HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Egy kövér gáz, és megtérsz

2012.02.21. 06:15 Tcomment

Címkék: porsche 911 2012 kabrió

A gazdagsághoz mindig tapad egy jó adag émelygős irigység is. Egészen addig, amíg nem mi vagyunk gazdagok. Ez az autó igazából sose volt még ilyen jó.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

170 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr564152063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2012.02.21. 06:59:43

" De tudatlanság lenne azzal vádolni a gyártót, aki mindent tud az autóépítésről, hogy ez véletlen. Ők tűpontosan olyan autót építettek, amilyet akartak, amilyet a vevőik szeretnének."

ehhez nem is fuznek hozza semmit.

sb

Ironpen 2012.02.21. 07:01:14

Kedves cikkíró, te nem megtértél, hanem azzá váltál, amit az első oldalon írtál. Tudom, hogy változni kell a korral, de ez akkor sem mentség. A Porsche olyan autókat gyárt manapság, amit viszonylag nagy darabszámban el tud adni, a cikkíró meg asszisztál ehhez. A régi Porsche meg olyan volt, amiben még élvezet a vezetés, és a pilótán (a maiakhoz elég egy sofőr :) ) múlik minden. Ez egy másfajta élvezet, egy másfajta korban...

zöldi 2012.02.21. 07:21:05

Nagyon jó cikk volt, gratula!

Zoralkiller 2012.02.21. 07:38:30

Jó cikk volt!
Stump András megmenti a totalcar-t.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.21. 07:49:22

Egu baratom 911 bolond, o mondta hogy a jo kis oromautozas ugy kezdodik hohy teletankolod es akkor jobban kanyarodik :) 60liter az majd 50kilogramm ;)

Nehez lehet a Porschenal desingnernek lenni az igaz! :D

Lowtyo 2012.02.21. 07:49:46

hibátlan írás. szép munka volt bandi.

Littlerock 2012.02.21. 07:50:52

@Ironpen: Nagyon örülök, hogy a Porsche célcsoportja valamelyest képviselteti magát köreinkben... Kérlek a héten írj egy cikket az előző Porsche-k által nyújtott élvezetről, a saját tapasztalataid alapján. Én sajnos még csak a kormánykerekét sem foghattam meg egynek sem, de ezek szerint te szerencsésebb vagy nálam, átlagembernél...

СubE 2012.02.21. 08:01:26

Egy luxusprémium BMW M3-ashoz képest sehol nincs ez a szar bogárhátú. A BMW tele van innovatív megoldásokkal. Ennek a belseje meg hogy néz ki? Slaggal mosható e az az igénytelen műszarfal? A hangjában meg semmi különleges nincs. Ilyen hangról csak álmodhat ez szteroidos volkswagen bogár
www.youtube.com/watch?v=UoXAp_8z02E

CorollaVVTI 2012.02.21. 08:06:17

Bandi, ha a 2. legjobb, akkor mi az elso? Az 504? :)

Hozzászólás © 2012.02.21. 08:09:11

A világ halad afelé a megoldás felé, ahol a GPS beállítása fogja jelenteni egy autó vezetésének élvezetét. :(

The Talking Dresses - youQR · http://youQR.net 2012.02.21. 08:14:01

Nem volt ez rossz írás, talán kicsit dagályos. De majd leszokik róla Bandi úr .)

1kutya 2012.02.21. 08:16:55

@CorollaVVTI: nem második legjobb, hanem legjobb második! tudod: olvas -> értelmez -> kommentel.

magyarul: kell elé egy chayenne turbo:-DDD

Tomchy 2012.02.21. 08:17:45

Pultzert Bandinak, remek írás! Klassz reggel lett tőle, köszi!

A Porsche meg nem tud hibázni. Bár nekem inkább egy 993-as kupé...

Stump András 2012.02.21. 08:21:40

@CorollaVVTI: Nem a 2. legjobb, hanem a legjobb 2.

CorollaVVTI 2012.02.21. 08:22:56

@Stump András:, @1kutya: Jah, hogy jah. Koran van, bocsi! :)

bereg 2012.02.21. 08:26:53

Kissé erőltetett a stílus! Olyasmikre gondolok, mint a "mennyi izzó processzormag bittologatása", és a "tudják a brácsások, hogy vissza kell venni mezzofortéra". Mintha egy régi TC-s cikkíróra szeretne hasonlítani, a különbség annyi, hogy ő anno ezt jól csinálta.

Swind 2012.02.21. 08:28:35

Próbálj ki egy patika állapotú 964 szériát, ha már újkoribb porschéról van szó. Esetleg abból a turbót. Na ott térsz meg, nem ennél az elektronyos műporschénél.
Volt szerencsém évekig együtt élni, egy 1972-es évjáratú 911 E modellel, napi használatban. Minden kanyar egy kaland volt :D Megtanultam autót vezetni :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.21. 08:29:19

@Ironpen: vezetted már ezt? vagy mi alapján állítod mert ezt olvastad?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.21. 08:30:50

@Swind: te vezetted már ezt, vagy csak ismétled a leírásokat?saját vélemény nincs?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.21. 08:33:08

akkor most olyanok fikázását várom akik már vezették ezt..senki?:-):-):-)

Schütii 2012.02.21. 08:35:00

CSikós jó újságíró.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.21. 08:40:47

En vezettem ennek az elodjet.... Mit mondjak? Sirva fakadnek ha az en autom csak igy menne + en szeretem a kenyelmes kocsikat ez meg teljessen nem az.

Swind 2012.02.21. 08:42:14

@Gyurma73: Igen, a kupét már próbáltam. Mint írtam, oldtimer porschém is volr, és 964 meg volt pár hónapig kölcsönbe. Vanvalamennyi összehasonlítási alapom. Kb mint a tájfutás, és a futópados :D

ccvv 2012.02.21. 08:48:33

Üdv!

Elöljáróban: Még nem vezettem.

A szerző olyan szinten jutott ájulásig ebben a kocsiban, hogy az már gyanús. Szent Teréz Orgazmusa. Bocsánat, Extázisa.

Dr. GGG77 2012.02.21. 08:50:02

Fém tetővel, kézi váltóval azonnal jöhetne is.

Ironpen 2012.02.21. 08:58:07

@Littlerock: Hát kedvesem, látom megértetted mire céloztam. Nem, ez az ótó nem az átlag fizetésből élők számára készült soha, most sem. A régi verziókban a pilóta ügyességére volt bízva a teljesítmény, nagyszerű "pályaautóalap" volt. Ez meg pöcshosszabbító. Nem szeretnék ilyet, sem a régebbit, nem is volt hozzá szerencsém hozzájuk. Véleményem azért lehet. Ha csak azok írhatnának ide véleményt, akiknek volt már Porschéjuk, nagyon kevés komment lenne, és ez a komment blog a tömegek számára nyit lehetőséget vélemény nyilvánításra. Szerintem...

tomnemtom 2012.02.21. 09:17:27

megvan a cikknek a hangulata, nagyon jó lett.
pontosan hozza azt a fílinget, amit éreztem, mikor vezethettem egy porsét.
hálistennek nem sokáig, így nem lettem kedélybeteg, hogy nem birtokolhatom. bár célni cél.

sikeres-e 2012.02.21. 09:18:09

Nem vezettem, nem is fogom. Ez egy szar autó, nem fér bele se babakocsi, se betonkeverő. Ráadásúl bőr belsős, amit utálok. Ja, és különben is német selejt...

