni a farmernyomokat"

En nagyn szeretem a vilagos bort, de valoban, egy feher boron nagyon hamar meglatszik a farmer. Kicsit csalodast kelto is volt amikor ezt eloszor felfedeztem. Pedig a katalogusban milyen kurva jol nez ki :(

Rocko- 2013.07.19. 06:56:11

@R850R: na azt nem számoltam, de biztos lehet kalkulálni ott is jól.

@visszakettopadlogaz: mi a baj a havas motorozással? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:03:47

@Rocko-: utalom a hideget :) de ha egyszer motoroznal pismo beachen egy hetveget nem lenne tobb kerdesed!:) kimesz a lakokocsiddal, bohockodsz a duneken meg a palyan a motoroddal ( quad, trike, side-by-side behelyettesitheto igeny szerint), utanna bele az oceanba, este sutes es buli. Ugyanez kanadaban a minuszokban? Brrrr :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:07:25

@Shadowbull: van feher boros autom, havonta kenni kell plus takaritani hetente mert a varrasoknal becsunyul. Maceras de jol nez ki. A leg allatabb a fekete bor piros varrassal vagy amit tesznek par chevy truckba a barna hasitott bor az betyar jol nez ki.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:09:23

En azt mondom bort minden autoba.

Nem tudom anno a zsigulikban milyen bor ( mubor?) volt de nem emlekszem hogy lattam volna belole rongya szakadtat. A szaga viszont az orromban van a mai napig.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:11:41

@R850R: egyetem van $40k/y tol, igazabol az szamit egy egyetemen hogy olyanokkal jarj egyutt akikkel ossze tudsz tartani egy eleten at. Jobb iskola = jobb kapcsolatok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:12:48

Kurvulnak a japanok is, a penz ott is csak penz.

Rocko- 2013.07.19. 07:15:54

@visszakettopadlogaz: - nem érdekel a motor. :)
- addict.blog.hu/2013/07/15/fajdalmasan_jo_promo nem nagyon látom a bundás embereket. :) oké, nem ez az egész ország, de USA se csak Klauforniából áll. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:21:11

@Rocko-: :D ez sooo sick :D

Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának! - copyright Viragh elvtars :)

Na de a csajokat csak szereted? Van az is boven ott!! :)

Rocko- 2013.07.19. 07:21:34

@visszakettopadlogaz: klétezik még CRX? :O
én már csak pályanapon látok.
vagy Corradot is 2-3 havonta.

Rocko- 2013.07.19. 07:24:16

@visszakettopadlogaz: persze, csajokat, csak érted, ez ilyen általános prejudikáció, mint ha ott nem lenne tengerpart. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:24:57

@Rocko-: voltam canadaban, kicsit olyan anglia, kicsit francia, kicsit semmilyen es hideg. A kozbiztonsag amulatba ejtoen jo, aztan most hirtelen nem is jut eszembe semmi a fold masodik legnagyobb orszagarol ahol egy megye nagyobb mint europa. ( a vilag legnagyobb orszagon beluli kozigazgatasi egysege a North Territory )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:25:34

@Rocko-: tengerpart es tengerpart kozott kb annyi kulonbseg lehet mint no es no kozott :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:27:43

@Rocko-: hat ami megmaradt az letezik. Husz eves a legfiatalabb talan.

Rocko- 2013.07.19. 07:27:59

@visszakettopadlogaz: :) na mindegy, nem akarok én senkit meggyőzni, mindenki tudja magának mi a jó.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:28:20

Corrado az itt nincs es sztem nem is volt. En meg sosem lattam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 07:29:38

@Rocko-: ez igaz, mindenki azt tudja a legjobban neki mi a jo.

Erdekes, mercikbol a w123/124 meg elgurulgat, azt meg lehet latni de a "papaszemes" az mar a hirdetesekbol is kikopott.

Rocko- 2013.07.19. 07:30:44

@visszakettopadlogaz: azok elroahdtak mind. még a legcukibb államban, Ari zónában is.

Shadowbull 2013.07.19. 07:30:49

@visszakettopadlogaz: hat en ugy vagyok vele, hogyha elkoltok 100e+ eurot egy autora, akkor a faszom sem fogja kethetente a bort puceralni :)

Nekem az USA nagyon tetszene, szivesen elnek ott egy ideig, Los Angeles mar csak a rock miatt is nagyon erdekes lenne, jo lenne kethetente valami utoset latni eloben :)

Csakhat nincs egy epkezlab autogyar sem arrafele, az asszony sem szivesen jonne, es angolul sem tudok rendesen, csak annyira hogy a beszallitokkal elpotyogjek, de az keves.

Rocko- 2013.07.19. 07:56:11

@Shadowbull: "Csakhat nincs egy epkezlab autogyar sem arrafele,"
igen, ezt akartam írni, amikor olvastam, hogy usa tetszene. mert hát hova mennél, Fisker, Tesla, Detroit? :D

Shadowbull 2013.07.19. 07:58:15

@Rocko-: Fisker becsodolt, Tesla meg nem szimpatikus. Detroit meg nem Kaliforniaban van :)

Schütii 2013.07.19. 08:22:54

@butschq: Másra? hejj, de perverz lehetsz te.. ;)

Leadfoot 2013.07.19. 09:02:23

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: "a bajor liebling munkaadóid"

nyhehe... te összekeversz engem valamivel. Ha megnyugtat, előbb vennék bármilyen japánt, mint BMW-t, bár nem a minőség miatt. Következő autómnak pl. el tudnék képzelni egy első szériás Mazda6 MPS-t...

whale 2013.07.19. 09:31:22

@Shadowbull: Azért legalább már nem szarozod le simán a Teslát. Fejlődsz...:DDD
Szerintem még öt év és elég csúnyán lenyomja a nagy gyártókat, hacsak azok elő nem varázsolnak valamit a cilinderből.:)
Szerintem egyértelműen a villanyautóé a közeljövő. Én legalábbis már alig várom, hogy elfelejthessem a CH üzemanyagokat, meg a hozzájuk kapcsolódó összes nyűglődést...:)

Shadowbull 2013.07.19. 09:50:04

@whale: A Tesla S nem szar, a Roadster volt szar.

