HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Tuningolni a tökéletest? Butaság

2012.04.20. 06:10 Tcomment

Címkék: tuning bioetanol e85

A tanulság: száz japán mérnök megfeszített munkájánál, ötven japán tesztelő több százezer kilométernyi próbájánál nem ér többet a spájz hokedliján dolgozó félművelt barkácsoló tudása.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr744461179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robincook 2012.04.20. 07:32:59

E85… törjön le a keze mindenkinek aki ilyen átalakítást végez. Ja és üzenném a fogyasztáscsökkentő adalékmesékben (pl. greenló**sz és társai) ringatózó embereknek, hogy a szükséges műszer a lábban van.

Házas motoros 2012.04.20. 07:49:02

"..majd én odakormányzok, szemre Bélám..." :))))))):)))))):)))) Azóta is ezen röhögök!!!! A cikkhez csak annyit, hogy bízom benne, sokkal kevesebb olyan ember van aki hisz ezekben a sz@rokban mint azt gondoljuk.

mmjr 2012.04.20. 07:53:12

Sajnos az ilyen "átalakítós, tuningbokszos, szakemberek" csak kárt okoznak az ügyfélnek, és az autószerelő szakmának.

S.O.A. 2012.04.20. 08:00:25

"mint ha az Apollo-11 legénysége félredobta volna a számításokat, és „majd én odakormányzok szemre, Bélám” felkiáltással, joystickkel próbálta volna eltalálni a Holdon a leszállási pontot."

Ha utánanézel, megtudhatod, hogy PONTOSAN EZ történt :D:D

hpapagaj 2012.04.20. 08:05:38

Baaaaazzzhmmeeg potméteres tuningbox. :D

tomnemtom 2012.04.20. 08:20:15

sehol nem tart a motorvezérlés, hiszen mindig a már elvégzett munkaütem után méreget mindenfélét aztán próbál eksztrapolálni, hogy a következőt jobbra menedzselje. persze közben növekedhet a fordulat, változhat a terhelés.
utólagos válságmenedzsment.
karburátort minden autóra. főleg a dízelekre. legalább nem kormolnának tovább.

Ádán 2012.04.20. 08:32:32

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: Én is pont ezt akartam írni. :-D Annyit pontosítanék, hogy az Apollo-13-ban kormányozták szemre a Béláim. És milyen jól sikerült.

Ennek ellenére a sufni tuningnak nem vagyok híve.

Schütii 2012.04.20. 08:33:54

Gyertyacserére nincs pénz, talán ezt akarta "kigazdálkodni" az E85-tel? Gratulálok...

uglykid 2012.04.20. 08:34:15

Az ASTRA-ra reagálva: néha ne árt egy kis 6000-ig pörgetés, hogy tisztulhasson a moci!
Alapvetően "agyonkímélik" egyesek az autójukat alacsony fordulaton járva városban és ez lesz a következménye!
A jelszó hadd pörögjön!Legalább 2-es, 3-as fokozatban!

Mérges 1234 2012.04.20. 08:39:05

@tomnemtom:

Jaj jajajajajjjjjjjjjjjjjjjjj...........

A mostani ecuk tényleg kurva jók, komoly teljesítményűek hardveresen is, és k. jó szoftverek vannak bennük....

Szoval amit írsz az nettó hülyeség.

Ja a legfontosabb bemenő paraméter a légtömegmérő, légmennyiségmérő. Szoval már a munkaütem előtt elég komoly számítások állnak rendelkezésre.

Nővekvő fordulatszámról, a mostani komolyabb ecuc, mrá arról megállapítrják, hogy egy henger gyengébben muzsikál, hogy a szöggyorsulás munakütemről munakütemre változik, azaz a főtengely 180 fokos elfordulása közben is száolja a szöggyorsulást.

Na mindegy, annyi milliónyi apróság van ezekben, amelyek laikus nem programozó vagy mérnök számára felfoghatatlanok.

Japán ECU-k meg különösen jók ebben.....

svájci Franky 2012.04.20. 08:42:31

Az Apollo 11 esetében volt az utolsó kb. 2 percben kézi vezérlés Neil Armstrong által. Azért odajutni nem tudott volna ez biztos számítógép nélkül. Apollo 13 esetében is a számítógépek számoltak időt és belépési pontokat, majd kézzel végrehajtották.
Ha azt szeretnéd, hogy autód kevésbé hatékonyan működjön, akkor tuning. Szerintem...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.20. 08:47:18

Ilyen szar az opel ecotech?
Na szép,gagyi.

Mérges 1234 2012.04.20. 08:48:43

@svájci Franky:

Mondjuk ne feledjük, azért vannak a tunningnak olyan valóban jó formái is, ami akár emelheti a hatásfokot és a teljesítményt is.

Pl. kompreszió emelés, a motorvezérlő szoftverével lekövetve.

De az élettartamot nyilván ezek sem növelik, sőt.

Elöző gázos verdámon direkt levetettem a hengerfejből a kompreszió nővelése érdekében gázzal úgyis jobban bírja. Szoval valn normális ésszerű tunning is...

svájci Franky 2012.04.20. 08:54:02

@Doubledecker:
Nyilván igazad van. Mindig attól függ, hogy mit nevezünk leghatékonyabb működésnek. Ha paraméterként az élettartam is szerepet kap, akkor más lehet, mint ha csak az egyszerű hatékonyság (fizikai értelemben).
Lásd Forma-1: amióta egy motort több futamon kell használni rögtön csökkentek a fordulatszám maximumok és valószínűleg a hardver/szoftver komponensek is. Meggyőződésem, hogy azokba is tudna rakni a sufnituningos cuccot, amitől jobban menne. :-)

Mérges 1234 2012.04.20. 09:01:23

@svájci Franky:

Én is ezt akartam kifejezni, hogy ha van is ésszerű tunning, azért valami kompromiszumot mindig kell kötni, és tényleg nagyon nehéz überelni a gyári mérnök gárdát.

Mostani autómhoz már én sem nyulnék hozzá, minek eleve erős autót kell venni, ami azért is különösen jó, mert az ember úgysem tud mindig kiautózni 140 Le-t, viszont az elemek ennek elviselésére is méretezve vannak, így természetesen mindeki számára egyértelmű, és a tapasztalat is azt mútatja, hogy egy 2 literes szívó benzines vigan muzsikál 200.000 km felett is, míg egy 1.4 vagy 1.2 fűnyírógép "rendes" pilóta alatt kifingik 100.000-ig.

Lényeg a gagyi primitív tuningal én sem értek egyet, de nyilvűn létezik ennek tudományon alapuló verziója is.

nyjozsi16 2012.04.20. 09:07:08

Honda Civic EK4 - boltban ugye 160LE körül mérték. Versenyzésre adtuk a fejünket, be is szereztünk egy utcai gépet, hogy majd jól rallye autót faragunk belőle. Nos, a motortérből kidobták a komplett szívórendszert szűrőstül, és ráakasztottak egy direktszűrőt. Király szívó hangja volt, de valami nem stimmelt. A szabályok miatt visszakerült a szívórendszer csőkígyója, ami a doblemezből indul, lekanyarog a lökhárító mögé, onnan vissza fel és bele a légszűrő házába. Szívóhang eltűnt, a kocsi megtáltosodott. Kíváncsiság miatt lemérettük, a gyári rendszer és a kókányolás között 12LE volt a különbség a gyári javára.
A másik téveszeme, hogy majd a Hondához íratunk komputert, hogy jobb legyen. Kb 6 évet mentünk a típussal, itthon és a környező országokban minden forrást felkutattunk, de a gyári komputernél csak egy cseh szaki tudott jobbat összeütni, de akkor ahogy kell menni kell utána a kipuffal is.

Ps: N-es volt a kocsi, utcaihoz képest nem sokat lehetett faragni a motoron, de komputer szabad volt. Persze egy durvább A-s átalakításhoz lett volna Mugen komputer, meg vezérműtengely, meg szeleprugószett, hogy a 9500 feletti fordulaton már lebegő gyári szett helyett betéve 11e valameddig mehessen fel a fordulat.

