HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • totál kár: Ma horror ára lenne a 2 ajtósnak. (2020.06.11. 19:38) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • H_M_CS: Tavaly ilyenkor sajnos kimaradt a poszt újraolvasása, de már bepótoltam. Most már van hozzá 2 köny... (2019.12.24. 22:11) A zöld Merga titka
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Műanyaggá váló legendák

2014.03.05. 06:15 Tcomment

Címkék: név legendák

Fantáziátlanság? Tiszteletadás? Kétségbeesés? Ezer oka lehet annak, hogy egy gyártó elővesz valami régi nevet a tarsolyból, és egy új modell fenekére akasztja. Ritkán sül el jól.

Azonos című írásunk kommentposztja.

338 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr345843761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grease monkey (törölt) 2014.03.05. 21:24:17

@visszakettopadlogaz: "Epp azt mondom hogy regen egy kutya kozonseges Fiat Barminek volt "valamije", ami ma nincs."

Karburátor? Szelephézagállító lapkák? Zsírzógomb? Magas szervizigény? Mi hiányzik?

1127ccm 2014.03.05. 21:25:05

Olyan boldog vagyok a sajat autommal! Megnemértett! Kulonleges!

misinator 2014.03.05. 21:43:01

www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/ujra_az_autosok_jarnak_rosszul.577615.html

Bár a cikk nem említi, de Európában is ugyanez a helyzet - valahol olvastam róla.

S szerintem erről nemcsak a kütyük térhódítása tehet, bár nyilván igen jelentős szerepe van.
De az autózás, mint romantika, életérzés egyre jobban eltűnik, illetve marginalizálódik - ahogy történt ez a lovaglással úgy száz éve.
Ma már, illetve a jövőben egyre kontrollálhatóbb a járművek mozgása; radarok, kamerák szerte az utakon, városokban. Átlagsebesség mérés, GPS adatok, cellainformációk; beazonosíthatóság.
Hovatovább előbb-utóbb ott tartunk, hogy egy kövérebb gázt sem lehet csavarintani, anélkül, hogy ne lenne következménye.
S ugyanebbe az irányba tartanak az autók is.
Az a spontaneitás, amit úgy a 90-es évekig képviseltek az autók, de már a motorok is, az eltűnik. Elektronikus motorvezérlés /gázpedál/, elektronikus menetstabilizálás, DSG-vel, meg kettőstömegű lendkerékkel elsimított, eltüntetett erő/gépérzet. Elműanyagosított, elketyerésített közlekedési eszközök.
De nem AUTÓK. Mert túl tökéletesek, kilúgozottak.
Mitől is nyűgöződne le egy mai fiatal? Hogy nem kell birkózni a kormánnyal, ügyesen váltani, hogy ne rángasson, hogy bevegye a sebességi fokozatot? Hogy az úton tarthassa?
Vagy a kaland, a sztori; hogy hogyan talál az úti céljához? Megnézi előre utcanézetben, beüti a GPS-be. Kész.
A másik, a szerelhetőség. Egy férfinak igenis alapkód, hogy az általa használt dolgokkal, tárgyakkal foglalkoznia, karbantartania értenie, uralnia, megoldania kell. Ezzel jár sikerélmény is. /Akár csak egy hidegindítás/
Legyen az ló, motor, autó.
Ez volt pár évvel ezelőttig.
Főleg itt a KGST blokkban. Ha valaki nem értett az autójához minimum egy alapjárat beállítás szintjén, az elveszett.
Komoly közösségi élet, téma volt az autó feletti technikai kontroll is, ahogy a vezetési is.
Mi van ma?
Problémamentesen induló, első pillanattól teljes értékűen használható jármű. Semmi küzdelem, semmi figyelemigény.
Ha elromlik? Vészvillogó, mobilhívás, tréler.
Ennyi.
Hivatásszerűen vezetek huszonéve. A múltkor az erős zúzmarában a céges Renault Trafic "ledermedt" alattam. Megálltam. Kiszálltam, benéztem a motortérbe, megnéztem elölről a hűtőt. Mire visszaültem, az egyik utastársam, egy huszonéves geek már a környékbeli trélereseket böngészte az okosán.
Mondtam neki, hogy várjon.
Nem értette.
Vártam két percet, majd beindítottam, s egy helyben forgatva a motort leolvasztottam a teljesen eljegesedett hűtőt, motorperifériát. Pár perc után mentünk tovább.
S még én lettem a hülye, mert hogy ő biztos ki nem szállt volna, meg nem "kínlódott" volna vele!
Azért van az ászisztánsz, meg az elérhetőség stb.
EZ már nem fog az AUTÓZÁSÉRT venni autót.
Egy youngtimert meg pláne nem!
Nem is tehet róla csórikám, így szocializálódott.

S hogy miért írtam ezt le?
Mert az autógyártás is ebbe az irányba halad a világ nem fejlődésével /abban már rég nem hiszek/, hanem alakulásával együtt.
Ebben a világban simán belefér a Flamínia név felhasználása:-(

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 22:11:36

@misinator: Nagyon romantikus.

A valóság az, hogy az emberek többsége nem szopni szeret az autójával, meg berhelni, hanem vezetni.

Sőt, van aki vezetni se szereti. De ez amióta világ a világ így van.

Mellesleg ki a jó isten élvezi, ha egy autót az úton kell tartani?! Ki akar birkózni a saját autójával?

A DSG a legjobb dolog a szeletelt kenyér óta, másrészt nekem teljesen rendben van az, hogy jobb köridőt futok az autómmal, mint egy Maserati Merakkal, de eljutok vele a szomszéd országba is szopásmentesen.

Tartok egy száz lovas karburátoros gépet is a saját magam szórakoztatására, ami legfőképp arra jó, hogy rendszeresen jól lehúznak vele a szerelők.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 22:14:37

@visszakettopadlogaz: cuki, meg fasza, de hidegrázást kapnál tőle te is, ha együtt kéne élned vele.

Nyilván kibicnek semmi sem drága, én is rábeszélnék bárkit az ismerősi körömben egy jó X1-9-re és amikor működne, akkor kölcsönkérném. Ő meg szopjon vele az év maradék 364 napjában.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 22:15:28

@visszakettopadlogaz: cuki, meg fasza, de hidegrázást kapnál tőle te is, ha együtt kéne élned vele.

Nyilván kibicnek semmi sem drága, én is rábeszélnék bárkit az ismerősi körömben egy jó X1-9-re és amikor működne, akkor kölcsönkérném. Ő meg szopjon vele az év maradék 364 napjában.

grease monkey (törölt) 2014.03.05. 22:17:13

@misinator: Ha esetleg legközelebb előre begyakorolnád, amiről siránkozni készülsz, és nem írnál Flavia helyett Flamíniát, talán hitelesebb lenne, jobban átéreznénk a veszteségedet.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 22:31:31

@grease monkey: hűtési problémák és rozsda. Azt ne hagyd ki.

