HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Miért hülyeség a taxistörvény?

2012.11.14. 05:45 Tcomment

Címkék: budapest taxi

Unjuk a taxisok vernyákolását, de a főváros töketlenkedését legalább annyira. Valószínűleg nem az öreg autókban ülnek a rossz taxisok, az újakban meg a jók, hiszen becsületes üzemeltetéssel nehéz megkeresni az új autóra valót.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr284906263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danesdzsu2 2012.11.14. 06:39:17

Amennyiben az égéstér a totalcar hangban, akkor ez az égéstér írásban:)

ChPh 2012.11.14. 07:28:32

nem jó a cikkben az idevezető link :)

Amúgy sok dologgal egyetértek.
A hiénák szerintem már vagy 30 éve ugyanolyanok (aztán lehet még régebben is, de csak 33 vagy :D)
és nem ártana kicsit nyesegetni a szárnyukat...

toncsi64 2012.11.14. 08:00:18

Volt egyszer a tv-ben - talán a Discovery csatornán - egy film egy fickóról aki Londonban akart taxizni. Végigkisérték a folyamatot a tanulástól a vizsgáig (ha jól emlékszem 2 vagy 3 év volt amíg robogózva betanulta a várost), majd a várakozást, hogy valaki átadja/eladja neki a taxiengedélyét nem kis pénzért.
A vizsgán több kijelölt cél (ami lehetett utca-házszám, de akár név szerint említett épület) címére kellett felmondani az útvonalat utcanevekkel.
Kiváncsi lennék hány budapesti taxis tudná ezt a lécet átugrani...

kjhgfd 2012.11.14. 08:07:43

gáz. mármint a sírás h max 10 év.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.14. 08:17:21

Úgy érzem nem az autók életkora kellene, hanem pár változás.

Pl. 1 autóra ne legyen engedély, csak flottára, stb. adott mennyiségű tőkétől felfelé.

Az engedéllyel rendelkező cég, akinek bizony sok autója van felelne minden autó műszaki állapotáért, a minőségbiztosítás kötelező lenne, stb... Akkor bizony a hulladék autókat hamar ki lehetne szűrni.

Ugyanis egy ellenőrzésen ha rossz állapotú a kocsi, akkor az egész cég működését függesztenék fel. Ha a sofőr bunkó, nem arra megy amerre kell, stb. szintén. Ha ezt a cég meg akarja előzni lehet követni a flottát rögzíteni a felvett címeket és útvonalakat, és elővehetik a dolgozót.

fda 2012.11.14. 08:39:56

A cikkben van jópár érdekes gondolat, amiről nekem a következők jutottak az eszembe:

- Miért akarja egy taxis egy mercedes árát 5 év alatt megkeresni úgy, hogy napi 100 km-t fuvaroz?

Én ha elszaladok az anyósomhoz, az 30 kilométer. 3-4 ilyen útból akar valaki 1. normális megélhetést és 2. "ingyen" autót?

A 2. ponthoz, nekem van egy normális munkám, ahol az autó költségét kb. havi 3ezer forintban fizetik, tehát lényegében magam gazdálkodom ki. Én hogy csinálom?

Az autót akkor fizesse ki teljesen az utas, ha csak taxizásra használja. Fogjon össze pl. 3 taxis és hárman közösen vegyenek egy mercedest, és használják 3 műszakban (sok német példa van rá). A költségek harmadolódnak.

A taxisok száma minél magasabb, annál kevesebb km jut majd egy taxisra. Szerintem abból ne várjon senki tisztes megélhetést, hogy várakozik és újságot olvas 2 órán keresztül, aztán visz valakit fél óra alatt és unatkozik tovább. Túl sokan vannak, nincs ehhez való kereslet.

Napi 100km-t irreálisan alacsonynak érzek, persze hogy ebből nem lehet rendesen megélni.

Öngerjesztő Erg 2012.11.14. 08:49:13

C..y taxi reklám, hm? ;)

Ami a 10 évet illeti: nem az öreg autókat kéne kitiltani, hanem az új Daciákat. A múltkor egy Duster vitt a reptérre, mire odaértünk szó szerint kiszédültem a kocsiból és a kerozinszag parfümillatnak hatott..

Globetrotter2014 2012.11.14. 08:55:18

Érdekes ennyire ellentétes / eltrő véleményeket olvasni a szerkesztségtől.

Engem összességben nagyon zavar a szinvonaltalanság. Hiába hívok diszpáécsert alapvető dolgokat nem lehet tőlük kérni (pl gyerekülés).

Olyat pedig hogy egy rendes autót küldjenek ha kell, végképp elképzelhetetlen. Akkor is ha mondtam hogy kifizetem a felárat.

Mindamellett nem igaz hogy annyira olcsó lenne a magyar fuvar.

Pl Bécs Schwehcat 30 euró alatt megvan.

Csak egy új E klasséval.

Uagynez szakadt Dévú-chevyben a magar valóságban semmivel sem olcsóbb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 09:04:30

Nekem is az jutott eszembe, hogy mi lesz a veterántaxikkal?
Pl. Pécsett is akad tipp-topp 1500-as Lada, szerintem, főleg egy nyugati vendégnek, élmény azzal menni (és ha rendben van tartva, nem is kényelmetlen).

Nemrég taxiztam párat, drágának nem volt drága, de azért nem szívesen szórom erre a pénzt. Főleg, hogy a melóhelyemtől kapot buszbérlet :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 09:05:35

Amúgy meg, ja. Ellenőrizni kéne, rendesen. A szabályozás nem sokat ér, ha nincs betartatva.

GRX 2012.11.14. 09:10:51

Jó a cikk, csak azt nem bírtam kihámozni belőle, hogy a törvény melyik lobbi/haver malmára akarja hajtani a vizet. Az újrafényeztetés, az OK, de a 10 évnél fiatalabb kor??? Lesz valami állami használtautó-nepper cég, és csak onnan vehet a taxis ötéves autót, vagy mi?

Alex Raps 2012.11.14. 09:12:42

A taxizás körüli problémák elsődleges oka az, hogy nincsenek kvóták. Maga a fővárosi taxizás mutatja meg azt, hogy az állandóan hallható - "a piac mindent megold" - hivatkozás valójában miért is nem működik. Azon kellene végre elgondolkozni, hogy a neoliberális gazdaságpolitikát fennhangon hirdető országoknak nagyobb városaiban volt legelőször ilyesféle kvóta akkor minálunk ilyesmi miért nincs?
Az állandó túlkínálatot pedig az okozza, hogy vezetni mindenki tud, autója szinte minden családnak van és aztán amikor a családfő elveszíti az állását akkor ez a legkönnyebben vállalható olyan foglalkozás ahol - "mégis csak az ember a maga ura" - szóval nem kell elmenni rangon alulinak ítélt munkát csinálni napi 10 órában és vagy vállalni a munkanélküliség kínjait. Ezzel szemben ha lenne jól átgondolt kvóta akkor a taxis vállalkozások képesek lennének kitermelni az szükséges autócseréket, és a szűk taxis réteg okán meg lehetne csinálni, hogy az e-célból vásárolt és üzemeltetett szgk-val kapcsolatos összes áfa tétel levonható legyen, stb. Hogy ez miért nem történik meg? Mert seggfejek vannak állandóan hatalomban.

hopptarisznya 2012.11.14. 09:13:24

Varga Mihaly megmondta, hogy abbol lesz GDP, ha ez emberek kenytelenek lecserlni az oreg hutogepet. Na ezert kell 10 evben maximalizalni az autok korat. Es nem csodalkoznek, ha a civil lakossagot is elkezdenek valamivel szivatni, hogy uj autot kelljen venni. A taxisokat nagyon sajnalom. Nevetseges, hogy allam belepofazik egy civil szakmaba. Ha nekem kezdenenek el ugatni, hogy a programjaim csak akkor jok, ha uj szamitogepen irom, szetvernem valamelyik fofunkci fejeen a billentyuzetet.

GG81 2012.11.14. 09:19:37

@hopptarisznya: "Es nem csodalkoznek, ha a civil lakossagot is elkezdenek valamivel szivatni, hogy uj autot kelljen venni."
Igazából kezdhetnék! Régen számított valamit a súlyadóban a környezetvédelmi besorolás... előny volt a tisztább jármű vagy fordítva is mondhatjuk, büntették a környezetszennyezőbbet. Ez megszűnt ráadásul máshol kifordítva működik a rendszer... olcsóbb behozni a nyugaton már erősen szennyező levetett szarokat, mint a tisztábbakat. Agyarország.

Szabó F. Balázs 2012.11.14. 09:23:50

A hiénázással tényleg egyetértek. Roppant mód idegesítő tud lenni, amikor az ember megérkezik Ferihegyre, vagy leszáll példának okáért a Keletiben és a kijáratnál ott vadásznak a taxisok.

Az átlagos "Taxit? Taxit?" dolog még lazának mondható, de nem egyszer láttam, hogy Mr. Hiéna fogja magát, és a válaszra nem várva kiveszi a delikvens kezéből a csomagját és megy a taxijához - a szerencsétlen turista meg megy vele, mert kvázi nem nagyon tehet mást.

Arról meg ne is beszéljünk, hogy mennyivel van több taxis ebben a városban/országban annál, mint amennyi valóban kellene. Bárki bármit mond szegény ország vagyunk, és bár a taxi ma arányaiban sokkal olcsóbb mint tíz éve, az átlagnak még mindig drága, nem is beszélve arról, hogy a főbb útvonalak kivételével (ahol van buszsáv) fikarcnyival sem gyorsabb semmi másnál. Ilyen körülmények közt senki ne várja el, hogy X taxisra alkalmas területen majd 2X-nyi taxis tud megélni. És itt jön be a képbe a hiénázás, az ügyeskedés, a spórolás. Nekem is jött már ki a ház elé tükörradiálos rozsdatemető, mondtam neki, hogy kösz, de én még élni akarok. Viszont találkoztam olyan legalább húszéves taxival is amelyben maximum a kormány árulkodott arról, hogy legalább két évtized aktív szolgálat áll mögötte.

Most meg a városvezetés (kormányzat) szép magyar szokáshoz híven nekiáll szabályozni, hogy mekkora csomagtartó kell, meg hány év, mekkora lábtér, stb. Mintha ez lenne a hazai/fővárosi taxizás legnagyobb baja. Közben a legtöbb taxis úgy indul el a pályán, hogy van jogosítványa, kocsija, meg annyi pénze amiből futja a tagdíjra meg benzinre.

Tisztelet a kivételeknek, de én sokkal több (fogalmazzunk így:) "képzetlen" taxissal találkoztam, mint "képzettel". Nem tudják mi merre van (elvégre van GPS az is odavisz), a legtöbb nem is köszön, a tiszta autó meg ritka még a nagyobb társaságoknál is. Lehetne még sorolni...

halszájú 2012.11.14. 09:25:30

én is gondolok arra, hogy végül is arra a pár kilométerre, amit megteszek nem érdemes autót tartani és át kellene nyergelni taxira, meg mávra-volánbuszra.

de az elmúlt évtizedek belénk égették, hogy
- jó egy (nyugati :) autót magunkénak tudni,
- minden taxis átb\sz,
- a sok nyugdíjas ugyis elfoglalja helyedet a vonaton-buszon és állhatsz egészen békéscsabáig (van helyfoglalásod? te hülye vagy: úgyis ül egy idős hölgy a helyeden akit mégsem tudsz kiröptetni), ezért nem érdemes vonatozni.

ezért nehéz nekem is az átállás.

