HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Így neveljünk barmot

2014.03.26. 06:15 Tcomment

Címkék: oktatás gyalogos csalogatás

Létezik egy dolog, ami ha nincs, akkor bunkó vagy, ellenben ha túlzásba viszed, akkor is bunkó vagy. Előzékenységnek hívják és így irtják ki a kezdőkből.

Azonos című írásunk kommentposztja.

185 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr895879112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepejoe 2014.03.26. 10:54:34

Nem volt igazán szerencsés az oktató viselkedése de nagyon nem tudok belekötni. Neki a kőkemény szabályokat kell belevernie a tudatba, aztán a sikeres vizsga után azt csinál a delikvens, amit akar, úgy finomítja a közlekedését, ahogy jólesik. Nekik volt elsőbbségük, a bicajosnak meg nem, ennyi. Ha most nagyon megszokja a tanuló a minden szíre-szóra megállást, akkor ezt megcsinálja majd a zsúfolt rakparton is, ahol egymáson lógnak az autók és beletapos a fékbe, hogy átcsalogassa a zebrától még vagy 2 méterre járó gyalogost. (Tudom, mert én is csináltam ilyet az oktató-Asconával, nekem is beletapostak a gázba :D azóta tudom hogy igaza volt, az élet is igazolta) Ellenben ha már letette a lábát a gyalogos zebrára, át kell engedni. Ezért kell körültekintően megközelíteni a zebrát.

minchiacoaddu 2014.03.26. 10:59:56

@Agr3ssor: Megpróbálom hangosan és tagoltan írni, hátha megérted: nem a 3-4 perc késés miatt anyáztam, hanem mert az érthetetlenül és indokolatlanul lassú tempó ugyanolyan balesetveszélyt okoz, mint a relatív gyorshajtás!
A platós IFA esetében tudhatod, hogy azért megy ötvennel országúton, mert nem bír gyorsabban. Egy személyautónál ha nincs műszaki oka, akkor ez nem védhető, ha meg , amelyik ha nincs műszaki problémája, Egy szemA tanuló vezetőnél ez szintén érthető, ha már önállóan vezeti a saját autóját, és persze ott van rajta a T betű.
Az autósiskolás autóban, oktatóval vezető tanulónál viszont az oktató felelőssége, hogy a többi közlekedőt nem veszélyeztetve és/vagy feltartva vezessen a tanulója. Az USA-ban az autópályán már azért átlőnek az autódba, ha a megengedett 75 mile helyett 70-el mész!

lobaszopiatej 2014.03.26. 11:17:01

Hmm most igy visszanézve ez nem gyalogátkelőhely, itt sima elsőbbsége van az autósnak.
Egyedül akkor kellene előtte megállni ha dugó van.

Powerslave 2014.03.26. 11:32:16

Pälóc úr, kérem, töredelmesen bevallom, én bizony időnként téblábolok. Azt is megmondom, miért: Budapesten annak van elsőbbsége, akinek megadják. Mivel motorral járok, ez néha - de mindenképpen gyakrabban, mintha pótos IFA-t hajtanék - előfordul. Valami érthetetlen okból pedig úgy vagyok vele, hogy ha már nem látok be a szűk kisutcába, akkor inkább a balról érkező menjen el, mint a belső szerveim. Ha a környéket sem ismerem, akkor a dolog pláne indokolt, mivel a kisutcákban nem mindig tüntetik fel, hogy neadjisten elsőbbségem van, illetőleg jobbról nem érkezhet senki. Azon a pár másodpercen nekem nem múlik semmi, másnak se múljon, vagy ha mindenképpen azt a sóhajtásnyi időt sajnálja a mögöttem érkező delikvens, akkor üssön össze egy gyermekrák alapítványt és járjon mentővel.

Agr3ssor 2014.03.26. 11:47:37

@minchiacoaddu:

Te, én nem hülye vagyok, és nem értem mit mondasz, hanem nem értek veled egyet!!

"érthetetlenül és indokolatlanul lassú"
Honnan tudod, hogy indokolatlan volt? Szerintem adott esetben ha van egy önmagában még kissé bizonytalan TANULÓ, aki akár először is járhat lakott területen kívül, mellé van egy keskeny út nyomvályúkkal, akkor teljesen ÉRTHETŐ, ha adott esetben 60-al megy! Ha ő annyit érez biztonságosnak, akkor milyen alapon várnád el tőle, hogy 90-el menjen, és akár balesetet szenvedjen?
És annak ellenére, hogy idegesítő, teljesen szabályos dolog 90-es szakaszon 60-al menni!

"akkor ez nem védhető" Mit is kellene védenie annak, aki szabályosan közlekedik?

"az oktató felelőssége, hogy a többi közlekedőt nem veszélyeztetve és/vagy feltartva vezessen a tanulója."
Ha egy olyan képességű tanulóval van, aki 60-nál megy egyenlőre biztonsággal, erre ő 90-et kér tőle, az akkor mi?? Szerintem kissé veszélyes, de lehet én vagyok a hülye! Ilyen szintű feltartás pedig még önmagában nem annyira veszélyes! Az pedig, hogy a többi autósból, aki 4 perc miatt életveszélyes manőverbe megy bele, azokból ezt váltja ki, az megint nem az ő hibájuk!

"Az USA-ban az autópályán már azért átlőnek az autódba, ha a megengedett 75 mile helyett 70-el mész! "
Igen, az az USA, ahol évent van iskolai lövöldözés, meg mindenki tart otthon fegyvert! Ez most pozitív, vagy negatív példa volt??

És mint mondtam, én is rühellem, ha lassan mennek előttem! De ennek ellenére illene egy kis türelemmel, és toleranciával lenni mások irányába. Nem pedig önbíráskodni úgy, hogy igazából a másik nem vétett szabályt!

minchiacoaddu 2014.03.26. 12:08:30

@Agr3ssor: Az USA nem pozitív példa, sőt, csak azt akartam érzékeltetni, mit válthat ki egyes emberekből, (és nem csak az USA-ban) ha úgy érzik, feltartják őket.
Éppen ezért veszélyes és hibás az oktató döntése, ha kivisz egy ilyen útszakaszra egy tanulót, aki nem tud a megengedett sebességgel haladni. B.keszi környékén van épp elég gyér forgalmú mellékút, ahol lehet gyakorolni az országúti vezetést, miért épp a legforgalmasabbra kell kivinni a szerencsétlent, ha pl. akkor vezet először országúton? Erre eddig egyetlen magyarázatot találtam: azért mert leszarja a többi közlekedőt, úgy gondolja, neki mindent szabad, mert ő az OKTATÓ, csupa nagybetűvel. Ezért lett volna kedvem kikapni az autóból, mert ezt a mentalitást oktatja a tanulójának.

qwertzu 2014.03.26. 12:17:35

Álljunk már meg.
Aki először jár arra az, nem tudhatja hogy elsőbbsége van. Elég közel kell érni a kereszteződéshez, megfelelő szögbe kerülni, hogy az ember lássa, hogy a biciklisnek elsőbbségadás kötelezője van. Távolról az csak egy tábla, amelynek síkja merőleges rád, bármi lehet.

És amíg nem tudod eldönteni, hogy a biciklisnek milyen táblája van, addig lehet jobbkezes kereszteződés is.

És sötétben ez persze még rosszabb.

GGG54 2014.03.26. 12:18:04

Az oktatóknak azt kéne először elmagyarázni (tisztelet a kevés kivételnek), hogy 50-es táblánál nem 30-al, 70-es táblánál nem 50-el és 100-as táblánál nem 70-el haladunk. Ha a tanuló fél akkor SEMMI keresnivalója nincs a forgalomban, ha pedig az oktató nem engedi a megengedett sebességgel haladni (ez a gyakoribb, 10-ből 9 oktatónál az első forgalmi óra úgy kezdődik, hogy "4. fölé nem váltasz és max 50 km/h"), akkor alkalmatlan oktatónak.

GGG54 2014.03.26. 12:20:23

Engem tavalyelőtt vert oldalba(!) egy bringás a Tímár utcánál, az alsó rakparton. 10-ből 8 szarik a legelemibb közlekedési szabályokra, illetve a józan paraszti észre is.

GGG54 2014.03.26. 12:23:35

@Agr3ssor: "És annak ellenére, hogy idegesítő, teljesen szabályos dolog 90-es szakaszon 60-al menni!"

