HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Matricakáosz: a hivatal mossa kezeit

2011.11.28. 14:36 Tcomment

Nézze meg a hátsó rendszámtáblát, lehet, hogy rossz matrica van rajta. Kétszázezer van belőlük. Aki nem figyel eléggé, keményen ráfizethet.

216 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr213418610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.28. 19:36:16

@kapiksz: ne izgulj a kék is járhat ugyanúgy.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.28. 19:37:33

@3 gb: arra a 3 db autóra ami elektromos az országban:-))

géza74 2011.11.28. 19:38:58

Érdemes lenne figyelmesen elolvasni a rendeletet mielött cikket ir vagy hozzászól valaki. KVOS 4 kategória nem csak emissziós hanem zaj elöirásokat is tartalmaz.

V12 Power 2011.11.28. 19:39:33

@Gyurma73: Mert szabályozott katalizátoros. Vagy ezt is rosszul értettem? A cikkben több helyen azt írja, hogy az EuroII feltétele a szabályozott kat.

géza74 2011.11.28. 19:43:38

@nagyiWRX: Nézd meg a forgalmit mert az idén lejár. 2010 .01.01 töl változtak a matrica szinek. Elötte minden ilyen kocsin zöld volt.A vizsgán vagy pirosat vagy kéket fog kapni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.28. 19:47:15

@V12 Power: nem az euro1 is szabályozott katalizátoros ahogy az euro5 is.Csak kibocsájtásban különböznek.

yeti 2011.11.28. 19:57:23

Az 1.3-as nz motorkódos kettes golf már euro II-es?

Martinicske 2011.11.28. 20:09:56

Ma voltam az okmányirodában, kék helyett zöldet kaptam.

Nagy ívben nem érdekelt volna, de a szerelő aki vizsgára vitte az autót egy papírt hozott az érvényes forgalmi helyett, amivel forgalmit kellett cseréltetnem.

15 napig jó volt ez a papír közlekedésre, persze hogy nem volt időpont foglalható - online legalábbis nem - 15 napon belül... érdekes, személyesen aztán lett mégis.

Ottopappa 2011.11.28. 20:20:44

@pickapu: Szeva!
Azért írok elsősorban neked (de bárki válaszolhat) mert off a téma, és te nem küldesz el a búsba (remélhetőleg)... :D Szóval, ma az öreg kockámon megjelent a piros felkiáltójel a műszerfalon, nosza, vettem fékfolyadékot, és feltöltöttem. A gond csak az, hogy a max jelen túl, csurig... És a kérdésem: Lehet ebből baj, vagy nem gond, ha teljesen, csurig, full tele a tartály? Vagy nem olyan nagyprobléma?(bár a kis foltból alul azt vettem ki, hogy valahol eregeti a löttyöt, úgyhogy lehet meg is oldja magától a gondot, aztán sztem nemsokára szerelő lesz ebből úgyis, de addigis, legyen rendben...) Köszi!

V12 Power 2011.11.28. 20:32:02

@Gyurma73: Aha. Nekem nem ez jött le a cikkből, de végülis mindegy, mert ezt a motort 98.09-ig módosítás nélkül gyártották. Persze mondanom sem kell, hogy piros a matricám...

gmower (törölt) 2011.11.28. 20:38:30

Jesszus, eddig mindenki aludt?

A helyzet messze nem ilyen bonyolult, mint ahogy a cikk sugalja: annyit talán mindenki tud, hogy szabályzott katalizátoros a verdája, vagy sem (segítség: lambdaszonda+katalizátor árulkodó jelek, nameg a benzinüzem...). Ha van benne, akkor kék matrica. Műszakikor kell szólni (bárhol, nem csak államin!!!!), hogy el van bva a környezetvédelmi besorolás, adjanak róla papírt. A műszaki után nem adnak matricát, csak egy igazolást, amivel el kell menni az okmányirodába, és kötelesek ingyen kicserélni a forgalmit, fizetni egyedül magáért a matricáért kell (párszáz forint), amit viszont a műszakin ugye nem fizettünk, mert nem adtak :) Ja, a rendszámot be kell vinni, mert csak közvetlenül arra hajlandóak ragasztani az új matricát.

Ennyi.

Én már másfél éve megcsináltam, amikor már hónapok óta nyilvánvaló volt a probléma, és hogy várható budapesten szmogriadó és dugódíjkor ennek jelentősége.

Szóval eddig mindenki aludt? :D

veszprémisüni 2011.11.28. 20:53:20

Imádom a sok okost! Talán sosem voltak vizsgabázison. Szóval az ügyfélnek kell(!) kérnie a módosítást, persze honnan tudná, ezért felvilágosítom. Erre keringeti kezeit, merthogy forgalmit kell cserélni, így már nem annyira jó, szóval nem! Alá is írja. Majd jön vissza két hónap múlva, hogy miért nem mondtuk, én meg elé tolom, hogy mondtuk, sőt, alá is írta, hogy nem kéri. Erre:"Bocsi, de akkor nem gondoltam rá, meg nem akartam ocsmányirodába menni." Más. Az hogy tudja az értékeket, az nem elég, de milyen értékeket is?! Mivelhogy nem a tf%-ot mérik a teljes jármű jóváhagyáson, hanem azt, hogy hány grammot és miből bocsájtja ki a jármű kilométerekre levetítve! Húsz éven keresztül nem gyártanak egyetlen motort sem (sőt, öt évig sem), csak valaha a SzU.ban! Legfeljebb blokkot. Arra meg ezer apró darabot, amit sokszor módosítanak, mert hogy könnyebb futás, környezetkímélőbb, olcsóbban előállíthatóbb, stb... legyen.