Himoto 2012.04.20. 09:07:25

Az az mr2 lambda szabályzás elég fura megoldás. Főleg hogy a japók imádják a Nernts szondákat. Miért jobb ez mint a szóló Planár szonda ami sokkal pontosabb jelet ad minimális kitéréssel?

dzolee 2012.04.20. 09:07:34

@svájci Franky: Jól néznénk ki forma 1-es autóban kínai tuning doboz!Megnézném,hogy mit hoznának ki belőle!Nem vagyok szakember, de rühellem az ilyen belebarkácsolásokat.Jók az írásaid Tibor.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 09:09:56

@robincook: A baj az, hogy a sok kretén beszerel valami varázsdobozt, és ha nem hullik szét neki az autó az elsô 15 kilométeren, már osztja is az észt az interneten - esetleg cikket is ír róla - hogy mindenki hülye aki aggályoskodik, hiszen az autónak "nem lett semmi baja".
Ahhoz már sajnos hülyék, hogy teszem azt 50e km-rel késôbb szétkapják a motort, és utánanézzenek, mi is történt valójában, mert igen sok olyan tanulságos cikket olvashatnánk a házilagos tuning / átalakítás hosszútávú hatásairól, mint a mostani.

szita szita péntek 2012.04.20. 09:11:07

"mint ha az Apollo-11 legénysége félredobta volna a számításokat, és „majd én odakormányzok szemre, Bélám” felkiáltással, joystickkel próbálta volna eltalálni a Holdon a leszállási pontot." - Nekem úgy rémlik ez történt. Az eredetileg kiszemelt hely túl sziklás volt ezét manuálisan irányították és szinte az utolsó pillanatban sikerült letenni valahova. Sajnálom, de nem találok most hirtelen erről a neten semmit.

Lacko77 2012.04.20. 09:19:26

A cikk végével kapcsolatban sajnos saját tapasztalatom van. És nem Opel, hanem skoda fabia 1.4 16V adta meg ugyanígy magát.
Én is jellemzően városban használom az autót csak az évi 1 nyaralás és esetleg 1-2 Pesti út alkalmával megyek országúton.
28e km-el vásároltam az autót 3 évesen és tavaly októberben 6 évesen 55e km-el megadta magát a moci. A jelenség ugyanez volt, a kipufogó szelepek besültek, lehetett hengerfejet javítani :(
A szerelőm azt javasolta, hogy időnként mennyek ki a városból és 2-3-as fokozatban hajtsam meg az autót úgy, hogy legalább 5000-en pörögjön. Fogom is pörgetni, mert még egy ilyen kiadás nem hiányzik.

citrix 2012.04.20. 09:22:59

A GM Ecotec motorszériája sose volt a motorgyártás ékköve.Pocsékul lomha gázreakció,nyomatékszegény,tempósabb haladásnál literszám falja az olajat,kipufogó szelep felragad,trafóhíd sorozathiba.Erre azt mondják,együtt kell élni vele,jól meg kell hajtani és tisztul.Ezt egy Zaporozsecre még el lehetett sütni,de a GM-től többet vártam volna.A Toyota ezt úgy oldja meg hogy tisztességes munkát ad ki a gyáraiból,úgy jó ahogy van.Nem falja az olajat,nem kell lehatárolásig pörgetni (tisztuljon...),csak megy rendesen.Ennél jobb reklám nem kell.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 09:23:07

@Lacko77: Javaslok minden olajcsere előtt egy WEPP-2033-as kezelést preventív jelleggel.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 09:27:31

Léteznek korrekt szoftveres tuningok, sajnos én nem vagyok képben a témával kapcsolatban, bár szívesen tanulnék róla. A ráaggatott ECU-t átverő dobozoktól viszont kiver a víz.

prérikutya 2012.04.20. 09:28:05

@Gyurma73: Mitől lenne szar? A városi alacsony fordulatos használatot egyik autó sem szereti.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 09:32:53

@prérikutya: azért 55 ezer kilométernél többet kéne kibírnia.

prérikutya 2012.04.20. 09:34:39

@citrix: Erről annyit, hogy nekem 265 ezerrel ment el a Vectrám,soha semmilyen motorgondja nem volt. Az olajból csak a gyárinak nevezett GM-et ette meg, a minőségi olajokkal (Castrol, Mobil 1, Shell Helix), sohasem volt a minimálisnál több olajfogyasztásom.

A trafóját meg a SAGEM gyártotta, szóval ott lehet a beszállítókat szidni. A mostani Astrámon a generátor diódahídja halt meg 80 ezernél. Nem az Opel a hunyó, hanem a DENSO.

A Toyotáról meg annyit, hogy érdekes módon a beragadó gázpedállal egyetlen jappánautó fan sem dicsekszik.

Hurri Kán 2012.04.20. 09:34:59

Azért ez elég szomorú... Tuningbox van, gyertyacserére nincs igény...

prérikutya 2012.04.20. 09:41:30

@novothauto: Ismerősöm Astrájában (G 1.4) 40 ezer van, de ő is ezzel kínlódott. Nem tudták mi baja lehet, de hála az itteni cikkeknek, hamar rájöttünk.:-)

Így gyártják az autókat. Bírhatnák tovább is, de legyen olcsóbb, aztán ahol lehet, spórolnak. A motor meg egyszer csak kidől...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 09:45:34

" típushibának nem nevezném, hiszen azt elismerte volna a gyártó."

Azért ezt ne vegyük biztosra :D
Különben ez nagyon gáz, 60 ezer alatt elkormolódó szelepszár? :S

A tuningbox meg facepalm... Alapból egy két szondás valaminek csak az egyik felét eltolni, már rossz, legalább összegezte volna a jeleket...

citrix 2012.04.20. 09:46:56

@prérikutya: Én csak a céges Astra 1.4 Ecotec (2001) tapasztalatait írtam le.Újonnan vettük,most 182ezer van benne.A fenti hibákat hozta,plusz indítómotor leégés,EGR kokszosodás,fényszóró relé kerregése,indexkapcsoló többszöri meghibásodása (nem áll vissza),ezek jutnak eszembe hirtelen.Tudom hogy a villamos része Denso,a fék Lucas,de én a GM-et látom benne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 09:48:41

@tomnemtom: Tényleg. Azért erősebb, és fogyaszt kevesebbet a 22 éves, 1.4-es injektoros autóm, mint a 10 évvel korábbi, karbis, 1.3-as.
Nem utolsósorban megbízhatóbban indul, és dinamikusabb is...

ratsche (törölt) 2012.04.20. 09:54:32

A sortrafóhoz még annyit, hogy trafókat amúgy is csak sorban cserélünk, a 4-es sortrafóban pedig csak 2 tekercs van, ezért szinte mindig olcsóbb, mint 4 trafó külön. Elsôre szopásnak tûnhet, de nem az.

tomnemtom 2012.04.20. 09:55:12

@ColT: karburátort a villanymotorokra is.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 09:55:55

@ColT: Szerintem csak viccelt, ennyire hülye nem lehet senki.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 10:04:10

@prérikutya: Volt a gázpedál ügy, meg a...na mondjátok már...a semmi.

Azt is az amerikai autóipar megmentése miatt fújták föl pont a válság kellős közepén. Nem vagyok Toyota fun, csak azt látom, hogy nem látok egyet sem a műhelyben. Egy-két Diesel hiba ismert (pl hozamszabályzó szelep CR pumpán), de semmi komoly. A Toyota most is a legmegbízhatóbb, szerintem.

prérikutya 2012.04.20. 10:05:24

@citrix: Persze, de egy beszállítói baki csúnyán odavághat a márkának. Ezért kell körüljárni a dolgot óvatosan. Pl. az Opel generátorait a Denso, Delco, Delphi, Bosch szállítja. De ugyanezek szállítanak a BMW-be, vagy Mercedesbe is. Ha egy olyan autó megáll, akkor sem a gyártó a hunyó. Ők kérnek egy alkatrészt, ami adott teljesítmény leadására képes, a beszállító meg legyártja, és viszi.

Az Aisin pl. automata váltókat (is) gyárt. Ugyanaz megy az Opelbe, mint a Volvoba (nyilván más méretben és teljesítménnyel). Ha elszúrnak valamit a tervezésnél, akkor a Volvonak is annyi, meg az Opelnek is.

prérikutya 2012.04.20. 10:08:02

@novothauto: Persze, meg 9/11-et is az amerikai kormány csinálta. Érdekesek ezek az összeesküvés elméletek.

Kérdés: a Toyota miért nem szólt egy mukkot sem a saját érdekében? Vagy miért nem perelt, ha igaza van? Amerikában bőven lett volna esélyük pert nyerni, nem?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 10:13:06

@prérikutya: Ha engem kérdezel, minden Toyotás vegyen Opelt, kell a meló :)

Shadowbull 2012.04.20. 10:13:34

@novothauto: "Azt is az amerikai autóipar megmentése miatt fújták föl pont a válság kellős közepén. "

Affenet, mar megbocsass.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 10:13:40

@prérikutya: Nem, ez eléggé megeshetik, hogy az USA autóipar mindent bevet.
Azért ott sokkal nagyobb az ilyenfajta nacionalizmus.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 10:13:41

@prérikutya: De, a gyártó a hunyó, a minôségbiztosítás utolsó vonala is náluk van, és az ügyfél felé is ôk tartoznak felelôsséggel.

Te sem lennél túl vidám, ha egy ki nem nyílt légzság miatt begipszelt búrával reklamálnál, és azt mondanák neked a szalonban, hogy "ööö, izé, ezt az Autoliv gyártotta, próbálkozzon talán náluk".