A Tesla S meg inkabb egy kockaknak keszult latvanyos eloszerias auto, mint egy atgondolt jarmu.

"Szerintem még öt év és elég csúnyán lenyomja a nagy gyártókat"

LOL :) Nagyobb a valoszinusege hogy 5 ev mulva mar mult idoben fogunk a cegrol beszelgetni, minthogy barkit is lenyomjon :)
A Teslanak az lesz a nagy bukta, amikor a konkurencia is elo fog allni a sajat villanyautoival, amikor a piac ezt valojaban igenyelni fogja, es azok mogott valodi autogyarak allnak majd valodi tudassal, es minden tekintetben lemossak a Teslat.

itt egy kis izelito, mi var a Teslara :)

www.bmw-i.de/de_de/bmw-i3/

"Szerintem egyértelműen a villanyautóé a közeljövő. "

Ugyan. Meg kozpetavon sem lesz merheto aranyuk az ujauto eladasokban. Majd egyszer talan, amikor nem ilyen primitiv szinten fognak allni az akksik.

"Én legalábbis már alig várom, hogy elfelejthessem a CH üzemanyagokat,"

Akkor miert nem veszel villanyautot? Van mar egy par a piacon.

whale 2013.07.19. 10:14:17

@Shadowbull: A múltkor még szar volt az egész TESLA.:) Dilettáns idiótáknak tartottad őket, akik képtelenek jól működő autót csinálni, emléxel?:)
A Roadster sem volt szar. Igaz az inkább egy villany Lotus volt, de előtanulmánynak jó volt, amíg összerakták a saját autójukat és gyártókapacitásukat.

"itt egy kis izelito, mi var a Teslara :)"

Szép az oldal. Hol a termék? :DDD
Erre most én mondom azt, hogy egy koncepcióautó még prototípusnak sem nevezhető.:))

"Majd egyszer talan, amikor nem ilyen primitiv szinten fognak allni az akksik."

Az akkutechnológia elég látványosan fejlődött az elmúlt tíz-tizenöt évben, ha az elkövetkező tízben csak fele ilyen ütemben fejlődik, csodát látunk mindannyian.:)

"Akkor miert nem veszel villanyautot? Van mar egy par a piacon."

Most még nagyon drága. Ha beindul az igazi tömegtermelés-amire én öt évet jósolok-lesz elérhető árú villanyautó. Igyekszem az elsők között lenni majd.:))

Shadowbull 2013.07.19. 10:28:09

@whale: " A múltkor még szar volt az egész TESLA.:) "

Most magarol a cegrol beszelunk ugy altalaban vagy a termekukrol?

"képtelenek jól működő autót csinálni"

Pontosan ezt gondolom roluk ma is. Az autogyartas az nem olyan dolog mint a paypal, hogy kitalalom mit akarok, aztan holnap meglesz.

"A Roadster sem volt szar"

Dehogynem. Pont arra nem volt alkalmas amire szantak.

"amíg összerakták a saját autójukat és gyártókapacitásukat."

A gyartokapacitast megvettek a Toyotatol, az hogy egyaltalan tudnak valamennyi autot gyartani, kizarolag ennek koszonheto.

"Erre most én mondom azt, hogy egy koncepcióautó még prototípusnak sem nevezhető.:))"

Na latod, itt tevedsz te nagyot :) Emogott legalabb 6 evnyi kutatas es fejlesztes van, amit olyanok csinaltak akik lattak mar autot meg autogyartast kozelrol. Csak kiserleti autobol (Mini E, Active E) tobb darabot legyartottak mint a Tesla a Roadsterbol ami elvileg szeriaauto volt, es szazezer dollarert adtak darabjat :)

Az auto egyebkent kesz van, szeriagyartas most indul, Frankfurtban az IAA-n bemutato, novembertol a szalonokban....

"Az akkutechnológia elég látványosan fejlődött az elmúlt tíz-tizenöt évben"

Es eljutottunk oda, hogy a Model S-be kell belole vagy fel tonna....

"Ha beindul az igazi tömegtermelés-amire én öt évet jósolok-lesz elérhető árú villanyautó"

Ezt josoltak 5 eve is. sajnos vannak olyan dolgok amik nem lesznek attol olcsobbak, mert tomegesen gyartjak oket, sot.

Esetleg ha jon egy teljesen uj akksitechnologia, mondjuk a litium-levego, de ahhoz hogy szeriaba keruljon kell meg legalabb 10 ev de lehet hogy tobb.

Az hogy villanyautot akarsz pusztan azt jelenti, hogy nem utazol messzire :)

Rocko- 2013.07.19. 10:44:24

@Shadowbull: télleg, emlékeim szerint van valami X3 vagy X5 összeszerelőüzem, rosszul gondolom? vagy csak gyártás van, és amiatt nem érdekes?