Ironpen 2012.02.21. 09:19:28

@Gyurma73: Ha csak porsésokkal akarsz kommentelni, akkor menj egy porseklub oldalra, ez egy nyitott blog, bárki hozzászólhat. Ha nem tetszik ne olvasd... ;)

conmorientes 2012.02.21. 09:21:02

András Úr !

Tévedni tetszik, mert nem talán és nem második, hanem bizonyosan, és a világ legjobb autója, valamint korántsem a 991 szériától, hanem már nagon nagyon rég, mondjuk megalkuvóan hogy csak 1973-tól amikor bedobták a 2.7 RS-t !

3 gb 2012.02.21. 09:21:41

Múltkor megyek be dolgozni, a délelőtti gyér forgalomban, mikor feltűnt egy gyönyörű porsche és mindenkit levadászott. csodálatos volt, ahogy vibrált az erőtől duzzadó fara, ahogy betapadt a kanyarokban. Én is rákapcsoltam, hogy minél tovább láthassam, de esélytelen, más dimenzió.

conmorientes 2012.02.21. 09:23:17

@sikeres-e:

Teljesen igazad van, neked nem is való.

conmorientes 2012.02.21. 09:23:49

@sikeres-e:

Teljesen igazad van, neked nem is való.

fzr1000 2012.02.21. 09:32:05

Látom páran már túl vannak egy ilyen vas tesztjén és megállapították hogy nem is igazi Porsche. Lehet hogy igazuk van,én sajnos belátom hogy esélyem sincs eldönteni hogy ez így van-e vagy nem.
De azért gyanítom hogy meglennénk valahogy ha együtt kéne élnünk.
Az írás nagyon jó.

conmorientes 2012.02.21. 09:38:45

@Swind:

Hát be kell vallanom napi szinten 964 carrera 4-el járok és vezettem ezt is de félek leírni hogy az élmény kérdésében nincs igazad.

A 991 rendkívül kifinomult, és tényleg talán porschéhez mérten túlzottan is kényeztető autó. Ráadásul tényleg csak nagymotorhoz szokott érzésekhez lehet a menetdinamikáját hasonlítani. Nekem nem ezzel van bajom, hanem azzal hogy a régebbi 911-eket, mondjuk a 993-as szériáig kis túlzással az örökévalóságnak kszítették, de ezen már ezt az igényt már nem érzem.....
Ezért még ha valamilyen csoda folytán lenne is rá keret erre nem cserélném le, kizárólag egy 993 turbóra :)

Yuri Boyka 2012.02.21. 09:40:55

Tényleg elég hihetetlen a motor helye. :)

eko 2012.02.21. 09:48:16

"Mi lesz a kormányérzettel, a fulladozó hörgéssel motorféknél, az alapjáraton is fenyegető, vicsorgó morgással? "

Ezután a mondat után nem hittem el, hogy vezetted is.
Minden kis kavicsot, minden kanyarban elgázolt hangyát lehet érezni azon a kormányon!
Aki meg nem lesz lúdbőrös már az alapjárat hangjától, az bele se üljön!

Swind 2012.02.21. 09:49:48

@conmorientes: Szerintem teljesen egyetértünk:) gratula a békához:)

Brian Salmond 2012.02.21. 09:52:10

Nagyon jó cikk, Gratulálok András!
Ha lenne rá pénzem, vennék is egyet.

gri 2012.02.21. 09:54:55

Ennyi funkcionális analfabétát... :-/

Egyébként az autó nyilván kéne, mondjuk havonta egy hosszú hétvégére.

GRX 2012.02.21. 09:55:16

@conmorientes: nem azt írta Bandi, hogy talán a világ második legjobb autója, hanem talán a világ legjobb második autója. Általános iskola harmadik osztály, szövegértés?

NETreader 2012.02.21. 09:56:40

Jó az írás, csak azt nem értem, hogy miért nem említi meg, azt a nem csekélységet, hogy az új 911-es külső megjelenése egy magyar srác keze munkáját dícséri. www.youtube.com/watch?v=q3pKlIfWWxM Felfoghatatlan, hogy a sok noname celeb, helyett mért nem az ilyen tehetségekkel foglalkozik a sajtó. Én arra számítottam, hogy legalább a magyar forgalmazó felkapja a témát, de tévedtem (eddig).

conmorientes 2012.02.21. 09:59:56

@Stump András:

:))))
Akkor keveset beszéltél a díszvacsorán a gyári mérnökkel:)
Nekik ugyanis egyáltalán nem ez a filozófiájuk, hanem az hogy emellett nem kell második autó. Teljesen és elég széles körű tapasztalatból mondom akinek egyszer volt már jó 911-ese és nem valami széthajtott problémahalmaz hulladék jutott az nem igazán vágyik más autóra.....

conmorientes 2012.02.21. 10:02:09

@GRX:

Csak két általánosom van, az is háromszor, és az azóta eltelt évtizedekben a humorérzéket és az értelmet vizsgálom.
Nálad teljesen hasztalanul.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.21. 10:35:07

@Ironpen: itt nem az a kérdés hogy ki írhat,hanem a cikk alapján fikáznak valamit ami nálunk még meg sem jelent,ergo fingja nincs mit kritizál.ez a porsche szar a 40 éves állólámpa meg jó??abban még volt vas:-):-)

lonley (törölt) 2012.02.21. 11:14:33

Jo ez az auto legjobb masodiknak es legjobb masodik nelkul is.Mar az elödje is a tökeletesseget surolta(nem csak halottam valahol)es nagyon jo volt.Ez talan meg jobb lett,akimek meg epe problemai vannak forduljon gyogyzsereszhez vagy keresse fel az orvosat.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.21. 11:15:58

Addig fogok dolgozni amíg nem fogok tudni venni egy 911-est! Nagyon brutális és egy olyan élményautó amely aránylag jól tartja az árát!

Swind 2012.02.21. 11:19:40

@conmorientes: Valószínűleg azért írt második autót, mert cabrió.

Sadist 2012.02.21. 11:24:00

@conmorientes: Megnézném azért hogy viszed el vele a gyerekeket suliba vagy a családot egy nyaralásra. Persze ha egész életedben szingli playboy maradsz, akkor valóban elegendő.
Mondom ezt én, az egyik legelfogultabb Porsche buzi.