JaxTeller 2014.03.05. 22:34:10

@vau: nem, de IV-ben igen, nem mondom h rossz lett volna, persze jobb lett volna mind2-t vezetni is. Akkor lenne igazi összehasonlítási alap.
Egyébként meg jó a cikk, nagyon.

misinator 2014.03.05. 22:39:53

@vau: Látom nem jött át. Szövegértésből egyes.
Nincs itt semmi romantikázás.
Ha nem vetted volna észre, akkor ez egy autós honlap, ahol az autózás, mint élmény, mint életmód van a központban.
S ennek van múltja, olyan-amilyen.
Én sem vágyom vissza a Nysára, Roburra, meg a többi szopórollerre /Már ha ezekről hallottál egyáltalán valamit/.
Ahhoz a korhoz, technikai körülményekhez tartozott egy szocializáció, alkalmazkodás az emberiség részéről. S az azzal járó "nyomorral" járt életérzés is. Ahogy a lovaglással, lovaskocsizással, vonatozással is még korábban.
Mondhatjuk úgy, hogy az elmúlt nyóc' év...tized volt a hőskorszak.
Ez elmúlt, átveszi más.
Ahogy pár évtized(?) múltán az előző korok buta, elavult szenvedésének fogják látni a ma nagyon cool mobilokat, tableteket, még ki sem talált, de akkora már elavuló eszközöket.

Minden korra jellemző az az arrogancia, ahogy lenézik elődeik tevékenységét az akkori pillanatnyi csúcsnak számító eszközeikkel.
Pedig az akkori primitív életformáknak köszönhető, hogy a következő korok embere kényelmesebben, civilizáltabban(?) élhet...s nézheti le elődeit.
Ha apád korosztálya nem dolgozott/szenvedett/ volna meg az akkori technikai eszközökkel, akkor Te most nem tudnál lekezelően beszélni az akkori járgányok úttartásáról.

misinator 2014.03.05. 22:45:09

@grease monkey: Ha a másik ember hibájára,tévedésére van csak sikerélményed /már majdnem azt írtam, hogy orgazmusod/, az kisfiam a te szegénységi bizonyítványod.

grease monkey (törölt) 2014.03.05. 22:56:21

@misinator: "Elektronikus motorvezérlés /gázpedál/, elektronikus menetstabilizálás, DSG-vel, meg kettőstömegű lendkerékkel elsimított, eltüntetett erő/gépérzet. Elműanyagosított, elketyerésített közlekedési eszközök."

Tényleg, te voltaképp miért egy ilyen műanyag hulladék Albeával jársz?
Feloldanád az ellentmondást?

vancello · http://vancello.hu 2014.03.05. 22:56:33

@vau: A hozzád hasonló élőhalott fogyasztók teszik tönkre a világot.
@visszakettopadlogaz: szívemből szóltál, írtál pár olyan dolgot, amit régóta nem tudtam megfogalmazni.

grease monkey (törölt) 2014.03.05. 23:00:07

@misinator: Hagyjuk már ezt a rossz dumát, neked a mai napig lövésed sem volt róla, mi az a Lancia Flavia (mint ahogy az autóvásárlók 99%-ának sem).

Szabványok 2014.03.05. 23:01:59

@Tizenkettő: "De pont ebbe buknak bele, hogy mindenki az adatokat nézi, a karakter meg háttérbe szorul, minden autó közel ugyanolyan."

Egyetértek.
Amikor 40 éve első autómmal, egy totálkárból és rozsdakupacból helyreállított Zsigulival kikanyarodtam a Röppenytű utcai telepről, ráléptem a gázra és túlpörgőkerekekkel fordult az autó. Elmentem vele a Mátrába, mert élvezet volt vele kanyarogni. Egy 62LE-s, merev hátsóhidas ócskasággal.

Ezzel szemben a mai autó lehet elölkaparós, hátulkaparós, összkerekes, sportos, kényelmes, lapos, magas buszlimuzin olyan érzés vezetni, mint egy szimulátort. 0 erőkifejtés, nem érezni semmit, az autó sztoikus nyugalommal megy. Rálépek a gázra semmi. Betekerem a kormányt, szép nyugodtan befordul. Megpróbálom gyorsabban, akkor is. Még gyorsabban, akkor is. Megpróbálom még gyorsabban, na akkor már nem, megnöveli a kanyar sugarát a fizika által megengedettre és kész.
Beülök egy mai autóba, körülvesz, eltakar, elszigetel. Mintha egy feketedobozba ülnék bele. Az az érzésem, hogy otthon ülök a pincében egy joystickkel irányítom az autót és három apró(!) képernyőn nézem, amit épp látni lehet.

Tudom, hogy ez azért van, hogy a szőke nők is biztonságosan vezethessenek, tudom, hogy a jövő a gép által irányított autóké, mert még mindig van lehetősége az embernek tévedni.

De ezzel 20 év múlva nem lesz különbség a városi kisautó, a sportkocsi, a limuzin és a tömegközlekedés között. Mindegyiknél beülök egy ugyanolyan (ócska) ülésbe, 21+-0,1cfok hőmérséklet van és fészbukkozom. Majd megszólal a navi/gépkalaúz, hogy megérkeztünk és az ülés gombnyomásra kifordul és felállít. Mert addigra már az emberek nem fognak tudni maguktól felállni, csak géperővel.

grease monkey (törölt) 2014.03.05. 23:02:44

@vancello: "A hozzád hasonló élőhalott fogyasztók teszik tönkre a világot."

Borzasztóan vicces, ahogy egy hozzád hasonló posztersimogató kioszt egy olyan embert, aki nem csak fényképen látott youngtimert. Kérlek folytasd :)

vancello · http://vancello.hu 2014.03.05. 23:07:59

@grease monkey: Maradjunk annyiban, hogy valódi autókat "simogatok". A posztereket meghagyom neked. ;)

misinator 2014.03.05. 23:09:50

@grease monkey: Miért is műanyag hulladék?
Mivel is különb bármelyik kategóriatársa?