Hurri Kán 2012.11.14. 09:27:16

Általányadó sosem létezett, átalányadó van helyette. Egyébként cégautó után (személyautó esetén) más sem igényelheti vissza az áfát.

Egyébként meg a város lakosságához viszonyítva tényleg sok a taxis.Egyébként meg amióta világ a világ, sírnak, hogy nem lehet belőle megélni, mégis egyre több van belőlük, de legalább is nem kevesebb. Innentől hadd ne sajnáljam őket.

gaffel 2012.11.14. 09:38:09

miert pesten taxiznak?
emlekszem, amikor jopar eve kirohogtek egy kisvarosi taxis tarsasagot, mert 350Ft-os fix aron vallaltak a fuvarokat (meg tv riprot is rola). azota is fix aron mennek csak mar 590ert (videken meg szokas a borravalo is, ezert az az 590 alatlaban 700). nagyon ritkan mennek 2kmnel tobbet egy fuvarra, vagyis alhangon 300 de inkabb 350ert mennek/km..nem is sirnak.
vicces, hogy legutobb egy oreg urral mentem, kb 40+ eve nyomja az ipart...renault thalia 320000kmel, mintha most toltak volna ki a szalonbol...ilyet pesten nem latni :)

GG81 2012.11.14. 09:44:20

@GG81: jah, és a súlyadó helyetti gépjármű adó is fordított... minél fiatalabb és korszerűbb a járgány, most lehet fizetni a büntető szorzót.

jarics 2012.11.14. 09:45:34

@halszájú: Pécsre intercityztem 6 éven keresztül hétvégente. Nyanyákat úgy reptettem, mint a huzat. Azért, mert a redvás pxájuk már tele van mindenféle baktériumfertőzéssel ne higgyék, hogy nekik mindent szabad. (nem a kedves nagymamik utaznak IC-n többnyire, hanem a lilahajú vígözvegyek:-)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.14. 09:51:41

múltkor pont a keletis hiénák mellett vártam valakire és csináltam egy gyors leltárt: az öt autó együtt nem ért volna egy 10 éves octavia árát, a csúcsmodell egy rózsaszínre fakult manager swift volt. az all time kedvenc hiénám a deákon a fehér mk1-es Brava lökhárító nélkül és fekete sárvédőelemmel, szerintem az utolsó rákospalotai autónepper is bezárta volna előtte a kaput, hogy ne riassza el a vevőket.

adódik a kérdés, hogy minek száll be hozzájuk bárki is? talán a nyugati turisták azt hiszik ez annyira szegény ország, hogy természetes a 15 éves swift taxi... bár némileg rontja a képet ha valaki két percig nézi a forgalmat és egymás seggébe érnek a bmw-k, mercik, audik...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 09:57:52

@halszájú: Plusz még a tömegközlekedés egyéb macerái, és ha ketten vagytok, akkor már egy árban van az autóval.

allen99 2012.11.14. 10:03:42

@GG81:
Hát azért ezeket a környezetvédelmi kvótákat, meg besorolásokat kár példának hozni, mert valszeg mind kamu. Ugyanúgy mint ahogy a 200 lóerős autók jó ha 30 lovasak.... Csak a marketing, meg a sok hazugság már elhülyíti az embereket és mindent elhisznek.

Egy 2002-ben gyártott autó mennyivel környezetszennyezőbb mint egy 2012-es? Ne vicceljél!

És ha már a környezetvédelemmel jön valaki akkor gondolja már meg, hogy mi a környezetszennyezőbb: egy autót 30 éves koráig használni (még ha a végén már füstölget is!), vagy három évente egy új autónyi fémet (meg mást)leönteni, kibányászni, hengerelni, feldolgozni, szállítani, és végül összerakni, majd mindezt szétszedni, beönteni, és valami felesleges szart csinálni abelőle?

Mi energia, és ezzel co kibocsátás mindez?

Szerintem sokkal inkább arra kéne törekedni, hogy olyan autót gyártsanak ami 30 évesen is jól sziperál, és ne az legyen ciki, ha öreg autód van, hanem az, ha három évente jat veszel.

Nem mellesleg miért tudnak a haszonjárművek egymillió kilómétert elfutni, az utcai luxustragacsok meg csak százezret.

Shadowbull 2012.11.14. 10:06:55

@allen99: " ezeket a környezetvédelmi kvótákat, meg besorolásokat kár példának hozni, mert valszeg mind kamu."

miert lenne mar kamu?

"a 200 lóerős autók jó ha 30 lovasak.... "

Mivan?

"Egy 2002-ben gyártott autó mennyivel környezetszennyezőbb mint egy 2012-es? "

Sokkal.

"autót gyártsanak ami 30 évesen is jól sziperál"

Olyat gyartanak. Persze ehhez 30 evig meg kellene kapnia a megfelelo karbantartast.

"miért tudnak a haszonjárművek egymillió kilómétert elfutni, az utcai luxustragacsok meg csak százezret. "

Egyreszt a haszonjarmu az mas kategoria, masreszt ez a 100e kilometer is hulyeseg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 10:14:02

@Shadowbull: Khm, 150-200 ezernél széthulló kéttömegű lendkerekek?
Jó persze, cserélhető, jav♂tható, de gyak. akkor ezen az alapn egy idő után kicserélődne az egész gép :D

benjito 2012.11.14. 10:14:54

@allen99: "Nem mellesleg miért tudnak a haszonjárművek egymillió kilómétert elfutni, az utcai luxustragacsok meg csak százezret."

mondjuk mert a haszonjármű leállítás nélkül megy több 100 km-t egyhuzamban, ergo nincs a hidegindításokból adódó kopás. Egy városi autóval nagy átlagban kis km-eket mennek az emberek, zömében hidegindítással, azaz nagyobb százalékú kopással.

benjito 2012.11.14. 10:16:02

@allen99: a többiben 100%-ig egyetértek...

Shadowbull 2012.11.14. 10:16:15

@ColT: azert megneznek ezugyben egy valodi statisztikat, hogy hany szazalek is megy tonkre es mekkora valos futasnal...

benjito 2012.11.14. 10:18:35

@allen99: mármint ebben, na: "És ha már a környezetvédelemmel jön valaki akkor gondolja már meg, hogy mi a környezetszennyezőbb: egy autót 30 éves koráig használni (még ha a végén már füstölget is!), vagy három évente egy új autónyi fémet (meg mást)leönteni, kibányászni, hengerelni, feldolgozni, szállítani, és végül összerakni, majd mindezt szétszedni, beönteni, és valami felesleges szart csinálni abelőle?

Mi energia, és ezzel co kibocsátás mindez?

Szerintem sokkal inkább arra kéne törekedni, hogy olyan autót gyártsanak ami 30 évesen is jól sziperál, és ne az legyen ciki, ha öreg autód van, hanem az, ha három évente jat veszel.
"

nem megy ez így korán reggel... :/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 10:20:41

@Shadowbull: Én is kíváncsi lennék... Egyenlőre nem szívesen vennék olyan használt vasat, amiben az van.

jarics 2012.11.14. 10:21:27

@ColT: plusz, ha van még valami motyód is.

Shadowbull 2012.11.14. 10:22:03

@ColT: en egy kicsit tullihegettnek erzem ezt a temat.

padisah 2012.11.14. 10:24:21

nem értettem a cikkben miért pont 5 évtől indul a kalkuláció, logikusabb lett volna a gyári új, vagy az 1 éves autóra kalkulálni.

Ezek a megszorítások azt célozzák, hogy kevesebb legyen a taxi, és úgy legyen kevesebb hogy közben javul a színvonal. Ez érthető, de valószínűleg nem fogja elérni a célját, mert nem a konkrét műszaki állapothoz köti a taxiengedélyt, hanem gyári feltételek teljesüléséhez, meg egy évszámhoz ami könnyen ellenőrizhető, de nem képezi le az autó állapotát.

Ami engem a taxi szabályozásban zavar, hogy a hatósági ár miatt nincsenek a taxi szolgáltatás minőségét lefedő változatosság. Pont azt tartanám piackonformnak és normálisnak, hogy létezik a piacon olcsó és igénytelen taxi, ahol bunkó a taxisofőr, nyikorog az autó, nagyobb a baleset esélye etc, de cserébe olcsóbb. Vagy tipp-topp luxusautó, öltönyös sofőr, és ennek megfelelő ár.

Az ilyen hatósági ár bevezetése, ami felső plafont ír elő a költségnek oda vezet, hogy minden taxi szolgáltatás a minimumra törekszik, mert többet nem tud árban érvényesíteni, hiába jobb a szolgáltatása ha többet nem kérhet érte.

Az árak nagyságrendjéhez hozzá kell tenni, hogy a déli pályaudvartól a nyugatihoz mentünk a nyáron nővérem családjával, 4 személy, olcsóbbra jött ki, és sokkal kényelmesebbre taxival mint buszjegyezni.

A műszaki előírások, és a kötött hatósági ára az útját állja mindenféle technikai innovációnak. Például a motorteljesítményre vonatkozó előírás kapásból az elvi lehetőségét is kinyírta annak hogy elektromos taxik legyenek az országban, pedig ott az autó utasra várakozás közben folyamatosan tölthető, egy sor technikai és pénzügyi előnye lehetne.

De ez ugyanígy bővíthető lenne mopedautók, vagy sűrített levegős meghajtású autók felé is, ehhez passzoló ár differenciával.

Tábornok 2012.11.14. 10:26:19

szerintem az alapok nincsenek meg, s azt mintha most sem szeretnék megteremteni.

- fix ár
- fix létszám

ezek nélkül az egész csak parasztvakitás, kiderül, hogy a liberális piac nem vezetett sehova, illetve a mostani rendszerhez.

A táblázatból hiányzik a sofőr fizetése, ezt is hozzáadva szerintem olyan összeg jön ki, ami ma kitermelhetetlen, legalábbis normal munkaidővel.