A beragadó gázpedálnál amúgy nem a hiba volt az igazán felháborító, hanem a Toyota sumákolása.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 10:14:33

@prérikutya: Khm, meg céges harcokban azért eléggé bevettek ezek a módszerek.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 10:15:40

@ColT: Szerintem túl sok Dallast nézel.

Rocko- 2012.04.20. 10:16:43

@novothauto: no igen, csak az már programozható motormenedzsment, az meg nem két fillér. és akkor elveszik az E85 miatti árelőny.
szóval E85-öt vagy csak erre felkészített autóval szabad használni, 100%-ban, vagy pedig mindenféle mütyür nélkül, amennyit még a saját, gyári ECU lekezel.

Maxi- 2012.04.20. 10:17:09

Astra-s témához:
Egyike vagyok az említett 6 "szerencsés" Astra tulajnak és Lacko77-hez hasonlóan használom az autót. Az említett hiba gyarkotlatilag a harmadik évtől kisebb - nagyobb időközönként jött elő, márkaszervizben fejvakaráson - és mint így utólag kiderült - teljesen felesleges alkatrészcseréken kívül nem tudtak a hibával mit kezdeni. (volt trafó, EGR szelep, olajcsere, komplett gyertya szett, csodaadalék a benzinbe, pörgessük 4000-5000-en stb.)

Most 11 éves a verda 63,0000 km-el, igaz jó pár éve már csak mint második autó használjuk. A mellette meglévő Toyota - szintén 1.4 - sem fut egyébként sokkal többet, mégis problémamentes, (nem 8000-en pörgetem a városban) míg ugyanez ugye az Opelről nem mondható el.

Ezek alapján akkor a Toyota működik rosszul, mert rég ezeket a tüneteket kellene produkálnia? Ja és én kifejezettem szeretem ezt az Astra G-t, mielőtt valaki ebbe kötne bele.

"de típushibának nem nevezném, hiszen azt elismerte volna a gyártó." Itt Tibor nagyon finoman fogalmazott, gondolom ő sem akar magának kellemetlenséget, de azért nekem erről más a véleményem.

U.I. Érdekes lenne látni erről egy belső Opeles statisztikát, hogy hány autót mókoltak ezzel a hibával a szervizeikben.

prérikutya 2012.04.20. 10:17:47

@ratsche: Nem a jogi háttérre gondoltam. Nyilván a gyártó lenne a hunyó az általad leírt esetben.

Egyszerű, hétköznapi értelemben véve nem hibáztatom a gyártót, ha alkalmatlan, hibás, rosszul megtervezett alkatrészt kap, ami mondjuk a teszt során nem derül ki. Attól még nem az adott márka lesz rossz. Gondolom a nagyobb bakik után a beszállító lehúzhatja a redőnyt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 10:38:31

@ratsche: Sajnos bizonyítani egyik elméletet se lehet.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 10:39:27

@Shadowbull: "Affenet, mar megbocsass"

Megtisztelsz, hogy azt gondolod, tudom mit jelent ez.

Lacko77 2012.04.20. 10:40:33

@Maxi-:
Nekem akkor még szerencsém is volt, mivel nem kellett fejet vakarni, meg 20 alkatrészt kicserélni. Egyszerűen egyik reggelre nem indult a motor mivel eltűnt a kompresszió a szelepek rossz záródása miatt. Elvontattuk szerelőhöz, indítóztam egyet és csak annyit mondott "hú-ha, ennek nem szép a hangja". Na ilyenkor a kedves ügyfél már tudja, hogy nem lesz olcsó :)
Azért 110-ből megvolt a hengerfej köszörülés és az ilyenkor kötelezően cserélendő alkatrészek cseréje plusz vezérműszíj csere.

Shadowbull 2012.04.20. 10:41:53

@novothauto: "a fenét"

arra kivantam utalni, hogy tevedni meltoztatol.

A Toyota evekig sunnyogott, pontosan tudta mi a gond, es meg az utolso pillanatig is osszevissza hazudozott.

Poita not Peter! 2012.04.20. 10:43:36

@prérikutya: nem, egy pár homokinéger akik cesnával sem tudtak repülni úgy belerepültek az ikertornyokba, hogy az acélszerkezet megolvadt 600 fokon, a beton elporladt és a 7-es számú épület meg szolidaritásból összeomlott. A pentagonba garázskapunyi lyukat ütő majd nyom nélkül eltűnő utasszállító már csak hab volt a tortán...Kérlek ne reklámozd a hülyeséget.

KAWAszaki 2012.04.20. 10:44:08

@Ádán: Én is pontosítanék: Az Apollo 11-et ugyan számítógép vezérelte a leszállási pont fölé, de az túl sziklás volt, ezért Armstrong kézi vezérléssel "odakormányozom szemre Béláim" módszerrel tette le a kompot.
Apollo : cikkíró
1 : 0

Shadowbull 2012.04.20. 10:46:56

@Poita not Peter!: "Kérlek ne reklámozd a hülyeséget. "

Pont ezt kernenk toled is. Ne kezdjuk el megint ezt a sok konteos faszsagot meg itt is.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 10:47:29

@Shadowbull: Ha Te mondod...Még jó, hogy BMW-t nem javítok, akkor mit kapnék tőled :)

Shadowbull 2012.04.20. 10:49:11

@novothauto: aki kovette anno az esemenyeket, az ki tudta hamozni, mi is tortent nagyjabol.

A BMW javitashoz meg nem tudok hozzaszolni, mert nem javitok BMWket.

Maxi- 2012.04.20. 10:52:33

@Lacko77:
A legviccesebb az egészben, hogy több márkaszervizben is jártam és csak most két évvel ezelőtt ismerték el szóban, hogy ez bizony tipushiba és ne is számítsak rá, hogy valaha jó lesz, ha nem járok vele "normálisan" és hengerfej felújítás 120 fölötti összegére készítsem a pénztárcám.

Most abban bízom, hogy a javítás után nem kerülök rá mégegyszer arra a bizonyos rollerre:)

Csikós Zsolt 2012.04.20. 10:53:08

@Ádán:

Bocs, azt én írtam bele, ne a Tibit bántsátok - Csikós.

Csikós Zsolt 2012.04.20. 10:53:46

@KAWAszaki:

Engem szidni, nem a Tibit! Csikós

Rocko- 2012.04.20. 10:55:15

@tomnemtom: amperporlasztó. :D

@ratsche: végre valaki, aki érti a viccet.

prérikutya 2012.04.20. 10:57:33

@Poita not Peter!: A hülyeséget Te reklámozod, ráadásul a sajátodét...:-)

Rocko- 2012.04.20. 10:58:12

@ratsche: az ilyen szartologató sumákolás csak magyaroroszágon működik, máshol nem.

Lacko77 2012.04.20. 11:00:29

@Maxi-:
Mit jelent az, hogy "normálisan". Ezen akadtam ki, amikor a szerelőm is mondta, hogy ezek a 16 szelepes motorok nem szeretik a városi forgalmat.
Könyörgöm, akkor ne gyártsanak ilyen szarokat.
Én sem mondom a főnöknek, hogy ezt a feladatot nem csinálom meg, mert nem szeretem, ha egyszer azért kapom a fizut.
Az autóért is azért fizetek nem kis pénzt, hogy beüljek és akár a következő sarokig, akár 1000 km-re elvigyen. Ne mondja már nekem senki, hogy a mai autókat csak országútra, meg autópályára tervezik.
Most akkor minden nap 1-es fokozatban 5000-es fordulaton járjak munkába, mert a motor ezt szereti? :))

ChPh 2012.04.20. 11:01:48

@novothauto: fun ne is legyél, legfeljebb fan ;)

Maxi- 2012.04.20. 11:12:05

@Lacko77:
A "normálisan" használjam nekem is kiverte a biztosítékot, de fent uglykid leírta, amit a szervizben is mondtak. Vigyem havonta országútra és tartósan pörgessem, ha máshogy nem városban kettesben...

Valóban ezen motorok esetében fel kellene tüntetni, hogy ne használd városban:D Persze akkor meg a kutya sem venné meg. Másik megoldás, hogy járok gyalog, akkor még a fogyasztás is alacsony:)

"Ne mondja már nekem senki, hogy a mai autókat csak országútra, meg autópályára tervezik." Pedig ezek szerint ezeket az Astrakat oda szánták.

Az 1-es azért túlzás, habár a legutóbbi lerobbanás után én már negyedikbe sem tettem városon belül, de az sem segített. Mint utolsó esély vittem el Tiborhoz, azzal a felkiáltással, hogy ha most sem lesz jó akkor megpróbálom eldadni valakinek, aki hetente futja minimum a Budapest - Bécs távolságot.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:14:51

@prérikutya:

Ez nem is jelent semmit, mert tudni való, hogy a volvó is egy megizhatatlan szar....