Swind 2012.02.21. 11:29:03

@Sadist: simán befér hátra a gyerekülés, nemhogy ebben, a régiekben is. Persze 2 gyerekig.. a nagyobb családosok amúgy is buszt vesznek :D

Mocsári Troll 2012.02.21. 11:32:00

szép.

meg kellemes érzés lehet vele a tengerparton nyitott tetővel csordogálni és hallgatni a brummogását.

de ha belegondolunk ,hogy másfélszer annyiba kerül, mint egy s mercedes vagy 7es bmw...

sajnos az elfer megmarad a francia riviérán élő a gazdag angol , német és skandináv nyugdíjasok autójának, akik ezzel járnak a golfklubba.

a fiatal autóbuzik ,akik igazán értékelnék ,sajnos nem engedhetik meg maguknak, még nyugaton sem.

Csé 2012.02.21. 11:40:16

Sok-sok fanyalgó. Szar így, műporsche úgy... Ha most csinálnának egy 1970-es modellt, úgy röhögné ki őket a német de még amerikai közlekedési hatóság is, hogy csak na. Idejétmúlt lett sajnos az a technológia, nincs benne abs, nincs esp, légzsák, stb. Mind-mind ergo felesleges az élményautózáshoz, de mivel a porsche is gyár, aki pénzből marad fent, olyat autót kell gyárti, amit eladhat a közutakon.
Kevesen vesznek ma olyat kocsit, amit csak zárt pályán vezethetsz, ugye? (magyarok meg aztán...)
80%-a a fanyalgóknak merev f***zal ülne be ebbe az autóba, mert az összespórolt-hitelből vett kis kocsijuk fényévekre van az ilyen stílusú autóktól, és most nem csak a porschéról van szó, hanem az összes drágább sport-élményautóról.

Nekem kéne, de inkább egy Nissan GTR, mert technokrata b**i vagyok :D

ommm 2012.02.21. 11:45:07

@Ironpen: Próbálj ki egy új 911-est ott, ahol lehet. Rájössz, mennyire nincs igazad.

zöldi 2012.02.21. 11:48:46

@eko: Végigolvastad azért?

political ideology 2012.02.21. 11:49:01

állítólag a váltó ás a kormányzás egy nagy kalap...fo*...legalábbis az előző szériákhoz képest...

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.21. 12:11:18

Kell. Nekem jöhet ez a szar műanyag is, vagy egy régi nagyontrú vas, akkor is kell. Kabrió is. Igazából a szar 996 is jöhet, az úgyse tetszik senkinek.

Ezek már nem azok a porsék mint régen, szóval egyet nyugodtan nekem lehet adni. :)

eko 2012.02.21. 12:12:39

@zöldi: Csak az idézett részig. :-(

Főtruista 2012.02.21. 12:12:47

Biztos bennem van a hiba, de az embereket a viselkedésük alapján szoktam megítélni, nem pedig az anyagi helyzetükén.
Irigyelni sem hiszem, hogy volna mit, miután mindenkinek megvan a maga baja, aki csinál magának - a belső szabadság meg megint csak nem számlaegyenleg-függő.

Az autóról majd nyilatkozom, ha kipróbáltam - "látatlanban" a kedvencem a 993.

-trogerone- 2012.02.21. 12:14:43

kene ... egy "fapados" verzio meg inkabb
nekem nem nyug ha kezzel allitom a kormany meg az ulest legalabb annyival konnyebb lenne az auto
egy ilyen autoban nem erznem magam megalazva meg akkor sem ha kurblizni kellene az ablakot (bar egy porscheben igen hulyen mutatna)

lelkem naptaraban vastagon pirossal kereteznem be azt a napot amikor csapathatnek egyet vele...

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.21. 12:14:48

Ja, a targa 996 meg pláne buziknak való, azt is nekem lehet adni.

De tényleg, mit éreznek/gondolnak azok, akik ezeket a kocsikat leszólják? :))

Amikor beülsz egy 911-esbe és meghallod, ahogy felbőg a 426-os Hemi, egyből átértékeled a világot.

conmorientes 2012.02.21. 12:15:22

@Sadist:

:))) Ezt most ha akarod a gyakorlatban majd minden reggel 7.35-7.45 közt meg tudom mutatni, ugyanis kettő saját gyereket viszek vele az iskolába.
A hátsó ülés kb. 150-160 centiig tökéletes, alatta meg pont a passzentossága az előnye, mivel gyerekülésnek nincs helye.
Ha ismered a csomagtartó méretet akkor tudod, hogy négy ember normál igénybevételhez szükséges ruhája 3-4 napra gond nélkül befér, sőt gyártanak hozzá csomagtartó specifikus bőröndöt is.
Több ilyen túrát megtettem, a gyakorlat beszél belőlem.
A multkorában lecsúsztam az ebay-en egy gyári síléctartóról, pedig az volt az egyik álom, hogy ezzel megyünk síelni, hiszen carrera 4 nél jobb téli autó nincs, és ezt most az utóbbi hetek havazásánal ahogy az eddigi sok-sok év alatt tökéletesen igazolta is.
Ezekől látszik mennyire komoly szingli "pléhfiú" vagyok :)))

conmorientes 2012.02.21. 12:17:48

@Swind:

Erre nem is gondoltam:)
Bár a cikkből tényleg kiderül hogy a vászontető hang és hőszigetelt, ráadásul a formát is kupéssá teszi zárva, tehát semmi változás. Esetleg arra tudok gondolni hogy gyorsabban romlik el a tetőmozgató motor és akkor tényleg csak nyáron használatos második autónak .....

dieselrocket524 2012.02.21. 12:20:00

gratula a cikk szerintem nagyon király bár inkáb egy M3 sose értetem mit esznek az emberek a porscheban egy kindenrtojás formáju szekér a 2 uléses sportkocsikat hogyuk az olaszokra és vegyunk melé egy nagy tuzolto palackot ha meg munkába akarunk járni a sportkocsinkal akor AMG vagy M BMW sokal élhetob dolog volt szerencsém BMW nyiltnapon ulni egy E60 M5 hátsolulésén ojan mint ha egy limuzinal lonének ki az urbe és szerintem bármikor elrakja a kindertojást :D

zöldi 2012.02.21. 12:22:22

@eko: Az első oldal végén van egy ilyen:

Elkurvult a 911-es is, talpnyaló lett a zsiványból, kihal a puritán nyerseség, csak a langyos takony marad. Ennyit a Porschéről – csapja be a katalógust tompa puffanással a marketingrizsát rutinosan értelmező fan. És mekkorát téved.