Ami az autókat illeti van ilyen is, olyan is, de nem hiszem, hogy a 10 év lenne a mérvadó, értelmetlen baromság, csak elviszi a figyelmet arról, hogy mi a két alapvető kérdés.

padisah 2012.11.14. 10:27:16

Az is eszembe jutott, hogy lehetne a taxira is bérletet váltani (nem taxicsekk), ami egy összeg, és adott idő alatt, mondjuk héten vagy hónapban jogosít akárhány utazásra, mondjuk kilométer korláttal. Ez fajlagosan csökkenti az 1km taxi utazás árát, és növeli a taxi kihasználtságát. Eltolja a kereslet/kínálat görbét a nagyobb volumen, kisebb ár irányába.

bkkzol 2012.11.14. 10:30:49

Mint minden vallalkozashoz kell alaptoke. Ne irjak be kiadasnak a havi 60 ezret torleszto reszletnek, meg a 60 ezres havi javitast se. Aki ennyit kolt javitasra dobja ki a kocsijat. Ha egy etterembe kell kulon zoldsege, husos, tejes huto... rozsdamentes acel edenyek... akkor miert problema a taxisoktol azt 10 ev alatti kocsi korhatar. Autoveteranokkal talakozokra tessek jarni! Unalmas oraikban tisztitsak meg a sajat munkahelyuket a hienaktol.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 10:33:25

@ColT: "Jó persze, cserélhető, jav♂tható, de gyak. akkor ezen az alapn egy idő után kicserélődne az egész gép :D"
Azért egy kettős tömegű egyrészt az autó 1-2%-a, másrészt azt 1X-2X kell kicserélni az élettartam alatt, míg például fényszóróizzót 25X, de van olyan alkatrész amelyik végigviszi a 30 évet és utána még 3 autóban is szolgálhatna, pl oldalsó, és hátsó szélvédő, hátsó lámpák, felnik, váltóház, kiegyenlítő tartály, stb. Persze erre is léteznek ellenpéldák :)

Elijah_Baley 2012.11.14. 10:33:45

monnyuk szerintem a takszi olyan szolgáltatás, mintha fizetnék a szomszédnak hogy helyettem jáccon kántersztrájkot... más baj nincs vele

bkkzol 2012.11.14. 10:35:33

@Tábornok: Fix ar? Fix letszam?

Valaki szabalyozza a peksegek illetve szolariumok letszamat?
Tessek megprobalni tuntetni, de most eleg nagy esellyel nem szimpatizalna a lakossag veluk.

Tábornok 2012.11.14. 10:39:19

@bkkzol: ez a verzió is igaz lehet, de általában a világ egyes helyein ez szabályozva van, valamint van hatékony ellenőrzés, értelmes szankciókkal.

nekem mint utasnak teljesen jó a mostani nyomott ár, hiszen olcsóbb, mintha busszal mennék, ellenben igy nem várhatok sokat a minőségtől:)

jarics 2012.11.14. 10:40:30

Miért pont a taxisokkal kell foglalkozni? Éljenek meg úgy, ahogy tudnak. legyen szabad verseny, legyen csicsás autó és leromlott autó és a tisztelt utazóközönség választ, hogy melyik szolgáltatót veszi igénybe. A hiénáktól meg el kell venni - lebukás esetén - az engedélyt és annyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 10:43:25

@jarics: Az meg már...

@Béla, tudod a Béla: Ja, csak pénzben nem az autó értékének az 1-2% -a.

@Shadowbull: Én nem érzem, főleg nem úgy, hgy esetleg lyan autója van az embernek, amiben kéttömegű van :)

Shadowbull 2012.11.14. 10:47:22

@ColT: te hany kilometert mesz egy evben?

en olyan 15e-t. Azaz husz ev alatt teszek meg 300e kilometert, amit egy mai atlagauto rohogve kibir.

Egy ujauto-vasarlo a legritkabb esetben tervezi megtartani 20 evig az autojat.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 10:51:35

@ColT: "Ja, csak pénzben nem az autó értékének az 1-2% -a." Ne viccelj, hanem hány százaléka?
Az új alkatrész árát egy új autóhoz kell viszonyítani, bontottan az is tizedébe kerül.

DrSzoke 2012.11.14. 10:53:14

@ColT: Pontosan errol van szo.88-91-ig taxiztam,mar akkor igertek a szabalyozasokat,a hienak ellenorzeset es kiszureset.Ez tobb mint 20 eve volt es azota sem tortent semmi amit eredmenyesnek lehetne nevezni.Siman lexarjak azok akik tehetnenek valamit.Ennyi.
A cikk irojatol kerdezem,miert volt draga a 90-es evek elejen a taxi? 88-ban 18.50 volt a normal benzin, akkor 8-8-3 ft volt a tarifa.Aztan 22.50-re ment fel a benya,valtottunk 10-10-3-ra.Onnantol elszabadult kisse a dolog es nem emlekszem 100%-ig,de 60 egynehany ft-os benzinnel 36 lett a km dij.Az aranyok lenyegesen nem valtoztak.
Ja es hogy miert nem hagyjak sokan abba a panaszkodas helyett? Olyan elkepzelhetetlen az hogy valaki szereti csinalni es szeretne a szakmaban maradni,de normalis korulmenyek kozt?
Fel nem foghatom mi olyan erthetetlen ezen....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.14. 10:59:20

@halszájú: neked kulon helyed van, amire nem ulhet le 60 ev folotti ember?
erdekes eszjaras

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 11:05:26

@DrSzoke: "Olyan elkepzelhetetlen az hogy valaki szereti csinalni es szeretne a szakmaban maradni,de normalis korulmenyek kozt?
Fel nem foghatom mi olyan erthetetlen ezen.... "
Akkor viszont bank se legyen 25, meg Hiperből is elég 1-2, de autószerelő sem kell minden sarokra, jöhet a 3 hétre előre bejelentkezés, meg benzinkútból sem kell sok, legyen csak fél-1 órás sorban állás, stb.
VERSENY VAN! Akinek megéri/szereti csinálja, akinek meg nem az menjen mozdonyt vezetni, utcát seperni, kutyaszart szedni, postásnak, mérnöknek, szoláriumba, stb.
Az versenyszféra nem úgy működik, hogy most már elég, ne nyíljon már meg a 4. kisközért az utcában, mert mind éhenhalunk.
Ahol nekem üzleti érdekeltségem van ott 500 méteres körzetben 5 ilyen jellegű üzlet működik, mind olcsóbb nálam, de én vagyok ott legrégebben, és nálam a legdrágább minden, mégis én vagyok az egyetlen aki nem csak vegetál, hanem folyamatosan fejlődik, pedig a konkurencia ára max 3/4-e az én áraimnak, de volt olyan hogy negyedáron szolgáltatták ugyanazt, mégis bezártak ;)

Shadowbull 2012.11.14. 11:06:08

na egy kicsit keresgettem nehany szamot, csak viszonyitaskeppen:

Münchenben kabe 3400 taxi jar. (2,5 taxi per 1000 lakos), a legmagasabb taxisuruseg Nemetorszagban.

Budapesten tobb mint 6000 jar (pontos adatot nem talaltam)kabe 3.5 taxi per 1000 lakos. Ez 40%-kal tobb mint Münchenben.

Es Münchenben is az az erzese az embernek, hogy mindenutt taxik vannak.

Meg egy erdekes adalek: Azt irjak hogy ugyan 3400 taxi van, de 20.000 taxisofor... Meg ha nem is mindegyik aktiv, akkor is tobben hasznalnak egy autot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.14. 11:06:51

@jarics: szerintem meg ne legyen
flottakat engedjenek
egyforma markaju autokkal egyforma tarifakkal
flottankent persze lehet kulonbozo a a marka
es lehetne ugye "kisbusz" is
es meghatarozott letszammal
mondjuk az nem is fontos, a tulaj ugysem allit be tobb kocsit, mint ami gazdasagos

Hurri Kán 2012.11.14. 11:09:52

@Shadowbull:
Erről (is) beszéltem, hogy Bp.-en sok a taxis, csak adatot nem találtam hirtelen. Miközben a kereslet (fizetőképes) az nem emelkedik.

jarics 2012.11.14. 11:14:05

@hagyma: feltételezem a helyfoglalással biztosított IC ülőhelyre gondolt a kolléga.

skeezix dilemma 2012.11.14. 11:14:06

Kissé sznobok ezek a mai magyarok szerintem.A taxi legyen tiszta a sofőr ápolt jó modorú a többi mellékes.Öreg meg új, csak a merci jó a deawoo és dacia ócska,ez a sofőrös autó nem az a sofőrös autó.Fél órára játszani a királyt nekem Mikszáthot juttatja eszembe.Jó hogy már nem rolls-ok mercik, bentley-k maybachok kellenek taxinak.

bkkzol 2012.11.14. 11:19:56

@jarics: Ja, legyen! De akkor mas teruletre is alkalmazni kellene. Legyen lepukkant, huto nelkuli eterem, szakkapetesites nelkuli villanyszerelo...

jarics 2012.11.14. 11:20:43

@bkkzol: gondolod, hogy most nincs ilyen? :-)

Tábornok 2012.11.14. 11:26:31

@Shadowbull:
nyilván ott csak ennyi autóra - 3400 - van pénz, még bp en 6000 re
vagy esetleg húztak egy vonalat, s nem adnak ki több engedélyt, ott lehet, elfogadott, itt nem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.14. 11:26:41

@jarics: emlekeim szerint az eletkorfuggetlen...
bust is emliti
nem tudom, megmondom oszinten, akkor miert nem minden IC minden ulese helyfoglalasos?

gigabursch 2012.11.14. 11:28:24

Nyilván sok komment lesz arról, hogy melyik kocsi jó és melyik nem.

Az a szempont, hogy be lehessen férni és ki is lehessen szállni, arra a kombi Logan vagy épp a Sárika Picassó nagyon is életszerű példa és jó is - ahogy egy Seat vagy és Opel meg épp a leginkább elkerülendő. S ha nagy ritkán drosztra is kerülök utasként mindig megválogatom, hogy mibe (kényelem) és ki mellé (igényesség, dohányzás, stb) ülök be.
A leültetett autó, "agyonperezett" gumi nálam eleve kizáró.

Szóval a skodabuziság a döntéshozók részéről erősen átlátszó.

"Korrupció az, amiből kihagynak." (c) Hofi

jarics 2012.11.14. 11:30:11

@hagyma: de ő csak azokat a nyanyákat nem ülteti át a helyfoglalásos IC-n, akik az ő helyére ültek, mert pl ablak mellett szeretnek ülni menetiránynak megfelelően. A második kérdésedre nem tudok választ adni, mert szerintem is jobb lenne a helyfoglalás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 11:40:22

@Shadowbull: Elég keveset, csak ugye itthn nem arra ép♂t az ember, hgy az autó annyit ment egy évben, amennyit mondanak rá.

@Béla, tudod a Béla: Bontottan az kevesebb ideig lesz jó nálad is, mert már használták. Ilyesmi, garantáltan elég rövid élettartamú dologból, lehetőleg újat érdemes venni, ha a várható élettartamát kihasználod (nem cserélek 5 évente autót).