De tényleg.

karlmann 2012.04.20. 11:17:41

Háromszoros hip-hip-hip hurrá!!! Végre valaki műszaki érvekkel is sikeresen alátámasztotta, hogy hová vezet a folyamatos lassú tötymörgő tempó. Annyit tennék még hozzá, hogy a mindenki által mantrázott "menj ki az autópályára és húzasd meg Bélám egy 20km-es szakaszon és jó lesz megin" módszer ilyenkor nem segít.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 11:18:01

@Rocko-: E85 = hulyeseg. Alig olcsobb, tobbet fogyaszt vele az auto, semmit nem lehet megtakaritani vele.
Ha mar megtakaritas, akkor LPG.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 11:18:11

@Maxi-: Üdv! Magamat ismétlem: Tízezrenként olajcsere (Castrol) plusz Wepp szeleptsztítás. Szerintem ezzel meg lehet előzni a hibát.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:19:22

@Maxi-:

Amúgy elimserték ezt tipushibának, mert ismerősöm vett egy új chevrolet lacetit, szintén GM ecotec motorral, nála a hiba már 20.000 km felett jelentkezett, és rögötn ajánlották a hengerfej cserét garanciában.

Lehet az Opel nem ismerte el, de a Chevrolet igen??????

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 11:19:48

@szita szita péntek: "Nekem úgy rémlik ez történt. Az eredetileg kiszemelt hely túl sziklás volt ezét manuálisan irányították és szinte az utolsó pillanatban sikerült letenni valahova. Sajnálom, de nem találok most hirtelen erről a neten semmit. "

- ember soha nem jart a holdon, hoollywoodi mese ez is. Csak azert csinaltak, mert a hideghaboruban a ruszkikat akartak uberelni.

Maxi- 2012.04.20. 11:22:51

@novothauto:
Igen, fel is jegyeztem magamnak jövő év áprilisra, hogy időpontkérés:) Az egy év biztosan hamarabb lesz mint a 10000 km.

tomnemtom 2012.04.20. 11:22:58

nemisértem, mi abban a konteó, hogy a Pan Am pilótaiskolája nyílt napot tartott a baráti al-kajda egyesület azon tagjainak, akik sikeresen teljesítették a szimulátoros teszteket. persze már a szimulátorban is kifogásolták a tojota-gázpedálmechanikával ellátott joystickok okozta anomáliákat, de a Pan Am igazgatója, Pan Peter Pan ( lengyel származású hierochgilfista ) megnyugatta őket, hogy már előre tárgyaltak erről a problémáról az NTSB-vel. Cessnát sokkal szarabb vezetni ( főleg, ha ejtőernyősugrásokra használják, mert ezesetben nyomja az ember hátát a bárányszőr ), tehát nem összehasonlítási alap, hogy aki Tojotával felakasztja a gázpedált, annak karburátoros a repülője.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 11:23:08

@novothauto: " típushibának nem nevezném, hiszen azt elismerte volna a gyártó."

- politically correct :)))

Mérges 1234 2012.04.20. 11:26:21

@tomnemtom:

Ravasz egy írás, a kupoláját neki.... :D

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 11:26:21

@tomnemtom: Az AN-2 ben meg szűkek az ülőlapok. És a gépelhagyás sem egyszerű, legalább is RS 4/4-el.

Avatar 2012.04.20. 11:27:53

@midnignt se - kitiltotta az ommm: 1-2 éve még arányaiban sokkal nagyobb volt a különbség az E85 és a 95-ös ára között, mint amekkora fogyasztás növekedést okozott. Akkor még lehetett vele spórolni, most már tényleg nem nagyon éri meg ezzel trükközni.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:28:55

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

A tükröcskéket a távolságmérő lézerknek meg a MArslakók tették oda, szerintem tudja ezt mindenki, aki olvassa a konteó blogot.

tomnemtom 2012.04.20. 11:29:44

@novothauto: biz ezért van a Cessnában bárányszőr, hogy ne fázzon a pilóta ajtó hiányában. egyébként meg sosem értettem, minek kiugrálni, hiszen egyetlen repülőgép sem maradt még fent a levegőben. hüje klausztrofóbok.

jameg pont jókor jött az Astra-s írásod, egyik barátom hetek óta küzdött a problémával, ezúttal is köszönet érte.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 11:30:34

@Shadowbull:

"A BMW javitashoz meg nem tudok hozzaszolni, mert nem javitok BMWket. "

- ezek szerint te a Toyotanal dolgozol mar, hogy ennyire ismered az ugy reszleteit.

Maxi- 2012.04.20. 11:30:43

@Doubledecker:
Ez mikor volt? Nekem 2004 környékén volt az első gondom az autóval - konkrétan otthagyott az út közepén és a motor lehűléséig el sem lehetett indítani - vicces módon pont a szerviz előtt. Akkor is ügyesen kiolvasták a hibakódot, megpucolták a gyertyákat és jó egy évig nem is volt gond. Igaz akkor még használtam autópályán is.

Utána pedig kezdődőtt az 1 - 1,5 évenkénti tortúra EGR tisztítás, EGR csere, EGR tisztítás, trafócsere, gyertyacsere próbálkozásokkal.

A kérdésedre a válasz amúgy engem is érdekelne.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 11:32:00

@tomnemtom: Állítsad oda a kipufogó végéhez, és ha hallod, hogy prüszköl, valószínűleg ez a baja. Vagy hívj fel, és tartsd oda a telefont...küldök egy átutalásos számlát...

prérikutya 2012.04.20. 11:32:39

@Doubledecker: Olvass utána az E39 530d-nek a népítéleten. Ott is van pár adat, hogy a BMW megbízhatatlan szar. Aztán mégsem az. Vagy mégis?

Maxi- 2012.04.20. 11:32:53

@tomnemtom:
Én pedig azt nem értettem soha, hogy miért kell működő gépből kiugrani.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:34:22

@Maxi-:

A körül 2005- 2006 környékén lehetett.

Akkor már rögtön mondták a srácnak, hogy a kipufpgó szelepekkel van gond, és gyárilag szar. De arra nem emlékszem, hogy azt igérték-e, hogy később nem lesz probléma, a srác meg már nem dolgozik nálunk, nem tudom mi lett a géppel.

DE a lényeg neki automatikusan ajánlották a cserét, és neki nem is volt komolyabb gondja, csak időnként égett a MIL.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:36:49

@prérikutya:

Én a volvórol beszélek, ami tényleg szar. Én is Volvo tualha vagyok, bár nekem még sok gondom nem volt, csak a szokásos, de tagja vagyok a volvowiw közöségnek is, ott is úgy tűnik van baj bőven.

Persze midnen relatív, eleve egy öszetettebb autó, bonyolultabb motrovezérlővel, VVT-kerékkel, kerekekkel, nagyobb teljesítményel, miliónyi apró elektromos szarral, jóval több hibalehetőséget hordoz magában, mint egy egyszerű szerkezet.

Shadowbull 2012.04.20. 11:41:36

@midnignt se - kitiltotta az ommm: mindenki ismerheti, aki megtanult olvasni.

karlmann 2012.04.20. 11:47:58

Az EcoTec problémával küzdőknek elmesélnék egy történetet: amikor az első saját kocsimat megvettem 2003-ban, az előzetes műszaki átvizsgálás során megkérdeztem a szerelőt, hogy mit gondol az adott típusról, mik a hibái mire vigyázzak. Azt mondta, a kocsi megbízható, kevés hibája van, de mint mindent ezt is el lehet rontani nem megfelelő használattal.

Azt mondta a következő lehetőségeim vannak: 1. a kocsit tötymörgősen használom, ez kevesebb fogyasztást jelent, de cserébe a motor el fog koszolódni, ezért a szervizszámlák magasak lesznek. 2. nem tötymörgősen autózok, később váltok fel, jobban pörgetem és így tovább, ez esetben a fogyasztás nagyobb lesz, de a szervizek ritkábbak lesznek, kevesebbet is fogok fizetni, illetve a kocsi megbízhatóbb lesz. 3. harmadik út nincs! Vagy ez, vagy az, viszont az összköltség a két esetben gyakorlatilag azonos lesz.

Gondolom, mindjárt jönnek majd az okosok, akik szerint van harmadik út, hát szerintem nincs, de sok sikert nekik a kereséshez! Ja az első kocsim egy 1991-es Opel Vectra volt.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.20. 11:51:50

Nem akarok okoskodni,de Need For Speed Underground 2-ben is az ECU dobja meg legjobban a teljesítményt.

Rocko- 2012.04.20. 11:51:59

@midnignt se - kitiltotta az ommm: dehogy hülyeség.
vannak technikai előnyei is, pl. alacsonyabb hőfokon ég. már mondjuk aki tényleg tuningként használja.
az LPG valóban jelentősen olcsóbb, mégse szeretik sokan.
ezért mondom, hogy a teljesen E85-re felkészített autó a jó, ott nincs is többletfogyasztás. az árkülönbségről pedig nem az üzemanyag tehet, hanem a kormány...

