HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Túlbonyolították a TSI-t?

2013.12.03. 09:39 Tcomment

Címkék: volkswagen golf tsi autódiagnosztika novoth

A gépjárművek öndiagnosztikája gyakran félrevezeti a szakembereket. Egy hibakód alapján alkatrészt cserélni nagy lutri, mégis jó irányba terelheti a hibafeltárást a vezérlőegységből kinyert információ.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

237 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr315672820

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás? 2015.09.23. 12:07:26

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?   A VW-nek volt és van ezen kívül több s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2013.12.03. 17:51:55

@GERI87: Várjá', te a motoros Geri vagy, akkor valami turpisság lesz itt..

becseit 2013.12.03. 17:52:02

@GERI87: Ezt a választ vártam.

Shadowbull 2013.12.03. 17:53:18

@Jamesblond: legalabb CO2-ot irjal mar, mert akkor nem latszik elso pillantasra hogy fogalmad sincs mirol beszelsz.

GERI87 2013.12.03. 17:53:22

@becseit:

Mozdonyok.
Én nem arról beszéltem.
kis kerti traktorokon nincs feltöltő.

GERI87 2013.12.03. 17:55:51

@becseit:

Szubjektív dolgok ezek..

becseit 2013.12.03. 17:57:25

@GERI87: Neked van kétütemű diesel traktorod?

Shadowbull 2013.12.03. 17:57:34

@kisqtya: nem ertek az olajokhoz. Se.

GERI87 2013.12.03. 17:58:34

@becseit:

Tudok róla hogy van ilyen, meg láttam is.
Te is biztos láttál, max nem tudtad hogy az.

Shadowbull 2013.12.03. 18:00:02

@1kutya: hat, a kaskájnál ez ezerszer jobb valasztas lett volna. Legalabb nem ronda :)

zeddez 2013.12.03. 18:01:18

@Schütii: mondjuk menj egy ilyennel egy kört, meg egy szívóval, aztán jön "ezek mellett a szívómotor, az minek van még?" gondolat a fejedben

részterhelésen nagyobb erejük van az alacsonybban érkező -akkor- 1.5x nagyobb nyomatéka miatt állva hagyja a szívó motort egy kigyorsításkor
a nagyobb ccm-s szívó 2.0 a lámpánál állva 1.5x annyit fogyaszt nagyobb ccm-e okozta AFR igénye miatt eleve
plusz a szívómotor eredő hatásfoka is kisebb a feltöltöttnek, azaz egy x kimeneti teljesítményhez is többet kér inni a szívómotor

sehogy sem jön ki az, hogy ugyanannyit fogyaszt, mert akkor azzal nem is ugyanúgy mennek sem, főleg szerpentines kanyargós emelkedős utakon jön ki a magasabb és szélesebb sávban elérhető nyomaték előnye

az meg hogy 100k km alatt kell egy turbócsere egy feltételes dolog, de még akkoris olcsóbb a kisccm-s szívó üzeme, mert ha csak 1 literrel eszik kevesebbet -de átlagban inkább 1.5 van köztük-, akkor addigra közel fél millióval kevesebbet költöttél addigra benzinre a mai árak mellett
abból meg kijön rá márkaszervízből beszerezve is rá 2db vatta új turbó, máshonnan meg 3 is, ha régis felújíttatod, akkor 5-6x is lefeküdhet, annak meg elég kicsi a valószínűége, hogy 15-20k km-ként turbócsereés lesz az autód, de ha úgy is van, meg csak ugyanott tartasz árban
a benzint viszont a másikba fixen kifizeted, ott nincs "ha"...

TaaT 2013.12.03. 18:02:38

Hirdetés következik:

1.4 TSI-re cserélném 1.6 16V szívó benzines motoromat!

jelige: Szart szarra.

11880 (törölt) 2013.12.03. 18:08:32

@uarempty: "A plusz szenzortól számottevően nem lesznek drágábbak a környező alkatrészek, a programozás lesz drágább kicsit."

Meg ahogy azt moricka elkepzeli.

Frankye_budapest 2013.12.03. 18:12:08

A multimétert ellenállásmérésre állítva, a "mérővezeték egyik végét a motortestre, a másikat a mágneskuplung elektromos csatlakozójára téve világossá vált, hogy tényleg ez a hibás alkatrész, hisz zárlatos. A multiméter nulla ohm közeli értéket mutatott."

Az olyan autó aminek a elektronkája 2013-ban nem vesz észre egy zárlatos tekercset vagy szakadást és nem ad CEL-t az egy f..s. Aki nem hiszi keressen rá hibakódokra 15-20 éves autók tudják ezt.

