HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ezt utáltuk, ezt szerettük

2013.12.30. 07:11 ommm

Címkék: totalcar ilyen volt 2013

Mozgalmas, helyenként idegölő, máskor szórakoztató egy év volt ez a Totalcar életében. Nézzük, mi maradt meg belőle és mit tudnánk feledni.

Mai összefoglaló írásunk kommentposztja.

132 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr335716309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám600 2013.12.30. 08:40:24

Tetszik, hogy a Mazda 6ost pozitívan említitek, és a kis turbó motorokat többen beszüntetnék :-)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.12.30. 08:52:13

idén nem volt Duster teszt? vagy mi ez a sok Dokker?

merida001 2013.12.30. 08:57:48

A 7-es Golf véletlenül maradt ki (vagy csak nem vettem észre)? A nagy előítéletetekkel és Golf utálatokkal ellentétben nem volt benne hiba, már-már tökéletesnek tartottátok a Golf osztályon belül... :)))))))))

butschq 2013.12.30. 09:06:07

Jó kis összefoglaló :)
Ezt az elektromos kézifék utálatot nem értem, nekem nem volt semmi bajom vele. A kulcs nélküli indítást is szeretem, kulcs a zsebben, odasétálok a kocsihoz, kinyitom, nyomom a gombot, d és már suhanok is :)

Hurri Kán 2013.12.30. 09:18:44

Autó: minimum 3000 köbcenti sor6 szívóbenzin, hátsókerékhajtás, automata, tolótető, klíma, két ajtó, a többi felesleges humbug :)

Motordoktor 2013.12.30. 09:22:03

@merida001: Sokan említok a Golfot, akik tesztelték. Én is mentem vele (1.4 TSI DSG) és valóban telitalálat.

Gomulka Béla 2013.12.30. 09:33:24

Nem tudom biztosan, de azt hiszem hogy egy kétoldalas, teljes teszt úgy készul, hogy egyik vagy másik újságíró úr egy hétre megkapja a tesztautót. Ebbe nyilvánvalóan belefér az is, hogy a szerkesztoseg más tagjai is futnak egy kort a kocsival. Nem kéne bevezetni hogy minden teszthez hozzácsapjon a szerzo egy pár mondatos más-pedig-így-látja szekciót?

-roy- 2013.12.30. 09:43:51

A Corollához az egyel régebbi képét raktátok be.

1kutya 2013.12.30. 09:48:02

@Hurri Kán: ahogy nagybratyesz szoktavolt mondani az AUTÓ: benzines (dízel a traktort hajcsa:), legalább 3 literes, 6 hengeres... ;)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.12.30. 09:51:50

Én a cikkhez nem szólnék hozzá, nyilván mindenkinek van kedvence és van amit kevésbé szeret, ráadásul számunkra, átlagemberek számára egy teljesen átlagos kocsi lecserélése is utópisztikus vállalkozásnak tűnik manapság nemhogy ezekről a csodákról valóságban is tapasztalatot szerezhetnénk... de!

Azt viszont megkérdezném - és tényleg nem ünneprontás céljából - hogy ez a Kőbájker nevű valaki kinek a kije, h ezzel a stílussal évek óta onthatja a karaktert bele a nagyvilágba Mo. egyik "leg" autós portálján? Nem neki ciki (sőt, számára ez inkább hízelgő, h ezzel a tehetséggel ott tevékenykedhet) hanem nektek. Én elgondolkodnék...

Hurri Kán 2013.12.30. 09:53:42

@1kutya:
Igaza van. Na jó, bizonyos esetekben lehet kivétel, ha kicsi, szigorúan csak két üléses és nyitott.

Gomulka Béla 2013.12.30. 10:03:01

@klarky: A Bájker egy színfolt, nélkule nem lenne teljes a paletta. Sokáig bajom volt vele nekem is, de aztán megvilágosodásom támadt.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.12.30. 10:16:45

@klarky: hát ja, inkább a Kopaszt kérdeztétek volna...

Rocko- 2013.12.30. 10:19:42

remélem akik azt szokták mondani, hogy "de hát ezt mondta a TotalCar", azok is olvassák ezt a cikket.
teljesen jól bemutatja, hogy a TC egy cég, aminek nincsen véleménye. emberek vannak benne, nekik van véleményük, és az eltérő is lehet: lásd Dacia, Tibby utálta, Stump Bandi és Koncz Jani szerette (gondolom azért a típustól és felszereltségtől eltekinthetünk).

h.pityu 2013.12.30. 10:21:04

"Skoda Superb 2.0 CR TDI DSG. A fenntartása is bírható."

Nem tudom, egy roppant jó váltó a dsg, amíg működik, de ha besz@rik....a golf V-ben nekem megkotlott, ráadásul a visszahívás is (nem volt csekély) 1 hónap gyártási időkülönbséggel volt. Így egy laza 600 pénz kifizetése után lett egy blue motion 5-ös vátó(hosszabb áttételű) benne az eredeti 7-es dsg után.

Nem kell ragoznom, hogy milyen forrásból származtak az alkatrészek ennyiért(újonnan, komplett javítás az eredeti állapotba lett volna 1,2-1,3 millió pénz....). A vw-nél méltányosság kérése után a válasz "túl öreg az autó és sok benne a km, így 10%-ot engednek el a mechatronika árából" - a kocsi akkor volt 4,5 éves, mo.-i, 125e. km volt benne.
Köszi vw....

Jelenlegi állapot: a hosszabb 5-ös fokozatot nem ismeri fel a tempomat, így "okosítani" kell, ebből adódóan finoman szólva sem harap úgy, megoldás ua.

Szóval tényleg jó a dsg.....

Fantomász 2013.12.30. 10:24:18

Kőbájker mint a robogóblog szerzője megint hozza a formáját a robogóutálatával. Nem fordult még meg a szerkesztőség tagjai fejében az ötlet, hogy arra a témára egy kicsit kompetensebb, esetleg kevésbé haver kategóriájú személyt alkalmazzatok?

Csalfa Romeo 2013.12.30. 10:28:47

A koreai autók fel-felbukkanása a kedvelt autók között kellemes meglepetés, főleg a Rexton. Hol van már a legelső Kia Rio, ugye?(Nekem konkrétan nincs vele semmi bajom, de emlékszem a róla szóló nem túl szívderítő cikkre.)

"Mivel az idén nem volt Cadillac Escalade tesztautó..."

Ez egy olyan hiányosság, amit 2014-ben mindenképpen pótolni kell. De bármilyen új Cadillac is megteszi, mondjuk egy ATS...

Flankerr 2013.12.30. 10:31:16

Több szerzőnél eltaláltam előre pár választ, ez súlyos függőséget jelent ám..:)

Rocko- 2013.12.30. 10:39:45

@Hurri Kán: jó a képen az, de a 300 GE az nem az. :D

Hurri Kán 2013.12.30. 10:41:09

@Rocko-:
Az természetesen mindjárt más! ;)

fulopsan 2013.12.30. 10:51:49

Konicsiva! En mondani: hangyasz :)

Oriwalter 2013.12.30. 11:01:24

Nagyon tetszik a cikk, viszont két dolgot nem értek.