Kegyetlen 2011.11.28. 20:53:41

jól értem, hogy nekem kell érteni az ő szakmájukhoz, hogy nemtörődömségből ne basszanak át? mellesleg kék helyett nekem is piros. meg, ugye, ismét, mi köze a pornak a NOx-hez, meg CO-hoz? balfaszok.

veszprémisüni 2011.11.28. 20:56:41

@yeti: A Golf II sose volt EU 2! Nem ENSZ-EGB 83.02/B (C) szerint jóváhagyott, illetve sehogy sem jóváhagyott! Ezért is változtatnak időnként a gyártók a modelleken. Mármint a szigorodó környezetvédelmi előírások miatta, utána meg ráfogják arra, hogy milyen jó így!

sutpet 2011.11.28. 21:00:46

Tisztelt Magyar Kormány! Tisztelt Orbán Viktor miniszterelnök Úr!
Tisztelt Totalcar!

A fent említett anomália jelzi a magyar közlekedési közigazgatás (is), Magyaroszág legnagyobb problémája.
Ezért javaslom, aki az elmúlt 20 évben, az NKH vagy jogelőd hivatalában döntési, döntéselőkészítői, vagy javaslattételi pozícióba volt, tiltsák el a foglakozása gyakorlásától örökre és töröljék a közszolgák nyilvántartásából.
Milliárdos megtakarításvárható, valamint az közhangulat is pozitív változásokon megy keresztül.
Megoldás a fenti anomáliára: EU-s ország, pl. Németország idevágó joggyakorlatának alkalmazása.
Úgy gondolom a hivatali terrorból elég.....40+20 év után

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.28. 21:04:45

ha valaki megoldást akar motorkerékpárnak vizsgáztatott gépet kell venni arra nem kell zöldkártya jó példák erre az angol Reilantok:
autowiegehts.blogter.hu/236531/reilant_regal__robin

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.28. 21:10:20

@gmower: az euro 1 es az bizony piros szabályozott katalizátor ida vagy oda.
nézd meg 2 es kód:
www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786
(kivéve :euro 2 ,van írva)

cso zsi 2011.11.28. 21:16:38

@veszprémisüni: Talán mégis eljutottak páran vizsgázóhelyre, ha 4-6 évnél idősebb autóval nyomulnak.
20 éves motorról is kevesen beszéltek, de a probléma a fiatalabb, 8-12 éves, típusazonos kocsik között merült fel. 5-6 éven keresztül talán mégiscsak gyártottak motort változtatás nélkül. Olyan ez, mint az autóvásárlás, ahol kilométert vesznek, nem állapotot? De tudjuk jól, hogy a 12 év alatt valós 35-öt futó autó szennyezőbb, mint a 6 év alatt félmilliót guruló.

el. 2011.11.28. 21:19:52

@pimpike_: én pl. szóltam a vizsgán, mégse voltak hajlandók kéket adni, akárhogy magyaráztam.
Aztán a Mozaik utcában kérdezték, hogy hol ennyire hülyék a vizsgáztatók, amikor átirattam kékre.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.28. 21:26:50

Meg sem szoktam kérdezni az ügyfelet, ha 02 van 04 helyett. Átírom, és kész.

mt-03 2011.11.28. 21:27:37

nagyon elmeleti lenne az ha a vizslan megmerenek es az alapjan osztanak a matrinyat? tudom hulye vagyok...

Suttora 2011.11.28. 21:31:18

@BOSCHtechnikus: Akkor is, ha '96 előtti az autó?

bikicsunájt 2011.11.28. 21:32:26

Sziasztok, az még oké (lófaszt) hogy tévednek, de szándékosan úgy alakítani a rendszert, hogy a kategória besorolások változása miatt a fél autós társadalmat forgalmi cserére kötelezik, na az szimplán gec...iség . Szándékos lehúzás. Akkor mi a tökömnek a hivatalos megjegyzések rovat????? nem lehetne beleírni hogy a kategória változott??? dátum pecsét azt jónapot.
neeeem nekünk az nem jó, csak a gépi nyomtatott 6ezerééé. vagy ha a lóvé kell akkor küldjenek egy csekket, hogy fizessem be mert kell e lé, de ne szivassanak azzal is hogy a műszaki matrica miatt még a rendszámtáblával mászkáljak az okmányirodába..... az egészben az a durva, hogy majdnem elmentem műszaki előtt lakcímet módosítani... na akkor ideges lettem volna, ha egy héten belül kétszer kell forgalmit csinálni. Sajnos az ilyen gyökerek miatt tart itt ez az ország, akik nem azt nézik hogy egy folyamatot, hogy lehetne legkevesebb fáradsággal, költséggel elintézni. Magyarország 2011. A net korszaka és rendszámtáblával a hónom alatt járkálok forgalmiért.. valami aktatologató jól fizetett jogalkotó gárda miatt....