@DrSzoke: Azért a "aki szereti" az elég kevés lehet mostanában.
Illetve, mivel több lett a taxi, arányaiban tuti lcsóbb lett.

joci305 2012.11.14. 11:42:07

@Béla, tudod a Béla: az a baj,hogy 20+ éve hajtogatják hogy majd a piac megoldja.nem tette.a taxi a világ nagyon sok városában szabályozott keretek között működik értve ezalatt a fix létszámot tarifát és egyéb előírásokat.a taxisok itthon is ezt szeretnék de valami homályos okból egyik hatalombitorló sem hallgatja meg a szakmát (és ez nem taxi specifikus).rend akkor lenne ha értéke lenne az engedélynek.ez a legfontosabb.a következő a fontossági listán az ellenőrzés.mint tudjuk a büncselekmények elkövetését nem a büntetési tételek akadályozzák hanem a lebukás kockázata.ezek után lehet megfelelő szabályozást hozni a kocsiról ruháról stb.de ennek összhangban kéne lenni a tarifával is és itt jön be a fix ár.a bevezetendő előirások kitermelhetőek legyenek és tisztes megélhetést nyújtsanak. ennyi. amúgy meg a te boltod mindig megtalálható ott ahol vagy tehát a minőség a te érdeked de egy taxival összefussál megint bp-n kb 1:6000-hez esélyed van.azért ez nem túl bíztató

butschq 2012.11.14. 11:43:44

az utóbbi időben Miskolcon úgy választok taxit, hogy mindig Skoda Octaviaba ülök be. Bejött, mert eddig nem csalódtam, néha még jókat is beszélgetek velük, pedig a szolgáltatásaikat mindig hajnalban a rokiból hazafele veszem igénybe :)

@hagyma: "nem tudom, megmondom oszinten, akkor miert nem minden IC minden ulese helyfoglalasos? "

ezt nem értem... minden IC minden ülése helyfoglalásos, vagy helyjegyet, vagy helyjegyet magában foglaló pótjegyet kell venned. másképp nem utazhatsz IC-n.

Az megint más, hogy ha valaki leült a helyemre, akkor nem ordenáré balhét csapok, hanem megkérdezem, hogy ő hol ülne, és én meg oda ülök.

csacsiadugóban 2012.11.14. 11:47:25

1 éve télen éjszaka leesett a hó, hívtam taxit, jött, elindultunk. A gergelyutcán egy kereszteződésben piros lett, a taxis fékezett, észrevettem a kocsi nem lassul, átcsúszott az egész piroson álló kerekekkel. Majd megállt 20 m után... Nyári gumi volt, kérdeztem is mivan ha jön valaki, annyi volt hogy nem jött..

A másik amikor hívsz egy adott sarokra taxit, hogy pontosan odajöjjön, ne az utca valamelyik végébe, és 1 óra után még veszekszik veled a diszpécser hogy pedig már 4 taxi is volt, te meg nem.

ezek után irigylem aki "csak" a hiénák miatt sír.

hdnctrl 2012.11.14. 11:48:12

A korhatár baromság. Kötelező légkondi kéne. Meg tilos lenne a hiénázás törvényileg. Ja, ma is az, de szarnak rá. Akkor meg felesleges az egész törvény - nincs, ki betartassa.

Shadowbull 2012.11.14. 11:50:16

@butschq: "szolgáltatásaikat mindig hajnalban a rokiból hazafele veszem igénybe :)"

na ezert volt jo kollegistanak lenni, az ember csak atgyalogolt a kettesbe, feltamolygott a szobajaba, kis szerencsevel megtalalta a sajat agyat, aztan lehetett is szorgalmasan keszulni a masnapi zéhára :)

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 11:50:39

@ColT: "Bontottan az kevesebb ideig lesz jó nálad is, mert már használták."
Naná, de egy 10 éves autónak sincs sok hátra, -a legtöbb 10 éves autó egy roncs- és a 10 éves autó ára is a 10-20%-a az új autóénak.
Aztán meg nem is kötelező kettőstömegüs autót venni, de ha már majomra van pénz legyen banánra is.

Swind 2012.11.14. 11:53:10

A legfontosabb a minimum kilométer/ár meghatarázozása lenne, és NEM a maximumé. Nevetségesesen alacsony kilométer árakkal csábítanak így, a maximum meg közelében sincs a költségeknek. Mindenkinek rossz, utasnak, taxisnak egyaránt, a piaci versenyt pedig egy abszurd árcsökkentésbe hajszolja.
(nem voltam/vagyok/leszek taxis, ezt az utazások alatt beszélgetésekből szűrtem le)

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 11:53:50

@joci305: 'az a baj,hogy 20+ éve hajtogatják hogy majd a piac megoldja.nem tette.'
Miből gondolod, hogy nem oldotta meg, abból hogy ájvékolnak a taxisok? A piac állandóan változik, aki hülye egy ilyen egyszerű dologhoz mint taxizás az menjen kapálni, nem kötelező taxizni.

butschq 2012.11.14. 11:57:08

@Shadowbull: ne is mond, a kolis idők jók voltak :)

bár megesett velem, hogy a 316 helyett a 216-ba mentem aludni :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 11:57:36

@Béla, tudod a Béla: 10 éves autónak nincs sok hátra - bocs, a sajátomat 11 évesen vettem, most 21, és még egy darabig muszáj lesz ezt használnm, vagy járok busszal.
Különben 21 évhez képest egész jó egészségi állapotnak örvend.

Biztos nagy válság van, ha mindenki 10 éves autóból nyafg, hogy nem tudta lecserélni 2 éve...

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 11:59:06

@joci305: "a bevezetendő előirások kitermelhetőek legyenek és tisztes megélhetést nyújtsanak."
LOL!!! Hol van ilyen? Akkor szabjuk meg azt is, hogy hány lakosra juthat hány szupermarket, kis közért, autószerelő, teherautó, porcelánbolt, karosszéria lakatos, ügyvéd, bíró, tanár, grafikus, szobrász, szobafestő kőműves.
És ha mondjuk szobrászból meg van a limit? Akkor mit csináljon a szobrász? Taxizzon? És ha abból is limit van? Akkor mi legyen?
Verseny VAN! Akinek nem jó lehet kapálni menni.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:01:24

@ColT: persze lehet mesterséges lélegeztetéssel üzemben tartani, de akkor meg nem amortizációt fizetsz, hanem szervizt! Lehet választani. Én kiszámoltam, hogy tök mindegy hogy törlesztőt fizetek vagy szervizt, 6 éves kor felett ugyanannyi a fenntartás (évi 30.000 km futás felett.)

joci305 2012.11.14. 12:01:49

@Béla, tudod a Béla: próbálj meg patikát nyitni rögtön meglátod

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:04:06

@joci305: az is baromság, hogy ott ez van, de a taxizásnál teljesen értelmetlen -mint ahogy a patikáknál is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 12:09:02

@Béla, tudod a Béla: Ja, csak ennek ismerem az előéletét, tudom, hogy ha gányolva volt, ki csinálta... Kb. tudom, mit csináltak vele...

Különben leszaroom, mit fizetek, ha havnta kevesebbre jön ki, mint egy új autó törlesztője.

A fiatalabb használtat meg Magyarországon ezerféleképp be lehet szopni, azzal sem biztos, hgy jbban járok, meg még mellé az is több százezres kiadás.

Na meg évente 30 ezret nem megyek. Kb ha tízet.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:10:58

Egyébként pedig a piac szabályoz, mert ha nem szabályozna már 20.000 taxis lenne, de mivel a taxizás nem igényel sem különösebb befektetést, sem pedig különösebb hozzáértést, ezért jó ha kijön belőle a minimálbér. És ez így van rendjén!
Vagy kötni kéne autómérnüki képesítéshez, és akkor lehetne kérni érte kilométerenként 1000 Ft is, mert nem hinném hogy aki most taxis azoknak 1%-a lehetne a jövőben is az, és már is megoldódott a kérdés.
Az állam most úgy próbálja szabályozni a taxisokat, hogy kvázi lehetetlen feltételeket szab, és akkor úgyis kiesik a taxisok fele, mi ezzel a baj? Nem az volt a gond hogy sokan vannak? Londonban kvóta van, amiért sokat kell fizetni, itt meg új autó lesz a feltétel, amiért sokat kell fizetni, hol itt a gond?
Ja, ott van hogy mindenki szeretné hogy Ő! legyen a kedvezményezett. Ez nem megy a felének hullani kell, mindegy hogy milyen okból. Akinek nem éri meg úgyis váltani fog nincs mese, persze ez sokaknak fájni fog, de ha tizedeléssel szednék ki az embereket akkor is fájna, hogy MIÉRT PONT ÉÉÉÉN?

joci305 2012.11.14. 12:11:05

@Béla, tudod a Béla: ha tetszik ha nem a taxi speciális dolog.pont azért amit irtam neked,hogy kicsi a valószínűsége,hogy 2x vagy többször találkozz ugyanazzal a taxissal(nagyvárosról írok).tehát ha jó volt ha szar számodra megfoghatatlan.jelenleg a hivatalok számára is mert ami pesten működik az vicc.pl az említett fehér fiat próba rendszámmal!! taxizik a városházától és a bkk-tól kb 500m-re.és csak csendben megjegyezném a taxi a tömegközlekedés része ezért ennek bíztosítása önkormányzati feladat.ezért kéne neki ugyanolyan szabályzási rendszert bevezetni mint a bkv-nál is van.vagy legyen piaci alapú a bkv is a 7-es búsz többt kérhetne mint a rákosborzasztói járat stb stb stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.14. 12:12:49

@butschq: en meg megkernem, hogy uljon a helyere

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:13:46

@ColT: 'Különben leszaroom, mit fizetek, ha havnta kevesebbre jön ki, mint egy új autó törlesztője'
Gondolom azért, mert keveset mész, ha legalább 30ezer kilométert mennél évente és minden nap kéne az autó különben éhen halsz, akkor nem lenne olcsóbb roncsozni, mert többet állna az autó szerelőnél mint amennyit menne.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:15:45

@joci305: Ok, akkor hagyd abba! Másnak több jut, kezd te a kvótát, vagy örülnél annak ha a Te engedélyedet vonnák vissza, mert ezt dobta a gép?

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:18:26

@joci305: Esetleg úgy is lehetne hogy a taxis engedély ára 10-20-30.000.000 Ft, amit kp-ban kell letétbe helyezni, banki/egyéb biztosítékot nem fogadnak el.
Mehet?

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 12:21:49

@joci305: Esetleg lehetne napi kvóta, mondjuk naponta 10.000 Ft, hogy ne halljon ki az utca.

Rocko- 2012.11.14. 12:24:05

Winkler körülírásai tetszettek: "a BKV-ellenőrök turkáldájából ruházkodó sofőrök"
"A zenei kísérethez a horgásznak öltözött sofőr fojtott kurvaanyázása volt a szólóprodukció"

joci305 2012.11.14. 12:24:09

ha@Béla, tudod a Béla: ha bevezetik a kvótát ahogy te fogalmazol vagy fix létszámot(mellesleg soha nem fogják)akkor az természetesen szelektál majd.nem tudom tudod-e de a taxinál az az egyik nagy baj,hogy az un droidok napi2-4 órára vannak bejelentve és ezt senki nem ellenőrzi.akik kiadják az autóikat félévente-évente cserélgetik a cégeiket.megfoghatatlanok természetesen milliós köztartozásokkal.gondolom ezt te is megtudod tenni a fix boltoddal. de tovább megyek ha nekem kocsit kell cserélnem akkor minden szaros hivataltól nullás papírt kell kérnem.neked is kell ha pl új hűtöt vayg bármi más eszközt veszel a boltodba?

joci305 2012.11.14. 12:26:04

@Béla, tudod a Béla: de ez vonatkozzon minden vállalkozora pl rád is és boltot is csak így nyithass.különben meg az enyémmel vered ami nem fair

Rocko- 2012.11.14. 12:28:25

@hopptarisznya: "Es nem csodalkoznek, ha a civil lakossagot is elkezdenek valamivel szivatni, hogy uj autot kelljen venni."
környezetvédelmi zóna és szmogriadó.