A baj ott van, hogy az esetek túlnyomó többségében az oktató nem engedi a nagyobb, normális sebességet.
Az a tanuló pedig, aki 5-10 alkalom után még mindig fél egy 2x1 sávoson a 90-től, vagy egy Szentendrein a 70-től, az ne akarjon vezetni. A jogosítvány ugyanis egy LEHETŐSÉG és nem KÖTELEZŐ.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.26. 12:43:47

Amúgy a cikk jogos, az oktató bunkó volt. Persze mindenki felnőtt ember, attól, hogy az oktatója bunkó volt, neki még nem kell annak lenni...

Agr3ssor 2014.03.26. 12:50:56

@minchiacoaddu:

De ha az a vizsgaútvonal, akkor miért vinné máshova??
Én részemről lezárnám a vitát! Én mindenesetre nem támogatom az önbíráskodást, és ezzel le is zárnám!

Szelid sunmalac 2014.03.26. 12:53:27

Lassitott. Nem megallt. Ez ugyanolyan, mint amikor a gyalogos himalozik a zebranal, de nem megy at. Mert o ott all.
Megteveszto es balesetveszelyes. Ezert azonnali bukta jar vizsgan, de az eletben meg esetleg elut valakit. Mert a valaki nem tudja ertelmezni, hogy most megall, vagy sem.

Agr3ssor 2014.03.26. 12:57:08

@GGG54:

Az adott esetben senki nem tudja hányadik alkalom volt!
Mellesleg ez egy elég forgalmas, keskeny út! Attól, hogy valaki tanulóként sokallja ott a 90-et, attól még alkalmas lehet a vezetésre! Szerintem nem ezek alapján dől el.
És ahogy a jogosítvány sem kötelező, úgy 90-es szakaszon menni 90-el sem az.
De én most nem védem a tötymörgőket, mert engem is zavarnak! Csupán nem értek egyet azzal, ha valaki önbíráskodik!

minchiacoaddu 2014.03.26. 12:57:35

1. Azért vigye máshová, hogy balesetveszély okozása nélkül tanuljon meg 90-el biztonságosan menni az országúton, semmi másért.
2. A végén természetesen nem önbíráskodtam én sem, beláttam, hogy nem lenne jogos, és főleg nem érné meg.
Csak azt sajnálom, hogy ilyen oktatók oktatnak nálunk. Ha beleolvasol a kommentekbe, nem csak nekem van nagyon rossz véleményem általánosságban róluk, ez valószínűleg nem véletlen. De valóban kezd meddő lenni a vita, zárjuk le. Peace és üdv

flea 2014.03.26. 13:02:01

@Agr3ssor:
"És annak ellenére, hogy idegesítő, teljesen szabályos dolog 90-es szakaszon 60-al menni!"

Nem szabályos.

26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

(Nem tudom, a jogalkalmazói gyakorlatban mi számít indokolatlannak, de gyanítom, minden, amit nem a kresz ír elő máshol.)

Agr3ssor 2014.03.26. 13:05:30

@flea: Akkor fuss ne még egyszer, és nézz után mit jelent az "akadályozza" kifejezés.

Aztán gondold végig, vajon a 60-al haladó autó vajon ezt teszi e!

Nem mellesleg pontosan ezért van fent azokon a nyomorult autókon az a rohadt nagy T betű! Tanuló, rutintalan, kezdő autós! Mit vársz tőle, hogy úgy közlekedjen, mint te 20 év rutinnal?

Agr3ssor 2014.03.26. 13:09:03

@minchiacoaddu:

Isten kísérjen békében utadon barátom!

De annyit még hozzátennék, ha ő 60-al megy, aztán felelőtlenül elkezdik előzgetni, akkor nem ő okozza a balesetet, hanem aki előzi!

És ha kiszállsz autóból, majd számonkéred, felszólítod rá, hogy máképp cselekedjen, akkor pont önbíráskodsz! De lehet én gondolom rosszul!

De valóban, peace, én a nézetkülönbség ellenére szeretlek Téged!

titan 2014.03.26. 13:15:26

@FDToth: "Nemrég ha nem figyelek jobban és nem tartok nagyobb követési távolságot, akkor az árpád fejedelmen (tímár utcánál)belerohanok az előttem levőbe"
Nem "nagyobb" követési távolságot tartottál, hanem _rendes_ követési távolságot. Ugyanis ha nem tudtál volna megállni, akkor nem tartottad volna a _rendes_ követési távolságot.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.26. 13:16:54

@Dassler: A törvény nem ismerete sohasem mentesít annak betartása alól, a kerékpárosnak ezért a saját érdekében is meg kell ismernie a KRESZ-t ha erre nem hajlandó akkor nagyon komoly gond van... Mert azzal effektíve szándékosan veszélyezteti a többi közlekedőt. A tudatlan kerékpáros nem fér bele.

@GGG54: A relatív gyorshajtás fogalma ismert? Ez ugye lassabb, mint a megengedett sebesség, de gyorsabb, mint amivel biztonságosan tudsz közlekedni. Ezt tiltja a KRESZ és ennél a rutin is számít. Ezzel pedig a bizalmi elv miatt neked is kell számolni. Ha ilyen helyzetben az általad megválasztott sebesség veszélyes sebességkülönbséghez vezet az is relatív gyorshajtás.

Valaki_0 2014.03.26. 13:28:08

Szerintem meg túldimenzionálja a cikk az oktató szerepét a vezetéskultúra kialakításában. Mindenki úgy vezet, amilyen egyébként az életben. Ha nem vagy agresszív barom az emberekkel, akkor a volán mögött sem válsz azzá, teljesen függetlenül attól, hogy milyen oktatód volt. A közlekedéskultúra csak akkor javulhat, ha az általános, emberi kultúrálsági szintje a társadalomnak emelkedik. Szóval ez csak egy tünet, nem a probléma maga.

titan 2014.03.26. 13:38:12

@kockablogger: végre valaki átdefiniálta értelmesre a "csalogatás" fogalmát. Csak mert itt a blogon általában azt veszik csalogatásnak, amikor valaki megáll a zebra előtt, ha annak a szélén a járdán áll a gyalogos, várva arra, hogy átmehessen, pedig ez utóbbi a szabályos elsőbbségadás ... szerintem.

Atarist 2014.03.26. 13:43:21

Ertem a cikket es ertem a dilemmat, viszont egy mozdulatbol elitelni az oktatot eleg nagy butasag. Keveset tudsz, ne itelj elsore.
www.youtube.com/watch?v=18HRNQyo9mg&list=RD18HRNQyo9mg#t=28

titan 2014.03.26. 13:48:42

@Agr3ssor: bocs, OFF, de nem tudom megállni, szerintem rosszul választottál nicknevet magadnak :D
Egyébként egyetértek veled.

tamaska 2014.03.26. 13:52:26

@GGG54:

Baszki a Szentendrein egy magamfajta közönséges földi halandó vidéki is fosik néha, nemhogy egy tizenórát vezetett tanuló...

BP belváros jobbkezes kereszteződései dettó...

Hidd el, vidéken egyszerűen nem szerzel rutint ezekben a szituációkban, és kurva jól esik ha segítőkészen állnak hozzád ilyen esetben (Itt Dunaújvárosban kb vadászni kell a tanulóknak-oktatóknak azt az öt db kihalt jobbkezest ami van, hogy el tudják magyarázni a mazsolának, hogy mi a teendő... Mitől alakulna ki rutin? ). Hiszen rutinos vezető meg tudja állapítani a másikról, hogy tapasztalatlanul viselkedik, akkor nem lenne olyan nehéz segíteni rajta.

flea 2014.03.26. 13:59:49

@Agr3ssor: ha tanácsokat osztogatunk, én az újbóli nekifutás előtt egy nyugtatót javasolnék. :)

Nem futok neki még egyszer, feltartani egy dudáló sort = akadályozás, és mint ilyen, szabálytalan.

Természetesen nem a mazsolát hibáztatom, hanem az oktatót, aki akkor és oda vitte, ahová (még) nem kellett volna.

De talán ideje lenne lezárni a témát.

flea 2014.03.26. 14:02:52

Mellesleg az oktató legfontosabb feladata az említett esetben az lett volna, hogy bemutassa a tanulójának, hogy hogyan viselkedünk közlekedési konfliktushelyzetben, ha egy másik közlekedő vélt vagy valós sérelme miatt agresszívan lép fel velünk szemben. Azt meg talán nem kell magyaráznom, hogy ebben miért vallott csúfos kudarcot. Függetlenül attól, hogy igaza volt-e.