Bár nem tartozom neked beszámolóval, de ezt tudtam megvenni meglehetősen előnyös konstrukcióban.
De a vezetés élményét/kihívását nem adja meg úgy, mint az előző - évtizedekkel korábban tervezett - autóm.
Ahogy nem adja/adta meg a munkám során használt többi, egyre korszerűbb autó sem. /Pl. Primera, Golf IV, Altea, Jetta, Octavia, Superb/

misinator 2014.03.05. 23:12:22

@vancello: Szia Vancello!
Hagyjad:-)
Látszik, hogy nem ismeri még a honlapodat sem.
Lehet hogy troll, vagy szociopata.

vancello · http://vancello.hu 2014.03.05. 23:14:06

@misinator: ne ródd fel neki, hozzám csak benzinvérűek járnak. :)

misinator 2014.03.05. 23:14:31

@grease monkey: Volt. Elírás. Annak ellenére, hogy kedvenc márkám.
De legalább itt vagy nekünk, tökéletleneknek; Te...tökéletes...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.05. 23:20:29

@vau: o jeee kb egy hete kommenteltunk arrol milyen is hasznalni egy 40 eves autot - nalam par napig tartott :)

@grease monkey: ugy erzem magam mintha egy vaknak kene elmondjam miert jo egy Rippl Ronai festmeny. Nem vagyunk egyformak, mashogy gondolkodunk, nincs ezzel baj.

kultúrpesszimista 2014.03.05. 23:21:47

@misinator: hagyd a francba, felesleges. Értetlen, kibic, cinikus kis majmok. Kár vesztegetni rájuk a betűket.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 23:23:42

@misinator: @vancello: Én nem dehonesztáltalak titeket, fogalmatok sincs róla, hogy ki vagyok, elvárok minimális tiszteletet.

"Ha apád korosztálya nem dolgozott/szenvedett/ volna meg az akkori technikai eszközökkel, akkor Te most nem tudnál lekezelően beszélni az akkori járgányok úttartásáról."

TE lelkendeztél az úton tartandó autókról. Ki a tököm élvezett VALAHA egy autót, amivel birkózni kell, hogy az úton maradjon??

"@vau: A hozzád hasonló élőhalott fogyasztók teszik tönkre a világot."

Nem kommentálom. Arrogáns vagy, lezártam a veled való beszélgetést. Fingod nincs, hogy ki fia borja vagyok, fogalmad sincs arról, hogy mivel foglalkozom/foglalkoztam, egyáltalán nem tudod, hogy mit szeretek és ítélkezel.

"@vancello: Szia Vancello!
Hagyjad:-)
Látszik, hogy nem ismeri még a honlapodat sem.
Lehet hogy troll, vagy szociopata."

Nem igazán értem, hogy ezt mire alapozod, de a modorod az autókhoz való hozzáértéseddel pariban van.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 23:30:43

@kultúrpesszimista: ne haragudj, te ittál? Kiről beszélsz így?

vancello · http://vancello.hu 2014.03.05. 23:31:27

@vau: viszonylag könnyű volt megítélni a hozzászólásaidból, hogy mi vagy. További szép estét! :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.05. 23:35:00

@vancello: remélem édesanyád büszke rád.

kultúrpesszimista 2014.03.05. 23:38:46

@vau: szóltam hozzád? vagy egyszerűen csak passzol az ing, amit eldodbtam, és magadra vetted?

Na, menj aludni inkább és nyugodj meg.

JaxTeller 2014.03.05. 23:52:15

Nekem egy ilyen Corolla volt egyébként a legrégebbi autó amit vezettem:
www.oldparkedcars.com/2010/05/1982-toyota-corolla-liftback-2.htm

Nagy élmény volt, a vezetési pozíció vmi pazar, alcsony a kocsi, a kormány az öledben, a sebváltó nagyon pontos a hátsó kerék hajtás miatt, a kar hosszú és kézre esik, minden pedál kemény. Simán bevállalnám akár minden napi kocsinak is.

grease monkey (törölt) 2014.03.06. 00:04:41

@misinator: "Bár nem tartozom neked beszámolóval, de ezt tudtam megvenni meglehetősen előnyös konstrukcióban."

Annyira tudtam, hogy a pénztárcád szabja meg az ideológiádat. Minden frusztrált szerencsétlennek az az utolsó "igazi" autó, amit meg bír venni. Tipikus kompenzálás.

Hurri Kán 2014.03.06. 00:06:33

@JaxTeller:
Volt ilyenem, csak kombi. Utáltam, mint varjú a rohadt tököt :D
Pedig általában régebbi (10-20 éves) autóim voltak, a többivel talán szerencsém is volt, ez állandóan megszívatott. Pedig átnézettem, amit kellett, rendbe raktak rajta, mégsem volt soha megbízható.

grease monkey (törölt) 2014.03.06. 00:10:59

@vancello: Ember, még egy szaros saját fotó sincs a blogodon, nemhogy saját youngtimered. Miről beszélsz? :D
Öcsisajt, kéne venned egy ilyen korú autót, üzemeltetni, szerelni, tapasztalatot szerezni, aztán utána visszajönni észt osztani.
De előbb talán olvasd el ezt és gondolkodj el rajta, mert lehet, hogy ezeknek az autóknak a fenntartása és használata nem olyan egyszerű, mint az számodra a fotelból tűnik:
totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2014/02/13/noi_olvaso_retro_autot_venne/

rapchee 2014.03.06. 00:45:54

Bocs, de azért ... "rágni a rongyot"??

vancello · http://vancello.hu 2014.03.06. 01:09:05

@grease monkey: Egy 25 éves Lanciával járok minden nap, ami ugyan nagyon jó állapotú, de igyekszem teljesen gyárivá varázsolni. Azért az elég YT szerintem. :) Ha szerinted nem, mert nem lehet igazam (pedig igen), akkor van egy 28 éves Ladám, amit idén újítok fel, 11 éve van meg, tavalyig minden nap jártam vele, mégpedig örömmel. Ezen felül készülök veterán autót venni a 60-as, 70-es évek fordulójának környékéről. Heti szinten segítek öreg amerikai autókat javítani. Miközben itt puffogsz nekem, épp az erről készült fényképeimhez írom a cikket. Egy 41 éves versenyautóval versenyzünk egyik legjobb barátommal. Ez csak az első pár dolog, ami eszembe jutott most.
Igazából a maradék 4000 karakter nagyon kevés volna ahhoz, hogy leírjam, mennyire sok közöm van az öregautózáshoz. Ezért is készítem a vancello.hu-t. Persze nem neked. ;)

JaxTeller 2014.03.06. 06:26:12

@Hurri Kán: ez az autó amit vezettem az egyik barátomé volt, első autóként vette amúgy.
Ha jól emlékszem neki különösebb baja nem volt vele. Tervezte, hogy felújítja stb aztán nem lett belőle semmi sajnos, rengeteg pénz kellett volna hozzá, ami meg nincs ugye egy 20-22 éves fiatalnak.

Szabványok 2014.03.06. 08:37:38

Kedves fiatal barátaim!