1kutya 2013.12.03. 18:12:47

@Shadowbull: de tudod volt anno a csokireklám: "Ronda és Finom!" :)

1kutya 2013.12.03. 18:16:58

@TaaT: úgy autentikusabb, hogy:

"1.4 TSI-re cserélném 100q marhatrágyámat!

jelige: Szart szarra." :-DDD

Peter Csongradi 2013.12.03. 18:25:19

Maholnap 200.000-re fordul a makulátlan 1.6-os Automata F Astra Sedanom kilóméterszámlálója. Ez nem túl sok futás, és valós. A kocsi öreg, elavul.. de maga a tökély! Megtehetném, de nem kell más a mindennapokra! 10.000.-ként 7000.- ot kibírok olajjal, szűrökkel kb. 4 havonta.. Most lesz 'nagyszervíz', 100.000.- ből nemcsak a vizsga, automata váltó karbantartás, -bár nem kéne. de az összes komplett fék, munkahengerekkel, kézifékkötéllel teljes vezérlés csere, hanem még a 2 oldali hátsó kerékjárati ívet is kijavítattom a fényezömmel.
Nagyon jó kocsi egy ilyen Golf, 160le, DSG.. de milliók kellenek a fentartásához, inkább vennék még egy Porschét! :D

Schütii 2013.12.03. 18:26:00

@zeddez: Senki ne mondta hogy nem élmény egy feltöltött motoros autóval gyorsulgatni, de nekem nem erről szól az autózás, arra ott van a motor(kerékpár), ja, az se turbó...
Én autóval főleg eljutni szeretek a célomig, nem a nyakizmomat erősíteni benne. Azonkívül a tökömnek se hiányzik az hogy 200km-re a lakhelyemtől lerodjak a turbó miatt, hiába tudnám azt kigazdálkodni a megspórolt benzinből, egyszerűen nem akarok ezzel bajlódni, pláne költeni rá, mert azt egyben kell kifizetni, az üzemanyagköltésg meg kiszámítható, tervezhető. Egyébként egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy egy turbós motorral olyan sokat lehet spórolni, mert ugye ha már jól szedi a lábát az autó akkor azt ki is használgatja az ember. Többletteljesítény meg nem nagyon van többlet üzemanyag nélkül. Oké a turbó valamennyit javít a hatásfokon, de csodát azért nem tesz.

GERI87 2013.12.03. 18:55:54

@Schütii:

Nem értem a problémádat..van egy 1.7-es 5-6 litert evő dízel kombink...persze turbós...
és nem kényszerít száguldásra, viszont dinamikus...6 literért...
lerohadni meg nem fog csak úgy ha karban tartod.

"Többletteljesítény meg nem nagyon van többlet üzemanyag nélkül. Oké a turbó valamennyit javít a hatásfokon, de csodát azért nem tesz. "

Miért beszélünk "többletről" mikor itt csak az a lényeg hogy pl egy 1.7-es dízelmotor nem szívó (és ezáltal max 50 lóerős gyösz) hanem 100 ló és megy...6 literért.

Peter Csongradi 2013.12.03. 19:00:42

Jó lenne, ha árulnának még újonan mondjuk egy Golf 4-est, 15"-os felnikkel, elöl-hátul tárcsafék, sima 4 sebességes, 'hagyományos' automataváltóval, 20000cc 8V benzin, vagy régi TDI 110 lovast (Nem PdTDI).. klíma, abs, elektromos ablak, tetőablak.. semmi több. Harmad áron, mint egy ilyen Tsi..

Schütii 2013.12.03. 19:33:00

@GERI87: Egyrészt, most benzines autókról van nagyba' szó. Másrészt itt nekem mondta valaki hogy mennyek má' egy ilyen Golffal ami azért nem csak a belét húzza az úton és akkor megtudom hogy mi az ahogy autó. Másrészt nincs a probléma kiküszöbölve azon az Opelen se, mert ott van a turbó. Ami nincs, az meg nem is romolhat el, ugye.
Dízelben meg nem is gondolkodom, több okból is, tehát kár is lenne nekimenni újra annak az örök lejátszatlan meccsnek.

GERI87 2013.12.03. 19:50:47

@Schütii:

Hát ha azon rugózunk hogy a turbó "pluszba van" és pluszba hibaforrás akkor térjünk vissza a kétüteműig mert a szelep is csak nyűg és hibaforrás...de ez kb 50-es évek szint...
A turbón fennakadni meg ma kb pont ilyen.
tehát tényleg nem érdemes ide kilyukadni.

Az 1.4-es turbót azt vedd úgy hogy helyette meg lenne egy 1.0 szívód ami alul ugyanúgy nem megy a turbó meg felül legalább igen...az meg ott se.

becseit 2013.12.03. 20:03:22

@GERI87: Az LTZ-ben Roots fúvó van. (ami ugye nem turbó, úgyhogy ott a pont)

Egyébként kétségtelen, hogy van kétütemű szívó diesel motor, de én eddig csak hajómotorként találkoztam vele (hajóban és egy egy aggregátor motorjaként)

becseit 2013.12.03. 20:16:46

@zeddez: Azért ez így túl egyszerű:
-az autó különbözeti ára (új érték)
-a felhasznált kenőolaj különbözeti ára (minőség/mennyiség)
-adott szituációban; gyakori rövid távú, hideg üzem járulékos hatásainak különbsége

valamint egy -"a teljesítménykülönbséget demonstrálandóan"- hajtott turbós benzinmotor saját tapasztalataim szerint semmivel nem eszik kevesebbet, mint egy hasonló teljesítményű szívó. Ingyen energia nincs sehol. (van ahol van, de azt meg megint mi fizetjük ki a felhasználók helyett)

spark82 2013.12.03. 20:19:02

@becseit: meg a TZ4K-ban. Meg a Rába 15-ben. :) Meg az "összes" (majdnem) régi izzófejes is az volt.