Agr3ssor 2014.03.26. 14:37:32

@titan: Semmi baj! Krisztus legyen Veled felebarátom!

Agr3ssor 2014.03.26. 14:42:08

@flea: Azért azt te sem gondolod komolyan, hogy délután csúcsforgalomban úgy mentek a 60-al haladó tanuló mögött, mint a Forma1-esek a Safety Car után gumit melegítve?
Egyébként nem a sor dudált így első blikkre, hanem néhány paraszt, akinek nem volt felesleges 4 perce az életéből. Mindezt annak fényében, hogy egy pirosnál vársz bármikor kettőt, mire Budakeszin a csúcsban átértsz, ott meg legalább 7x 4-et!!

Agr3ssor 2014.03.26. 14:44:00

@flea: Nos, ebben viszont kétségtelenül igazad van! Erre egyáltalán nem ezt kellett volna mondani!

flea 2014.03.26. 15:09:31

@Agr3ssor: én nem dudálnék, de nem azért, mert bármikor bárkire rászánok szívesen 4 percet az életemből, akinek épp eszébe jut, hanem max azért, mert semmi értelme.

Semelyik 4 percem nem felesleges. De ha némelyik mégis, akkor is elvárom, hogy ne más akarja eldönteni, hogy nekem mire van éppen 4 percem, és mire nincs. Főleg ne döntse el ezt velem együtt 10-15 másik közlekedővel kapcsolatban.

(Sokadszor mondod, hogy egy pirosnál vársz bármikor 2 percet. Egyszer mérd le, lehetőleg amikor nem te vezetsz ;), és ha tényleg 2 perc, akkor meséld el, hogy ez hol van, hogy a környékére se menjek. Én tudok egyébként 1 azaz egy db olyan lámpát, ami 2 perc körüli várakozást tesz lehetővé, mivel egy ritkán használt kanyarodó sávnak csak minden második ütemben ad zöldet.)

GGG54 2014.03.26. 15:12:22

@tamaska: Nem hinném hogy a tötymörgők nagy része vidéki lenne. Pusztán béna. Akkor viszont nem kell vezetni.

2014.03.26. 15:32:13

@Válasszunk: "A relatív gyorshajtás fogalma ismert? Ez ugye lassabb, mint a megengedett sebesség, de gyorsabb, mint amivel biztonságosan tudsz közlekedni. Ezt tiltja a KRESZ és ennél a rutin is számít. Ezzel pedig a bizalmi elv miatt neked is kell számolni"
A "relatív" szó nem szerepel a KRESZ szövegében.
Amire te gondolsz, az a 26. (4): "A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Az hogy a rutin ebben számít, arról sehol sincs szó. Ha vezetésre valaki alkalmatlan, a 4.§ szerint nem vezethet.
Az igazi előzékenység nem az, ha valaki szabálytalanul, a mögötte haladókat akadályozva átintegeti maga előtt az elsőbbséggel nem rendelkező biciklist, hanem ha a lassú járművével időnként félreáll és elengedi a mögötte feltorlódott forgalmat.

etruszk 2014.03.26. 15:46:57

@Mostly Harmless: Azért, mert csak akkor van elsőbbsége, ha tolja a biciklit. Ezt a legtöbb kerékpáros vagy nem tudja, vagy nem hajlandó tudomásul venni.

mf_laca 2014.03.26. 15:54:01

Minden olyan posztra kötelességem kommentelni, ahol oktatók jönnek elő, mert el kell, hogy mondjam, hogy a csigás cég képviseletében egy SZUPER oktatóm volt (monogram S.Z., Ford Fusion, Budaörsi virágpiac). Már annyi csinos 17 éves lánynak ajánlottam, remélem, örült neki :-)

etruszk 2014.03.26. 15:58:21

@Agr3ssor: 4,5 perc 100 eberrel számolva az majdnem egy ember egy teljes munkanapja. Ennyival kevesebb a GDP.
Fejenként csak 4,5 perc, de nem egy embert tartott fel.

etruszk 2014.03.26. 16:06:23

@Palex: Hogy minél több olyan álljon meg mögötted akinek egyébként elsőbbsége lenne?

UGA 777 2014.03.26. 16:19:44

Egy saját példa az előzékenységre:
Pár évvel ezelőtt csináltam az A1-es jogsit. Egy jó barátommal mentünk párban, az apja volt az oktató. Szép napos időben motoroztunk a városban, én mentem elöl, mögöttem a másik motor, mögötte az oktató autó. Egy kétszer két sávos úttesten gyalogátkelő helyhez értünk, jobb oldalon csinos fiatal lány állt. Megálltam, intettem neki, hogy mehet, még össze is mosolyogtunk. Ez szép is volt csak eközben az oktató vadul integetett a belső sávban száguldó autósnak, hogy lassítson. Ezt már nem láttam, csak akkor tudtam meg, amikor egy sarokkal arrébb félreálltunk és megbeszéltük a szituációt. Akkor tudatosult bennem, hogy udvariasságból majdnem halálba küldtem azt a lányt. Így aztán egy életre megjegyeztem, hogy az előzékenységgel nagyon óvatosnak kell bánni a közlekedés során.

Agr3ssor 2014.03.26. 16:27:26

@etruszk: Ugye-ugye!! És abba belegondoltál, ha a postán/bankba/boltban eggyel több ablak/kassza lenne, akkor hány ember teljes munkanapja jönne ki azokból a plusz percekből? Plussz ha nem kellene a pisztolyt rendesen kirázni brunyálás után, az 1 millió emberre levetítve már sokak teljes munkanapja...
A nagyvécé utáni seggtörlés is rontja a GDP adatokat! Betiltani!
A mentő se használhasson már kék villogót! Mert ezek miatt 100 autó fejenként 1 percet veszít, akkor az már közel másfél óra!! Ekkora luxust nem engedhet meg magának egy társadalom! Pláne naponta többször!
Aztán ott az a rohad telefon! Van, hogy néha 5 másodperc is eltelik, mire elkezd kicsengeni! 8 millió előfizetőnél napi 4 hívásnál mennyi idő is? Ezt biztosan kemény munkával töltenék máskülönben, tehát egyértelmű veszteség, ezért szar hely a világ!
Abszolút meggyőztél! Az embereknek valóban nincs semmire ideje! Ha éppen nem a szektoridejüket javítják hazafelé a munkából, akkor a telemetriai adatokat elemzik, hol lehetne még hozni rajta pár másodpercet! Mert ugye 10millió emberre levetítve az már sok.

Egyébként szerinted nem álszent baromság egy ilyennek utánaszámolni?

titan 2014.03.26. 16:46:02

@UGA 777: azt ugye tudod, hogy nem te követtél el hibát, amikor át akartad engedni a gyalogot, hanem a gyökér, aki elhúzott mellettetek úgy, hogy nem tudta, miért álltok? Ha erről akkor nem beszélgettetek az oktatóval, akkor szívesen ajánlanék egy másik oktatót.

flea 2014.03.26. 16:48:47

@Agr3ssor:
"Kétmilliárd férfi húszezer évet borotválkozik naponta." :)

A postán, bankban, boltban sorban állás sokszor valóban a munkaidőből vesz el. A dugóban állás max. az egyik irányba, de inkább úgy sem, úgyhogy a GDP-re nincs hatással.

(Hacsak úgy nem, hogy a családi idill helyett frusztrált balhézás következik be otthon, mivel valaki feltartotta apucit az úton. Az anyucik nem szoktak az ilyesmire hisztisek lenni. És még mondják, hogy a női vezetők így meg úgy...)

Palex 2014.03.26. 17:01:15

@etruszk: Nem.
Hanem az olyan f@szok, akik a zebránál is kikerülnek, vagy nem állnak meg szemből, megálljanak.

Sayniqua (törölt) 2014.03.26. 17:04:33

@winyettyu:

Kb. ugyanígy gondolom én is a közlekedésben való részvételt.
Amúgy teljesen egyszerű a dolog: be kell tartani a szabályokat és rugalmasan megoldani minden közlekedési helyzetet. Ennyi.

Bélabácsi 2014.03.26. 17:14:54

A poszt jogos, csak szerintem a sorrend rossz.