Taxomükke (UK) 2012.11.14. 12:45:36

@Béla, tudod a Béla: Muszáj butaságokat beszélni? A mostani kocsim 15 éves, 260000 km-t futott. Nincs semmi baja. Ja, rendszeresen karban van tartva. Az előzőt 21 évesen adtam el, csak azért, mert céges autót kaptam. Az is jó volt, mert rendben volt tartva. Tudod, mint vásárláskor: nem évjáratot és óraállást nézünk, hanem állapotot.

Globetrotter2014 2012.11.14. 12:53:16

@ColT: ha nem kell használnod akkor a 20 éves autó is elmegy.

Csak itt ott mállani fopg, egyszer egy motorgenerál, máskor egy váltójavítás.

Persze magyarosan okosan ügyesen össze lehet foltozni, csak egy vidéki út már megfontolandó...

Aki nem bír rendes autót beszerezni az ne taxizzon. A 20 éves zsigája van indítson limuzinszolgáékltatást, aki igényli majd hívja.

De ha a városban karambolozol utasként akkor ne halj meg azért mert a taxis az autóján akar fillérvadűászkodni.

pdw (törölt) 2012.11.14. 13:01:54

@GG81: Jah ezt bekaphatjak. Fizetek 30ezret a hiperszuper 15os kategorias EUROfaszomtuggya jarganyra, mikor a sok kocsogbol meg arad a korom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 13:09:59

@Béla, tudod a Béla: Nyilván nem, de nem mindenkinek kell ennyit autóznia.
Nekem viszonylag ritkán kell, de akkor baromira. Olyankor nagyon megfelel az öreg autó is. (Anyám 100km-re lakik, anyósék 70-re, asszony meg mst egy tök más vársban kapott munkát, néha oda is kell menni. Ez néha havi 1x-2x, de néha gyakrabban.

@ZF2:
Ha városban karambolozol, akkor kicsi az esélye a halálos sérülésnek, még egy öreg autóban is. Én 2x törtem össze a sajátom, közúton, nem lassan, és karcolás bajom sincs.

Javíttatva meg van. Hogy megbízható legyen, és ne rohadjon le. Ez asszem alap, és párszor már a TC-n is meg lett írva, hgy karbantartás.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 13:10:23

@Taxomükke: "a legtöbb 10 éves autó egy roncs"
Ha olvasnál is, nem csak írnál, akkor olvashattad volna "a legtöbb 10 éves autó egy roncs" érted: "a legtöbb" ,nem azt írtam hogy 'mindegyik'. Akinek nem inge...

hummel8 2012.11.14. 13:10:59

@ZF2: Azert ez nem igy van...
egy 10 eves szep allapotu normalis auto elöbb elmegy 300 K km-t hiba nelkül, mint egy 1,2-es TSI :-)
a hasznalt auton nem a nepper altal behozott 500 e km-t mar lefutott leharcolt mocskot kell erteni... Azon persze hogy lesz javitas dögivel.. most lattam A4 TDI-t 170e km-rel gyönyörü allpotban 13 evesen... Biztos vagyok benne, hogy töredek költsegböl elmegy meg 300 e km-t mondjuk 6 ev alatt, mint egy uj...
Ha egy uj auton kiszamolod mondjuk 6 ev alatt 300e km-rel a teljes költsegedet (amortizacioval együtt), es ezt összehasonlitod mondjuk egy ilyen Audi költsegeivel. a töredekere jön ki a hazsnalt auto... tapasztalat... evi 80e km-t megyek hosszu evek ota, es figyelem a költsegeket... az uj auto felsökategoria eseten közel a7-8 szorasaba kerülne (le tudopm szamokkal vezetni) mint a hasznalt...
J es a 800e km alatt egyszer kellett ekszijszakadas miatt automentöt hivni.
Ja hogy hasznaltban nem szart kell venni, es nem akkor kell költeni ra, mikor megallt... hanem folyamatosan karbantartani...

"De ha a városban karambolozol utasként akkor ne halj meg azért mert a taxis az autóján akar fillérvadűászkodni."

Te miben ülnel szivesebben egy karambolnal ? egy 10 eves E-klasseban, vagy egy uj Dacia loganyban ?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 13:11:37

@ZF2: Ja meg, rendes autó... Mi számít rendes autónak? Tákolt, de csillogó Octavia, nyári gumikkal télen (itt írta valaki), vagy egy 15 éves, de rendben tartott?

pdw (törölt) 2012.11.14. 13:11:57

@De gustibusaut bene, aut nihil: Ja csak CS-zni lehet bebaszcsizva is, vezetni meg nem kene.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 13:12:50

@ColT: 'Nyilván nem, de nem mindenkinek kell ennyit autóznia.'
Nyilván ezért írtam azt hogy 'Gondolom azért, mert keveset mész, ha legalább 30ezer kilométert mennél évente'

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 13:15:13

@ColT: csak a 'rendesen karbantartott' az nem egy kategória, valószínűbb hogy egy 5 éves autó jobb állapotban van mint egy 20 éves. Mondom valószínűbb, ez nem jeleniti azt hogy kivételek vannak -természetesen az itt kommentelők autói :)

Globetrotter2014 2012.11.14. 13:15:53

@ColT: amit nálunk javítottak az pillanatok alatt (2-3 év) elkezdett rozsdásodni. A 16 évesünk is igényel már törődést rendesen, pesdig hímes tojásként kezeljük. Az előző öerg japán pedig 13 évesen már szintén hozott ezt azt. Mindekettő jó arra hogy közértezz, óvatosan lemenj a balatonra, hetente egy-két menet. De nem taxiként. 15 lves taxit inkább felejtsük.

@hummel8: elmegy de nem taxiként.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 13:16:00

@Béla, tudod a Béla: "ez nem jeleniti azt hogy kivételek vannak" helyett "ez nem jeleniti azt hogy kivételek nincsenek"

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.14. 13:16:38

Olcsó a taxi, és elviselhetőek a taxisok. Így jó, ahogy van.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 13:19:26

@hummel8: "Biztos vagyok benne, hogy töredek költsegböl elmegy meg 300 e km-t mondjuk 6 ev alatt, mint egy uj..."
Persze, de azt se felejtsük már el hogy a 13 éves Audi is volt új ;) és azt sem kéne hogy nem egy mai CDI motoros autót ismerek melyekben 5-6-800 ezer km van és megy, úgyhogy a régen anyag volt még benne szöveget hanyagoljuk, mert ha meg van a karbantartás akkor egy mai dízel is elmegy annyit.

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 13:22:19

@hummel8: "Te miben ülnel szivesebben egy karambolnal ? egy 10 eves E-klasseban, vagy egy uj Dacia loganyban ? "
A 10 éves E klasse az már jó, egy 20 évessel szemben amelyben a légzsák helye be van bőrözve. Ebben az esetben inkább egy Logan, amennyiben tereptárgynak megy a csatt. Ha egy Logannak akkor 1:1 :)

hummel8 2012.11.14. 13:22:24

@ZF2: hat nem tudom... azert elöbb legyen Taxi egy 12 eves szep allapotu E Klasse mint egy 3 eves Swift...
A baj azzal van, hogy az allapot mindig relativ, Magyarorszagon a hivatalnok meg mindig megvehetö...
ha nem lehetne minden roncsra Taxi müszakit szerezni/venni/intezni "okosba", nyugodtan lehetne öreg autokkal is közlekedni...
De az igaz, hogy a mai szituacioban, miutan az ellenörzes akarat hianyaban nem megoldott, egyszerübb megoldas a korhatar...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 13:23:09

@Béla, tudod a Béla: Hát, elnézve az itthni használtautó-kínálatot... :D
Illetve a taxikat gyakrabban is műszakiztatják.

@ZF2: Miért, mi bajd lesz, ha 15 éves a taxi? Ha valakinek megéri, taxizik azzal. Nem életveszélyes, ha nem tudja kitermelni a költségeit, tönkremegy, vagy cserél autót. Nem kell ehhez központi szabályozás.
Az újautó-eladások sem ettől fognak pörögni, hanem a regadó eltörlésétől.

hummel8 2012.11.14. 13:26:53

@Béla, tudod a Béla: az Ok, hogy a CDI is elmegy 4-500 km-t, csak buktal ertekvesztesen egy felsökategorias Autonal 15 milliot mondjuk 5 ev alatt, ha annyit mentel vele... Annyit nem lehet javitasra költeni :-)
en egy parszor ezt atszamoltam, nyilvan egy uj auto modernebb/szebb/jobb, de ha nagyon sokat mesz, iszonytaosan költseges a hasznalthoz viszonyitva...
minden futasteljesitmenyhez van megfelelö alternativa, van amikopr az uj tenyleg jobb valasztas...

hummel8 2012.11.14. 13:29:43

@Béla, tudod a Béla: En vzettem 13 eves E-Klasse tereptargynak 100-al...
A Daciabol biztos vagyok benne hogy nem szalltam volna elve ki... Ott gyakorlatila apro serülesekkel meguszttam...
Nem az ujrahasznositott legszakos fpüresz eleje kategoriaju autokat kell alapul venni.... Abban abszolut igazad van hoyg akkor inkabb az uj Dacia...
De sufnizott fürezelt legyzsak nelküli auto 5 evesben is van böven...
Szoval inkabb nem megvehetö es okosithato Taxiviszga kellene...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.14. 13:33:08

@padisah: "Az is eszembe jutott, hogy lehetne a taxira is bérletet váltani"

Bármelyik taxissal megállapodhatsz. Van ilyen.

Giryu 2012.11.14. 13:35:35

Sziasztok!

Tetszettek a vélemények a cikkben, s bár érdekes módon mindegyik más volt, mégis mindegyik javarészt betalált.

Üdv.

Globetrotter2014 2012.11.14. 13:38:46

@ColT: a baj az hogy az ember nem a szépautójával fog taxizni. Egy young timer odafigyelést igényel és nem fogja bírni a taxi üzemet.

Lehet itt mindenféle kivételeket emlegetni de nagy tömegben az fog jelentkezni hogy az taxisok öreg tragacsokkal próbálkoznak ha hagyják.

Iszonyatosan xar az otthoni taxisállomány ahogy nézem. A stiftet kizárná a tengelytáv szabály, ami így nem hülyeség.

Nem értem hogy miért műáködil ez pl Bécsben.

Más nyugati világvároskokban is sokkal jobb a flotta de pl Bécs esetében még olcsóbb is.