GERI87 2013.12.03. 20:20:51

@spark82:

Rába 15 az nem 4T?
szerintem az.

spark82 2013.12.03. 20:21:41

@spark82: helyesbítek, a Rábáknak csak egy sorozata volt, amiben a Slavia kétütemű dízel volt, a jugó motor már négyütemű volt.

becseit 2013.12.03. 20:22:28

@Peter Csongradi: Jól mondod, mert az egyrészt nagyon nem akar rohadni, másrészt a gyári (itthon többségben futó) 1.4 AWH motorja és szegecselt váltója a VAG csoport "amire büszkék vagyunk" tablóján még véletlenül sem lesz rajta.

Örök kasztniba örök motort :)))

De a 20 literes motort kicsit túlzónak érzem.

becseit 2013.12.03. 20:25:16

@GERI87: És ha lenne még a kínálatban 1.8-2.3 szívó benzines, ki venne ilyesmit?
(lehet ilyet csinálni, a japók bebizonyították, sőt, újabban a németek is)

Ezt teljesen komolyan kérdeztem.

becseit 2013.12.03. 20:29:20

@spark82: Nyertél! A két típusban nem ugyanaz a motor volt?

zeddez 2013.12.03. 20:31:31

@becseit: mivel a hatásfoka nagyobb, ezért biztos, hogy kevesebbet eszik ugyanúgy(!) használva

aztán ott a dugóban araszolás, amikor a kisturbós is szívó motor, ami csúcsban kb ugyanazta a teljesítményt hozza, alapjáraton a nagyccm-s mivolta miatt 1.5x annyi kér inni

azt a pluszt meg a kisturbós fordulaton megfújva sem hozza be többletfogyival, mert akkor meg a hatásfoka eleve nagyobb, tehát akkor ugyanahhoz az x kimeneti teljesítményhez megint eleve kevesebbet kér inni. A kis fordulati kevesebb a ccm miatt meg a magasabb fordulati kevesebb a hatásfok révén átlaga meg nem lesz ugyanannyi, mint referencia nagy ccm,-s szívóé sosem, mert matematikaileg sehogy sem jön ki, két kevsebb fogyis üzemállapotból egy ugyanakkora átlag ugyaolyan használat mellett. Ha mégis, akkor mégsem ugyanúgy használják a kettőt, ennyire egyszerű.

A benzinmotor egy légszivattyú, x mennyiségű levegőhöz x/14.7 mennyiségű üzemanyag kell neki.

olajból meg egyátalán nem kell hozzá semmi különleges másfélszeres-duplaáras akármi, ma már akármelyik nevesebb gyártó olaja 6-7k/4liter áron kapható terméke teljesen jó hozzá normál használat mellett.

spark82 2013.12.03. 20:36:03

@becseit: a legelső szériában igen, mert licenszvásárlás volt a dolog mögött, de a Rába aztán átállt a négy ütemre, később meg a két hengerre.

1127ccm 2013.12.03. 20:43:25

Ugy latom itt van par olyan arc aki ert is hozza, nem is utom bele az orrom. De halkan mondom en is tulzasnak tartom ezt dupla feltoltot.

GERI87 2013.12.03. 20:45:53

@becseit:

Az ár a döntő meg a fogyasztás, átlagjózsit nem érdekli hogy turbós vagy szívó...

becseit 2013.12.03. 20:52:20

@spark82: Köszönöm a kiigazítást!

Ezen a téren -is- bővíteni kell az ismereteimet.

Az öregemnek MJ-5/T20-asa van. Az még két számmal kisebb és kétütemű benzines (francia licensz alapján, ha jól emlékszem).

becseit 2013.12.03. 20:57:39

@zeddez: Az alapjáraton kívül, mi az az üzemállapot, ahol egy TSI motor atmoszférikus nyomáson dolgozik?

A kérdés így félreérthető ezért kérlek vondd össze ezzel a második, -önmagában szintén félreérthető- kérdéssel; a TSI motor mely üzemállapotában (fordulatszám tartomány) nem viselkedik 'két számmal nagyobb' szívó motorként?

zeddez 2013.12.03. 21:06:52

amikor nincs a pilóta részéről teljesítményigény by gázpedál és csak krúzol az autó a forgalomban, akkor nem kell fújnia se a kompresszornak sem a turbónak
tehermentesítik a mágneskuplunggal
a turbó sem fúj, ha nincs elég kipuffgázmennyiség, akár 5000-nél is mehet szívóban a turbós autó, meg 2500-nál is max nyomáson, nem egy fix fordulatszámnál kezd tölteni az sem

becseit 2013.12.03. 21:27:14

@zeddez: 1000[1/min]-nél 175Nm forgatónyomaték az 1.4 TSI-ből.

www.volkswagen.hu/media/Basic_ImageEnlarge_EnlargeTag_Component/5195-33856-image-linkTag-child/default/f229aa5d7a3385274c8d0a743b92eb3d/1383204336/109969764.jpg

Itt már -szerintem- valaminek fújnia kell, mert ez alapból egy kétliteres szívó motor csúcsnyomatéka körül van.

gigabursch 2013.12.03. 21:27:34

@becseit:
Egy nagy raskat Valmet/Vatra gépben, tovább izgalmas erdészeti gépekben (Morbark és társai), valamint néhány SISU dügben is van kétütemű dízel.
Feltöltős is, szívós is.