Rocko- 2011.11.28. 21:40:46

@red87: "Ami még érdekes kérdés, hogy mi a f*** van az LPG-s autókkal, aminek gyakorlatilag nulla a részecskekibocsátása"
tiszta LPG üzem vagy benzin/gáz? nem mindegy. előbbi elvileg megkaphatja a hibriddel megegyezőt. már ha a KPM rendelet jelzné, hogy az milyen szín is. mert hogy úgy kb. elfelejtik. a benzin/gázos pedig marad a benzines besorolás szerint, hiszen nem tudni hogy mikor miként használja. (érdemes továbbgondolni ezt egy hibridre...)

Ottopappa 2011.11.28. 21:41:34

Most akkor az hogy van hogy a kocka Ladára (katalizátoros) zöldet kaptam??????????? Golfok, Suzukik meg pirosat....

nikó 78 2011.11.28. 21:41:59

Tulajdonképpen én is köszönöm szépen,olybá tűnik mindkét autón sikerült melléfogni az illetékes "ELVTÁRSAKNAK" hihetetlen, hogy ha valamit ránk erőltet az állam és hibázik, még én kilincseljek, járkáljak jobbra-balra.Én jól megszívtam, elmaradt forgalmi csere miatt rendőrségi eljárás,aztán bírósági korrekció.Ezúton köszönném meg a plussz köröket, de rohadtul örömmel venném, ha az álltalam is eltartott ingyenélő állami aparátus,nem mindenféle vízfejű valagavégéből állna, hanem hozzáértő szakemberekből.

Rocko- 2011.11.28. 21:47:04

@otapi: ezzel azt várod el, hogy a politikus gondolkozzon. lehetetlen.

Rocko- 2011.11.28. 21:51:27

@Donor: "Ez olyan mint amikor nekem a gázos autómra kitalálták hogy csak a tisztán gázos autóra vonatkozik valami kedvezmény. Mondtam nekik, hogy ez tisztán gázos, mert át van kapcsolva."
azért ez valahol érthető: ha akarod egyik pillanatról a másikra visszakapcsolod és máris megszűnt a jogosultságod. ezért különítik el a kettőt.

Rocko- 2011.11.28. 21:54:27

@pimpike_: "Ellenben az kiderült, hogy van ~200ezer "beleszarós" tulaj :)"
akit nem tájékoztattak semmilyen módon a hivatal hibájáról. hát akkor honann tudod, hogy le se szarták azt amit nem tudtak?

Rocko- 2011.11.28. 21:57:18

@toncsi64: a szálópor alatt inkább mikorszkopikus részecskéket értsd. ellenben a takarítás nem árt, az jogos.
nem is értem, hogy mi a szarért néz az önkormányzat ölbe tett kézzel és nem takarítják az utakat.

Rocko- 2011.11.28. 21:59:35

@Gyurma73: már ha nem basznak ki rutinból. a hatóság nem tud mit kezdeni a mopedautóval, nem érti, ezért üldözi.

Zola_ 2011.11.28. 22:07:12

VÉGRE egy cikk erről, csodálkoztam is, hogy az első "majdnem" szmogriadó idején nem írtatok róla.
Én már megjártam a Mozaik utcát 11.08-án, a "majdnem" riadó után, mivel tavaly egy márkaszervíz! lazán piros matricát adott. Két óra ügyintézési időmbe és 3ezer forint körüli összegbe került, hogy mások hülyeségét kijavítsam...

Viszont hiába van ingyen, új forgalmit nem intéztem, mert a mostani is érvényes így, megvan hozzá a műszaki adatlap a javításról, a matrica volt a lényeg, az látszik a forgalomban.

zolika78 2011.11.28. 22:26:08

1999-es Swift 1.0. Nyáron voltam műszakin, szóltam a szervíznek, hogy korrigálni kellene a dolgot, mert kék matrica jár a kocsira. Szervíz ki is állította az igazolást, és kék matricát kaptam, műszaki vizsga matricát viszont nem. Igazolással és hátsó rendszámmal irány az okmányiroda, ahol 600 ft-ért kicserélték a forgalmit (a helyes környezetvédelmi besorolással) és ráragasztották a műszaki vizsga matricát a rendszámra. Innentől kezdve az autó életkora végéig rendben vagyok...
Aki annyira béna, hogy képtelen ennyit elintézni, az megérdemli, hogy szívassák és tömegközlekedjen szmogriadóban...

Vortep 13 2011.11.28. 22:28:12

LPG-s Vectra A-t használok.LPG üzemben 99%-ban.És vaégyen,mert én jóval kevésbé terhelem a környezetet,még is kitiltanak,ha szmogriadó van!

Vortep 13 2011.11.28. 22:28:46

Javítás:vaégyen=szégyen.

egy maréknyi dollár 2011.11.28. 22:33:47

Istenem, most még ez is...
Inkább meg sem nézem, hogy az én autóm seggére mit ragasztottak augusztusban.