Dr. GGG77 2012.11.14. 13:42:06

A hiénázást kéne tűzzel, vassal irtani, és még nem is lenne nehéz.

Elijah_Baley 2012.11.14. 13:42:37

@pdw: az autóhoz nem kell olyan refleksz mint a játékhoz, szal ha részegen nem vezetünk, csézni pláne nem szabad :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 13:48:08

@ZF2: És akkor mi baj lesz, ha hagyják?
Ha azért nem lesz kuncsaft, mert szar a kocsi, le van lakva, akkor azért nem lesz.

Esetleg lehetne előírni életkoortól független felülvizsgálatot, és akkor lehet nézni, hgy tiszta-e, esik-e szét., stb.

GG81 2012.11.14. 13:52:35

@allen99: nem tudlak komolyan venni: "mert valszeg mind kamu."
Az ipari fejlődés meg már csak ilyen, még tarthatnánk a gőzgépeknél... Engem az érdekel most mi van... és, ha pillanatnyilag kevesebb sz@rt tolnának a levegőbe, mert minden jármű kicsit tisztább lenne, nah ez itt a lényeg. Bár szerinted hüJeség és hazugság az Euro normák. :-D Az átlagember meg pont éppúgy gondolkozik, mint te: őt meg a pénztárcája érdekli, most. Megveszi a levetett nyugati szarokat, főleg a keveset zabáló dízliket.
Jah, és Kínával sem tudok mit kezdeni, hogy egyre több ember akar magának autót arrafelé is, járhatnának (drót)szamáron!
Próbáld meg zárt rendszerben elképzelni: Miért ne mehetnének a régi szarok? Mert régen sokkal kevesebb vas tolt be annyi szennyezőt, mint most sokkal több. Az egységnyi szennyezés lett kisebb, tudodmit tilts le annyi embert a kocsikázásról, ami kiváltja a korszerűtlen sz@rod szennyezését! Azok meg fogják kérdezni, hogy miért nem veszed ki a részed és csökkented miattuk a szennyezésed, hogy másnak is lehetősége legyen pöffeszkedni, mint neked... nah, pont ezért kezdik a korszerűbb autókat előnyben részesíteni normál országokban segíteni azokon, akik a közösségért tennének, míg azok akik csak saját érdekeiket nézik, azokat büntetni a nagyobb terhekkel. Éljen a társadalom és szabályozói!
Nah, pont annyit számít 10 év egy motor kibocsocsájtási értékeiben, sőt már magában egy több tízéves konstrukció is... de a technika és a fejlődés az szintén csak hüJeség.

Huh, ez jó volt, de rég röhögtem ennyit és jót egy kommenten.

halaloszto 2012.11.14. 13:52:39

huha, akar 3 millaval is dragabb lehet a munkaeszkoz? 5 evre az havi 50ezer forint. nem mondom, senkinek nem tetszik ha a koltsegei hirtelen havi 50 rugoval nonek, de azert egy taxis havi koltsegehez kepest ez nem olyan oriasi osszeg.

Vajk

Dr. GGG77 2012.11.14. 13:54:46

Amúgy mielőtt még tényleg azt hinnénk, hogy a taxisok az élet császárai: egy becsületesen dolgozó taxis 200-250 km-et tol le egy műszakban (12-16 óra, nem 8 plusz ebédidő...), havi 25-30(!) napot dolgozik. Ha jól megy minden így a zsebében marad durván 200, esetleg 250 ezer forint. De mondom, ez havi minimum 25 munkanappal, minimum 12 órás műszakokkal.

Shadowbull 2012.11.14. 13:57:05

@Dr. GGG77: betanitott munkaert nem olyan rossz penz ez.

GG81 2012.11.14. 13:57:05

@benjito: ajánlom neked is az ipari fejlődési részt, a technológiák megjelenését és nem utolsó sorban a manapság is exponenciálisan növekvő igényt (Kína, India)! Jah, és az újrahasznosítást, mert már a XX. században is úgy lehetett teljes modellciklust kialakítani, ami tartalmazta a végső feldolgozást is az egyes gyárak részéről.

GG81 2012.11.14. 14:00:09

@jarics: azért ez nem olyan egyszerű... telefonhívásra kiküldenek neked egy sz@rt és mondjuk mivel időre mész valahova, mégha nem is tetszik, de akkor is bele fox ülni...

Globetrotter2014 2012.11.14. 14:00:55

@ColT: nem szoktál taxit rendelni látom.

nagyon kellene szabályozni mert nagy gáz ami nálunk van.

Máshol is tökéletlen, de csak nálunk van ennyire rossz kombináció (rossz autók és relatíve drágaság+szervezetlenslég).

jarics 2012.11.14. 14:02:22

@GG81: ez igaz. Ez esetben legközelebb nem azt a társaságot tárcsázom.

bkkzol 2012.11.14. 14:07:04

@jarics: persze, hogy van , de vagy legyen legális a "fapados" szolgáltatás vagy büntessék. Megtürni az azt jelenti, hogy a rendeseket büntetik. Megy acikkezés, hogy sörsatorban várnak a fapados légitársaságok utasai. Mit várnak a 50 euros jegyért? Én azt sajnálom, hogy azon a betonon száll fel a gépük ,mint az én 1000 euros jegyemell. Vecsés környékén van parlagon föld!

Dr. GGG77 2012.11.14. 14:09:14

@Shadowbull: Persze, de nem is a világ teteje. És tedd hozzá, hogy gyakorlatilag a melón kívül tényleg csak egy kicsit aludni jársz haza. Nincs tévénézés, nincs program, nincs család. Épp ezért sokuknál az asszony vagy htb vagy 4-6 órában melózik (azaz max 70-80 ezret tesz hozzá a büdzséhez), hogy vki legyen a gyerekkel, gyerekekkel is, vezesse a háztartást. És akkor ott tartunk, hogy 3-4 tagú családnak van 250-300 ezre. Tudom, vannak ennél sokkal szarabb helyzetben is családok, de ettől ez még nagyon nem a világ teteje.

A hiénák, az már más tészta.

jarics 2012.11.14. 14:13:38

@bkkzol: ez újabb érdekes téma, de csak sorjában.
Ez esetben tegyék legálissá és mindenki szabadon dönthessen, hogy 148 forintért akar kilométerenként ülni egy kiskategóriás autóban (a tengelytáv mizériát sem értem, mert átlag egy ember veszi igénybe a taxit, aki pedig elfér elől minden, az utóbbi 15 évben gyártott autóban), vagy 350 forintért a felső-középkategóriás tiszta autóban. De azt szerintem ellenőrzésekkel is meg lehetne szüntetni, hogy átláthatatlan tarifákért városnézetik az utasokat egy kosztól ragadós büdös autóban.
A repülőteres hasonlattal egyetértek. A szolgáltatás színvonalának is arányban kell lennie a fizetett árral. Az egy más kérdés, hogy a fapados társaságok ennyire lazán kezelik-e a karbantartási előírásokat, vagy az majd csak a következő költségcsökkentő lépés lesz. (Van erre példa rengeteg a Légikatasztrófák sorozatban)

Béla, tudod a Béla 2012.11.14. 14:24:31

@hummel8: "egy felsökategorias Autonal 15 milliot mondjuk 5 ev alatt,"
Extrém a példa, de ott valóban ez van.

2012.11.14. 14:26:26

@padisah: figy, kb egyik cég sem használja ki a max 240ft-ot. Engem pont az zavar hogy sírnak a max határért miközben ki sem használják. Ha annyira nehéz lenne megélni, akkor mindenki standard 240huf kmdíjjal vinne. A taxisok a fuvarrendezőket okolják amiben lehet, van is valami, ezt netán szakszervezettel, vagy saját cégbe szerveződéssel lehetne megoldani.

Amúgy nekem többnyire jó tapasztalataim vannak, igaz, olyan útvonalakon szoktam taxizni többnyire amit ismerek (vagy legalábbis nagyjából), valamint 2004 óta ugyanazzal a céggel így az esetek többségében már felismerjük egymást.
Van pár ember vagy autó akit/amit eltiltanék, de tény, hogy utaztam szép állapotú öreg mercivel... kényelmes volt, kb hajó méret...

Globetrotter2014 2012.11.14. 14:32:50

@hummel8: na akkor tisztázzuk, egy E 200 CDI taxis alap felszereltséggel nem a szokásos 15-20% kedvezménnyel (gondolom nem véletlenül annyi a taxis E klassse), gondolom Áfa mentesen vásárolva nem 15 hanem mdonjuk 8 millió. Kitaxizod magad vele eladod 3-5 évesen mondjuk 3-4 millióért.

Globetrotter2014 2012.11.14. 14:33:25

@ZF2: és akkor még nem volt okosan ügyesen átfestés, óraviszsatekerés, és átsminkelés megkímélt nyugdísaautónak...

bálnalovas 2012.11.14. 14:35:36

@Dr. GGG77:
Matekból nem lehettél túl erős:
25 nap x 200km = 5000 x 240Ft/km = 1.200.000,-Ft.
Ebből levonod a cikk táblázatában számolt havi 400.000-et és marad 800.000,-Ft. Nettó!!
Egy magasan iskolázott több diplomás, nyelveket beszélő középvezető bruttó fizetése, amiért valószínűleg ő is havi 25 napot dolgozik.
Egy bunkó paraszt, egy PÁV os jogsival egy hulladék Astra G kombival a másik oldalon. Ki is az élet császára?
Pont egy ilyen császárhoz volt legutóbb szerencsém, este 10 kor végigszáguldotta velünk a várost 100-120-al mindenkit leanyázva, piroslámpákon keresztül, azzal, hogy mindenki ráér de ő dolgozik.
Augusztus 20.án este későn pedig 1 óra alatt sikerült egy taxit találni úgy, hogy hárman hívtunk minden társaságot sorban. Kérdeztük a végre megérkező sofőrt, hogy mi a helyzet, azt mondta kevés kocsi van kint, nyaralnak, telkeznek, nincs szolgáltatási minimum, társaságon belül is mindenki a maga ura, akkor dolgozik, amikor akar, amennyit akar.

Fikifiki 2012.11.14. 14:41:58

Reptérről haza, telefonon hívott taxival:
Sofőr: Fix tarifával menjünk vagy órával?
Én: Amelyik olcsóbb, a Gyáli út lesz.
Sofőr: Ő azt nem tudja.
Én: Óra

Persze 500,-Ft-tal volt drágább mint a fix tarifa.

Szakadék 20 éves rommá dohányzott Mondeo.

Na az ilyen gyökerek nyugodtan rakják le a taxit...