Shadowbull 2013.12.03. 21:29:19

@1kutya: hat a kaskájnál ebbol annyi maradt hogy ronda es ööö. :)

hp2 2013.12.03. 21:30:48

Nem nagyon tudok hozzá szólni, csak gratulálok, mert ezek a cikkek mindig lenyűgöznek.

becseit 2013.12.03. 21:31:13

@gigabursch: Köszi, megint tanultam valamit!

lwcolors 2013.12.03. 21:32:11

Az nem lep meg, hogy egy TSi bedobja a kulcsot, az ilyen motoros régi cégautóim közül mindegyik sokat járt szervizben már az első 100 ezer km lefutása előtt :) Már ismerősként üdvözöltek a szervizesek.
Az már viszont igen, hogy ezek szerint az azóta eltelt pár év alatt sem sikerült üzembiztosra készíteniük...
Még annyit adaléknak, hogy a sima szívó 1.6 hármas Golf kevesebbet evett, mint ez a feltöltött csoda, városban ill vegyesben is.
És ez saját tapasztalat, nem valami táblázatból szerzett adat...

lwcolors 2013.12.03. 21:36:54

@Shadowbull:
Ha már a Qashqai előkerült: 2008 óta van meg, sima szívó 1.6 benzines, a legnagyobb hibája eddig, hogy 4 évesen kellett rá két új első ablaktörlő...

Zeppeliner 2013.12.03. 21:40:05

Nem a TSI van túlbonyolítva, hanem az egész.
A TSI alapból bonyolult szerkezet.
Németben már csak dízelben érdemes gondolkodni régóta.

becseit 2013.12.03. 21:45:16

@lwcolors: Ugyanez egy számmal kisebb verzióban is igaz; 1.2 TSI Fabia kontra 1.2 dual-VVT Swift.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.03. 21:47:53

@lwcolors:
" ezek szerint az azóta eltelt pár év alatt sem sikerült üzembiztosra készíteniük... "

Ez egy eset, nem jelenti azt, hogy mindegyiknél beszarik. Egyébként a VW alkatrészforgalmazó azt mondta, hogy nem sok ilyen vízpumpát ad el. Tulajdonképpen itt most nem a hibafeltárás bonyolultsága adta a cikkhez az ihletést, hisz beírta a hibatárolóba a hibát, csak le kellett kontrollálni. Inkább egy kis rendszerelmélet volt az apropója azok számára, akik egyáltalán nem értenek az autóhoz, de az ilyen felületesen még talán meg tudják emészteni, mert érdekli ennyire őket.

pedaz 2013.12.03. 21:51:51

@We make the world a better place:
Az utastér, a katalizátor és a beszívott levegő melegítése/fűtése nem elég? :P

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.03. 21:52:30

@ugyhogy: "Mindket "EU miatt" reszt atirhatod
magadban "magunk miatt"-ra,
hiszen ezek jo celok."
A célok jók. Csak senki nem veszi figyelembe, hogy az új technika létrehozása (nemegyszer nüansznyi, vagy csak tesztkörülmények között létező előnyökért) mennyi (energia-, anyag-, pénz-, tudás-, ...) többletforrást emészt fel. Amik például nem kicsit terhelik a környezetet a másik oldalon.

GERI87 2013.12.03. 21:54:47

@gigabursch:

Szívó az mekkora? résvezérelt vagy vegyes?

zeddez 2013.12.03. 21:56:45

@becseit: ez egy marketing diagram, hüjéknek
alapjáraton nem fúj benne semmi, minek is fújjon, ha csak dekkolsz a lámpánál?

a másikben hogy y "nyomatékos" 2.0literes dízelek sem tolnak 175Nm-t ekkora fordulaton, mert elindulni nem tudnál vele, csak 2-sből

zeddez 2013.12.03. 21:58:12

@becseit: de ugye nem akarod azt mondani ezzel, hogy a 1.2TSI meg a 1.2VVT ugyanúgy megy is?

becseit 2013.12.03. 22:42:58

@zeddez: Őszinte legyek?

Persze a TSI-vel bizonyára jobban lehet lámpától gyorsulni, meg a vége messzebb van, de a mindennapi életben olyan egetverő különbség nincs közöttük és a japó jóval jobban kajál.

becseit 2013.12.03. 22:45:37

@zeddez: 1000 az alapjárata? Lentebb lefullad?

Ki beszél itt dieselről, 2-2.3-as szívó benzinesekkel hasonlítunk.

Ja, és a hülyét ly-nal írják.