Shadowbull 2013.07.19. 10:48:38

@Rocko-: Jaja, Spartanburg, Del-Karolina. Pont a masik oldalon van :) Es ott tenyleg "csak" gyartas van, es nem is olyan egyszeru odakerulni, mert oda a nemetek is szivesen mennek :)

Kinaba mehetnek, ha akarnek, dehat oda csaladdal eleg necces. Volt kollegam van Pekingben, ket gyerekkel....

whale 2013.07.19. 11:32:20

@Shadowbull: "Pontosan ezt gondolom roluk ma is. Az autogyartas az nem olyan dolog mint a paypal, hogy kitalalom mit akarok, aztan holnap meglesz."

Akkor az hogy lehet, hogy egy szar cég terméke jó? Ahhoz nem kell a cégnek is jónak lennie szakmailag? Érzek némi ellentmondást.:)

"A gyartokapacitast megvettek a Toyotatol, az hogy egyaltalan tudnak valamennyi autot gyartani, kizarolag ennek koszonheto."

A Toyotától egy telephelyet vettek, egy üres üzemcsarnokkal- vagy legfeljebb valami elavult gyártósorral, amit nem is használnak. A hely szelleme kevés lett volna az autógyártáshoz.:)
Gyakorlatilag a nulláról felépítettek egy autógyárat. OK, a telek, meg a csarnok megvolt.:))

"Na latod, itt tevedsz te nagyot :) Az auto egyebkent kesz van, szeriagyartas most indul, Frankfurtban az IAA-n bemutato, novembertol a szalonokban...."

Ok, én drukkolok. Csak már látnám közúton.:)

"Az hogy villanyautot akarsz pusztan azt jelenti, hogy nem utazol messzire :) "

Autóval semmiképpen.:) Az emberek 90%-a az idő 90%-ban városban, egy vagy két személlyel használja az autóját. Ehhez a 3-500 kilométeres hatótáv több, mint elég. Itthonra gyakorlatilag országon belül is elég az esetek 90%-ban.:))

Shadowbull 2013.07.19. 11:44:13

@whale: "Akkor az hogy lehet, hogy egy szar cég terméke jó?"

Sehogy. De nem is mondtam a Tesla S-re hogy jo, azt sem hogy szar.
A Tesla S lehet hogy jo auto, de ennek SZVSZ kicsi a valoszinusege, de konkret informaciom nincs, csak feltetelezeseim. Az meg ugye nem sokat er. Majd az ido megmutatja. 1-2 ev mulva okosabbak leszunk, ha nem kell oket lepten-nyomon visszahivni, es nem futnak bele valami csunya dologba, akkor majd mondhatjuk hogy mukodik.

"A Toyotától egy telephelyet vettek, egy üres üzemcsarnokkal- vagy legfeljebb valami elavult gyártósorral, amit nem is használnak. "

Ha jol tudom eleg sok segitseget kaptak gyartasszervezes ugyeben a Toyotatol, es a gyartosorok egy reszet is hasznaljak + a szemelyzet nagy resze korabban a Toyotanal dolgozott. A Toyota be is szallt a Teslaba egyebkent. Ha valami normalisan fog mukodni a Teslanal, akkor az a Toyota know-how miatt lesz.

"Csak már látnám közúton.:)"

Gyere el Münchenbe, leptem nyomon i3-ba fogsz botlani. En minden nap latok 3-4et, pedig nem ulok egyfolytaban autoban.

content.worldcarfans.co/2013/7/8/big/1093933327813655455.jpg

"Az emberek 90%-a az idő 90%-ban városban, egy vagy két személlyel használja az autóját."

Ez igy van, de neha meg messzebre megy. Es arra nem sok embernek van penze, hogy minden lehetosegre kulon autot tartson. A napi ingazasra meg akar 160km hatotav is eleg, sot.

Rocko- 2013.07.19. 12:47:07

@Shadowbull: hát, akkor sajnos ez kiesett. :)
mondjuk lehet Kínából közelebb van LA, mint John Spartanburgból.

It's ME! 2013.07.19. 14:19:36

Szövetpárti vok. Igaz, nehéz takarítani, ésatöbbi, de a bőrülésbe 3 perc alatt belesülök és újabb 3 perc után csak úgy tudok kiszállni, h a gatyám ülepe ott marad.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 19:34:55

@Shadowbull: en szeretem a bort, csak maceras mind hasznalni mind karbatartani.

Tesla: az uj 4ajtosbol sokat eladnak, sok van az utcakon. Multkor lattam egyet LasVegas fele a sivatagban - gondolkodtam is nem e lesz baj, de hat biztos tud egy konnektort valahol. Szerintem a Tesla addig akar sok autot eladni amig a nagyok ki nem jonnek ( egyenlore a BMW nek van "ugrasra kesz" modellja, ahogy elnezem lesz is boven vevo ra, foleg a kisebbol ) ezert is volt sietos az uj S beinditasa - amugy a Tesla gyar bovul, mindenki lathatja aki elautozik mellette a 880-on Freemontnal. Nem ugy tunik mintha haldokolnanak. En tul petrolhead vagyok hogy valaha is vegyek de sokan raizgultak. Egy nagyobb markaban talan jobban biznek ha kijonne egy csakis Elektromos autoval. Aki most vesz $80K ert egy ilyet az inkabb style okok miatt veszi, de hat ki tudja nem latok bele masok fejebe ( szerencsere )

USA: imadom. California meg a telitalalat nekem, mintha nekem talaltak volna ki. En azt mondom aki teheti jojjon ide.