Ha ár licitálunk, az első autó, amit vezettem, Skoda Octavia volt. De vezettem BMW Isettától Peugeot 504-ig mindenfélét. Utazni meg még több autóban utaztam. (Pl. DS19-ben, DS21-ben, Ro80-ban, kereklámpás 220S merciben!) S100-on tanultam vezetni, az első új autóm egy Skoda 120 volt. Higgyétek el gyerekek jó autók _voltak_ azok, nagyon jó autók.

Tanulságos számomra ez a beszélgetésetek, mert sokan összekeverik a régi autót az öreg autóval. Ne hasonlítsátok a körtét az almával, az új F30-s BMW-t a 40 éves 2002-shez! (Mi is lesz egy büszke F30-sból 40 év múlva?)
A címben említett "legenda" nem egy 40 éves, 1Mkm-t ment, összevissza farigcsált rozskupac, hanem egy a gyárból épp kigördülő, újautó szagú, alkatrészellátással rendelkező, fényes csoda.
Hogy egy kicsit énközpontú legyek, nem vágyom én 40 éves autóra. Nem kell nekem se 40 éves 2002-s, se 40 éves F30. Egyik ócskább, mint a másik. (A 40 éves F30 az egyik.) Viszont egy új 2002-s és egy új F30 között egyértelmű, hogy a 2002-t választanám.
Tudom, vannak gerontofilek, akiknek egy mindenből kiöregedett autó babusgatása jelenti az élvezetet. De én nem ez vagyok. Nekem a 20 éves Gina Lollobrigida tetszik, nem a 80 éves, de nem is valamelyik mai 20 éves celeb.

Ha így hasonlítjuk össze, akkor tényleg szentségtörés, hogy ma milyen "12 egy tucat" autóra írják rá a legendás nevet. Csak azért, mert semmi mással nem tűnik ki az agyonQM-ezetten, azonos szoftverrel, azonos eljárással tervezett egyenautók közül.
Gondoljátok csak el, hogy régen egymás mellett árulták a VW bogarat, ami már 1968-ban is 20 évvel lemaradott volt és a Citroen DS-t, ami akkor (legalább) 20 évvel előremutató! Mer ma valaki 20 évvel elmaradott autót gyártani? (Eltekintve a 3. világbeli, gyenge minőségű utángyártástól.) Van autó, amire ránézve látszik, hogy ez a 20 év múlvai korszak autója?
(Nem, a Tesla S nem a 20 év múlvai korszak autója.)

madbalee 2014.03.06. 08:53:53

@Agr3ssor: "Könnyű volt, mint a pehely, ez gázon előny volt, kanyarban, meg fékezésnél hátrány!"
Hat ez szerintem baromira nem igy van. Pont hogy a könnyü suly kanyarban, meg fekezesnel tud nagy elöny lenni. Amit leirtal az pont a puszta loerönövelesre passzol.

Egy autoepitesben elegge jartas embert idezve:
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"

Shadowbull 2014.03.06. 09:24:10

Elolvastam a cikket, megprobaltam beleelni magam, de nem sikerult. Ezek csak jol hangzo nevek, miert ne lehetne ujrahasznositani oket? Az emlitett autok felerol azt sem tudtam hogy a vilagon voltak.

vancello · http://vancello.hu 2014.03.06. 10:33:12

@Shadowbull: Gondolom te sem az autókért jársz ide, ha ezeket nem ismered...
:D :D

kultúrpesszimista 2014.03.06. 10:40:49

@Shadowbull: "Az emlitett autok felerol azt sem tudtam hogy a vilagon voltak."

Ez azért egy árulkodó mondat (és külön köszönöm, hogy beismerted), mert ezzel implicite azt is állítod, mennyire nem tűnik fel sok minden a jelenkor tendenciáiban, ami Csikósnak, vagy nekem pl. igen.

Teshow 2014.03.06. 10:57:47

Most olvastam vissza a tegnap esti termést. Nem semmik vagytok, látom sikerült ismét a személyeskedésig eljutni.
Pedig semmi más nem történt, mint hogy a kommentelők megint összekeverték az autóbuzantériát a praktikummal (érdekes, hogy a nosztalgikus tartalmú postok végén mindig itt kötünk ki).

Mert miről is van szó?
Igenis tudomásul kell venni, hogy az emberek túlnyomó többségének az autó egy használati tárgy. Sőt, lássuk be, a hétköznapokban, pláne ha napi munkavégzésre használjuk, akkor még nekünk autóbolondoknak is az.
Ha munkába megyünk, sőt ha az autóval dolgozunk, akkor az a lényeg, hogy mindig minden körülmények közt elinduljon, megálljon, beforduljon, dudáljon. Ha megy, legyen kényelmes és takarékos. Ha balhé van, védjen meg, a biztonsági utascellával, a merevítésekkel, a légzsákokkal. A hatóság pedig azt várja el, hogy minél kevéssé szennyezze a környezetét.
Márpedig ezeknek a követelményeknek a mai autók igenis megfelelnek. Egyre inkább és egyre jobban. Ez a világ rendje, és merjük kijelenteni: ez pontosan így is van jól!

Az érem másik oldala, hogy ezeknek a dolgoknak ára van: az autóknak kicsit meghalt a lelke. Már nem kell őket tudni "vezetni", a hibáinkat maguktól kijavítják, az úton tartásuk nem állandó megfeszített munka. Nem kell (nem is nagyon lehet) őket szerelgetni, mert nem romlanak el, de ha mégis, akkor csere. A formáik már nem olyan egyediek, az alkatrészek sokszor ide-oda vándorolnak.

A világ 90%-a (de talán írhatnék 95%-ot) lássuk be, ennek örül. A maradék 5-10% számára pedig ott vannak az old- és youngtimerek, azon ki lehet élni az adott típus, vagy épp az élményautózás vagy az autóbütykölés iránti vágyat, szenvedélyt, nosztalgiát.

Szerintem ezen teljesen kár összeveszni, ahogy egy haverom szokta mondani: mindenki élvezzen, ahogy tud!

Mondom mindezeket megszállott autóbolondként, úgy hogy jószerencsémnek köszönhetően az elmúlt 30+ évben, amióta jogsim van, igen szép "merítést" volt alkalmam vezetni. Néhány korábbi autóm után ma is múlhatatlan nosztalgiát érzek, de azt hiszem, a legtöbbjüket ma már nem szívesen venném napi használatba! Azt gondolom, kezeljük helyén a dolgokat!

Egyébként pedig: Peace & Love!

