HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az iszonyatosan naiv vevő és a nepper

2013.07.25. 13:04 ommm

Címkék: nepper égéstér 79 adás tudatlan vásárló de okos


Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.

Direktlinket a letöltéshez itt talál.

157 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr605425937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jarics 2013.07.25. 13:11:17

Azért a Csontit miért kell ennyire védeni. (OK. Tudom.
Egyébként meg arra is van megoldás, ha valaki el akarja vinni az autót megvizsgáltatni, de nem akar az értékesítő embert küldeni vele:(leteszi zálogba a vevő-jelölt az eladónál az autó értékének megfelelő kp-t, majd elmegy átnézetni. OK. Alkatrész kicserélését ezzel nem lehet kivédeni.

Traktoros Z 2013.07.25. 13:25:14

A közteres ellenőrök az igazán senkiháziak (tisztelet a kivételnek. Nekem Debrecenben volt dolgom az alja tróger közteresekkel: senkiháziak akik "hatalmat" kaptak.

Leadfoot 2013.07.25. 13:29:21

@Traktoros Z: Egy haverom úgy jellemezte őket, hogy debilek, akik azt hiszik, hogy ők a delta force kommandó. Ez eléggé betalált.

Leadfoot 2013.07.25. 13:46:51

Robi, ne csináld már, hogy 1x éve dolgozol autós újságíróként, és nem tudod, mi az a st. pálca meg hogy a féktárcsának válla van... ezeket még ÉN is tudom. :-))

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2013.07.25. 13:48:52

Hogy lehet egy téli gumit fordítva feltenni? Bazz, ha sokat megy vele, extrém esetben szál szakadásos lesz!

Leadfoot 2013.07.25. 13:53:49

@Csibefogó: Nekem már tettek föl gumit (igaz, aszimmetrikusat, ott csak a külső-belső oldalt lehet fölcserélni). De a szomszédomnak tettek föl már forgásirányos télit is rosszul - és nem sufniban.
A gumis szakma is felhígult.

De ennyi se kell. Az egyszeri autótulajnak el van téve a téli garnitúra a tárolóba, előveszi, fölteszi, ahogy esik. Nem kevés ilyen van.

Nem vagyok gumis, de minden télen legalább 3-4 embernek szoktam szólni, hogy fordítva van a gumija fönt.

Jarics 2013.07.25. 13:54:32

@Leadfoot: Robi nagyon kevés műszaki tartalmat tesz hozzá a műveihez, nem ezért szeretjük.

Etniez 2013.07.25. 14:04:04

UK-ban élek, itt szoktak venni-eladni gépjárművet ebay-en (mint otthon a vaterán).

Egy ismerősöm akart venni motort, csomó ilyet leütött, elment nagy távolságokra megnézni őket és üres kézzel jött haza. Végül vett egy közepesen szar motort és feltette a sajátját eladni. Csomóan leütötték, de soha nem jöttek el megnézni, mindenki akkor került kórházba, válásba, stb, csak úgy szórta a negatív feedback-et.

Szóval ez a fajta gépjármű vétel-eladás halott szerintem...

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.07.25. 14:04:40

Nagyon durva büntetős hely még a XIII. Ker Ciprus utca, Hős utca, Százados utca környékéről. Telepítettek térfigyelő kamerákat pár éve, jóhiszemű állampolgárként gondolhatnánk, hogy a mi védelmünkre, miközben egyetlen célt szolgál, ha valaki a szembe lévő oldalon parkol (nem tilosban, nem fizetés nélkül-mivel ingyenes) kb 10 percen belül felteszik a kollégák a kerékbilincset... Ez gondolom még sok helyen van így, figyeljünk...

DemiA 2013.07.25. 14:05:24

Sziasztok!
Én valamiért nem tudom letölteni, és lejátszani sem :(

atreen 2013.07.25. 14:11:09

Tisztelt !!!!

Sajnálatos szerintem, hogy mindig csak a szar japán autókat istenítik a kollégák. Soha egy büdös petákot sem adnék japán autóért.
Nem hiszem, hogy csak a japánok tudnak autót gyártani. ( most épp egy pajeroval szenvedünk fel forrt a hűtővize....kerámiabetétes hengerfej szinte senki nem akarja elvállalni síkoltatni,,, )
Csak a német autó autó a többi egy kalap fos !!!

superfrog 2013.07.25. 14:16:29

én nem szeretném védeni a csontit, nem is ismerem, és főleg nem venném meg a piac legolcsóbb autóját...........
de hogy lehet valaki ennyire balfék? nem viszem el a próbakörre a kocsit?! könyörgöm már 1970-ben vitték a zsigulit is ..... anélkül nem veszek max egyedi veterán autót. a másik, miért gondolja sok magyar, hogy a használt autó az pont ugyanaz mint az új, csak a forgalmiban a dátum régi, meg a szomszéd se esik annyira hanyatt mert tudja hogy nem költöttem annyit.
hát hol a fenébe élt eddig ez a szerencsétlen ember, szatyorban ?!

determ 2013.07.25. 14:19:03

A Peugeot-os ügyfél hülye. Ha nem engedik kipróbálni a kocsit, ott kell hagyni a francba.

A Totalcar stábja pedig undorítóan védi a CsontiCar-t. Más ilyen történeteknél mindig azt halljuk, hogy "a szemét nepper, hogy átverte az ügyfelet", most, hogy Csontiról van szó, egyből az került elő, hogy az ügyéfél hülye...

Igazán gratulálok ehhez!

atreen 2013.07.25. 14:21:11

@determ:

Igazad van védik nagyon...üzlet az üzlet pont azért beszélnek a levélről, hogy a sajtóban védjék a csontit.

Leadfoot 2013.07.25. 14:24:06

@superfrog: @determ: Mondjuk az tényleg nem érv, hogy nála a "szart árul, de olcsón" az üzleti modell. Alacsony árakkal átverni a vevőt semmivel sem jobb, mint magas árakkal. HA volt átverés, mert a levelet és Csonti véleményét is csak a TC-n keresztül ismerjük.

De az maximálisan igaz, hogy ha nem lehet megnézni, átnézni az autót, akkor át gyalogkakukk módba, bi-bip, és el onnan.
Ilyen szempontból vannak Csontinál sokkal rosszabbak is, legalábbis az utóbbi időben én egy csomó olyan hirdetést láttam, ahol fizetni kellett a próbakörért, vagy akár az autó megtekintéséért (nem átvizsgálásért, csak a megnézésért). És nem letétet!

Zoley 2013.07.25. 14:26:31

Csontival kapcsolatban: Napokban kitett egy amcsi chevyt, közel 20 éves és 88 ezer km-t írt (kb). Műszerfalon meg ott van hogy 88k MÉRFÖLD (ill MPH óra). Persze ezt is könnyű megmondani, hogy "elnéztük" aztán el van intézve. 530d-nél csak oldalról látszik a műszerfal, de látszik hogy járó motornál karácsonyfa van. Erre meg azt: ezért ennyi... csak a leírásban SOSINCS leírva ez. Sőt: semmi.

determ 2013.07.25. 14:26:45

@Leadfoot: Egyetértek. De ez most igazán undorító... Ez gyakorlatilag arról szól, hogy az ügyfél hülye és Csontit meg mosdatják a szemete miatt... szerintem ez ocsmány.

superfrog 2013.07.25. 14:27:02

@determ: és miben védték meg? kéne konkrét példa.
le lett írva miért nehézkes elvinni állapotfelmérésre egy kocsit. ez nem csonti téma, ez simán matek. a nem értek hozzá de téli gumi van rajta, meg világít a légzsák lámpa? hát nem látod? és ha nem látod mert ennyire nem vagy képben, minek mész egyedül? te elmennél egyedül mondjuk harangot venni? vagy öntőkohót?
persze az igaz hogy a gondolkodás zsidó furfang....... nem fér bele a magyar mentalitásba.

Nyiri 2013.07.25. 14:32:09

@atreen: Jézusom. Kezeltesd magad.

Zoley 2013.07.25. 14:32:19

amúgy az említett E39-nél a légzsákos történet az ülésfoglaltságjelző elszakadása miatt van. beletérdelés, belehuppanás és máris elszakad.

Leadfoot 2013.07.25. 14:32:42

@superfrog: Mikor kocsit vettem, a hahu-n a második legdrágább példányt vettem meg anno az adott modellből (nem azért, mert drága volt, hanem mert jó volt). Eredetileg azt akartam mondani, hogy arra tényleg nem kellett költeni a vásárláskor (olajcsere, stb.-n kívül), de hazudnék, mert hiányzott a jobb első ülésről a gerinctámasz tekerője, 1500 forint volt a gyári, a javítás pedig az ún. bepattintásból állt.

Ez 4,5 éve volt, azóta mentem vele 65ezer kilométert, és kopó-fogyó cuccokon kívül pár apróság volt csak. A motorhoz az elmúlt hónapban kellett először nyúlni, ez is kimerült egy hőgomba + termosztát cserében (gyári alkatrészekkel valami 13ezerért).