@Rocko-: Arizona miert cuki? Phonixben meg lehet dogleni olyan meleg van, amugy meg egy benzinkutakkal es olcso motelekkel ellatott sivatag :)

@It's ME!: ez szorol szora igaz amit irtal a borrol de AKKOR IS BOOOOR! :)))) ( ez lassan vallasi kerdes :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 19:43:34

@Rocko-: Detroit most kerult csodbe a napokban, a kozbiztonsag nem letezik, tablak vannak az utcakon hogy menj innen vagy imadkozz az eletedert ( szo szerint ) $1-ert vehetsz csaladi hazat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 19:50:23

@whale:

hogy teljesebb kepet kapjunk miert zabaljak itt a hybrid/E autokat:

elektromos auto az CLeanAIrVehicle nek szamit, mehetsz vele a HOV lane ben - ez egy kulon forgalmi sav azoknak akiknek hybrid, E, vagy benzines autojuk van de tobben ulnek benne mint csak a sofor vagy 2. Kulon autopalya lehajtokkal rendelkeznek ezek a savok, es altalaban uressek. Aki californiaban vesz ilyen autot azoknak szerintem nagy hanyada ezen okok miatt teszi. A Tesla gyar elott 6 savos a highway, abbol egy HOV lane - ezt csak ugy mondom.

SanFrancisco kornyeken reggel 6-9 es este 3-6 kozott van fentartva sav HOV ra, de LA ben 24h-s, es van olyan pl hogy 6 sav az autopalya de van meg +1 sav aki HOV vechile vagy 2en ulnek benne es van plus egy sav meg ami HOV and 2+person.

szoval aki most ilyen kocsit vesz annak csak a local traficcal kell szamolni, az autopalyan "csapathat" :)

n53 (törölt) 2013.07.19. 20:04:42

@Shadowbull: Hat nem tudom, akiket en ismerek, es dolgoztak ott, mind utalta. A gyar Spartanburg es Greenville kozott van kint a prerin, allitolag eleg redneck kornyek. A kozelben alvovarosokon kivul nincs semmi, hetkozben megorulsz, hetvegen meg Atlanta is valami 3 oranyi autoutra van. Nem egy Kalifornia, el tudom kepzelni, hogy az alacsony berek miatt esett arra a kornyekre a valasztas...

Rocko- 2013.07.19. 20:33:10

@visszakettopadlogaz: "gondolkodtam is nem e lesz baj, de hat biztos tud egy konnektort valahol."
max. viszel magaddal.

"En azt mondom aki teheti jojjon ide."
szállást adsz? mert akkor odatervezzük a következő Belsőség találkozót. :)))))

"Arizona miert cuki?"
van egy ilyen vicc:
- hol lakik a legtöbb cukiság?
- Ari zónában.
hadd ne kelljen tovább magyaráznom. :)))

"Phonixben meg lehet dogleni olyan meleg van"
relatíve most itt is, akkor minek menjek oda? :D

"Detroit most kerult csodbe a napokban"
tudom.

"$1-ert vehetsz csaladi hazat."
volt pár hónapja nagyképen Detroit, ja, itt van:
index.hu/nagykep/2013/03/18/detroit/
és hááát, elgondolkodtam rajta. oké, szar a közbiztonság, de gondolom lehet fegyvered. viszont! jó esélyeddel egyedül laksz a házadban a blokkban. nincs gond a szomszédokkal. azt csinálsz amit akarsz. ez azért nagy vonzerő.
egy jó ötlettel (pl.: www.youtube.com/watch?v=32OaLNdRXgg :D ) simán csinálhatnának belőle egy második Las Vegas jellegű várost.

"elektromos auto az CLeanAIrVehicle nek szamit, mehetsz vele a HOV lane ben"
és ebben az a vicc, hogy nagy sebességnél a hybrid csak egy sok akkut cipelő benzines autó. :D

n53 (törölt) 2013.07.19. 20:37:23

@Shadowbull: "A gyartokapacitast megvettek a Toyotatol, az hogy egyaltalan tudnak valamennyi autot gyartani, kizarolag ennek koszonheto."

Elotte meg a Lotus gyartokapacitasait hasznaltak. Amugy a Toyotatol nem csak gyarat es komplett gyartasszervezesi rendszert kaptak (TPS), de hozzaferest is a beszallitoi lanchoz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 20:48:41

@Rocko-: "Arizona miert cuki?"
van egy ilyen vicc:
- hol lakik a legtöbb cukiság?
- Ari zónában.
hadd ne kelljen tovább magyaráznom. :)))

kar hogy ez lefordithatatlan ! :D de jo!! :D

egy vicc:
A Mexican, an Arab, and a Arizona girl are in the same bar. When the Mexican finishes his beer, he throws his glass in the air, pulls out his pistol, and shoots the glass to pieces. He says,"In Mexico, our glasses are so cheap we don't need to drink with the same one twice."
The Arab, obviously impressed by this, drinks non-alcohol beer(cuz he's a muslim!), throws it into the air, pulls out his AK-47, and shoots the glass to pieces. He says, "In the Arab World, we have so much sand to make glasses that we don't need to drink with the same one twice either."
The Arizona girl, cool as a cucumber, picks up her beer, downs it in one gulp, throws the glass into the air, whips out her 45, and shoots the Mexican and the Arab. Catching her glass, setting it on the bar, and calling for a refill, she says,
"In Arizona, we have so many illegal aliens that we don't have to drink with the same ones twice."