FrundsbergW201 2013.12.03. 23:26:29

@Jamesblond:
Sajnos a tartósság már a kamionoknál is múlt idő. Áttértek pl. az egy darabból készített hengerfejre ami egy hathengeres motornál kb 200kiló, ráadásul teljesen síknak kell lennie a blokknak meg a hengerfejnek is, míg a régi 2henger/hengerfej elrendezésnél lehetett kis tűréssel játszani. Van olyan kamion típus amiről átlag 100ezrenként kell leszedni valamilyen hiba miatt ami az élettartamhoz képest nevetséges. A hengerfej javító ismerős már darupályát csináltatott a műhelybe hogy egyáltalán be tudják cipelni. És ez csak egy alkatrész a sok közül, hallok még széthulló gömbfejekről, repedő alvázakról, újrahasznosított rézből készült és meghibásodó kábelekről....

w a s d 2013.12.03. 23:31:20

@becseit:

Ezt nem padlógáznál rajzolják? Mert akkor a pl. 2000- es fordulaton való csorgáshoz nem kell padlógáz meg a hozzá tartozó 175 Nm, így egyből nem kell semminek befújni a plusz levegőt.

FrundsbergW201 2013.12.03. 23:33:22

@Schütii:
Sőt a 2ütemű dízelből is van olyan amihez nem kell turbófeltöltő: Hoffer GS-35 traktor :)

w a s d 2013.12.03. 23:40:06

A Mitsu GDI- jéről meg mintha egy korábbi Novoth Tibor cikk (koszos szelepű Mini vagy Peugeot) _kommentjei_ közt meg valaki azt írta volna, hogy volt már ott is lerakódó szutyok a szelepeken. Csak mert az a motor is szóba került.

zeddez 2013.12.04. 00:27:18

@w a s d: dehogynem, de ezt ő nem ért(het)i :P

kalinka55 2013.12.04. 03:02:42

Nálam egy turbós autó mindig többet eszik mint a saját szívó benzinesem. Az egyik cimborám büszkén állítja mindig, hogy az 1.9 tdi 4-5 lityit eszik(a motor tényleg jó.). Amikor odaadta akkor meg csodálkozott, hogy felugrott 8 literre a fogyasztás.

A céges gép egy 1.5 turbós dízel. 7 alatt ott sincs a fogyasztás.
Úgy látszik, hogy a turbos gépek nyugodt embereknek való de akkor meg minek?

Sokkal jobban érzem magam egy konstans, de kiszámítható motorral üzemelő gépben(mint a mostani 1.8 benzinben).

Ha már turbós gépet vennék, nem ilyen tücsökpöcsöt, hanem 2.2 köbcenti környékén vagy felette.

Amúgy féláron hoztam lendkereket meg kuplungot a dízelhez, 200ezerből meg is volt. És ez csak egy tétel..

becseit 2013.12.04. 05:12:03

@w a s d: Minek akkor a ménes, ha úgy kell vele menni, mint egy tojógalamb? Persze, ezek az elméleti dolgok nagyon jók ám, de a gyakorlatba átvinni már nehezebb.
Van egy 2.3-as motornak megfelelő géped, de TE vezesd úgy, mint egy 1.1-1.2-est, amikor a KRESZ is a közúti tökölés ellen szólít fel.
Nagyon számoltam ezekért a motorokért eleinte, de mára már szívó benzin (5 henger és fölötte) és adagolós TDI (sorhatot hajtottam sokat) hívő lettem.

becseit 2013.12.04. 05:13:32

Számoltam=lelkesedtem

kiffarkany 2013.12.04. 07:27:21

URAK tudom offfos menjek má pi*ba..de NEM ÍRNA VALAKI ezekről az újjjj dupla befecskendezős mocikról 2013as TSI 1.8 (audi a4 ben van csak)meg asszem az újj 2.0 TSI A golf 7 ben...hogy mi a helyzet kormolódás szempontjából? múltkori cikk nekem sokkkal érdekesebb volt mint most ez..vennék ilyen mocis gépet.. előre készülnék fel mivel lehet ott szívni. nyilván friss modell nincs annyi tapasztalat..de hátha mégis.. THX !!

Schütii 2013.12.04. 07:45:53

@GERI87: "
Hát ha azon rugózunk hogy a turbó "pluszba van" és pluszba hibaforrás akkor térjünk vissza a kétüteműig mert a szelep is csak nyűg és hibaforrás...de ez kb 50-es évek szint...
A turbón fennakadni meg ma kb pont ilyen.
tehát tényleg nem érdemes ide kilyukadni."

Olyan fogalomról hallottál már hogy kompromisszum? Egy közepesen buta szívó 4T benzines számomra az, valahol a 2T és a TSI között.

"Az 1.4-es turbót azt vedd úgy hogy helyette meg lenne egy 1.0 szívód ami alul ugyanúgy nem megy a turbó meg felül legalább igen...az meg ott se. "

Na ez most nekem nem tiszta. Neked igen?
Viszont azt tisztázni szeretném hogy nem a teljesítményt akarom kiváltani. Tehát ha van egy mondjuk 140LE-s kis turbómotor, azt nem 140LE-s szívóval váltanám ki, hanem egy 100-120 lovassal ami nagyjából az 1.6-osok területe. Persze, nem fog úgy menni, "se alul, se felül", de nem sportcélokra, meg pöcsöt hosszabbítani kell nekem az autó. Akinek meg "belefér", az gyorsulgasson, ha meg beszarik valami vagy lekokszolódik, akkor vigye a Novoth Tibihez és fizessen mint a katonatiszt.