Először az összes, kézben mobilt tartva menet közben telefonáló embert szénné büntetni, majd csak aztán minden más. Bár ez az oktatós sztori se volt szép, egyáltalán, világos. De előbbiből annyi, de annyi van, hogy az eszméletlen, amikor háromezerért már normális BT füles kapható, azt meg aligha hiszem, hogy ma sokan lennének azok, akiknek nem tud a telefonja BT-t.

UGA 777 2014.03.26. 18:14:22

@titan: Természetesen tudom, hogy nem én voltam a hibás az oktató sem gondolta másképp. Számomra az esetnek az a legnagyobb tanulsága, hogy ha közúton elkezdünk udvariaskodni, azt nagyon körültekintően tegyük mert könnyen bajba sodorhatunk másokat. Egyébként lényegesnek tartom, hogy az oktatás során ha ilyen vagy hasonló szituáció merül fel azt mindig beszélje meg az oktató a tanulóval és ne leüvöltse a fejét hanem normális érvekkel támassza alá, hogy miért nem volt jó a döntés vagy az adott manőver. Az oktatási időszak alatt elsajátított ismeretek egy életre meghatározzák az ember vezetési stílusát, ezért tényleg jó lenne ha az autósiskolák nem tahókat nevelnének, hanem kulturált közlekedőket.

♔batyu♔ 2014.03.26. 18:18:43

A közlekedés sok eleme szocializáció kérdése.
Tipikus példája az indexelés, ahol az esetek többségében az indexelőnek semmiféle előnye nincs, a másikat segíti. A gyökerek természetesen nem indexelnek, hiszen miért adnának olyat amiből nekik nincs hasznuk, a hosszútávú haszon felismeréséhez pedig túlságosan primitívek.

E11 Bubi 2014.03.26. 18:41:43

Kellett ez neked Pista? :D

cenzuratroll bosszanto 2014.03.26. 19:04:19

@Szakadás:

Ezt magyarázd meg annak a sok négykerekű gyökérnek, amelyik a budai rakpart északi végén ahol feljön az út a víz mellől, azonnal a fékbe ugrik, ha meglát egy bringást, és láthatóan fogalma nincs arról, hogy ott a bringásnak stop táblája van.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.26. 19:10:01

@minchiacoaddu:

A balesetveszélyt nem az okozza, aki lassan megy, hanem az, aki nem teremti meg magának az előzés feltételeit, és ész nélkül nyomja, mert nem bírja ki ha nem ér haza a Való Világ aktuális részére.
Arról hallottál már, hogy a tanulóvezető nem mehet az adott útszakaszon megengedett max. sebességgel? Láthatóan még nem.

Higgadj le, neked is jobb, meg annak is, akit nem akarsz 3 másodperc késés miatt péppé verni, főleg, ha kifogsz egy nálad keményebbet, aki aztán le is veri a nagy arcodat.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.26. 19:17:15

@kakukk11:

Ez igaz. Tanulmányba illő eltorzult arcokat láttam, amikor egy mellékutcából az ötödszörre elém váltó zöld lámpa után nem vártam, hanem kiálltam keresztbe a főútra, és leszartam, hogy most ők nem tudnak haladni. Addig egyik barmot sem zavarta, hogy keresztbe áll, és nem lehet kihajtani tőlük, de amikor már ők voltak a felsőbbrendű haladásukban gátolva, akkor kibukott belőlük a büdös barom és mindegyik habzó szájjal üvöltött a feltekert ablakon keresztül. Mindez azért, hogy 3 méterrel előrébb álljon a félórás dugóban, amivel sikerül kiérnie a Lánchídig.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.26. 19:18:45

@akos696:

Ez most is így van. A gyalogos csak akkor léphet le, ha meggyőződött a gyors és veszélytelen áthaladásról. Ez az, amivel a gyalogosok nincsenek tisztában.

Grifter 2014.03.26. 19:28:05

Szeretnék egyetérteni azokkal, akik szerint előbb tanítsák meg 'könyv' szerint vezetni az embert, hogy tudja mi a helyes és szabályos, és majd utána jöhet az előzékenység, gondolkodás és egyéb civilizációs vívmányok.

De annyi Darwin díjas, fogyatékos, agyhalott és beszari idióta van, hogy valójában nem elvárható, hogy utólag gondolkodjanak, hiszen előtte se csinálták soha...

1kutya 2014.03.26. 19:43:51

áhhh... ennél durvább, hogy debrecenben a kossuth lajos végénél a zebrán átengedtem a gyalogost (egyébként a sor a gyalogátkelő előtt állt, tehát max a zebrára tudtam volna ráálni), a bunkó oktató meg átnyúlt és elkezdte nyomni a dudát!
egyetértek a Pälóccal: itt ma vizsgára való felkészítés és konkrét pénzbehajtás folyik, nem autós oktatás...

acsa77 2014.03.26. 20:00:23

@lobaszopiatej: Szlovákiában én is észrevettem, hogy szabálykövetőek a szlovák vezetők, de Magyarországon nem annyira... Ugyanezt látom az osztrák kocsikkal. Teljesen rutinszerű a 140-nel országúton, 80-nal településen történő haladás. Jobbra kanyarodásánál is gyakran meg akarják "előzni" a zöldet kapó gyalogosokat. És ez akkor is simán megy, amikor tele van trafizó rendőrökkel az út. Mert nem állítják meg őket. Én már csak ezért sem húzom fel már magamat a félős, bizonytalan közlekedőkön. Megértem őket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.26. 20:08:45

@cenzuratroll bosszanto: Ezt egyszer tapasztaltam, hát már csak ezért sem költöznék a büdös életben sem Budapestre :D
Idióták mindenhol...

egysmás 2014.03.26. 21:02:54

Az nem előzékenység, ha valaki összekeveri a gyalogátkelőhelyet a biciklisfasszal.

Akinek elsőbbsége van, az menjen.
A tanulónak EZT kell megtanulnia, nem azt, hogy segítse át az öreg nénit, vagy a tökömöccsét a túloldalra.
Két autóst ki tud várni a biciklis.

Ubi 2014.03.26. 21:31:13

Anno egy 70 éves, 5 dioptriás, vén fasz vb. pont egy ilyesmi kereszteződésben buktatott meg, mert nem lassítottam, nem néztem körül (biciklis sehol, körülnéztem, csak nem 90 fokban forgatva a fejemet). Hiába vitáztam vele, hogy macisajtja van a bringásnak... Biztos azért, mert nem adtam kenőpénzt. :) Azóta persze már közepesen rutinos sofőr vagyok, az előzékenyebb fajtából.

2014.03.26. 22:02:38

@winyettyu: Kis forgalomnál igazad van. De Budapesten, főleg csúcsforgalomban, én is elém szoktam engedni 1-1 autóst. Így legalább náluk is oszlik a tömeg. Szerintem ennek így van értelme. Nyilván, ha belenézek a tükörbe, és mögöttem hosszan senki, akkor gáz. De sokszor van olyan, hogy állok a táblánál percekig!! Mert senkinek nem jut eszébe, hogy esetleg én is haladni szeretnék. (Rakpart mellett parkoló autóknak szintén nehéz kijutni az útra). Ha időben észlelem, mindig kiengedem. 10 másodperccel később úgyis beérem a sort, akkor meg miért ne?

Szabványok 2014.03.26. 22:24:02

Mi ez a hév?
Nem értem ezeket az embereket. Így két másodperc, úgy felesleges megállás, nekem van elsőbbségem, mindenki hülye, csak én vagyok helikopter.
Szerintem valami felesleges versenyszellem, valami ideges rohanás, valami kivagyiság, valami büntetőszellem, önkéntesrendőrködés, ítéletvégrehajtás van a levegőben.
Miért érzi úgy minden második(?) magyar autós, hogy másokat nevelni kell?

Átenegedi? Hát engedje!
Nem engedi? Én engedném, de ha ő nem, akkor nem az én dolgom fél országon keresztül üldözni és villogással, dudálással, ökölrázással, trágársággal ránevelni az én erkölcsömet.
Megdöbbenek, amikor csinos fiatal lányok, jó autókban, nyomulnak és nemcsak mindenkit letaposnak, hanem leolvasom a szájukról, hogy szerintük mindenki faszkalap, aki nem takarodik az útjukból.