1. Az A-Klasse hogy lehet nyerő valakinél? Én ültem A, B, CLA-ban is és mindet hanyagul összehajigált, túlárazott, zongoralakkos, eldobható hulladéknak tartom. Nem mondom, beülni és csapatni tényleg jó velük, de fele ennyi pénzt se érnek.

2. A Sport quattro senkiben sem hagyott mély nyomot? :)

Gomulka Béla 2013.12.30. 11:22:15

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: A Nepper, legalábbis a konkrét autókra vonatkozó kérdésekre, azt válaszolta volna, hogy egyelore nem tudja és nem is érdekli, és hogy az a jó autó, amelyik tíz év múlva is jó autó lesz. Amiben természetesen igaza van, de a Bájker cizellált válaszai jobban passzolnak az alkalomhoz.

Papp Sanyi 2013.12.30. 11:28:05

@Fantomász: Amennyi robógót már vezetett szerintem teljesen ok, hogy utálja őket. Lehetne több motortesztet is rábízni, kell a változatosság szerintem.

CorollaVVTI 2013.12.30. 11:37:52

Csak Csik kérte a GT86-ot, és senki azt a Caymant, amiről egyöntetű véleményetek volt, hogy rohadt jó? Az MX-5 NC 2.0 pedig említve sincs, pedig volt Nálatok idén?

Értem én, hogy SUV meg Dacia, de hová lett a tűz? :)

Öregszetek, srácok, öregszetek... :)

ommm 2013.12.30. 11:52:26

@CorollaVVTI: Nem vagyunk egyformák. Akinek nincs csapatós autója annak valszeg nincs szüksége rá. Akinek van (vagy más hobbijárműve), azt ezek az utcai megoldások (a GT86-on és a Porschékon kívül) nem érdeklik.

CorollaVVTI 2013.12.30. 12:03:33

@ommm: Nincs ezzel gond, csak valahol fura volt, hogy benzinvérű emberek praktikus, érzelemmentes autókat választanak.

tailor13 2013.12.30. 12:20:43

Érdekes volt megfigyelni, hogy hogyan viszonyultok a tesztautókhoz, és a modern technikai vívmányokhoz :)

Viszont érdekelt volna a témában Becsületesnepper véleménye is :)

(Hozzá kell tennem, hogy még Novoth Tibi véleménye is jobban érdekel, mint Kőbájkeré, de nem vagyunk egyformák :) )

dpetiba 2013.12.30. 12:53:33

Kőbájker ki_ott laza egy ember (szerintem lassan már szét is esik annyira), csak a többiek kultúrált stílusától eléggé eltér. Én azért moderáltam volna a kommentjeit.

kewcheg 2013.12.30. 12:58:43

...Már a sárgarépáról nevezett nevű úr nem tevékenykedik eme médiában?

románc cuvée 2013.12.30. 13:58:26

Kőbájker néha nagyon laza, és szókimondó, ugyanakkor mutassatok egy másik robogós oldalt/blogot/bármit, ami ennyi jó és rossz, új és használt szutykot (még belpiacos gépeket is) bemutat... humorosan. Suzuki Gemma, futárélet, tűzoltó moped. - most ennyi jut eszembe az érdekesebb témákból.

Faby 2013.12.30. 14:00:12

Nekem a Skoda Rapid / Seat Toledo páros az év csalódása. Após márkahűségből (előtte a lépcsős hátú, II. -es Toledo volt neki) vett egy új Toledot. Azok a rettenetes spórolások, direkt olcsó megoldások nagyon hervasztóak. Pl kézifékkar-könyöklő, kesztyűtartó mérete, alakja, tolatóradar 3 érzékelős, az üzemanyag betöltő nyílás ajtaja nem zárható a központi zárral (a tanksapka kulcsos) ki is lopták a jégkaparót, hátsó tárcsafék a legmagasabb felszereltséghez is csak felárért, vagy a non plus ultra, a hátsó elektromos ablakok a vezetőtől nem vezérelhetők.
Mondtam is neki, az árából vehetett volna akár egy keveset futott, 1-2 éves Oktaviat, vagy picit öregebb Golfot / Jettát. Jobban járt volna, ez a Toledo már nem az a Toledo, mint volt az előző a maga korában, ráadásul ahhoz képest nem is volt olcsó.

vancello · http://vancello.hu 2013.12.30. 14:11:05

@klarky: nem ő az egyetlen, aki nem oda való, de ékes példája az igénytelenségnek...

Plumper_ 2013.12.30. 14:19:18

a menüből állítható klíma és a mindenért csilingelő belső tér.
na, aki ilyen autót vesz, az is egy címeres f@sz.
minnyá jön az árnyékbika, hogy kiossza az észtet.

Plumper_ 2013.12.30. 14:23:05

@Faby: amit mondasz, az elképesztő. egy ilyen autó egy fillért nem ér, nemhogy több millió Ft-ot. A használt Seat-ok mégis túl vannak még mindig árazva, ezért várom az időt, amikor csokitallérért lehet kapni vmi igáslovat, lealkudva kőkeményen az árat a fenti extrákkal kapcsolatos fostalicskázás miatt.

@butschq: micsinyász, ha az elektromos kéziféked lejtőn állva egyszer csak bedobja a törülközőt, és az autó elindulva szépen lezúz pár autót, kerítést?

Ciri 2013.12.30. 14:32:14

@Plumper_:

"micsinyász, ha az elektromos kéziféked lejtőn állva egyszer csak bedobja a törülközőt, és az autó elindulva szépen lezúz pár autót, kerítést?"

Ez kábé olyan, mint ha azt kérdezném, mit csinálsz ha a hagyományos kéziféken elszakad a bowden.

Rocko- 2013.12.30. 14:41:10

@vancello: írjad, írjad.
aztán vagy meghallgatnak a srácok, vagy nem.
mindeestre nem árt, ha kapják a kritikát, abból fejlődnek.

@Ciri: sikítva ugrok ki a kocsiból?

becseit 2013.12.30. 14:50:52

Zil 130 billencset mikor teszteltek?
(eredeti motorral)

Térspecialista 2013.12.30. 15:21:35

@CorollaVVTI: Úgy rémlik évekkel ezelőtt a Winkler írta valahol, hogy igazából 3 autótípusnak van létjogosultsága. A cabriónak a fíling miatt, a kupénak mert szép, és a kombinak, mert ennek az egynek van értelme! :) Aztán lehet, hogy nem Ő írta, de nekem ez hitvallásommá lett.

Pasas 2013.12.30. 15:23:25

Nekem is az Audi-nap jutott eszembe. Mekkora mozi volt, most meg említésre sem méltatják.