Agr3ssor 2013.12.04. 09:06:52

Imádom Novoth Tibi cikkeit, és ez szokás szerint jóra sikerült!

Amúgy az feltűnt nektek, hogy 10 ilyen írásból 7-8 benzines autó??
Nem vagyok összeesküvés-függő, de szerintem újra kellene gondolni ezt az "évi 30ezernél térül meg a dízel" történetet! Persze nem az ilyen speciális vízpumpa miatt, mert az dízelnél is megesik! (Rönónál biztosan) Hanem úgy általában! Mert direkt-befecskendezős EGR-es, kartergázos kokszolódásos sztorikkal is például tele a padlás!
Turbó/kettős-tömegű ugyanúgy van benzinesekben is! Lassan már csak a common rail cuccok adják a különbséget hibalehetőségként! Meg a rövidebb szervizciklus!

w a s d 2013.12.04. 09:45:29

@becseit:
Én olyat nem írtam, hogy lassúskodni kell. De annak ellenére akkor is jól jöhet párszor az erő, ha az ember nagyon nem sietősen vezet. Pl. ha előzni akar. Vagy besorolni, vagy bármi hasonló. Vagy csak néha gyorsabbnak lenni a hétköznapi "szuttyogás" után pár km erejéig. Adott tempó tartásához a sebességhatárokon belül meg többnyire nem kell akkora teljesítmény, hogy azt ne tudná egy kis szívómotor (pl. a 60 LE- s, 100 Nm alatti nyomatékú Lada 1200s is tud menni 130- cal, ezt). Városban meg legfeljebb nagygáz- nagyfék stílusban lehet kihasználni általában, amit egy 1,4 tsi tud (az öreg 1,4- es szívónak sem kellett még eddig szinte soha, hogy padlóig nyomjam a gázt, hogy tartani tudjam a forgalom ritmusát). Így a használat nagyobb részében nincs szükség arra a 175 Nm- re, amit a fenti nyomatékgörbe mutat, nem kell feltétlenül működnie (olyan értelemben, hogy plusz nyomást állít elő) a turbónak.

Egyébként az a görbe jó példa, miért jók a kis turbósok. Könnyen el tudom képzelni, hogy ugyanúgy tetszik az embereknek, mint ahogy a td- k "már lentről húz" érzése, ami az alacsony fordulaton már elérhető nagy nyomaték miatt van.

Azt meg el kellene fogadni, hogy aki alacsony fogyasztást akar, mert a pénzen spórolna, vagy mert a környezetért aggódik, az vezessen úgy, mint az EU- s mérési ciklusban ahogy elő van írva a mérésre.

Ja, és még annyit, hogy ezek az 1,4 tsi- k azért az újságíróknál is jól szoktak fogyasztani, annyira biztos nem átverés az az alacsony katalógusérték.

kiffarkany 2013.12.04. 09:47:23

@Agr3ssor: ott meg a dizelnél van DPF azám aszopóág főleg városi hasznalatnal iylen autonál, ha akarod mesélek neked provobe napestig erről :D szerintem benzines jobb választás MÁR ha VÁROSI hasznalat SOK és turbós turbós összevetésben nézzük.. legalább TSInél nincs koromszűrő helyette van más nyilván...na de.. érted.. :D

Zeppeliner 2013.12.04. 09:57:42

@Agr3ssor: Egyet értek, lassan tényleg csak a befecskendező nyomás lesz a különbség benzines és dízel között.
@kiffarkany:Eljön még az idő, hogy a benzinesen is lesz spéci szűrő, majd meglátod.:)

kiffarkany 2013.12.04. 10:03:27

@Zeppeliner: hallod.. EL NE ! meg ne merjék :D:D

Jamesblond 2013.12.04. 10:11:53

@Schütii: Igen, o is mondja magarol, hogy total muszaki antitalentum. De azt gondolta hogy egy mai (8-10) eves rozsdamentes, toresmentes, ujszeru allapotu "modern" auto kevesebb penzt visz el a haztol mint egy 44 eves bogar.

Jamesblond 2013.12.04. 10:13:45

@zeddez: Az uj Fiesta turboja pl 275.000 fordulat/perc.

Jamesblond 2013.12.04. 10:24:34

@FrundsbergW201: Na errol meg nem hallottam :D Mar a kamionok is...
Az ujrahasznositott "rezotvozet" kabelekrol mar hallottam. Egy villamossagis haverom fuzott at egy MTZ-t. A fonok valahonnan vett valami olcso kabelt, konnyebben olvadt mint a forraszto on...

andand 2013.12.04. 10:39:40

A 18 eves 1.8 20V Audi motorom kb. ugyanannyit (max. 1 l kulonbseg, de - idoben - hosszu tavon ez nem feltuno) fogyaszt mint a 2.0 TFSI, hasonlo stilusban vezetve. Szerintetek melyiket elvezetesebb vezetni? :)
A turbo a benzinesen jo dolog. Aki pedig a dizelt szereti, alapbol kapja, miert kell annyira fennakadni rajta?
Persze a benzinesek is bonyolultabbak lettek, de hat valamit valamiert.

kiffarkany 2013.12.04. 10:41:10

@andand: én is eszondom .. lassan nem is lesz új autóba turbó nélkül motor.. suzuki miegymásban még talán... de..máshol sehol...