Ezzel nem akarom magamat fényezni (már csak azért sem, mert ebben a vételben is volt mázli), csak azt akarom mondani, hogy nem szabad sóhernek lenni - olcsó húsnak híg a leve alapon.

sunblind 2013.07.25. 14:32:46

g astra coupe nem szép, bertone coupe szép. ezmosmiez.

Nyiri 2013.07.25. 14:36:37

@superfrog: Ez a nem lehet elvinni állapotfelmérésre a kocsit duma vicc. Én mikor autót néztem kereskedőnél. Megkérdeztem hogy el lehet e vinni állapotfelmérésre. Mondták igen, de a költség az enyém. Rendben. Időpontot egyeztettem mindkét féllel. Időre odamentem beültünk, a kereskedő embere vezetett odaértünk a szervizbe. 3/4 óra átvizsgálás majd vissza és szia. Az egész 1 óra 10 perc volt. Hülyeség ez a 3-4 óra. Nagyon nagy hülyeség. El akar adni a kereskedő nem? Akkor szánja rá az időt.

Mondjuk nem hoztam el a kocsit, mert egy rakás szar volt. Másik kereskedőnél dettó ugyanez volt. kb. 1 órás volt az egész hercehurca. Jó volt a kocsi elhoztam és 3 éve semmi baja.

3-4 óra? kamu.

superfrog 2013.07.25. 14:40:58

@Nyiri: ebben igazad van, de erre elmondták, ha nem értesz hozzá, és ez a szitu, ne vedd meg !!
egyébként meg újra mondom, kéne gondolkodni. a piac legolcsóbb kocsiján mit akarsz állapotfelmérni? nyilván pöpec lesz......

dextercapo 2013.07.25. 14:46:29

vettem egy autot . ket napig hasznaltam . 200km utan kopogott valami a hatuljaban .
felemeltuk . a hatso hidat nyolc csavar tartja . gyarilag . harom elegge laza volt , ot hianyzott . egynapos muszaki volt rajta amikor hozzam kerult . kerdes ?

ZoliVaio 2013.07.25. 14:47:35

Azt nem értem, hogy egy 300 ezer forintos autónál mit vár?
Annyiért annak is örülök ha kormány+kerekek vannak rajta, nemhogymég igényeim vannak..
Pff....

Negrogo 2013.07.25. 14:47:53

Multkor szo volt a barom 30e km -es olajcsereperiodusrol aztan lass csodat:

www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=890832&d=1374592669

ZoliVaio 2013.07.25. 14:49:43

Nah csak sikerült elírni. Szóval 8 kilós autónál. Főleg, hogy drágábbért mennek a hibátlanok.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.07.25. 14:56:36

Egyrészt 800 ezer Ft alatti autón azért ne várjunk hibátlan autót, főleg ha Csontitól veszed, mivel ő valóban árban a legalja. Ha 2-300 ezret kell költeni egy autóra, ami mondjuk piaci ár alatt van 400 ezerrel, akkor még jobban is járhatsz vele.

A másik oldalról, azért hadd vizsgáltassa már át az autót az ügyfél. Gondolom az a kereskedői tapasztalat, hogy akkor nem veszi meg a roncsot, mert megijed az ügyfél, és a kiesett időket meg nem hozza vissza a sok el nem adott autó.

Sajnos ügyfeleinktől többször kaptunk olyan infót, hogy nem engedik ki az autót a telepről. Én tuti nem venném meg akármilyen tuti üzled, de sokan okosak....

superfrog 2013.07.25. 14:57:39

@Minden a matekon múlik: nem hallgattad meg a dumákat? ég a légzsáklámpa ebből következik hogy csere szükséges. olajsáros a motor -> nem volt olajcsere benne ............ ezek milyen dumák már? a 4 fék + stab. rúd az fogyóeszköz, a törésről nem tudjuk, mi hangzott el, hogy volt hirdetve. ha törésmentesnek akkor az valóban átverés. de többi az kb az hogy sz@rrágó vagyok, aztán kiderül hogy az olcsó hús nem főnyeremény. kéne felelősséget vállalni a döntéseiért. és hangsúlyoznám, a felolvasott levél alapján sajna a X Mihályné totál nem tudja mit beszél, főleg mikor elkezdi hogy bizományos adásvételnél nem kap számlát..... okos!

Minden a matekon múlik 2013.07.25. 15:13:41

@superfrog: légzsák lámpa azért is világíthat mert nincs benne légzsák(mert pl. eldurrant). Ne felejtsd el, hogy egy hozzá nem értő fogalmazta a levelet.

Cifu78 2013.07.25. 15:16:48

Lehet, hogy ritka kivétel, de két hete adtuk el édesanyám Citroen Xsara-ját, amiben 204.000km volt. Valóban. Első női tulajdonostól. Valóban. Nem dohányzó autó volt. Valóban. Nem volt törve. Valóban. (karc, horpadás akadt)

Szóval nem igaz, hogy nincs a magyar piacon ilyen autó.

Ezzel együtt is mind Csonti, mind a vásárló követett el hibákat az adott esetben, legalábbis az elmondottak alapján.

superfrog 2013.07.25. 15:25:33

@Minden a matekon múlik: pontosan. leírja hogy a légzsák csere, mert világít a lámpa. ez így nem tény. pont annyira, mint az olajfilm a motoron nem jelenti azt hogy nem cseréltek olajat. és az autó elhanyagolt ergo sokkal több km van benne.
ezek dumák. pont leírtad hogy egyáltalán nem biztos hogy cserélni kell a légzsákokat. még azt is belelátom a történetbe, hogy elvitte egy szerelőhöz, aki meglátta a madarat és behazudott dolgokat. mert aki ennyire hülye hozzá, abból lehet jól megélni.ki tudja.

Rocko- 2013.07.25. 15:27:43

csontis témára: a Totalcar rendszresen mondja, hogy ha valaki millió felett akar autót venni, akkor vigye el márkaszervizbe. ha nem enegdi, akkor ott kell hagyni. szóval Papp Tibi jól mondja.
a másik, hogy csontinál köztudottan fosok vannak. olcsó, de fos autók. aki innen válogat, az ne csodálkozzon, hogy fost kap. na, Stump Bandi is mondja.

"azért, mert a kereskedésből veszed, akkor nem változik hip-hopp új autóvá."
és totálkárossá sem. ahogy gondolják a kereskedőről.

"ásdd mélyebbre a vermet."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Honda Cityhez adtak Motocompot?

"Orfűn töltöttem a hétvégét."
:))))

"nem szoktam fikuszokat állva szállítani."
"szépsége okán szűkebb a piaca."
"duhaj tulaj."
"Bendizmus."
"mennyire örül, hogy egy Mr. T bejött dinnyéért."
:)))

ez a daimler sztori, fúúú, kész. :)))))))

akerhus 2013.07.25. 15:29:21

Nem a vásárlót védem, de mindenki nagyvonalúan átlépett azon a tényen, hogy az autóban nem a valós futásteljesítményt mutatta a kilóméteróra. Csontos úr szerint csak ilyen autók vannak a piacon...bla-bla-bla
Pont a totalcaron volt ma egy autojogasz válasz: 'A kilométeróra által jelzett érték magasabb eladási ár érdekében történő meghamisítása 2013. július 1. napjától bűncselekmény és 1 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.'
Csontos úr behúzhatja a fülét-farkát, és reszkessen, hogy a NAV és a rendőrség ne keresse meg....bla-bla-bla...

Leadfoot 2013.07.25. 15:31:39

@superfrog: Azért az olcsóság még nem szükségszerűen egyenlő azzal, hogy valami szar.

Másrészt - ahogy valaki mondta - Csonti fölvállalja, hogy szart árul olcsón. Ja, ez így szép, csak konkrét esetekben már nem annyira büszkélkedik vele, hogy az adott autón mi szar (mér akkor is, ha kopó cuccok).

Acrocercops 2013.07.25. 15:32:15

Minél tudatlanabb a vevő, annál hangosabb és agresszívabb fizetés után.

ommm 2013.07.25. 15:33:02

@akerhus: Ez a gumitörvény valójában semmire nem jó. Amíg nem kapod el a tekerőt helyben, laptoppal az ölében, addig nem tudsz bizonyítani semmit, csak ez a baj.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.07.25. 15:33:17

@akerhus:
Egyáltalán nem akarom védeni, de ha megmondta hogy ez nem a valós km, akkor korrekt volt a CSonti, még ha csak annyit mondott hogy nem a valós van az autókban.
Én autómban sem valós van, de nem én pörgettem át, így vettem, akkor most ez bűncselekmény? Ha eladom én követem el?

superfrog 2013.07.25. 15:33:24

@akerhus: te meg azon lépsz át, hogy egy szerelő ezt abból gondolja, hogy lelakott a kocsi.......
tehát ha ez kiderül, akkor ok, ugyanaz a szitu, ha sérülésmentesnek hirdették, és tényleg törött az is ok. el kell vinni egy igazságügyi autószakértőhöz, és amit ő leír, na az tény. itt kb az van hogy vettem egy fost olcsón, pedig egy jót akartam olcsón. mert így megy az élet........