Prezi 2013.12.30. 15:40:17

@Rocko-: Tök jogos amit mondasz, de sajnos 'az ember' alaptermészete ilyen (főleg ha nem gondolkodik - már ha tud ugye :) ), a TC oldalon olvasta, aszonta a totálkár... szerintem sokan nem is nézik a cikk szerzőjét a cím alatt :S

w a s d 2013.12.30. 16:05:29

A CX5 nem eleve Skyactive?

butschq 2013.12.30. 16:17:28

@Plumper_: Semmit. Mindig sebességben hagyom, vagy p-be teszem a váltót.
Kézit akkor húzok, ha járó motorral állok, és el akar gurulni.

w a s d 2013.12.30. 16:40:12

Az elektromos kézifék nekem sem tetszik, igaz csak elvből, viszont a kis turbós motorokkal nem értem, mi a gond. Pl. a tsi- k a teszteken jól fogyasztanak, nagy a nyomatékuk. Amiről meg olvasni lehet, hogy többször előforduló hiba, az meg (nekem, akinek ugyan ez nem szakmája) nem tűnik közvetlenül a feltöltöttség által okozott gondnak. Mint pl. a már említett tsi- k vezérműlánca.

Its_me 2013.12.30. 17:02:27

@Gomulka Béla:
Mercedes A, B, CLA? Az utóbbi évek legvagányabb autói a Mercitől. Nagyon igényes autók, kívül-belül, a motorválaszték is nagyon rendben van, az ár meg? Hát, az olyan mercis-bmw-s-audis :) Nem is kell, hogy ezekből minden sarkon álljon, hogy nézne már az ki...

pickapu 2013.12.30. 17:11:12

Hehe, Szörnyeteg Lajos... :)

Gomulka Béla 2013.12.30. 17:27:57

@tailor13: Ja!

@Its_me: Bennem meg osszeomlott egy imizs! A lakonikus Nepper, a Totalcar zen-szerzetese ... Puff neki.
(Bár a leírtak azt is jelenthetik, hogy a jovobe lát! És az már viszont tényleg grószekunszt!)

-roy- 2013.12.30. 18:00:38

@w a s d: "tsi- k a teszteken jól fogyasztanak"

A tesztekben folyamatosan arról van szó hogy nem igazán fogják megváltani a világot fogyasztás ügyileg.

ijedjmeg 2013.12.30. 18:02:38

Az extrák közül hanyagolnám ezt a magától betolatós baromságot, cserébe hasznosabb lenne egy megfizethető árú és több típusban elérhető infra-kamera. Parkolni kis gyakorlással meg lehet tanulni, éjjel-látni kicsit lassabban megy :)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.30. 18:17:27

Hej, técés srácok, csak egy kérdés (vagy a webmaszternek): ezen a képen

galeria.cdn.totalcar.hu/tesztek/2013/11/12/citroen_c4_picasso_2013/5118042_71d71fc79a846cf8c761795da8a1319d_l.jpg

vajon mi történt a háttérben álló ház tetejével?
Be voltak b@szcsizva az építtetők??? LOL :D :D

Vagy csak nem egy kis fotósopp dolgozott ottan?
Mit kellett eltüntetni a képről? :D

azt azért ki ne találjuk, hogy a felszálló nagy melegtől olyan a tetővonal, mint az ökörhugyozás...ekkora meleg nem létezik... :D

csakazértistotalcar 2013.12.30. 18:18:44

Tényleg nincsen egy helyesírás ellenőrző program a szövegszerkesztőben? Vagy nem tud magyarul, aki ilyeneket ír: "...elektromos sperr-imitációval szerelve, egy versenypáján,..."

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.30. 18:18:48

@Hurri Kán: Nem vitatkozok egy percig sem, jöhet! :D

w a s d 2013.12.30. 18:44:32

@-roy-:

totalcar.hu/tesztek/2013/01/08/vw_golf7_1_4tsi_teszt/2/

"A katalógus 5,8 literes városi fogyasztási adata természetesen irreális, a hét liter körüli valóságos ellenben szürreális. A 4,7 literes kombinált fogyasztást nem tudtam ellenőrizni, de hát miért ne? Eljutottunk tehát a dízelesen fogyasztó, de benzinesen menő és szóló motorokig – a tömegcsökkentés mellett ez is olyan fejlődési eredmény, aminek örülünk."
----------------------------------------------
totalcar.hu/tesztek/2011/03/07/passat_light/2/

"Az 1.2 TSI városban 7,5 litert fogyasztott (gyári adat: 7,1), vegyes ciklusban beérte 5,8-6 literrel."
----------------------------------------------
totalcar.hu/tesztek/2011/01/14/megerdemelte/2/

"Először felnevettem, hahá, 7,3 liter, hol az a híres 5,2 na, na, NA?! Azt nem vettem figyelembe, hogy lenulláztam és innen indul. Teltek a kilométerek, a tizedesek egyre fogytak, aztán hirtelen 6,5 lett, majd 6,2 és 5,8. Mi van? Lassan megyek? Hülye vagyok? Mik ezek a sosem látott számok itt? Nem hittem el. Soha nem figyelem a fogyasztást, tőlem távol áll az Excel-táblázat, de ilyet még nem tapasztaltam. Mennyi lehet valójában? Kíváncsivá tett.

Pénteken aztán lenulláztam az átlagfogyasztás-mérőt (5,8-on állt), és hétfőig úgy autóztam, hogy figyeltem a váltósegédletet és úgy gangoltam, ahogy mondta. Eddig kevés ilyen – jól működő – rendszert láttam, általában ellehetetlenítik az embert az utakon, olyan bólogatós csigatempót diktál, de ez ügyesen összejátszott az alacsony fordulaton ébredő nyomatékkal.

Hétfő reggel, Budapestre visszatérve 4,7 literes átlagfogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép. Így ezzel a Golf BlueMotion 1.2 TSI lett az első tesztautóm, ami kevesebbet fogyasztott a gyártó által megadott átlagnál (5,2 liter). Kisvárosban hétvégén, rövid (max. 50 kilométeres) távokkal, majd országúton, sztrádán és Budapesten hétfő reggeli dugóban. Ilyen nincs, és mégis…"

Meg tényleg nem váltják a világot, de annyit fogyasztanak, mint egy 10-20 évvel ezelőtti, 1 tonnás, 60-70 LE- s autó.

1127ccm 2013.12.30. 19:15:20

Az en kedvencem a sajat autom. Tudom h alszentnek tunik, de olyan szük szegmensben tud ervenyesulni amit mas autotol nem kapok meg.
A daciara vagyo autos ujsagiro szamomra is nehezen ertheto parositas.

TaaT 2013.12.30. 19:42:04

@w a s d: totalcar.hu/tesztek/2013/05/08/mazda_6_skyactiv_g_25/2/

"A gyári 5,1 literes országúti, 6,4 literes vegyes és 8,6 literes városi fogyasztás persze irreális, feltéve, hogy nem csak simogatjuk a gázpedált. Nekem bő 200 kilométer során kerek 13 literes átlagfogyasztást produkált száz kilométerre, ami egy 1,36 tonnás, 192 lóerős benzines autó esetében nem drámaian rossz."