GG81 2012.11.14. 14:46:55

@jarics: erre lettek volna jók a nagy taxistársaságok, vagy akár a zóna, ahogy indult. nívós autók, egyenkinézet, öltöny nyakkendő... ha ez működött volna, akár rendes belső ellenőrzés mellett, akkor színvonalas szolgáltatást kapott volna a nép, nemolcsón... akinek meg jó az ismerős taxisbá' a szuzukival, az maradhatott volna annál... csakhát a feketések közé is dúrván bedugózott a hiénázás, főleg, amíg kizárólagosak voltak a Fhegyen.

acsiba 2012.11.14. 14:48:06

@Béla, tudod a Béla:
Drága Béla neked a boltod nem Tiszaröfön van .4+1 felállástban?

szekőcei 2012.11.14. 14:49:59

Jó kis cikk - főleg Winkler része.

Szoktam nézni a taxik műszerfalát, mikor utazok velük - a legtöbbnek olyan a műszeregysége, mint egy karácsonyfa... :(

(és persze esélyes, hogy ezek közül nem egy felkerül keveset futott autóként hahura.. :))

jarics 2012.11.14. 14:57:10

@GG81: Nem szül jó vért, ha valaki/valami mesterséges monopóliummal rendelkezik.

Knorbi 2012.11.14. 15:46:15

Hmm érdekes dolgok ezek.
Egyrészről lehet sajnálni őket de azért sok más ember is dolgozik rendesen mégsem keres annyit mint egy taxis.
Tahó vs Normális.
Ez meg aztán parttalan vita.Minden munkában így van.
Rendőr,Orvos,BKV ellenőr,bolti eladó stb.

GG81 2012.11.14. 16:01:10

@jarics: oh bocs, a félreértések elkerülése végett, én nem a reptéri monopóliumra gondoltam, hanem csak úgy a megjelenésre, az imidzsre. :-) ez lehetett volna egy irány, ha működött volna. de pont a reptérezés és az elszabadult sofőrök dobták sutba az egészet, pedig akár értéket/példát is teremthettek volna saját malmukra! erre elbaxták.

nos egy nagy önkormi uniformizálás ugyanaz lenne nagyban, a gyökerek, az elburjánzott indák ugyanúgy a régiek. :-(

jarics 2012.11.14. 16:10:57

@GG81: ok, akkor azért is értettelek félre, mert kicsit félre akartalak érteni. :-) (repülés nagy szívügy, a Zóna Taxi tulajdonosát viszont nem kedvelem)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 16:29:06

@ZF2: Nem szooktam, annyira azért nem olcsó.
De azért ha az ügyfél azért adná vissza a fuvart, mert szakadt a kocsi, akkor gndolkdnának.

És szarosmocskos kocsival akkr is taxizhatnak, ha meglesz a 10 éves korlát. Most is taxizhatnak öreg, de szép, tiszta autóval.

MarbleC 2012.11.14. 16:32:52

Na Zónát inkább hagyjuk.

Teli volt nyakkendős hiénákkal. Hazafelé a reptérről sosem választottam őket, mindig átvágtak.

Később még kifelé sem. Egyszer reggel 5-re hívtam autót, szerencsémre nem sikerült haza érnem aznap este így egy másik taxiban ért a hívásuk, hogy senki nem vállalta a transzfert Óbudáról.

A másik kolléga készséggel megvárta amíg lezuhanyzom és felkapom a bőröndöm.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 17:38:55

Na a taxisokrol nekem semmifele jo velemenyem nincs.

Penzehes, "elkezdek taxizni es ket het alatt milliomos leszek " benyomasom van roluk.

Ez igaz az osszesre, nem csak a magyarokra.

A nyavalygas faktor viszont a magyar taxisoknal a legnagyobb. ( ha beulok a fodraszhoz/hivok egy komuvest had ne hallgassam azt hogy ehhenhal majdnem meg milyen szemet a konkurencia. Nem erdekel )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 17:51:36

Grand Central - JFK - kocsi oldalara van festve hogy $55, ( 2009ben tortent vagy 2008 ) beulok, harom borond a jardan, majdnem elindul ugy hogy be sem teszi. Kierunk, kiveszi a borondot ( egy par masodperces kinos a csend a kocsiban ami alatt felmeri hogy o szall ki elobb es kiveszi vagy en es kiveszem ) majd mondja hogy $90. Hahaha, kapsz $55 ot meg egy otost, de ha nem tetszik akkor legkozelebb pakolsz ugy hogy meg sem kerdezed. Lazad. Neki $90 kell. Ok, ( 2 ora mire indul a gep ) kb 20 meterre all ket rendor, majd adnak egy ticketet es talalkozunk a small claim courton - nem akkor jo az $55 mondja( torvenyes ar, ra van FESTVE a kocsi oldalara ) viszont bukta az $5 jattot.

Utalom a taxisokat. Szerintem az taxizik akit nem tud/akar/lusta dolgozni.

Van SanFranciscoban egy tarsasag, veteranok kezdtek uzemeltetni Vietnam utan, akik mashol nem kaptak allast mert fogyatekosok voltak ( testi ).

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 17:55:15

A magyar ember fillerekert akar utzani Bentley/RollsRoyce/Mercivel, azonnal.

Globetrotter2014 2012.11.14. 17:56:52

@visszakettopadlogaz: ahogy korábban leírtam, drágábban utaztam pl Lisztferihegyre sokkal szarabb autóban mint a sógoréknál Schwechatra.

Erre lehet gombot varrni :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 18:11:52

@ZF2: Mexico City ben $40 ert vittek kb egy orat ( lehet korbe korbe, azt nem tudom ) vw bogarral, kozben a hatso ablakba epitett napszemuveg shopbol valasztottam egy ajandek elvis presley napszemuveget ( igazi arany, BanRay markaju!:D ) az en spanyolom annyira jo volt mint a taxis angolja ( 0=0 ) de azt ertettem hogy ha bajos holgyekkel akarok ismerkedni akkor o tud segiteni tovabba a rendorokkel sok a baja ha adok majd borravalot az buntetesre fog elmenni es oneki sok buntetese van, megtudtam tovabba hogy az auto amiben ulunk az majdnem uj ( hja, gyorsan elrepult az elmult 30-35 ev! :D )

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.11.14. 18:20:02

Tipikusan két ember van, az egyik aki gyakran jár taxival, a másik aki nem, viszont utálja a taxisokat, és éjjel nappal azért kaffog hogy jó keményen megrendszabályozzák őket.

Aki még nem találta ki, én az első csoporthoz tartozónak vallom magam. Ide a nyilakat, de nekem a jelenlegi rendszerrel az ég egyadta világon semmi bajom nincs. Ma Budapesten a taxi olcsó. Nem hűdenagyon olcsó, mert pl. Lengyelországban még olcsóbb, de a budapesti tömegközlekedéshez képest, ami hirhedten drága nemzetközi / vásárlóerő viszonylatban relatíve megfizethető. Ami szintén meglepő, hogy nincs nagy szórás az egyes társaságok tarifái között: ha bárki letesztel egy számítást a www.taxitarifa.com weblapon, látni fogja hogy a légkondis nyakkendős sofőrös újmercis taxicég alig másfélszer drágábban visz mint a legfapadosabb. Innentől tényleg az utasra van bízva, mi a fontosabb, az ár vagy az hogy körbenyalják, pont mint a repülésnél.

Persze az a csecsemőkön kívül mindenkinek alap, hogy mezítlábasba nem ülünk, utcán taxit nem fogunk, csak telefonon, csak valamelyik társaságtól.

Az átveréstől rettegőknek ráadásul ma már mobiltelefonos appok is letölthetők, amellyel az aktuális pozíciónkból forintra pontosan kiszámolja az adott társasággal mennyi az úticél.

Mint néha a városban mulató autós ember azt gondolom hogy belvárosi viszonylatban három buszjegy árát simán megéri hogy kényelmesen, a jogsimat nem kockáztatva tudok sörözni-borozni a városban a cimbikkel.

Kár hogy ez most készülnek elbaszni mindenféle életszerűtlen indokok és célok mentén.

Globetrotter2014 2012.11.14. 18:20:05

@visszakettopadlogaz: és szerinted melyik példa a jobb referencia? Melyikhez kellene nekünk közelíteni?

xfile 2012.11.14. 18:40:58

Jó volt az ezerkettes lada időszak,aztán később volános berkekben a daciák,de az régen volt,mégis megfelelt.Változnak az idők és az igények is.Én személy szerint kb.:két éve nem taxiztam,pedig városi vagyok,illetve nem érdekelt,hogy hogyan nyiszorog az autó futóműve.Tény és való,hogy felhígult a szakma,de a tisztességes taxisokat abszolút nem kell irigyelni sztem.Ez is a megélhetésről szól,és láss csodát,vhogy mégsem könnyű...Érdekes...
Mindezektől függetlenül a valamit magára adó taxis-nak muszály rendben és tisztán tartani a kocsiját az éves műszaki vizsga és a naprakész használhatóság miatt is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 18:49:26

@xfile: Mondjuk én sem figyeltem, hogy hogy recseg a taxi. A saját autómhoz képest meg luxus a fapados is :)

hummel8 2012.11.14. 18:58:54

@xfile: "-- muszály rendben és tisztán tartani a kocsiját az éves műszaki vizsga és a naprakész használhatóság miatt is."
vagy gyorsabb es olcsobb ha bekeszit egy 10-est vagy 20-ast a forgalmiba, allapottoöfüggöen...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 19:24:54

@ZF2: eloszor is elzavarni a hatalmi haromszogbol mindenkit aki 89 elott ott volt - orokre. Aztan elzavarni azt aki most ott van - 5 evre. Aztan a taxisokat megkerni hogy jeloljenek ki maguk kozul 10 embert ( aktiv taxist! ) aki kitalalja az uj szabalyokat, par civil szervezet velemenyezne azt ( itt lenne nagy balhe ) majd egy politikus jovahagyna.

xfile 2012.11.14. 19:58:04

@hummel8: Na ja Magyarországról beszélünk,hiszen itt élünk,majd elfelejtettem....(milyen igazad van).Talán mégis akad egy pár kivétel...

hummel8 2012.11.14. 20:19:06

@xfile: hat szerintem aki kivetel lenne es nem mutyizik okoskodik, az mar reg ehenhalt :-)
Legalabbis a törvenyalkoto ebböl indul ki, es ennek megfelelöen hozza a törvenyt...
Nem tisztabb lenne egy olyan eves taxivizsga, ami a lepukkant fostalicskakat kiszürne ? Vagy olyan ellenörzes, ami a koszos, igenytelen taxi(s)t ev közben is kiszorhatna ?
De az allam tudja, hogy a sajat hivatalnokai megvehetök... Ergo eböl jön a korhataros törveny...

xfile 2012.11.14. 20:28:01

Winkler Robi!
Még lehet hogy mindig jobb itthon akármilyen lerobbant g astrában ülni,mint mondjuk Indiában egy hindustan ambassador hátsó ülésén???
Apropó,mikor hozol be egyet lábon???