Hurri Kán 2011.11.28. 22:33:57

@Rocko-:
Az attól függ, ólommentes zabot evett -e. :D

driftrabi 2011.11.28. 22:41:32

Az én esetem is érdekes. 97-es 1.4 75 lovas Peugeot-mat zöld matricával használtam. Ebben a hónapban volt műszakin. A következők történtek. Szóltak, hogy rossz színű a matricám ezért levették a zöldet. A forgalmiban a környezetvédelmi osztályba sorolás kettes volt.
Az okmányhivatalban kellett matricát kérni és új forgalmit készíteni. Került vagy 800 ft-ba és így lett kék matricám 4-es osztályba sorolással.

Poli27 2011.11.28. 22:48:54

Hali nekem 93 év végi Cliom van 1.4i szabályzot lambdaszondás katalizátorral.a forgalmiba 02 van ez mindenképpen piros matrica?

Rocko- 2011.11.28. 22:49:04

@gyvy: hát ha adblue helyett kockacukorral tömöd, akkor ja, simán teljesíti a Lipicai-III normát.

263 2011.11.28. 22:53:56

@gmower: Nem ilyen egyszerű. Az Euro 1-es besorolásúak piros matricát kapnak, pedig van katalizátor, lambda szonda, benzinüzem.

Zola_ 2011.11.28. 23:06:45

@Poli27: '96 előttinél sanszos, hogy piros lesz, de a kérdés az, hogy a központi adatbázisban mi van róla, esetleg az importőnél lehet érdeklődni, hogy mik a hivatalos gyári adatai
a 02 nem jelent semmit, nekem is az van a forgalmiban, de helyesen az új szabály szerint 4-es már, és kék matricás

Zola_ 2011.11.28. 23:09:02

@zolika78: okostojás, nem mindenkinek van ideje rá azonnal, tudod, dolgoznak az emberek, és nem nézegették a rendszámaikat, amíg nem tudták, hogy jelentősége lehet, vizsgánál megbíztak a vizsgabiztosokban, akiket ezért (is) fizetnek...

dhrbikes 2011.11.28. 23:20:09

@BOSCHtechnikus: Te vagy az én emberem!! :)
Azért meg tudnád nézni, hogy az E7F 706 kódú Renault Clio-ból volt Euro 2-es? Németországban az összes ezzel a motorral hirdetett autó '92-'96 között E2, itthon meg azt mondták a Renault Hungáriánál, hogy csak E1.

Piet 2011.11.28. 23:26:19

Na én most gyorsan utánanéztem a háznál lévő 2 Olasz autónak a környezetvédelmi besorolásának. Mivel most nagyon nincs kedvem éjjel lemenni a garázsba meglesni a plaketteket, inkább előkerestem a legutóbbi műszaki vizsgán kapott adatlapokat és a 2 autó forgalmiját. És akkor jöjjön a káosz:

1. autó: Fiat Punto 1,1 (1996 évj. EURO II)benzin + gázüzem a műszaki adatlapon kék szín van írva a forgalmiban fehér szerepel.

2. autó Fiat Punto 1,2 (2004 évj. EURO III) benzinüzem a műszaki adatlapon kék szín van írva a forgalmiban is kék szín szerepel.

Igazából nem értem hogy egy EURO II-s és EURO III-as motor miért kell egy kategóriába sorolni!? Ahogy az egyik kollégám mondaná: "Most akkor ki a hülye?"

Rocko- 2011.11.28. 23:27:18

@zolika78: már úgy érted, hogy aki annyira béna, hogy nem tud róla?

@Vortep 13: legyen 100%, és akkor bármikor közlekedhetsz. ;)

red87 2011.11.28. 23:44:26

@Rocko-: benzin-gázosak, de mindenki gázon használja, indításkor megy kb 10-15 másodpercig benzinről. ha 200-210 forint a gáz, majd hülye lesz 400 forintos benzinnel járkálni :D

Rocko- 2011.11.28. 23:58:39

@red87: ez egyértelmű.
csak ott van a lehetősége a benzinnek, aztán senki se ellenőrzi hogy most mivel megy a kocsi.

vizsla_barat 2011.11.29. 01:26:04

Ugye ez a csatolt kep csak kamu? Legalabbis az O2 koncentracio gyanusan alacsony a CO2-hoz es az A/F aranyhoz kepest.

sarkanygabor 2011.11.29. 02:21:54

@vizsla_barat: hát pedig én mértem már hasonlót...