Acrocercops 2013.07.25. 15:33:53

@akerhus: bizományiba beviszel valamit amit loptál, téged fognak megbaxxni...:)

Rocko- 2013.07.25. 15:34:08

@Leadfoot: Winkler nem műszaki beállítottsgú.

@Csibefogó: úgy, hogy maga teszi fel az ember.

@superfrog: "nem viszem el a próbakörre a kocsit?!"
mert nekik csak egy gép, az meg működjön. nem fogllakoznak vele.
"hát hol a fenébe élt eddig ez a szerencsétlen ember, szatyorban ?!"
ott.

Leadfoot 2013.07.25. 15:35:12

@superfrog: @Minden a matekon múlik: Most őszintén. Ha csak egy kábelcsati lenne, és olyan egyszerű lenne megjavítani a légzsák pilácsot, szerintetek nem csináltatná meg a nepper?

Ez kb. ugyanaz a szint, hogy minden klímahibás autót csak föl kell tölteni gázzal.

Leadfoot 2013.07.25. 15:37:31

@Rocko-: @Jarics: Én se vagyok műszaki beállítottságú, mondjuk, hogy olyasmi sulit végeztem, mint ő. Életemben volt eddig 3 autóm, 11 év alatt kétszer cseréltettem féktárcsát. És tudom mi az, ha válla van.

Ne értsétek félre, nem vagyok ezen felháborodva, sőt! Vicces.

superfrog 2013.07.25. 15:40:57

@Leadfoot: nem erről beszéltem ! hanem arról hogy ég a lámpa. aki nem vak látja. ebben mi az átbaszás? én kiszúrtam hogy szar a klíma, engedett is az eladó az árból. ő sosem mondta hogy jó a klíma, csak annyit hogy az autó jó. és ez így igaz is, minden más jó benne. ha látom hogy világít egy lámpa benne aminek nem kéne, és ekkor sem hívok senkit hogy mi van, akkor most átbasztak, vagy segg hülye vagyok? ha annyira átbaszásra ment volna, tényleg lehúzza a csatit aztán nem ég......
itt arról van szó, hogy eladom a kocsit az utolsó tulajnak. ez a cég modellje. a hölgy meg arra gondolt, hogy itt a mennyország, és az ár nem tükröz semmit. ilyenkor mindig megértem a különböző szavazások eredményeit.
és továbbra is tartom : gondolkodás zsidó furfang........

Rocko- 2013.07.25. 15:44:12

@Leadfoot: "Alacsony árakkal átverni a vevőt semmivel sem jobb, mint magas árakkal."
ha órát tekersz, és egy magasabb értékűnek állítod be ezzel az autót, az átverés.
ha alacsony értékű autót alacsony értéken árulsz, abban mégis mi az átverés?
ennyi erővel a használt autót ne áruljon senki, mert átverés?

@sunblind: azt ne mondd, hogy nem tűnik fel az aparócska eltérés, amit harmóniának hívunk.
coupé: commons.wikimedia.org/wiki/File:Astra_side.jpg?uselang=de
bertonce coupé: commons.wikimedia.org/wiki/File:Opel_Astra_G_Coup%C3%A9.JPG

@Nyiri: "3-4 óra? kamu."
honnan hova? Budapesten belül szomszédos kerületből a másikba, vagy mondjuk Gödöllőről Dél-Nyugat Budapesre, szakszervizbe, ahol várni kell? nem mindegy.

@dextercapo: ja, van kérdés: miért nem nézted át vásárlás előtt?

@akerhus: már csak bizonyítanod kell, hogy Csonti tekerte meg. hajrá.

Rocko- 2013.07.25. 15:46:19

@Leadfoot: viccesnek vicces, de nem mondom, hogy létszükséglet.

sunblind 2013.07.25. 15:50:55

@Rocko-:
mennyire igaz. :)
rosszhír, hogy ebből csak az egyik astra coupe, a másik az, amit háromajtós heccsbekknek hívunk.

Leadfoot 2013.07.25. 15:56:25

@Rocko-: A következő mondatom így hangzott: "HA volt átverés", még ki is van emelve a HA szó csupa nagybetűvel.

dextercapo 2013.07.25. 15:56:56

@Rocko-: ha az auto friss muszakis . akkor kotelezoen atnezik az aljat , megmozgatjak . ehhez kepest en mit tudok szerszamok es minden nelkul a kereskedesben ? oldalt , felul korbeneztem ott nem is ert meglepetes , az aljan nem huztam utan minden csavart - ott nem lehetett megemelni . ugy voltam vele hogy az elso het vegen elviszem olajcsere , atnezes stb nagyszervizre - de ket napig hasznalni akartam elotte .

Liba Tóni 2013.07.25. 16:00:45

A Csonti helyesen járt el. Nem kell betojni a NAV-tól. Ugyanis az elején elhangzott, bizományos autót adott el. Ebből adódóan egy adás-vételit kellett aláírni, amiben ő max. közvetítőként szerepel, de az eladó, akinél reklamálni lehetne, az az, aki beadta hozzá bizományiba. Nem is kell ilyenkor számlát adni... Ő majd elszámol az eladóval utána...

Rocko- 2013.07.25. 16:06:02

@dextercapo: "ha az auto friss muszakis . akkor kotelezoen atnezik az aljat"
hibás feltételezés. abban az országban, ahol az autó mozgatása nélkül lehet műszaki vizsgát szerzeni, ott nem szabad idegen vizsgáztatásában bízni.
"ehhez kepest en mit tudok szerszamok es minden nelkul a kereskedesben ?"
alánézni.

Leadfoot 2013.07.25. 16:11:14

@Rocko-: Na jó, csak itt jön be megint, hogy az átlag vevőnek honnan kéne tudnia, hogy a vizsgáztatás ilyen Magyarországon? Meg van ez hirdetve valahol?

Jarics 2013.07.25. 16:14:14

@Leadfoot: Dehogyis, mindenki örül, hogy a műszakin átment az autó okosba, aszt majd megáll valahogyan
(lásd korábbi eset egy összehegesztett alvázú román kamionról (most ez jutott eszembe)).

Rocko- 2013.07.25. 16:22:51

@Leadfoot: hát őőőő, ha nem burokban él, akkor tudja mi folyik.

dextercapo 2013.07.25. 16:34:42

@Rocko-: nem nyilvanvaloan lathato helyen volt a hiba. Masreszt miert kene abbol kiindulnom hogy az orszagban senki nem tart be egyetlen torvenyt sem?
Nem neztem at a hajtokarokat sem az auto megvetele utan. Mit kell ilyenkor atnezni? Keves km volt benne (tenyleg).
Ezzel az erovel azt is irhatnad hogy persze hogy szetment , hiszen nem trailerrel vittem szervizbe egyenesen. Egy uzemkepes autot vettem friss ,muszakival.
@Leadfoot: mert nyilvan mindig a vevo a hulye , mert hazudnak neki es elhiszi . Vizsgaztatja az autot es azt hiszi ez jelent valamit . Kozben okosban megoldja a kupec a dolgot . Majd ketmillaert az jar hogy kiesik a hatso hid alolam es en vagyok a hulye , mert nem volt a zsebemben csapos emelo hogy en kotelezoen atnezzem azt amit a muszaki vizsgan fakultative elneznek . Nyilvan ez a normalis . Vicc ez az orszag .
Legkozelebb jon egy okoska es elmondja hogy de nekem kellett volna bemaszni a kemenybe es kitisztitani , mert a hivatalos es kotelezo kemenysepro utan egy nappal nem feltetelezhetem hogy az elmut ot evben nem rakodott tele a kemeny .
Az a nyolc csavar nem alattam lazult meg es csavarodott ki ketszaz km alatt.
Valaki forditva ul a lovon . Lefele , arccal hatra es nyeli is.

Cecan Basescu 2013.07.25. 16:46:28

@Rocko-: A strosek porsche ismeretéhez nem kell műszaki beállítottságúnak lenni. Az, hogy a tárcsának idővel válla lesz, azért nem egy Novoth diagnosztika. Gondolom mész a belsőség találkozóra.

superfrog 2013.07.25. 16:53:48

@dextercapo: tényleg nem akarok olajat a tűzre, de ne hasonlítsuk már össze a friss kamu műszakit azzal hogy ég a hibalámpa de engem átbasztak, mert azt hittem jön a karácsony azért ég. az a lámpa kb annyit mondott volna a te esetedben, mintha egy matricát találtál volna a kormányodon, hogy a hátsó híddal komoly gond van. gondolnám, ha ezt így ráírják, akkor találsz módot, hogy ezt átnézd. itt égett a lámpa, az okos nő meg leszarta, ezért persze mindig más a hibás. tipikus magyar mentalitás, nem vállalok semmiért felelősséget......
a hölgy képességeit meg a levél indítása kb tükrözi: "tisztelt cím" aki ennyire nincs képben azzal mit lehet kezdeni. sztem a hölgy 50-es lehet, és most kéne neki elmagyarázni, hogy egy cím nem tud olvasni, ezért nem is írok neki levelet. egyébként részvétem a férjének.