Utána jön a tényleges cikk. Éedemes végignézni, még nem késő :D

Shadowbull 2012.02.21. 12:22:30

@conmorientes: a kerdes az hogy magyarazod el a rendornek a gyerekules hianyat.

sb

conmorientes 2012.02.21. 12:22:36

@Főtruista:

Annyit hozzátennék a pénztárcához, hogy sokan vesznek számomra ipari hulladéknak tűnő autókat 8-10M közt, holott annyiért már egy egész türhető 993-at is kaphatna, a künönbség mindössze annyi hogy azon nem bukik az emberfia évente 1-2M-t hanem nyer :))))

monyesz1 2012.02.21. 12:27:07

"Persze 2 gyerekig.. a nagyobb családosok amúgy is buszt vesznek"´
Hát ez az... négy gyerekkel, két sátorral vadkempingezni - maradok a busznál. De olvasgatni még jól esik ilyen autókról. Azt pedig különösen érdekes volt olvasni, hogy gyerekesek is szivesen használják, sôt:
"az volt az egyik álom, hogy ezzel megyünk síelni, hiszen carrera 4 nél jobb téli autó nincs". A stílus egyébként megnyugtatott, eszerint tényleg nem csak írástudatlan bunkóknak telhet ilyesmire :-D

kultúrpesszimista 2012.02.21. 12:27:11

Ikon, és az is marad. De nem kéne Porsche, nem az én autóm, ahogyan pl. egy BMW se. Én egy angol vagy olasz sportautóban érezném otthon magam...

conmorientes 2012.02.21. 12:28:08

@Shadowbull:

Bevallom ilyen kérdés a közegtől még nem érkezett hozzám:)
Inkább olyanok hogy:
Azt jól megy e ?
Oszt drága jez ugye ?
Sokat iszik mi ?

De úgy vélem megoldanám azzal a válasszal hogy hozok kettőt és ha neki sikerül rögzítve akár csak egyet is betennie akkor meg is büntethet...
Egyebekben a szállítható személyek számára forgalmi az irányadó, de arra inkább nem hivatkozom....
Viszont most már a srácaim ütik a 140 cm-t ezért nem félek :)

eko 2012.02.21. 12:34:13

@zöldi: :-))
Rendben köszi akkor nekifutok még egyszer!
:-))

Shadowbull 2012.02.21. 12:35:11

@conmorientes: 150 centiig kell gyerekules, ha jol tevedek.

sb

BocaNegra 2012.02.21. 12:48:21

"Kacagtam volna, ha valaki azt állítja, hogy egyszer egy automata váltós, kabrió Porschét fogok puha kendővel körbepolírozni. A három tulajdonság közül egyikért sem rajongok..." melyik a 3. tulajdonság?

conmorientes 2012.02.21. 12:50:51

@monyesz1:

há mé gondósz ilyeneket ? :))))))))

conmorientes 2012.02.21. 13:02:08

@Shadowbull:

Igen teljesen, illetve majdnem, és mivel te aztán szereted a pontosságot, akkor maradjuk a hatályos magyar Kresznél:

46. §
(2) Gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel - a (4) és (5) bekezdésben említett esetet kivéve - legfeljebb a jármű hatósági engedélyében feltüntetett számú személyt szabad szállítani. A szállítható személyek számának meghatározásánál a vezetőt is figyelembe kell venni. Két 10 éven aluli gyermeket - ha az általuk elfoglalt ülésen a gyermekbiztonsági rendszer használata a 48. §-ban foglaltak alapján nem kötelező - egy személynek kell tekinteni.
48.§ (7) A gépkocsiban vagy a mopedautóban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermek - a testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermekbiztonsági rendszert kialakításától függően a járműnek erre a célra gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz, vagy az üléshez tartozó biztonsági övhöz vagy ennek bekötési pontjaihoz kell csatlakoztatni. A gépkocsi és a mopedautó üléseihez - a vezető ülését kivéve - gyermekbiztonsági rendszer szerelhető be. Az első üléshez - a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban - a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermeket a gyermekbiztonsági rendszerhez tartozó hevederekkel (pántokkal) is rögzíteni kell.
(8) A gyermeket nem kell gyermekbiztonsági rendszerben rögzíteni:
a) ha a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére a gépkocsi a gyári kialakítása alapján nem alkalmas (az ilyen kialakítású M1, N1, N2 és N3 kategóriájú gépkocsiban a 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható, illetve a 3. életévét már betöltött és 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek az első ülésen nem szállítható);
b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;

Tehát csak abba a vicc érdekében ne köss bele, hogy mi az az M1-N3 kategória:))))

Petyat 2012.02.21. 13:15:39

@conmorientes:

Kicsit OFF

Elgondolkoztató ez a jogszabály. Kb az olvaható ki belőle, hogy a felnőtt kisnövésű emberek dögöljenek meg. Értem én, hogy hátrányos megkülönböztetés lenne gyerekülésbe kényszeríteni egy 50 éves embert, de ha a gyereknek veszélyes, akkor neki miért nem?

Swind 2012.02.21. 13:18:16

A családos porsche tulajdonoséknál valószínűleg akad még egy autó amivel ellehet menni nyaralásra. Napiszinten, meg kényelmesen elférnek benne a gyerekek, persze ha négy van, akkor anyu kocsijának ajánlok egy GL mercit :D

Shadowbull 2012.02.21. 13:22:22

@conmorientes: "b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;"

Ez erdekes, mert en eddig mashogy tudtam.

bar lehet a nemet szabalyokkal keverem, de majd utanaolvasok.

sb

alien576 2012.02.21. 13:29:15

a cikk jó lett, köszi Bandi!
a porsche meg simán érdektelen...

conmorientes 2012.02.21. 13:30:31

@Petyat:

Nem annyira értek veled egyet. A jogalkotó ugyanis figyelembe vette azt az általánosan elfogadott és anatómiailag igazolt tényt, hogy a testmagasság nagy általánosságban életkorfüggő, és a gyermeki életkor sajátossága a vázizomzat kialakulatlansága. Vagyis gyermekekre az erők jobban hatnak, illetve azokkal szemben kevésbé képesek ellenállni.
Nehezen tudom elképzelni, hogy egy 140 cm-es kifejlett felnőtt és egy ugyanakkora gyermek fizikai tűrő, vagy teljesítőképessége azonos. Vedd csak figyelembe a cirkuszi törpe artistákat akik testméretükhöz képest igen erősek.
Azt hiszem a szándék így jobb mintha a felnőtt embereket csupán testmagasságukat figyelembe véve gyeremekkorúsítanánk, és a rendőr azt kérdezné egy arányos de 150 cm. alatti igazán jó nőtöl, hogy miért nincs gyerekülésbe szíjjazva.....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.21. 13:31:22

Jó lett a cikk.A kocsi meg...kéne mint az állat.Legalább egy napra.De már azzal is kiegyeznék, hogy az NFS Porka Unleashed fusson win7 64bit alatt... :D

conmorientes 2012.02.21. 13:35:35

@Shadowbull:

Mai napon hatályos Kresz 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet A közúti közlekedés szabályairól.
A kérdéses szakaszt egyebekben az 58/2007 (III.31) Korm. r. 7.§ (2) bek. állapította meg és 2007. VI.1. napjától hatályos....

conmorientes 2012.02.21. 13:38:00

@Swind:

A GL belül pont annyira brutál kicsi, mint amennyire kívül brutál nagy :)
Van helyette gazdaságosabb, jobb és olcsóbb is:)

Shadowbull 2012.02.21. 13:41:37

@conmorientes: aham.

akkor ezzel kevertem, itt nincs ilyen kivetel, hogy a hatso ulesen 135 centi.

www.kindersitze-test.de/kindersitzpflicht/gesetze-und-regelungen-kindersitzpflicht-ece-prufnorm-nr-44/

Azert nezegetem, mert a lanyom kicsit nagyobb mint 140 centi, es mar eleg maceras neki a gyerekules, bar tuti sokkal biztonsagosabb, mint siman bekotni.

sb

Rocko- 2012.02.21. 13:43:43

@Zoralkiller: ohh, egész eddig abban a hiszemben voltam, hogy Karotta írta. azért ez jelent valamit.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.21. 13:45:02

@Littlerock: A nap reakciója.Köszönöm, hogy nekem már nem kellett begépelni.

akira2 2012.02.21. 13:50:17

@Sadist:

"Megnézném azért hogy viszed el vele a gyerekeket suliba vagy a családot egy nyaralásra. Persze ha egész életedben szingli playboy maradsz, akkor valóban elegendő."

