HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A győri busz olasz szívvel

2012.03.08. 06:19 Tcomment

Címkék: credo econell

Pár napig a budapesti agglomeráció ingázói is kipróbálhatták

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr114296771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grg76 2012.03.08. 07:16:35

"Mivel a buszban még csak jelképes 6300 kilométer volt, így természetesen nem zörgött semmi, ez remélhetőleg még hosszú távon így lesz."

Majd ha olyan lesz az utak minősége, addig ez csak álom. A BKV-s Volvók sem azért zörögnek mert olyan a minőségük...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.03.08. 07:49:51

szép busz de sírva könyörgöm a bkv ne vegyen többé ilyen ülésekkel telezsúfolt konstrukciót, ezeket nem a balkáni, 101%-os kihasználtságon futó vonalainkra találták ki.

abc 2012.03.08. 07:52:28

Szép álom a magyar utakra magyar buszt, csak hát amíg van kínai konkurencia az ár miatt kevesen fognak ilyet venni.
De teljesen mellette állok, hogy legyenek magyar utakon végre magyar buszok, akkor a talán a tapasztalatuk is nagyobb lenne a gyáraknak és a külföldi megrendelések is jönnének szépen sorjában.

Tizenkettő 2012.03.08. 08:18:43

Ennél szebb már csak akkor lehetne a történet ha a szíve is saját lenne.

Pierr Kardán 2012.03.08. 08:21:21

Szép álom a magyar busz, magyar tévékészülék, magyar autó, de félek, hogy nem lesz ez ilyen diadalmenet..

Schütii 2012.03.08. 08:31:33

Helyközi járatra megfelelő ez az autó, de helyire kisebb kell(ene) inkább hosszabb legyen, csuklóval. Szögeden pl. a Volvók (7700) és Mercik (Citaro) egyszerűen alig férnek el az utakon és autós szemmel is nyomasztó ha egy ilyen, majd' egy sávnyi széles monstrum jön szembe, kanyarokban meg rendszerint igencsak át kell őket lógatni a szembesávba. Sokszor csak a szembejövő autós jóindulatán múlik, hogy be tud e fordulni a kis godzilla a sarkon. Szóval le kéne porolni az IK 200-as család terveit és természetesen a mai követelményeknek megfelelően szerelve gyártani. Az alacsonypadlósokat se kéne 2,5 méter szélesre építeni, mert annyival nem jobb a helykihasználásuk hogy megérje az, hogy a sofőr szinte állandó stresszel küzd a relatíve szűk utakon.

beersodi 2012.03.08. 08:57:58

@abc:
Minden eddigi és aktuális kormánynak a magyar piac védelmét kellett volna előtérbe helyeznie, és a tényleg arra érdemes cégeket segítenie. Sajnos sok víz lefolyik még a Dunán mire ez megvalósul.
A Kravtex gyakorlatilag önerőből jutott el a buszfelújítástól, a licencelt gyártáson át, a saját tervezésű buszig. Ami kész van, működőképes.
Aztán ott a Nabi, az ARC, az Ikarus és még van pár kisebb gyártó itthon.
Erre mit tervez (még csak terv, de nagy barom volt aki kitalálta) az épp aktuális kormány: a frissen megvásárolt Rába, ne csak katonai teherautót gyártson, hanem buszt is (a saját tűzoltóautó gyártást még támogatnám is). Mikor itt van ennyi magyar gyártó, akik már kész buszokkal várják a Volános, Bkv-s megrendeléseket, kihúznák alóluk a szőnyeget egy újabb konkurenciával.
Mindegyik fent ülő (bár inkább lógnának egytől-egyig) csak a saját zsebét tömi, nem törődik azzal, hogy ezek a magyar cégek, itt fizetnének több adót, a magyar beszállítók szintén, ezek a cégek magyar embereket alkalmaznának, akik szintén itthon költenék el a fizetésük stb. stb.
A nemzetközi piacra nem egyszerű betörni, a lényeg az lenne, hogy minden jelentős buszos rendezvényen meg kellene jelenni, viszont ez nem 2 fillér. Ha csak ennek az összegével támogatnák a meglévőket, biztos, hogy idővel megtérülne a befektetés.