Rocko- 2013.07.25. 16:58:25

@dextercapo: "Masreszt miert kene abbol kiindulnom hogy az orszagban senki nem tart be egyetlen torvenyt sem?"
hát, erre csak azt tudom mondani, hogy ízlelgesd ezt a kérdést hosszasan.

Leadfoot 2013.07.25. 17:02:50

@superfrog: A "Tisztelt Cím!" bevett megszólítás hivatalos / félhivatalos leveleknél. Csak mondom.

dextercapo 2013.07.25. 17:05:34

@superfrog: nincs is bajom azzal hogy az auto amit megvett az elolrol mondjuk torve volt. Ez az amit rejtett hibakent szoktak jellemezni. Majd a birosag intezi.
Az en esetem ennel sokkal tisztabb - ezert is irtam le.
@Rocko-: izelgetem. Ha a hivataloknak nem kell betartani , ha minden csak latszat , akkor en is hamisithatok erdetvizsgat , rendszamot , tankolas utan fizetes nelkul tavozom , autopalyamatricat kamuzok hamis rendszammal stb - nem elek europai modon hanem beallok ebbe a kis balkani bohozatba es nyomom macskajaj stilusban a tovabbiakban. Ez hova vezet ?

Rocko- 2013.07.25. 17:07:28

@dextercapo: pontosan oda vezet, ahol vagyunk.
félreértés ne essék: nem mondom, hogy ez egy jó helyzet. azt viszont mondom: a megszoksz vagy megszöksz szabály még mindig érvényes.

superfrog 2013.07.25. 17:09:24

@Leadfoot: ez egy új dolog, beszélj magyartanárral, ez csak terjed, és kb mutatja az ott dolgozók szintjét. én is csak mondom :))

Acrocercops 2013.07.25. 17:11:25

@superfrog: Gyönyörű öngól, és te mondod hogy mással nem lehet mit kezdeni:)

superfrog 2013.07.25. 17:13:39

@Acrocercops: kicsit pontosíthatnál.

nyelvtan II "tisztelt úrhölgy" ezt is láttam már sokszor levélen, vajon ez a nővé operált pasiknak szól ?

dextercapo 2013.07.25. 17:14:38

@superfrog: ez egy regi dolog es a tisztelt cimzett roviditese evtizedek ota a formalevelek esetben.
@Rocko-: egy ujabb ok hogy ne a balkanon kuzdjek a helyi hadurak onkenyevel birkozni.szerintem sokan vannak ezzel igy. :-(

gyugyó 2013.07.25. 17:20:23

Nem lehet elvinni az autót átnézetni mert az sok idő? A neppernek ez is a munkájához tartozik. Vagy nem?

superfrog 2013.07.25. 17:23:12

@dextercapo: ja csak hivatalos levélben meg tahóság rövidíteni. nincs ezzel baj :)

Leadfoot 2013.07.25. 18:01:17

@superfrog: @dextercapo: Bizony, régi dolog. Udvariassági formula, ha nem tudod a címzett nemét (pl. egy hivatalnak vagy épp egy internetes magazinnak címzed a leveledet). Ha valaki most hall róla először, akkor nem abban van a hiba, aki használja.
Bizonygatni nem fogom, de ez most visszafelé sült el.

Egyébként hivatalos levélben miért lenne tahóság rövidíteni? Mert most ezt találtad ki?

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.07.25. 18:01:27

@gyugyó: "Nem lehet elvinni az autót átnézetni mert az sok idő?"

Debrecenben már hallottunk olyan nepperdumát átvizsgálásos kérdésre, hogy addig itt el nem hagyja az autó a telepet, amíg ki nincs fizetve.

Válaszunk: Viszlát!

Helyszíni átvizsgáláson gondolkodtunk már sokat, hogy lehetne megoldani, de sok műszeres vizsgálatot ki kellene akkor hagyni, ami mondjuk műszaki vizsgán okozhat meglepetéseket...

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 18:43:56

Nagy baj, ha egy autós újságíró ennyi évvel a háta mögött nem tudja, hogy mit jelent, ha válla van a féktárcsának, vagy hogy mi az a Strosek. Viszont enyhítő körülmény, hogy érdekli. Furcsa, hogy még nem hallott ezekről a dolgokról. Mintha a zongorista nem ismerné a "d" hangot. Erre szerintem nem lehet mentség, hogy nem műszaki ember. Tessék korrepetálni valakinek! :D

Winkler Róbert 2013.07.25. 18:56:58

@vancello: Úgy is lehet csinálni, hogy azt mondom, "magyarázuk el azoknak a hallgatóknak, akik esetleg nem tudják", de engem idegesít, ha valaki ennyit körülményeskedik. A Strosek-Porschét meg tényleg nem tudom, mi. De ebben a szakmában is fontos értéknek tartom, hogy az ember merjen kérdezni, és ne tegyen úgy, mintha mindent tudna.

nortonvincent 2013.07.25. 19:21:07

legzsakok cserere szorulnak
1 dolog az hogy kicsit karcos, nem let olja cserelve...aljun meg robanjon le....ilyenbe meg nem haltak meg.DEE...ne jatszunk mar emberek eletevel,elvtarsak "legzsakok cserere szorulnak"
Csonti nalam egy kalandor....esen ki a felnap..azert bene van epitve az ar resbe, nem?
Csonti 1millat er....jo es egy emberi elet menyit er? legzsak vs nem legzsak????

nortonvincent 2013.07.25. 19:24:05

Ha valaki jo autót akar nem a legolcsóbbat veszi.... :-) szóval ez arra jogosit higy lehesen toresmentesen árulni összetört kocsit.. légzsák nélkül.

Etniez 2013.07.25. 19:56:06

@Winkler Róbert: Egyet kell értenem, néha alá kell kérdezni a dolgoknak, mert nem minden hallgató tudja. Én sok mindent tanultam már a podcastokból, sőt youtube-os szerelő videókból. Másnak evidens, nekem nem volt az, hogyan kell cserélni mondjuk hűtőfolyadékot a motoromon...

mindennicknévfogalt 2013.07.25. 20:12:31

Halihó! Én nem értek az autókhoz, fogalmam sincs milyen a gömbfej, ha lóg, vagy a stabilizátorpálca. Lehet én sem veszem észre, ha fordítva van a gumi felszerelve. Nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá. A családban sincs ilyen, így nem tudok elvinni senkit. Viszont autó meg kellene, és újra meg nincs pénzem. Mit lehet tenni... Sorolták itt az alkatrész árakat a srácok... ez 5 ezer, az 20. Kérdezem laikusként, hogy nem lehet ezt akkor, amikor érdeklődök? Úgyis megnézik, nem? Azt mondják, amikor bemegyek, hogy 'pajtás... lóg a gömbfej, ez + az cserére szorul, cseréltess olajat és szűrőket. Ez összesen 150 ezerbe fog kb kerülni ha megveszed, és jövőre még 100-at rá kell költened. Ezért ennyi az autó" ? És ha nekem ez megéri, akkor elviszem, és tudom, hogy mire számítsak, és ha tényleg úgy lesz, akkor a következő autót is nála fogom venni. NEm lenne ez egy járható út? Akkor az átlag ember nem gyomorgörccsel megy autót venni, és aggódik fél évet, hogy na vajon az előző tulaj cserélte-e az olajat... szerintem ez csak hozzáállás kérdése. Szerintem hamar híre is menne.

whale 2013.07.25. 20:43:57

Ebbe a csontis sztoriba kár volt beszállnotok. Egyértelműen simlis a történet, magatokat égetitek, ha véditek.
Ha nem tudtok korrektek lenni, inkább skipeljétek a témát...

Schütii 2013.07.25. 21:51:45

@Csibefogó: Úgy, hogy felcseréli a kerekeket a felhasználó, hülyeségből/beleszarásból. Gumis nem teszi fel fordítva, mert baja is lehet belőle.

Schütii 2013.07.25. 21:54:40

@Leadfoot: Te még ezeken a dolgokon csodálkozol?
Autós újságíróként dolgozni nincs kötve bizonyos iskolákhoz meg bizonyos papírokhoz. De bizonyos tapasztalatokhoz se, mint ahogy a mellékelt ábra mutatja.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 22:01:36

@Winkler Róbert: én az őszinteséget jobban értékeltem volna. ;) Azért örülök, hogy nem kell korrepetálni. :D

Zoley 2013.07.25. 22:02:40

@becsületesnepper: elég gyakori gond, bypass modullal oldják meg "olcsón" vagy csere. nekem E46 van, ott 2x is lufilámpás lett, de itt azért, mert az ülés alatt csatlakozó egyszerűen szétcsúszott. ez ilyen régi BMW-s dolog :)

Schütii 2013.07.25. 22:03:22

@sunblind: A 3 ajtós G Astrára gondoltak mint "Astra kupé".

sunblind 2013.07.25. 22:26:30

@Schütii:
Persze. A Winkler meg pillanatnyi meglepetésében milyen diplomatikusan hagyta elsüllyedni, pedig még levegőt is vett, hogy feltegye a kérdést.
Holnap reggel azér közlöm a szomszéddal, hogy milyen dögös kupé, jól fog neki esni. :D

szuperkrumpli 2013.07.25. 22:45:03

Előzetest nem kell írni, de jó volna a podcast mellé pár képet posztolni, egyrészt magatokról, hogy arcot is tudjak párosítani a hanghoz ill. pár képet a szóban forgó autókról, motorokról, fűnyírókról stb...

nyalógép 2013.07.25. 22:46:12

Nekem azt mondták, azért vegyek kereskedőtől, mert ott törvény által előírt kötelező átvizsgálás van és szavatosságot vállal az autó műszaki állapotáért, kivéve azokat a hibákat, melyeket vásárlás előtt a vevő tudomására hozott.