Olaszországban a magániskolákba Porschéval viszik a gyereket az apukák suliba, ez ott egyáltalán nem kuriózum... Ők meg jól megnézik az osztálytárs apukák Masetariját, Ferrariját vagy Aston Martinját...

Nyaralni meg repülővel járnak, nem kocsival... :)

akira2 2012.02.21. 13:56:38

@conmorientes:

"Esetleg arra tudok gondolni hogy gyorsabban romlik el a tetőmozgató motor és akkor tényleg csak nyáron használatos második autónak"

Én meg arra tudok gondolni, hogy ha mégis elromlana, akkor azt meg is lehet javítani, és máris használhatod egész évben...
Egyébként pedig az egyik legmegbízhatóbb autó a 911-es, ha normálisan karbantartod és nem gyepálod feleslegesen.

Ha választhatnék a vászon és keménytetős verziók között, akkor inkább a keménytetősre szavaznék, esetleg egy targára...

szpsz 2012.02.21. 13:56:59

Nem itt volt először downsizing a motorral! A 996-os kapott először kisebb motort az elődjénél!!! A 993 még 3,6-os volt, a 996 első szériája lett 3,4-es.
Csak a pontosítás kedvéért.
És az összes puhányosodási mizéria, amit a cíkk eleje ecsetel, a vízhűtésre való áttérés, a komfortosodás stb stb, igazából a 993 és a 996 között lett afféle óriási különbség. Olyannyira, hogy már a 997-est picit sprődebb hangulatúra (csak hangulatúra!) szabták, hogy ne érje az a vád, amit a 996-nál felhoztak, hogy "jó kocsi, sőt, jó sportkocsi, de nem igazi 911". A 991-eshez azért nem tudok szólni, mert nem vezettem és nem is láttam még. Az összes többi elődhöz volt szerencsém, mégha legtöbbjükhöz csak néhány próbavezetés erejéig is, de ismerem az egész 911 evolúciót.

Rocko- 2012.02.21. 13:58:28

@Shadowbull: ha lehetne, és hívnának: átmennél?

akira2 2012.02.21. 14:06:31

@conmorientes:

"A multkorában lecsúsztam az ebay-en egy gyári síléctartóról, pedig az volt az egyik álom, hogy ezzel megyünk síelni, hiszen carrera 4 nél jobb téli autó nincs, és ezt most az utóbbi hetek havazásánal ahogy az eddigi sok-sok év alatt tökéletesen igazolta is. "

Az valóban nagyon komoly, de van még jobb síelős autó is, a Ferrari FF...

Petyat 2012.02.21. 14:22:17

@conmorientes:

Ne haragudj, egy kérdést tettem fel, szóval nincs mivel egyet nem érteni. A kérdésemre kapott válasz kielégítő. A kisemberre nem olyan veszélyes a nem az ő ergonómiájához igazított ülés és biztonsági öv, mint a más testfelépítéssel rendelkező gyereknek. Azért ez a téma megérne egy külön posztot, mert szerintem azért mégis nagyobb veszélyben van egy törpe mint egy olyan felnőtt, akinek a vállán fut az öv és nem a fülén. Amúgy ez nem csak nekem jutott eszembe, hanem egy ausztrál rendőrnek is:

www.origo.hu/auto/20110311-gyerekulesbe-parancsoltak-a-vilag-legkisebb-felnottjet.html
:D

ON

Shadowbull 2012.02.21. 14:29:02

@Rocko-: hivtak mar, 2x is, nem mentem.

sb

СubE 2012.02.21. 14:32:48

@Rocko-: Engem 8x hivtak mar, 9x mondtam nemet. Megmondtam nekik, hogy foallasban egy ismeretlen magyar autosoldalon okoskodok a nap 24 orajaban es nem erek ra ilyenekre.

Cb

Rocko- 2012.02.21. 14:35:21

@Shadowbull: majd remélem egyszer elmeséled miért. :)

@СubE: BMW akkor látom nem hívott.
ajánld fel nekik a szolgálataidat. ;)

Shadowbull 2012.02.21. 14:36:45

@СubE: ismeretlen autos oldalol!? Ilyet szolni...

sb

Shadowbull 2012.02.21. 14:38:42

@Rocko-: Egyszeru. Ugy erzem hogy jo helyen vagyok itt, meg a csalad is gyokeret eresztett, nem rangathatom oket kedvemre amikor kitalalom.
De ha ok nem lennenek a kepben, akkor sem mennek most.

sb

СubE 2012.02.21. 14:38:49

@Shadowbull: En barmit szolhatok. BMW-vel jarok.

Házas motoros 2012.02.21. 14:44:53

nem bassza földhöz a vonót a csellós, hogy már megint nem érvényesül. Ezen besírtam a röhögéstől. Nagyon jó cikk. Az autóról meg mindenki azt mond amit akar, M.o-on 10000 emberből talán egynek van lehetősége azon egyáltalán elgondolkodni, hogy kéne-e egy ilyen. Személy szerint a fél karom adnám érte. Ha lehet a jobbat és akkor már csak automata lehet.. :)

Ironpen 2012.02.21. 14:52:47

@Gyurma73: Nos akkor ennek az egész blognak nincsen értelme, hiszen mindenki a cikk alapján ír ide bármit is az ótóról, nem gondolod???

Shadowbull 2012.02.21. 14:56:56

hogy a konkret temahoz is hozzaszoljak: nekem csak az elozo 911 turbo s kabrio volt meg egy rovid menetproba erejeig.

Eletem egyik legjobb, ha nem a legjobb autoja.

sb

Ironpen 2012.02.21. 14:57:02

@ommm: Szerinted hol lehet kiautózni egy 911-esből bármit. Szerintem egy pályán. De ezt mégis közúti forgalomra szánják, ahol az esetek 99%-ban elég egy sima kompakt gép teljesítménye. Marad a pukkadjon a polgár effektus. Nem az én stílusom. Biztos vagyok benne, hogy remek gép ez a 911-es, csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy egyrészt kifelé szól, a tulaj gazdagságát hirdeti, másrészt a pilóta képességek háttérbe szorulnak, ami egy igazi drájvernek nagyon fontos lehet, hogy igen ezt is sikerült megtanulnom rajta és kihozni magamból. Amikor gép és ember egymással küzd egy cél érdekében...