Alex Raps 2012.11.14. 20:31:35

@Shadowbull: Te is tudod hogy így számolni is hülyeség. :) Legjobb példa erre a motoromon lévő műanyag zajtakaró(?) elem tartója, amely körülbelül két éve nincs terhelve (mert ennyi ideje nem kell tartania a műanyag borítást) és a minap mégis csak úgy magától menet közben letört. Egy sajtolt lemezből készült alkatrésről van szó amely igazolhatóan anyagkifáradás áldozata lett és azt is tudni kell hogy ez 13 éves autó. Ezek alapján tovább gondolva a semmi gari sincs arra, hogy ezek a vasak megélik majd a 20-30 éves kort.

xfile 2012.11.14. 20:51:45

@hummel8: A hivatalnokoknak is kell még egy kis plussz,ez is hozzá tartozik.Mindig marad egy kiskapu(törvénykezés),ami nyitva marad felfelé is(hivatal)és lefelé is(mutyizás).

fda 2012.11.14. 20:55:26

@allen99: "Nem mellesleg miért tudnak a haszonjárművek egymillió kilómétert elfutni, az utcai luxustragacsok meg csak százezret."

Azért mert azokat olyanra tervezik. A személyautókat is lehetne úgy tervezni, hogy millió kilométereket kibírjanak, de akkor az árak is a teherautók áraihoz közelítene: aki nem tudná, ez azt jelenti, hogy minden 3- vagy 5-szörösébe kerül, mint egy személyautóra.

Az átlagember pedig 50 év alatt hajtana annyit bele egy személykocsiba, mint ami a kamionba 3 év alatt belemegy... ez alatt nem csak ráun és rég eldobja, de az üléskárpit is rég szétkopik és az egész szétrozsdál a sok sérüléstől...

Shadowbull 2012.11.14. 21:28:03

@Alex Raps: nem azt mondtam hogy mindegyik peldany minden meghibasodas nelkul mukodni fog harminc evig.

Hanem azt hogy a tobbseg akar meg is erhetne, ha megfelelo karbantartast megkapna.

Nyilvan vannak ma is rosszabbul sikerult tipusok vagy alkatreszek.

De ez az egesz amugy is pusztan elmeleti okoskodas. Nem cel a tervezesnel a 30 eves elettartam, es nem is lenne esszeru.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 21:35:16

Taxisok, oke. A tanarok, kozalkalmazottak, esztergalyosok, rendorok, asztalosok, cipeszek helyzete miert nem olyan fontos? Mert nem "latszanak" annyira mint a taxisok?

Ha elmesz egy aruhazba nem fog leallitani a penztaros es elmondani neked hogy milyen keveset keres...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 21:38:05

MarkWestEnergy +2.22 you should buy, closing bell says

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 21:40:41

@Shadowbull: rosszul gondolom hogy egy autonal vannak olyan hibak amikrol tudnak a tervezok de "megeri" a gyarnak hogy ugy maradjon? Vagy rosszindulatu vagyok es minden gyar mindent elkovet hogy ilyen ne legyen? Vagy valahol a ketto kozott? Vagy hulye vagyok hozza nagyon? :D

Dr. GGG77 2012.11.14. 22:26:54

@bálnalovas: "Matekból nem lehettél túl erős:"

Szerinted a napi km-nek a 100%-át utassal teszi meg, zsenikém?

"Pont egy ilyen császárhoz volt legutóbb szerencsém"

Egy taxis viselkedéséből következtettél az összesre? Brávó.

"Augusztus 20.án este későn pedig 1 óra alatt sikerült egy taxit találni úgy, hogy hárman hívtunk minden társaságot sorban."

Képzeld, a dec. 31. is ilyen.

Amúgy nem tudom mennyit utaztál taxival, én kb 5-6 éven át heti 5-10 alkalommal. Az esetek 90%-ában teljesen normális emberekkel találkoztam, teljesen normális autókban utaztam.

zsoci 2012.11.14. 22:55:34

Én nem csak a kocsi korát korlátonám, hanem a típusát is. Amelyikből nem lehet normálisan kiszállni, hátul elférni az ne lehessen taxi.
Én a válaszfalat is kötelezővé tenném, mint sok országban. Sokkal szigorúbban büntetném a tilosban várakozó taxikat ( lásd IX ker Tinódi utca Petőfi híd budai hídfő stb ) . Azonnal elvenném örökre az engedélyét aki itt áll a droszt helyett. Meg kell szüntetni a felesleges mindig üres drosztokat is ( pl Mester utca a középiskola (!) elött .
Egyforma színt írnák elő, klímát és minimális műszaki, felszereltségi színvonalt, város ismeretet, nyelvtusát . A csalókat, hiénákat, tolvajokat azonnal örörkre eltilatani.
A kiadott engedélyek számát pedig korlátozni kell. Ha valaki visszadja, akkor jöhet helyette más.

Ez ugyanis ami most van csak egy marha nagy káosz , ahol azok élnek meg akik a azvarosban halásznak.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.11.14. 23:36:32

@zsoci: Na ez egy szép felsorolása volt a nem valódi látszatproblémáknak, egy taxisgyűlölő kispolgár szemszögéből.
Minek neked válaszfal, nyelvtudás, egyforma szín? Jobb lesz neked úgy? Drágább biztosan! Szerintem te sosem taxizol. Neked káosz engem meg nem zavar. Nem kötelező taxiba ülni!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.11.14. 23:39:39

@Dr. GGG77: Nekem is az a benyomásom hogy az irígység, rosszindulat, rosszhiszeműség nemzeti szentháromságát a taxisok puszta léte turbó fokozatba kapcsolja egyesekben.

zsoci 2012.11.14. 23:43:55

Ülj be Londonban vagy New Yorkban a taxiba és megtuodod miért hiányolom ezeket.

Rühelem a taxit, de azért mert ilyen. Néha kénytelen vagyok beülni,mert ha iszik az ember nem vezet. De egyre kevesbszer van kedvem, pont ezért mert ezek az elemi felételek sem adottak. Viszont rengeteget vezetek és egyre jobban zavar, hogy ezek az emberek mit meg nem engednek maguknak, a többiek kárára, hisz senki sem ellenőrzi szabályozza őket.

35up (törölt) 2012.11.15. 00:04:19

@Rocko-: A hivatkozott forrasokat ertelmezni is tudni kene:
www.motherjones.com/politics/1977/09/pinto-madness?page=1
"No, it's not.

The majority of this article is patently false.

The statistics are false, the accounts are unverified, and there are no sources.

The infamous Pinto Memo, while real, was not about the Pinto itself, talked about the Pinto's safety in ROLLOVERS, and compared the $11 part per vehicle, on a 2 million vehicle recall, plus the cost of a recall. That adds up.

The Pinto wagon, Mustang II and Mercury Bobcat did not have the defect because the gas tanks were in a different location than on the Pinto coupes and sedans.

This is yellow journalism, plain and simple. It's almost as bad a Ralph Nader.

The fact of the matter is the Pinto was no less safe than any other compact or subcompact of the day."

Tehat szo sincs arrol, hogy a Ford szandekosan embereket akart volna olni (meg aztan a 70es evekrol beszelunk, amikor az autok passziv biztonsaga finoman szolva is gyerekcipokben jart). Ajanlanek en is egy wiki linket:
en.wikipedia.org/wiki/Yellow_journalism

A Totalcaron is ugyanez folyik, talan Gulyas es Novoth cikkeinek kivetelevel.

poiuz429 2012.11.15. 00:40:18

@Shadowbull: ha már München...

Tudom, hogy az csak egy "poros kis falu",Budapest pedig egy "fényűző világváros", de jól tudom, hogy vígan futnak még a W124 taxik? 3-4 éve még futottak, már akkor is voltak vagy 14 évesek.

Persze, München hol jön már Budapesthez? Csak kíváncsiságból kérdezem...

hummel8 2012.11.15. 05:06:53

@poiuz429: Nemtorszagban meg vigan futnak W123-asok is. Minden nagyobb varosban lehet zöccsegesmercit talalni. Nincs idökorlat, vizsga van...
Amit Magyarorszagon a hivatal a sajat töketlensege miatt nem tud ervenyesiteni...

ibafaipap 2012.11.15. 08:51:38

A cikk egyik része azt elemzi, hogy miért nem éri meg taxisnak lenni és hogy gyakorlatilag kitermelhetetlen az ötévenkénti autócsere, aztán a következő részben azon nyavalyog a másik szerző, hogy milyen kopott szarokban kénytelen ülni és hogy a taxisok kedvetlenek. Őszintén, a mai kilométerdíjak mellett mit vár? Persze a tisztaság hiányát és a tudatlanságot ez nyilván nem menti, mint ahogy a fárasztó stílust sem. Az is picsogás, hogy találkozik valaki egy balfasz taxissal és rögtön ejti a társaságot, hülyék mindenütt vannak. You pay shit,you buy shit. Ha már a kegyetlen világról beszélünk...

Tetű 2012.11.15. 09:55:32

Nem szeretem se az előítéleteket, se az általánosításokat. De itt most mégis. Mert van két olyan szakma van a szememben, amely az emberiség legalja. A semmihez sem értés és a vastag bőr az arcon a legfőbb jellemzője. (Tisztelet a RITKA kivételnek.) Az egyik a politikus (erről most egy szót se), a másik a taxis. Valószínűleg taxis azért lesz valakiből mert semmihez sem ért. Sajnos még ebben a szakmában a két legfontosabbhoz: a közlekedéshez és a jó modorhoz sem.
Miért van az, hogy szakadó esőben 10 lámpa nélküli autóból 8 taxis?! 10 indexet nem használó autósból 6,5 taxis?!

Shadowbull 2012.11.15. 16:16:20

@visszakettopadlogaz: ez egy osszetett kerdes. a sajat tapasztalataim szerint az ismert hibakat nem hagyjak benn a gyartmanyokban, tehat a folyo gyartast azt altalaban modositjak.

Az ugyfelautokat is javitjak altalaban, ha nem is visszahivas kereteben, hanem mondjuk egy kotelezo szerviz alkalmaval.

Visszahivast altalaban nagy volumenu, jelentos, biztonsagi relevanciaju hibak kapnak.

De altalaban lehet mondani hogy a gyarnak nem eri meg a hibat benne hagyni a gyartmanyban.

Shadowbull 2012.11.15. 16:21:22

@poiuz429: nem szoktam latni. Altalaban uj E-Klasse vagy egyel azelotti. De van mas tipus is, BMW, Audi, Prius, de azok riktabbak....

A szomszedom amugy taxis, neki egy kombi uj E-Klasseja van. De a kocsi nem all mindig a haz elott, ha o otthon van, ugyhogy vagy a telephelyen parkol vagy mas sofor is hasznalja.

Amugy Kemal-nak hivjak, kicsit lobbanekony termeszet, de rendes ember :)

Rocko- 2012.11.15. 19:13:39

@Shadowbull: "De altalaban lehet mondani hogy a gyarnak nem eri meg a hibat benne hagyni a gyartmanyban."
arra tippeltem volna hogy a hiba mértéke milyensége a döntő.

mopeti 2012.11.15. 22:41:56

@zsoci: Én is szívesen találnék ki mások szakmájára különféle fasza szabályozásokat, biztos nagyon tetszene neked is.

Mik_i 2012.11.16. 10:12:09

Mi ez egy City taxi reklám?
süti beállítások módosítása