Kristóf Balla 2013.07.25. 22:50:35

Sziasztok!
Én nagy renault rajongó vagyok, a megane I ből hívták a coupé-t coach-nak. Az 1.6-os 90le motor kicsi bele, és ebből kifolyólag gyorsan kopik. És mivel "sport" változata az autónak, mert eredetileg annak készült valószínűleg sokat is rúgták neki, így nem csoda hogy sok a probléma, illetve a hátsó sárvédőív előszeretettel rohadt.

Rocko- 2013.07.25. 23:15:19

@Schütii: "Gumis nem teszi fel fordítva, mert baja is lehet belőle."
becsületes nepper kocsijáról azért esett le a kerék, mert a gumis nem húzta meg a csavart. abból is lehetett volna baja.

@vancello: nézd, Orosz Péternek (remélem nem fognak lelőni, mer leírtam a nevét) jogsija se volt, amikor elkezdte a Belsőséget írni, mégis, élvezetesen írt. ilyenkor mi van?
ebben vajhmi kevés technológiai adat van: totalcar.hu/tesztek/lamboespada/
mégis az egyik hanem A legjobb magyar autós cikk.
szóval szerintem - Winklertől függetlenül - nem a legfontosabb dolgok egyike a teljesen precíz technikai tudás, ha a benyomásokat akarsz átadni.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 23:36:58

@Rocko-: azért a vállas féktárcsa kifejezés nem precíz tudást igénylő dolog. :D :D
De Robi már tisztázta, hogy a kevésbé hozzáértő hallgatók kedvéért kérdezett rá, felesleges őt "mosdatnod".
Orosz Péter meg simán egy zseni, a Belsőséggel rám is nagy hatást gyakorolt, ezért is született a Vancello blog, meg szerintem a többi autós blog is abban az időben. Nem tudom, miért kellett távoznia, de a mai napig emlegetik, ha a TC JÓ része szóba kerül valahol. Régi szép idők...

Rocko- 2013.07.25. 23:45:10

@vancello: és valószínűleg OP is visszakérdezett volna.
vagy bárki más, aki először találkozik vele.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 23:52:28

@Rocko-: Kérlek, ne csavard már!
Túlliheged és kezd ciki lenni. ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 05:00:03

@Etniez: az usaban megy az ebay en a kocsi, egy focistarsam/baratom Texasbol vett VW Routant, 2 eves, fekete, 54db kepet kuldott az elado, korrekt volt. Az eladonak autokereskedese van, 210db eladott autoja volt az ebay szerint w/out negativ feedback, de en huhogtam a baratomnak hogy at lesz b@szva a feje, elkuldi a penzt aztan hussss masnap mar a google se talalja a csavot, stb de nem, minden oke volt.

juteszembe Canadabol vett egy Suzuki Volusiat egy ismerosom, ott sem volt gond.

Persze csalok, gazemberek mindenhol vannak.

Csontit - meg vallalhatoan - vedtek a fiuk, valahol ertheto, na de a no sem karamella: ha en bemegyek egy kereskedesbe es nem nezethetem at a kocsit amit meg szeretnek venni akkor megkoszonom a lehetoseget hogy ott lehettem es odaebballok.

Becsuletesnepper 7-szer mondta hogy "nincs semmi baja" :)))))) winkli azt hittem tudja mi az a double-six.

Ki az a Reti???????

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 05:13:03

Csonti reszerol: azert o egy dorzsolt nepper, x eve a szkmaban, tudja hogy mit lehet mondani es mit nem. ( minek mi a kovetkezmenye ) mondta hogy a km ora csavart. ( ergo fedezte magat )

A vevo holgy: elment megnezni egy autot ami olcsonak szamitott tipuson belul - az autot megvizsgalta haromszor SZERELOVEL Aki nyilvan latta hogy egnek a visszajelzok, ez az lotyog, laza, motor olyan amilyen. Ha SZAR LETT VOLNA akkor NE vegye meg. Ha nem engedi elvinni megnezetni NE vegye meg. Ha nem tetszik neki a kereskedes, a kereskedesben a kave vagy a zuzottko akkor NE VEGYE MEG> de nem utanna - jo magyar szokas szerint - kuldozgetni mindenkinek levelet.

Szerintem Mr Csonti rossz vevore "melegitett" ra egy autot, ha szazalekos aranyban kene igazsagot tenni ugy 10%ban Mr Csonti a hibas, 90%ban a vevo hogy ez idaig fajult.

Azie 2013.07.26. 06:50:04

Alapvetően ha az eladó elmondja mik a hibák (korrekten), akkor a vevő el tudja dönteni, hogy kell-e vagy sem - persze kipróbálás és megnézés után. Átvizsgáltatni vagy visz makit magával, vagy elviszi saját költségen (ha az eladó nem engedi, akkor viszlát). Ha "látványos" hiba van amit az árus nem mondott el/tüntetett fel, az megtévesztés (bíróság), ha olyan, amire mondhatja, hogy ő "nem tudta" az meg ciki. :P Ha a nepper nem engedi a más általi vizsgálatot, akkor egyértelmű, hogy szar van a palacsintában. Aki ezt nem vágja le... Nem a víz a hülye, ha a kacsa megfullad. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.07.26. 06:56:49

@Rocko-: Az Espadát mondjuk pont Karotta jegyzi, de doki munkásságából nem nehéz olyan anyagot találni, ami érdekes és jó. Egyesek zseninek születnek, míg mi, földi halandók meg nem. AZ élet igazságtalan.
@vancello: Vannak helyzetek, amikor tényleg érdemes visszakérdezni. Ezt pont Winkleren lehet észrevenni az Égéstér adásokban. Mikor a társaság kezd dolgokat evidenciaként kezelni, ő gyakran visszakérdez, csak azért, hogy az adott kérdés el legyen azoknak is magyarázva, akik nem születtek az adott tudást birtokolva. Az, hogy esetleg maga sem tudja a választ, nem zavarja, ha kell, magából is hülyét csinál (bár ezt most, ahogy a választ szinte maga adta meg, nem hinném, hogy így volt).És igaza van, mert ha a mostani Égéstér után lett húsz ember, aki megtudta mi a féktárcsa válla, már megérte.

Rocko- 2013.07.26. 09:10:08

@streetsta: direkt azért hoztam az Espádásat, hogy ne csak doki legyen kiemelve, hanem más ember írás is.

madbalee 2013.07.26. 09:10:43

@Winkler Róbert: Kerdezni sohasem szegyen, engem abszolut nem zavart.

Rocko- 2013.07.26. 09:45:17

@visszakettopadlogaz: "Ki az a Reti???????"
hm?

@Azie: "akkor egyértelmű, hogy szar van a palacsintában."
vagy nincs rá akkor épp ideje. ez is elhangzott.
de ettől függetlenül: ha nem engedi az átvizsgálást, akkor nem kell megvenni.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.26. 10:37:08

@streetsta: szerintem KImagyaráztátok ezt már Rockoval elölről-hátulról, lazítsatok! ;)
Róbert már rég ELmagyarázta.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.07.26. 10:39:51

@vancello: Nem lehet elégszer, még most is magyarázod, hogy ki kamaghyaráz KI, és ki magyaráz EL. Lassan jön majd a MEG, meg a BE:)

kolbasz11 2013.07.26. 11:55:36

A múltkor még azt hirdettétek, hogy a vásárló vigye el bevizsgáltatni az autót, ha bizonytalan, vagy nem ért a kocsihoz, ne sajnálja az időt,és a pénzt rá, most meg pont az elelnkezőjét hirdetitek?
Nem értem.

Adamfark 2013.07.26. 11:57:09

Szerintem baromi rossz az a hozzáállás, amit a srácok az adás elején képviselnek.
Lehet, hogy Csonti haver, meg segít néha a tartalom elkészítésében, de azért nehogymár'...