Magyarországon az közlekedés - háború.
Szívesen elküldenék egykét magyar vezetőt az USA-ba! (Nem New Yorkba!) Vajon mennyi idő alatt tudna alkalmazkodni?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.26. 22:32:31

@flea: nem csak hogy nem szabalyos de egy barom allat is az aki indokolatlanul lassan megy
elkezdik elozgetni es mint tudjuk az elozes az elegge veszelyes muvelet, raadasul az is egy koztudott dolog hogy mindent csak frontalist ne...

arra szoktam mondani, hogy aki ott kint az orszaguton fel 90el menni es totymorog 60al, az valassza a vasutat, mindenkinek jobb lesz

csedársajt 2014.03.26. 22:49:14

@Szabványok: Lennél kicsit taxis, futár, sofőr, árukihordó, mozgoszerviz, stb,stb..szürkén a halálba szekirozott droid,... akit "csak" a főnök, a másik autós, a rendőr, a megrendelő, a kápéem, beszállitó, az áruátvevő, az utas, az üfffél, a mindeki baxogat akármi van, vég nélkül...rögtön értenéd miért háború ez.

Erre az utolsó évek trendjei még rétették a fél életüket autoban élő pestimunkahely agglomerácio ingázó nyomorultakat.

Akik mikor ebbe a helyzetbe "bemanőverezték" magukat, mgé a legnagyobb nagykirályok rétege voltak, ház vagy lakópark "zöld"övezet..., kocsi(k), ehhez megfelelő kereset, pestimunkahely, céges parkolás, nemritkán céges kulcsosverda, benzinkártya, lazamunkaidő, minden.

Na azota egysmás megváltozott abban a scenarioban is, csak ugye se a gyereket nem lehet visszadugni, se a devizahitelt visszacsinálni, se se se...
A nagykirályság egy nagyon durva sziszifuszi rémálomba fordult ezer esetből kilencszáznyolcvanban, ahol lukas szitával hordja a semmit a sehová..és ez bizony megjelenik az utakon is, vastagon, minden nap, reggeltől, estig.

B.GY. 2014.03.26. 23:07:34

Nekem az a kedvencem mikor a zebrán elengedem a gyalogost,és a mögöttem levő meg nyomja a dudát.Olyankor kedvem volna kiszállni és csákány nyéllel arcon ütni.Azt ugye lehet tartani céges kocsiban hátul:)

B.GY. 2014.03.26. 23:16:25

@UGA 777:
Így már én is jártam csak teherkocsival voltam.Elengedtem a Kerepesi úton a gyalogost,a belső sávban meg jött a kocsi.Gyorsan keresztbeálltam az úton.Gondoltam inkább jöjjön a kocsi oldalának,minthogy elüsse a gyalogost.Végül megtudott állni.Nem is szólt semmit.

Az Utolsó Csillagharcos 2014.03.26. 23:29:15

A trükk egyszerű: legyél kiszámítható!

Az oktató ott hibázott, hogy a tanuló döntését úgy bírálta felül, amire a forgalom többi résztvevője nem volt felkészülve. A tanuló is hibázott persze, mert az ő lépése is váratlan volt a többi autósra/biciklisre nézve, de ha már döntött, akkor viselje is a következményeket, aztán kaphatja a fejmosást, hogy a nagy udvariassági rohama miatt leállt a felső rakpart forgalma.

Engem nem zavar a boyracer, ha tudom hogy jobbról bevág, aztán átmegy a piroson, ha látom mire készül. A gyalogos sem zavar, ha lassítok és átmegy a zebrán. Amit utálok, a kóválygó autós, és a gyalogos, aki integet a zebra mellett miután megálltan, hogy menjek tovább. Valamint a bringás, aki gondolkodás nélkül megy át jobbos a kereszteződésen balról a járdáról-járdára, és fel se fogja, hogy rajta kívül senki sem számít rá.

És ha már itt tartunk, MINDEN bringás lábát eltörném, aki a járdán teker, főleg ahol a járdára bejáratok nyílnak és a kilépő gyalogosnak esélye sincs észrevenni kerékpárost. (pl. Villányi a Karolina és a BAH között, ami egyfajta bringa országút és kalandpark gyalogosok, kutyasétáltatók és az ottlakók számára, különös tekintettel a gyógyszertárra, ahol már külön tábla van a vásárlók(!) számára e-célból)

modalsplit 2014.03.27. 03:38:00

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Igen, van ilyen is.
Engem viszont azok idegesítenek, akik amikor országúton megyek és van egy (lehet, hogy indokolatlan) 60-as tábla, én lelassítok 70-re, és már dudálva megelőz.

A cikk eredeti témáját illetően - amikor én tanultam vezetni (2002), azt mondta az oktatóm, hogy az elsőbbségről való lemondást nem szeretik a vizsgán. Nem tudom, még ma is így van-e.

A sokadik Zoli 2014.03.27. 06:45:14

@ezeröcsi: "Bementem egy sávot, még jó messze tőlük, aztán szépen beengedtem mindenkit, aki csak később akart sávot váltani"

Zippzár elvről hallottál? De abból sincs tragédia, ha kivárja a buszt aki bealudt. Legalábbis kisebb rossz mint megakasztani mindkét sávot.

Ami a cikket illeti konkrétan szabálysértésre kényszerítette az oktató a tanulót. Másrészről utálom azokat akik értelmetlenül mondanak le az elsőbbségükről. Bele kell nézni a tükörbe, azért van. Ha egy autó jön mögöttem, kibírja a bringás is, ha megadja az elsőbbséget. De ha feltorlódva 30-cal halad a sor soha át nem megy, ha nem engedik el. Na ilyenkor kell elvenni a gázt, integetni stb. De ha kérhetném ne kelljen már kiszállnom átkísérni, hogy felfogja, átengedem.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.27. 07:42:46

@csedársajt:

Ennél szebben nem lehetne összefoglalni a közlekedést. Korrekt.

ha1tt 2014.03.27. 08:19:56

Kedves udvariasság ellenzők!
Kívánom Önöknek, várjanak másfél órát a macisajtnál minden alkalommal!
Nem is értem, miért lenne "veszélyes", ha előzékeny valaki. Nyilván nem satufékkel, tükör nélkül engedek be, viszont nekem eddig semmi bajom nem volt ilyenből. Rendszeresen kell felhajtanom egy k.a forgalmas főútra, engem is be szoktak engedni.
De hát, nem vagyunk egyformák.

Szabványok 2014.03.27. 08:46:09

@csedársajt: "Lennél kicsit taxis, futár, sofőr, árukihordó, mozgoszerviz, stb,stb..szürkén a halálba szekirozott droid,... akit "csak" a főnök, a másik autós, a rendőr, a megrendelő, a kápéem, beszállitó, az áruátvevő, az utas, az üfffél, a mindeki baxogat akármi van, vég nélkül...rögtön értenéd miért háború ez."
Szerintem nem ezért. Az idegbaj, a versenyszellem az emberek természetében van. Gondolod, engem nem baxtat a világ? Én is itt élet e lángoktól ölelt kis országban, engem is sújtott a gazdasági válság, az idióta közlekedésszervezés, az ostoba rendeletek, engem is ugyanaz a sün radaroz és büntet. De mosolygós képet vágok hozzá. Miért? Mert ha nem mosolygok, akkor is baxtat, akkor meg miért ne mosolyogjak.
Példa:
Múltkor kimentem a lányom elé a Keletibe. Siettem, ezért egy apró (kétirányú) utcában, a menetirány szerinti baloldalon álltam meg. Ez Budapest bizonyos kerületeiben bevett gyakorlat (pl. a mi utcánkban és a környezőkben 40 éve így állnak meg), máshol halálos vétek. Amikor 10 perc múlva visszamentem kerékbilincs fogadott. Fél óra telefonálgatás után megjött a leszerelő autó. Jön a nő büntetni, mire rámosolygok és udvariasan köszönök. Elsőre el akart küldeni a fenében, hogy ne mosolyogjak má', de aztán megbékélt azzal a gondolattal, hogy nem lövöm le és simán, minden stressz nélkül 120/80-s vérnyomással lerendeztük a dolgot. 14eFt-mbe fájt. Most jobb lett volna, ha még infarktust is kapok? Ha leordítom a haját szerencsétlennek, akkor olcsóbban megúszom?
Hát akkor miért ordítozik itt mindenki??