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 12:00:29

@Doubledecker: mindenki azt hisz, amit akar. En azt hiszem iszok egy froccsot, aztan megyek le a muhelybe.

Shadowbull 2012.04.20. 12:02:57

@novothauto: nem, csak ez egy olyan tema amit szerintem nem lehet felvalrol venni, es a jelentoseget lekicsinyiteni.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 12:03:29

@Rocko-: en ugy ertettem, hogy a bukszad szempontjabol semmi elonye nincs az egvilagon. Akkor meg mi szukseg arra, hogy sufnimuhelyek belezavarjanak a gyar altal kifejlesztett, tesztelt, munkaorak 100-ain, 1000-ein at finomitott rendszerbe?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 12:03:51

@Csikós Zsolt: Ezt megosztom a népekkel: úgy másfél éve, amikor elindult az "újságírói" karrierem - neked köszönhetően - figyelmeztettél, hogy kapok majd hideget-meleget. Észre sem veszem, ha szidnak, talán a "fosteknikus" megszólítás volt, amin valamennyire felkrenkoltam magam.

szamok embere 2012.04.20. 12:33:40

Szerintem lehetne még fokozni: ha beletennék a vízbontó kütyüt, akkor megemelkedne ugyan az alkoholfogyasztás, viszont benzint termelne a motor. De tényleg.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 12:44:31

@Montuain Bike RWD Kompressor: ...de csak azért, mert az NFS-ben nincs vízbontó bödön.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.20. 12:48:06

@Montuain Bike RWD Kompressor: Nekem meg a Test Drive 1. ben a Quickshot botkormány turbo gombja....

bobbafet 2012.04.20. 12:48:23

@Lacko77: Inkabb vegyel biciklit.

lono981 2012.04.20. 12:50:32

@novothauto: Szia!
Nekem egy nem Opel szívó benzines autóm van.
Naon sokat használtam rövid távokra és akkor jobban ette az olajat is.
Pontosan melyik Wepp termékről van szó?
Itt a lista. Elég csak a számát megírni, hogy ezt használjam majd a májusi olajcserénél.
Üdv:
Nonó

Littlerock 2012.04.20. 13:00:26

@novothauto: Tibi! hülyék mindig voltak, lesznek, de nem hiszem, hogy ezt magyaráznom kell neked... amúgy komolyan gondolkodom, hogy kérek tőled ilyen mérési eredményeket háttérkép gyanánt :)

Littlerock 2012.04.20. 13:01:57

@lono981: fentebb a WEPP-2033-ról volt szó

lono981 2012.04.20. 13:03:49

@Littlerock: Köszi!
Akkor ez lesz.
Üdv:
Nonó

Maxi- 2012.04.20. 13:05:02

@bobbafet:
Vagy ahogy írtam járjunk mindjárt gyalog.

Tizenkettő 2012.04.20. 13:13:15

@novothauto: Nem lehet hogy ez a sok opel megbetegedés esetleg rosszul megválaszott olajra (vagy akár rossz gyári specifikációra, a Saaboknál is hullottak emiatt a 2 literes motorok és az is GM) vagy az egyébként is a típusra jellemző nagyobb olajfogyasztásra vagy akár az előző topicban is megemlített hibás pcv szelep miatt az égéstérbe jutott olaj miatt szarik be ilyen gyakran? Tuti kell lennie valami okának, hogy egy 50-60e km után ilyen történik több azonos motornál is.

Littlerock 2012.04.20. 13:21:31

@Tizenkettő: rengeteg autónál van hasonló alapjáraton jelentkező torpanás. Ha nincs visszajelzés róla, a legtöbb tulaj nem is gondolja, hogy valami nem kóser... az F Astrám is torpant, az Octaviam is néha hasonló tüneteket produkál, de nálam már ez a második hengerfej felújítva, a második motorblokkon. A mechanikai hibát kizárnám (repedt volt a blokkom a hengerfej meg elvetemedett).

Visszatérve az fenti problémára az Opelnál, az üzemeltetési körülmények, a nem megfelelő olaj választása, meg még pár dolog előidézi a problémát, és ha egyszer elkezdődött, akkor elindul a lavina...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 13:24:15

@Littlerock: Az enyém hidegen torpan MAP szenzor csere óta. Bemelegedés után frankó. (Korai elektronikus motorvezérlés átka...)

Tizenkettő 2012.04.20. 13:28:45

@Littlerock: Na de azért egy motoron ne kelljen már 50 ezer után a hengerfejet leszedni, főleg pont egy kímélő vezetési stílus mellett.(tudom tudom kormolódik stb stb, és nem biztos hogy pont az a legideálisabb a motornak) Azért ez elég bosszantó dolog. Az nem egy olyan hatalmas futásteljesítmény, még egy gagyi zsiguli motor is minimum kétszeresét megfutja bontás nélkül mostoha körülmények közt, és hát azért elvileg nem egy kategóriának kéne lennie.

Grifter 2012.04.20. 13:35:03

Elég furán 'zárul' az első téma és csap át hirtelen valami teljesen másba ...

Szkotti 2012.04.20. 13:44:38

Azért a kipufogócső végén oszcilloszkóppal kimutatott szelepkoszolódás...engem kicsit a Nagy Durranás-beli multipupiloptómiára emlékeztet...
Csak lesek, odabasz, na! ;o)

Rocko- 2012.04.20. 14:04:11

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "bukszad szempontjabol semmi elonye nincs az egvilagon."
mármint hogy ugyanannyit tankolj, de olcsóbb üzemanyagból? ja, ennek az ég egy adta világon semmi értelme. :)
"sufnimuhelyek belezavarjanak "
arra semmi. lásd fent. de nem csak ilyen etanolos átalakítás van.

gn 2012.04.20. 14:34:07

Jó a cikk. Ezt a WEPP-2033 -t nem ismertem, de miért olajcsere előtt kell? Nekem is az említett típus van. Néha spurit szoktam tölteni, de egyébként lpg-s.

objekt 2012.04.20. 14:46:31

Toyota tulajdonos lennék, de annyira nem büszke a márkára, mint itt egyesek. (Avensis,2.0 2005-ös) Most van benne 90.000 Km és csak nálam volt. Márkaszerviz eddig. Most cserélték 260 ezer pénzért a közös benzin ellátó hidat. Kotyogtak benne az injektor fejek, ömlött a benzin. Az alapjárat, már az első 30000 után ingadozni kezdett megálláskor. Semmit nem tudnak vele kezdeni. A cikkben említett jelenség szóról-szóra lejátszódik nálam minden bemelegedésig, már egy éve (25000 Km tavaly). A Xenon fényszórók minden Avensisen 3 éves alatt megvakulnak, elhomályosodik a foncsor, zseblámpával jobban látsz. Most elkezdte zabálni az olajat, szó szerint. Utánaolvastam a fórumokban és kiderült, hogy nagyon sok autót érint, hetven ezer kilóméter után kezdődik. Akinek szerencséje van 5 év alatt ennyit menni, annak állítólag még cseréli a gyár szavatosságból. Van aki azt mondja, hogy beragadnak az olajlehúzó gyűrűk a városi tökölődés miatt.

Mondjam még? Nagyon hosszú a lista. Ez a Toyota, már nem az a Toyota.

megint 2012.04.20. 14:50:56

Az opel eco motorjai zabálták az olajat, havernak volt és bármilyen leharcolt dízelnél több olajat fogyasztott, picit is hosszabb utakra nem lehetett elmenni pár liter olaj nélkül.
Megjegyzem, hogy némelyik benzines bmw is sok olajat zabál, a szerviz szerint ez normális

Szabványok 2012.04.20. 15:17:03

@Doubledecker: "A mostani ecuk tényleg kurva jók, komoly teljesítményűek hardveresen is, és k. jó szoftverek vannak bennük...."
Ez igaz. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy mire készültek, milyen célra optimalizálták őket.
A környezetvédelemre, alacsony fogyasztásra, adott élettartamra, adott karbantartásra, alacsony gyártási költségekre, adott üzem- és kenőanyagokra.

Ha valaki más optimumra vágyik, akkor még az is lehet, hogy műhelykörülmények között jobbat ér el.
(Ilyenkor szokták azt mondani, hogy akkor miért nem vett eleve olyat. Mert használtam vette. Mert újonnan sincs. Mert később jött rá, hogy mi is kell neki. Mert csak az idő 10%-ban akarja így használni. És még lehet egy tucat ok.)

Ha valaki pl. évente kétszer pályára indul, akkor neki nem érdekes a fogyasztás, kevésbé érdekes az élettartam és a környezetvédelem. Olyan olajat, üzemanyagot használ, ami a pályára jó, nem a legolcsóbbat, leguniverzálisabbat, legtöbb helyen beszerezhetőt.