Cymantrene 2011.11.29. 06:55:33

Elég amatőr hibák vannak a cikkben.
-A zöldkártyánál mért értékeknek annyi közük van az EURO-besoroláshoz, mint a pillanatnyi fogyasztásnak az átlagfogyasztáshoz. Ha nagy a baj, azt jelzi, de különben... Az EURO-besorolás egy adott menetciklus _összes_ kibocsátását veszi figyelembe a vizsgált szennyezőkből. Erre egy alapjárati meg egy emelt fordulati kibocsátás semmit nem mond. A szar dízelek is gyorsításkor füstölnek igazán, nem alapjáraton.
-a szabályozott katalizátor még közel sem jelent EURO-2-t
Amúgy az EURO-előírás azt is rögzíti, hogy mekkora futásteljesítményig kell tudnia az autónak a menetciklus alatti kibocsátás értékeket. pl. EURO-2-nél 80 000 kilométerig. Tehát nem sok EURO-2 autó akad, amelyik még teljesíti az eredeti határértékeket.

zeddez 2011.11.29. 07:03:29

Eleve mi az, hogy nekem kell jobban ismernem a szabályzást, mint azok akiket ezért fizetnek amúgy?

Mi az hogy ezért még utána én fizessek bármiért is ezzel kapcsolatban? Egyszer már kifizettem ezt a műszakinál. Meg mi az, hogy de ki kell fizetni a matrica cserét meg akármit, meg igazolást.
Nagy büdös lófaszt, azt.

98 év végi gyártású autó tehát simán 96.01 utáni, direkt gyárilag Euro2 class motorral, és piros matricás.
Mert nyilván nekem kéne jobban tudnom, hogy hogyisvanez, mint annak akinek ez a dolga nap-mint-nap.
Faszért nem lehet ezt a motorkód alapján most kijavítani FREE, amikor ez nem az autós hibája.

Azokkal kéne kifizetettni mind a ~200k autó minden ezzel kapcsolatos felmerülő költségét, akik LQrták ezt.
Pusztán nevelési célzattal.
Majd 3-4 évig max nem kapnak év végi bónuszt meg semmit, mire ledolgozzák.

gmower (törölt) 2011.11.29. 08:14:46

@263: @Gyurma73: Igazatok van, bocsánat, már rosszul emlékszem olyan rég kicseréltettem. Szóval a szabályzott keverékképzés a lényeg, plusz, hogy a gyártó annak idején EURO2-re minősítette.

Viszont nagyban egyszerüsíti a helyzetet, hogy 1996-tól az EU területén csak és kizárólag minimum EURO2-est lehetett üzembe helyezni, így az Európában (függetlenül attól, hogy uniótag volt-e) '96-tól forgalomba helyezett autók szinte biztosan rendelkeznek ilyen minősítéssel.

Azaz, ha a verda legalább 96-os, benzines, injektoros, lamdaszondás, katalizátoros, akkor szinte 1000%-ra jár neki a kék.

Ezt akkoriban a Totalcaron is megírták:

totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/21/piros_vagy_kek_matrica/

cso zsi 2011.11.29. 08:17:08

@Cymantrene: 80000 felé már vezérműszíj okán is szét szokták kapni a motort, olyankor meg egy dugattyúgyűrűzés nem lehet túl nagy "vaszisztdasz". Meg ami kell még mellé, hogy ne pénztemetőként viselkedjen a gép, hanem újabb ciklusa legyen.

zeddez 2011.11.29. 08:18:49

@cso zsi: vezerléscsere miatt nem kell szétszedni a motort...

gmower (törölt) 2011.11.29. 08:23:36

@zeddez: "Mi az hogy ezért még utána én fizessek bármiért is ezzel kapcsolatban?"

Nem kell fizetni. Forgalmit ingyen cserélik. Az igaz, hogy plusz macera a műszaki után besétálni az okmányirodába a rendszámmal, én sem örültem neki...

Az viszont teljesen igaz, hogy valakit csak tökön kéne rúgni ezért a káoszért, csak hát már valszeg' az akkori NKH vezetés rég feljebb bukott...

gmower (törölt) 2011.11.29. 08:40:15

Időközben egy egészen európai megoldás is eszembe jutott:

A kedves hatóság csinál egy adatbázislekérdezést, ahol leszűri a 2-es környezetvédelmi besorolással rendelkező autók üzembentartóinak a lakcímét. Szereznek egy időgépet, amivel visszamennek 2010 elejére, amikor is életbe lépett az új matrica rendszer. Ezekre a címekre kiküld egy tájékoztató levelet a problémáról, amiben sűrű bocsánatkérések közepette, érthető emberi nyelven elmagyarázzák, hogy mit is csesztek el, és hogyan lehet az érintetteknek javítani.

Schütii 2011.11.29. 08:52:07

Nem teljesen ez a téma: Nekem a motorkerékpáromat is megmérték "kipufogógázilag". Egyébként egy 97-es gyártású, 4T 650köbcentis gépről van szó.
Ugye azoknál nincsen matrica, de engem azért elgondolkodtatott, és meg is kérdeztem, hogy mit csinálnak akkor a jó öreg rendszámos Simsonokkal, MZ-kkel. Merthogy ott még a bele sem lehet dugni a kipuba a mérőfejet. Vagy ha bele is dugja, akkor a drága technikát teleköpi a drága 2T, a fincsi kenőolajával. Erre jött egy viccesnek szánt válasz: "Hát ha bele tudjuk dugni, akkor megmérjük, ha nem ,nem."
Egyébként (rossz)viccet félretéve, mindenki tartsa szem előtt a környezetünk védelmét, ne legyen rajtunk teljesen úrrá. A "leszarom, nem én szívom" szemlélet, mert sajnos de, egy szmogos szituban, azt is szívjuk. Mindenki a magáét. Is. Mintha zárt szobába finganánk...