Peetee 2014.03.27. 08:47:01

Kölyök korom óta érdekelnek az autók, már hetedikben autó-motort vettem kéthetente a zsebpénzemből, szívtam magamba az információt.
Aztán viszonylag későn, 21évesen lett jogsim, volt egy jó oktatóm, 10éve van jogsim, minden nap vezetek.
Én úgy látom, hogy az oktatókkal alapvető bajok vannak. Ahogy sokféle ember vesz részt a közlekedésben sofőrként, úgy az oktatók is a maguk habitusa és világnézetei alapján oktatják az autóvezetést. És ez baj.
Van az észszerűtlen-fontoskodó fajta, aki csakaézrtis' az egyirányú utcában gyakoroltatja el 3x egymás után a parallel-parkolást, kicsi városunk egyetlen olyan egyirányú utcájában, ahol jelentősnek mondható a forgalom. Keresi a tekinteteket, hogy lesz-e aki beszól-dudál-mutogat és azonnal ugrik rá.
Van a teljesen beleszaromdi fajta, akinek a tanulója ön- és közveszélyes, képtelen felvenni a forgalom ritmusát, minden mozdulatot 20mp várakozás előz meg, de csakazértis a város legforgalmasabb helyén csúcsidőben vezetnek. Tanuló még fél, sok a jármű az inger, az oktató általában kifelé tekinget, 70 a vérnyomása pedig 2percenként be kell nyúlnia a kormányba. 20percenként ad 1 instrukciót tanulójának.
Van olyan oktató is, akinél én tanultam.
Gyakorlatias, együtt él a tanuló fejlődésével, ha kell bátorítja, majd amikor kell visszafogja.
Mint írtam, mire tanulóautóba ültem, minden tudtam oda-vissza és földutakon vezettem is már sok-sok nyáron át. Mégis kaptam olyat az elején, hogy "gyorsítsuk meg az autót, vegyük fel a forgalom ritmusát, könnyebb lesz mindenkinek".
Aztán 6órával később neki kellett belefékeznie, és félreálltunk, kiszálltunk, megbeszéltük, elmondta, hogy hol hibáztam, hogy lehet ezt megelőzni (2x2sávos út, előttünk sávot váltottak és ott állt egy a belsőből balra kanyarodni akaró autó) és mentünk tovább. Nem kellett üvöltözni, nem voltam idióta, sem a másik autós nem volt barom.

Sajnos a 95%-uk nem ilyen.
Balra-jobbra indexelteti a körforgalomban, indexelteti a kanyarodó főútvonalon haladva is, nem tanítja meg a jobbra tartási kötelezettségre.
Az úttest jobb oldaláról tanítja balra kanyarodni és fordítva.
Gyalogosokat vagy leszarja, vagy akkor is megállítja, ha még búcsúzkodik a család a zebrától 10méterre.
Az adott részen megengedett sebesség 40-60%-ával haladnak száraz időben, jó látási viszonyok között és nem hajlandó ösztönözni a tanulót, ha az tovább lassít akkor sem.
Autópályán (ez nálunk nagyon megy, Tata-Tatabánya között ingyenes) sebességkülönbség nélküli előzések: 100-200 méterrel a kamion mögött beküldi a belső sávba 90el. Nagyon lassan felgyorsulnak 100-110re, így 1-3perc alatt megelőzik a kamiont. Már 3al mögötte haladva is látszik a tükrömben, hogy én is vissza tudnék sorolni a kamion elé, ő 50méterrel előrébb van, és kirakja az indexet, töküres a külső sáv, és 5-10mp várakozás után 90re visszalassulva nagyon lassan kihúzza az üres sávba. Ezt gyakran látom, mert fél éve Tatára járok át minden nap.
A teljes előzés ideje 2-6perc. Személyautónak 130km/h a megengedett végig.

Én nem török pálcát senki felett, ezt látom, ezt tapasztalom. Alapvetően azért vezetnek úgy az embere ahogy, mert csak a kresz-re tanítják meg őket, az autót ( magát a "gépet") vezetni/használni nem.

Kívánom, hogy másnak is olyan oktatója legyen, mint nekem volt; sokra mennénk vele. Béke.

Szabványok 2014.03.27. 08:49:38

@csedársajt: "A nagykirályság egy nagyon durva sziszifuszi rémálomba fordult ezer esetből kilencszáznyolcvanban, ahol lukas szitával hordja a semmit a sehová..és ez bizony megjelenik az utakon is, vastagon, minden nap, reggeltől, estig."
Fel kéne ismerniük, hogy ez nem más, mint a már Petőfi által is megénekelt pótcselekvés:
"Nagyot üt botjával a szamár fejére"
Ha felismeri, akkor rájön, nincs értelme a pótcselekvésnek. Vagy igazából cselekszik, megpróbálja megoldani, az igazi problémáját, vagy belenyugszik, hogy szopágon van.

Szabványok 2014.03.27. 09:02:36

@♔batyu♔: "A közlekedés sok eleme szocializáció kérdése. Tipikus példája az indexelés, ahol az esetek többségében az indexelőnek semmiféle előnye nincs, a másikat segíti. A gyökerek természetesen nem indexelnek, hiszen miért adnának olyat amiből nekik nincs hasznuk, a hosszútávú haszon felismeréséhez pedig túlságosan primitívek."
+1

Wick 2014.03.27. 09:04:20

@ommm: Lehet, hogy itt és ekkor erről volt szó, meg hogy a kérdéses időben a fű se nőtt, de szerintem is az oktatónak volt igaza, DE! Mindig van egy de.
1.) Nem abban volt igaza, hogy nem szabad előzékenynek lenni, abban neked van igazad: ha nem fáj, hadd menjen.
2.) Abban volt igaza az oktatónak, hogy "indokolatlanul" fékezett a gyerek: előbbsége volt, a forgalmi helyzet nem indokolta, vészhelyzet nem volt. Ez alapján egy forgalmi vizsgán a vizsgabiztos milyen következtetést vonjon le? Azt hogy előzékeny volt, vagy azt, hogy a hülye még azt se tudja, kinek van elsőbbsége? Az oktató a vizsgára tanít, nem közlekedni. Arra amúgy is kevés az a huszonharmincvalahány óra.
3.) megint más kérdés (és ez mondjuk a nebuló meg az oktató előéletén és kettejük idegállapotán is múlik), hogy mennyivel lett volna jobb, ha megvárja, hogy a bringakirályok kámforrá válnak, elindul a Tévez, majd menet közben a Kolosy térig üvöltözik vele. Ez persze csak egy módszer, ez sem alkalmazható mindig mindenkivel szemben.

Szóval az oké, hogy rutinos vezetőtől ez az apró figyelmesség elvárás is lehetne, akinek már benne van 4-500ezer kilométer a lábába, másképp gondolkodik a dolgokról (de talán még csak nem is kéne hogy elvárás legyen, tekintettel arra, hogy ha jól értem, ha ti elporoszkáltatok volna negyvennel, utána azonnal át tudtak volna menni), de tanulóba igenis a szabálykövető és kiszámítható viselkedést legyenek kedvesek beleprogramozni.

Én akkor szoktam elengedni a bringakirályt / gyalogost / szerencsétlen lúzert aki le/följönne a rakpartról/ra, ha a szembejövők vagy a mögöttes forgalmi helyzet indokolja. Ha szembe nem jönnek, elengedem a pöcsöt aki mondjuk feljönne a Batyinál észak felé, hadd szaladjon. Megint más kérdés, hogy erre rá is lehet baszni, van hogy füstölős satut nyom a sor mögötted mert persze attól még, hogy a seggedben liheg, nem figyel, meg olyan is van, hogy ott állunk fél percig, mert a hülyének nem áll össze a kettő + kettő, oszt csak akkor indul el, amikor szemből VÉGRE odaérne a konténeres IFA...

Wick 2014.03.27. 09:10:13

@Szabványok: egy ismerősőm kicsit másképp oldotta meg, ő műhelykocsival volt, levette szépen a bilincset, berakta hátul a raktérbe nehogy baja legyen, majd amikor végzett a napi karikával, felhívta a sóhivatalt, hogy hova parancsolják a kerékbilincsüket, mert ő elindulna lassan haza, hurcolászni meg nem akarja hetekig, ráadásul kéne a csekk is, hogy befizethesse még mielőtt zár a posta. :)

Wick 2014.03.27. 09:21:50

@Szakadás: Ahha, ez érvényes a sima júzerre. A Tévez úgy jótékonykodik, ahogy az oktatója hagyja. Ugyanis az is tévedés, hogy a tanvez vezet, a tanvez vezetni tanul, attól, aki oktatja, és ha ő azt mondja, hogy dáváj, nem mondjuk le szíre szóra az elsőbbségről, nem azért ruháztak fel vele az elvtársak, akkor "parancsértettem" és továbbhaladás.