Lehet az autóértékesítést máshogy is csinálni.
Nem akarok nagy reklámot csinálni, de a kocsimat (11évesen vettem 3 éve) egy Toyota márkaképviseletnél vettem, akiknek Budaörs felé van telepük, meg egy a szigeten. Ha valaki akar, akkor utána néz. Laikusként, de ugyanakkor kiművelt laikusként sikerült hozzájuk eljutnom, és vásárolnom. Nem vittem, magammal szerelőt de tudtam, hogy mit érdemes megnézni. Tetszett az autó, és a pénzemből is kijött. Mikor kicsit több infót kértem az értékesítőtől, akkor legnagyobb meglepetésemre előhozott egy állapotfelmérő lapot, amivel az autót bevették. Amit az Ő szakszervizes szerelőjük aláírt, és amin fel volt tüntetve az autó minden hibája. Legyen az fényezésbeli, vagy mint jelen esetemben a két első lengéscsillapító folyása.
Amikor kipengettem a kocsi árát, nekem az eredeti állapotfelmérő lapot átnyújtották aláírásra, és abból 1 másolatot kaptam az adásvételi szerződés mellé. A szerződésben bele volt foglalva, hogy az állapotfelmérő lapon feltüntetett hibákat tudomásul vettem. Ezeket rajtuk nem kérhetem számon, minden más esetben pedig szavatossági kötelezettséget vállaltak 6 hónap erejéig. (persze ez kopó6fogyó alkatrészre nem vonatkozott)
Ez különben jelenleg is törvényi kötelezettsége minden autókereskedőnek.
Hja és a kocsiba frissen volt eredeti Toyota akku, amit elmondásuk szerint is Ők tettek bele, mert tél elején vettem a kocsit, és nem akarták, hogy esetleg a korábban már megfáradt, de alapvetően még működő akku gondot jelentsen a szavatosság alatt.

A vevőnek NEM KELL értenie az autóhoz! Hülyéknek és technikai analfabétáknak is lehet kocsit eladni, úgy, hogy nem kúrjuk át Őket.
Ha valaki használt lakást vesz, annak sem kell értenie a vízvezeték szereléshez, vagy a villanyszereléshez, pláne nem a statikához, meg az energetikához.
A hülyéket, és technikai analfabétákat megvédi TÖRVÉNY, ami szavatosságot ír elő az eladó félnek.
Mellesleg a törött autó törésmentesnek való eladása nettó csalás.
Az meg különösen gyomorforgató, hogy a srácok még így is védik a védhetetlent. Ha világít a légzsák lámpa, és a szerelő alánézve észrevette, hogy törött, akkor ne feltételezzük már, hogy nem úgy van. Egy törést egy szerelő elég nagy biztonsággal meg tud állapítani. Abban inkább hiszek, hogy a kedves naív vevőnek a dörzsölt nepper beadta, hogy azért világít a légzsák lámpa, mert hogy működik....

TwoBros 2013.07.26. 12:59:19

A teljes igazságot megállapítani nyilván nem lehet csak az adás alapján.
A vásárlónál teljes a homály nyilván.
VISZONT!
Én egyet nem értek.
Ha az autót egy kereskedésből nem lehet elvinni szervizbe állapotfelmérésre, azt nehéz magyarázni. Node azzal magyarázni, hogy az ott dolgozónak sok munkaidejébe kerül, az sehogy sem tudom értelmezni.
Minek nyitnak ki egyáltalán? A nyitvatartás nem vesz el sok időt?

Castigliano (törölt) 2013.07.26. 13:13:24

A 320d alatt azt a pillangószelepes dolgot azért nem fejtettétek ki, mert már valamilyen cikkben ki lett fejtve?
Valaki leírhatná bővebben, hogy mi volt az.

Schütii 2013.07.26. 13:27:44

@Castigliano: Nem biztos hogy teljesen korrektül írom. A lényeg az hogy a 320d szívócsöveiben vannak folytószelepek, amik csak a levegő örvénylését hivatottak szabályozni, nem a beáramló levegő mennyiségét, mint a benzinmotoroknál. Na, ezek valamilyen konstrukciós hibánál fogva leszakad(hat)nak. Erre született az a pofonegyszerű megoldás hogy ezeket eleve kiveszik belőle, "ami nincs az nem romlik el" alapon. Kicsit másképp fog működni a motor és megváltozik a károsanyag-kibocsájtás is, de oda se neki, attól jó az.

Schütii 2013.07.26. 13:30:55

@Rocko-: csakhogy azt nem lehet bizonyítani, mert te is szerelheted a kereket, ahhoz nem kell gumis.

gergoh90 2013.07.26. 13:32:29

Csak nekem jutott eszembe megnézni, hogy honnan indulnak ezek az autók árban? Csak a csontinál van 4db ennél olcsóbban. 600 magasságában már lehet venni ledobottat, ha valakinek erre van igénye. Ezt miért nem néztétek meg a műsor előtt? Szeretem az égésteret meg a tc-t, de ez most kicsit fájt.
Azt meg mondja meg nekem valaki, hogy világító légzsáklámpával, lógó gömbfejjel, lógó stabilizátorokkal hogy megy át egy autó műszakin? Nekem ez verte ki a biztosítékot.

Schütii 2013.07.26. 13:33:32

@sunblind: Áh, vegyél egy Bertone kupét, na az fog igazán "jól esni" a szomszédnak. :D

Schütii 2013.07.26. 14:07:49

Csonti is megéri a pénzét, azt nyomja magáról hogy ő őszinte. Hát egy dologban valóban az, kell neki a pénz.

rekspeiler 2013.07.26. 14:33:11

Mazda 3 MPS a cikk után is meg van még?;)

dextercapo 2013.07.26. 14:37:26

@gergoh90: amikor ez bennem is felmerult (elso hsz-em) , akkor itt az volt az erv hogy mindenki tudja hogy a muszakit ugy intezik rajuk hogy ki sem mennek a teleprol , csak a papirok jarjak meg az utat .
szoval a helyes valasz : mindegy , itt ezt kell megszokni .

dextercapo 2013.07.26. 14:42:33

@kolbasz11: nem azt mondtak , csak nagyon finoman , udvariasan azt irtak korbe hogy Csontitol nem szabad autot venni . hatat kell forditani es elhuzni - mint mindenhonnan ahol hasonlo hozzaallast tapasztal a leendo tulaj . meg kell nezni az autot , de meg kell nezni a kupecet is . ha nem bizalomgerjeszto , akkor nem szabad uzletelni vele .

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.26. 14:50:45

Náksi-car autókerből vett ismerős még év elején egy (számomra gyanúsan olcsó) 320-as Mercit, most hozta el, mert időről-időre villogott, hogy fékhiba, még a váltót is meghülyítette. Állítólag új fékeket kapott még az autókereskedésben (ezt elhiszem, szinte újnak látszanak 8000km után). SBC-s kocsi. Ahogy méricskéltem, meg a vödör hiba törlése után Star Diagban mentem vele kicsit, tényleg, lámpánál állva bevillog az SBC "Bremse defekt / Anhalten". Leállít-elindít = jó. Mi a fene. A végén egy légtelenítési ciklus megoldotta, de nem hagyott nyugodni a dolog, egy -khm- közös ismerősnél rákérdeztem, hogy az 'okosfékes' merciken hogy cserélnek tárcsát/betétet.
Műszakisok ugorjanak! Akku leköt, fékpedál megpumpál háromszor, ettől az SBC tartályából elmegy a nyomás, ezután már vissza lehet pajszerezni a munkahengereket és mehet a fékgenerál, mint régen a passzátban.

Ezek után gondolkozom egy feljelentésen (veszélyeztetés?) csak sajna nem vagyok hivatalos MB partner, így az én szavam nem sokat ér. Vajon ki lehet olvasni valahogy az SBC memóriájából, hogy áramszünet után gyökeresen eltérőek voltak a kalibrációs értékek, mint előtte?

kövinnyó 2013.07.26. 14:56:49

kereskedőnek idő a márkaszervizbe cipelés => nekem is az egy nap szabadság, amit kiveszek. egy-egy.

egyébként hosszú keresgélés után vettem egy 6 éves civicet, kutya baja. még a márkaszerviz szerint is (pedig azok aztán tényleg belekötnek mindenbe).

gergoh90 2013.07.26. 14:59:11

@dextercapo: láttam már én is csodákat, de azért vártam annyit a fiúktól, hogy legalább ezen felszisszennek, és egy ejnye-bejnye jár Csontinak is. A tekerős neppert is feljelentették, ha jól emlékszem, szerintem a patkolt műszaki sem követendő magatartás egy kereskedőtől...

Castigliano (törölt) 2013.07.26. 15:37:15

@Schütii:

Most, hogy írtad, már beugrott, hogy valahol hallottam ezt a pillangószelep leszakadást, de arra már nem emlékeztem, hogy milyen típusnál volt ez.
Köszi!

Schütii 2013.07.26. 15:58:10

@Make Valamit: És ebben a javítási módszerben mi a nem frankó? Nem értek a Merga fékekhez.

ne most (CX) 2013.07.26. 18:37:57

Miért kellene az autóhoz értenie a kereskedőnek? A kereskedő dolga, megveszi 1-ért és eladja kettőért.

ne most (CX) 2013.07.26. 18:47:51

@Adamfark: Itt használtautóról van szó, nincs semmilyen garancia. Ne tegyünk úgy, mintha a használt autó egy leértékelt új lenne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 19:06:34

Emlemeztek a horvatorszagi nyaralougyre? Sokan vettek negyedaron nyaralot a tengerparton - mindenki mondta EPITESI ENGEDELY NELKUL SEMMIT - aztan jott a buldozer es sirt a sok okos hogy atbasztak oket.