Zola_ 2011.11.29. 09:58:17

@gmower: de kell fizetni! A matrica cserét. A forgalmi csere nem fontos azonnal, ráér a következő vizsga után is, addig érvényes. A javító adatlap meg igazolja az új matrica színét, ha esetleg valaki rákérdez a forgalmi alapján.

ZC 2011.11.29. 10:30:55

A cikkíró fals információk és hangulatkeltés előtt elolvashatta volna figyelmesen ezt:

www.nkh.hu/Gepjarmu/tevekenysegek/kozutijarmmuszelj/forghelykovelj/kornyvedfelulvizsg/Lapok/default.aspx

A 2-es környezetvédelmi osztály (azaz az Euro-1) hivatalos definíciója:

2 - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros [kivéve a 4. osztályba sorolt
ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott gépjárművet]1;

tehát alaphelyzetben minden lambda szondás benzines autó Euro-1 es, kivéve azokat, amelyek az Euro 2-nek is megfelelnek és Euro-2-re homologizálta az importőr itthon vagy a gyártó Európában, tehát erről papír is van.

Számos olyan modell van, amit 199x-199y-ig változatlanul gyártották, de a gyártó a modell Euro 2 szerinti jóváhagyását csak 1995-ben végezte el, tehát a 94-es évjáratú azonos autó Euro 1-es, a 95-ös meg Euro 2-es.

gmower (törölt) 2011.11.29. 10:31:17

@Zola_: Akkor érdemes csinálni, amikor a műszaki amúgy is lejár, mert akkor nem többletköltség, hiszen mindenképp cserélve lett volna a matrica. Mivel én olyankor csináltam, ezért a forgalmit is 15 napon belül cseréltetni kellett, mert a műszakin kapott papír csak addig volt érvényes.

tlantos 2011.11.29. 10:37:35

@veszprémisüni: ja.
Tortenetesen a Nissan 2005 januartol kezdte az Almerakba az euro-iv-es motorokat szerelni, de akkor meg vegyesen. Aztan majustol mar csak azt raktak bele.
A motor, a teljesitmeny, minden ugyanaz. Egy dolog nem: az ecu. Szoval tulajdonkeppen par bit az elteres.

tükörfúró 2011.11.29. 10:50:49

@Zola_: Akkor a vizsgahelyek már rég kiadhattak volna kéket, a forgalmiban meg marad ami van, naés?

Szokás szerint teljes a káosz, most akkor kell "importőr igazolás" vagy nem kell, 96ig kell, utánna is kell, kell fizetni a forgalmi cseréjért vagy nem kell (miért kell forgalmi csere ha CSAK a matrica szine rossz?) , mozaik utcába kell menni vagy nem kell (és aki nem a mozaikban vizsgáztat? annak vizsgakor sem tudják ezekszerint kijavítani), stb,stb,stb.

tomnemtom 2011.11.29. 10:52:27

kíváncsi lennék arra a sokat emlegetett "központi adatbázis"-ra.
már amennyiben létezik.
ha létezik, akkor meg arra lennék kíváncsi, adott gépjárműtulajdonosnak miért kell akár pénzért a magyarországi forgalmazótól beszereznie igazolást a besorolásról.

Kepan 2011.11.29. 10:57:41

99-es autóm eddig zöld matricát kapott 2-es osztállyal, most a műszakin átsorolták 4-esbe, így piros helyett kéket kaptam. Okmányirodában díjmentesen cserélték a forgalmit, 585 forintba került a műszakis vignetta. Mivel 15 napon belül el kell intézni, ezért "nem feltétlenül" kell időpontot kérni. Összesen 30 percet vártam, és kb. 8 perc alatt megvolt minden. Pedig vittem 3 napi konzervet is. :)
Kitartás emberek, figyeljetek oda és ne idegeskedjetek emiatt.

tükörfúró 2011.11.29. 10:58:19

@Schütii: Erre lenne megoldás a b250 legalizációja. Lett volna. Abbol már van emberibb 4ütemű, nem kell az a kis fajlagos teljesítménytöbblet. Oké, a muzeális vackokkal nincs mit csinálni, nade az újonan forgalomba kerülő robogók 90%-a ugyanugy 2ütemű, tehát nem a probléma lassú kihalása, hanem folyamatos újratermelése zajlik.

Különben meg amig jellemzően vidéken (nem egy nagyvárosban, sőt budapesten is néhol!) talált koxal, még félig élő fával, lomtalanítáról gubizott cuccal, búrotlappal, szeméttel, autógumival, bármivel fűtenek ami akad , és erre sem ellenőrzési lehetőség sem szankcio sem egyéb nincsen (legfeljebb elméletben, papiron) addig azon hápogni, most valaminek hány ezrelékkel több a NO kibocsájtása...

ehh.