A rakparton a stoptáblás bringakereszteződés: Az azért is érdekes, mert ott a bringások sincsenek nagyon képben azzal, hogy meg kéne állniuk. Vitatkoztam már ott picikét egy debillel. Illetve közöltem vele, mármint azon kívül, hogy most van a második születésnapja, hogy az a szép piros tábla nem tájépítészeti szempontból van ott ellensúlyozandó a sok zöldfelület látványát, hanem azért hogy álljon meg szépen és erissze el az autókat, mielőtt átteker. Plusz ha mindenképp az a célja, hogy eléugorjon az autóknak, szálljon le szépen a bicikliről, és fél méterrel odább a ZEBRÁN TOLJA szépen. És akkor lehet, hogy nem gépesítve fogják lesegíteni a bicikliről, hanem átengedik, (először is azért, mert ÉSZREVESZIK, nem harminccal suhanva jelenik meg balról, másodszor is mert ELSŐBBSÉGE lesz varázslatos módon) illetve ha nem, akkor joggal pampoghat, és most legyen kedves arról tájékoztatni, hogy kívánja eltüntetni a karcokat a lökhárítóról, azonnali jelleggel.

ex-dr. vuk 2014.03.27. 09:46:46

" Ettől függetlenül ha egyensúlyozó bringást látok (mert persze nem szállnak le róla)"

Ez utobbi zarojeles megjegyzesre ugyan mi szukseg volt? Hangulatkeltes? Miert kellene leszallni rola? Nem setalni akarnak hanem kerekparral kozlekedni.
Raadasul a tortenethez semmi koze a megjegyzesnek, a kerekparosok megadtak az elsobbseget, ehhez nem kell leszallni.

GG81 2014.03.27. 09:51:11

Baromi nagy tévedés már a cikk elején! A polgár utcából balra kanyarodva egy gyalogos átkelő van, amit a kerékpárosok is előszeretettel használnak, holott a kerékpárút átvezetése a hídról attól még távolabb van a Flórián felé... igen, pont ahol a Daewoo Nubira kombi orra van. Látom elindult a miért ne lehetne a zebrán biciklizni hiszti, lehet persze elsőbbségi elvárás nélkül vagy lehet a legális lehajtót használni a balra nagyívben kikanyarodni szándékozó autók zavarása nélkül!

ex-dr. vuk 2014.03.27. 09:56:14

@Szabványok: ettol fuggetlenul ezt az egesz kerekbilincses baromsagot nem ertem... Buntessenek meg, tiszta sor, de mi szukseg ra, hogy telefonalgatni meg varni kelljen?

Azt is megertem, hogy kulfoldi rendszamut bilincselnek, hogy ne ussza meg a birsagot, de magyar rendszamut minek? Ott a rendszam, ojjektiv felelosseg, kesz.

Talan Kis Adamnak volt erre a szovege, hogy "rossz helyen allsz, DE OTT MARADSZ B*MEG!"

Nevetseges.

sas70 2014.03.27. 09:57:06

Egyfelől természetesen igazad van! Ha már lassított, lassan ment, nem akadályozott senkit akkor természetesen lemondhat az elsőbbségről és a helyes oktatói magatartás az lett volna, amit te is mondtál.
A másik aspektus viszont amitől sokszor elmegy az agyam, hogy vannak akik olyankor is udvariaskodnak amikor baromira nem kellene, mert megakasztják a forgalom menetét és mondjuk éppen emiatt ragadnak be autók mögötte a kereszteződésbe, vagy egy körforgalomba. Egy jó vezetőnek éreznie kell, hogy mikor akadályoz másokat azzal, hogy lemond az elsőbbségéről és mikor segíti a közlekedés többi részvevőjét pl. egy mellékútról kihajtásban. Ehhez kell az autóvezetői gyakorlat és gondolom a tanuláskor egy jó oktató, aki a helyes arányokat igyekszik megmutatni.

ex-dr. vuk 2014.03.27. 10:46:24

@sas70:
"éppen emiatt ragadnak be autók mögötte a kereszteződésbe"

Nem, ok azert ragadnak be, mert nem figyeltek oda amikor behajtottak, hogy ki tudnak-e majd menni.

(Ertem mit akarsz mondani, hogy "feleslegesen" allt meg a sor, de ezek akkor is beragadnak, ha zebranal/pirosnal all meg a sor - ami nyilvanvaloan nem "felesleges".)

PepeXVI 2014.03.27. 11:22:53

Pista, én nagyon csíplek és szeretem az írásaidat is, de szerintem most nincs igazad.

Én nagyon haragszom az autósiskolai oktatókra, mert úgy gondolom, a legnagyobb részben az ő felelősségük az a borzalmas közlekedési morál, ami nálunk van.

Én úgy vettem észre, hogy a legtöbb oktató a "gyalogos lecsalogatására" tanítja a nebulókat, amit te most leírtál, az üdítő kivétel.
Nyilván nem voltam ott, nem láttam mennyire toporogtak a járdán az átkelni vágyók, és azzal egyetértek ha már fékezett az autó és lelépett a gyalogos, utána már nem ér áthajtani a zebrán elengedés nélkül.

Én gondosan figyelek minden gyalogosra, és soha nem szenyózok velük direkt, de gyűlölöm, ha:

- a villogó pirosban ájfónt nyomkodva, fülben zenével, kurva laza módon a kiscsaj még átbattyog a 3 sávos úton
- ha mögöttem egy teremtett lélek nem jön az úton, de a gyalogosnak elém kell lelépnie
- ha valaki lecsalogatja a gyalogost, aki szemmel láthatóan megvárná azt a 2-3 autót hogy utána üres úton keljen át

Bonus: van zuglóban az Öv utca. Troli jár egy szakaszán, a maradék jobbkezes utcákból áll. Az út nagyon széles, kb. 3,5 - 4 jármű elfér egymás mellett. Egyik oldalon folyamatosan parkolnak az úttesten, marad még 2+ autónyi hely.
Sok autósiskola jár erre tanulókört vezetni.
Velem szemben jön a tanuló. Az ő oldalán állnak a parkoló autók. Én szemből lehúzódok úgy, hogy porzik a padka a járdaszegélytől 1 centire, a parkoló autók és köztem van 1,5 - 2 autónyi hely.
Miért kell megállnia a tanulónak a parkoló autók mögött, amikor egy kamion is elférne? Az oktató miért nem arra tanítja, hogy ha elfér, ne akadályozza a forgalmat, és hogy az autóval jobbra-balra is lehet manőverezni?
Értem, tanuló meg minden, de valahogy kéne egy kis morált is az emberek fejébe tölteni, nem?

flea 2014.03.27. 11:37:55

@Szabványok: ez a komment baromi jó, köszönöm. :)

Mellékesen a bal oldalon parkolásról: régóta emlegetem mindenfelé az angol highway code-ot, ahol kétféle tiltás van, kb. "tilos" és "nem szabad".

A "tilos" büntetőjogi következményekkel jár, ha megszeged, a rendőr azonnal büntethet. Pl. piroson áthajtás.

A "nem szabad" viszont úgy működik, hogy ha megszeged, ÉS baj lesz belőle, akkor te leszel a hibás. De amíg nem lesz belőle baj, csinálhatod bátran.

A menetirány szerinti rossz oldalon parkolás (ugye ott az a jobb oldal) nyilván az utóbbi. Tehát nem szabad, de a rendőr orra előtt is csinálhatod. Aztán ha ezért hajtasz ki a szembejövő elé, mert nem látsz ki jól, akkor viszont a te biztosítód fog fizetni.

Lehet tippelni, hogy Magyarországon, a kint felejtett harmincas táblák országában ilyesmi miért nincs...