beersodi 2012.03.08. 09:09:34

@Schütii:
Egyet értek veled, de a szállított utas mennyisége fontosabb.
Amúgy a dilettantizmus netovábbjára jó példa az új győri rakparti út. Volt egy mondhatjuk úgy, hogy "felső" rakparti út, és volt alatta, egy nem sokkal a vízszint felett lévő egy nagy parkolónak használt rakparti rész. A felső utat lezárták, és az utat levitték alulra, de mivel ezt csak kacifántosan tudták megoldani, a kisebb buszok (a régi kisebb Credo buszok) is épphogy be tudják venni ezeket a visszafordító kanyarokat. Azt mondták nem volt több hely a kialakításra (ami igaz is), és nem gond ha kanyarodáskor átlóg a busz a másik sávba. Normálisak ezek?
Ráadásul ha árvíz lesz az utat lezárják, és mivel a révfalusi híd csak az új rakparti úton érhető el, ilyenkor a hídon sem lehet majd közlekedni autóval, busszal.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.08. 09:24:42

Nem tudom, h ki hogy van vele, de szerintem rettenetesen bosszantóak és unalmasak már ezek a cikkek. Negyedévente buszt "tesztel" vagy a BKV, vagy a Volán, vagy itt nálunk az MVK, de mindenki tudja, hogy kb. annyi esély van arra, hogy ezekkel fogunk mostanában utazni, minthogy én lecserélem az 5 éves Fordomat egy vadonatúj 7es BMW-re, azaz semmi.

Félre ne értsetek, én is örülök, h van magyar buszgyártás, szívesen olvasok is róluk, de nem lehetne ezeket simán teszt keretében bemutatni? Hagyjuk már folyton ezeket a "kipróbálja a közlekedési vállalat, h jó lesz-e" típusú posztokat. Hogyne lenne már jó? Mindenki örülne még egy vadonatúj Karosa vagy King Long flottának is csak lenne és jönne már. De mivel arra sincs pénz lassan, hogy a 20 éves rozsdaboglyákat életben tartsuk addig felesleges ezeket demozni... :-(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.03.08. 09:32:44

@d'oh:
a cikkben ez elővárosi, helyközi járat busz volt. Nem helyijárat. Itt elvárás a sok ülés, hogy aki 20-30 km-eket utazik az le tudja tenni a popóját a székecskébe. A csuklós bkv editionben nem volt ennyire zsúfolt a belső, sokkal több hely volt állni.

GRX 2012.03.08. 09:40:17

@abc: A kínai konkurrenciával alapvetően nem lenne gond, velük szemben lehet védeni a magyar piacot (hiába alacsonyabb az ára, ha nincs offset, ami a magyar gyártók esetében ugye szinte 100%-ban visszafordul sok-sok munkahely képében, a kínainál nem). Gond az összes majdani állami tender (BKV, Volánok) esetében az EU-s szabályozással lesz - na oda már komoly indoklás kell majd, ha egy MAN, Mercedes, Volvo megtorpedózza a közbeszerzési eljárást.

Adam2101 2012.03.08. 09:42:23

Heti minimum 2 alkalommal óriási alumínium "kockákat" fuvarozok a győri Rába gyár területére.
Általában raktározásra kerül, ugyanakkor előfordult már, hogy rögtön a megmunkáló csarnokhoz kellett vinni. Be is tévedtem a csarnokba szállítólevelestül, illetékest keresve, de másodperceken belül, udvarias, de határozott szavakkal kiküldtek "titoktartás" címszó alatt.
Az biztos, hogy a csarnokban motorokat gyártanak, vagy legalábbis azok alkatrészeit.
Kérdem én, hogy miért nem jutott Magyar motor a Magyar buszba?
Nem tudom elképzelni, hogy az egyenként 1.3 tonnás alu tömbökből a gépek egyesével faragják az utángyártott TZ4K kerti-traktor hengerfejeket. Főleg nem akkora gépek amikbe egy az egyben be lehet tolni egy ilyen tömböt.
Miért olcsóbb Olasz motort legyártatni, csomagolni, idehozni, kicsomagolni, és beépíteni, mint legyártani itthon, és átfuvarozni (vagy akár átvonatozni) a győri gyárváros másik felébe?
Jó lenne egy cikk a gyár "illetékeseinek szájából" a költségvetésről.

aaabbbccc 2012.03.08. 09:43:16

Az a gond, hogy a kinai/man/mercedes/volvo/stb kereskedo nagyobb aktataskat fog a donteshozonak kinalni.

Nyegleo 2012.03.08. 09:50:02

@Adam2101: motort gondolom azért, mert baromi sok pénz és idő kifejleszteni, főleg így nulláról.

Shadowbull 2012.03.08. 09:53:57

@Nyegleo: volt valamikor motorfejlesztes a Rababan, de a vege fele asszem ok is valami MAN-licenszet faragtak.