Rocko- 2013.07.19. 20:52:03

@visszakettopadlogaz: ő jah, magyar nyelvi humor, azzal nem tudsz mit kezdeni. :)

vicc. :DDDD

Rocko- 2013.07.19. 21:22:42

@Shadowbull: mondjuk ha Detroit egy valag pénzzel elszipkázna embereket Japánból, meg a három némettől, akik viszik a know-howt, akkor talán menthetne valamit.

Shadowbull 2013.07.19. 21:43:28

Sracok, mennyi hulyeseget ossze birtatok szakerteni az onteszetrol :))) Na hallgatom tovabb.

n53 (törölt) 2013.07.19. 21:50:39

@Shadowbull: Te ezeket meg szoktad hallgatni? :)

Shadowbull 2013.07.19. 21:58:26

Japan visszahivas: Bruhaha :))))))

Sracok, fingotok sincs rola, mikor van visszahivas.

Pista: gazpedal visszahivas: baromsag.

Dehogy vallaljak be a japcsik, sracok ez nagyon gaz volt.

Shadowbull 2013.07.19. 22:11:17

@n53: vannak jo pillanatai :)

Shadowbull 2013.07.19. 22:45:52

na, hogy a 6er BMW meg a borules temahoz szoljak egy szot: van hozza Alcantara-Bor kombinacio, M Paketban.

egyebkent meg nyilvan a vasarloi igenyeket elegitik ki, ha lenne szignifikans kereslet 6os BMWre szovetulessel, akkor lenne az is a kinalatban. Csakhogy aki mar ennyi penzt elkolz autora, az nem szovetulest rendel.

A plüss meg valami oskovulet dolog lehet, en uj autoban meg sohasem lattam, 30 eves francia szarokban van plüss.

Scaleo 2013.07.19. 23:05:58

@visszakettopadlogaz:
"California meg a telitalalat nekem, mintha nekem talaltak volna ki. En azt mondom aki teheti jojjon ide."

Hát ha Amerikába mennék, nekem is csak Kalifornia jöhetne szóba. :) Még előfordulhat, hogy ott kötök ki én is. :)

Igazából két bajom van vele: nagyon messze van, és nem igazán van ott olyasmi, amit én csinálni szeretnék. De majd meglátjuk. :)

Scaleo 2013.07.19. 23:26:47

Az Aurissal kapcsolatban szerintem egyszerűen arról lehet szó, hogy beindult a kőkemény spórolás. Akárhonnan nézem, ez a kategóriájában nem egy drága autó ma már. Persze nyilván lehet úgy is nézni, hogy kicsivel többért mennyivel jobb autók kaphatók, de szerintem a gyárnak nem ez az alapvető megközelítése.

Megjegyzem, azért a felsorolt problémák nagy része nagyon olyan, amiből én akármibe le mertem volna fogadni, hogy ezek előszériás példányok voltak. Szerintem jó esély van rá, hogy ha beindul a rendes szériagyártás, ott azért nem fog letörni a kesztyűtartó kallantyúja. :) Önmagában nézve egyébként egyik sem akkora tragédia, persze belátom, hogy így együtt ez azért sok volt, pláne egy Toyotától. :) Mondjuk a dizájn elég szubjektív, belülről nekem se tetszik, de kívülről egész pofásnak tartom.

Mindettől függetlenül én még nem írnám le a gyártót. Az E12 ("bálna") Corolla óta valóban nem találják a helyüket a kompaktok kategóriájában, de ez még változhat. A kínálatuk többi tagja azért – tapasztalataim szerint – megüti a mércét. :)

Scaleo 2013.07.19. 23:27:46

@visszakettopadlogaz: Mondjuk pl. autóipari beágyazott rendszerek fejlesztésével. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 23:28:16

@Shadowbull: az en olvasatomban a gazpedal visszahivas tulajdonkeppen a szonyeg miatt volt, nem? Hogy beakadt a szonyeg szele a tovig lenyomott gazpedalba, ugy tudom. ( ez ami kb 2008 korul volt, nem? )

Scaleo 2013.07.19. 23:39:26

@visszakettopadlogaz: Először ezzel magyarázták, a valóság viszont az volt, hogy a CTS mint a gázpedál beszállítója szart adott el.

A Toyota alapvetően nem vétett konstrukciós hibát, viszont sajnos elég szarul reagálták le az ügyet, mert nem rendeltek el azonnal a visszahívást, egy ideig megpróbálták elkenni az ügyet. Ennek következtében rövid idő alatt sikerült rengeteg vásárló bizalmát elveszíteniük.

n53 (törölt) 2013.07.19. 23:48:30

@visszakettopadlogaz: Nem egeszen. A Toyota a rugos Denso pedalt egy rugos-dorzskerekes amerikai hulladekra (CTS Corp) cserelte, ami idovel legatyasodott es csokkent a visszarugo ereje, a szonyeg pedig megadta neki a kegyelemdofest.
www.thetruthaboutcars.com/2010/01/exclusive-ttac-takes-apart-both-toyota-gas-pedals/

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 23:50:15

@Scaleo: ebben az esetben egy szorf - oktatoi / kutyakozmetikusi szakvizsgaval elorebb lennel elhelyezkedest illetoen! :D

nem tudom miert nekem a szonyeg ugrott be mint hibaforras..

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 23:51:05

@n53: ertem. akkor - lenyeget tekintve - jol emlekeztem.