Shadowbull 2012.02.21. 15:03:51

@Ironpen: " Szerinted hol lehet kiautózni egy 911-esből bármit"

Barhol. Lampatol 0-rol 50-ig gyorsulva is kiautozod a kepessegeit.

"egyrészt kifelé szól, a tulaj gazdagságát hirdeti"

Mint minden premiumtermek az ájfóntol a Breitling orakig.

"egy igazi drájvernek nagyon fontos lehet, hogy igen ezt is sikerült megtanulnom rajta és kihozni magamból. Amikor gép és ember egymással küzd egy cél érdekében..."

Fotelfilozofus okoskodas.

sb

conmorientes 2012.02.21. 15:05:34

@Petyat:

Harag ? Nem köszönöm :)
Értem, de gondolom szegény Ausztrál törpe nem annyira örült neki.... Magam már unom azt hogy hülye szabályokkal kiskorúsítanak és birkásítanak, és nem csupán a sebességkorlátozásra gondolok itt hanem globálisan....
Egyébként volt egy magyar artista Pityu ha jól emlékszem, egy méter alatt, aki egy erősen átalakított ezeröcsivel járta a világot minden gond nélkül.
A biztonsági őv kérdése pedig nem nagy költségből oldható meg bármilyen méret estén ha az négypontos. Amennyiben 130 cm. alatt lennék olyat szereltetnék be.

conmorientes 2012.02.21. 15:20:18

@akira2:

Te tudod.....
A Ferrari nagyon szép, meg csodálatos, de új autót belőle soha nem vennék, tényszerűen nem is tudnék de nem ez számít hanem az a karbantartás igény ami miatt mindennapi autónak teljesen alkalmatlan.
Amennyibe ma egy FF kerül annyiért már alsó hangon egy 959 kijön, de az egyben befektetésnek is tekinthető..

f61g 2012.02.21. 15:42:13

Jó a cikk, attól az apróságtól eltekintve, hogy az írójának a száját ki kéne mosni Ultrával, illetve a tollát. Azt is utálom, hogy a köznyelv ennyire mocskos lett, de legalább egy újságíró legyen már annyira igényes, hogy megtartóztatja magát az ilyen stílustól az írásaiban.

BocaNegra 2012.02.21. 16:19:30

@Stump András: Arra nem is mertem gondolni, h vki nem szereti a Porschét... :)

rekszem 2012.02.21. 16:40:24

egy suziki sfift 1.3 sokkal jobb ennél, jobban gyorsul, jobban fogyaszt, jobban kanyarodik, sokkal faszább gyerek is vagyok benne....

Ironpen 2012.02.21. 16:45:01

@Shadowbull: Nem nyert, én igenis szeretek együvé válni és érezni minden rendülését a gépnek. A közutakon inkább közlekedek, úgyis van annyi őrült az utakon, vigyázni kell rájuk is :)
A prémiumtermékek egy része valóban a jól használhatóságról szól, pl ájfón sokaknak segít, hogy működik rendesen, a Porsche azért más. Ha csak 0-50-ig kell a gyorsulás elég egy HEMI 426-os motorú szuzuki is akár, egy 911-essel lehet tépni kanyarokban, hosszú egyenesekben vagy bármilyen más aszfaltos útvonalon. Szerintem.

karlmann 2012.02.21. 16:47:10

Hogy mennyire jó autó a régiekhez képest? Sokkal jobb. Miért? Mert jobban használható, minden területen. Ja hogy ehhez több évtized fejlesztései és rengeteg elektronika kell? Igen és ez sok más kocsira éppúgy igaz. Az idióták régen is meghaltak, most is meghalnak, technika ide, vagy oda. Szerintem.

Brownfinger 2012.02.21. 17:00:14

Gázszettel kéne, vagy dízel.

tomnemtom 2012.02.21. 17:27:38

téleg, lányok !

azzal a 959-el mi lett, ami évekig rohadt a Pacsirtamező utcában ?

gokart87 2012.02.21. 17:31:28

Azért változtattak, végre újra kerek lámpája van.
A szétfojt fényszórók nem tetszettek.

Hurri Kán 2012.02.21. 17:33:34

@tomnemtom:
Arra a replikára gondolsz? :)

akira2 2012.02.21. 17:39:59

@conmorientes:

Nem is megvételre ajánlottam a Ferrari FF-t, csak mert tetszik, és mert síelős... :)

Amúgy bizonyosan sokkal szervízigényesebb egy Ferrari, mint egy Porsche, így ez utóbbi - a Ferrari fényében - racionálisabb választás.

Még ilyet, hogy a Porsche racionális választás... persze minden csak viszonyítás kérdése. :)

tomnemtom 2012.02.21. 17:45:26

@gyvy: nem gondoltam, hogy replika :)
'92 környékén már volt belőle replika ?
very eredetinek tűnt még úgy koszosan is.
meg az a buta, gyári majdnem telifelni volt rajta. vagy mivoltaz, dísztárcsa az ötágún.

xm95 2012.02.21. 18:02:32

Fentebb akadnak néhányan, akik a szabad véleménynyílvánítással magyarázzák azt, hogy úgy is elmondhatják a véleményüket, hogy nem próbálták a kocsit. Ez pontosan az a szint, ami 1972-ben másodikosként az autóskártyából kiindulva mindent tudtunk az autókról, és tudtuk a frankót, meg meg is mondtuk. Szerintem meg aki felnőtt fejjel így nyilatkozik, az egyen szart, mert valahol azt olvastam, hogy az milyen jó. Ennyit a tapasztalat nélküli véleményekről. De beleestem már én is ebbe a hibába, mikor úgy gondoltam háziasszonyok divatos autójának a Boxstert, hogy nem próbáltam ki. Aztán elszégyelltem magam, mikor a kezembe került. Aki meg fanyalog meg fikázik, az csak legyen faszagyerek a pályán mondjuk egy 1967-es 912 ülésén gurulva ide-oda a kanyarokban, és majd meglátjuk, hogy az élvezettől vagy a félelemtől fehér az arca a végén.

nouka 2012.02.21. 18:09:38

Éppen a hétvégén láttam a Vox-on.

www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/auto-mobil-videos.html

3. videó a sorban

A tesztelő fazon,aki szintén Porsche tulajdonos nagyon várná,hogy végre meginduljon.

Véleménye szerint hiányzik a "Boooom", pedig áll a gázon és mégsem történik semmi.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.21. 19:16:24

@Ironpen: Magyarországon igen. Londonban, Stuttgartban az üzleti negyedben már egy hét után nem nézed meg a 911eket, mert egy rövidke utcában 3 parkol. Esetleg a GT2k után fordulsz. Én tökre immunis lettem.