Mindig van uj a nap alatt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 19:08:26

@ne most (CX): azert az szakmai elvaras.

Ha at akar menni egy ember a kamion elott azert megfogod a kabatjat hogy ne! Pedig nem vagy fizikus.

Elvarhato " moralisan" bar ez a szo ismeretlen azokban a korokben.

nyalógép 2013.07.26. 19:14:34

@ne most (CX): Törvény által előírt kötelező állapotfelvétel van és szavatosságot kell vállalnia az autó műszaki állapotáért, kivéve azokat a hibákat, melyeket vásárlás előtt a vevő tudomására hozott.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.26. 19:22:04

@Schütii: tekintve, hogy a légtelenítés úgy zajlik, hogy beütöd a gépnek, hogy légteleníteni szeretnél, erre az szépen kiírja, hogy milyen szerszámokat vegyél elő (köztük a kesztyű, nem vicc), plusz be kell pipálni, hogy megértetted mit csinálsz; utána szépen lépésenként körbezavar a kocsin, minden lépés után F3... szerinted? :)

ne most (CX) 2013.07.26. 19:33:06

@nyalógép: kötelező állapotfelvétel - magyar nevén eredetiségvizsgálat. Döntse el mindenki megelégszik-e ennyivel.

Használt autóra semmilyen garanciát nem kell vállalni, a bizományos értékesítésnél még annyit sem. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy tilos. Mondhatja, hogy a motor most cserélték és akkor garanciát kell vállalni nem csak a motorra, hanem az állításra is.

ne most (CX) 2013.07.26. 19:34:42

@visszakettopadlogaz: Hasonloan gondolom morális elvárás nálad, hogy aki szerepel a TV-ben tudja azt megjavítani.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 19:38:54

@ne most (CX): :D attol fuggetlenul hogy "beszota'" ez jo volt :D

nem, de azert egyu autokereskedotol elvarhato hogy ert az autokhoz amikor ELADJA akkor is, nemcsak amikor VESZI> mert ugye akkor csodbe menne ha hulye hozza.

Jelen esetunkhoz visszakanyarodva_ Mr Csonti jelezte hogy valoszinu tekert az ora ( vagy o vagy mas, bar annak nincs ertelme hogy visszatekeri es utanna bevallja hogy tekert ) es az auto ara indokolja az arat de hat nem voltunk ott, fene tudja hogy zajlott. Gondolom azert meglattak a noben a balekot es "ment a duma".

de ez ilyen.

a szalonokban sorban allnak az ujak, meg szin alapjan is lehet valogatni! Bizony :)

Baranyai Bálint 2013.07.26. 20:56:00

Sziasztok, mondjátok már meg kérlek, hogy milyen email címre lehet írni a srácoknak? Csontiról, lenne egy saját pársoros szösszenetem. :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.26. 21:12:55

@Baranyai Bálint: totalcar.hu-n legalul kattints az 'Impresszum' linkre és válogass kit akarsz megterhelni :D

Baranyai Bálint 2013.07.26. 21:31:54

@Make Valamit: köszönöm szépen a felvilágosítást.

lcka 2013.07.27. 09:05:16

Nepper:

az e39ben az ülésfoglaltságérzékelő lesz a mumus

n53 (törölt) 2013.07.27. 11:43:39

@Castigliano: @Schütii:
A konstrukcios hiba termeszetesen hulyeseg, eleg sok modern diesel (es benzines) motorban vannak orvenyszelepek a szivosorban.
www.ms-motor-service.de/ximages/pg_pi_1019_de_web.pdf

A szelepek eltavolitasaval romlik a keverekkepzes es az eges, alacsony fordulaton gyenge lesz a motor, tobbet fog enni, fustolni es kokszosodni fog, es a reszecskeszurot/katalizatort is ido elott kinyirja a korom.

A tobbszor visszatekert hulladekok szoktak beszippantani a szelepeket, amiket csak hajtottak tobbszazezer kilometeren at, de sosem lettek atnezve. Amator kendacsolas helyett vegyetek le a szivosort es vizsgaljatok meg a szelepek allapotat.

Schütii 2013.07.27. 12:56:48

@n53: Köszönöm a kiigazítást, én jeleztem is hogy nem biztos hogy jól írom.

Schütii 2013.07.27. 13:00:36

@Baranyai Bálint: De miért nem mindjárt nekünk írod? Talán el tudnánk még olvasni a kimoderálás előtt.

lcka 2013.07.27. 19:22:16

@Castigliano:

30d ugyanez a 20d ből pedig csak a 150lovas ilyen

n53 (törölt) 2013.07.27. 23:38:58

@Schütii: Nem azzal van problemam, hogy nem ismered egy alkatresz pontos megnevezeset vagy mukodeset. Hanem hogy laikuskent laikusnak olyan tanacsot adsz, ami tobb kart okoz, mint hasznot.
Es az igazan duhito az, hogy az ilyen mekkmestermutatvanyok altal okozott karokat jellemzoen nem annak kell kifizetni, aki kendacsolt, hanem a kovetkezo tulajdonosnak.

Az lenne a javaslatom, hogy akinek nincs tervezesi tapasztalata, ne akarjon egy utcai hasznalatra szant auto motorjan atalakitasokat vegezni, olyanon pedig foleg ne, amit meg el is szandekozik adni a kesobbiekben. (A jatszos auto mas teszta.)

Baranyai Bálint 2013.07.28. 05:23:55

@Schütii: amint lesz egy kis időm és gép elé kerülök vázolom majd a szituációt a csonticarral. Bár elöljáróban annyit hogy esetünkben szerencsére vásárlás nem történt.

Schütii 2013.07.28. 09:36:55

@n53: Fijemá! Én nem tanácsot adtam..

Castigliano (törölt) 2013.07.28. 13:52:32

@n53:
Én nem kívántam semmilyen átalakítást végezni, csak érdekelt, hogy mi az amit nem fejtettek ki bővebben a beszélgetés során. Meg nincs is ilyen kocsim és valószínűleg nem is lesz. (Nem az emlegetett "hiba" miatt.)
Azzal én is tisztában vagyok, hogy a mérnökök okkal tervezték oda azt az alkatrészt és következmények nélkül nem lehet eltávolítani onnan.

Rocko- 2013.07.28. 18:20:51

@visszakettopadlogaz: ja, ok.

@Schütii: miért, azt mi bizonyítja, hogy pont az a gumsi tett fel a gumit fordítva?

Schütii 2013.07.29. 08:34:44

@Rocko-: Számla hiányában azt is nehéz bizonyítani persze, de a kör már szűkül, főleg ha még számlanemadás miatt is bemártod a gumist.

szeri13 2013.07.29. 09:44:25

hova sullyedtetek. vedeni a vedhetetlent. en megertem hogy a vasarlo hulye ok, de azt hangoztatni hogy a csonti bezzeg a ma szuletett barany. jezusom.

Jarics 2013.07.29. 12:32:41

@Baranyai Bálint: Csatlakozom az előttem szólóhoz és várjuk a tapasztalataid megosztását.

Baranyai Bálint 2013.07.30. 18:04:48

Na szóval a nem annyira egetverő, ám személyes történet Csontikárral.
Fater számára kezdtünk autót keresni. Nem típust, nem óraállást, hanem állapotot! Néhány minimális elvárással. Körülbelül 1500hirdetés átböngészése után 30-40 autóra szűkítettük a dolgot. A legígéretesebb egy fehér 306 kombi 1.6 benzin volt. (Igen, arról a nagyon ocsmány kasztniról van szó, de a célnak éppen jó lett volna)Ekkor még nem tudtuk, hogy Csonti az eladó, ezért nem dobtuk ki a kalapból azonnal.
Nem ez volt a legolcsóbb ilyen típusú autó, de az állapotához képest valóban picivel ár alatt lehetett. (Ezt kerestük, hogy a lehető legjobb állapotú autót adott keretből, hamár sem a szépség, sem a dinamika nem számít. Az igények tényleg nem voltak magasak)
Az összes autó telefonos megkeresése után 8db maradt. A többi esetében nagyon korrekt módon elmondták a feltűnő hibákat, problémákat. Legalábbis azokat amiket még egy látássérült is észre vesz az éjszakában. Hiszen jeleztem, Szombathelyről feleslegesen ne kelljen utaznom mondjuk Kecskemétre. Ezt mindenki megértette, készségesen együttmüködtek. Kivéve a csontiékat.

Mert azt én megértem, hogy a nepper, nem fogja elismerni minden apró hibáját az autónak, még élesben sem, nem hogy telefonon. Én sem tenném valószínűleg, amit el lehet titkolni bizonyos kereteken belül azt tudtam, hogy vagy mi vesszük észre magunktól, vagy cseszhetjük. Szóval nem 50éves naív, hozzá nem értő nőként álltunk a dologhoz.