Erre várok valami magyarázatot.

Teshow 2013.12.30. 19:47:14

Az a baj, hogy ti nem használjátok az autóitokat.
A mostani Toyota Versoba ÉN tettem 245eKm-t/6 év.
Előtte az első generációs Citroen C5-be 215eKm-t/4 év.
Még előtte a Toyota Camry-be 120eKm-t/2 év.
Még előtte egy csomó olaszba (Alfa 164/Lancia Thema/Brava/Puntok/vegyes dízel-benzin/tudom xar autók) fejenként 50-60eKm-t pakoltam/év.
Mesélnék egyszer szívesen ezekről.

Knorbi 2013.12.30. 20:00:00

Szvsz nem lett rossz cikk.

Az meglepett hogy sokaknak az ilyen egyszerűbb kocsik jönnek be mint a Rapid/Toledo,Dokker,C-Elysse.

Ha nem is totál luxuskocsikat vártam de azért 3-as Bmw-t vagy hasonlókat......

Mate6 2013.12.30. 20:07:50

En is erdekesnek talaltam az egesz cikket es tobb dolog is meglepett,de ezeket mar tobben irtak (Dacia Audi stb)

Tudom hogy nagyon sokan nem szeretik a kicsi turbos motorokat de ha valasztani kene melyiket valasztanatok Bmw M235i vagy Mercedes A45 AMG?

Teshow 2013.12.30. 20:22:16

@Mate6: "melyiket valasztanatok Bmw M235i vagy Mercedes A45 AMG"
Egyiket sem. Japó szívó VVTi.

Teshow 2013.12.30. 20:27:27

@Teshow: "Japó szívó VVTi"
Bocs, kimaradt: ami Japánban készült!

uarempty 2013.12.30. 20:39:07

@w a s d: Ja csak ugye, mire kitapasztalják az értelmesebb szerelők, addigra sok embernek, sokba kerülnek ezek a csodák...persze, aki normálisan használja, mindig meg ad neki mindent, az nyilván kevesebből megússza.A többinek meg tanulópénz, a szerelők meg okosodnak.1-2 év múlva már talán rutinból mennek ezek a tsi-s történetek.

uarempty 2013.12.30. 20:40:02

@uarempty: Bár mondjuk az akkor is nettó erős, amikor 80 ezernél már bontani kell a csettegőt :D Ennyire nem lehet balfa*z a soffőr, v. sz@r a konstrukció..esetleg mind2 egyszerre na

takarék-láng 2013.12.30. 21:01:19

"ucatnyian vagyunk és mindannyian mások. Ettől lesz színes-szagos ez az újság, szóljanak ránk, ha kezdünk beszürkülni. Addig is, jó olvasást, íme a kérdezz-felelek!"

- ratok szolunk, de kimoderaltok, trolloztok, ugratok mint a veszett kutya.

TaaT 2013.12.30. 21:14:34

@uarempty: "Ennyire nem lehet balfa*z a soffőr, v. sz@r a konstrukció."

Ne felejtsd el hogy szlovákiában razziáztak autó szervizekben és a felüknél találtak hamis olajat. Nincs kizárva hogy itthon sem jobb az arány, oszt akkor a 170lovas 1.4 TSI-be belekerülhet a teszkó gazdaságos olaj. Nem hiszem hogy ilyenkor okolni lehet a sofőrt vagy a konstrukciót.

Egyik ember vett kevés km-es Subarut, elvitte olajat cseréltetni Subaru szervizbe, le volt beszélve (és ki volt fizetve) a köztudottan olcsó Motul olaj, erre nézi hogy a szerelő tolja oda kiskocsin a Castrol Magnatec-et...

indapass90210 2013.12.30. 21:36:24

Dokker bazmeg, az! Faszomba lehet, hogy valaki autós újságíró létére picsa dokkert akar. Értem én, hogy hasznos, lehet bele pakolni, meg igénytelen, és én is szeretek olyan autót is használni, amit nem kell félteni, de ne az legyen már az ember álma...

Most tényleg annyira fos a totalcarnál a fizu, hogy még egy ceednek is nyögés a garanciális szervize?

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.30. 21:49:31

@MiGeo: ??? ezt nem értem, hogy jön ide? megnézted az én linkemet?

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.30. 21:52:06

@Teshow: Hát mesélj! Mi akadályoz meg benne? :D Ezek télleg monstre futásteljesítmények, nosza, rajta!De télleg, engem érdekelne...

grent 2013.12.30. 22:00:34

"Aktív radaros tempomat" - ezt imádnám én is. Sima tempomatom van, de hosszú utakon néha kényelmes lenne, hogy magától felvegye az előttem haladó sebességét.

grent 2013.12.30. 22:09:18

@Teshow: "Az a baj, hogy ti nem használjátok az autóitokat."

Évi 50-60e km az napi 137-164 km, hétvégén is. Te nem használod az autóidat, hanem bennük élsz.

K.Jani 2013.12.30. 22:16:11

Ezuton kivanok bekes, boldog ujevet mindenkinek aki szeretne!
Vezetgess, ne haboruzz! peace & buek!

_krampampuli_ 2013.12.30. 22:43:15

"vagy a non plus ultra, a hátsó elektromos ablakok a vezetőtől nem vezérelhetők"

Ez erősen érdekes egy filozófia a tervezők részéről... Így nagyjából annyit ér az egész, mint a kurblis mechanika. Ugyanis mikor nincs hátul utas, tulajdonképpen csak akkor fontos hogy elektromos legyen a hátsó ablak, hogy menet közben is tudja a vezető emelni-süllyeszteni. A hátsó utasoknak volna rá idejük, hogy tekergessék a saját oldali kurblijukat.
Ha spórolós megoldás kell, akkor ami például a Peugeot 306-nál van, az a nyerő: a hátsó hamutartó fölötti részen, középen van egymás mellett az 1-1 db hátsóablakemelő gomb. Így minden utas viszonylag kényelmesen elérheti őket.

Emlékszem, hogy évekkel ezelőtt egy régi olasz autó tesztjénél meg olyan szerepelt, hogy csak a vezető oldali tükör volt elektromosan állítható, az utasoldali az nem. Az sem semmi egy tervezői filozófia...

ommm 2013.12.30. 23:10:17

@Teshow: Na, abba most biztosan beletrafálnál, 2013-ban. Próbálj már ki egy random Euro VI-szívómotort és tökön szúrod magad. Sajnos.

@takarék-láng: Amikor unalmas, akkor, ne amikor vélt sérelmeinket vagy félinformációinkat akarunk minden áron közléskényszer miatt tudatni mindenkivel úgy, hogy szorosan nem kapcsolódik a témához, na az számunkra időrablás. Mert a kommenteket olvasnunk kell.