Scaleo 2013.07.19. 23:51:17

@visszakettopadlogaz: Egyébként valami olyasmi volt, hogy a sofőr lábáról be tudott folyni a gané a gázpedál rugós mechanikájába, és ott valami olyan anyagból volt, ami ennek hatására szépen elkezdett korrodálni. Ezért fordulhatott elő olyasmi (igaz, nagyon csekély valószínűséggel), hogy ha nyomtál egy padlót, lent maradt a gázpedál.

Persze ki lehetett volna venni üresbe, de az áldozatok valószínűleg pánikba estek, és ez nem jutott eszükbe. Vérhatóan nem voltak felkészülve erre. A fékezéssel szívómotoros autóknál van egy olyan gond, hogy ott valami vákuumos szarból jön a fékrásegítés (szakszerűen megfogalmaztam :D), és ha folyamatosan tiltáson van a motor (ugye ha a padlón marad a pedál, akkor ez fennáll), hamar elillan a fékrásegítés, és olyankor már csak egy Kathi Béla tudja hatékonyan megállítani az autót a fék taposásával.

Ezért (is) találták ki azt, hogy ha a júzer a fékre lép, akkor a vezérlés azonnal elveszi a gázt (brake override, vagy valami ilyesmi a neve). Csak a Toyotákból ez a fícsör akkor még valahogy kimaradt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.19. 23:52:17

egy ismerosom kidobta a szonyeget a toyota tundrajabol, mindkettot elolrol. O csak annyit hallott hogy nem jok a szonyekeg a toyotakban :)

Scaleo 2013.07.19. 23:56:06

@visszakettopadlogaz: A szörfökhöz nem értek, amúgy is béna vagyok én az ilyesmihez. :) A vízen örülök, ha úszni tudok.

A kutyakozmetikát még megfontolom. :))) Végül is a kutyák gazdijai miatt lehet, hogy nem is olyan rossz meló az... :D

Scaleo 2013.07.19. 23:59:33

@n53: Hehe, akkor te már tájékozottabb vagy. :)

Köszi, megnézegetem, bár addig még sok víz lefolyik a Dunán... :)

n53 (törölt) 2013.07.20. 00:02:17

@visszakettopadlogaz: A szonyeg kidobasa meg a pedal reszelgetese csak tuneti kezelesek, vegyen inkabb egy Denso pedalt, ha elni akar :)

Rocko- 2013.07.20. 00:17:46

@Scaleo: "A fékezéssel szívómotoros autóknál van egy olyan gond, hogy ott valami vákuumos szarból jön a fékrásegítés"
tudtommal a szívómotor vákumot termel, a turbós pedig nem.

@visszakettopadlogaz: ...
az még nem segít az elromlott gázpedálon.

Scaleo 2013.07.20. 00:29:35

@Rocko-: Igen, és úgy tudom, ezt a vákuumot használják fel szívómotoros autókban a fékrásegítéshez is.

Turbómotoros autónál nyilván nincs ilyen, ott ha a júzer a beragadó gázpedál mellett megtapossa a féket, a kocsinak meg kell állni, mert a fék az erősebb. Szívómotoros autókban viszont a vákuum eltűnik padlógázon, illetve a motor kikapcsolt állapotában. Valamennyi tartalék elvileg van még a fékezéshez, de azt könnyű "elfőzni". Utána is lehet még fékezni, de ahhoz nem árt, ha nem hagyod ki a lábedzést a teremben... :)

n53 (törölt) 2013.07.20. 00:35:07

@Scaleo: "Szívómotoros autókban viszont a vákuum eltűnik padlógázon"

Elmeletben. A gyakorlatban meg egy szelep ezt megakadalyozza. De van, ahol mar vakuumpumpat is beepitenek (ujabb DI benzineseknel, dizeleknel).

cukkkorka 2013.07.20. 06:07:46

itt Ausztráliában birkabőrt használnak üléshuzatnak és jó télen-nyáron. Szőrösen, szőrrel kifelé!

w a s d 2013.07.20. 10:50:38

Melyik az a csótány Corolla? A kereklámpás, amiből a WRC is volt? Mert abból a kombinak valami 308 liter a csomagtere katalógus- adat szerint- persze ettől még nézhet ki nagynak.

A Golf 3- asok, amiknek 90%- a rohadt), jó eséllyel még 20 év múlva is akkora számban fognak futni itthon, hogy azt a 10-15 évvel újabb típusok nagy része is megirigyelheti. Lehet, csak azért, mert folyton megjavítják őket, de ha azt nézzük, az az autó is tud valamit, amit hajlandóak a tulajok 20-30 éves, 200- 300ezret érő tömegmodellként is életben tartani. (Azt nem vitatom, hogy pl. a Bravo/Brava/Marea- nekem- úgy tűnik, pl. kevésbé rohad, mint pl. a Golf 3. Talán galvanizáltak már azok a Fiatok, a VW meg nem.)

@visszakettopadlogaz: Itthon azért szerintem eléggé másképp néz ki a 20 év fölötti, napi használatú autók populációja.

Shadowbull 2013.07.20. 22:20:16

@n53: a legnagyobb gond az volt, hogy a Toyota gyakorlatilag evek ota! tudta hogy gond van a CTS pedalokkal, de siman tovabb epitette oket. Aztan amikor jotek az elso hirek a balesetekrol, akkor dramai hangvetelu nyilatkozatban szolitottak fel a tulajokat a nem gyari szonyegek hasznalatanak mellozesere. Ezzel probaltak takarozni.