Arpadeus Master 2014.03.06. 11:03:24

Skoda Rapidhoz lenne annyi megjegyzésem, hogy bizony az a név is a 30-as évekből ered és akkor egy négyajtós autót takart (nagyjából a mai Octavia szerepét töltötte be a Skoda akkori kisautója (Popular)és a luxusautó Superb közé ékelődve. Íme:

www.autogaleria.hu/autok/skoda/rapid-1935-38/skoda_rapid-1935-38_r1.jpg
www.autogaleria.hu/autok/skoda/rapid-ohv-1938-47/skoda_rapid-ohv-1938-47_r1.jpg

A Skoda szeret régi neveket használni, nem lepődnék meg, ha a Citygo-t leváltó kisautójuk Popular vagy Sagitta (a Popularnál is kisebb népautó volt a 30-as évek végén) névre hallgatna.

misinator 2014.03.06. 11:42:09

@vau: "...Ki a tököm élvezett VALAHA egy autót, amivel birkózni kell, hogy az úton maradjon??..."

belsoseg.blog.hu/2014/02/03/ha_ma_csak_egy_videot_nezel_meg_akkor_ez_legyen_az?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_02_03&utm_campaign=totalcar

"...Tartok egy száz lovas karburátoros gépet is a saját magam szórakoztatására, ami legfőképp arra jó, hogy rendszeresen jól lehúznak vele a szerelők..."

Ehhez nincs mit hozzá tenni.

misinator 2014.03.06. 11:46:34

@grease monkey: A szövegértés neked sem megy.
Vagy simán rosszhiszemű vagy.
Mind a kettő téged minősít.

butschq 2014.03.06. 12:05:03

Öreg taták sírnak, hogy régen minden jobb volt, nekem is fel állt, meg Mari is szebb volt érzést váltott ki belőlem a kommentek olvasása..

A cikket meg nem teszem be Csikós legjobb írásai közé.
Egy-két dolog, szerintem Bora-ból benzines többségben van, de ez itt most lényegtelen.

Olaszok nem érdekelnek.

Skoda Rapid kicsit fáj, mert tényleg csinálhatnának valami kupét, mikor először olvastam, hogy lesz Rapid meg is örültem, de később csalódnom kellett.
Na nem baj, várunk a VisionC-re :D

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 12:07:37

@misinator: lekezelően paraszt vagy velem, úgy, hogy az istállómat sem ismered. Hagyjál lógva az Albeáddal és a Golf négyessel lszi.

A versenyautókkal meg nem azért kell küzdeni, mert szar az irányításuk. Vályi Pista meg lelkes, csak nem referenciapont.

Teshow 2014.03.06. 13:12:37

@vau: Már ne is haragudj, de ezeket írtad te magad az elmúlt kommentjeidben:
- nem is tudjuk, ki vagy TE valójában
- nem szereted az öreg xar autókat
- azért van egy 100LE hobbygéped
- sőt "istállód" van, amit nem ismerünk
Ezek a saját szavaid, és kíváncsivá tettél!
Fedd fel magad, és az autós előéletedet, kérlek!

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 13:35:56

@Teshow: Nem az számít, hogy ki vagyok, hanem hogy senkiházi takonypócok nulla tudással, meg szétszakadó, olcsó olasz förtelmekkel becsmérlik olyan emberek munkáját, akik ezeknek a fejlesztésére teszik fel az életüket.

Fogalmuk sincsen az autóiparról és a modern autókról, 1.2 alap Thaliák és hasonló autóipari borzalmak alapján alkotnak véleményt a "mai autókról". Túlelektronizáltságot kiáltanak, mikor azzal sincsenek tisztában, hogy sok csúcsvast teljesen kibeleznek és átépítenek a gyári tuningrészlegeken a performanszszériákhoz. Közben meg baromságokat írogatnak matricázásról.

Életükben nem volt a seggük alatt GTI, vagy OPC, vagy RS, vagy WRX, vagy EVO, de mindengyiket tövéről hegyére ismerik, és osztják az észt róluk.

Én sem vagyok krőzus, nem telik komoly, őszinte sportautóra, sem versenyzésre. Nincs komoly versenyautós előéletem, három járgányom van, a leggyengébb 100, a legerősebb 260 lovas. Egy európai székhelyű, amerikai tulajdonú autógyárnak dolgoztam éveken keresztül Németországban, de hazajöttem azóta.

Az öreg szarokat nem szeretem, a jó öreg gépeket becsülöm, de nem érdekel a tartásuk. Pont tudom, hogy mennyi a nyűg velük, kerestem már goblinokat karburátoros motorban.

Nincsenek tévképzeteim arról, hogy az általam elérhető tömegmodellek bármilyen szinten is a szakma csúcsát képezik, illetve nem hasonlítgatom őket régi rallilegendákhoz.

Régen nem volt minden jobb, csak nincs lehetőségem megvenni az újból azt, aminek nem csak hogy lelke van, hanem elevenen elfogasztja a tiédet, ha vezeted.

De legalább nem rinyálok és szidok másokat, akik máshogy gondolják.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2014.03.06. 15:01:36

@visszakettopadlogaz:

"Elenyeszo kisebbseg vagyunk, az autogyarak Kovacs Lajos atlagautosnak akarnak egy jo tavolsaglekuzdo szerkezetet gyartani ami gazdasagosan elviszi A bol B be es nagy rajta a profit."

Ezt úgy írod, mintha régen nem pontosan ugyanez lett volna mind Kovács Lajosok, mint az autógyárak preferenciája.

Annyi történt csak, hogy az elmúlt 20-30 évben sikerült is megvalósítani.

Uralni a gépet, küzdeni az úton tartásával a határhelyzetben kell. Ezt egy régi, ócska futóművű autóval könnyen el lehetett érni, a mai autók többségével legfeljebb versenypályán, vagy közúton durván közveszélyes tempóval.
Ugyanez vonatkozik a végsebességre. Ki közlekedik ma az autója végsebességével? Legfeljebb pár trabantos, kispókos, másnak esélye nincs rá.

És a megbízhatatlanabb, szervízigényesebb technikákat sem a vevői igények miatt gyártották - ennyit tudtak az adott technikai szinten, adott pénzért.

youngtimerfanatic 2014.03.06. 16:52:59

@vau: Az érthetőség kedvéért.Annyiban javítom magam,hogy ez a "messziről való megkülönböztethetetlenség" nem minden mai típusra igaz.Talán ezzel a példával érthető lesz hogy mire gondoltam:VW Passat Variant Syncro 1987 vs VW Passat Variant "normál" 1987.Látni kívülről a különbséget?=igen!
VW Passat Variant 4 Motion 2003 vs VW Passat Variant "normál" 2003.Látni kívülről a különbséget?=nem!És itt most nem a "miniatűr" 4 Motion feliratról beszélek.
De ellenpélda pl a VW Golf VII GTI és a VW Golf VII "normál" között is látni messziről a különbséget.
De abban igazad van hogy a mai (kb 2010 utáni) autókhoz nem annyira értek.De egyenlőre nem is akarom őket közelebbről megismerni,amíg találok jó állapotú példányt az általam nagyra becsült "régebbi" típusokból.De majd egyszer eljön annak is az ideje...