DE!!!!
Mert most jön a de:
A telefon beszélgetés során először azt mondták telefonáljak vissza fél óra múlva, mert a másik telepen van a verda, és akkor úgy tudunk beszélni róla, hogy ott áll mellette a kereskedő. Gondoltam annál jobb.
Az internetre feltöltött képek kicsit érdekesek voltak, mire azt a magyarázatot kaptam, hogy a fényviszonyok miatt.

Az eladó, már az autó mellett állt a beszélgetés második fejezetében:
Nem szó szerint idézek, nagy vonalakban így csordogált a beszélgetés autóra vonatkozó része:
-Látható rohadás van? Kerékjárati ívek rendben?
-Nincs, teljesen rendben van a karosszéria, a motorháztetőn egyetlen tenyér méretű horpadás.
-Műszaki?
-Friss.
-Ismert hibák?
-A jobb első teleszkóp lassan cserés. De biztonságos közlekedésre alkalmas.
-Beltér?
-Kulturált, jó állapotban.
-Komolyabb törésről esetleg információ, látható javítások, ilyesmi?
-Semmi. Uram, higgye el, ha eljön megnézni nem csalódik!

Másnap reggel nyakunkba vettük az országot, hogy a "kedvelési lista" alapján megyünk sorba, és amelyik megfelel azt megvásároljuk.

Budapesten, 240km-rel később:

Az autó körbe rohadva. Tényleg körbe!!! De azokat fehér javító festékkel elfedve. Szélvédő keresztben végig repedve. 2 teljesen különböző első lámpa. Lökhárító alja törött. Illesztések az autó orrán katasztrofálisak. Az vezető oldali ajtó színe teljesen elüt, és eláll az oszloptól. A beltérben mindkét ülés és váltószoknya szakadt. Bal hátsó lámpabúra törött.

EZEK UTÁN KÉRDEZEM, HOL ITT A CSONTIÉK FÉLE "NYÍLTAN" SZART, DE LEGALÁBB OLCSÓN???
A mai napig azt nem értem, csak hogy azzal hogy leutaztattak minket teljes hazugságra, mit vártak? Ha már felment a paraszt Pestre, úgyis elviszi? Vagy mi?

Ezek után nehezen tudom megérteni az általam tényleg nagyon kedvelt, és sokra tartott égéstér szereplők azon véleményét hogy csak a nő, a nő, a nő volt a hülye.. NEM!

Az olyan eladó aki ilyen mértékben a pofámba hazudik, és szét photoshopolja a hirdetett autó képeit, na az a gerinctelen, nem a naív vásárló. Persze, ő is sok mindenben hibázott, de hogy a Csonticar a leggerinctelenebb az összes magyarországi kereskedő közül az szinte köztudott.
Nem lehet mindenki autóguru, sajnos nem olvashat mindenki totalcart, és hallgathat égésteret. Mindig lesznek naív vásárlók, és szemét eladók.
De saját tapasztalataim alapján, és amiket még hallottam e témában, én teljesen elhiszem hogy a hölgynek azt mondták törésmentes és rendben van.

Akkor leszek csalódott igazán ha esetleg valamely készítő ezt elolvassa, és elkönyveli ugyanúgy mint a hölgyet.. túloz, és kiszínez. Mert sajnos nem...

AIR 2013.07.31. 02:19:50

@Adamfark: Hja, a Reálszisztéma a pozitív kivételek egyike.
Én meg szemét vagyok, de Csonti telepére már a srác fejére ránézve sem szívesen mennék autót nézni... Menjen oda az, aki Sciroccót keres.

Jarics 2013.07.31. 12:52:28

@Baranyai Bálint: Kösz Bálint, hogy leírtad. Tanulságos. Ez a nehezen menthető kategória, de szerintem megpróbálják...

Jarics 2013.07.31. 12:55:15

@AIR: A Reálszisztémával a családban csak jó tapasztalataink vannak. Vásárlásnál tökéletes ügyintézés, hitelügyintézésnél készségesek voltak (és még nyertünk is a devizahitelen anno:-) ) Corolla azóta is megvan, kötelező szerviz szintén a Reálszisztémánál, nincs lehúzás és átverés, eddig szerencsére csak kopóalkatrész csere. 10 éves most az autó 104 ezer kilométerrel.

Jarics 2013.08.01. 00:06:57

Fel szokott merülni még kérésként, hogy legyen szignál. Javasolnék e célra felhasználni pár ismerős részt, taktust a Brooklyn Bounce Take a ride c. számából, ha már Winkler kedveli. :-)

iszonyatosan naiv 2013.08.08. 21:37:10

Tisztelt Winkler Úr!

Az „Égéstér” 79. adásához, mint érintett szeretnék néhány észrevételt tenni:
Nem is elsősorban a vásárolt autó körüli huzavonáról szólnék, hanem inkább a jelenségről, amiben most már Ön és beszélgető partnerei is érintettek.

Mielőtt a történettel a Totálkárhoz fordultam volna, telefonon érdeklődtem a szerkesztőségnél ennek módjáról. Azt a felvilágosítást kaptam, hogy nagyjából írjam le a történetet és amennyiben a főszerkesztő azt arra érdemesnek tartja, fel fogja velem venni a kapcsolatot, hogy rákérdezzen a részletekre, illetve a szóban elmondottakat is értékelje. Szó esett arról is, hogy a nyilvánosság elé kerülő történethez a jóváhagyásom is szükséges. Megadtam a nevemet, elérhetőségemet és a telefonszámomat!!!
Meglepetésemre, mivel valóban nem vagyok a Totálkár rendszeres követője, csak a Retil-Car -tól kapott – és itt most nem minősített - levélből értesültem az „Égéstér”-ben elhangzott beszélgetésük engem érintő részéről. A beszélgetésükből egyértelműen kiderült, hogy sem Önnek, sem beszélgetőpartnereinek nincsenek pontos információi a valós történésekről, mivel a „hallgattassék meg a másik fél is” elvet elfelejtették figyelembe venni. Úgy gondolom, hogy ezek után Önök is - a Retil-Car és a Csonti-Car hoz hasonlóan – velem szemben tisztességtelen módon jártak el, mint média, és van okom feltételezni, hogy mint autós szakemberek is. Az már csak hab a tortán, hogy egy csomó mellékkörülményről fogalmuk sincs, illetve elvileg egy csomó dolgot megtudhattak az idézett levélből, de figyelmen kívül hagyták. Azt gondolom, hogy ez, erre az esetre vonatkoztatva, sem volt túl tisztességes.
Megjegyzem még – csak hogy tudjon róla – az biztos, hogy nagyon naiv voltam, de nem gondolom, hogy a naivságot kell elítélni a csalással, tisztességtelenséggel szemben.

rocksarkany 2013.08.10. 08:44:12

A 136 lovas 320d szívósorában nincsenek "pillangószelepek", többek között ezért is inkább arra voksolnék, ha muszáj lenne.

ommm 2013.08.10. 16:07:54

@rocksarkany: Ööö...nem pontos a megnevezés, mert inkább egy örvénykeltő lapka az, egyedül a gázkibocsátást optimalizálandó.
Na le is szakad a francba mindegyiken.
(A 136 lovason tényleg nincs? Fura lenne...)

dextercapo 2013.08.11. 00:32:54

@iszonyatosan naiv: van az a pillanat amikor az ember elgondolkodik azon okos dolog-e kvazi lehulyezni valakit nagynyilvanossag elott .
tekintve hogy onnel ott az osszes informacio amit az adas keszitesekor birtokoltak , abbol hogy mit szurtek ki , mit nem vettek belole figyelembe , az is eleg jol kiderul hogy mennyire volt johiszemu a szerkesztes .
erdekes tortenetnek igerkezik .

rocksarkany 2013.08.12. 09:50:01

@ommm: bocs, hasonlít rá meg idézőjelbe is tettem, na mindegy is :).
A 136 lovasban tényleg nincsen és sokkal kevésbé nyűgös motor, mint a 150 lovas.

kisörDög 2014.08.25. 02:15:54

Olvasom a kommenteket, és kérdezem magamtól, hogy miért pazarolja valaki a drága idejét az Égéstérre ha aztán csak a hibákat keresi. Ha valakinek nemtetszik az hallgasson BBC-t vagy Britney Spears-t, vagy bármi mást. Hihetetlen hogy egyes embereknek annyi az idejük hogy még arra is jut amit nemszeretnek! Ócsárolni, más munkáját leköpni az igen, az megy. Külföldön élek, olyan helyen ahol nem ,,két,, új autót adnak el évente, olvasok külföldi autós magazinokat is, de a Totalcarnak messze nincs párja sehol. Meg se közelíti senki azt amit ezek a fiúk évek óta össze tudtak rakni együtt. Plussz önzetlenek, bármiről bármikor, stb. Akinek ez kevés az legyen szives hallgasson mást, vagy még jobb, ne érdeklődjön az autók iránt.
süti beállítások módosítása