(Egyébként mást is átvehetnénk az angol kreszből. Pl. a táblával nem jelölt kereszteződésekre vonatkozó korábbi jobbkézszabályt úgy módosították, hogy az ilyen kereszteződést kötelező óvatosan megközelíteni, és amennyiben több jármű egyszerre érkezik, együttműködve oldják meg, hogy mindegyikük biztonságban továbbhaladhasson. Nincs is ez a "jobbra nézek, balra max dudálok" mentalitás, mint nálunk.)

ex-dr. vuk 2014.03.27. 14:39:51

@PepeXVI: ez a gyalogos lecsalogatasa szo nagyon tetszik, nemtom melyik marha talalta ki, de eszeveszett baromsag.
A zebran eppenhogy sajnos arra tanitjak a tanulokat, hogy "ha nem lepett le nincs elosbbsege lehet huzni lassitas nelkul" HAT NEM!
En nem toporgok a zebra szelen, hanem egyenesen megyek fele. Elvileg lassitas nelkul at kellene tudnom setalni. Gondolom megvan, hogy ez teljesseggel lehetetlen... Ha meg mar meg kellett allnom mert basztak lassitani, akkor (szerinted) akar meg is oszulhetek ott, mert nincs 30 centi sem h lelepjek az utra anelkul hogy at ne menjenek a labomon..
Sajnos pont te is azt fujod, ami a legnagyobb hibaja a rendszernek.

ex-dr. vuk 2014.03.27. 14:42:20

@flea: "Egyébként mást is átvehetnénk az angol kreszből. Pl. a táblával nem jelölt kereszteződésekre vonatkozó korábbi jobbkézszabályt"

Meg sosem lattam itt angliaban olyan keresztezodest, ahol ne lenne szabalyozva az elsobbseg. Vagy korforgalom van, vagy felfestes. Akinek keresztben szaggatott van, annak nincs elsobbsege. Tabla nelkul.

Kulmar 2014.03.27. 15:37:32

@Ikukám: megoldás erre, hogy fennhangon kell közölni az oktatóval(vizsgáztatóval): én most megállok, hogy szerencsétlen bicikliseknek ne kelljen ott ácsorogniuk. különösen ha hideg van/esik az eső :)

ex-dr. vuk 2014.03.27. 16:07:03

@Fan....: erre az lesz a valasz, hogy "forgalom indokolatlan akadalyozasa, koszonjuk szepen, mehet haza".
Ez megfordulasnal is igy van, ha besorolsz balra es szembe jonnek es mogotted meg kell h alljanak akkor neked kapaltak. Ilyen szuper a magyar vezetesoktatas.

randomuser1 2014.03.27. 16:49:05

én úgy vok az impresszionista festészettel, h az olyan szar, meg középkori, én a futurizmust meg a modern akciófestészetet szeretem, bár egyesek azt mondják, olyat az csinál, aki nem is tud festeni, csak pacsmagol.
így van ez az autóval is, be kéne tiltani az ilyen többváltozós hülyeségeket,de nem gond, a goggle már lassa nmegcsinálta, szépen, az algoritmus nmentén, semmi kretívoskodás, h akkor most megálljak vagy se, teccik-e mindenkinek vagy se, elég gyors vagyok-e vagy túlságosan is..

Jamal Jamal 2014.03.27. 16:53:19

Apukám egy tahó oktatóval akadt össze anno. Körforgalomból hajtottak ki majd 50 méter múlva a tanuló nyomott egy satut (egy igazi keményet) fater autója bele hátulról úgy hogy a mögötte megérkezett egy Sprinter.
Kiszáll az oktató "Bocs a srác a kuplung helyett a fékre taposott" szöveg, persze tanúk előtt mindezt.
Majd a bírósági tárgyaláson az oktató mindent letagadott...

Netuddki. 2014.03.27. 17:30:27

"Senkit nem veszélyeztetett, közel s távol nem volt más jármű, csak én."

B+ Pityu, te totál hülye vagy-e? Ha közel s távol nincs más ótó akkor a biciklis elenged szépen benneteket aztán 2 másodperc után már mehet is. Főleg ha ott van neki a macisajt B+! Fölösleges a bicikliseket arra szoktatni, hogy menjenek mint a világtalan, ha különben meg ott van nekik az elsőbbségadást jelző tábla.
Na, most majdnem felhúztál...

ex-dr. vuk 2014.03.27. 17:32:41

@Jamal Jamal:
es ha tenyleg ez tortent?.. akkor is a mogotte jovo a hibas, mert nem tartott kovetesi tavolsagot.

randomuser1 2014.03.27. 18:00:50

@kovi1970: én pl így szoktam csajozni meg pasizni.
nem tudtam, h ilyet csinálni a kresz szerint tilos :)

flea 2014.03.27. 19:33:17

@ex-dr. vuk: évekig éltem Londonban, és a környékünk tele volt felfestés és tábla nélküli kereszteződésekkel.

Szabványok 2014.03.27. 20:56:45

@ex-dr. vuk: Pont azért írtam ezt a történetet, hogy megpróbáljam bemutatni:
Attól, hogy velem szemben hülyeséget csinálnak, nem ok arra, hogy én agresszív legyek.
Nem vezet sehova, nincs értelme.

Sokszor látom, hogy a szerencsétlen (tanulóvezető) nem tud elindulni a lámpánál, mögötte meg dudálnak villognak. Mintha attól hamarabb megtalálná az egyest!

Atarist 2014.03.27. 21:51:25

Londonban is van epp eleg barom, csak a kozlekedesi moral messze jobb. Elo pelda epp ma, jovok hazafele motorral, sajat sav eppen kettove szelesedik, tehat boven felezovonalon belul kerulom az autot. Szembol jon a majom, boven elfer a sajat savjaban parkolo autok mellett es koztem, de csak ramvillog. Szivesen utanatekertem volna megkerdezni hogy megis mit gondol o es en hol voltam, amikor tolja at a szarjat az en savomba es meg villog is, de hat ahogy Szabvanyok emliti, en haza akartam erni a csaladomhoz o meg kapjon infarktust helyettem a sok idegtol. Kb ennyi. Itt meg tobb hulyet engednek ki az utra ugy hogy latom fogalma sincs hogy eppen mit csinal. Ettol fuggetlenul itt intek egy baratsagosat hogy oke, lattalak, vagy bocs nem pedig teletorokbol anyazok. Ha otthon is be lenne kamerazva az utak tobbsege es CCTV figyelne a bunkokat, nem lehetne kimagyarazni, meg kozteruleteseket zsebbol fizetni, stb, menne automatice a bunti akkor megjavulna par notorius seggfej is.

2014.03.28. 07:53:05

Én magamat egy kifejezetten udvarias sofőrnek tartom, de azokat én is maximálisan elítélem, akik úton útfélen lemondanak az elsőbbségükről. Ha elsőbbséged van, menjél. Udvariaskodni ott kell, ahol bár neked van elsőbbséged, de a forgalmi szituáció olyan, hogyha nem mondasz le róla, akkor a másik fél napestig várhatna az indulásra. Pl; Roosevelt térről rakpartra érkezők esetében. A rakparton gyakorlatilag minden napszakban folyamatos az oda-vissza forgalom, az ominózus kereszteződés nehezen belátható, nincs lámpa, tipikus esete annak, hogy a másik udvariasságra van utalva az ember. A bringásokat meg amúgy sem kell félteni, némelyik delíriumos öntudattal azt hiszi, ha bicikli úton van, akkor semmivel nem kell törődni, minden helyzetben elsőbbsége van...

2014.03.28. 08:02:41

@Jamal Jamal: "Majd a bírósági tárgyaláson az oktató mindent letagadott... "

Tök mindegy tagad-e vagy nem, egyértelmű hogy valaki nem tartotta be a követési távolságot. Ha jól értem a faterodra ráfutott egy sprinter, ami beletolta a tanulóautóba. A kreszben elég kevés nyilvánvalóan egyértelmű szituáció van, ahol pikk pakk igazságot lehet tenni, de az utoléréses törés az pont ilyen. Elég szégyen, hogy már ilyenért is bíróságra kell citálni a vétlen felet, ahol bizonygatnia kell az ártatlanságát, egy ilyen egyértelmű helyzetben is.

2014.03.28. 08:07:00

@ex-dr. vuk: "Vagy korforgalom van, vagy felfestes. Akinek keresztben szaggatott van, annak nincs elsobbsege"

Hát itt nincsenek útburkolati jelek. 30 éve festették fel utoljára, azóta elkopott nem látszik. Persze betrafipaxozni minden sarkot, arra van pénz, de évente kilocsolni pár liter festéket az luxus.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.28. 09:40:40

@Jamal Jamal: hahaha ez mekkora poen
remelem ezt a luzer sztorit csak itt sutod el trollkodasi szandekkal es kozvetlen kornyezetedben nem terjeszted milyen "okos" volt a felmenod :)))

ugyanis tanuloautotol massziv tavolsagot kell tartani mert a tanulo konnyen racuppanhat a fekre a kuplung helyett, ugyanis azt a kuplungot az oktato is lenyomhatja sutyiban
süti beállítások módosítása