A szokásos tipikus műsor, "rohatt autós, szívjon csak mindennel" ..60as évek óta kiirthatatlan a közgondolkodás mély rétegeiből, mikor csak a párttikárok jártak kocsival

boom2 2011.11.29. 11:05:47

@zsotyek: Azért van a forgalmiban 4-es osztály, mert amikor forgalomba állították a verdádat még nem létezett magyarisztánban magasabb kategória, ezért automatikusan besorolták a legmagasabba.
Én 2002-ben vettem a szintén 1.6-os autómat 2003-as modell volt B5.5 Passat azt a 6-os osztályba sorolták, mert akkor az volt a legnagyobb. 2010-ben besétáltam a VW szalonba kértem egy igazolást, majd NKH-hoz mentem és kijavították 9-es osztályra és kapott egy zöld matricát. A te autód sajnos még lehet hogy csak EURO 3-as a gyártási éve alapján, ezért csak a 6-os osztályra javítható, ami kék matrica, de meg kell kérdezni a VW-t, az a biztos.

boom2 2011.11.29. 11:32:17

@Ottopappa: Mikor vetted, mikor volt az utolsó műszaki vizsgája?

cselaxi 2011.11.29. 11:34:07

A F... Megyei Közlekedési Felügyeletnél a következő útbaigazítást kaptam (lányom autójához): A.: Beviszem hozzájuk a hátsó rendszámot (mert éppen szmogriadó volt), 2750,-Ft-ért bekékítik a piros matricát, adnak egy új műszaki lapot, irány az új forgalmi, ingyen. B.: Ha tudom, hol vizsgázott utoljára az autó, kérek OTT egy HIBAJAVÍTÁS-t, INGYEN (!), bekékítik... stb. innen ugyanaz.
Ezt elmondtam hasonló cipőben járó ismerőseimnek, akik kapva az alkalmon, bepróbálkoztak a vizsgahelyeken a B verziót kérve... Úgy elhajtották őket a p..@ba, hogy csak na!
Tanulság: Sz@r helyen ne vizsgázz! Köszönet a székesfehérvári spanyol autókat forgalmazó szalonnak, hogy megoldották INGYEN és TÖRVÉNYESEN a gondomat.

cselaxi 2011.11.29. 11:36:16

...bocsánat még annyit hozzá, hogy a vizsga 2012 júniusában lesz esedékes...

boom2 2011.11.29. 11:49:41

@toncsi64: Teljesen igazad van takarítani kellene az utakat, járdákat. Amúgy a szmogriadók többsége is azért van, mert a hiedelemmel ellentétben nem csak tisztán a pm10-et mérik, hanem a szállóport is belemérik. Az egész kitiltjuk a járműveket egy vicc ilyenformán, pláne a benzineseket, amiknek semmi köze a pm10-hez és porhoz. Teljesen nyilvánvaló, hogy a szmogot a fűtés rendszerek okozzák.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.29. 11:55:13

"A páciens meghalt, de a műtét sikerült..."

b720 2011.11.29. 11:55:13

Na nem azért, de szerintem az "R" szin nem a zöldkártya matricáját jelzi.
Nekem mindkettőben 06 kék van irva. Az autók szine kék. amúgy az egyik piros, a másik fekete plakettet kapott. :)

tlantos 2011.11.29. 11:58:50

@cso zsi: a vezerlescserehez nem kell szetszedni a motort. En mar tul vagyok a 2. vezermuszijcseren is, oszt meg mindig nem kellett szetszedni a motort.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.29. 12:20:56

@cso zsi:
Nem tudom, te milyen autókkal jársz, de én tiszta ideg lennék, ha a 260 eKm-et futott autómat gyűrűzni kellene...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.29. 12:23:26

@Rocko-:
Milyen érdekes, hogy a hivatal egy benzin / gáz üzemre nem hiszi el, hogy pl. 99%-ban gázzal használod, miközben szentül meg van győződve arról, hogy az adblue-s teherautókban mindig van adblue...

boom2 2011.11.29. 12:52:03

@kamionmentés: Én még azt is leírtam volna neki, hogy a gyűrűzés önmagában egy esztelen baromság. Ha egy motor kopott akkor ki kell cserélni a dugattyút + a gyűrűket,dugattyú csapszeget is, de az is csak akkor elég, ha a hegerfal szabályosan kopott, ellenkező esetben csak a "fúrás" segít. Ilyenkor már a főtengely javítás (derékszögelés) is kell, főtengely csapágy csere, hajtókar csapágy csere, de ez a mai gyártástechnológiával már 500000-1000000km-nél következik be. Persze balfaszoknál és visszatekert órás autók kivételek :)

Rocko- 2011.11.29. 12:52:28

@kamionmentés: jajaja.