Ha megígérem az autómnak, hogy csak 99-s benzint veszek bele, nagyobb hőmérsékletre optimalizált olajat teszek bele, elviselem, hogy fele akkora az élettartama, zajosabb, Euro8(:-) helyett, csak Euro-s, ésszel vezetem, nem kell foolproofnak lennie, elviselem a 2l/100km többletfogyasztást, megveszem a fele élettartamú, kétszer drágább gyertyákat.
Viszont a legfontosabb, hogy 3333fordulaton a lehető legnagyobb legyen a nyomatéka, akkor nem optimális a gyári csodaszoftver.

Tehát én elvben nem vetném el a (csip)tuningot.

Nekem szerencsém volt, több, mint 100ekm-t mentem csiptuning után az autómmal végig teljes megelégedésemre. Jobban ment, jobb volt a gázreakció, 240ekm után tökéletes a motor, nem fogyasztja az olajat, csökkent(!) a fogyasztás. Viszont csak 98-100-as benzint vettem bele, 5-50-s jó olajat a gyári csereperiódusnál gyakrabban, tunning gyertyákat.

Részemről egy saját pozitív tapasztalat a csiptuning mellett.

karlmann 2012.04.20. 16:33:42

@Tizenkettő:

A Zsiguli motorját és egy EcoTec motort nem kéne összehasonítani mert nagyon nem azonos elvek alapján tervezték őket. A Zsiguli motorja megy petróleummal is, ha muszáj, az EcoTec be sem indul, mert a számítógép nem engedi és még sorolhatnék, vagy ezer különbséget.

A kímélő vezetési stílust meg bontsuk már ketté, mert van autókímélő stílus és "pénztárcakímélő" stílus. Az utóbbi, mint fentebb írtam nem azonos az előbbivel. Az autót nem úgy kell vezetni, ahogy szerintem jó, vagy az okos ismerős szerint jó, hanem ahogy le van írva, ha nincs kedved olvasni, kérdezz meg egy, a típust jól ismerő szerelőt.

Az autókímélésről annyit még, hogy a keresztapámnak volt egy 1.6 16V-s első szériás Octaviája. Nem ez volt az első új kocsija, de ez volt az első 16 szelepes. Úgy kezdte el bejáratni, mint a korábbiakat. Aztán az elő szerviznél úgy leb..ták, mint a pengős malacot, mert tötymörgősen használta, nem pörgette eléggé. Több alkatrészt gariban cseréltek ugyan, majd közölték, hogy még egyszer nem fogják.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.20. 16:35:41

azt a krrva.. már nézegettem én is a trafókat a G Astrára, de a miénk 2007-es. nagyon nagyon ritkán tapasztalok csak 1-1 nemtudomhovatenni rándulást (olyan 3-4000 kilométerenként), de nem használjuk sokat városban, inkább messzire, városinak másikat használunk. és max 70000 van benne. kb mennyibe kerül egy ilyen hengerfej javítás?

karlmann 2012.04.20. 16:38:41

@megint:

Az a motor elég szar lehetett. Sok kocsi fogyaszt valamennyi olajat, ez a gyári leírásában is benne van. Pl. a régebbi VW benzines és dízel motorok is fogyasztották az olajat, mint ahogy az EcoTec és még sok más típus. A lényeg a mennyiségen van. Ha egy ciklus alatt (20-30 ezer km) belemegy pluszban 0,5-1L az rendben van, ha több akkor az a motor szar, nem az összes Opel, vagy VW, vagy akármilyen motor.

Littlerock 2012.04.20. 16:45:34

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Sokba... a felső tömítéskészletet illik megvenni, ha magra-gyengített a hengerfejcsavar, akkor abból is kell egy készlet. A hengerfej le-felszerelés erősen típusfüggő, de személy szerint egyszerűbb típusnak sem állnék neki 3+3 munkaóra alatt. A hengerfej javítása külön tétel (ha már lent van a legtöbb esetben síkoltatni kell, de pl Bp-n a szelepbecsiszolást, és a síkolást 20 000-ért csinálták több mint egy éve).

LAPoska 2012.04.20. 16:50:59

Lehet, az en feliciamnak is ez a baja? 1,3mpi, hidegen, szivatoval megy jo, aztan bemelegszik oszt 2000-es forgulatig nem megy 1-2henger, meg kihagyogat a motor...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.20. 17:52:40

@karlmann: Sajnos túl sokan panaszkodnak erre az Ecoteceknél.

Ciri 2012.04.20. 18:18:56

@novothauto:

"Nem vagyok Toyota fun, csak azt látom, hogy nem látok egyet sem a műhelyben"

Az fel sem merült benned Tibi, hogy esetleg nem hozzád viszik?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:21:45

@Ciri: Általánosságban értettem. A Bosch szerviz sem volt tele akut hibás Toyotákkal.

Ciri 2012.04.20. 18:26:31

@novothauto:

"Nem vagyok Toyota fun, csak azt látom, hogy nem látok egyet sem a műhelyben"

Az fel sem merült benned Tibi, hogy esetleg nem hozzád viszik?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:30:44

@Ciri: Mégegyszer nem válaszolok. Beragadt az enter? :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:56:14

@ratsche: Nyilván nem vezetek nyilvántartást szervizről-szervizre járva.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:58:39

Ja, és a benzines 1.4-es G Astrához mondjuk a benzines Corollát hasonlítsuk, ha már kukacoskodunk.

papa33 2012.04.20. 19:00:58

@Avatar: a spórt meg elvitte a szűrőcserék és javítások, több kollégám áttért, kitért hitéből és visszatért szigorúan a benzinre.

papa33 2012.04.20. 19:08:13

Csak a sevinél hallottam ezt a kipufszelep gondot, havernak 10 ezer km-nél jött elő, de T márkaszervíz alig tudott a végén életet lehelni bele, annyiért Astrát vehetett volna mellesleg.

Sem Opel, sem más kezelésije nem írja, mennyire kell pörgetni, én nem találtam legalábbis. Meg hogy városba ne használjuk.
Egyet viszont 1-2 gyártó: 1 liter/1000 km még nem hiba...

ratsche (törölt) 2012.04.20. 19:29:22

@novothauto: Na látod. A nem létezô "Denso-szerviz" csak finom utalás akart lenni arra, hogy egy japán márkát - ami nincs feltétlenül dugig tömve Bosch cuccokkal - nem feltétlenül a Boschdienst-hez visz az ember.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 19:43:19

@ratsche: Az autósok 98 százalékának fogalma nincs, hogy mi az a Bosch, vagy Denso befecskendező rendszer. Nem hiszem, hogy ez alapján választanak autószervizt.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 19:48:16

@novothauto: Ha köcsög lennék, kérnék tôled most egy statisztikát az autótulajdonosok szervizválasztási preferenciáiról márka szerint lebontva, te meg megállapítanád, hogy citromot ettem ma.
Egyezzünk ki abban, hogy nem tudjuk, te mekkora szeletét láttad a hibás Toyotáknak.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 20:02:05

@ratsche: Ezt nem is vitattam. Azt írtam, hogy én ezt látom, hisz az én kezemmel gépeltem az én véleményemet. Nem értem, hogy mi olyan bonyolult ezen?

Littlerock 2012.04.20. 20:08:10

@ratsche: ratsche! nem tudom, te mivel foglalkozol, de a legtöbb szakmában van egy információáramlás. Az orvosok orvosokkal beszélgetnek, az autószerelők autószerelőkkel. A katonáknál van egy mondás: Ha pár egyenruhás összeverődik, és pár perc múlva nem a nők, vagy a sereg a téma, akkor azok hazaárulók, vagy b*zik... Mivel az autószerelő múltam miatt a mai napig beszélgetek autószerelőkkel, így bár nem dolgozok már a szakmában, még mindig van rálátásom pár dologra. Tibi, ha emlékeim nem csalnak nem is (autó)márkaszervizben húzza az igát, hanem olyan helyen, ahova mindent bevisznek, ami még gurul. Nem értem minek kell kukacoskodni, és miért nem lehet elfogadnod, azt amit ebben a témában valószínűleg nálad jártasabb ember mond. Lehet, hogy nincs igaza, de igen kicsi a valószínűsége.

Littlerock 2012.04.20. 20:09:18

@ratsche: ratsche! nem tudom, te mivel foglalkozol, de a legtöbb szakmában van egy információáramlás. Az orvosok orvosokkal beszélgetnek, az autószerelők autószerelőkkel. A katonáknál van egy mondás: Ha pár egyenruhás összeverődik, és pár perc múlva nem a nők, vagy a sereg a téma, akkor azok hazaárulók, vagy b*zik... Mivel az autószerelő múltam miatt a mai napig beszélgetek autószerelőkkel, így bár nem dolgozok már a szakmában, még mindig van rálátásom pár dologra. Tibi, ha emlékeim nem csalnak nem is (autó)márkaszervizben húzza az igát, hanem olyan helyen, ahova mindent bevisznek, ami még gurul. Nem értem minek kell kukacoskodni, és miért nem lehet elfogadnod, azt amit ebben a témában valószínűleg nálad jártasabb ember mond. Lehet, hogy nincs igaza, de igen kicsi a valószínűsége.