De teljesen igaz: euromilliok kellenenek, valoszinuleg a tudas es az eszkozok sincsennek meg, sokkal egyszerubb es olcsobb motort venni.

sb

karakterke 2012.03.08. 09:57:08

@Adam2101: "Az biztos, hogy a csarnokban motorokat gyártanak, vagy legalábbis azok alkatrészeit."

A Rába NEM gyárt semmilyen motort.

abc 2012.03.08. 09:57:21

@beersodi: Ez örület ami itt folyik, ez komoly terv a RÁBÁval?

@GRX: igen erre ki kellen találni valamit. De ha a franciák tudnak franciaországba francia repülőt, buszt, közösségi autókat, céges autót mindig valahogy francia nyertessel kihozni talán nem lenne precedens nélküli eset.

Hurri Kán 2012.03.08. 10:08:35

Majd vesznek helyette használt buszokat...

◄ ► 2012.03.08. 10:40:31

Jó ez a busz, semmi nagy gond nincs vele, csak nem Bp-re való, ahol csak 2-3 megállót utaznak vele. Győrbe pl. teljesen jó, mert csak reggel amikor mennek az oskolások a suliba, akkor vannak tömve a buszok, amúgy szinte mindig van ülőhely.
Az utak minősége meg némelyik városban kritikán aluli, nem csoda, ha pár ezer km után rezeg minden belső borítás. Oda sajnos csak a lovasszekér való :S

Rocko- 2012.03.08. 10:47:36

@Nyegleo: @Shadowbull: milyen felárral adnak el általában motorokat?

Shadowbull 2012.03.08. 10:54:46

@Rocko-: en nem tudom, nem lattam meg ilyen szamokat. Meg megsaccolni sem tudom.

de gyanitom, akarmilyen felarral adjak is, meg akkor is csak ez az egyetlen ertelmesen jarhato ut.

sb

Kegyetlen 2012.03.08. 11:15:24

@GRX: ki kell írni a tenderben a magyarországi gyártás hányadát.

3 gb 2012.03.08. 11:27:08

@aaabbbccc: Az egy dolog, hogy kínálnak, de biztos, hogy el is fogják fogadni és beszereznek bármit, bármennyire is gagyi és azt fogják mondani, hogy összességében bizony ez a legjobb.

Iza Béla (törölt) 2012.03.08. 11:28:03

Azért a cég eddigi termékei finoman fogalmazva sem a megbízható üzemről és a tartós kivitelezésről szóltak. Szépnek szép. Talán (!) jó. Vitán felül áll, hogy meg kell adni az esélyt.

Amúgy ez nem városi kivitel. Ezt azoknak írom (többekkel együtt), akik esetleg nem olvasták el a képeken látható autó felhasználási célját. Ez elővárosi kocsi, ahol legfeljebb a legnagyobb településeken belül lehetne rajta néhány álló utas.

@Adam2101: Van normális magyar motor bele? Euro5/EEV, mondjuk manapság már lehetne kísérletezni hidromechanikus helyett elektromos hajtáslánccal.

@beersodi: Legutóbb Antall József kormánya csinált ilyet.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.03.08. 11:46:52

Én utaztam Credo busszal.
Többet nem szeretnék.
Az egy dolog, hogy nem kényelmes az ülés, a kis átmérőjű kerék miatt nagyon rossz vele utazni napi szinten 80 km-t.

Iza Béla (törölt) 2012.03.08. 11:55:10

@IV. (Parkoló) Béla: Remélem láttad, hogy ez már kapott kicsit hosszabb combokat. Ettől még az előző "termékek" miatt a cég "jó híre" sok váráslóban kételyeket ébreszthet. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy az Ikarus kb. 15 évig igazán jó konstrukciót nem alkotott, talán a 620-as volt használható, az 55-ös és a 66-os meg szép. A 200-asok sem voltak igazán megfelelők az első években, de a szépségük mellett jók is lettek, a nagy mennyiség meg meghozta a gyártási tapasztalatot is. Jelenleg a 2. és a 3. generáción utazunk (a Classic már csak utóérzés, de az a legjobban sikerült).

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.03.08. 11:56:42

Egyetértek a feljebb szólóval, roppant igénytelen, szűk, zörgős utastér, de legjobbat akkor röhögtem, amikor a soför betolta a Fiat Uno slusszkulcsot:)
Remélhetőleg az új már igényesebb, de ez is kiskerekű, értem én, hogy helykihasználás, de...

valerossi46 2012.03.08. 12:02:57

ha a kormány segítségével felfuttatják a magyar buszgyártást, megemelem a kalapom a Fidesz előtt.