Schütii 2013.12.04. 12:09:13

@andand: "hasonlo stilusban vezetve. Szerintetek melyiket elvezetesebb vezetni?"

Ez egy beugratós kérdés?

Schütii 2013.12.04. 12:14:17

@Jamesblond: Szerintem ő nem a pénz miatt cserélt autót. Egy bogár ára már régóta inkább felfelé megy, főleg ha fel van újítva. Az Astráé, bármelyik generációs is, még egyelőre lefelé, minél újabb annál meredekebben.
Inkább az zavarhatta, hogy gyakran kellett mindenféle kisebb-nagyobb hibákkal bíbelődnie. Csak az a baj, hogy ettől az Astra sem biztos hogy megszabadítja. Na de majd rájön.

andand 2013.12.04. 12:17:44

@Schütii: Nem, miert is lenne az?

Rocko- 2013.12.04. 12:26:33

@Agr3ssor: "Nem vagyok összeesküvés-függő"
vö. @novothauto: "Ez egy eset, nem jelenti azt, hogy mindegyiknél beszarik. "

Schütii 2013.12.04. 12:28:10

@andand: Hát ha mindkettőt ugyanúgy vezeted akkor mi lenne a különbség? A TFSI nyilván sokkal jobban tud lépni, de ahhoz nyomni is kell, tehát már nem ugyanúgy vezeted. Vagy mit értesz "hasonlóan" alatt? Mindkettőben ugyanannyira lenyomott gázpedált?

andand 2013.12.04. 12:37:33

Mindkettovel ugyanugy megyek, felso hatar kb. ugyanaz, elozgetesek hasonloak. Gyanitom az atlagsebessegek is. Termeszetesen ehhez az 1.8-at valamivel jobban kell taposni. En gyakorlatilag azzal tanultam meg vezetni, sok evig nyomtam (es meg mindig hasznalom), kialakult egy stilusom. Par eve megvan a TFSI, azt is hasonloan hasznalom, es az eredmeny az, hogy az uj technologia kenyelmesebebb, elvezetesebb (egy kivetellel), es nem fogyaszt szamottevoen tobbet.
CO2 kibocsatast nem tudok osszehasonlitani, mert az Euro2-nel meg nincs megadva.
Ha kinyomom a szemet persze, hogy tobbet fogyaszt, de az nem ugyanolyan stilus lesz, mert akkor mar kezdenek orultnek tartani. :)
A kivetel a 5 vs. 6 sebessegfokozat es valoszinu ezek kiosztasa. Az uj 6-ost kevesbe szeretem.
Azt nem is irtam, hogy a TFSI 4 kerekes, es par szaz kiloval tobb.
Szoval szerintem a fejlodes igenis hasznos es bar draga a penztarcanknak a javitas, igenis segitenek ugyanannyi elpofekelt benzinert tobb kenyelmet es elvezetesebb perceket adni.

Agr3ssor 2013.12.04. 12:38:08

@Rocko-: Én meg írtam is, hogy nem a konkrét vízpumpa esetre gondolok!!
Olvasd végig, amit leírtam!

Viszont a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok szívóoldali kokszosodására meg nem áll, hogy "egy eset". Mert sajnos gyakori hibajelenség!

Agr3ssor 2013.12.04. 12:48:40

Egyébként szerintem ott hibádzik a dolog, hogy a nagyjából 1990-től 2000-ig gyártott autók használatával megszoktuk, hogy nem igazán kell hozzájuk nyúlni! Elterjedtek a befecskendezős-kompjuteres autók, a hidrotőkések. Számtalan ELVILEG karbantartásmentes technológia került ezekbe!
Szerintem ez az időszak szülte a legtartósabb, ma pedig legolcsóbban fenntartható használt autókat!
Előtte volt karbi, úszószint, szelephézag, gyertyhézag, nyúlós lánc csörgése.
A 90-es évek modern autójában meg elfordítottad a kulcsot, aztán működött. Cseréltél olajat, meg esetleg szíjat/láncot.

Most úgy tűnik megint arra tart a világ, hogy az autó motorja bizony olajcserén/szíjcserén kívül más beavatkozást is igényel! Csak nem értem a szervizek miért nem alkalmazkodnak ehhez...

GERI87 2013.12.04. 14:56:10

@Schütii:

"Na ez most nekem nem tiszta. Neked igen?"

nekem igen.

"hanem egy 100-120 lovassal ami nagyjából az 1.6-osok területe."

szubjektív egyéni dolog ez.
Sok értelme viszont nincs.
Nekünk is van egy 2 literes szívó...136 ló...az se megy jobban alul, csak mert szívó, cserébe viszont zabál.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.04. 17:01:48

@Agr3ssor: Köszönöm.