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 17:10:07

@youngtimerfanatic: Szerintem azért, mert ha most időt basznak el azzal, hogy más, komolyan eltérő modellvariánst csinálnak, akkor inkább egy gyökeresen új modellnek nevezik, pl. Allroad vs A6.

De abban igazad van, hogy a vájtabb fülűek tudják trim level szinten megkülönböztetni mai autókat, az audikat meg modell szinten sem :)

A komolyan eltérő modelleket azért elég jól fel lehet ismerni, pl. Titanium a Fordnál, vagy az ST, vagy az RS, vagy a S-es Audik, vagy az MPS mazda, Type-R.

Kicsit bomlasztja a képet az ilyen OPC line, meg M paket meg a többi optikai izé, de hát ilyen az élet.

Shadowbull 2014.03.06. 17:38:47

@vancello: nem hoznak lazba a regi autok, azt meg egyenesen rohejesnek tartom, hogy lassan itt vallast alapitotok, es blaszfemiat kialtotok. Keresztre feszites lesz, ha valaki magasrol leszarja a ds-t meg a crx-et? Az autogyar a nev tulajdonosa, azt csinal vele amit akar. Akkor is, most is penzt termelnek vele. Ennyi a sztori.

vancello · http://vancello.hu 2014.03.06. 19:23:02

@Shadowbull: nem kellett volna magyarázkodnod, értettem elsőre is, hogy nem vagy autóbuzi.

Shadowbull 2014.03.06. 19:54:54

@vancello: lehet hogy nem csak egyfele autobuzisag van a vilagon.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 20:03:54

@vancello: @kultúrpesszimista: ti vagytok az autóbuzi definíciója, ha jól gondolom, ezáltal ti meg is határozhatjátok, hogy ki szeretheti az autókat és mik az "igazi" autók, jól értem?

Shadowbull 2014.03.06. 20:07:54

@vau: az meg hagyjan. Ha nem vigyazol meg azt is megmondjak neked mi a szep.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 20:30:19

@Shadowbull: vegyünk egy koszlott regattát és kezdjünk el blogolni, szerintem tisztelni fognak.

kultúrpesszimista 2014.03.06. 20:33:29

vau, Shadowbull: viccelődhettek, de ettől még nem lesz igazatok. Igen, a szépségről lehet vitatkozni, bizonyos érvek, értékek mentén, amely csak a mai relativista, posztmodern korban tűnik túlhaladottnak. (Csak azért, mert valami közhely vagy sztereotípia, még nem feltétlenül igaz.) És igen, az autóbuziság elidegeníthetetlen alapvonása a szív és lelkesültség, ami rengeteg autóból árad a mai napig - több évtized távlatából is - hála a konstruktőreinek, alkotóik fanatizmusának. Az autó lehet az alapfunkcióján túl szobor, műalkotás, élvezeti cikk és az önkifejezés eszköze, és lehet lelketlen, funkcionális céltárgy is, ami semmi önmagán túli dologra nem mutat. Zenét is lehet hallhatni mobilon, csak minek, ha lehet másképp is. Bort is lehet inni olcsót, csak minek, ha lehet mást is. Elvégre ez jelentené a létetés emberi minőségét, vagy mi...

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 20:36:49

@kultúrpesszimista: nem a régi autók tisztelete hiányzik belőlem, hanem az újak démonizálása. Nagy különbség. Én imádom a jó új autókat és ismerem az alkotóikat, akik szeretik. Az albea nincs közöttük.

Ha SB-t basztatod azzal, hogy nem autóbuzi, mert telibe leszar egy rohadó lancsát, de szereti a Z4M-et, azzal magadnak mondasz ellent.

Shadowbull 2014.03.06. 20:41:02

@vau: koncentraltam nehany masodpercig, de nem ereztem a langolo vagyat, hogy pont ok tiszteljenek...

vancello · http://vancello.hu 2014.03.06. 20:41:29

@vau: azt magyarázol bele a szavaimba, amit akarsz. Nem számít, hiszen csak üres ugatás. Üres, akárcsak te. Nomen est omen? ;)

kultúrpesszimista 2014.03.06. 20:44:16

@vau: az albeát speciál én sem szeretem, ahogyan a Fiatok többségével nem tudok mit kezdeni, de ettől még kár személyeskedni emiatt Misinatorral.

Ami SB-t illeti, kicsit sem mondok ellent magamnak, ő ugyanis súlyosan elfogult és előítéletes, ami távol áll az autókhoz való kritikus, vagy akár csak a racionális viszonyulástól. Olyan szinten idegen számára minden, ami olasz (nem hogy egy rohadó Lanciától irtózik, de MINDEN Alfától, Lanciától is!), hogy teljesen hiteltelen. Engem alapvetően például hidegen hagynak a német autók, de még én is fel tudok sorolni vagy fél tucat német autót, amik zseniálisak mind műszakilag, mind esztétikailag - túl azon, hogy el is ismerem a német autók erényeit. Ahogyan más nációkra jellemző autók elismerést érdemlő sajátosságait. Ám ilyen gesztusra SB nem képes. És mindenki, aki ő mellé áll, csak a saját szűklátókörűségét, és a magyarokra jellemző borzasztó provincializmusát bizonyítja.

kultúrpesszimista 2014.03.06. 20:48:33

/Számomra hiteles autóbuzi pl. Karotta, aki olyan túláradóan, gyönyörteli módon tudott írni (és beszélni a TC műsoraiban) autókról, hogy az kifejezetten vágygerjesztőleg hatott. Na, az igen! Amikor valaki képes észrevenni finomságokat, részleteket autókon, helyes kontextusba téve azt, és akár vállalt szubjektivitással áradozni róla, az autóbuzi. Csikós is ilyen szerintem, de ő néha nagyon mellé lő, ami tényszerűen cáfolható, mint pl. ebben a posztban is./

vancello · http://vancello.hu 2014.03.06. 21:21:50

@kultúrpesszimista: az ő baja, hogy megvonja magától a jót. :D Én pl. megőrülnék, ha vér-olaszautósnak kéne lennem és csak titokban rajonghatnék mondjuk a VW Bogárért, vagy a Pontiac Firebirdért. Esetleg a Volvo 244-ért, vagy a Renault R8 Gordiniért, a BMW 2002-ért vagy a... mindegy. :D
Szerintem ő egyébként tipikus fogyasztó a Nagy Szürke Tömegből.

kultúrpesszimista 2014.03.06. 21:25:45

@vancello: teljesen egyetértek. Engem csak az bosszant (egy kicsit csak), hogy sokan hasraesnek SB-től, inkluzíve a TC stábjából is egy-egy tagot. Pedig írásai alapján ő tényleg csak a korszellem lelkes és kritikátlan éltetője, kiszolgálója és haszonélvezője.