Iza Béla (törölt) 2012.03.08. 12:03:52

@rendszamgyujto.hu: Ennek A TC adatlapok szerint 19,5"-os csülkei vannak, a Volvóknak 22,5-esek.

Rocko- 2012.03.08. 12:04:07

@Shadowbull: ahham.
az tudom, hogy a VW féle 1.9 TDI never die, always livin, szóval az kerül mindenhova, viszont nem tudom mennyiért adják el pluszban másnak.

Iza Béla (törölt) 2012.03.08. 12:04:25

@valerossi46: Ugyan nem ide illik, de asszem nem fog megfázni a fejed. ;)

Rocko- 2012.03.08. 12:12:59

@valerossi46: nem érdekük.

@Kegyetlen: nem fogják, mert nincsen benne pajti. ha lenne, már nem hogy ezer, hanem 2000 új busza lenne a BKV-nak.

valerossi46 2012.03.08. 12:27:24

@Iza Béla: pedig itt lenne már az ideje építeni is valamit, mert az elmúlt 20 évben az eladósításon és az elcigányosításon kívül sokat nem tettek:@

dennisthemenace 2012.03.08. 12:33:48

@beersodi: Nem érted te ezt. Fideszes városvezetés van, nyilván valakinek a valakijének jó uzlet volt. Mint ahogy a várbástya lerombolása, a helyére épulo felesleges parkolóházzal, a lakossági tiltakozás ellenere..

Kopi3.14 2012.03.08. 12:49:46

@Rocko-: Szombatra lehet tudok mondani valami eladási árat Deutz motorról, de a darabszám nagoyn kérdéses (persze az ár függ attól is, hogy MAN, vagy Volvo lesz a végén, ne adj isten Béla bának kell új aggregát a kertvégibe).

Szűcslaci 2012.03.08. 12:58:36

Nagyon remekek a technikai adatok. Ha én busz flottát üzemeltetnék, a fogyasztásra is kíváncsi lennék - de felettébb.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.03.08. 13:25:33

@Iza Béla:
Eddig is 19,5 kerék volt alatta és most is az lesz. Szóval jobb nem lesz. :-(
Utaztam 200-as Ikarussal, Autosan-nal, alacsony belépésű MAN-nel, Volvo B12B-vel, Classic Ikarussal, és a Credoval. A Credo volt az egyetlen amelyiknek nem 22,5 colos volt a kereke.
Ezt érezni lehetett. Ugyanazon az úton mentünk, szóval nem lehetett az, hogy más az út minősége és ezért éreztem rosszabbnak a menetkomfortot.
Nem csak én vágytam vissza a rozsdaboglya szétesni látszó Ikarust. :-(

Rocko- 2012.03.08. 13:30:16

@Kopi3.14: köszi. a mennyiségi változó szorzó az érthető, szóval egy százalékos -tól/-ig határn ekem elég. :)

butschq 2012.03.08. 13:39:51

hát kíváncsi leszek, de ahogy sajnos ismerjük a honatyáink döntés képességeit, tuti nem a magyar gyártmányt részesítik előnyben...

ma találtam egy jó kis írást a D10-ről
www.autokut.hu/au_dizel_cser.htm

Nani24 2012.03.08. 14:11:46

A fogyasztás igazán korrektül tud alakulni. Ec 12-vel dolgozok és ha nem kell klíma és fűteni sem szükséges simán 20 liter a vegyes fogyasztás. A minőség pedig nem rosszabb mint a török MAN vagy Mercedes-eknél, ugyanis azokat sem a németek rakják össze.
A ZF váltót pedig ugy tudom Egerben gyártják.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.03.08. 14:29:01

@Iza Béla: Már a Citadell-nek is 22,5"-os kerekei vannak, csak ott más a motortér kialakítás. (Ahogy olvastam). Drukkolok nekik, de a Nabi dizájnra jobban bejön. De az árcédulákat nem ismerem. A Credot azért látni ennyit, mert bár alacsony a komfortfokozata, de az ára ezzel arányos.

Tizenkettő 2012.03.08. 14:37:12

Egyébként a Nabival mi volt a baj?Egyébként meg annál a sok fostalicska busznál ami az utakon van bármelyik jobb. Csak hazai legyen és ne kínai retek.