Olyanmind1 2012.02.21. 19:33:11

Mennyi egy patika állapotú 993-as manapság?

Index Elek 2012.02.21. 19:56:47

Lehet, hogy volt már, kis korrektura:

A Carrera S nem 4-literes, csak 3.8 liter. A GT3RS-ből van 4-literes, de az egy másik állat.

Rocko- 2012.02.21. 20:02:40

@tomnemtom: nem tom, de múlt héten láttam egy 959-est/964-est/993-ast (sötét volt és gyorsan ment), de igen kívánatos segge volt.

Caldera75 2012.02.21. 20:10:23

A véleményem, hogy le a kalappal a mérnökök előtt, legyen ilyen verzió, de legyen olyan, amiben nincs ez a számomra feleslegesnek tűnő sallang.

papa33 2012.02.21. 20:15:33

Sok a fiatal pöcs: 20-30 éve kispolákkal, Trabival vitték a gyereket iskolába. Akkor ezzel is lehet.

Nem csak akkora terepgéppel a 160 centis anyuka nyakáig ér a kereke...

Nagyon szívesen kipróbálnám, sosem felejteném: mint az első nő.

papa33 2012.02.21. 20:15:33

Sok a fiatal pöcs: 20-30 éve kispolákkal, Trabival vitték a gyereket iskolába. Akkor ezzel is lehet.

Nem csak akkora terepgéppel a 160 centis anyuka nyakáig ér a kereke...

Nagyon szívesen kipróbálnám, sosem felejteném: mint az első nő.

Verdadíler 2012.02.21. 20:15:54

Szerintem eléggé elfogult a cikk írója.

CsGergo 2012.02.21. 20:26:15

Szép ótó, jó ótó. De hogy gyertyát az út szélén nem lehet cserélni rajta, az biztos! XD

ommm 2012.02.21. 20:29:00

@eManuel: :D Állítólag nyertem a lottón. Aztán mégsem...

ommm 2012.02.21. 20:38:37

@Ironpen: Máshogy látjuk. Akkor már rég rossz, ha küzdened kell a technikával. Az nem azért van, hogy megnehezítse az életed, hanem éppen ellenkezőleg: játsszon annyira alád, hogy még inkább a vezetésre figyelhess és gyorsabb légy.
Tudod, ahogy Ford Fairlane mondta: Fiúk, dolgozzatok velem!

Ne ellenem. És ez a lényeg.

Suttora 2012.02.21. 20:47:43

Mindennél jobban kéne egy 911, bármelyik generációból. Sőt, leginkább mindegyikből :)

Virago_1000 2012.02.21. 20:50:22

@CsGergo: nemcsak, hogy az ut szelen nem cserelsz benne gyertyat, de az ut kozepen sem!

lwcolors 2012.02.21. 20:53:10

A cikk nagyon jó, a címe főleg, kíváncsivá tett az új modell iránt, bár a nyitott tetős nem az én világom.
A kommentelőknek, hogy a következőket miért írom: eddig 9 féle 911-est sikerült vezetnem. A legöregebb egy tökéletes állapotú '85-ös Turbo volt, de volt benne pályaautó, GT2 és RUF is.

A '85-ös Turbo egy nyáron volt nálam. Tökéletes autó volt, az igazi klasszikus forma és hang, a valódi, nyers sportautó, de csak az ilyen autókhoz szokott vezetőnek jó az ilyen. Normál tempóban, ésszel tökéletesen lehetett közlekedni vele akár egyszámjegyű fogyasztással, a hangja akkor is hihetetlen volt. De egy rossz ütemű (nem feltétlenül nagy) gázadással még száraz úton is leestél az útról, ha nem figyeltél.
Így szerintem logikus lépés volt a Porsche részéről az, hogy a biztonság irányába és afele, hogy átlagemberek is probléma nélkül vezethessék, vitte el a Porschékat, nomeg hogy is nézett volna ki, ha idő előtt meghal a gazdag Porschét vásárló réteg?
A lényeg, hogy szerintem jó sok mindent sikerült átmenteni a klasszikus elődből, és ez jó.

Shadowbull 2012.02.21. 21:08:16

@Verdadíler: Egyaltalan nem elfogult. Pont hogy inkabb ellenerzesekkel viseltet az ilyen jellegu autokkal szemben, gyakorlatilag az elso oldal rola szol.

Aztan megis az lett a cikk vege, ami, szerintem erdemes rajta elgondolkodni.

sb

Bravooo 2012.02.21. 21:09:59

@geegee:
Off
Fut az NFS Porsche Win7 64bit alatt is. :)
Szóval tapasztalatból mondom, a legjobb Porsche a 993 turbo teljes "tuninggal". :P
Best game ever.

ne most 2012.02.21. 21:24:40

Minden Porsche baromi hangos.

röhhencs 2012.02.21. 21:31:32

@vau: ebben is 426-os hemi van? Nem is tudtam.

hallari 2012.02.21. 22:02:46

@CsGergo: szerintem ebben az autóban egy biztosítékot, vagy egy izzót se bírnál kicserélni. És nem azért, mert ügyetlen vagy. :)
A legnagyobb fegyvertény, amit a gazdi meg tudna tenni az valszeg az abroncsnyomás és az ablakmosó-folyadékszint ellenőrzése. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.21. 22:11:12

imadom ezeket a nem kene a porshe, meg farokhosszabbito dumakat
de miert mindig azok mondjak akik nem tehetik meg, hogy megvegyek?

tiramiska 2012.02.21. 22:11:25

lehet hogy nem puhult el, de ahogyan olvasom unalmas lett. ahogyan félre vert gyerekkoromban a szívem egy Porsche láttán, most annyira közömbös vagyok velük szemben.... Hol a tűz? Kár +kérdezni... feláldozták az unalmas üzletemberek oltárán.....

kzolee 2012.02.21. 22:45:00

Nagyon tetszett az írás, András egyre jobban ír, gratula!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.21. 22:49:45

@tiramiska: lathatoan neked sem futna ra:)
nem vagy egy unalmas uzletember, ugy tunik

Lucky Larry Silverstein 2012.02.21. 23:10:22

@tiramiska: Ez akkora kam duma. Mit gondolsz a 70es években a fütők meg a müszakvezetők vették a 911et? Lótojt, ugyanaz a réteg vette mint most.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.02.22. 04:52:11

Ha tudnék vezetni és lenne jogosítványom, akkor sem tudnám kihasználni eme mérnöki csodát. Nekem 120km/h felett halálfélelmem van a gépkocsikban. Olyan kis törékenyek még a másfél tonnásak is a fizikai erőkkel szembeszállva... :-o

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.22. 06:17:23

@Bravooo: Hogyan?Nekem sehogy sem akarta, sem kompatibilitási mód, sem semmi nem segített. Hát épp azért kéne ismét fusson, mert best game ever.Ha van kedved válaszolni, szerintem inkább magánban, ne itt offoljunk.Bár nem is biztos, hogy off... :D

Ironpen 2012.02.22. 06:19:32

@ommm: Oké, igazad van, én fogalmaztam rosszul. Nem ellenem dolgozik a technika, hanem meg kell tanulni kezelni, ha falábbal nyomod neki, megpördülsz, kóvályogsz, esetleg balesetet szenvedsz. De ha ráérzel a lényegére Isteni érzés csapatni egy olyan vadállattal. Erre céloztam, csak rosszul írtam. Bár van abban némi perverz élvezet, ha egy rosszul megkomponált géppel kell küzdeni, de csak rövid ideig. :)

Ironpen 2012.02.22. 06:22:20

@Silverstein: Parkolóban nyilván nem, de az utakon amikor az önjelölt Fittpaldik tépnek el melletted, jobb esetben kevésbé balesetveszélyesen, akkor már megnézik és véleményt alkotnak róla. Vannak olyan tulajok, akiknek pont ez a céljuk. Ők polgárpukksztásnak gondolják, én másképp.