@tomnemtom: gizike a négyes soron kitol 2 mappát. ez az adatbázis. kb. :D

boom2 2011.11.29. 13:23:07

Szerintem ez az egész játszadozás a hülye osztályokkal teljesen felesleges. Minden autónak van gyártói környezetvédelmi besorolása, EURO normája mi a frásznak kell 0-15 osztály, azért hogy bonyolult legyen? Vicc különösen úgy, ha valaki veszi a fáradságot és megnézi a magyar jogszabályok közt az egyes besorolásokra vonatkozó kibocsátások felső határértékét. Az EURO1-re 02 osztályra, olyan értékek vannak megadva, ha a 40éves karburátoros autóm olyan szar értékeket produkálna én magam gyújtanám fel.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.29. 15:30:58

Én azt nem értem, hogy miért kell egyenként az ügyfeleknek rohangálnia pl. az importőrhöz, igazolásért?
Így simán előfordul, hogy tök ugyan annak a verdának sokszor kikérik az igazolását. Na akkor kellene, rögtön az elsőnél az adatbázisban módosítani az értékeket. Vagy akkor ez már örökre így marad?
3 év múlva is leigazoljuk azt, ami már tegnap bizonyítást nyert?

zeddez 2011.11.29. 15:48:48

@Kepan: Persze ez szép dolog hogy 15 napon belül meg blablabla, csak én 2010-ben vizsgáztattam és így a 15 napból már egy kicsit kicsúsztam

traxx 2011.11.29. 15:54:29

Nekem piros volt a kocsin. Nem érdekelt, nem járok vele igazán pestre. Műszakin, a vizsgáztató szaki automatikusan ellenőrizte, hogy jó-e a körny.védelmi osztály. Látta, hogy nem , így már csinálta is a papirt. Igaz, be kellett menni az okmányirodába, de ennyi. A matricát ki kellett fizetni(a vizsgán viszont nem), ill. a hölgy csak a rendszámra volt hajlandó rárakni a matricát, ki nem adta.
Szóval azért nagyon nem kell túldramatizálni a helyzetet

Főtruista 2011.11.29. 16:46:27

Korrekt a cikk, csak annyi észrevételem lenne, hogy helyenként mintha azt sugallná, hogy az euro normák teljesítése annyiból áll, hogy a meleg motorú autóból távozó gázokat 2 vizsgáló fordulatszámon elemezzük.
(Az megint más kérdés, hogy a tesztciklusnak mennyi köze van a valósághoz.)

Ottopappa 2011.11.29. 16:54:41

@boom2: a kocsi 1993 szeptemberi, 2105-3 - as kocka, gyárilag a 2103-as dupla kerek lámpás ezeröcsi motorja van benne, katalizátorral, Solex karbival, és 5-ös váltóval. Én 2010 márciusában vettem, és 2011 márciusában műszakizott legutóbb. Előtte is zöld plakettes volt, akkor is az maradt. Nem értem, hogy egy Szuzihoz képest mitől környezetkímélőbb, de én csak örülök neki. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.29. 17:13:42

@Rocko-: nem mopedautó, motorkerékpár!!!
3 kerekű olyan mint régen a verolex ,nem kell rá matrica.

boom2 2011.11.29. 17:47:21

@Ottopappa: ha tényleg hatszögletű zöldet kapott, akkor bocsánatot kérek, hogy megkérdeztem, azonnal töröltetni kell a rendszergazdával a teljes levelezést.. és köszönetet mondani a magasságos közlekedési felügyeletnek régen is és most is.
Amúgy meg jó autókázást kívánok vele!:) Megyek és megsimítom az 1200-esem. Mostanában mostoha sorsa van.

Akarki lehetek 2011.11.29. 17:47:52

Nos, olvasni nincs kedvem, de egy KOMOLY TÉVEDÉS VAN A CIKKBEN szerintem.
Nem minden szabályozott katalizátoros autó tudja az EUROII normát. Amikor bevezették az EUROII-t, akkor módosították csak általában a motorvezérlő elektronikát. Annak ellenére, hogy tudott volna jobb is lenni egy autó, de nem volt rá szükség. Egyébként az EUROII 96 január 1-től van, de a gyakorlati bevezetésre 97-re emlékszek, utána kéne nézni...

Ottopappa 2011.11.29. 17:54:49

@boom2: öööö... én lehet, hogy naiv vagyok... de miért is kéne töröltetni a levelezést? Mert hogy a hatszögletű zöld ott van, ez vitathatatlan. DE MI EZZEL A BAJ??????

Ottopappa 2011.11.29. 17:57:33

@boom2: Amúgy köszi, jókat autókázok, bár most a fékolaj csepeg, lehet halódik a fékmunkahenger... Nem fiatal már, de szeretem...

boom2 2011.11.29. 18:14:25

@Ottopappa: Csak egy kis túlzás volt.. a falnak is füle meg szeme van, még levetetik és piros kerülne rá. :)

Ottopappa 2011.11.29. 18:56:39

@boom2: Na ahhoz azért lenne egy-két szavam....

Rocko- 2011.11.29. 20:04:36

@Gyurma73: hmm. egy kerék mennyit számít.

slowly_outrider 2011.11.30. 22:40:31

@Ottopappa:
meg tudnád mondani, hogy mennyit eszik átlag ezzel a 1500ös motor-Solex karbi-katalizátor-5ös váltó kombóval egy 053as Lada? Mert mindenki mond mindent, főleg valótlant. Persze Zsigulijuk az nincs.
(12-13litereket mondanak minimum, én sokallom)
süti beállítások módosítása