Kopi3.14 2012.03.08. 14:59:04

@Nani24: a német MAN-t, Mercedest sem németek rakják össze.

woodo1 2012.03.08. 15:16:13

Minden nap utazok helyközi járatonkb.60 km-t.Alapvetően 3 féle busztípus jár ezen az útvonalon, Credo ,Man ,volvo. A tapasztalataim a következőek (annyit hozzáfűznék,nem átlagos a magasságom 200 cm)Credoban 5 ülés ahol elfér a térdem, az ülések szűkek szellőzés nyáron tragikus.Volvo jobb oldalán zsúfolt ülések,számomra használhatatlan,viszont abal oldala rendben van előre és oldalra is tágas.Man üléstávolsága számomra mindegyik helyen megfelel,szélességgel akkor van gond ha hasonló kaliberű ember ül mellém.(Nem értek hozzá,valószínű típusfüggő a hely kialakítása.A helyközi járatra használnák kitétel miatt beszéltem bele.)

Kopi3.14 2012.03.08. 16:29:51

@woodo1: minden busznál az ülésosztás variálható bizonyos keretek között, s a jobb oldalon (kivéve UK and co.)az ajtó miatt vannak eltérések a másik oldalhoz mérten, ill ajtó elött, avagy mögött is más ülésosztás lehet. A komfortot befolyásolja egyik oldalról a támla vastagsága- szivacs- pozitívan, ill negatívan- lábaknak rendelkezésre álló hely. Bizonyos legózási paraméterek mellett a megrendelö mondja meg milyet akar, s végül is milyen komfortot biztosít az utasoknak.

Apropó: Alfabuszokról kinek van tapasztalata?

jambooo 2012.03.08. 17:30:08

Iza Béla: Az Ik620/630 és 55/66 buszcsaládok utolsó csavarig azonos futóművel és hajtásánccal készültek. Akkor szerinted miért lett volna különbség az üzembiztonságban? Az egyik alvázas ( trambusz) míg a másik önhordó felépítésű volt.
Ha gondolod kipróbálhatod az 55-öt és a 630-at nálam.
Elárulom van különbség nem is kicsi, az egyik hangos, míg amásik csak hátul hangos. Az egyik finoman úszik a forgalomban, míg a másik fordulékény, mert rövidebb a tengelytávja, kisebb a farseprése.
üdv.

Iza Béla (törölt) 2012.03.08. 19:53:19

@rendszamgyujto.hu: Ezért, na meg optikailag is érdekes, hogy miért akarnak folyton pici kereket.

@jambooo: Az üzembiztonságot nem csak a műszaki megoldás, hanem annak használata is befolyásolja. Ami városba megfelelő, az nem biztos, hogy jó távolságiba, más a szerelhetősége pl. a farosnak meg a 620-asnak, stb. Az elrendezés is tudja befolyásolni azt, hogy milyen terhelés éri a gépészetet.

@woodo1: Az üléselrendezést a megrendelő kéri bele.

nekemtökmind1 2012.03.08. 20:27:30

Hát, nem tudom mire jó ez az alacsony padló, ha hiába tud felszállni a babakocsis,tolószékes utas, mert gyakorlatilag az ajtóból sehová sem tudnak menni. Ami azért kellemetlen mert a egész busz azon az ajtón keresztül tud leszállni . Tehát vagy blokkolja a babakocsis ,kerekesszékes utas az egész buszt vagy minden megállóban le fel száll. Ezek a buszok nem valók Magyarországra ahol reggelente már a második megállóban sem lehet felszállni .

jambooo 2012.03.08. 20:52:52

@Iza Béla:
Szereltél már buszt?
Véletelenül ebben a dologban konkrét tapasztalatom van.De lehet te gyakorlottabb vagy nálam.

kisqtya 2012.03.08. 21:19:30

A Rábának nem éri meg motort gyártani. Anno euro 3 szintig jutottak el a MAN licensz D10es motorral, de gazdaságtalan volt a dolog, ezért kiszervezték a motorgyártást, majd a cég bebukott. Egyébként komoly fejlesztőmunkát öltek bele, elméletileg innen tovább lehetett volna lépni az euro 4-5re is. 6ra már nem tudom.

www.autokut.hu/au_dizel_cser.htm

moslekzabalo.il 2012.03.08. 23:40:41

@Grg76: "A BKV-s Volvók sem azért zörögnek mert olyan a minőségük... "

Nem a loszart nem.
A hulladek osszeszerelesi minosegenel csak a nemletezo rugozasi komfortja a borzalmasabb.
Meg egy csatornafedelen athaladva is ugy felut,hogy kiesik a tomes a fogadbol,a futomukopogas meg meg az utcarol is hallatszik. Az utasternek pedig minden egyes eleme kulon eletet elve annyira zorog, nyekereg es razkodik,hogy mindig az az erzesed,hogy a kovetkezo pillnatban atomjaira hullik az egesz szemetdomb.
Az ugyanazon a vonalon es uttesten kozlekedo 25 eves Ikarus a Volvohoz kepest varazsszonyegkent nyeli el a legdurvabb uthibakat is,a hangtalan futomu es belso zorejek tekinteteben is egy luxuslimuzin ezekhez az osszelapatolt szarokhoz kepest.