Shadowbull 2014.03.06. 21:47:38

@kultúrpesszimista: az ne zavarjon hogy a 3 fo kedvenc markambol ketto olasz. Kabe ennyi igazsag van a tobbiben is amit leirtal.

kultúrpesszimista 2014.03.06. 21:50:44

@Shadowbull: aha, hát persze. (És nyilván te vagy a sárga villamos is.)

Több év alatt nem derült ez ki, de biztosan én szenvedek farkasvakságban.

Shadowbull 2014.03.06. 22:05:37

@kultúrpesszimista: es mi lenne ha elobb mondjuk megkerdezned?

Porsche, Ferrari,Lamborghini, koztuk eppen a pillanatnyi hangulatom alapjan allapitom meg a sorrendet.

Es nem, a BMW nincs ebben a sorban. A BMW az eletem resze, egy teljesen mas fiokban van.

kultúrpesszimista 2014.03.06. 22:13:19

@Shadowbull: sajnálom, de ez a tény számomra nem változtat azon a másik tényen, ahogy viseltetsz kirekesztőleg, degradálólag más patinás márkákkal kapcsolatban. Amely attitűd kizárólag rólad szól, nem pedig azoknak a márkáknak a milyenségéről. Téma részemről lezárva, mindenkinek minden jót! És figyeljünk egymásra és autóinkra az utakon.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 22:16:07

@kultúrpesszimista: hany mostani, tenyleges autogyarban jartal, es hany ismerosod van meg, aki kiszolgalja korszellemet? nem tartom fairnek, hogy zero belatassal folenyeskedtek. A ket kis taknyost nem is minositem, ok csak ostobak es csorok, az viszont mindig csalodas, hogy azt gondolod a mostani fejlesztokrol, hogy koklerek.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.06. 22:19:06

@kultúrpesszimista: plusz tegnap azert is akadtam ki, mert ugy erzem.h eddig is megadtuk egymasnak a tiszteletet, es ezen ezutan sem szeretnek valtoztatni.

Shadowbull 2014.03.06. 22:19:14

@kultúrpesszimista: mi abban a degradalo hogy engem nem mozgatnak meg? Ez csak egy velemeny, pont annyit er mint barki mase.

vancello · http://vancello.hu 2014.03.07. 00:00:09

@vau: @Shadowbull: az a baj, hogy míg az én autós dolgaim nyitott könyvként terülnek el a széles nyilvánosság előtt, addig ti névtelen-arctalan, általánosan fölényeskedve fogalmazó trollok vagytok.

Nekem szolgalelkeknek tűntök, egyéniség nélkül. A tipikus fogyasztó-katonát testesítitek meg a szememben, akiknek megmondják, mit gondoljanak, mire legyen igényük, miközben sosem éltek igazán.

Sikertelennek látlak benneteket, akik semmit nem értek el az autók világában, ezért irigységtől motiváltan morogva leszóljátok a jót, hogy legalább a kötekedésben legyen némi sekélyes örömötök.

Jó, bizonyos mértékig szórakoztató ez a tulajdonságotok, de már kezd átcsapni kíváncsiságba, mekkora komoly szaktekintélyekkel beszélgethetek itt, akik árnyékbika seggébe, vagy ugatásba bújnak előlem.

Tessék, itt a lehetőség, most lehet bizonyítani az ellenkezőjét annak, amit gondolok! Nyíljanak a garázsok és műhelyek ajtajai, hadd lássam az autóitokat, autós dolgaitokat, munkáitokat, múltatokat, tudásotokat! Mutassátok meg, ti mit tettetek le az asztalra eddig!

Kíváncsian várom! Becsszó, holnap este is visszanézek, és ha bemutatkoztatok, folytathatjuk a csevejt. Arctalan-névtelen senkikkel viszont tovább már nem folytatnám ezt, egyszerűen rangon aluli volna. :)

A TC szerkesztőitől pedig elnézést kérek, ha zavaró végigolvasni, de már tényleg kíváncsi vagyok, hogy kik ezek a "komoly nagyurak".

Globetrotter2014 2014.03.07. 08:32:12

@vancello: figyi, amellett hogy tök jó a blogod és jó visszatérni hozzá, de nem mindenki van úgy vele hogy hetente több részletes korrektúrázott posztot tud vezetni.

Szép hogy találsz itt ott érdekes anyagokat és stílusosan posztolod, de nem sok konkrétumot láttam arról hogy te a számítógéptől távol milyen módon éled ki véred benzintartalmát, ha érted mire gondolok.

Van aki nem vezet saját blogot, de attól még veszi a fáradtságot és pl ellátogat évente 1-2 nemzetközi autószalonra, vagy megnézi a konkrét autókat amiről itt vitázni szoktunk.

Mondjuk Shad esetében nem értem a sikertelenséges kommentet. Szeretnél te helyette portás lenni Münchenben :)

Sayniqua (törölt) 2014.03.07. 09:05:40

Csikós Úr megint nagyon jól eltalálta a lényeget.

grease monkey (törölt) 2014.03.07. 09:18:08

@vancello: "Nyíljanak a garázsok és műhelyek ajtajai, hadd lássam az autóitokat, autós dolgaitokat, munkáitokat, múltatokat, tudásotokat! "

Kezdheted a sort te. :)
(Ha van egyáltalán autód.)

Shadowbull 2014.03.07. 10:55:02

@vancello: birom hogy mindig elokerul egy ilyen pocsmeregetos versenyzo. Nyugi, itt biztosan neked van a legnagyobb :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.07. 11:18:13

@vancello: semmit nem kell bizonyítanom neked, csillagom, foglalkozz a cuki kis google galériáddal. :)

vancello · http://vancello.hu 2014.03.07. 22:24:37

@grease monkey: @Shadowbull: @vau: Köszönöm, hogy így nyilvánosan is igazoltátok az elképzelésemet! Nyilván tudjátok, hogy ettől kezdve teljesen hiteltelenek vagytok mindenki előtt. Pontosan ennyit akartam, nem többet. :)

@ZF2: olvasd vissza az elmúlt 2-3 évet, talán utána nem merülnek fel benned a fenti kérdések. :)

Shadowbull 2014.03.07. 23:10:50

@vancello: a pocsmeregetos versenyzoktol mar csak azok viccesebbek, akik komolyan azt hiszik magukrol, hogy a "mindenki" neveben nyilatkoznak

Rocko- 2014.03.08. 10:04:46

@vancello: előttem nem hiteltelen SB.