Littlerock 2012.04.20. 20:10:21

@ratsche: ratsche! nem tudom, te mivel foglalkozol, de a legtöbb szakmában van egy információáramlás. Az orvosok orvosokkal beszélgetnek, az autószerelők autószerelőkkel. A katonáknál van egy mondás: Ha pár egyenruhás összeverődik, és pár perc múlva nem a nők, vagy a sereg a téma, akkor azok hazaárulók, vagy b*zik... Mivel az autószerelő múltam miatt a mai napig beszélgetek autószerelőkkel, így bár nem dolgozok már a szakmában, még mindig van rálátásom pár dologra. Tibi, ha emlékeim nem csalnak nem is (autó)márkaszervizben húzza az igát, hanem olyan helyen, ahova mindent bevisznek, ami még gurul. Nem értem minek kell kukacoskodni, és miért nem lehet elfogadnod, azt amit ebben a témában valószínűleg nálad jártasabb ember mond. Lehet, hogy nincs igaza, de igen kicsi a valószínűsége.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 20:14:43

A Pékné csülök finomabb a rántott karfiolnál.
Én így gondolom, de egy vegetáriánus (szegény) nem biztos.

Littlerock 2012.04.20. 20:16:23

hát a blogmotor jól van-e ? kicsit utógyújtásos a lelkem...

ratsche (törölt) 2012.04.20. 20:43:25

@Littlerock: Te viszont azt nem érted, hogy ezek a szakmák hatalmas területeket fednek le. Egy Porsche-szerelô nem feltétlenül van képben a Peugeot-k nyûgjeivel kapcsolatban, és egy fül-orr-gégész sem feltétlenül ismeri a modern érsebészet vívmányait.

Egyvalaki ismeri a teljes igazságot: a gyártó, akinek a kezében a hibastatisztika van - meg persze egy kisebb szeletét azok, akik a szervizeikben dolgoznak és olvassák a service bulletin-jeiket.
Fájdalom, de nem fogjátok egy sör mellett kisakkozni a frankót.

Littlerock 2012.04.20. 20:59:55

@ratsche: Akkor ezt vesézzük ki egy picit. Van ismerősök által kapott tapasztalatom Mitsubishi-ről, VW-ról, Skodáról, Peugeot-ról... Annyiban igazad van, hogy az életben nem érünk a dolgok végére, de a semminél ez is több.

A gyártó a hibastatisztikái fabatkát nem érnek, ha épp a márkáért felelős szerviznek nincs információja arról, hogy Herr Majdnemschickerülth anno nem gondolt valamire tervezéskor, ezért a típus 20%-ánál komoly gondok jelentkeznek... Innentől csak annyit lát az ügyfél, hogy a szerelő már sebesre vakarta a fejét... nos ezen a vakaráson már nem keveset enyhíthet, az, hogy rácsörgök valakire, és szimplán rávágja, hogy melyik lambdaszonda típus vált be, vagy épp elvetemedett a termosztátház, vagy melyik vákumcső lehet sérült, és hol.... mert ilyennel már ő is szívott...

Az alatt az idő alatt, amíg márkaszervizben dolgoztam, csak a tapasztalatból éltünk, és a fejtágításokon is csak az újdonságokat mutogatták, de a sz*rosvödröt nem borogatták...

A hibastatisztikákat pont a szerelők nyomán készítik... azok után, akik sörözés mellett ezt el is mesélik...

Rocko- 2012.04.20. 21:12:52

@novothauto: "talán a "fosteknikus" megszólítás volt, amin valamennyire felkrenkoltam magam"
engedelmeddel ezen felnevettem.
tudván, hogy mennyire nem igaz.

Tizenkettő 2012.04.20. 21:19:36

@karlmann: Már ne haragudj, össze kell hasonlítani. Nem a technológiáról van szó, nyilván van köztük lejobb esetben is minimum 40 év, hanem hogy ez a 40 éves technika felénél megadja magát holott pont az ellenkezőjét várná el az ember. Ez lenne a fejlettség? Nem hiszem. Az az autó ami 50e km-t nem bír ki vezetési stílustól függetlenül az már megbocsáss de az egy fos. Nehogy már folyton azt kelljen figyelni egy agyonelektronizált kocsiban ami elvileg minden paraméterét minden pillanatban teljes mértékben ismeri, hogy mikor váltok és, meddig forgatom, mert egyébként elkokszolja a motort, és leragad az egyik szelep. Nyilván van eltérés a különféle vezetésí stílusok mellett vezetett autók élettartama közt, de ezt a témát 3-400e km felett tárgyaljuk. Az új motorokat meg teljesen felesleges járatni, pont az előbb említett 40 év miatt. A megmunkálás minősége és a felhasznált anyagok ezt feleslegessé teszik, és amennyit kell járatni azt a gyárban beépítés előtt megteszik. Persze sokan akkor érzik jó gazdának magukat ha a bevett eljárást követik, és nyilván nem tesznek vele rosszat, de sokat nem számít.

ommm 2012.04.20. 22:26:48

@Doubledecker: Van olyanom, kutya baja. Ja, csak 297 ezer van a motorjában...

Polly-pudli-pötty 2012.04.20. 22:54:37

Akkor lett volna az igazi,ha az egyik szondára kötik a lambda-korrektort a másikra meg az etanol átalakítót. :D
Mert ugye mindegyik a lambda feszültségre ad ellenállást,így dúsít a keveréken.
De szerintem széles-sávú szondával már amúgy is tudnak 0.86-0.9 lambdával menni a motorvezérlők nyélgázon,nem? Ezért gondolom tejesen felesleges időszakosan több anyagot biztosító dobozok beépítése ilyen rendszerekbe.
Esetleg egyvezetékes egyszondás rendszereken javíthat valamit szvsz.
De amúgy chip tuninggal mit csinálnak valójában? Mert szerintem kiolvassák,bizonyos terhelés,fordulat alatt több anyag,több előgyújtás (ilyenkor közlik,hogy min98-assal lesz jó) esetleg kitolják a leszabályzási határt.Aztán a jobban pörgő motorból több LE is jön egy darabig....szal erős öngól csiptunyingólt autóból tyuningboxost köpködni.

Polly-pudli-pötty 2012.04.20. 23:02:36

Ja az milyen lehetett amikor a beszerelőműhelyben meglátták a forrasztós gyerekek a két szondát és mindkettőt a katalizátor előtt. :D
Csak nem hajthatták el az ügyfelet azzal,hogy bocsi,mi ezzel nem igazán tudunk mit kezdeni. Inkább bekötötték,ügyfél megkapta a "tuningot",pénzt elrakták. Ügyfél mailjét azóta is teleszemetelik mindenféle általuk forgalmazott hasznos dolog reklámjával, profitot..még..mééég..méééég.

Mérges 1234 2012.04.20. 23:05:43

@Polly-pudli-pötty:

Olyan fajta "tuning mühely" lehetett, ahol a turbo extra hiper boost gázpedálelektonikákat is szerelik.

Dehát mindig lesznek legyek.....

ne most 2012.04.20. 23:07:53

Ha a kipufogó szelep később zárna, akkor nem lenne fekete. A szívó szelep pld azért fekete, mert kisebb a hőmérséklete, nem ég le róla a koksz. Kipufogás alatt zárva van.
Leginkább a szelepemelő mechanizmus miatt. Nem emel ki rendesen. A hidrotőke adja meg magát. Ettől még megy a motor, mert a másik szelep működik. A kompresszió is jó. Abszolút nincs beégve.
Ha szelepek megszorulnának azonnal belevernének a dugattyúkba, ami a motor végét jelentené.

Ismét szép példája annak, hogy teljesen illogikus okoskodással is meg lehet találni a hibát, ha valaki szorgalmas.

Kipufogó végén nyomást mérni? Mit lehetne ebből leszűrni, katalizátor, hangtompító dobok, esetleg túrbó után? Ambiciót a keres továbbhoz.

Mérges 1234 2012.04.20. 23:12:07

@ne most:

A nyomáshullámok változásán alapuló mérési módszer teljesen bevett szokás, már olyannál, akik érenek az autokhoz, illetve nem ragadtak meg 20 évvel ezelőtt agyban.....

Egy szelep úgyis megragadhat, hogy csak 1 mm-re van nyítva, azaz csak nem fekszik fel rendesen a szelepülésen.

De persze ez mind illogikus okoskodás.....

Te biztos valami márkaszervízes alkatrészcserélgető szakiparos vagy.