Iza Béla (törölt) 2012.03.09. 06:58:27

@jambooo: Hivatalosan nem. ;) De állítottam le autót azért, mert a szerelés költsége nem érte meg és hoztam előre javítást azért, mert olcsóbb úgy javítani, ha amúgy is szét van túrva a kocsi. Ha meg az a dolgom, hogy a lehető legolcsóbban adjam ki a szükséges mennyiségű buszt, akkor nekem fáj, ha a szerelők fél órával többet vacakolnak a javítással az egyik típusnál, mint a másiknál.

Persze aki élvezi a szerelést, annak nem tűnik fel, hogy forint tízezreket pazarol el munkaidő formájában.

Grg76 2012.03.09. 07:20:02

@moslekzabalo.il:
Mert talán nem a Thököly-n kéne közlekedtetni, és akkor nem zörögne meg esne szét a Volvo sem.
Mutass nekem egy mai modern buszt, amelyik a fenti úton nem megy tropára pár nap alatt.

Amúgy amit a Volvokról irsz az a 400-as Ikarusokra is érvényes

Ide egyedül a 200-as Ikarusok valók, azok birják ezeket a balkáni utakat, még a leglepukkantabbal is szivesebben utazok. :)

kisqtya 2012.03.09. 07:40:55

@moslekzabalo.il:

Ennél azért árnyaltabb a kép. Nálunk is vannak Volvok, némelyik tényleg nagyon zörög, más nem annyira. Az Ikarus pedig azért nem zörög, mert egyszerűen nincs ami zörögjön rajta :) Nincsenek benne műanyag burkolatok, kárpitelemek. Igénytelen, balkánra tervezett jószág :)

moslekzabalo.il 2012.03.09. 10:18:34

@Grg76

"Mutass nekem egy mai modern buszt, amelyik a fenti úton nem megy tropára pár nap alatt."

A 86-oson egy ideig futo MAN-eken látszott es erzodott,hogy becsulettel es az apro reszletekben is szemmel lathatoan igenyesen osszerakott minosegi termekek.
Hibatlanul siklott az utegyenletlensegeken es meg sem nyikkant.Tudom uj.De a Volvo mar az elso napon is szanaszet akart esni es megegyszer mondom a legkisebb csatornafedelen is felut,tehat a budapesti utviszonyok legkevesbe sem szolgalnak mentsegul a katasztrofalisan szar rugozasi "komfort"-ra.

"Amúgy amit a Volvokról irsz az a 400-as Ikarusokra is érvényes"

Reszben.De rugozasban meg az is egy alom a Volvohoz kepest es kb.feleannyira zorog.

"Ide egyedül a 200-as Ikarusok valók, azok birják ezeket a balkáni utakat, még a leglepukkantabbal is szivesebben utazok. :)"

Duplan szomoru.Egyfelol hogy ilyenek a hazai allapotok masfelol,hogy a Volvonal keptelenek voltak a kommunista ipar negyven evvel ezelotti szintjet megutni futomutervezes es ossszeszerelesi minoseg tekinteteben.Amugy en is :)

@kisqtya:

"Az Ikarus pedig azért nem zörög, mert egyszerűen nincs ami zörögjön rajta :)"
Nincsenek benne műanyag burkolatok, kárpitelemek."

Ennek a hulyesegnek fuss neki meggyszer.Szerinted a
futomuszilentek,ablaktomitesek,ajtoszigetelok,kapaszkodobevonatok,az ajtomozgato mechanika takaroburkolatai,a plafon vagy az oldalboritas,a vilagitotestek azok mind-mind tomeny vasbol, tolgyfabol vagy csak esetleg tejbegrizbol vannak?

"Igénytelen, balkánra tervezett jószág :)"

Ja, ami a jelek szerint meg negyed szazad budapesti igenybevetel utan,fel labbal a sirban is jobb ossszeszerelesi minosegerzetet es rugozasi komfortot kinal mint egyes neves gyartok "korszeru" es meregdraga temekei.:)

protézisesh 2012.03.09. 11:36:35

a rába TERÜLETÉRE szállított nagy alaminijum kockák nem lehet hogy csak mondjuk a szinte szomszéd aluminiumöntöde (Hydro, lánykori nevén VAW) által bérelt raktárba érkeznek?