Shadowbull 2012.02.22. 06:40:01

@Gamma Leonis: erdekes, en meg 120 alatt szedulok :)

sb

tiramiska 2012.02.22. 07:20:10

@Silverstein:
@hagyma:
Leszarom, hogy kik veszik ez engem nem érdekel... nem irigylem senkitől az autóját... ;)
Igazából szövegértés 1es le ülhettek! Arról írtam, hogy ezek már nem azok a kőkemény sportautók amibe beleszereltem (az elektronika uralja az autót, nem te.... persze forgathatod a kormányt). Inkább jó minőségű GT autók... hidegen hagynak.S, igen. Amivé vált az határozza meg a vásárlórétegét.... nem a pályaváltozatokról van szó....

Shadowbull 2012.02.22. 07:24:55

@tiramiska: "az elektronika uralja az autót, nem te.... "

Egy mozdulattal teljesen kikapcsolhatod az elektronikat, aztan kiralykodhatsz.

sb

tiramiska 2012.02.22. 07:26:00

@Silverstein: James Dean ma már tuti nem a Porsche-t választaná....

Shadowbull 2012.02.22. 07:47:05

@Rocko-: hja, az óberkedés az kockazatos :)

Azt hiszem hogy az atlagnal talan nagyobb tapasztalatom eros es nagyoneros autokkal, de kozuton soha nem kapcsolom ki az elektronikat, es a sportbeallitasokat is csak modjaval aktivalom.

Birom az ilyen arcokat egyebkent, a hetes buszrol magyarazza, hogyhat a legjobb hogy a vezeto meg az auto osszeforr es eggyevalik, es hogy helyette ne vezessen az auto, blabla.

Marhasag.

sb

tomnemtom 2012.02.22. 08:42:56

mér, a hetesbusz is van vagy kétszáz lóerős.
megmikor szakad széjjel csuklómentén, egybeforr vele a delikvens, mer úgy kapaszkodik bele, mint hugyosjózsi a klozettajtóba, tehát egybeforr.

Rocko- 2012.02.22. 09:01:18

@Shadowbull: nem te, hanem az ilyen 'nekem nem kell ESP ABS BMW UPC, én májer vagyok, 3000 lóerővel is elbírok' arcok szoktak meglepődni az első kanyarban.
(ja, jó, te is ezt írod a második bekezdésben.)

apropó, gyerekülés: mik a minimum és maximum szintje amire terveznek autót? gondolom törvényi előírás nincs, csak íratlan szabályban.
mert gondolom azért kell az 150 alatti gyereket berakni gyerekülésbe, mert kicsi, nem azért, mert 7 éves.

Rocko- 2012.02.22. 09:02:04

@tomnemtom: na de ha szétszakad a csikló mentén, akkor az lesz a félhetes busz. :D

tiramiska 2012.02.22. 09:11:15

@Shadowbull: Balfasz biztos autót a balfaszoknak! Ennyi. Nekem, senki ne magyarázza meg hogy u.olyan vezetni egy másfél-2 t GT-t, mint Pl. egy Lotus Super7-t. A menet teljesítményt lehet javítani lóerőkkel, de a tehetetlen tömeget nem... ezen a ponton, amikor kikapcsolod...:"2 A tehetetlen tömeg a test tehetetlenségének mértéke: a rá ható erő mozgásállapot változtató hatásával szembeni ellenállás. A kis tehetetlen tömegű test sokkal gyorsabban változtatja mozgásállapotát, mint a nagy tehetetlen tömegű." Puszi ;)

Shadowbull 2012.02.22. 09:15:24

@Rocko-: egy parszor mar en is meglepodtem, es a meglepodesben az a jo, hogy az ember legkozelebb ovatosabb lesz. Szerencsere nem tortem meg ossze igy soha semmit, de necces helyzetem mar volt nehany.

Ill. egyszer motorral tanyaztam egyet, de ott az elbambulas volt az ok, nem a kiralykodas.

Hogy milyen magas emberekre tervezik az autokat, arrol fogalmam sincs. Az biztos hogy egyre nagyobbakra, mert pl. az M1-be egyszeruen nem ferek bele, es a McLaren F1 is erosen necces, de manapsag barmilyen kocsiban elferek rendesen.

sb

Shadowbull 2012.02.22. 09:23:29

@tiramiska: Mindenki balfasz, csak nehanyan a sebesseg istenenek kepzelik magukat, foleg a hetes buszon.

"senki ne magyarázza meg hogy u.olyan vezetni egy másfél-2 t GT-t, mint Pl. egy Lotus Super7-t. "

Nem is magyarazza meg senki, de nem is errol volt szo.

Amugy elegge el nem itelheto modon regimodi vagyok, es ugyan imponal, amikor az alternativ szexualis erdeklodesu topiktarsaink nyitnak az iranyomba, de ha nem baj, nem elnek a lehetoseggel. Es hogy ne foghassa ram senki, hogy homofob lennek, puszi neked is.

sb

Rocko- 2012.02.22. 12:55:20

@Shadowbull: magasság: értem, köszi.

meglepődés: nem ártana néha pár emebrnek előre meglepődni. jobb előbb, mint utóbb.

Rocko- 2012.02.22. 12:57:38

@tiramiska: James Dean ma már tuti a Porsche-t választaná.

tiramiska 2012.02.22. 16:13:35

@Shadowbull: LOL! Besírtam a röhögéstől.... vicces fazon vagy -tényleg!!!! Nem, felkérés volt homoerotikus táncra. Inkább amolyan ironikus búcsú az egódnak... ;)

"Egy mozdulattal teljesen kikapcsolhatod az elektronikat, aztan kiralykodhatsz."

Kikapcsolod. ÉS? Aztán meg így jársz:www.youtube.com/watch?v=eWp-QH_vH_8&feature=player_embedded ..... de, biztos király érzés lesz amikor kiröhögnek... ;)

tiramiska 2012.02.22. 16:19:09

mind1, tuti elbeszélünk egymás mellet....
süti beállítások módosítása