Az, hogy az utóbbi időben inkább közvetlen benzines témám volt, azért van, mert igyekeztem ebbe az irányba fejlődni, és cikkírás szempontjából ezt tartottam érdekesnek.

Egyébként van itt Diesel horror elég. 6-8 éves autók, amikre egy év alatt 600 e- 1,2 m ft-ot költött a gazdájuk, stb...

Viszont az én meglátásom, hogy sajnálatos módon (hisz borzasztó környezetkárosító) a mostani Dieselmotorok kiforrottabbak, mint a benzinesek Kevesebb a gyermekbetegségük. A Common Rail technológia már elmúlt 15 éves, közvetlen benzinest meg sok gyártó csak néhány éve futtat szériában. Ettől függetlenül vannak hírhedt példányok, mint a sokat emlegetett 1.6 turbó benzines BMW-PSA. Ennél szarabb motorra nem emlékszem egész pályafutásom alatt, pedig megfordult a kezem alatt Oltcit is, meg jónéhány Dacia (régi) is anno.

GERI87 2013.12.04. 17:16:17

@novothauto:

"vannak hírhedt példányok, mint a sokat emlegetett 1.6 turbó benzines BMW-PSA. Ennél szarabb motorra nem emlékszem egész pályafutásom alatt,"

hm...vajon mit szól ehhez Shadowbull:)

Agr3ssor 2013.12.04. 17:18:11

@novothauto:

Pedig hogy cseng a fülemben az az Égéstér adás, amikor szó szerint azt mondtad, hogy "nagyon jó ez a motor"!?! Azt hiszem azóta még 3-at, vagy 4-et csináltál, így nyilvánosan! (Mellesleg tényleg tök jó motor, amíg üzemel, én Peugeot-t vezettem ilyet)

Ha most kellene autót vennem, bajban lennék! Talán egy benzines MK3 Mondeo-t bevállalnék, de abból is Duratec-et, nem Sci-t...

Ezekkel a hibákkal meg az a gond, hogy az autó újkori tulajdonosa ugyan ki tudja fizetni a javíttatását, (Gondolom, ha tudott újonnan 7 milláért autót venni) de mi lesz azzal, aki 8-10 évesen veszi meg 1.3-ért? Az nehezen nyeli be 100-200ezres soron kívüli szervizt.
Azért ez régebben nem így volt. Egy 6-8 éves Zetec Mondeo, vagy egy B Vectra azért nem okozott ekkora meglepiket a használt autó vásárlóknak... Bár lehet tévedek!

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.04. 17:30:49

@Agr3ssor: Pontosan addig csodálatos, amíg megy.

becseit 2013.12.04. 19:05:40

@w a s d: Ki milyen virágot szakít, olyat szagol.

Pro és kontra. Szerintem legyen így jó! :)

Shadowbull 2013.12.04. 19:25:28

@GERI87: semmit. a sajat szempontjabol igaza van Tibinek.

GERI87 2013.12.04. 19:30:21

@Shadowbull:

ejj, pedig már azt hittem lesz egy-két észrevétel:)

becseit 2013.12.04. 21:42:51

@Shadowbull: Miért, milyen szempontból nem lenne igaza?

Shadowbull 2013.12.05. 06:48:59

@becseit: hany motort gyartottak le, hany hibasodik meg, es milyen hasznalati profil mellett?

ezt Tibi nem latja. Raadasul az o szempontjabol egyre rosszabbnak fog tunni a kep, mert ahogy egyre inkabb Prinz-guruva valtozik, annal jobban jonni fognak hozza a beteg autok, es neki egyre inkabb ugy fog tunni, hogy ez mind szar.

Schütii 2013.12.05. 09:21:38

@becseit: Azta.. Ez az egyik kedvenc filmjelenetem. Jól szól az a Capri, legalábbis jó az a hang amit alákevertek. 20+ évvel ezelőtt meg még jobbnak hatott. :)

becseit 2013.12.05. 11:31:13

@Schütii: Igen, ezeknek az autóknak még volt hangjuk, tudni kellett őket vezetni és a filmiparban még nem létezett a CGI....
Inkább ezt/ilyeneket nézek meg százszor, mint egy mai ****rt. :)))

becseit 2013.12.05. 11:38:34

@Shadowbull: Szerinted minden más autót/motort 'karanténban' használnak? :)

Az általad oly sokat emlegetett mérnöki "optimalizálás/csúcsra járatás" nem mindig azt az eredményt hozza, amit várnak tőle.
Nincs ezzel baj, -hisz ettől jóval nagyobb presztizsű sportautók is szenvednek bagatell hibáktól (pl.: valamelyik Aston Martin generátorszíja sorozatban lerepül, ha ész nélkül kanyarodnak vele), csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat.

Schütii 2013.12.05. 17:21:44

@becseit: Na ez viszont nekem annyira nem. A hang sem igazán lelkesítő, és az a duplakuplungos gázfröccsös FELfelé váltás se igazán érthető számomra.
süti beállítások módosítása