Polly-pudli-pötty 2012.04.20. 23:13:27

@Doubledecker: A doboz logo-ja alapján telitalálat! :)

ne most 2012.04.21. 00:00:16

@Polly-pudli-pötty: "Mert ugye mindegyik a lambda feszültségre ad ellenállást". Hát ez egyes.
A E85-tel van néhány apró probléma, most itt csak a üzemanyag ellátás motorvezérlőt érintő részeit felsorolva:
1. Több üzemanyag kell, tehét módosítani kell a befecskendezők jelét, hosszabb ideig tartják nyitva.
2. Hideg indításnál erősen meg kell dúsítani. Ezért vannak a lamba szondák bekötve, hogy az autó számítógépe ne érzékelje, ne tiltson.

A fentiekből is látszik a lamba szondákból csak az egyik bekötése a teljes mekkmesterséget mutatja. A motor persze menni fog, néha nem indul, furcsa hibakódok, fogyasztás stb. Miután felmelegedett a motor a lamda szonda jelét békén hagyják, igy akkor már sokkal jobb a helyzet.

ne most 2012.04.21. 00:18:08

@Doubledecker: "A nyomáshullámok változásán alapuló mérési módszer"
hát igen de itt a kiufogó végén mérik, talán valami szép hangot szerettek volna.
Bármilyen szépen megfogalmazhatod, a lényeg számodra, hogy a kedves kuncsaft benedvesítse tőle a bugyiját. Itt a fórumon ez nehezen fog működni.

"Egy szelep úgyis megragadhat, hogy csak 1 mm-re van nyítva, azaz csak nem fekszik fel rendesen a szelepülésen." 1mm-es egyenetlenség van? 1mm-re nyit ki? 1 mm-nél jobban nem zár le? Egyáltalán mit akarsz mondani?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.21. 03:11:53

@Tizenkettő:
3 hete adtam el az asszony mr2-esét. Persze, hogy szeretnek bonyolítani a japánok a vvti-vel, meg a dupla szonázgatással, de osszességében egy komolytalan kocsi volt. Pl. 74000 volt benne amikor hajtókar csapágyakat kellett cserélni. Volt már jobb Ladám.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.21. 06:29:00

@ne most: Miért, te hol méred? :D Leveszed a kiput?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.21. 06:30:09

@JohnyG: Hogy volt hajtva? Mert lehet, hogy nem kímélve :)

karlmann 2012.04.21. 08:38:41

@Tizenkettő:

Értem, nos akkor használd úgy, ahogy gondolod és szerinted helyes. A szervizben meg fizess, mint a katonatiszt, aztán terjeszd minél szélesebb körben, hogy az EcoTec mekkora szar. Véletlenül se keresd magadban a hibát, és vezess minden autót egyformán, ahogy eddig is tetted. Sok sikert!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.21. 08:56:28

@ne most: Gratulálok. Az nem úgy van, hogy ha valamiről nem tudunk, akkor az nincs is. Egyszer gyere el oszcilloszkóp tanfolyamra Tatabányára. Most ki "okoskodik"?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.21. 08:58:28

@ne most:
"Kipufogó végén nyomást mérni?"

Ez nem nyomásmérés, hanem nyomásHULLÁM mérés.

Mérges 1234 2012.04.21. 09:12:36

@ne most:

Azt írtam, hogy 1 mm-nél jobban nem tud zárni, vagy nem rendesen zár.

A nyomáshullámot meg majd mindegy hol méred.

De mindegy én nem vitatkozom veled az ethanolról írt lambdás írásod is szakmai szarság.

Schütii 2012.04.21. 09:46:23

A hiba javítása során a szelepvezetők belső átmérője ugye "megnő"? Ha nem, akkor a következő meghibásodásig lesz csak jó az autó.

DrSzoke 2012.04.21. 10:47:53

@objekt: ezert imadom a soha el nem romlo japanokrol szolo kommenteket

DrSzoke 2012.04.21. 10:49:17

@novothauto: ugyanmar Tibor,azert ismerd el hogy van aki jobban vagja ezt nalad. -DDD

w a s d 2012.04.21. 13:24:17

@novothauto: Nincs eleve sokkal kevesebb Toyota? Mert akkor már ha %- osan ugyanannyi autó romlik el, akkor is sokkal kevesebb kerül szervizbe.

henk-bekker.suite101.com/top-20-best-selling-car-manufacturers-and-brands-in-europe-2010-a334475

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.21. 14:41:05

Én csak az Underground 2-es Supráról tudok véleményt írni.Viszont a "trap" motorháztetőn kívül(mert az még Civic-re ment) full tuning és az összes "Uniqe" cuccost is rá kértem.Viszont sosem hagyott még az út szélén!Pedig taposom mint a hülye,a fordulatszámmérő mindíg a maximum közelében van.Szélesítve van,szarrá karbonozva,ültetve.Sokszor 6. tiltás környékéről kézifék,vissza 3-asig,padlógáz.Se a váltója nem ugrott szét,se a sok tiltatástól nem lett semmi baja.vagy van olyan is,mikor 5-6-dikból vissza tudom vágni egyesbe,attól sem lesz baja.Az ECU-ra sem volt panaszom ezidáig...És pedig Japán,de komolyan mondom,hogy elpusztíthatatlan! :)

Littlerock 2012.04.21. 17:00:25

@Montuain Bike RWD Kompressor: már meg sem kérdezem, te melyik kapszulát nyalnád be Morpheus tenyeréből...
Én ott Eclipse- fan voltam, a Most Wanted-ben pedig az EVO volt a nagy kedvenc... de ugye az utóbbi esetben a karosszéria is nagyon ott volt a szeren... csak az abroncs kapott defektet, nem kellő körültekintés esetén:)

Trainer2000 2012.04.21. 22:59:26

To Littlerock,
A gyártó a hibastatisztikái fabatkát nem érnek, ha épp a márkáért felelős szerviznek nincs információja arról, hogy Herr Majdnemschickerülth anno nem gondolt valamire tervezéskor, ezért a típus 20%-ánál komoly gondok jelentkeznek...Ez szamárság.Olyan nincs,hogy a szerviz nincs értesítve a behozótól.Importon dolgozom,pontosan tudom ,hogy megy ez.Csak ostoba szerviz fonokség van akik nem olvassák az infókat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 02:27:07

A "logikus gondolkodasu szerelo" egyszer megkereste nekem a nyolcvanas evekben a Barkas on melyik henger nem megy, Erden a viragpiactol kijove kethengeres voltam igy surgossen valami local herot kellett keressek - lehuzta a ket hengerrel alapjaraton ketyergo barkaszrol az elso pipat... Ugyanugy ment tovabb. A masodikat is lehuzta ... Leallt, ugye egy hengerrel nem ment. 'aszonta erre: - na itt kell kutakodni, itt lehet a baj!!! Visitva rohogve mondtam neki ha hozzanyul letorom a kezeit!!! :D gyertyacsere es jo volt....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 02:27:56

Szaz es ezer japan mernok sem olyan okos mint aki a csodaszereket arulja.... Lasd eladasi statisztikak :)))

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.22. 12:44:19

@Littlerock: Igen,az Eclipse is jó benne :) Gymkhana-zni szoktam vele,meg amikor rám jön a driftelhetnék,akkor minden kis kanyart kézifékkel veszek be. :)

ne most 2012.04.23. 20:41:35

@visszakettopadlogaz: A mérnöknek általában nehezítik a feladatát. Pld
- Tervezzetek vízből autót, mert a víz olcsó.
- _:?-#&@@&##&&###
- Elég a sírásból, pozitív hozzáállást akarok látni.

vagy
Ügyészi kihallgatás USA:
- Sokkolná önt, hogy a beszállítótól 2 dollárért vásárolt alkatrész után az ügyfelekhez 200 dollárt számítanak fel.
- Nem, nem sokkolna.
- Milyen összeg sokkolná?
- Azt mondanám, ha 10200 dollárt számítanánk fel az sokkolna.

Littlerock 2012.04.24. 16:04:14

@Trainer2000: A végeredmény tekintetében igen sok az elégedetlen Opel tulajdonos, akinek a cikk írója által feltárt, és ismertetett hibától szenved az autója. A XI. században a nyakamat teszem rá, hogy a gyár által ismert hibáról van szó, akárcsak az Octavia- Golf 98-02- es váltója... Csakhogy mindenki lapít mint sz*r a fűben... így viszont maradunk annál, amit leírtam. Ha az összegyűjtött információ halmaz nem szolgálja a vevő érdekeit, akkor ennyi...

Az Opel tervezési bakiját lehet, hogy szelepvezető, és szelep cserével lehetne orvosolni... (csak feltevés) Amennyiben bizonyítható, hogy a hiba már a garancia időtartamában jelentkezett, akkor nagy gond van...
süti beállítások módosítása