Ciri 2014.03.08. 18:40:20

@Shadowbull:

"a pocsmeregetos versenyzoktol mar csak azok viccesebbek, akik komolyan azt hiszik magukrol, hogy a "mindenki" neveben nyilatkoznak"

Ezt akartam pont írni.

Miért van az, hogy egy ilyen cikk után egyből megjelennek ezek az egymást szopkodó barmok?

@kultúrpesszimista:

" de még én is fel tudok sorolni vagy fél tucat német autót, amik zseniálisak mind műszakilag"

Műszakilag (is) tőkéletesen hülye vagy a kocsikhoz. Poszterra hokizással nehéz is.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.08. 20:49:01

@Ciri: ha valaki nyilvánvalóan ótvar nagy tahó vitatkozik veled ezen a fórumon és nyilvánosan is tanúbizonyságot tesz arról, hogy tökéletesen inkompetens, nagyjából tíz percbe telik, hogy az utolsó hozzászólásod után megjelenjen egy komment, ami úgy kezdődik, hogy

"Haggyad XY, úgyis..."

Ami azt jelenti, hogy megjött a még hülyébb fasz haverja, aki lekezelő, irreleváns szarságokat fog írni, te meg baszhatod az egész addigi érvelésed.

kultúrpesszimista 2014.03.08. 23:23:27

@Ciri: majd ha egyszer eljutsz a személyiségfejlődésnek arra az alapfokára, hogy ne kövesd el egyfolytában az argumentum ad hominem hibát, és érdemben próbálj vitatkozni vagy érvelni egy olyan ember kijelentésével, akit nem is ismersz (tehát fogalmad sem lehet, hogy mennyire értek az autókhoz vagy sem), ráadásul az alpári stílust is mellőzni leszel képes, na majd akkor szólj hozzám. De az szerintem - a tévedés kockázatával - sokára lesz. Talán nem is ebben az életedben.

grease monkey (törölt) 2014.03.10. 00:19:54

@vau: Érdekes pszichológiai jelenség ez a kölcsönös golyónyalogatás, sok fórumon látni. Jellemzően azok csinálják, akiknek nincsenek értékelhető érveik.

ommm 2014.03.11. 13:49:38

@ZF2: Melyikben? Signum mond valamit? C-Vectra?

Globetrotter2014 2014.03.11. 13:57:29

@ommm: melyik 159 benya volt a Signumban?

ommm 2014.03.11. 14:11:05

@ZF2: Az egyen GM 3.2 V6

Globetrotter2014 2014.03.11. 14:21:18

@ommm: az biztos nem. Az opelé az öreg GM V6 (de.wikipedia.org/wiki/Z32SE)
211LE, 300nm

Az Alfában egy 260LE 320nmes V6os van más hengerszöggel. Ez egy teljesen más motor. Opel ebben a generációból csak 2.8ast hasnzált (az új 2.8 turbo)

Az egyetlen opel ami megkapta a High feature 3.2est (de más hengerfejjel) az az Antara.

ommm 2014.03.11. 14:34:45

@ZF2: Na most pontosan tudod, hogy a GM V6 már nem AZ, amely miatt az alfát szeretni lehet.
Mérföldekkel karakteresebb a Fiat-féle V6, mint bármi, amit a GM kipréselt magából.

Globetrotter2014 2014.03.11. 14:42:13

@ommm: Fiatnak szerintem nem volt V6osa. Legalábbis az elmúlt 30 évben.

ommm 2014.03.11. 14:54:39

@ZF2: Az Alfa Romeo 86 óta a Fiaté, csak ezért írtam Fiat-motornak.

Globetrotter2014 2014.03.11. 15:14:55

@ommm: előrevetítem, nagyon szerettem volna kipróbálni a Q4es 159est de az egész országban nem volt. Így alfa V6ost sosem vezettem, mindazonáltal más se nagyon, az alfa V6osára nem volt kereslet, ezen nem múlhatott a modell sikere. Ezeket a modelleket nem szívó hathengeressel veszik hanem négyhengeres dízellel, abból pedig az Alfa a legjobbak között volt.

Látatlanban nem értem hogy egy vadiúj minden műszaki csemegével elátott full alu 60 fokos 3.2es JTS V6 miért "opel", amikor a vectrában egy vas 54 fokos nem-változó szelepvezérlésű jóval gyengébb motor volt.

Tény hogy jó esélyel joban járt volna az Alfa a Vectra/93as 2.8as turbójával...

ommm 2014.03.11. 15:25:41

@ZF2: Azért, mert az egy egyen GM-motor, amit 47 féle autó számára terveztek, az Alfa-féle V6 pedig olyan vegytiszta vérvonal, melynek elején a rajzasztal fölé ceruzával görnyedő mérnökembert találod. Sokat forgó, sportos motornak volt kitalálva, csodálatos hanggal, szemet gyönyörködtető megmunkálással és teljesen más karakterrel, mint egy direktbefecskendezéses tömegcikk.

Istenem, remélem, nem érkezik meg ide az Alfás-kommandó, mert keresztre feszítenek, amikor a dízelmotoros Alfákat emlegeted (gondolj csak a háromhengeres 1.8TD-re, na az aztán egy igazi szar volt).

A turbó-megjegyzést nem is hallottam meg :)
Egyszer, csak egyszer ülj be egy 156 vagy 147 GTA-ba, netán 3.2-es 166-osba vagy 75 Americába és menj egy ízeset. Aztán megérted, miért jó az, ha a V6-os motorod Olaszországban készül, nem Amerikában :)

Globetrotter2014 2014.03.11. 17:37:53

@ommm: óhhh, nem keveset csatáztam a én a hardcore fanekkel az amórén :)

Megjegyzem legfeljebb ha 1-2% a V6osok aránya ott is.

Azért aki annak idején követte az események emlékszik rá, hogy mennyire dicsérték a teszteken, Clarkson írta hogyha ez nem szorítja meg a 3ert akkor semmi.

Benzinessel sem volt rossz a 159, csak akkoriban a piac nem a benzinsekről szólt. Én spec egyet sem próbáltam, pedig volt 1.9 120LE, 150LE, 2.4 (kézi és automata).

Egy nagy hibát követtek el az olaszok, a Q4 nem volt 2.4 JTDvel. Az kicsit rendbe tetet volna a 4WD eladásokat. A 3.2es egyserűen nem európába való.