Azt tudja valaki, miért erőltetik ezeket a pici kerekeket a Credonál? Miért nem a "szabvány" 22,5-öst nyomják? Ezekkel a picikkel a 7,5t teherauók szoktak imbolyogni...

Kopi3.14 2012.03.09. 12:20:08

@moslekzabalo.il: alacsony padló esetén definitíve nincs annyi rugóút, mint a magasabb rendszerekben. Az ülések elhelyezése miatt nem lehet kialakítani, csak jelentös ülöhelyvesztés árán. Erre mindenki józan paraszti ésszel magától rájöhet, ha nem lusta gondolkodni.
Hogy az ezeréves moslék miért bírja jobban? Mert az teljesen más utazási igénybevételhez, igényszinthez lett tervezve, mint a Volvo. A Volvo kezdetekben nem volt rossz minöségre- csak épp a finom nyugati igényeknek megfelelö légrugók-lengéscsillapítók miatt nem bírta a tesztpályát, a bele gyorsan széthulott töle. Mire megkapták az erösített, ezáltal rázósabb futómüvet, már midnegy volt nekik. A vezetés sóhersága miatti barkácsolásokról már ne is beszéljünk.

@protézisesh: állításuk szerint olcsóbb, mint a nagy, fenntartási költség téren is, a futómü is jöhet a kisebb teherautókból, ami megint olcsóbb. Hogy komfortfokozata roszabb, az nem érdekli öket.

moslekzabalo.il 2012.03.09. 22:24:01

@Kopi3.14:
"alacsony padló esetén definitíve nincs annyi rugóút, mint a magasabb rendszerekben. Az ülések elhelyezése miatt nem lehet kialakítani, csak jelentös ülöhelyvesztés árán. Erre mindenki józan paraszti ésszel magától rájöhet, ha nem lusta gondolkodni."

Ha velem ellenteben oly szorgalmas gondolkodo vagy akkor azon is toprengjel egy sort batran,hogy az MAN esteben miert sikerult a hibatlan rugozast mindenfajta helyveszteseg nelkul megoldani.

moslekzabalo.il 2012.03.09. 22:29:23

@Kopi3.14:

"Hogy az ezeréves moslék miért bírja jobban? Mert az teljesen más utazási igénybevételhez, igényszinthez lett tervezve, mint a Volvo"

Ja,tenyleg!
Tehat a csaknem fel evszazaddal ezelotti, kommunizmusbeli "igenyszint" nagysagrenddekkel jobb rugozasi komfortot eredmenyez, mint az ezredfordulo utani nyugati.Logikus...

moslekzabalo.il 2012.03.09. 22:45:40

@Kopi3.14:

"Hogy az ezeréves moslék miért bírja jobban? Mert az teljesen más utazási igénybevételhez, igényszinthez lett tervezve, mint a Volvo."

Mellesleg ez azert is baromsag mert nemhogy a tervezes idejen de meg a nyocvanas evek derekan is hateves koruk utan mar selejtezte a buszait a BKV. Azt meg ugye te sem gondolod,hogy a Volvo hat evben jelolne meg ezen jarmuvek tervezett elettartamat.Kar ezt tulbonyolitani.Egyszeruen szarul osszerakott,ugyesen rank masszirozott,igenytelen szemet.Se tobb se kevesebb.Es ami tobb szempontbol sem uti meg az Ikarus szintet sem.

Liverpool87 2012.03.10. 01:13:37

A parasztoknak jó lesz bejárni vele a városba.Egyébként meg milyen szr űlések kerültek ebbe is megint?

kisqtya 2012.03.10. 13:25:32

@moslekzabalo.il: Az Ikaruson nincsenek a plafonon "csatornák", műanyag burkolatok, a nyugati buszokon ezek zörögnek, nem a szélfogó és a kapaszkodó. Az Ikaruson az ablakoszlopokon sincs burkolat, ami van kevés burkolat, az pedig csavarozva van. Megjegyzem azért van néhány Ikarus, amin a motor rezonanciája miatt igencsak tud zörögni 1-2 oldalburkolat ill szélfogó. Továbbá egy alacsonypadlós busznak jóval kisebb a rugóútja, és keményebbre kell hangolni, ne koppanjon le az alja. HAsonlítsd össze egy Volvo meg egy 200as Ikarus plafonját.. Az ikaruson egyyszerű csavrozott fa burkolat, a Volvon meg műanyag hegyek.