@Dövan: Miért? Mi vele a baj? Olvasd el a kérdést, amelyben ott a kulcsszó: jelenlegi helyzetedben. Aztán megérted, hogy sokaknak az x autó mellé (ami az adott hobbi v. kedvenc autó), miért jó egy igásló, ami olcsón fenntartható.

uarempty 2013.12.30. 23:29:01

@TaaT: Hát az a 170lovas 1.4-es jól kivan hegyezve azért, a 150 ló kicsit biztonságosabbnak tűnik nekem.Nem tudom, asszem már "csak" 140 lóval jön a VII-es?170-180-ra inkább 1.6-ost raknék, nem tudom a vw miért nem csinálja...mert ott meg csak a focus van pariban vele, a zastra azonnal kiesik, mert egy tehén majd 1500 kilóval..nem is értem őket.Ja még van a ceed gt, viszont sok jót nem jósolok a 204le-s 1.6-nak (opc astrákkal vannak bajok azért, úgy hallottam, és az is 1.6, persze nem azt mondom, h akkor a kia is szar lesz).
Ez pedig elszomorító, és abban igazad lehet, h retek olajokat töltenek bele...és még az sem biztos, ha teveszed, hogy nem egy leszűrt, kókler újra eladott f0s.Csak, ha hivatalos márkakereskedőtől veszed..akkor mehetsz biztosra, talán :S Ezeknél a nagynyomáson megfújt cuccoknál meg ugye hatványozottan fontos lenne az olaj is :/

uarempty 2013.12.30. 23:31:12

@uarempty: opc astrákkal > corsákkal na.

rvilike 2013.12.30. 23:50:05

@ommm: "Mert a kommenteket olvasnunk kell."

Uh bazz, az néha kemény lehet... és már immunisak vagytok a sok hülység ellen, vagy még felcseszitek magatokat, amikor mennek néha a butaságok, meg anyázás van etc. ? :)

zupa 2013.12.30. 23:57:49

@Térspecialista:
azt hogy csak a "K" betuvel kezdodo autoknak van ertelmuk (kabrio, kupe, kombi) azt a "K"-val kezdodo Karotta kialtotta ki. Kedvedert kikerestem:
karotta.blog.hu/2009/03/17/kombit_kendacsolo_kontarok

Ezenfelul az is koztudott, hogy gazolajat csak a "T" betus jarmuvekbe toltunk.
Teherauto, Traktor, Tank.
Ha sporolni akarunk, veszunk egy szamunkra tetszetos benzinest, es elgazositjuk.

Teshow 2013.12.31. 01:39:29

@grent: 22 éve ingázom napi 85 km távra, tehát ez x2. Eddig megfizették.
+ a legnagyobb cégemnek 52 telephelye volt az országban, azokat is le kellett látogatni időnként
+ külföldi szolgálati utak
+ nyaralások
Így stimmel a táv?
Igen, az autóban élek ÉS még utána/közben dolgozom is.
Az első mobil telefonomat 1991-ben vettem. Az akkori autóm (BMW E30 sorhatos) 900eFt volt. A mobil bele 220eFt. Ti ezt ma szvsz nem is értitek!

Teshow 2013.12.31. 01:53:10

@ommm: Pista! Mindannyian azt írtátok, hogy utáljátok a downsize-ing kis turbókat.
Meg azt, hogy kisebb teljesítményű benzineseket szeretnétek kisebb súlyú verdákba!
Akkor ugyanarról beszélünk, miért szólsz be?

Ja, elmondom, 1981-ben az MHSZ-nél szereztem jogsit egy erősen lefingott ezerkecskén.
Utána családi S105, W353, S120 játszott. 45-50 LE.
Azok is elvitték a 110 km/h-t a pályán.
Ma is ugyanennyi lett a sebesség, jó autókkal.
Policáj + 400 Ft benzin.
Comment?

ommm 2013.12.31. 02:33:01

@Teshow: Nem beszólás volt, csak reakció az általad bekommenteld VVTi-re. Jelenleg - szerintem - nincs jó négyhengeres szívómotor a piacon. És nem is lesz már jó eséllyel soha, azok az idők elmúltak. Sajnos.

Nem tudom, merre közlekedsz, de valszeg nem arra, amerre én (m1-m7-m3), mert ott 110-es tempóval már nagyon régen nem láttam senkit. 143-ra a mutató és szemgúvasztás, az a minimum.

vancello · http://vancello.hu 2013.12.31. 03:21:51

@Rocko-: "nem árt, ha kapják a kritikát, abból fejlődnek"
Én is ebben bízom, ezért tértem vissza ide, és ezért "ostorozom" őket, ha a saját egykori színvonaluk alá mennek. Sajnos ez gyakran előfordul.

Schütii 2013.12.31. 07:26:00

@becseit: Ahhoz lehet hogy ki kéne menni az oroszokhoz, mert itthon már a honvédségi M zárolt készletekből is rég kiszórták őket.

Schütii 2013.12.31. 07:32:20

@Térspecialista: "Úgy rémlik évekkel ezelőtt a Winkler írta valahol, hogy igazából 3 autótípusnak van létjogosultsága. A cabriónak a fíling miatt, a kupénak mert szép, és a kombinak, mert ennek az egynek van értelme"

Winklinek melyik van éppen most ezek közül? (Max a kupé ha a Cougart annak vesszük, de már azt is rég eladta volna, ha rajta múlik.)

MiGeo 2013.12.31. 07:38:06

@geegee.: csalódás vagy photoshop, a műhelycsarnokban tübb műhelyrész van, azok fölött pedig (sátor) üvegtető, ezért ilyen a tetőszerkezet, más képen is így néz ki, nincs itt semmi átverés :)

mertnet.net/files/images/08_muhelycsarnok1.popup.jpg

tehtube 2013.12.31. 08:33:18

Nagyon egyetértek az 1 tonna feletti önsúly száműzésével.

rvilike 2013.12.31. 10:15:51

@ommm: A skyactive mazda benzinesek sem az igaziak? Azokat szokták szeretni... vagy csak a szokásos euro nemtudomhányas modern motorokhoz képest?

madbalee 2013.12.31. 11:00:22

10. Az idei tesztautó-listából melyik jármű az, amit jelenlegi helyzetedben szívesen birtokolnál és miért?

Aki teheti az szerezzen be a mostani Boxster/Caymanból, mert ez az utolsó generáció szívós hat hengeres Cayman/Boxster. EU-s CO2 brigád ezekből is turbó négy hengerest faragtat:(

Schütii 2013.12.31. 11:03:42

@becseit: Billencs nem volt, mi? Nem csoda, azt lehet a legkevésbé gazdaságosan használni. Meg valószínű hogy a linken is már dízel van. Nagyon fekete a kipufogója.

becseit 2013.12.31. 11:14:53

@Schütii: Nem, basszus!

Pedig ördög gépek voltak. Csak úgy nyelték a 86-ost...

Vagy egy MAZ is jöhetne:

www.techstory.ru/foto3/20/exco_maz503a.jpg

Schütii 2013.12.31. 11:54:20

@becseit: Hát, akár lehetne indítani olyan oldalakat is hogy TotalTruck, TotalBus, TotalTrain, TotalAircraft és így tovább.

grent 2013.12.31. 12:42:55

@Teshow: " 22 éve ingázom napi 85 km távra, tehát ez x2."