Aztan kiborult a bili, es hipp-hopp eloalltak egy atepitessel. Aztan az NHTSA jol meg is baxta oket nehany millio dollarra.

superfrog 2013.07.22. 12:37:44

@w a s d: a csótány bizony az a bizonyos WRC Corolla, de nem a 3 ajtós ami a WRC alapja volt, hanem van abból egy 5 ajtós is. a vonalvezetése adja a "csótányhátú" nevet
itt: www.motoring.co.uk/car-pictures/toyota-corolla-1999-gs-5dr-picture_4368817

madbalee 2013.07.22. 13:42:46

@visszakettopadlogaz: kisebb akksival van mar vagy 60ezertöl. Az pedig mar egy eleg versenykepes ar föleg ha egy Panamera kategoriahoz nezed. Sikerült egyben ülnöm, szerintem utazasi minösegben felveszi a versenyt a nagykategoriasokkal. A design meg egyertelmü nagyon jol sikerült. Latszik, hogy bevontak termekdesignereket. A legviccesebb, hogy a csomagtartoba 2 gyerekülest is be lehet tenni:):
www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=7839&stc=1&d=1342467308

Shadowbull 2013.07.22. 14:28:15

@madbalee: "Latszik, hogy bevontak termekdesignereket"

Csak olyanokat nem akik lattak mar autot is.

Rocko- 2013.07.22. 15:14:13

@madbalee: "A legviccesebb, hogy a csomagtartoba 2 gyerekülest is be lehet tenni:"
felnőtt üléssel ez tudta az Audi is, 3 generáción át.
C4: www.justacargeek.com/2012/04/1995-audi-s6-avant.html
előtte a C3: autofilia.blog.hu/2010/02/18/heten_mint_a_gonoszok_2
és utána a C5: audisrs.com/archive/nogaro-blue-noggy-audi-a6-1.9tdi-130-7-seater-avant__o_t__t_32415.html

Dici47 2013.07.22. 16:01:23

Köszönöm az Égéstérnek, hogy életemben először átúsztam a Balatont.Az Égéstér műsorát hallgatva készültem fel és szombaton is az első órában ezt a kedvenc műsoromat hallgattam küzdve a hullámokkal.Továbbra is "égéstérre úszok"!!!
Köszönöm mégegyszer és további sok adást kívánok!
Üdv:Dici

madbalee 2013.07.22. 20:15:58

@Shadowbull: Nem tudom engem megvettek a designnal. Ha ilyen kategóriában gondolkodnék valszeg ezt választanám, legalább kipróbálni milyen használni.

madbalee 2013.07.22. 20:17:37

@Rocko-: Persze, de azok nem ez a kategória. Meg amúgy is beteg ott gyerekeket utaztatni.

Rocko- 2013.07.22. 20:34:26

@madbalee: felnőttet is.
csak hát ez még kb. a kisbusz és SUV mizéria elterjedése előtt indult.

n53 (törölt) 2013.07.22. 21:36:11

@madbalee: "Az pedig mar egy eleg versenykepes ar föleg ha egy Panamera kategoriahoz nezed."

Ne ne viccelodjunk. Ugye te meg sosem vezettel Panamerat?

madbalee 2013.07.22. 22:02:06

@n53: De vezettem, nem is egyfélét. Mondjuk nem vezethetőségként gondolok a Teslara mint alternatívára, hanem mind 4 személyes prémium sedan, amivel be lehet állni a Broadway elé este, vagy üzleti találkozóra megérkezni.

Shadowbull 2013.07.23. 07:27:22

@madbalee: a Teslanal a hatotavon bukik meg a mutatvany. Aki uzleti autonak hasznalja a "premium szedanjat", az kicsit tobbet megy vele mint amit a Tesla egy feltoltesre iger.

En meg nem lattam eloben, igy nem tudok nyilatkozni rola hogy tetszik-e vagy nem, de a kepeken semmi eredeti nincs, kicsit olyan minta egy jaguart, egy maseratit meg egy Mazda 6-ot gyurtak volna egybe. De nyilvan ez izles kerdese, biztos van olyan akinek ez bejon.

madbalee 2013.07.23. 08:25:07

@Shadowbull: A hatotavban latom en is a korlatjat. Erdemes elöben megnezni. Föleg a belsejeben van sok apro erdekes megoldas.
Amugy vannak mindenhol a vilagban olyan vezetök akik az autojukkal szinte el sem hagyjak az adott nagyvarost ahol elnek, dolgoznak. Esetleg ha igen akkor azt valami csaladi kombival, vagy a hetvegi GT/Cabrio/Roadsterrel:)

Shadowbull 2013.07.23. 08:26:57

@madbalee: "Föleg a belsejeben van sok apro erdekes megoldas. "

az igaz, peldaul az orok vesszoparipam a tabletbol faragott kozepkonzolos elmebetegseg :)

madbalee 2013.07.23. 09:01:25

@Shadowbull: Elöször nekem is gagyinak hatott amikor kepeken meglattam, de eleg ertelmesen lehet hasznalni. Valamint nem log ki a belter desginjabol.