tonalcar 2012.03.11. 00:30:10

A Volvo 7700 annyira széthullott a 86-os vonalán, hogy esőben belül is folyik víz az ablakon. Nem láttam még beázó Ikarust.

kisqtya 2012.03.11. 11:02:37

@tonalcar:
"Nem láttam még beázó Ikarust."
Én már igen, nem is keveset. Visszatérve a zörgésre, az Ikarus azért is nem zörög, meg falemez burkolatok vannak benne :) A fa meg kevésbé zörög mint a műanyag.
Egyébként nem a nyugati buszokat istenítem, mert első kézből tudom, hogy a motort leszámítva semmivel sem jobbak és megbízhatóbbak mint a magyar gyártású buszok.. Motor jósága alatt is elsősorban a fejlettségét, euro szintjét értve. Amúgy meg a magyar buszok is nyugati fődarabokból épülnek fel.

moslekzabalo.il 2012.03.11. 12:54:28

@kisqtya:

"Az Ikaruson nincsenek a plafonon "csatornák", műanyag burkolatok, a nyugati buszokon ezek zörögnek, nem a szélfogó és a kapaszkodó."

Maradjunk annyiban,hogy a Volvon -viccen kivul -minden,de MINDEN zorog.

"Az Ikaruson az ablakoszlopokon sincs burkolat, ami van kevés burkolat, az pedig csavarozva van."

Igen es meg sok mas amit anno bocsulettel a helyere illesztettek a sok mas alkatresszel egyetemben,mellozve a sporolast.
Figyeld meg az pl. ajtokat.
A Volvobol azok is ki akarnak szakadni mig az Ikarusban szo szerint rezzenes nelkul betonbiztosan allnak a legeslegszarabb Thokoly uti vagy Kossuth Lajos utcai (Buda fele) szakaszon is.

"Megjegyzem azért van néhány Ikarus, amin a motor rezonanciája miatt igencsak tud zörögni 1-2 oldalburkolat ill szélfogó."

Hogyne.Tul alacsony alapjarat eseten regen is gyakran megesett, mar gyerekkoromban(bo 35 eve) megfigyeltem,hogy zizeg mint egy villanyborotva:)

"Továbbá egy alacsonypadlós busznak jóval kisebb a rugóútja, és keményebbre kell hangolni, ne koppanjon le az alja."

Igy van.Elvileg.Csak eppen a Volvo eseteben ez hulyeseg mert -mint fentebb mar leirtam - egy csatornafedelen valo athaladas is felutessel jar, mig a hasonlo epitesu MAN hibatlanul abszolvalta az utvonalan eszlelheto legszarabb szakaszokat is,mind komfort mind egyeb zorejek tekinteteben.

"Hasonlítsd össze egy Volvo meg egy 200as Ikarus plafonját.. Az ikaruson egyyszerű csavrozott fa burkolat, a Volvon meg műanyag hegyek."

Jezus fasza!Hat ha szerinted az a mindenfele szintetikus szarbol preselt valami amiket az Ikarus belsoter-boritasara hasznaltak oldalt es a plafonnal az echte fabol van?! Akkor biztos el tudnam adni neked a menzarol csort kanalakat a nagyi szazeves ezustkeszletekent.:)
Mellesleg eszem agaban nincs valami buta romantikaval a szarra rongyolodott, regesreg bontasra erett ocska Ikarusokat isteniteni.Egyszeruen csak a Volvo a szar,de nagyon.

@tonalcar

"Nem láttam még beázó Ikarust."

No-no. Akkor nem csak figyelmetlen de nagyon fiatal is vagy.:)
Az Ikarusok legfobb osseszerelesei tipushibaja volt a hatso szelvedo katasztrofalis tomitetlelnsege meg a vadonatuj peldanyokon is.Szinten iskolabol jovet jokat rohogtunk es alig vartuk ahogy a hatso viszonylattabla korul hompolygo mocskos cunami egy komolyabb fekezesnel vegre lehanyja a szigornanal csak szepsegeben es eleganciajaban komolyabb osztalyfonokunk hofeher kabatkajat.:)

moslekzabalo.il 2012.03.11. 12:57:01

@kisqtya:

"Amúgy meg a magyar buszok is nyugati fődarabokból épülnek fel."

Bocs,de ez is hulyeseg. A kesobbi 260-asokon(ezekrol van most szo) ZF a valto es ezzel vege is.

moslekzabalo.il 2012.03.11. 13:01:08

@moslekzabalo.il:

"A kesobbi 260-asokon(ezekrol van most szo)"

Hulye vagyok,280-asokrol van szo.
süti beállítások módosítása