Én már azt sem értem, aki 25-30 kilométerről jár be, ez a 85 km 22 éven át külön kategória.

Schütii 2013.12.31. 12:57:37

@grent: Más ám az ha fizeti a cég. Csak az elfurikázott időt nem tudja visszaadni senki.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.31. 13:24:16

@Rocko-: @MiGeo: Jaaaaaaaaaaaaa, már értem... hogy ilyen 3 fokos a tető szöge...Oké, akkor világos minden, kösz! :-)

Rocko- 2013.12.31. 13:50:36

@geegee.: így-így, nincs turpisság. :)

Gomulka Béla 2013.12.31. 13:50:47

@madbalee: Mint ahogy a LeMans versenyautóból is? Érdekes lesz látni, hogy mikor és hogyan jelennek meg a Forma 1 2014-es turbó/villanyfeltolto/kipufogó-generátorai az országutakon.

Béza Dániel 2013.12.31. 16:34:05

@Gomulka Béla: Én utcára abszolút híve vagyok a hibridnek és downsizingnek is. De versenypályán, pláne le mans prototípus kategóriában, agyam eldobom mi megy. Képzeld el 80-as évek végén valaki azt mondja, hogy 2014-ben egy sor4-es porsche fog versenyezni egy v6-os dízel audival, és egy hibrid toyotával... elmeorvoshoz küldik.. most meg ez lesz..

becseit 2013.12.31. 16:52:10

@Schütii: Hát, ja. :)))

Mondjuk én arra az élményre gondoltam, amikor egy ilyen -mai szemmel- őskövületet milyen vezetni.

Ahogy pl.: a T72 belefért, úgy ezek sem lógnának ki nagyon -csak kéne egy benzin szponzort keríteni hozzájuk.

A Truck és Bus kategóriát én egybe venném, a Train-nak és az Aircraft-nak nem tudom lenne-e értelme, mert ezekre ott az Indóház, meg a JetFLY, bár megnézném az arcukat, amikor egy 80-100tonnás, 8-15.000LE névleges teljesítményű (büntetlenül a villanymotorok rövid ideig akár háromszorosan is túlterhelhetőek rövid ideig.)villanygépnek álló helyzetből szólóban odahúzzák nyílt pályán...

Pl.: www.youtube.com/watch?v=0D91SdfcYSc
(Ez nem is a legerősebb mozdony/túl sok védelem van benne (a Leo (V42) volt ebben a király, csak 100 előtt vége van) és úgy ennyi az annyi, hogy az első pár másodpercben a vonóerő szabályozás (kipörgésgátlás) miatt nem történik semmi.)

Ráadásként:

www.youtube.com/watch?v=-AwBeuWXZdM
www.youtube.com/watch?v=x_zC7QK64Ks
www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY

:)))

efi 2013.12.31. 19:08:25

Amit én száműznék: a kib.azott 4-5 milliméteres visszajelzéseket.
(pl ilyesmikre gondolok:
totalcar.hu/galeria/totalcar/tesztek/2013/11/12/citroen_c4_picasso_2013/17) Fél négyzetméteres szabad placcok vannak a kijelzőkön és akkor képesek odanyomni - MINDEN gyártónál - 5mm*5mm hangyaf.sznyi ikonokkal fontos visszajelentéseket.
Valószínűleg a tervezők előző életükben AV erősítőket terveztek, ott jellemző, hogy 20 centiről is fel kell tenned az olvasószemüvegedet, hogy lásd, hogy mi van a poti vagy a gomb fölé írva, amit kezelsz, majd elolvashasd a 2 mm-es betűtípussal megjelenő feliratot a kvarckristályos kijelzőn.

Szabványok 2013.12.31. 20:19:49

@Hurri Kán:
"Autó: minimum 3000 köbcenti sor6 szívóbenzin, hátsókerékhajtás, automata, tolótető, klíma, két ajtó, a többi felesleges humbug"
Én kiegészíteném/módosítnám azzal, hogy:
- kéziváltó. (Minek automata?)
- 4 ajtó.(A 2 ajtósok ugyanolyan hosszúak, ugyanolyan nehezek, hülye nagy ajtajuk van és nehéz hátra beszállni. Semmi előnye nincs a 2 ajtónak.)
- Nem "korszerű" BMW motor.(Magyarul nem N53. Az N53-nál a 15 éves, 2.3-s, 4 hengeres Ford motor finomabban jár, sokkal vidámabb a gázreakciója, nem kerreg, nem zörög, nincs agyonbonyolítva, jobb érzés vezetni.)

Még annyit, hogy ha elég meredekek az üvegek
és fehér az autó, akkor klíma sem kell nekem.

Szabványok 2013.12.31. 20:25:35

@efi: :-)
Én száműzném a nem dedikált kijelzőket.
Például iszonyú zavaró, hogy megjelenik egy nagy benzinkút szimbólum, de eltűnik az idő. Pedig attól függ, beállok-e tankolni. Aztán 15" múlva eltűnik a benzinkút szimbólum, de nem ég állandóan egy sárga lámpocski, mint a régi autókban.

Szintén száműzném az állapotváltó kapcsolókat. Különösen visszajelzés nélkül. Egyszer megnyomom bekapcsol, még egyszer megnyomom kikapcsol. De ha tíz ilyen van, akkor sose tudom mi van bekapcsolva és mi nem. Még a szakaszos ablaktörlő is ilyen. Na, akkor most be van kapcsolva, csak épp szünet van, vagy nin bekapcsolva, várhatok törlésre napestig.

Szabványok 2013.12.31. 20:43:17

@Teshow: Ha nekem ennyit kéne autóznom én biztos valami nagy, csendes, nyugodt, nagyon-nagyon jó hifivel rendelkező limuzint vennék!

'92-ben azért cseréltem le a 2107-s Ladámat, mert sokat autóztam és bizony a zajtól zúgott a fejem, a vibrációtól zsibbadt a kezem. Sok autózáshoz olyan autó kell, aminek kényelmes fotelje van (nem kemény sportülése, egyetlen pozícióban kényelmes). Csendes, nem hallani a motort, nem fájdul meg az ember feje a dübörgéstől, nincs szélzaj, nincs gördülési zaj, lágy futóművön lebeg az autó az út felett. Jó hifi van, szépen, halkan szól a muzsika és 100km-200km autózás után kipihenten, munkára készen szállok ki az autóból.

Szabványok 2013.12.31. 20:51:38

@zupa: "azt hogy csak a "K" betuvel kezdodo autoknak van ertelmuk (kabrio, kupe, kombi)"
Nem!
Pont ezeknek nincs értelmük!
Ezek második, harmadik autónak valók, magyarul nem használatra.
A legnormálisabb autó a szedan/limuzin. De nem a mai, hanem a régi formájú, aminek felnyílik a csomagtartója és felülről lehet beletenni a cuccokat, nem úgy mint manapság, amikor a csomagtartó hátsó fala nyílik, minden kiborul, aztán egy mély alagútba kell betolni a csomagokat.