Shadowbull 2013.07.23. 09:07:42

@madbalee: nem is a gagyisagaval van baj, bar ugye nem mindenki jon lazba egy kepernyotol, hanem azzal van baj hogy konkretan eletveszelyes. Majd probald ki hogy milyen menet kozben egy ilyen izen peldaul hofokot allitani. Mindenkeppen le KELL nezned a hasznalatahoz.

madbalee 2013.07.23. 09:08:14

@Shadowbull: Amugy mar minden mai autoban tablet van, csak lehet kisebb a kijelzöje:)

Shadowbull 2013.07.23. 09:12:07

@madbalee: dehogy van. Aki hasznalta az eszet, az eleve nem tett erintokepernyot autoba, aztan van aki idokozben rajott hogy marhasag es elhagyja, meg van nehany aki tovabbra is erolteti. De messze nem altalanos, es nem veletlenul.

Es aki tesz is, legalabb nem arra rakja az osszes funkciot.

madbalee 2013.07.23. 09:14:43

@Shadowbull: Na az mondjuk nekem sem tetszett. Miert nem lehetett par gombot az alapcuccoknak kirakni. Bar a kormany melletti par karral lehet par dolog allitani. Nem emlekszem, hogy a klimat is lehet-e onnet.

n53 (törölt) 2013.07.23. 09:23:53

@madbalee: Panamera:
www.bevhillsmag.com/wp-content/uploads/Porsche-Panamera-3.jpeg
Model S:
img.netcarshow.com/Tesla-Model_S_2013_1600x1200_wallpaper_1f.jpg
Sajnalom, de ha szerinted a Model S primitiv fapados belteret egy napon lehet emliteni a Panameraeval, sulyos problemak vannak az ertekiteleteddel. Abba bele se menjunk, hogy milyen kenyelmi felszereltsegeket lehet rendelni a Porschehoz, mert ott vegkepp agyonveri a Teslat (se egy radaros tempomat, se savtarto asszisztens, de meg csak egy nyomorult szelloztetett ules sincs). Eleve mar attol, hogy hanyfelekeppen lehet varialni a Panamera belteret, megszedul az ember:
www.porsche.com/filestore.aspx/default.pdf?pool=germany&type=download&id=970-g1-v6-featuresandspecs-price&lang=none&filetype=default

n53 (törölt) 2013.07.23. 09:28:50

@madbalee: Allitolag vezetted az autot, es az alapveto funkciok kezelesevel nem vagy tisztaban? Egyebkent nem lehet:
www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/ms_owners_guide.pdf

madbalee 2013.07.23. 10:12:32

@n53: Nem vezettem, csak ültem benne.

madbalee 2013.07.23. 10:18:42

@n53: Igen felszereltsegben, meg minösegben is sokkal jobb a Panamera, de en nem igy ertettem, hanem hogy kicsit mas formavilaga. Olyan mintha mondjuk Monacoban nem Ferrarival, Lamboval menne valaki kaszinozni, hanem egy Lexus LFA-val. Nem jobb, söt teljesitmenyben lehet el is marad a japan, de elterö a formavilaga.
Nem teljesen, de az Üvegtigrisböl Gaben hasonlata a kolaval, meg a traubival hasonlo.

madbalee 2013.07.23. 11:32:26

Ami viszont überfos a Tesla S-ben azok az elsö ülesek fejtamlai(lehet a hatsoknal is ez a helyzet, az nem tünt fel annyira). Nagyon alacsonyak szerintem, es nem allithatoak.

n53 (törölt) 2013.07.23. 19:28:42

@madbalee: Szoval meg csak nem is vezetted, de meg vagy gyozodve rola, hogy egy ligaban jatszik a Panameraval. Hat, koszonjuk a velemenyedet :]

@Shadowbull: ...vagy elhagyja az erintokepernyot de cserebe megbolondul, es erintogombos egeret rak a kozepkonzolra:
drivers.lexus.com/pub-share/magazine/html/Vehicle-Insider/images/0908_remotetouch_lead.jpg
Amugy az amerikaiak vannak oda az erintokepernyoert valamilyen erthetetlen okbol (Ford, Chrysler, Cadillac, stb). De hogy a Maserati miert vette at a Chrysler rendszeret, az vegkepp megmagyarazhatatlan.

ommm 2013.07.23. 22:13:49

@n53: Nem csak ők, az egész Fiat-csoport. Kész volt, olcsó volt, arra a piacra az kell.
Kicsit...khm...béna.

madbalee 2013.07.25. 08:35:45

@n53: Nem egy liga az igaz, de bizonyos vevöknel lehet alternativa. Ez a kategoria amugy sem a menetteljesitmenyröl szol (ezzel nem azt mondom, hogy tök mindegy), itt a kenyelem meg a design fontosabb faktor.
Föleg az USA, ott sokkal jobban szamit a külcsin, mint maga az auto tudasa, raadasul a hybridekkel is hogy be lehetett lelkesiteni öket, igy egy full elektromos autora is tudnak majd gerjedni.

ifrance 2013.07.25. 10:25:13

nem olvastam végig, lehet hogy volt már, de winklernek lenne egy házi feladat: menjen el oroszlányba a wescasthoz gyárlátogatásra. csak az elején felmerült "homokba öntenek?" kérdésre. az olvasók csak nyernének egy ilyen cikkel...

Shadowbull 2013.07.25. 10:36:40

@ifrance: elmehetne nyugdtan vele telos bandi meg a doki is, mert nekik sincs sok fogalmuk az ontesrol.

ifrance 2013.07.25. 14:57:18

@Shadowbull: én se vagyok a téma specialistája, de jártam ott egy szervizes ügyből kifolyólag, és érdekes volt. gondolom a többi olvasónak is érdekes lenne.
süti beállítások módosítása