Alternatívaként nem rossz a hatchback forma, bár annak a lapos hátsó ablaka sok probléma forrása.

A kombi a legkevésbé utálható a fenti három "K"-ból. Kombi egyetlen dologra jó 90cmx90cmx90cm-es kocka szállítására. Az ilyet én vagy a tetőn, vagy utánfutón szállítom, vagy profival szállíttatom.

1kutya 2013.12.31. 22:51:17

@Szabványok: zömében 1,5 (ez hogy jött ki a statisztikusoknak, ne kérdezd) fő/autó utazik. minek ehhez 4 ajtó???

efi 2013.12.31. 23:16:19

@1kutya:
Mert ha nem lenne 4 ajtós kocsi sem, akkor ez az átlagérték már csak 1,3 lenne... ezért.

Hehe64 2014.01.01. 01:53:11

Hmm.
Omm.
Vajh miért nem tudod/akarod ezt a szintet hozni "hétköznapokon"?
Buék.
Zoli.

Füvész 2014.01.01. 09:46:22

Ha már tavaly nem jött össze, nekem hozhatna a húsvéti nyúl egy Mazda 6-ost.
Azt pedig több TC-s újságíró is kifejezte, hogy nem szeretjük (a lényegét tekintve nem is értjük: teljesen célt tévesztett) a downsizing trendet – talán ezért is szimpatikus a Mazda ettől eltérő fejlesztési filozófiája.
Látom, a Teslát is szívesen kipróbálnátok... - tartok tőle, hogy ha lesz itthon kapható, a hazai átlagos jövedelmekkel összevetve megfizethetetlenül drága lesz.

zupa 2014.01.01. 20:29:55

@Szabványok:
"Pont ezeknek nincs értelmük!
Ezek második, harmadik autónak valók, magyarul nem használatra.
A legnormálisabb autó a szedan/limuzin."

Szerintem ez elethelyzet fuggo.
Amig nincs gyerek, egy kupe vagy kabrio tokeletes lehet, teljesen felesleges a hatso ajto.
Nekem ket gyerekkel (1 es 3 evesek) egy E46 kombi a tokeletes megoldas. (Sor6, tetoablak, kezivalto, hatulkapar, lehet pakolni)
Ha az egesz csalad utazik sok csomaggal, felhuzom a halot a hatso eles mogott, megpakolom a nagy es nehez dolgokkal nyitott csomagtartoval, becsukom, aztan felnyitom a hatso uveget, es azon keresztul feltoltom a fennmarado reseket, valamint megpakolhatom tetoig. Ha tobb hely kell ott a tetocsomagtarto. Amihez meg utanfuto kene azt szallittatom, vagy berelek egy kisbuszt. Utanfutoval amugyse lehet rendesen autopalyara menni.

Nekem nem kene szedan, foleg nem felulrol pakolos en kombi parti vagyok. De viragozzek minden virag, addig jo amig kulonbozoek vagyunk, kulonbozo igenyekkel. Milyen unalmas is lenne ha mindenki szurke szedannal szaladgalna.

Hurri Kán 2014.01.01. 20:48:06

@Szabványok:
Te ugye kiskorodban beütötted a fejed, és azóta nem tudják megmondani, mi bajod van?

BUBISBUBLEK 2014.01.01. 21:01:32

@tailor13:
hàt,,,,, igen . bizony hiànyoltam őket èn is .....

a többi viszont nagyon jò ;)

csongiaparaszt 2014.01.02. 09:43:32

Kíváncsi lennék még két kategóriában a t.szerkesztőség válaszaira: 1, ha csak egyetlen autót tarthatna (mint legtöbb olvasójuk), és azzal kellene megoldja a család és saját igényeit is, mit választan 2013-ban? illetve 2, melyik volt az év használt autója?

Szabványok 2014.01.02. 10:10:44

@1kutya: "zömében 1,5 (ez hogy jött ki a statisztikusoknak, ne kérdezd) fő/autó utazik. minek ehhez 4 ajtó???"
a) Miért ne, ha nincs hátránya?
b) Keskenyebb helyen is ki lehet nyitni a kisebb ajtót.
c) A 1,5 az átlag. Elindulok otthonról, négyen ülünk benne. A gyerek kiszáll itt, a feleségem a Battyányin, végül megérzem egyedül a munkahelyemre. Most cseréljek autót útközben?

Szabványok 2014.01.02. 10:27:06

@zupa: "Szerintem ez elethelyzet fuggo."
Persze. Én világ életemben a négyajtósokat kedveltem.

"Amig nincs gyerek, egy kupe vagy kabrio tokeletes lehet, teljesen felesleges a hatso ajto."
Szerintem nem.
1) Amíg nem volt feleségem, addig vagy egyedül vagy sok ismerőssel utaztam.
2) Amíg nem volt gyerekünk, addig vagy nem nyitottuk ki a hátsó ajtót, vagy beült egy baráti pár, vagy a szüleim, vagy stoppos.
3) Sokszor volt, hogy munka kapcsán kellett autózni, milyen jó volt, hogy az én autómba kényelmesen beülhetett négy ember és leugorhattunk Medgyesegyházára.
4) 19 éve van gyerek.
5) Idős anyós-após van.
6) Munkatársak továbbra is vannak.
7) Barátok továbbra is vannak.
8) Talán-talán, ha kivándorlunk Új-Zélandra, 80 éves nyugdíjas házaspár leszünk, megsüketülök, akkor veszek egy kis kétajtós roadstert.

"Nekem ket gyerekkel (1 es 3 evesek) egy E46 kombi a tokeletes megoldas."
Igen, még a kombi az, amelyik a szedan mellett a leghasználhatóbb. Én nem szeretem, de ez tényleg már ízlés kérdése.

"(Sor6, tetoablak, kezivalto, hatulkapar,"
:-)))
Ráadásul a tied még nem N53. (N52?)

"Nekem nem kene szedan, foleg nem felulrol pakolos en kombi parti vagyok."
Helyes. Akkor vegyél kombit.
Én meg vágyakozom olyan autóra, aminek a csomagtartójának a teteje nyílik, nem az oldala. Mert így ha kinyitom az E90 csomagtartóját kiborul minden. Ha valami korán betett dolog kell, ki kell pakkolni a később betolt cuccokat.

"De viragozzek minden virag, addig jo amig kulonbozoek vagyunk, kulonbozo igenyekkel. Milyen unalmas is lenne ha mindenki szurke szedannal szaladgalna."
Tökéletesen igazad van.
Utálom a szürke színt. Még akkor is, ha manapság "metál"-nak becézik.
Annál már csak a fekete rondább, ami vagy hallottaskocsinak, vagy politikusi autónak való.

Szabványok 2014.01.02. 10:27:58

@Hurri Kán: "Te ugye kiskorodban beütötted a fejed, és azóta nem tudják megmondani, mi bajod van?"
De tudják. Azt mondják az orvosok agydiagnózisom van.
(C) Rejtő.

Peter Csongradi 2014.01.02. 19:41:28

Üdvözlök mindenkit!

Nem szeretnék trollkodni, nagyon nagyra tartom a Totalcar-t, de valami feltűnt mostanában, és megmondom őszintén engem zavar; egyre többet olvasok a cikkekben ilyesmi szavakat mint; heroin, aranylövés, szar, szopás, fos.. stb. Ez mennyire elfogadható az újságírási gyakorlatban?

Tisztelettel: Csongrádi Péter

zupa 2014.01.02. 21:15:19

@Szabványok:
Amikor fiatal voltam, megfelelt a 2 ajtos kombi is. (Trabant 601 Universal :) Haverok is fiatalok voltak, siman bemasztak hatulra.
Hatso ulest lehajtva, akar aludni is lehetett volna benne, mert teljesen sik volt a rakter.
Azota szeretem a kombit.

"Ráadásul a tied még nem N53. (N52?)"
M54B25

" Mert így ha kinyitom az E90 csomagtartóját kiborul minden. Ha valami korán betett dolog kell, ki kell pakkolni a később betolt cuccokat."
Ezert jobb BMW-bol is kombit venni. Lehet kulon is nyitni az ablakot, nem borul ki minden, valamint elered a koran betett dolgokat is felulrol.
Egy szedant en is szebbnek talalok mint egy kombit, de en legtobszor belulrol nezem a kocsit, es a praktikum nekem fontosabb.

"Utálom a szürke színt...
Annál már csak a fekete rondább..."

Egyetertek. Az enyem Mora Metallic. :)

Szabványok 2014.01.03. 00:39:39

@zupa: "Hatso ulest lehajtva, akar aludni is lehetett volna benne,"
Mi a (négyajtós) skodában aludtunk egy 30 napos nyugat-európai körúton. :-)

"M54B25"
Kevesebb ló, nagyobb fogyasztás, de örülnék, ha az enyémben is ilyen lenne.

"Ezert jobb BMW-bol is kombit venni. Lehet kulon is nyitni az ablakot, nem borul ki minden, valamint elered a koran betett dolgokat is felulrol."
Igazad van, Te tk. egy szedánt használsz, aminek a csomagtartója felett van egy kis belső légtér.

"de en legtobszor belulrol nezem a kocsit, es a praktikum nekem fontosabb."
Kulcsmondat!
Szerintem az emberek a szomszédnak veszik az autót, mert az ember a saját autóját tényleg ritkán látja kívülről.
Ezért a méregdrága M-packet, szekérre való méretű felnik, szép, de használhatatlan forma sohasem vonzott.

TaaT 2014.01.03. 03:39:00

@Szabványok: "mert az ember a saját autóját tényleg ritkán látja kívülről."

Maximum menet közben, álló helyzetben azért eléggé sokat látja az ember a saját kocsiját.

És így már van is értelme az M-packetnek meg a szekér méretű felniknek.

Szabványok 2014.01.04. 12:09:53

@TaaT: Mikor látod az autódat kívülről? Ott ácsorogsz az utcán, az eső rádcsorog, Te meg gyönyörködsz az autóban? Vagy a garázsban, speciális nagylátószögű szemüveggel nézegeted és arra gondolsz, ezért az élményért megérte az egy millás M-packet?
Amúgy a ház közvéleménykutatásom szerint se a teenager lányomnak, se a legszebb férfikorban lévő feleségemnek, se a szépkorú (mérnök!) apósomnak nem tetszik se az M-packet, se a szekérkerék. És ők látják, mert figyelik, hogy milyen autóval megyek értük.

Maradjunk abban, hogy akkor érdekes az autó külső kinézete, ha valaki azzal ki akar fejezni valamit a többi ember számára. Például státuszszimbólumnak használja, hogy elhelyezzék a cégen belül, vagy puncimágnesnek hölgyek elcsábítására.
Mert amikor az útszéli hölgyhöz érek, ő elsőre az autó alapján ítél meg, azt előbb látja, mint a farkamat, ezért lehet farokhosszabbítónak használni.

Szabványok 2014.01.04. 12:25:31

@zupa: Nem. Az oldalra nyíló csomagtérfedélnek nincs előnye. Volt ilyenem a Skodámon, de nehéz volt felnyitni, garázsban nem is lehetett.
Például ilyenekre:
kep.cdn.index.hu/1/0/447/4475/44752/4475200_bea87c551022e2bd8a9f3517f49c5676_wm.jpg

Még ez is jobban pakkolható, mint a mai négyajtósok alagútja:
m.cdn.blog.hu/be/belsoseg/image/1_skodacult/s100gyari2.jpg

Ami nagyon tetszik, az a Skoda superb két részben nyitható csomagtartója. Ha elegánskodni akarok, hogy nekem modern csomagtartóm van, csak a végét nyitom ki, ha meg rendesen pakkolni akarok, akkor teljesen.
m.cdn.blog.hu/be/belsoseg/image/1_skodacult/s100gyari2.jpg
Ha lenne hátulkaparósban, akkor ezt vettem volna, mert Skodával embernek nézek ki, nem úgy, mint a BMW-ben.

TaaT 2014.01.04. 13:58:56

@Szabványok:
"Mikor látod az autódat kívülről?"

Bármikor amikor a közelében vagyok és nyitva van a szemem.

"Ott ácsorogsz az utcán, az eső rádcsorog, Te meg gyönyörködsz az autóban?"

Az alföldön nagyon kevés eső esett tavaly, nem áztam meg sűrűn.

"az élményért megérte az egy millás M-packet?"

Az én autómon az optikai és más egyéb tuning fél millió forint sem volt összesen, és nagyon megérte (nekem).

"teenager lányom, férfikorban lévő feleségem, szépkorú (mérnök!) apósom... És ők látják..."

Na ők aztán rohadtul kompetensek autós témában :D

Szabványok 2014.01.04. 19:03:38

@TaaT: ""Mikor látod az autódat kívülről?"
Bármikor amikor a közelében vagyok és nyitva van a szemem."
Tehát a sötét parkolóban 10"-ig. Az utcán 10"-ig.
A garázsban 5"-ig.
Hát ez nekem nem sokat ér meg! Ha annyira szép autókat akarok _kívülről_ látni, akkor nézem mások autóját.

"Az én autómon az optikai és más egyéb tuning fél millió forint sem volt összesen, és nagyon megérte (nekem)."
Optikai tuningért én egy fillért sem fizetnék. De örülök, hogy Te költöttél rá, majd nézegetem a Te autódat, miközben benn ülök az enyémben. Ingyen jutok az esztétikai élményhez!

""teenager lányom, férfikorban lévő feleségem, szépkorú (mérnök!) apósom... És ők látják..."
Na ők aztán rohadtul kompetensek autós témában"
Nem. Esztétikai témában kompetensek. Ők nézik, nem én.
Az, hogy az autó műszakilag milyen legyen, azt nyilván nem tőlük kérdezem meg.
süti beállítások módosítása